Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33
Sjaaky schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Heb je al geprobeerd de speaker meer of minder in te draaien? Beoordeeld vanaf deze foto, vermoed ik dat je je speakers te ver hebt ingedraaid. Het maakt natuurlijk wel uit per type speaker, dus echt oordelen kan ik niet.
Bij mijn speakers (Focal 716W) luistert het best nauw. Zo nauw dat ik ze met een centimeter vanaf mijn dressoir goed zet. Iets te veel ingedraaid geeft een klein en te compact midden. Te weinig ingedraaid geeft een onduidelijk, ongedefinieerd en krachtloos midden. (Met midden bedoel ik het het geluid dat in dezelfde fase uit beide speakers komt en dus te horen is in het midden tussen de linker en rechter speaker. Meestal de plaats van de zanger(es). Ik heb geen fysieke centerspeaker. Ik bedoel er ook niet de midden frequenties mee.)
Klopt, dat komt bij deze speakers ook wel redelijk nauw. Ik had er laatst al mee zitten spelen, zal binnenkort nog een keer wat proberen om ze wat meer en minder in te draaien.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben laat ik ook maar even mijn "home cinema" zien. De tv ontbreekt vanwege een tekort aan geld, ik heb namelijk niet zo veel te besteden als 14 jarige. Nu als alternatief een computerschermpje aangesloten op een laptop.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2epkb4h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/t9uvep.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6plq8i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5z46br.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/p910w.jpg

Wat is er te zien:
- Quint Mk II zuilen (zelfbouw)
- Yamaha RX-10 stereo receiver
- Yamaha CDX-9 CD-speler
- The Morgan Jones Mini Tube Headphone Amplifier (zelfbouw)
- Grado SR-80i
- Sennheiser HD 201
- Sony PS-LX311 Platenspeler
- HP computerscherm

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

EDIT: Sorry voor de slechte foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 21:52
@hierboven: leuke set, zeker voor iemand van veertien. Heb je die versterker en zuilen helemaal zelf gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zuilen heb ik afgebouwd gekocht, ik moet ze alleen nog verven. De versterker heb ik helemaal zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
bennic schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:33:
Ik denk:
Frezen in de muur, pvc "pijp" er in en dicht smeren.
Behangetje er over en er is niets meer van te zien.
Dat is inderdaad hoe ik heb heb gedaan... dat behang heb ik in een zaakje (P en D) in Nijmegen ( St. Jacobslaan 442) gekocht, De kleur heet ' taup'...

[ Voor 5% gewijzigd door Da_Vinz op 23-05-2012 08:49 . Reden: Adres behang-zaak opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Da_Vinz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:46:
[...]

Dat is inderdaad hoe ik heb heb gedaan... dat behang heb ik in een zaakje (P en D) in Nijmegen ( St. Jacobslaan 442) gekocht, De kleur heet ' taup'...
Nijmegen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 07:28:
De zuilen heb ik afgebouwd gekocht, ik moet ze alleen nog verven. De versterker heb ik helemaal zelf gemaakt.
Respect! _/-\o_ }:O

Ik had als 14 jarige een trust speakersetje op een adlib kaartje, :+
Maar dat was 18 jaar geleden 8)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Hierbij een plaatje van mn nieuwe aanwinsten.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hxyuqo.jpg
Sorry voor de donkere foto.

een paar Heco Victa 701.
een beetje op de gok gekocht, aangezien er geen reviews zijn (in het nederlands iig niet).
en de specificaties leken te mooi om waar te zijn,maar ik ben toch erg tevreden!
ze gaan hard ze gaan laag en zuiver. :D en ze waren spotgoedkoop.
de afwerking is wel wat minder, zo zitten wat logo's scheef en zit op 1 speaker de spike niet goed vast in het hout.

[ Voor 15% gewijzigd door h4ze op 23-05-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ze schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:22:
en de specificaties leken te mooi om waar te zijn,maar ik ben toch erg tevreden!
De vraag is hoe realistisch die 26 - 38.000 Hz is, want er staat verder niet bij hoe het is gemeten. Durf bijna zeker te zeggen dat het minstens -6 dB geweest is.

Maar goed, je bent er tevreden mee en daar gaat het om :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
dat verraste me het meest ze gaan echt laag, of ze die 26hz echt halen weet ik niet.
ik denk zelf dat het rond de 30~35 is.

maar ik heb ook het idee dat mn receiver misschien wat te zwak is met 100w@6ohm. (yamaha rxv-371)

[ Voor 28% gewijzigd door h4ze op 23-05-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Grafiekje van audio.de:
Afbeeldingslocatie: http://img2.magnus.de/Heco-Victa-II-701-f937x562-ffffff-C-ac288dfc-44314547.jpg
Wel een mooie vlakke grafiek, basreflexpoort lijkt getuned te zijn op 90 hz denk ik. Dat is wel wat aan de hoge kant.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
waar heb je dat gevonden, kon dat nergens vinden :P

de bovenste driver zit in een gesloten ruimte trouwens, alleen de onderste zijn bass reflex
mijn 35hz schatting is misschien wat optimistisch hehe.
ach mn sub kan ook meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ze schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:48:
dat verraste me het meest ze gaan echt laag, of ze die 26hz echt halen weet ik niet.
ik denk zelf dat het rond de 30~35 is.

maar ik heb ook het idee dat mn receiver misschien wat te zwak is met 100w@6ohm. (yamaha rxv-371)
100 Watt @ 6 Ohm en 1000 Hz, met normaal gebruik zal het nog iets lager uitvallen omdat je dan een groter bereik af zal spelen. Al kan je wel weer vermogen meer hebben omdat je maar twee speakers aanstuurt. Maar lijkt me sterk dat je die 100 Watt ook echt nodig zou hebben. Die speakers hebben een behoorlijk rendement. Je gaat die 100 Watt echt niet nodig hebben.

Ik ben altijd wat voorzichtig met Duitse merken en specificaties. Ik heb hier thuis ook een paar Magnat staan die 20 - 37.000 Hz zouden doen 8)7 . En met Heco heb ik een beetje hetzelfde gevoel, als was Heco The Statement best een indrukwekkende speaker.

Dat ze laag gaan kan ook komen door de plaatsing in een hoek. Door speakers krap te zetten kan je zo een boost van 3 of zelfs 6 dB in het laag krijgen, dat is behoorlijk. Wel een makkelijke manier om het laag te boosten als je daar van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
ik geloof dat in stereo mode het vermogen zelfs maar 2x80w is, en tja of ik ze gebruik, ik draai meestal wel erg hard :P zo hard dat het display op de receiver meedimt met de muziek :P

tja ik was ook erg huiverig voor heco vooral omdat ik er nog nooit van gehoord had en niet veel kon vinden.
maar ik heb ook naar een setje mordaunt short 908i staan luisteren, maar vond de heco toch beter klinken. (voor zover je dat kan testen in een winkel) en het is sowieso een hele verbetering tov de ms 904i die ik ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Een jaar 30-40 geleden deed HECO behoorlijk mee hoor. mijn schoonvader heeft destijds een set HECO speakers gekocht voor een kleine 2000 gulden en die spelen nog steeds naar volle tevredenheid. Erg mooi afgewerkt ook.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
FeaR schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:05:
[...]

at ze laag gaan kan ook komen door de plaatsing in een hoek. Door speakers krap te zetten kan je zo een boost van 3 of zelfs 6 dB in het laag krijgen, dat is behoorlijk. Wel een makkelijke manier om het laag te boosten als je daar van houdt.
Ik heb een setje Axiom M3 speakers. Volgens de specificaties zouden ze tot ongeveer 60 hz moeten gaan. Maar als ik een meeting doe met Audyssey of MCACC worden ze telkens op FULL/BIG gezet. Volgens mij gebeurd dit niet als een speaker maar tot 60hz gaat. Waarschijnlijk draagt het (behoorlijk) bij dat ze in de hoek/vlakbij de muur staan...

Heb de crossover lekker op 80hz gezet en laat het laag over aan de sub. Dan heb ik iets meer ademruimte voor de rest vd speakers over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

virtualJac schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:05:
Een jaar 30-40 geleden deed HECO behoorlijk mee hoor. mijn schoonvader heeft destijds een set HECO speakers gekocht voor een kleine 2000 gulden en die spelen nog steeds naar volle tevredenheid. Erg mooi afgewerkt ook.
Heb zelf de Heco Aleva 500 staan. Voor het geld (adviesprijs €1200) erg leuke speakers met een onberispelijke afwerking. Het grote probleem is dat ze pas op hoger vermogen beter tot hun recht komen :(
Maar Heco heeft erg leuke speakers, afhankelijk van wat je portemonee kan trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Slonzo schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Heb zelf de Heco Aleva 500 staan. Voor het geld (adviesprijs €1200) erg leuke speakers met een onberispelijke afwerking. Het grote probleem is dat ze pas op hoger vermogen beter tot hun recht komen :(
Maar Heco heeft erg leuke speakers, afhankelijk van wat je portemonee kan trekken ;)
Bedoel je dan op een versterker die meer vermogen geeft waardoor ze beter tot hun recht komen in het gehele volume bereik, of wanneer ze simpelweg harder staan en de versterker meer vermogen geeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-05-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik lees hier altijd vanalles over cijfertjes. ik vraag me serieus af of jullie wel oprecht genieten van muziek?

ik beoordeel mijn apparatuur op het gevoel wat ik krijg als ik muziek draai. ik heb de faq hier wel doorgelezen maar toen ik ging luisteren bij stassen en over cijfers begon, kreeg ik te horen dat ik dat zo snel mogelijk moest vergeten, en je bij muziek (=emotie) beter af kunt gaan op gevoel. anders bestaat de kans dat je een set hebt die cijfermatig perfect op elkaar is afgestemd, maar als het voor je gevoel dan niet zo mooi klinkt tja.

hoe zien jullie dat? vanwaar die enorme focus op cijfers?
ik zal vanavond even een pic maken van mijn nieuwe set. ik had hele oude technics en bose spullen (>20 jaar oud), ben overgestapt naar denon en quadral. pica komt nog dus. :)

en lees dit aub niet als een aanval, ik vraag het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ik luister ook en doe ook wat me gevoel zegt, of het nu 10 of 40 jaar oud is.
Of het nu merk X of Y is.

Wat ik mooi vindt klinken die combinatie kies ik.
Marantz en Hepta
Denon en B&W
Rotel en B&W

Dat zijn wel mijn 3 smaken die ik tot nu toe vaak gehoord heb in combinatie en ook fijn vindt klinken.
Mijn broer als audiofiel is helemaal weg van Buizen en maakt zelf zijn eigen buizen versterkers en voegd aan oudere versterkers ook digitale uitgangen toe en al dat soort ongein.

En hij heeft weer een compleet andere smaak :).
Maar het is inderdaad de "emotie" die je erbij heb wat het mooi doet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:01:
...ik heb de faq hier wel doorgelezen maar toen...
Die FAQ is er ook alleen maar om uitleg te geven over wat die cijfertje inhouden en hoe je ze kan interpreteren. Want naar cijfertjes kijken en er op letten is op zich niet zo erg, het gaat pas fout wanneer je ze verkeerd interpreteert en je dus verkeerd gaat focussen. Dus 100 Watt speakers omdat je receiver ook 100 Watt is. Al ben ik het er niet mee eens dat je alleen maar moet luisteren en het alleen emotie is. Toch wel eens handig om te weten wat je speakers doen qua impedantie. In veel gevallen maakt het allemaal niet uit, maar je zou maar net de speaker pakken die vrolijk dipt tot onder de 3 Ohm en daar je standaard instap receiver op aansluiten, dan ben je bij een beetje volume namelijk gewoon weg. Of gezellig een Apogee Scintilla kopen, dan wordt het toch wel op de cijfertjes letten bij een speaker met een rendement van 79 dB en 1 Ohm :P

Cijfertjes geven verder inderdaad geen enkel inzicht in de klank van een speaker of hoe een speaker zal klinken op een versterker van Merk X dan wel Merk Y. Overigens zijn cijfertjes wel handig bij het instellen van crossover, heb je toch veelal wel een goed uitgangspunt te pakken. Maar ook hier geldt wel weer dat xx Hz niets zegt en je dus moet weten hoe je de getallen moet lezen en gebruiken.

Dus ja, je hebt zeker wel gelijk dat je lang niet overal op cijfertjes moet letten. Maar het kan je wel bepaalde inzichten geven in de apparatuur, mits (!) je weet hoe je de getallen moet interpreteren. En juist dat laatste gaat niet altijd goed en dat komt dan aan bod in dingen als de FAQ en op het forum.

Al verschilt het natuurlijk ook per doelgroep. De gewone consument zal er helemaal niet op letten en er van uit gaan dat alles wel op elkaar aan te sluiten is. Of juist wel kijken naar de cijfers omdat die "200 Watt!!!" nu eenmaal zeer geil staat op de verpakking... Maar in bepaalde segmenten komt er gewoon wat meer bij kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 25-05-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Sub1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Sub2.jpg
Nieuwe subblaffert gekocht, de B&W ASW1000 of zoals de verkoper zei, model aardbeving :D
Ik keek net een stukje Tron en mijn koffiemok liep gewoon over de tafel :X

Het is een 12 inch woofer in een 70 liter kist en hij weegt 30KG, hij is dus nogal groot maar het geluid is dan ook groots.
Ik had heel wat reviews gelezen en dit is een ideale film sub, voor muziek luister ik gewoon stereo want er komt genoeg bass uit mijn Wharfedale's die nu ineens een stuk kleiner lijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Ik kijk al jaren in dit topic, maar had nooit echt een set om trots op te zijn. Dat is nu veranderd... vind ik dan. Met dank aan de jongens van Hobo hifi bijgaand eindelijk ook wat foto's van mij die het tonen waard zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/1998/img0919small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/499/img0920small.jpg

Wat zie je?

Televisie: Panasonic 55VT30
Luidsprekers: Audio physic tempo 25
Versterker: NAD c390dd
Bron: Squeezebox 3 (Classic) / PS3
Meubel: Spectral CL1580
Vloer: Quickstep Eligna Eikel donkergrijs vernist
Verwarming: Onhandig in de weg staand ding dat helaas in het zicht staat...

Volgende stap: Fatsoenlijke stekkerdoos / netfilter halen en kabelmeuk op orde helpen. Verder mag de akoestiek nog wel wat beter, al staat er veel in de ruimte wat nu op de foto's niet te zien is.

[ Voor 3% gewijzigd door PHiXioN op 26-05-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Onwijs mooie speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lima Bravo!

Dit is een "Post hier foto's en specs van je home cinema!" topic.

Niet "eigen huis en tuin".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:12:
[...]
Lima Bravo!
Dit is een "Post hier foto's en specs van je home cinema!" topic.
Niet "eigen huis en tuin".
offtopic:
Dus? Hij mag er heus wel bij vermelden wat voor vloer er ligt (erg mooi trouwens! :) ). Je ziet dit niet vaak bij iemand thuis en misschien is een ander wel benieuwd welk merk vloer het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:44
PHiXioN schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:41:
Ik kijk al jaren in dit topic, maar had nooit echt een set om trots op te zijn. Dat is nu veranderd... vind ik dan. Met dank aan de jongens van Hobo hifi bijgaand eindelijk ook wat foto's van mij die het tonen waard zijn:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je?

Televisie: Panasonic 55VT30
Versterker: NAD c390dd
Bron: Squeezebox 3 (Classic) / PS3
Meubel: Spectral CL1580

Volgende stap: Fatsoenlijke stekkerdoos / netfilter halen en kabelmeuk op orde helpen. Verder mag de akoestiek nog wel wat beter, al staat er veel in de ruimte wat nu op de foto's niet te zien is.
Dat zijn hele fijne speakers :)
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van de Audio Physic Scorpio (en Celsius center).
Een netfilter zou ik lekker laten.. Iedere goede versterker heeft al een prima filter ingebouwd. Enige reden waarom je het zou willen is een bliksembeveiliging.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 23:53
Bierkameel schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:54:

Nieuwe subblaffert gekocht, de B&W ASW1000 of zoals de verkoper zei, model aardbeving :D

Het is een 12 inch woofer in een 70 liter kist en hij weegt 30KG, hij is dus nogal groot maar het geluid is dan ook groots.
Ik had heel wat reviews gelezen en dit is een ideale film sub, voor muziek luister ik gewoon stereo want er komt genoeg bass uit mijn Wharfedale's die nu ineens een stuk kleiner lijken :P
ik hoop dat je in een vrijstaand huis woont >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik overweeg een BK Monolith plus of een SVS PC12 plus. die zijn ook flink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

Exirion

Gadgetfetisjist

abn19 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:55:
ik hoop dat je in een vrijstaand huis woont >:)
Hoeft helemaal niet. Echt een hardnekkige misvatting die maar niet uit te roeien lijkt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
  • Laatst online: 26-08 23:53
Exirion schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:28:
[...]

Hoeft helemaal niet. Echt een hardnekkige misvatting die maar niet uit te roeien lijkt :)
ligt ook maar net aan je buren :P sommige mensen klagen al als ze ook maar 1 geluidje horen.
en als zn koffiemok over de tafel danst staat het toch redelijk hard denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het ligt ook heel erg aan het soort huis, mijn ouders wonen in een oud huis waar je de buren hoort lachen als ze een feestje hebben, je hoort ze zelfs de wc doortrekken.
Ik woon in een nieuw huis met betonnen muren en ik heb nog nooit 1 geluidje van de buren gehoord, ze hebben 2 baby's en die hoor ik alleen janken als alle ramen bij hun en bij mij open staan.
Dus nee ik woon niet vrijstaand maar ik vraag wel regelmatig of ze overlast van mij hebben, tot zover niet maar toen had ik deze sub nog niet :P
Daarnaast hou ik er wel rekening mee, ik ga niet 's nachs een film kijken met de sub vol open, dat doe ik lekker overdag terwijl hun aan de BBQ zitten.

Ik had er een SubDude bij willen kopen maar daar past ie niet op, dus ik ga zelf wat verzinnen met schuim en een plak marmer.
abn19 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:59:
en als zn koffiemok over de tafel danst staat het toch redelijk hard denk ik
Hij stond toen nog op 50%, heb hem al terug geschroefd naar 20%, het moet niet overheersen maar goed bij de rest van de speakers passen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bierkameel op 27-05-2012 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* FeaR wacht nog steeds tot er een Emotiva XPA-3 of XPA-5 te koop komt, maar het wil maar niet lukken :-(

XPA-3 staat te koop, maar die verkoper wil eerst alles kwijt als hij tot losse verkoop over gaat. En de XPA-5 staat alleen nog maar in de sectie van "Prijsbepaling".

Qua toekomstige processor lijkt iets met Audyssesy Pro me wel wat. Als je zo deze grafiek ziet wordt het toch wel erg goed rechtgetrokken. Grafiek komt van een installatie op een Integra DHC-80.3 Enige jammere is dat je Pro weer door iemand uit moet laten voeren. En het kost je 150 euro voor een licentie en 250 euro voor het uit laten voeren aan huis...
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:22:
[...]
Ik overweeg een BK Monolith plus of een SVS PC12 plus. die zijn ook flink ;)
Op HT Forum staat een SVS PC13 Ultra te koop. Al vallen die PC-modellen qua grootte nog wel mee als je kijkt naar de cm² die ze innemen. Het is meer dat je een oversized krabpaal in je kamer hebt staan :P
Bierkameel schreef op zondag 27 mei 2012 @ 02:02:
Ik had er een SubDude bij willen kopen maar daar past ie niet op, dus ik ga zelf wat verzinnen met schuim en een plak marmer.
Auralex Gramma (wellicht de Great) moet ook kunnen. Maar denk dat het toch geen succes is in verband met de reflexpoort naar beneden. Subwoofer moet vlak op de plaat staan voor het beste effect. Ik heb daarom ook de pootjes onder mijn subwoofer verwijderd.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 27-05-2012 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Ik kijk al jaren in dit topic, maar had nooit echt een set om trots op te zijn. Dat is nu veranderd... vind ik dan.
Mooie set, zeker die speakers! Hoe bevallen deze?

Ik had echter met die verwarming erachter voor een dichte kast gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 27 mei 2012 @ 02:10:
[...]
Op HT Forum staat een SVS PC13 Ultra te koop. Al vallen die PC-modellen qua grootte nog wel mee als je kijkt naar de cm² die ze innemen. Het is meer dat je een oversized krabpaal in je kamer hebt staan :P
[...]
As krabpaal kan ie zich anders goed verdedigen tegen krabben; Hij gromt en bromt een beetje, en de katten schieten weg :p

Maar goed ik zag 'em al staan, kan je vast een goede deal over maken. Maar de PC13 is iets te groot naar mijn smaak. Bovendien ben ik nu eerst bezig met een vernieuwing van apparatuur; De dedicated CD speler en de eerste generatie bluray gaan weg, en worden vervangen door een Oppo bdp-93.

Dit maakt ruimte voor mn tvdecoder, en mn SVS EQ1, waar dan de subwoofer bij wordt uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 16:22

Wat zie je?

Supermooie speakers!

Ik heb zelf Audio Physic Sitara's (in high gloss black) aangesloten op een Naim SuperUniti. Geweldig geluid / combo en visueel erg aantrekkelijk.... WAF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn bijdrage in dit topic:
Onze nieuwe woning en onlangs aangeschafte apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t176/Coen0s/IMG_3649.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t176/Coen0s/IMG_3658.jpg

TV : Panasonic TX-P50VT50
MOUNT: Vogels THIN305
AVR: Onkyo TX-NR818
SPK: Bowers & Wilkens 684, Bowers & Wilkens HTM62 (Center)
STREAMER: Dune HD MAX
MEUBEL: Koopmans meubelen ( er waren er weinig waar ik de 818 in kwijt kon )
NETWERK: Apple Airport Extreme
PC: Apple Macbook Air 13,3'' 2011 Core i7, 256GB SSD
TABLET: Apple iPad v.1 16GB 3G+Wi-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

Laguna

Connaisseur

JAHRASTAFARI schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:09:
[...]

Ik had voor een andere locatie gekozen ;) verwarming achter je apparatuur is verre van ideaal. Helaas kan je soms niet anders vanwege de inrichting of je moet grondig gaan verbouwen.

@PHiXioN
Wel mooie speakers, met een fors prijskaartje :o en met Hobo Hifi zit je ook goed, geweldige service, zowel voor als na je aankoop.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
....

Wat wil je dan ook met een Eikel vloer..... 8)
Neem aan dat je eiken bedoeld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:45:

[afbeelding]
[afbeelding]

Staat die linkerspeaker niet vol tegen je bank aan te blazen??? :X

Of anders gezegd, kan die bank niet weg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Lijkt mij niet. Ik denk dat de persoon in kwestie één bank wellicht wat te weinig vind omdat er dan slechts 2 mensen kunnen zitten. Misschien wordt de kamer voor meer doeleinden gebruikt dan alleen homecinema.

Bovendien valt het volgens mij nog wel mee (ik had eerder de ruimte achter de speaker bekritiseerd) omdat ten eerste de onderste woofer toch alleen maar lage tonen geeft, waarbij de plaatsing wat moeilijker te bepalen is puur op gehoor af en de tweeter en de mid/laag woofer (de bovenste) wel boven de bank uitsteekt. Ik vind dit een prima oplossing voor de ruimte die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
FatalError schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:32:
Dat zijn hele fijne speakers :)
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van de Audio Physic Scorpio (en Celsius center).
Een netfilter zou ik lekker laten.. Iedere goede versterker heeft al een prima filter ingebouwd. Enige reden waarom je het zou willen is een bliksembeveiliging.
Bedankt voor de tip,

Ik heb inderdaad eerder de foto's van je set gezien. De Scorpio's zijn inderdaad ook mooie beestjes, die hadden voor mij nog wel in het budget gepast, maar zouden overkill zijn voor mijn ruimte.

Uiteindelijk ben ik niet voor een surroundopstelling gegaan. Ik heb deze luidsprekers eerst op de Marantz SR7005 aangesloten en daarna de c390dd, echt een wereld van verschil. De SR7005 staat bekend als muzikaal, maar klonk in een directe vergelijking echt veel levenlozer / saaier.

Scheelt ook weer een stuk opgrade-drang komende jaren, ik ben nu echt klaar, terwijl je met surround kan blijven tweaken.
JAHRASTAFARI schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:09:
[...]

De speakers bevallen natuurlijk erg goed, anders had ik niet na lang wikken en wegen er zoveel aan uitgegeven. Ik dacht nog te moeten spelen met de plaatsing van de luidsprekers, door ze in te draaien naar de luisteraar enzo. Ze staan nu zeer licht ingedraaid en het geluid bevalt me perfect.

Ik ben ook zeker niet gelukkig met de verwarming er achter. Van het zelfde merk dezelfde serie met ook boven een dicht element zou meer dan 1000 euro extra kosten, dat had ik er niet voor over. Verder vind ik het wel prettig dat de apparatuur waar ik bij moet kunnen gewoon vrij staat. Klepje open zetten om de versterker te bedienen vind ik ook niet heel handig of chic.
Wouter Rebel schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:43:
[...]
Supermooie speakers!

Ik heb zelf Audio Physic Sitara's (in high gloss black) aangesloten op een Naim SuperUniti. Geweldig geluid / combo en visueel erg aantrekkelijk.... WAF ;)
Klinkt mooi, heb je foto's van de set? Ik was oorspronkelijk naar de Sitara's gaan luisteren en was verbaasd hoeveel laag deze weten te produceren. Met de Sitara's zou ik ook erg gelukkig zijn geweest. Ik denk echter dat de Tempo's qua formaat en laagweergave perfect zijn voor mijn ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:59:
Lijkt mij niet. Ik denk dat de persoon in kwestie één bank wellicht wat te weinig vind omdat er dan slechts 2 mensen kunnen zitten. Misschien wordt de kamer voor meer doeleinden gebruikt dan alleen homecinema.

Bovendien valt het volgens mij nog wel mee (ik had eerder de ruimte achter de speaker bekritiseerd) omdat ten eerste de onderste woofer toch alleen maar lage tonen geeft, waarbij de plaatsing wat moeilijker te bepalen is puur op gehoor af en de tweeter en de mid/laag woofer (de bovenste) wel boven de bank uitsteekt. Ik vind dit een prima oplossing voor de ruimte die er is.
de linker speaker botst wel tegen de bank aan, en zoals idd te zien is steken de mids en tweeter boven de bank uit, ik kan dan ook eerlijk zeggen dat ik er weinig van merk dat het op een of andere manier botst, tezamen met de XT32 neem ik aan dat er ook een hoop gefilterd word.

ja speakers staan 12 cm van de muur af, dit omdat mijn huisgenote het niet anders wil, koste al zn moeite om vloerstaanders te mogen aanschaffen :P maar dat verhaal zal vrijwel iedereen bekent in de oren klinken,

bank gaat dus niet weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:50:
[...]

ja speakers staan 12 cm van de muur af, dit omdat mijn huisgenote het niet anders wil, koste al zn moeite om vloerstaanders te mogen aanschaffen :P maar dat verhaal zal vrijwel iedereen bekent in de oren klinken,
Ik heb pas geleden een goedkope set gekocht, heb ook geen foto's van een high end gebeuren, maar het verhaal van die vloerstaanders herken ik meteen ;)
Heb dan een Jamo set aangeschaft via een dagaanbieding website en ik had dan ook een argument van, als het niet staat dan kan ik het terugsturen. Daar was ze wel mee eens. Dan moet je nog eens het geluid vergelijken van oud en nieuw. Oude set was van een home cinema set van jvc. Speakers van maar liefst 15 cm hoog.
Heb even provisorisch een kvm switch gesloopt en daar de speakers op aangesloten. Eerst luisteren naar oud, ff schakelen, daarna naar nieuw. De speakers mochten meteen blijven _/-\o_
De stofkappen mochten er niet op, anders werd het te zwart.
Nu ze weet wat het voor een verschil maakt kan ik straks eens naar wat anders kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:50:
[...]

de linker (...) gefilterd word.

bank gaat dus niet weg :P
Ik had al zo'n vermoeden. Bovendien zou het de ruimte in de kamer volgens mij ook niet goed doen als je de speakers nog verder naar voren zou zetten. Het zijn bovendien ook prachtige speakers zegt een B&W-fan. Maar ik vind de voorganger als luidspreker niet veel minder spelen eerlijk gezegd. :9 Wel heb ik het idee dat de tweeters er wat op vooruit zijn gegaan, maar af en toe vind ik de hoge tonen net weer wat te ''crispy'' van de 684 om het maar zo te noemen. Dat ligt misschien ook wel aan de versterker, dat weet ik niet. (Cambridge Azur 540 o.i.d.)

[ Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 28-05-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik moet zeggen dat ik klassiek altijd een beetje ouwelullenmuziek vond... maar op mijn nieuwe set is het toch wel even wow! _/-\o_

The ride of the Valkyries van Wagner... a.k.a. Starwars tune, niet verkeerd. :D

Ik merk ook dat mijn luidsprekers wat losser beginnen te komen. De stemmen klinken nu al een stuk beter, bijvoorbeeld op Cat Power - the Greatest. Waar het eerst wat afstandelijk klonk wordt je nu echt in de muziek betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 23:37
PHiXioN schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:28:
Ik moet zeggen dat ik klassiek altijd een beetje ouwelullenmuziek vond... maar op mijn nieuwe set is het toch wel even wow! _/-\o_

The ride of the Valkyries van Wagner... a.k.a. Starwars tune, niet verkeerd. :D

Ik merk ook dat mijn luidsprekers wat losser beginnen te komen. De stemmen klinken nu al een stuk beter, bijvoorbeeld op Cat Power - the Greatest. Waar het eerst wat afstandelijk klonk wordt je nu echt in de muziek betrokken.
Dat had ik laatst ook ja, dat was ook ff een :o momentje. Nummers die altijd wel ok waren zijn ineens kippenvel nummers op een set goede luidsprekers. :P

Die muur van geluid die er op je afkomt als je het volume een beetje open gooit :9~

Een klassiek stuk moet ik nog eens een keertje proberen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Bierdopje120 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:35:
[...]

"Bekend verhaal, hier idem.. vrouwen en vloerstaanders is geen goede combo! |:( "

Ik had al zo'n vermoeden. Bovendien zou het de ruimte in de kamer volgens mij ook niet goed doen als je de speakers nog verder naar voren zou zetten. Het zijn bovendien ook prachtige speakers zegt een B&W-fan. Maar ik vind de voorganger als luidspreker niet veel minder spelen eerlijk gezegd. :9 Wel heb ik het idee dat de tweeters er wat op vooruit zijn gegaan, maar af en toe vind ik de hoge tonen net weer wat te ''crispy'' van de 684 om het maar zo te noemen. Dat ligt misschien ook wel aan de versterker, dat weet ik niet. (Cambridge Azur 540 o.i.d.)
Inderdaad wel schitterende speakers. Ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van B&W. Probleem is dat ik wel altijd iets aan B&W geluid op te merken heb; dan te laag voor pianospel, dan te hoog voor gitaar en weinig drum of inderdaad te crispy. Maar goed, kan ook aan mijn gehoor liggen 8)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
PHiXioN schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:23:

[...]

Klinkt mooi, heb je foto's van de set? Ik was oorspronkelijk naar de Sitara's gaan luisteren en was verbaasd hoeveel laag deze weten te produceren. Met de Sitara's zou ik ook erg gelukkig zijn geweest. Ik denk echter dat de Tempo's qua formaat en laagweergave perfect zijn voor mijn ruimte.
Ik zal binnenkort even een foto maken. Heb nu namelijk geen foto en ook geen camera ter beschikking. Ik heb bewust voor de Sitara's gekozen. Ik heb aan de zijkant muren, terwijl ik ze wel wat verder van de achtermuur kan zetten. Zodoende zijn side-firing woofers niet echt handig in mijn situatie. En die Sitara's produceren inderdaad genoeg laag; ik heb absoluut geen behoefte aan subwoofer.

In ieder geval leuk om te lezen dat er meer Audio Physic liefhebbers hier zijn! Van alle speakers die ik beluisterd heb, waren dit toch wel mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik heb mijn Audio Physic Scorpio's expres tegen de muur geplaatst, anders klinkt het toch echt een stuk minder. Zal wel met mijn rare kameracoustiek te maken hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:45:

[afbeelding]
[afbeelding]

Complimenten over deze opstelling. Ziet er erg netjes uit. Zeker i.c.m de VT50 zal die genieten zijn tijdens een film. Zelf zou ik de Dune vervangen voor een Apple TV (i.c.m. een NAS). Dit vormt een mooier geheel met de laptop/ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 11:13
san.okk schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:29:
[...]

Complimenten over deze opstelling. Ziet er erg netjes uit. Zeker i.c.m de VT50 zal die genieten zijn tijdens een film. Zelf zou ik de Dune vervangen voor een Apple TV (i.c.m. een NAS). Dit vormt een mooier geheel met de laptop/ipad.
Ik niet, apple tv speelt bijlange na geen mkvs, en blurays af
Toch niet zolang er geen jailbreak is voor de atv 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ATV2 speelt MKV prima af. Het enige wat niet lekker werkt is HDWMV. Maar de Dune wint het zeker qua beeldkwaliteit op de ATV2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
DjVe schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:34:
ATV2 speelt MKV prima af. Het enige wat niet lekker werkt is HDWMV. Maar de Dune wint het zeker qua beeldkwaliteit op de ATV2 :)
Offtopic: kan je met die appletv dan ook DTS-HD etc. doorzenden naar je versterker?
Ik hoor daar niemand over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:28:
[...]

Offtopic: kan je met die appletv dan ook DTS-HD etc. doorzenden naar je versterker?
Ik hoor daar niemand over....
Het is inderdaad nog even wachten op de jailbreak voor de ATV3 waarna de gangbare formaten afgespeeld kunnen worden. Deze zal niet lang op zich laten wachten. DTS durf ik niet te zeggen. Het zou wel mogelijk moeten zijn via de optical-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
FatalError schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:38:
Ik heb mijn Audio Physic Scorpio's expres tegen de muur geplaatst, anders klinkt het toch echt een stuk minder. Zal wel met mijn rare kameracoustiek te maken hebben :)
Bijzondere akoestiek heb jij. Het klinkt namelijk niet heel logisch om de woofers richting de muur te zetten... Maar ja, als het beter klinkt, waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Wouter Rebel schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:44:
[...]
Bijzondere akoestiek heb jij. Het klinkt namelijk niet heel logisch om de woofers richting de muur te zetten... Maar ja, als het beter klinkt, waarom niet :)
Het is vooral de achterkant die tegen de muur moet hiervoor. Aan de achterkant zit een basreflexpijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Zou het wellicht je versterker kunnen zijn die volgens mij erg underpowered is alleen al voor scorpio's in stereo? Dat daarom het laag pas voldoet als je ze tegen de wand plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

san.okk schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:07:
[...]

Het is inderdaad nog even wachten op de jailbreak voor de ATV3 waarna de gangbare formaten afgespeeld kunnen worden. Deze zal niet lang op zich laten wachten. DTS durf ik niet te zeggen. Het zou wel mogelijk moeten zijn via de optical-out.
Lijkt me sterk, aangezien de HD audio formaten alleen digitaal met HDMI verstuurd kunnen worden :) Normaal DTS en DD werken prima, HD formaten weet ik zo 123 niet. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik allen MKV kijk van 8 tot 15 GB en die hebben meestal alleen de normale 5.1 streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

PHiXioN schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:09:
Zou het wellicht je versterker kunnen zijn die volgens mij erg underpowered is alleen al voor scorpio's in stereo? Dat daarom het laag pas voldoet als je ze tegen de wand plaatst?
mwoah...meestal krijg je dan een ongecontroleerd laag (wollig) en niet echt een gebrek aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Leuke stuff zie ik voorbij komen. Nieuwe TV + Blu-ray is binnen.
Van de zomer nieuwe receiver kopen en evt. al nieuwe boxen. Hoop snel eens wat te kunnen posten, maar zonder boxen heeft het iig maar weinig zin!

[ Voor 69% gewijzigd door RickvN op 31-05-2012 14:56 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusrock
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 20:21
test

[ Voor 142% gewijzigd door rusrock op 31-05-2012 20:50 . Reden: test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 16:55
Hierbij mijn setje,

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/461401_363948420325632_1073830791_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/460515_363948233658984_100001314308894_910975_1842744029_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/477533_363948286992312_100001314308894_910976_9963933_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/476390_363948383658969_864690961_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/463088_363948160325658_100001314308894_910973_1456803712_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/457731_363948326992308_781179231_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467875_363948353658972_100001314308894_910978_183847681_o.jpg

Te zien:
AMP: Marantz SR5005
L-R: B&W CM1
Center: B&W CMC
Surround: Kef HTS2001
CD: Onkio Integra DX-6800
LP: Akai AP-Q41
Pre Amp: Onkio Integra A-809 ( De Marantz heb geen Phono in :| )
Sub: JVC SP-WA30 met Sony versterker (moet nog en keer vervangen worden)
Monitor: Asus VW266h
PC: 2600k @4gz, 4gb, ssd 64gb / hdd 3x1tb, HD6870

Iemand nog advies?

Zit zelf te denken om een XTZ 99W12.16 / 99W10.16 of een Indiana Line basso 800/900 sub te halen.
Iemand ervaring advies met deze subwoofer's die mij kan helpen?

Niet te zien:
HTC One x
Asus Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, zorg dat je front speakers op gelijke hoogte staan, dat kan een hoop schelen met hoe het klinkt.

[ Voor 24% gewijzigd door AcXeller op 31-05-2012 21:34 ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasje
AcXeller schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:32:
[...]

Ja, zorg dat je front speakers op gelijke hoogte staan, dat kan een hoop schelen met hoe het klinkt.
Inderdaad alleen een beetje lastig vind ik, het is namelijk lelijk als ik men links op een klein paaltje zou zetten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe klinkt het geluid terwijl je op je pc bezig bent dan? aangezien je praktisch ernaast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sasje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:28:
[...]

Inderdaad alleen een beetje lastig vind ik, het is namelijk lelijk als ik men links op een klein paaltje zou zetten ofzo...
Studentenkam er zo te zien? Zet je de linker speaker op je vensterbank (want daar heb je de ruimte niet voor een stand), en de rechterspeaker naast je bureau op een houten barkruk. Staan ze even hoog en als je eens ooit gaat verhuizen heb je meteen een barkruk over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Is je center speaker zo niet totaal overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Is je center speaker zo niet totaal overbodig?
Een center speaker is nooit overbodig, net zoals een sub IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasje
The Eagle schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:45:
[...]

Studentenkam er zo te zien?
Gewoon slaapkamer, woon nog thuis :P
The Eagle schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:45:
[...]

Zet je de linker speaker op je vensterbank (want daar heb je de ruimte niet voor een stand), en de rechterspeaker naast je bureau op een houten barkruk. Staan ze even hoog en als je eens ooit gaat verhuizen heb je meteen een barkruk over :)
Dit heb ik al geprobeerd maar de vensterbank is helaas te smal. ;)
Als ik achter men pc zit luister ik niet egt muziek af en toe wat youtube filmpjes of als achtergrond muziek, en kwa klank is het wel prima maar niet te gek.

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/560595_363948190325655_2010289385_n.jpg

Als ik egt muziek luister of film kijk ga ik op bed zitten, de afstand tot mijn front links en rechts is dan het zelfde. De afstand van de CM1 ten opzichten van de muur is ook het zelfde. Hiermee heb ik al best veel prestatie winst gehaald. Eerst had ik ze redelijk strak tegen de muur staan, maar naarmate ik de speakers ging verplaatsen van de muur af, werd het laag veel strakker en voller.

[ Voor 3% gewijzigd door Sasje op 01-06-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi thuisbioscoopers, ik ben een jaar geleden besmet door dit virus en probeer nu de perfectie te bereikenen daar ben ik redelijk in geslaagd. Mijn eisen kwaliteit, bedieningsgemak, iedere component vervangbaar en het belangrijkste een comfartabele positie om van dit mooie alles te genieten. Mijn istallatie bestaat uit de volgende onderdelen waarvan veel tweedehands op een bekende online markt zijn gekocht.

Een luie stoel, electrisch verstelbaar met minstens 3 motoren, oftwel een omastoel.

Een universele afstandsbediening die niet allen de apparatuur commandeert maar ook de verlichting, en b.v. de gordijnen sluit om vals licht tegen te gaan. Gebruik momenteel een oneforall maar heb de goeie nog niet gevonden.
Het hart van de cinema een AV-receiver met minimaal dolby 7 waaraan de boxen en een projectie monitor/beamer/tv worden gekoppeld(helaas is een TV geworden van 60inch, grotere zijn hier moeilijk te verkrijgen. Heb nog geen AV-receiver gezien waarbij je voor audio andere luidsprekers kan aansluiten dan bij video. De videoconfiguratie is afhankelijk waar de tv staat bij audio staat het geluid voorop, mijn versterker heeft wel lift mogelijkheden voor de centerspieker.

Een Nas om alle bestanden op te slaan en verbonden met het thuisnetwerk

Een mediaspeler die alle formaten aankan, dien gebruikersvriendelijk is, waarbij je kan kiezen wat voor bladeropties en waarbij audio geen ondergechoven is zoals shuffle play, subdirectories included of maxima kent. Heb nu 30.00 liedjes en zoek nog steeds naar een beter.

Een digitale kabeltuner(een tv is dan niet meer nodig)

Extra heb ik nog een blauwestraalspeler, keyboard,bewakingscamera en een satalliettuner.

de frontspeakers zijn Technics en de rest is een verzameltje van Sony, Jvc, Panasonic en heb 2 verschillende burenpesters(subwoofers) en een dikke Bertha van sony. met een dolby 9.2 configuratie.

En als je eenmaal surround gewendt ben dan ook het office en de slaapkamer. Een bios met 3 zalen dus.
Nu begint het een beetje compleet te raken maar wil wel een groter scherm en kwaliteitsboxen en als er liefhebbers zijn voor een demonstratie kan dat woon in Ehv
Maak nog een filmpje voor youtube en als iemand advies wil je kan mij altijd mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:14:
Hoi thuisbioscoopers, ik ben een jaar geleden besmet door dit virus en probeer nu de perfectie te bereikenen daar ben ik redelijk in geslaagd.
de frontspeakers zijn Technics en de rest is een verzameltje van Sony, Jvc, Panasonic en heb 2 verschillende burenpesters(subwoofers) en een dikke Bertha van sony. met een dolby 9.2 configuratie.
?8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Sasje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:02:
Hierbij mijn setje,

Te zien:
AMP: Marantz SR5005
L-R: B&W CM1
Center: B&W CMC
Surround: Kef HTS2001
CD: Onkio Integra DX-6800
LP: Akai AP-Q41
Pre Amp: Onkio Integra A-809 ( De Marantz heb geen Phono in :| )
Sub: JVC SP-WA30 met Sony versterker (moet nog en keer vervangen worden)
Monitor: Asus VW266h
PC: 2600k @4gz, 4gb, ssd 64gb / hdd 3x1tb, HD6870

Iemand nog advies?

Zit zelf te denken om een XTZ 99W12.16 / 99W10.16 of een Indiana Line basso 800/900 sub te halen.
Iemand ervaring advies met deze subwoofer's die mij kan helpen?

Niet te zien:
HTC One x
Asus Transformer Prime
Top speakers...heb ik ook ;)

Wat ik zou doen is je speakers op twee plankjes zetten op dezelfde hoogte als je center. Die plankjes een beetje diep laten zodat de CM1 niet al te dicht tegen de muur staan en ze iets indraaien. Wedden dat het al 10 keer beter klinkt :). Verder zou ik een Sunfire HRS8 adviseren, die speelt echt prachtig naast een stel Cm speakers en vult perfect aan wat ze nodig hebben. Daarnaast is hij super klein en past hij er qua design ook wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Ebeltje: als jij het geweldig vind klinken: great :)
Verder: Nofi, maar persoonlijk heb ik in een post in deze topicreeks nog nooit zoveel loze cq verkeerd gebruikte of -geïnterpreteerde marketingtermen door elkaar gehoord - en ik volg deze reeks al sinds 2002 :X

Daarbij: this thread is worthless without pics, dus laat eens wat zien. een plaatje doet meer dan 1000 worden, en die van jou waren er wat veel om te lezen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
. Heb nog geen AV-receiver gezien waarbij je voor audio andere luidsprekers kan aansluiten dan bij video.
Je zou de "zone 2" kunnen gebruiken, en in plaats van die echt in een aparte ruimte te zetten, gewoon in dezelfde ruimte.... Een aantal receivers hebben dit (mijn Denon 2310 in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Update van mijn setje. Lekker clean gehouden. Speakers, kabels en amp 2e hands aangeschaft voor een fijne prijs. Kost wat, maar het zal niet schrikbarend in waarde zakken de komende jaren.....

Waarom monitor speakers?
Als je kamer niet buitenproportioneel groot is (laten we zeggen < 20/25 m2), dan is een fatsoenlijke monitor speaker meestal een betere keus dan een oversized vloerstaander. Baskwaliteit > baskwantiteit.
Nog een voordeel: Je audiogolven blazen niet tegen de zijkant van je bank/stoelen aan, maar gaan (redelijk) ongehinderd richting je oor :)

Waarom een buizenversterker?
Warmer/minder analytisch geluid. Minder wattage nodig voor hetzelfde/beter resultaat. Niet (veel) duurder dan een middelklas Sony/Pioneer versterker. Esthetisch verantwoord :)
Mogelijk nadeel voor de tweakers onder ons: Geen afstelmogelijkheden / weinig aansluitmogelijkheden.

- 2x Sonus Faber Cremona Auditor M
- Pathos Classic One
- Cambridge Audio Azur 650C cd-speler
- Cambridge Audio Dac Magic
- Boxee Box
- Samsung plasmaatje :)
- HarmonicTech Pro 9+ speakerkabels
- Neutrik XLR kabels (DAC -> Amp)

Twijfel nog om de DacMagic te upgraden naar de DacMagic Plus. Deze heeft een bluetooth streaming mogelijkheid. Momenteel stream ik via de Boxee Box, maar dit werkt niet geweldig.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagewearpatterns.com/Mctijn/HT7.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Mooody op 02-06-2012 14:02 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Wat een prachtige speakers! Vooral die bijzondere tweeters zijn mooi, heb ik ook nog nooit gezien!

Jammer van het stof :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Bierdopje120 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:43:
Wat een prachtige speakers! Vooral die bijzondere tweeters zijn mooi, heb ik ook nog nooit gezien!

Jammer van het stof :p
Stofmagnets zijn het. Jammer dat afstoffen niet een van mijn hobby's is :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Heel erg mooi, maar zeker een +1 voor de buizen <3.
Heerlijk om dat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien niet zo mooi als andere dingen hier maar ik ben er blij mee ! Sinds 2 weken mijn eigen huisje, en vandaag met mijn pa een mooi TV Meubel gemaakt (het bedrijf waar m'n pa werkt maakt dit soort dingen) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e7fC8J8Sp3fywNM6ZLMYcbg/medium.jpg

Wat zie je?
- Samsung 42" LED TV
- UPC HD TV MediaBox
- Playstation 3 Slim
- Xtreamer Prodigy
- Logitech Z-5500 speakerset
- UPC 100Mbit kabel Modem
- Buffalo gigabit router + WiFi-N

Nu al die vakjes nog vullen met 'leuke' dingen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 14:34
Aangezien je al wat verder weg zit zou ik de twee fronts zelf al in de vakjes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wzzley schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:32:
Aangezien je al wat verder weg zit zou ik de twee fronts zelf al in de vakjes zetten.
Dat is inderdaad wel een strak plan. Straks maar eens even mee stoeien :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip !!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie setups,

hier een kort lijstje van mijn set en tv ( foto's zal ik zo spoedig mogelijk ff maken als ik tijd heb)

Amp: Behringer A500 amp
CDspeler: Dap-audio 860S
Speaker en co: Vifa Impuls speakers
Samsung Decoder
Samsung Dvdrecorder ( krijgertje)
LG 42PA-4500 plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
+10 voor die buizen! Mooi spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Mooooody schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:46:
[...]

Stofmagnets zijn het. Jammer dat afstoffen niet een van mijn hobby's is :P
Dat gezegd hebben: hoe stof je zo'n buizenversterker eigenlijk af :? Ik neem toch aan dat een standaard duster of een microfiber doekje met al die statische electriciteit geen goed idee is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:36:
[...]

Dat gezegd hebben: hoe stof je zo'n buizenversterker eigenlijk af :? Ik neem toch aan dat een standaard duster of een microfiber doekje met al die statische electriciteit geen goed idee is :X
Ik haal hier altijd gewoon een Swiffer Duster over alles heen, speakers en zowel de gewone versterker als mijn buizenversterkertje. Tot nu toe nog nooit problemen gehad eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
The Eagle schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:36:
[...]

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens of statische elektriciteit buizen wel beschadigt. Ik heb dan wel geen buizenradio of zo, maar wel een buizenversterker voor mijn gitaar. Ik heb bij mij de buizen weleens vervangen en de speaker weleens vervangen (waarbij de buizen eruit moesten) en ik heb laatst nieuwe buizen in een versterker van een vriend van me gezet, maar elke keer pakte ik ze gewoon vast, ging er een doekje over en klaar.
Al zegt dat natuurlijk niet heel veel, aangezien een vriend van me alle pc componenten altijd vastpakt met zijn blote handen zonder ergens om te denken, terwijl ik weet dat dat lang niet altijd goed gaat.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
DennusB schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:24:
Misschien niet zo mooi als andere dingen hier maar ik ben er blij mee ! Sinds 2 weken mijn eigen huisje, en vandaag met mijn pa een mooi TV Meubel gemaakt (het bedrijf waar m'n pa werkt maakt dit soort dingen) :

[afbeelding]

Wat zie je?
- Samsung 42" LED TV
- UPC HD TV MediaBox
- Playstation 3 Slim
- Xtreamer Prodigy
- Logitech Z-5500 speakerset
- UPC 100Mbit kabel Modem
- Buffalo gigabit router + WiFi-N

Nu al die vakjes nog vullen met 'leuke' dingen :D
Vergis ik me, of zijn er een paar planken krom en liggen de liggers scheef!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Vergis ik me, of zijn er een paar planken krom en liggen de liggers scheef!
Het geheel is waterpas, de vloer loopt wel iets scheef ja, maar de kast staat gelukkig wel waterpas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Viel me inderdaad ook op. Lijkt me vooral vertekening door de camera/lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siempie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:03:
[...]

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens of statische elektriciteit buizen wel beschadigt. Ik heb dan wel geen buizenradio of zo, maar wel een buizenversterker voor mijn gitaar. Ik heb bij mij de buizen weleens vervangen en de speaker weleens vervangen (waarbij de buizen eruit moesten) en ik heb laatst nieuwe buizen in een versterker van een vriend van me gezet, maar elke keer pakte ik ze gewoon vast, ging er een doekje over en klaar.
Al zegt dat natuurlijk niet heel veel, aangezien een vriend van me alle pc componenten altijd vastpakt met zijn blote handen zonder ergens om te denken, terwijl ik weet dat dat lang niet altijd goed gaat.
Een buis kan je niet beschadigen door wat statische elektriciteit :)
Er zit geen halfgeleidermateriaal in hé, enkel een gloeidraad, grid en anodeplaat (aantal afhankelijk van type: triode/tetrode/pentode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

Exirion

Gadgetfetisjist

bartvl schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:34:
Viel me inderdaad ook op. Lijkt me vooral vertekening door de camera/lens.
Ja, nogal. Zo'n beetje alles loopt krom op de foto ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Zou anders wel een heel bijzondere deur zijn met bijbehorende kromme deurposten denk ik zo maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Het is niet voor niks een maatwerk kast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomend weekend ophalen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1scwNNfLyYstSfG3HHEOxynE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9WpHYmXLZKOEbCfEPkTGUt21/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jUizL8NIFPhco5cdNKy7WSpc/full.jpg

Toch maar voor de XPA-5 gekozen dan voor een XPA-3. Houdt ik de mogelijkheid open om naar een 7.1 set-up te gaan en een XPA-5 met drie kanalen in gebruik levert meer dan een XPA-3. Niet dat ik het nodig heb, maar vond dit een veiligere keuze :) Is de eindversterking compleet en kunnen we langzaam gaan zoeken naar een leuke processor.

Twee setjes Black Trim staan ook in bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Laatst online: 15-09 12:21
@Mooooody
Erg mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Gaaf ding hoor. Ik kick ergens wel op die enorme componenten.
Ben uiteindelijk wel geïnteresseerd in of je nog verschil gaat horen of dat het gewoon enorm cool is en verder niet zo betekenisvol :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
@FeaR: moet jij niet onderhand een eigen groep voor je hifi hebben zo? Of valt het mee met het stroomverbruik?

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic