Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Welke Mediamarkt is dat? Hier in België zal dit waarschijnlijk niet in de aanbieding zijn?
Misschien dat ik maar eens de trein zal nemen naar het heel verre Nedereland dan
Verwijderd
anders gewoon op site van MM kijken, dan kun je de vestigingen selecteren en de desbetreffende aanbiedingen.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
http://www.duikforum.nl/f...anon-550d-en-ikelite.html
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
Dat is mooie aanbieding. Erg jammer dat ik in limburg woon, bijna niet te doen.
Kan ns vragen bij mijn lokale MM of ik m daar voor dezelfde prijs kan krijgen....Anders kijken of het loont om met trein op te gaan. Ding zal ook wel als een trein uitverkopen...
Verwijderd
Vanmorgen gebeld met Alkmaar en ze hadden 25 exemplaren op voorraad.
Die vrouw vertelde dat ik het kan proberen om m ook in Zuiden te krijgen voor zelfde prijs. Die vrouw vertelde dat ze dat soms wel doen.
Ik ga het gewoon proberen, print de flyer uit en dan ga ik paar zaken af.
Verwijderd
Kan kloppen, niet gezien. In flyer van Alkmaar stond Amsterdam erbij meen ik.maratropa schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:59:
Volgens mij gaf de amsterdam noord flyer dezelfde aanbieding weer niet?
Ik heb gemaild met MM, en lijkt me stug dat andere vestigingen m ook voor 499 in aanbieding doen als je mensen verwijzen naar de Alkmaar aanbieding.
In Heerlen komt ie ook voor 599.
Het is te proberen, maar denk niet dat t lukt.
Overigens ga ik t bij BCC proberen want dan zou ik m ook voor 599 kunnen krijgen en 25% korting vanwege prijsverschil (bij bcc kost ie 729).
Ben vanmiddag ook achter die kerstaanbieding aangeweest. Eerst met mediamarkt a'dam noord gebeld of ze die aanbieding hadden. Ja, hadden ze. Ik daarheen, zeiden ze dat t alleen 2e kerstdag was (1300-1400). Toen terug naar Utrecht, die gingen tussen hun eigen aanbiedingen (599) en die 500 van de kerst zitten, kreeg m mee voor 549.
Verwijderd
Ik zou graag een optie hebben dat een camara een aantal foto's kan maken met pauzes van bv 10 seconden.
Biijvoorbeeld 6 foto's in een minuut.
Een enkele foto met instelbare vertraging is ook goed. zou wel graag 20 seconden als minimale kunnen instellen.
Reden is dat ik vaak tijdens het vissen foto's van mezelf maak met de vis, ik kan binnen 10-15 seconden klaar zitten met de vis.. en liefst maak ik dan enkele foto's tegelijk zodat ik zo snel mogelijk klaar ben..
De zelfontspanner gaat tot 10 seconden. Maar je kunt denk ik beter een (draadloze) afstandsbediening kopen dan. Kun je zoveel foto's maken op afstand als je zelf wil, en ook op de momenten dat je dat wil. Kun je zelfs nog focussen ook.
Humankind… be both.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Verwijderd
Welk SD kaart kan je nou het beste nemen als ik er 1 van 8GB neem. Voor Foto's en af en toe filmen.
Liefst class 5 of hoger i.v.m. het filmen. Ik heb zelf een Transcend 8GB kaartje, class 6, werkt prima.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:27:
Zojuist de camera gekocht bij de MM in Amsterdam-Noord voor € 499.
Welk SD kaart kan je nou het beste nemen als ik er 1 van 8GB neem. Voor Foto's en af en toe filmen.
Verwijderd
Deze is dus prima. SDHC Card 16GB takeMS Class 6MPeek schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:31:
[...]
Liefst class 5 of hoger i.v.m. het filmen. Ik heb zelf een Transcend 8GB kaartje, class 6, werkt prima.

The devil is in the details.
Verwijderd
Haha ja. Waar ik hem wil bestellen hebben ze de 8GB niet, vandaarHahn schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:33:
Als je een kaartje van 8GB wilt, dan zou ik inderdaad eentje van 16GB nemen![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 14:38 ]
Verwijderd
10 seconden wil net (heb ik nu ook), maar een nadeel is dat ik na elke foto de vis neer moet leggen om opnieuw in te stellen. en een standsbediening werkt niet als je een vis vast hebt met 2 handenSpike_wolf schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:41:
Remko24:
De zelfontspanner gaat tot 10 seconden. Maar je kunt denk ik beter een (draadloze) afstandsbediening kopen dan. Kun je zoveel foto's maken op afstand als je zelf wil, en ook op de momenten dat je dat wil. Kun je zelfs nog focussen ook.
Misschien is dat een optie..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 15:42 ]
Of de afstandsbediening zo aanpassen dat je hem met je voet kan bedienen. Dat is niet zo moeilijk, waarschijnlijk makkelijker dat met blaasbalgen gaan werkenVerwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:41:
[...]
10 seconden wil net (heb ik nu ook), maar een nadeel is dat ik na elke foto de vis neer moet leggen om opnieuw in te stellen. en een standsbediening werkt niet als je een vis vast hebt met 2 handenHeb op andere sites al een voorbeeld gevonden om met een blaasbalg een ontspanner te maken.
Misschien is dat een optie..
Humankind… be both.

€499,= voor een 550D met lens had ik ook wel leuk gevonden. Naja.. wachten op de volgende top aanbieding dan maar!

Je krijgt er in feite een heel nieuwe, veel waardevollere camera door.
http://youtu.be/gEABifBgwi8
Verwijderd
Magic Lantern 0.2.0 for 550D firmware 1.0.9:VideoWolf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:19:
Er is nu een nieuwe hack uit van Magic Lantern voor de 550D: het lijstje toegevoegde functies is ongelooflijk.
* GUI menus: press the ERASE button to display them, SET/DISP to change values
* Bit rate control (QScale parameter) for the H.264 encoder
* Zebra stripes for overexposed / underexposed areas
* Spotmeter, histogram
* Cropmarks (16:9, Cinemascope, Fisheye)
* Intervalometer (classic or HDR)
* Trap Focus: camera takes a picture when something comes in focus
* Remote release with either the LCD face sensor or audio trigger
* Rack focus
* Stack focus (Live View only)
* Lens data computation
* Onscreen audio meters
* Manual audio gain, selectable input source, disable AGC and digital filters
* Display time remaining during video recording
* Debug functions (display CMOS temperature, screenshot, logging)
* Fine tuning for ISO and shutter speeds; also ISO 25600
* Kelvin white balance
* Clean LiveView display without any overlays (selectable)
* On-demand auto tuning for ISO, shutter & kelvin white balance
* Quick access to some useful settings like HTP, ALO and contrast
http://vimeo.com/17786851
Verwijderd
Nee, ik moet het toestel nog kopen hahahahaha. Maar ik zal t ook niet installeren, ben nog beginnend met fotografie en ga ik niet aan dit soort dingen beginnen.VideoWolf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:50:
Heb je 'm al geinstalleerd?
Heb jij hem al geïnstalleerd?VideoWolf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:50:
Heb je 'm al geinstalleerd?
Ik zal mijn ervaring met de installatie hier ook delen en op m'n blog zetten.
Manual audio control is veruit de beste toevoeging, evenals custom cropmarks. Je kunt heel makkelijk de gain aanpassen, zowel digitaal als analoog en je ziet mooi op het scherm of de gain goed ingesteld is. Custom cropmarks is handig, zo weet je precies wat je in beeld hebt en je kunt ook je eigen cropmarks maken door een BMPtje op je geheugenkaart te zetten. Rack focus is ook een awesome feature, voor dolly shots waarbij de focus moet veranderen is het ideaal. Je kunt precies instellen hoelang het moet duren en het werkt super smooth.
En zo kan ik nog wel even door gaan. Het installeren is kinderspel, er is vrij weinig risico (misschien wel geen zelfs) en je kunt het altijd vrij simpel weer eraf halen, ik zou het dus gewoon doen.
Dan weet ik wel wat ik ga doen van het weekend.MPeek schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:51:
En zo kan ik nog wel even door gaan. Het installeren is kinderspel, er is vrij weinig risico (misschien wel geen zelfs) en je kunt het altijd vrij simpel weer eraf halen, ik zou het dus gewoon doen.
De update snelheid lijk je zelf in te kunnen stellen (user guide)MPeek schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:51:
Zebra's heb ik uit gezet, vind het niet echt belangrijk aangezien ik zelf wel kan zien of iets onder of overbelicht is, hoewel het in sommige gevallen nog best handig is. De update snelheid zou alleen iets hoger mogen liggen (dat staat ook geplanned voor een aankomende update van de hack).
In magic.cfg deze regel
1
2
3
| # Controls the refresh rate for zebra & friends # (delay in ms between updates) zebra.delay = 1000 |
Icm met de lens 18-55 en 55-250mm zit er een raar krakend geluid in de videoopnamen. Het geluid is via de ingebouwde mic opgenomen. Tis werkelijk geen gehoor.
Als je in de foto stand de onspan knop half indrukt gaat er een motortje werken die maakt dit geluid.
Iemand enig idee wat dit is?
klinkt als de IS motorton1234 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:39:
Vanmiddag weer de 550D uit de tas gehaald bekeken en... beluisterd.
Icm met de lens 18-55 en 55-250mm zit er een raar krakend geluid in de videoopnamen. Het geluid is via de ingebouwde mic opgenomen. Tis werkelijk geen gehoor.
Als je in de foto stand de onspan knop half indrukt gaat er een motortje werken die maakt dit geluid.
Iemand enig idee wat dit is?
Fujifilm X-Pro1
Verwijderd
Ik heb sinds kort mijn 40d verkocht en was aan het kijken voor een nieuwe.. ik dacht 50d.. maar die verkopen ze niet meer.. dan keek ik naar de 60d en dacht ik .. nah, plastic behuizing en draaibaar (breekbaar) schermpje.. dan dacht ik WAW die 7d... ow wat wordt dat weer een dure opleg.. en nu denk ik.. handig zo'n kleine lichte 550d.. die zal ik veel meer bij me kunnen hebben en bovendien heeft hij dezelfde 18MP sensor als de 7d...
ik neem aan dat de 550d dus wel een grote aanrader is? ik vind hem vooral handig van formaat om mee te doen op skireis en met de motor.. die 40d liet ik al iets vaker thuis omwille van zijn grote..
Ik zou de 40D hebben gehouden denk ik. 550D is wel een stap terug op punt van bv de zoeker. Als ik nu nog door mn oude 350D kijk schrik ik me echt kapot van t miniscule zoekertje.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:01:
Hallo hallo,
Ik heb sinds kort mijn 40d verkocht en was aan het kijken voor een nieuwe.. ik dacht 50d.. maar die verkopen ze niet meer.. dan keek ik naar de 60d en dacht ik .. nah, plastic behuizing en draaibaar (breekbaar) schermpje.. dan dacht ik WAW die 7d... ow wat wordt dat weer een dure opleg.. en nu denk ik.. handig zo'n kleine lichte 550d.. die zal ik veel meer bij me kunnen hebben en bovendien heeft hij dezelfde 18MP sensor als de 7d...
ik neem aan dat de 550d dus wel een grote aanrader is? ik vind hem vooral handig van formaat om mee te doen op skireis en met de motor.. die 40d liet ik al iets vaker thuis omwille van zijn grote..
Kan je niet 2e hands een mooie 50D vinden?
Fujifilm X-Pro1
Ik zou gewoon voor de 7D gaan. Zo vaak wissel je niet van Body. Dus als je eenmaal investeert dan ben je de komende 8 jaar (zo niet langer) zeker zoet. Vind de 550D zelf toch net ietsjes te klein en net niet handig genoeg met de knopjes etc. Ik denk dat dat bij de 7D wel anders zal zijn.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:01:
Hallo hallo,
[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 11-01-2011 09:27 ]
ik heb zelf ook de 40D weggedaan en er een 550D voor in de plaatsVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:01:
Hallo hallo,
een enorme vooruitgang, en inderdaad lekker klein
het enige wat ik mis is de micro adjustment
er is niks mis met de zoeker van de 550D, gewoon primafloppie86 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:23:
[...]
Ik zou de 40D hebben gehouden denk ik. 550D is wel een stap terug op punt van bv de zoeker. Als ik nu nog door mn oude 350D kijk schrik ik me echt kapot van t miniscule zoekertje.
Kan je niet 2e hands een mooie 50D vinden?
8 jaar met een body??dangerpaki schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:27:
[...]
Ik zou gewoon voor de 7D gaan. Zo vaak wissel je niet van Body. Dus als je eenmaal investeert dan ben je de komende 8 jaar (zo niet langer) zeker zoet. Vind de 550D zelf toch net ietsjes te klein en net niet handig genoeg met de knopjes etc. Ik denk dat dat bij de 7D wel anders zal zijn.
dat lijkt mij wat onwaarschijnlijk
weet het niet meer
Het gaat niet over :-) zal er dus mee naar de Canon service afdeling gaan.
Bedankt voor de tip.
ik denk waar heeft tie het over?floppie86 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:14:
[...]
Laten we het maar op persoonlijke voorkeur houden, ik zou voor geen goud terug willen naar zo'n kleine zoeker en het is iig iets waar je even op moet letten (zorg dus dat je het ding ook keer echt in je handen hebt gehad).
dus net mijn 550D gepakt en door de zoeker gekeken en daarna mijn 5D2 gepakt en door de zoeker gekeken
en tot mijn stomme verbazing is de zoeker van die 550D inderdaad een stuk kleiner

ik gebruik ze al maanden naast elkaar en het was mij nog nooit opgevallen

weet het niet meer
Verwijderd
T3i/600D
* 18mp sensor
* 3.7fps
* Vari-Angle 3″ LCD
* DiGiC IV.
* Redesign of the model nameplate as well.
Weinig nieuws dus... Er komt ook een nieuw 18-55 IS kitlens
Ik ben benieuwd of de 550D goedkoper wordt.
Mooi, heb dus geen spijt dat ik voor de 550D ben gegaan. Zo'n uitklapbaar LCD ding is niets voor mij. En verder niet heel veel boeiends.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:51:
Begin februari wordt waarschijnlijk de opvolger van de 550D bekend gemaakt:
T3i/600D
* 18mp sensor
* 3.7fps
* Vari-Angle 3″ LCD
* DiGiC IV.
Houd het wel bij de 550D en 7D. 550D doet het nog steeds erg goed. Vindt het glas persoonlijk toch weer iets belangrijker dan de body....Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:51:
Begin februari wordt waarschijnlijk de opvolger van de 550D bekend gemaakt:
T3i/600D
* 18mp sensor
* 3.7fps
* Vari-Angle 3″ LCD
* DiGiC IV.
Juist die lens ben ik dan wel enigszins benieuwd naar. De huidige 18-55 IS is heel goed qua prijs/kwaliteit. Als de build kwaliteit bijvoorbeeld iets verbeterd kan worden, dan zou ik mijn huidige 18-55 wel vervangen. Andere lenzen in hetzelfde bereik, en die significant beter zijn, zijn op dit moment direct vele malen duurder (17-55).Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:51:
Ik ben eerder benieuwd of hij dan tweedehands beschikbaar komt. Er is bijna niemand die zijn 550D wegdoet. Dat is natuurlijk een goed teken, maar voor de geïnteresseerden wel jammerZwegertje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:06:
Ik ben benieuwd wat de prijzen van de 550D tweedehands gaan doen.

Als ik de ontspan knop half indruk hoor ik een krakend geluid. Nu heb ik dit aangeboden bij Tech Repair en zojuist weer terug ontvangen. Met jawel... met kraak. Nu biedt het geheel weer ter reparatie aan. Het is waarschijnlijk de IS motor.
Vraag is als je / jullie de knop half indrukken of videoopnamen maken hoor je dan ook de IS motor EN ook in je opnamen?
Ik had het tot nu toe nog nooit gehoord.
Fire69 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:35:
Is het niet normaal dat je de motor van de IS hoort bij het filmen?
Jep, ik heb precies dezelfde combi, en precies hetzelfde. Niet zo vreemd, want wat je in het 'echt' hoort, hoor je ook op de video. Een losse mic aansluiten helpt een hoop. Handmatig focussen doet ook wonderen, al is dat op de 18-55 niet echt een feest.ton1234 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:07:
Ik heb de Canon 550D met 18-55 en 55-250mm
...
Vraag is als je / jullie de knop half indrukken of videoopnamen maken hoor je dan ook de IS motor EN ook in je opnamen?
En even voor de volledigheid: Dit hoort zo! Als je scherpstelt moet er een motortje werken om een stukkie glas in beweging te zetten, en een motortje maakt geluid.ton1234 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:07:
Ik heb de Canon 550D met 18-55 en 55-250mm
Als ik de ontspan knop half indruk hoor ik een krakend geluid. Nu heb ik dit aangeboden bij Tech Repair en zojuist weer terug ontvangen. Met jawel... met kraak. Nu biedt het geheel weer ter reparatie aan. Het is waarschijnlijk de IS motor.
Als je een lens koopt met een ultrasonic motor, dan heb je er minder/geen last van.
Typisch geval van: "It's a feature, not a bug"

Lol @ 'en of het de is of af is is' aan begin van mijn eigen zin. Wat een zooitje
[ Voor 30% gewijzigd door Voutloos op 23-01-2011 23:59 ]
{signature}
Ja dat klopt, maar het was veel erger als in het begin. Maar goed onder garantie opgehaald en weer terug gebracht (wat een service) Tis nog wel hoorbaar maar vele malen minder.
- Canon Eos 550D
- 18-55 IS
- 55-250 IS
Goedkoopste huidige prijs van dit pakket is rond de 820 euro, ik wil even kijken of het de moeite is om deze camera aan te schaffen.
Toevallig ben ik gister bij de mediamarkt geweest, aangezien ik ook een 550D wil kopen. De prijs was daar 675 euro met een 18-55 IS lens.
Totaal kom je dan op een prijs van € 567,-
Geen slechte deal lijkt mij dus!
Morgen ben ik er als eerste bij haha
Het pakket wat jij wil hebben koste volgens mij € 887,-. Als je de BTW er af zou trekken kom je op een bedrag van € 745,-
[ Voor 19% gewijzigd door Possible op 26-01-2011 22:10 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Dus inclusief de 55 - 250 rond de 750 euro. Toch 70 euro goedkoper als de goedkoopste andere optiePossible schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:07:
Hoi,
Toevallig ben ik gister bij de mediamarkt geweest, aangezien ik ook een 550D wil kopen. De prijs was daar 675 euro met een 18-55 IS lens.
Morgen ben ik er als eerste bij haha
is genoeg over te vinden, beetje je best doen he, GOT is geen helpdeskYrck schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:47:
Wil nieuwe geheugenkaartjes aanschaffen maar wil eerst graag weten met hoeveel mb/s de 550D wegschrijft naar het kaartje. Kan dit nergens vinden helaas..
* Convoy is in een goede mood.....
http://virquodmachina.wor...canon-eos-550-t2i-kissx4/
http://www.ephotozine.com/article/canon-eos-550d-12948
De actie geld niet op de lenzen.Possible schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:11:
Yep ik had mijn post nog even aangepast..745 euro zou je dan gaan betalen!
[ Voor 4% gewijzigd door Zwegertje op 27-01-2011 16:24 ]
Bij de MM in Alkmaar is dit setje zonder korting 639 euro. Minus de BTW wordt 't dus (afgerond) 537 euro.Possible schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:07:
Hoi,
Ging over MM actie, laatste berichtje nog niet gezien
[ Voor 87% gewijzigd door chaoz op 28-01-2011 12:44 ]
Als het geluid erger wordt zal er idd iets niet goed zijn, stil zullen ze nooit zijn. Het scheelt ook nog eens per lens, mijn 100L IS Macro hoor ik een stuk beter dan m'n 17-55IS. Met een goede externe mic hoor je het niet in je video-opnamen overigens, met de ingebouwde mic wél.ton1234 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:58:
[...]
Ja dat klopt, maar het was veel erger als in het begin. Maar goed onder garantie opgehaald en weer terug gebracht (wat een service) Tis nog wel hoorbaar maar vele malen minder.
Nu vroeg ik me af hoe de kwaliteit van 3rd party accu's zijn? Is dat goed te doen of kan ik beter originele kopen?
Het zal misschien al wel in dit topic staan, maar om nu 40 pagina's door te spitten...
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Ik ben zelf sinds vorig jaar mei extreem tevreden met deze, werkt gewoon perfect. Helemaal voor die €5.navlim schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:43:
Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een 550D en wil er graag nog een extra accu (of 2) bij kopen.
Nu vroeg ik me af hoe de kwaliteit van 3rd party accu's zijn? Is dat goed te doen of kan ik beter originele kopen?
Het zal misschien al wel in dit topic staan, maar om nu 40 pagina's door te spitten...

Heb trouwens zojuist ook maar even die grip daar besteld, voor die €35 kan ik me er geen buil aan vallen.

..en nog wat zonnekapjes, en wat filters, en een afstandsbediening, en.. en..
Linke is dat, omdat het bij DX allemaal zo weinig kost, je zoveel besteld.
je leest heel vaak dat mensen tevreden zijn met namaak accu'snavlim schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:43:
Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een 550D en wil er graag nog een extra accu (of 2) bij kopen.
ik zelf heb 2x waardeloze rommel getroffen, voor mij alleen nog maar het origineel
weet het niet meer
Wat betreft die dingen van DealExtreme, je hoort toch af en toe dat er dingen als lekkende of zelfs exploderende accu's zijn. Ik wil dat risico niet lopen dus koop alleen niet-originele als ze door een goede fotozaak worden aangeraden.
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Heb de mijne voor 65 euro uit Hong Kong. geen last van fixering of anderzins. Ook de batterijen doen het prima al is er wel het bekende probleem dat de indicatiemeter niet meer goed werkt. Blijft op half-vol staan.Possible schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:25:
Je hebt wel gelezen dat je die battery grip moet ''fixen'' om hem werkend te krijgen? Het lijkt er namelijk op dat hij anders geen contact maakt met je camera, en vervolgens uitvalt.
Vandaag trouwens de 420 EX II flitser gekocht. Was de kleine pop-up flitser zat omdat ik nogal veel portretten schiet, ook 's avonds. Ben benieuwd.
Hij is trouwens behoorlijk in prijs gestegen. Zag hem eind vorig jaar nog voor 188 euro. Verkoper vertelde me dat Canon Nederland door Canon Europa gewongen is om de prijzen omhoog te gooien ivm oneerlijke concurentie in vergelijking met andere landen. Oa Italianen hadden geklaagd. Geld voor alle Canonproducten, want Canon nederland goedkoopst van Europa. Wordt dus allemaal gelijk getrokken.
Gewoon in de winkel kostte hij, in de aanbieding 222,- euro. Mooi dus!
Verwijderd
Ps. Begrijp me niet verkeerd, het is een super camera.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 03:39 ]
In het verleden deed konijnenberg aan grijze import en kocht je dus amerikaanse "rebel" modellen ipv een 300D. Maar dat was geen probleem omdat de garantie van Canon wereldwijd was.
Of ze hebben dit nu veranderd, of ze proberen je wat wijs te maken. Beide opties zijn goed mogelijk...
Verwijderd
Hartelijk dank voor uw e-mail en belangstelling in Canon producten.
Ik vind het jammer om te horen dat de camera niet meer goed functioneert, onze excuses hiervoor. Indien de camera is aangeschaft in Nederland, heeft de camera europese garantie en kan de garantie niet geclaimd worden in Brazilië, omdat dit onder een andere regio valt, onze excuses hiervoor.
U kunt controleren of het middels de onderstaande webpagina mogelijk is om de reparatiecentra in Brazilië te achterhalen:
http://www.canon.com.br <http://www.canon.com.br>
Indien de camera is aangeschaft in Nederland zal een reparatiecentrum in Brazilië u alleen een reparatie buiten garantie kunnen aanbieden, onze excuses hiervoor.
Indien u de camera liever in Nederland voor controle ter reparatie wilt aanbieden, kunt u de onderstaande informatie bekijken:
(Graag wil ik u adviseren om een begeleidend schrijven toe te voegen, waarin duidelijk en uitvoerig uw bevindingen staan beschreven, zodat ons reparatiecentrum precies weet wat er aan de hand is.)
U kunt uw Canon product op 3 manieren aanbieden:
1. Via de Canon dealer waar u het product heeft aangeschaft, die ervoor zorgt dat het te repareren product bij een geauthoriseerde Service Faciliteit terecht komt.
2. Repaircenter DSP (Digital Service Point)
Hulsenweg 4
6031 SP Nederweert
Tel: +31 (0) 495 622 621
Website: http://www.digital-service-point.com <http://www.digital-service-point.com>
3. Repaircenter TechRepair
Zuidstraat 15C
4641 VZ Ossendrecht
Tel: +31 (0) 164 244 222
Fax: +31 (0) 164 673067
E-mail: info@techrepair.nl <mailto:info@techrepair.nl>
Website: http://www.techrepair.nl <http://www.techrepair.nl>
Voor prijsinformatie dient u telefonisch contact op te nemen met het repaircenter.
Enkele criteria voor het opsturen van uw reparatie:
De Canon Europese Garantie geeft de oorsponkelijke koper van een Canon product bij normaal gebruik een vol jaar garantie tegen productie- en materiaalfouten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. Eventuele werkzaamheden die onder de garantie vallen, zullen gratis worden uitgevoerd, met uitzondering van verzekerings- en handlingkosten en transportkosten. De garantie is alleen van toepassing indien aan de onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
1. Uw factuur of aankoopbon met alle verkoopspecificaties en deze volledig ingevulde garantiekaart dienen te worden overhandigd wanneer aanspraak op garantie wordt gemaakt.
2. De garantiewerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd bij een van de dealers die zijn aangesloten bij het Canon Europa Garantiesysteem.
3. De garantie is niet geldig indien het defect is veroorzaakt door een schok of val, misbruik, zand, stof, vuil, vocht of corrosie, lekkende batterijen, verkeerde behandeling, reparaties door onbevoegden of defecten veroorzaakt door het niet opvolgen van de onderhouds- en veiligheidsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikershandleiding.
4. De bij de producten geleverde verbruiksmaterialen, zoals batterijen of films, vallen niet onder deze garantie.
5. De hierin uitdrukkelijk verstrekte garantie is de enige garantie die verstrekt wordt met betrekking tot het product en geen andere garantie, uitdrukkelijk of impliciet is van toepassing. Canon accepteert geen aansprakelijkheid anders dan specifiek in deze garantie is aangegeven.
Verder kunt u rekening houden met het volgende:
- Bied uitsluitend het product aan dat nodig is voor het reparatieproces, dus geen kabels, accu's, enz.
- Stuur accessoires alleen mee als u denkt dat deze direct met de klacht te maken hebben.
- Zorg voor een degelijke, beschermende verpakking die goed is afgesloten.
- Als u garantie claimt, dient u altijd een kopie van het aankoopbewijs mee te sturen. (Schade veroorzaakt door vallen, stoten, zand, water, enz. kunnen niet onder garantie worden gerepareerd. In deze gevallen wordt het product tegen het standaard tarief (fixed price) gerepareerd. Indien het product total loss is, kan worden besloten om niet tot reparatie over te gaan.)
- Om te voorkomen dat producten ongerepareerd retour worden gezonden, graag een duidelijke klachtomschrijving meezenden.
- Gelieve voor uzelf het serienummer van uw product te noteren in verband met navraag over de reparatiestatus.
- Vermeld duidelijk het retouradres waar u het gerepareerde product wenst te ontvangen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik denk niet dat ze me hier belazeren maar ga het eerst via een braziliaans repair center proberen gezien ik hier nog wel een tijdje ben. Mij is namelijk verteld dat de douane behoorlijk lastig kan gaan doen als ik deze opstuur. Zijn de kosten te hoog dan wacht ik tot ik in de USA ben.
/edit:
Garantie van canon:
http://www.canon.nl/suppo.../garantie_voorwaarden.asp
Garantievoorwaarden voor de consument
Standaard EWS (European Warranty System) garantie
Canon en de EWS leden staan garant voor een goede werking van de hardware van dit product gedurende de garantietermijn. Indien zich tijdens de garantietermijn een defect aan de hardware mocht voordoen (als gevolg van fabricage- of materiaalfouten), zal deze kosteloos worden gerepareerd in één van de erkende Canon Servicecentra in de landen die lid zijn van de EWS.
Lijst van EWS leden
Canon België
Canon Denemarken
Canon Duitsland
Canon Spanje
Canon Frankrijk
Canon Griekenland
Canon Ierland
Canon IJsland
Canon Italië
Canon Liechtenstein
Canon Luxemburg
Canon Nederland
Canon Noorwegen
Canon Oostenrijk
Canon Portugal
Canon Zwitserland
Canon Finland
Canon Zweden
Canon Engeland
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 17:24 . Reden: Garantie voorwaarden toegevoegd ]
Verwijderd
De meerwaarde en meerprijs tov een 600D zie ik niet voor mij als beginner.
Het prijsverschil is over te twisten, maar ik neig het met je eens te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:21:
Ik ga eind april naar New York, en denk dat ik de 550D meeneem mits ie goedkoper is dan hier.. Bij 'Best Buy' is ie momenteel 576 euro omgerekend.
De meerwaarde en meerprijs tov een 600D zie ik niet voor mij als beginner.
Maar: Let op als je de camera in de VS (buiten de EU) koopt:
1: Bij de douane zal je waarschijnlijk invoerrechten moeten betalen
2: Garantie vanaf hier is niet te doen. Zie de posts hierboven hoe moeilijk het andersom gaat.
3: Je krijgt daar geen 550D maar een T2i, dezelfde camera maar geen Nederlandse interface.
Kortom: Ik zou hem gewoon hier kopen, ook als is 'ie omgerekend €100 duurder...
Nee, ik ben GEEN hobbit...
Toch maar op pad. Want echt helder weer komt niet zo heel vaak voor.
Op pad met de Canon 550D om proefopnamen te maken. Het internet staat er vol mee met films bij low-light.
Toch is het zelf bedienen en ervaren velen malen waardevoller.
Je kunt de 550D instellen van 100 / 6400 ISO. Waar ligt de grens van geen ruis tot acceptabele ruis?
Hier naast spelen sluitertijd en diafragma ook een rol. Alle gebruikte settings staan in beeld als een lower third.
Hoeveel ruis kun je hebben ?
Verwijderd
Voor 50 euro verschil koop ik m daar ook niet. En wat ik heb gezien is ie daar 50 tientjes goedkoper dan hier. Dan haal ik m gewoon hier.Peregrine schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:11:
[...]
Het prijsverschil is over te twisten, maar ik neig het met je eens te zijn.
Maar: Let op als je de camera in de VS (buiten de EU) koopt:
1: Bij de douane zal je waarschijnlijk invoerrechten moeten betalen
2: Garantie vanaf hier is niet te doen. Zie de posts hierboven hoe moeilijk het andersom gaat.
3: Je krijgt daar geen 550D maar een T2i, dezelfde camera maar geen Nederlandse interface.
Kortom: Ik zou hem gewoon hier kopen, ook als is 'ie omgerekend €100 duurder...
Bij deze een oproep naar iemand die bij mij de Magic Lantern wil instaleren en quick start wil geven.
Omgeving 010.
ik heb een 550D die geen scherpe foto's leverde
de winkel cameranu wilde mij niet helpen
de camera bij techrepair ingeleverd en deze hebben het AF-system netjes afgesteld
kosteloos vanwege garantie
een aantal test foto's gemaakt met statief en inderdaad is de camera nu in orde, super scherp zelfs

moraal van dit verhaal: als je twijfels hebt over de scherpte laat de camera dan afstellen
maar inmiddels had ik een 60D gekocht omdat ik de problemen zat was
knip
[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 16-03-2011 16:40 . Reden: doe maar in V&A ]
weet het niet meer
Hoe kan je dit het best controleren? Ik heb er zelf soms wat twijfels over.Vishari Beduk schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:51:
ter info:
ik heb een 550D die geen scherpe foto's leverde
de winkel cameranu wilde mij niet helpen![]()
de camera bij techrepair ingeleverd en deze hebben het AF-system netjes afgesteld
kosteloos vanwege garantie
een aantal test foto's gemaakt met statief en inderdaad is de camera nu in orde, super scherp zelfs![]()
moraal van dit verhaal: als je twijfels hebt over de scherpte laat de camera dan afstellen
maar inmiddels had ik een 60D gekocht omdat ik de problemen zat was
knip
[ Voor 6% gewijzigd door PowerUp op 16-03-2011 16:40 ]
bankbiljet op de muur plakkenDarkShadow schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:38:
[...]
Hoe kan je dit het best controleren? Ik heb er zelf soms wat twijfels over.
camera op statief loodrecht op de muur richten
op Av zetten en maximale opening
foto maken met gewone auto focus
foto maken op live-view met contrast detectie
dan de 2 foto's vergelijken en dan voornamelijk de fijne structuren in het bankbiljet
er zijn ook nog vergaande theorieën dat je de camera op zoveel maal de brandpunts afstand moet zetten, maar in mij geval was dat niet nodig
weet het niet meer
Verwijderd
Het is natuurlijk geen probleem als je hem gewoon met statief neemt, maar bij actiefoto's is het toch wel handig om te zien wat je fotografeert en bovendien dat je maar één keer hoeft in te drukken. Je vinger kan immers niet bijvoorbeeld in 1/250e seconde twee keer een knop indrukken ;-)
Ik heb werkelijk geen flauw idee of dit normaal is, kan er weinig vinden op internet! (Het is moeilijk te definiëren red.) Dus, wie heeft de oplossing? Is het normaal, en zo nee kan ik het uitzetten ?