Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ja gaat hem dus niet worden, dan haal ik liever de 9.2 versterkers met 200 watt. Heeft er iemand ervaring met de 9.2 versterkers met 5.1 films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:33:
Ja gaat hem dus niet worden, dan haal ik liever de 9.2 versterkers met 200 watt. Heeft er iemand ervaring met de 9.2 versterkers met 5.1 films?
Staar je niet te blind op vermogen, de ene 200 Watt is de andere niet. Tevens heb je lang niet zo veel nodig, voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal nodig. Die Sony STR-520 trekt 240 Watt en die 100 Watt per kanaal is dan ook puur gemeten op stereo, in surround houd je minder over.

9.x versterkers hebben veelal dingen als Dolby Pro Logic IIz aan boord welke standaard 5.1 tracks kunnen converteren naar een set-up met meer aanwezige speakers. Dus qua geluid zal het altijd wel op een manier uit de speakers komen die aan zijn gesloten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
FeaR schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:45:
[...]

Staar je niet te blind op vermogen, de ene 200 Watt is de andere niet. Tevens heb je lang niet zo veel nodig, voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal nodig. Die Sony STR-520 trekt 240 Watt en die 100 Watt per kanaal is dan ook puur gemeten op stereo, in surround houd je minder over.

9.x versterkers hebben veelal dingen als Dolby Pro Logic IIz aan boord welke standaard 5.1 tracks kunnen converteren naar een set-up met meer aanwezige speakers. Dus qua geluid zal het altijd wel op een manier uit de speakers komen die aan zijn gesloten.
Damm, zo weinig. Want in de handleiding zag ik staan dat het op stereo 120watt was en bij 7.1 100 of 90 watt. Maar geloof best dat het niet 800 watt is.

De Dolby Pro Logic IIz heeft de STR-520 ook. Het mixed de 5.1 geluiden ook heel goed naar 7.1. Ik merk het verschil wel goed tussen 5.1 en 7.1 films. Daarom wil ik ook graag naar 9.2, omdat ik dan bredere fronts heb. Dan moet ik wel mijn B&W 602.5 vervangen. Wellicht na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:01:
[...]

Damm, zo weinig. Want in de handleiding zag ik staan dat het op stereo 120watt was en bij 7.1 100 of 90 watt. Maar geloof best dat het niet 800 watt is.

De Dolby Pro Logic IIz heeft de STR-520 ook. Het mixed de 5.1 geluiden ook heel goed naar 7.1. Ik merk het verschil wel goed tussen 5.1 en 7.1 films. Daarom wil ik ook graag naar 9.2, omdat ik dan bredere fronts heb. Dan moet ik wel mijn B&W 602.5 vervangen. Wellicht na de zomer.
Ik zou eerder die Creative speakertjes en/of de receiver vervangen. Vind het persoonlijk wel zonde om een paar van die mooie B&W's op een 'budget' receiver aan te sluiten.

Wel creatieve setup verder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
ik weet niet hoe kwalitatief goed die melkpakjes zijn, maar als je minder geeft om de kwaliteit van de versterking van die speakers is het best wel te doen met twee goedkope 5.1 met front A/B recievers/versterkers. Ik denk dat het moet kunnen als je de pre-outs gebruikt van alle surround kanalen. Even voor de duidelijkheid, ik noem de ''middenspeakers'' surround (S) en de achtersten surround back (SB).

2 Y-kabels van Pre-out SR en SL -> ingang front en center. Je gebruikt front A en Front B zodat je 3 paar speakers hebt met hetzelfde geluid.
2 Y-kabels van de Pre-out SBR en SBL -> ingang front en center. Je gebruikt front A en Front B zodat je 3 paar speakers hebt met wederom hetzelfde geluid.

Of zit ik nou verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Bierdopje120 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:21:
ik weet niet hoe kwalitatief goed die melkpakjes zijn, maar als je minder geeft om de kwaliteit van de versterking van die speakers is het best wel te doen met twee goedkope 5.1 met front A/B recievers/versterkers. Ik denk dat het moet kunnen als je de pre-outs gebruikt van alle surround kanalen. Even voor de duidelijkheid, ik noem de ''middenspeakers'' surround (S) en de achtersten surround back (SB).

2 Y-kabels van Pre-out SR en SL -> ingang front en center. Je gebruikt front A en Front B zodat je 3 paar speakers hebt met hetzelfde geluid.
2 Y-kabels van de Pre-out SBR en SBL -> ingang front en center. Je gebruikt front A en Front B zodat je 3 paar speakers hebt met wederom hetzelfde geluid.

Of zit ik nou verkeerd te denken?
Ik snap wat je bedoelt, maar dan ga ik liever over na 9.2. Zoals inZane het al zegt, ik heb de goedkoopste versterker. Deze had ik in december gehaald, nadat mijn geluidskaart kapot ging. Tegenwoordig hebben alle mobo's een hdmi out, deze heeft LPCM. En deze verterker was toen 200 euro, en een een goede geluidskaart was ook rond die bedrag.

Maar toen had ik de B&W's niet, de satellite speakers vervangen kan bijna niet. 1 Weinig plek, 2 Compacte speakers zullen denk ik vergelijkbare performance hebben. En ik weet hoe belangrijk de 3 direction output is, misschien minder vermogen maar wel op korte afstand ruimtelijk geluid.

Alleen ik weet niet welke merk receiver op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft voor 9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Merken zeggen daar niet zo veel in. Je kunt beter opzoek gaan naar modellen. Zoek iets in jouw budget, ga googlen naar reviews en je vindt vanzelf vergelijkbare versterkers. 2de Hands is aan te raden voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Bierdopje120 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:12:
Merken zeggen daar niet zo veel in. Je kunt beter opzoek gaan naar modellen. Zoek iets in jouw budget, ga googlen naar reviews en je vindt vanzelf vergelijkbare versterkers. 2de Hands is aan te raden voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik denk dat mijn volgende upgrade eerder na 9.2 top kwaliteit gaat. Het heeft geen zin om van slecht naar minder slecht te gaan. Beter iets langer doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Update van mijn OPPO reparatie: Na eventjes testen blijkt dat ie geen problemen heeft met een ander SATA-loopwerk. Nu even voorzien van de DVD-drive van mijn server, en speelt zonder problemen CD's en DVD's weer af. :)

Binnenkort dus maar eens op zoek naar een goedkoop SATA BD-ROM loopwerkje en dan de boel netjes pas maken in het chassis van de speler. En dan ook even een nette tutorial posten, want ik had al gemerkt dat er meer mensen zijn die problemen hebben met overleden loopwerken van de BDP-80, -83(SE) en -93. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Alleen ik weet niet welke merk receiver op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft voor 9.2.
Vanaf 850 euro heb je al wat 9.2 receivers van Onkyo en Pioneer. Vanaf een euro of 1400 komen daar nog modelen van Denon en Yamaha bij. Plus natuurlijk de hogere series van de eerder genoemde merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Je zegt het, alsof de bedragen niks zijn FeaR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Bierdopje120 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:57:
Dat klopt toch ook :?
Als je 9.2 wilt ben je gewoon redelijk wat kwijt momenteel - zowel in je beurs als qua ruimte.

* The Eagle heeft medelijden met die melkpakjes die dat 9.2 geweld moeten gaan verstouwen - vraag me af of ze dat lang trekken.

Nog even en de budget setjes worden niet langer meer met achterspeakers uitgerust, maar met een keten van speakers aan / achter elkaar a la een slinger kerstlampjes. Hoe meer speakers hoe beter enzo :D
Overigens is dat eigenlijk niet eens zo'n gek idee....hmmm

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er over praten kost niets ;) Plus dat ik de prijzen nog behoorlijk mee vind vallen om eerlijk te zijn. Had niet verwacht voor 850 euro al een 9.2 receiver te hebben. Of dat het dat bedrag waard is in combinatie met die speakers/opstelling is weer een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
FeaR schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:49:
Of dat het dat bedrag waard is in combinatie met die speakers/opstelling is weer een tweede...
Vraag me of t icm welke speakerset dan ook of dat het waard is. Volgens mij liggen de blue rays met 9.2 niet voor t oprapen ;-)
\offtopic

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Ja, 850 is niet veel. Want ik denk dat je wel 10 jaar zoet bent met die versterker. Ik denk dat die melkpakjes opstelling van mij veel satellite speakers verslaat. Misschien niet met power maar wel met hun doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:47:
Ja, 850 is niet veel. Want ik denk dat je wel 10 jaar zoet bent met die versterker. Ik denk dat die melkpakjes opstelling van mij veel satellite speakers verslaat. Misschien niet met power maar wel met hun doel.
Mja, heel eerlijk: dat soort uitspraken kun je eigenlijk alleen staven door te luisteren. Al denk ik persoonlijk wel dat doordat ze in verschillende hoeken boven elkaar staan, je eerder uitdovingseffecten EN versterkende effecten door elkaar krijgt in zo'n kleine ruimte, en dat kan het eigenlijk gewoonweg niet ten goede komen. Maar that's just me met wat natuurkundige wetmatigheden ;)

Het geluid zal ongetwijfeld overal vandaan komen, dat geloof ik meteen, maar of het beter klinkt, tsja, dat is toch altijd subjectief. De ene rear is de andere ook niet natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld vloerstaanders als rears / sattelites, dan praat je al meteen over iets heel anders natuurlijk :)

Laat onverlet: als jij er heel erg blij mee bent en het geweldig vind klinken: vooral zo houden :)

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: stel je zou naar 9.2 gaan...waar wil je dan in 's hemelsnaam die twee subwoofers laten? Was je van plan d'r op te gaan ziten ofzo :?

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 17-07-2012 21:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8144/7592225050_ec8c95cdef_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8163/7592224242_70e8332b45_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8427/7592216520_6a58cfca81_b.jpg

Marantz SR6005
B&W CM8 (voor stereo)
Kef 2005.3 (sub/center/achter voor 5.1)
Sonos Connect (niet zichtbaar)
Playstation 3 (niet zichtbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 17-07-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
The Eagle schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: stel je zou naar 9.2 gaan...waar wil je dan in 's hemelsnaam die twee subwoofers laten? Was je van plan d'r op te gaan ziten ofzo :?
Ene zit nu links voor onder de bureau, de andere komt links onder dan achter mijn pc.

@Tom, die speakers zien er gruwelijk uit man. Maar is je afstand met TV niet te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Tom schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:58:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Marantz SR6005
B&W CM8 (voor stereo)
Zoals reeds gezegd een mooie kamer Tom. Wel ben ik erg benieuwd naar de akoestiek ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:11:
[...]

@Tom, die speakers zien er gruwelijk uit man. Maar is je afstand met TV niet te ver?
Afstand is opzich wel prima. Maar er moet een keer een grotere tv komen. Dit is 37 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

@Tom, mooie setup, lekker ruime woonkamer zo en die speakers blijven cool.
Hoe heet de stijl van die stoel die daar rechts staat? Zoiets zoek ik nog een keer als bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
"Barcelona Chair" door Mies van der Rohe en Lilly Reich. Weet niet of dat een origineel exemplaar betreft, maar die stoel is 1 van de hoogtepunten en voorbeelden van het Modernisme. Goede smaak!

Ruimte ziet er strak uit. :9 Krijg zelf zin om aan mijn eigen verhuizing aan de slag te gaan en om de ruimte een beetje fatsoenlijk in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dank. Wat k5052 zegt. En het is helaas geen originele. En daar heb ik wel een dubbel gevoel bij want enerzijds heb ik een hekel aan nep, maar ik kon voor niks anders slagen. Dus een goede reden om geld apart te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
Hoe zit het met de akoestiek in deze ruimte? Geen last van echo's?
Is je dakconstrutie nog wel sterk nu je een stukje hebt weggezaagd bij de deur?
Nette setup, prachtige ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:02
Bekend meubel ;)

Hele nette ruimte om te zien, smaakvol. Mij lukt dat nooit. Die groene schilderijen, vertel, waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

ConZito schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:33:
[...]
Die groene schilderijen, vertel, waar heb je die vandaan?
Hehehe, ik was ook al meteen gaan Googlen op "mos schilderij" en moswand.nl lijkt me een goede kandidaat. :) Alleen noemen zij geen prijzen (ook geen orde van grootte) op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Daan00 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:26:
Hoe zit het met de akoestiek in deze ruimte? Geen last van echo's?
Is je dakconstrutie nog wel sterk nu je een stukje hebt weggezaagd bij de deur?
Nette setup, prachtige ruimte!
Thanks. Dakconstructie is doorgemeten.
Ja, het was drama. Maar dat mos aan de muur zorgde al voor een betere akoestiek, nu is het acceptabel maar niet optimaal. Dus ik moet nog wel ergens verbeteringen aanbrengen, weet alleen niet waar/hoe (zonder teveel gekke dingen te doen met het interieur).
ConZito schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:33:
Bekend meubel ;)

Hele nette ruimte om te zien, smaakvol. Mij lukt dat nooit. Die groene schilderijen, vertel, waar heb je die vandaan?
Dat is mos (in principe levend, maar onderhoudsvrij). Concept is bedacht/gemaakt door Oasegroen, hebben veel unieke groenprojecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Het is niet de gek die het vraagt maar de gek die het geeft... Maar in audioland is het geen hoog bedrag.. Voor de individueel misschien een vermogen of een fooitje. Dan is er ook nog een wereld van verschil tussen "home cinema" en of hifi. Etc etc... Je kan een interlink kopen van 20.000€ of een 5.1 voor 100€ the sky is the limit, and the limit your imationation or your wallet....

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:11:
[...]
Ene zit nu links voor onder de bureau, de andere komt links onder dan achter mijn pc.
Kan je niet beter één goede subwoofer kopen en die goed afstellen dan twee mindere? Sowieso is het afstellen en plaatsen van een subwoofer behoorlijk lastig, laat staan twee exemplaren. Krijg ook niet de indruk dat je veel ruimte hebt als je vloerstaanders al neerlegt :P
Ziet er goed uit Tom! Vooral dat mos aan de muur breekt echt heerlijk :) Wel een flinke ruimte om te vullen met geluid zo te zien. Kan me voorstellen dat je dan wel vooruitgang merkt met de Marantz ten opzichte van je eerdere Yamaha, toch net wat meer reserves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tom schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:58:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Marantz SR6005
B&W CM8 (voor stereo)
Nice!

Kan me voorstellen dat een stuk wit dempend materiaal tegen het plafond al veel betekend voor de akoestiek, maar de vraag is of je iets kunt vinden wat je weg kan werken zodat je het niet/nauwelijks ziet :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:17
FeaR schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:15:
[...]

Kan je niet beter één goede subwoofer kopen en die goed afstellen dan twee mindere? Sowieso is het afstellen en plaatsen van een subwoofer behoorlijk lastig, laat staan twee exemplaren. Krijg ook niet de indruk dat je veel ruimte hebt als je vloerstaanders al neerlegt :P
Als je naar al 't spul kijkt, lijkt 't er meer op dat er sprake is van "hoe meer, hoe beter" in plaats van het akoestische, afstellen etc. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

FeaR schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:15:
[...]

Ziet er goed uit Tom! Vooral dat mos aan de muur breekt echt heerlijk :) Wel een flinke ruimte om te vullen met geluid zo te zien. Kan me voorstellen dat je dan wel vooruitgang merkt met de Marantz ten opzichte van je eerdere Yamaha, toch net wat meer reserves.
Yep. Volgens mij is de set prima, alleen de akoestiek nog niet. Er is een bepaalde frequentie die nog weg valt (bij de bank, een stap naar achter en het is wel goed). Nog even uitvogelen hoe we dat gaan fixen.
Pixeltje schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:32:
[...]

Nice!

Kan me voorstellen dat een stuk wit dempend materiaal tegen het plafond al veel betekend voor de akoestiek, maar de vraag is of je iets kunt vinden wat je weg kan werken zodat je het niet/nauwelijks ziet :)
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
De rode en de zwarte kabel aan één kant andersom doen kan misschien helpen. Ook kan natuurlijk het draaien van de speakers, lichtelijk verschuiven of het plaatsen van andere voorwerpen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
@ Tom, die moswand is heel interessant. chapeau. ik zou graag willen weten hoeveel zoiets kost. Mag natuurlijk ook per pm.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Tom schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:24:
[...]

Yep. Volgens mij is de set prima, alleen de akoestiek nog niet. Er is een bepaalde frequentie die nog weg valt (bij de bank, een stap naar achter en het is wel goed). Nog even uitvogelen hoe we dat gaan fixen.

[...]

Yep.
Dat heb ik ook met alles tussen de 70 en 90Hz. Superirritant en ik heb er nog geen oplossing voor verzonnen, maar ik vermoed dat het reflecties zijn van de achterwand, daarom dus ook de interesse in het mos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ook interesse in die moswand, en met 10 seconden Googlen het bedrijf gevonden: http://www.moswand.nl/contact/ (onderdeel van oasegreen zoals Tom al aangaf). Ik heb gemaild voor een prijsindicatie, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
sh4dow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:18:
Ik heb ook interesse in die moswand, en met 10 seconden Googlen het bedrijf gevonden: http://www.moswand.nl/contact/ (onderdeel van oasegreen zoals Tom al aangaf). Ik heb gemaild voor een prijsindicatie, ben benieuwd.
Als je bericht hebt, dan laat het hier maar eens weten (als je wil). Mos in de kamer heeft wel iets, maar het moet wel betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:36
roeru117 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:01:
Als je bericht hebt, dan laat het hier maar eens weten (als je wil). Mos in de kamer heeft wel iets, maar het moet wel betaalbaar zijn.
Zal ik doen.. helaas nog geen reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Vandaag is helaas mijn Harman Kardon subwoofer(HKTS11) kapot gegaan toen ik hem aan deed.
Hij springt nu steeds van stand-by(lampje oranje) naar de actieve stand(lampje wit) geeft een harde dreun en terug in stand-by. Dit gaat de hele tijd door. Ook als hij alleen is aan gesloten op het stopcontact. Ik baal als een stekker. Ik zal zo eens naar H/K bellen of ze hem ook kunnen repareren, maar las niet zulke goede berichten over hun service op internet. Ik heb trouwens geen flauw idee of ze een sub überhaupt te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:17
Mocht het je waard zijn: http://www.electronicare....arman-kardon-hk-sub-ts11/. Heb bij hem ook m'n Kef PSW-3000 laten fixen die ook spontaan harde dreunen gaf en die speelt nu weer helemaal goed. Supergoede service bij 'm, kost je wel wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Jolly_Jumper schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:12:
Mocht het je waard zijn: http://www.electronicare....arman-kardon-hk-sub-ts11/. Heb bij hem ook m'n Kef PSW-3000 laten fixen die ook spontaan harde dreunen gaf en die speelt nu weer helemaal goed. Supergoede service bij 'm, kost je wel wat :).
Bedankt voor de tip!!! Hier was ik naar opzoek. Ziet er uit als iemand met verstand van zaken. Ik zal contact met hem opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 17:41
Bij deze mijn nieuwe setup. Na verhuizing mijn 5.1 setup naar de zolder gebracht en voor stereo gegaan. Ik draai toch met name muziek en een 5.1 opstelling was niet ideaal in dit huis (>6 meter breed waardoor ik de bank midden in de woonkomer mooier uit vind komen).

Na een luistersessie vielen mijn ogen (of oren..) op de Monitor Audio RX6 zuilen. Ik heb deze gecombineerd met Marantz audio componenten en voor wat extra laag (indien nodig, staat niet altijd aan) de RXW-12 van Monitor Audio. Wat een beest! Volgens mij 1000 Watt piekvermorgen maar meer indrukwekkend: Hij blend heel mooi bij de zuilen wat ik erg belangrijk vind (bas moet niet opvallen maar ook niet ontbreken)

Dus in totaal staat er het volgende:
Marantz NA7004 tuner / netwerk speler (gebruik ik ook als D/A converter
Marantz UD5005 Blue ray / DVD speler
Marantz PM7004 Stereo versterker

2 x RX6 zuilen van Monitor Audio
1 x RXW-12 Subwoofer

TV: Philips Cineos 37PFL9732D met Ambilight

Verder (niet zichtbaar)
Apple Mac Mini 2012 model (Met PLEX media interface) Optisch aangesloten via de NA7004
Apple Time Capsule 2 TB
Apple I-Pad 2
PS3

De setup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dvROA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SqZcb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VG4CJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cPjsi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t2GdD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6qTBK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BwYKA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZhJFo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bajGU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PIXIk.jpg

Erg blij mee!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooie set.
Nu heb ik wel de vraag hoe is de acoustic van de kamer want op de foto lijkt het een best grote open ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:04:
Zeker een mooie set.
Nu heb ik wel de vraag hoe is de acoustic van de kamer want op de foto lijkt het een best grote open ruimte.
Het is inderdaad een forse kamer, 6 meter breed en iets van 10 meter lang (excl. woonkeuken). Akoestiek is echter goed. Ligt een karpet onder de salontafel en verder wordt het nog wat aangekleed (woon er net). Mis bijvoorbeeld nog gordijnen, deze worden over 3 weken geleverd. Dit zou het denk ik nog een niveau hoger kunnen brengen. Verder staat er nog een tafel met 6 stoelen en een kast aan de andere kant:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9dlIl.jpg

Zit genoeg volume en body in de set om de kamer goed te vullen. Ik ben natuurlijk geen expert maar voor mijn gehoor vind ik de huidige 2.1 opstelling prima geslaagd voor de ruimte. Verder weinig aan hoeven tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Physx: Mooi spul. Ik zat in eerste instantie nog te zoeken naar rears, maar die heb je dus niet ;)
TV: Philips Cineos 37PFL9732D met Ambilight
En waarom lees ik hier nou eerst Philips Senseo? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ttSKq.jpg

At last :P.

Specs:
  • KDL52-NX800 TV
  • Zotac Zbox Nano AD10 HTPC (Linux, XBMC)
  • Panasonic DMP-BDT320 Blu-Rayspeler
  • Yamaha RX-V1071 amp
  • Sennheiser draadloze hoofdtelefoon
  • Logitech Harmony 525 afstandsbediening
  • Bowers & Wilkins 685 speakers
Meubel is eigenlijk een combinatie van 3 Stolmen-ladenkastjes waarvan mijn pa vakkundig het middelste op halve hoogte heeft herzaagd (inclusief bevestigingsgaten voor houten pinnen en schroeven). Blad heeft hij ook verzaagd en gefreesd, kwam onbewerkt van de leverancier, moet alleen nog geolied worden ^_^. De lade in het middelste kastje werd verwijderd en het frontje werd gebruikt als neerklapbaar deurtje (daarachter staan de AD10 en de DMP-BDT320).

Houtkeuze blad is 'assorti' met het hout van de salontafel en eettafel :).

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 19-07-2012 22:05 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Mooie setup verder hoor :), maar waarom heb je boekenplank speakers op de grond staan? Zo heb je een hele slechte klankweergave. Zet ze op een stand, of op z'n minst op je meubel. Je zult zien dat het ineens veel beter klinkt :). Die dingen zijn echt gemaakt om hoger te staan!

[ Voor 10% gewijzigd door Bloemstukje op 19-07-2012 23:36 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk vloerstaanders komen, de speakers staan voorlopig op de grond omdat het blad nog maar net geïnstalleerd is. Op de een of andere manier lijken de speakers wanneer ze op het meubel geplaatst zijn het laag wel heel erg te versterken. Ik neem aan dat spikes dat probleem niet zullen verhelpen, dat die alleen voor stabiliteit bedoeld zijn?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Borromini schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:43:
Bedankt. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk vloerstaanders komen, de speakers staan voorlopig op de grond omdat het blad nog maar net geïnstalleerd is. Op de een of andere manier lijken de speakers wanneer ze op het meubel geplaatst zijn het laag wel heel erg te versterken. Ik neem aan dat spikes dat probleem niet zullen verhelpen, dat die alleen voor stabiliteit bedoeld zijn?
Spikes kunnen dat wel oplossen :). Die zijn bedoeld voor ontkoppeling van de speakers met de ondergrond waar hij op staat. Als je ze zonder spikes op je meubel zet, gaat het meubel als klankkast functioneren. Als je spikes onder je speakers doet (die zakken waarschijnlijk wel in het hout van je meubel, daar moeten dus even wat metalen plaatjes onder) dan ontkoppel je de speakers (theoretisch althans) van het meubel, waardoor in theorie het meubel dus niet meer gaat functioneren als extra klankkast.

Je kunt het in elk geval proberen :) wie weet! De spikes kreeg je er gratis bij, toch?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, die spikes zitten wel bij de subs van B&W maar niet bij de speakers. Daar krijg je rubberen voetjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:26:
Nope, die spikes zitten wel bij de subs van B&W maar niet bij de speakers. Daar krijg je rubberen voetjes bij.
Bij mijn CM7's zaten een setje rubbers, en een setje spikes :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt, ga zeker es spikes proberen dan. Het budget voor de vloerstaanders is er momenteel nog even niet, en de bookshelves geven al punch genoeg moet ik zeggen :P.

Bij de 685's zaten geen spikes btw :).

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 20-07-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
Ik weet niet of ik nu vloek in de kerk, maar spikes kunnen een hoop geld kosten. Waar bijvoorbeeld gehalveerde rubberen balletjes van de IKEA á 3 euro per 3 balletjes de functie ook prima vervullen voor een niet al te zware speaker/sub. Nou is dat uiteraard niet de meeste mooie oplossing, maar ik zou denken dat wat viltjes onder een bookshelf ook prima kunnen functioneren.
Nu hangt dat helemaal van het algehele financiële plaatje af natuurlijk. als je 300 euro per speaker neer legt ga je niet moeilijk doen over 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Littleburst schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 04:18:
Ik weet niet of ik nu vloek in de kerk, maar spikes kunnen een hoop geld kosten. Waar bijvoorbeeld gehalveerde rubberen balletjes van de IKEA á 3 euro per 3 balletjes de functie ook prima vervullen voor een niet al te zware speaker/sub.
Maar dan heb je wel een verschil met koppelen en ontkoppelen, dus eigenlijk niet een eerlijk vergelijk qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Physx schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:19:

Dus in totaal staat er het volgende:
Marantz NA7004 tuner / netwerk speler (gebruik ik ook als D/A converter
Marantz UD5005 Blue ray / DVD speler
Marantz PM7004 Stereo versterker
Mooi zo! Hoe bevalt de PM7004? Ik zit er al een tijdje over te twijfelen, draai eigenlijk als sinds ik me kan herinneren stereo maar heb nu, noodoplossing, een surroundversterker. Dat is een relatief oud beestje die aan vervanging toe is en de Marantz lijkt me wel wat. De combinatie met de netwerkspeler is helemaal een mooie, die had ik nog niet bedacht.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
Pixeltje schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:15:
[...]

Mooi zo! Hoe bevalt de PM7004? Ik zit er al een tijdje over te twijfelen, draai eigenlijk als sinds ik me kan herinneren stereo maar heb nu, noodoplossing, een surroundversterker. Dat is een relatief oud beestje die aan vervanging toe is en de Marantz lijkt me wel wat. De combinatie met de netwerkspeler is helemaal een mooie, die had ik nog niet bedacht.
De PM7007 bevalt prima. Als je op zoek ben naar een degelijke stereo versterker die mooi warm klinkt dan kan ik hem zeker aanraden. In vergelijking met de home cinema receivers heb je natuurlijk wel minder functionaliteit maar als je puur voor stereo gaat (net als ik) is dit een ideaal ding (krachting 20 kanaals).

Enige nadeel wat ik vooralsnog ben tegengekomen is dat hij geen trigger out heeft (12v) om mijn subwoofer aan / uit te zetten. Maar hier is natuurlijk mee te leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:29:
[...]

Bij mijn CM7's zaten een setje rubbers, en een setje spikes :).
Bij de 685 en 686 en center uit die serie zitten iig geen gaatjes om de spikes in te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Laguna

Connaisseur

@Physx

Mooie set, Monitor Audio vind ik ook een erg fijn geluid geven. Zo te zien kan je wel een Harmony gebruiken ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Physx schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:56:
[...]

De PM7007 bevalt prima.
Prachtige hifi set Physx! Ben je even tevreden van je NA7004? Ik heb em nu ... 5-6 maand? En ik erger me nog steeds in de bediening wanneer je streamt over je eigen thuisnetwerk. Interface is vrij traag, laat niet altijd mijn (gehele) collectie zien ... kan niet voort/terug spoelen ... en ga zomaar verder. Gelukkig klinkt hij fantastisch mooi met FLAC's en ook de looks zijn mmm! Maar voor die prijs ... onvolmaakt apparaat imo. (puur als netwerk streamer dan he)

Airplay werkt wel verbazend goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
sh4dow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:49:
[...]

Zal ik doen.. helaas nog geen reactie terug.
Nog altijd geen nieuws aan het mosfront? Ook de oorspronkelijke poster kan niet meer info geven?

Mij lijkt dit ideaal omdat ik nu een matige akoestiek heb in de woonkamer. Natuurlijk afhankelijk van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Gisteren even een update van mijn audio set gedaan,
Heb de JBL Flix 1 Surround speakers vervangen door:

2x Monitor Audio Silver RX-2 (Black Oak) met 2x Atacama Audio Nexus 6i Speaker Stands.

Monitor Audio Silver RX-2:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/30ayw6f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2h34gf7.jpg

Atacama Nexus 6i:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/25r04f8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/kccu9w.jpg

Speakers en Stands samen:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/14l126c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/rkvfxj.jpg

Ze moeten alleen nog aangesloten worden.

;)

Audio Set bestaande uit.

Onkyo TX-NR906 Receiver
Onkyo DV-BD507 Blu-Ray speler
Onkyo DV-SP506 CD/DVD/SCAD Speler
Sony KDL-40W4000 LCD TV
Monitor Audio Silver RX-8 Speakers
Monitor Audio Silver RX-2 Speakers
Logitech Squeezebox Duet & Radio.
Cambridge Audio DacMagic.
Magnat Center (wordt op den duur vervangen door een Monitor Audio Silver RX Centre).
Magnat Sub (worden op zijn tijd nog vervangen).

PS3 & HTPC.

[ Voor 23% gewijzigd door Abraxas1 op 21-07-2012 16:55 ]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je ze gaan bi-wiren dan raad ik je aan om de gaatjes in de poot van stands iets op te boren. Of je moet hele dunne kabels gebruiken natuurlijk maar ze zijn nogal krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Mooie serie die rx-en! Klinkt ook erg lekker, voor de prijs is niets beters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
Benga schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:40:
[...]

Prachtige hifi set Physx! Ben je even tevreden van je NA7004? Ik heb em nu ... 5-6 maand? En ik erger me nog steeds in de bediening wanneer je streamt over je eigen thuisnetwerk. Interface is vrij traag, laat niet altijd mijn (gehele) collectie zien ... kan niet voort/terug spoelen ... en ga zomaar verder. Gelukkig klinkt hij fantastisch mooi met FLAC's en ook de looks zijn mmm! Maar voor die prijs ... onvolmaakt apparaat imo. (puur als netwerk streamer dan he)

Airplay werkt wel verbazend goed hier.
Thanks! De na7004 gebruik ik eigenlijk niet echt als media server. Daarheb ik de Mac mini met plex (media server) voor. Die kan k via de iPhone, iPad of Mac remote bedienen en werkt op z'n Apple's (werkt dus goed). Ik gebruik de na7004 alleen eigenlijk als d/a converter voor de ps3 en de Mac mini. Ook is het natuurlijk de tuner voor de (internet radio). Streamen via het thuistnetwerk doe ik dus eigenlijk niet met de na7004. Interface kan wel beter idd maar AirPlay is ideaal.

Ik heb zelf alles vrij goedkoop kunnen kopen (spullen van marantz, de speakers voor normale prijs). Voor de na7004 heb ik 400,- betaald. Voor dit geld brengt hij veel waar voor zijn geld. Het inmijn d/à converter, tuner, AirPlay voor muziek als de Mac mini niet aan staat en hij oogt idd geweldig! Ben het met je eens dat het als netwerkspeler compromissen heeft. Ze zetten hem wel zo in de markt en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zie het echt als mijn tuner / converter (op AirPlay na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

@ PHiXioN, Het is een mooie toevoeging voor de RX-8 die ik al heb.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

wat is het beste om onder een sub te zetten zodat het minder door dreunt naar de buren onder? (laminaat vloer) op spikes zetten en dan kurk eronder o.i.d?

[ Voor 24% gewijzigd door iNFiNiTY- op 21-07-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02
Onlangs mijn tv hoek onder handen genomen. En aangezien ik toch wel eens een goede (starters) home cinema hoek wilde maken ben ik maar eens gaan googlen, reviews lezen en marktplaats wezen afstruinen om tot het volgende te komen :)

TV: Sony KDL-40W4000 (had ik al)
Receiver: Onkyo TX-NR414 (nieuw)
Speakers: Jamo S426 HCS3 (5.0 in nieuwstaat van marktplaats)

Tevens staat er in de kast, onder de receiver en decoder, nog een Playstation 3 en een Wii

Dit alles in een klein appartement, subwoofer niet nodig want het blaast hard zat als je op de goede plek op de bank zit :P ;)

En aangezien het hier een foto topic is even 2 foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/tweakers/homecinema/hc_voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/tweakers/homecinema/hc_achter.jpg

Sorry voor de brakke foto's, gemaakt met mijn HTC Desire :P

[ Voor 5% gewijzigd door Breaker op 21-07-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Leensubje (Klpisch RW-12D) van iemand meegekregen, morgen eens testen of het aan aanwinst is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
mag ik vragen hoe je die bloemen bevestigd hebt?
Rev! schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:09:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Fronts: 2x Hepta Steet Gold
Center(ingebouwd in meubel): Hepta Ace Gold Center
Backs: 2x Hepta Ace Gold
Versterker: Pioneer VSX-D511
TV: Samsung UE46ES6100
Overige apparatuur
WD TV Live hub 1TB + 2TB externe disk
Logitech Harmony One
Xbox 360 Slim + Kinect
Cisco STB

Versterker wil ik nog vervangen door een nieuwe met HDMI, ben het een beetje zat dat ik iedere keer handmatig de Optische switch moet bedienen, en bovendien staat zwart een stuk beter. Ik kan dan meteen mijn TV wat dichter tegen de muur aanhangen gezien ik dan nog maar 1 HDMI (die aan de zijkant) hoef te gebruiken.

Verder wil ik de back speakers op 2 Ikea lack planken neerzetten, ze hangen u zo'n 2.70m hoog en daardoor mis ik veel geluid.
Ik wil ook nog de doeken van mijn speakers zien te krijgen, mail iedere keer al mensen op MP en ik heb hepta zelf ook al gemaild, helaas geen reactie. Volgens mij zou het een stuk netter staan.

Meubel krijgt ook nog een verfbeurt, een keer van MP af gehaald als "tijdelijk", maar ik ben er erg tevreden over zelfs alles past erin(zit ook nog een switch + Wireless router ingebouwd). Xbox past er ook nog in, maar dan word hij helaas erg heet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

We zitten in een bloedstollend audiotopic met heftige setups en de brandende vraag is:
ronnym schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:19:
mag ik vragen hoe je die bloemen bevestigd hebt?
-O-

:+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

haha inderdaad.
@ronnym. Alle bloemen klik je in een soort transparante houder die je met dubbelzijdige tape monteert. Zo kun de verschillende maten gemakkelijk verwisselen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Haha je hebt gelijk.
Moest ik van mijn vrouw vragen.
Zij laat me volledig vrij in mijn keuze in apparatuur dus dan moet ik haar ook tegemoet komen.
Exirion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:26:
We zitten in een bloedstollend audiotopic met heftige setups en de brandende vraag is:

[...]

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Waar kan je ze kopen?
Fietsbel schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:31:
haha inderdaad.
@ronnym. Alle bloemen klik je in een soort transparante houder die je met dubbelzijdige tape monteert. Zo kun de verschillende maten gemakkelijk verwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb even op de verpakking gekeken, het is van het merk Umbra.

je kan ze o.a. hier kopen, maar ook bij de bijenkorf
http://www.fonq.nl/produc...emen-wanddecoratie/23409/

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 22-07-2012 11:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Dank u.
Blijft dit ook zitten op een muur met spachtelputz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jahoor, je kan het natuurlijk ook monteren met krachtigere dubbelzijdige tape (o.a. tesa - verkrijgbaar bij de bouwmarkt) of met een drupje montage kit. Een zo'n bloem weegt echt niks.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordydejong
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08 18:56
na een lange tijd dit topic te volgen, wil ik mijn setup nu ook laten zien.

hiermoet nog wat aan verandere natuurlijk.

Tv meubel was oorspronkelijk van Expedit ikea
[url]]http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/expedit-tv-meubel__0132316_PE287097_S4.JPG[/url]

deze is na verhuizing echter kapot gegaan en heb ik er zelf maar wat van gemaakt tijdelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2gt5k4o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2lt1shf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2h2dons.jpg

Wat zie je.

LG 42" plasma (deze word volgende week vervangen door: LG 55LM760S)
Ps3 slim op een Vogel standard.
Divico Tvix 6600N (media Player)
Kpn boxje
Onkyo TX-NR509
jamo s606 hcs5
kattenbak (die in de weg staat)
krappaal die ook in de weg staat.
guitar hero Gitaartjes
Lenovo x61 laptop (ding op leuning van de bank)

de poesjes die kijken naar Mr. Ozo

wat je niet ziet.
4Tb nas
switch voor alle apperaten
500MB home plugs.

in de planning staat:

Nieuwe Tv:
http://tweakers.net/pricewatch/306853/lg-55lm760s.html
nieuw tv meubel.
iets wat toch wel in de buurt komt van deze maar dan aan de muur hangen.
nieuwe kattenbak(en) die onder tv meubel komen.
nieuwe krappaal voor de poesjes op een andere plek (niet te zien op de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Boh dat is toch wel lef, katten en vloerstaande speakers. Nooit bang dat je katten 1 van die 2 zuilen aanziet voor een krabpaal?

Want dan was het bij mij exit geweest...

met de katten dan he :)

Verder mooie setup

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

Een tijd geleden dat ik mijn set hier heb laten zien. Mijn vorige set bestond uit Arcam en Sonus Faber. Toch begon het te kriebelen om iets compacters te pakken waar ook goede geluidskwaliteit uit komt, en hier is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-DU4PiJic2c4/UAvSfyWLFJI/AAAAAAAAAuk/1EGx4VRuMsU/s887/2012-07-22+10.40.34.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/--wb6IevQWMQ/UAvSgxlW8KI/AAAAAAAAAu0/Yl2d7obkrJQ/s887/2012-07-22+10.41.00.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-mdVRNbqnkkw/UAvShU8IdSI/AAAAAAAAAu4/zJQdFDpwT74/s887/2012-07-22+10.41.28.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fqmFKnpeVDE/UAvSgeDa_BI/AAAAAAAAAus/zs09MXtjVXw/s887/2012-07-22+10.40.53.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Ud3z1bSb8As/UAvSh1fl70I/AAAAAAAAAvA/Fg6YJwAjMoM/s887/2012-07-22+10.41.58.jpg

Wat je ziet op de foto's:
- 40" samsung tv
- Monitor Audio radius 5.1 set (gloss white)
- BK XXLS400 (gloss white)
- Marantz SR6004
- Glasvezeldecoder
- MediaPC (i3, 4gb, 60gb ssd, exterene bluray drive, gbit verbinding met DIY nas voor streamen van content)
- Harmony One afstandsbediening om de boel te bedienen en Enermax Aurora Micro toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordydejong
@loewie1984:

dat hebben ze wel een paar keer gedaan.
vooral het lipje doet het hem voor ze.

maar een plantespuit doet wonderen.
en in het kastje staat een geur verspreider die bij beweging geactiveerd word. ze schrikken zich wezeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Daklem schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:19:
Een tijd geleden dat ik mijn set hier heb laten zien. Mijn vorige set bestond uit Arcam en Sonus Faber. Toch begon het te kriebelen om iets compacters te pakken waar ook goede geluidskwaliteit uit komt, en hier is het resultaat:
....
Bedoel je niet dat de vrouw in huis haar territorium heeft geclaimed? ;-P

Verder zijn die radiussen ook niet verkeerd qua geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

PHiXioN schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:36:
[...]

Bedoel je niet dat de vrouw in huis haar territorium heeft geclaimed? ;-P

Verder zijn die radiussen ook niet verkeerd qua geluid!
Haha. Nee. Ik heb deze keuze bewust gemaakt. Ik wou weer terug naar dolby surround toe. Dolby surround in combinatie met de Sonus Faber's was mij iets te kostbaar. Vandaar dat ik heb gekozen om iets anders te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
loewie1984 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:13:
Boh dat is toch wel lef, katten en vloerstaande speakers. Nooit bang dat je katten 1 van die 2 zuilen aanziet voor een krabpaal?

Want dan was het bij mij exit geweest...

met de katten dan he :)

Verder mooie setup
Er lopen hier 3 katten in huis rond, maar die kijken niet om naar mijn zuilen.
Een paar jaar geleden heeft 1 van die poezels wel een boekenplank speaker (B&W 602s3) van zijn stand af gegooid ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Living:
Pioneer VSX1020
Kabels, Supra Classic 4.0 met Nakamichi Banana's
2x B&W 685
5x Kef KHT 2005.3
1x Kef Cube 2 Subwoofer
Apple TV 3
HDX 1000
Apple TimeCapsule 2TB
Samsung LE52A856

Hifi Front Shot

Living Side Shot

Tech Shot

Bijkamer:
Imac 27" 2011,8gb,1TB
Pioneer DJ Ergo
Beats Solo HD

Dj Set

Foto's genomen met een Canon 5d M2, 17-40 L, sorry voor de vertekende beelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxurydiver op 23-07-2012 12:45 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar jij je foto's mee maakt maar de verhouding van bijvoorbeeld de speakers klopt geen hol van. Geeft een enorm vertekent beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:26:

[...]

-O-

Haha die bloemen, er is hier ook nog geen vrouw in huis geweest die ze niet wou 8)7 . En volgens mij is de informatie van Fietsbel correct.

Ik heb ook 2 katten die letterlijk soms het hele huis doorvliegen, maar tot nu toe blijven mijn speakers staan. 1 van de katten gaat wel graag op haar achterpoten staan en dan met de voorpoten op de speaker leunen, en soms vind mijn vriendin het leuk om een plant op de speaker te zetten (ik niet) welke je dan morgens op de grond aantreft, maar zelfs na 2 weken afwezigheid stonden ze nog.

@hierboven, je hebt een kattenbak naast je speakers staan, is dat niet enorm smerig?

Valt me ook op de veel mensen hun TV erg hoog ophangen, waarom is dat? Ik heb nu mijn TV op 60cm hoogte hangen en twijfel soms nog om hem niet nog even iets lager te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rev! op 23-07-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Abraxas1 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:37:
Gisteren even een update van mijn audio set gedaan,
Heb de JBL Flix 1 Surround speakers vervangen door:

2x Monitor Audio Silver RX-2 (Black Oak) met 2x Atacama Audio Nexus 6i Speaker Stands.

Monitor Audio Silver RX-2:PS3 & HTPC.
Klinken die Monitor Audio's van jou (niet alleen je nieuwe aanwinst) ook lekker met muziek luisteren?
Want ik zoek nog een vervangende set voor mijn dunne pilaartjes van jvc. Ik luister graag muziek, maar dat klinkt echt van geen kanten op die set. Mijn vrouw vind het niet interessant. :P
Zuilen wil ze niet (begrijpelijk) en van mij hoeft dat nu ook weer niet.

Hmm, zie net dat je ook de RX-8 hebt welke zuilen zijn. Voor mij zou het dan de grootste boekenplank versie worden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 23-07-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordydejong
@Rev!

het is inderdaad best smerig, alleen we hebben op het moment geen andere plek.

ik ga zelf een tv meubel maken/laten maken/samenstellen waar de kattenbak onder komt
met een klepje dat scheelt al een hoop.

Mijn tv hangt geloof ik iets van 70/80 cm hoog. we zitten er ongeveer 5 meter van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Buayakeren schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:31:
Living:
Pioneer VSX1020
Kabels, Supra Classic 4.0 met Nakamichi Banana's
2x B&W 685
5x Kef KHT 2005.3
1x Kef Cube 2 Subwoofer
Apple TV 3
HDX 1000
Apple TimeCapsule 2TB
Samsung LE52A856

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bijkamer:
Imac 27" 2011,8gb,1TB
Pioneer DJ Ergo
Beats Solo HD

[afbeelding]

Foto's genomen met een Canon 5d M2, 17-40 L, sorry voor de vertekende beelden.
Die foto's vertekenen idd behoorlijk ja :X

Wel uberrelaxte stoelen though :D War gehaald en quanta costa? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Laatst online: 16:58
Jordydejong schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:27:
@Rev!

het is inderdaad best smerig, alleen we hebben op het moment geen andere plek.
Misschien een tijdelijke oplossing? http://www.ikeahackers.ne...box-with-sliding-top.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Rev! schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:09:

[afbeelding]

Verder wil ik de back speakers op 2 Ikea lack planken neerzetten, ze hangen u zo'n 2.70m hoog en daardoor mis ik veel geluid.
Ik hoop dat die de lack plankjes het houden. Dat zijn aardig grote speakers, geen idee hoeveel ze wegen?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik wou zelf eerst ook voor die Lack plankjes gaan van de Ikea, maar mijn speakers zijn -veel- te zwaar voor zulke plankjes. :X En dan heb ik zelf niet eens hele grote/zware speakers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Zeker de kleine lack plankjes, die zitten vast op een superklein beugeltje met kleine schroeven in de muur. Zet je daar flink gewicht op dan is het maar wachten tot het geheel inclusief een brok gips/beton naar beneden komt zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Bij Ikea boekenplanken is het voor mij ook standaard om alle schroeven en pluggen die in de muur gaan te vervangen voor degelijk spul. Ikea levert me te klein en dun materiaal om veel kilo's te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
13tha1pi schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:31:
[...]

Ik hoop dat die de lack plankjes het houden. Dat zijn aardig grote speakers, geen idee hoeveel ze wegen?
Dat weet ik niet eigenlijk, maar is die constructie anders als bij de grote Lack planken dan? Die heb ik wel hangen en daar kan je flink wat gewicht opzetten, en dan loopt onze dikke kat van 5 kilo er ook nog wel eens overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Rev! schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:34:
[...]

Dat weet ik niet eigenlijk, maar is die constructie anders als bij de grote Lack planken dan? Die heb ik wel hangen en daar kan je flink wat gewicht opzetten, en dan loopt onze dikke kat van 5 kilo er ook nog wel eens overheen.
De grote Lack-planken hebben inderdaad stevige beugels die helemaal de plank in lopen.
De kleintjes hebben alleen 2 beugeltjes in de achterkant, die je kan ophangen aan een paar schroeven die je in de muur hebt zitten. Als je de schroeven goed strak afstelt zodat er geen speling op de plankjes zit als ze hangen, kunnen ze best wat hebben. Maar het systeem is lang niet zo stevig als bij de grotere Lack-planken heb ik zo'n idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ok duidelijk.

Ik zag laatst bij de buurman van die lack achtige plankjes liggen die wel een goede constructie hadden, hem maar eens vragen waar hij ze vandaan heeft. Bij de leenbakker zag ik ze ook liggen met volgens mij een zelfde ophang constructie als die grote lack planken, alleen waren die nogal aan de prijs.

/
wtf, wist niet dat dit forum zo openbaar is? Ik vind mijn foto als eerste resultaat terug als op Hepta Ace gold zoek met google images, niet helemaal de bedoeling :X . Vandaar dat mijn foto's wel eens zijn gebruikt bij MP advertenties.

[ Voor 27% gewijzigd door Rev! op 23-07-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:44:
/
wtf, wist niet dat dit forum zo openbaar is? Ik vind mijn foto als eerste resultaat terug als op Hepta Ace gold zoek met google images, niet helemaal de bedoeling :X . Vandaar dat mijn foto's wel eens zijn gebruikt bij MP advertenties.
offtopic:
Alleen foto's in de HK zijn niet terug te vinden voor zoekmachines, de rest wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
SChief schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:57:
[...]

offtopic:
Alleen foto's in de HK zijn niet terug te vinden voor zoekmachines, de rest wel. :)
/
offtopic:

Misschien een idee om dit topic wel af te schermen? De meest dure sets worden hier getoond, met specs en al, handig als je nog wat zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, het kan nog erger. Als ik op bepaalde HiFi-apparatuur zoek kom ik ook horloges van mezelf tegen 8)7
Rev! schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:03:
offtopic:

Misschien een idee om dit topic wel af te schermen? De meest dure sets worden hier getoond, met specs en al, handig als je nog wat zoekt ;)
Naar mijn weten wordt Stuffis Generalis en Area 61 ook niet geïndexeerd door zoekmachines. Echter gaat het wel erg ver om heel AUD af te schermen, want dit is eigenlijk het enige show-topic.

Zou me er verder niet te druk om maken. Zolang jij geen adresgegevens gaat lopen posten kan het weinig kwaad. Sowieso is inbreken voor HiFi-apparatuur in de segmenten die hier worden gepost niet interessant. Op HT Forum staan dit soort topics ook gewoon open en bloot en daar gaat het veelal ook niet verkeerd. Een beetje versterker neem je niet zo onder de arm mee, idem met speakers. Je ziet het vaker fout gaan op fora waar kleine dingen als bijvoorbeeld horloges worden besproken. Of grotere dingen die je makkelijk mee kan nemen zoals een auto :)

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic