Een weekje verder.. Nu nog de wasbak eruit en afwerken:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Welk Marmitek kastje heb jij als ik vragen mag ?willemvdvliet schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:09:
Hierbij een foto van mijn home-cinema:
[afbeelding]
TV:
- Panasonic 50GT20
Speakers:
- Jamo s426 HCS3
In de kast is verborgen:
- Onkyo tx-sr508
- Apple TV3
- Nintende WII
- Marmitek kastje om alles met een afstandsbediening te kunnen bieden.
Laptop op de tafel heb ik op de grond laten kletteren die is dus in de kast gegaan:
- Samsung N510 laptop (windows 7 / xbmc)
Plek van de staande vaas is vervangen inmiddels met door een witte kunststofplantenbak met een ambilight erachter.
Het is de Marmitek Invisible control 2.rg-mohwa schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:41:
[...]
Welk Marmitek kastje heb jij als ik vragen mag ?
ikzelf heb de "Invisible Control" en heb het gevoel dat deze iedere ochtend soort van "wakker" moet worden. ervaar jij dit als hetzelfde ?
Goed bezig, op weg naar een echte batcaveVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:13:
Een weekje verder.. Nu nog de wasbak eruit en afwerken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het ook niet doorverkopen aan mijn vrouw/vriendin, lekker zelf houden!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Zo is dat, en als het 'r niet bevalt dan gaat ze maar met een doos bonbons en tissues op de bank zitten janken en Desperate Housewives kijken. Hoewel, liever in de slaapkamer natuurlijk want anders houdt ze je setup bezetSick Nick schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:42:
Als ik thuis ben wil ik het hebben zoals ik wil, ga de boel niet inrichten om in het standaard vinex plaatje te passen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 16% gewijzigd door ConZito op 06-05-2012 17:17 ]
VGA over CAT5 kun je denk ik een aardig eind mee komen. Zijn prima kastjes voor te krijgen (zie Dealextreme).ConZito schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:16:
Ik kan het hier opzich ook kwijt, ik zit er alleen een beetje mee hoe ik m'n videosignaal naar de beamert ga krijgen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ey!! Macarena \o/
Het voordeel van die kastjes is dat ze ook signaalversterkers hebben die het VGA-signaal netjes symmetrisch over de aderparen van een CAT5 kabel verzenden, in plaats van een 'dom' verloopkabeltje. Het lost ook een aantal problemen met bijvoorbeeld aardlussen op.
nieuwe pogingGentleman schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:34:
nieuwe meubel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En deze nieuwe setup is ook prettiger met 21:9 (sorry, 2,35:1 😉) content gok ik.Sick Nick schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:19:
True, maar het stoort me minder dan een grote zwarte rechthoek
[afbeelding]
Wat denk je van een mooi rolschermpje?Sick Nick schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:19:
True, maar het stoort me minder dan een grote zwarte rechthoek
there's no tweak without the tweaker
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
wat voor speakers zijn dat? B&O?Stoney3K schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:14:
Kleine update, sinds mijn speakers inmiddels ook een plekje aan de muur hebben gevonden.
[afbeelding]
Nog niet alles af, zijgordijnen en de koof voor het beamerscherm zijn nog eventjes in aanbouw.
Als ik me niet vergis zijn het "BeoVox RL 140"
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Volgens mij de RL45 of RL60 (afhankelijk van het vermogen)?Thalaron schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:58:
[...]
Als ik me niet vergis zijn het "BeoVox RL 140"
Mijn ouders hadden "vroeger" dezelfde
[ Voor 6% gewijzigd door EMDB op 14-05-2012 11:25 ]
If it ain't broken, tweak it!
Mooie setup, mooie platte goot ook, waar heb je die vandaan?KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
Nadat ik een tijdje dit topic in de gaten heb gehouden, leek het mij ook eens tijd om te showen wat ik thuis heb staan.
[ Voor 64% gewijzigd door FeaR op 14-05-2012 21:52 . Reden: Alles quoten om één regel te posten is niet nodig ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
Nadat ik een tijdje dit topic in de gaten heb gehouden, leek het mij ook eens tijd om te showen wat ik thuis heb staan.
Wat je ziet:Doe je goed, mooie tv. Erg prettig die dunne bezels. En dan die canton's zijn ook om te kwijlen. Tevreden erover?
- SAMSUNG EU46ES8000
- Sony Playstation 3
- Antec Fusion HTPC
- Pioneer VSX-2021
- Canton Chrono SL 580.2 (2x)
- Canton Chrono SL 555.2 Center
- Canton Chrono SL 510.2 (2x)
- Samsung Galaxy Note
- Logitech Harmony One
Wat je niet ziet en wat een belangrijk onderdeel is van de Home Cinema is:Ik ben er zelf best wel trots op en het is een genot om een film te kijken/ beluisteren
- Synology Disk Station DS211J
Netjes hoor, ziet er mooi clean uit en geluid zal ongetwijfeld dikke prima zijnKiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
This too shall pass
Thx, die heb ik hier vandaan:Donstil schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:48:
[...]
Mooie setup, mooie platte goot ook, waar heb je die vandaan?
Ja heerlijk geluid. Ik twijfelde erg over de SL 510.2 vanwege de kleine dichte kast, maar wat een goed geluid komt er uit die kleine speakers! En het design van de .2 versie van de chrono SL is naar mijn mening nog strakker dan de eerste versie (die werkt nog niet met magneetjes voor de stofkappen).loewie1984 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:52:
[...]
Doe je goed, mooie tv. Erg prettig die dunne bezels. En dan die canton's zijn ook om te kwijlen. Tevreden erover?
Hoe bedoel je onder de gootjes? Dat daar veel kabels lopen? Van het zwevende TV meubel naar de TV lopen er 5. Van de muurplint to het meubel lopen er te veelSharky schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:04:
[...]
Netjes hoor, ziet er mooi clean uit en geluid zal ongetwijfeld dikke prima zijn
Niet zeikerig bedoeld, maar hoe zou het eruit zien zonder die gootjes? (die je overigens al netjes hebt weggewerkt)
Keurig. Thnx.KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:56:
[...]
Thx, die heb ik hier vandaan:
Aluminium kabelgoot wit 75mm
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat grappig, ik heb bijna dezelfde apparatuur. Ook de Chrono SL Serie icm VSX-2021. Ook de Antec Fusion heb ik.KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
Wat je ziet:
- SAMSUNG EU46ES8000
- Sony Playstation 3
- Antec Fusion HTPC
- Pioneer VSX-2021
- Samsung Galaxy Note
- Logitech Harmony One
Werkt prima hoor met Plex. Zowel in de woonkamer als de slaapkamer een Mac Mini met Plex staan. Regelmatig verhuizen we van beneden naar de slaapkamer als de kleine in slaap is gevallen. Je kunt dan gewoon verder kijken. Praktisch nut zeer zeker. Zelfs verder kijken op m'n iPad of op de iMac werkt hiermee zeer fijn.Bierdopje120 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:43:
Heel leuk dat film kijken en in je slaapkamer verder kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat veel praktisch nut heeft. Bovendien kan volgens mij alle integratie die dat filmpje laat zien, ook gehaald worden met een simpele computer en mediacenter.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Gaaf! Ik kende die Axiom speakers helemaal niet. Lees zeer goede goede verhalen over deze speakers in de reviews. Ik kan alleen nergens een prijsje vinden.. Mag ik vragen waar heb jij ze vandaan hebt en hoe ze bevallen?Da_Vinz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:55:
..
Juli 2011
Ik heb een weekje geleden mijn Klipsch + rear speakers vervangen. Vooral om dat de Klipsch speakers behoorlijk groot zijn en omdat ik 5 matchende speakers wilde. Omdat ik met een subwoofer heb hoeven de andere speakers maar tot 80 hz te gaan. Ben vanwege al deze redenen voor Axiom Bookshelf speaker gegaan.
..
Mooie strakke set, vooral die tv
Welke skin voor xbmc is dat? of is het een andere stukje software?
Bremg schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:13:
[...]
Gaaf! Ik kende die Axiom speakers helemaal niet. Lees zeer goede goede verhalen over deze speakers in de reviews. Ik kan alleen nergens een prijsje vinden.. Mag ik vragen waar heb jij ze vandaan hebt en hoe ze bevallen?
[ Voor 0% gewijzigd door Da_Vinz op 16-05-2012 11:05 . Reden: typo gecorrigeerd ]
Pssst... vervang dat roomwitte stopcontact 's door een echt witte
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tja ik heb de combinatie in de winkel beluisterd en veel fora's af gezocht en dit klinkt gewoon als de beste combispoornie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:11:
[...]
Wat grappig, ik heb bijna dezelfde apparatuur. Ook de Chrono SL Serie icm VSX-2021. Ook de Antec Fusion heb ik.Alleen die rears heb ik nog niet en ga ik binnenkort halen. Deze kun je geloof ik niet schuin aan de muur bevestigen is het wel? Jouw oplossing kan ook prima met die boekenplankjes zie ik.
spoornie in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Die XBMC skin is Back RowMonkeyk2010 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:38:
[...]
Welke skin voor xbmc is dat? of is het een andere stukje software?
Tja dat moet ik eigenlijk wel doen, maar dan moet ik het overal doen en het is wel een huurhuis waar ik niet nog 2 jaar in blijf zittenExirion schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:28:
[...]
Pssst... vervang dat roomwitte stopcontact 's door een echt witte
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
Voor welke prijs heb je die gehaald? En waar? Ze staan momenteel ontzettend goedkoop bij MM Den HaagBierkameel schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:04:
[afbeelding]
Nieuwe aanwinst, een Sharp 60" LED TV
Als we het hebben over ontzettend goedkoop, waar hebben we het dan over?Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:10:
[...]
Voor welke prijs heb je die gehaald? En waar? Ze staan momenteel ontzettend goedkoop bij MM Den Haag
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Is dit een IKEA plankje? Kan 'm op de site niet vinden.
€1200/1300 waarschijnlijk.TheCrius schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Als we het hebben over ontzettend goedkoop, waar hebben we het dan over?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik vermoed een LACK plankje.Daan00 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:35:
[...]
Is dit een IKEA plankje? Kan 'm op de site niet vinden.
Is misschien wel iets voor mn beamer.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Life is not about specs, it is about joy!
Heb je gezien hoe zoiets aan de muur hangt? Daar zou ik geen zware beamer op willen zettenVrijdag schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:51:
Ik vermoed een LACK plankje.
De LACK wandplank van 110cm en 190cm lang vind ik een stuk steviger dan de 30cm variant.Exirion schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:28:
[...]
Heb je gezien hoe zoiets aan de muur hangt? Daar zou ik geen zware beamer op willen zetten
Het gaat om een beamer van 2,3 kg.Exirion schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:28:
[...]
Heb je gezien hoe zoiets aan de muur hangt? Daar zou ik geen zware beamer op willen zetten
[ Voor 7% gewijzigd door Jolly_Jumper op 17-05-2012 21:30 ]
Volgens de site van Ikea kan zo'n klein plankje max 3 kilo aan maar ik zal het niet aandurven met 2,3 kilo...klikDaan00 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:53:
[...]
Het gaat om een beamer van 2,3 kg.
Anyway, ik wist niet dat die 30 cm plankjes op die manier bevestigd werden, dat gaat niet worden nee.
Bij de Ikea hebben ze die plank al een tijdje niet meer in het Wit.Exirion schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:28:
[...]
Oh? Ik heb er gisteren 1 gekocht bij de Ikea (Utrecht).KiefDelicious schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:28:
[...]
Bij de Ikea hebben ze die plank al een tijdje niet meer in het Wit.
Zeker een reden om trots op te staan. Je hebt alles ook erg mooi weggewerkt!KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
Wat je niet ziet en wat een belangrijk onderdeel is van de Home Cinema is:Ik ben er zelf best wel trots op en het is een genot om een film te kijken/ beluisteren
[ Voor 7% gewijzigd door wolverine3141 op 18-05-2012 10:41 ]
Verwijderd
Die ligt daar momenteel op 1222,- aardig geprijsd voor een 60"TheCrius schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Als we het hebben over ontzettend goedkoop, waar hebben we het dan over?
En terecht! Zeer mooi gedaan, ik vind het prachtig. Ik ben niet meteen te vinden voor het voornamelijk wit kleurenpalet, maar dat is persoonlijk gezwets. Zeer mooi meubel, zeer mooi weggewerkt. Dat krijg ik momenteel in mijn appartement niet klaar.KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
Ik ben er zelf best wel trots op en het is een genot om een film te kijken/ beluisteren
Idd. Standaard Ikea spul voor dit soort dingen icm een muur van cellenbeton is ruk, maar een gewone stenen muur met een paar flinke schroeven moet prima te doen zijn. Desnoods de gaten in het ijzer wat groter maken, maar dat moet kunnenKiefDelicious schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:28:
[...]
Bij de Ikea hebben ze die plank al een tijdje niet meer in het Wit.
Bij de Gamma en de Praxis zijn ze nog wel te vinden.
Als je een goeie (buiten) muur hebt en je gebruikt lange schroeven en goeie pluggen dan kan je er een best gewicht op zetten hoor!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Thx, jouw situatie ziet er ook niet verkeerd uit. Merk je nou een beetje verschil met de sub erbij? Ik merk dat de bas die uit de fronts komen niet echt overheersend is, maar lekker subtiel. Ik mis het dus niet echt (en mijn onderburen waarschijnlijk ook nietspoornie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:17:
[...]
Zeker een reden om trots op te staan. Je hebt alles ook erg mooi weggewerkt!
Mag ik vragen wat je allemaal gebruikt icm de DS211J? Ik overweeg ook een Synolgy te kopen.
Thanks voor de tips voor wat betreft de Chrono rears. Ik denk dat ik het net als jou ga oplossen door er boekenplankjes onder te zetten. Volgens mij is het wel belangrijk voor het geluid dat de speakers richting de sweetspot staan. In plaats van recht naar voren. Denken jullie niet?
Mijn situatie: spoornie in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
edit:
Ik heb trouwens ook een leuke upgrade gedaan afgelopen week:
Canton Sub 600 SC
[afbeelding]
Jep, Zowel films, thumbs en metadata komen vanaf de library op mijn NAS. (Zo kan ik onder andere in de huiskamer film kijken en in de slaapkamer eventueel verder kijken.)MonoKid schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:22:
[...]
En terecht! Zeer mooi gedaan, ik vind het prachtig. Ik ben niet meteen te vinden voor het voornamelijk wit kleurenpalet, maar dat is persoonlijk gezwets. Zeer mooi meubel, zeer mooi weggewerkt. Dat krijg ik momenteel in mijn appartement niet klaar.
Dat media center, loopt dat vanaf je NAS? Ik moest even knipperen, want ik zag nagenoeg dezelfde films als op mijn Boxee staat, momenteel
[ Voor 6% gewijzigd door KiefDelicious op 19-05-2012 00:35 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:53:
[...]
Die ligt daar momenteel op 1222,- aardig geprijsd voor een 60"
Ziet er netjes uit, mooi spul. Hoe bevallen die speakers van Wharfedale?Bierkameel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:39:
Aangezien ik een nieuwe TV en meubel heb laat ik ook maar eens een update posten.
[ Voor 4% gewijzigd door TheCrius op 19-05-2012 18:17 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Hij is iets duurder dan dat: pricewatch: Sharp LC-60LE635ETheCrius schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:13:
Ziet er netjes uit, mooi spul. Hoe bevallen die speakers van Wharfedale?
REL is naar mijn inziens ook wat overrated, op sommige punten een beetje de BOSE onder de subwoofers. Ze hebben wel leuke subwoofers maar het zou zeker niet mijn eerste keuze zijn. Ik weet niet wat het budget is, maar kijk ook eens naar SVS, Sunfire en Velodyne. Dat zijn de merken die ik zeker boven REL zou verkiezen.Bierkameel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:39:
Ik had een Canton subwoofer maar dat is een baggerding, ik heb hem er nu dus maar even afgehaald, nu op zoek naar een REL of een BK.
Car Hifi is wat anders dan de speakers die je thuis hebt staan. In een auto gaat snel alles fungeren als klankkast en ook resoneert alles lekker mee. Daar heb ik in een huis toch een stuk minder last van. De beleving in een auto is ook anders omdat je veel dichter op de speakers zit en je in een kleine ruimte zit, iets wat je over het algemeen in een kamer niet hebt. Zo wel woon je wel heel erg kleinvosss schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:51:
Zo een sub, dreunt dat nou echt flink door?
Ik heb vroeger in de auto twee 10 inchers van Rockford Fosgate gehad en als dat open ging dat was er geen spiegels kijken meer bij.
Muntje van 2 euro op het dak sprong dan gewoon bijna 10 cm omhoog
Maargoed, in een HT, geeft zo een sub dan ook echt van die flinke beuken zoals die RF's dat in een auto doen? En zoja, hoe doe jullie dat met buren, gewoon niet al te hard zetten of wat?
Als ik nu film kijk en er is flinke actie dan zet ik soms mn speakers al wat zachter om burengezeik te voorkomen. Met een sub is dat toch alleen maar erger of valt dat gewoon goed te dempen door er iets onder te leggen en hebben buren bij hetzelfde volume geen extra last van een sub?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Concepts levert geen 5.1 streamsBierkameel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:39:
TV player: Amino recorder van Concepts, full HD tv met DTS over glasvezel
Net ff gecheckt, als je een HD pakket hebt dan heb je op bijvoorbeeld Discovery HD wel een 5.1 stream en op andere HD zenders ook als je de optische uitgang gebruikt, volgens mij heb ik ook een keer DTS voorbij zien komen op een zender.DjVe schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:17:
[...]
Concepts levert geen 5.1 streamsLaat staan dat het DTS is
[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 19-05-2012 21:39 ]
Het is natuurlijk maar net welke producten je bekijkt van het merk. Als je de Rel Q200E tweedehands vind voor €350,- heb je een top subwoofer voor weinig geld. Tenzij je een kamer hebt van 8 bij 8 meter (of een vrouw)*, waar hij toch een beetje te 'klein' wordt. Ik denk niet dat je je moet blindstaren op een merk of juist een merk moet gaan afschrijven, maar je moet gaan kijken of een specifiek product van een merk goed is.FeaR schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:49:
REL is naar mijn inziens ook wat overrated, op sommige punten een beetje de BOSE onder de subwoofers. Ze hebben wel leuke subwoofers maar het zou zeker niet mijn eerste keuze zijn. Ik weet niet wat het budget is, maar kijk ook eens naar SVS, Sunfire en Velodyne. Dat zijn de merken die ik zeker boven REL zou verkiezen.
[ Voor 24% gewijzigd door Bierdopje120 op 20-05-2012 14:23 ]
Je hebt mij ook niet zien zeggen dat alles van REL kut is, zo'n Q200 is inderdaad een leuke subwoofer. Of wat te denken van een Rel Britannia. Maar dingen als de REL T-serie vallen gewoon tegen. Wel stylisch...Bierdopje120 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:19:
[...]
Het is natuurlijk maar net welke producten je bekijkt van het merk. Als je de Rel Q200E tweedehands vind voor €350,- heb je een top subwoofer voor weinig geld. Tenzij je een kamer hebt van 8 bij 8 meter (of een vrouw)*, waar hij toch een beetje te 'klein' wordt. Ik denk niet dat je je moet blindstaren op een merk of juist een merk moet gaan afschrijven, maar je moet gaan kijken of een specifiek product van een merk goed is.
Wow, dat is DE maat! 1222 euro bij mediamarkt zag ik hem laatst? Ben benieuwd naar de foto'sBierkameel schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:04:
[afbeelding]
Nieuwe aanwinst, een Sharp 60" LED TV
[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-05-2012 18:09 ]
Ander meubel dan, zo op eerste oog is het niet veel speciaals..? Hoe bevalt preamp met emotiva in het gebruik?
Ander meubel wil ik zeker, maar weet niet waar ik dat zou moeten laten. Zou iets willen als ik nu heb, maar dan met nog één sectie ernaast. Dus in totaal zes vakken. Meubel wordt dan wel erg breed en dat kan ik weer niet kwijt. Sowieso kost een dergelijk meubel met gemak 1000 euro als je een beetje apparatuur kwijt wilt. Dus qua gewicht en diepte. Maar ik heb nog geen XPA-3/5, dus ik heb nog evenRuud2009 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:12:
[...]
Ander meubel dan, zo op eerste oog is het niet veel speciaals..? Hoe bevalt preamp met emotiva in het gebruik?
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 20-05-2012 18:49 ]
Kan je niet een nieuw meubel maken danFeaR schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:42:
[...]
Huidige meubel is inderdaad niet veel speciaals. Als in niet duur. Wel zelf gemaakt, dus wel iets van emotionele waarde
Klopt.. maar daar investeer je neem ik aan niet zo'n bedrag in.Maar ach, het ziet er leuk uit zo'n eindversterker
Laat ik het zo zeggen, als ik straks een XPA-2 en XPA-3/5 heb staan hoort daar nog een leuke processor bij. Een processor van een "normaal" merk kost je zo'n 2000 euro. Maar ze zijn er ook voor letterlijk (tien)duizend(en) euro's te vinden. Maar al met al ben je al snel een euro of 3000 - 4000 kwijt. Als je ziet dat je voor dat geld ook een receiver hebt als een Onkyo TX-NR5009, Denon AVR-4311 en dergelijke denk ik dat het verschil maar zeer miniem is. Zeker in de gemiddelde huiskamer. Dus puur financieel gezien zou ik eerder een losse receiver aanraden dan losse voor- en eindversterker. Leuk dat ik straks de XPA's kan laten staan en alleen de processor kan vervangen als we bij HDMI 2.4 aan zijn gekomen, maar daarvoor heb je dus ook een leuke receiver. Sowieso apart dat je voor een SR7005 minder betaald dan voor een AV7005 (welke dus de gehele versterking) mist.Ruud2009 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Sowieso vraag ik me ten stelligste af hoeveel winst een losse combi oplevert ten opzichte van een minder audiofiele receiver..
Uiteraard. Ik ben gewoon benieuwd naar je beweegredenen om te kiezen voor het een of het ander. Ik bedoel, ik heb geen HT die ik hier zou durven posten.. ik zit nu te overwegen voor het eerst losse zuilen te kopen. Ik heb nu een standaard H/K 5.1 + JBL setje en heb wel gehoord wat er met een paar stappen hoger te koop is. Jouw set zal ongetwijfeld gewoon erg goed klinken, en ik moet toegeven dat een losse power-amp gewoon vet cool is. Hoewel ik me afvraag wat je wint op het moment dat je evt. naar studio monitoren zal gaan. Is een geintegreerde amp niet beter dan een niet-gematchte, niet uitgedachte combinatie?FeaR schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:42:
[...]
Maar goed, het is een hobby en dat mag geld kosten. Het is en blijft leuk speelgoed
en hoe heb je die 'pijp' gemaakt?bennicola schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:44:
Augustus/September 2011
Deze maand de muur achter de bank voorzien van pijp om de kabels van de achterspeakers en lampen doorheen te leiden. De muur is daarna voorzien van een nieuw behangetje.
Hier wat foto's van de muur achter de bank, na het behangen:
[afbeelding]
Ziet er mooi uit allemaal!
mag ik vragen waar je het behang gekocht heb?
Volgens mij is de prijs/kwaliteitverhouding als je het over een surround set-up hebt nog steeds wel recht-evenredig tussen de 1.000 en de 10.000 euro in. Daar boven zou ik het niet durven zeggen. Het is alleen de vraag hoe kritisch je bent als luisteraar. Ik merk bij mezelf dat ik het bij films al snel goed vind klinken, terwijl bij muziek ik het juist erg belangrijk vind dat het goed klinkt. Voor wat surround effects ben ik dus niet bereid om duizenden euro's te investeren in een mega-dure versterker met ditto luidsprekers. Daarom heb ik zelf nu gekozen voor stereo, maar dan wel van hoogwaardige kwaliteit. Kom je qua prijs nog redelijk fair uit en heb je betere kwaliteit dan wanneer je voor hetzelfde budget een surroundcompromis zou sluiten.Ruud2009 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:51:
[...]
Uiteraard. Ik ben gewoon benieuwd naar je beweegredenen om te kiezen voor het een of het ander. Ik bedoel, ik heb geen HT die ik hier zou durven posten.. ik zit nu te overwegen voor het eerst losse zuilen te kopen. Ik heb nu een standaard H/K 5.1 + JBL setje en heb wel gehoord wat er met een paar stappen hoger te koop is. Jouw set zal ongetwijfeld gewoon erg goed klinken, en ik moet toegeven dat een losse power-amp gewoon vet cool is. Hoewel ik me afvraag wat je wint op het moment dat je evt. naar studio monitoren zal gaan. Is een geintegreerde amp niet beter dan een niet-gematchte, niet uitgedachte combinatie?
Wat ik me verder gewoon heel erg afvraag is wanneer het punt zit dat je voor een marginaal beetje 'beter', het dubbele gaat betalen. Op een of andere manier lijken prijzen zich logaritmisch te ontwikkelen. Je hebt iets goeds voor betrekkelijk weinig (1000-1500), maar voor een stapje beter ben je dan meteen in totaal 5000-10000 kwijt. Jij maakt die keuze wel, en ik ben benieuwd naar het waarom. Voor mij zelf zit het er echt niet in en daarvoor is de soort muziek die ik luister bijna per definitie niet geschikt (veel distortion, obscure slecht gemixte demo's uit 1995).
Je moet alleen oppassen dat je niet gaat upgraden om het upgraden. Dit is een trend die je bij heel veel mensen zie. Upgraden, upgraden en upgraden. Dan hebben ze een set van 10 tallen duizenden euro's met kabels van duizenden euro's ertussen en een volledig akoestisch uitgebalanceerd huis en dan staat ineens heel die set te koop met het comment: "Ja, ik wil weer terug naar de essentie van het luisteren".FeaR schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:42:
[...]
*knip*
Maar goed, het is een hobby en dat mag geld kosten. Het is en blijft leuk speelgoed
there's no tweak without the tweaker
Klopt, maar - naar mijn inziens - doe ik het nog best netjes. Ik heb geen apparaten staan welke bij elkaar tienduizenden euro's kosten. Wel apparatuur welke het in zich heeft om later nog eens een ander soort speakers op aan te sluiten. En dat is en blijft toch de één van de belangrijkste weergevers in je keten.virtualJac schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:42:
[...]
Je moet alleen oppassen dat je niet gaat upgraden om het upgraden. Dit is een trend die je bij heel veel mensen zie. Upgraden, upgraden en upgraden. Dan hebben ze een set van 10 tallen duizenden euro's met kabels van duizenden euro's ertussen en een volledig akoestisch uitgebalanceerd huis en dan staat ineens heel die set te koop met het comment: "Ja, ik wil weer terug naar de essentie van het luisteren".
Ik had eigenlijk al vanaf het begin dat ik wat bas miste. Ik luister graag naar oa hardstyle en daar gaf mijn oude 5.1 pc set een veel zwaardere bas. Ook het spelen met de EQ en instellingen gaf niet helemaal het gewenste resultaat. Daarom heb ik heel lang de subwoofer uit die oude pc set aangesloten gehad.KiefDelicious schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:31:
[...]
Thx, jouw situatie ziet er ook niet verkeerd uit. Merk je nou een beetje verschil met de sub erbij? Ik merk dat de bas die uit de fronts komen niet echt overheersend is, maar lekker subtiel. Ik mis het dus niet echt (en mijn onderburen waarschijnlijk ook niet)
Uit eigen ervaring moet ik zeggen dat de REL Quake II toch ook een nette aanvulling op zuilen zijn. Ik merk verder dat veel mensen nooit de tijd nemen om een sub in te spelen en te configureren. "Generatie PC-upgrade" komen van een logitech of cambridge set af en denken dat een nieuwe altijd plug en play is, niets wetend over roll-off, freqenties, high low etc.FeaR schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:27:
[...]
Je hebt mij ook niet zien zeggen dat alles van REL kut is, zo'n Q200 is inderdaad een leuke subwoofer. Of wat te denken van een Rel Britannia. Maar dingen als de REL T-serie vallen gewoon tegen. Wel stylisch...
Hier nog een fotootje van mijn nieuwe aanwinst op zijn plek. Slechte foto, maar de lichtinval van het raam rechts is gewoon lastig.
[afbeelding]
De nieuwe aanwinst is een Dune Smart D1 welke links naast de TV staat en rechts van het Now Playing-bordje. In het kastje zelf is nog niets veranderd met linksboven een Denon DVD-2500BT; rechtsboven de PS3 en de XBox 360; linksonder de Emotiva XPA-2 en rechtsonder de Denon AVR-2809.
Al ben ik wel aan het kijken naar een XPA-3 of XPA-5 voor de center en rear left en rear right aan te hangen. XPA-3 zit er wellicht in aangezien er eentje te koop staat. Maar waar ik die moet gaan laten, en gaat het meubel nog eens 25 - 35 kilo houden...
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Sony A7 iv en wat recycled glas
Denk het niet, want een 43" is niet echt standaard. Maar makkelijke manier om er achter te komen is door 1, 2, 3, 6, 5, 4 in te drukken op de remote. Komt er een menu omhoog waar je van alles kan zien.r.brands schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:16:
philips 43pfl 7604 (meen ik)
Sublaag is wat anders dan laag van een speaker, een subwoofer kan daarom altijd wat toevoegen. Denk dat er in dit geval ook eerder sprake is van slecht opgestelde speakers (in een hoek gezet en redelijk dicht tegen de muur en kast) dan "een zeer goed laag". Speakers doen 35 Hz op -6 dB, dus echt laag gaan ze niet.Yamaha sub de deur uit gedaan. Is echt niet meer nodig, die 753's hebben een zeer goed laag. soms zelfs te. Wat moest je ook al weer in die onderse gaten duwen als je het laag minder wilt hebben?
Als je de reflexpoorten dicht maakt met een doek of wat dan ook heb je juist minder laag, veelal wel strakker. Dit omdat je de reflexpoort afsluit en er dus in principe een gesloten systeem van maakt.Tommie12 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:30:
Als je iets in de gaten duwt heb je normaal MEER bas.
In de handleiding wordt gesproken over minstens dertig centimeter vrije ruimte om de speakers, dat haal ik niet uit de foto's. Plus dat een overheersend laag veelal duidt op een te krappe opstelling.r.brands schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:45:
M.i. is aan beide kanten genoeg ruimte.
>> Signature?
uberklok! van de leen bakker?KiefDelicious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:41:
Dit is mijn eerste serieuze Home Cinema die ik (samen met mijn vriendin) heb aangeschaft. Met als recente aanwinst een nieuwe TV.
Hier de Foto's
Vanaf de bank
[afbeelding]
Zijkant
[afbeelding]
Links achter
[afbeelding]
Rechts achter
[afbeelding]
Ik heb de achter speakers zo neer moeten zetten omdat de linker niet rechtop tegen de muur kon hangen ivm de deur naar de gang.
Wat je ziet:Wat je niet ziet en wat een belangrijk onderdeel is van de Home Cinema is:
- SAMSUNG EU46ES8000
- Sony Playstation 3
- Antec Fusion HTPC
- Pioneer VSX-2021
- Samsung Galaxy Note
- Logitech Harmony One
Ik ben er zelf best wel trots op en het is een genot om een film te kijken/ beluisteren
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
No offence, maar is je set zo niet een beetje in de hoek weg gedrukt en speakers te dicht op elkaar...
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Verwijderd
Wat VirtualJac bedoelt staat denk ik los van de prijzen, want dat is allemaal maar relatief.FeaR schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Klopt, maar - naar mijn inziens - doe ik het nog best netjes. Ik heb geen apparaten staan welke bij elkaar tienduizenden euro's kosten.
idem precies een tv voor een wc ofzo .... ivm bovenstaande fotoMektheb schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:42:
Zoiets is inderdaad erg mooi, maar moet wel de TV bigger
[ Voor 4% gewijzigd door superchanbe op 21-05-2012 18:21 ]
Haha, die wereldbol heb ik er ook aan over gehoudenr.brands schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:16:
Update, woon nu samen:
Haha ja volgens mij wel, heeft mijn vriendin uitgezocht
Heb je al geprobeerd de speaker meer of minder in te draaien? Beoordeeld vanaf deze foto, vermoed ik dat je je speakers te ver hebt ingedraaid. Het maakt natuurlijk wel uit per type speaker, dus echt oordelen kan ik niet.ChiLLeR schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:49:
Ruimte om je speakers is echt belangrijk, ik merk dat nu ook erg. In mijn vorige huis had ik veel meer ruimte om ze 'ademend' neer te kunnen zetten. Nu staan ze dichter bij elkaar en met minder ruimte erom heen. Het geluid is echt veel minder open zeg maar.
Mooie setup! En natuurlijk de twee beste series die ik de afgelopen tijd gezien heb (Breaking Bad en Game of Thrones).Bierkameel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aangezien ik een nieuwe TV en meubel heb laat ik ook maar eens een update posten.
TV: 60" Sharp LED.
Meubel: Jysk el cheapo geval, deze is tijdelijk omdat mijn huis te koop staat.
TV steun: Hama, voor een 60" TV heb je wel een stevig ding nodig.
Receiver: Cambridge Audio Azur 540R V3, geweldige geluid en past ook mooi overal in.
Speakers: Wharfedale Diamond serie, achter heb ik de kleine variant op speakerpoten.
Mediaplayer: D-Link BoxeeBox, ook erg tevreden over.
Mediaplayer2: Logitech Squeezebox duet.
TV player: Amino recorder van Concepts, full HD tv met DTS over glasvezel
Ik had een Canton subwoofer maar dat is een baggerding, ik heb hem er nu dus maar even afgehaald, nu op zoek naar een REL of een BK.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq