Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:29:
[...]

Sinds gisteravond heb ik de xen versie draaien, bij het kpn business center laten installeren, en werkt probleemloos. En is officieel.
Das heel fijn voor jou , maar ik heb heel slechte ervaringen met het kpn centre bij mij in de buurt.
Ben al jaren bij kpn en moest zelfs voor de kleinste problemen mn telefoon missen voor 8 weken.
En officieel my ass , als ik nu een probleem zou hebben gooit ie er gewoon weer een kpn op , zo officieel werken die daar niet.
Daar komt bij de zogenaamde reparateurs doen niks anders als ik heb gedaan , en echt slim hoef je er niet voor te zijn.
Plus ik heb geen provider rommel meer ;)
Gegroet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:47
Xen is niet gebonden aan KPN of Vodafone dus weinig tot geen bloatware (buiten de standaard Samsung prut).
Verder heb ik deze versie nu ook draaien. Jaar geleden SGS2 gekocht maar die was CPW (Car Phone Warehouse CSC). 1,5 week geleden kwam stock ICS (I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100CPWLP5) uit en niets dan alleen maar wifi ellende (wifi freeze). Nu de XEN (versie eroverheen gezet I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3 (full wipe etc.) en duidelijk stabieler.

Ciao,
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:43:
[...]
Das heel fijn voor jou , maar ik heb heel slechte ervaringen met het kpn centre bij mij in de buurt.
Ben al jaren bij kpn en moest zelfs voor de kleinste problemen mn telefoon missen voor 8 weken.
En officieel my ass , als ik nu een probleem zou hebben gooit ie er gewoon weer een kpn op , zo officieel werken die daar niet.
Daar komt bij de zogenaamde reparateurs doen niks anders als ik heb gedaan , en echt slim hoef je er niet voor te zijn.
Plus ik heb geen provider rommel meer ;)
Gegroet. ;)

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tebbie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:12:
Xen is niet gebonden aan KPN of Vodafone dus weinig tot geen bloatware (buiten de standaard Samsung prut).
Verder heb ik deze versie nu ook draaien. Jaar geleden SGS2 gekocht maar die was CPW (Car Phone Warehouse CSC). 1,5 week geleden kwam stock ICS (I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100CPWLP5) uit en niets dan alleen maar wifi ellende (wifi freeze). Nu de XEN (versie eroverheen gezet I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3 (full wipe etc.) en duidelijk stabieler.

Ciao,

Yep de LP73 is de manier ;) Full wipe heb ik ook gedaan , loopt als een treintje ;)

Gr

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 19:46

Xanax959

relax...

Vandaag de lp8 versie even geflashed, is inderdaad heel makkelijk met odin. Na de factory reset lijkt ie niet meer in een terminale slaap te vallen. Bedankt voor de moeite Jeantje :)

Ik had dus de lp9 update van kpn met de "sleep of death".
jeantje schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:51:
Aangezien Samsung zo traag is met updates, heb ik die taak maar even overgenomen.

Via dit topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25303985 zorg ik ervoor dat iedereen de nieuwste firmware heeft met nederlandse country code!

Door bepaalde bestanden te updaten kan ik nieuwe updates verwerken in de nederlandse firmware.

Ik test deze firmwares zelf en deze firmwares bevatten geen onofficiele code! ook zorgen deze firmwares niet ervoor dat je flash counter omhoog gaat! ze moeten wel geflashed worden via Odin.

Veel Plezier!

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Accu gaat nu met SiyahKernel v3.1.2 en aangepaste extweaks op de LP7 rom (waar ik wel overbodige apps uit verwijderd heb) stuk langer mee!

Hier kan je veel nalezen ook mbt power usage van verschillende componenten dan zie je gelijk waar veel winst valt te behalen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=19846319

met voltagecontrol de stock voltages behoorlijk omlaag geschroeft. Zover alles stabiel en soepler dan stock settings + langere accu

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 28-04-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
wvexeltweakers schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:21:
[...]

Ik zal het misschien verkeerd zien, maar daar staan de cijfers ook gewoon op de bovenste rij?
En dat is net mijn vraag: een toetsenbord waarbij de cijfers over de 3 rijen toetsen zijn verdeeld.
Weet je zeker dat je de bèta hebt? Als ik op 123 druk, zie ik een volwaardig numeriek bord.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:07:
[...]

Weet je zeker dat je de bèta hebt? Als ik op 123 druk, zie ik een volwaardig numeriek bord.
http://lh3.ggpht.com/_8C6...oard%20layout%5B20%5D.png

Die layout bedoeld hij, in de nieuwe versie staan de symbolen en getallen anders

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
Goed, vraagje

Mijn vrouw dr SGS2 die ik vd week via KIES heb geupgrade naar ICS vertoont rare kuren. Foon valt op random momenten gewoon uit. Ze was net bijv bezig met kletsen met mn schoonmoeder via msn op dr foon en BATS, ding gaat uit. Moet de batterij erin en eruit doen om het ding weer aan te krijgen. Waar ligt dit aan? En wat valt er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
reyals schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:59:
[...]

Die layout bedoeld hij, in de nieuwe versie staan de symbolen en getallen anders
Ik weet wat hij bedoelt en daarom verwijs ik hem naar swiftkey beta want daarin zit een numpad

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:28:
Goed, vraagje

Mijn vrouw dr SGS2 die ik vd week via KIES heb geupgrade naar ICS vertoont rare kuren. Foon valt op random momenten gewoon uit. Ze was net bijv bezig met kletsen met mn schoonmoeder via msn op dr foon en BATS, ding gaat uit. Moet de batterij erin en eruit doen om het ding weer aan te krijgen. Waar ligt dit aan? En wat valt er aan te doen?
Dit is al eerder aan bod gekomen ;) Het is dan ook iets wat wel vaker voorkomt.

Maar goed, heb je een factory reset uitgevoerd voor het updaten? Ik had precies hetzelfde na updaten naar 4.0.3., en ik had geen factory reset uitgevoerd. Alsnog een reset gedaan, voor de zekerheid (maar misschien niet nodig) 4.0.3. nog eens geïnstalleerd met Odin, en nu al een paar dagen dat het toestal gewoon blijft draaien, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ja, ik heb na de installatie een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Lampuhkap schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:46:
ja, ik heb na de installatie een factory reset gedaan.
en welke versie draait het toestel? kpn (LP9) versie?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
LP9/LPS/LP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 19:46

Xanax959

relax...

Ja die loopt dus steeds vast. LP9 voorlopig vermijden denk ik? Ik heb nu lp8 draaien en tot zover geen vastlopers meer.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Weet iemand hoe ik uit kan zetten (oa bij Whatsapp) dat hij mijn woorden verbetert? Dus dat ik bijv. per letter intyp 'bloemenstal', vervolgens druk ik op de spatie en heeft hij het verbetert naar boekenkast. Nou weet ik wel dat ik voordat ik op de spatie druk het woord kan toevoegen aan het woordenboek maar dit zit dusdanig niet in m'n systeem dat ik er elke keer tegenaan loop. Kan je dit ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja. RTFM... Ofwel google. Ofwel druk eens op de 2e toets links van de spatiebalk en denk logisch...

[ Voor 80% gewijzigd door Ursamajor op 28-04-2012 17:33 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
Nou bedankt voor je aardige reactie ;) maar had uiteraard al gegoogled maar kom er niet uit. Enige wat er met die tweede toets naast de spatie veranderd is schakelen tussen toetsenbord en nummertoetsen, bij Swype instellingen etc zie ik het ook niet. Het leek melogisch dat ik dit kon uitzetten via 'woordaanvulling' bij de opties van XT9, maar dat heeft geen effect.

[ Voor 18% gewijzigd door Trusten op 28-04-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zijn er mensen met ervaring met de internet instellingen van Hollands Nieuwe icm ICS op de SII. Sinds mijn update is het internet offline. Ik heb de settings van de HN website al 3* opnieuw ingevoerd maar helaas nog geen bereik. Voor de update werkte het prima.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bombadil schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:28:
Zijn er mensen met ervaring met de internet instellingen van Hollands Nieuwe icm ICS op de SII. Sinds mijn update is het internet offline. Ik heb de settings van de HN website al 3* opnieuw ingevoerd maar helaas nog geen bereik. Voor de update werkte het prima.
Laat "Type Toegangspunt" een leeg, dus niet "Internet" invullen.

Werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Xt9 geavanceerde instellingen en dan automatisch vervangen uitzetten...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Trusten schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:48:
Nou bedankt voor je aardige reactie ;) maar had uiteraard al gegoogled maar kom er niet uit. Enige wat er met die tweede toets naast de spatie veranderd is schakelen tussen toetsenbord en nummertoetsen, bij Swype instellingen etc zie ik het ook niet. Het leek melogisch dat ik dit kon uitzetten via 'woordaanvulling' bij de opties van XT9, maar dat heeft geen effect.
voor dit soort vragen zijn er ook andere topics beschikbaar, dit topic gaat over het updaten van je sgsII naar ics. vandaar dat sommige andere tweakers wat kortaf reageren.
succes!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:56:
Laat "Type Toegangspunt" een leeg, dus niet "Internet" invullen.
Geen flauw idee waarom maar dit werkt ook bij mij. Thanks.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:41:
[...]

Ik weet wat hij bedoelt en daarom verwijs ik hem naar swiftkey beta want daarin zit een numpad
Dat is dus niet wat ik bedoel, ik wil dat numpad direct bij het gebruik van mijn toetsenbord, en niet pas als ik naar een 2e scherm moet...
Ik begrijp ook niet waarom dit nu weer veranderd moest worden :(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

reyals schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:59:
[...]

Precies, dat is de layout die wat mij betreft niet gewijzigd had hoeven worden

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
Drukkert schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:02:
[...]
voor dit soort vragen zijn er ook andere topics beschikbaar, dit topic gaat over het updaten van je sgsII naar ics. vandaar dat sommige andere tweakers wat kortaf reageren.
succes!
:)
Ik heb het pas sinds de update vandaar dat ik dacht dat ik het hier kwijt kon en meer mensen er wellicht last van hadden maar thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 14:29
Mij Galaxy S2 heb ik verleden week middels KIES geupdate naar ICS.
En nu heeft ie het probleem dat ie zomaar 'opeens' uit staat. Voordat hij uitvalt verbruikt hij veel stroom, aangezien ik dan zie (na de accu eruit en weer erin) na het opstarten dat de batterijstatus erg veel leger is geworden.

Ik heb al eens een factory data wipe gedaan (volumeknop + menuknop + aanzetten en dan data wipe kiezen) maar dit heeft niet geholpen.

Wat kan ik hieraan doen? Voor de update werkt het ding prima :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 14:29
Ik lees hierboven wel e.e.a wat erop lijkt.. maar wat zijn LP9 en LP8 enzo en hoe kan ik de verschillende editities dan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:48
marklinfan schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:04:
Mij Galaxy S2 heb ik verleden week middels KIES geupdate naar ICS.
En nu heeft ie het probleem dat ie zomaar 'opeens' uit staat. Voordat hij uitvalt verbruikt hij veel stroom, aangezien ik dan zie (na de accu eruit en weer erin) na het opstarten dat de batterijstatus erg veel leger is geworden.
Ik heb dit na de update nu ook 1 keer gehad. De telefoon leek uit te staan maar wilde niet weer normaal inschakelen. Na accu eruit en weer erin ging hij weer aan en toen zag ik ook dat de accu 30% leger was. Voor de update had ik last van spontane reboots, na de update dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grumsel schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:19:
[...]

Ik heb dit na de update nu ook 1 keer gehad. De telefoon leek uit te staan maar wilde niet weer normaal inschakelen. Na accu eruit en weer erin ging hij weer aan en toen zag ik ook dat de accu 30% leger was. Voor de update had ik last van spontane reboots, na de update dit.
Ik heb dit ook na de update. Wat een rotzooi, dan waren die reboots nog minder vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:49:
[...]

Ik heb dit ook na de update. Wat een rotzooi, dan waren die reboots nog minder vervelend...
Dat is alleen de LP9 kernel hoor, die problemen geeft. De ROM is prima.
Kwestie van
- terug naar LP8 (inclusief kernel), of
- andere kernel flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:48
Dat is alleen de LP9 kernel hoor, die problemen geeft. De ROM is prima.
Kwestie van
- terug naar LP8 (inclusief kernel), of
- andere kernel flashen
Ik heb het gehad met de standaard LP7 versie uit KIES. Ik gebruik de standaard Samsung FW, telefoon is ook niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn s2 gaat helemaal niet meer aan sinds ik een kernel geflashed heb, iemand ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:58:
Mijn s2 gaat helemaal niet meer aan sinds ik een kernel geflashed heb, iemand ideeën ?
Zo lang je nog in download mode komt (volume down + home + power button) kan je je toestel met odin herstellen zie onder andere hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Megapaul op 30-04-2012 10:33 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Ik heb een KPN Galaxy S2 die ik 2 dagen geleden met ODIN naar de officiële KPN 4.0 heb geupgrade (KPN had hem van Kies laten verwijderen vanwege problemen)

Nu heb ik, zoals wel meer mensen op eerdere pagina's in dit topic, regelmatig vastlopers waarbij ik de telefoon niet meer van standby af krijg. Uit de reacties daarop blijkt dat dit wel een veel voorkomend probleem is met de KPN uitvoering, dus ik zit nu te zoeken naar het beste alternatief.

Ik wil mijn telefoon NIET rooten, geen custom kernel of software, gewoon de standaard ICS zoals Samsung het gemaakt heeft. En dat zonder vastlopers ;)
Even ter controle: kan iemand bevestigen dat I9100XENLP3 van deze site hetzelfde is als wat mensen met een unbranded SGS2 via Kies krijgen? Of wat voldoet wel aan mijn eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:19
Dinnesch schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:55:
Ik heb een KPN Galaxy S2 die ik 2 dagen geleden met ODIN naar de officiële KPN 4.0 heb geupgrade (KPN had hem van Kies laten verwijderen vanwege problemen)

Nu heb ik, zoals wel meer mensen op eerdere pagina's in dit topic, regelmatig vastlopers waarbij ik de telefoon niet meer van standby af krijg. Uit de reacties daarop blijkt dat dit wel een veel voorkomend probleem is met de KPN uitvoering, dus ik zit nu te zoeken naar het beste alternatief.

Ik wil mijn telefoon NIET rooten, geen custom kernel of software, gewoon de standaard ICS zoals Samsung het gemaakt heeft. En dat zonder vastlopers ;)
Even ter controle: kan iemand bevestigen dat I9100XENLP3 van deze site hetzelfde is als wat mensen met een unbranded SGS2 via Kies krijgen? Of wat voldoet wel aan mijn eis?
Ja dat is de open NL software, direct linkje

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb de S2 van mijn vrouw een paar weken geleden via Kies ge-update, met de XEN versie. Leek prima te zijn, geen spontane reboots meer. Echter, sinds drie dagen wordt het toestel bloedheet, accu is binnen een paar uur helemaal leeg, zonder noemenswaardige activiteit. Opladen lukt alleen als toestel uit staat. Nu ook problemen met bellen, kan niet gebeld worden of zelf bellen. Meeste oproepen komen meteen in de voicemail of krijgen een "failed call".

Heb al 2x een full wipe gedaan. Na de eerste ook een restore van een backup, maar dat hielp niet. Toen nog een keer een full wipe en daarna geen restore. In beiden gevallen bleven de problemen.

Iemand nog een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Probeer na de full wipe niet meteen allerlei apps te installeren, maar eerst zo kaal mogelijk te houden. En dan kijken of het goed gaat. En dan 1 voor 1 weer apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Frank S schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:34:
Ik heb de S2 van mijn vrouw een paar weken geleden via Kies ge-update, met de XEN versie. Leek prima te zijn, geen spontane reboots meer. Echter, sinds drie dagen wordt het toestel bloedheet, accu is binnen een paar uur helemaal leeg, zonder noemenswaardige activiteit. Opladen lukt alleen als toestel uit staat. Nu ook problemen met bellen, kan niet gebeld worden of zelf bellen. Meeste oproepen komen meteen in de voicemail of krijgen een "failed call".

Heb al 2x een full wipe gedaan. Na de eerste ook een restore van een backup, maar dat hielp niet. Toen nog een keer een full wipe en daarna geen restore. In beiden gevallen bleven de problemen.

Iemand nog een hint?
BetterBatteryStats of een ander Task Manger tooltje installeren om te kijken wat telefoon wakker houdt en CPU vol laat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:58:
accu opladen
vanmorgen was ook mijn accu leeg terwijl ik hem gisteravond had opgeladen en sindsdien niet meer gebruikt.
heb kpn met ics op mijn sgs2

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
ik heb ook regelmatig een freeze van het toestel ik hou dan de aan/uit knop 20 sec in waarna het toestel herstart. ik ben zeer teleurgesteld in mijn samsung toestel

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
woekele schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:48:
Probeer na de full wipe niet meteen allerlei apps te installeren, maar eerst zo kaal mogelijk te houden. En dan kijken of het goed gaat. En dan 1 voor 1 weer apps installeren.
Na de tweede full wipe heb ik nog geen enkele app geinstalleerd. Tweetcaster had ik al verwijderd, omdat deze voor 58% van het verbruik zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Hier ook spontaan uitgegaan, en ik gebruik LP6 (Vodafone).
Is echt niet te geloven, moet je je accu eruit halen voordat je hem weer eens kunt starten.
Zijn toch wel prutsers bij Samsung hoor!
:(

Edit: moet natuurlijk Android zijn, lijkt me... :*)

[ Voor 13% gewijzigd door wvexeltweakers op 30-04-2012 20:14 . Reden: typo ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:35:
Hier ook spontaan uitgegaan, en ik gebruik LP6 (Vodafone).
Is echt niet te geloven, moet je je accu eruit halen voordat je hem weer eens kunt starten.
Zijn toch wel prutsers bij Samsung hoor!
:(
waarom prutsers bij samsung? dat ding is nog nooit vastgelopen en ik heb al 100 custom roms gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Moet altijd beetje lachen om de noobs die hier komen klagen over toestellen die vastlopen, snel leeglopen enzovoort. 99,99% van deze gevallen zijn allemaal user errors. Mijn telefoon is in jaar tijd nog nooit zomaar vastgelopen. Jullie updaten allemaal vanaf 2.3 naar ICS zonder wipe, draaien brakke apps, of doen andere gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen aan Roy1985.

Weet de gemiddelde gebruiker van de SG2 wat een wipe is. Nee. Vertelt Samsung diezelfde gebruiker dat hij een wipe moet doen en laat Samsung dat vergezeld gaan van uitleg. Nee. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kortom, Samsung biedt iets aan zonder ondersteuning. Ik geloof er geen zak van, dat hier een hele serie prutsers (user errors) op dit forum zit. Hier juist niet zou ik haast zeggen...Oh ja...als ik alle problemen met ICS lees, blijf ik voorlopig nog maar even GB 2.3.6 draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:28
Vandaag ging mijn S2 met 4.0.3 ook ineens uit. Na de batterij eruit te halen en er weer in te doen had ik 20% batterijlading minder. Heb het helemaal gehad met Samsung en hun updates. Na 2.3.5 heeft het geen één keer meer probleemloos gewerkt. Ik wil gewoon een telefoon die een week niet uitvalt, zonder dat ik dat zelf hoef op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:53:
Vragen aan Roy1985.

Weet de gemiddelde gebruiker van de SG2 wat een wipe is. Nee. Vertelt Samsung diezelfde gebruiker dat hij een wipe moet doen en laat Samsung dat vergezeld gaan van uitleg. Nee. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kortom, Samsung biedt iets aan zonder ondersteuning. Ik geloof er geen zak van, dat hier een hele serie prutsers (user errors) op dit forum zit. Hier juist niet zou ik haast zeggen...Oh ja...als ik alle problemen met ICS lees, blijf ik voorlopig nog maar even GB 2.3.6 draaien....
Lees dit topic eens door, laat me niet lachen dat hier mensen met boven gemiddelde kennis zitten }:O
In elk geval geldt dat niet voor 75% van de mensen in dit topic 8)7

Lijkt me logisch dat mensen die problemen met hun telefoon hebben, eerst eens proberen om hem helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen. Dat is in elk geval iets dat ik al me hele leven met advies meegekregen heb. Als je je Windows PC een upgrade van Windows Vista naar Windows 7 geeft, ga je toch ook een clean install doen, en geen prut update waarbij alle shit wordt overgenomen en je daarna nog met half traag systeem zit. Ditzelfde geldt ook voor een major Android update (2.3 naar 4.0). 90% van de problemen hier zijn te verhelpen door clean install, of wazige programma's die niet helemaal willen meewerken.

De Nederlandse ICS releases werken perfect, op de laatste KPN LP9 na, door een error in de kernel, de mensen die daar problemen mee hebben mogen inderdaad Samsung iets verwijten. De rest van de releases werken gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy...vraagje. Je kunt je telefoon updaten via OTA. Waar staat dat je je telefoon helemaal moet resetten naar fabrieksinstellingen alvorens je aan die OTA-update begint.????Nergens. Kortom, je zet je OTA-update aan en vervolgens.....heb je geen beter, maar een slechter werkende telefoon. Als jij gelijk hebt, dan zou er in die OTA-update al standaard een factory reset ingebakken moeten zitten. Zo niet, dan doet Samsung iets verkeerds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
bij mijn htc hero ging destijds de update in twee fases en werkte perfect , het kan dus wel

[ Voor 5% gewijzigd door rmcvanleeuwen op 30-04-2012 20:30 ]

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:28
Precies, het slaat nergens op dat ik alles zou moeten resetten. Als dat zo is dan moet Samsung dat met de update doen en van te voren waarschuwen dat alles wordt gewist. Als je van je klanten verwacht dat zij dat moeten bedenken kan je het vergeten. Niet iedereen is technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had KIES van pakweg 2 maanden geleden, hij zegt dat er een update is voor zowel de phone als voor de laptop maar zodra ik op updaten (of zo) klik zegt ie meteen dat ik de laatste versie heb.

Ik heb maar handmatig KIES gedownload en geinstalleerd en toen lukte het updaten van de phone wel. Zit nu ICS LP5 op (is t-mobile SGS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mensen, jullie kunnen hier allemaal wel gaan claimen dat Samsung fout zit etc. en dat is naar mijn mening ook wel zo, maar dit is Tweakers.net, niet de klantenservice van Samsung. Met andere woorden: klagen heeft hier geen zin, hier zijn we alleen maar pragmatisch en komen we met work-arounds e.d. Factory Reset is daar een voorbeeld van. Een slecht voorbeeld trouwens, want het heeft totaal geen zin voor ICS van KPN (LP9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
woekele schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 06:45:
Mensen, jullie kunnen hier allemaal wel gaan claimen dat Samsung fout zit etc. en dat is naar mijn mening ook wel zo, maar dit is Tweakers.net, niet de klantenservice van Samsung. Met andere woorden: klagen heeft hier geen zin, hier zijn we alleen maar pragmatisch en komen we met work-arounds e.d. Factory Reset is daar een voorbeeld van. Een slecht voorbeeld trouwens, want het heeft totaal geen zin voor ICS van KPN (LP9).
Voor de duidelijkheid dan:
- Indien update GB -> ICS zonder full wipe en nu FC's: alsnog full wipe;
- Het KPN reboot probleem met LP9 is te verhelpen door een andere kernel te flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:53:
Vragen aan Roy1985.

Yip...ik blijf ook voorlopig op 2.3.6 met customized ROM. Doe alles met ODIN: kernels, bootloaders (i.c.m. jig) Nog nooit, en werkelijk nog nooit gezeik gehad. Lange standby tijd, geen vastlopers, helemaal niets. Alles syncen, geen probleem. Ik wacht wel op een stabiele ICS en volg dit forum op de voet. Ter info, heb een unbranded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Pe Nis schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:34:
[...]

Yip...ik blijf ook voorlopig op 2.3.6 met customized ROM. Doe alles met ODIN: kernels, bootloaders (i.c.m. jig) Nog nooit, en werkelijk nog nooit gezeik gehad. Lange standby tijd, geen vastlopers, helemaal niets. Alles syncen, geen probleem. Ik wacht wel op een stabiele ICS en volg dit forum op de voet. Ter info, heb een unbranded toestel.
Wat is er mis met de huidige custom ROM's?

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d4797028-8537-e10c.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d4797028-8548-9182.jpg

Screenshot van schermtijd vergeten te maken, is 4h 05m.

edit:
wifi bijna altijd aan
data alleen 's nachts uit
autosyc alleen 's nachts uit
gmail en exchange mail op push

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here custom 7 rom en draait al 2 dagen op de batterij met gewoon gemiddeld gebruik

Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
Pe Nis schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:34:
[...]

Ik heb nu een ICS custom erop staan, is dezelfde accutijd als 2.3.6. Echter vind ik op 1 of andere manier 2.3.6. beter reageren op aanrakingen van het scherm... ICS is stroperig.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Ik heb nu een ICS custom erop staan, is dezelfde accutijd als 2.3.6. Echter vind ik op 1 of andere manier 2.3.6. beter reageren op aanrakingen van het scherm... ICS is stroperig.
Klikken op een link in de browser of gewoon het starten van een app moet je idd vaak meerdere keren doen alvorens er wat gebeurt, terwijl je toch duidelijk dat klikgeluid hoort, voor de rest heb ik weinig probs met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
Eeen vraag:

Ik heb 2 weken gelden de UK/Ireland versie LP7 geinstalleerd. Iemand bekend hier met de orignele samsung camera pp en constante vastlopers? Ik heb gegoogled maar kan niks vinden. Samsung Camera updater is niet meer inde samsung appstore te vinden, heb via apk versie die ik nog kon vinden geprobeerd te updaten maar app loopt vast in ICS. De facebook camera app en Instagram doen het wel maar die maken niet optimaal gebruik van de camera met alle opties. Weet iemand hoe ik die camera kan fixen?

Details:
GT-I9100
ICS 4.0.3
Baseband: I9100XXLPS
Kernelversion: I9100XWLP7

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
rubw87 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:36:
Eeen vraag:

Ik heb 2 weken gelden de UK/Ireland versie LP7 geinstalleerd. Iemand bekend hier met de orignele samsung camera pp en constante vastlopers? Ik heb gegoogled maar kan niks vinden. Samsung Camera updater is niet meer inde samsung appstore te vinden, heb via apk versie die ik nog kon vinden geprobeerd te updaten maar app loopt vast in ICS. De facebook camera app en Instagram doen het wel maar die maken niet optimaal gebruik van de camera met alle opties. Weet iemand hoe ik die camera kan fixen?

Details:
GT-I9100
ICS 4.0.3
Baseband: I9100XXLPS
Kernelversion: I9100XWLP7
Full wipe gedaan ???

Heb hier geen enkel probleem met de camera met LP7 (XEN).
BTW: Camera Zoom FX werkt perfect (hoort hier eigenlijk niet thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
TifKag schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:31:
[...]

Full wipe gedaan ???

Heb hier geen enkel probleem met de camera met LP7 (XEN).
BTW: Camera Zoom FX werkt perfect (hoort hier eigenlijk niet thuis)
Yep Full wipe voor het flashen met ODIN en full wipe na het flashen, standaard routine bij mij.

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Laatst online: 23-01 20:10
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:41:
[...]

Wat is er mis met de huidige custom ROM's?
Niets. En als het over ICS specifiek gaat, geen ervaring mee. Ik ben alleen tevreden met mijn ROM op 2.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:15:
[...]

Klikken op een link in de browser of gewoon het starten van een app moet je idd vaak meerdere keren doen alvorens er wat gebeurt, terwijl je toch duidelijk dat klikgeluid hoort, voor de rest heb ik weinig probs met ICS.
net toch even weer 2.3.6 erop gezet (checkrom revohd) toch echt wel sneller in de zin van reageren op scherm. de animaties gaan wel sneller in ICS. wss door de GPU support interface.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:24:
[...]

net toch even weer 2.3.6 erop gezet (checkrom revohd) toch echt wel sneller in de zin van reageren op scherm. de animaties gaan wel sneller in ICS. wss door de GPU support interface.
In het begin wel wat problemen met ICS gehad maar die zijn opgelost, ik zie dus geen reden om terug te gaan naar GB. Ik ben niet zo'n flasher/switcher tussen de verschillende OS'sen, éénmaal tevreden blijft tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_NL
  • Laatst online: 07-09 21:49
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:39:
PDA: XWKI4
PHONE: XXKI1
CSC: XXKI2

En nog steeds geen update... Heb hem gekocht in Zwitserland (via familie), maar volgens opzoeking staan deze waarden voor een "Nordic Countries"-toestel, al is dat natuurlijk wel enorm vaag, aangezien de update er in verschillende noordelijke landen al is. Iemand die mij meer informatie kan geven over het specifieke land, of kijk in naar de verkeerde waarden?
Ik heb ook:
PDA: XWKI4
PHONE: XXKI1
CSC: OXXKI2

KIES al een paar keer verwijderd en op nieuw geïnstalleerd (na downloaden van laatste versie)
maar vandaag 1 Mei nog steeds geen update beschikbaar volgens KIES

volgens deze site: http://samfirmware.webs.com/samsunglettercode.htm
staat XX/XW code voor talen: de,en,es,fr,hu,it,nl,pt(cs,da,el,fi,no,pl,sl,sv,tr)
en country codes: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
Ik zat gisteren tijdens een Google Talk videosessie wat te spelen met instellingen en zag ineens 'Silly Faces'-opties.
Aangezien/ondanks ik via UMTS was verbonden, klonk het geluid bagger dus wilde het vandaag opnieuw proberen met zowel de tegenpartij als mijzelf via WiFi verbonden; zijn de Video Effects nergens te vinden.
Kan er op Internet niet veel over vinden. Iemand hier hetzelfde ervaren en/of iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Ter info, zojuist kwam ik dit bericht tegen:

http://www.samsungworld.n...I9100LKATNL/tickets/12507

Mensen die na het intoetsen van *#1234# de volgende code krijgen kunnen nog niet updaten:

PDA: I9100XWKK2
PHONE: I9100XXKI4
CSC: I9100KPNKJ1
BUILD: Fri Nov 11 18.05.58 KST 2011

De KPN ICS Software is tijdelijk terug geroepen. Deze zal binnenkort weer beschikbaar zijn via Kies.

Buitenlandse modellen doen het ook niet lees ik daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Laatst online: 02-11-2024
nu toch maar even een berichtje, want ik HAD ! ongeveer 6x per dag een vastloper nu met ICS.. ik WAS constant mn batterij eruit aan het halen..

ik dacht eerst dat het een corrupte translatie was vanuit 2.3.6 , maar heb ondertussen ook al mn toestel een clean install laten doen. niets helpt.

deze info uit mn toestel:

ICS 4.0.3

PDA : I9100XWLP9
Phone : I9100XXLPS
CSC: I9100KPNLP1
built info: wed apr 11 11:18:28 KST 2012

was even radeloos, aangezien ik ook al problemen heb gehad met de USB aansluiting (alleen de eerste keer aansluiten, kunnen laden).

uiteraard moet ik het even aan kijken, maar hij loopt nu niet meer vast,
sinds dat ik mn schermvergrendeling ( unlock scherm) weer naar de standaard zet, dus die pictogram..
dat werkt wel. als ik hem op een beveiliging zet,
dan is het weer feest.. en komt hij er soms niet meer uit zn slaaptoestand..

ik snap dat mensen terug flashen, maar misschien dat dit berichtje helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Die KPN update is niet goed. Is al een paar keer vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Laatst online: 02-11-2024
dat snap ik rik, heb ik gelezen.

kan iemand met dezelfde problemen die ik heb, dit reproduceren? en aangeven of de problemen weg zijn nadat je de scherm vergrendeling op pictogram instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superoscar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-05 12:08
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:40:
[...]

Ik heb het zip bestand geflasht in CWM en inderdaad, Exchange Email lijkt weer prima te werken. Bedankt!
Na veel klooien heb ik deze handelingen ook gedaan, inclusief rooten van mijn LP7 versie. Exchange doet het weer (behalve de mappen die ik erin geconfigureerd heb, die zie ik niet) maar nu staat de Exchange Service erg hoog in de accu lijst, zonder dat ik push gebruik.. 1x per uur sync, even kijken hoe lang de accu dit volhoudt..

Het kan toch niet zo zijn dat Samsung hier niks aan gaat doen? En even voor de zekerheid, LP8 lost dit vast niet op he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

T-Mobile update ICS stabiel en geen storende bugs _/-\o_

TM was erg laat met de ICS update maar de ervaring leert ook nu weer dat de update stabiel en (vrijwel) zonder problemen is, dit in tegenstelling tot andere branded toestellen van andere providers. Het rumoer daarover is nu ook al in de kranten te vinden.
De update is gebaseerd op LP5 (TNL-versie) en kon via KIES versie 2.3.0.12035_16 zonder problemen worden geladen. Voordeel is wel dat alle instellingen probleemloos werken en ook dat alle apps zijn overgenomen, nadeel is de TM bloatware met o.a. het roze start- en afsluitscherm en de TM apps.

Ik ben tevreden met het actuele TM aangepaste ICS. O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:34

IkWilbert

Het is mij!

KPN raadt klanten met een Galaxy S II af een update naar Android 4.0 uit te voeren omdat het toestel kan crashen of andere problemen kan krijgen.

http://www.nu.nl/gadgets/...ht-android-40-update.html

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Laatst online: 13-09 16:30
IkWilbert schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:02:
KPN raadt klanten met een Galaxy S II af een update naar Android 4.0 uit te voeren omdat het toestel kan crashen of andere problemen kan krijgen.

http://www.nu.nl/gadgets/...ht-android-40-update.html
Komen ze lekker laat mee. Ik heb er inderdaad best wel veel problemen mee. WiFi bug (ligt aan sd-kaart), spontane crashes, met name bij gebruik van de 'Navigatie' app. Google maps crasht ook regelmatig en WhatsApp ook. Wordt met de dag beroerder, dus ben benieuwd of er binnenkort nog weer een software-update volgt.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jochemp schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:05:
[...]

Komen ze lekker laat mee. Ik heb er inderdaad best wel veel problemen mee. WiFi bug (ligt aan sd-kaart), spontane crashes, met name bij gebruik van de 'Navigatie' app. Google maps crasht ook regelmatig en WhatsApp ook. Wordt met de dag beroerder, dus ben benieuwd of er binnenkort nog weer een software-update volgt.
Welkom op Tweakers.net ... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom zou je een T-Mobile ROM laden als je ook gewoon XEN (unbranded) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Maar dat is toch geen nieuws? Het is een bug van zo'n 2 weken geleden die in de aan KPN verstrekte LP9 kernel heeft gezeten.
Kwestie van andere kernel flashen en klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Zie hier een lijst met firmware versies voor de SGS2:
http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1#regiona

En hier een download naar de XEN:
http://www.hotfile.com/dl..._I9100XENLP3_XEN.zip.html

Mijns inziens is dat legaal om hier te posten, maar als dat niet zo is dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Martinique schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:16:
Zie hier een lijst met firmware versies voor de SGS2:

http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1#regiona

En hier een download naar de XEN:

http://www.hotfile.com/dl..._I9100XENLP3_XEN.zip.html

Mijns inziens is dat legaal om hier te posten, maar als dat niet zo is dan hoor ik het wel!
Waarom zou het niet legaal zijn? Ik weet van geen firmware voor de S2 die onder een licentie is uitgebracht. Je kan evengoed direct naar XDA linken, dan heb je meer keus uit de verschillende ROMs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Waarom zou het niet legaal zijn? Ik weet van geen firmware voor de S2 die onder een licentie is uitgebracht. Je kan evengoed direct naar XDA linken, dan heb je meer keus uit de verschillende ROMs :P
Of deze http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

woekele schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:51:
Waarom zou je een T-Mobile ROM laden als je ook gewoon XEN (unbranded) hebt?
Weg van de minste werstand, garantie, niet hoeven rooten, geen kans op bricken. Belangrijk voordeel deze versie is stabieler dan de XEN-versie! Branding is verder vooral cosmetisch. Met deze ROM kan ik prima uit de voeten, mocht dit niet het geval zijn dan kan nog altijd de XEN-versie of een custom ROM worden geladen. :+

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Hebben jullie trouwens ook zo een "last" van een hoog dataverbruik van het Android Systeem? ik snap niet waarom mijn verbruik hier meer dan 2/3 is van het totaal dataverbruik...
737MB in 1 maand... sinds ICS (android system achtergrond)

Er zijn er meer op internet, zoals ook op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1472635
Had google backup al uitstaan, heb nu die service disabled...

[ Voor 40% gewijzigd door n00bs op 03-05-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik haal maar net 50MB ofzo. Internetten e.d. doe ik via Wifi. Ik weet niet wat je allemaal doet? Updates enzo laat ik ook alleen via Wifi binnenkomen, geen 3G. Dat kan je in de Market of bij Wifi gewoon instellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Senor Sjon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:27:
Ik haal maar net 50MB ofzo. Internetten e.d. doe ik via Wifi. Ik weet niet wat je allemaal doet? Updates enzo laat ik ook alleen via Wifi binnenkomen, geen 3G. Dat kan je in de Market of bij Wifi gewoon instellen.
n00bs schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:59:
Hebben jullie trouwens ook zo een "last" van een hoog dataverbruik van het Android Systeem? ik snap niet waarom mijn verbruik hier meer dan 1/3 is van het totaal dataverbruik...
737MB in 1 maand... sinds ICS (android system achtergrond)
Ik moet ook enorm opletten op mijn data verbruik. Heb een zakelijk abo met een 250 MB limiet. Thuis wifi, op kantoor heb ik een virtual wifi aangelegd. 3G is dus feitelijk alleen onderweg, tijdens hond uitlaten, op afspraken etc. circa 4 tot 6 uur per dag dus.
Als ik er aan denk, dan zet ik auto-sync uit als ik een wifi gebied verlaat. Mijn data verbruik van de laatste dagen:

Data: 3MB, wifi: 140MB
Data: 6,1MB, wifi 43MB
Data: 3MB, wifi 360MB (zit een ROM bij)
Data: 2MB, wifi 700MB (zit een ROM bij)
Data: 0,5MB, wifi 250MB (zondag :P)
Data: 2,5MB, wifi 40MB (zaterdag, hele dag buiten :) )
Data: 1,5MB, wifi 135MB

Er staat mij bij dat ik op GB altijd mijn 3G open kon laten staan en wifi kon vergeten (mits geen ROM's downloaden) en totaal niet aan mn data limiet hoefde te denken....

Dus ja, ik heb het idee dat ICS meer data verbruikt. Een van de boosdoeners is mijn picasa webalbums die voor mn gevoel veel vaker en voor hoger verbruik aan het syncen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

JeeVee schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:31:
[...]

Weg van de minste werstand, garantie, niet hoeven rooten, geen kans op bricken. Belangrijk voordeel deze versie is stabieler dan de XEN-versie! Branding is verder vooral cosmetisch. Met deze ROM kan ik prima uit de voeten, mocht dit niet het geval zijn dan kan nog altijd de XEN-versie of een custom ROM worden geladen. :+
XEN is gewoon officieel, dus niet hoeven rooten, geen garantie kwijt. En volgens mij net zoveel kans op bricken (bij beider wordt de telefoon geflasht). En XEN is al retestabiel :D Maarja, fijn om te weten dat T-Mobile ook een erg goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem na het updaten naar ICS.
Ik heb op het net dit probleem nog niet tegen gekomen.
Een vriend van mij kwam vandaag langs en vroeg om zijn SGS2 te updaten naar ICS.
Zijn toestel heeft CSC van T-Mobile (gegevens heb ik nou niet bij de hand) hij is naar huis.
Geen probleem dacht ik dan en de update uit gevoerd.
Firmware is bij gewerkt en toestel op gestart kreeg je van die rare klik geluiden.
Elke aanraking of beweging met het scherm hoor je de rare geluiden.
Schone installatie weer uit gevoerd en de geluiden zijn weer terug.
Alle instellingen weer na gelopen totdat ik de volume van media op nul heb gezet. was de geluiden weg.
Maar dan kan ik geen mp3 meer beluisteren tot je de volume weer omhoog zet.
Elke tik op het scherm hoor je en naar links en rechts naar boven of onder hoor je de geluiden.
Het lijkt wel of de microfoon constant open staat, maar dat weet ik niet zeker.
Heeft er iemand deze probleem mee gemaakt en hoe op te lossen?

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:14
@uroy Misschien denk ik te simpel, maar heb jij bij geluid in de instellingen "geluid bij aanraking" of iets dergelijks uitgevinkt?

M'n moeder heeft vanmiddag ook een SGS2 gehaald. Nu dus maar even via Kies updaten, T-mobile branded dus ben benieuwd. Had ICS op mijn eigen SGS2 al, maar dan via CM9. Bevalt verder goed, eens kijken hoe Touchwiz is op ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TheBleeder schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:47:
@uroy Misschien denk ik te simpel, maar heb jij bij geluid in de instellingen "geluid bij aanraking" of iets dergelijks uitgevinkt?
Dat heb ik ook gedaan, aan en uit gevinkt kreeg die geluiden niet weg
Je wordt op den duur kierewiet van die geluiden.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

Nu iedereen inmiddels de ICS update heeft ben ik persoonlijk wel heel erg benieuwd of, na deze presentatie en nadat de galaxy S III in de winkel ligt, de features van de S III ook als update naar de S II komen. Ik ben wel heel benieuwd naar dingen als S Voice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Afgelopen week ook m'n foon geupdate naar ICS (unbranded) via KIES. Moet zeggen dat het allemaal soepeltjes verliep (op een trage firmware download na :( ). Alles loopt net ff wat soepeler lijkt het, m'n gallery laat 10x sneller (foto's op SD-kaart) en de batterij, moh, misschien ook iets beter. :)

Sleutel om het soepel te laten verlopen lijkt toch een harde reset, anders is het net of je al je programma's onder XP laat staan, XP vervangt door Win7 en hopen dat je oude programma's het nog doen :+

Is het een idee dat de mensen met veel ervaring met het updaten, een compacte first-post kunnen maken? Er vliegt zoveel info hier langs die al meerdere keren de revu zijn gepasseerd, die zou je daar mooi kunnen onderbrengen... O+

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

musicer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:17:
Nu iedereen inmiddels de ICS update heeft ben ik persoonlijk wel heel erg benieuwd of, na deze presentatie en nadat de galaxy S III in de winkel ligt, de features van de S III ook als update naar de S II komen. Ik ben wel heel benieuwd naar dingen als S Voice
S Voice is volgens mij niks anders dan een doorontwikkeling van wat nu Vlingo is op de S II. En dat werkt ook al voor geen meter :+

[ Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 04-05-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Totaal offtopic, dit soort berichten horen hier niet

[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 04-05-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
J2pc schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:26:
[...]

Ik had problemen met de batterijduur sinds de update naar android 4, de werkdag doorkomen was al erg lastig (en zo veel gebruik ik 'm dan niet).

Gevonden dan de samsung push service een probleem was (veel wakelocks & cpu) dus die gedeinstalleerd.
Toen bleef de exchange service nog vervelend doen.
Zelfs als de sync helemaal op handmatig (piek & dal) stond bleef die doorlopend wakelocks / cpu genereren.

Toen heb ik de exchange account verwijderd, en jawel, batterijduur veel beter.

Daarna de account weer toegevoegd, en toen viel me op dat er bij het aanmaken een extra vinkje is of je push wil activeren. Dit is nog voordat je het schema insteld.
Dit vinkje heb ik weggehaald, en het sync schema ingesteld op ieder uur in piektijd.

Het batterijverbruik is nu echt een stuk minder. Terwijl hetzelfde sync schema met de gemigreerde (vanaf GB) account echt veel batterij vrat.

Dus mijn tip, heb je een exchange account die je al voor de upgrade had ingesteld. Gooi 'm even weg en stel 'm opnieuw in zonder het push vinkje aan! Deze optie zie ik nu niet meer, dus lijkt iets wat je echt bij het aanmaken van het account moet doen.
Thanks, dit scheelt bij mij echt ENORM op de batterijduur. Nu idd stukken beter dan met GB! Ik had ICS OTA geinstalleerd op een non-branded toestel.
Ik heb ook wat meer rust zonder werkmail via push, is wel ff goed zo ;)

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Laatst online: 12-09 15:59
Opzich ben ik blij met ICS echter, bluetooth.... Connecten naar mijn autoradio verloopt een stuk stroever en valt af en toe spontaan weg. Nu geprobeerd te connecten met laptops echter ook vage connectie fouten. Nu vind ik die laptops niet zo'n probleem maar geen bluetooth in de auto is wel een probleem. 2.3.6 had dit niet, maar ja dan zit ik weer met die reboots, dan toch maar terug naar 2.3.5???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wordt mij niet helemaal duidelijk in dit topic. Zijn de problemen die bij de update ontstaan alleen van toepassing op branded KPN-toestellen? Ik heb het toestel namelijk (nog) niet, maar ik wil hem wel kopen (simlock-vrij). Ik ga hem dan gebruiken met een KPN-simkaart; kan ik dan problemen verwachten als ik hem wil updaten naar ICS? :? Of geldt het alleen voor niet-simlockvrije toestellen, waarop een specifieke rom van KPN geïnstalleerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:55:
Iets wordt mij niet helemaal duidelijk in dit topic. Zijn de problemen die bij de update ontstaan alleen van toepassing op branded KPN-toestellen? Ik heb het toestel namelijk (nog) niet, maar ik wil hem wel kopen (simlock-vrij). Ik ga hem dan gebruiken met een KPN-simkaart; kan ik dan problemen verwachten als ik hem wil updaten naar ICS? :? Of geldt het alleen voor niet-simlockvrije toestellen, waarop een specifieke rom van KPN geïnstalleerd moet worden?
Dit gaat alleen op voor telefoons die android 4.0 KPN branded zijn. Ik heb een unbranded en werkt prima met 4.0 en kpn sim.

Dus je kan hem veilig kopen en updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even een korte vraag. Ik had hier in het topic voorbij zien komen dat Samsung in de dialer de toegang tot je contactlist weg had gehaald. In de SIII review zie ik nu echter weer gewoon dat bij dialer je ook toegang hebt tot de contactlist. Hebben ze dit sindsdien weer veranderd?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Jeroenneman schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:10:
Even een korte vraag. Ik had hier in het topic voorbij zien komen dat Samsung in de dialer de toegang tot je contactlist weg had gehaald. In de SIII review zie ik nu echter weer gewoon dat bij dialer je ook toegang hebt tot de contactlist. Hebben ze dit sindsdien weer veranderd?
Het icoontje bovenaan het scherm in de dialer is er inderdaad niet meer. Via het menu in de dialer en dan 'contacts' kan je nog steeds bij je contacts. Hangt er dus een beetje vanaf wat je bedoelt met 'toegang tot je contactlist' :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 04-05-2012 15:03 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uroy schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:28:
Heeft er iemand deze probleem mee gemaakt en hoe op te lossen?
Die feedback op aanraking scherm staan niet gebundeld op 1 plek maar op meerdere plekken. Ik heb er ook naar moeten zoeken waarom ie feedback bleef geven terwijl ik het had uitgevinkt. 1 zit in opties van de tobo en 1 in de menu van de phone zelf en misschien elders ook nog. Ik weet het niet uit de hoofd iig en die persoon is dus allang weg met zijn phone.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 15:18 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.