toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Moet je de afbeelding er wel goed bij zetten:Kirretje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:34:
Hier even een screen van batterij i.c.m. deb Luxemburg firmware. Vergelijkbaar met 2.3.6. Voor de duidelijkhei. Scherm aan tijd is 2 en half uur.
[afbeelding]

Heb zelf een LP3 van Wanamlite.. Zitten nog wel wat bugs in, deleten van contacten levert een crash op.. en apex crasht af en toe. Batterij-verbruik is wel óntzettend vermindert. Ik kan echt letterlijk 2x zo lang met mijn telefoon doen, terwijl ik hem zelfs meer gebruik. Nu 3 dagen ipv 1,5 voorheen. Fantastisch.
Maar goed, Wanamlite zit nu op LP4. zijn er verschillen tusesn LP3/LP4? is LP4 het nieuwste? Alvast bedankt!
Verwijderd
Helaas was dit van zeer korte duur..
Ik ben dan ook een complete leek op dit gebied, en zoek alles via de "legale" weg..
Enig idee waarom mijn Kies wel verteld dat ik een update kan uitvoeren (Firmware upgraden en initaliseren), maar hij niet word ondersteund op mijn S2?
ps. ik volg dit topic nu al ongeveer sinds het begin, en jullie zijn allen stuk voor stuk helden. Bedankt voor alle up-to-date posts die hier zijn geplaatst!!
Logica... is er niet. Al heb ik wel mijn vermoedens, en dat is dat Q/R/S een 'tak' is, en 2/3/4 ook. 4 is overigens de nieuwste, alsin; de laatste release, en bij mij ook het stabielste en zonder sms-bug (had vandaag LPS weer even draaien en die voelde echt hard als LPQ bij mij, en een SMS met airdroid ging er zowel bij Q als bij S 2x uit, waar dat bij 2/3/4 niet gebeurt). Maar anderen zijn ook ontzettend tevreden over LPS, dus het hangt er ook een beetje vanaf hoe je device zich gedraagt geloof ikTorrentus schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:53:
Zou iemand me kort en bondig uit kunnen leggen wat de logica in de naamgeving v.d. firmwares LPQ, LPS, LP1,LP2,LP3 is? Welke is bijvoorbeeld het nieuwst, en welke het oudst?
Heb zelf een LP3 van Wanamlite.. Zitten nog wel wat bugs in, deleten van contacten levert een crash op.. en apex crasht af en toe. Batterij-verbruik is wel óntzettend vermindert. Ik kan echt letterlijk 2x zo lang met mijn telefoon doen, terwijl ik hem zelfs meer gebruik. Nu 3 dagen ipv 1,5 voorheen. Fantastisch.
Maar goed, Wanamlite zit nu op LP4. zijn er verschillen tusesn LP3/LP4? is LP4 het nieuwste? Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 04-04-2012 23:21 ]
Ik lees niks in je verhaal van KIES helemaal verwijderen, reboot, nieuwste versie downloaden en installeren.grunnsat schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:44:
Vandaag weer even getest met Kies of ICS beschikbaar is voor mijn Galaxy 2. En jawel, Kies meldt dat ik eerst Kies moet updaten en daarna de firmware kan laden! Dus ik klik op Kies upgraden, en krijg dan te zien dat mijn Kies al de laatste versie is. Dat is mooi, maar een mogelijkheid om de firmware te upgraden krijg ik niet. Kies blijft vragen om eerst Kies te updaten. Hoe los ik dat nu weer op ???
Simpelste manier om eerst te proberen zonder naar allerlei vage oplossingen te gaan zoeken.
Ssst, alleen jij hebt het gezien!r.steenis schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:26:
[...]
Haha ik zag het wel, snel veranderen alsof je zijn sarcasme wel begreep!
ICS werkt helemaal super hier, dik tevreden en hopelijk blijft het zo. Kan hier in ieder geval wel aan wennen!
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Gisteren dus toch de Poolse versie erop gezet dankzij de wel zeer heldere uitlegn00bs schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:22:
Geforceerd Galaxy S2 updaten naar Android 4.03
1) Kies uitzetten op PC
...
10) Rest van de instellingen laten staan en flashen maar!
Als er iets misgaat, horen we het wel.
Echt en hele verbetering zeg!
Mijn telefoon was echt brak: met background sync aan trok de accu in 10uur geheel leeg!
En ik heb sync juist nodig voor werk/hotmail exchange accounts. Het heeft vroeger prima gewerkt maar laatste weken kwam de de S2 niet meer in deep sleep en bleef hij op 200Mhz draaien.(getest met CPU Spy)
Heb tevens ALLE cache gewist en alles weer zoveel mogelijk ingesteld. Probleem met deep sleep is verholpen terwijl sync netjes aan staat. Hopelijk blijft het zo.
Vraag: waarom zouden we uberhaupt nog switchen naar NL ROM wanneer hij uit is? De Poolse heeft ook keurig alle talen in zich en dus ook volledig NL woordenboek.
Verwijderd
instellingen / draadloos en netwerk / wi-fi-instellingen / menu / geavanceerd / wi-fi-slaapstandbeleid
"nooit indien aangesloten" aangestipt waardoor wifi automatisch na een paar minuten uitschakelde als ik hem in slaapstand zette, en weer aan ging als ik hem uit slaapstand haalde.
In ICS-LUX zit het er nog steeds in maar heet het iets anders;
instellingen / wi-fi / menu / geavanceerd / wi-fi-ingeschakelt laten...
"alleen indien ingeschakelt" aangestipt.
Dit werkt helaas niet meer, wifi blijft gewoon aan.
Zie ik iets over het hoofd en moet ik ook nog ergens anders iets instellen om dit werkend te krijgen?
#SGS2_Upd_Checker 02:55 GMT *NEW FW* Austria/T-Mobile (I9100/LKAMAX) I9100BOLPD/I9100MAXLP5/I9100BOLP5/I9100BOLPD
[ Voor 92% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2012 09:13 ]
Die is voor de i9100GAlbert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:07:
Er is weer een nieuwe firmware uit:
#SGS2_Upd_Checker 03:01 GMT *NEW FW* Afghanistan/Unbranded (I9100G/LKGAFG) I9100GJPKK1/I9100GOJPKK2/I9100GDZKK1/I9100GJPKK1
Al veranderd, bleek Austria/T-Mobile (I9100/LKAMAX)
Volgens mij gewoon omdat het toch heel gemakkelijk is om te doen, en je weet maar nooit of hij misschien nog iets beter is. De Lux versie werkt naar mijn idee soepeler dan de Poolse, dus misschien hebben nog recentere versies nog meer verbeteringen.RayMan schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:47:
[...]
Vraag: waarom zouden we uberhaupt nog switchen naar NL ROM wanneer hij uit is? De Poolse heeft ook keurig alle talen in zich en dus ook volledig NL woordenboek.
<ID:0/007> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9100XXLPS_I9100OXALPS_I9100XXLPS_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> SetupConnection..
<ID:0/007> Initialzation..
<ID:0/007> Get PIT for mapping..
<ID:0/007> Firmware update start..
<ID:0/007> boot.bin
<ID:0/007> NAND Write Start!!
<ID:0/007>
<ID:0/007> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
http://dl.dropbox.com/u/71140775/fail%20odin.png
Wat doe ik fout? Telefoon kan alleen nu nog in download mode "Odin Mode"...
ik heb die bij mij direct al aangezet en dat werkte direct.
Met kies zag hij mijn telefoon gewoon, maar ik weet niet of USB debugging aanstond.pin_point schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:45:
@coolz3ro je hebt in je instellingen USB debugging (foutopsporing) wel aangezet toch?
ik heb die bij mij direct al aangezet en dat werkte direct.
Ik heb dit ook gehad. Wat bij mij werkte was Odin afsluiten, usb-kabel in andere usb-poort, Odin weer opstarten en opnieuw flashen.Coolz3ro schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:41:
Ik heb geprobeerd via odin v1.85 (opgestart als admin) telefoon te flashen met de poolse rom, zoals de stappen eerder beschreven. Maar ik krijg nu een foutmelding: rood scherm met "FAIL!" . Heb een simlockvrije SGS2 van telfort, er stond android 2.3.5 op (stock rom)
Succes!
Misschien de rom opnieuw downloaden of een andere versie proberen?Coolz3ro schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:41:
Ik heb geprobeerd via odin v1.85 (opgestart als admin) telefoon te flashen met de poolse rom, zoals de stappen eerder beschreven. Maar ik krijg nu een foutmelding: rood scherm met "FAIL!" . Heb een simlockvrije SGS2 van telfort, er stond android 2.3.5 op (stock rom)
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Thnx, andere usb poort en odin opnieuw opgestart en hij gaat verderw.d schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:48:
[...]
Ik heb dit ook gehad. Wat bij mij werkte was Odin afsluiten, usb-kabel in andere usb-poort, Odin weer opstarten en opnieuw flashen.
Succes!
Had je hem zeker de eerste keer in een usb poort aan de voorkant van je pc ?Coolz3ro schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:53:
[...]
Thnx, andere usb poort en odin opnieuw opgestart en hij gaat verder
Doe alles hier aan de voorkant van de PC, werkt primaAlbert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:19:
Had je hem zeker de eerste keer in een usb poort aan de voorkant van je pc ?
Nickname does not reflect reality
ok, dus dat maakt dan tegenwoordig ook niks meer uitBrad Pitt schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:28:
[...]
Doe alles hier aan de voorkant van de PC, werkt prima
Had hem aangesloten op USB front aan bovenkant ja (CM 690), gelukkig staat er nu android 4.0.3 opAlbert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:19:
[...]
Had je hem zeker de eerste keer in een usb poort aan de voorkant van je pc ?
lukt het wel met repartition + een .pit file toevoegen?Coolz3ro schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:41:
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
lol, dus je telefoon boot ook nu niet meer?Coolz3ro schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:41:
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
Ik zou ff je accu eruit trekken. En telefoon weer proberen te booten. USB aan de achter pakken (native niet slave van voorzijde).
Kijken of Windows? je telefoon herkend en geen foutmelding geeft. Als dit goed gaat (of niet wil booten maar Windows wel de telefoon herkend) opnieuw de LPS rom downloaden die al vaker genoemd is van sammobiles en uitpakken. Daarna Odin opnieuw starten en via de PDA knop het image toevoegen en opnieuw.
Bij mij ging het van 2.3.6 naar LPQ ook helemaal fout
hij gaf toch al aan dat het was gelukt na een andere usb-poort te gebruiken?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Same problem here.. een klas genoot vraagt of ik even zijn SGS zou willen update..grunnsat schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:44:
Vandaag weer even getest met Kies of ICS beschikbaar is voor mijn Galaxy 2. En jawel, Kies meldt dat ik eerst Kies moet updaten en daarna de firmware kan laden! Dus ik klik op Kies upgraden, en krijg dan te zien dat mijn Kies al de laatste versie is. Dat is mooi, maar een mogelijkheid om de firmware te upgraden krijg ik niet. Kies blijft vragen om eerst Kies te updaten. Hoe los ik dat nu weer op ???

Verwijderd
Lezen en gij zult vinden,dit verhaal is nu al zo vaak voorbij gekomen..Vliegtuig02 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:30:
[...]
Same problem here.. een klas genoot vraagt of ik even zijn SGS zou willen update..
[afbeelding]
Updaten met Odin!Vliegtuig02 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:30:
[...]
Same problem here.. een klas genoot vraagt of ik even zijn SGS zou willen update..
[afbeelding]
ik was net een beetje aan het prutsen in mn contacten en heb alleen mijn twitter contacten geselecteerd om weer te geven.
Nu wil ik dit weer terugzetten naar telefoon, maar dan loopt mn tel steeds vast en krijg ik de melding: contacten is gestopt
en vervolgens: applicatie TWlauncher reageert niet. Sluiten?
iemand een idee hoe ik mn contacten weer terugkrijg?
Heb al opnieuw geflashed met odin, maar nog steeds hetzelfde probleem
Stop chasing the dream, you're already living it
Crossposten is niet zo netjes hèQosmic schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:53:
iemand een idee hoe ik mn contacten weer terugkrijg?
Zet dat ook even in het andere topic dan hè. Is wel zo handig voor de andere mensen die je er mee willen helpen.Qosmic schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:59:
ben er al uit: bij instellingen naar apps gaan, alles selecteren, contacts app opzoeken en dan gegevens wissen
Zelfde hier op Lux rom.Kirretje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:34:
Hier even een screen van batterij i.c.m. deb Luxemburg firmware. Vergelijkbaar met 2.3.6. Voor de duidelijkhei. Scherm aan tijd is 2 en half uur.
[afbeelding]
Ik heb een indruk (ik zeg enkel de indruk) dat de telefoon in slaapmodus iets minder gebruikt op 2.3.6, terwijl in gebruik een klein beetje meer.
Het eerste is te verklaren dat in slaapstand deze nooit wakker wordt (op de 2.3.6 bettery meter had ik 'snachts toch wat blauwe streepjes, terwijl nu totaal niets).
Het tweede is dan weer te verklaren dat ik merk dat de automtische backlight het scherm iets lichter zet (het is nu ook comfortabeler, want voordien schakelde ie nogal veel in grote stappen).
Ik denk niet dat je er eigenlijk veel batterij mee spaart. Ik laat mijn wifi aan staan en zonder veel gebruik gaat deze 5 dagen mee. Het begint pas te verbruiken wanneer je de telefoon effectief gebruikt (daarom dagelijkse infuus).Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:07:
Toch een probleempje met ICS-LUX, om de accu te sparen had ik met 2.3.6 via;
instellingen / draadloos en netwerk / wi-fi-instellingen / menu / geavanceerd / wi-fi-slaapstandbeleid
"nooit indien aangesloten" aangestipt waardoor wifi automatisch na een paar minuten uitschakelde als ik hem in slaapstand zette, en weer aan ging als ik hem uit slaapstand haalde.
In ICS-LUX zit het er nog steeds in maar heet het iets anders;
instellingen / wi-fi / menu / geavanceerd / wi-fi-ingeschakelt laten...
"alleen indien ingeschakelt" aangestipt.
Dit werkt helaas niet meer, wifi blijft gewoon aan.
Zie ik iets over het hoofd en moet ik ook nog ergens anders iets instellen om dit werkend te krijgen?
Verwijderd
OK, ik wacht het ff af, want ik deed met 2.3.6 af&toe ook ruim 4 dagen met 1 lading.awenmaek schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:18:
[...]
Ik denk niet dat je er eigenlijk veel batterij mee spaart. Ik laat mijn wifi aan staan en zonder veel gebruik gaat deze 5 dagen mee. Het begint pas te verbruiken wanneer je de telefoon effectief gebruikt (daarom dagelijkse infuus).
Je koopt toch ook geen Porsche met een houten blok onder het gaspedaal?
Nope, maar je gaat je wel afvragen of dingen niet anders kunnen als je continu 1 op 3 rijdtpatrickt35 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:56:
Ik snap niet dat iedereen altijd zo loopt te mopperen over het batterijverbruik van een smartphone. It's the story of a smartphone. Wifi, bluetooth en sync worden uitgezet om langer met 1 lading rond te kunnen lopen.
Nee maar als je met je Porsche elke 50KM moet gaan tanken gaat het rijden niet heel praktisch zijn. Als je een Smartphone hebt verwacht je gewoon dat je er een dag mee rond komt. Dat lukt gelukkig prima met de S2.patrickt35 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:56:
Ik snap niet dat iedereen altijd zo loopt te mopperen over het batterijverbruik van een smartphone. It's the story of a smartphone. Wifi, bluetooth en sync worden uitgezet om langer met 1 lading rond te kunnen lopen.
Edit: Als je wil dat je telefoon meerdere dagen mee moet kunnen moet je inderdaad geen smartphone hebben. Een smartphone gaat elke nacht aan de lader.
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-v op 05-04-2012 15:00 ]
Verwijderd
Nee, maar ik laat geen apps op de achtergrond draaien, daarnaast staat 3G uit omdat ik hoofdzakelijk via wifi werk.bluppfisk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:53:
Wat? Hoe? Ik haal nooit meer dan 2 dagen bij weinig gebruik. Of hebben jullie zo'n extra grote batterij?
Daarnaast heb ik van apps het regelmatig syncen uitgezet (voor zover mogelijk) bijvoorbeeld van Facebook en Gmail.
Zodra je telefoon op Wifi gaat, schakelt hij automatisch je data/3G verbinding uit. Dus die is alleen maar lastig...Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:02:
[...]
Nee, maar ik laat geen apps op de achtergrond draaien, daarnaast staat 3G uit omdat ik hoofdzakelijk via wifi werk.
Mail sync uit... Teh horrorDaarnaast heb ik van apps het regelmatig syncen uitgezet (voor zover mogelijk) bijvoorbeeld van Facebook en Gmail.
Verwijderd
Ik wil namelijk niet dat 3G automatisch inschakeld als ik buiten wifi-bereik ben, dat schakel ik wel handmatig in als ik dat nodig heb.Henk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:05:
[...]
Zodra je telefoon op Wifi gaat, schakelt hij automatisch je data/3G verbinding uit. Dus die is alleen maar lastig...
[...]
Mail sync uit... Teh horrorDat is in mijn ogen wel een beetje doorslaan naar de andere kant. Zoiets kost je echt geen extra dag lijkt me...
Daarnaast hoef ik niet gewaarschuwd te worden als er een mailtje is of een nieuw bericht op Facebook geplaatst is.
Hang dat dit gewoon standaard ongeacht accu lading voor slapen aan de lader en 's ochtends gewoon er weer van af.
Ik heb toch maar ICS erop gezet v ia Odin.. maar het werkt behoorlijk bagger.. hij start wel op wel maar veel apps crashen. Na een paar minuten reboot zichzelf dan.
Dat zal wel te maken hebben met het niet leeg halen va de cache ?
Hoe slecht is het om je telefoon geforceerd uit zetten? (dus: powerknop lang ingedrukt houden)
[ Voor 9% gewijzigd door YoG op 05-04-2012 16:23 ]
Welke heb je erop gezet LUX of LPS ?YoG schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:21:
Ik probeer nu ook ICS op mn Vodafoontje te zetten.. maareh, hoe zet ik 'm uit na het deleten van de cache? Hij gaat altijd weer automatisch aan. en dat lijkt me niet juist, omdat ie dan weer de cache gaat opbouwen (?)
Ik heb toch maar ICS erop gezet v ia Odin.. maar het werkt behoorlijk bagger.. hij start wel op wel maar veel apps crashen. Na een paar minuten reboot zichzelf dan.
Dat zal wel te maken hebben met het niet leeg halen va de cache ?
Hoe slecht is het om je telefoon geforceerd uit zetten? (dus: powerknop lang ingedrukt houden)
Je kunt even LUX proberen....YoG schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:36:
[...]
I9100OXALPS uit Poluh... moet ik eens een andere proberen?
Zonder full wipe blijf je gewoon (veel meer) kans op gezeik hebben als je van een niet-ICS naar ICS Rom gaat.Albert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:40:
Je kunt even LUX proberen....
Heb alleen de cache partition gewiped.
Is er trouwens al een 4.0.4 voor de s2?
Dat is mooi, maar als men gewoon zou lezen en doen wat er bij de meeste Roms stáát heb je al deze vragen niet meer.Qosmic schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:44:
ik ben ook zonder full wipe van 2.3.6 naar 4.0.3 gegaan en alles loopt vlotjes.
Ja, draait perfect. Gewoon over 4.03 heen gezet en nog nooit zo'n smoothe telefoon in mijn leven gezienIs er trouwens al een 4.0.4 voor de s2?
Tsja, ik heb alles gebackupped met Titanium naar een externe SDkaart.. dan moet het toch goed komen? Toch maar een full wipe doen dan?Brad Pitt schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:42:
[...]
Zonder full wipe blijf je gewoon (veel meer) kans op gezeik hebben als je van een niet-ICS naar ICS Rom gaat.
Eh, werkt Titanium al een beetje goed met ICS ?
[...]
Ja, draait perfect. Gewoon over 4.03 heen gezet en nog nooit zo'n smoothe telefoon in mijn leven gezien
[/quote]
En die staat dus niet op SamMobile, maar op een minder legale site ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door YoG op 05-04-2012 16:49 ]
Doet het prima. Niet als je system apps van GB gaat restoren though.YoG schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:47:
Eh, werkt Titanium al een beetje goed met ICS ?
GB ?Brad Pitt schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:48:
[...]
Doet het prima. Niet als je system apps van GB gaat restoren though.
waar is deze te downen dan of welk land heeft al 4.0.4?Brad Pitt schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:46:
[...]
Ja, draait perfect. Gewoon over 4.03 heen gezet en nog nooit zo'n smoothe telefoon in mijn leven gezien
want zo ver ik kan zien is deze er alleen voor de nexus...
[ Voor 9% gewijzigd door Qosmic op 05-04-2012 16:51 ]
Gingerbread.
Begin spijt te krijgen dat ik dat had besloten

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Ik vond nog een Russische
http://narod.ru/disk/4508..._I9100LUXLP1_LUX.zip.html
Bij die van Hotfile moet ik nu een half uur wachten
Dit wil ik ook graag wetenQosmic schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:50:
[...]
waar is deze te downen dan of welk land heeft al 4.0.4?
want zo ver ik kan zien is deze er alleen voor de nexus...
Kijk anders hier even tussen: Samsung-UpdatesYoG schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:03:
Zijn er nog meer mirrortjes dan die van Hotfile?
Ik vond nog een Russische
http://narod.ru/disk/4508..._I9100LUXLP1_LUX.zip.html
Bij die van Hotfile moet ik nu een half uur wachten
[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2012 17:19 ]
Nope. Originele batterij.bluppfisk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:53:
Wat? Hoe? Ik haal nooit meer dan 2 dagen bij weinig gebruik. Of hebben jullie zo'n extra grote batterij?
Wifi constant aan, push mail exchange en push gmail en pop3 om de 30 minuten aan.
De 5 dagen is wel behaald zonder veel gebruik (1 belletje, een paar smsen).
Als ik een uur in de trein zit te surfen gaat die veel sneller leeg natuurlijk.
Regelmatig gebruik LPS 4.03 ( is niet slecht )awenmaek schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:45:
[...]
Nope. Originele batterij.
Wifi constant aan, push mail exchange en push gmail en pop3 om de 30 minuten aan.
De 5 dagen is wel behaald zonder veel gebruik (1 belletje, een paar smsen).
Als ik een uur in de trein zit te surfen gaat die veel sneller leeg natuurlijk.

Verwijderd
voor de mensen met reboot problemen.. heb ook al van alles geprobeerd maar wat uiteindelijk bij mij de oplossing was: ALLE apps naar het telefoon geheugen plaatsen! dus NIET op sd kaart!
voor de mensen met een slechte accuduur: installeer de app Juice Defender ( http://www.juicedefender.com/ )
bij mij accu nu 2+ dagen!!!!
oja Titanium Backup Pro trouwens onmisbaar!! het freezen van niet gebruikte systemapps en het backuppen van zo'n beetje alles !! PERFECT!
en trouwens adaway ook fijn.. weg met die reclames!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 18:30 ]
De ics rom van samsung ondersteund zo al het freezen van apps (instellingen - applicaties - alle - app kiezen - knop "uitzetten"Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:26:
ikke natuurlijk ook met smart afwachtend op ICS maar even wat tips:
voor de mensen met reboot problemen.. heb ook al van alles geprobeerd maar wat uiteindelijk bij mij de oplossing was: ALLE apps naar het telefoon geheugen plaatsen! dus NIET op sd kaart!
voor de mensen met een slechte accuduur: installeer de app Juice Defender ( http://www.juicedefender.com/ )
oja Titanium Backup Pro trouwens onmisbaar!! het freezen van niet gebruikte systemapps en het backuppen van zo'n beetje alles !! PERFECT!
en trouwens adaway ook fijn.. weg met die reclames!
Waarom zou je met 2GB telefoon geheugen uberhaupt spul op je geheugenkaart willen? Ik heb nog niet eens de helft vol, en installeer alles wat los en vast zitVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:26:
ikke natuurlijk ook met smart afwachtend op ICS maar even wat tips:
Juice defender doet vaak meer kwaad dan goed. Apps die helemaal opnieuw moeten starten ipv uit geheugen gelezen kunnen worden (een app die in je ram staat doet niets), apps die slecht/niet syncen... nee bedanktvoor de mensen met een slechte accuduur: installeer de app Juice Defender ( http://www.juicedefender.com/ )
Kloptoja Titanium Backup Pro trouwens onmisbaar!! het freezen van niet gebruikte systemapps en het backuppen van zo'n beetje alles !! PERFECT!
Jeej, DE manier om een ecosysteem om zeep te helpenen trouwens adaway ook fijn.. weg met die reclames!

Ben er nog steeds niet achter hoe je de foon uitzet na gebruik van de recoverymodus. Dus maar op de moeilijke manier gedaan; accu eruit

Ik was nieuwsgierig naar de Cyanogenmod. Sinds versie 9 draait het op ICS. Dus die staat er nu op hier.
Werkt aardig goed. Mooie vormgeving (leuke bootanimation
Al wat bugjes ontdekt
Maar tot nu toe tevreden.. bedankt voor alle hulp so far
Verwijderd
.. test het al weken lang en uitkomst bij mij is uitzonderlijk langere batterijduur en totaal geen problemen wat betreft syncen, connectie of wat dan ook! gewoon default settings gebruiken en niet te veel klooien..Henk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:54:
[...]
Waarom zou je met 2GB telefoon geheugen uberhaupt spul op je geheugenkaart willen? Ik heb nog niet eens de helft vol, en installeer alles wat los en vast zitMaar mooie tip, ik wist niet dat het de reboots veroorzaakte.
[...]
Juice defender doet vaak meer kwaad dan goed. Apps die helemaal opnieuw moeten starten ipv uit geheugen gelezen kunnen worden (een app die in je ram staat doet niets), apps die slecht/niet syncen... nee bedankt
[...]
KloptPas wel op met freezen, ook daarmee kan je systeem hard op hol slaan
[...]
Jeej, DE manier om een ecosysteem om zeep te helpen
niet blindelings freezen natuurlijk! weten welke apps veilig te freezen zijn???: https://spreadsheets.goog...le=true&gid=0&output=html
EN ecosysteem??????? wtf GEEN reclame gezeik SUCCES!!
Ja echt man...Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:28:
[...]
.. test het al weken lang en uitkomst bij mij is uitzonderlijk langere batterijduur en totaal geen problemen wat betreft syncen, connectie of wat dan ook! gewoon default settings gebruiken en niet te veel klooien..
niet blindelings freezen natuurlijk! weten welke apps veilig te freezen zijn???: https://spreadsheets.goog...le=true&gid=0&output=html
En hoeveel gratis apps gaan er zo overblijven denk je?
Goedzo...
Die NL update mag nu toch wel op beginnen te schieten van mij. Had hem toch wel iets sneller verwacht, geduld..geduld..
[ Voor 8% gewijzigd door Pluisie op 05-04-2012 20:43 ]
Als de NL-ROM uitkomt en niet goed draait ga ik 100% terug naar LPS die ik nu heb, dit is de bestePluisie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:42:
[...]
Ja echt man...
En hoeveel gratis apps gaan er zo overblijven denk je?
Goedzo...
Die NL update mag nu toch wel op beginnen te schieten van mij. Had hem toch wel iets sneller verwacht, geduld..geduld..
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt het best eerst fabriekinstellingen doen, daarna je cache cleanen en dan je rom flashen, en daarna voor alle zekerheid nog een keer fabrieksinstellingen doen( hoeft niet maar gewoon voor alle zekerheid ) zo doe ik het ook elke keer en nooit problemen mee gehad.heutsm schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:19:
beetje gegoogled maar kan het niet vinden; iemand een idee of het uitmaakt of je éérst ics erop zet en dán teruggaat naar fabrieksinstellingen of dat je het beter andersom kan doen?
Ik heb alleen wipe cache gedaan en ben daarna van 2.3.6 naar 4.0.3 LPS gegaan. Zowel mijn S2 als die van mijn vrouw werken na deze procedure perfect. Het kan dus ook zonder reset naar fabrieksinstellingen.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:24:
[...]
Je kunt het best eerst fabriekinstellingen doen, daarna je cache cleanen en dan je rom flashen, en daarna voor alle zekerheid nog een keer fabrieksinstellingen doen( hoeft niet maar gewoon voor alle zekerheid ) zo doe ik het ook elke keer en nooit problemen mee gehad.
Geen wipe cache of fabriekinstelling gedaan, van 2.3.5 zo naar 4.03 LPS gegaan, werkt perfect.BamSlam_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:26:
[...]
Ik heb alleen wipe cache gedaan en ben daarna van 2.3.6 naar 4.0.3 LPS gegaan. Zowel mijn S2 als die van mijn vrouw werken na deze procedure perfect. Het kan dus ook zonder reset naar fabrieksinstellingen.
En niet alleen ik maar meer mensen hebben dit zo gedaan en ook zonder problemen.
Heb hem er nu bijna 4 dagen op staan en ben geen bug tegen gekomen, heb zelfs nog 26% accu
[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2012 22:36 ]
Top thanks voor die link! beter nog rooten en gewoon die shit eruit rammen en daarna je host file aanpassen zodat je ook geen adds krijgt. Gaat je accu ook weer langer meeVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:28:
[...]
.. test het al weken lang en uitkomst bij mij is uitzonderlijk langere batterijduur en totaal geen problemen wat betreft syncen, connectie of wat dan ook! gewoon default settings gebruiken en niet te veel klooien..
Verwijderd
Lps is inderdaad een non-wipe versie. Maar het is toch altijd veiliger om een wipe te doen aangezie. Het een mega grote android update is.BamSlam_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:26:
[...]
Ik heb alleen wipe cache gedaan en ben daarna van 2.3.6 naar 4.0.3 LPS gegaan. Zowel mijn S2 als die van mijn vrouw werken na deze procedure perfect. Het kan dus ook zonder reset naar fabrieksinstellingen.
Na 4 dagen 25%? dat is wel heel bijzonder! Mijnes gaat redelijk snel leeg (onder 2.3.5 ook trouwens). Overigens ook zonder wipe van 2.3.5 naar de Luxemburgse 4.03 gegaan zonder wipe, een vriend van mij ook. Nog geen problemen tegengekomen.Albert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:32:
[...]
Geen wipe cache of fabriekinstelling gedaan, van 2.3.5 zo naar 4.03 LPS gegaan, werkt perfect.
En niet alleen ik maar meer mensen hebben dit zo gedaan en ook zonder problemen.
Heb hem er nu bijna 4 dagen op staan en ben geen bug tegen gekomen, heb zelfs nog 26% accu
Ze hebben eindelijk de nieuwe versie van Talk erin gezet, fijn. Voice en video chat werkt, alleen krijg ik hem niet van de luidspreker af. Er is een audio menu waar je bij kan komen als je aan het bellen bent, alleen het vinkje bij luidspreker krijg ik niet weg. Iemand een idee?
Wat ik tot nu toe tegen kom is dat de ziggo stream om tv te kijken nogal schokkerig gaat. Zijn er meer met dit probleem?
Als ik deze versie wil rooten, wat moet ik dan installeren? Ik was geroot en had het idee dat dit zo zou blijven maar helaas.
[ Voor 24% gewijzigd door diet op 06-04-2012 00:11 ]
wel de officiele van samsung graag en uiteraard met nl support
Verwijderd
Alle roms hebben nederlandse ondersteuning, ik draai LPS laatste poolse versie, werkt prima.melvintje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:14:
Welke rom is nou op dit moment de stabielste 4.0.3 rom. draai nou op dit moment de oude LPQ nog
wel de officiele van samsung graag en uiteraard met nl support
Verwijderd
Lps is toch android 4.0.3? En de nieuwste die uitgekomen is toch 4.0.4? Gaat wel snel zo.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:26:
[...]
Alle roms hebben nederlandse ondersteuning, ik draai LPS laatste poolse versie, werkt prima.
Tot nu toe bevalt deze versie mij positief en heb er nog geen enkele problemen mee gehad, op wat crashes van Apex Launcher na. Voordat ik hem ging flashen (van 2.3.6) heb ik de (dalvik)cache verwijderd en na het flashen heb ik hem geroot. Ik heb maar meteen een hele zooi bloatware eraf geflikkerd
Het batterijverbruik lijkt iets zuiniger te zijn, maar met een maximale scherm aan tijd van zo'n 5 uur (10% verlies per 30 min) haal ik er bij lange na geen dag mee. Maar ik ben waarschijjnlijk een grootverbruiker in vergelijking met de posters hierboven die blijkbaar een aantal dagen met een volle lading kunnen doen.
Verwijderd
Ik heb dezelfde rom, maar geen Go Launcher, bij mij is het gewoon Google Play.w.d schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:01:
Effe iets anders: bij mij, op 4.03 (LUX), heet Google Play weer gewoon Market. Of zou dat door Go Launcher Ex komen?
Nee, GoLauncher "overruled" zo'n naam niet. Waarschijnlijk wordt 'ie tussen nu en heel binnenkort geüpdatew.d schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:01:
Effe iets anders: bij mij, op 4.03 (LUX), heet Google Play weer gewoon Market. Of zou dat door Go Launcher Ex komen?
Oh je bedoelt een shortcut op een homescreen of zo? Ja die kan je noemen zoals je wilt hèw.d schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:11:
Als ik m open is het wel Google Play... Vaag... Ach ja, 't is maar een naampje :-)
Verwijderd
Hoe doe je dat dan, ik kan het iig niet vinden.Brad Pitt schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:13:
[...]
Oh je bedoelt een shortcut op een homescreen of zo? Ja die kan je noemen zoals je wilt hè
?! Lang drukken op een icoon en kiezen voor "Rename".Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:20:
Hoe doe je dat dan, ik kan het iig niet vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 06-04-2012 09:25 . Reden: Screenie added ]
Verwijderd
Ik kan drukken tot ik een ons weeg, maar er komt geen rename optie.Brad Pitt schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:23:
[...]
?! Lang drukken op een icoon en kiezen voor "Rename".
[afbeelding]
"Of zou dat door Go Launcher Ex komen?"Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:27:
Ik kan drukken tot ik een ons weeg, maar er komt geen rename optie.
[Edit] Mocht je een andere Launcher gebruiken, bijv. Apex, kan dat vaak ook door gewoon op een homescreen een Sneltoets toe te voegen. Menu / Toevoegen / Sneltoetsen / Kies app / hernoem app / klaar.
[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 06-04-2012 09:32 ]
I know, ik heb er alleen zelf niets aan gedaan, vandaar dat het vaag is.Brad Pitt schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:13:
[...]
Oh je bedoelt een shortcut op een homescreen of zo? Ja die kan je noemen zoals je wilt hè
Icons op je homescreen zullen waarschijnlijk niet automatisch worden gerenamed. Zo vaag is dat niet.w.d schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:44:
I know, ik heb er alleen zelf niets aan gedaan, vandaar dat het vaag is.
Sleep je hem toch gewoon opnieuw erheen.
Dit topic is gesloten.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.