Ik heb bij de aanschaf van mij TW7200, deze vergeleken met de TW9200, en de HW55.
Gezien op de tw7200 toen een erg interessante korting was, was dit toen de meest logische keuze.
De 9200 was iets zwarter, maar ik zag weinig tot geen meer detail in het zwart, en deze had een meerprijs van 700 euro. Ik vond dit het prijsverschil niet waard.
De HW55 was nog een stuk fors duurder, deze beamer was wel degelijk een stapje beter, en gaf een meer filmische look. Dit is echt iets waar je van moet houden, maar viel voor mij af door de prijs. Ik vond het niet zoveel beter, dan dat de meerprijs was.
Laatst heb ik ook nog de VPL-VW300 gezien, en tja dit is echt een grote stap voorruit. Grote kans dat deze techniek betaalbaar is wanneer mijn 7200 versleten is.
Maar het valt of staat bij de acties die er momenteel zijn op de beamers, toen ik ging kijken was er niets te doen aan de prijs van de Sony, en waren de Epson acties actief. Als er nu acties zijn op de Sony, kan deze wellicht veel interessanter zijn.
Ow en mocht je twijfelen over de TW7200, de nieuw toegevoegde firmware met detail enhancement, werkt echt goed!
En zoals hierboven al aangegeven is, als je gaat projecteren in een ruimte met lichte wanden, en geen complete darkroom heeft het meestal geen zin om een duurder model te kiezen. Alle details in het zwart zijn dan toch meteen weg door reflecties van de muren. Ik heb een redelijk donkere ruimte, maar nog lang niet donker genoeg om alles uit de tw7200 te halen, laat staan een duurder model.
[
Voor 19% gewijzigd door
Cobaltjeh op 04-01-2015 10:22
]