Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.688 views

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29
Over de kringloopwinkel gesproken,
Gisteren dit ding opgehaald voor 15€ bij de kringloop.
Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/91001-91200/91176_1_image.jpg

Monster HTS1000

[ Voor 5% gewijzigd door coob op 16-03-2014 12:08 ]

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 20:10
coob schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:08:
[afbeelding]

Monster HTS1000
Nice ik ben ook op zoek naar zo één. Mooie prijs hoor

• coob
tweaker013 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Gaan voor zo'n 50-60€ op Marktplaats.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
tweaker013 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat zoiets behalve master/slave toevoegt.
Kabelinstallatie is toch al geaard, en met internet via de kabel heeft die UTP beveiliging ook weinig nut. Als de kabel gaat gaat het kabelmodem en gaat de hele installatie toch :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• coob
The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:22:
[...]

Kabelinstallatie is toch al geaard, en met internet via de kabel heeft die UTP beveiliging ook weinig nut. Als de kabel gaat gaat het kabelmodem en gaat de hele installatie toch :+
Zitten ook wat filters in om vervuiling van de netspanning tegen te gaan.
Of dat zin heeft...?

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-regler.de/pictures/special/hts-1000_innen.jpg?menu=no

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 20:10
The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:22:
[...]

Heb je gelijk in maar ziet er slick uit en lijkt me wat duurzamer dan de normale keuken huis tuin contactdoos.

De rest lijk me ook allemaal marketing.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:15

SannrHerr

Furor Teutonicus!

The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:34:
[...]

Dat vond ik idd ook, daarom heb ik het wat stilgehouden tot ik het spul had.
Was een aardige kerel, ergens in de 40, en compleet hififreak. Had ze aangesloten op een stel obscure oude Grundig speakers en dat klonk echt als een klok. Hij had de hele set gekocht als een soort van bijvangst voor een stel speakers die ie graag wilde. De set boeide hem niet veel en gezien wat ie zelf had staan verbaasde me dat niks.

Maar zat wel echt een steekje los aan die kerel, letterlijk...woonde ergens in een klein apartementje in wat leek een soort aanleunwoning, vol zooi en voornamelijk audio. Enorme puinhoop en kwam een beetje vreemd over. Bood ons ook accuut koffie aan maar die hebben we vriendelijk afgeslagen. Kerel zat duidelijk om aandacht verlegen.
Overigens was afgesproken prijs 95, maar toen we afrekenden zei ie "doe maar 90" :D
Af en toe heb je er pareltjes tussen zitten. M'n pa weet zo nu en dan ook op deze manier leuk hifi spul te scoren en door te verkopen. Bizar. 8)7

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 11:22
coob schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:27:
[...]

Zitten ook wat filters in om vervuiling van de netspanning tegen te gaan.
Of dat zin heeft...?

[afbeelding]
Theoretisch hebben die filters natuurlijk wel nut. Het is in theorie natuurlijk beter voor de voeding van je apparaten (hence piekspanningen/stromen), bijvoorbeeld op het moment dat iemand in huis op dezelfde groep een grote inductieve belasting aanzet (bijvoorbeeld een hogedruk reiniger, of een wasmachine/droger). Maar of je het in de praktijk ook merkt? Denk het niet :')

gewoon nee.

• The Eagle
Dr zijn idd mensen die menen een verschil te kunnen horen. Daar zijn topics vol over geschreven op GoT, dus die discussie ga ik verder niet aan. Enige wat voor mij nuttig zou zijn is overspanningsbeveiliging, maar die heb ik al in mijn Brennenstuhl master slave zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Pjotr22 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:34:
[...]

Hoe ziet je totale setup er nu uit?

Ik zoek ook naar meer en beter stereo beleving. Nu luister ik meestal Flac via Audiostation (syno) of via de mediaplayer van de SR 7005. Ik heb geen muziek op mn pc, de pc is dan ook geen onderdeel van mn audio setup, een losse dac voegt dan nergens wat toe lijkt me?
Ik heb een computer, mijn grootste en belangrijkste bron. Deze is via HDMI aangesloten op mijn Denon AVR 2807 receiver en digitaal coaxiaal op mijn DAC.
Ik heb daarnaast een digitale decoder (Humax geloof ik?) voor Ziggo TV, welke met HDMI naar mijn receiver gaat én met optische kabel naar mijn DAC gaat (voor de radiozenders).

Mijn Receiver heeft vervolgens HDMI uit naar mijn TV.
Daarnaast heb ik voor de leuk nog een Technics SL-D3 platenspeler met wat plaatjes.

Mijn Denon heeft pre-outs, waarvan er uiteraard een naar de Rel Q200E gaat en de fronts naar mijn eindversterker, de Rotel RB03 gaat.

Mijn PC schakelt automatisch het geluid naar HDMI zodra ik het tweede beeldscherm inschakel op de TV. Mijn Radio moet ik wel wisselen naar een andere input. Ik gebruik de digitale uitgang van mijn DAC eigenlijk niet, maar heb hem tijdelijk gebruikt toen ik nog een HDMI-kabel tekort kwam.

Dit alles geeft mij een volledig tevreden stereobeeld als ik muziek luister, dan heb ik mijn Cambridge DAC aan en wordt het geluid naar de receiver analoog gestuurd en vervolgens weer naar de eindversterker. Daarnaast heb ik nu een heerlijke bioscoop ervaring en gek genoeg voelt het geluid niet ''minder homogeen'' doordat de fronts een andere versterker gebruiken, wat ik wel had verwacht :) (Fronts worden natuurlijk ook niet heel veel gebruikt tijdens films)

Het enige wat ik nu nog echt heel graag zou willen is een SVS of BK subwoofer om mijn Rel Q200E te vervangen. Mijn Rel komt zeker niet te kort maar ik zou het wel mooi vinden om een grotere sub te hebben :9

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

tweaker013 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Heb je gelijk in maar ziet er slick uit en lijkt me wat duurzamer dan de normale keuken huis tuin contactdoos.

De rest lijk me ook allemaal marketing.
Echt precies dat, ik heb eens op iBood 2x een Monster AV800 gekocht voor 22,50
Ik geloof dat daar geen netfilters in zitten maar voor dat geld...

Nieuwkoop is duurkoop

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben uiteindelijk toch voor beide opties gegaan.
Nieuwe speakers én een nieuwe receiver :)

De versterker: Onkyo TX-SR313
Speakers: Jamo S606 custom (andere speakers erin).

Het geluid is bizar veranderd, ik hoor andere tonen die ik eerder echt niet hoorde!
Zowel hoog-en-laag is allebei sterk verbeterd, zelfs de WAF is hoger! :D

Helaas nog maar 1 fotootje, meer volgen er nog :)
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/2014-03-15%2017.00.32.jpg

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Web-Brielle schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:10:
Laag verbaast me niets als je een speaker met 8" aan de zijkant én reflexpoort aan de achterzijde in een ruimte als deze zet... Links is nog redelijk te doen aangezien de subwoofer relatief laag is, maar rechts is echt weinig ruimte voor een speaker met deze eigenschappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Web-Brielle
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:16:
[...]

Laag verbaast me niets als je een speaker met 8" aan de zijkant én reflexpoort aan de achterzijde in een ruimte als deze zet... Links is nog redelijk te doen aangezien de subwoofer relatief laag is, maar rechts is echt weinig ruimte voor een speaker met deze eigenschappen.
I Know, daarom ga ik morgen avond spelen met de indeling.
Het zijn 3 delen kastjes, morgen avond 1 deel eraf halen zodat de speaker meer ruimte krijgt :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

DjVe

Hatsaflats!

Speakers: Jamo S606 custom (andere speakers erin).
Wat heb je gedaan dan?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Web-Brielle schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:10:
Zolang er een wasrek in de kamer staat, heeft de vrouw helemaal niks te zeggen over de WAF :)

Punctuality is the politeness of kings

• Web-Brielle
  • Niet online
DjVe schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:51:
[...]

Wat heb je gedaan dan?
Er zitten andere conussen in (een of andere hivi research?)
Klinkt geweldig moet ik zeggen :)
dreamscape schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:02:
[...]

Zolang er een wasrek in de kamer staat, heeft de vrouw helemaal niks te zeggen over de WAF :)
Nergens anders plek dusja, weekend is altijd was weekend :P

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Web-Brielle schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:10:
[...]

Er zitten andere conussen in (een of andere hivi research?)
Klinkt geweldig moet ik zeggen :)
heh? alleen andere conussen? Of gewoon geheel nieuwe units? Ik snap er niks van :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kennislink.nl/upload/216778_276_1227277478434-Luidspreker.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Web-Brielle
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:21:
[...]

heh? alleen andere conussen? Of gewoon geheel nieuwe units? Ik snap er niks van :P

[afbeelding]
Nieuwe units ja |:( oeps :P
Ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/IMG-20140313-WA0004.jpg

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hmmm dat ziet er wel netjes uit ja. Heb je enig idee waarom dit gedaan is en of er wel rekening mee gehouden is qua kastparameters (en filter)?

• Web-Brielle
  • Niet online
DjVe schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:41:
Hmmm dat ziet er wel netjes uit ja. Heb je enig idee waarom dit gedaan is en of er wel rekening mee gehouden is qua kastparameters (en filter)?
De vorige eigenaar vond dat het geluid iets beter kon en heeft dit laten doen door een audio speciaalzaak om de speakers naar zijn eisen en wensen te maken, waarnaar voor deze units is gekozen.
Ik ben blij dat die dit gedaan heeft (ookal weet ik niet hoe de orginele klinken).

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 14:42
The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:34:
[...]

Dat vond ik idd ook, daarom heb ik het wat stilgehouden tot ik het spul had.
Was een aardige kerel, ergens in de 40, en compleet hififreak. Had ze aangesloten op een stel obscure oude Grundig speakers en dat klonk echt als een klok. Hij had de hele set gekocht als een soort van bijvangst voor een stel speakers die ie graag wilde. De set boeide hem niet veel en gezien wat ie zelf had staan verbaasde me dat niks.

Maar zat wel echt een steekje los aan die kerel, letterlijk...woonde ergens in een klein apartementje in wat leek een soort aanleunwoning, vol zooi en voornamelijk audio. Enorme puinhoop en kwam een beetje vreemd over. Bood ons ook accuut koffie aan maar die hebben we vriendelijk afgeslagen. Kerel zat duidelijk om aandacht verlegen.
Overigens was afgesproken prijs 95, maar toen we afrekenden zei ie "doe maar 90" :D
Zoiets als deze?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/431136_340110602676422_1338825490_n.jpg

FineArtsen toevallig?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Web-Brielle schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:42:
[...]

De vorige eigenaar vond dat het geluid iets beter kon en heeft dit laten doen door een audio speciaalzaak om de speakers naar zijn eisen en wensen te maken, waarnaar voor deze units is gekozen.
Ik ben blij dat die dit gedaan heeft (ookal weet ik niet hoe de orginele klinken).
Het is in ieder geval iets aparts :)

• The Eagle
ThAZiP schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:49:
[...]

Zoiets als deze?
[afbeelding]

FineArtsen toevallig?
Nee, al zijn dat ook mooie speakers.
Heb even zitten googlen, en het waren deze: http://www.radiomuseum.or..._super_hifi_box_850a.html

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 14:42
The Eagle schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:06:
[...]

Nee, al zijn dat ook mooie speakers.
Heb even zitten googlen, en het waren deze: http://www.radiomuseum.or..._super_hifi_box_850a.html
Ahh. Duidelijk.. Niet helemaal te vergelijken speakers denk ik, maar geinig dat iemand daar zo opzoek naar is / was.

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 16:16

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Na jaren lurken zal ik mijn 'home cinema' opstelling laten zien.

Wat heb ik in gebruik:

Arcam A85 stereo versterker
Linn Numerik D/A converter
Cambridge Audio 651P phono voorversterker
Project Debut III platenspeler met een Ortofon 2M blue element
Sonos:Connect
Dune HD smart D1
Humax iHDR-5200
Xbox 360
Samsung LE-40A557 LCD TV (hopelijk dit jaar vervangen voor een 50'')
REL quake subwoofer
Kef LS50
Dynaudio stand 3X

De foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/318IMG_2014klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/774IMG_2015klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/334IMG_2017klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/196IMG_2018klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/725IMG_2020klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/395IMG_2022klein.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Boely op 17-03-2014 17:24 ]

Welk?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Mooie setup! Heb ik die luidsprekers laatst niet ook gezien op het htforum? Of was jij dat niet? Wel apart iig.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Boely schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:14:
Wat heb ik in gebruik:

Arcam A85 stereo versterker
Linn Numerik D/A converter
Cambridge Audio 651P phono voorversterker
REL quake subwoofer
Kef LS50
ziet er strak uit!

helemaal op de Britse toer zie ik? :)

Nieuwkoop is duurkoop

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Waar zit die tweeter bij de Kef LS50, of zit die er helemaal niet in?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Boely

Boely

@Renzo4000

Dank je wel! Ik ben het niet geweest op het htforum. Maar er zijn meer mensen met de Kef LS50

@Klaasje11

Jij ook bedankt! De Arcam heb ik voor niks op de kop kunnen tikken (was kapot, zandzekering vervangen en hij deed het weer), daarvoor had ik een Marantz PM7000 maar die had duidelijk moeite om de LS50 aan te sturen. De Linn numerik heb ik een bruikleen van een collega van me.

De Kefs heb ik erg vaak beluisterd en ik was helemaal om toen ik bij Kef zelf aanwezig was in Maidstone en ze naast de kef blade hoorde. De LS50 luidsprekers worden ook echt beter als je er een dikker systeem aan hangt.

Welk?

• Boely

Boely

Lip schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:15:
Waar zit die tweeter bij de Kef LS50, of zit die er helemaal niet in?
De tweeter (kef Uni-q genaamd) zit verwerkt in het midden van de driver.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocentre.co.id/product/661/5/kef_ls50_uni_q_en.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Boely op 17-03-2014 21:26 ]

Welk?

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 21:27

icecreamfarmer

en het is

Boely schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:20:
@Renzo4000

Dank je wel! Ik ben het niet geweest op het htforum. Maar er zijn meer mensen met de Kef LS50

@Klaasje11

Jij ook bedankt! De Arcam heb ik voor niks op de kop kunnen tikken (was kapot, zandzekering vervangen en hij deed het weer), daarvoor had ik een Marantz PM7000 maar die had duidelijk moeite om de LS50 aan te sturen. De Linn numerik heb ik een bruikleen van een collega van me.

De Kefs heb ik erg vaak beluisterd en ik was helemaal om toen ik bij Kef zelf aanwezig was in Maidstone en ze naast de kef blade hoorde. De LS50 luidsprekers worden ook echt beter als je er een dikker systeem aan hangt.
Vind je ze beter dan de r100?
Ikzelf zit te dubben tussen deze twee maar vind de r100 er beter uitzien.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 21:45
Na ook al heel lang deze topic te volgen, toon ik eens mijn Home Cinema opstelling. De subwoofer, rear speakers en cd-speler zijn inmiddels al 18 jaar oud (type kon ik niet direct achterhalen). Het is dus al een heuse verzameling geworden.
Alle apparaten zitten in een kast en zijn verbonden via HDMI over UTP naar de TV. De boxen hangen jammer genoeg te hoog, maar de bekabeling was al zo voorzien door onze voorgangers.
Verder hangt er nog een LED strip achter de kast en een Philips LED lamp voor de sfeer verlichting tijdens een TV/film avond.

Het lijstje:
KEF front IQ10 black
Yamaha rear
Actieve subwoofer Art Sound
Canton center CD350
PC (CoreI7, SSD, Radeon 5850) met XBMC
LG PM9700 plasma TV (60 inch)
2 LG AG-S250 actieve 3D brillen
Yamaha versterker RX-V767
Yamaha cd-speler CDC-565
Philips DVD speler
playstation 2
Logitech Harmonie 900
Telenet Digicorder
Marmitek Mega View 80
Logitech bleutooth receiver
Samsung Galaxy S2 voor muziekcollectie via bleutooth en XBMC afstandsbediening
Linksys 8 poorts gigabit switch
Synology DS214 (in de meterkast) voor opslag

Dan nu de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/4v5jq0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6y2rzc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/n6e2qp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/fjndw8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dh4was.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door basa op 18-03-2014 11:35 ]

• Boely

Boely

icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:03:
[...]

Vind je ze beter dan de r100?
Ikzelf zit te dubben tussen deze twee maar vind de r100 er beter uitzien.
De LS50 is een betere luidspreker dan de R100. Alleen is de R100 makkelijker aan te sturen. Je moet dus voor de LS50 een flinke versterker hebben.

Welk?

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
coob schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:08:
[afbeelding]

Monster HTS1000
Hij is nu in de 'aanbieding'..... ;)

http://hificorner.nl/powercenter-hts-1000.html

• The Eagle
@basa: ziet er goed uit, mooi strak interieur ook :)
Is dat een kast van Ikea met de achterkant er uit? En hoe diep is die?
Wij zoeken ook nog zoiets zodat we het hier wat strakker kunnen maken namelijk :)

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 21:27

icecreamfarmer

en het is

Boely schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:31:
[...]

De LS50 is een betere luidspreker dan de R100. Alleen is de R100 makkelijker aan te sturen. Je moet dus voor de LS50 een flinke versterker hebben.
Beter als in?
Want qua prijs maakt het niet veel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-03-2014 13:29 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• basa
The Eagle schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:59:
@basa: ziet er goed uit, mooi strak interieur ook :)
Is dat een kast van Ikea met de achterkant er uit? En hoe diep is die?
Wij zoeken ook nog zoiets zodat we het hier wat strakker kunnen maken namelijk :)
Bedankt The Eagle!
De kast is inderdaad van Ikea en als ik mij goed herinner de Besta serie. Deze is 40cm diep, wat eigenlijk net te weinig is voor de versterker en de PC. De achterkant eruit en dan lukt het perfect.

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:29:
[...]

Beter als in?
Ik zou je aanraden om naar beiden eens te luisteren, heb ze zelf ook nog getest en de LS50 heeft een zeer bijzonder geluid waar je een beetje van moet houden, de R100 klinkt conventioneler maar ook zeer goed.

• The Eagle
basa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:29:
[...]

Bedankt The Eagle!
De kast is inderdaad van Ikea en als ik mij goed herinner de Besta serie. Deze is 40cm diep, wat eigenlijk net te weinig is voor de versterker en de PC. De achterkant eruit en dan lukt het perfect.
Ik dacht al zoiets ja ;)
Btw: wat heb je daar rechts naast je TV hangen? Is dat een lichtknop of een erkertje voor de AB ofzo :?

• basa
The Eagle schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Ik dacht al zoiets ja ;)
Btw: wat heb je daar rechts naast je TV hangen? Is dat een lichtknop of een erkertje voor de AB ofzo :?
Is inderdaad een eenvoudige lichtschakelaar.

• Boely

Boely

icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:29:
[...]

Beter als in?
De LS50 groeit mee met de versterker. Als je er dus een dikke voor / eind combinatie aan hangt klinkt de LS50 ook echt beduidend beter. Dat is bij de R100 veel minder het geval. Daarnaast is de sound van de LS50 heel neutraal en daar moet je van houden.

Dat de prijs bijna gelijk is kan kloppen. Dit komt omdat de LS50 op de markt is gezet als jubileum model (50 jaar Kef) voor een heel schappelijke prijs. Ze hadden ze net zo goed voor €800 p/s op de markt kunnen zetten. (Kef zelf verdient er ook niks aan. De retailers wel)

Welk?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Boely schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:14:
Na jaren lurken zal ik mijn 'home cinema' opstelling laten zien.
Ikea Friel met afgezaagde pootjes? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Boely

Boely

SeatRider schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Ikea Friel met afgezaagde pootjes? :)
Klopt! Alleen de pootjes zijn netjes gedemonteerd. ;)

Welk?

• Pascal_X
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
(jarig!)
Na toch altijd wel veel op het forum te lezen toch maar een keer mijn setje op de foto gezet.

Allereerst een korte introductie, ik woon nog in een studentenkamer en heb helaas niet de ruimte die ik zou willen. Daarbij verwacht ik hier niet al te lang meer te wonen, waardoor ik niet alle kabels perfect weggewerkt heb, mijn TV nog op een poot heb staan en geen mooi audio meubel heb aangeschaft.

Eerst de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/716/2jal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/713/t9yw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/849/kikz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/809/0xkc.jpg

Op de foto:

TV: 47 inch LED Tv van LG (47LA6208)
Receiver: Sony STR DH520
Laptop: Asus N56VZ (in gebruik als Htpc)
Speakers: JBL SCS138 5.1 set
Aansturing: Logitech K500 wireless keyboard en LG Magic remote

Achter de schermen:

LAN Switch: Netgear Prosafe Gigabit Switch GS108
LAN bekabeling: CAT6
NAS: WD MyCloud 3TB (transfer van NAS naar laptop gemiddeld met 75-80mb/s)

Niet op de foto:

2 bowers & wilkins DM580 speakers
2 bowers & wilkins DM560 speakers

Erg jammer om deze prachtige speakers niet neer te zetten, maar ik heb er gewoonweg geen plek voor. Als ik dit jaar ga verhuizen gaat het JBL setje eruit en komen de B&W speakers in de woonkamer. Moet dan wel nog op zoek naar een passende center speaker.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Na eindelijk een visuele upgrade aan mijn HTPC is dit mijn setup.

Wat je ziet;

Samsung plasma 50" PS50C550(GW1) (2009)
Denon AVR 3805 (2004)
Fronts: Piega L.D.R. 3.0 (1994)
Sub Woofer: Monitor Audio Radius 370 HD (Kersen?)
Uberkeyboard: DX.com
Logitech One
Roomba remote
kleingeld voor de rest van de maand want het geld is op. ;)

Wat je niet ziet:

Center: Monitor Audio Radius 225 HD (zwart)(1x)
Rears: Monitor Audio Radius 90 (licht bruin)
HTPC: Ingebouwd in de kast (kijkers rechts) AMD 3850 / Nvidia GT 640 Silent / 8 GB / 20TB (waarvan 2x 4TB extern / USB)

Alle Monitor Audio is in 2004 2de hands van MP afgekomen voor weinig, vandaar de verschillende kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2eyhys1.jpg

Moet nog verder geschilderd worden maar ik was het na 10 dagen wel ff zat.
Zie Audiomeubel Topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 19-03-2014 11:19 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• SimplySimon
  • Laatst online: 19:56
pascalholleman schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:50:

Op de foto:

TV: 47 inch LED Tv van LG (47LA6208)
Receiver: Sony STR DH520
Laptop: Asus N56VZ (in gebruik als Htpc)
Speakers: JBL SCS138 5.1 set
Aansturing: Logitech K500 wireless keyboard en LG Magic remote

Achter de schermen:

LAN Switch: Netgear Prosafe Gigabit Switch GS108
LAN bekabeling: CAT6
NAS: WD MyCloud 3TB (transfer van NAS naar laptop gemiddeld met 75-80mb/s)

Niet op de foto:

2 bowers & wilkins DM580 speakers
2 bowers & wilkins DM560 speakers

Erg jammer om deze prachtige speakers niet neer te zetten, maar ik heb er gewoonweg geen plek voor. Als ik dit jaar ga verhuizen gaat het JBL setje eruit en komen de B&W speakers in de woonkamer. Moet dan wel nog op zoek naar een passende center speaker.
Welkom Pascal ;)

Eeuwig zonde dat de B&W's niet passen. Die klinken toch echt monsterlijk.
Voor een studentenkamer heb je nu in ieder geval een nette setup :)

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
jasperaap schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:37:
Mijn home cinema in progress. Speakers in plafond en kabelgoten voor HDMI en optische kabel per tv punt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu al hele poos later maar hier een aantal updates

Leidingen en speakerkist aan frame gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/al3uae.jpg

Gestucte muur en gatenwerk
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2n1z60h.jpg

Alle kabels die in de gangkast uitkomen. Rode en blauwe voor HDMI kabel en coax.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/5x1kk6.jpg

Polk RC80i vs spotjes
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2mmd4w3.jpg

Buitenaanzicht, gewoon omdat ik nieuwsgierig was
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mm74h3.jpg

Beugel, komt ingeklapt 6,5 cm van muur af. Deze beugel omdat ik relatief ver in de hoek zit van de tv
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qd53wy.jpg

Eindresultaat
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qx54wl.jpg

Items:

Philips 46pfl4208
Beugel van beugelknaller
Speakers PolkRC80i
HTPC
Harman Kardon AVR145
10 meter hdmi, 10 meter digitale coax en optische digital cable
TV alles hirschmann

Verwijderd

Mooie set! Mag dat allemaal in een flat/appartement? Vooral zo'n constructie aan het plafond.

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 19:53

bdu

Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Welke afstanden overbrug jij? Op een en hetzelfde moment stream je een film vanaf je NAS over hetzelfde netwerk, hoe is de verbinding/kwaliteit dan?

Ik heb in de woonkamer een HTPC staan waarbij de film komt vanaf mijn NAS. Op de eerste verdieping staat de Synology NAS. En wil vanaf de woonkamer via UTP het HDMI signaal van de HTPC 'streamen' naar een TV op de tweede etage. Hoe zal dit in de praktijk kunnen uitpakken?

NAS -> HTPC -> HDMI over UTP -> TV
Zo dus ongeveer.

Het netwerk is volledig CAT6

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Pak dan een goedkoop spelertje van een euro of 50 die direct vanaf je NAS streamt.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• bdu

bdu

SannrHerr schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:40:
Pak dan een goedkoop spelertje van een euro of 50 die direct vanaf je NAS streamt.
Uiteraard ook een mogelijkheid.. los daarvan vraag ik mij af of het bovenstaande haalbaar is.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
bdu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:10:
[...]

Uiteraard ook een mogelijkheid.. los daarvan vraag ik mij af of het bovenstaande haalbaar is.
HDMI met UTP verlengen (boven de 20 meter) schijnt wel dé manier te zijn!

Op kantoor hebben we een Konig hdmi versterkertje (actief), 20 + 5 meter geloof ik. Dat werkt net, maar met UTP is beter vermoed ik ivm de dikte vh koper.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Goede vraag!! Ik kende het concept nog niet van die Marmitek. Dat zou bij mij een heleboel problemen oplosssen..

• jasperaap
Pjotr22 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:09:
Goede vraag!! Ik kende het concept nog niet van die Marmitek. Dat zou bij mij een heleboel problemen oplosssen..
Werkt top, normaliter alleen met twee cat5e kabels dat ik weet. Maar krijg ik gewoon door 16 mm buisje heen hoor.

• jasperaap
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:52:
Mooie set! Mag dat allemaal in een flat/appartement? Vooral zo'n constructie aan het plafond.
Waarom niet? Zo zwaar is het niet hoor, je bent vrij om te doen en laten wat je wilt in je appartement. Mag niemand wat van zeggen. Alleen buitenzijde mogen ze wat van zeggen. Uiteraard wel tekeningen bekeken wat dragend is maar planten van 30 cm dik doen niet moeilijk over verlaagd plafond hoor. Is bij elkaar maar paar honderd kilo.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:52:
Waarom zou dat niet mogen? Ik heb hier muren weggebroken en verplaatst. Zolang je bouwkundig geen schade aan de constructie veroorzaakt door dragende muren te slopen, mag je doen wat je wil :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik denk dat Unflux mogelijk in de war is tussen een huur en koop appartement. Waar je bij een huur appartement vrijwel nooit zomaar wat mag veranderen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik zou echt helemaal kriegel worden van die pilaar zo dicht naast de TV. Heb jij daar geen last van?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• basa
bdu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:25:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Welke afstanden overbrug jij? Op een en hetzelfde moment stream je een film vanaf je NAS over hetzelfde netwerk, hoe is de verbinding/kwaliteit dan?

Ik heb in de woonkamer een HTPC staan waarbij de film komt vanaf mijn NAS. Op de eerste verdieping staat de Synology NAS. En wil vanaf de woonkamer via UTP het HDMI signaal van de HTPC 'streamen' naar een TV op de tweede etage. Hoe zal dit in de praktijk kunnen uitpakken?

NAS -> HTPC -> HDMI over UTP -> TV
Zo dus ongeveer.

Het netwerk is volledig CAT6
Belangrijk is wel dat de HDMI over UTP niets te maken heeft met je computernetwerk. Het is dus HTPC--> HDMI-->Marmitek--> 2 * CAT 5E UTP kabels -->Marmitek--> HDMI --> TV
Dit werkt bij mij over een afstand van 15m en nog nooit problemen mee gehad. Ik stream altijd Full HD bluray rips (zelfs in 3D) vanaf mij HTPC.
Ik heb het zo geregeld omdat de HDMI kabel niet door de kabelgoot kon. Het was zelfs behoorlijk stressen bij de installatie, want om 2 UTP kabels door de kabelgoot te krijgen is er heel wat zeep en spierkracht aan te pas gekomen!
Ramon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:30:
[...]

Ik zou echt helemaal kriegel worden van die pilaar zo dicht naast de TV. Heb jij daar geen last van?
Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan. De tv zit er eigenlijk ook niet echt achter (zit door de beugel ook wat van de muur) en zeker wanneer het donker is zie je het al helemaal niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door basa op 20-03-2014 09:16 ]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

bdu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:10:
[...]

Lijkt me niet ideaal, een HTPC in de ene ruimte en dan streamen naar de andere... Ga je dan remote desktoppen oid als je wat anders af wil spelen?

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 06-11 09:00
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:18:
Ik denk dat Unflux mogelijk in de war is tussen een huur en koop appartement. Waar je bij een huur appartement vrijwel nooit zomaar wat mag veranderen.
In een huur appartement mag je natuurlijk altijd een muur er uit slopen of gaten boren. Zolang je bij opzeging van het contract alles maar in orignele staat terug brengt. :+

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 14:23
[...]

Viel mij ook meteen op... zou mij ook storen bij het TV kijken.

• basa
SannrHerr schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:01:
[...]
Lijkt me niet ideaal, een HTPC in de ene ruimte en dan streamen naar de andere... Ga je dan remote desktoppen oid als je wat anders af wil spelen?
Er zijn zeker tal van mogelijkheden. In mijn huidige setup bedien ik XBMC ook al via mijn smartphone. Dit gaat via mijn draadloos netwerk zodat de plaats van mijn HTPC geen rol meer speelt. De bediening is dus zeker geen probleem.
Ik veronderstel dat er nog wel handige oplossingen zijn?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

Zou ik sowieso worden, met alleen een TV aan de muur, een donkeren stenen vloer en grijze wanden :P Maargoed, smaak is, gelukkig, volledig persoonlijk.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Cobaltjeh schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:
[...]

In een huur appartement mag je natuurlijk altijd een muur er uit slopen of gaten boren. Zolang je bij opzeging van het contract alles maar in orignele staat terug brengt. :+
Of de woningbouw / nieuwe bewoners zijn ook van mening dat het een verbetering is, dan mag je het vaak wel laten zoals je het hebt..

• basa
_ferry_ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:51:
[...]

Zou ik sowieso worden, met alleen een TV aan de muur, een donkeren stenen vloer en grijze wanden :P Maargoed, smaak is, gelukkig, volledig persoonlijk.
Het is inderdaad persoonlijk! Als ik die ene foto zie dan begrijp ik je wel hoor. De muur aan de tv is (bewust) sober gehouden. Natuurlijk bestaat het huis uit meer dan de zithoek en is het totaal plaatje zeker niet zo deprimerend :)!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
basa schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:50:
[...]

Het is inderdaad persoonlijk! Als ik die ene foto zie dan begrijp ik je wel hoor. De muur aan de tv is (bewust) sober gehouden. Natuurlijk bestaat het huis uit meer dan de zithoek en is het totaal plaatje zeker niet zo deprimerend :)!
Betekenen die pilaren overigens ook dat je de wand zelf een gipswandje/cellenbetton is? Vrij ongebruikelijk in NL dat soort constructies.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11 21:37
bille schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:46:
Beetje slecht licht en niet genoeg schoon gemaakt, geborsteld alu is een crime .. maar goed ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien:
Panasonic plasma uit 2010 ofzo
Emotiva UMC-200 (pre-amp & dac, geimporteerd) (deze:link)
Accuphase E-206 (link)
Jamo Concert 8 (link) op Spectral stands.

Ben wel tevreden met deze set. Mid en hoog zijn echt verbluffend. Laag is heel strak maar frequency response houdt op rond ~30Hz waardoor ik soms het gevoel heb dat ik wat mis in de meer "hedendaagse muziek" ;). Misschien een subwoofer of een set Concert 11?

Aan de Emotiva hangt nog een htpc met xbmc maar dat mag geen naam hebben (AMD Brazos).
Waar komt dat meubel vandaan? Ik vind het erg strak maar toch niet te modern!

• bdu

bdu

basa schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:10:
[...]

Er zijn zeker tal van mogelijkheden. In mijn huidige setup bedien ik XBMC ook al via mijn smartphone. Dit gaat via mijn draadloos netwerk zodat de plaats van mijn HTPC geen rol meer speelt. De bediening is dus zeker geen probleem.
Ik veronderstel dat er nog wel handige oplossingen zijn?
Er zijn inderdaad een hoop alternatieven, ik zelf ben in bezig van een harmony smart control. Helaas zou ik dan alleen de tv boven niet kunnen bedienen maar dat lijkt mij geen ramp.
Toch bedankt voor het meedenken :-)
basa schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:02:
[...]

Belangrijk is wel dat de HDMI over UTP niets te maken heeft met je computernetwerk. Het is dus HTPC--> HDMI-->Marmitek--> 2 * CAT 5E UTP kabels -->Marmitek--> HDMI --> TV
Dit werkt bij mij over een afstand van 15m en nog nooit problemen mee gehad. Ik stream altijd Full HD bluray rips (zelfs in 3D) vanaf mij HTPC.
Ik heb het zo geregeld omdat de HDMI kabel niet door de kabelgoot kon. Het was zelfs behoorlijk stressen bij de installatie, want om 2 UTP kabels door de kabelgoot te krijgen is er heel wat zeep en spierkracht aan te pas gekomen!
Twee keer UTP? Er staat toch 'single' UTP cable? Als ik niet mijn computernetwerk kan gebruiken is dit voor mij geen optie. Als jij een tweetal dedicated UTP-kabels gebruikt snap ik dat je geen last hebt bij het streamen ;-)

Op ebay staan trouwens een hoop van die HDMI extenders voor +/- 50 dollar (single UTP)

• basa
Sander schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Betekenen die pilaren overigens ook dat je de wand zelf een gipswandje/cellenbetton is? Vrij ongebruikelijk in NL dat soort constructies.
Ik woon dan ook in België. Het is inderdaad een voorzet wand (in hout), hierachter zit een berghok. In dat berghok zit ook de bekabeling van tv en centerbox. Eigenlijk zou het dus 1 open ruimte kunnen worden.

• basa
bdu schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:19:
Twee keer UTP? Er staat toch 'single' UTP cable? Als ik niet mijn computernetwerk kan gebruiken is dit voor mij geen optie. Als jij een tweetal dedicated UTP-kabels gebruikt snap ik dat je geen last hebt bij het streamen ;-)
Op ebay staan trouwens een hoop van die HDMI extenders voor +/- 50 dollar (single UTP)
Je moet je natuurlijk wel realiseren dat er 19 draadjes zitten in een HDMI kabel en slechts 8 draadjes in een UTP kabel. Ik veronderstel dat ze dan enkele zaken weglaten? Zoals CEC,DDC, ARC? Met slechts 1 UTP kabel zullen er misschien nog andere compromis gemaakt worden? Hier heb ik echter geen ervaring mee, dus dit is een persoonlijke bedenking.
Bij mij zijn het inderdaad 2 dedicated UTP kabels.

[ Voor 10% gewijzigd door basa op 20-03-2014 16:09 ]

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

basa schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:06:
[...]

Je moet je natuurlijk wel realiseren dat er 19 draadjes zitten in een HDMI kabel en slechts 8 draadjes in een UTP kabel. Ik veronderstel dat ze dan enkele zaken weglaten? Zoals CEC,DDC, ARC? Met slechts 1 UTP kabel zullen er misschien nog andere compromis gemaakt worden? Hier heb ik echter geen ervaring mee, dus dit is een persoonlijke bedenking.
ik denk dat dat signal gewoon gecodeert wordt, via zo'n één geel tulpje gaan toch ook 3 kleuren?

Nieuwkoop is duurkoop

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

basa schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:06:
[...]

Bij mij zijn het inderdaad 2 dedicated UTP kabels.
Er zijn anders meerdere bedrijven bezig om alles (data, beeld, audio, etc.) via 1 UTP te sturen. Zat bandbreedte.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
SannrHerr schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Er zijn anders meerdere bedrijven bezig om alles (data, beeld, audio, etc.) via 1 UTP te sturen. Zat bandbreedte.
Ja zat bandbreedte? Hdmi kan al best veel nodig hebben, 1060p/60 heeft 4.5Gbit/s nodig. Toch best veel :).

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
We krijgen nu al 10 gigabit ethernet over een cat 6 kabel. De standaard voor 40Gb over cat 8 (40GBASE-T) is momenteel in de maak. Bandbreedte lijkt me dus geen probleem. Met een enkele cat 5 kabel haal je natuurlijk lang niet zulke snelheden, maar gezien de meeste mensen voor de verbinding tussen apparaten hooguit een paar meter nodig hebben, zie ik geen reden om perse onafgeschermd te willen gebruiken.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Wat vinden jullie van mijn nieuwe versterker?

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/vqowxyjk1/WP_20140321_11_30_29_Pro.jpg

Site: http://www.amptastic.com/
Review: http://hifipig.com/amptastic-mini-1-amplifier/

8)

• jasperaap
Geniaal! Mocht ik ooit stereo receiver nodig hebben staat deze zeker op mijn lijstje!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Nice !, en een leuk prijsje ook..kijken of die ook op buizen kan gemodificeerd dan is het lekker cheap.

Voor een afgewerkte behuizing met knoppen ben ik vaak kaal nog meer kwijt.

[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 21-03-2014 12:12 ]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

jasperaap schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:08:
[...]

Geniaal! Mocht ik ooit stereo receiver nodig hebben staat deze zeker op mijn lijstje!
Ook leuk: twee kopen en als mono blocks gebruiken! Paar jumpers verplaatsen en klaar is Kees!

• _Brake_
jasperaap schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:08:
[...]

Ik neem aan dat dit een eindversterker is (miereneukerig: geen receiver)?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

_Brake_ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:23:
[...]

Ik neem aan dat dit een eindversterker is (miereneukerig: geen receiver)?
Geïntegreerde stereo versterker.

• _Brake_
SannrHerr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Geïntegreerde stereo versterker.
Aha, voor aan een laptop / stereo geluidskaart in je PC oid?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou echt helemaal kriegel worden van die pilaar zo dicht naast de TV.
Inderdaad. En die speakers hangen ook veel te hoog, kan nooit goed zijn voor het geluidsbeeld.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

_Brake_ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:30:
[...]
Aha, voor aan een laptop / stereo geluidskaart in je PC oid?
Of je CD-speler, DAC, etc. :)
Ik ga 'm aan mijn PC hangen, ja. Later wellicht een AudioQuest DragonFly er tussen

• _Brake_
SannrHerr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Of je CD-speler, DAC, etc. :)
Ik ga 'm aan mijn PC hangen, ja. Later wellicht een AudioQuest DragonFly er tussen
Kan ik hem ook aan de tweede zone van m'n receiver hangen? Dat er dan een 20m tulp kabel naar de keuken gaat, daar deze versterker, en daaraan de 2 speakers voor in de keuken?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

_Brake_ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:38:
[...]
Kan ik hem ook aan de tweede zone van m'n receiver hangen? Dat er dan een 20m tulp kabel naar de keuken gaat, daar deze versterker, en daaraan de 2 speakers voor in de keuken?
Zou moeten werken.

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Nice!

Weet je of je 'm ook zonder behuizing kan kopen?
Het lijkt me namelijk echt vet er zelf een behuizing voor te bouwen met 2 stuks in mono en VU-meters :9

Nieuwkoop is duurkoop

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit soort versterkertjes bestaan al jaren hoor :) Vooral die op de TA2020 en TA2024 gebaseerd zijn populair. Hier staat er eentje in de slaapkamer aangesloten op de TV en een Airport Express, met een paar Philips zuilen uit de HTR9900 set. Je hebt ze overigens ook met USB DAC voor bij de computer ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 22-03-2014 10:44 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Is het heel erg dat ik aan de schroef zie dat ie op een Ikea Expedit staat?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SeatRider schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:45:
[...]

Is het heel erg dat ik aan de schroef zie dat ie op een Ikea Expedit staat?
Ik had hetzelfde |:( :F

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Nieuwe projector (eindelijk) geinstalleerd. Ziet er een pak cleaner uit dan vorige situatie. Via deze weg een dikke thumbs up voor cinedream. Eerst de 9200 besteld, problemen met die UTP extenders, en zonder morren gewisseld door Werner voor een 9200W. Nu werkt alles prima met draadloos signaal. En tegelijk veel strakker door ontbreken van allerlei kabels. De component en UTP kabels die nu nog uit plafond komen, ga ik later nog verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NAwQyND.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7HAzBAT.jpg

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 21:02
Geeft vast een zoet geluid :P

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:59
lapino schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:28:
Nieuwe projector (eindelijk) geinstalleerd. Ziet er een pak cleaner uit dan vorige situatie. Via deze weg een dikke thumbs up voor cinedream. Eerst de 9200 besteld, problemen met die UTP extenders, en zonder morren gewisseld door Werner voor een 9200W. Nu werkt alles prima met draadloos signaal. En tegelijk veel strakker door ontbreken van allerlei kabels. De component en UTP kabels die nu nog uit plafond komen, ga ik later nog verwijderen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Zou je een shot kunnen maken vanaf de bank ? :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Paar extra beeldjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/352eyOT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EiJaSaC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yqwzFyG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fW2QiGa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z1zAKbW.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ryPJv26.jpg
(slechte kleuren maar is om schaal te tonen tov mijn 9j oude dochter)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/THfd34I.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E8aCEv9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VJqVqEP.jpg

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:59
Echt nice. Wat is je dochter maar klein dan ivm met dat scherm :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Die zijn wel heel live! ;)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 14:23
Pff... groot scherm! Wel erg gaaf om er zo echt helemaal in te zitten, maar zit je bank aan de zijkant dan niet te dichtbij? Krijg je geen pijn in je nek om het hele beeld te zien :)

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Heel netjes! Heb je er ook nog een gewone tv bij, of doe je echt alles op de beamer?

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11 15:20
Heerlijk zo'n groot scherm!
Het is mooi hoe je de rear speaker(s?) hebt hangen trouwens!
ik had verwacht dat gerichte speakers op een leeg plafond erg in het oog zouden springen, maar hier ziet het er erg subtiel uit!
Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic