voor mij si het bij speakers kopen vooral van belang wat ze kosten. tenslotte moet het uit mijn portemonaie betaald gaan worden...
de rest kan me aan mijn r... roesten
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik neem aan dat je speakers koopt omdat ze ook goed moeten klinken anders kan je net zo goed je telefoontje iets laten afspelen.engelbertus schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:51:
voor mij si het bij speakers kopen vooral van belang wat ze kosten. tenslotte moet het uit mijn portemonaie betaald gaan worden...
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
De foto vertekent iets, tv staat in het midden van de kijkpositie maar helaas is het woonkamertje niet bepaalt gunstig voor een symmetrische setup. Gelukkig vind mijn vriendin grote speakers en tv etc niet erg alleen vond ze de linker speaker direct naast de tv niet mooi. Het is dus voor nu een compromis totdat we een nieuwe woning hebben. Overigens lost de receiver de afwijkende afstand ed mooi op adv audyssey.freaky35 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:09:
[...]
waarom staat de tv niet meer naar het midden?
Lijkt mij fijner kijken en de center staat dan ook mooi in het midden,.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 25-02-2014 09:51 . Reden: Zie TW betreffende fotosize ]
[ Voor 33% gewijzigd door Ample Energy op 24-02-2014 22:19 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Verwijderd
Nice! Ziet er strak uit.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:04:
Hier zijn wat foto's van mn setup.
pioneer vsx 922
B&W M1 surrounds
B&W asw 610
Sony 55 inch
Zotac mini pc
Hoge W.A.F.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Die kastjes hebben wij ook. Het 2de deurtje van links lijkt iets teveel naar beneden te hangen, nog ff afstellen. Wel knap zo van de grond.

sheldon alert : sarcasm detected?Masterkale1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:54:
[...]
Ik neem aan dat je speakers koopt omdat ze ook goed moeten klinken anders kan je net zo goed je telefoontje iets laten afspelen.
Tv mooi weggewerkt (sowieso een mooie tv) en een erg nette set upVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:04:
Hier zijn wat foto's van mn setup.
pioneer vsx 922
B&W M1 surrounds
B&W asw 610
Sony 55 inch
Zotac mini pc
Hoge W.A.F.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd

Dat was ik wel van plan, ook met de hele rambam aan akoestische behandeling: theatergordijnen, verlaagd plafond (rockfon), akoestische panelen... Naast home cinema ga ik er ook opnames op mixen, dus dat wordt een woonkamer met de behandeling van een opnamestudioConZito schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:53:
@ktf
Als we het toch over cijfertjes hebben, de Genelecs 8040's hebben een listening distance van ongeveer 1,5 tot 2 meter en goed voor een ruimte van ongeveer 85m3~100m3. Ook niet te ver van de muur, want wall cancelation, etc, etc. Ga je je daar dan ook allemaal aan houden?
If so, kijk ik nu al uit naar de foto's
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zou serieus eerst in andere speakers investeren voordat je zoveel aan akoestiek gaat doen, recent op mijn werk helaas de 1037 in moeten leveren (defect) en nu de 8040! En ik vind ze niet goed klinken, beetje vlak en ver weg! Ik hoop dat mijn baas me binnenkort gaat verblijden met iets nieuws bijvoorbeeld een setje adam s3x-v, die vond ik dan wel weer aardig klinken.ktf schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:35:
[...]
Dat was ik wel van plan, ook met de hele rambam aan akoestische behandeling: theatergordijnen, verlaagd plafond (rockfon), akoestische panelen... Naast home cinema ga ik er ook opnames op mixen, dus dat wordt een woonkamer met de behandeling van een opnamestudioIk snap alleen niet wat je bedoelt met niet te ver van de muur, ze moeten toch juist niet te dicht bij de muur? (edit: nvm, duidelijk artikel gevonden) Ik was van plan alle speakers ten minste één meter van zowel vloer, muur als plafond te houden.
Het wordt nog een jaartje of 2 wachten op de foto's
Waarom huur je niet gewoon een studio als je wat moet afmixen en/of masteren? Doe ik ook, stuk goedkoper ook. En afmixen werkt een stuk efficienter met de artiesten erbij, ook als er iets opnieuw ingespeeld moet worden. Of je moet zelf natuurlijk gaan produceren, dan heb ik niets gezegd.ktf schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:35:
[...]
Dat was ik wel van plan, ook met de hele rambam aan akoestische behandeling: theatergordijnen, verlaagd plafond (rockfon), akoestische panelen... Naast home cinema ga ik er ook opnames op mixen, dus dat wordt een woonkamer met de behandeling van een opnamestudioIk snap alleen niet wat je bedoelt met niet te ver van de muur, ze moeten toch juist niet te dicht bij de muur? (edit: nvm, duidelijk artikel gevonden) Ik was van plan alle speakers ten minste één meter van zowel vloer, muur als plafond te houden.
Het wordt nog een jaartje of 2 wachten op de foto's
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Ja ik heb ook die Z5, ook al is ie geen Full HD is erg goed nog steeds, al begint mijn lamp wel minder te worder terwijl er niet eens veel uur op staatPjotr22 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:14:
nieuw speeltje via MP, de sanyo PLV Z5. Komt in dedicated ruimte, nu even in woonkamert CL gekeken op 100"
- ja verkeerde muur haha maar was om te proberen. kwaliteit valt mee op gespoten muur / gebroken wit
- res is 720 maar pf wat een beeld! mn eerste beamer, wil jaartje of twee proberen. mocht dat bevallen komt er uiteraard een full hd 4k 3d miljoen hertz met schuinliggende nokkenassen en zelfreinigende velgen. Maar om te proberen is dit best
- COD Ghost gespeeld. Echt zo vet!
- aan het plafond hang een lamp, dat is dus niet de beamer
Zoals ik begrijp komen deze 8040's in een grote ruimte? Hou er rekening mee dat dit near field monitoren zijn, op afstand kan dit heel anders klinken. Ik heb een set Focal CMS 65 + SUB, deze klinken fantastisch van dichtbij, echt als een wertktuig dat je goed laat horen hoe de muziek in elkaar steekt, maar zodra ik er verder vanaf ga zitten (>2m) is het "anders".invoil schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:51:
[...]Ik zou serieus eerst in andere speakers investeren voordat je zoveel aan akoestiek gaat doen, recent op mijn werk helaas de 1037 in moeten leveren (defect) en nu de 8040! En ik vind ze niet goed klinken, beetje vlak en ver weg! Ik hoop dat mijn baas me binnenkort gaat verblijden met iets nieuws bijvoorbeeld een setje adam s3x-v, die vond ik dan wel weer aardig klinken.
Prima set-up om te beginnen. Ik heb ook 2 boekenplank luidsprekers naast mijn tv, maar wel een sub aangesloten. Vind het met films wel een must. En met een elektronisch muziekje hou ik ook wel van een bas.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:04:
Na lang lurken hier mijn set up:
de specs:
-Sony Bravia KDL-47W805A
-Onkyo TX-SR508
-Q-Acoustics 2010i
-PS3 Superslim
-Apple TV 2 met jailbreak
-Wii met harde schijf via USB
-Akai USB platenspeler
Op mijn wenslijst staan een NAS om media de streamen naar de appletv, een sub (de 2010i's bevallen goed maar mis toch wel wat laag) En een betere platenspeler omdat ik mijn platen bijna niet durf af te spelen op dat ding.
Benieuwd wat jullie er van vinden
So? F*** main streamThe Eagle schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:57:
Dat, plus je wilt in je woonkamer ook gewoon kunnen zitten en leven. het is geen studentenkamer
D'r moet een bank in, een tafel, een TV, en een open keuken is sowieso een drama voor je akoestiek. Om van die goedkope harde vloer (laminaat danwel plavuizen) maar te zwijgen
Nieuwkoop is duurkoop
Oww eindelijk eens iemand met Q-Accoustics speakers. Ik zit al een hele tijd eraan te denken om de 5.1 set (2000i) aan te schaffen. Je bent er tevreden van zo te zien. Gebruik je ze voor zowat alles? Muziek, film, games? Wat zijn je bevindingen?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:04:
Na lang lurken hier mijn set up:
-Q-Acoustics 2010i
Op mijn wenslijst staan een NAS om media de streamen naar de appletv, een sub (de 2010i's bevallen goed maar mis toch wel wat laag) En een betere platenspeler omdat ik mijn platen bijna niet durf af te spelen op dat ding.
Ik heb dezelfde set als die jij op het oog hebt, met de Marantz nr1603. Kijk veel films/series via de laptop, games via de 360 en muziek. Vanwege dit laatste wil ik overstappen naar een compleet nieuwe set met grote vloerstaanders, maar de Q-acoustics zetten voor dat geld een redelijk lekker geluid neer (persoonlijk natuurlijk!) vind ik.Wilibrord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:18:
[...]
Oww eindelijk eens iemand met Q-Accoustics speakers. Ik zit al een hele tijd eraan te denken om de 5.1 set (2000i) aan te schaffen. Je bent er tevreden van zo te zien. Gebruik je ze voor zowat alles? Muziek, film, games? Wat zijn je bevindingen?
Van zodra ik eindelijk eens (degelijke) speakers heb zal ik mijn set ook eens posten..
[ Voor 5% gewijzigd door Defnosh op 26-02-2014 18:54 ]

Life's not a Krentenbol
mooi hoor! merk je veel van die Van den Hul kabels?erikver @ 16:30:
CD's speel ik af op stereo, films en tv gaan ook via de rears. Ben zeer blij met deze setup, al zijn de onderburen dat niet altijd als ik film aan het kijken ben![]()
Het is een oud appartementencomplex wat nogal gehorig is waardoor grotere speakers bijna niet mogelijk is en voor mij ook niet nodig. Volgende upgrade zal een center zijn en het liefst ook een ander tv meubel.
[ Voor 14% gewijzigd door klaasje11 op 01-03-2014 10:26 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Ben ik ook benieuwd naar. Weet niet zo goed of ik verschil hoor met mijn oehbach silvers of gewoon goedkoop koperdraad van de rol op m'n CM1's...klaasje11 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:02:
[...]
mooi hoor! merk je veel van die Van den Hul kabels?
Ik weet dat ik mijn dikke speakerkabels kreeg als ik voor 2,50 op de zomer markt de speakers waar ze inzaten zou kopen, ik wil nog wel een keer naar de hobo hifi om kabels te luisteren i.p.v. andere mensen die altijd blijven zeggen dat het geweldig is of geen zin heeft zonder dat ze zelf geluisterd hebben.Sixbladeknife schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:36:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. Weet niet zo goed of ik verschil hoor met mijn oehbach silvers of gewoon goedkoop koperdraad van de rol op m'n CM1's...
Nieuwkoop is duurkoop
[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 27-02-2014 09:10 ]
Leuke beamer, ik heb 'm ook hangen. mijn lamp is bijna dood, dus dan op zoek naar een ander model, eentje die wel full HD doet. Beeldkwaliteit van de Z5 is echt prima. Veel kijkplezier!Pjotr22 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:14:
nieuw speeltje via MP, de sanyo PLV Z5. Komt in dedicated ruimte, nu even in woonkamert CL gekeken op 100"
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mijn kabels geven zeker wel een ander kleurbeeld. Aan het interieur, geel en roodDjVe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:09:
Of het echt hoorbaar is....meh...een groot deel zal ook zeker tussen de oren zitten. Maar als je toch wat duurdere speakers hebt staan...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En het ziet er natuurlijk gewoon goed uit, en je wilt voor je "dure audio" natuurlijk wel het besterenzo4000 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:09:
^^
lol
Er zit tot op zekere hoogte wel verschil kwaliteit in kabels maar niet zoals sommige dat durven te beweren. Als ze aan een blinde luistertest worden onderworpen gaan ze nat
Uiteraard heb je ook nog het "omdat het kan" aspect. Ook ik zie dat de kabels zoals die van FeaR visueel ook een steentje bijdragen aan de setup. Als je het kan veroorloven (en belangrijker, je hebt het er voor over) waarom niet?

Ik kon de kabels met korting erbij kopen dus vandaar.. Of het echt verschil maakt? Geen idee maar het geeft me een goed gevoel dat er kwalitatief goede kabels aangesloten zijn en geen dropveters.klaasje11 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:02:
[...]
mooi hoor! merk je veel van die Van den Hul kabels?
Life's not a Krentenbol
Hele mooie set hoor!! Gebruik je de PS3 voor het afspelen van BluRay?copywrong1982 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:11:
Hi All,
Vorige maand spaargeld aangebroken en een nieuwe setup aangeschaft.
Nu ik eindelijk alles heb aangesloten ook maar eens wat foto's van mijn nieuwe setup:
Samsung 46F8000
2 x Dali Zensor 7 Fronts
2x Dali Zensor 1 rear
Dali Zensor Vokal Center
Marantz SR5008
PS3
Synology DS212+ (niet in beeld)
Zotac ID80 met Openelec (niet in Beeld, achter meubel)
Sennheiser RS 170
Harmony 525 (aan vervanging toe)
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ja inderdaad zo'n zelfklevend kabelgootje. Op een witte muur valt dat ook bijna niet op vind ik. Succes met het in elkaar zetten van de beugel, Daar heb ik behoorlijke ruzie mee gehad_Brake_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Hele mooie set hoor!! Gebruik je de PS3 voor het afspelen van BluRay?
Die Vogel beugels heb ik ook, maar gebruik ik pas in een nieuwe woning. Hoe heb je de kabels daar naartoe gekregen? Ingefreesd of met een kabelgootje (ik zie wel een hele strakke witte lijn op de foto).

[ Voor 35% gewijzigd door schumpi op 27-02-2014 16:39 ]
Denon AVR-X3600H
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat beest is alleen slim als het haar uit komt. Deur opengemaakt vanuit de hal de woonkamer in. Normaal gesproken is er geen beweging in te krijgen, maar alleen in de hal zitten 10 minuutjes is natuurlijk geen optie...MazeWing schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:01:
Je moet dieren ook ver wegstoppen als je zo'n meting gaat doen...
Een meterkast is een zeer goede en effectieve oplossingConZito schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:31:
[...]
Dat beest is alleen slim als het haar uit komt. Deur opengemaakt vanuit de hal de woonkamer in. Normaal gesproken is er geen beweging in te krijgen, maar alleen in de hal zitten 10 minuutjes is natuurlijk geen optie...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ik ben ook zoekende naar een surround system. Kijk ook naar de dali zensor.. maar dan de 5.copywrong1982 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:11:
Hi All,
Vorige maand spaargeld aangebroken en een nieuwe setup aangeschaft.
Nu ik eindelijk alles heb aangesloten ook maar eens wat foto's van mijn nieuwe setup:
Samsung 46F8000
2 x Dali Zensor 7 Fronts
2x Dali Zensor 1 rear
Dali Zensor Vokal Center
Marantz SR5008
PS3
Synology DS212+ (niet in beeld)
Zotac ID80 met Openelec (niet in Beeld, achter meubel)
Sennheiser RS 170
Harmony 525 (aan vervanging toe)
Ben al met al wel tevreden. Komende van een oude 37" Samsung van 2007 en een Logitech Z-5500 is dat ook wel verklaarbaar.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Prachtige speakers, die B&W CM5's!erikver schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:30:
Zo.. na heel lang lurken nu dus ook foto's van mij set
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Ik had net een koerier aan de lijn en die heeft een paar single bi-amp speakerkabel van http://www.jkehifi.nl/ bij ons in het trappenhuis gezet. Betaalbare kabels, zonder de fantastische zever er omheen.Sixbladeknife schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:36:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. Weet niet zo goed of ik verschil hoor met mijn oehbach silvers of gewoon goedkoop koperdraad van de rol op m'n CM1's...
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
[ Voor 13% gewijzigd door Bierdopje120 op 28-02-2014 13:00 ]
Ik heb helaas zelf de plaats niet voor een sub, dus vandaar. Om die reden heb ik wel gekozen voor de Zensor 7 ipv de 5, dit scheelt toch wel behoorlijk in de lage tonen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dik tevreden ben over de bass bij films. Wellicht dat je dit bij een setup met zensor 5s wel gaat merken. Je kunt alsnog een sub bijkopen toch? Maar zoals gezegd, komende van een pc setje, ben ik al snel tevreden. Bij muziek ben ik sowieso geen fan van een sub, maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de muzieksoort die je luistert.Nickrsd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:47:
[...]
ik ben ook zoekende naar een surround system. Kijk ook naar de dali zensor.. maar dan de 5.
mis je niet een subwoofer in jou setup? ik denk dat een sub een extra dimensie geeft aan films en muziek of ervaar ik dat verkeerd?
Richtingsgevoelig misschien niet, maar plaatsgevoelig des te meer. Niets is zo kritisch in een ruimte als de plaatsing van sublaag-weergevers. Op de ene plek kun je een enorm overdreven bonk laag horen terwijl je in een andere hoek bijna niks hoortThe Eagle schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:33:
Voordeel van lage tonen is dat ze niet of nauwelijks richtingsgevoelig zijn, zeker bij een front firing sub. Dus die kun je eigenlijk overal wel neerproppen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
VU-meters blijven echt tofcoob schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:16:
2x MAA 705 (wat voor interlinks, XLR of cinch??)
Ey!! Macarena \o/
Hij zit nu op een master slave stopcontact, maar wil liever de kabel niet zo door de kast hebben lopenRaZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:40:
@enriqueeeee:
Netjes zo die set in de muur...
Het schakelen van de sub.. Meestal is de schakelde WCD op een AMP niet genoeg wattage om een sub op aan te sluiten. Je kan de AMP op een master/slave-stekkerdoos zetten zodat de sub aan en uit gaat bij het aanzetten van de AMP.
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Vanaf de MAA706 en ook de nieuwe lijn van AA kun je de meters dimmen of uitschakelen.FeaR schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:37:
[...]
VU-meters blijven echt tofHad zelf ook naar deze MAA gekeken maar het punt dat je de VU-meter niet kon dimmen heeft me toch anders doen besluiten. Maar het blijft toch iets hebben.
I know, maar die waren toentertijd nog behoorlijk nieuw en tweedehands niet tot nauwelijks te krijgen. Dus toen maar voor Emotiva gegaan waar je ook alles uit kan zetten op de powerbutton na. Ooit koop ik iets met VU-meterscoob schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:16:
[...]
Vanaf de MAA706 en ook de nieuwe lijn van AA kun je de meters dimmen of uitschakelen.

[ Voor 70% gewijzigd door wimpie007 op 01-03-2014 02:05 ]
Super fijn, gebruik deze zelf onder mn SB12NSD svs.... Past precies en hoorde direct waarom ik kon verantwoorden... Maar.....Nu staat mn sub er een maand of 6 op en lijkt erop dat het effect afneemt. Mn kast begint weer mee te trillen/resoneren. Ook het glaswerk boven de deur naar de gang toen begint weer te trillen..... Hopelijk is het iets anders en ligt het aan mij....wimpie007 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:03:
Mijn laatste aanwinst:
[afbeelding]
[afbeelding]
De Subdude II dan he, niet de Klipsch, net op tijd besteld zie ik.
Leverbaar in 18 weken weer staat er nu ;-)
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
De auralex geeft wel gewichten op wat op de plateau`s mag staan. Mijn SVSSB13ultra staat ook op de subdude HT versie. Iets groter en kan de 45 Kg dragen.OMD schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:11:
In theorie kan het schuim wat onder de Auralex zit niet ''minder'' worden. Vaak ligt dit aan gewenning en worden kleinere oneffenheden sterker hoorbaar.
Je moet hem voor de grap maar is een weekje weghalen en dan weer terugleggen![]()
Alleen als je heel veel vocht in huis hebt zou het misschien iets van het spul kunnen aantasten maar dan nog niet genoeg denk ik om een hoorbaar verschil te geven.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Hmz apart, wellicht heb je de sub wat harder gezet of net allemaal films met een lekker harde LFE track erinOban606 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:56:
[...]
Super fijn, gebruik deze zelf onder mn SB12NSD svs.... Past precies en hoorde direct waarom ik kon verantwoorden... Maar.....Nu staat mn sub er een maand of 6 op en lijkt erop dat het effect afneemt. Mn kast begint weer mee te trillen/resoneren. Ook het glaswerk boven de deur naar de gang toen begint weer te trillen..... Hopelijk is het iets anders en ligt het aan mij....
Heb even gegoogled op die Marantz maar de Android app is men niet zo tevreden over lijkt het.The Eagle schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:56:
@Coob: mooie set
Qua audiostreamer: bluesound ken ik alleen van naam, schijnt wel ok te zijn.
Heb zelf een Denon DNP720ae aangezien mijn AVR geen streaming ondersteunt, en dat is een prima apparaat met een hele goede DAC. Zijn broertje van Marantz (NA7004) is vrijwel identiek, maar heeft daarnaast nog de mogelijkheid om als losse DAC gebruikt te worden. Gezien jouw installatie kan dat wel eens interessant zijn
Beide apparaten zijn niet helemaal mainstream, maar moet je her en der echt nog wel kunnen krijgen. Reken op bedragen tussen de 3 en 400 euro.
Die heb ik ook op het oog. Goede reviews en betaalbaar spul.Bierdopje120 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:36:
Ik heb zojuist ook een upgrade (?) gedaan! Naar aanleiding van de looks van de RU connected die ik zag staan hier in het forum heb ik ze ook maar gekocht. Kon het niet laten, aangezien tussen mijn DacMagic en mijn Denon met een afstand van 20cm een 5m kabel opgerold ligt. Deze kabels zullen een stuk beter lijken![]()
Bovendien kan ik nu voor het eerst de grote kabel mythe bevestigen of ontkrachten voor mijzelf
Mijn nieuwe kabels van JKE Hifi:At the end, we revealed what types of cables the audience had been listening to. There were:
Belden 8477 12 AWG speaker cable
Belden 8782 24 AWG zip cord
Romex house wiring
Car jumper cables
Barbed wire
300-ohm antenna twin-lead
3/8-inch steel hanging cable

[ Voor 4% gewijzigd door SannrHerr op 02-03-2014 17:47 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Verwijderd
koop een logitech harmony en je bent daar vanafMnup_1 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:56:
Mijn kersverse setup(je).
Ik heb geen hoge eisen voor wat betreft geluid dus heb hier ook niet voor hoge bedragen staan.
Voor ons is het perfect nu.![]()
[afbeelding]
Sony KDL-55W905A
HK AV-R 151
JBL cinema 610
PS4
synology ds212j
upc mediabox
En nog een ledstrip achter de tv, die wordt redelijk teniet gedaan op de foto.
Moet alleen nog wel ff wennen aan al die afstandsbedieningen
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Wel iets wat elke fabrikant naar eigen idee in kan en mag richten waardoor het ook een grote bende kan worden met HDMI CEC. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.Borromini schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:13:
Of schakel CEC in op al je apparatuur, veel goedkoper, kans dat ze het allemaal ondersteunen. Namelijk onderdeel van de HDMI-spec.
Wie weetVerwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:09:
Die gigantische plantenbakken kunnen later vervangen worden door 2 forse vloerstaanders. Dei dingen zijn zeker neergezet om alvast te wennen?
Ik heb hier een heel positieve ervaring met m'n Sony TV, Yamaha receiver en HTPC (met CEC adapter). De Panasonic Blu-Ray kan er ook goed mee overweg heb ik de indruk. De Telenet decoder zou het bv. ook moeten ondersteunen (kan ik niet zelf testen, en m'n broer is tot nu toe geen gewillig proefkonijn).FeaR schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:26:
[...]
Wel iets wat elke fabrikant naar eigen idee in kan en mag richten waardoor het ook een grote bende kan worden met HDMI CEC. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 02-03-2014 18:43 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Beetje appels met peren vergelijken m.i. Een logitech harmony gaat veel verder qua instelmogelijkheden en gebruiksgemak.Borromini schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:42:
[...]
Mijn Harmony ligt nu stof te happen... Had dit veel eerder moeten doen. Ik mis het niet.

*proest*en omdat velen zweren bij een tegel onder speakers leek het me een goed idee het maar over de hele vloer te leggen
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
don't mind me

[ Voor 5% gewijzigd door Pindakaas op 05-03-2014 16:34 ]
don't mind me
Wat dacht je van de Jamo S604? Die is (helaas alleen maar) in jouw kleur leverbaar en je hebt meer power dan de 'standaard' S602.JeroenF schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:33:
Surround: JVC SP-x103f--> Moet nog iets nieuws voor komen.
Wat je doet: Rechterspeaker op de plek van die laarzen zetten. Dat kan makkelijk: plakplintje voorzichtig loshalen, kabel er achter en bij de deur er plat onderdoor, en aan de andere kant weer omhoog. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat prima gaatJeroenF schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:33:
bij deze de foto'tjes van mijn nieuwe speakers.:
[afbeelding]
DSC_0064 by JJFeith, on Flickr
[afbeelding]
DSC_0066 by JJFeith, on Flickr
[afbeelding]
DSC_0062 by JJFeith, on Flickr
Specs:
Front: Jamo S606's
Center: Jamo Center 200
Sub: Jamo SW505E
Versterker: Harman Kardon AVR 4500
TV: Sony KDL-40EX720 LED TV
Het liefste wilde ik de speakers wat meer ruimte geven, maar daar was het vrouwtje het niet mee eens. Dus nu maar elke dag die speakers een paar millimeters opschuiven![]()
De Center speaker zit verstopt achter het zwarte speakerdoek in de TV meubel. Verder houd ik niet zoveel van extra kastjes (en afstandsbedieningen) bij de TV dus Tv kijken gebeurd met een CI+ kaartje en films kijk ik via een lange HDMI kabel die door de muur ligt naar mijn computer aan de andere kant van de kamer.
Goeie!_Brake_ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:07:
[...]
Wat dacht je van de Jamo S604? Die is (helaas alleen maar) in jouw kleur leverbaar en je hebt meer power dan de 'standaard' S602.
Succes met het verschuiven van je frontspeakersWaarom heb je ze eigenlijk niet op de spikes staan?
Dat is helaas geen optie omdat de luidspreker daar op een hele rare plek staat. Ik zal zometeen een overzicht foto maken. Dan wordt het misschien duidelijkThe Eagle schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:22:
[...]
Wat je doet: Rechterspeaker op de plek van die laarzen zetten. Dat kan makkelijk: plakplintje voorzichtig loshalen, kabel er achter en bij de deur er plat onderdoor, en aan de andere kant weer omhoog. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat prima gaat
Kun je ook de rest een stukje opschuiven naar rechts, is iedereen daar blij denk ik
don't mind me
staat dat decoratieve schaaltje nu op een subwoofer?JeroenF schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:33:
Specs:
Front: Jamo S606's
Center: Jamo Center 200
Sub: Jamo SW505E
Versterker: Harman Kardon AVR 4500
TV: Sony KDL-40EX720 LED TV
Nieuwkoop is duurkoop
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Hoi JeroenF,JeroenF schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:33:
Verwijderd
Ziet er goed uit hoor. Erug netjes en de witte speakers passen prima. Ben net zelf overgestapt naar hoogglans witte KEFs uit de R-serie. Past heel wat beter in het interieur dan een speaker met houten uiterlijk.EvolutionX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:29:
[...]
Twijfel nog een beetje of ik de Subwoofer er ook bij moet kopen, maar voorlopig lijkt dit nog niet nodig.
Ik was een beetje huiverig voor het uiterlijk, maar het valt mij uiteindelijk erg mee!
[afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door pieter_ale op 06-03-2014 13:12 ]
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Top bedankt! Die noteer ikpieter_ale schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:06:
@ Tiwazz, de speakers staan op Norstone Design, type Stylum stands. Heb ze ook.
Ik heb ze afgevuld met zand, hierdoor staan ze als een huis.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik dacht even dat je twee TV's naast elkaar had hangen.EvolutionX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:29:
Kleine update, heb sinds deze week nieuwe speakers:
# 2x Boston A250
# Boston Center A225
Als rear speakers heb ik 2x de A25 besteld, die zijn echter nog niet binnen.
Twijfel nog een beetje of ik de Subwoofer er ook bij moet kopen, maar voorlopig lijkt dit nog niet nodig.
Ik was een beetje huiverig voor het uiterlijk, maar het valt mij uiteindelijk erg mee!
[afbeelding]
Welk meubel is dat waar je tv aan hangt?
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq