Een beetje nuance is hier wel op zijn plaats. Ik ben ook geen groot fan van draadloos en ik heb in huis daarom ook overal gbit ethernet liggen, maar ik was vergeten om een HDMI kabel naar mijn plafond te trekken. Ik heb nu 2,5 jaar een draadloze Epson EH-TW6000W in gebruik en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. De beeldkwaliteit is perfect (geen compressie!) en er is totaal geen lag vanwege de extreem hoge frequentieband die wordt gebruikt. Het is inderdaad een line of sight-systeem, maar als ik voor de transmitter door loop blijft het beeld gewoon intact, dus zo precies komt het ook weer niet. De transmitter staat bij mij in een (semi-open) hifi meubel en dat werkt perfect.Exirion schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:15:
[...]
Draadloos is altijd ellende, met alles. Gewoon lekker kabels trekken. Overal CAT5E/CAT6 leggen voor gigabit ethernet, en die HDMI kabel voor je beamer.
Er moet sowieso stroom naar de beamer, dus waarom niet gelijk een hdmi kabel ernaast?
Ik heb zelf een 15m hdmi kabel van 40-50 euro volgens mij, en dat werkt prima.
Mijn beamer hangt op de plek waar normaal gesproken een plafondlamp zou kunnen hangen, dus electriciteit was reeds aanwezig. Bijkomend voordeel is dat ik met de lichtschakelaar de beamer van de stroom kan halen.RonnieB82 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:12:
Er moet sowieso stroom naar de beamer, dus waarom niet gelijk een hdmi kabel ernaast?
Ik heb een kabel van 15 meter liggen van 35-45€ ofzo (HQ)... Werkt perfectNico111 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:32:
Okee ik daar heb je ook wel weer een punt. Overal lees ik dat als je een HDMI kabel van meer dan 10m wilt je wel een 'goede' moet kopen, maar wat is goed? 50e, 100e, 150e >150e?
Als ik voor een kabel kies moet hij wel vervangbaar zijn (kapot, upgraden v2.0) maar dat is best lastig met die grote stekkers om dat door buizen te krijgen en die netjes weg te werken.
10 meter HDMI voor naar de beamer is 15€ incl. Verzending (amazon.de)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Jij had een duidelijke reden om een draadloze oplossing te kiezen, en gelukkig werkt dat in jouw geval goedrobpol schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:08:
Een beetje nuance is hier wel op zijn plaats. Ik ben ook geen groot fan van draadloos en ik heb in huis daarom ook overal gbit ethernet liggen, maar ik was vergeten om een HDMI kabel naar mijn plafond te trekken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Even update van mijn HT. Ingetrokken bij m'n vriendin in adam, ongeveer de helft van de ruimte die ik eerst had... dus het was even zoeken hoe ik alles nog redelijk kon plaatsen.
Subwoofer staat nu ook op een Auralex plaat om zo te zorgen dat niet het hele apartementenblok er van kan genieten.
PJ moest op een plankje, ik vertrouwde het gips plafond niet. Het was de bedoeling om hem hoger te plaatsen, helaas is precies dat stukje muur ook gipsplaat....
Bij het kijken op de PJ gaan er nog wel verduisterende rolgordijnen voor de ramen.
Hopelijk volgend jaar naar een grotere woning zodat alles wat netter geplaats kan worden.
Fotos

Het blijft natuurlijk Tweakers.net:

En omdat de BK Monolith niet automatisch uit gaat (geen trigger oid). Heb ik die zelf gemaakt. 220v input en output en een 12v trigger input. Trigger is aangesloten op de receiver. Het schakelboard is wat overkill voor de enkele schakeling maar die had ik nog over doen ik hem gebruikte om mijn oude projectiescherm te bedienen.

Subwoofer staat nu ook op een Auralex plaat om zo te zorgen dat niet het hele apartementenblok er van kan genieten.
PJ moest op een plankje, ik vertrouwde het gips plafond niet. Het was de bedoeling om hem hoger te plaatsen, helaas is precies dat stukje muur ook gipsplaat....
Bij het kijken op de PJ gaan er nog wel verduisterende rolgordijnen voor de ramen.
Hopelijk volgend jaar naar een grotere woning zodat alles wat netter geplaats kan worden.
Component | Wat staat er nu? |
TV: | Samsung UE40F6400 |
Projector: | Epson EH-TW8100 |
PJ Scherm: | iVisions 100" CinemaHD Tab-Tensioned Electric |
HD-TV/PVR: | UPC CI+ Module in de TV met optical naar Versterker |
Receiver:: | Denon AVR X-4000 |
Frontspeakers: | KEF iQ9 |
Centerspeaker: | KEF iQ6c |
Surroundspeakers: | KEF iQ1 |
Subwoofer: | BK Monolith |
HTPC: | Zelfbouw met XBMC incl BR speler/brander (volledig passief gekoeld) |
Console: | Playstation 3 Fat |
TV-meubel: | Spectral |
Afstandsbediening: | Logitech Harmony One |
Fotos

Het blijft natuurlijk Tweakers.net:

En omdat de BK Monolith niet automatisch uit gaat (geen trigger oid). Heb ik die zelf gemaakt. 220v input en output en een 12v trigger input. Trigger is aangesloten op de receiver. Het schakelboard is wat overkill voor de enkele schakeling maar die had ik nog over doen ik hem gebruikte om mijn oude projectiescherm te bedienen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Mail vanuit Misco Nederland NL..
Ik denk... Verzonden! Maar nope... Verwachte verzending aangepast van 16-12 (vandaag) naar 05-01
Gelukkig heb ik nog geen haast... Dus even afwachten nog maar dan.
Ik denk... Verzonden! Maar nope... Verwachte verzending aangepast van 16-12 (vandaag) naar 05-01
Gelukkig heb ik nog geen haast... Dus even afwachten nog maar dan.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ben overtuigd en ik ga toch maar kijken hoe ik een hdmi kabel weg ga krijgen. Ik denk dat ik het achter een plint ga leggen en dan bij de achterste muur door pijp die dik genoeg is recht omhoog.
Bedankt voor de hulp.
Bedankt voor de hulp.
Trillen die spullen niet je subwoofer af? En wat zeggen je onderburen?
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Nee, maar met zo'n ondergrond en de trillingen die zo'n ding voort brengt, zou je toch kunnen verwachten dat niet alles even stabiel blijft staan...
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
SannrHerr schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:15:
Trillen die spullen niet je subwoofer af? En wat zeggen je onderburen?
Daar was ik ook bang voor, maar nee ze verschuiven niet. Misschien dat ik nog wel keer van die antislip matjes koop en op maat knip maar dat is meer ter bescherming van de sub. Liever had ik er ook niks op.. maar dat is in dit huis even niet anders, kleine opoffering, vriendin vind de hele set al geen probleem dus ;-)
En ik heb geen onderburen, of nouja er zit een kantoor dat alleen overdag open is en dan werk ik weer ;-). Maar ik durf wel te zeggen dat door de Auralex plaat die eronder zit ze er ook weinig last van hebben, hij staat dan ook niet op standje aardbeving.....
[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 16-12-2014 14:34 ]
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik ben nog steeds aan het twijfelen hoe ik mijn toekomstige speakers het beste kan isoleren. Misschien maar eens naar Auralex kijken. Makkelijker dan schuim, steen, spikes, etc. combinaties...
Ik volg dit topic en ik moet zeggen dat het langzamerhand een inspiratiebron begint te worden. Ik begin in me achterhoofd een beetje bij beetje ontwerpen te maken voor het opzetten van een thuisbioscoop:)
Verwijderd
Ziet er nu al mega strak uit..lapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:41:
Projectje bijna gedaan. Nu nog schilderen, receiver en speakers aansluiten en done.
[afbeelding]

Ja en nee
De vloerstaanders zijn verhuisd naar andere kant van de living, en daar ga ik (vermoedelijk) een Pioneer VSX-S510 op aansluiten voor muziek. Voor de tv/film komen dan de Monitor Audio APEX speakers (die nu in garage in doos klaar staan). Zal toch ook geen 'brol' zijn zeker?
Onderkant tv hangt nu op 80cm van vloer, zit er ongeveer 4m vanaf. Zou dit wennen of denken jullie dat ik die beter toch wat laat zakken? Vind het hoog aanvoelen maar was het ook 10j anders gewoon.
Onderkant tv hangt nu op 80cm van vloer, zit er ongeveer 4m vanaf. Zou dit wennen of denken jullie dat ik die beter toch wat laat zakken? Vind het hoog aanvoelen maar was het ook 10j anders gewoon.
[ Voor 25% gewijzigd door lapino op 17-12-2014 19:58 ]
Prachtig! Ik ben benieuwd hoe het eindplaatje (inclusief specs natuurlijk) eruit gaat zien.lapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:41:
Projectje bijna gedaan. Nu nog schilderen, receiver en speakers aansluiten en done.
[afbeelding]
is everything cool?
Tijd voor een grotere TV zo te zienlapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:41:
[afbeelding]
En ja, ik weet dat je ook nog een beamer hebt, maar dat gat vraagt er gewoon om.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Is een 50" plasma nu. Maar stiekem hoop ik ook om binnenkort eens te gaan zien naar een 65" uhd.
Verwijderd
Ik hoop al jaren dat mijn tv stuk gaat...lapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:36:
Is een 50" plasma nu. Maar stiekem hoop ik ook om binnenkort eens te gaan zien naar een 65" uhd.
Verwijderd
Slim ga ik ook doen.lapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:54:
Ja en neeDe vloerstaanders zijn verhuisd naar andere kant van de living, en daar ga ik (vermoedelijk) een Pioneer VSX-S510 op aansluiten voor muziek. Voor de tv/film komen dan de Monitor Audio APEX speakers (die nu in garage in doos klaar staan). Zal toch ook geen 'brol' zijn zeker?
Dat gaat toch nog lekker snel!! Ben idd heel benieuwd hoe je de andere speakers gaat ervaren, ik ben mijn grote vloerstaanders qua looks een beetje zat, dus ben zeer benieuwd welk verchil je ervaart.lapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:41:
[afbeelding]
nb
Die wand rechts schrééuwt om een design radiator
Tijdens de bouw van ons huis direct loze leiding vanuit de media hoek een loze leiding laten aanleggen naar de 2 meest waarschijnlijke plekken voor waar de beamer moest komen. Ik heb specifiek aangegeven voor ALLE extra loze leidingen een maat dikker te nemen (12->16 was dat meen ik). Nu lijkt het erop dat nu net deze leiding smaller is. Ofwel dusdanig lullig gelegd is dat het niet echt opschoot. Bleef ook nog eens steken steeds bij de bocht bij de muur.......
Na 2.5 uur moeilijk doen.... En een flinke blaar:

De aanhouder wint
Ps: wel de 2e kabel... 1e was gesneuveld (connector was verbogen nog voordat ik erdoor was gekomen, mede door de lullige plaats in het gat waarin de loze leiding begon...)
Maar goed... 15 euro vanuit Amazon.de voor nieuwe kabel was nog wel te overzien... 30 euro totaal kwijt dus!
Nu moet die beamer nog effe verstuurd worden! En dan komt vandaag vermoedelijk de plafondbeugel aan
Na 2.5 uur moeilijk doen.... En een flinke blaar:

Ps: wel de 2e kabel... 1e was gesneuveld (connector was verbogen nog voordat ik erdoor was gekomen, mede door de lullige plaats in het gat waarin de loze leiding begon...)
Maar goed... 15 euro vanuit Amazon.de voor nieuwe kabel was nog wel te overzien... 30 euro totaal kwijt dus!
Nu moet die beamer nog effe verstuurd worden! En dan komt vandaag vermoedelijk de plafondbeugel aan
Ik heb een paar reviews gelezen. Ze kwamen goed uit de bus. Veel bang voor de buck.[b]lapino schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:54:[/b Voor de tv/film komen dan de Monitor Audio APEX speakers (die nu in garage in doos klaar staan). Zal toch ook geen 'brol' zijn zeker?
http://www.trustedreviews.com/monitor-audio-apex-review
http://www.whathifi.com/monitor-audio/apex/review
Het geluid is natuurlijk anders dan de vloerstaanders maar, geen zorgen maken, gewoon genieten!
[ Voor 6% gewijzigd door janser01 op 18-12-2014 13:34 ]
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Sony 50W815B met HT-CT370 soundbar en sub. Meer heb ik niet meer.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
... En een mooi meubel!Wom schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:57:
[afbeelding]
Vergeet de lamp niet!!
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
en een mooie planken vloer met plinten
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Haha, bedankt. Er was dus iets meer te zien, boodschap is duidelijk
Staat ze goed die stands 
Waar heb je dat meubel vandaan trouwens, ik vermoed dat mijn vriendin wel eens van zoiets gecharmeerd zou kunnen zijn namelijk
Waar heb je dat meubel vandaan trouwens, ik vermoed dat mijn vriendin wel eens van zoiets gecharmeerd zou kunnen zijn namelijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja hè? vond mijn vriending ookal. Eerst was ze zeer sceptisch en ik eigenlijk ook wel. Omdat stands altijd spierwit zijn en lak. De speakers zijn meer een gebroken wit en matte. Maar het staat echt super. Het meubel is zelf gemaakt en het rechter versterkerkastje er later bij gemaakt. Vrouwvriendelijk en prima geluid dus!The Eagle schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:58:
Staat ze goed die stands
Sixbladeknife ik kan maar een ding zeggen.... kwijl kwijl
Ik wil even een opmerking maken over plafond mounts voor beamers, specifiek over die met een kogelgewricht o.i.d. Ik heb er zelf ook een gehad voor mijn Epson 8100 maar het is vrijwel onmogelijk om je beamer perfect recht voor je scherm te hangen. Je hebt 3 axes die je in 1 keer goed moet krijgen en dan moet je de mount nog vastzetten zonder dat er iets beweegt.
Het kan redelijk precies maar je zal vrijwel altijd er iets van terug zien op het scherm. Een van de hoeken past net niet, het beeld is een beetje scheef of iets dergelijks. Persoonlijk stoorde mij dat zodanig dat ik maar een andere oplossing heb bedacht.
Ik heb uiteindelijk zelf maar een mount gemaakt, het komt neer op dat ik de beamer op een plank heb staan (De plank hangt aan 4 draadeinden die in het plafond bevestigt zijn met keilbouten. Met moeren kon ik de plank perfect waterpas hangen). Als je de plank al waterpas hebt hoef je daarna alleen de beamer loodrecht op het scherm te zetten.
Mijn oplossing is natuurlijk niet echt praktisch voor een woonkamer maar een plank is wellicht wel te overwegen.
Het kan redelijk precies maar je zal vrijwel altijd er iets van terug zien op het scherm. Een van de hoeken past net niet, het beeld is een beetje scheef of iets dergelijks. Persoonlijk stoorde mij dat zodanig dat ik maar een andere oplossing heb bedacht.
Ik heb uiteindelijk zelf maar een mount gemaakt, het komt neer op dat ik de beamer op een plank heb staan (De plank hangt aan 4 draadeinden die in het plafond bevestigt zijn met keilbouten. Met moeren kon ik de plank perfect waterpas hangen). Als je de plank al waterpas hebt hoef je daarna alleen de beamer loodrecht op het scherm te zetten.
Mijn oplossing is natuurlijk niet echt praktisch voor een woonkamer maar een plank is wellicht wel te overwegen.
kijk dat is een heel stuk beter zo op die stands!, staat mooi zo op die bijpassende stands!Sixbladeknife schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:59:
Kleine wijziging hier. Heb Stylum 1 stands onder de CM5's gezet. Ik vond de bass veel te aanwezig met de speakers op het meubel. Moet zeggen dat het echt enorm scheelt. Kerstboompje was hier nog niet versierd![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik geloof graag dat het beter klinkt, dat doen mijn oude Missions ook, als ik die van de stands haal,dan klinkt het een stuk slechter ..
Oke mijn beurt maar weer eens.. Plafond is af... Nu nog wat schilderen en de achterste speakerbeugels vervangen voor home made versies.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Dat ziet er mooi uit! Mag ik wel vragen, waarom de achterste speakers in de hoek staat, kan niet gunstig zijn voor het geluid
Mijn 1e gedachte is Audio > TVSixbladeknife schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:59:
Kleine wijziging hier. Heb Stylum 1 stands onder de CM5's gezet. Ik vond de bass veel te aanwezig met de speakers op het meubel. Moet zeggen dat het echt enorm scheelt. Kerstboompje was hier nog niet versierd![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Omdat ik dit topic altijd met veel plezier heb gevolgd tijdens het samenstellen van de set en ter inspiratie, wil ik zelf ook een bijdrage doen.
Afgelopen zomer hebben we besloten de tv uit de woonkamer te halen en op zolder neer te zetten. In de eerste plaats om zo het gebruik van tv als behang tegen te gaan en in de 2e plaats omdat speakers op stands icm jonge katten niet zo'n succes was. De verdere inrichting van de zolder is vrij basic, dat komt nog wel.
Het meubel is zelfbouw en de afwerking is bewust vrij grof gehouden. Ik moet nog wel wat aan de kabels doen, I know
Setup:
Denon 2113
B&W 685 + Norstone Stylum 2
B&W HTM62
PS3
WDTV live
Synology DS212 in de meterkast

Afgelopen zomer hebben we besloten de tv uit de woonkamer te halen en op zolder neer te zetten. In de eerste plaats om zo het gebruik van tv als behang tegen te gaan en in de 2e plaats omdat speakers op stands icm jonge katten niet zo'n succes was. De verdere inrichting van de zolder is vrij basic, dat komt nog wel.
Het meubel is zelfbouw en de afwerking is bewust vrij grof gehouden. Ik moet nog wel wat aan de kabels doen, I know
Setup:
Denon 2113
B&W HTM62
PS3
WDTV live
Synology DS212 in de meterkast

Leuk meubel!Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:06:
Omdat ik dit topic altijd met veel plezier heb gevolgd tijdens het samenstellen van de set en ter inspiratie, wil ik zelf ook een bijdrage doen.
Setup:
Denon 2113
B&W HTM62
PS3
WDTV live
Kudos voor het maken idd, maar ik moet er niet aan denken dat ik met een greep in het meubel de splinters al in mijn handen heb staan. Kortom: niet helemaal mijn smaak
Dan trek je toch handschoenen aan? 
Mietje
Mietje
Schuren, heel veel schuren.
En wat blijven die B&W's toch prachtige speakers.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hij hangt aan de muur.. Veel opties zijn er niet aangezien het een woonkamer is en een hoekbank. Ik zal morgen mijn nieuwe beugels ophangen dus dan schiet ik nog wat foto`sfreaky35 schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:57:
Dat ziet er mooi uit! Mag ik wel vragen, waarom de achterste speakers in de hoek staat, kan niet gunstig zijn voor het geluid
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Klopt! Kijk zelden TV. Komt wel eens een grotere TV hoor
Verwijderd
Smaken verschillen gelukkig, anders zou dit ook een saai topic zijnThe Eagle schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:18:
Kudos voor het maken idd, maar ik moet er niet aan denken dat ik met een greep in het meubel de splinters al in mijn handen heb staan. Kortom: niet helemaal mijn smaak
De splinters vallen wel mee, het is 1x grof geschuurd om de meeste zooi weg te halen
Ja dan word het lastig natuurlijkMasterkale1 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:28:
[...]
Hij hangt aan de muur.. Veel opties zijn er niet aangezien het een woonkamer is en een hoekbank. Ik zal morgen mijn nieuwe beugels ophangen dus dan schiet ik nog wat foto`s
[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 23-12-2014 11:45 ]
Vandaag even 1 van de nieuwe beugels (homemade) gemonteerd.freaky35 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:26:
[...]
Ja dan word het lastig natuurlijk,maar zo kan het natuurlijk ook .Verder ziet het er echt top uit!

Leuk gedaan! zo te zien zijn ze ook nog te richten?
Na installatie van de gashaard geen plaats meer voor de Canton Chrono setup. De center en sub heb ik verkocht, en met dat budget een Yamaha R-N301 gekocht puur voor muziek (http://europe.yamaha.com/...vers/r-n301_g/?mode=model). De vloerstaanders verhuisd naar andere kant living, zodat we nu ook een specifiek 'muziek-gedeelte' hebben.
Die Yamaha klinkt echt heel goed met de Cantons, en samen met Spotify, netradio en andere prullen ideaal voor de kinderen en vrouw qua bedieningsgemak. Geen echt ideale opstelling, maar zo haal ik tenminste nog wat uit mijn geliefde vloerstaanders ipv ze op zolder te laten wegrotten of ze te moeten verkopen voor peanuts.
Wat vinden jullie?
http://i.imgur.com/VqxrvFx.jpg
http://i.imgur.com/qvMHTrV.jpg
http://i.imgur.com/vhbHjxG.jpg
Die Yamaha klinkt echt heel goed met de Cantons, en samen met Spotify, netradio en andere prullen ideaal voor de kinderen en vrouw qua bedieningsgemak. Geen echt ideale opstelling, maar zo haal ik tenminste nog wat uit mijn geliefde vloerstaanders ipv ze op zolder te laten wegrotten of ze te moeten verkopen voor peanuts.
Wat vinden jullie?
http://i.imgur.com/VqxrvFx.jpg
http://i.imgur.com/qvMHTrV.jpg
http://i.imgur.com/vhbHjxG.jpg
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 24-12-2014 07:16 . Reden: Zie de TW betreffende foto's. ]
Verwijderd
Het is inderdaad niet zo'n ideale positie, blokkeert die kast niet teveel het geluid? Lijkt me moeilijk om daar een sweet spot te vinden.
Klopt ..Xenophoben schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:21:
Leuk gedaan! zo te zien zijn ze ook nog te richten?
Ik zelf had gekozen voor een subwoofer met 2 boekenplankspeakers op muurbeugels. Dat staat een stuk fraaier en kan ook wat meer ademenen. Maar als je tevreden bent over het geluid, lekker laten staan toch.lapino schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:40:
Na installatie van de gashaard geen plaats meer voor de Canton Chrono setup. De center en sub heb ik verkocht, en met dat budget een Yamaha R-N301 gekocht puur voor muziek (http://europe.yamaha.com/...vers/r-n301_g/?mode=model). De vloerstaanders verhuisd naar andere kant living, zodat we nu ook een specifiek 'muziek-gedeelte' hebben.
Wat vinden jullie?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een sub met boekenplankspeakers zal idd mooier ogen, maar die vloerstaanders had ik al hé. Heb ze tijdje te koop gezet maar kreeg echt belachelijke prijzen aangeboden waarna ik ben beginnen denken hoe ik ze toch nog nuttig kan gebruiken. En kan je verzekeren, die Cantons klinken echt magistraal hoor (ook zonder sub).
Ik zou ze dan gelijk zetten aan de voorkant van je kast.lapino schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:01:
Een sub met boekenplankspeakers zal idd mooier ogen, maar die vloerstaanders had ik al hé. Heb ze tijdje te koop gezet maar kreeg echt belachelijke prijzen aangeboden waarna ik ben beginnen denken hoe ik ze toch nog nuttig kan gebruiken. En kan je verzekeren, die Cantons klinken echt magistraal hoor (ook zonder sub).
Ok goeie tip. Komt in orde!
Ondertussen, aan de andere kant van de living, zit de eerste laag verf er ook op. Eerste week januari komt schilderman de rest afwerken, morgen (met beetje geluk) plaats ik de nieuwe speakers en receiver. De led verlichting komt overigens veel feller over op foto dan in realiteit.

Ondertussen, aan de andere kant van de living, zit de eerste laag verf er ook op. Eerste week januari komt schilderman de rest afwerken, morgen (met beetje geluk) plaats ik de nieuwe speakers en receiver. De led verlichting komt overigens veel feller over op foto dan in realiteit.

[ Voor 89% gewijzigd door lapino op 23-12-2014 20:35 ]
Oude speakers gebruiken in de slaapkamer en daar af en toe een filmpje kijken op een luie zondag
@ Lapino: Ziet er erg strak uit hoor
Echt tof zou zijn als je de radiator weg kon halen.lapino schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:32:
Ok goeie tip. Komt in orde!
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens nu voor een huis aan het kijken en waar ik telkens op afknap zijn de smalle huiskamers. Hoe vinden jullie dat ?
[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-12-2014 15:49 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik moet het voor nu doen met een Teufel 5.1 set plus Onkyo receiver in mijn appartementje, maar man wat word ik verliefd als ik hier al die mooie B&W zuilen zie.
is everything cool?
Radiator zal later (als er terug wat geld over is) vervangen worden door designmodel. Voorlopig kan het wel verder zo. En smalle huiskamer?? Onze living is echt gigantisch groot. Zitruimte alleen is 4.50m x 6m, open ruimte met achter de zitruimte nog keuken en eetkamer (ook nog eens 7m x 6m). Niet bepaald klein toch?icecreamfarmer schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:48:
[...]Echt tof zou zijn als je de radiator weg kon halen.
Overigens nu voor een huis aan het kijken en waar ik telkens op afknap zijn de smalle huiskamers. Hoe vinden jullie dat ?
Speakers geplaatst (Monitor Audio APEX) samen met nieuwe receiver (Pioneer VSX-S510). Receiver is beetje compromis maar klinkt eigenlijk nog behoorlijk vol met die Monitor Audio's (en ze moeten dan nog ingespeeld worden). Al bij al behoorlijk tevreden over deze setup, had heel wat schrik dat het een te grote stap achteruit ging zijn tov mijn Canton Chrono's maar eerlijk gezegd hoor ik zo goed als geen verschil (ben dan ook geen audiofiel). Nu goed, die MA's zijn ook niet bepaald goedkoop. En kan eindelijk terug projecteren ook nu
(en ja, ik weet dat doek eigenlijk nét iets teveel naar links hangt, maar doek hebben we gewoon laten hangen zoals voorheen, was teveel gedoe om die nog te verplaatsen ook).

Rustig... Ik denk niet dat hij 't over jouw huiskamer heeftlapino schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:41:
[...]
Radiator zal later (als er terug wat geld over is) vervangen worden door designmodel. Voorlopig kan het wel verder zo. En smalle huiskamer?? Onze living is echt gigantisch groot. Zitruimte alleen is 4.50m x 6m, open ruimte met achter de zitruimte nog keuken en eetkamer (ook nog eens 7m x 6m). Niet bepaald klein toch?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
De jouwe niet idd maar de meeste NL huiskamers zijn maar 3 misschien 3,5m breed.lapino schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:41:
[...]
Radiator zal later (als er terug wat geld over is) vervangen worden door designmodel. Voorlopig kan het wel verder zo. En smalle huiskamer?? Onze living is echt gigantisch groot. Zitruimte alleen is 4.50m x 6m, open ruimte met achter de zitruimte nog keuken en eetkamer (ook nog eens 7m x 6m). Niet bepaald klein toch?
Speakers geplaatst (Monitor Audio APEX) samen met nieuwe receiver (Pioneer VSX-S510). Receiver is beetje compromis maar klinkt eigenlijk nog behoorlijk vol met die Monitor Audio's (en ze moeten dan nog ingespeeld worden). Al bij al behoorlijk tevreden over deze setup, had heel wat schrik dat het een te grote stap achteruit ging zijn tov mijn Canton Chrono's maar eerlijk gezegd hoor ik zo goed als geen verschil (ben dan ook geen audiofiel). Nu goed, die MA's zijn ook niet bepaald goedkoop. En kan eindelijk terug projecteren ook nu
(en ja, ik weet dat doek eigenlijk nét iets teveel naar links hangt, maar doek hebben we gewoon laten hangen zoals voorheen, was teveel gedoe om die nog te verplaatsen ook).
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zoek dus zoiets als dat jij hebt. Mooi gedaan trouwens.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hierbij een bescheiden impressie van mijn (studenten) mini woonkamer.
De hardware:
Laptop: Lenovo Yoga 2
TV: Sony bravia 32p5600
Receiver: Pioneer vsx-424-k
Front speakers: Q Acoustic 2020i
Center speaker: Q Acoustic 2000i
Behuizing pc: Coolermaster CM690 (de voeding bovenop in een noodvoeding met te korte Matx kabels, orginele kapot gegaan)

De hardware:
Behuizing pc: Coolermaster CM690 (de voeding bovenop in een noodvoeding met te korte Matx kabels, orginele kapot gegaan)

Voor een studentenkamer zeker niet verkeerd ... maar mijn OCD alarm slaat enorm uit
...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wordt je versterker niet veel te warm omdat je center erop ligt?Spin1 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:20:
De hardware:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet eerlijk zeggen dat ik hier helemaal nog nooit rekening mee heb gehouden. De center heb ik op de receiver geplaatst vanwege haast exact dezelfde grootte/ ruimte inname.NL_Scratch schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:11:
[...]
[...]
Wordt je versterker niet veel te warm omdat je center erop ligt?
Tsja, thuis zitten/investeren in het binnenklimaat wordt gedaan in de vorm van bier en elektronica (de lusten). De lasten (afwassen, optijd een vloerkleed vervangen of schoon houden, worden daarom nog wel eens over het hoofd gezienrenzo4000 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:11:
Voor een studentenkamer zeker niet verkeerd ... maar mijn OCD alarm slaat enorm uit...
Dan zou ik er in elk geval een paar klosjes tussen leggen zodat je wel een aantal cm speling hebt zodat de warmte mooi weg kanSpin1 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:58:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik hier helemaal nog nooit rekening mee heb gehouden. De center heb ik op de receiver geplaatst vanwege haast exact dezelfde grootte/ ruimte inname.
[...]
Tsja, thuis zitten/investeren in het binnenklimaat wordt gedaan in de vorm van bier en elektronica (de lusten). De lasten (afwassen, optijd een vloerkleed vervangen of schoon houden, worden daarom nog wel eens over het hoofd gezien)
Bedankt voor de tip, zal na de feestdagen even voor klosjes/spikes kijken.NL_Scratch schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:02:
[...]
Dan zou ik er in elk geval een paar klosjes tussen leggen zodat je wel een aantal cm speling hebt zodat de warmte mooi weg kan
Zo... Kingpin screens maar een mail gestuurd... zal wel even duren voor ik een reactie krijg i.v.m. feestdagen e.d. vermoed ik...
Wilde hun TAB270-16:9 -> 260x146 screen bestellen maar deze is niet op voorraad en de website laat het niet toe hem alsnog te bestellen. Ben benieuwd of/wanneer hij nog leverbaar zal worden.
Indien het niet of zeer laat pas leverbaar is denk ik dat het er een van iVisions -> 250 x 141 zal worden. Hierbij staat echter ook verwacht eind Januari (4-8 weken levertijd bij het vraagteken)..
Mochten ze beide leverbaar zijn op gelijke termijn gaat mijn 1e gedachte uit naar Kingpin... Iemand nog tips/ervaringen met een van de 2/beide?
Indien het lang duurt denk ik dat ik een grote houten plaat haal met witte afwerking en deze tijdelijk zal gebruiken (beamer zal toch getest moeten gaan worden).
HDMI kabel en Beamer plafond beugel hangen al klaar
Wilde hun TAB270-16:9 -> 260x146 screen bestellen maar deze is niet op voorraad en de website laat het niet toe hem alsnog te bestellen. Ben benieuwd of/wanneer hij nog leverbaar zal worden.
Indien het niet of zeer laat pas leverbaar is denk ik dat het er een van iVisions -> 250 x 141 zal worden. Hierbij staat echter ook verwacht eind Januari (4-8 weken levertijd bij het vraagteken)..
Mochten ze beide leverbaar zijn op gelijke termijn gaat mijn 1e gedachte uit naar Kingpin... Iemand nog tips/ervaringen met een van de 2/beide?
Indien het lang duurt denk ik dat ik een grote houten plaat haal met witte afwerking en deze tijdelijk zal gebruiken (beamer zal toch getest moeten gaan worden).
HDMI kabel en Beamer plafond beugel hangen al klaar
Ik vraag me altijd af hoeveel zo'n soundbar toevoegd? De W8 tv's schijnen best een goed geluid te hebben. Een soundbar zal ook wel iets van virtual surround produceren is het daar om te doen?Wom schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:57:
[afbeelding]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Prachtig, die electrische tandenborstel zo half achter de tvSpin1 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:20:
De hardware:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou echt wel die versterker van de vloer halen en ergens op zetten. Dit vangt zo enorm veel stof...
Hallo mede Tweakers!
Ik ben Jeroen, ben 19 jaar oud en woon op dit moment nog thuis bij mijn ouders. Ik studeer Business IT & Management op de HvA (3e jaar) en loop nog tot 16 januari stage bij ChipSoft.
Al een lange tijd volg ik dit topic op Tweakers en haal ik veel van mijn inspiratie uit de setups die jullie posten.
Laatst heb ik de inrichting in mijn kamer helemaal omgegooid en zou ik graag mijn setup met jullie willen delen.
Hardware:

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! En sta open voor feedback hoe ik het nog kan verbeteren
Ik ben Jeroen, ben 19 jaar oud en woon op dit moment nog thuis bij mijn ouders. Ik studeer Business IT & Management op de HvA (3e jaar) en loop nog tot 16 januari stage bij ChipSoft.
Al een lange tijd volg ik dit topic op Tweakers en haal ik veel van mijn inspiratie uit de setups die jullie posten.
Laatst heb ik de inrichting in mijn kamer helemaal omgegooid en zou ik graag mijn setup met jullie willen delen.
Hardware:
- Mediacenter/Game pc (videokaart upgrade in de planning)
- Logitech Z5500 (Super geluid en enorm betrouwbaar!
)
- LG 42LA6208-ZA
- Macbook Pro 13' Late 2013
- Xbox wireless controller for windows
- Aldi klok
- Action Ledstrip
- Koekblik
- Posters

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! En sta open voor feedback hoe ik het nog kan verbeteren
[ Voor 30% gewijzigd door Luitwieler op 26-12-2014 14:00 ]
Mijn feedback is dat de foto's niet werken
Oh haha, dat is dan een foutje van dropbox! ik ga even kijken of ik de foto links goed kan krijgen!

https://www.dropbox.com/s...wXGqlGMqW3iuRxNl34pa?dl=0
Als het goed is moeten de foto's nu zichtbaar zijn via deze link!
Naar al die tijd lurken, is mijn Home Cinema ook eindelijk klaar. Hierbij de voorkant 

Dit is ook je slaapkamer? Niet verkeerdLuitwieler schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:46:
https://www.dropbox.com/s...wXGqlGMqW3iuRxNl34pa?dl=0
Specs? Plaatje van meer dan 3 pixels zou ook niet verkeerd zijnknoflo0k schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:53:
Naar al die tijd lurken, is mijn Home Cinema ook eindelijk klaar. Hierbij de voorkant
[afbeelding]
Ja! aan de andere kant van de kamer staat nog een bed en een kleding kast, maar goed dat vond ik niet deel waardig voor dit topic.Mikayu schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:57:
[...]
Dit is ook je slaapkamer? Niet verkeerd
[...]
Specs? Plaatje van meer dan 3 pixels zou ook niet verkeerd zijn
De losse sub was net zo duur als deze set met cashback actie. Dus daar voor gedaan. Geluid wat de w8 produceert is inderdaad zeer goed en niet veel minder dan de soundbar bij normale volumes.Chaoss schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:59:
[...]
Ik vraag me altijd af hoeveel zo'n soundbar toevoegd? De W8 tv's schijnen best een goed geluid te hebben. Een soundbar zal ook wel iets van virtual surround produceren is het daar om te doen?

Links had ik al een tijdje en rechts staat te wachten om aangesloten te worden. Binnenkort foto's van de nieuwe setup
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Aventage...
Nog mooier!
Welke modellen zijn het?
Nog mooier!
Welke modellen zijn het?
[ Voor 36% gewijzigd door Mikayu op 26-12-2014 21:46 ]
Geweldig! Toevallig zat ik er vandaag nog naar te kijken. Yamaha pre-amp en eind-amp combi. CX-a5000 en mx-5000. Op internet lees ik veel lovende reviews erover, ben echt benieuwd naar je bevindingen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
CX-A5000 en MX-A5000 inderdaad. Ik ben zelf al lovend over de CX en heb de MX vooral uit nieuwsgierigheid gekocht. Ben benieuwd hoe Yamaha's paradepaardje-combi klinkt. Ik draai nu met losse monoblokken die 24/7 aan staan dus ik hoop eigenlijk dat dit geen downgrade is, maar gezien de ervaringen met de CX heb ik goeie verwachtingenRainesh schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:11:
Geweldig! Toevallig zat ik er vandaag nog naar te kijken. Yamaha pre-amp en eind-amp combi. CX-a5000 en mx-5000. Op internet lees ik veel lovende reviews erover, ben echt benieuwd naar je bevindingen.
Gisteren een kerstkado gehaald voor mijn vrouw en mezelf:) Een Bluray speler (god wat een nieuws:) ).
Tot op heden enkel gebruik gemaakt van de htpc, xbox en digitale tv op de home cinema, maar het verschil met een download of de originele bluray is er toch wel degelijk.
De komende dagen hebben we een paar films op de agenda staan die we er maar direct bij gekocht hebben. Goodfellas (waar ik qua beeld en geluid natuurlijk niet heel veel van verwacht maar gewoon een heerlijke film is), gravity en the hangover. Ik zal volgende week verslag uitbrengen:)
Tot op heden enkel gebruik gemaakt van de htpc, xbox en digitale tv op de home cinema, maar het verschil met een download of de originele bluray is er toch wel degelijk.
De komende dagen hebben we een paar films op de agenda staan die we er maar direct bij gekocht hebben. Goodfellas (waar ik qua beeld en geluid natuurlijk niet heel veel van verwacht maar gewoon een heerlijke film is), gravity en the hangover. Ik zal volgende week verslag uitbrengen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Euh... Dan had je toch ook Blu-ray ISO's kunnen downloaden? 
Maar je hebt wel gelijk: het verschil tussen een 8GB MKV bestand en een Blu-ray ISO is (meestal) duidelijk waarneembaar.
Maar je hebt wel gelijk: het verschil tussen een 8GB MKV bestand en een Blu-ray ISO is (meestal) duidelijk waarneembaar.
[ Voor 50% gewijzigd door SannrHerr op 27-12-2014 12:25 ]
Hangt ook af van grootte van je TV en de kijkafstand natuurlijk
. Ik heb hier zelf een 52" 1080p TV, kijk op zo'n 3-4m en 720p is voor mij best voldoende. Zelfs 576p Blu-Ray rips zijn soms nog goed genoeg.
De 'opgepoetste' Blu-Rayreleases van veel oudere films daarentegen...
De 'opgepoetste' Blu-Rayreleases van veel oudere films daarentegen...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Heb de Z5500 al meer dan 7 jaar denk ik en het geluid verbaast me nog steeds. Echt de beste set everLuitwieler schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:22:
Hallo mede Tweakers!
Laatst heb ik de inrichting in mijn kamer helemaal omgegooid en zou ik graag mijn setup met jullie willen delen.![]()
Hardware:Ben benieuwd wat jullie er van vinden! En sta open voor feedback hoe ik het nog kan verbeteren
- Mediacenter/Game pc (videokaart upgrade in de planning)
- Logitech Z5500 (Super geluid en enorm betrouwbaar!
)
- LG 42LA6208-ZA
- Macbook Pro 13' Late 2013
- Xbox wireless controller for windows
- Aldi klok
- Action Ledstrip
- Koekblik
- Posters
Facts don't care about your feelings
Dat was een set waar Logitech koste nog moeite leek te hebben bespaard. Lijken bijna onverwoestbaar ook te zijn. Zoals een echte hi-fi set die ook jaren meegaan.
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
Was destijds ook vrij duur voor een "pc setje", ik heb de set zelf gekocht toen hij nog niet zo oud was volgens mij voor 399,-
Maar idd een prima geluid en een beest van een subwoofer, altijd bij mijn PC gebruikt toen ik daar nog games op speelde en films op keek. Gekocht met het idee om hem later op mijn tv in de woonkamer aan te sluiten, maar kheb nooit de moeite genomen om al die kabels te leggen, dus het setje toen verkocht.
Maar idd een prima geluid en een beest van een subwoofer, altijd bij mijn PC gebruikt toen ik daar nog games op speelde en films op keek. Gekocht met het idee om hem later op mijn tv in de woonkamer aan te sluiten, maar kheb nooit de moeite genomen om al die kabels te leggen, dus het setje toen verkocht.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat zal je nog verbazen! Het is mij gelukt om toch de Logitech set op te blazen! Gelukkig binnen de garantie termijn en heb ik van logitech een nieuw setje mogen ontvangen.The_12oach schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:46:
Dat was een set waar Logitech koste nog moeite leek te hebben bespaard. Lijken bijna onverwoestbaar ook te zijn. Zoals een echte hi-fi set die ook jaren meegaan.
Ik denk dat deze speakers nu ongeveer een jaar of 3 al een heerlijk geluid geven
[ Voor 2% gewijzigd door Luitwieler op 27-12-2014 18:44 . Reden: Typo ]
De logitech z5500 is blijkbaar beter als mijn z680?.
Ik vind de sub nogal overheersend,voor film ok,maar muziek geeft te veel bas(sub te traag).
Wel zeer degelijk,mijn setje draait ook al weer iets van 7 a 8 jaar.
Edit: zelfs 10 jaar of meer zie ik pff word oud,haha
Prima om mee te starten of voor bij de pc(gamen/films), maar voor mzuiek is er al snel wat beters te vinden.
Ik vind de sub nogal overheersend,voor film ok,maar muziek geeft te veel bas(sub te traag).
Wel zeer degelijk,mijn setje draait ook al weer iets van 7 a 8 jaar.
Edit: zelfs 10 jaar of meer zie ik pff word oud,haha
Prima om mee te starten of voor bij de pc(gamen/films), maar voor mzuiek is er al snel wat beters te vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 27-12-2014 18:55 ]
De nieuwste Logitech producten zijn inderdaad niet veel beter dan de oude generatie. Er is vooruitgang (oa klasse D versterkers), maar ook achteruitgang (oa meer plastic). Maarja, ook Logitech moet mee in de prijzenoorlog, ze hebben weinig keuze. Waar kosten bespaard kunnen worden, word dat gedaan. Lagere prijs, meer klanten.
Interessante reviews over de Z2300 (vs de Z623)
http://forums.logitech.co...Titans-Review/td-p/500830
http://forums.logitech.co...gitech-Z-2300/td-p/541244
Interessante reviews over de Z2300 (vs de Z623)
http://forums.logitech.co...Titans-Review/td-p/500830
http://forums.logitech.co...gitech-Z-2300/td-p/541244
druk en typefouten voorbehouden
En ook ik ben nog een trotse bezitter van de logitech Z-5500, nog altijd een top setje en voor het geld dat het toen koste zeker niks beters te krijgen.
Vanaf de tv optisch aangesloten dus altijd mooi dolby digital of DTS geluid. Uiteraard wil ik graag nog een keer over naar een echte set.
- logitech z5500
- LG 47LB630V
- ziggo humax settop box
- ikea lamp en tv meubel
Tv wordt nog opgehangen!
Vanaf de tv optisch aangesloten dus altijd mooi dolby digital of DTS geluid. Uiteraard wil ik graag nog een keer over naar een echte set.
- logitech z5500
- LG 47LB630V
- ziggo humax settop box
- ikea lamp en tv meubel
Tv wordt nog opgehangen!

lijkt me alleen dat het geluid niet klopt,omdat ze plat liggen.
Verder ziet het er mooi uit zo,clean
Verder ziet het er mooi uit zo,clean
[ Voor 25% gewijzigd door freaky35 op 27-12-2014 20:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic