Ik heb zopas een 550D met kitlens 18-55mm IS gekocht. 750 euro in de MM, promo met draagtas en 8gb Sony SDHC (class4, zelfs filmen in HD lijkt te lukken!). Erg tevreden mee!
Nu vertrek ik binnenkort op vakantie, en vroeg me af wat de echte must-have accessoires zijn.
Ben net een Canon EW-60C zonnekap gaan halen, plus van die doorzichtige plastic folie om het scherm te beschermen.
Hoe zit het met de zonnekap en de lensdop, moet ik dan telkens de zonnekap opnieuw bevestigen?
Vind het lastig dat er geen touwtje aan de lensdop zit ofzo, lijkt me dat je zo'n ding makkelijk kwijtraakt.
Ben ik iets vergeten? Is een UV-filter echt noodzakelijk ivm bescherming van de lens?
Ik ga op city trip door de Baltische landen en Rusland, dus niet echt risico op zand/zout.
Wel risico op diefstal (fingers crossed).
Ik neem wss ook zo'n zacht doekje mee dat je bij een zonnebril krijgt, is dat OK om de lens te reinigen mocht die stoffig zijn?
Alle praktische tips (gebruik en verzorging van de camera bedoel ik) voor de beginnende amateur fotograaf zijn welkom.
[
Voor 36% gewijzigd door
phobosdeimos op 13-09-2010 11:46
]