Via FriendCaster (fb-app) kun je ze ook laten syncen, zodat ze ook in bv. Whatsapp zichtbaar zijn.
Ja maar meestal ga je er niet van uit dat een zakelijke klant zijn toestel geroot heeft etcrickyy schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:25:
[...]
Ik neem aan dat ze niet heel verbaast waren aangezien zij (hoop ik) ook wel weten dat er iets bestaat als flashen en rooten.
Voor mijn unbranded / simlock free S2 nog geen update. ik wacht wel op de officiele Nederlandse release. Ook om eerst de kat uit de boom te kijken gezien de gemengde reacties over ICS. Overigens wordt ik ziek van Kies. Eergisteren werkte alles prima. Gisteren kreeg ik mijn phone op geen enkele manier meer connected via USB. Ikke niet snappen, d.w.z. waarom de MTP applicatie nu vastloopt. En heb toch heel wat geprobeerd aan oplossingen die op het web te krijgen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Pe Nis op 15-03-2012 08:40 ]
Dit probleem had ik een tijd geleden ook al.Pe Nis schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:55:
Voor mijn unbranded / simlock free S2 nog geen update. ik wacht wel op de officiele Nederlandse release. Ook om eerst de kat uit de boom te kijken gezien de gemengde reacties over ICS. Overigens wordt ik ziek van Kies. Eergisteren werkte alles prima. Gisteren kreeg ik mijn phone op geen enkele manier meer connected via USB. Ikke niet snappen, d.w.z. waarom de MTP applicatie nu vastloopt. En heb toch heel wat geprobeerd aan oplossingen die op het web te krijgen zijn.
Ik kwam pas later achter dat ik via kies de telefoon en tab moet verwijderen.
Dan werkt alles weer zonder problemen.
Als jij dit ook op deze manier je telefoon heb verwijderd dan weet ik geen ander oplossing ervoor.
talkin' is cheap, people follow like sheep
Hmmm...dit heb ik nog niet geprobeerd / gedaan. Hoe moet ik via Kies de telefoon (en tab???) verwijderen? En zeker in het geval ik niet connected ben of kan connecten. Hoor het wel. Thanks.uroy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:01:
[...]
Dit probleem had ik een tijd geleden ook al.
Ik kwam pas later achter dat ik via kies de telefoon en tab moet verwijderen.
Dan werkt alles weer zonder problemen.
Als jij dit ook op deze manier je telefoon heb verwijderd dan weet ik geen ander oplossing ervoor.
Ik heb hetzelfde probleem ook, maar daarentegen is mijn batterij ook gaar (zie hieronder), maar bij mij werkt het elke keer goed als ik mijn telefoon opnieuw opstart met de usb kabel al bevestigt aan de pc. Dan herkent kies hem meteen.Pe Nis schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:23:
[...]
Hmmm...dit heb ik nog niet geprobeerd / gedaan. Hoe moet ik via Kies de telefoon (en tab???) verwijderen? En zeker in het geval ik niet connected ben of kan connecten. Hoor het wel. Thanks.
(Over de batterij; hij zegt "Te hoog voltage" en herkent niet meer goed wanneer de oplader eruit wordt gehaald. Ook als ik mijn telefoon uitzet verschijnt er een batterij met temperatuur alarm logo die knippert. Ik kan mijn telefoon nooit helemaal uitzetten. Verder werkt de telefoon goed. Hij zit nog in de garantie dus binnenkort maar terugsturen... )
Zo een paar daagjes dit topic volgend, twijfel ik ten zeerste of ICS wel helemaal klaar is voor de SGS2..
Er zijn een hoop mensen met problemen proef ik zo.. :-s
Moet toch niet kunnen lijkt mij, ik bedoel, we wachten er al maanden op, laat ons dan een maandje extra wachten, and fix the shizzle ofzo..
Al kunnen ze geen gezichtsverlies lijden door van te voren te balken dat het het eerste kwartaal 'er zeker komt'...
pff...
Moet toch niet kunnen lijkt mij, ik bedoel, we wachten er al maanden op, laat ons dan een maandje extra wachten, and fix the shizzle ofzo..
Al kunnen ze geen gezichtsverlies lijden door van te voren te balken dat het het eerste kwartaal 'er zeker komt'...
pff...
In Kies kreeg ik net een update binnen voor Kies zelf, gerelateerd aan firmware updates.
Blijkbaar zijn ze wel aan het voorbereiden
Blijkbaar zijn ze wel aan het voorbereiden
KIES update geinstalleerd, Kies ziet mn telefoon niet meer. Gaat echt goed. Rest van de PC ziet hem wel. Laat maar, ben hem helemaal kwijt op m'n PC. Normaal kreeg ik onder Explorer netjes een I9100 optie. Nu totaal niks meer, pas als ik hem in mass storage mode zet kan ik files overzetten.
Goede Kies update.
Edit: Kies eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd. Geupdate en PC herstart gelijk. Nu werkt het weer.
Goede Kies update.
Edit: Kies eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd. Geupdate en PC herstart gelijk. Nu werkt het weer.
[ Voor 64% gewijzigd door corset op 15-03-2012 10:02 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb geen enkel probleem hoor. Je moet niet vergeten dat meestal mensen alleen maar posten op internet als er iets niet goed is, als het wel goed gaat hoor je de meeste mensen niet onlineMacchill schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:38:
Zo een paar daagjes dit topic volgend, twijfel ik ten zeerste of ICS wel helemaal klaar is voor de SGS2..
pff...
Bij mij werkt opnieuw opstarten van de telefoon meestal ook als Kies 'm niet ziet - misschien iets makkelijker de volgende keer (-:lanerios schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:54:
KIES update geinstalleerd, Kies ziet mn telefoon niet meer. Gaat echt goed. Rest van de PC ziet hem wel. Laat maar, ben hem helemaal kwijt op m'n PC. Normaal kreeg ik onder Explorer netjes een I9100 optie. Nu totaal niks meer, pas als ik hem in mass storage mode zet kan ik files overzetten.
Goede Kies update.
Ook maar proberen. Vond het wel weer lekker goed gedaan van Kies zo. Gelijk maar alle connectivity slopen haha
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
't Is echt een draak van een programma inderdaad .. maar we hebben 't helaas nodig :-/
Daar heb je inderdaad wel een puntje..Morgoth schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:18:
[...]
Ik heb geen enkel probleem hoor. Je moet niet vergeten dat meestal mensen alleen maar posten op internet als er iets niet goed is, als het wel goed gaat hoor je de meeste mensen niet online. Bij deze: ik heb nergens problemen mee, alleen vind ik het design van de nieuwe dialer ruk, maar daar zijn ook weer andere apps voor
.
Ik ga toch een paar daagjes wachten denk ik.. eens zien hoe de eerste reacties zijn met de eerste echte NL-updates.. :-)
Ik heb ook heel weinig problemen met de (nu beschikbare poolse) rom... sterker nog... sinds ik 4.0.3 er op heb staan is het apparaat gestopt met random reboots... dus ik ben er blij mee.Morgoth schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:18:
[...]
Ik heb geen enkel probleem hoor. Je moet niet vergeten dat meestal mensen alleen maar posten op internet als er iets niet goed is, als het wel goed gaat hoor je de meeste mensen niet online. Bij deze: ik heb nergens problemen mee, alleen vind ik het design van de nieuwe dialer ruk, maar daar zijn ook weer andere apps voor
.
Ik hoop overigens wel dat de NL-release het Telfort-roaming issue oplost... da's echt bijzonder jammer....
Survival of the W-est
Ik gebruik de officiele update nu 3 dagen en ben er tot nu toe zeer tevreden van. De problemen die hier gemeld worden komen bij mij helemaal niet voor.
Wat ik wel spijtig vind is dat nog steeds de "oude" fotogallerij gebruikt wordt.
Wat ik wel spijtig vind is dat nog steeds de "oude" fotogallerij gebruikt wordt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik vind de software top, enige jammere is de ICS Exchange bug.
Heb het al gemeld bij Samsung: https://twitter.com/#!/Xmoo/status/180228116558512128
Artiekelen over dit probleem:
http://www.google.com/sup...id=0fad21732d7c15f3&hl=en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=23602234
http://androidforums.com/...il-eating-up-battery.html
Heb het al gemeld bij Samsung: https://twitter.com/#!/Xmoo/status/180228116558512128
Volgens mij heb je alleen de USB drivers die met Kies meekomen nodig. Maar goed, als die de bron van ellende zijn, maakt het niets uit.PhoeniX- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:21:
't Is echt een draak van een programma inderdaad .. maar we hebben 't helaas nodig :-/
Waarom is het een slecht programma?PhoeniX- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:21:
Ik wil backups kunnen maken en mijn firmware updaten. Dat is ook alles wat het doet, en het doet het goed.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Omdat grote delen van de mensen last hebben met connecten, niet zozeer een probleem van Kies maar meer de drivers die samsung erbij levert.Tukk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:57:
[...]
Waarom is het een slecht programma?
Ik wil backups kunnen maken en mijn firmware updaten. Dat is ook alles wat het doet, en het doet het goed.
Ik heb ooit 1 keer mijn telefoon op de niet usbmodus verbonden gekregen, daarna is het nooit meer gelukt...
Eerst maar even waten op de XEU release en dan kijk ik wel weer verder.
User Error -- Please Replace User
Dan heb je meer geluk dan ik - 9 van de 10 keer wil hij hier geen verbinding maken. Restart van de telefoon doet dan wonderen.Tukk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:57:
[...]
Waarom is het een slecht programma?
Verwijderd
Wat is precies dat probleem dan? Ik heb ook Telfort en heb geen roaming issues voor zover ik heb ondervonden.wpuntnl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:26:
[...]
Ik heb ook heel weinig problemen met de (nu beschikbare poolse) rom... sterker nog... sinds ik 4.0.3 er op heb staan is het apparaat gestopt met random reboots... dus ik ben er blij mee.
Ik hoop overigens wel dat de NL-release het Telfort-roaming issue oplost... da's echt bijzonder jammer....
Wel had ik het probleem dat ik met mijn oude simkaart aan het roamen was, maar dat had te maken dat die simkaart stamde van voor dat Telfort het KPN netwerk ging gebruiken. Dus als je dat bedoeld is het misschien raadzaam een nieuwe SIM aan te vragen, al weet ik je historie natuurlijk niet.
Voor de mensen die alvast naar de officiële GB gaan reverten (tbv upgrade) en het wachten zat zijn bij Hotfile heb ik op me dumpserver e.e.a gedumpt 
http://dump.bahhady.net/Samsung/
http://dump.bahhady.net/Samsung/
Verwijderd
Zoals ik al eerder melde onder Windows 7 eerst als standaard USB device laten initialiseren daarna Kies als Administrator uitvoeren werkt dan altijd hoewel niet netjes. Mijn verwachting is dat dit ook zo werkt onder Windows Vista.PhoeniX- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:22:
[...]
Dan heb je meer geluk dan ik - 9 van de 10 keer wil hij hier geen verbinding maken. Restart van de telefoon doet dan wonderen.
Heb ik met Resurrection ROM ook gehad. SD kaartje er uit halen hielp bij mij. Originele Kernel flashen (zonder CWM) werkte ook (dan werkt het nog wel met SD kaartje). Zal dus in de Kernel zitten.HaTe schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:00:
Ik had vanavond XXLPQ op de telefoon van mijn vader geïnstalleerd, ging verder helemaal prima.
Hij kwam van XWKF3. Ik heb eerst CF Root geïnstalleerd en een factory reset gedaan. Daarna met Odin de LPQ firmware geïnstalleerd en daarna CF Root voor LPQ.
Alles leek helemaal goed, totdat ik er achter kwam dat ik bepaalde apps niet kon herstellen met TB, TB liep ook vast. Ook deze apps handmatig installeren werkte niet, installeren mislukt. Weer een factory reset en dezelfde app via de Market installeren leverde eenzelfde fout op (-101). Dit was echter niet met alle apps zo, naar schatting ongeveer 10% van de apps.. Een paar apps zijn SkyScanner en PocketCloud (werken deze bij jullie wel?)
Iemand die weet hoe dit kan, of ik wat over het hoofd zie? Ik heb zoiets zelf nog nooit met mijn Galaxy S gehad heb daar toch al 1,5 jaar ervaring met ROM's, root en flashen mee.
Ik zie net inderdaad dat mijn CSC unknown is en wanneer ik het wil veranderen is de lijst ook leeg.Yucko schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:34:
[...]
Toevallig heeft een collega gisteren ook geupdate met de poolse rom en heeft precies hetzelfde probleem.
Het gekke is ook dat de CSC nu op KOR staat, maar dat de lijst waar je uit kunt selecteren leeg is waardoor hij hem dus ook niet kan aanpassen naar iets anders (om op die manier bv. een andere toetsenbordlayout te forceren).
Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen
Vraag me af hoe dit komt.
Ik gebruik vista, als admin. Ik koppel het apparaat en start kies op in elke volgorde die ik kan bedenken. Ik heb nooit problemen gehad.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:33:
[...]
Zoals ik al eerder melde onder Windows 7 eerst als standaard USB device laten initialiseren daarna Kies als Administrator uitvoeren werkt dan altijd hoewel niet netjes. Mijn verwachting is dat dit ook zo werkt onder Windows Vista.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Tijdelijke work-around: Exchange kalenders niet synchronizeren.Xmoo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:49:
Ik snap echt niet waarom de verschillen in uitrol per landen zo lang moet duren. Wat is er zo bijzonder aan de NL versie dat dit zoveel extra dagen in beslag moet nemen.....
-= Very annoying forum person =-
Dat is geen work around, je verliest dan immers functionaliteit. Een work around is altijd een oplader bij de hand te houdenXmoo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:37:
[...]
Tijdelijke work-around: Exchange kalenders niet synchronizeren.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb Samsung via Twitter benaderd... Wacht nu op antwoord.AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:50:
[...]
Dat is geen work around, je verliest dan immers functionaliteit. Een work around is altijd een oplader bij de hand te houden
Misschien omdat de bol.com app nog niet klaar is voor ICSmaster_viper schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:47:
Ik snap echt niet waarom de verschillen in uitrol per landen zo lang moet duren. Wat is er zo bijzonder aan de NL versie dat dit zoveel extra dagen in beslag moet nemen.....
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik snap eigenlijk een ding niet aan 't flashen van de poolse versie.
Via de tutorial van XDA begrijp ik hoe ik de firmware op de tel zet, maar wat is dat rooten nu precies? Is dat altijd nodig of..?
Via de tutorial van XDA begrijp ik hoe ik de firmware op de tel zet, maar wat is dat rooten nu precies? Is dat altijd nodig of..?
Grrrrrrfrumper schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:06:
[...]
Misschien omdat de bol.com app nog niet klaar is voor ICS
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bekijk het nou eens van de andere (wat positievere) kant.master_viper schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:47:
Alles ineens uitrollen is een groter risico voor Samsung, dan langzaam een paar landen. Aankijken hoe dat gaat en dan weer een ander set landen.
Ergo, die andere landen testen onze software. Wij worden belangrijk gevonden.
Is niet nodig, root is iets wat mag.Exterminator schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:07:
Ik snap eigenlijk een ding niet aan 't flashen van de poolse versie.
Geeft je (bijna) volledig rechter over je telefoon.
Nog een vraagje dan, wat is dat "swipe" dan precies?Xmoo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:21:
[...]
Is niet nodig, root is iets wat mag.
Dit is echt basiskennis en ook eenvoudig op te zoeken via google, youtube, etc. Graag wat meer eigen inzet.
[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 15-03-2012 14:28 ]
http://lmgtfy.com/?q=swipe+samsungExterminator schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:23:
[...]
Nog een vraagje dan, wat is dat "swipe" dan precies?
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Ik vraag me af hoe ver je van de waarheid zitfrumper schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:06:
[...]
Misschien omdat de bol.com app nog niet klaar is voor ICS
Is er ergens een (semi)officiële bron waar we zouden kunnen zien wanneer welke landen de upgrade kijken?
Ik vind het leuk dat de update eraan komt, maar zoals eerder vermeld, Kies is een draak om met te connecteren bij mij ook, ik heb geen zin om alle dagen na te kijken of hij er al is voor België/Nederland. Het kan voor Samsung toch geen moeilijke opgave zijn een tabelletje met landen aan te geven wanneer de upgrade daar komt?
Ik vind het leuk dat de update eraan komt, maar zoals eerder vermeld, Kies is een draak om met te connecteren bij mij ook, ik heb geen zin om alle dagen na te kijken of hij er al is voor België/Nederland. Het kan voor Samsung toch geen moeilijke opgave zijn een tabelletje met landen aan te geven wanneer de upgrade daar komt?
Die komt er niet, juist omdat dit Samsung is. Ze beloven van alles, en wat doen ze er uiteindelijk mee? Totaal niks.ZesPak schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:39:
Is er ergens een (semi)officiële bron waar we zouden kunnen zien wanneer welke landen de upgrade kijken?
Ik zou zeggen, verwacht ICS rond mei/juni, dan heb je een kleine kans om niet teleurgesteld te worden.
19 maart wordt de update voor Engeland uitgerold. Ik hoop dat Nederland er dan ook bij zit.
http://crave.cnet.co.uk/m...ich-on-19-march-50007310/
http://crave.cnet.co.uk/m...ich-on-19-march-50007310/
Oh, ik heb altijd gedacht dat je hiervoor root nodig had. Iedereen kan dus zo een officiele rom flashen zonder eerst te rooten? Dit heeft dan ook geen invloed op de root-teller van Samsung neem ik aan.Xmoo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:21:
[...]
Is niet nodig, root is iets wat mag.
Nope, alles wat een Samsung signed is wordt niet meegeteld.rikvandinteren schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:57:
[...]
Oh, ik heb altijd gedacht dat je hiervoor root nodig had. Iedereen kan dus zo een officiele rom flashen zonder eerst te rooten? Dit heeft dan ook geen invloed op de root-teller van Samsung neem ik aan.
Dus jij kunt bv een Turkse variant op je SGS2 flashen, en officieel... hoort dit onder de garantie te vallen, want de software op jou toestel is Samsung signed
Hmm, mijn Kies wordt weer bijgewerkt.
Ik ben benieuwd
[edit]
Vals alarm
Ik ben benieuwd
[edit]
Vals alarm

[ Voor 21% gewijzigd door frankivo op 15-03-2012 15:45 ]
http://z13.invisionfree.com/Litening/index.php?showtopic=43xGlasvezelkabel schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:13:
[...]
Waar heb jij die ICS LiteningRom vandaan? Link please!!
[ Voor 24% gewijzigd door Biersteker op 15-03-2012 15:45 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ook ik zat op het puntje van m'n stoel net, maar helaas.frankivo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:42:
Ik ben benieuwd
[edit]
Vals alarm
Permanent wintericon!
Verwijderd
Volledige handleiding gevolgd en toestel werkt als een zonnetje, inclusief root-rechten.Xmoo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:21:
<knip>
Oude bootloader: http://skywanker.net/roms...T-I9100_OLD_BOOTLOADER.7z
Originele kernell: http://skywanker.net/roms...nels/Kernel_I9100XXLPQ.7z (Password: intratech@XDA)
Root kernell: http://download.chainfire..._XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5.zip
ROM: http://hotfile.com/dl/149..._I9100OXALPQ_XEO.zip.html
<knip>
@Xmoo: Bedankt voor je handleiding!
In een volgend stadium ga ik uitzoeken hoe customized rom's werken.
Was inderdaad al genoemd eerder vandaagfrankivo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:42:
Ik ben benieuwd
[edit]
Vals alarm
Oh.. die melding had ik even gemist dan.lanerios schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:15:
[...]
Was inderdaad al genoemd eerder vandaagHelaas geen resultaat
maakt niet uit, was ook niet beschuldigend bedoeld.
Zit hier met een testphone. zie in kies een update naar KJ4, ik enthousiast.. is het 2.3.5 >_>
Zucht..
Interesant:
telefoon 1 (Branded T-mobile met KPN Simkaart) -> PDA:KJ2 / Phone: KJ1 / CSC:KJ2 (TNL)
telefoon 2 (Unbranded met zakelijke sim erin) -> PDA:KJ3 / Phone: KI4 / CSC:KJ (XEN)
Allebei draaien ze op 2.3.5
Raar
[ Voor 25% gewijzigd door corset op 15-03-2012 16:42 ]
Geweldig, dus als je foto's wil bekijken, moet je nog steeds wachten totdat al je whatsapp/google+/facebook foto's ook geladen zijn in de gallery... Handig Samsung..Boeboe schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:41:
Ik gebruik de officiele update nu 3 dagen en ben er tot nu toe zeer tevreden van. De problemen die hier gemeld worden komen bij mij helemaal niet voor.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Voorlopig maar geen exchange account activeren dus. Deze bug zat ook in CM9. Let wel: dit was in builds uit februari. Met de recente builds draaide Exchange weer probleemloos. Beetje triest dat die bug dan nog in de officiële Samsung rom zit. Verder leek alles goed te draaien in deze rom. Na installatie heb ik wel een factory reset gedaan.Xmoo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:49:
Het pijnpunt is natuurlijk Touchwiz. Op zich ben ik niet anti-Touchwiz, vond het op 2.3 eigenlijk prima. Maar na een tijdje op de pure ICS van CM9 voelt het alsof je terug gaat naar 2.3 (of 2.2, of 2.1...).
Graag gedaan, succes met flashenVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:13:
[...]
Volledige handleiding gevolgd en toestel werkt als een zonnetje, inclusief root-rechten.
@Xmoo: Bedankt voor je handleiding!![]()
In een volgend stadium ga ik uitzoeken hoe customized rom's werken.
Laat maar, beetje google leverd het op dat
telefoon 1 (Branded T-mobile met KPN Simkaart) -> PDA:KJ2 / Phone: KJ1 / CSC:KJ2 (TNL)
telefoon 2 (Unbranded met zakelijke sim erin) -> PDA:KJ3 / Phone: KI4 / CSC:KJ (XEN)
Precies dezelfde versies zijn, maar dat het laatste stuk XEN en TNL het een compleet andere info geeft. Begin een beetje moe te worden van dit samsung gebeuren
Precies dezelfde versies zijn, maar dat het laatste stuk XEN en TNL het een compleet andere info geeft. Begin een beetje moe te worden van dit samsung gebeuren
Ziezo. Ik begin dit (niet) updategebeuren van Samsung aardig zat te worden. Evenals de vele reboots die 2.3.6 de toestellen van mij en mijn vrouw plagen. Inmiddels weet ik wel iets zeker: als de ICS-update niet een stuk stabieler is wordt mijn volgende toestel een iPhone. Wereldwijde uitrol van nieuwe firmware op dezelfde dag, geen gezeik met reboots. Om nog maar te zwijgen over de vele apps die wel op mijn iPad maar niet voor Android beschikbaar zijn. En nee, ik ben geen Apple-fanboy. Macs kunnen me gestolen worden, doe mij maar een PC met Windows of Linux. Maar dit geneuzel ben ik ondertussen zat.
Is het een raar idee om in de ts de voorkomende problemen en functies neer te zetten?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dan heb jij geluk. Ik heb namelijk alleen maar gezeik gehad met kies. Soms geen verbinding, soms wel verbinding, maar wil kies de update niet downloaden. Vervolgens heb ik na letterlijk 35 pogingen, waarbij Kies verbinding wist te maken, de update wist te downloaden, maar vervolgens tijdens het installeren ineens claimde dat mijn telefoon niet was verbonden of claimde dat mijn batterij te leeg was (99% is vol genoeg), het maar opgegeven.Tukk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:13:
[...]
Ik gebruik vista, als admin. Ik koppel het apparaat en start kies op in elke volgorde die ik kan bedenken. Ik heb nooit problemen gehad.
Kies werkt soms wel, maar vaak ook niet.
als ik de TS lees moet ik wel beetje gniffelen. update dinsdag!
tis donderdag en vandaag ga ik em echt nog niet binnen halen... lekker bezig Samsung!
tis donderdag en vandaag ga ik em echt nog niet binnen halen... lekker bezig Samsung!
Een van de commentaren herken ik wel, kies wilde zichzelf niet updaten. Ik heb deze handmatig gedeinstalleerd en geinstalleerd. Daarna kon ik ICS installeren.Framoes schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:04:
[...]
Dan heb jij geluk. Ik heb namelijk alleen maar gezeik gehad met kies. Soms geen verbinding, soms wel verbinding, maar wil kies de update niet downloaden. Vervolgens heb ik na letterlijk 35 pogingen, waarbij Kies verbinding wist te maken, de update wist te downloaden, maar vervolgens tijdens het installeren ineens claimde dat mijn telefoon niet was verbonden of claimde dat mijn batterij te leeg was (99% is vol genoeg), het maar opgegeven.
Kies werkt soms wel, maar vaak ook niet.
Ik merk trouwens wel wat kleine zaakjes in ICS. De camera-app crashte, na opstarten duurt het vrij lang voordat je de telefoon echt kan gebruiken en lichtinval heeft veel invloed op je gezichtsherkenning.
Kan ik hieruit opmaken dat jij wel de ICS update krijgt op je SII?Tukk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:24:
[...]
Een van de commentaren herken ik wel, kies wilde zichzelf niet updaten. Ik heb deze handmatig gedeinstalleerd en geinstalleerd. Daarna kon ik ICS installeren.
Ik merk trouwens wel wat kleine zaakjes in ICS. De camera-app crashte, na opstarten duurt het vrij lang voordat je de telefoon echt kan gebruiken en lichtinval heeft veel invloed op je gezichtsherkenning.
Dat zeg ik!
Ik toch nog niet hoor..cdl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:28:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat jij wel de ICS update krijgt op je SII?
Jongens echt waar... De update is alleen voor Hongarije, Polen en Scandinavische landen vrijgegeven. Alleen toestellen met een CSC uit die regio's zijn op dit moment te updaten. Je kunt zelf flashen met Odin of wachten op Nederlandse KIES release.
Ik heb nog nooit een roboot op 2.3.6. unbranded gehad.
Ik heb een flinke battery drain met de officiële ICS (XXLPQ). Binnen 6 uur is mijn batterij zo goed als leeg. Dit bij redelijk normaal gebruik.

Scherm heeft ruim 2,5 uur aangestaan:

Iemand ditzelfde probleem? De Exchange Services lijken bij mij niet significant veel batterij tijd te gebruiken..

Iemand ditzelfde probleem? De Exchange Services lijken bij mij niet significant veel batterij tijd te gebruiken..
[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 15-03-2012 21:05 ]
Ontspan.
Verwijderd
Jongens, ik heb 2.3.3 weer geflasht (XEN) en via samsung kies geupdate. Ik krijg alleen de 2.3.6 update niet meer, maar alleen 2.3.5. Hoe komt dit?
De exchangeservice is voor mij wel belangrijk. Op mijn werk synchroniseer ik zowel agenda als email. Het lijkt er dus op dat ik, bij het willen installeren van de officiële rom, moet wachten totdat Samsung een update uitbrengt van de nog niet in Nederland uitgebrachte rom
Geert
ik heb nooit de 2.3.6 gekregen die is terug geroepen omdat hij instabiel was toch?
Het ziet er niet verdacht uit qua processen dus des te meer ziet dit er bijzonder zorgwekkend uit. Als ik naar de tijd kijk dat het scherm aan stond dan gaat hij twee keer zo snel leeg (misschien nog wel sneller) vergeleken met die van mij die gewoon op de officiele 2.3.6 loopt.Magnolia schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:04:
Ik heb een flinke battery drain met de officiële ICS (XXLPQ). Binnen 6 uur is mijn batterij zo goed als leeg. Dit bij redelijk normaal gebruik.
Post anders nog eens een screenshot van de awake time?
Verwijderd
Meen je dit? Heb je hier een bron van, ben wel benieuwd. Wel jammer want hij was wel stabiel bij mij en nu mis ik een score van 900 extra in quadrant.Madbee schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:12:
ik heb nooit de 2.3.6 gekregen die is terug geroepen omdat hij instabiel was toch?
awake time van wat?Snoop schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:16:
[...]
Het ziet er niet verdacht uit qua processen dus des te meer ziet dit er bijzonder zorgwekkend uit. Als ik naar de tijd kijk dat het scherm aan stond dan gaat hij twee keer zo snel leeg (misschien nog wel sneller) vergeleken met die van mij die gewoon op de officiele 2.3.6 loopt.
Post anders nog eens een screenshot van de awake time?
Ontspan.
Verwijderd
Nogmaals de vraag aan iedereen, weet iemand waarom ik via samsung kies geen android 2.3.6 meer krijg? (unbranded galaxy s2)
Ze zijn volgens mij gestopt met die update, omdat het mogelijk meer reboot problemen veroorzaakte.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:33:
Nogmaals de vraag aan iedereen, weet iemand waarom ik via samsung kies geen android 2.3.6 meer krijg? (unbranded galaxy s2)
ik zit constant Bezke UltraIcs 4.0 "XXLPQ" Full Holo te f5en 
die komt zo online, en ben benieuwd haha.
draai nu wanamlite v9.3, maar die is soms nogal laggy..
die komt zo online, en ben benieuwd haha.
draai nu wanamlite v9.3, maar die is soms nogal laggy..
Audi S3
Verwijderd
Weet iemand ook hoe ik de android market update kan krijgen op android 2.3.5. Ik draai namelijk op de oudste?
waarom stel je die vraag niet in een 2.3.X topic?Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:47:
Weet iemand ook hoe ik de android market update kan krijgen op android 2.3.5. Ik draai namelijk op de oudste?
dit is het ICS topic.
Audi S3
Verwijderd
Hoeveel galaxy s2 topic's hebben we wel niet. Maar sorry daarvoor zal het daar vragen. Wat zijn trouwens jullie ervaringen met ics. Ik had hem geflasht (poolse) maar vond hem soms niet soepel lopen. Het het scrollen is erg traag / vervelend. Hebben jullie dat ook?MexxT schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:55:
[...]
waarom stel je die vraag niet in een 2.3.X topic?
dit is het ICS topic.
Omdat 2.3.6 verre van een fijne release is. Lees / zoek daarom voordat je een vraag stelt, dit is al zo vaak langs geweest, op GoT is er zelfs een speciaal topic over de random reboots met de SGS2 en 2.3.6.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:07:
Jongens, ik heb 2.3.3 weer geflasht (XEN) en via samsung kies geupdate. Ik krijg alleen de 2.3.6 update niet meer, maar alleen 2.3.5. Hoe komt dit?
Iemand die de ICS Update heeft geïnstalleerd van Cnet?
werkt alles?
en wat is de "battery life"?
werkt alles?
en wat is de "battery life"?
Ik denk dat je dat beter kan vragen in [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
* Tukk heeft een hongaarse SIIcdl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:28:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat jij wel de ICS update krijgt op je SII?
De battery life was me ook opgevallen. Ik vond ineens dat de telefoon uit was, volkomen leeg. Zo snel had ik dat nog niet gezien.
[ Voor 22% gewijzigd door Tukk op 15-03-2012 22:38 ]
Iemand ervaring met de Cnet.co/s2ics ?
ik wil hem namelijk installeren maar werkt 3g enz?
en hoe is de "battery life"?
LezenKnamix schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:39:
Iemand ervaring met de Cnet.co/s2ics ?
CptChaos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:36:
Ik denk dat je dat beter kan vragen in [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
sorry... dacht dat ik het in de andere topic had gepost... "stom"
Met data verbinding is het echt een CRAP software. Als je data en sync uitzet loopt batterij beter als 2.3.x.Magnolia schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jongens ik denk dat ik na 4 dagen ICS binnenkort maar weer terug ga naar een leuke custom 2.3.6 ROM. Soms opmerkelijke last van rare accu drain, de scherm aan tijd is sowieso een stuk korter als onder 2.3.6. Het scrollen vind ik niet lekker werken, hele rare manier van scrollen geïntroduceerd in ICS, en soms voelt het allemaal even net niet even lekker afgewerkt... Denk dat Samsung beter nog maandje of 2 kan gaan knutselen...
Ik verwacht voorlopig geen update meer. Na de eerste uitrol zijn er geen nieuwe landen meer toegevoegd. Misschien dat er toch nog enkele bugs naar boven zijn gekomen, nu het door het grote publiek wordt getest.
Zoals ik eerder heb gezegd heeft Samsung bevestigd dat 19 maart de UK aan de beurt is, ik verwacht dat andere landen dan eveneens een update krijgen.patrickt35 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:06:
Ik verwacht voorlopig geen update meer. Na de eerste uitrol zijn er geen nieuwe landen meer toegevoegd. Misschien dat er toch nog enkele bugs naar boven zijn gekomen, nu het door het grote publiek wordt getest.
Hoe officieel dit is weet ik niet: http://www.mobileburn.com...ndroid-40-ics-on-march-19
jammer dat voor de White edition S2 (unbranded) toestellen de update nog niet beschikbaar is 

Want ook ik heb met de official 2.3.6 die ik momenteel draai soms spontane reboots terwijl de telefoon gewoon niets ligt te doen op mijn bureau

Want ook ik heb met de official 2.3.6 die ik momenteel draai soms spontane reboots terwijl de telefoon gewoon niets ligt te doen op mijn bureau
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Bizarre is dus wel dat ze het KI4 noemen, zou logischer zijn als ze het KI2.6 oid zouden noemenJoSchaap schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:33:
jammer dat voor de White edition S2 (unbranded) toestellen de update nog niet beschikbaar is
[afbeelding]
Pfff, ik wist eigenlijk al met m'n Galaxy 1 dat ik niet aan de software moest gaan rommelen, maar heb het toch gedaan nu en de ICS op m'n Galaxy S2 gezet.
Spijt spijt spijt..... in 1 nachtje de hele telefoon batterij leeg dus alarm ging niet af want telefoon was uitgeschakeld. Wat een ellende..... Dit is gewoon de 2e Samsung achter elkaar waarbij een update alleen maar slechter is. Ik sluit mij aan bij een van de vorige posters hier, de volgende phone wordt gewoon een IPhone.
Spijt spijt spijt..... in 1 nachtje de hele telefoon batterij leeg dus alarm ging niet af want telefoon was uitgeschakeld. Wat een ellende..... Dit is gewoon de 2e Samsung achter elkaar waarbij een update alleen maar slechter is. Ik sluit mij aan bij een van de vorige posters hier, de volgende phone wordt gewoon een IPhone.
Het gekke was dat de telefoon gisteren, overdag uit is gegaan en melde dat de batterij leeg was. Ik had misschien een uur niet naar de telefoon gekeken en toen was de telefoon gewoon goed vol.MrDirect schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:56:
Pfff, ik wist eigenlijk al met m'n Galaxy 1 dat ik niet aan de software moest gaan rommelen, maar heb het toch gedaan nu en de ICS op m'n Galaxy S2 gezet.
Aan de oplader melde hij ook dat de batterij 0% was, na een uur was hij weer 100%. Zo snel heb ik dat nog noiot gezien.
Afgelopen nacht heb ik (nu met wifi en BT uit) de telefoon aangehouden als wekker. Dat gaf geen enkel probleem, hij zat nog meer dan 80% vol....
Ik heb het idee dat hij dacht dat hij leeg was, ook omdat het opladen naar 100% geen uur duurde..
* Tukk kan zijn vinger er nog niet opleggen.
Misschien moet je toch eens het iPhone topic lezen wat updates daar met oudere modellen doenMrDirect schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:56:
Ik sluit mij aan bij een van de vorige posters hier, de volgende phone wordt gewoon een IPhone.
Bij Android kun je tenminste nog omschakelen naar custom roms en zo nieuwe firmware gebruiken bij oude modellen, probeer dat maar eens met een iPhone.
Joh laat hem lekker een iPhone halenJivZ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:00:
[...]
Misschien moet je toch eens het iPhone topic lezen wat updates daar met oudere modellen doen![]()
Bij Android kun je tenminste nog omschakelen naar custom roms en zo nieuwe firmware gebruiken bij oude modellen, probeer dat maar eens met een iPhone.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Heerlijk al die zeikers die beginnen over "Volgende wordt een Iphone!" Want samsung en apple zijn de enige met telefoons?
Heb nu sinds gisteravond een 4.0 draaien via handleiding op deze site. En geen enkel issue, accu gaat nu al tijden mee en zit pas op 70%. Dus ik zie het probleem er niet in. (Telefoon gister 1800 aangegaan, nu 10:21 op 70%)
Heb nu sinds gisteravond een 4.0 draaien via handleiding op deze site. En geen enkel issue, accu gaat nu al tijden mee en zit pas op 70%. Dus ik zie het probleem er niet in. (Telefoon gister 1800 aangegaan, nu 10:21 op 70%)
Aub geen flamwar over iphone en samsung. Dat schiet niet op.lanerios schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:21:
Heerlijk al die zeikers die beginnen over "Volgende wordt een Iphone!" Want samsung en apple zijn de enige met telefoons?
Zoals ik melde heb ik nu in 48 uur 1 probleempje gehad..
Was ik ook zeker niet van plan, beetje nutteloos. Is de rest al goed genoeg in 
Vind het wel leuk om te zien dit ICS, alleen had ik er wel een stuk stuk meer van verwacht.
Vind het wel leuk om te zien dit ICS, alleen had ik er wel een stuk stuk meer van verwacht.
Verwijderd
Is dit met idle draaien of normaal gebruik?lanerios schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:21:
Ik heb 'm vanmorgen rond 7 uur uit de oplader gehaald en zit nu op 80%.
Ik heb er al wel veel mee gespeeld (achtergrond veranderen, Play Store, icoontjes veranderen etc)..
Maar wat mij zorgen baart is het scherm wat enorm veel batterij slurpt, met de helderheid op het laagste niveau.
51% van de drain is gebruikt door m'n scherm wat in totaal nog geen uur heeft aangestaan.
Is dit normaal?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.