Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier staat een Z2300 te bonken, het 2.1 broertje van de Z5500.

Voor films en tv kijken is het heerlijk, de bass kan de bank laten trillen, al komen er binnenkort een paar zuilen voor de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
slighty off-topic, maar mis je bij het gebruik van een 2.1 set op je tv niet een center speaker/geluid? Ik twijfel namelijk over een 2.1. Liefst heb ik een versterker met 3.1 of een goede soundbar, maar dat is duurder. Dat heb ik er nu niet voor over.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/images/DSC_0228_2.jpg

Hij staat er en ik heb had nu meteen ruimte over om de PS3 en PS4 in het meubel zelf te zetten in plaats van er bovenop. Ik heb nog niet heel kritisch zitten luisteren maar de eerste indruk is prima. De 'oude' eindversterkers sla ik op om straks in een nieuwe woning weer in te zetten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Dat mag zeker gezien worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:35
Tijden geleden dat ik wat aan mijn HT heb gedaan, maar vandaag heb ik er een Rotel 5-kanaals eindversterker (RMB-1075) aan toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qt5rnS77BC5LTU1nPqVV3zE0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zeU3oeCzOz79Aa6yEhaN6SmH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yNiI8Tz52qn4jDW6ToClnpiv/full.jpg

Binnenkort zal ik 'm in de kast inbouwen maar wou 'm eerst goed testen (wat een gedoe met die kabels).

Volgende stap wordt een up-to-date receiver met moderne room correction. Aangezien receivers steeds lichter worden heb ik deze Rotel gekocht om 'm daar aan te kunnen hangen. En belangrijker, omdat het kan :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Eames lounge chair, wat een geweldige stoel is dat! Welke speakers zijn het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Leuk hoor die eindversterker. Maar die foto's ervan! Weet niet waarom maar ik ben helemaal wild van die foto's ervan. Maakt die Rotel een stuk mooier want ik vind het persoonlijk me toch een lelijk ding.

Nou gaat het om z'n prestaties in dit geval.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Abbadon schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:58:
Volgende stap wordt een up-to-date receiver met moderne room correction. Aangezien receivers steeds lichter worden heb ik deze Rotel gekocht om 'm daar aan te kunnen hangen. En belangrijker, omdat het kan :P
Mooie set, moet het een Rotel zijn?
Mijn Anthem met het ARC systeem bevalt me supergoed, de 710 is al een beest maar met zo'n preamp erbij is het helemaal een leuke combi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Brilsmurfffje schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:27:
Die Eames lounge chair, wat een geweldige stoel is dat! Welke speakers zijn het ?
B&W 600 S3 serie. Specifiek de 603 S3 en LCR600 S3 in de kleur Calvados.
Bierkameel schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:17:
[...]

Mooie set, moet het een Rotel zijn?
Mijn Anthem met het ARC systeem bevalt me supergoed, de 710 is al een beest maar met zo'n preamp erbij is het helemaal een leuke combi :)
Het hoeft zeker geen Rotel te zijn. Sterker, ik neig zelfs niet naar een Rotel; ik wil iets betaalbaars met goede room EQ dat vooral goed in het laag (en dus met de sub) werkt :) Heb wel goede verhalen over ARC gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
dubbelpost, sorry

[ Voor 95% gewijzigd door lapino op 29-12-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24
Abbadon schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:30:
[...]

[...]

Het hoeft zeker geen Rotel te zijn. Sterker, ik neig zelfs niet naar een Rotel; ik wil iets betaalbaars met goede room EQ dat vooral goed in het laag (en dus met de sub) werkt :) Heb wel goede verhalen over ARC gehoord.
"Warme" versterker zoeken dus. Ik neig naar Denon of Marantz dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Abbadon schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:30:
[...]

[...]

Wat ik van mijn rb1090 nog ka herinneren qua geluid,is dat deze wat dun klinkt in het laag,heel strak,maar ook wat weinig. Wat hierboven gezegd word een warme versterker zoeken.

Als dit tenminste is wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat hele 'warm geluid' verhaal is kul en zit tussen de oren. Als een versterker het geluid zo sterk zou beinvloeden dan zou dat meetbaar zijn en een apparaat onverkoopbaar slecht maken. Een versterker meet tussen 20 en 20 KHz zo goed als zuiver recht, op misschien 0.1 of 0.5dB na. Tot 100KHz is het vaak zelfs maar 2 a 3dB in de min. De dempingsfactor moet ook hoog zijn om het laag niet wollig te maken, en die is bij Marantz echt niet lager dan bij andere merken. Verder zijn er afgezien van het toevoegen van harmonische vervorming maar weinig manieren om geluid warmer te maken. Het is jammer dat mensen die hele warm/koud/lauw/analytisch mythes rondom merken maar blijven napapegaaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Abbadon schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:58:
Tijden geleden dat ik wat aan mijn HT heb gedaan, maar vandaag heb ik er een Rotel 5-kanaals eindversterker (RMB-1075) aan toegevoegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort zal ik 'm in de kast inbouwen maar wou 'm eerst goed testen (wat een gedoe met die kabels).

Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezegd, maar de inrichting is echt prachtig. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Exirion schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:04:
Dat hele 'warm geluid' verhaal is kul en zit tussen de oren. Als een versterker het geluid zo sterk zou beinvloeden dan zou dat meetbaar zijn en een apparaat onverkoopbaar slecht maken. Een versterker meet tussen 20 en 20 KHz zo goed als zuiver recht, op misschien 0.1 of 0.5dB na. Tot 100KHz is het vaak zelfs maar 2 a 3dB in de min. De dempingsfactor moet ook hoog zijn om het laag niet wollig te maken, en die is bij Marantz echt niet lager dan bij andere merken. Verder zijn er afgezien van het toevoegen van harmonische vervorming maar weinig manieren om geluid warmer te maken. Het is jammer dat mensen die hele warm/koud/lauw/analytisch mythes rondom merken maar blijven napapegaaien.
Technisch heb je volledig gelijk. Mar de afregeling van Audissey wordt vziw aan de engineers overgelaten die de receiver bouwen. Oftewel: na inregeling klinkt het zoals de engineers van de producent vinden dat het moet klinken. En bij Denon en Marantz is dat wat warmer.

Als ik mijn Denon op pure direct gooi heb ik ook een ietwat iel geluid. Maar dat wil ik niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Misschien dat mijn zin verkeerd werd gelezen: ik zoek geen warm geluid maar zoek iets dat een room EQ heeft met goede bass management :P

[edit]
Iets als een Denon X4000, want die is niet al te duur, heeft pre-outs én Audyssey XT32. Ik moet me alleen nog verder verdiepen in de Audyssey alternatieven.

[ Voor 38% gewijzigd door Abbadon op 29-12-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:54:
Misschien dat mijn zin verkeerd werd gelezen: ik zoek geen warm geluid maar zoek iets dat een room EQ heeft met goede bass management :P
Als je echt je subwoofer optimaal wil EQ'en dan kun je beter voor een dedicated DSP voor de subwoofer kiezen. Het probleem met Audyssey XT32 schijnt te zijn (zelf geen ervaring mee) dat het een gesloten automatisch inregelend systeem is. Je kunt zelf niks corrigeren dus je moet volledig op het systeem vertrouwen. YPAO is in het sublaag niet heel gedetailleerd in te stellen, maar wel volledig manueel configureerbaar. Je kunt op elke frequentie een parametrisch eq-filter met gewenste gain en Q zetten. Sommigen zweren bij Audyssey maar technisch is er weinig op YPAO aan te merken. Zelf draai ik voor stereo muziek zonder sub en wat voor correctie dan ook. Voor films vind ik room correction best interessant maar als ik zie hoe sommige mensen blindvaren op die systemen zonder iets aan de akoestiek van de kamer te doen en echt te luisteren hoe het klinkt... Als je vele dB's moet corrigeren dan klopt er echt iets niet aan je speakers en/of ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:11
Mijn slaapkamer :)
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Slaapkamer/IMG_1537.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Slaapkamer/IMG_1538.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Slaapkamer/IMG_1540.jpg

U ziet:
Philips 40" Full HD TV
Minix X8-H
LG BH7420P Home Cinema

Macbook Air 13"
Samsung Syncmaster 172x
Apple iPad Mini

Nog steeds zeer tevreden, als ik op mezelf ga wil ik de home cinema wel vervangen voor een mooie set luidsprekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Leuk meubeltje :)

Die H/K en Jamo uit je sig pastten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 13:11
Thx, De H/K in combinatie met de Jamo's kwamen niet goed uit de verf in verband met de ruimte. De twee grote zuilen stonden tussen naast het meubel en dat ging niet goed helaas. Ooit komen er wel weer iets terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nog even hierop inhakende, vind ik "warm geluid" net zoiets als een makelaar die een spookhuis verkoopt met de term "een huis met karakter".

Ik had vroeger een marantz receiver. Met "warm geluid" noemen ze dat.
Toen ik eenmaal een gainclone had gebouwd en daarna een Onkyo a-9070 kocht snapte ik steeds beter wat warm geluid is:
- weinig detail in het hoog, zodat het weinig vermoeiend is, en lekker makkelijk luistert.
- een bass die niet strak is. Opkomt en wegebt omdat de versterker de woofer gewoon niet goed genoeg onder controle kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
_ferry_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:33:
[...]

Nog even hierop inhakende, vind ik "warm geluid" net zoiets als een makelaar die een spookhuis verkoopt met de term "een huis met karakter".
Gisteren Home Alone 5 gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

klopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit gaat wat offtopic, maar als een versterker alleen maar een signaal kan versterken, wat doet dan een analoge equaliser? En waarom zou het niet mogelijk zijn om dat effect (van de equaliser, dus) in een versterker in te bouwen? Weet niet of het gebeurd, maar vroeg het me af, want mijn (geïntegreerde) stereo versterker heeft gewoon een aantal analoge knopjes aan de buitenkant om wat meer of minder bas/mid/treble te geven en het lijkt me dat zoiets standaard op een versterker zit, dat het ook goed mogelijk is dat een geluidstechnicus de standaard instelling (0 stand) naar eigen gehoor in zou kunnen stellen.

En daarbij lijken veel mensen te houden van een 'warme' sound (wat ik vertaal als wat aangedikte bas en geen scherpe treble, mogelijk ook met wat minder mids), dus voor de consumenten producten lijkt het me niet onredelijk om aan te nemen dat fabrikanten dit zelf ook een beetje zo tunen. Zoals je ook vaak ziet bij speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Denk dat de 'sound' van een receiver ook behoorlijk subjectief is. En dan is het nog te zien met welke speakers je die gaat combineren. Zoals je misschien hebt gelezen, ben ik al paar dagen in de weer om een goede match te vinden voor mijn Monitor Audio APEX speakers. Heb een paar dagen de Pioneer VSX-S510 in huis gehad (slimline receiver), en daarop klonken de speakers veel te scherp naar mijn zin. Mooie receiver maar niks voor mij. Heb mijn 2 fronts (A10) dan eens aangesloten op de Yamaha stereo versterker die ik heb staan en dat was meteen een wereld van verschil. Dan eens gekeken naar een receiver die redelijk goede reviews krijgt (binnen budget) en dan een Denon AVR-X2100W gekocht. Het verschil in geluid met de Pioneer is toch wel te merken. Het klinkt allemaal wat voller, maar op de Denon zijn de trebles ook een stuk(je) scherper dan op de Yamaha. En voor film ed vind ik dat eigenlijk ok. Naar mijn gevoel klinkt de Denon qua 'warmte' ergens tussen de Pioneer en de Marantz die ik voorheen had.

Dus een receiver doet wel degelijk 'iets' aan het type van geluid dat uit de speakers komt. Of dat voor iedereen zo belangrijk en hoorbaar is, dat is andere discussie. Mijn vrouw begrijpt dan ook niet waarom ik een APEX set koop van +3000 euro en een receiver (om naar mijn gevoel goed te presteren) ook nog eens +1000 euro moet kosten als je voor 1000 euro zo een 'mooi setje van Harmann Kardonn' of Bose kan kopen.

Tja :)à

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Theoretisch kan het allemaal niet want het is onmeetbaar volgens velen en tóch hoor je wel degelijk verschil tussen verschillende merken versterkers en receivers.
Het zou bijvoorbeeld theoretisch niet uit moeten maken of je alle speakers op de receiver aansluit of dat je een 5 kanaals eindbak aan je receiver hangt.
Toch hoor je wel degelijk verschil.

@Abbadon,
Vette eindbak die Rotel!

Zelf heb ik plannen om mijn Advance Acoustic MPP 206 voorversterker in te ruilen voor de nieuwe X Preamp van AA.
Zo hoef ik geen losse DAC aan te schaffen en kan ik ook de TV (normaal) aansluiten op de audioset.
Nu hangt de TV via de koptelefoon-uitgang aan de versterker.
Gaat wel maar dan moet de versterker ook altijd aanstaan om de TV te kunnen horen.
Als de TV optisch angesloten is dan kun je ook geluid over de TV-speakers laten horen neem ik aan?

En ik ben benieuwd of het geluid van de Bluesound verbeterd kan worden door de DAC in de AA X-PreAmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Na inspiratie (vooral het houten frame waar alles voorstaat/aanhangt) in dit topic opgedaan te hebben voor mijn eerste huis laat ik ook maar eens mijn woonkamer zien:

Afbeeldingslocatie: http://sanjos.net/Downloads/tweakers/hometheater/small/14-12-30_11-31-50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sanjos.net/Downloads/tweakers/hometheater/small/14-12-30_11-25-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sanjos.net/Downloads/tweakers/hometheater/small/14-12-30_11-26-24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sanjos.net/Downloads/tweakers/hometheater/small/14-12-30_11-22-53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sanjos.net/Downloads/tweakers/hometheater/small/14-12-30_11-28-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sanjos.net/Downloads/tweakers/hometheater/small/14-12-30_11-28-28.jpg

Je ziet hier:
Samsung UE46F8000 Zwart
Pioneer VSX-923-K
Teufel Consono 35 Mk3 5.1 Zwart
Vodafone TV kastje

Voor media gebruik ik de Samsung TV Plex app in combinatie met de DS415+ NAS (op zolder) met Plex Server (geen transcoding nodig). Deze voert ook netjes het DTS signaal van de TV naar de receiver via ARC.
Daarnaast werkt internet radio en Spotify op deze receiver heerlijk.

Ook alle kabels zijn zoals je ziet netjes weggewerkt achter het houten frame wat op maat gemaakt is voor deze hoek. Voor de speakers achter hebben we deze in de meuren en onder de vloer weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat ziet er allemaal hartstikke netjes uit, sanderdw.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
sanderdw schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:08:
Na inspiratie (vooral het houten frame waar alles voorstaat/aanhangt) in dit topic opgedaan te hebben voor mijn eerste huis laat ik ook maar eens mijn woonkamer zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je ziet hier:
Samsung UE46F8000 Zwart
Pioneer VSX-923-K
Teufel Consono 35 Mk3 5.1 Zwart
Vodafone TV kastje

Voor media gebruik ik de Samsung TV Plex app in combinatie met de DS415+ NAS (op zolder) met Plex Server (geen transcoding nodig). Deze voert ook netjes het DTS signaal van de TV naar de receiver via ARC.
Daarnaast werkt internet radio en Spotify op deze receiver heerlijk.

Ook alle kabels zijn zoals je ziet netjes weggewerkt achter het houten frame wat op maat gemaakt is voor deze hoek. Voor de speakers achter hebben we deze in de meuren en onder de vloer weggewerkt.
Hoe bevalt je Teufel set?
ik zit namelijk zelf ook naar deze set te kijken ter vervanging van mijn logitech z-5500...

zou het echt een meerwaarde zijn?

voor de sub hoef ik het niet te doen, die staat bij mijn z-5500 op 15% (woon in flat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Teufel set bevalt me verrassend goed. Ik denk dat je voor deze prijs geen betere kwaliteit kan krijgen. Natuurlijk wel een risico omdat er weinig reviews zijn en je van te voren niet kan luisteren maar de lage prijs en de looks trokken me over de streep.

Het zal in ieder geval zeker een verbetering zijn tegenover je logitech setje. En je kan altijd nog een keer speakers vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik zou heel graag deze set is willen horen.
De zuilen heb ik al is gehoord op een nieuwe Yamaha receiver van 500 euro dat klonk al super.

Ik denk als je deze set combineert net een fatsoenlijke versterker haal je goed geluid in huis tegen een mooie prijs:

http://m.teufelaudio.nl/h...round-5.1-set-p13214.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
NL_Scratch schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:10:
[...]

Hoe bevalt je Teufel set?
ik zit namelijk zelf ook naar deze set te kijken ter vervanging van mijn logitech z-5500...

zou het echt een meerwaarde zijn?

voor de sub hoef ik het niet te doen, die staat bij mijn z-5500 op 15% (woon in flat).
Een goede sub bonkt lang niet zo hard. Dat is mijn ervaring in elk geval.

@Sanderdw,mooie setup :) .Jammer alleen dat de tv zo hoog hangt.Lijken mij mooie speakers trouwens :P

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 30-12-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ooghoogte als je zit ongeveer op 2/3 van het scherm is het beste. Waarom zo hoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:14:
Je ooghoogte als je zit ongeveer op 2/3 van het scherm is het beste. Waarom zo hoog ?
Hij is 2m32, snap dat dan. :*)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Haha integendeel zelfs :+ . Maar heb de tv meer gehangen op het oog en op gevoel dan de 'officiële' hoe hoog moet je je tv hangen afstands- en hoogte-wiki :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 11:36
Wordt het niet eens tijd voor deel 49?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin Verbeek schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:44:
Wordt het niet eens tijd voor deel 49?
Nee, de vroegere max van 1000 posts is niet meer geldig. Bij ongeveer een tienvoud is het nu pas nodig een nieuw topic te openen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 08:37
henkie196 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:05:
[...]

Dit gaat wat offtopic, maar als een versterker alleen maar een signaal kan versterken, wat doet dan een analoge equaliser? En waarom zou het niet mogelijk zijn om dat effect (van de equaliser, dus) in een versterker in te bouwen? Weet niet of het gebeurd, maar vroeg het me af, want mijn (geïntegreerde) stereo versterker heeft gewoon een aantal analoge knopjes aan de buitenkant om wat meer of minder bas/mid/treble te geven en het lijkt me dat zoiets standaard op een versterker zit, dat het ook goed mogelijk is dat een geluidstechnicus de standaard instelling (0 stand) naar eigen gehoor in zou kunnen stellen.

En daarbij lijken veel mensen te houden van een 'warme' sound (wat ik vertaal als wat aangedikte bas en geen scherpe treble, mogelijk ook met wat minder mids), dus voor de consumenten producten lijkt het me niet onredelijk om aan te nemen dat fabrikanten dit zelf ook een beetje zo tunen. Zoals je ook vaak ziet bij speakers.
Een equaliser is een goedkope quick fix voor een fout/gebrek ergens in je systeem.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47
De volgende foto's zijn niet van mijn persoonlijke opstelling, maar ik kwam deze tegen op het internet en vond ze zo mooi dat ik ze toch eens hier moest delen! Het betreft een Dolby Atmos setup met in-celings speakers.

Ik had geen zin om alle plaatjes handmatig kleiner te maken, de rest van de plaatjes, inclusief uitleg kan je allemaal vinden op deze url:
http://home-theater.be/news/News/21-Dolby-Atmos-showcase/

Moge 2015 jullie veel nieuwe speeltjes brengen! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 31-12-2014 13:18 . Reden: Alleen directe foto's van eigen HT's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:20
Na jaaaaaren lang lurken in dit topic, stond dit nog op mijn to do lijstje van 2014:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/25a2es5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/21j6oi0.jpg

U ziet:

TV: LG 50PH6500
Receiver: Onkyo TX-NR535
Speakers: Klipsch RB51 (kabels van monster xp)
Mediaspeler: Dune D1
Oud pareltje Philips platenspeler
Samsung bakje van ziggo
Alles wordt aangestuurd met de Harmony one

Ik ben onlangs verhuisd en ben weer terug bij ziggo, tele2 was drama. Op black friday heb ik de okyo gekocht vanwege de airplay/dlna en bluetooth mogelijkheden. Ik had een yamaha. Om eerlijk te zijn vond ik het geluid van de yamaha met de klipsch speakers beter dan nu met mijn onkyo. Binnenkort wil ik eens marantz proberen. De klipschjes heb ik zo'n 4 jaar geleden 2e hands gekocht en zijn nog steeds in nieuwstaat. Nog steeds erg blij met het geluid! Ooit wil ik graag vloerstaanders van Klipsch, maar zoals je ziet past dat hier niet echt. Daarnaast vind de kleine het ook veel te interessant.

Al met al zeer tevreden! ik ben niet heel kritisch denk ik. Maar zo heb ik voor weinig geld een goeie set bij elkaar gesprokkeld, denk ik zelf. Ohja, de stickers gaan nog van de onkyo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 11:36
FeaR schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:16:
[...]

Nee, de vroegere max van 1000 posts is niet meer geldig. Bij ongeveer een tienvoud is het nu pas nodig een nieuw topic te openen.
Ah dus pas bij 10000 posts, ok dan is het nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

Nou daar zijn we ook al bijna hoor haha

Zal is kijken of ik dat gamehok hifi hol van mij is beetje redelijk op de foto kan zetten nu ik wat meer met de camera bekend ben. Belichting is zeer slecht voor foto's en het licht dat er is straalt zowat vol in de lens.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin Verbeek schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:25:
[...]
Ah dus pas bij 10000 posts, ok dan is het nog even.
Zo rond die koers, maar misschien dat ik op 01-01-2015 wel deeltje 49 open. Maar vroeger was het dus na 1000 posts aangezien de toenmalige forumsoftware het anders niet lekker aan kon. Nu kunnen topics veel groter, binnen ons Crew Forum hebben we een topic met meer dan 138.000 posts :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nog enkele overzichtsfoto's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mtZWUtil.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hlMj8dol.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZfOPdDOl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7mGys4tl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Is mooi geworden :)
Ik dacht alleen dat die verwarming ook weggewerkt zou worden? Of is dat iets wat nog komt?

Verder: je tv lijkt iets uit het lood te hangen. Wat zegt de waterpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Gezichtsbedrog, hangt perfect pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

MewBie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:32:
[...]

Een equaliser is een goedkope quick fix voor een fout/gebrek ergens in je systeem.
Totale onzin. Want als we de equalizer een DSP noemen, of room correction dan is het ineens wel bon-ton 8)7. Of als we in een wisselfilter van een speaker de speaker netjes recht maken met allerlei filters die exact hetzelfden doen en hetzelfde werken als een equalizer (maar dan wat complexer door de impedantie van de speaker en met grotere componenten, omdat het signaal sterker is), dan is er ook niets aan de hand.

Maar wee je gebeente als je een equalizer in je set gebruikt!!!1111

Ik ben het met je eens, een 7 of 10 bands grafische equalizer (met van die schuifjes) waarbij je alleen 31-63-125-250Hz etc kan instellen en niet precies een piek op 75-85Hz weg kunt filteren, doet meestal meer kwaad dan goed.

En eens met Exirion, ik zou zoeken naar een systeem dat je én goed kunt instellen (automatisch) én waarvan je daarna gewoon alle onzin uit kunt zetten, zodat je alleen het laag onder de 300Hz netjes maakt en op het juiste niveau laat spelen (daar doet je kamer corrigeerbaar verkeerde dingen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
JvS schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:42:
[...]

Totale onzin. Want als we de equalizer een DSP noemen, of room correction dan is het ineens wel bon-ton 8)7. Of als we in een wisselfilter van een speaker de speaker netjes recht maken met allerlei filters die exact hetzelfden doen en hetzelfde werken als een equalizer (maar dan wat complexer door de impedantie van de speaker en met grotere componenten, omdat het signaal sterker is), dan is er ook niets aan de hand.

Maar wee je gebeente als je een equalizer in je set gebruikt!!!1111

Ik ben het met je eens, een 7 of 10 bands grafische equalizer (met van die schuifjes) waarbij je alleen 31-63-125-250Hz etc kan instellen en niet precies een piek op 75-85Hz weg kunt filteren, doet meestal meer kwaad dan goed.

En eens met Exirion, ik zou zoeken naar een systeem dat je én goed kunt instellen (automatisch) én waarvan je daarna gewoon alle onzin uit kunt zetten, zodat je alleen het laag onder de 300Hz netjes maakt en op het juiste niveau laat spelen (daar doet je kamer corrigeerbaar verkeerde dingen).
In een perfect systeem heb je geen DSP of room correction nodig. ;)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MewBie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:50:
[...]

In een perfect systeem heb je geen DSP of room correction nodig. ;)
Als je een soort van dode kamer hebt met oneindig akoestische maatregelen hebt niet nee. In alle andere situaties (lees: in alle normale situaties) heb je daar wel profijt van, je hebt altijd kamerinvloeden en akoestische effecten in het laag, reflectie, reverm. Ook bij de beste sets.

Je hebt een achterhaalde mening over equalizers (of een audiofiele mening, dat kan ook, dan zou ik een nieuwe kabel kopen :P).

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 31-12-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
JvS schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:53:
Je hebt een achterhaalde mening over equalizers (of een audiofiele mening, dat kan ook, dan zou ik een nieuwe kabel kopen :P).
Ik ben geen die-hard audiofiel hoor, wel van mening dat het beter is om eerst te zoeken naar een andere oplossing als blindelings de equalizer/room correction aan te passen.

De MCACC op mijn Pioneer was bijvoorbeeld niet echt een vooruitgang op de geluidskwaliteit van mijn opstelling. Dus gewoon alles naar de nullijn gemikt, receiver op pure direct en alleen speaker afstanden ingesteld.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
MewBie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:08:
[...]

Ik ben geen die-hard audiofiel hoor, wel van mening dat het beter is om eerst te zoeken naar een andere oplossing als blindelings de equalizer/room correction aan te passen.

De MCACC op mijn Pioneer was bijvoorbeeld niet echt een vooruitgang op de geluidskwaliteit van mijn opstelling. Dus gewoon alles naar de nullijn gemikt, receiver op pure direct en alleen speaker afstanden ingesteld.
Deels met je eens. Maar in het laag heb je eigenlijk altijd room correction nodig. Tenzij je het niet erg vind om meerdere flinke pieken in je weergave te hebben. De ruimte akoestiek onder en boven de 200Hz (deze frequentie is afhankelijk van de grootte van de ruimte) is namelijk wezenlijk verschillend. Onder de 200Hz wordt de weergave gedomineerd door het staande golven patroon wat ontstaat. Om dat met akoestische maatregelen aan te pakken is lastig en met name groot. Electronisch corrigeren van de pieken in de respons agv staande golven is een van de belangrijkste verbeteringen die je kan doen aan je geluid. Er niks aan doen heeft niks met HiFi te maken, dan wordt het meer MyFi :).

Een voorbeeld van een inroom gemeten respons:
Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/DIYaudio/ETF_screen_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
Na veel twijfel, heel veel twijfel, toch de grootste 21:9 tv van Philips (ja die amoled van LG is nog groter, maar ook onbetaalbaar) gekocht. De 58PFL9956/12. Ik heb nu de kleinere 50 inch variant en ik ben erg gecharmeerd van het 21:9 formaat.

Nadeel is wel dat ik naast de oude tv ook overweeg om de full hd beamer te verkopen.
Naast de tv update heb ik ook kort geleden de gratis speakers van de Onkyo actie binnen gekregen. Ik heb hier nu dus een Dolby Atmos setup staan in 5.1 opstelling. 7.1 was ook leuk, maar ik kan die twee extra speakers niet kwijt.
Kortom, weer een leuke update. Foto's volgen nog.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:53:
[...]

Deels met je eens. Maar in het laag heb je eigenlijk altijd room correction nodig. Tenzij je het niet erg vind om meerdere flinke pieken in je weergave te hebben. De ruimte akoestiek onder en boven de 200Hz (deze frequentie is afhankelijk van de grootte van de ruimte) is namelijk wezenlijk verschillend. Onder de 200Hz wordt de weergave gedomineerd door het staande golven patroon wat ontstaat. Om dat met akoestische maatregelen aan te pakken is lastig en met name groot. Electronisch corrigeren van de pieken in de respons agv staande golven is een van de belangrijkste verbeteringen die je kan doen aan je geluid. Er niks aan doen heeft niks met HiFi te maken, dan wordt het meer MyFi :).

Een voorbeeld van een inroom gemeten respons:
[afbeelding]
Even een beginners vraagje . Hoe meet je dat JAG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MewBie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:08:
[...]

Mijn vorige reveiver was ook een Pioneer en ik ben juist wel fan van die MCACC, omdat je daarmee namelijk handmatig alles uit kunt zetten, behalve level, afstand (delay) en (jazeker) standing wave correction. Vooral die laatste is gewoon goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderdw schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:39:
[...]

Haha integendeel zelfs :+ . Maar heb de tv meer gehangen op het oog en op gevoel dan de 'officiële' hoe hoog moet je je tv hangen afstands- en hoogte-wiki :) .
Tja maar de wereld zegt het niet zo maar... Krijg je geen stijve nek na het kijken van een lange film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

quote: Plasma Discounter
Kijkhoogte tv
Veel mensen vinden het moeilijk om de optimale kijkhoogte van hun tv te bepalen. Of de tv nou op een meubel staat of aan de muur bevestigd is, kijkhoogte is van groot belang. Als de tv te hoog of te laag hangt kan je hier enorm veel last van krijgen. Je nek en schouders zitten altijd in een gespannen houding terwijl tv kijken juist ontspannend moet zijn. De vuistregel bij het ophangen of plaatsen van je tv is dan ook dat 1/3 van het beeldscherm op ooghoogte hangt (1/3 vanaf boven). Gemiddeld komt dit neer op een hoogte van 95 cm vanaf de grond.
Mijn televisie hangt met de onderkant op één meter hoogte dat is volgens het verhaal hierboven dus veel te hoog. Volgens de vuistregels zoals hierboven genoemd is 1/3 vanaf de bovenkant bij mij 150cm (ik heb een 50 inch plasma). Maar goed ik heb nergens last van en dan zit ik op een kijkafstand van ca. drie meter. Het is dus maar net wat je gewend bent.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 31-12-2014 18:43 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:38:
[...]

Even een beginners vraagje . Hoe meet je dat JAG ?
Heb je een meet microfoon voor nodig + geluidskaart met XLR en software. Deze kan ook, is wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Een walkthru van REW zou best handig zijn idd. Programma heeft eigenlijk teveel mogelijkheden om er makkelijk mee om te kunnen gaan. Ik heb dr geen verstand van, maar als iemand zoiets heeft of weet zou dat heel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
hoe groter de tv, hoe verder je er af zit, hoe minder erg een paar cm te hoog of te laag zou zijn..... het verschil in de stand van je hoofd is op een gegeven moment maar een paar graden lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:02
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan de rest van de factoren lijkt me...

- soort/hoogte bank/stoel
- eigen lengte
- houding (zitten/hangen)

Bij hangt hij ook "te hoog" als je puur naar het advies kijkt.
Echter hangen we op de bank... Later komen er nog relax fauteuils.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
engelbertus schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:43:
hoe groter de tv, hoe verder je er af zit, hoe minder erg een paar cm te hoog of te laag zou zijn..... het verschil in de stand van je hoofd is op een gegeven moment maar een paar graden lijkt me....
is wel zo, maar persoonlijk vind ik het ook optisch minder mooi :X .En op ooghoogte vind ik persoonlijk veel fijner kijken.Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Koos, we zien hier een Ikea Besta meubel die een meter vanaf de muur lijkt te staan. Maar hoe heb je de achterkant afgewerkt? Staat er een bureau achter?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Yep, mijn (rommelig) bureau staar daar. Ruimte van +- 2m op 3m.
Foto:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PYpmzxwl.jpg

En die achterkant valt nog meer hoor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iR6MA5il.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door lapino op 02-01-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:32:
[...]
Tja maar de wereld zegt het niet zo maar... Krijg je geen stijve nek na het kijken van een lange film?
Haha nee. Het is echt niet dat je omhoog moet kijken ofzo hoor :). Daarnaast 'lig' ik ook meer film te kijken dan ik zit en dus ligt m'n hoofd al wat schuiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Yessssssssssss

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cn8fpf.jpg

Nieuwe beste vriend opgehaald vanmiddag. Sony HW55. Vond het verschil met de HW40 toch de meerprijs waard. Daarnaast een goede deal gemaakt met de speciaalzaak waar ik ben geweest.

Ook gisteren meteen de volgende jongen opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.besthomecinema.nl/media/catalog/product/cache/3/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/i/kin-vfs-16-9_1_1.jpg

Morgen lekker installeren en genieten! Zal meteen wat foto's posten van m'n thuissituatie. Of hoe ik het noem: Thuisbioscoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nice, wel dure jongen die Sony!
Ik vond mezelf met rond de 1500-2000 al aan de hoge kant zitten. Twijfel zelf nog om mijn bestelling (Panasonic PT-AT6000) te annuleren en toch voor de Epson EH-TW7200 te gaan. Dit vanwege relatief weinig prijsberschil en de Epson heeft toch qua looks (wit...) en Super-Resolution lijkt toch wel goed te werken als ik de reviews mag geloven...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Thalaron schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:51:
Nice, wel dure jongen die Sony!
Ik vond mezelf met rond de 1500-2000 al aan de hoge kant zitten. Twijfel zelf nog om mijn bestelling (Panasonic PT-AT6000) te annuleren en toch voor de Epson EH-TW7200 te gaan. Dit vanwege relatief weinig prijsberschil en de Epson heeft toch qua looks (wit...) en Super-Resolution lijkt toch wel goed te werken als ik de reviews mag geloven...
Thanks. Is een dure jongen maar na vergelijking tussen de Epson 7200, 9200, Sony HW40 en HW55 kwam de Sony op meerdere fronten als ruime winnaar uit de bus. De Sony is veel stiller, 3 jaar garantie, betere merkbare zwartwaarde, motion hulp welke ik nog een stukje beter vond dan Superresolution en de srxd techniek welke mij echt heeft overtuigd.

Ik raad echt aan om een kijk afspraak te maken voordat je blind de Epson of Panasonic besteld. De HW40 is voor€2200 te bestellen en geeft echt een duidelijk beter plaatje dan de Epson 7200. Een scene in Oblivion was erg goed op de Epson, maar bij een scene in The Dark Knight (op het dak in het donker) viel de 7200 echt heel hard door de mand. Amper zwart of details te herkennen vanwege je eigen iets en de beperkte lens van de Epson.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-01-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
StealthyPeanut schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:23:
[...]
Ik raad echt aan om een kijk afspraak te maken voordat je blind de Epson of Panasonic besteld. De HW40 is voor€2200 te bestellen en geeft echt een duidelijk beter plaatje dan de Epson 7200. Een scene in Oblivion was erg goed op de Epson, maar bij een scene in The Dark Knight (op het dak in het donker) viel de 7200 echt heel hard door de mand. Amper zwart of details te herkennen vanwege je eigen iets en de beperkte lens van de Epson.
Bedankt voor je info.
Echter was de enige reden waarom ik de Panasonic wilde bestellen: Gunstige prijs.

Doel was max 1500 euro voor de beamer... Panasonic kon ik voor 1550 bestellen.
Epson is 1899... 2200 euro komt er hier echt niet door bij mijn vrouw ;)

Dus 1900 is al 400 boven wat eigenlijk de bedoeling was ;) Dan moet ik niet aan komen zetten met 700+ :9

Had een tijd geleden een goede review gelezen over de Epson vs Panasonic waarbij de Panasonic er op vrijwel elk punt op voorstond.

Maar ik ben nog aan het bekijken wat ik doe. Als budget geen punt was zou ik persoonlijk op de Epson TW-EH10000 wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ga niet van reviews uit maar ga naar zodiakale speciaal zaken waar ZE de beamers in een donkere ruimte hebben hangen. Bepaal dan jouw beslissing.

Grootste fout zou zijn om een beamer van €1800 te kopen en je te ergeren aan donkere scènes en storende details in het donker.

Dan liever 2 maanden wachten en een projector kopen helemaal naar m'n zin.... Neem het aub aan en ga je eigen ogen de kost geven. Reviews geven een leuk advies maar geen uitkomst...... Helaas, anders was het makkelijk geweest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
@Loondijke

Heb je ook de actie van de Sony beamer gehad ?
Kreeg dr een ps4 bij als je de HW55 bestelde, die ben ik nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
StealthyPeanut schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:20:
Ga niet van reviews uit maar ga naar zodiakale speciaal zaken waar ZE de beamers in een donkere ruimte hebben hangen. Bepaal dan jouw beslissing.
Maar als je thuis niet een donkere kamer hebt zul je in de winkel dus niet zien wat je thuis te zien krijgt. Reflecterend ligt van een wit plafond / muur, ook al is de kamer "donker", kan nog steeds funest zijn voor je zwartwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
Resultaat mag er wezen!

Ik twijfelde over zo'n koof met scherm, nu weet ik het zeker; ik wil dat ook!
Hoe heb je het aangepakt / kun je me op weg helpen? evt pm ivm on topic blijven. Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grandisimo schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:39:
@Loondijke

Heb je ook de actie van de Sony beamer gehad ?
Kreeg dr een ps4 bij als je de HW55 bestelde, die ben ik nu aan het installeren.
Klopt, maar ik heb een mooie deal kunnen maken die de ps4 en de 3d brillen meteen bij hem te laten.
Max Hunt schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:28:
[...]

Maar als je thuis niet een donkere kamer hebt zul je in de winkel dus niet zien wat je thuis te zien krijgt. Reflecterend ligt van een wit plafond / muur, ook al is de kamer "donker", kan nog steeds funest zijn voor je zwartwaardes.
Natuurlijk is dat waar, maar ook dit is gewoon te simuleren bij de betere speciaal zaken. Licht aanzetten, deur Open voor lichtinval etc. Dit is geen probleem.

Mijn punt is, dat je niet op reviews een dure beamer moet bestellen maar de moeite moet nemen om een uurtje de beamers met je eigen ogen te vergelijken. De Sony heeft een hele andere techniek dan de Epson en Panasonic. Niet te beschrijven, maar de look is anders. Plus dat je dan het lawaai wat de beamer zelf maakt kunt horen. Iets wat voor mij ook echt cruciaal was.

Stop met lezen, ga je eigen ogen de keuze laten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Ik heb bij de aanschaf van mij TW7200, deze vergeleken met de TW9200, en de HW55.

Gezien op de tw7200 toen een erg interessante korting was, was dit toen de meest logische keuze.
De 9200 was iets zwarter, maar ik zag weinig tot geen meer detail in het zwart, en deze had een meerprijs van 700 euro. Ik vond dit het prijsverschil niet waard.

De HW55 was nog een stuk fors duurder, deze beamer was wel degelijk een stapje beter, en gaf een meer filmische look. Dit is echt iets waar je van moet houden, maar viel voor mij af door de prijs. Ik vond het niet zoveel beter, dan dat de meerprijs was.

Laatst heb ik ook nog de VPL-VW300 gezien, en tja dit is echt een grote stap voorruit. Grote kans dat deze techniek betaalbaar is wanneer mijn 7200 versleten is. :)

Maar het valt of staat bij de acties die er momenteel zijn op de beamers, toen ik ging kijken was er niets te doen aan de prijs van de Sony, en waren de Epson acties actief. Als er nu acties zijn op de Sony, kan deze wellicht veel interessanter zijn.

Ow en mocht je twijfelen over de TW7200, de nieuw toegevoegde firmware met detail enhancement, werkt echt goed!

En zoals hierboven al aangegeven is, als je gaat projecteren in een ruimte met lichte wanden, en geen complete darkroom heeft het meestal geen zin om een duurder model te kiezen. Alle details in het zwart zijn dan toch meteen weg door reflecties van de muren. Ik heb een redelijk donkere ruimte, maar nog lang niet donker genoeg om alles uit de tw7200 te halen, laat staan een duurder model.

[ Voor 19% gewijzigd door Cobaltjeh op 04-01-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
StealthyPeanut schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Natuurlijk is dat waar, maar ook dit is gewoon te simuleren bij de betere speciaal zaken. Licht aanzetten, deur Open voor lichtinval etc. Dit is geen probleem.

Mijn punt is, dat je niet op reviews een dure beamer moet bestellen maar de moeite moet nemen om een uurtje de beamers met je eigen ogen te vergelijken. De Sony heeft een hele andere techniek dan de Epson en Panasonic. Niet te beschrijven, maar de look is anders. Plus dat je dan het lawaai wat de beamer zelf maakt kunt horen. Iets wat voor mij ook echt cruciaal was.

Stop met lezen, ga je eigen ogen de keuze laten maken!
Probleem wat ik heel erg vaak heb met "winkels" is dat ze nogal eens een handje hebben van "er zit meer marge op dit model dus we doen de instellingen dusdanig dat hij eruit springt"

Vanuit welke speciaalzaak heb jij je Sony HW55 beoordeeld en aangeschaft? Ik kon er hier in de buurt in elk geval geen zinvolle vinden. Ben al een keer bij een zaak in de buurt geweest en tsja... daar kon ik feitelijk maar beter doorsparen tot ik een budget had van 6000-9000 euro... tsja... ik wil rond de 2500-3000 euro blijven (dat is dus incl. scherm)..

En buiten of ze het kunnen simuleren, elke ruimte is natuurlijk anders. Ik heb hier enkel een wit plafond dat verstorend kan werken.

Ik geloof direct, vanwege het verschil in techniek, dat de Sony HW55 een betere projector is. De Sony HW40 mag dan wel gunstiger geprijst zijn, hij is nog altijd VANAF 700 euro meer dan mijn budget toelaat... (gewenste screen kost ong. 1000 euro)

700 euro op 1500 euro is nogal een fors verschil.
Vanaf de 7200 welke vanaf 1899 is is het "slechts" 300 euro natuurlijk... echter is dat bovenop de al 400 euro extra...

Maar goed, een goede showroom sla ik zeker niet af, ik heb er echter geen kunnen vinden die niet slechts gouden screens en platinum projectors wilt verkopen...

Nog even zitten zoeken... en ja het blijft "lezen" maar toch:
http://www.projectorrevie...ter-projector-comparison/

Hier worden 4 projectors vergeleken waaronder de Sony HW40 en de Epson TW-EH7200.
Gezien hier de Sony HW55 ook deels besproken wordt (ivm duurdere broer van de HW40) waarbij ze hier ook aangeven dat de Epson meer een concurrent is voor de HW55.

Punt... 1900 -> 2200 is in bovenstaande review (op papier dus) dan toch veel extra... laat staan de HW55 voor 2800 euro. Begrijp me niet verkeerd, tips e.d. zijn uiteraard welkom, maar ik kan helaas niet "ff" 1000 euro erbij toveren. En uiteraard kan ik langer wachten. Echter moet het wel een aankoop zijn die mijn vrouw ook kan verteren. 2500-3000 was prima. Dan denk ik niet dat ze me vrolijk aan zal kijken wanneer ik aangeef dat ik eerder rond de 4000 euro wil uitgeven 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 04-01-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Thalaron schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:59:
[...]

Maar goed, een goede showroom sla ik zeker niet af, ik heb er echter geen kunnen vinden die niet slechts gouden screens en platinum projectors wilt verkopen...
Goede winkels, met calibratie en al:

ITC Home Theater: http://www.hometheater.nl/site/

Hier heb ik mijn epson gekocht:
Deze heeft een ruimte met wit plafond, en donkere muren. (Tenzij ze het plafond al aangepast hebben.)

Cinedream / Home @ the movies:
http://www.homeatthemovies.be/cms/
http://www.cinedream.be/

Hier een uitstekend verzorgde demo dag gehad.

Beide zullen waarschijnlijk niet in de buurt liggen, maar als je echt bij een specialist de projector wil bekijken zal je wel bij 1 van de 2 moeten aankloppen. Helaas doen deze winkels weinig tot niets op de low end markt. De epson 7200 is meestal de goedkoopste projector die ze verkopen.

Want een ongecalibreerde beamer bezichtigen/kopen is werkelijk doodzonde naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Calibreren kan ik zelf (heb wat spullen in huis)

En tsja, een 110" Plasma ligt helaas buiten mijn budget... Dus wil gewoon ze goed als mogelijk bijnen een bepaald budget. Wanneer 4K betaalbaar wordt komt er vanzelf een keer een betere te hangen.

Ik zal na mijn werk eens kijken of 1 van de 2 enigzins te doen is om te bezoeken. Thnx in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik heb bij cinemike de sony vw1100 gezien... Daar is mijn hw55es niks bij haha. Wat een mooie kleuren en scherpte en dat was niet eens 4k materiaal.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Maar goed... Ik denk dat we het met zijn alle eens kunnen zijn dat wanneer ik mijn Toyota Yaris zou gaan vergelijken met een auto die bijna 2x zo duur is of een veelvoud daarvan hij ook beter zal rijden...

Indien ik bij een projector tussen de 1500-2000 euro aan budget heb (lees: vrouwlief vind dat wel genoeg)
en daarbij 1000 euro voor een tabtensioned scherm. Geen dedicated ruimte beschikbaar heb welke geschikt is en het in de woonkamer moet doen met een wit plafond (wel donkere achterwand en zijwanden en verder volledig verduisterbaar). Zal het toch nooit perfect worden. Maar perfectie is niet mijn doel. Mijn 1e doel is eigenlijk simpel: De bioscoop overbodig maken.

Bioscoop heeft betere omstandigheden voor het beeld... echter zit ik me altijd te irriteren aan vele mensen om me heen die zich niet kunnen gedragen of een hoop herrie maken.

Ik ben binnenkort 4 dagen (lang weekend) vrij dus zal dan eens kijken waar ik nog eens goed kan vergelijken IRL.

Ik zal eventuele bevindingen hier uiteraard met jullie delen en t.z.t. foto's plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Cobaltjeh schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:22:
[...]

Goede winkels, met calibratie en al:

ITC Home Theater: http://www.hometheater.nl/site/

Hier heb ik mijn epson gekocht:
Deze heeft een ruimte met wit plafond, en donkere muren. (Tenzij ze het plafond al aangepast hebben.)

Cinedream / Home @ the movies:
http://www.homeatthemovies.be/cms/
http://www.cinedream.be/

Hier een uitstekend verzorgde demo dag gehad.

Beide zullen waarschijnlijk niet in de buurt liggen, maar als je echt bij een specialist de projector wil bekijken zal je wel bij 1 van de 2 moeten aankloppen. Helaas doen deze winkels weinig tot niets op de low end markt. De epson 7200 is meestal de goedkoopste projector die ze verkopen.

Want een ongecalibreerde beamer bezichtigen/kopen is werkelijk doodzonde naar mijn mening.
Ik heb ook een topdag gehad bij Home @ The Movies. Gewoon bij Werner thuis, bakje koffie en onbevooroordeeld beamers bekijken. Echt de moeite waard om te gaan bekijken.
Thalaron schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:48:
Maar goed... Ik denk dat we het met zijn alle eens kunnen zijn dat wanneer ik mijn Toyota Yaris zou gaan vergelijken met een auto die bijna 2x zo duur is of een veelvoud daarvan hij ook beter zal rijden...

Indien ik bij een projector tussen de 1500-2000 euro aan budget heb (lees: vrouwlief vind dat wel genoeg)
en daarbij 1000 euro voor een tabtensioned scherm. Geen dedicated ruimte beschikbaar heb welke geschikt is en het in de woonkamer moet doen met een wit plafond (wel donkere achterwand en zijwanden en verder volledig verduisterbaar). Zal het toch nooit perfect worden. Maar perfectie is niet mijn doel. Mijn 1e doel is eigenlijk simpel: De bioscoop overbodig maken.

Bioscoop heeft betere omstandigheden voor het beeld... echter zit ik me altijd te irriteren aan vele mensen om me heen die zich niet kunnen gedragen of een hoop herrie maken.

Ik ben binnenkort 4 dagen (lang weekend) vrij dus zal dan eens kijken waar ik nog eens goed kan vergelijken IRL.

Ik zal eventuele bevindingen hier uiteraard met jullie delen en t.z.t. foto's plaatsen!
Daar heb je helemaal gelijk in. Als het in een woonkamer betreft, moet je je afvragen of je de meerprijs van de TW9200 of HW40 het waard vind natuurlijk. Het blijft gewoon heel erg veel geld.

Omdat ik in een dedicated kijk met 0% licht, heb ik mijn ogen laten bepalen en daarna m'n budget bekeken. Ik kon ook de HW40 of TW7200 kopen en me bij elke donkere scene ergeren aan het verloren gaan van details. Daarnaast was het lawaai wat uit de Epsons kwam voor mij ook een stoorfactor. De Sony projectoren zijn zo stil dat ik ze niet hoor bij stille scenes op 1 meter afstand. Ook de 3 jaar garantie van de Sony is voor mij echt veel waard. Ook vond ik de SXRD techniek in de Sony echt natuurlijk overkomen.

Dat zijn voor mij de redenen geweest om voor de HW55 te gaan. Daarnaast heeft de HW55 mij € 2500,- gekost en was de HW40 € 2200,-. Ook een klein prijsverschil i.p.v. de € 3.000,- die je overal ziet.

Ik heb wat foto's gemaakt van mijn Zolder HT Work-In-Progress. Mijn doel heb ik gisteren bereikt in ieder geval; De eerste film is bekeken in de Home Cinema.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ymy5xk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/n1qr80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/5fgml2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/69qiyq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/33m0t1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/21f09ra.jpg

Het is nog een dikke Work-In-Progress met de volgende TO-DO lijst;

- Kabels wegwerken (kabelgoten plaatsen)
- Onderdelen antraciet schilderen welke nog niet antraciet zijn
- Zwarte gordijnen ophangen aan de achterzijde en zijkant.
- Het raam achter het scherm wegwerken door een doek te spannen of gordijnen te hangen.
- Bordjes ophangen
- Stand maken voor de center speaker
- Zwarte hoezen kopen voor de Chaise Longues

Wat je ziet (of niet ziet);

- Sony HW55
- Kingpin VFS210 scherm (230cm diagonaal)
- Marantz SR5007
- Boston Acoustics A25 (4x)
- Boston Acoustics A225C
- BK XXLS400
- HTPC i3 met XBMC
- Server 12TB (staat beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Wow wat een beeld zeg geeft die beamer,super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heel moeilijk om foto's te maken helaas met een smartphone :).

Nu een fullscreen foto van de HW55.

Afbeeldingslocatie: http://www.projectorreviews.com/wp-content/uploads/2013/12/vpl-hw55es_skyfall_city2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.projectorreviews.com/wp-content/uploads/2013/12/vpl-hw55es_startrek_ship.jpg

Bron; http://www.projectorrevie...-hw55-es-image-quality-2/

[ Voor 31% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-01-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:21
Super super mooi. Wat is de volgende stap? Zou begrijpen als je je ook je audio aan gaat pakken icm zo'n mooie beamer.
Nu heb je een redelijke low end audio set en high end video set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
super echt, ziet er top uit.

Wat betreft inderdaad verdient de audio in verhouding ook wel een upgrade :) .Een paar vloerstaanders misschien :)

[ Voor 70% gewijzigd door freaky35 op 05-01-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Versteegrob schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:04:
Super super mooi. Wat is de volgende stap? Zou begrijpen als je je ook je audio aan gaat pakken icm zo'n mooie beamer.
Ik zou zelf de kamer aankleden en genieten... vooral dat laatste :D genieten!

zelf nog steeds aan het lurken voor ideeen van mijn eigen dedicated video-zolder. Maar is een meerjarenplan momenteel :P tenzij ik een leuke loterij-prijs pak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
Ziet er erg mooi uit inderdaad. Voor een aantal tientjes aan verf en andere afwerkmaterialen de kamer mooi strak maken en dan inderdaad genieten. Vloerstaanders zijn leuk maar ik denk dat dit icm. die beamer al erg mooi is voor een zoldertje :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Jammer dat mijn zolder niet hoog genoeg is om dit in te bouwen, de enige optie is stuk aanbouwen hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Versteegrob schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:04:
Dank je :).

Omdat het echt een videozaal is, wordt er amper muziek geluisterd. Voor het geluid tijdens films en series, is het in mijn ogen lowmid end. Low end vind ik de Z-5500 en andere kant-en-klare sets. Terwijl deze ook al redelijk kunnen klinken.

Met de A25's kan ik voorlopig echt nog goed vooruit. Zeker met de BK XXLS400 als ondersteuning ben ik een tevreden man. De Marantz stuurt ze ook nog goed aan ook. Waar ik wel aan zit te denken is een 7.1 of 7.2 opstelling met 2 A25's erbij en 1 XXLS400 erbij.

Daarnaast vind ik de HW55 eigenlijk meer midhigh end. Hierboven komen nog de onbetaalbare projectoren met sublieme beeldkwaliteit.
NoepZor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:26:
Ziet er erg mooi uit inderdaad. Voor een aantal tientjes aan verf en andere afwerkmaterialen de kamer mooi strak maken en dan inderdaad genieten. Vloerstaanders zijn leuk maar ik denk dat dit icm. die beamer al erg mooi is voor een zoldertje :)
Dank je. Inderdaad, nu nog afwerken en dan genieten. Heerlijk :).
freaky35 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:06:
super echt, ziet er top uit.

Wat betreft inderdaad verdient de audio in verhouding ook wel een upgrade :) .Een paar vloerstaanders misschien :)
Dank je. Vloerstaanders kan, maar op dit moment beetje overkill in deze ruimte. :+

Even voor de duidelijkheid; dit is een tijdelijke HT. Binnen nu en 2 jaar gaan we verhuizen (als ik het huis tenminste goed verkocht krijg :)). Dus ik ga nu zo min mogelijk nog investeren in deze HT. Hij moet er natuurlijk wel gewoon afgwerkt uitzien straks :).

[ Voor 42% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-01-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

Lekker met die a25's blijven zitten dan!
Dat kan dan altijd nog in het nieuwe huis.

Maar die beamer geeft inderdaad echt machtig mooi beeld zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:59
Idd gaat erom waar jij tevreden mee bent. Heb vroeger ook op een zolder gezeten, met vloerstaanders. Kan je echt zeggen dat wanneer je echt van die dingen wilt genieten, daar andere direct weer last van hebben.

Daarbij: die boston zijn toch prima speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
NoepZor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:26:
die beamer is inderdaad al geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 22:17
Dit is mijn bescheiden zolder HT. :) Sinds een tijdje zijn de spullen verhuist van mijn slaapkamer naar de zolder, wat het geluid zeer zeker ten goede is gekomen. De speakers/subwoofer waren eigenlijk een beetje te veel voor mijn slaapkamer, zeker in combinatie met de harde kale muren. Na 2,5 jaar nog altijd zeer tevreden met de Wharfedale speakers en BK subwoofer, alhoewel de subwoofer (en tv) wel een of twee maatjes groter mogen sinds ik verplaatst ben naar de zolder.

Gear:
-Onkyo TX-NR515
-Wharfdale Diamond 10.2
-Wharfedale Diamond 10.cs
-Wharfedale Diamond 10.dfs
-BK XLS 200
-Auralex Subdude HD
-LG 42LM640S (voorzien van Ikea ledstrips)
-Ac Ryan Play-on HD Mini i.c.m. 2 x 2TB Western Digital externe HDD

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/15hmqu8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/n33wch.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/rr6zi0.jpg

[YouTube: http://youtu.be/h5ETwwJZEEk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
fruxxxano schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:55:
Dit is mijn bescheiden zolder HT. :) Sinds een tijdje zijn de spullen verhuist van mijn slaapkamer naar de zolder, wat het geluid zeer zeker ten goede is gekomen. De speakers/subwoofer waren eigenlijk een beetje te veel voor mijn slaapkamer, zeker in combinatie met de harde kale muren. Na 2,5 jaar nog altijd zeer tevreden met de Wharfedale speakers en BK subwoofer, alhoewel de subwoofer (en tv) wel een of twee maatjes groter mogen sinds ik verplaatst ben naar de zolder.

Gear:
-Onkyo TX-NR515
-Wharfdale Diamond 10.2
-Wharfedale Diamond 10.cs
-Wharfedale Diamond 10.dfs
-BK XLS 200
-Auralex Subdude HD
-LG 42LM640S (voorzien van Ikea ledstrips)
-Ac Ryan Play-on HD Mini i.c.m. 2 x 2TB Western Digital externe HDD

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
ik heb deze BK ook en het is vind ik inderdaad een sub voor kleine ruimtes.
Voor een grote ruimte is echt een grotere sub nodig om de kamer te vullen :) .

Dat word dus een andere sub of???

Maar mooie setup zo hoor :)

Helpt het trouwens ook niet als je de sub dude er onder vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 22:17
freaky35 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:02:
[...]

ik heb deze BK ook en het is vind ik inderdaad een sub voor kleine ruimtes.
Voor een grote ruimte is echt een grotere sub nodig om de kamer te vullen :) .

Dat word dus een andere sub of???

Maar mooie setup zo hoor :)

Helpt het trouwens ook niet als je de sub dude er onder vandaan haalt?
Thanks! De Subdude weghalen is misschien wel een goed idee, ik ga het eens proberen. Toen alles nog een verdieping lager stond, dreunde de subwoofer best wel hard door in de woonkamer (en waarschijnlijk ook bij de buren). Nu alles op zolder staat is dit niet zo'n groot probleem meer.

Een andere subwoofer is helaas (nog) geen optie, maar dat staat zeker op de wishlist! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
np!,misschien ook een idee om de sub iets meer naar een hoek van de kamer te zetten, geeft ook meer output. Beetje spelen dus met de opstelling, kijken waar de sub het beste klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
StealthyPeanut schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb wat foto's gemaakt van mijn Zolder HT Work-In-Progress. Mijn doel heb ik gisteren bereikt in ieder geval; De eerste film is bekeken in de Home Cinema.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is nog een dikke Work-In-Progress met de volgende TO-DO lijst;
Prachtig hoor. Beeld lijkt in zo'n 'donkere kamer' ook magnifiek te zijn :P

Ik heb zelf wel eens een projector overwogen en hier ook in de woonkamer getest, maar dat pakte niet goed uit: ik heb lichte muren en gordijnen waardoor heel m'n kamer te veel verlicht werd door de projector. Dan is een redelijke ruimte die je daar dedicated voor kunt gebruiken toch wel bijzonder fijn! (en nee, ik ga mijn woonkamer niet donker maken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
StealthyPeanut schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:38:
Heel moeilijk om foto's te maken helaas met een smartphone :).

Nu een fullscreen foto van de HW55.
Denk je of denkt iemand dat een scherm altijd beter is dan een glad gestucte muur met speciale verf?
Dat laatste kost me 200,-, een goed scherm van 136" het veelvoud...

mbt audio in de HT ruimte: ik heb gisteren in mn HT ruimte Star Trek Into darkness gekeken, op een 2e hands Boston A setje van MP voor nog geen 100,-. Ik werd compleet weggeblazen wat een fantastisch geluid. Qua looks.. tja t is donker ;)
Qua beeld kan ik nog heel veel winnen; ik projecteer op een gele gespoten muur met een 720p beamer. De grap is, als je helemaal in de film zit boeit t niet... toch kriebelt het zeker na bovenstaande foto's! Stel dat je daarop een film als Gravity in 3d ziet.. word je gek!! :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Pjotr22 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:49:
[...]

Denk je of denkt iemand dat een scherm altijd beter is dan een glad gestucte muur met speciale verf?
Dat laatste kost me 200,-, een goed scherm van 136" het veelvoud...

mbt audio in de HT ruimte: ik heb gisteren in mn HT ruimte Star Trek Into darkness gekeken, op een 2e hands Boston A setje van MP voor nog geen 100,-. Ik werd compleet weggeblazen wat een fantastisch geluid. Qua looks.. tja t is donker ;)
Qua beeld kan ik nog heel veel winnen; ik projecteer op een gele gespoten muur met een 720p beamer. De grap is, als je helemaal in de film zit boeit t niet... toch kriebelt het zeker na bovenstaande foto's! Stel dat je daarop een film als Gravity in 3d ziet.. word je gek!! :9~ :9~ :9~ :9~
Het projectie vlak is uiteraard belangrijk...
Een GOED scherm zal denk ik al snel beter zijn dat een muur met (speciale) verf erop...
Als je een scherm hebt dat niet strak is zal een geverfde muur lijkt me al snel beter zijn.

Als ik het goed heb heeft hij een gespannen scherm opgehangen. Ik denk niet dat je dit met wat verf goed zal maken. Althans niet wanneer het niet helemaal perfect en glad is. Ikzelf ga voor de TAB270-16:9 welke ik qua prijs erg schappelijk vind (Projecta ter vergelijking kost deze variant meen ik rond de 2500 euro).

1000 euro t.o.v. 200 euro is uiteraard behoorlijk. Maar goed, niet iedereen heeft een aparte ruimte. Een grote vlakke wand in de woonkamer vond ikzelf niet echt een mooie oplossing. Dus een oprolbaar scherm (elektrisch) kost wellicht wat geld. Echter kan die wel mooi voor de TV langs gaan zodat het zo min mogelijk in de weg zit.

Update over onze "woonkamer bios"
Het vrouwtje was aan hetzelfde aan het denken als mijzelf 8)
Iets van een zwart rolgordijn of andere "onzichtbare" oplossing voor het witte plafond maken voor beter beeld O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 05-01-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
k heb een korte tijd een pico-projector te leen gehad, en gebruikt op een lelijke gele muur vol gaten en vlekken.... toch was het voor gamen fantastisch en voor films ook best te doen.

tuurlijk kan je het perfect maken, maar bedenk ook hoeveel je er voor over hebt, en hoeveel je er echt nog mee "wint"....

zelf ga ik ook voor een wand van gipsplaten en dat vlak maken. in het donker zal dat prima beeld geven zonder een arm en een been te kosten (en zal het een veel betere ervaring geven dan met vlekken en a4'tjes aan de wand over de grote vlekken 8)7 ). Maar als je het geld er voor over hebt, is een scherm wel beter.... de vraag is hoeveel beter ;) en dat verschilt voor iedereen....

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 05-01-2015 19:56 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic