Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.688 views

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Pjotr22 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:14:
nieuw speeltje via MP, de sanyo PLV Z5. Komt in dedicated ruimte, nu even in woonkamert CL gekeken op 100"
edit
toch verleidelijk om de woonkamer aan te kleden met de beamert...
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2v9ud76.jpg

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12
Lekker donker bij het eten zo.....

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 07-03-2014 22:08 ]

• Pjotr22
8)7 :? eet jij niet in t donker ?? :? 8)7

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12
Er zijn ook vrij veel mensen die aan een tafel eten, niet voor de tv. ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

DjVe

Hatsaflats!

Na een paar jaar en een flink aantal speaker wisselingen bij de pc toch weer terug bij af..

Afbeeldingslocatie: https://9tmegg.bn1.livefilestore.com/y2pu2lXCbvZdW0ifZjYu3dcWMwvDGX8AHU9tyxmuxtheGUYqa55Mz6aavwqpQe4IDsgS7lzenrE4c550-oFd1FJlRKtnPPtRF845mWdhDHrCt4/WP_20140308_017%20%28Small%29.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://9tmegg.bn1303.livefilestore.com/y2pQ4oPFwLrpBI7l_OBwfyiAWjXZ584OrBWbi-tHJtegf8oIsOF2ugHo3y6W5MDPcYE3SAbeQNM3Ax682xyHPhooxaUt6pt4J3Yo-DggGkjty8/WP_20140308_019%20%28Small%29.jpg?psid=1

Wat zijn ze mooi he :9~ De afwerking is echt subliem en ze klinken op een bureau echt waanzinnig goed.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27

icecreamfarmer

en het is

DjVe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:16:
Na een paar jaar en een flink aantal speaker wisselingen bij de pc toch weer terug bij af..

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zijn ze mooi he :9~ De afwerking is echt subliem en ze klinken op een bureau echt waanzinnig goed.
welke zijn het?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
mooi ?? lelijk bedoel je zeker ???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
superchanbe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:28:
Psst, smaken verschillen, dus als je iets van een ander niet mooi vindt zou ik in het vervolg aanraden om dat niet hardop te gaan roepen. Vindt niet iedereen even leuk.

The devil is in the details.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

DjVe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:16:

Idd erg leuk welke zijn het?
Zeker als je een modern interieur hebt kan het een mooie aanvulling zijn

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

superchanbe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:28:
Kkssstttt kruip jij weer lekker terug onder je steen troll!

Het zijn Sony SS-LA500ED speakers en zijn in het begin van de jaren 2002 (dacht ik) gelanceerd als high end multichanel SACD speakers. Ik geloof dat ze rond €350 per stuk kostte toen. Ze zijn helemaal van metaal gemaakt en wegen ook een paar kilo per stuk. Ik heb ze een aantal jaar terug ook al gehad in het wit, maar kreeg toen een aanbod wat ik niet kon weerstaan (iemand zocht specifiek die speakers in het wit en de bijpassende subwoofer). Heb deze set overgenomen van iemand die ze niet verkocht kreeg (zal wel iets met de kleur te maken hebben) en ik vind het juist wel gaaf. Het is echt dat typische Sony zero's design :)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
mee eens .. sony maakt mooie goed werkende spullen!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

engelbertus schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:43:
mee eens .. sony maakt mooie goed werkende spullen!
Bijna....

mee eens .. sony maakt maakte mooie goed werkende spullen!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04

ktf

Hahn schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:31:
Psst, smaken verschillen, dus als je iets van een ander niet mooi vindt zou ik in het vervolg aanraden om dat niet hardop te gaan roepen. Vindt niet iedereen even leuk.
Er werd toch (oke, retorisch, dan nog) naar gevraagd? Ik vind ze ook niet mooi. Ik heb ook liever geen vorm over functie, maargoed, dat is ook persoonlijk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
ktf schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:21:
[...]

Er werd toch (oke, retorisch, dan nog) naar gevraagd?
Het is overduidelijk én retorisch én ik zie geen vraagteken, dus erg flauw om te zeggen dat er naar gevraagd wordt ;)

The devil is in the details.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ktf schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:21:
[...]

Er werd toch (oke, retorisch, dan nog) naar gevraagd? Ik vind ze ook niet mooi. Ik heb ook liever geen vorm over functie, maargoed, dat is ook persoonlijk.
Het is leuk dat het uiterlijk me aan staat, maar ze zijn echt op klank gekocht. Van alle speakers die ik op mijn bureau heb gehad, klinken deze het beste. Als bijvoorbeeld mijn CM1 op mijn bureau zet, klinken ze stukken minder als deze (zet ik de Sony's in de woonkamer, dan speelt de CM1 ze compleet weg). Voor dicht op het gehoor ik ene kleine kamer zijn perfect. Kleine driver in een reflexbehuizing met de poort naar de voorzijde en een solide vrij dode kast, die ook nog eens goed uit te richten is naar je gehoor. Daarnaast is de tweeter in dit model echt een juweeltje :9~

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:13
Mooie systemen hebben mensen hier staan. Ik heb twee weken terug een nieuwe set Dyaudio's gekocht. Had voorheen een Logitech Z-5500 maar wou wel eens wat nieuws.

Dynaudio XEO3 (2x)
Dynadio SF1 (2x)
Dynaudio Transmitter
Samsung LED tv

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/jfjay0.jpg

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Na een paar jaar (!) deze threads gevolgd te hebben mag ik eindelijk ook mijn mediahoek showen :) Ik wilde nl wachten tot ik op mezelf was....foto's van m'n kleine zolderkamer waren niet zo boeiend. Maar nu heb ik ook echt wat te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/29upqvm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/5ezn1c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/23itd1l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2j1uaz9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1imph4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dzh080.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2zrnp08.jpg

Wat zie je allemaal:
- TV: Samsung F7000 55"
- Consoles: PS3 en Xbox 360
- Receiver: Onkyo HT-S6505
- HTPC: eigen maaksel in een Silverstone Grandia Case. Draait MediaPortal.
- Tablet: Samsung Note, gebruik ik als remote voor de HTPC d.m.v. AmpDroid.
- Ziggo meuk (Humax en Ubee kastjes)
- Meubel: ikea TV meubel x2

Verder nog:
- Katana replica's. Zag ik een keer op de woonmall en ze passen gewoon super in m'n huisje, en kostten bijna noppes :P
- 3 ikea kastjes met al m'n anime DVD's en een plank met alle Blurays en games.

Wat je niet ziet: Synology DS414 NAS (4x4TB) waar de bulk van alle films, anime en series staat 8)

Aan de rechtermuur wil ik nog wel iets gaan hangen; iets met een aziatische scroll of mss toch een paar kekke anime/film/gameposters. Maar ik heb nog niks gevonden wat echt 'het' is. Dus dat komt nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Evil_king op 09-03-2014 12:46 ]

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 20:52
Evil_king schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:40:
Verder nog:
- Katana replica's. Zag ik een keer op de woonmall en ze passen gewoon super in m'n huisje, en kostten bijna noppes :P
Zet ze nog wel even op de juiste manier op de standaard. De tsuka aan de linkerkant en de ha naar boven :) Aan de Daruma te zien is je wens nog niet uitgekomen ;)
Aan de rechtermuur wil ik nog wel iets gaan hangen; iets met een aziatische scroll of mss toch een paar kekke anime/film/gameposters. Maar ik heb nog niks gevonden wat echt 'het' is. Dus dat komt nog.
In de woonkamer zou ik zelf niet zo snel voor posters kiezen. Dan kun je misschien beter voor meerdere kakejiku gaan. Die kun je op eBay in overvloed vinden voor weinig (20 dollar inclusief verzending is prima mogelijk).

Ziet er keurig uit Evil_king!

• Evil_king
MortalPiso schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:48:
De tsuka aan de linkerkant en de ha naar boven
Dus...eh, omgekeerd en gespiegeld? Ik vond het er op deze manier net mooier uit zien; icm de rest van de kamer. Ik heb ze er nl. op alle mogelijk manieren in gehad :P

Maar thanks voor de tips; ik zal eens gaan kijken ook naar scrolls.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je nu zoveel dezelfde dvd's of zijn dat allemaal series die je in steeds dezelfde dozen hebt staan?
Voor de rest ziet het er trouwens allemaal erg netjes uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Evil_king
Jorgen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:05:
Heb je nu zoveel dezelfde dvd's of zijn dat allemaal series die je in steeds dezelfde dozen hebt staan?
Voor de rest ziet het er trouwens allemaal erg netjes uit.
Jep, anime series. Op de plank bovenaan staan mn films; en ook daar een paar boxsets. ;)

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11 16:15

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Pjotr22 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:38:
[...]

edit
[afbeelding]
Wat is dat voor meubel?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

[...]

edit
[afbeelding]
Als je er de optie voor hebt, doen! Ik heb nu al een paar jaar alleen een beamer in de woonkamer en films kijken is echt geniaal op 160" :9 Alles vanaf een PC dus als je extreem lui bent kan je ook op de bank hangen en een beetje browsen enzo.

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04

ktf

Ik vermoed een soort mechanische papegaai, die elke uitgesproken stelling beaamt :)

[ Voor 25% gewijzigd door ktf op 09-03-2014 23:10 ]

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Netjes. Wat voor kabelgoot is die rechter? Ben op zoek naar zoiets.. (smal, maar toch groot genoeg voor ongeveer 4 kabels)

[ Voor 60% gewijzigd door zeromussov op 09-03-2014 22:45 ]

• Evil_king
zeromussov schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:44:
[...]

Wat voor kabelgoot is die rechter?
Standaard gamma ding als ik me goed herinner....of praxis. Is volgens mij 2-2.5 cm breed, en is een beetje bol dus je kan er idd lekker veel in kwijt.

• Pjotr22
1x Besta 120x60 en 1x besta 60x60 met witte deurtjes. (ikea)

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Pjotr22 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:59:
[...]

1x Besta 120x60 en 1x besta 60x60 met witte deurtjes. (ikea)
Ah, nu zie ik het! Dankjewel.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost :)
Nu een mooie gelegenheid om dit te doen aangezien ik iets wil upgraden :)

Huidige setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/2013-01-06%2013.32.50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/ThinCentre/6-22.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/ThinCentre/7-6.jpg
- Samsung 47" LED
- UPC HD Media Box
- 2x Jamo S426
- 2x Denon SC-F107 (niet op foto)
- Ifinity Center speaker (Type durf ik niet zo te zeggen)
- Yamaha YST-SW012 Sub
- Marantz NR1402 5.1 Receiver
- Zelfbouw HTPC (Staat in CiP)
- Zelfbouw Server (Niet op foto)

Deze week wil ik het liefst een nieuwe versterker halen aangezien deze net te weinig power heeft naar mijn zin (5x50W).
Ik zat zelf te denken aan een Yamaha RX-V475, is 2x het vermogen :)
Mocht alles niet netjes passen dan wil ik de UPC box in het kastje ernaast zetten met een IR verlenger.
Zou dat de "beleving" ten goede komen denken jullie? Of zijn er ervaringen? :)
Uiteraard daarna weer een paar fotootjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Web-Brielle op 11-03-2014 08:42 . Reden: extra fotootje ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Web-Brielle schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:38:
Deze week wil ik het liefst een nieuwe versterker halen aangezien deze net te weinig power heeft naar mijn zin (5x50W).
Staar je niet blind op specs. De opgegeven vermogens worden doorgaans gemeten in de meest onwaarschijnlijke situaties en doen ernstig geweld aan de werkelijkheid. Je huidige merk, Marantz, geeft in ieder geval een 70% vermogensgarantie.

Zie quote van hun site:
Marantz kent een vermogensgarantie van 70%, wat inhoudt dat minimaal 70% van het stereovermogen dat in het specificatiegedeelte vermeld staat, beschikbaar is wanneer 5 kanalen gelijktijdig worden gebruikt. Er bestaan veel misverstanden over de vermogensklasse door het hoogst mogelijke uitgangsvermogen als een uniek verkoopaspect te gebruiken. Metingen gebeuren vaak met uitvoer naar slechts 1 luidsprekeraansturing, met een lagere impedantie dan 8 ohm en een acceptatie van een hoge TDC (totale harmonische vervorming). Een standaard THD-waarde is 0,08 %. Hoe lager, hoe beter.

• Web-Brielle
  • Niet online
S1NN3D schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:52:
[...]

Staar je niet blind op specs. De opgegeven vermogens worden doorgaans gemeten in de meest onwaarschijnlijke situaties en doen ernstig geweld aan de werkelijkheid. Je huidige merk, Marantz, geeft in ieder geval een 70% vermogensgarantie.
Ik weet dat ik me er niet op moet blindstaren, maar als ik beide receivers vergelijk heb ik het vermoeden dat de yamaha wel meer vermogen geeft, ik "mis" nu wat.. Of zijn nieuwe speakers eerder aan te raden?

• Krilo_89

Huidige setup:

[afbeelding]

Mocht alles niet netjes passen dan wil ik de UPC box in het kastje ernaast zetten met een IR verlenger.
Zie ik het nu goed, dat je usb- en geluidsaansluitingen in je plank in de kast hebt verwerkt? Of is dat je HTPC player?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23

Huidige setup:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
- Samsung 47" LED
- UPC HD Media Box
- 2x Jamo S426
- 2x Denon SC-F107 (niet op foto)
- Ifinity Center speaker (Type durf ik niet zo te zeggen)
- Yamaha YST-SW012 Sub
- Marantz NR1402 5.1 Receiver
- Zelfbouw HTPC (Staat in CiP)
- Zelfbouw Server (Niet op foto)

Leuk bedacht en mooi concept, maar jammer dat het zo in een hoek staat weggestopt. Ben je niet in de mogelijkheid om dit meer richting het midden van de muur te plaatsen? Komt ook zeker de akoestiek van je speakers etc. ten goede :).

• Web-Brielle
  • Niet online
Krilo_89 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:03:
[...]

Zie ik het nu goed, dat je usb- en geluidsaansluitingen in je plank in de kast hebt verwerkt? Of is dat je HTPC player?
Dat is m'n HTPC :) ([CiP] ThinCentre)
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:04:
[...]

Leuk bedacht en mooi concept, maar jammer dat het zo in een hoek staat weggestopt. Ben je niet in de mogelijkheid om dit meer richting het midden van de muur te plaatsen? Komt ook zeker de akoestiek van je speakers etc. ten goede :).
Tnx :) Nog steeds heel blij mee :) Helaas alles toen der tijd precies uitgemeten, verplaatsen gaat helaas niet echt lukken.. Dat komt in een toekomstig huis allemaal goed ;)

• S1NN3D
  • Niet online
Web-Brielle schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:00:
Ik weet dat ik me er niet op moet blindstaren, maar als ik beide receivers vergelijk heb ik het vermoeden dat de yamaha wel meer vermogen geeft, ik "mis" nu wat..
Ik weet niet hoe het met de RX-475 zit maar de voorganger in de vorm van de RX-473 stond er volgens mij om bekend dat bij het aansturen van meerdere speakers - dus in een reële situatie - de receiver volledig in kakte en er totaal geen vermogen meer was. Je vermoeden zou dus nogal behoorlijk verkeerd kunnen uitpakken.

• Web-Brielle
  • Niet online
S1NN3D schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:28:
[...]

Ik weet niet hoe het met de RX-475 zit maar de voorganger in de vorm van de RX-473 stond er volgens mij om bekend dat bij het aansturen van meerdere speakers - dus in een reële situatie - de receiver volledig in kakte en er totaal geen vermogen meer was. Je vermoeden zou dus nogal behoorlijk verkeerd kunnen uitpakken.
Maar voor de goede orde.. Ga ik het wel merken met de speakertjes die ik nu heb staan als ik een andere receiver neem of is het weggegooid geld?

• Krilo_89
Web-Brielle schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:07:
[...]

Dat is m'n HTPC :) ([CiP] ThinCentre)

[...]

Tnx :) Nog steeds heel blij mee :) Helaas alles toen der tijd precies uitgemeten, verplaatsen gaat helaas niet echt lukken.. Dat komt in een toekomstig huis allemaal goed ;)
Gaaf! Heb zoiets gezien in een Ikea Wandplank (staat ook in jou topic). Je had precies dezelfde HTPC als ik nu heb, dus wie weet ga ik je wel achterna.
Ik ga nu in ieder geval zelf even op Ikea neuzen >:)

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Web Breille: je kunt ook nog overwegen een losse eindversterker te halen voor de fronts. Dit hoeft niet duur te zijn natuurlijk (tweedehands?) en lost het vermogensprobleem volledig op.
Ik bedenk me overigens net wel dat niet elke receiver pre-outs heeft. Het is mij niet bekend of de jouwe dat wel heeft.

• S1NN3D
  • Niet online
Web-Brielle schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:54:
Maar voor de goede orde.. Ga ik het wel merken met de speakertjes die ik nu heb staan als ik een andere receiver neem of is het weggegooid geld?
Persoonlijk verwacht ik niet dat je winst zal maken; de Marantz is namelijk geen verkeerde receiver. De Jamo fronts zijn - met alle respect - vrij low-end. Waarschijnlijk zul je meer winst behalen met andere fronts. Probeer anders een receiver eerst thuis te testen voordat je tot aanschaf over gaat.
Bierdopje120 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:22:
Web Breille: je kunt ook nog overwegen een losse eindversterker te halen voor de fronts. Dit hoeft niet duur te zijn natuurlijk (tweedehands?) en lost het vermogensprobleem volledig op.
Ik bedenk me overigens net wel dat niet elke receiver pre-outs heeft. Het is mij niet bekend of de jouwe dat wel heeft.
Edit:
De huidige receiver van Web-Brielle heeft geen pre-outs dus dit gaat hem niet worden.

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:46
De huidige receiver van Web-Brielle heeft geen pre-outs dus dit gaat hem niet worden.
[/quote]

Volgens mij heeft de NR1402 gewoon twee pre outs voor de frontspeakers. Ik gebruik voor mijn fronts op mijn 1603 ook aparte eindversterkers.

Maar als je wilt upgraden zou ik ook voor betere speakers gaan en niet voor nieuwe reciever.

• S1NN3D
  • Niet online
Jasper1975 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:41:
Volgens mij heeft de NR1402 gewoon twee pre outs voor de frontspeakers. Ik gebruik voor mijn fronts op mijn 1603 ook aparte eindversterkers.

Maar als je wilt upgraden zou ik ook voor betere speakers gaan en niet voor nieuwe reciever.
My bad; had ff niet goed gekeken. Maar er zal meer te halen zal zijn bij een upgrade van de speakers

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:46
Betere speakers en betere plaatsing, rechter speaker staat erg dicht tegen de muur.

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

uiteindelijk hoeft je versterker, afgezien vn de moderne toeters en bellen, alleen maar voldoende vermogen te leveren, meer niet. Je zou inderdaad kunnen kijken of hij wel voldoende vermogen levert maar heel vaak zit het echte verschil in de speakers.

Als ik jou was zou ik het eens met een zwaardere versterker proberen, gewoon lenen bij een vried of een winkel, om in ieder geval te weten waar je staat, als je voor een speaker upgrade kiest zo ik voor speakers gaan met een hoog rendement zoals Elac, dan kan je je huidige versterker gewoon behouden.

Maar je moet vooral gaan luisteren, en neem dan gewoon je eigen versterker mee. kies een winkel uit met een breed assortiment, luister er van elk merk minimaal een set en streep er telkens een weg,

[ Voor 24% gewijzigd door klaasje11 op 13-03-2014 07:54 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Na veel speurwerk een NAD C565BEE (met oa. SPDIF Optical Input!) op de kop kunnen tikken. Showmodel, maar zo goed als nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/tgd8el3bp/WP_20140312_18_45_34_Pro.jpg

8)

Mooie RU Connected interlink van een meter er bij: http://www.ruconnected.nl...erlink-cinch-tulp-1m.html

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-10 20:23
SannrHerr schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:52:
Na veel speurwerk een NAD C565BEE (met oa. SPDIF Optical Input!) op de kop kunnen tikken. Showmodel, maar zo goed als nieuw.

[afbeelding]

8)

Mooie RU Connected interlink van een meter er bij: http://www.ruconnected.nl...erlink-cinch-tulp-1m.html
Die gebruik je dan als DAC ofzo ? :)

• Web-Brielle
  • Niet online
Iedereen bedankt voor het advies, uiteindelijk ben ik gegaan voor als eerst een nieuwe receiver (Onkyo TX-SR313)
Ik merk hoorbaar verschil kwa geluid, hoor meer verschillen in diverse tonen welke ik eerder niet / niet goed hoorde :) en dat pas met de basis instellingen! _/-\o_
Zit te kijken of ik mijn 2 jamo's 426 zal vervangen door 2 S606 speakers, toch weer een trede hoger en leuk 2e hands te krijgen :)
Of is een andere keuze tot 300 beter dan deze jamo's? PS, ze moeten wel zwart/bruin zijn vanwege de inrichting en de WAF is ook belangrijk O-

[ Voor 15% gewijzigd door Web-Brielle op 13-03-2014 13:56 ]

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
Pakketje voor Tronic :Y)

Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/HT/_DSC0440_640.jpg

De 37X500 de deur uit en een 50W656 in de plaats. Een tijdje terug ook mijn ASRock geupdate om 10bit MKV's af te kunnen spelen :)

Wat zie je?
  • Sony Bravia KDL-37EX500 KDL-50W656
  • Jamo S608 HCS3 Black Ash
  • SVS PB12-NSD
  • Denon AVR-2113
  • Xbox 360 Elite
  • PS3 (1st gen)
  • ASRock ION 330PRO Vision HT 321B met XBMC
Wat zie je niet?
  • Synology DS211 met 2x 3TB voor al het media geweld op kwijt te kunnen

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 21:56
Mooie tv! Welke skin gebruik je in XBMC?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

W.Zijlstra. schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:48:
[...]
Die gebruik je dan als DAC ofzo ? :)
Dat is dus inderdaad een optie. Er zitten twee Wolfson 24bit / 192 kHz DAC-chips in. :)
CD's kan 'ie upscalen, evenals meuk die je af speelt via de USB-poort aan de voorkant of de digitale ingang aan de achterkant.

Dit is een van de leukere CD-spelers onder €1000.

• Tronic
panomi schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:07:
Mooie tv! Welke skin gebruik je in XBMC?
Bedank ^^ Metropolis heet het beestje :) Die banner + poster view is geweldig.

[ Voor 6% gewijzigd door Tronic op 13-03-2014 14:53 ]

• klaasje11
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

k
SannrHerr @ 14:46:
[...]

Dat is dus inderdaad een optie. Er zitten twee Wolfson 24bit / 192 kHz DAC-chips in. :)
CD's kan 'ie upscalen, evenals meuk die je af speelt via de USB-poort aan de voorkant of de digitale ingang aan de achterkant.

Dit is een van de leukere CD-spelers onder €1000.
Nice! Ik gebruik nu mijn Minidisc speler als DAC maar ik ga binnenkort met een maat van me DAC's vergelijken, ik ben benieuwd of hier nog een hoop prestatie te winnen is.

Nieuwkoop is duurkoop

• Bierdopje120
Ik kan je wel vertellen dat ik bij het aansluiten van mijn Cambridge DAC bijzonder positief verbaasd was! Veel meer detail en een veel breder geluidsbeeld in de muziek. Ik ben erg benieuwd wat jij gaat ondervinden.

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Web-Brielle schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:55:
Iedereen bedankt voor het advies, uiteindelijk ben ik gegaan voor als eerst een nieuwe receiver (Onkyo TX-SR313)
Ik merk hoorbaar verschil kwa geluid, hoor meer verschillen in diverse tonen welke ik eerder niet / niet goed hoorde :) en dat pas met de basis instellingen! _/-\o_
Zit te kijken of ik mijn 2 jamo's 426 zal vervangen door 2 S606 speakers, toch weer een trede hoger en leuk 2e hands te krijgen :)
Of is een andere keuze tot 300 beter dan deze jamo's? PS, ze moeten wel zwart/bruin zijn vanwege de inrichting en de WAF is ook belangrijk O-
Je kan 2e hands vaak wel leuke speaker krijgen voor dat bedrag.
Handig is om goed te kijken naar het rendement van de speakers. als ze bijvoorbeeld maar 87 decibel per watt doen heb je dus een krachtige versterker nodig want elke 3db meer kost het dubbele aan vermogen(bijv. 200W). Heb je speakers die 93db/w doen dan zou je ipv die 200w nog maar een 50w versterker nodig hebben.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

klaasje11 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:12:
k
[...]
Nice! Ik gebruik nu mijn Minidisc speler als DAC maar ik ga binnenkort met een maat van me DAC's vergelijken, ik ben benieuwd of hier nog een hoop prestatie te winnen is.
Alles in verhouding natuurlijk. Maar een goede DAC kan wonderen doen.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Hoe werkt dat zo'n DAC, sluit je dat aan tussen je HTPC optisch uit en je versterker?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Kortgezegd: ja :)
HTPC -> Optisch -> DAC -> analoog -> versterker.
DAC = Digital Analog Converter. Ik denk dat alleen de naam al voor zichzelf spreekt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-10 20:23
The Eagle schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34:
Kortgezegd: ja :)
HTPC -> Optisch -> DAC -> analoog -> versterker.
DAC = Digital Analog Converter. Ik denk dat alleen de naam al voor zichzelf spreekt :P
of

HTPC > USB > DAC > Analoog > Versterker

• Bad Brains
En maakt dat echt zo'n verschil dan? In mijn Denon 3805 zit toch ook een DAC? En is die dan minder...

De 3805 heeft de Burr Brown PCM 1791 DAC's.
Ff snel gegoogled.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
Ligt eraan wie je het vraagt :+

• SpcCwb
  • Laatst online: 20-11 08:45
@ Tronic

Mooie TV! Twee weken geleden dezelfde ontvangen. Super beeld zonder alle 3D poespas. En het design vind ik ook prettig. De voet kun je trouwens als muurbeugel gebruiken, erg handig.

Ik zou je aanraden de pulse-eight cec adapter te gebruiken. Werkt bijzonder goed met die Sony en XBMC.

Heb je verder nog de settings veranderd? Ik heb hem geloof ik in movie mode en dan het kleurprofiel op neutraal.

Veel plezier ermee!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bad Brains schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:50:
En maakt dat echt zo'n verschil dan? In mijn Denon 3805 zit toch ook een DAC? En is die dan minder...

Ff snel gegoogled.
Wel als je bv. geen digitale uitgang op je HTPC of digitale ingang op je versterker/receiver hebt. De geluidskwaliteit van onboard audio in een PC is niet alles, zeker als je het analoog uitstuurt.

Als je dan meerdere stappen moet doen dan wordt je geluid al snel belabberd.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 14-03-2014 15:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bad Brains
Borromini schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Wel als je bv. geen digitale uitgang op je HTPC of digitale ingang op je versterker/receiver hebt. De geluidskwaliteit van onboard audio in een PC is niet alles, zeker als je het analoog uitstuurt.

Als je dan meerdere stappen moet doen dan wordt je geluid al snel belabberd.
Als je het analoog uitstuurt dan heb je dat ding toch niet nodig? En we gingen in het voorbeeld er al van uit dat het optisch gedeelte naar de DAC zou gaan.
Kan wel begrijpen des te beter een DAC er beter geluid voortkomt uit een PC, wat moet je dan uitgeven om b.v. de 3805 Denon beter te laten klinken. Dat was in 2005 1300 euri's Moet je dan een DAC van 1000 euro ervoor plakken?
Wanneer (lees bij hoeveel centen) is een externe DAC beter dan de interne.

• newbreed
  • Laatst online: 20-11 16:31
Bad Brains schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:35:
[...]

Als je het analoog uitstuurt dan heb je dat ding toch niet nodig? En we gingen in het voorbeeld er al van uit dat het optisch gedeelte naar de DAC zou gaan.
Kan wel begrijpen des te beter een DAC er beter geluid voortkomt uit een PC, wat moet je dan uitgeven om b.v. de 3805 Denon beter te laten klinken. Dat was in 2005 1300 euri's Moet je dan een DAC van 1000 euro ervoor plakken?
Als je geen optisch uit hebt kan je natuurlijk een USB DAC kopen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 16:10
Voor home cinema-toepassingen is een externe bijna nooit beter. Veel externe DAC's richten zich helemaal op high-end audio. Als je daar een meerkanaals Dolby Digital signaal naar toe stuurt (en dat doe je wel eens, met home cinema), snappen ze er vaak geen reet van.

Als het alleen gaat om stereo muziek luisteren en je hebt een versterker zonder digitale inputs en een pc met digitale output, dan is het zinvol om met een DAC te gaan werken.

Punctuality is the politeness of kings

• Bad Brains
dreamscape schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Als het alleen gaat om stereo muziek luisteren en je hebt een versterker zonder digitale inputs en een pc met digitale output, dan is het zinvol om met een DAC te gaan werken.
Het zou voor mij idd voor stereo / muziek luisteren.
Er zit op de Denon een "direct sound mode"
3805 is overigens een 7.1(2?) versterker die ik in 5.1 gebruik.

• SpcCwb
[...]

Als je blinde tests doet schijn je het verschil moeilijk te horen (bron).

Ik vind het voordeel van een DAC dat je er meerdere digitale bronnen op aan kunt sluiten en dus (afhankelijk van het bronmateriaal) altijd een bepaalde kwaliteit geluid hebt.

Voor een surround receiver voegt een DAC niet veel toe, daar heb je vaak digitale ingangen voldoende en is de kwaliteit veel meer afhankelijk van hoe goed je receiver stereo versterkt. Dat is vaak minder dan een dedicated stereo versterker uit dezelfde prijsklasse. Stereo versterkers hebben dan weer bijna nooit een digitale ingang (tegenwoordig zijn er een paar).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
Je moet deze test maar eens lezen, zet het een beetje in perspectief. Een goede DAC is tegenwoordig niet meer duur is de samenvatting.

Even los van het feit dat je de surround mogelijkheden verliest van je htpc als je het tussendoor (stereo) analoog maakt :).

• SpcCwb
Haha, posten we bijna allemaal hetzelfde...

• Tronic
SpcCwb schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:41:
@ Tronic

Mooie TV! Twee weken geleden dezelfde ontvangen. Super beeld zonder alle 3D poespas. En het design vind ik ook prettig. De voet kun je trouwens als muurbeugel gebruiken, erg handig.

Ik zou je aanraden de pulse-eight cec adapter te gebruiken. Werkt bijzonder goed met die Sony en XBMC.

Heb je verder nog de settings veranderd? Ik heb hem geloof ik in movie mode en dan het kleurprofiel op neutraal.

Veel plezier ermee!
Beeldmodus op staandaard, kleur op warm 2, bij advanced nog dat witter-dan-wit aangezet op laag en bij de balans dan blauw op -2 en groen op -1. Weet de juiste benaming niet precies, maar ben niet thuis nu :p

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Geen last van het 50 Hz paneel op een 50"?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Bad Brains schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:49:
[...]
Het zou voor mij idd voor stereo / muziek luisteren.
Er zit op de Denon een "direct sound mode"
3805 is overigens een 7.1(2?) versterker die ik in 5.1 gebruik.
Kwestie van testen.

Een surround receiver van 1200 euro zou (even heel kort door de bocht) in theorie minder klinken dan een stereo versterker voor dat geld. De focus van zo'n apparaat ligt dan ook bij surround/film/spel in plaats van bij muziek.
De kans bestaat dus dat een externe DAC beter is dan de DAC die óók toevallig in dat apparaat zit.

Maar 1000 euro uitgeven voor een externe DAC voor bij een surround receiver die toentertijd 1200 kostte, lijkt me een beetje overdreven. Er zijn prima DAC's voor een paar honder euro (en veel minder) te koop.

Je kan altijd je lokale hifi zaak vragen of je een DAC mag lenen om te testen.

Hier wat reviews: http://www.whathifi.com/reviews/accessories/dacs

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:35

Ad Hox

N/A

Wat mij opvalt is dat je de traditionele HiFi "toren" niet meer ziet. Vroeger zou deze bestaan uit units zoals receiver, CD-speler, casettespeler en op de top een LP-speler, alles met dezelfde afmetingen. Logisch dat je de laatste drie (CD/casette/LP) niet meer ziet. Maar een receiver met bijpassende bluray speler op elkaar gestapeld, zie ik vrij weinig.

Persoonlijk vind ik dat wel strak, maar veel merken (Sony, Pioneer, HK) bieden wel units aan met dezelfde breedtes, maar niet dezelfde dieptes. Bijvoorbeeld:

Receiver: pricewatch: Pioneer VSX-528-K > Breedte: 43,5 & diepte 33,1cm
Bluray: pricewatch: Pioneer BDP-450 > Breedte: 43,5 & diepte 25,2cm

Hebben jullie suggesties voor een receiver + bluray speler met dezelfde breedte- en dieptematen?

• Bad Brains
SannrHerr schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:46:
[...]
Maar 1000 euro uitgeven voor een externe DAC voor bij een surround receiver die toentertijd 1200 kostte, lijkt me een beetje overdreven. Er zijn prima DAC's voor een paar honder euro (en veel minder) te koop.
Zou het ook niet erg vinden een stereo versterker te kopen, maar hoe stuur ik dan mijn speakers (fronts) aan als deze ook aan de Surround versterker zitten.
Zag trouwens dat Emotiva dat leuk heeft opgelost.
DAC > Stereo (2.1?) > surround 5.0(1?) en zo heb je een 7.1 systeem.
Mooi spul, alhoewel ik niet weet hoe het klinkt met mijn speakers.

Overigens ik vraag al deze vragen omdat mijn meubel/wand bijna afgeschilderd is en ik straks de boel weer moet gaan aansluiten. Ruimte zat dus ik kan er extra spullen aanhangen. (meer is altijd goed ;) )

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 11:01

YpS

Na lang lurken in dit topic is het mijn beurt.
Sinds december hebben mijn vriendin en ik een eigen stek. Wat we nog missen is gordijnen. Wel aangeschaft maar zijn nog niet binnen...

Wat we aan willen passen is de tv meubel. We willen dit inwisselen voor een audio/tv-wand zoals we in dit topic eerder tegen zijn gekomen. Een muurtje voor je muur met steenstrips of iets dergelijks en blinde planken tegen de muur.

Wat je op de foto's ziet:
HTPC: vorige game pc. HDMI Direct throughput (achter de center in de kast gebouwd)
Versterker: Denon X-2000
Front: KEF Q55
Center: KEF Cresta 20c
Surround: KEF Coda 7
Sub: Audio Pro Ace-Base B5 (Nog niet op n kwart open anders overheerst ie)
Overig: PS3, Wii, Humax hd receiver, Philips HDtv met zelfbouw Ambilight.

Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202510.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202534.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202700.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202731.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202814.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsyps.net/files/dump/20140314_202908.jpg

Ik luister voornamelijk naar vele soorten Metal; Maar de muziek van mijn vriendin werkt ook prima. (oa. RnB)

[ Voor 5% gewijzigd door YpS op 14-03-2014 21:14 . Reden: plaatjes gefixt :x ]

• Bad Brains
Check je spaties in je tags, en je dubbele http:/

[ Voor 28% gewijzigd door Bad Brains op 14-03-2014 21:15 ]

• The Eagle
@Yps: leuk setje. Maar doe jezelf een lol en vervang voor je center en fronts die dropveters even door fatsoenlijke kabels. Zonder een kabeldiscussie te willen voeren, dat wat er nu op zit is eigenlijk te dun om het vermogen van de receiver goed naar de speakers te kunnen sturen. En die Kef's kunnen best wat vermogen gebruiken.
Voor je rears maakt het minder uit is mijn ervaring; daar hoeft relatief minder vermogen heengestuurd te worden namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Tussen mijn workstation(Onboard) en mijn versterker heb ik een optische SPDIF kabel liggen. Zou ik een verbetering krijgen van de kwaliteit als ik een geluidskaart plaats? Of word alles gedecodeerd in de versterker?

• Bad Brains
harmz schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:21:
Tussen mijn workstation(Onboard) en mijn versterker heb ik een optische SPDIF kabel liggen.
Heb geen ervaring met SPDIF maar het is Digital, dus in principe zou je versterker de boel moeten laten draaien. Uit je PC komen enen en nullen.

• The Eagle
Zet je hersencellen even aan het werk. Als je een digitaal signaal voert tot in je versterker, waar zou de digitale omzetting dan plaatsvinden? ;)

En dus gaat zonder andere versterker een andere geluidskaart geen verbetering geven :)

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
The Eagle schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:11:
@Yps: leuk setje. Maar doe jezelf een lol en vervang voor je center en fronts die dropveters even door fatsoenlijke kabels. Zonder een kabeldiscussie te willen voeren, dat wat er nu op zit is eigenlijk te dun.
Als hij er andere kabels op gaat doen hoort hij 0,0 verschil.
Ik had eerst 0,75mm kabels omdat ik het nog had. en Dacht ook dat moet snel veranderen want dit is te dun.
Na 2,5mm kabels te hebben gebruikt is er geen verschil, ook niet wanneer ik het geluid flink opendraai.
Wel zou je de dropveters kunnen vervangen voor het aanzicht(want het ziet er niet uit :P)

@YpS. Verder heb je wel een leuk setje staan, al zou ik de front speakers net iets verder uit elkaar zetten en allebei heel klein stukje indraaien naar de sweetspot voor het geluidsbeeld

• The Eagle
Of het hoorbaar of niet is heb ik niet eens aan gedacht. Ging mij meer om het makkelijker transporteren van vermogen, evt icm weerstand van de kabel. Maar dat laatste verschilt per kabel dus dat heb ik even buiten beschouwing gelaten. Neemt niet weg dat een dikkere kabel absoluut geen kwaad kan :)

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 11:01

YpS

Bedankt voor jullie reacties :-)

Even een side-note: Mijn fronts en center hebben andere kabel dan mijn surrounds. (netjes een goede kabel van een lokale hi-fi winkel, niets uber fancy, gewoon goede dikte)

Mijn surroundkabels zijn niets speciaals, leek me ook niet nodig. Je ziet ze verder niet of moet over de bank hangen wat ik heb gedaan voor de foto van de sub.
De kabel naast/achter de bank van de tweede foto komt nog in een net wand-gootje.

@Lomp: bedankt voor de tip, die ga ik meenemen als we het meubel vervangen.

Verder had ik de kamer wel even mogen opruimen nu ik dit zo terug zie ;-)

Verwijderd

Heren,

Het onvermijdelijke is dan toch gekomen. Ik woon nu ruim anderhalf jaar samen en heb het voor elkaar gekregen om mijn kef q5's en kef q6c mee te nemen. Onlangs hebben wij een huis gekocht en daar gaat het nodige in verbouwd worden. We hebben een hobby/speelkamer waar wij onze tv-kamer / chill-kamer van gaan maken. Deze kamer is 4,2m x 4m. Aan 1 muur komt een gashaard met een tv erboven. Er komt een ombouw om de haard met een breedte van totaal 2,30m. De surroundspeakers (4x kef q5) neem ik mee. So far so good.

Echter de center (kef q6c) hoort uiteraard onder de tv. Dit is wel mogelijk maar het vooraanzicht willen we graag strak houden en geen grote kersenhouten speaker onder de tv en boven de haard. Ik ben bang dat deze dus vervangen moet worden. De speakers worden aangestuurd door een denon avr1911. Ik krijg nog een 3D-schets die zal ik tzt erbij zetten. Heeft iemand een advies voor het liefst een zo klein mogelijke speaker met behoud van kwaliteit / vermogen?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Komt de televisie in een nis te hangen of recht boven de haard? Het kan boven een gashaard namelijk behoorlijk warm worden, dit lijkt mij niet bevorderlijk voor de levensduur van de televisie.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Komt in een nis die apart geïsoleerd wordt, de warmte wordt er omheen geleid

• Bad Brains
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:06:

Echter de center (kef q6c) hoort uiteraard onder de tv.
W'rom?

Verwijderd

Omdat het de center is? Andere suggesties?

Keer in ny in de bios gezeten waar het stemgeluid niet vanaf het midden kwam. Dat was echt bagger.

• Bad Brains
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:45:
[...]

Omdat het de center is? Andere suggesties?
Ugh in de war omdat ik met mijn HTPC meubel aan het stoeien ben in de tussentijd.
Las de Sub...

nm me.. ;)

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 19:06
Tja, er zijn een paar mogelijkheden natuurlijk:
- speaker boven de tv
- tv naar voren zodat ie op de zelfde afstand als de speaker staat
- gashaard op andere plek
- tv op een andere plek
- gashaard + tv naar voren
- center speaker weg en die proberen te simuleren
- center speaker vervangen door een plattere speaker

Verwijderd

Max Hunt schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:58:
Tja, er zijn een paar mogelijkheden natuurlijk:
- speaker boven de tv
- tv naar voren zodat ie op de zelfde afstand als de speaker staat
- gashaard op andere plek
- tv op een andere plek
- gashaard + tv naar voren
- center speaker weg en die proberen te simuleren
- center speaker vervangen door een plattere speaker
Bedankt maar ik wil enkel een goede kleinere vervanger voor de q6c

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Een diepere ruimte in de nis onder of boven de televisie voor de center speaker zou ook een oplossing kunnen zijn. Of de center achter de tv plaatsen maar dan wordt de nis waarschijnlijk behoorlijk diep. En anders een ander type center speaker die minder groot is. Maar lijkt mij niet wenselijk vanwege het verschil in klankkleur dat zou kunnen ontstaan.

"When you grow up your heart dies"

• Bad Brains
Center speaker is imo 3de belangrijkste speaker in je setup.
Vooruitgaande zijn uiteraard je fronts.

• Bierdopje120
Bad Brains schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:50:

Ff snel gegoogled.
Ik heb een Cambridge DacMagic gekocht voor 175 euro tweedehands. Ik heb een Denon AVR 2807 en was eigenlijk wat ontevreden over mijn geluid in stereo.

Het beste om te omschrijven is dat met de DAC het stereobeeld echt veel meer details bevatte en het stereobeeld veel breder is geworden. Het was het geld dubbel en dwars waard als je het mij vraagt.

Ik heb recenter nog een losse eindversterker gekocht en sinds dien heb ik echt helemaal niks meer te wensen over op muziek gebied. Waar ik een hele poos heb zitten te twijfelen of ik wellicht gewoon over ga stappen op stereo omdat ik toch wel veel muziek luister en de geluidskwaliteit daar eigenlijk belangrijk vind, is dit probleem volledig weggegaan.
Deze losse eindversterker is overigens een Rotel RB03. Ik zat te twijfelen voor een RB06 omdat die veel nieuwer was en grijs leek, maar het feit dat de binnenkant zo goed als gelijk was (dus geen grotere voeding of iets dergelijks) maakte voor mijn gevoel het geld niet waard. Ik wilde het expres wat goedkoop houden (ca 140 euro) Hij is exact net zo breed als mijn receiver, alleen vind ik het persoonlijk jammer dat hij niet grijs is :9
Met deze losse eindversterker is het geluid aanzienlijk verbeterd. Mijn fronts zijn overigens B&W DM603 S3.

Wat ik nu het leukst vindt, is dat iedere upgrade zijn geld echt dubbel en dwars is geweest. Als ik lees dat jij een Denon AVR 3805 hebt en je een beter stereobeeld wilt, lijk jij in hetzelfde schuitje te zitten als ik. Mijn ervaring is dat een DAC én eindversterker beide enorme verbeteringen gaf op het geluidsbeeld.

De Cambridge DAC heeft trouwens digitaal, coaxiaal en USB ingangen en daarbij ook een digitale uitgang, zodat als je surround doorstuurt je het niet via een andere kabel hoeft te doen :)

• Bierdopje120
Bad Brains schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:09:
Center speaker is imo 3de belangrijkste speaker in je setup.
Vooruitgaande zijn uiteraard je fronts.
Bij surround weergave zijn je fronts minder belangrijk dan je denkt. Ik had laatst mijn nieuwe eindversterker uit staan en had het niet eens direct door :/

• The Eagle
In het kader van "niks mis met stereo"
Vanavond opgehaald vanaf MP:
Pioneer A550r
Afbeeldingslocatie: http://pgtech.strefa.pl/pioneer%20a-550r%201.jpg
Plus
Pioneer F440L
Afbeeldingslocatie: http://www.donbarato.com/fotos/35580_1.jpg
Plus piece de resistance:
Pioneer PD7700 :*)
Afbeeldingslocatie: http://slovenskainzercia.sk/x-sk/inz/763/763899-pioneer-pd-7700-1.jpg

Allemaal uit begin jaren 90 en redelijk tegen high end spul aan, met name die cd speler. Dat ding is ook gebouwd als een tank, weegt bijna 5 kilo. CD's gaan er op zijn kop in door het stable platter mechanisme.
En dat alles voor 9 tientjes. Mag mooi op de zolder gaan staan voor als ik met mijn Lego bezig ben.
Mocht van mijn vriendin niet ook in de woonkamer komen staan helaas - daar stond al een complete home cinema namelijk :P

Leuk detail btw: de versterker heeft niet alleen een gemotoriseerde volumeregeling, maar ook een gemotoriseerde bronselector, en dat werkt via de AB :)
Niks digitaal, allemaal puur analoog en een CD speler met een hele goede DAC :)

• Pjotr22
Bierdopje120 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:10:
[...]

Ik heb een Cambridge DacMagic gekocht voor 175 euro tweedehands. Ik heb een Denon AVR 2807 en was eigenlijk wat ontevreden over mijn geluid in stereo. ....
...Met deze losse eindversterker is het geluid aanzienlijk verbeterd. Mijn fronts zijn overigens B&W DM603 S3.

Wat ik nu het leukst vindt, is dat iedere upgrade zijn geld echt dubbel en dwars is geweest. ....
Hoe ziet je totale setup er nu uit?

Ik zoek ook naar meer en beter stereo beleving. Nu luister ik meestal Flac via Audiostation (syno) of via de mediaplayer van de SR 7005. Ik heb geen muziek op mn pc, de pc is dan ook geen onderdeel van mn audio setup, een losse dac voegt dan nergens wat toe lijkt me?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 01:06:
In het kader van "niks mis met stereo"
Vanavond opgehaald vanaf MP:
Pioneer A550r
[afbeelding]
Plus
Pioneer F440L
[afbeelding]
Plus piece de resistance:
Pioneer PD7700 :*)
[afbeelding]

Allemaal uit begin jaren 90 en redelijk tegen high end spul aan, met name die cd speler. Dat ding is ook gebouwd als een tank, weegt bijna 5 kilo. CD's gaan er op zijn kop in door het stable platter mechanisme.
En dat alles voor 9 tientjes. Mag mooi op de zolder gaan staan voor als ik met mijn Lego bezig ben.
Mocht van mijn vriendin niet ook in de woonkamer komen staan helaas - daar stond al een complete home cinema namelijk :P

Leuk detail btw: de versterker heeft niet alleen een gemotoriseerde volumeregeling, maar ook een gemotoriseerde bronselector, en dat werkt via de AB :)
Niks digitaal, allemaal puur analoog en een CD speler met een hele goede DAC :)
€90? De verkoper is niet goed wijs! :o

• Tronic
Joster schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:08:
Geen last van het 50 Hz paneel op een 50"?
Over het algemeen valt het heel goed mee, alleen snelle pan scene's verslikt hij zich soms een beetje in op 24p. De RSS scroller van XBMC lijkt dan weer vloeiender te gaan als de vorige tv met 100 hz paneel. Ach voor het geld mag ik niet klagen :)

• The Eagle
SannrHerr schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:09:
[...]

€90? De verkoper is niet goed wijs! :o
Dat vond ik idd ook, daarom heb ik het wat stilgehouden tot ik het spul had.
Was een aardige kerel, ergens in de 40, en compleet hififreak. Had ze aangesloten op een stel obscure oude Grundig speakers en dat klonk echt als een klok. Hij had de hele set gekocht als een soort van bijvangst voor een stel speakers die ie graag wilde. De set boeide hem niet veel en gezien wat ie zelf had staan verbaasde me dat niks.

Maar zat wel echt een steekje los aan die kerel, letterlijk...woonde ergens in een klein apartementje in wat leek een soort aanleunwoning, vol zooi en voornamelijk audio. Enorme puinhoop en kwam een beetje vreemd over. Bood ons ook accuut koffie aan maar die hebben we vriendelijk afgeslagen. Kerel zat duidelijk om aandacht verlegen.
Overigens was afgesproken prijs 95, maar toen we afrekenden zei ie "doe maar 90" :D

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
van die oude spullen om je ook nog wel eens tegen in kringloopwinkel of zoiets.
goster nog wat sony en Marantz spul zien staan...
maar oud wil ook niet altijd zeggen dat het geld waard is, dus ik laat het dna maar mooi staan... ik van dta oude spul heb ik geen verstand.
naast dat ik ook geen plek heb, en wil voorkomen dat het hier een ter*zooi wordt :)

[ Voor 15% gewijzigd door engelbertus op 16-03-2014 12:07 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic