Hij bedoelt dat op de S2 met ICS in het dialer-scherm bovenaan het icoon "contacts" er niet meer is, maar in hetzelfde scherm op de S3 is het icoon "contacts" weer aanwezig.Wokkels schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:02:
[...]
Het icoontje bovenaan het scherm in de dialer is er inderdaad niet meer. Via het menu in de dialer en dan 'contacts' kan je nog steeds bij je contacts. Hangt er dus een beetje vanaf wat je bedoelt met 'toegang tot je contactlist'
Al gefixed, blijkbaar de Google Transport Layer die constant data staat te pompen! ook lekker voor je accu natuurlijk. Ik had uberhaupt google sync niet aanstaan, dus wel merkwaardig. Maar als ik die service stop dan is er niets aan de hand.n00bs schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:59:
Hebben jullie trouwens ook zo een "last" van een hoog dataverbruik van het Android Systeem? ik snap niet waarom mijn verbruik hier meer dan 2/3 is van het totaal dataverbruik...
737MB in 1 maand... sinds ICS (android system achtergrond)
Er zijn er meer op internet, zoals ook op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1472635
Had google backup al uitstaan, heb nu die service disabled...
Vast iets heel simpels, maar ik kan het niet vinden...ik had onder in het scherm altijd vier toetsen (telefoon, contacts, berichten en applicaties). Nu is sinds kort (ineens?) de contacten toets weg. Hoe krijg ik die daar terug?
Hmmm...nu is ook de knop telefoon verdwenen...hoe kan dit??
Ga naar de appdrawer en je kunt de iconen er weer naartoe slepenAnamorph schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:38:
Hmmm...nu is ook de knop telefoon verdwenen...hoe kan dit??
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Nee, want op die plek staat dan "wissen"
Kan deze functies alleen boven de paginapuntjes slepen, terwijl ze van eronder komen...
Kan deze functies alleen boven de paginapuntjes slepen, terwijl ze van eronder komen...
Appdrawer --> menutoets --> wijzigen --> slepen naar onderste balkAnamorph schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:42:
Nee, want op die plek staat dan "wissen"
Verwijderd
edit: nevermind, ik had het Samsung Kies topic over het hoofd gezien.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 10:04 ]
Verwijderd
Wilde ik vandaag weer wat met Odin 1.85 doen, komt AVG op mijn Windows7 PC plots met een trojan melding (Pakes.LGN)
Foutje van AVG of... Ik snap er iig niets van.
Heb "Odin3 v1.85.exe" laten scannen bij Virustotal.com en van de 42 scanners gaf alleen AVG een alert
https://www.virustotal.co...0f81fea1c81ed51/analysis/
Het moet dus haast wel een foutje van AVG-2011 zijn.
Het zal misschien een beetje OT zijn, maar ik denk dat meer mensen met AVG hier tegenaan lopen en er dus zeer waarschijnlijk niets aan de hand is.
Heb "Odin3 v1.85.exe" laten scannen bij Virustotal.com en van de 42 scanners gaf alleen AVG een alert
Het zal misschien een beetje OT zijn, maar ik denk dat meer mensen met AVG hier tegenaan lopen en er dus zeer waarschijnlijk niets aan de hand is.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 14:07 ]
Omdat ik na teruggegaan te zijn naar 2.3.5 allerlei problemen had heb ik toch maar weer ICS erop gezet. Eerst nandroid backup gemaakt, toen met TB alles gebackupt, full wipe gedaan, restore van een aantal apps, daarna ICS (stock) erop gezet. Nu kom ik niet meer in Galerij omdat hij steeds zegt "mediascanner actief" , maar er staat helemaal geen actieve mediascanner in mijn balk bovenaan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik heb pasgeleden ICS LP5 op S2 gezet (t-mobile) maar nu klaagt mijn vriendin steeds dat de battery veel sneller leegloopt dan destijds met 2.3.4 geloof ik. Anderen die dit ook ervaren of ligt het aan haar verbeelding?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 14:51 ]
Vandaag DPI changer geprobeerd uit de android market, deze werkt helaas niet met ICS voor de S II. Nog erger zelf, mijn telefoon wou niet meer opstarten na de wijziging. Ben nu terug bezig met de factory image terug te flashen om de aanpassingen van DPI changer ongedaan te maken.
Het probleem staat ook beschreven hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544635
Het probleem staat ook beschreven hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544635
Dat is bekend ja, manueel build.prop editten is wat veiliger op ICS.RedShift schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:37:
Nog erger zelf, mijn telefoon wou niet meer opstarten na de wijziging.
Nickname does not reflect reality
Was toch wel even schrikken, ondertussen is de flash voltooid en start hij terug op. Nu terug rooten en de samsung rommel er van halen...Brad Pitt schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:38:
[...]
Dat is bekend ja, manueel build.prop editten is wat veiliger op ICS.
met dank aan rapidos op het KPN forum
ik heb na de installatie van wake lock al 24 uur geen vastloper meer gehad
voor mij is dit een prima oplossing totdat kpn met een update komt
rapidos schreef;
hallo,wake lock installeren.
En ik heb aangevinkt staan:eerste PARTIAL-WAKE LOCK(CPU ON SCREEN DIM KEYBOARD OFF)
START ON BOOT-SHOW NOTIFICATION.
DAN NA INSTELLEN AANVINKEN Aquire/Realease lock.
thats all!!
ik heb na de installatie van wake lock al 24 uur geen vastloper meer gehad
voor mij is dit een prima oplossing totdat kpn met een update komt
rapidos schreef;
hallo,wake lock installeren.
En ik heb aangevinkt staan:eerste PARTIAL-WAKE LOCK(CPU ON SCREEN DIM KEYBOARD OFF)
START ON BOOT-SHOW NOTIFICATION.
DAN NA INSTELLEN AANVINKEN Aquire/Realease lock.
thats all!!
rvl
Ja ik ervaar dit ook....Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:46:
Ik heb pasgeleden ICS LP5 op S2 gezet (t-mobile) maar nu klaagt mijn vriendin steeds dat de battery veel sneller leegloopt dan destijds met 2.3.4 geloof ik. Anderen die dit ook ervaren of ligt het aan haar verbeelding?
Verwijderd
Vannacht liet ze het op nachtkastje liggen omdat ie vol was en vanmorgen was ie geheel leeggelopen. Als ik de accuverbruik check, staat er 90% android system.
Is nu mijn enige optie terugflashen van een ouder ROM? Doe ik dit via Kies of kan het alleen via Odin?
Wat is de laatste beste firmwareversie?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 12:04 ]
Op basis van dit topic firmware I9100XENLP3 met succes op mijn KNP toestel gezet. Ben wel tegen het volgende aangelopen: na het starten van het flashen door Odin bleef het proces steeds hangen bij "Setupconnection". Ben er daarna achter gekomen dat ik Kies nog open had staan op mijn PC. Deze dus niet vergeten te sluiten als je gaat flashen met Odin.
Gebruikte post
Gebruikt vid
Gebruikte post
Gebruikt vid
Na manueel build.prop te bewerken hetzelfde probleem, dus het blijkt helemaal niet meer te werken op ICS.Brad Pitt schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:38:
[...]
Dat is bekend ja, manueel build.prop editten is wat veiliger op ICS.
Probeer eens Slim ICS (4.0.4) daar zit het ingebakken onder 'LCD Density' en werkt prima. Ik zit op 182 en dat is echt een zucht van verlichting vergeleken met 240 dpi.RedShift schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:37:
Vandaag DPI changer geprobeerd uit de android market, deze werkt helaas niet met ICS voor de S II.(knip)
offtopic: ik luister toevallig net naar een nummer van Redshift - Halo
Dat weten ze je waarschijnlijk hier wel te vertellen:Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:54:
Wilde ik vandaag weer wat met Odin 1.85 doen, komt AVG op mijn Windows7 PC plots met een trojan melding (Pakes.LGN)
[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
Use the Search Luke...
Verwijderd
Die melding is sinds gisteren verdwenen na een update van AVG, was dus toch een foutje van AVG.Silentpuma schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:04:
[...]
Dat weten ze je waarschijnlijk hier wel te vertellen:
[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
Het werkt gewoon helemaal perfect hoor op ICS...RedShift schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:33:
Na manueel build.prop te bewerken hetzelfde probleem, dus het blijkt helemaal niet meer te werken op ICS.

Sinds de update naar ICS is de Samsung standaard E-mail app onbruikbaar geworden, verzend geen mails meer, super onoverzichtelijk, te groot lettertype etc.
Iemand een tip voor een betere app?
Verder werkt Phoneweaver niet meer in die zin dat mijn mobiele data niet meer uitgeschakeld wordt 's nachts. Misschien iemand die daar een fix voor weet? Op het forum van Phoneweaver zelf heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Verder werkt Phoneweaver niet meer in die zin dat mijn mobiele data niet meer uitgeschakeld wordt 's nachts. Misschien iemand die daar een fix voor weet? Op het forum van Phoneweaver zelf heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb sinds de ICS update een enorme battery drain als ik mijn Wi-Fi aan heb staan. Mijn batterijduur gaat dan van 24 uur naar 12 uur.
Ik ga er vanuit dat het niet de Wifi zelf is die opeens meer stroom verbruikt, maar dat een of andere app of de firmware zelf opeens ongehoord veel data verbruikt. Maar hoe kom ik erachter wat het is?
Ik heb de google translate app op functie (bovenaan deze pagina) niet op mijn telefoon staan.
Ik ga er vanuit dat het niet de Wifi zelf is die opeens meer stroom verbruikt, maar dat een of andere app of de firmware zelf opeens ongehoord veel data verbruikt. Maar hoe kom ik erachter wat het is?
Ik heb de google translate app op functie (bovenaan deze pagina) niet op mijn telefoon staan.
Verwijderd
De E-mail app werkt bij mij prima, ik heb er een adres van mijn eigen domein via specifieke poorten ingezet, en ontvangen (poort 110) en verzenden (poort 587) met authenticatie werkt prima.Phusebox schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:46:
Sinds de update naar ICS is de Samsung standaard E-mail app onbruikbaar geworden, verzend geen mails meer, super onoverzichtelijk, te groot lettertype etc.
Phoneweaver ken en gebruik ik niet.
K9 vind ik wel prettigPhusebox schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:46:
ik had iets soortgelijks met de telefoon van een collega (om 8:00 van de lader halen en voor 12:00 was hij zo goed als leeg zonder dat er gekke dingen als elke 15 min. syncen ingesteld stond)... herstellen naar fabrieksinstellingen heeft daar het probleem opgelost.Stpan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:26:
Ik heb sinds de ICS update een enorme battery drain als ik mijn Wi-Fi aan heb staan. Mijn batterijduur gaat dan van 24 uur naar 12 uur.
Wellicht het proberen waard
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
check ook voor de grap eens bij je instellingen->dataverbruik en dan weer menu ->WiFi gebruik tonen aanvinken.Stpan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:26:
Als je nu bij je dataverbruik kijkt, heb je toevallig ook Android System hoog vermeld staan?
Bij mij is namelijk deze veroorzaker van veel dataverbruik (echt heel veel) en dus ook een hogere battery drain.
Dank n00bs & Yucko.
Android zelf verbruikt niet veel, maar heb gezien dat mijn appje 'Gigbeat' (geweldige app die je artiestenlijst van je mp3's aan een concertagenda koppelt) het nodigt vind om flinke aantallen mb's te verstoken via WiFi (40 in de afgelopen 2 weken). Toch vraag ik me af of dit de battery-drain veroorzaakt.
@Yucko, wat bedoel je met terug naar de fabrieksinstellingen. De enige methode die ik ken is Instellingen → Back-up maken en terugzetten →Standaardgegevens herstellen → Alles wissen.
Als ik dat doe kan ik net zo goed gelijk een custom rom erop knallen (wat ik serieus overweeg, alleen de vraag is wanneer ik daar tijd voor wil maken).
Android zelf verbruikt niet veel, maar heb gezien dat mijn appje 'Gigbeat' (geweldige app die je artiestenlijst van je mp3's aan een concertagenda koppelt) het nodigt vind om flinke aantallen mb's te verstoken via WiFi (40 in de afgelopen 2 weken). Toch vraag ik me af of dit de battery-drain veroorzaakt.
@Yucko, wat bedoel je met terug naar de fabrieksinstellingen. De enige methode die ik ken is Instellingen → Back-up maken en terugzetten →Standaardgegevens herstellen → Alles wissen.
Als ik dat doe kan ik net zo goed gelijk een custom rom erop knallen (wat ik serieus overweeg, alleen de vraag is wanneer ik daar tijd voor wil maken).
Ik zou dat toch uitsluiten door de service tijdelijk te disablen en kijken wat er gebeurt met de accu op WiFi... staat er overigens nog veel in je Sync list?
Ik heb sinds ongeveer een week een XEN firmware (I9100XENLP3) op mijn KPN SII gezet omdat ik het bekende 'eeuwige slaap' probleem had. Zoals hier aanbevolen wordt heb ik direct na het flashen alle gegevens gewist om problemen te voorkomen. Hoewel de telefoon geen 'eeuwige slaap' probleem meer heeft kan ik niet zeggen dat hij betrouwbaar werkt..
Ik heb er namelijk last van dat allerlei apps als Winamp, Spotify en Chrome regelmatig crashen. Winamp en Spotify weigeren vaak na een tijdje muziek af te spelen en crashen daarna, Chrome krijgt op (willekeurige?) momenten gewoon vastlopers. waarna ik de melding krijg dat het gestopt is. De muziek die ik met Winamp/Spotify afspeel staat op de MicroSD kaart die ik al tevergeefs heb geformatteerd.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en misschien zelfs een oplossing? Bij voorkeur met een officiële Samsung ROM.
Ik heb er namelijk last van dat allerlei apps als Winamp, Spotify en Chrome regelmatig crashen. Winamp en Spotify weigeren vaak na een tijdje muziek af te spelen en crashen daarna, Chrome krijgt op (willekeurige?) momenten gewoon vastlopers. waarna ik de melding krijg dat het gestopt is. De muziek die ik met Winamp/Spotify afspeel staat op de MicroSD kaart die ik al tevergeefs heb geformatteerd.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en misschien zelfs een oplossing? Bij voorkeur met een officiële Samsung ROM.
Wat is de dpi setting die je daar gebruikt? Kan het überhaupt hoger dan 240?Brad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:57:
[...]
Het werkt gewoon helemaal perfect hoor op ICS...
{pic}
Dit was als voorbeeld gewoon even 180, draai zelf geen custom DPI-waarde, was alleen om het te laten zien. Hóger dan 240 zou ik niet gaan, wordt alles nóg groter. Vind 200 wel een mooie waarde. Je kan wel gedoe met de Play store krijgen als je je waarde aanpast. Nu zijn er wel custom Play apk's maar geen ervaring mee.kronk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:08:
Wat is de dpi setting die je daar gebruikt? Kan het überhaupt hoger dan 240?
Thanks voor de info. Zal het een en ander eens uitproberen. Had de waardes van de hoogte vice versa in me hoofd zitten. Groter moet het inderdaad nietBrad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:54:
[...]
Dit was als voorbeeld gewoon even 180, draai zelf geen custom DPI-waarde, was alleen om het te laten zien. Hóger dan 240 zou ik niet gaan, wordt alles nóg groter. Vind 200 wel een mooie waarde. Je kan wel gedoe met de Play store krijgen als je je waarde aanpast. Nu zijn er wel custom Play apk's maar geen ervaring mee.
Nee, alleen Whatsapp staat aan.n00bs schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:31:
Ik zou dat toch uitsluiten door de service tijdelijk te disablen en kijken wat er gebeurt met de accu op WiFi... staat er overigens nog veel in je Sync list?
Wat ik nogal intrigerend vind (op een negatieve manier) is dat de grootverbruikers App 'Gigbeat' niet in de synclijst staat. In de App zelf kun je aangeven of je wilt synchroniseren (stond op 'alleen via Wifi'). Maar dat is offtopic voor deze discussie.
Mochten er andere ervaringen zijn met een batterydrain sinds de upgrade naar ICS (en oplossingen) dan hoor ik dat graag.
Bij mij blijft het apart dat de Google Backup Transport zoveel data staat te verstoken als die service actief is. Ondanks ik in het Menu bij Backup.. deze functie uit hebben staan, evenals in alle apps om te syncen etc.
https://developers.google.com/android/backup/
Heb nu deze service met titanium backup bevroren... hopelijk dat dat helpt. Geen idee of daar nog een negatieve impact op zit. Eerst is kijken of het verbruik nu onder de 100MB per dag kan komen
afgelopen maand zat ik 3G+WiFi op 10GB
https://developers.google.com/android/backup/
Heb nu deze service met titanium backup bevroren... hopelijk dat dat helpt. Geen idee of daar nog een negatieve impact op zit. Eerst is kijken of het verbruik nu onder de 100MB per dag kan komen

ik heb al twee dagen geen last meer van vastlopers en de accu houd het gemakkelijk een dag vol.
als kpn de ics update beter getest had had dat mij een hoop ergernis kunnen besparen. maar ik ben nu weer blij met mijn sgs2.
als kpn de ics update beter getest had had dat mij een hoop ergernis kunnen besparen. maar ik ben nu weer blij met mijn sgs2.
rvl
En hoe zit het met je accuverbruik icm Wake Lock?
Ik merk weinig van een kortere accu duur ten op zichte van gb. heb zelfs een sterk vermoede dat de sgs2 snachts minder verbruikt. met ics wordt de tel minder warm.
rvl
Na de upgrade naar ICS vergeet mijn bluetooth profiel dat media geluid niet naar m'n carkit moet. Telkens haal ik het vinkje weg, maar een dag erna gaat het media geluid weer vrolijk over m'n carkit. Meer mensen die dit ervaren en wellicht een oplossing hebben?
Full wipe en de ROM evt opnieuw flashen?JBS schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:23:
Na de upgrade naar ICS vergeet mijn bluetooth profiel dat media geluid niet naar m'n carkit moet. Telkens haal ik het vinkje weg, maar een dag erna gaat het media geluid weer vrolijk over m'n carkit. Meer mensen die dit ervaren en wellicht een oplossing hebben?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
wat mij opviel is dat mijn telefoon een andere naam gekregen heeft, ik heb mijn parrot uit de lijst gehaald en weer opnieuw zoeken en kopelen. geen probleem bij mij
rvl
Dat is inderdaad wat ik bedoelStpan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:05:
...
Een custom rom erop zetten is toch even wat meer werk, dus je zult voor jezelf moeten uitmaken of het op dit moment de moeite waard is.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ja, de kans bestaat dan inderdaad dat het opgelost wordt. Maar dat vind ik nogal een ingrijpende oplossing
Dat valt toch wel mee? Backup van sms, whatsapp en mogelijk van een of meerdere apps met veel gewijzigde instellingen en de rest wordt automagisch hersteld (contacten, wifi, bluetooth, apps)?!JBS schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:41:
[...]
Ja, de kans bestaat dan inderdaad dat het opgelost wordt. Maar dat vind ik nogal een ingrijpende oplossing
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Meer mensen met ICS (Xen) last van het feit dat Exchange mail geen rekening meer houdt met je off-peak / peak schedules ? Hij synct bij mij regelmatig off-peak, terwijl ik dat op handmatig heb staan.
Yep heb ik ook last van. Gebruik wel Juice Defender voor schedule wifi maar dan gaat exchange zelfs met handmatig sync vrolijk alsnog aan de haal. Verder zie ik in BBS dat ConnectivityService (android) giga veel partial wake locks heeft 5416 in 24 uur tijd (33m40s). Zit mij niet lekker maar voor nu is Xen voor mij de meeste stabiele van de officiele roms.BoXie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:40:
Meer mensen met ICS (Xen) last van het feit dat Exchange mail geen rekening meer houdt met je off-peak / peak schedules ? Hij synct bij mij regelmatig off-peak, terwijl ik dat op handmatig heb staan.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Sinds ik via Kies ICS geinstalleerd heb wordt ik elke ochtend wakker van het eindigen van 'silent mode'. Als ik met de hand schakel van 'stille stand' naar 'normale stand', dan maakt hij een geluidje. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat effect uitschakel, niet in de instellingen, zelfs niet na zoeken met Google... Hebben anderen dit ook gemerkt? En misschien een manier om dit te voorkomen?
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Als je telefoon geroot is kun je met een programma als Root Explorer of ES File Explorer in /system/media uitzoeken welk geluid verantwoordelijk is voor het feit dat je ongewenst gewekt wordt en vervolgens de naam van het bewuste bestand wijzigen.
Snelle vraagje.
Hebben meer mensen last dat KPN mobiel internet niet werkt sinds ICS update?
Het gaat hier om de unbrandend LP7 en niet de LP8 die door KPN zelf is ingetrokken.
Het gaat hier om de unbrandend LP7 en niet de LP8 die door KPN zelf is ingetrokken.
Snel antwoord:Xmoo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:34:
Snelle vraagje.
Hier geen last van (gehad), al draai ik al weer even LP9.
Om een hoop verwarring te voorkomen; de LP8 is niet ingetrokken door KPN, dat was de LP9. LP8 is een van de beste releases die mijn toestel geraakt heeftXmoo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:34:
Snelle vraagje.
Henk, wat merk je voor verschil tussen LP8 en LP7? Of heb je LP7 nooit gehad en ben je direct naar LP8 gegaan vanuit Gingerbread?
Ja dat bedoel ik ook. Hij heeft LP8 draaien, maar 3G/H icoontje komt er wel.Henk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:42:
[...]
Om een hoop verwarring te voorkomen; de LP8 is niet ingetrokken door KPN, dat was de LP9. LP8 is een van de beste releases die mijn toestel geraakt heeft
Maar geen data. Heb nog geen HR uitgevoerd.
voor welke landen is lp8 uit?
Dan kan ik em ook ff erop zetten..
Dan kan ik em ook ff erop zetten..
Stop chasing the dream, you're already living it
Zit hier ook op LP7 en heb ook het idee dat mijn Hi internet minder stabiel is dan voorheen. Misschien een settings issue?Xmoo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:34:
Snelle vraagje.
Ik zit ook op de LP7 unbranded en mijn Hi internet doet het goed.
Heb de gewone XEN 4.0 (LPS denk ik) eropstaan, factory reset gedaan. Werkt op zich allemaal goed, heb alleen een probleem.
Regelmatig lopen programma's vast. Bijvoorbeeld Friendcaster, nu.nl, Het Weer, Winamp. Allerlei verschillende programma's dus. Het programma in kwestie blijft dan iets laden (draaiend cirkeltje in beeld) en lijkt te wachten op data ofzo. Soms gebeurt het ook nadat ik het programma allang niet meer in beeld heb, en dan merk ik het pas doordat het toestel warm wordt en de batterij snel leegloopt. In Taakbeheer blijkt dat de programma's dan tussen de 30% en 60% cpu vreten. Als ik ze kill gaat het daarna weer een tijdlang prima, maar bijna iedere dag is er wel een programma dat dit doet. Onder 2.3 had ik er geen last van, maar ik weet niet zeker of het direct na de update is gekomen, of later pas.
Iemand anders hier ook last van? Is het een ICS-probleem, of heeft mijn toestel gewoon kuren?
Regelmatig lopen programma's vast. Bijvoorbeeld Friendcaster, nu.nl, Het Weer, Winamp. Allerlei verschillende programma's dus. Het programma in kwestie blijft dan iets laden (draaiend cirkeltje in beeld) en lijkt te wachten op data ofzo. Soms gebeurt het ook nadat ik het programma allang niet meer in beeld heb, en dan merk ik het pas doordat het toestel warm wordt en de batterij snel leegloopt. In Taakbeheer blijkt dat de programma's dan tussen de 30% en 60% cpu vreten. Als ik ze kill gaat het daarna weer een tijdlang prima, maar bijna iedere dag is er wel een programma dat dit doet. Onder 2.3 had ik er geen last van, maar ik weet niet zeker of het direct na de update is gekomen, of later pas.
Iemand anders hier ook last van? Is het een ICS-probleem, of heeft mijn toestel gewoon kuren?
Zou je je settings eens willen delen?baronruud schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:54:
Ik zit ook op de LP7 unbranded en mijn Hi internet doet het goed.
Lekker die Icecream hooor, maar ik kan mn WIFI niet meer aandoen.. alleen als ik hem daarna opnieuw opstart doet wifi het.. of hij gaat restarten als ik op t icoontje klik.
Iemand ervaring mee, of nog beter: een oplossing?
Wat wil je precies weten?
Had ik bij de officiële update, die later af werd geraden. Wifi icoontje ging half brand in het dropdown menu...Dawid127 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:33:
Lekker die Icecream hooor, maar ik kan mn WIFI niet meer aandoen.. alleen als ik hem daarna opnieuw opstart doet wifi het.. of hij gaat restarten als ik op t icoontje klik.
Nu met LP7 nog niet gehad.
[ Voor 56% gewijzigd door DeBaroN op 11-05-2012 09:35 ]
Idem, hier heb ik ook wel eens last van, zeg 1 op de 5 keer dat ik WiFi inschakel. Moet dan even rebooten.Dawid127 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:33:
Samen met een paar apps die op zn tijd random vasthangen zijn dit de enige problemen die ik met ICS ervaar
All in all erg tevreden dus.
Ik heb er ook last van. Heb gewoon de unbranded versie van ICS. Komt ruw gezegd eens in de twee weken voor bij mij, waarbij na de reboot de acculading ook met iets van 20% af is genomen.Dawid127 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:33:
Goed om te horen dat het niet alleen bij mij is, zullen ze er vast op letten bij de ontwikkeling van de volgende versie-Edwin- schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:49:
[...]
Ik heb er ook last van. Heb gewoon de unbranded versie van ICS. Komt ruw gezegd eens in de twee weken voor bij mij, waarbij na de reboot de acculading ook met iets van 20% af is genomen.
Vaag dat je dit soort problemen dus geheel niet hebt met een custom Rom. Is gewoon 100% stabiel allemaal.Dawid127 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:42:
Goed om te horen dat het niet alleen bij mij is, zullen ze er vast op letten bij de ontwikkeling van de volgende versie
Zo te horen moet ik mij ook in dat hele custom rom gebeuren verdiepen ;PBrad Pitt schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:16:
[...]
Vaag dat je dit soort problemen dus geheel niet hebt met een custom Rom. Is gewoon 100% stabiel allemaal.
Weer nieuwe Siyah final kernel uit! kan echt zeggen dat dit als een zonnetje loopt, beter dan de stock kernel. Accu gaat ook wel degelijk langer mee: http://www.gokhanmoral.com/
Kan het helaas niet beamen, Brad, hier wi-fi drain, Audioout_1 wakelocks (het geluid staat uiteraard gewoon uit) en regelmatige vastlopers op Wanamlite 11.5 (same shit btw vanaf 11.2)+stock kernel, was er tevreden mee maar laatste tijd is het zo erg dat ik weer eens Checkrom begin te overwegenBrad Pitt schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:16:
Vaag dat je dit soort problemen dus geheel niet hebt met een custom Rom. Is gewoon 100% stabiel allemaal.
En Wanam is de enige custom ROM?businka19 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:53:
[...]
Kan het helaas niet beamen, Brad, hier wi-fi drain, Audioout_1 wakelocks (het geluid staat uiteraard gewoon uit) en regelmatige vastlopers op Wanamlite 11.5 (same shit btw vanaf 11.2)+stock kernel, was er tevreden mee maar laatste tijd is het zo erg dat ik weer eens Checkrom begin te overwegen
Waarom vragen stellen waar je zelf antwoord op weet?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:17:
En Wanam is de enige custom ROM?
Voor zover ik weet draait Brad op Wanam vandaar de referentie
Ik krijg soms geen meldingen van whatsapp sinds ik ICS heb. iemand hetzelfde probleem?
hij trilt soms gewoon niet
heb geen custom ROM
hij trilt soms gewoon niet
heb geen custom ROM
[ Voor 16% gewijzigd door looyenss op 11-05-2012 17:46 ]
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Wanam 11.3 inderdaad ja. Hangt letterlijk nooit, werkt gewoon prima imho.businka19 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:39:
Voor zover ik weet draait Brad op Wanam vandaar de referentie
Settings -> Mobiele Netwerken -> Namen Toegangspunten
En dan al de settings die je daar kan instellen. Misschien heb jij iets andere instellingen wat de instabiliteit kan veroorzaken. Ik heb geen wipe gedaan voor de update naar ICS namelijk.
Zijn er nog mensen die sinds de ICS-update problemen ondervinden met de standaard E-mail widget?
Op zich werkt de e-mail app perfect, maar de widget volgt niet meer na een tijdje (refreshed niet meer). Enkel de widget verwijderen en opnieuw toevoegen zorgt ervoor dat hij weer even werkt, maar na enkele uren hetzelfde freeze-probleem. De app zelf blijft wel altijd prima werken.
Niets helpt (heb pop3-accounts, gegevens en buffer van de e-mail app gewist en opnieuw ingesteld – heb ook de gegevens van ‘google accountbeheer’ gewist zonder resultaat).
Er loopt al enkele maanden een uitgebreid topic over dit issue op het officiële google.codec.
Veel mensen ergeren zich er blauw aan en bovendien lijkt het niet opgelost in de volgende android 4.0.4-release (gemeld door Nexus-gebruikers) – in tegenstelling tot wat een ontwikkelaar van Google zelf dacht.
Vreemd dat een probleem met een basisfunctionaliteit (e-mails checken) zo moeilijk te fixen is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Op zich werkt de e-mail app perfect, maar de widget volgt niet meer na een tijdje (refreshed niet meer). Enkel de widget verwijderen en opnieuw toevoegen zorgt ervoor dat hij weer even werkt, maar na enkele uren hetzelfde freeze-probleem. De app zelf blijft wel altijd prima werken.
Niets helpt (heb pop3-accounts, gegevens en buffer van de e-mail app gewist en opnieuw ingesteld – heb ook de gegevens van ‘google accountbeheer’ gewist zonder resultaat).
Er loopt al enkele maanden een uitgebreid topic over dit issue op het officiële google.codec.
Veel mensen ergeren zich er blauw aan en bovendien lijkt het niet opgelost in de volgende android 4.0.4-release (gemeld door Nexus-gebruikers) – in tegenstelling tot wat een ontwikkelaar van Google zelf dacht.
Vreemd dat een probleem met een basisfunctionaliteit (e-mails checken) zo moeilijk te fixen is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Verwijderd
Heb vraagje aan jullie, mijn vrouw heeft galaxy s2 en ze wilt updaten naar 4.0 en dat lukt haar niet....mijn vraag is hoe is dat mogelijk....via welk bestuuringsprogramma (zou leuk zijn als iemand geeft link van) en welk gegevens kunnen verdwijnen tijdens de update ? Alvast bedankt
"Ook kun je je daar EERST even inlezen !!" weet je nog?Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:02:
Heb vraagje aan jullie, mijn vrouw heeft galaxy s2 en ze wilt updaten naar 4.0 en dat lukt haar niet....mijn vraag is hoe is dat mogelijk....via welk bestuuringsprogramma (zou leuk zijn als iemand geeft link van) en welk gegevens kunnen verdwijnen tijdens de update ? Alvast bedankt

Probeer dit topic eens, staat best interessante informatie in, als je heel goed zoekt.
Verwijderd
Je schrijft niet hoe je geprobeert hebt te upgraden, maar als het goed is kun je via de upgrade-functie van het toestel zelf upgraden, via wifi bijv.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:02:
Verwijderd
Weet iemand hoe ik het het verplicht invoeren van een pincode bij schermvergrendeling uit kan zetten?
De opties om dit te wijzigen zijn na de (officiele) upgrade naar ICS grijs (uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegegevens).
Dit geldt o.a. ook voor de opties Pictogram en Gezicht ontgrendelen.
In eerste instantie dacht ik dat het lag aan het feit dat er een Exchange account actief is, maar een collega met dezelfde versie en telefoon die ook Exchange ingesteld heeft, heeft dit probleem niet.
Ook op de Exchange Server zie ik geen verschil in instellingen tussen hem en mij.
Overigens ben ik behalve dit super tevreden met ICS en zijn alle problemen die ik had met 2.3.6 zoals regelmatig spontane reboots en niet werkende GPS verdwenen.
Ook de accu gaat veel langer mee (ca. 2 dagen bij regelmatig gebruik).
De opties om dit te wijzigen zijn na de (officiele) upgrade naar ICS grijs (uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegegevens).
Dit geldt o.a. ook voor de opties Pictogram en Gezicht ontgrendelen.
In eerste instantie dacht ik dat het lag aan het feit dat er een Exchange account actief is, maar een collega met dezelfde versie en telefoon die ook Exchange ingesteld heeft, heeft dit probleem niet.
Ook op de Exchange Server zie ik geen verschil in instellingen tussen hem en mij.
Overigens ben ik behalve dit super tevreden met ICS en zijn alle problemen die ik had met 2.3.6 zoals regelmatig spontane reboots en niet werkende GPS verdwenen.
Ook de accu gaat veel langer mee (ca. 2 dagen bij regelmatig gebruik).
m.vd.valk,
Kijk eens bij de vereiste beveiligingsinstellingen van het Exchange account (ik vermoed toch dat het daar zit).
E-mail -> Instellingen -> account selecteren -> Beveilingsopties -> Lijst met beveiligingsbeleid
(weet je zeker dat je collega je telefoon niet gerootr heeft en de beveiling heeft omzeilt)
Kijk eens bij de vereiste beveiligingsinstellingen van het Exchange account (ik vermoed toch dat het daar zit).
E-mail -> Instellingen -> account selecteren -> Beveilingsopties -> Lijst met beveiligingsbeleid
(weet je zeker dat je collega je telefoon niet gerootr heeft en de beveiling heeft omzeilt)
Verwijderd
Hier staat alleen Handmatige synchronisatie v. met eronder Aan. Ik weet niet wat dit betekent, kan het ook niet aanpassen.Rowwan schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:21:
m.vd.valk,
En ja, ik weet wel zeker dat mijn collega zijn toestel niet geroot heeft..
M'n zus heeft een GT-i9100 unbranded van T-Mobile.
Nu draait zij 2.3.4 maar zowel OTA als met een updated Samsung Kies wordt de melding "De laatste firmware staat al op het toestel" weergegeven.
Enig idee hoe ik dit voor haar oplos?
Odin of rooten is geen optie in dit geval.
Nu draait zij 2.3.4 maar zowel OTA als met een updated Samsung Kies wordt de melding "De laatste firmware staat al op het toestel" weergegeven.
Waarom is Odin geen optie maar Kies wel? Ze doen beiden het zelfde...Magiciano schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:09:
Als je alles _echt_ officieel op wilt lossen, en iets doet het niet, moet je dan niet gewoon terug naar je retailer?Magiciano schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:09:
Dat zou de volgende stap zijn inderdaad. Hoop erop dat een mede Tweaker dit ook heeft meegemaakt en dat het een simpel op te lossen bug is.Henk schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:15:
[...]
Als je alles _echt_ officieel op wilt lossen, en iets doet het niet, moet je dan niet gewoon terug naar je retailer?
Het is dus ook simpel op te lossen:Magiciano schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:29:
[...]
Dat zou de volgende stap zijn inderdaad. Hoop erop dat een mede Tweaker dit ook heeft meegemaakt en dat het een simpel op te lossen bug is.
Of je gebruikt Odin
Of je gaat naar een Service Point, en die gebruiken (waarschijnlijk) Odin.
Heel veel anders dan kies opnieuw installeren en/of een andere computer gebruiken (wat je vast al gedaan hebt...) en anders naar een service point gaan is er toch niet te verzinnen? Het is niet zo dat wij een magisch bord met knopjes hebben om jou even van een update te voorzien, los van odinMagiciano schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:29:
[...]
Dat zou de volgende stap zijn inderdaad. Hoop erop dat een mede Tweaker dit ook heeft meegemaakt en dat het een simpel op te lossen bug is.
Wat meestal werkt is kies verwijderen, opnieuw downloaden van de samsung site.
Anders naar een servicepoint brengen als je zo deperate bent om een update.
Anders naar een servicepoint brengen als je zo deperate bent om een update.
Verwijderd
Probleem met standaard e-mail app in combinatie met Multi-ling toetsenbord:
Sinds de update nr ICS krijg ik bij het typen van een mail in landscape niet langer te zien wat ik aan het typen ben in de balk. In portrait werkt dit wel goed!
Als je dan keyboard wegdoet kan je wel lezen wat je hebt getypt maar is alsof hij by typen automatisch naar de laatste regel gaat van je reply op een mail en verder niets laat zien.
Iemand hiervoor een oplossing buiten een ander keyboard te gebruiken want het multiling keyboard bevalt me wel?
Andere problemen die ik vaststel zijn:
- batterij die leegloopt terwijl ik erbij sta.
- uitzonderlijk warm worden
- push mail die niet langer binnenkomt
Sinds de update nr ICS krijg ik bij het typen van een mail in landscape niet langer te zien wat ik aan het typen ben in de balk. In portrait werkt dit wel goed!
Als je dan keyboard wegdoet kan je wel lezen wat je hebt getypt maar is alsof hij by typen automatisch naar de laatste regel gaat van je reply op een mail en verder niets laat zien.
Iemand hiervoor een oplossing buiten een ander keyboard te gebruiken want het multiling keyboard bevalt me wel?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:30 ]
Wat zegt de developer hierover? Hij heeft tenslotte gewoon een e-mailadresVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:19:
Probleem met standaard e-mail app in combinatie met Multi-ling toetsenbord:
Verwijderd
Hmm merkwaardig allemaal. Ik heb de TMO versie erop staan en mijn ervaring is dat alles werkt en in tegen stelling tot jou eerste punt:Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:19:
Waar ik onder Gingerbread maar 1.5 dagen met een accu deed, red ik nu 2.5 dagen, een toename van 67% is niet misselijk. En ik draai er dezelfde apps op en gebruikpatroon is ook niet veranderd.
Weet iemand welk land of welke versie nou LP8 heeft?
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1#regionaQosmic schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:11:
Qosmic schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:11:
Deze is wat vollediger
Verwijderd
Ik heb de LP8 erop gezet.
Nu zijn er een paar dingen: een paar dingen die je van australie meekrijgt. bijv ipv bol.com heb je nu "boeken".
geen verbetering van de accuduur.
en meest belangrijke eigenlijk. ik kan geen nederlandse taal meer kiezen in swype.alleen engels(?)
voor de rest geen vastlopers e.d. dus wat dat betreft een dikke plus.
Nu zijn er een paar dingen: een paar dingen die je van australie meekrijgt. bijv ipv bol.com heb je nu "boeken".
geen verbetering van de accuduur.
en meest belangrijke eigenlijk. ik kan geen nederlandse taal meer kiezen in swype.alleen engels(?)
voor de rest geen vastlopers e.d. dus wat dat betreft een dikke plus.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.