HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 30-06-2012 21:22 ]
Elac Sub2030
Elac BS53.2 met Northstone speaker stands
Onkyo TX-NR717
Onkyo BD-SP309
Nu is me Elac set compleet

Heb nu een frontfiring Pioneer, die staat op de nominatie om vervangen te worden door een downfiring Klipsch. Alleen heb ik een laminaatvloer (overigens met 10dB dempende ondervloer er onder). Gaat die vloer meetrillen
Sub staat op rubberen voetjes, verder volledig vrij, dus meeste trillingen zouden moeten komen van de woofer die omlaag gericht staat. De huidige sub staat eigenlijk gewoon op de vloer - daar zitten wat van die plakviltjes onder

Iemand hier ervaringen mee?
Dat mijn buren het niet leuk zullen vinden is een ander verhaal
Gaat om deze sub overigens:

Klipsch Sub-10
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe krijg je het voor elkaar om te plannen dat je nieuwe speakers op gaat halen op een moment dat je geen tijd hebt om alles aan te sluiten?!sh4dow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:48:
Eindelijk kan ik hier ook posten, nou ja een voorproefje in ieder geval.
Vanmiddag opgehaald:
[afbeelding]
Helaas nog geen tijd gehad om alles aan te sluiten, maar dat gaat morgen zeker gebeuren!

Super vette TV, vind die Sony's erg mooi qua design. Wat lijken je speakers dan ook opeens klein he?DDX schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 16:49:
Zoals beloofd wat betere/meer pics :
[afbeelding]
Sony 55" NX810 :
[afbeelding]
Sony STR-DB925 QS :
[afbeelding]
Dreambox DM8000HD (met 3 DVB-S2 tuners) :
[afbeelding]
Mission 774 :
[afbeelding]
Mission 73C :
[afbeelding]
Mission 771 :
[afbeelding]
Vanaf bank gezien :
[afbeelding]
Ik heb alleen een vermoeden dat er geen vrouw in dat huis woont?
Heb zelf deze week een upgrade gedaan van 32 > 46, zal als ik tijd heb weer eens pics posten.
Verwijderd
Eeehm tsja, het zou donderdag binnen zijn bij Hobo, maar helaas werd er later geleverd, dus ik kon het vandaag pas ophalen. Ik heb al wel het TV meubel verzaagd, anders paste de receiver er niet invosss schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:06:
Hoe krijg je het voor elkaar om te plannen dat je nieuwe speakers op gaat halen op een moment dat je geen tijd hebt om alles aan te sluiten?!
![]()
![]()
Ik denk dat het wel meevalt. Mij is altijd gezegd dat frontfire subs wat beter in hoeken te plaatsen zijn, aangezien je ze wat meer kan "richten". Downfire subs geven een gelijkmatige weergave om de hele sub heen en kunnen dus beter vrij staan. Echter denk ik dat de overige akoestiek in de kamer meer impact heeft als de keuze frontfire/downfire. Om "dreunen" te voorkomen kan je een dikke tegel (natuursteen bijvoorbeeld) onder de sub leggen. Dat zal qua mogelijke overlast al heel wat weg moeten nemenThe Eagle schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:55:
Aangezien de meesten hier met een sub draaien, even een kort vraagje over subs
Heb nu een frontfiring Pioneer, die staat op de nominatie om vervangen te worden door een downfiring Klipsch. Alleen heb ik een laminaatvloer (overigens met 10dB dempende ondervloer er onder). Gaat die vloer meetrillen
Sub staat op rubberen voetjes, verder volledig vrij, dus meeste trillingen zouden moeten komen van de woofer die omlaag gericht staat. De huidige sub staat eigenlijk gewoon op de vloer - daar zitten wat van die plakviltjes onderHoor daar de vloer niet echt meetrillen.
Iemand hier ervaringen mee?
Dat mijn buren het niet leuk zullen vinden is een ander verhaal![]()
Gaat om deze sub overigens:
[afbeelding]
Klipsch Sub-10

het is me gelukt, hier een paar pics van mij setje.
ik heb het al een tijd , voldoet in principe prima .
set is van elac zo als je ziet.
niet op de foto zijn een paar rears van elac.
onkyo sr608
draadloos toetsenbord van trust (rommel) maar ja gebruik hem bijna nooit.
tv is een 50pk550 van lg,
[ Voor 120% gewijzigd door diazull37 op 02-07-2012 10:38 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
maar wat is dan een upgrade?
zal een andere versterker veel uitmaken?
Ik zat te twijfelen om een andere tv maar wat is er laatst gebeurt, mijn tv had ineens een rode lijn vertikaal door het beeld. Balen joh maar ff een telefoontje naar LG en ik heb een volledig nieuw scherm erin gekregen dus heb ik eigelijk een nieuwe tv.
Heb Zelfs gedacht aan een bijpassende bluray speler maar das zonde omdat ik toch alleen maar films kijk via mijn htpc.
[ Voor 13% gewijzigd door diazull37 op 01-07-2012 11:03 ]
Verwijderd
Maar dan wil ik dus wel altijd wat beters hebben en niet iets gelijkwaardigs.
Mischien overheerst dat gevoel wel teveel en als ik goed nadenk zal ik er inderdaad niet zoveel op vooruit gaan en dan is 1000€ heel veel geld .
Verwijderd
Rev! schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:16:
Ik heb alleen een vermoeden dat er geen vrouw in dat huis woont?
eens pics posten.
Rev heeft het goed, ik hoef alleen met mezelf rekening te houdenVerwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:42:
wat een mooie tv maar ik denk dat er wel een vrouw woont (kijk maar naar de knuffels naast de tv)
- Sony 40HX700
- Harman Kardon AVR 247
- Infinity Modulus II surround set
- Xbox360
- Mediapc met Win7 Mediacenter
Binnenkort zal er een upgrade plaatsvinden van de front speakers naar floorstands.
Ik weet alleen nog niet precies welke, dat zal blijken na een bezoekje aan Stassen.
Dat zullen dan wel Phonar speakers worden. De MoonLight als je budget niet zo groot is of de Veritas als je helemaal los wil gaan, al dan niet met nog een extra EdMa modificatie.xelior schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:47:
...
Binnenkort zal er een upgrade plaatsvinden van de front speakers naar floorstands.
Ik weet alleen nog niet precies welke, dat zal blijken na een bezoekje aan Stassen.
Phonar speakers zijn zeker goed, maar een beetje prijzig als je ze bij Stassen haalt. Ik heb de MoonLight gehad en die was in prijs het dubbele van de Ethos, als welke ze geboren worden, met minimale aanpassingen. Bij mijn speakers konden ze niet eens duidelijk aangeven wat er aangepast was, ik had verschillende mensen gevraagd en verschillende antwoorden gekregen.
Het nadeel van Phonar is dat ze eigenlijk uitsluiten in Duitsland te koop zijn. Dus dat is dan ook weer lastig met beluisteren enzo. Als jouw Duits een beetje goed is, kun je hier een leuke review lezen.
Ik ga het proberen op basis van AMD Fusion APU's, waar ik ook nog nooit mee gewerkt heb. En dan maar hopen dat het draadloze netwerk (11n, 300 mbps met TP-Link apparatuur) het allemaal gaat trekken
Ik denk dat dat compleet onmogelijk is. Verschillende dingen moeten toch stroom hebben hezonder ook maar één kabel te mogen trekken, gaat wel een uitdaging worden.
Ik heb een viertal hamsters besteld met bijbehorende tredmolentjes.vosss schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:41:
[...]
Ik denk dat dat compleet onmogelijk is. Verschillende dingen moeten toch stroom hebben he
Nu is alleen het loopwerk een beetje rot aan het doen en zit er geen AB bij. Bluray-discs speelt ie zonder problemen af, maar op DVD's en CD's verslikt ie zich en hoor je de lens gewoon de schijf raken. Goed kans dat dus de focusing-servo voor DVD/CD niet meer goed werkt.
Kan ik de support van Oppo vragen voor een vervangend loopwerk? Voor zover ik het gezien heb is het gewoon een SATA BD-ROM drive, dus misschien kan ik hem zelf vervangen voor een paar tientjes.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Voor 8,50 EUR zul je je er iig geen bult aan vallen - tenzij ie al je DVD's opvreetStoney3K schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:44:
Zo, het geluk gehad om voor 3 keer niks (8 euro 50) een Oppo BDP-80 spelertje op de kop te kunnen tikken.
Nu is alleen het loopwerk een beetje rot aan het doen en zit er geen AB bij. Bluray-discs speelt ie zonder problemen af, maar op DVD's en CD's verslikt ie zich en hoor je de lens gewoon de schijf raken. Goed kans dat dus de focusing-servo voor DVD/CD niet meer goed werkt.
Kan ik de support van Oppo vragen voor een vervangend loopwerk? Voor zover ik het gezien heb is het gewoon een SATA BD-ROM drive, dus misschien kan ik hem zelf vervangen voor een paar tientjes.
Maar je zou er sowieso een mailtje aan kunnen wagen - dat hoef je eigenlijk niet eens te vragen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het lezen van Blu-Ray schijven is geen probleem, maar als ik een CD of een DVD probeer af te spelen gaat het loopwerk draaien, zonder succes, tot de servo zelfs tegen de schijf aan loopt.DjVe schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:03:
Ik denk dat je je daar wel even in vergist... Ik heb een Pioneer LX71 en die heeft ook zo'n gesloten loopwerk wat uit een PC afkomstig lijkt, maar die dingen zijn akelig duur (lees enkele honderden euro's). Ik had problemen met het lezen van dubbellaags schijven en heb het loopwerk heel voorzichtig verwijderd en schoongemaakt (ook de lenzen) en hij leest nu alles weer perfect!
De Blu-Ray lens is apart van de CD/DVD lenzen en heeft er geen problemen mee. Ik gok dus dat de CD/DVD servo problemen heeft.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik zat zelf meer te denken aan bijv:Petertyuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:23:
[...]
Dat zullen dan wel Phonar speakers worden. De MoonLight als je budget niet zo groot is of de Veritas als je helemaal los wil gaan, al dan niet met nog een extra EdMa modificatie.
Kef iQ50
Mordaunt Short Mezzo 6
Klipsch RF-52 of RF-62
Verwijderd
Dat vind ik eigenlijk ook. Maar ik weet zo snel geen alternatief die een goede beeldprocessor combineert met uitgebreide functionaliteit.Bierkameel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Ik heb ooit 2 Onkyo's gehad, daar was ik heel snel klaar mee, te schel voor mijn smaak
Hiervoor had ik een (oudere) HK AVR55. Die klonk veel warmer. De HK had meer power in mid-bass / low-mid. Dat zou ik graag terug hebben, maar HK is geen alternatief voor mij vanwege de faroudja beeldprocessor; die vind ik maar magere beeldkwaliteit bieden.
Denon ken ik niet, die zijn iets warmer qua geluid heb ik begrepen, klopt dat? Zijn er andere (geïntegreerde) receivers? Want de stap naar Pre/Pro vind ik wel stoer, maar ook weer wat over-the-top.
Denon is naar mijn weten behoorlijk neutraal.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:43:
[...]Denon ken ik niet, die zijn iets warmer qua geluid heb ik begrepen, klopt dat?
Serieus?!? Open eens wat sites van HiFi-ketens en je komt genoeg merken tegen. Yamaha, Pioneer, NAD, CA, Anthem, Marantz, Integra, Panasonic, Rotel, et cetera.Zijn er andere (geïntegreerde) receivers?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Serieus? Ik kreeg destijds de indruk dat je Onkyo aardig aanbadBierkameel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:43:
Ik heb ooit 2 Onkyo's gehad, daar was ik heel snel klaar mee, te schel voor mijn smaak
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kijk ook eens naar Cambridge Audio, mooi spul en goed in stereo en 5.1.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:43:
[...]
Zijn er andere (geïntegreerde) receivers? Want de stap naar Pre/Pro vind ik wel stoer, maar ook weer wat over-the-top.
Die eerste wel inderdaad, die klonk ook best goed.Exirion schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:54:
[...]
Serieus? Ik kreeg destijds de indruk dat je Onkyo aardig aanbad
De tweede was erg schel en is 2 keer defect geweest, dat is voor mij reden genoeg om nooit meer een Onkyo te kopen.

Maar dat hoeft ook niet, ik gok dat Primare mijn nieuwe merk is
Nu alles nog ff snel aangesloten want ik wacht nog op mijn interlinks, daarna kan ik alles netjes inbouwen en zal ik foto's posten, het klinkt iig geweldig
Kan ik ook mjin Kimber 8PR kabels testen, ben benieuwd of dat nou echt beter klinkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 03-07-2012 19:24 ]
Verwijderd
Sorry, de vraag was incompleet: Zijn er andere geïntegreerde receivers die een goede video-sectie hebben, maar warmer klinken met bv. meer performance/precence in het low-end -low-mid ? (zoals ik in mn post probeerde te beschrijven).FeaR schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:31:
[...]
Denon is naar mijn weten behoorlijk neutraal.
[...]
Serieus?!? Open eens wat sites van HiFi-ketens en je komt genoeg merken tegen. Yamaha, Pioneer, NAD, CA, Anthem, Marantz, Integra, Panasonic, Rotel, et cetera.
Only time will tell. En gezien de resultaten uit het verleden, is Phonar een behoorlijke mogelijkheid om op uit te komen tijdens een luistersessie. Been there, done that (net zoals zovelen).xelior schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:20:
[...]
Ik zat zelf meer te denken aan bijv:
Kef iQ50
Mordaunt Short Mezzo 6
Klipsch RF-52 of RF-62
KEF kan ik zeker aanraden, daar ik die ook heb staan. Ik heb de KEF XQ40's staan, die kan ik zeker aanraden.
Klipsch ziet er echt super geil uit, vooral de RF63 of de RF83 en al helemaal de RC64. Ze klinken echter een tikkeltje raar, heel erg "in-your-face" met stuk voor stuk een gigantische dip in het hoge vanwege het 2-weg systeem. De woofers gaan door tot 2 a 3 kHz en daar neemt de tweeter het over, rond dit punt zit een behoorlijke dip en het frequentie verloop is alles behalve recht.
Phonars zijn zeker goed, absoluut, maar de versies bij Stassen zijn te hoog geprijsd voor wat ze bieden. Het is slechts een subtiele verbetering ten opzichte van de standaard speakers, maar daar betaal je wel 2 maal zoveel voor.
Misschien een wat oudere post, maar wat een mooie speakers blijven dat toch! Ik heb ze ook, maar dan in een andere kleur. Mag ik vragen, €215 per stuk of per set? Per set zou wel érg goedkoop zijn, per stuk ik zelfs nog goedkoop!frederick130391 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:29:
Gisteren een nieuwe aanwinst gaan ophalen, de B&W DM603 S3 's heb ik op de kop kunnen tikken voor 215 euro. Daar kon ik ze echt niet voor laten staanEn ze spelen nog heerlijk!
[afbeelding]
Deze staan inmiddels al naast de tv en de DM601's zijn naar achter verhuist voor de surround. Na het weekend post ik wel even foto's van hoe het er nu bij staat.
Nu enkel nog op zoek naar een gepaste center speaker
klinkt echt wel beter nu met de 603's als front en de 601's als surround, het vormt veel meer een geheel nu.
ook nog bedankt voor de tip, want ik ben toen meteen gaan zoeken op een 2de hands site
Nu enkel nog een gepaste center vinden.
Hier dan een totaal plaatje:

Hmm.. mijn momenteel start-setje.. Stereo aangesloten oude zelfbouw speakers (70s/80's) en een HK AVR 347. Heb nu 6 weken de sleutel van mn nieuwe hokje op 2 hoog, en de woonkamer is niet echt heel praktisch ingedeeld, zullen we maar zeggen.. (ook mijn cable management is nog niet alles).
Je ziet:
2x DIY 4-weg speakers met bass-reflex uit eind jaren 70.
1x Harman/Kardon AVR 347 (als student gekocht incl. 5.1 scs200bk)
1x Panasonic 32ET5E
Wat nog aangesloten moet worden:
1x HTPC (ANTEC fusion met AMD X2 en bluray drive).
1x Subwoofer uit scs200bk.
PS3/XBOX360
Verhuizen heeft me erg veel geld gekost.. wat valt dat toch elke keer tegen ookal begroot je ruim. Ik had origineel het plan om er 2x Dali IKON 6 MKII speakers bij te halen en voor stereo (of 2.1) te gaan.. maar vrees dat ik voorlopig even met deze oude jaren 70 DIY tevreden moet zijn. Misschien even kijken of ik tweedehands een paar jonge Dali's kan scoren..
[ Voor 13% gewijzigd door Ruud2009 op 04-07-2012 14:52 . Reden: Toch maar tinypick ipv ImageShack ]
http://link.marktplaats.nl/573093389
http://link.marktplaats.nl/574567763
Dali Ikon 6vosss schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:36:
Er staan er 2 te koop op marktplaats zo te zien:
http://link.marktplaats.nl/573093389
http://link.marktplaats.nl/574567763
In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein
http://i50.tinypic.com/f9qliu.jpg
[ Voor 20% gewijzigd door harrybeuker op 06-07-2012 09:33 ]
Heb je nog wat info erbij?
Ik zie in ieder geval de bekende KEF eitjes en volgens mij een receiver met de stickers er nog op. Verder is het maar moeilijk te zien.
Wel mooie inrichting verder
Stickers?InZane schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Ik zie in ieder geval de bekende KEF eitjes en volgens mij een receiver met de stickers er nog op. Verder is het maar moeilijk te zien.

Klopt ik heb dus net dat huis gekocht en ben nog lang niet klaar met alles. Roljaloezieen moeten er ook nog aan + lamp / planten etc. Stickers zitten er idd nog op. Het is een onkyo 616 7.2 receiverInZane schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:42:
[...]
7x 140 watt!, 6 x HDMI, supports Dolby True HD, DTS MA and much more!
Zoiets staat erop denk ik
Wauw !Jolly_Jumper schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:29:
[...]
7x 140 watt!, 6 x HDMI, supports Dolby True HD, DTS MA and much more!
Zoiets staat erop denk ik.
Dat is toch het 1e je er af trekt als die uit de doos komt ?
Heuj, volgens mij hebben wij exact het zelfde bankstel in de zelfde kleur (zwart anthraciet) ook een 2+2,5 met 60*60 hocker
Bij Pronto gehaald toevallig?
Wij hebben een 2,5 en een 4 zits bank. Deze komen bij profijt-meubelen wegThe Eagle schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:08:
[...]
Heuj, volgens mij hebben wij exact het zelfde bankstel in de zelfde kleur (zwart anthraciet) ook een 2+2,5 met 60*60 hockerAlleen hebben wij andere pootjes
Bij Pronto gehaald toevallig?
Bij pronto stond ook een soort gelijke inderdaad. Deze staat bij profijt in wit leer en hebben wij met een andere stof laten bekleden. Super fijn bankie!
Naam van de bank is de Bellugi toch?jakz schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Wij hebben een 2,5 en een 4 zits bank. Deze komen bij profijt-meubelen weg
Bij pronto stond ook een soort gelijke inderdaad. Deze staat bij profijt in wit leer en hebben wij met een andere stof laten bekleden. Super fijn bankie!
/hebbumzellufook
Trouwens:
Pronto = Profijt
In ieder geval in A'dam en in Naaldwijk zie je dat heel erg sterk: In Adam lopen beide winkels in elkaar over (zelfs qua looproute) en in Naaldwijk zitten ze pal naast elkaar. Zullen ze de muur wel niet hebben mogen doorbreken
En uiteraard staat op de bus die je van ze huurt om de boel te halen zowel Pronto als Profijt logo's
Waar zit hem dan het verschil? Ik meen dat Profijt wel standaard de mogelijkheid heeft om thuis af te leveren, Pronto is meer cash&carry - maar daardoor voor het zelfde spul goedkoper
Bij mij was het ook liefde op het eerste gehoor toen ik de Ikon 6 Mk II hoordeDisasterMaster schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:07:
[...]
Dali Ikon 6Jaren terug bij een vriend de 6 serie gehoord, en ik was gelijk verkocht. Ik heb zelf een setje Ikon 7's, moet zeggen dat ik de Ikon 6 net ietsje gebalanceerder vind klinken (de 7 is gaat soms net iets te hard, vooral in het midden). Als je voor een paar honderd euro een setje Ikon 6''s kan vinden, zou ik zeggen doen, ga eens luisteren
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Mooie salontafel, ziet er best wel ruig uit. Hij zal ook wel zwaar zijn, zo ziet het er in ieder geval wel uit. Is het massief hout, of meubelplaat?
Mijn meubels zien er ook massief uit, maar is in feite gewoon dikke meubelplaat met een dikke laag fineer. Ze zijn trouwens ook goed geperst, want die panelen zijn zwaar. Het was dus ook een hele uitdaging om mijn meubels te verhuizen (en nog meerdere keren ook

en we hebben een nieuwe bank die ik zelf heb gemaakt.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Lekkere ruimte hoor.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik was vergeten te melden wat je ziet (of niet)
Samsung 42 plasma PS42Q7H uit 2007
Marantz SR4200 uit 2001
Jamo X3M10 (aka X870) fronts
Jamo X830 rears
Jamo D4CEN center
Klipsch ksw-10 sub
Samsung DCB-850PVR uit 2006
Sony PS-3 60Gb FAT (500gb it er nu in) uit 09-2007
Toshiba P100-108 laptop
Samsung G3 Station 1,5 TB Zwart en een noname e-sata hdd dock waar ik 2tb drives in swap (als ze vol zitten)
Eminent EM7075-DTS HD media Stream
en een hdmi 4x2 matrix via e-bay. ik kan dus de ps3, eminent mediaplayer, laptop of mijn samsung galaxy s2 weergegeven op de samsung plasma of de hanspree monitor in de serre.
in de serre
Hannspree Hanns.G HF257HP
Nintendo WII
triton ax 360 3d decoder met 3d koptelefoon en creative inspire T6100 5.1 set erop aangesloten
humax 5000c hd dtv decoder
wenslijstje:
50/51 plasma ca. 750,-
hd decoder/pvr ca. 250
amd fusion mini pc als mediacenter ca. 250
2e Klipsch ksw-10 ca. 250
nieuwe marantz amp ca. 500
nieuwe hdmi matrix met ondersteuning voor hdmi en optical out 1.4 ca. 50 via ebay
en nog wat pics

[ Voor 5% gewijzigd door Zuluman op 08-07-2012 15:05 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Kijk ziet er prima uit zo inderdaad!13tha1pi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:21:
Afgelopen weekend eindelijk mijn 5.1 set compleet zoals ik hem al zo lang gedachten had.![]()
Canton Chrono SL serie
Mijn rears zijn eindelijk binnen en opgehangen dmv een Ikea boekenplankje. Bedankt voor de tip Kiefdelicious.KiefDelicious in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Canton Chrono SL 510.2
[afbeelding]
[afbeelding]
13tha1pi in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Dat heb je dan wel héél mooi voorelkaar! Als ik jou was zou ik dan gewoon marktplaats in de gaten houden iedere dag. Ik zie nu wel een LCR600 staan, maar lijkt een andere kleur van de zijkant. Ik dacht eerst dat het mijn kleur was, maar die komt niet met een zwarte voorkant. Het kan best eens zijn dat de kleur van het hout aardig vertekend is op de foto. Bovendien vind ik hem aardig prijzigfrederick130391 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:40:
@ Bierdopje120, het was 215 € voor het paar. Ik heb maar snel betaald en ze mee genomen haha. Voor de verkoper nog van gedacht zou veranderen of zo
klinkt echt wel beter nu met de 603's als front en de 601's als surround, het vormt veel meer een geheel nu.
...
Ik zelf morgen ook een nieuwe aanwinst! Een 2de handse TV. Helaas niet full HD, maar daar is de prijs ook naar. Een Philips 42 PF9631D/10, 1080i en HD-ready resolutie als ik hem op PC aansluit. Een klein beetje overkill qua formaat voor een studentenkamer, maar daar houd ik wel van
Nu zoek ik alleen nog voor de ideale manier om hem aan te sluiten op mijn computer. Ik kijk vaak series en films, hiervoor wil ik uiteraard de TV gaan gebruiken. Voor TV kijken gebruik in de TV tuner i.p.v. die in mijn computer.
Het probleem: Als ik hem aansluit met HDMI via de grafische kaart heb ik altijd een extern bureau blad (wegens verschil in resolutie met pc-scherm kan ik niet 'kopie' gebruiken) Ik wil niet keer op keer de kabel eruit halen. Dit betekend dat als ik de TV uit heb staan/een andere input gebruik, ik volgens mij nog steeds vensters kan verslepen naar de externe monitor wat betekend dat ik dingen 'kwijt' kan raken.
Bovendien zoek ik nog naar een mogelijkheid om met mijn Nvidia gpu (gtx 570) álleen beeld te versturen via HDMI. Voorheen toen ik dit probeerde met een ander scherm had ik ook problemen, want het is geluid én beeld of geen van beide. Misschien lag het er ook wel aan dat ik het via mijn Denon (AVR 2807) deed.
Heb ik morgen dus ook weer wat te doen!
[ Voor 59% gewijzigd door Bierdopje120 op 09-07-2012 14:56 ]
Je kan toch gewoon bij de geluidsinstellingen van Windows aangeven op welk apparaat hij geluid uit moet sturen? Deze staat dan misschien wel standaard op HDMI als je deze aansluit, maar je kan makkelijk genoeg weer het apparaat selecteren dat je normaal gebruikt?Bierdopje120 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:35:
[...]
Bovendien zoek ik nog naar een mogelijkheid om met mijn Nvidia gpu (gtx 570) álleen beeld te versturen via HDMI. Voorheen toen ik dit probeerde met een ander scherm had ik ook problemen, want het is geluid én beeld of geen van beide.
Een simpele oplossing (ik neem even aan dat je Vista of 7 draait): Windows toets + P, verbinding met projector verbreken.Bierdopje120 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:35:
[...]
Het probleem: Als ik hem aansluit met HDMI via de grafische kaart heb ik altijd een extern bureau blad (wegens verschil in resolutie met pc-scherm kan ik niet 'kopie' gebruiken) Ik wil niet keer op keer de kabel eruit halen. Dit betekend dat als ik de TV uit heb staan/een andere input gebruik, ik volgens mij nog steeds vensters kan verslepen naar de externe monitor wat betekend dat ik dingen 'kwijt' kan raken.
[...]
Het probleem van het geluid is al opgelost: Ik luste hem voorheen door (doorlussen wel goed vervoegd?). (PC-AVR-TV) zodat ik van het OSD van de radio gebruik kon maken. Hier zat het probleem dus ook, alleen een beetje lastig te omschrijven. Nu ik gewoon PC-TV heb en de audio via mijn geluidskaart is er geen probleem meer. Enkel een knalgroene niet constant aanwezige streep bovenin óf onderin óf rechts. Geen idee waar dat wegkomt. Dit heb ik alleen bij de pc-input. Jammer van het OSD dan maar.
Dat ziet er netjes uit zo!Zuluman schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:23:
ik heb mijn systeem een kleine update gegeven: een jamo D4CEN voor 76,75 incl verzend via marktplaats.
Offtopic: OTH! ondergewaardeerde serie.
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je je tv meubel hebt gemaakt, want die zwevende planken eronder zien er erg gaaf uit.Zuluman schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:23:
ik heb mijn systeem een kleine update gegeven: een jamo D4CEN voor 76,75 incl verzend via marktplaats.
[afbeelding]

Heb je hier iets aan? Lastig om het in woorden kort samen te vatten.
De B&W 685 speakers zijn samen met mijn oude pm5003 verkocht. Hiervoor heb ik een setje Focal chorus 816V terug gekocht welke beter de ruimte vullen.
Vandaag ook mijn nieuwe audio meubel binnen gekregen. Deze is door een vriend ontworpen, en bij een keuken fabrikant gemaakt. Dit omdat ik in de winkel niet een meubel kon vinden waar ik mijn verster goed in kon krijgen. Meubel is 60CM diep en aan de onderkant zit een RVS strip welke iets naar binnen is geplaatst. Verder is het meubel zo gemaakt dat hij 100KG moet kunnen dragen (volgens mij wel meer
de eerst volgende wijzingen zullen een worden:
TV ophangen
een pre zodat de dac en SB achter een deurtje kunnen

De spullen..:
Speakers: Focal chorus 816V
Eindversterker: primare a32
Voorversterker / DAC: Beresford TC 7510
Squeezebox classic (streamt van een Qnap ts239 ProII+)
TV: Panasonic 50"
Niet op de Foto
Koptelefoon set:
versterker: Shiit Lyr
Koptelefoon: Beyerdynamic T1
[ Voor 4% gewijzigd door disinfector op 12-07-2012 21:31 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En naar de prijs eigenlijk ook wel. Er zijn wel dedicated HiFi-meubels welke 60 cm diep zijn en flink wat gewicht kunnen dragen, maar dan ga je meteen richting niet echt leuke bedragenRuubschen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 03:57:
Mooi man! bij welke keukenboer heb je dit laten doen?

No offence. Maar als je veel geld uit geeft aan de apparatuur zelf en dat steeds blijft doen, wat is dan de uitgave voor een duurder meubel? Je wil je spullen ook goed en mooi hebben staan lijkt me, dat is dat het geld dan ook wel waardFeaR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:30:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En naar de prijs eigenlijk ook wel. Er zijn wel dedicated HiFi-meubels welke 60 cm diep zijn en flink wat gewicht kunnen dragen, maar dan ga je meteen richting niet echt leuke bedragen
My middle finger salutes you.
Als in dat ik veel van de HiFi-meubels niet mooi vind. Veel glas en vooral open. Niet wat ik wil met al die kabels en wat al niet meer. Een simpele gesloten kast vind je dan weer vaker bij een gewone woonwinkel en dan heb je het met 40 centimeter diepte wel gehad. Al ben ik wel langs gesloten HiFi-meubels gekomen, maar ik houdt graag alle opties open. Ik ben zeker niet te beroerd om geld aan een meubel uit te geven, maar 2000 euro geef ik liever uit aan een leuke versterkerbarktus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:02:
[...]
No offence. Maar als je veel geld uit geeft aan de apparatuur zelf en dat steeds blijft doen, wat is dan de uitgave voor een duurder meubel? Je wil je spullen ook goed en mooi hebben staan lijkt me, dat is dat het geld dan ook wel waard
Voordeel van zelf een meubel laten maken is natuurlijk dat je alles naar eigen wens kan ontwerpen en met veel dingen rekening kan houden. Andere optie zou zijn om apparatuur te kopen die wel in een standaard meubel past. In dat geval had ik mijn primare A32 moeten verkopen ( 40KG 54cm diep ). En ik vraag me af of je dan uiteindelijk goedkoper uit zou zijn.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Gaat ook zeker gebeuren, alleen eerst nog de moed verzamelen om een passende pre te kopenmr.paaJ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:09:
Zou wel dat spul van de Primare afhalen, zonde van zo'n strakke opstelling.
Eigenlijk heb je gelijk ook, direct maar even gedaan
[ Voor 10% gewijzigd door disinfector op 13-07-2012 21:31 ]
De moed en het geld zeker, de SP32HD en dergelijke zijn nogal prijzigdisinfector schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:59:
[...]
Gaat ook zeker gebeuren, alleen eerst nog de moed verzamelen om een passende pre te kopen
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn SP31.7 maar het ligt er maar net aan wat je allemaal aan wil sluiten.
En ik had het precies zoals jij gedaan, waar mijn A30.5 staat zat ook eerst een lade net zoals rechts, die heb ik eruit gehaald en ook zo'n figuur gezaagd waar de aansluitingen doorkunnen.

Nieuwe aanwinst in de HT opstelling, morgen ff een ander stekkerblok halen om die kabel rechts weg te werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Bierkameel op 13-07-2012 21:36 ]
Hehe ik zat meer aan een 2e hands P30 of pre30 te denken ja. De nieuwe serie is erg mooi maar een inrichting is helaas ook niet gratisBierkameel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:
[...]
De moed en het geld zeker, de SP32HD en dergelijke zijn nogal prijzig
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn SP31.7 maar het ligt er maar net aan wat je allemaal aan wil sluiten.

Maar zo te zien blijf jij ook lekker upgraden
Ik heb nog een CC800V liggendisinfector schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:01:
[...]
Een center speaker zou wel leuk zijn, alleen kost me dat direct ook een nieuwe versterker ...
Welke speakers zijn dat ?Bierkameel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:
[...]
De moed en het geld zeker, de SP32HD en dergelijke zijn nogal prijzig
En ik had het precies zoals jij gedaan, waar mijn A30.5 staat zat ook eerst een lade net zoals rechts, die heb ik eruit gehaald en ook zo'n figuur gezaagd waar de aansluitingen doorkunnen.
Nieuwe aanwinst in de HT opstelling, morgen ff een ander stekkerblok halen om die kabel rechts weg te werken.
Wharfedale. Heeft ook kevlar woofers.Le Enfant! schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:36:
Welke speakers zijn dat ?Ze doen me enorm denken aan de 600 serie van B&W.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is dat rechter deurtje nou breder dan de linker of is dat een vertekend beeld op de foto?disinfector schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:27:
Verhuisd! Eindelijk mijn eigen appartement kunnen kopenIk woon er nu sinds half mei en maar gelijk een aantal veranderingen.
De B&W 685 speakers zijn samen met mijn oude pm5003 verkocht. Hiervoor heb ik een setje Focal chorus 816V terug gekocht welke beter de ruimte vullen.
Vandaag ook mijn nieuwe audio meubel binnen gekregen. Deze is door een vriend ontworpen, en bij een keuken fabrikant gemaakt. Dit omdat ik in de winkel niet een meubel kon vinden waar ik mijn verster goed in kon krijgen. Meubel is 60CM diep en aan de onderkant zit een RVS strip welke iets naar binnen is geplaatst. Verder is het meubel zo gemaakt dat hij 100KG moet kunnen dragen (volgens mij wel meer) en zitten er wat uitsparingen voor kabels in. De deurtjes gaan open als je er tegen drukt en worden onder netjes "opgevangen" Al met al super blij ermee
de eerst volgende wijzingen zullen een worden:
TV ophangen
een pre zodat de dac en SB achter een deurtje kunnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De spullen..:
Speakers: Focal chorus 816V
Eindversterker: primare a32
Voorversterker / DAC: Beresford TC 7510
Squeezebox classic (streamt van een Qnap ts239 ProII+)
TV: Panasonic 50"
Niet op de Foto
Koptelefoon set:
versterker: Shiit Lyr
Koptelefoon: Beyerdynamic T1
Wel mooi verder
Jaja, en straks heb je toevallig ook nog een primare versterker overFeaR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:11:
[...]
Ik heb nog een CC800V liggenGa voor een CC800W welke beter matched met de fronts en toekomstige rears
Hoe komt je trouwens aan de W uitvoering? schijnt nogal lastig te zijn volgens degene waar ik mijn huidige V serie van heb overgenomen.
Deurtjes zijn gelukkig even breedvosss schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:39:
[...]
Is dat rechter deurtje nou breder dan de linker of is dat een vertekend beeld op de foto?
Wel mooi verder
Protip ivm stekkerblok: voor minder dan 2 tientjes haal je bij de Hornbach een stekkerblok met master/slave functie. Receiver van van stadby afhalen = alles power on. Geen gedonder meer met remote control kabeltjes of whatever, en je kunt indien nodig zelfs je powered sub mee schakelen. Werkt als een tierelier
Er komt een nieuwe batch, ik krijg mijne hopelijk ook eindelijk eind juli (na een half jaar wachten)...disinfector schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:34:
[...]
Jaja, en straks heb je toevallig ook nog een primare versterker over![]()
Hoe komt je trouwens aan de W uitvoering? schijnt nogal lastig te zijn volgens degene waar ik mijn huidige V serie van heb overgenomen.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Nope, ik werk hier met Emotiva eindversterkersdisinfector schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:34:
[...]
Jaja, en straks heb je toevallig ook nog een primare versterker over
CC800W komt zoals gezegd een gehele nieuwe batch van, wel weer eenmalig naar het schijnt. Maar de 816W is behoorlijk goed te krijgen. De 826W wordt al weer lastiger, want die gingen behoorlijk snel. Vooral de eerste editie van de 826W ter ere van het 30-jarig bestaan. Lullige is dat in Amerika de hele 800-serie in W te krijgen is, dus ook de SW800W en 806/807V, maar ook de 836W.Hoe komt je trouwens aan de W uitvoering? schijnt nogal lastig te zijn volgens degene waar ik mijn huidige V serie van heb overgenomen.
Dat is een hele interessante! Ga ik zeker onthouden.The Eagle schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:12:
@Bameel (en voor anderen ook trouwens):
Protip ivm stekkerblok: voor minder dan 2 tientjes haal je bij de Hornbach een stekkerblok met master/slave functie. Receiver van van stadby afhalen = alles power on. Geen gedonder meer met remote control kabeltjes of whatever, en je kunt indien nodig zelfs je powered sub mee schakelen. Werkt als een tierelier

Fronts: 2x Hepta Steet Gold
Center(ingebouwd in meubel): Hepta Ace Gold Center
Backs: 2x Hepta Ace Gold
Versterker: Pioneer VSX-D511
TV: Samsung UE46ES6100
Overige apparatuur
WD TV Live hub 1TB + 2TB externe disk
Logitech Harmony One
Xbox 360 Slim + Kinect
Cisco STB
Versterker wil ik nog vervangen door een nieuwe met HDMI, ben het een beetje zat dat ik iedere keer handmatig de Optische switch moet bedienen, en bovendien staat zwart een stuk beter. Ik kan dan meteen mijn TV wat dichter tegen de muur aanhangen gezien ik dan nog maar 1 HDMI (die aan de zijkant) hoef te gebruiken.
Verder wil ik de back speakers op 2 Ikea lack planken neerzetten, ze hangen u zo'n 2.70m hoog en daardoor mis ik veel geluid.
Ik wil ook nog de doeken van mijn speakers zien te krijgen, mail iedere keer al mensen op MP en ik heb hepta zelf ook al gemaild, helaas geen reactie. Volgens mij zou het een stuk netter staan.
Meubel krijgt ook nog een verfbeurt, een keer van MP af gehaald als "tijdelijk", maar ik ben er erg tevreden over zelfs alles past erin(zit ook nog een switch + Wireless router ingebouwd). Xbox past er ook nog in, maar dan word hij helaas erg heet

Staat zowel het nummer van de dealer die vrijwel alles van Hepta heeft staan als het nummer van de bouwer zelf
Er staat nu wel een set Hepta Street Gold 75 te koop op MP.Rev! schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:09:
Versterker wil ik nog vervangen door een nieuwe met HDMI, ben het een beetje zat dat ik iedere keer handmatig de Optische switch moet bedienen, en bovendien staat zwart een stuk beter. Ik kan dan meteen mijn TV wat dichter tegen de muur aanhangen gezien ik dan nog maar 1 HDMI (die aan de zijkant) hoef te gebruiken.
Verder wil ik de back speakers op 2 Ikea lack planken neerzetten, ze hangen u zo'n 2.70m hoog en daardoor mis ik veel geluid.
Ik wil ook nog de doeken van mijn speakers zien te krijgen, mail iedere keer al mensen op MP en ik heb hepta zelf ook al gemaild, helaas geen reactie. Volgens mij zou het een stuk netter staan.
Meubel krijgt ook nog een verfbeurt, een keer van MP af gehaald als "tijdelijk", maar ik ben er erg tevreden over zelfs alles past erin(zit ook nog een switch + Wireless router ingebouwd). Xbox past er ook nog in, maar dan word hij helaas erg heet
Misschien wil de huidige of volgende eigenaar de kappen wel verkopen of je koopt de speakers zelf

[ Voor 13% gewijzigd door mike123 op 15-07-2012 21:47 ]
[ Voor 98% gewijzigd door mike123 op 15-07-2012 21:49 . Reden: Had er een potje van gemaakt. Quoten ging fout. ]
Mooie Hepta's!Fronts: 2x Hepta Steet Gold
Center(ingebouwd in meubel): Hepta Ace Gold Center
Backs: 2x Hepta Ace Gold
Versterker: Pioneer VSX-D511
TV: Samsung UE46ES6100
Overige apparatuur
WD TV Live hub 1TB + 2TB externe disk
Logitech Harmony One
Xbox 360 Slim + Kinect
Cisco STB
Je moet Chris gewoon even bellen, z'n nummer staat op zijn site. Mail reageert hij nooit zo snel op.
Tegenwoordig werkt hij alleen waardoor hij niet zo goed bereikbaar is. En je moet daar zelf langs gaan als je nieuwe doeken wilt hebben, niet omdat hij te beroerd is ze te versturen, maar het is echt een feest om een middagje met hem door te brengen. De kennis die hij heeft is echt prachtig.
http://www.workattech.nl/front.jpg
http://www.workattech.nl/right.jpg
http://www.workattech.nl/left.jpg
Fronts: 2x B&W 602.5 S3
Center: B&W LCR60 S3
Backs: 12x Creative Gigaworks S750 speakers 70watt RMS
Subwoofer: Creative Gigaworks
Versterker: Sony STR-520
TV: LG W3000H
Zoals jullie zien heb ik de per kanaal 3 speakers opelkaar. links rechts en naar voren. Mijn vraag is kunnen ze beter allemaal naar voren wijzen met een bepaalde hoek, of hoe ik ze nu heb?
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 17-07-2012 02:58 . Reden: Fotosize ]
Ik zou eerder één fatsoenlijke speaker nemen dan drie van die melkpakjes aan elkaar doorgelust. Hoe heb je het trouwens aangesloten? Toch wel een combinatie van serieel en parallel? Want alleen één van die twee gaat echt te hoog dan wel te laag uitkomen qua impedantie.TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:17:
Zoals jullie zien heb ik de per kanaal 3 speakers opelkaar. links rechts en naar voren. Mijn vraag is kunnen ze beter allemaal naar voren wijzen met een bepaalde hoek, of hoe ik ze nu heb?
Wat vind je zelf beter klinken?TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:17:
*knip*
Mijn vraag is kunnen ze beter allemaal naar voren wijzen met een bepaalde hoek, of hoe ik ze nu heb?
there's no tweak without the tweaker
MIsschien nog wel een goede tip als je een kleine ruimte hebt. Ga over op goede stereo. In het begin wou ik er ook niet over na denken, maar als ik zo op kamers ga -waar ik nog meer ruimte ga hebben dan ik nu heb- ga ik waarschijnlijk over op stereo en verkoop ik mijn Denon AVR 2807 surround reciever, de Rel Q200E mijn LCR600 en een paar DM601S3 (Zelfde kleur als TheTurk trouwens)en koop ik er een dikke fijne stereosterker voor terug. Waarmee ik technisch gezien niet meer op dit forum mag....

[ Voor 9% gewijzigd door Bierdopje120 op 17-07-2012 08:33 ]
@virtualJac, eerst had ik 1 speaker. Toen kan ik makkelijk horen waar het geluid vandaan kwam. Met deze opzet hoor ik alleen dat het geluid van die kant komt, zeg maar net als of ik 1 hele grote speaker heb van 2 meter bij 2 meter. De speakers zijn met een dubbel tape op elkaar geplakt, heb dus die andere opstelling nog niet getest, beetje lui om alles opnieuw te plakken. Daarnaast zag ik speakers van Bose en andere met THX certificated, die zulke speakers hadden gemaakt. Dus gehele andere richtingen, in plaats van wide.
@Bierdopje, bedankt voor je compliment. Maar ik kan 7.1 niet opgeven voor 2.1. Want als ik films kijk of games speel is het verschil te groot. Soms download ik per ongeluk blue-ray rips met stereo, en binnen 1 minuut merk je gewoon dat het geluid niet klopt. Vooral bij explosies.
Wat mij net binnen schiet is, misschien moet ik de satelite speakers naast elkaar zetten, inplaats van op elkaar.
Jammer dat mijn vrouw niet in de woonkamer speakers wilt, deze dingen staan in mijn kelder
Drie speakers van 8 Ohm in serie komt volgens mij op 24 Ohm qua impedantie. Wellicht wel beter te handelen dan de 2.67 Ohm wanneer je parallel zou doen. Denk dat je receiver dan meteen in protect springt.TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:55:
@FEAR, ze staan serieel. Het zijn 8 ohm speakers en mijn versterker werkt op 8 ohm.
Yes, parallel is geen optie. En serieel krijg je minder power, maar de versterker heeft een auto calibirate functie. Hij zet automatisch the satellite sterker. Je krijgt wel minder sterke bass hierdoor. Zijn er goedkope eind versterkers die 100watt 8 ohm naar 3x 100watt 8 ohm omzetten?FeaR schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:08:
[...]
Drie speakers van 8 Ohm in serie komt volgens mij op 24 Ohm qua impedantie. Wellicht wel beter te handelen dan de 2.67 Ohm wanneer je parallel zou doen. Denk dat je receiver dan meteen in protect springt.
Als je een eindversterker aansluit dan verbind je deze met de Pre-Uuts van je receiver. Deze Pre-Out kan je gewoon splitten zodat je drie keer het signaal stuurt en drie keer een apart kanaal op de eindversterker benut. Alleen is dat de theorie, praktijk wordt wat lastiger. Jij zoekt dus één of meerdere versterkers met in totaal 12 kanalen, dat is behoorlijk. Maar zelfs als je die zou vinden dan heb je geen Pre-Outs op je receiver.TheTurk schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:16:
[...]
Zijn er goedkope eind versterkers die 100watt 8 ohm naar 3x 100watt 8 ohm omzetten?
Ik zou zo niet weten hoe je de achterste kanalen meer vermogen zou kunnen geven, of op zou kunnen delen.
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic