Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zo.... mijn collega was minder succesvol geweest met Kies upgrade naar ICS van KPN en kreeg alleen nog de melding: Firmware Upgrade encountered an Issue, verder niks. Kies herkende het toestel niet, dus kon ook geen firmware recovery oid doen.

Gelukkig ICS KPN ROM succesvol kunnen flashen met Odin. Ging echt supersimpel en hij heeft gewoon alle instellingen op telefoon etc behouden die hij via Kies ook behoudt (alleen home-schermen zijn ge-reset, maar dat is bij Kies ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
jandirks schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:25:
Ik wil wat van die Vodafone trash die na de ICS update geinstalleerd is (en ook op 2.3.5 aanwezig was) van mijn telefoon verwijderen, maar dat lukt niet op de manier waarop je zelf geinstalleerde software verwijderd.

Hoe doe ik dat? Ik zie er meer klachten over.
Rooten en simpelweg deinstalleren (of freezen).
lanerios schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:36:
Zucht.. het is weer zo ver.

Ook zelfde post op andere manier:
Ik denk dat mensen in dit topic moeten beseffen dat hier ook veel niet tweakers komen. Ik verwijs veel kenissen door naar de S2 topics hier voor info. Dus ja, hier komen veel non tweakers.
En desondanks is en blijft dit Gathering of Tweakers. Wij mogen er dus vanuitgaan dat de (actieve) bezoekers een zeker kennisniveau hebben.
En echt, zeggen "Ga maar flashen" is NIET de oplossing. Dit is NIET het flash topic, dit is het algemene update topic. Dus over KIES, over flashen, OTA etc. Je kan niet gewoon zeggen "ga maar flashen" als er andere opties zijn.
Dit is het GT-i9100 ICS update topic. En de ROMs die hier besproken worden zijn allen ICS. En de kernels die geflashed kunnen worden om root te krijgen zijn ICS based kernels. En daarmee is dus een overlap gecreëerd tussen dit topic en het Custom ROM topic.

KIES heeft overigens een eigen topic ;)
Vooral omdat in de ogen van veel mensen (en nee die zijn niet dom etc, whatever) Flashen nog een risico is en garantie problemen geeft. Gewoon omdat dit vanuit de fabrikant zo gemeld wordt.
Wij mogen er vanuit gaan dat iemand die hier post, zich heeft ingelezen in het onderwerp. Dat brengt dan dus met zich mee dat diegene ook zou moeten weten dat, ongeacht wat de fabrikant roept, de garantie met de verkoper moet worden geregeld.
En daarnaast: flashen doet softwarematige handelingen. Garantiekwesties gaan in 90% van de gevallen over hardwarematige problemen. Als de gewijzigde software en de problemen met hardware niet gerelateerd zijn, is er gewoon garantie.

[ Voor 67% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-04-2012 11:04 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij heeft tot nu toe een full wipe geholpen voor het uitvallen van de ics update van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Exterminator schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:18:
[...]

Hier hetzelfde probleem, het cirkeltje met "laden" eronder blijft maar draaien. Ik vraag me af of de firmware van KPN (LP9) dit probleem oplost...
Probeer eens om je beveiligingsinstellingen te verhogen.

Ik had m'n exchange account verwijderd (om de impact op de batt te testen) & de security lvl naar facial+pin gezet (voor de fun :p)

Echter, toen ik m'n exchange weer toevoegde, bleef het 'laden' cirkeltje maar lopen.
Opgelost door m'n security weer op PIN te zetten (dit wordt afgedwongen door ons bedrijf). Toen laadde hij gewoon alles netjes in.

Volgens mij kreeg je bij GB gewoon netjes een melding dat hij niet kon syncen omdat de security settings niet goed waren.. waarom die in ICS blijft loopen? beetje vaag.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
J2pc schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:56:
[...]

Ik had m'n exchange account verwijderd (om de impact op de batt te testen) & de security lvl naar facial+pin gezet (voor de fun :p)

Echter, toen ik m'n exchange weer toevoegde, bleef het 'laden' cirkeltje maar lopen.
Opgelost door m'n security weer op PIN te zetten (dit wordt afgedwongen door ons bedrijf). Toen laadde hij gewoon alles netjes in.

Volgens mij kreeg je bij GB gewoon netjes een melding dat hij niet kon syncen omdat de security settings niet goed waren.. waarom die in ICS blijft loopen? beetje vaag.
Daarvoor heb je hacked e-mail.apk's

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:21:
[...]

Daarvoor heb je hacked e-mail.apk's
Vast wel, maar ik reageerde meer op 't feit dat mensen problemen met exchange syncen hebben, waarvan de symptomen hetzelfde zijn als die ik zag toen m'n lockscreen-beveiliging te laag stond.

Ik heb zelf dus geen probleem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 26-04-2012 13:10 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:34
J2pc schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:56:
[...]

Misschien even 'n domme vraag, maar waar doe ik dit? Of keek ik er gewoon overheen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Exterminator schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:19:
[...]

Misschien even 'n domme vraag, maar waar doe ik dit? Of keek ik er gewoon overheen :-/
op je homescreen:

Menu (links naast je home-button) -> Instellingen
Beveiliging
Schermvergrendeling
Geef PIN-code in

/edit
Ik had problemen met de batterijduur sinds de update naar android 4, de werkdag doorkomen was al erg lastig (en zo veel gebruik ik 'm dan niet).

Gevonden dan de samsung push service een probleem was (veel wakelocks & cpu) dus die gedeinstalleerd.
Toen bleef de exchange service nog vervelend doen.
Zelfs als de sync helemaal op handmatig (piek & dal) stond bleef die doorlopend wakelocks / cpu genereren.

Toen heb ik de exchange account verwijderd, en jawel, batterijduur veel beter.

Daarna de account weer toegevoegd, en toen viel me op dat er bij het aanmaken een extra vinkje is of je push wil activeren. Dit is nog voordat je het schema insteld.
Dit vinkje heb ik weggehaald, en het sync schema ingesteld op ieder uur in piektijd.

Het batterijverbruik is nu echt een stuk minder. Terwijl hetzelfde sync schema met de gemigreerde (vanaf GB) account echt veel batterij vrat.

Dus mijn tip, heb je een exchange account die je al voor de upgrade had ingesteld. Gooi 'm even weg en stel 'm opnieuw in zonder het push vinkje aan! Deze optie zie ik nu niet meer, dus lijkt iets wat je echt bij het aanmaken van het account moet doen.

[ Voor 63% gewijzigd door J2pc op 26-04-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
J2pc schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:26:
[...]

op je homescreen:

Menu (links naast je home-button) -> Instellingen
Beveiliging
Schermvergrendeling
Geef PIN-code in
Helaas niet de truc voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:10
Ik ben vanmorgen naar het service center van de KPN geweest en daar hebben ze voor mij android 4.03 opnieuw geïnstalleerd , ik heb nu geen KPN versie meer zie ik, maar ik heb nu als ik kijk bij KIES DPA:LP7/PHONES:LPS/CSC:LP3 (XEN) en volgens mij is nu het steeds vastlopen van de telefoon verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterminator schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:57:
[...]

Helaas niet de truc voor mij :(
Ik heb hetzelfde probleem, en helaas werkt die oplossing ook niet voor mij. Ik heb intussen vier verschillende ICS versies geprobeerd, en bij geen van allen krijg ik het werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, en helaas werkt die oplossing ook niet voor mij. Ik heb intussen vier verschillende ICS versies geprobeerd, en bij geen van allen krijg ik het werkend.
Las zojuist onderstaande en het schijnt te werken, maar helaas heb ik geen root...

Here is the best possible solution, please follow all steps.

1) Download the AOSP Email.apk & Exchanger.apk from this link and unzip the files: https://rapidshare.com/files/9241784...e_Apps_4.1.zip

2) Using Titanium Backup, Make a backup and then wipe and uninstall the System apps Email & Exchange Services

3) Using Root Explorer put the recently Downloaded two files in \System\app\

Tada!!!

You'll get the working exchange mails again.

Please press thanks if you get your problem resolved

Farehmani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Laatst online: 21-06 22:43
Hehe, na hééél lang wachten is de "open Europe" update nu ook voor mijn toestel OTA binnen gehaald. Ik had er echt hele hoge verwachtingen bij, maar die worden nu niet echt waargemaakt. Ik heb 2 belangrijke minpunten en die zijn:
- Batterijverbruik
- Veel GPS icoon zichtbaar (kortstondig)

Ik heb geen extra apps geinstalleerd of verwijderd na de update. Voorheen ging mijn phone 2 dagen mee op batterij, nu nog geen halve dag! Ik weet niet waar ik het zoeken moet, heb al naar apps gekeken maar kan daar niets geks vinden. Android system zou de meeste stroom pakken. Tevens wordt hij veel warmer dan vorheen, dat heb ik nooit eerder gevoeld (in meer dan een jaar tijd). Nu valt het echt op.
Toen maar eens op internet zoeken en wat blijkt.... dat staat helemaal vol met batterij problemen na de update. En ook in dit topic...

Zou dit een "bug" zijn? Of is heel ICS een bug ;) ?

[ Voor 7% gewijzigd door slelieveld op 26-04-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
@ email problemen:

Of download deze AOSP email zip (gehackede email client, dus je zou sowieso geen last meer moeten hebben van opgelegde policies) en
1. flash hem in CWM
of:
2. pak de beide bestanden uit en kopieer ze met een filemanager met root access over de bestaande bestanden in /system/app

Vervolgens reboot.

[ Voor 15% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-04-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:23:
@ email problemen:

Of download deze AOSP email zip en
1. flash hem in CWM
of:
2. pak de beide bestanden uit en kopieer ze met een filemanager met root access over de bestaande bestanden in /system/app

Vervolgens reboot.
Ik heb het zip bestand geflasht in CWM en inderdaad, Exchange Email lijkt weer prima te werken. Bedankt!
Exterminator schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:11:
[...]

Las zojuist onderstaande en het schijnt te werken, maar helaas heb ik geen root...
Beide opties die AllSeeyinEye heeft gepost werken in principe. Misschien moet je overwegen je phone te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:40:
[...]

Ik heb het zip bestand geflasht in CWM en inderdaad, Exchange Email lijkt weer prima te werken. Bedankt!
Met een wanam rom, of een stock ICS? Ik zit ook te kloten met e-mail atm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:45:
[...]

Met een ICS ROM met root.
Omdat je net aangaf dat je agenda en e-mail kritieke onderdelen voor je zijn, heb je uiteraard geen reminder nodig dat je altijd een backup moet maken, he ;)
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:23:
@ email problemen:

Of download deze AOSP email zip (gehackede email client, dus je zou sowieso geen last meer moeten hebben van opgelegde policies) en
1. flash hem in CWM
of:

Vervolgens reboot.
Met deze AOSP email client en de (standaard) AOSP Google client, zou een AOSP Calendar wellicht ook wel mooi zijn, nietwaar? Gelukkig is die er ook, en wel in de market: Play Store linkje

[ Voor 49% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-04-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:53:
[...]

Met een ICS ROM met root.
Omdat je net aangaf dat je agenda en e-mail kritieke onderdelen voor je zijn, heb je uiteraard geen reminder nodig dat je altijd een backup moet maken, he ;)
Haha, net gemaakt, maar dat zit bij mij dus gelukkig allemaal in exchange. Het probleem is dat mijn server het niet bij mijn telefoon krijgt :+
Met deze AOSP email client en de (standaard) AOSP Google client, zou een AOSP Calendar wellicht ook wel mooi zijn, nietwaar? Gelukkig is die er ook, en wel in de market: Play Store linkje
Thanks, allemaal maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Beide opties die AllSeeyinEye heeft gepost werken in principe. Misschien moet je overwegen je phone te rooten?
Ik ben geen zware gebruiker/tweaker en ben redelijk tevreden met ICS, maar ik sta versteld van de hoeveelheid problemen met de standaard aanwezige programma's/mogelijkheden, die dingen horen gewoon te werken in mijn ogen, en niet pas na ingrijpende maatregelen zoals hier vaak voorgesteld en waar ik erg veel waardering voor heb.
Ik vraag me dan ook af hoe een gewone gebruiker die niet op fora als deze zit dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:57:
[...]

Ik ben geen zware gebruiker/tweaker en ben redelijk tevreden met ICS, maar ik sta versteld van de hoeveelheid problemen met de standaard aanwezige programma's/mogelijkheden, die dingen horen gewoon te werken in mijn ogen, en niet pas na ingrijpende maatregelen zoals hier vaak voorgesteld en waar ik erg veel waardering voor heb.
Ik vraag me dan ook af hoe een gewone gebruiker die niet op fora als deze zit dit oplost.
Als ik kijk naar de 'gewone gebruikers' die op de kantoortjes naast het mijne zitten, dan zie ik ze op regelmatige basis aan mn bureau staan, waarna ik declarabele uren af kan schrijven op hun telefoons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik krijg fijn crashende mail-progs op die apk's.

Vanavond pletter ik de nieuwste wanam wel even op een wiped telefoon, eventueel die mailprogjes daaroverheen. Deze software is voor mij gewoon klaar nu :+ IIG thanks voor de hulp allen, ik ga mijn bevindingen vanavond rapporteren in het custom-rom-topic-broertje van de SII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:02:
[...]

Als ik kijk naar de 'gewone gebruikers' die op de kantoortjes naast het mijne zitten, dan zie ik ze op regelmatige basis aan mn bureau staan, waarna ik declarabele uren af kan schrijven op hun telefoons :+
LOL, maar je begrijpt wat ik bedoel, hopelijk komt er snel een minor update die dit soort problemen verhelpt.

Zo heb ik nog steeds een klein probleempje met wifi, op alle AP's die ik ingesteld heb staan werkt wifi prima behalve 1. Zodra ik verbinding heb werkt het prima, zet ik de foon in slaapstand en na een half uurtje weer aan, dan heb ik nog steeds verbinding met het AP en is de verbinding "uitstekend", maar heb dan geen internet en dus foutmeldingen van de diverse prog's. Zet ik wifi uit en weer aan dan werkt het weer tot de volgende slaapstand. Anderen hebben op dit AP geen enkel probleem, ik heb deze al een paar keer verwijdert en opnieuw ingesteld maar helaas zonder resultaat, heb jij misschien ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:20:
[...]

LOL, maar je begrijpt wat ik bedoel, hopelijk komt er snel een minor update die dit soort problemen verhelpt.

Zo heb ik nog steeds een klein probleempje met wifi, op alle AP's die ik ingesteld heb staan werkt wifi prima behalve 1. Zodra ik verbinding heb werkt het prima, zet ik de foon in slaapstand en na een half uurtje weer aan, dan heb ik nog steeds verbinding met het AP en is de verbinding "uitstekend", maar heb dan geen internet en dus foutmeldingen van de diverse prog's. Zet ik wifi uit en weer aan dan werkt het weer tot de volgende slaapstand. Anderen hebben op dit AP geen enkel probleem, ik heb deze al een paar keer verwijdert en opnieuw ingesteld maar helaas zonder resultaat, heb jij misschien ideeën?
Zelf ook wel eens last van, maar dat had ik op GB ook al. Wellicht een andere 'geavanceerde wifi instelling' proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:28:
[...]

Zelf ook wel eens last van, maar dat had ik op GB ook al. Wellicht een andere 'geavanceerde wifi instelling' proberen?
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden maar heb weinig hoop, zeker omdat jij af&toe hetzelfde hebt en kennelijk ook geen oplossing, maar met GB had ik dit niet, het is met ICS gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
[...]

[...]

Hier zojuist ook geflashed, maar nu krijg ik dus steeds de melding dat de e-mail er mee is gestopt/crashed 8)7. Hoe fix ik dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:45:
[...]

Stock ICS.
Exterminator schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:24:
[...]

Hier zojuist ook geflashed, maar nu krijg ik dus steeds de melding dat de e-mail er mee is gestopt/crashed 8)7. Hoe fix ik dat nu?
Heb je het volgende wel gedaan?

- Using Titanium Backup, Make a backup and then wipe and uninstall the System apps Email & Exchange Services

Indien je geen TB hebt, kun je ook de gegevens wissen onder Applicaties (beheren) en vervolgens met behulp van Root Explorer, Email.apk en Exchange.apk onder /System/App verwijderen. Er zijn ook anderen apps die je de optie bieden om systeem apps te verwijderen.

Daarna moet je pas hetgeen uitvoeren wat AllSeeyinEye heeft beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:01:

[...]

Heb je het volgende wel gedaan?

- Using Titanium Backup, Make a backup and then wipe and uninstall the System apps Email & Exchange Services

Indien je geen TB hebt, kun je ook de gegevens wissen onder Applicaties (beheren) en vervolgens met behulp van Root Explorer, Email.apk en Exchange.apk onder /System/App verwijderen. Er zijn ook anderen apps die je de optie bieden om systeem apps te verwijderen.

Daarna moet je pas hetgeen uitvoeren wat AllSeeyinEye heeft beschreven.
Kwam er net zelf al achter dat ik dat inderdaad niet had gedaan 8)7 .
Nu is wel de (achtergrond) kleur van de mail app wit, ik neem aan dat dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is normaal. Lijkt eigenlijk op de UI van de Gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Exterminator schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:10:
[...]

Kwam er net zelf al achter dat ik dat inderdaad niet had gedaan 8)7 .
Nu is wel de (achtergrond) kleur van de mail app wit, ik neem aan dat dit normaal is?
Ow, ik flash die inderdaad na een verse installatie en dat doe ik altijd na een full wipe...

Het is zoals aangegeven een AOSP email client dus de pure Google skin. De calendar waarnaar ik linked trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hmm... mijn toestel was ook ineens helemaal uitgevallen toen ik hem uit mijn broekzak haalde, was voor ICS nog nooit gebeurd. Hij wou ook niet meer aan. Pas na batterij eruit halen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
woekele schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:59:
Hmm... mijn toestel was ook ineens helemaal uitgevallen toen ik hem uit mijn broekzak haalde, was voor ICS nog nooit gebeurd. Hij wou ook niet meer aan. Pas na batterij eruit halen weer.
Kpn versie? Komt vaker voor met de kpn versie, zie eerdere berichten

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Laatst online: 25-08 07:15
Indien je problemen hebt met je samsung galaxy s2 kpn update naar ics 4.0.3, voer dan de hard reset uit in onderstaande link (die met de code beginnend met *)

http://www.hard-reset.com...galaxy-s2-hard-reset.html

cheers,
Jerome.

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
vanmiddag heb ik in twee uur tijd ongeveer 6 vastlopers gehad met kpn ics, niet normaal meer...
eind van de middag een hard reset uitgevoerd, tot nu toe geen last... we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
mensen jullie moeten een hard reset doen want sommige applicaties zijn niet compatibele met jullie toestel.(android versie)
als je van 4.0.3 naar 4.0.4 gaat en daar zitten geen extreme veranderingen dan is dat niet nodig.
maar van 2.3.6 naar 4.0.3 is een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zoiets heb ik ook al eens genoemd ja, dit moet je echt zien als een upgrade van windows xp naar windows 7. Dan werkt er ook genoeg niet of maar half, en het liefste doe je dan ook een verse install.

Ik draai sinds vanmiddag op LP9-wanamlite na een wipe (harde reset), en heb die reboots nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Hoi Mensen,

Ik heb ook de overstap gemaakt naar versie 4.0.3 .

Nu zijn we een ander halve week verder en mijn batterij is binnen no time leeg..
Ik heb een grote batterij (2000 mAh) en van 100% naar 0 % doet hij in 9 uur...
De telefoon is continue warm.

Ik heb better battery stats uitgevoerd en het volgende komt uit het log bestand:

Wakelocks
=========
MAIL_SERVICE (com.android.exchange.Exchange Services): 2 h 43 s (7243 s) Count:1921 29,1%
FacebookService (com.facebook.katana.Facebook): 4 m 1 s (241 s) Count:12 1,0%
*sync*_gmail-ls_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.gm.Gmail): 3 m 35 s (215 s) Count:51 0,9%
AudioOut_1 (1013): 3 m 1 s (181 s) Count:37 0,7%
*sync*_com.google.android.apps.plus.content.EsProvider_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.apps.plus.Google+): 1 m 41 s (101 s) Count:6 0,4%
AlarmManager (Android-systeem): 1 m 23 s (83 s) Count:3299 0,3%

Kernel Wakelocks
================
"multipdp" (): 3 h 24 m 6 s (12246 s) Cnt:(c/wc/ec)1241/0/1240 48,8%
"secril_fd-interface" (): 2 h 13 m 5 s (7985 s) Cnt:(c/wc/ec)2931/0/0 31,8%
"PowerManagerService" (): 2 h 4 m 44 s (7484 s) Cnt:(c/wc/ec)5327/0/0 30,1%
"l2_hsic" (): 51 m 47 s (3107 s) Cnt:(c/wc/ec)10756/0/0 12,4%
"rpm_hsic" (): 29 m 46 s (1786 s) Cnt:(c/wc/ec)9712/0/0 7,1%

Ik kan hier niet zoveel mee behalve dat ik zie dat mijn exchange mail service veel gebruikt...
ik gebruik gmail en de outlook exchange van mijn werk (al vanaf dat ik deze telefoon heb 1 jaar)
alles staat op push.
Het lijkt mij sterk dat android 4.0.3 niet klaar is voor het gebruik van exchange. Het is van google dus lijkt gmail mij het probleem ook niet.

Ik ontvang niet vaak mail. 20 mail denk ik totaal op 1 dag.

Hebben jullie een idee?
want 9 uur met een grote batterij is in mijn ogen niet correct, en dat de telefoon de hele dag warm is (hij doet blijkbaar dingen) is ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Er zijn wel degelijk problemen met Android en Exchange; wakelocks die niet vrijgegeven worden, calendars die niet syncen, maar dat heb je vast op de vorige pagina zelf ook al gelezen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 14-09 18:56
Jarco1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:22:
Nu zijn we een ander halve week verder en mijn batterij is binnen no time leeg..
Ik heb een grote batterij (2000 mAh) en van 100% naar 0 % doet hij in 9 uur...
De telefoon is continue warm.
Heb je na de upgrade wel een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:32:
[...]

Ow, ik flash die inderdaad na een verse installatie en dat doe ik altijd na een full wipe...

Het is zoals aangegeven een AOSP email client dus de pure Google skin. De calendar waarnaar ik linked trouwens ook.
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:17:
Ja, dat is normaal. Lijkt eigenlijk op de UI van de Gmail app.
Dank voor jullie hulp, kan ik nu echter weer titanium backup, root etc ongedaan maken/wissen? Stel ik flash de firmware opnieuw of er komt een update worden beide .apks's dan overschreden en heeft de app dan weer de 'oude' ics look?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:30
Jarco1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:22:

Wakelocks
=========
MAIL_SERVICE (com.android.exchange.Exchange Services): 2 h 43 s (7243 s) Count:1921 29,1%
FacebookService (com.facebook.katana.Facebook): 4 m 1 s (241 s) Count:12 1,0%
*sync*_gmail-ls_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.gm.Gmail): 3 m 35 s (215 s) Count:51 0,9%
AudioOut_1 (1013): 3 m 1 s (181 s) Count:37 0,7%
*sync*_com.google.android.apps.plus.content.EsProvider_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.apps.plus.Google+): 1 m 41 s (101 s) Count:6 0,4%
AlarmManager (Android-systeem): 1 m 23 s (83 s) Count:3299 0,3%
Het lijkt er sterk op dat je configuratie voor je Exchange mail de telefoon wakker houd, je kan proberen je configuratie van je mail om te zetten van puch naar pull, bij puch mail heeft je telefoon continu een verbinding open staan met de Exchange server, wat voorkomt dat je telefoon in diepe slaap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
BGLAdmin schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:54:
[...]

Het lijkt er sterk op dat je configuratie voor je Exchange mail de telefoon wakker houd, je kan proberen je configuratie van je mail om te zetten van puch naar pull, bij puch mail heeft je telefoon continu een verbinding open staan met de Exchange server, wat voorkomt dat je telefoon in diepe slaap komt.
Puch mail? Is er ook Zundapp mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:30
SamPatterson schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:55:
[...]

Puch mail? Is er ook Zundapp mail?
Misschien wel een leuke naam voor een remake van de mail app :)
Uiteraard bedoel ik push mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
kwiebus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:44:
[...]

Heb je na de upgrade wel een factory reset gedaan?
Nee nog niet gedaan. Ben ik al mijn gegevens wel kwijt toch?
Ik zal morgen eens kijken hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
BGLAdmin schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:06:
[...]

Misschien wel een leuke naam voor een remake van de mail app :)
Uiteraard bedoel ik push mail
Ik heb de mail op push staan .
Ik heb begrepen dat als ik hem op pull zet dat hij meer belast wordt omdat hij dan per 15 of 30 minuten wakker wordt om te synchroniseren.

Gekke is dat hij push doet op piek momenten (mijn werk tijden) en ik moet handmatig updaten buiten piek tijden. Alleen soms haalt hij mail op gewoon buiten piek tijden... en dat heb ik dus niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazySod
  • Laatst online: 08-09 16:15

LazySod

Scumbag with a mission

raro007 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:17:
mensen jullie moeten een hard reset doen want sommige applicaties zijn niet compatibele met jullie toestel.(android versie)
als je van 4.0.3 naar 4.0.4 gaat en daar zitten geen extreme veranderingen dan is dat niet nodig.
maar van 2.3.6 naar 4.0.3 is een verschil van dag en nacht.
Dit heeft voor mij inderdaad geholpen. Ik had na de installatie van ICS dezelfde crash problemen als hier al eerder gemeld door diverse anderen. De reset die gestart werd na het ingeven van een speciaal telefoon nummer was genoeg. Alle fotos kwijt (niet erg, stonden ook al op de PC), en wat SMSjes, alles weer opnieuw moeten instellen, maar het werkt weer. Nu eens kijken hoe lang de batterijen het houden.

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb dus KPN ICS.

Nou, gisteravond factory reset gedaan met die *-code. Allles kwijt inderdaad. Enige wa tik terug heb gezet is whatsapp + restore van whatsapp-berichten uit xml-bestand,foto's, backup van sms en k-9 mail, oi file manager, en rabobank en natuurlijk alle settings doorlopen (jeeeeetje, wat veel).

Vanochtend: telefoon weer compleet inresponsive, geen beeld. 10 seconden power-knop indrukken en hij herstart en lijkt het weer normaal te doen nu. Maar dit is wel erg zuur als je dat ding ook als wekker gebruikt. Denk niet dat die was afgegaan eigenlijk.

Oh ja, als ik terugkijk in battery-usage zie ik dat er ineens supersnel ontladen wordt (18% ofzo) en dan blijkbaar 'afsluit'. Als ik kijk welke app verantwoordelijk is, zegt hij Android System. Heb ik niks aan dus :P

Ga vandaag XEN erop flashen ipv KPN denk ik. Kijken of het beter gaat. Ook eens kijken of mijn collega het ook heeft... Anders probeer ik eens k9-mail te verwijderen bijvoorbeeld, of rabobank, etc. Elke app die hij niet heeft :P Daarna wellicht eens niet alle settings ineens zetten zoals ik wil, maar in batches. Misschien dat je dan erachter komt welke setting tot het uitvallen lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazySod
  • Laatst online: 08-09 16:15

LazySod

Scumbag with a mission

Die problemen die je meldt zijn dezelfde als die wat ik had voor de factory reset. Die van mij heeft de hele nacht aan de lader gehangen en is er nu ongeveer 1.5 uur af. Gedurende de nacht geen probleem gehad en nu nog steeds niet.

Ik heb er geen rare apps op staan - MBStatus, FaceBook, Angry Birds, dan heb je het wel gehad. Wat ik gisteren voor de reset wel merkte is dat MBStatus geen registratie meer deed van traffic - bleef constant op 0 staan terwijl ik toch redelijk actief bezig was. Na de reset doet dat ding het weer.

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Drukkert schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:59:
vanmiddag heb ik in twee uur tijd ongeveer 6 vastlopers gehad met kpn ics, niet normaal meer...
eind van de middag een hard reset uitgevoerd, tot nu toe geen last... we wachten af.
sinds de reset 1 keer vastloper gehad, gisteravond.
de nacht (aan de lader) geen probs, tot nu toe ook niet.
ik wacht vandaag af, bij de eerste reboot wordt ics kpn vervangen door xen.
wat is de juiste versie hiervan? dan kan ik 'm vast binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drukkert schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:24:
[...]

sinds de reset 1 keer vastloper gehad, gisteravond.
de nacht (aan de lader) geen probs, tot nu toe ook niet.
ik wacht vandaag af, bij de eerste reboot wordt ics kpn vervangen door xen.
wat is de juiste versie hiervan? dan kan ik 'm vast binnenhalen...
Ik heb hem hiervandaan http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inimo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 18:31
Factory reset help dus niks. Vannacht reset uitgevoerd, maar nog steeds zelfde probleem. Als ie niet aan de lader hangt, gaat ie na een tijdje gewoon op zwart. Wifi of geen Wifi maakt niks uit. Het lijkt wel of het toch te maken heeft met dat leeglopen van de batterij. Dat gaat veel te snel. Kan niet achterhalen wat dat nou is. Zit er ook wel aan te denken om naar XEN te gaan, maar verwacht toch eigenlijk wel een oplossing van KPN. Wordt toch tijd dat KPN (of Samsung?) met een officiële melding komt. Ze moeten inmiddels behoorlijk wat klachten hebben ontvangen... ondertussen... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

inimo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:20:
Factory reset help dus niks. Vannacht reset uitgevoerd, maar nog steeds zelfde probleem. Als ie niet aan de lader hangt, gaat ie na een tijdje gewoon op zwart. Wifi of geen Wifi maakt niks uit. Het lijkt wel of het toch te maken heeft met dat leeglopen van de batterij. Dat gaat veel te snel. Kan niet achterhalen wat dat nou is. Zit er ook wel aan te denken om naar XEN te gaan, maar verwacht toch eigenlijk wel een oplossing van KPN. Wordt toch tijd dat KPN (of Samsung?) met een officiële melding komt. Ze moeten inmiddels behoorlijk wat klachten hebben ontvangen... ondertussen... -O-
Ik snap echt het probleem niet met de KPN rom? je kan gewoon LP7 dat bij iedereen goed draait via Odin erop zetten. In 5 minuten heb je een goed werkende telefoon, waarom zo moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
n00bs schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:29:
[...]

Ik snap echt het probleem niet met de KPN rom? je kan gewoon LP7 dat bij iedereen goed draait via Odin erop zetten. In 5 minuten heb je een goed werkende telefoon, waarom zo moeilijk doen?
Mensen en ik doen moeilijk omdat je garantie dan weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
n00bs schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:29:
[...]

Omdat de LP9 rom een bak nieuwe commits zou moeten hebben, als je de release mag geloven, EN de toekomstige releases waarschijnlijk doorbouwen op deze build ;)

Ik draai ATM ook op LP9, maar zie vooral wat problemen met Facebook die HARD de battery draint. Kwestie van het process killen in je task manager, maar irritant is het wel. Verder heb ik 1x een vastloper gehad, waarvan ik dacht dat het kwam doordat de telefoon deep sleep in ging, maar inmiddels is die van mij al meer dan 80% van de tijd in deep sleep geweest (na een uur). Verder heb ik het idee dat het energie-management in het algemeen wat verbeterd is, maar ik kom van een vervuilde LP4, dus niet echt eerlijk vergelijken.

Snelheid is nog steeds wat het was, ik kan me niet voorstellen op dit moment dat telefoons veel sneller gaan worden, alles voelt redelijk instant, geen haperingen, geen stottertjes ;)

@Jarco: Het is al ZO vaak gezegd; je garantie is NIET weg met het flashen van een officiele rom met odin.

Ik kijk deze rom nog even aan vandaag... mocht het raar blijven/gaan doen, dan flash ik vanavond of morgen LP7/8 er wel op.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 27-04-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij haal ik dingen door elkaar nu, maar ICS van KPN draait op LP9 en ICS unbranded (XEN) op LP7????

Dus dat betekent dat KPN niet alleen wat kleine aanpassingen doet, maar gewoon compleet andere software draait. Wtf, had ik niet gedacht.

[ Voor 77% gewijzigd door woekele op 27-04-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

woekele schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:48:
Dus KPN draait op LP9 en unbranded (XEN) op LP7????
correct... de pda-versie van de kpn-rom is lp9. die van de xen is lp7.

overigens verschillen (uiteraard) ook de csc-versies.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
woekele schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:48:
Volgens mij haal ik dingen door elkaar nu, maar ICS van KPN draait op LP9 en ICS unbranded (XEN) op LP7????

Dus dat betekent dat KPN niet alleen wat kleine aanpassingen doet, maar gewoon compleet andere software draait. Wtf, had ik niet gedacht.
Ik denk dat je het op deze manier moet zien;

Er zijn verschillende afdelingen. De een is Samsung Polen, de andere Samsung NL, de volgende KPN NL.

Al die afdelingen gaan op een zeker moment de update uitrollen, die door Samsung HQ voorzien/beschikbaar gesteld wordt, met aanpassingen voor hun doelgroep, waar nodig. Polen doet wat aanpassingen in de localizations, NL hetzelfde, KPN propt er een help-menu in (bijvoorbeeld).

Polen baseerde zich op de LPQ. Samsung NL op LP7, net zoals een russische provider overigens, en KPN NL had een iets latere release te pakken, de LP9 :)

Ik weet niet of de afdelingen verder zelf kunnen kiezen wat en wanneer ze verstrekt krijgen, ik gok dat ze een soort abbo hebben op elke release die de samsung afdeling verlaat ;)

Verder, n.a.v. de LP9-vastloop-problemen; http://forum.xda-develope...p=25336626&postcount=5320

Hier wordt gemeld dat de CF-root LP9 last heeft van deep-sleep-of-death. Kans is dat dat probleem bij de LP9 kernel ligt natuurlijk, en niet bij CF, wordt ook al in het CF-root topic gemeld :)

Het is dat de aanpassingen van Wanam in de 10.3 me zo bevallen, en ik zo 1,2,3 niet even een rom kan vinden op LP7 gebaseerd van hem waarin hij hetzelfde heeft gedaan... beetje inconcistent in zijn development :+ Maar mocht ik er last van krijgen, dan ga ik wel naar de LP8.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 27-04-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Hier wordt gemeld dat de CF-root LP9 last heeft van deep-sleep-of-death. Kans is dat dat probleem bij de LP9 kernel ligt natuurlijk, en niet bij CF, wordt ook al in het CF-root topic gemeld
die deep-sleep-of-death zit ook in de stock-versie, en heeft m.i. niets te maken met de cf-root

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
reyals schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:48:
[quote]Hier wordt gemeld dat de CF-root LP9 last heeft van deep-sleep-of-death. Kans is dat dat probleem bij de LP9 kernel ligt natuurlijk, en niet bij CF, wordt ook al in het CF-root topic gemeld

[/quote[

die deep-sleep-of-death zit ook in de stock-versie, en heeft m.i. niets te maken met de cf-root
Dat is wat ik zeg :) Ik heb er zelf tot nog toe overigens geen last van.

Positief punt; het batterijverbruik op 3G tov de LP4 rom is hard verbeterd. Geen rare wakelocks, en bij mij is op dit moment de grootste verbruiker het scherm.

Henk-tip; probeer de LP9, eventueel met wipe, en als die alsnog gaat buggen, flash de LP7/8, maar tot nog toe ben ik meer dan tevreden met de 9 :)

Stay the fuck away from LP9, na een paar uur heb ik toch ook een SOD te pakken. LP8 it is :P

[ Voor 29% gewijzigd door Henk op 27-04-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relevant voor de mensen die problemen ervaren met de ICS update op hun kpn/hi telefoon:
Samsung heeft de upgrade voor de Galaxy S2 stopgezet tot nader order.

De problemen zijn bekend en Samsung heeft het in onderzoek.

Wij adviseren om de upgrade niet uit te voeren tot Samsung aangeeft dat het opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Cornelis
http://forum.kpn.com/t5/H...droid-4/td-p/27161/page/4

Voor de mensen die de upgrade al hebben uitgevoerd is er vooralsnog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:07:
Relevant voor de mensen die problemen ervaren met de ICS update op hun kpn/hi telefoon:

[...]

http://forum.kpn.com/t5/H...droid-4/td-p/27161/page/4

Voor de mensen die de upgrade al hebben uitgevoerd is er vooralsnog geen oplossing.
Op het KPN forum niet, tweakers flashen gewoon LP7 XEN, of hun originele GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:10:
[...]

Op het KPN forum niet, tweakers flashen gewoon LP7 XEN, of hun originele GB ;)
Geen officiële oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00
iemand al een idee wanneer rabo mobiel (KPN) geprot wordt naar ICS? Ik heb regelmatig met de telefoon aan Kies gehangen maar anda noppes, en ook de site van rabo-mobiel geeft geen info.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:13:
[...]

Geen officiële oplossing ;)
Maar wel een oplossing die gewoon toegestaan is, en niets met je garantie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
hoe kun je nu flashen zonder dat je kernel counter omhoog gaat? dat vind de garantie nl. niet tof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Drukkert schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:36:
hoe kun je nu flashen zonder dat je kernel counter omhoog gaat? dat vind de garantie nl. niet tof...
Officiele ROM flashen, gaat de counter niet van omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
thnx,
maar hoe kun je je counter resetten? van mij staat op 3 nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drukkert schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:47:
thnx,
Hoe kun je eigenlijk zien waar je counter op staat? sorry maar dat weet ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
thnx,
Nu sta ik op het punt tot het geven van botte antwoorden, probeer de search eens? keyword; (usb-)JIG.

@pcfreak; ook lekker gaan zoeken op XDA, custom rom topic en de rest van het internet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
thnx,
Google Play: [root] Triangle Away

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Die zou ik niet zonder meer aanraden, een jig is altijd veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterminator schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:51:
Stel ik flash de firmware opnieuw of er komt een update worden beide .apks's dan overschreden en heeft de app dan weer de 'oude' ics look?
Dat klopt, beide apk's worden vervangen tijdens het flashen van een nieuwe ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu ook een factory reset te doen met die * code. Hij staat nu al een half uur op:

Factory Format. After a few seconds reboot!! Please do not touch any button!!

Volgens mij is het proces vastgelopen, kan ik zomaar de batterij eruit halen en opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Henk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:56:
[...]

Die zou ik niet zonder meer aanraden, een jig is altijd veiliger.
Die is hier al vaker aangeraden. Werkte voor mij prima iig :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
frankivo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:18:
[...]

de jig, of triangleaway? De discussie is in het customrom topic ook al een keer gevoerd overigens, maar Chainfire (de dev van TA dus) zelf geeft zelfs aan dat een Jig veel wenselijker is dan TA. Ik zou niet weten waarom je voor een ebay-bestelling van 2 euro, het risico wilt lopen dat je je telefoon brickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankivo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:18:
Al zo vaak gebruikt, gaat prima ja. Gewoon kijken of het aantal flashes en driehoek ja/nee overeen komen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:21:
[...]

Al zo vaak gebruikt, gaat prima ja. Gewoon kijken of het aantal flashes en driehoek ja/nee overeen komen :)
Maar juist dat zijn de dingen waar mensen, die basale vragen stellen die al 100x beantwoord zijn en te lui zijn om te zoeken, overheen lezen. En dan krijg je weer van die posts:
Ik heb nu dat Triangleaway gedraaid en nu start mijn telefoon niet meer op !!!!! hoe fix ik het?!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Henk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:39:
[...]

@Jarco: Het is al ZO vaak gezegd; je garantie is NIET weg met het flashen van een officiele rom met odin.
Henk,

Ik heb een aantal pagina;'s terug gekeken (10) en alles gelezen, hier is niet over garantie gesproken alleen door gebruikers dat Samsung dat wel goed keurt maar ik zie nergens een onderbouwein dmv een artikel van Samsung zelf oid.

Verder heb ik in mijn omgeving gehoord dat samsung dan zijn garantie van het product afhaalt..

Ik zal vanmiddag de reset doen. Nadat ik met kies een back-up heb gemaakt. om gegevens terug te kunnen zetten.
Ik heb begrepen dat er meerdere manieren zijn om dit te doen, dmv een telefoonnummer en dmv het indrukken van de homebutten en volume knop. Zit hier nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jarco1984 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:53:
[...]

Henk,

Ik heb een aantal pagina;'s terug gekeken (10) en alles gelezen, hier is niet over garantie gesproken alleen door gebruikers dat Samsung dat wel goed keurt maar ik zie nergens een onderbouwein dmv een artikel van Samsung zelf oid.

Verder heb ik in mijn omgeving gehoord dat samsung dan zijn garantie van het product afhaalt..
er zijn ook genoeg verhalen over Samsung die gewoon telefoons met een custom rom aanneemt en repareert. De flash counter gaat niet omhoog bij een odin-flash met originele firmware, en je krijgt geen triangle. Lijkt mij genoeg te zeggen ;)

Die insteek kan trouwens nog wel interessant zijn, technisch gezien is je telefoon met de LP9-rom mank op software gebied, en zou je garantie moeten kunnen claimen... ;)
Ik zal vanmiddag de reset doen. Nadat ik met kies een back-up heb gemaakt. om gegevens terug te kunnen zetten.
Ik heb begrepen dat er meerdere manieren zijn om dit te doen, dmv een telefoonnummer en dmv het indrukken van de homebutten en volume knop. Zit hier nog verschil in?
Geen idee, ik wipe met CWM, maar het lijkt me dat een reset, een reset is... Ik zou het vanuit de bootloader doen, maar ik denk dat het telefoonnummer gewoon een soort shortcut is naar die handeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hem gisteren geupdate.
wat een bagger! als ik hem van de lader af haal gaat
het beeld op zwart. de enigste oplossing om hem
weer aan te krijgen is eerst de accu eruit halen.
en soms gaat hij dan naar "veilige modus" :S.
heb Samsung een mailtje gestuurd hierover.
ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:58
Gisteren ook geupdate (non-rooted, vodaphone met eigen sim).

Helemaal geen problemen. Update ging heel vlotjes. Ik vind ook dat alles nu vlotter loopt, en ook de batterij lijkt langer mee te gaan (zo lijkt het toch). Tevreden persoon hier!

Voorlopig gespaard van alle bovenvermelde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jarco1984 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:53:
Henk,

Waarom zou je naar Samsung gaan voor garantie, zeker voor Nederlanders (die hun SGS2 in NL kochten) is dat niet interessant.
Mocht je garantie willen claimen, doe dat dan bij de winkel waar je de telefoon vandaan hebt, zij zijn bij wet verplicht om garantie te geven zolang de economische levensduur van het product (de SGS2 in dit geval) is. Daarbij: Flash je een stock ROM met ODIN, dan zal de binary counter (die alléén iets zegt over Samsung's beleid inzake de software op de telefoon) niet ophogen. En als het echt moet, is ook die te resetten. Maar nogmaals: fijn voor Samsung dat zij zeggen dan géén garantie te geven, maar daar heb ik - als consument - niets mee te maken.
thnx,
Is meer voor [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware. Dit topic gaat over de ICS update voor SGS2, niet de software die je nodig hebt na het rooten van de telefoon. Volgens mij wordt het daar ook veel meer besproken dan hier.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
CptChaos schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:23:
[...]
Waarom zou je naar Samsung gaan voor garantie, zeker voor Nederlanders (die hun SGS2 in NL kochten) is dat niet interessant.
Mocht je garantie willen claimen, doe dat dan bij de winkel waar je de telefoon vandaan hebt, zij zijn bij wet verplicht om garantie te geven zolang de economische levensduur van het product (de SGS2 in dit geval) is. Daarbij: Flash je een stock ROM met ODIN, dan zal de binary counter (die alléén iets zegt over Samsung's beleid inzake de software op de telefoon) niet ophogen. En als het echt moet, is ook die te resetten. Maar nogmaals: fijn voor Samsung dat zij zeggen dan géén garantie te geven, maar daar heb ik - als consument - niets mee te maken.
[...]
Is meer voor [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware. Dit topic gaat over de ICS update voor SGS2, niet de software die je nodig hebt na het rooten van de telefoon. Volgens mij wordt het daar ook veel meer besproken dan hier.
dankjewel voor je toevoeging aan Henk :)
Bedankt voor de informatie (ook voor Henk)

ik heb zonet met kies een back-up gemaakt, en ik ga hem zometeen (hij is nu aan het opladen) een reset geven via het menu wat henk adviseerd ipv het nummer.

Ik hoop dat ik dan van mijn probleem af ben ;)

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

In het kader van de Exchange synchronisatie problemen na de upgrade naar ICS: Deze oplossing lost voor mij het probleem op:
Set the "size to retrieve emails" to "headers only" and retry.
You can afterwards increase it. 100kB works for me.
Bron: http://androidforums.com/...nge-connection-error.html

Zag het nog niet voorbij komen, anders als reminder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
JBS schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:28:
In het kader van de Exchange synchronisatie problemen na de upgrade naar ICS: Deze oplossing lost voor mij het probleem op:

[...]

Bron: http://androidforums.com/...nge-connection-error.html

Zag het nog niet voorbij komen, anders als reminder :)
aangepast!
Kijken wat hij gaat doen, je bent voor mij nog net optijd ;)

Het ziet er alleen helaas naar uit dat het hier alleen om connection error gaat. Dus niet zo zeer dat exchange veel energie verbruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jarco1984 op 27-04-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:30:
nou ik heb hem gisteren geupdate.
wat een bagger! als ik hem van de lader af haal gaat
het beeld op zwart. de enigste oplossing om hem
weer aan te krijgen is eerst de accu eruit halen.
en soms gaat hij dan naar "veilige modus" :S.
heb Samsung een mailtje gestuurd hierover.
ben benieuwt
Je doet je naam wel eer aan. ;)
Je geeft niet echt veel informatie, zoals bv je csc, en naar welke versie je geupdate hebt.

Is het een XEN, of ander land, of branded toestel
Als het bv een KPN toestel is, had je hier al kunnen lezen dat er problemen mee zijn, en je beter niet kunt updaten
Als het een XEN toestel is, had je hier kunnen lezen, dat veel problemen opgelost worden door een wipe en Factory reset.

Eerst lezen, dan blaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
vandaag bij kpn service punt geweest, de volgende software op mijn telefoon gekregen.

baseband: I9100XXLPS
Buildnummer: IML74K.XWLP7

tot nu toe weer en probleemloos toestel, hoop dat het zo blijft...

edit:
tot nu toe helemaal goed, geen enkel probleem en lekker vloeiend.

[ Voor 15% gewijzigd door Drukkert op 28-04-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Jarco1984 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:33:
[...]

aangepast!
Kijken wat hij gaat doen, je bent voor mij nog net optijd ;)

Het ziet er alleen helaas naar uit dat het hier alleen om connection error gaat. Dus niet zo zeer dat exchange veel energie verbruikt.
Sinds ik dat heb aangepast lopen verschillende apps regelmatig vast...
Daardoor mijn telefoon ook.

Heeft niets geholpen dus. Battery problem kan ik nog geen antwoord op geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:16:
Gisteren ook geupdate (non-rooted, vodaphone met eigen sim).

Helemaal geen problemen. Update ging heel vlotjes. Ik vind ook dat alles nu vlotter loopt, en ook de batterij lijkt langer mee te gaan (zo lijkt het toch). Tevreden persoon hier!

Voorlopig gespaard van alle bovenvermelde problemen.
Klopt, Vodafone update is iig bij mij ook vrij van vervelende bug's draait hier ook als een zonnetje, batterij gaat ook hier langer mee, en ook lijkt alles veel soepeler te gaan, wel wat minder geheugen vrij.
Camera werkt beter, mooiere foto's en de video's zien er ook veel beter uit, tevens lijkt het alsof de kleuren er ook wat natuurlijker uit zien.

almetal, een toppertje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Drukkert schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:27:
vandaag bij kpn service punt geweest, de volgende software op mijn telefoon gekregen.

baseband: I9100XXLPS
Buildnummer: IML74K.XWLP7

tot nu toe weer en probleemloos toestel, hoop dat het zo blijft...
Met die software komt dat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Aangezien Samsung zo traag is met updates, heb ik die taak maar even overgenomen.

Via dit topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25303985 zorg ik ervoor dat iedereen de nieuwste firmware heeft met nederlandse country code!

Door bepaalde bestanden te updaten kan ik nieuwe updates verwerken in de nederlandse firmware.

Ik test deze firmwares zelf en deze firmwares bevatten geen onofficiele code! ook zorgen deze firmwares niet ervoor dat je flash counter omhoog gaat! ze moeten wel geflashed worden via Odin.

Veel Plezier!

[ Voor 9% gewijzigd door jeantje op 27-04-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Heb nu al een een weekje of wat ICS van T-Mobile in gebruik op mijn Galaxy S2 en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Telefoon draait nog sneller als voorheen en overal kom je kleine verbeteringen tegen. Ook heeft T-Mobile in haar rom de mogelijkheid toegevoed om de bloatware die meegelverd wordt uit te schakelen, iets wat ik persoonlijk erg fijn vind.

Enige minpuntje waar ik tegenaan ben gelopen is dat ik af en toe per ongelijk spraakherkenning activeer door te veel of te lang op de middenste knop van de telefoon te drukken (de grote fysieke knop).

Voor de rest geen enkel klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeantje schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:51:
Aangezien Samsung zo traag is met updates, heb ik die taak maar even overgenomen.

Via dit topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25303985 zorg ik ervoor dat iedereen de nieuwste firmware heeft met nederlandse country code!

Door bepaalde bestanden te updaten kan ik nieuwe updates verwerken in de nederlandse firmware.

Ik test deze firmwares zelf en deze firmwares bevatten geen onofficiele code! ook zorgen deze firmwares niet ervoor dat je flash counter omhoog gaat! ze moeten wel geflashed worden via Odin.

Veel Plezier!
Thxxx hiervoor , ik heb de 7 en ben er tot nu toe heel tevreden over , het werkt perfect en hoop dat het de kpn update overtreft en ik geen last meer heb van uitvallers

Nogmaals
Thxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Zijn nu ook de indelingen van het toetsenbord veranderd met ICS?
Voorheen had ik de cijfers 0-9 verdeeld over meerdere rijen.
Als ik dan de "d" of de "f" even vasthield, kreeg ik een 4.
Nu zijn al die cijfers verdeeld over de bovenste rij....
Is dat te veranderen middels een of andere app (ik wil geen Swype).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Hmmm KPN/Hi heeft nu de ICS update stopgezet, heeft iemand hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

killerdemon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:10:
Hmmm KPN/Hi heeft nu de ICS update stopgezet, heeft iemand hier meer informatie over?
Wellicht te maken met het feit dat Samsung LP9 van de servers heeft gehaald omdat deze SOD is verklaard (Sleep Of Death)?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ben ik blij dat ik een collega aangeraden heb om te wachten met updaten. ik las eerder al iets over bluetooth problemen met carkits en die gebruikt hij elke dag. maar na het lezen van dit :X

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
wvexeltweakers schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:31:
Zijn nu ook de indelingen van het toetsenbord veranderd met ICS?
Voorheen had ik de cijfers 0-9 verdeeld over meerdere rijen.
Als ik dan de "d" of de "f" even vasthield, kreeg ik een 4.
Nu zijn al die cijfers verdeeld over de bovenste rij....
Is dat te veranderen middels een of andere app (ik wil geen Swype).
Google even op swiftkey beta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:28:
[...]

Thxxx hiervoor , ik heb de 7 en ben er tot nu toe heel tevreden over , het werkt perfect en hoop dat het de kpn update overtreft en ik geen last meer heb van uitvallers

Nogmaals
Thxx
Sinds gisteravond heb ik de xen versie draaien, bij het kpn business center laten installeren, en werkt probleemloos. En is officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
gisteravond heb ik mijn telefoon een harde reset gegeven.
Nu zit ik 15 uur op de batterij en heb ik maar 20% verbruikt.

Zoals het lijkt zijn alle problemen verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:28:
[...]

Google even op swiftkey beta ;)
Ik zal het misschien verkeerd zien, maar daar staan de cijfers ook gewoon op de bovenste rij?
En dat is net mijn vraag: een toetsenbord waarbij de cijfers over de 3 rijen toetsen zijn verdeeld.

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.