Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 00:43
Hallo iedereen,

Ik heb de laatste dagen al veel op internet gezocht, maar eigenlijk kan ik het nog steeds niet vinden

Ik heb sinds een week een Galaxy S2 van Hi. Nu staat er nog de android versie 2.3.6 op. Ik weet ook dat de update naar 4.0 ook beschikbaar is. Echter voor de klanten van KPN (dus ook HI) was er iets mis. Nu vraag ik mij af: is die nieuwe update er al voor KPN klanten? Ik kan namelijk niks vinden en ook nergens staat een datum wanneer die nieuwe uit moet komen. En stel hij is toch uit, normaal kan je hem updaten door op je mobiel naar updates te gaan en dan.....? Bij mij geeft hij nu aan dat er geen update is.

Ik heb al veel pagina's afgezocht, maar nergens eigenlijk een duidelijk antwoord op mijn vragen.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Weet je of je unbranded of KPN-toestel hebt? Staat er de befaamde bol.com-app op bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Voor mensen met KPN toestel, en nog wat andere landen is net LPD gereleased. Dit is de nieuwste release tot nu toe. Met een builddate van 8 mei.

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 17-05-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes eindelijk update van me galaxy s2 gekregen van hi :P:P ziet er goed uit maar heb wel idee dat me icoontjes groter zijn geworden.

vraag me alleen af of die 4.90 ook voor me andere phone komt de se x10? weet iemand dat.
heb hem al maanden ni geupdate omdat ik anders functionaliteiten ga verliezen heb ik gezien amar 4.0 wil ik er wel op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Gisteren mijn Galaxy S2 gekocht. Werd geleverd op 2.3.6, heb dan direct software update gedaan en zit nu op 4.0.3.
Hoe kan ik dit nu rooten ? Heb al veel proberen opzoeken, maar ik geraak er maar niet wijs uit. Zoveel verschillende methodes...
Ook zou ik het vanop mijn macbook willen doen, maar ik heb de indruk dat de meeste root-methodes enkel op windows werken.
Kan iemand mij even op gang zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 22:11
The-Dude schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:40:
Gisteren mijn Galaxy S2 gekocht. Werd geleverd op 2.3.6, heb dan direct software update gedaan en zit nu op 4.0.3.
Hoe kan ik dit nu rooten ? Heb al veel proberen opzoeken, maar ik geraak er maar niet wijs uit. Zoveel verschillende methodes...
Ook zou ik het vanop mijn macbook willen doen, maar ik heb de indruk dat de meeste root-methodes enkel op windows werken.
Kan iemand mij even op gang zetten ?
Alsjeblieft, 10 seconden Google, zonder PC nodig te hebben:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719

Je moet hiervoor trouwens eigenlijk in het andere topic zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Razer schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Alsjeblieft, 10 seconden Google, zonder PC nodig te hebben:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719

Je moet hiervoor trouwens eigenlijk in het andere topic zijn...
Heel erg bedankt. Ik had al op xda gezocht, maar ik vond het niet. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:06:
yes eindelijk update van me galaxy s2 gekregen van hi :P:P ziet er goed uit maar heb wel idee dat me icoontjes groter zijn geworden.
Verander je toch je dpi?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat met de standaard ICS dan, ik heb het iig niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Razer schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:18:
Voor mensen met KPN toestel, en nog wat andere landen is net LPD gereleased. Dit is de nieuwste release tot nu toe. Met een builddate van 8 mei.
Mijn Pa met KPN heeft inderdaad de 4.0.3 al gehad.

Ik heb met mijn Hi toestel helaas nog 2.3.6 (die wel goed werkt).
Is er een verschil tussen KPN en Hi update release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Er bestaan geen Hi-toestellen. Je hebt dan waarschijnlijk een unbranded of een KPN-toestel. Wat je abonnement is, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
woekele schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:52:
Er bestaan geen Hi-toestellen. Je hebt dan waarschijnlijk een unbranded of een KPN-toestel. Wat je abonnement is, maakt niet uit.
Mijne zegt KPN bij *1234* (also Bol.com app)

Wat mijn pa heeft zou ik even moeten checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier thuis een toestel liggen met als provider Proximus. Gekocht in een The Phone house.
De CSC code is: I9100LUXKD3

Met het verbinden met Kies (wat op zichzelf al een groot probleem is, soms werkt het soms niet) krijgen wij de melding dat er geen software update beschikbaar is (dus geen update naar ICS). Terwijl wij overal op internet tegenkomen dat deze al een tijdje uit is. Vooral voor de LUX versie.

Mijn schoonbroer wilt deze niet flashen/custom rom/etc (omwille van garantie). Dus de enige manier mogelijk is via Odin te werken? Dit vermoed ik als ik de andere ervaringen lees. Maar ik snap niet goed waarom dit probleem zich voordoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:18:

Mijn schoonbroer wilt deze niet flashen/custom rom/etc (omwille van garantie). Dus de enige manier mogelijk is via Odin te werken? Dit vermoed ik als ik de andere ervaringen lees. Maar ik snap niet goed waarom dit probleem zich voordoet..
Yup, Odin is het alternatief.
Het probleem zit hem in de bijzonder slechte kwaliteit van Kies.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Iemand al een idee wat de verbetering is in de LPD versie die nu beschikbaar is voor de xen versie?

[ Voor 10% gewijzigd door reyals op 18-05-2012 08:22 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Zojuist een update OTA gepushed gekregen.
4.0.3 had ik al en staat er nog steeds. Verder staat er, maar misschien is dat ook onveranderd:
I9100XXLPW, 3.0.15-I9100XWLPD-CL524746
dpi@@DELL154 #3
IML74K.XWLPD

Vraag me af wat er verbeterd is...
...als het maar niet alleen een fix is voor SOD want daar had ik geen last van.
Wel fijn voor degenen die dat wel hebben maar 4.0.4 was toch ook leuk geweest?

[ Voor 24% gewijzigd door nobleone op 18-05-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Hij is ook via Kies beschikbaar, nog geen changelog oid kunnen vinden.

edit:
Nee, kan echt niks vinden, ik zet hem er maar gewoon op en kijk wel :)

[ Voor 37% gewijzigd door Wokkels op 18-05-2012 08:40 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
misschien de update voor het wifi overschakel probleem en het warm worden etc?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al meer informatie?

de vorige keer toen ik een OTA update deed had ik last van het reboot probleem e.d.
ik hoor graag of iemand kan ontdekken of er iets beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Juist. Ik zet hem er wel 'even' op. Kies herkende hem niet meer terwijl de telefoon op "Downloading.. Do not turn off target!" staat. Dus nu hangt hij daarop. :P Even zoeken in het topic wat ik nu moet doen, nog nooit eerder problemen met Kies gehad. (ja echt!)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op de telefoon op annuleren geklikt omdat het meteen begon te downloaden.
nu krijg ik hem dus niet meer?

is een update dan echt zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
voor dat je het installeerde stond aan het eind met lap tekst wat er verbeterd werd, alleen had ik dat niet goed gelezen. |:(
hastig spoed is zelden goed. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
raro007 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:22:
voor dat je het installeerde stond aan het eind met lap tekst wat er verbeterd werd, alleen had ik dat niet goed gelezen. |:(
hastig spoed is zelden goed. :F
Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadplaatjes.nl/20120518/586785.png

;)

[ Voor 23% gewijzigd door Megapaul op 18-05-2012 09:27 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:31

WhySoSerious

Be the change.

pyro-tukker schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:49:
Hallo iedereen,

Ik heb de laatste dagen al veel op internet gezocht, maar eigenlijk kan ik het nog steeds niet vinden

Ik heb sinds een week een Galaxy S2 van Hi. Nu staat er nog de android versie 2.3.6 op. Ik weet ook dat de update naar 4.0 ook beschikbaar is. Echter voor de klanten van KPN (dus ook HI) was er iets mis. Nu vraag ik mij af: is die nieuwe update er al voor KPN klanten? Ik kan namelijk niks vinden en ook nergens staat een datum wanneer die nieuwe uit moet komen. En stel hij is toch uit, normaal kan je hem updaten door op je mobiel naar updates te gaan en dan.....? Bij mij geeft hij nu aan dat er geen update is.

Ik heb al veel pagina's afgezocht, maar nergens eigenlijk een duidelijk antwoord op mijn vragen.

Bedankt alvast.
Gisteren de S2 van een vriend (KPN-abo) geupdate via Kies, dus ja

Blijft vreemde software. Met mijn telefoon werkt Kies perfect, bij phone van vriend veel connectieproblemen, update lukte ook niet in een keer (gelukkig niets fout gegaan :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05
Bij de software update van vanmorgen kreeg ik Samsung GO er bij als app, een soort nieuws programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Iemand al info of het probleem met syncen van Exchange nu opgelost is?
Dit dus:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1545986&page=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ook hier net de OTA update gehad op mijn unbranded toestel. Het toestel lijkt aanzienlijk sneller te zijn met browsen. Voor de rest nog geen verschillen kunnen bemerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:24
Paul van Druten schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:31:
Bij de software update van vanmorgen kreeg ik Samsung GO er bij als app, een soort nieuws programma...
Ik heb de update ook gekregen. Inderdaad ook Samsung go erbij, en bij verder zoeken kwam ik erachter dat Samsung MMM verwijderd is, denk dat Go (ziet er wel mooi grafisch uit) de vervanger is.

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Laatst online: 23-11-2020
Heb ook een nieuwe versie van Play sinds de update: 5.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Lees ik nou goed dat er mensen zijn die serieus gelukkig / blij zijn met Samsung bloatware? Ik sloop altijd direct al die extra rotzooi uit een ROM :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
SamsungMobileNL ‏@SamsungMobileNL
Er staat een nieuwe versie van android 4.0.3 klaar voor de Samsung Galaxy SII I9100 XEN (open markt versie). Downloaden via Kies

Bugfix update, iemand al binnen ik heb hier LPQ en geen XEN. Al sneller?

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubw87 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:30:
SamsungMobileNL ‏@SamsungMobileNL
Er staat een nieuwe versie van android 4.0.3 klaar voor de Samsung Galaxy SII I9100 XEN (open markt versie). Downloaden via Kies

Bugfix update, iemand al binnen ik heb hier LPQ en geen XEN. Al sneller?
Ik zal hem dan middels Odin moeten flashen, heb je een link waar ik hem kan DL, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:11:
Lees ik nou goed dat er mensen zijn die serieus gelukkig / blij zijn met Samsung bloatware? Ik sloop altijd direct al die extra rotzooi uit een ROM :s
ik heb er totaal geen problemen mee.
dingen die handig zijn gebruik ik. Anderen gaan in de map meuk en heb ik nooit meer last van.

ik merk 0,0 verandering met de update.
even op de lange termijn bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Hier zegt ie op twee toestellen geen OTA. Beetje jammer. Beide toestellen standaard XEN.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
PDA: LPD PHONE:LPW CSC:LP5 (XEN)
Is de nieuwe versie, kan behalve die Samsung Go nog geen veranderingen ontdekken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Voor de critici die zich laten afschrikken door de battery life horror verhalen van ICS heb ik nog een aantal screenshots. Hierbij merk ik op dat ik gisteren mijn telefoon niet bijzonder lang gebruikt heb.

Dit is met een Sammy based ROM (DarkyROM ICS v1).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kwtCF.png?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ssAv.png?1 Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1TOTs.png?1

feli, pcfreak, met je 60e verjaardag! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-05-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
After todays Firmware upgrade from Samsung the email bug seems to have disappeared, needs some testing but looks good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:52:
[...]

Ik zal hem dan middels Odin moeten flashen, heb je een link waar ik hem kan DL, want ik zie door de bomen het bos niet meer...
Heb hem al gevonden denk ik op SamMobile, klopt het dat dit de juiste is?
I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:29:
Voor de critici die zich laten afschrikken door de battery life horror verhalen van ICS heb ik nog een aantal screenshots. Hierbij merk ik op dat ik gisteren mijn telefoon niet bijzonder lang gebruikt heb.

feli, pcfreak, met je 60e verjaardag! *O*
Dank je wel, dat daar op gelet wordt, wel leuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Inmiddels heb ik ook de update gedaan. Vandaag kwam die toevallig bij updates te staan, alles lijkt perfect te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lol vanochtend de melding om up te daten weggedrukt...

nu zeg ik handmatige update controleren geeft ie aan geen update gevonden...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Paul van Druten schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:18:
Iemand al info of het probleem met syncen van Exchange nu opgelost is?
Dit dus:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1545986&page=16
Exchange is tot en met LP8 sowieso nog een drama. Mailen gaat goed, maar mijn agenda synchroniseert alleen van telefoon naar server, andersom kan ik het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals samsung zelf aangeeft duurt het nog 2 weken voordat je deze via de telefoon kan updaten.
Waarom we dan wel de melding kregen, geen idee.

druk je die weg moet je via kies gaan of wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
TifKag schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:28:
PDA: LPD PHONE:LPW CSC:LP5 (XEN)
Is de nieuwe versie, kan behalve die Samsung Go nog geen veranderingen ontdekken !
Vreemd trouwens, de LP5 is alles behalve de meest recente :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Zit na update dus op Kernel 3.015-I9100XWLPD-CL524746 dpi@DELL154 #3

MMS is gone Samsung GO is new...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregyor
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Gregyor

Monsieur Pecheur

Sinds deze nieuwe update van vanmorgen is mijn batterij, na 4 uur leeg, net opgeladen. Gaf aan dat 57% van het verbruik aan Google + lag. Inmiddels mijn Google + gegevens in de mobiel verwijderd, kijken wat er gebeurt. Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt, was onaangenaam verrast.

Met WiFi reageert hij in ieder geval stabieler als voor deze update, overigens met FOTA uitgevoerd.

Inderdaad Samsung MMM weg en Go er voor terug.

Eingelijk ben ik gewoon erg aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
I.d.d. de accu vliegt leeg bij mij ook na 4,5 uur leeg!!! ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Paul van Druten op 18-05-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Paul van Druten schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:32:
I.d.d. de accu vliegt leeg bij mij ook na 4,5 uur leeg!!! ;(
Dat is niet met alle builds zo. Zie mijn screenshots eerder van vandaag en een paar posts hierboven.

Edit: als dat met vier en een half uur scherm tijd is, dan is het trouwens erg netjes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip er op gaflasht met Odin, maar heb hetzelfde probleem als met de 1e ICS XEN in april. Ik heb namelijk weer een QWERTZ toetsenbord, dat heb ik toen opgelost met behulp van "n00bs" die mij 2 mappen en 3 bestandjes liet DL en in de "system-map" moest zetten.
Maar durf dit nu niet te doen omdat dit een andere versie van de firmware is, heeft iemand hier misschien een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:56:
Ik heb inmiddels I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip er op gaflasht met Odin, maar heb hetzelfde probleem als met de 1e ICS XEN in april. Ik heb namelijk weer een QWERTZ toetsenbord, dat heb ik toen opgelost met behulp van "n00bs" die mij 2 mappen en 3 bestandjes liet DL en in de "system-map" moest zetten.
Maar durf dit nu niet te doen omdat dit een andere versie van de firmware is, heeft iemand hier misschien een oplossing voor.
De vorige versie met Odin erop zetten, die bestandjes erop zetten.
En dan met KIES de nieuwe erop. (zou kunnen/moeten werken)

BTW: Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:16:
[...]

De vorige versie met Odin erop zetten, die bestandjes erop zetten.
En dan met KIES de nieuwe erop. (zou kunnen/moeten werken)
Kies herkent mijn s2 wel, maar meld dat hij deze niet kan updaten, dat was tenminste met de 1e versie van ICS zo, maar heb nu een andere versie van Kies geDL "Kies_2.3.0.12035_16_4.exe" en ga het morgen hiermee nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:24:
[...]

Kies herkent mijn s2 wel, maar meld dat hij deze niet kan updaten, dat was tenminste met de 1e versie van ICS zo, maar heb nu een andere versie van Kies geDL "Kies_2.3.0.12035_16_4.exe" en ga het morgen hiermee nog eens proberen.
Die gaat niet werken, er is een nieuwe versie "Kies_ 2.3.1.12044_18.exe", en zelfs die gaat nog updaten na installatie.

Wat bij mij trouwens helpt is eerst de oude KIES verwijderen, en daarna pas de nieuwe installeren (Ook heb ik tijdens de installatie en upgrade van de phone mijn virusscanner tijdelijk uitstaan)

[ Voor 21% gewijzigd door TifKag op 18-05-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:37:
[...]

Die gaat niet werken, er is een nieuwe versie 2.3.1.12044_18
Ga ik DL, maar heb nu wel een ander probleem.
Ik heb de 1e ICS terug gezet met Odin maar na het starten krijg ik in beeld "Het proces android.process.acore is gestopt"
Komt dat misschien omdat de telefoon geroot is? hij loopt ook geregeld ff vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
killerdemon schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Mijn Pa met KPN heeft inderdaad de 4.0.3 al gehad.

Ik heb met mijn Hi toestel helaas nog 2.3.6 (die wel goed werkt).
Is er een verschil tussen KPN en Hi update release?
Even gekeken, mijn pa heeft gewoon XEN.
Nog even wachten dus voor KPN branded I guess.

Edit:
OMG ik post dit en opeens heeft mijn KPN branded een nieuwe update gevonden :D
Installing now...

[ Voor 12% gewijzigd door killerdemon op 18-05-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
killerdemon schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:40:
[...]

Even gekeken, mijn pa heeft gewoon XEN.
Nog even wachten dus voor KPN branded I guess.
Wat is je csc dan, want er is gisteren toch een nieuwe KPN release geweest ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
TifKag schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:44:
[...]

Wat is je csc dan, want er is gisteren toch een nieuwe KPN release geweest ???
Ja ik moest nog even checken vandaag :)
Over 20 min is hij klaar met downloaden zegt ie.

Een vriend van me heeft trouwens T-Mobile, is daar ook een status van? (I9100TNLKJ2)

[ Voor 13% gewijzigd door killerdemon op 18-05-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:46:
[...]

Ga ik DL, maar heb nu wel een ander probleem.
Ik heb de 1e ICS terug gezet met Odin maar na het starten krijg ik in beeld "Het proces android.process.acore is gestopt"
Komt dat misschien omdat de telefoon geroot is? hij loopt ook geregeld ff vast.
Misschien dat dit helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
killerdemon schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:44:
[...]

Ja ik moest nog even checken vandaag :)
Over 20 min is hij klaar met downloaden zegt ie.

Een vriend van me heeft trouwens T-Mobile, is daar ook een status van? (I9100TNLKJ2)
Je kunt zelf ook het een en ander uitzoeken: Hier bv (Is er trouwens al sinds maart !)

[ Voor 3% gewijzigd door TifKag op 18-05-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 12:19
Het probleem met de standaard e-mail widget voor pop3, zoals hieronder beschreven, is in elk geval niet opgelost met de nieuwe 4.0.3-'fix update'.

Hebben nog mensen hier hinder van?
Aikibana1 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:16:
Zijn er nog mensen die sinds de ICS-update problemen ondervinden met de standaard E-mail widget?

Op zich werkt de e-mail app perfect, maar de widget volgt niet meer na een tijdje (refreshed niet meer). Enkel de widget verwijderen en opnieuw toevoegen zorgt ervoor dat hij weer even werkt, maar na enkele uren hetzelfde freeze-probleem. De app zelf blijft wel altijd prima werken.

Niets helpt (heb pop3-accounts, gegevens en buffer van de e-mail app gewist en opnieuw ingesteld – heb ook de gegevens van ‘google accountbeheer’ gewist zonder resultaat).

Er loopt al enkele maanden een uitgebreid topic over dit issue op het officiële google.codec-forum.

Veel mensen ergeren zich er blauw aan en bovendien lijkt het niet opgelost in de volgende android 4.0.4-release (gemeld door Nexus-gebruikers) – in tegenstelling tot wat een ontwikkelaar van Google zelf dacht.

Vreemd dat een probleem met een basisfunctionaliteit (e-mails checken) zo moeilijk te fixen is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
TifKag schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:54:
[...]

Je kunt zelf ook het een en ander uitzoeken: Hier bv (Is er trouwens al sinds maart !)
Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door killerdemon op 18-05-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Ik heb vanmorgen mijn telefoon geüpdatet via de melding op de telefoon dat er een nieuwe update was. Ik heb het toestel van Hi-lease. Vanmiddag niks aan de hand, alleen hij was een beetje warm tijdens het updaten (had hem ook aan de lader).

Nu komt het probleem. Ik heb hem vanmiddag helemaal opgeladen en ik ben nu even een half uurtje aan het klooien met me mobiel en hij wordt opeens heel erg warm. Voor de update was hij nooit zo warm geworden. Nu is hij dus echt heel erg warm, te warm voor zo'n apparaat als je het mij vraagt. Iemand anders dit ook? En weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
pyro-tukker schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:10:
Ik heb vanmorgen mijn telefoon geüpdatet via de melding op de telefoon dat er een nieuwe update was. Ik heb het toestel van Hi-lease. Vanmiddag niks aan de hand, alleen hij was een beetje warm tijdens het updaten (had hem ook aan de lader).

Nu komt het probleem. Ik heb hem vanmiddag helemaal opgeladen en ik ben nu even een half uurtje aan het klooien met me mobiel en hij wordt opeens heel erg warm. Voor de update was hij nooit zo warm geworden. Nu is hij dus echt heel erg warm, te warm voor zo'n apparaat als je het mij vraagt. Iemand anders dit ook? En weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
Was je veel aan het webbrowsen? Sommige applicaties zoals de webbrowser gebruiken nu de GPU voor het renderen, waardoor het toestel warmer kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
RedShift schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:12:
[...]

Was je veel aan het webbrowsen? Sommige applicaties zoals de webbrowser gebruiken nu de GPU voor het renderen, waardoor het toestel warmer kan worden.
Nee, ik deed juist alles behalve browsen. Ik was gewoon beetje prutsen met de normale apps: nu, fb, twitter, vi, etc.

Is er ook een manier om hem gewoon koel te houden? Dus zoals jij het zegt, dat het niet meer via de GPU doet? Vind ik toch een stuk fijner: een koel toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:33
pyro-tukker schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Nee, ik deed juist alles behalve browsen. Ik was gewoon beetje prutsen met de normale apps: nu, fb, twitter, vi, etc.

Is er ook een manier om hem gewoon koel te houden? Dus zoals jij het zegt, dat het niet meer via de GPU doet? Vind ik toch een stuk fijner: een koel toestel.
Bij mijn S2 hetzelfde als bij jouw. Als je even kijkt kun je zien dan het nieuwe programma GO, veel stroom vreet en wil niet updaten. Deze blijft dus actief. na een herstart was bij mij alles weer normaal en GO werkt weer naar behoren. Hopelijk kun jij hier wat mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkte idd waarvoor mijn hartelijke dank.
Maar om het QWERTZ probleem op te lossen wil ik nu die mappen/bestanden in de system-dir kopiëren middels "ES file explorer", maar kreeg geen superuser rechten die ik de 1e keer in april wel kreeg.
Toen maar de stappen van "n00bs" om root-rechten te krijgen nogmaals uitgevoerd middels de bestanden;
recovery-clockwork-4.0.1.5-galaxys2.zip
SU-Installer-signed.zip
Dat ging helemaal goed, maar met "ES file explorer" nog steeds geen superuser rechten.
Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Iemand een idee om video's af te spelen (vb diablo 3 hier op tnet)? reviews: Diablo III: welke hardware heb je nodig? ik zie gewoon een lege ruimte.
Sinds ik gister ics 4.0.3 geupdate is , kan ik geen flash contact afspelen via de browser.

[ Voor 34% gewijzigd door Bullus op 19-05-2012 10:26 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
Bullus schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:25:
Iemand een idee om video's af te spelen (vb diablo 3 hier op tnet)? reviews: Diablo III: welke hardware heb je nodig? ik zie gewoon een lege ruimte.
Sinds ik gister ics 4.0.3 geupdate is , kan ik geen flash contact afspelen via de browser.
Kan je je flash player niet bijwerken? dat hielp bij mij namelijk.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn telefoon slurpt leeg met die nieuwe update :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:33:
mijn telefoon slurpt leeg met die nieuwe update :S?
Dat merkte ik ook ja. Heb in de ochtend geupdate naar de nieuwe firmware, en na een uur of 2 al 10 procent batterij weg, waar normaal gesproken 4 procent min of meer normaal is. Ik heb 3 schermpjes en een zwarte achtergrond om zo batterij te besparen, en er ging normaal gesproken 1 a 2 procent leeg in standbij. Als ik een aantal minuten kloten ben met de play store gaat het ook heel snel met de batterij. Heel raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Kahan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:57:
[...]

Dat merkte ik ook ja. Heb in de ochtend geupdate naar de nieuwe firmware, en na een uur of 2 al 10 procent batterij weg, waar normaal gesproken 4 procent min of meer normaal is. Ik heb 3 schermpjes en een zwarte achtergrond om zo batterij te besparen, en er ging normaal gesproken 1 a 2 procent leeg in standbij. Als ik een aantal minuten kloten ben met de play store gaat het ook heel snel met de batterij. Heel raar dit.
Hij staat bij mij nu 4 uur en 10 minuten aan met wat mail binnenhalen zit ik nu op 96%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
gisteren update binnen gehaald ota versie l9100XXLPW
buildnr IML74K.XWLPD
tot nu toe doet ie het perfect :)
ruim een dag met gemiddeld gebruik op een accu lading.

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Fijne update! Bij mij is de batterijduur wel enigszins verbeterd. Ik heb wel die Go app "uitgezet" misschien dat dat ook bij jullie helpt en een keer opnieuw opstarten natuurlijk.
Weet iemand trouwens waar die Go app voor is? Bij mij werkt hij namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Ik kan die GO app niet eens vinden? Ik zocht het op en het is iets van google? De enigste app die er bij mij bij is gekomen is de google+ app.

Desondanks wordt mijn mobiel nog steeds warm als ik hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durazno schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:59:
Fijne update! Bij mij is de batterijduur wel enigszins verbeterd. Ik heb wel die Go app "uitgezet" misschien dat dat ook bij jullie helpt en een keer opnieuw opstarten natuurlijk.
Weet iemand trouwens waar die Go app voor is? Bij mij werkt hij namelijk niet...
Is een vervanging van mmm widget.
Ziet er leuk ui maar vreet batterij, heb hem verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Dat ging helemaal goed, maar met "ES file explorer" nog steeds geen superuser rechten.
Zie ik wat over het hoofd?
Ik merk ook soms dat ik met ES File Explorer niet altijd schrijfrechten heb. Zelfs als ik geroot ben. Ik heb Root Explorer ernaast geinstalleerd voor dit soort gevallen. Dan moet je even op het knopje 'mount R/W' drukken, dan heb je ook schrijfrechten. Als je klaar bent kun je weer 'mount R/O' drukken en dan is t weer normaal. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamPatterson schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:38:
[...]

Ik merk ook soms dat ik met ES File Explorer niet altijd schrijfrechten heb. Zelfs als ik geroot ben. Ik heb Root Explorer ernaast geinstalleerd voor dit soort gevallen. Dan moet je even op het knopje 'mount R/W' drukken, dan heb je ook schrijfrechten. Als je klaar bent kun je weer 'mount R/O' drukken en dan is t weer normaal. Succes.
Het is reeds gelukt met ES file explorer, om superuser te worden moest ik het vinkje bij "instellingen onthouden" zetten, deed ik dat niet, dan kreeg ik een paar sec later een melding dat de test mislukt was.
Toen ik klaar was met mijn actie heb ik de foon weer UNroot en ES... verwijderd.

PS; Kun je nog ergens controleren of je foon geroot is of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Inmiddels blijft mijn mobiel steeds warm en alhoewel ik geen goed oordeel kan vellen over de batterij, denk ik toch dat de batterij ook minder is geworden.

Weet iemand waar je dit het beste kan melden? KPN (Hi) of Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Megapaul schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:38:
[...]

Kan je je flash player niet bijwerken? dat hielp bij mij namelijk.
Thanks dat was inderdaad de oplossing.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
De S2 van mijn vriendin gaat na de update geen dag meer mee op de batterij, loopt regelmatig vast en van morgen was hij aan de oplader maar half vol en warm terwijl hij de hele nacht opgeladen had.

Nou maar kijken of ik Kies weer aan de gang krijg dan flash ik hem weer naar 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
weertenaar schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:40:
De S2 van mijn vriendin gaat na de update geen dag meer mee op de batterij, loopt regelmatig vast en van morgen was hij aan de oplader maar half vol en warm terwijl hij de hele nacht opgeladen had.

Nou maar kijken of ik Kies weer aan de gang krijg dan flash ik hem weer naar 2.3.6
1) dat lukt je niet met kies
2) na de update een reset gedaan en de cache gewist?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Aikibana1 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:04:
Het probleem met de standaard e-mail widget voor pop3, zoals hieronder beschreven, is in elk geval niet opgelost met de nieuwe 4.0.3-'fix update'.
Hebben nog mensen hier hinder van?
[...]
Ik ben zo content met de nieuwe emailapp die ik heb gekocht "Enhanced Email" of "Verbeterde Email" dat ik niet meer terugga... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
hoe heb je die betaald , ik heb geen creditkaart!.
gebruik nu de gmail. app die kan niet inzoomen
.

[ Voor 33% gewijzigd door rmcvanleeuwen op 20-05-2012 12:21 ]

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
weertenaar schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:40:

welke versie gebruik je?

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

lijkt me eerder een probleem van de usb connector, wat een veel besproken sg2 probleem is...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58
Mr_Kahan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:57:
[...]

Ik had ook last van dit probleem. Ik heb het advies dat in deze thread gegeven werd opgevolg en dat geeft een spectaculair goed resultaat. Na het resetten van alle gegevens (waardoor je dus wel alle instellingen verliest), kan ik nu inmiddels weer bijna 3 dagen doen met mijn batterij, een stuk beter dan s'ochtends met volle batterij weggaan, en eind van de middag zonder werkend smartfoon naar huis toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Veranderen van base = full wipe. Waarom is dat zo moeilijk voor iedereen om te begrijpen.
Ok, Samsung geeft dat niet aan in zijn ICS update, maar het is niet voor niets algemeen bekend bij de gebruikers van custom roms...

En base is dus niet alleen GB naar ICS, maar ook bijvoorbeeld LP7 naar LP8/9 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Laatst online: 13-09 16:05
Heb de update ota uitgevoerd. Maar de batterij gaat nu sneller leeg dan voorheen. Eerst deed ik er zeker twee dagen mee, nu maar en dag (2000mAh batterij).
Blijkt dat de tweakers app erg veel stroom verbruikt. Zijn er meer die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
AllSeeyinEye schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:53:
Veranderen van base = full wipe. Waarom is dat zo moeilijk voor iedereen om te begrijpen.
Ok, Samsung geeft dat niet aan in zijn ICS update, maar het is niet voor niets algemeen bekend bij de gebruikers van custom roms...

En base is dus niet alleen GB naar ICS, maar ook bijvoorbeeld LP7 naar LP8/9 etc.
Kan je dat ook in begrijpelijke taal uitleggen? Ik snap er namelijk helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
pyro-tukker schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:25:
[...]

Kan je dat ook in begrijpelijke taal uitleggen? Ik snap er namelijk helemaal niks van.
Simpel, na en upgrade van systeem, moet je een factory-reset uitvoeren. Als je je pc update van xp naar win 7 doe je toch ook een clean install, zodat je geen problemen hebt met programma's en oude zooi van je oude systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
reyals schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Simpel, na en upgrade van systeem, moet je een factory-reset uitvoeren. Als je je pc update van xp naar win 7 doe je toch ook een clean install, zodat je geen problemen hebt met programma's en oude zooi van je oude systeem.
Geen idee of je dat doet of niet. Ik koop gewoon direct pc met win7 erop.

Maar als ik factory reset wil doen, dan staat er 'delete samsung account first'. Ik heb me alleen een keer bij samsung aangemeld op de site, maar het lijkt me vreemd dat ik dit account moet verwijderen om een factory reset te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Dan reset je toch vanuit de recovery? Vol-up+home+power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
reyals schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:52:
[...]

1) dat lukt je niet met kies
2) na de update een reset gedaan en de cache gewist?
Ik heb hem naar fabrieksinstellingen terug gezet en alles opnieuw geïnstalleerd. Alleen hoe wis ik mijn cache?

Overigens versie 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het nieuw is sinds de nieuwe XEN-firmware van vorige week of dat het me nu pas opviel, maar met de volume-down knop kan je nu niet alleen het volume verminderen of uitzetten, maar ook kiezen voor geluid / stil / trilstand. Eerst kon alleen óf trilstand, óf stil (voor zover ik weet). Vind ik wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Het Leoh-Paard schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:15:
Ik weet niet of het nieuw is sinds de nieuwe XEN-firmware van vorige week of dat het me nu pas opviel, maar met de volume-down knop kan je nu niet alleen het volume verminderen of uitzetten, maar ook kiezen voor geluid / stil / trilstand. Eerst kon alleen óf trilstand, óf stil (voor zover ik weet). Vind ik wel heel handig.
Zeker zeer handig. Was in de voorgaande officiële ICS-built ook al zo. +'je voor Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Het Leoh-Paard schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:15:
Inderdaad. Je kan nu ook twee keer op het tril icoontje, als je de notificatiebalk naar beneden haalt, drukken. Dan kom je ook in de stille stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Logisch verhaal, of toch niet? Want doe je ook bij elke automatische update van Windows een full wipe? Dat hoop ik toch niet want dan heb je er een dagtaak aan. En zou Samsung dan niet de verantwoordelijkheid hebben in een keer een rom zonder bugs uit te brengen i.p.v. elke keer weer een van-de-regen-in-de-drup-firmware update? Restartprobleem opgelost, wifiproblemen en freezes, dat weer opgelost, gaat de batterij leeg als een ballon zonder knoopje. Mijn conclusie: Samsung maakt mooie hardware maar prutst met de software maar wat aan. Mijn iPad kreeg laatst een update, compleet probleemloos, uiteraard zonder wipe. De flexibiliteit van Android is top en misschien probeer ik er nog wel een keer een van een andere fabrikant, maar een Samsung wordt het voor mij toch echt niet meer. En ja, rooten lost het op en waarschijnlijk gooi ik er binnenkort wel een custom rom op, maar aan de verantwoordelijkheid en tekortkomingen van de fabrikant doet dat niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:13
Heb van KPN de update op mijn zakelijke toestel binnen. XXLPW :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:34:
Logisch verhaal, of toch niet? Want doe je ook bij elke automatische update van Windows een full wipe? Dat hoop ik toch niet want dan heb je er een dagtaak aan. En zou Samsung dan niet de verantwoordelijkheid hebben in een keer een rom zonder bugs uit te brengen i.p.v. elke keer weer een van-de-regen-in-de-drup-firmware update? Restartprobleem opgelost, wifiproblemen en freezes, dat weer opgelost, gaat de batterij leeg als een ballon zonder knoopje. Mijn conclusie: Samsung maakt mooie hardware maar prutst met de software maar wat aan. Mijn iPad kreeg laatst een update, compleet probleemloos, uiteraard zonder wipe. De flexibiliteit van Android is top en misschien probeer ik er nog wel een keer een van een andere fabrikant, maar een Samsung wordt het voor mij toch echt niet meer. En ja, rooten lost het op en waarschijnlijk gooi ik er binnenkort wel een custom rom op, maar aan de verantwoordelijkheid en tekortkomingen van de fabrikant doet dat niet af.
Apple heeft ook genoeg problemen gehad, slechte ervaringen deden mij juist overstappen van de 3GS naar de S2, en updates en bij Samsung gaan het ook voor veel mensen wel goed. Bij Samsung kan je problemen tenminste vaak zelf oplossen, bij Apple bleef ik na de update gewoon zitten met een slome 3GS waar niks meer aan was te doen en Apple als enige ondersteuning aangaf dat ik een nieuwe iPhone kon kopen.

Battery drain is vaak de schuld van een app die de telefoon wakker houdt, het kan zijn dat Samsung hier niets mee te maken heeft. Vandaar dat een full wipe vaak helpt. Blijft natuurlijk vervelend voor de gebruiker, daar ben ik het wel met je eens.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
ph4ge schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:27:
[...]
Vandaar dat een full wipe vaak helpt. Blijft natuurlijk vervelend voor de gebruiker, daar ben ik het wel met je eens.
Wat is er vervelend aan een full wipe dan? Er zijn legio apps die er voor zorgen dat je in 10 tot 20 minuten weer volledig up and running bent. Ik zelf gebruik bijvoorbeeld:

- CWM
- Backdrop Root (pro)
- AppExtractor (haalt apps/data uit CWM backups)
- Gmail contact backup / een cvs file met m'n contacts in backup
- Google backup voor contacts / wifi / bluetooth (niet in alle ROMs aanwezig)
- Veel apps hebben zelf de mogelijkheid om hun instellingen op te slaan
- Het instellen van e-mail accounts is letterlijk in maximaal 2 minuten per account geregeld
- Facebook en soortelijken is een kwestie van 1 maal je naam/email/ww invullen

Mensen maken het zich gewoon moeilijker dan het is en zijn bang om gegevens kwijt te raken. Maar net als bij iedere computer staat of valt alles met een goede backup.

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-05-2012 09:01 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.