Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:30:
Ik heb net afgelopen weekend een vervangende 550D opgepikt. :) Iets meer dan 900 clicks en dat kostte dan 100 euro.
Wacht, je hebt een 2e hands 550d gekocht voor €100? Van iemand die er minimaal €550 voor betaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, de vorige eigenaar heeft 'm gekocht in juli 2010 en vroeg er 150 euro voor. Gewoon voor de lol bood ik 100 en daar gingen ze zonder blikken of blozen mee akkoord. Ik voelde me op dat moment de grootste schoft van Nederland. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

AtleX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:37:
Ja, de vorige eigenaar heeft 'm gekocht in juli 2010 en vroeg er 150 euro voor. Gewoon voor de lol bood ik 100 en daar gingen ze zonder blikken of blozen mee akkoord. Ik voelde me op dat moment de grootste schoft van Nederland. :X
Dus jij hebt een 550D voor €100,- euro gekocht waar je nog makkelijk 4x meer voor kunt vragen?
Jeez! :o

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Is er iemand mee bekend, dat je maar 12-13 min kan filmen vanaf een 8 gb sd card?

Ik heb het getest met een 8 gb card en een 32 gb card, beiden stoppen automatisch met filmen na 12-13 min filmen. Heb er nog geen oplossing voor gevonden...

EDIT: ik lees dat dit een beperking is van de canon camera's???

[ Voor 12% gewijzigd door Paroal op 11-11-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Gok dat je dan op de 4GB zit en dat de kaart FAT32 is. Daar kan je niet zoveel aan doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
hoe bedoel je op de 4 gb zit? ik heb getest met een 8gb en een 32 gb sd card, en wanneer ik deze op NTFS zet, kan de camera de card niet lezen, formarteer dan de card met de camera zelf, en probleem houdt aan....

ik vermoedt dat dit een beperking is van de canon camera's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Na 12 minuten wordt het videobestand ongeveer 4GB en dat is de bestandslimiet van het kaartje (wat FAT32 gebruikt). Dat is geen beperking van Canon, dat is de beperking van het kaartje.

In nieuwere versies van Canon-camera's start de camera vanzelf een nieuw bestand, waardoor er wel gewoon door wordt gefilmd (maar je uiteindelijk dus meer dan één bestand hebt), maar de 550D doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
klopt, beperking van het kaartje (fat32), tenzij canon dit had aangepast door ook NTFS te ondersteunen. vreemd dat dit niet gewoon werkt....helaas.

balen dat het dan bij de nieuwere versies er een nieuwe bestand wordt gestart. is dit dan wel op de 600d? of moet je dan naar de 650d gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NTFS wordt maar zelden gebruikt door camera's, sowieso ondersteunt bijvoorbeeld Mac OS X dat niet standaard (of iig, er naar schrijven). Is niks vreemds aan dus, is gewoon een logisch (en bekend) nadeel, die pas in de latere versies omzeild is.

Vanaf welke versie 'ie zelf doorgaat met een nieuw bestand weet ik niet, ik vermoed 600D, maar dat kan je vast zelf ook wel vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 11-11-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 01:35:
Na 12 minuten wordt het videobestand ongeveer 4GB en dat is de bestandslimiet van het kaartje (wat FAT32 gebruikt). Dat is geen beperking van Canon, dat is de beperking van het kaartje.
Klopt niet helemaal. Het is een beperking van het file system op het kaartje.

Maar dat je geen NTFS kunt gebruiken, is een beperking van de camera.
Je kunt best een SD-kaartje formatteren als exFAT, NTFS, EXT4 of ReiserFS. No problemo.
Het probleem ligt bij de camera, die alleen met FAT en FAT32 overweg kan.
In nieuwere versies van Canon-camera's start de camera vanzelf een nieuw bestand, waardoor er wel gewoon door wordt gefilmd (maar je uiteindelijk dus meer dan één bestand hebt), maar de 550D doet dat niet.
Volgens mij (weet ik niet zeker) kan Magic Lantern dit ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 11-11-2012 02:12 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 02:11:
[...]
Klopt niet helemaal. Het is een beperking van het file system op het kaartje.

Maar dat je geen NTFS kunt gebruiken, is een beperking van de camera.
Je kunt best een SD-kaartje formatteren als exFAT, NTFS, EXT4 of ReiserFS. No problemo.
Het probleem ligt bij de camera, die alleen met FAT en FAT32 overweg kan.

[...]
Volgens mij (weet ik niet zeker) kan Magic Lantern dit ook.
Ja, met Magic Lantern kun je dit op de 550d ook aanzetten. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
Lees net overigens het volgende in de handleiding:

"Nadat u bent begonnen met het opnemen van een film, wordt de filmopname automatisch gestopt als de bestandsgrootte 4 GB bereikt of als de filmtijd 29 minuten en 59 seconden bereikt."

Beperking van de camera dus, daar het alleen fat32 ondersteund. Helaas. Is overigens een beperking van alle DSLR camera's zo ver ik kan vinden. Misschien op de duurdere meer mogelijkheden?

Ik ga die magic lantern eens proberen, Thx voor de tip!.

[ Voor 13% gewijzigd door Paroal op 11-11-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Paroal schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:42:

Beperking van de camera dus, daar het alleen fat32 ondersteund. Helaas. Is overigens een beperking van alle DSLR camera's zo ver ik kan vinden.
Alle camera's die FAT32 gebruiken ja, dus zo'n beetje alle camera's :+
Misschien op de duurdere meer mogelijkheden?
Heeft weinig met duurder te maken, bij nieuwere camera's start 'ie vanzelf een nieuw bestand tijdens het filmen, maar zit je nog steeds met hetzelfde limiet (maar merk je er dus minder/niks van). Zoals ik al had uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik loop nu een jaar met een 550d, en ik kwam er afgelopen dagen pas achter dat hij het eigenlijk best ok doet op hogere iso's. Had in het begin een keer slechte ervaring met iso 800, en daarna nooit meer boven iso 400 gefotografeerd eigenlijk.

Dit is op iso 1600:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8343/8175705517_60f4813d98_z.jpg
edjes by Alex de Groot, on Flickr

En deze zelfs op iso 6400:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8203/8175867746_e54c7b4e6f_z.jpg
img_7158 by Alex de Groot, on Flickr

Laatste is nog geen noise reduction op toegepast zelfs.

Er gaat een wereld voor me open :) Grappig / jammer dat ik het afgelopen jaar er geen gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:41

SomerenV

It's something!

Mede 550D-eigenaren, ik zit met een vreemd probleem.

Normaal wanneer je foto's maakt in een handmatige stand druk je op de sluiterknop en de foto wordt geschoten. Bij mij is het sinds een tijdje echter zo dat ik de knop indruk, er niks gebeurd en pas als ik los laat wordt de foto gemaakt. Heb al de instellingen nagelopen, maar niks kunnen vinden. Iemand hier een idee?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BULB-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Zelfontspanner aan? Mirror lock-up aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat geeft net een ander resultaat. Dan moet je namelijk 2x de sluiter indrukken voordat hij de foto maakt, en hoor je de spiegel al opklappen bij de eerste druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

hypz schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:00:
Ik loop nu een jaar met een 550d, en ik kwam er afgelopen dagen pas achter dat hij het eigenlijk best ok doet op hogere iso's. Had in het begin een keer slechte ervaring met iso 800, en daarna nooit meer boven iso 400 gefotografeerd eigenlijk.

Dit is op iso 1600:
[afbeelding]
edjes by Alex de Groot, on Flickr

En deze zelfs op iso 6400:

[afbeelding]
img_7158 by Alex de Groot, on Flickr

Laatste is nog geen noise reduction op toegepast zelfs.

Er gaat een wereld voor me open :) Grappig / jammer dat ik het afgelopen jaar er geen gebruik van heb gemaakt.
Die laatste is stuk? Maar grappig genoeg heb ik dezelfde ervaring. De laatste tijd ivm het slechter wordende licht ook flink de ISO op moeten schroeven en dat vermeed ik ook altijd ivm de ruis, maar uiteindelijk valt het best mee. :)

ISO 800:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8045/8080721655_32bb28cb43_z.jpg
Alfa Romeo Giulietta by Alex Kamsteeg, on Flickr

ISO 800:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8049/8123606152_83b0da0dfa_z.jpg
Volvo 340 by Alex Kamsteeg, on Flickr

ISO 1600:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8338/8172952621_4828ce8dcd_z.jpg
BMW E36 GTR by Alex Kamsteeg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
AtleX schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:41:
[...]

Die laatste is stuk? Maar grappig genoeg heb ik dezelfde ervaring. De laatste tijd ivm het slechter wordende licht ook flink de ISO op moeten schroeven en dat vermeed ik ook altijd ivm de ruis, maar uiteindelijk valt het best mee. :)

ISO 800:
[afbeelding]
Alfa Romeo Giulietta by Alex Kamsteeg, on Flickr

ISO 800:
[afbeelding]
Volvo 340 by Alex Kamsteeg, on Flickr

ISO 1600:
[afbeelding]
BMW E36 GTR by Alex Kamsteeg, on Flickr
Ja ik zie het, had perongeluk die laatste weggegooit van flickr omdat ik bijna op 200 foto's zat en geen pro account heb. Even vergeten dat die hier gepost was. 8)7

Maar mooie resultaten inderdaad in jou voorbeelden ook op die hogere iso's! :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverhaas
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-11-2020
Hi,

Er is hier al 2 jaar niets in geplaats, zegt misschien wel wat ook :P

Ik wil mij wat gaan verdiepen/enthousiast orienteren in het fotograferen met spiegelreflex en wil daarvoor een wat ouder model camera die erg goed beoordeeld is aanschaffen om te kijken wat ik ervan vind. Nu heb ik de Canon EOS 550D op het oog (naast bijvoorbeeld Nikon 3100/5100), maar weet ook dat deze medio 2011 op de markt is gekomen. Ik weet ook dat innovatie op spiegelreflex gebied stagneert (qua instapmodel vooral toch?).

Is deze camera op marktplaats aanschaffen als tweedehands om me voor het eerst te verdiepen in spiegelreflex een goede keuze? Is het model te oud of zijn er vergelijkbare modellen (qua prijs/kwaliteit) die beter aan te kopen zijn. Prijzen voor deze camera incl. 18-55 en 55-200 lens liggen zo rond de 400 euro.

Alvast bedankt mocht er een reactie komen.

Gr.
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weinig mis met een 550D, maar er is nog een ander topic, dat denk ik beter is om je zoektocht te vergemakkelijken: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
Gebruik ook vooral de vragenlijst van de openingspost als je iets in dat topic plaatst.
En groeten doen, hoeft hier niet. Het is een forum geen gesprek wat je met iemand voert.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat je inderdaad beter voor een (goedkopere, tweedehandse) 550D of 600D kunt gaan dan voor een 700D oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn 550D is inmiddels al twee keer overleden, hangt met tape en roest aan elkaar en gaat maar niet definitief stuk. Heb 'm afgelopen weekend uit mijn handen laten vallen, stukken eraf en niet meer aan willen. De lens, gloedjenieuwe Sigma 50/1.4 non-ART, ook aan puin. 's Nachts in mijn hotelkamer met een setje fijnmechanica schroevendraaiers en een 'geleend' mesje uit de keuken de body uit elkaar getrokken en het batterijgebeuren vastgezet en er zondag nog gewoon mee geschoten. Hoezo, instapcamera's zijn van inferieure kwaliteit? :o Ik ben tot nu toe zeer onder de indruk van wat die 550D van mij allemaal al overleefd heeft.

[edit]
xxxD + 50mm blijft wel een heel mooie walkaround combi trouwens. Voorbeeldje van mijn 550D + 50/1.4 Sigma + B/W Pola:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LkVShWMJOQOSGN6Ttal5BgPg/thumb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door AtleX op 25-08-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Heb zelf ook al twee jaar de 550D als instapcamera genomen en hij bevalt uitstekend. Lekker licht, en je kan er mooie foto's mee maken. Beetje investeren in een paar leuke lenzen en je kan nog heel lang mee mijnsinziens!

@AtleX: Bijzonder gave foto! Altijd afgevraagd hoe je dan kan focussen; manual of AF en dan met de auto meedraaien tijdens het schieten (gezien de motion blur van de achtergrond). Ik heb totaal geen ervaring met actiefotografie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Thanks. :)
Altijd afgevraagd hoe je dan kan focussen; manual of AF en dan met de auto meedraaien tijdens het schieten (gezien de motion blur van de achtergrond). Ik heb totaal geen ervaring met actiefotografie...
AI Servo als focusmodus kiezen. :) En dan meedraaien inderdaad. Sommigen doen het met een monopod om verticale beweging van de camera te elimineren maar ik schiet liever gewoon uit de vrije hand.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste