Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Een mooie lens voor deze camera ?

budget tussen de 200 en 400 euro.

Mij werd een Tamron AF 18-270mm geadviseerd.

Ik wil een goede lens, kwa zoom maakt het mij nite veel uit. Met een 80-120mm neem ik de genoegen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.niceguy.89 op 22-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor dat budget zou ik gaan voor de 18-55 IS en 55-25- IS Set prijs ongeveer 300 euro

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
Nu we het hier over M42 lenzen hebben. Ik heb laatst op m'n 550D een 600mm F8 M42 gezet met een 2x extender ertussen en wat foto's van de maan geschoten. Wel leuk dat je voor echt minimaal geld toch wel zo'n lens op de kop kan tikken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Laat de foto eens zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Staat op mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

dangerpaki schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:57:
Nu we het hier over M42 lenzen hebben. Ik heb laatst op m'n 550D een 600mm F8 M42 gezet met een 2x extender ertussen en wat foto's van de maan geschoten. Wel leuk dat je voor echt minimaal geld toch wel zo'n lens op de kop kan tikken dan.
Je zou voor de grap eens de filmstand 640*480 crop moeten gebruiken daarvoor. Dan kom je pas dichtbij :)

foto's ben ik ook wel benieuwd naar.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
R-O-Y schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Je zou voor de grap eens de filmstand 640*480 crop moeten gebruiken daarvoor. Dan kom je pas dichtbij :)

foto's ben ik ook wel benieuwd naar.
Fototje staat boven je post. Filmen had ik nog helemaal niet aan gedacht. Maar die crop stand is natuurlijk gewoon digitale zoom. Maar een filmpje van de maan is misschien niet eens zo'n slecht idee. Alleen de maan beweegt nogal snel. Ben te lui om dat handmatig te gaan volgen :) En hier in de stad gooit het slechte weer met licht- en luchtvervuiling vaak roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Wat betreft movie crop mode, dit is geen digitale zoom:
Unlike the digital zoom feature found in many compact digital cameras, Canon's new Movie Crop mode actually crops the image directly from the CMOS sensor at full SD resolution to preserve maximum image quality and provide additional zoom power.
Ik heb met 500 mm de maan geprobeerd te filmen, dit is zonder 2x extender, dus ik ben wel benieuwd wat een 13K+-opstelling doet.

In het geval van dangerpaki zou een 600 (lens) x 2 (extender) x 1.6 (crop factor) x 7.2 (movie crop mode) = 13824 virtuele mm's opleveren.

[ Voor 24% gewijzigd door Tjeerd op 24-10-2010 19:28 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Wat Tjeerd zegt bedoel ik inderdaad. Dat filmpje is best gaaf trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Coole film hoor :)

Maar ik begrijp het nog niet helemaal. Of je nou cropt vanaf de sensor of achteraf, dat maakt toch niets uit. Je lens zorgt ervoor dat een bepaald beeldveld op je sensor valt. Of je daar een gedeelte van wat de sensor opvangt opslaat of het plaatje later cropt maakt toch niets uit? Of zit daar een of ander trukje in waardoor ze inderdaad de hele sensor benutten om dat gecropt stukje op te vangen. Dat is wel cool dan.
Moet ik ook eens gaan proberen dan. Even wachten tot een van de dagen een beetje goed weer heeft met weinig bewolking.

[ Voor 11% gewijzigd door dangerpaki op 25-10-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@HappyChainsaw

Heb jij die ring daar besteld? op die e-bay page ziet ie er nogal cheap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Het is wel echt anders. Ik kan niet zo uitleggen wat het precies doet maar dat kun je wel vinden op internet. Zet je camera maar eens op 640*480 en mik dan op iets. Ga daarna in het menu en zet de camera op 640*480crop. Je zult zien dat je veel dichter bij je onderwerp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 15:46
R-O-Y schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:16:
Het is wel echt anders. Ik kan niet zo uitleggen wat het precies doet maar dat kun je wel vinden op internet. Zet je camera maar eens op 640*480 en mik dan op iets. Ga daarna in het menu en zet de camera op 640*480crop. Je zult zien dat je veel dichter bij je onderwerp zit.
Ja, dat is het verschil tussen je 18mpix resizen tot 640x480 of dat je cropt tot je 640x480 overhoudt. Maar of je dat croppen thuis op je pc doet of door de camera laat doen maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

D-rez schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:02:
@HappyChainsaw

Heb jij die ring daar besteld? op die e-bay page ziet ie er nogal cheap uit.
Nee, mijn object staat niet langer meer op eBay dus ik had even snel gegoogled. Ik heb hem al bijna twee jaar. Ik had hem van een duitser. Het is ook slechts een plaatje metaal met een veertje en een rode stip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

fnoff schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

Ja, dat is het verschil tussen je 18mpix resizen tot 640x480 of dat je cropt tot je 640x480 overhoudt. Maar of je dat croppen thuis op je pc doet of door de camera laat doen maakt geen verschil.
Bij filmen is het wel anders, je kunt namelijk niet op 18mp filmen en dat later zelf gaan croppen.

Hier heeft iemand een blogpost erover geschreven: http://www.theautomaticfi...550d-movie-crop-mode.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVFKUiOpCFkdHAIcdNb0ll6w/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
R-O-Y schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:16:
Vanuit de link hieronder gepost...

"This is essentially the same as taking a photo from the camera and cropping it to 640x480, except that it is 30fps video."

Dus het is gewoon crop. Het lijkt groter op je LCDtje omdat hij wel nog steeds de volledige LCD gebruikt om dat stukje sensor te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook de 550D halen, de videofuncties wegen redelijk veel voor me. Maar als beginnend fotograaf, is de andere helft ook belangrijk. Ik twijfelde dan ook (zoals waarschijnlijk velen) tussen de 550D en 7D. Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze goedkopere body, om te investeren in betere dan wel een extra prima lens.

Maar nu lees ik dingen over micro-adjustment, body die last kan hebben van back en/of front focus.

Wat is de kans dat je hier tegenaan loopt?
Geldt het voor alle lenzen of slechts bij 'andere' merken ?
Of is er alleen sprake van in bepaalde situaties?

En dan ben ik toch wel bang, straks steek ik veel geld in een of twee Canon prime lenzen, om vervolgens met back/front focus rond te lopen. Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is meestal de lens die een foute focus kan geven en dus kan je voor elke lens correcties laten toepassen door je body.

Dit kan bij elke lens gebeuren. Als het te storend is bij een lens, kan je hem onder garantie opsturen en laten kalibreren. Een body met foute focus natuurlijk ook.
Het gebeurd niet zo vaak maar toch vaak genoeg.
Bij zooms kan het ook gebeuren dat je op ene mm perfecte focus hebt, en op een andere mm weer foute focus. In dat geval gaat je body je ook niet helpen met z'n aanpassing en moet je de lens laten calibreren.

Vooral bij Sigma is er sprake van. Zelf nog niet meegemaakt met meerdere Sigmalenzen en je kan ze sowieso laten kalibreren onder garantie als het gebeurd.

Micro-adjustment kan wel ook handig zijn bij lenzen die correct focussen. Maar dit is onder beperkte situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Redox schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:20:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook de 550D halen, de videofuncties wegen redelijk veel voor me. Maar als beginnend fotograaf, is de andere helft ook belangrijk. Ik twijfelde dan ook (zoals waarschijnlijk velen) tussen de 550D en 7D. Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze goedkopere body, om te investeren in betere dan wel een extra prima lens.

Maar nu lees ik dingen over micro-adjustment, body die last kan hebben van back en/of front focus.

Wat is de kans dat je hier tegenaan loopt?
Geldt het voor alle lenzen of slechts bij 'andere' merken ?
Of is er alleen sprake van in bepaalde situaties?

En dan ben ik toch wel bang, straks steek ik veel geld in een of twee Canon prime lenzen, om vervolgens met back/front focus rond te lopen. Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken ?
heel verstandig om meer te investeren in lenzen dan in een body
het zijn vooral de lenzen die de foto maken en ze hebben een veeeeel langere economische levensduur dan een body

> Wat is de kans dat je hier tegenaan loopt?
groot, ik heb/had 2 canon L lenzen die niet 100% uit de fabriek kwamen
gewoon vette pech en naar rofarepair die het in orde maakt

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Omdat ik van anderen ook gehoord heb dat je behoorlijk pech moet hebben, vind ik het opeens niet zo heel erg meer. Daarbij kan het gelukkig gekalibreerd worden.

Beide erg bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Ben voor de 550D op zoek naar een flitser... denk aan de Canon 430EX ll (ca200e mooi prijsje) of is een Metz beter... of...

Het is voor af en toe gebruik bij portretten en heel soms voor kamers in beeld te brengen.

Wie heeft er advies, alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
ton1234 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:19:
Ben voor de 550D op zoek naar een flitser... denk aan de Canon 430EX ll (ca200e mooi prijsje) of is een Metz beter... of...

Het is voor af en toe gebruik bij portretten en heel soms voor kamers in beeld te brengen.

Wie heeft er advies, alvast mijn dank.
enige advies dat ik heb is om altijd te gaan voor een flitser met een draaibare kop (zoals de 430). Die hele goedkope flitsertjes die je niet kan draaien krijg je eigenlijk altijd spijt van volgens mij.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Een canon flitser zal helemaal communiceren met de body terwijl een merk x altijd reverse engineered zal zijn. Voor mij reden om te gaan voor canon flitser op canon body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zoek een afstandsbediening (met of zonder draad) waar ook het 'wieltje' op zit, dus waarmee ik de sluitertijd/diafragma kan instellen. Ik kan helaas alleen afstandsbedieningen vinden met slechts 1 knop. Weet iemand of dit uberhaupt bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
is laptop met usb kabel geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nope. Wil het op lokatie gebruiken én ik heb sowieso geen laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Dan kan het niet... De afstandsbediening-aansluiting op de camera heeft alleen half of helemaal ingedrukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Was er al bang voor, jammer, want met HDR moet je dan alsnog de camera aanraken tussen de foto's door. (althans als je er meer dan 3 wilt). Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Is dit een oplossing? http://www.hdrlabs.com/occ/index.html

Zit je nog wel vast aan een draadje.

EDIT: zit net even weer te lezen.... gaat hem niet worden voor een 550D, die heeft namelijk niet de standaard 3-pins aansluiting. Snelste sluitertijd is ook 1/200e en slechs 1/20e in HDR mode.

[ Voor 49% gewijzigd door G-Tus op 03-11-2010 19:19 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bovenstaande oplossing is wel erg tof, heb alleen geen DS. Als ik daar doorklik kom ik op een iPhone applicatie (weer iets wat ik niet heb :P) maar die gebruikt óók een computer.

Zou mooi zijn als je gewoon je (Android in mijn geval) telefoon met usb of wifi kan aansluiten op je camera en zo alles kan bedienen. Komt er ook vast wel een keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Werkt de belichtingscorrectie/AEB-instelling niet gewoon prima dan? Gewoon aan je scrollwiel draaien, dan kan je tot maximaal -2 en +2 en dan maakt de camera zelf 3 foto's. Dat werkt toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dat zeg ik, als je er meer dan 3 wilt moet je alsnog de camera aanraken en drie is wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is er zo erg aan de camera aanraken?

Zelfs al staat hij op een poot, zal wind je foto's nog lichte afwijking geven. De software om je HDRfoto's te maken, moet maar kunnen matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Omdat de camera dan beweegt, dat spreekt voor zich. Sowieso zijn er zat plekken waar geen wind is, en niet hoeven te matchen levert toch altijd scherpere platen op dan wel matchen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:28
Mensen ik wil graag deze geheugenkaart voor mijn toekomstige 550D kopen.

http://www.mymemory.co.uk...ard-%28SDHC%29---Class-10

Is de snelheid geschikt voor de camera of kan ik beter gaan sparen voor de "extreme" SDHC kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Devrim schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:59:
Mensen ik wil graag deze geheugenkaart voor mijn toekomstige 550D kopen.

http://www.mymemory.co.uk...ard-%28SDHC%29---Class-10

Is de snelheid geschikt voor de camera of kan ik beter gaan sparen voor de "extreme" SDHC kaartjes?
De extreme kaarten van SanDisk zijn ook gewoon class 10 en uit verschillende tests blijkt dat die dezelfde snelheid in de praktijk hebben. Dus geen verschil in snelheid en in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
photofreak schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:20:
[...]

De extreme kaarten van SanDisk zijn ook gewoon class 10 en uit verschillende tests blijkt dat die dezelfde snelheid in de praktijk hebben. Dus geen verschil in snelheid en in kwaliteit.
Ah ok dan kan ik dus net zo goed de "normale" versie nemen...Scheelt toch best wel veel geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Devrim schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:47:
[...]

Ah ok dan kan ik dus net zo goed de "normale" versie nemen...Scheelt toch best wel veel geld :D
Mijn class 6 kaartje van transcent stottert soms met film. Niet vaak maar toch jammer. Op hoogste resolutie, dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Je kunt ook deze kaartjes nemen:

pricewatch: Transcend SDHC 16GB Class 10

In nederland ook goedkoop.

Ik heb zowel de 16GB als de 8GB versie en die zijn allebei meer dan snel genoeg. M'n 2x zo dure Sandisk 16GB (class 4 = net zo snel) is maar marginaal sneller en eigenlijk niet de meerprijs waard.

Let er wel op dat Class 10 bij Sandisk staat voor een veel hogere snelheid dan Class 10 bij Transcend! Zo'n Transcend doet rond de 20MB/s read en 12MB/s write. Die Sandisk Class 10 gaat veel sneller maar is ook een stuk duurder.

[ Voor 28% gewijzigd door R-O-Y op 07-11-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De sandisk class 6 20MB/s 133x is niet duur en is ruim voldoende om te kunnen filmen ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Ik ga denk ik gewoon voor de class 10 Transcend 16GB van Mymemory.co.uk
Is maar 20 euro incl verzenden :)

-edit-

Ik heb het maar dus besteld. Nu nog 3 weken wachten tot ik de camera ook kan bestellen *O*

[ Voor 32% gewijzigd door Devrim op 08-11-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik als geheugenkaart de SDHC 16 gb class 6. Werkt uitstekend ook met full HD filmen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Zonder merk erbij zeggen die Class ratings niets. Sandisk is vanaf Class 4 al prima. Bij die transcend kaartjes is Class 10 ongeveer vergelijkbaar. Even een merk erbij en het is voor iedereen bruikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Uit een usertest in (product review) hier op tweakers blijkt dat het verschil helemaal niet eens zo gigantisch groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De class is niet merkafhankelijk, dit is een standaard. Class x komt overeen met minimaal x MB/s schrijfsnelheid.
Waar wel verschil tussen de merken zit is wanneer je naar x-speed specificatie kijkt (1x = 1.2Mbit/sec). Bij de x-speed gaat het niet om de minimale leessnelheid maar om de maximale snelheid. De ene fabrikant gebruikt echter de maximale leessnelheid en andere de (meestal) lagere schrijfsnelheid.

Dus in de praktijk kan je wel hebben dat de ene class 6 van bedrijf x sneller is dan bedrijf y, maar ze gaan toch beide de minimale 6MB/s halen.

Voor de 550D raadt Canon in de handleiding een class 6 aan. Op 1080p@30fps en 720p@60fps schrijft hij namelijk 5,5MB/s weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Class zou inderdaad een standaard moeten zijn ja.

Maar mijn bevindingen zijn toch echt anders:

productreview: Transcend SDHC 8GB Class 10 review door R-O-Y

productreview: Sandisk Ultra II SDHC 16GB Class 4 review door R-O-Y

Ik heb nu 2x een 16GB transcend, 2x een 8GB transcend en één keer een 16GB sandisk. In gebruik scheelt het niks en de een is class 4 en de ander class 10. Dat ligt er toch echt aan dat transcend een andere standaard hanteert ;)

De reviews zijn niet zo uitgebreid maar het ging mij er meer om dat er een grafiek bij het kaartje gepost werd. Als iedereen dat doet krijg je een veel beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ze hanteren echt geen andere standaard. Class is de minimale schrijfsnelheid (bij een gefragmenteerd volume btw).
Transcend haalt z'n 10MB/s en de Sandisk haalt z'n 4MB/s. Dus beide voldoen aan hun class.

Waar jij het over hebt is de speed rating afleiden uit de class rating en dat kan je niet.
Transcend wil namelijk veel geheugen dumpen en plakt class 10 erop om aantrekkelijker te zijn. Sandisk concurreert met even snel geheugen tegenover die class 10 van Transcend met hun class 4. Maar ze willen ook een soort van premium look (en prijs) hangen aan wat zij als class 10 verkopen onder de naam SD Extreme.

SD Ultra en SD Extreme zijn in de praktijk eigenlijk beide class 10. Maar door SD Ultra op class 4 te verkopen zullen er mensen geneigd zijn om toch de SD Extreme te kopen.
De SD Extreme zal echter wel winnen als het gaat om de speed rating (Ultra = x100 en Extreme = x200). Maar dat is momenteel een beetje nutteloos voordeel met apparaten die de snelheden niet gebruiken en met cardreaders die via USB2.0 aan de computer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Een familielid van mij werkt bij Canon en hij zei dat hij wel via de Canon-medewerker-shop een Camera kon kopen. Weten julie hoeveel de korting bij zo'n winkel ongeveer is? Of is dat heel minimaal. Het gaat dan om de 550D

@voutloos, die is net op een zakenreis gegaan naar Japan.

Edit: Opgelost

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vraag dat dan gewoon zelf aan je familielid?

{signature}

• willy1986
  • Niet online
aanbieding gespot in de krant: pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS
voor 598 euro bij de Steenweg in Utrecht.(kroonstraat 9)

[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 11-11-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 12:51

sphere

Debian abuser

Ik heb een 550D 18-55 kitje overgenomen. Heeft iemand die 16G Transcend Class 10 al zoals genoemd in dit topic? Verder vroeg ik me af wat nog handige hebbedingetjes zijn. Het was behoorlijk kaal allemaal.

Flitser en en lens komt nog wel een keer, maar ik dacht misschien wat gadgets van ebay als een extra batterij ofzo? Tips welkom. En volgens een collega moet ik nog op zoek naar een zonnekap.

Verder heb ik er wat mee gefilmd, maar de motor van de kitlens is enorm luidruchtig :(

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Ik vind de 18-55 echt belachelijk. En daar weiger ik andere woorden voor te gebruiken. Ik snap dan ook echt niet dat ze zoiets maken en onder hun eigen naam durven te verkopen. Dat was wel even een shock vanaf mijn D70 naar EOS 550. Die heb ik dan ook vrijwel meteen verkocht. Nu heb ik een 50mm 1.4 en een 17-85mm. Ik denk dat je daar beter aan doet, een ander objectief. Een 17-85 kun je voor € 175-210 op MP vinden. Als je € 50-65 voor de 18-55mm terug kunt krijgen heb je imo een mooie deal (heb ik ook zo gedaan). Dan maak je vind ik mooiere foto's en je ergert je minder aan het geluid en korte bereik. Het is nog geen je-van-het maar het scheelt wel veel. Zelf heb ik ook die Transcend. Ben er wel tevreden over. Filmen op 1080p 30fps no probs, wat moet het nog meer kunnen :+ ? Enige dat ik op Ebay heb gekocht zijn een sensorkitje (blaasbalg en stof-prik-ding) en een Ir remote. MP is je vriend, meeste fotografen zijn zuinig op hun spullen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ok bedankt. Ik heb een review gelezen van een 18-135(?) maar die kwam er belabberd uit. Ook zit ik te kijken naar een 70-300 maar dan moet ik iets anders dan die 18-55.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Die Bruine: wat vond je er zo belachelijk aan? Het is - voor het geld - een prima objectief. Zeker voor een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Ik heb die 18-135mm en dat is echt een prima lens vind ik. De focusring is goed te bedienen en de voorkant van de lens draait niet. Plus dat er echt prima foto's uitkomen. Wat ook best leuk meegenomen is. Het geheel is ook zwaarder en daardoor krijg je met filmen toch wat minder beweging van het vasthouden.

Een vriendin van mij heeft de 18-55 lens en die vind ik echt een stuk gammeler aanvoelen dan de 18-135. En dat is nou ook niet echt het toppunt van degelijkheid. Het ding kost ook wel een flink stuk minder. Alle waar naar z'n geld was het toch ;)

Het 16GB SD kaartje van transcend heb ik ook. Werkt ook prima en is redelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:03

breinonline

Are you afraid to be known?

Die Bruine schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:28:
Ik vind de 18-55 echt belachelijk. En daar weiger ik andere woorden voor te gebruiken. Ik snap dan ook echt niet dat ze zoiets maken en onder hun eigen naam durven te verkopen. Dat was wel even een shock vanaf mijn D70 naar EOS 550. Die heb ik dan ook vrijwel meteen verkocht. Nu heb ik een 50mm 1.4 en een 17-85mm. Ik denk dat je daar beter aan doet, een ander objectief. Een 17-85 kun je voor € 175-210 op MP vinden. Als je € 50-65 voor de 18-55mm terug kunt krijgen heb je imo een mooie deal (heb ik ook zo gedaan). Dan maak je vind ik mooiere foto's en je ergert je minder aan het geluid en korte bereik.
Behalve qua autofocus en bereik ga je met een 17-85 er absoluut niet op vooruit ten opzichte van de 18-55 IS. Ik ben blij dat jij er tevreden over bent, maar een aanrader zou ik die lens juist niet willen noemen. De 18-55 IS voor het geld wat hij kost juist wel (alle andere nadelen ten spijt).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bouw, bereik, AF snelheid zijn voordelen die zeker te verdedigen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ben het met breinonline eens, de 18-55 is geen geweldige lens maar is dan ook spotgoedkoop en daarmee dus een aanrader in zijn prijsklasse.

De 17-85 is dan wel veel meer lens, maar is toch een stuk duurder en in die zin echt niet beter. Ik heb mijn 18-55 vervangen door de 17-85 en dat was zeker een grote verbetering, maar hij heeft ook een hoop nadelen (met name bouwkwaliteit, chromatic aberration, scherpte, vignetting). Was echter niet heel rouwig toen 'ie kapot ging en hem weer moest vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bekend met de beperkingen van een 17-85, maar ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat er goede redenen kunnen zijn voor het aanschaffen van dat objectief. Zeker gezien de tweedehands prijsstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Die Bruine schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:28:
Ik vind de 18-55 echt belachelijk. En daar weiger ik andere woorden voor te gebruiken. Ik snap dan ook echt niet dat ze zoiets maken en onder hun eigen naam durven te verkopen. Dat was wel even een shock vanaf mijn D70 naar EOS 550. Die heb ik dan ook vrijwel meteen verkocht.
Ben eerlijk gezegd benieuwd naar foto's van je. Veel van mijn mooiste foto's zijn met die "belachelijke" lens gemaakt. Foto's die gebruikt worden voor en artikel dat ik schrijf voor een culinair/kunstblad of voor een opdracht voor een boek gebruikt zijn. Dus laat eens wat zien?
Hoor hier meer "geblaat" over de 18-55 IS. Tuurlijk, qua bouw is het weinig tot niets maar qua optische kwaliteit, voor dat geld is er geen betere lens.

[ Voor 45% gewijzigd door SlagerBlom op 21-11-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
En zelfs qua bouw is ie niet zo slecht.

De fora staan immers niet vol met klachten over kitlenzen die uit elkaar gevallen zijn.
Sterker nog, ik kan me zelfs niet herinneren of ik er ooit wel eens een posting over heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb nog niet het overzicht maar voor de prijs is er met de 18-55 niks mis. Alleen maakt die van mij een oorverdovend lawaai als je filmt en de focus met de motor wijzigt. Ik vraag me af of een USM lens hier veel verbetering zal brengen? Misschien even op YouTube rondstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

AF tijdens het filmen kun je sowieso wel vergeten, met een USM-lens hoor je de motor weliswaar niet, maar gaat alsnog het diafragma open en hunt de lens heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Dat wordt dus leren filmen en focussen op de hand of een losse camera kopen :/

edit: mymemory.co.uk heeft geen gratis shipping meer

Hoe kan je er voor zorgen dat de camera blijft doortellen met de bestandsnummering? Moet je de laatste foto laten staan ofzo?

[ Voor 54% gewijzigd door sphere op 21-11-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Laatst online: 18-09 15:41
sphere schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:38:
Hoe kan je er voor zorgen dat de camera blijft doortellen met de bestandsnummering? Moet je de laatste foto laten staan ofzo?
In het menu bij "File numbering" de waarde op "Continuous" zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkSEDA op 21-11-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Bekijk de handleiding eerst eens voor je dit soort opzoek-vragen neerplempt }:|

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Hrm, ik had gegoogled om te zien of je het aantal clicks kon achterhalen, en daar ook gelezen dat de bestandsteller resette bij een vers kaartje. Geheel in lijn met mijn ervaring dus ik was meer op zoek naar een praktische workaround ipv een feature O-) . De camera stond op autoreset, jammer anders had ik bij benadering kunnen weten hoeveel clicks de shutter had gemaakt.

Nu staat hij op continu bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 14:30
Dat wordt dus leren filmen en focussen op de hand of een losse camera kopen :/
Als je een "goeie" film camera met het zelfde doel als het filmen met slr's ben je zo'n 20.000 kwijt. Het idee is dat je een groot spectrum aan lenzen te beschikking kan hebben met deze camera's. Is dus bedoel voor film, met een het liefst voorbedachte setting.

En inderdaad met de hand focussen zal altijd blijven:) erg leuk vind ik juist. Ook leuk om je beroep van te maken. Focus puller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Op zoek naar een flitser heb ik gekeken naar de yn 46[568] maar de reviews waren nou niet echt geweldig. Heeft iemand praktische ervaring of vergelijking met een 430 ex ii bijvoorbeeld? De 580 is te duur voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Ik heb een week in het ziekenhuis geleefd, vandaar de late reactie. De mede-Tweakers hebben gelijk. "Mooiere foto's" had ik er niet zonder meer moeten neerkalken. Op korte afstand schiet je inderdaad mooie foto's, alhoewel ik toch van mening ben dat de 18-55 vanaf 30-35mm softe foto's schiet. Ik was er in elk geval niet blij mee. Dat is ook de reden dat ik hem binnen een maand heb weggedaan. Verder verwoord Mig29 wel goed wat ik bedoelde. Tijdens het filmen was MF ook een drama. Misschien had ik gewoon een minder exemplaar, maar elke aanraking zag je terug. Mijn 18-55 bewoog op geen enkele manier soepel. Veel lawaai en te schokkerig. Ook foto's schieten vond ik erg op MF. Fijnafstelling ging gewoon niet. Ik had me er ook niet in verdiept. Toen ik de prijs zag dacht ik ah, vandaar. Maar als ik jullie reacties zo lees had ik 'm gewoon moeten terugbrengen dus. Nou trust me, dat was echt een onmogelijk exemplaar. Zoomen ging in stappen van 4 of 5mm, zo stroef ging het allemaal.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 18-55 is geen video-lens, en heeft nauwelijks een focus-ring. Maar het is ook niet gebouwd voor of manueel focussen of video werk. Plus nog het feit dat het diafragma natuurlijk ook meedraait als je zoomt. Nu zag ik dat je een 50mm 1.4 had gekocht. Dat is een prima lens voor filmwerk en weet zeker dat je daar veel plezier aan zult beleven. Maar voor de prijs( en voor de beginner) is het een prima begin lens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Gisteren de 550D + kit lens 18-55 IS besteld voor 534 euro's. Helaas was deze uitverkocht.
Echter vandaag een telefoontje gekregen dat de camera rond half januari-eind januari weer beschikbaar is. Dat is toch wel erg lang??

hebben jullie ook deze ervaring? Helaas dus geen kerst kado voor mij.
Zouden jullie wachten? Ik heb wel de offerte van de winkel.

GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
Ik heb ook een 550D met een 18-55 kitlens. Laatst een 50mm 1.4 erbij gekocht en daar ben ik wel heel erg over te spreken.

Ik wil dan ook mijn kitlens vervangen voor een goede allround USM lens. Budget +/- €200, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Rek je budget naar +-350 en dan kan je kiezen tussen de tamron en sigma 17/18-50 f2.8 varianten.
Voor 200 eu vind je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 14:30
gertitombo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:38:
Hallo,

Gisteren de 550D + kit lens 18-55 IS besteld voor 534 euro's. Helaas was deze uitverkocht.
Echter vandaag een telefoontje gekregen dat de camera rond half januari-eind januari weer beschikbaar is. Dat is toch wel erg lang??

GT
Ik zou zeker cancellen en ergens anders bestellen. Zal toch niet zo zijn dat hij overal op is. Bel anders eerst naar een ander bedrijf om zeker te weten dat ze hem hebben voordat je cancelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertitombo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:38:
Hallo,

GT
534 euro? Bij welke shop heb jij het gehaald, want dat is zo'n 70 euro minder als op pricewatch pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien toevallig bij Saturn met de 15 euro korting actie (elke 100 euro: 15 euro kassakorting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

Aloys schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:00:
Misschien toevallig bij Saturn met de 15 euro korting actie (elke 100 euro: 15 euro kassakorting)?
Bij de Saturn is hij op dit moment 580 euro, met kitlens met IS.

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
weg.

[ Voor 98% gewijzigd door SlagerBlom op 24-11-2010 23:49 . Reden: dubbelpost: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
verskure schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:39:
Ik heb ook een 550D met een 18-55 kitlens. Laatst een 50mm 1.4 erbij gekocht en daar ben ik wel heel erg over te spreken.

Ik wil dan ook mijn kitlens vervangen voor een goede allround USM lens. Budget +/- €200, wat raden jullie aan?
Waarom wil je de kitlens vervangen? Zijn hier al ettelijke discussies over geweest. Tenzij je heel veel spaart zul je niet snel iets beters vinden.
Misschien de 55-250 IS erbij? Ook zo een lens waar je je geen buil aan kunt vallen als je net als ik een zeer beperkt budget hebt.

• R-O-Y

R-O-Y

Een vriendin van mij heeft de 18-55 IS lens ook en met filmen vind ik die toch een stuk minder fijn dan bvb mijn 18-135 of 50mm f1.8 lens. De focus daarvan gaat veel soepeler.

Ik heb nu trouwens een grip op m'n 550D gezet. Met mijn grote handen is dat echt heel erg veel fijner dan de standaard camera. Ook komen er een aantal M42 lenzen mijn kant op. Met die lenzen wil ik kijken of er goed te filmen is. Die zijn namelijk gemaakt voor MF en dat zou dus goed moeten werken. Paar tientjes per lens is ook goed te overzien.

Als ik ze heb komen er uiteraard resultaten. Je hebt op ebay al een 50mm F1.7 lens voor 35 euro. Echt heel goedkoop :)

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:29:
[...]

534 euro? Bij welke shop heb jij het gehaald, want dat is zo'n 70 euro minder als op pricewatch pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS
De camera bij Saturn gekocht! Gister avond heeft de winkel uit Heerhugowaard gebeld en dat het pas echt in januari wordt geleverd. Ben daarna gelijk naar dezelfde winkel in Zaandam gegaan en daar meegenomen ;-)) Ben er blij met mn upgrade. Gister avond lagen er nog maar 4 stuks.....

Jamesbond007uk

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

gizmo9003 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:28:
[...]

Bij de Saturn is hij op dit moment 580 euro, met kitlens met IS.
Saturn of Saturn....Prijzen verschillen behoorlijk. Maar ik kreeg het iets goedkoper mee vanwege het reizen naar andere winkel :)

Jamesbond007uk

• DarkSEDA
  • Laatst online: 18-09 15:41
Er is een nieuwe Firmware Versie voor de 550D
What's new in Version 1.0.9?

The following fixes have been incorporated.

1. Fixes a phenomenon in which tone jumps become noticeable in some images, depending on the shooting scene, when shooting with the Auto Lighting Optimizer settings (Low / Standard / Strong). For example, tone jumps will be corrected in scenes such as a dark sky just after sunset, in low-contrast areas, depending on how bright those areas are.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat deze review te lezen:

http://www.digitalreview....mpared-to-Nikon-D90.shtml

Ondanks dat ik zelf nu canon gebruik en canon objectieven, neigt deze review toch wel aardig naar de Nikon D90. Zelfde prijsklasse (zelfs goedkoper).

Is deze review objectief naar jullie idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik ken de site zelf niet. (geen bekende site) Maar de bias druipt er vanaf vind ik. De hele stijl van schrijven is duidelijk pro-Nikon.

Daarbij vergelijken ze 100% crops met elkaar wat absoluut fout is.
Ze gebruiken ook de "screen" grafiek van DXO mark, terwijl je voor een eerlijke vergelijking de "Print" grafiek moet gebruiken.
Dat maakt voor de SNR grafiek nogal flink uit.

De nadelen die zij noemen voor hoge resolutie sensors slaan ook nergens op.

Ze vinden de kitlens niet geweldig omdat ie in de hoeken niet scherp zou zijn. (terwijl de IS kitlens juist bekend staat om zijn scherpte) en raden dan de 18-135 als vervanger voor de kitlens aan, terwijl dat ding nou juist een stuk minder scherp is dan de kitlens.

Wat betreft de shutter counts heeft Canon wel degelijk specs daarvan. De shutter voor de 550D is ook gewoon voor 100.000 clicks gemaakt.
Maar de reden dat Canon Canada daar niets over wil zeggen is dat het geen enkele garantie geeft. (Ook niet bij de D90 shutter die ook voor 100.000 clicks gemaakt is)
Als het ding bij 40.000 clicks de geest geeft heb je bij beide merken gewoon pech.

De hele review komt bij mij over als de gemiddelde amateuristische review zoals je er dertien in een dozijn op internet kunt vinden.

Echte goede review sites ken ik helaas niet op internet voor cameras.
dpreview is ook waardeloos. De enige site die ik ken waarbij beeldkwaliteit echt goed getest word is in een oost-europese taal zonder engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
Net even mogen spelen met een Sigma 70-300. Beviel goed! Denk dat ik mijn kitlensje dus gewoon blijf gebruiken voor het allround gebeuren en ga sparen voor een telelens. Wat is nou een lens met goed bereik? Lees wisselende ervaringen over die Sigma. Budget is €200 uiteindelijk denk ik. Misschien iets op te rekken.

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

Lijkt mij een lens met prima bereik en een USM motor? Maakt me op zich niet veel uit of het een Canon, Sigma of Tamron is oid.

[ Voor 31% gewijzigd door verskure op 27-11-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22
verskure schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:53:
Net even mogen spelen met een Sigma 70-300. Beviel goed! Denk dat ik mijn kitlensje dus gewoon blijf gebruiken voor het allround gebeuren en ga sparen voor een telelens. Wat is nou een lens met goed bereik? Lees wisselende ervaringen over die Sigma. Budget is €200 uiteindelijk denk ik. Misschien iets op te rekken.

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

Lijkt mij een lens met prima bereik en een USM motor? Maakt me op zich niet veel uit of het een Canon, Sigma of Tamron is oid.
De sigma 70-300 is optisch mooier dan de 75-300 van canon.
Maar momenteel is king of the hill in het land van budget telelenzen toch wel de 55-250IS van canon.
Dus zoek je een telelens onder de zeg 400 euro, dan heb je met de 55-250IS de beste keuze :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Eens. Ik heb bij aanschaf van mijn camera de 18-55 en 18-135 erbij gekregen. In eerste instantie met de 18-135 rondgelopen, maar vanaf 55mm kwam er weinig soeps meer uit, en op de rest van het bereik was de 18-55 optisch toch beter. Zodoende naar een vervanging gezocht, en hoewel mijn budget wat groter was waarmee bijv. ook de Canon ef 70-200mm f4l binnen bereik kwam. Hoewel de 55-250 optisch niet kan tippen aan de 70-200 vond ik het na een serie proeffoto's de investering toch niet waard en heb de 55-250 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het wordt wel vaker gezegd de 18-55IS en 55-250IS zijn voor het geld een setje fijne lenzen. ;)
Let wel de 18-55IS niet de 18-55. De IS versie is een stuk beter dan de variant zonder IS.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 550D in combinatie met een onderwaterbehuizing voor onderwater fotografie?
Ik ben wel benieuwd hoe de 550D in de praktijk onderwater functioneerd. Natuurlijk heeft het ook een hoop met de lens te maken die je er op schroeft, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen en eventuele voorbeeld shots :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verskure schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:53:
Net even mogen spelen met een Sigma 70-300. Beviel goed! Denk dat ik mijn kitlensje dus gewoon blijf gebruiken voor het allround gebeuren en ga sparen voor een telelens. Wat is nou een lens met goed bereik?
En op welke heb je het dan want Sigma heeft er zo enkele.

Heb zelf een jaar met de 70-300 APO DG Macro rondgelopen en ik vond er eigenlijk niets aan. Voor wild of vogels te schieten is de AF veel te traag. In de winter mag je al blij zijn dat zijn AF locked ipv eeuwig het bereik af te zoeken.
Enig nut voor die tele is in de zomer op de duinen van het naaktstrand te gaan liggen. Als je doelwit beweegt ben je er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Spike_wolf schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:12:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 550D in combinatie met een onderwaterbehuizing voor onderwater fotografie?
Ik ben wel benieuwd hoe de 550D in de praktijk onderwater functioneerd. Natuurlijk heeft het ook een hoop met de lens te maken die je er op schroeft, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen en eventuele voorbeeld shots :)
Dit filmpje al gevonden: YouTube: Sample underwater images taken by the Canon EOS 550D/Rebel T2i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Die was ik nog niet tegen gekomen, maar die geeft wel een heel goed beeld, en antwoord op een hoop van mijn vragen, thanks :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Ik heb wel een grijskaart maar misschien is dit wel een beter idee:
http://www.photovisionvid...en=CTGY&Category_Code=DCT

Een kaart met zwart + wit erbij. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ton1234 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:10:
Ik heb wel een grijskaart maar misschien is dit wel een beter idee:
http://www.photovisionvid...en=CTGY&Category_Code=DCT

Een kaart met zwart + wit erbij. Iemand een tip?
Zien er wel handig uit. Maar ik vraag me altijd af hoe goed je zo'n kleine kaart volledig op beeld kan krijgen om je witbalans in te stellen en dan op die afstand ook nog echt hetzelfde licht op zo'n kaart krijgen als dat van je beeld dat je daadwerkelijk wilt fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:39:
Ik ken de site zelf niet. (geen bekende site) Maar de bias druipt er vanaf vind ik. De hele stijl van schrijven is duidelijk pro-Nikon.

Daarbij vergelijken ze 100% crops met elkaar wat absoluut fout is.
Ze gebruiken ook de "screen" grafiek van DXO mark, terwijl je voor een eerlijke vergelijking de "Print" grafiek moet gebruiken.
Dat maakt voor de SNR grafiek nogal flink uit.

De nadelen die zij noemen voor hoge resolutie sensors slaan ook nergens op.

Ze vinden de kitlens niet geweldig omdat ie in de hoeken niet scherp zou zijn. (terwijl de IS kitlens juist bekend staat om zijn scherpte) en raden dan de 18-135 als vervanger voor de kitlens aan, terwijl dat ding nou juist een stuk minder scherp is dan de kitlens.

Wat betreft de shutter counts heeft Canon wel degelijk specs daarvan. De shutter voor de 550D is ook gewoon voor 100.000 clicks gemaakt.
Maar de reden dat Canon Canada daar niets over wil zeggen is dat het geen enkele garantie geeft. (Ook niet bij de D90 shutter die ook voor 100.000 clicks gemaakt is)
Als het ding bij 40.000 clicks de geest geeft heb je bij beide merken gewoon pech.

De hele review komt bij mij over als de gemiddelde amateuristische review zoals je er dertien in een dozijn op internet kunt vinden.

Echte goede review sites ken ik helaas niet op internet voor cameras.
dpreview is ook waardeloos. De enige site die ik ken waarbij beeldkwaliteit echt goed getest word is in een oost-europese taal zonder engelse versie.
Hoe steekt de 550D dan daadwerkelijk af tegen de D90 vinden jullie? Of moet ik dat in een neutraal DSLR forum vragen? :) Er zijn genoeg reviews, maar objectiviteit is natuurlijk altijd een kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:42:
[...]
Hoe steekt de 550D dan daadwerkelijk af tegen de D90 vinden jullie? Of moet ik dat in een neutraal DSLR forum vragen? :) Er zijn genoeg reviews, maar objectiviteit is natuurlijk altijd een kwestie.
Volgens mij kun je niet zonder meer stellen dat de een beter is dan de ander. Als je video heel belangrijk vindt dan is de 550D een logischere keuze. Als je vooral foto's wil maken dan ligt het er maar net aan. Een D90 is wat groter en voelt wat steviger aan, daar komt bij dat je meer dedicated knoppen heb en dat de zoeker beter is (pentaprima vs -mirror en wat groter). Of dat allemaal pluspunten zijn hangt voor een groot deel weer af van je eigen voorkeuren. Sommige mensen houden juist van kleiner en minder knoppen (Mac users bijvoorbeeld >:) ;) ).

De 550D is in zijn geheel wat moderner (meer MP, betere ISO-specs). Daar komt bij dat je canonlenzen kunt gebruiken wat betekent dat je wat meer keuze hebt. Zelf heb ik in deze overweging een D90 gekozen en ik zou er niet rouwig om zijn als Nikon met iets als de 70-200 F/4.0L zou komen. Maar goed, als je alleen maar de kitlens wil gaan gebruiken is dat lensaanbod weer geen argument.

Afijn, volgens mij is het onmogelijk om het een beter te noemen dan het ander zonder de context mee te nemen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:42:
[...]

Ik heb de D90 ook wel eens gebruikt, en qua bediening en ergonomie is de D90 naar mijn mening veel beter als de 550D. Alleen ja, Nikon lenzen zijn gewoon reteduur en de 550D is toch een nieuwere camera met meer mogelijkheden. Maar ik heb een tijd serieus overwogen om over te stappen naar Nikon, maar door de dure lenzen en weinig betaalbare alternatieven voor de 70-200F4 ben ik toch maar gebleven bij Canon.

[ Voor 14% gewijzigd door dangerpaki op 03-12-2010 14:11 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste