Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:02

rickysedai

Whoop whoop

Het is erg vermakelijk om je kabels te pimpen. Ondanks dat het geen kont aan toegevoegde waarde in de beleving van het geluid heeft. Ik bestel zelf mijn spullen bij www.techflex.nl. Ik heb geen aandelen, maar zij bieden werkelijk een goede service en prijs/kwaliteit verhouding!!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
rickysedai schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:28:
Het is erg vermakelijk om je kabels te pimpen. Ondanks dat het geen kont aan toegevoegde waarde in de beleving van het geluid heeft. Ik bestel zelf mijn spullen bij www.techflex.nl. Ik heb geen aandelen, maar zij bieden werkelijk een goede service en prijs/kwaliteit verhouding!!
+1 zeker mooie spulletjes daar voor weinig.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:43
Palm schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:08:
[...]

Bij deze weer een update van mijn set.
.....
Ziet er erg mooi uit, heb je ook een grotere foto van je kamer? Inspirerende set-up. _/-\o_

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Edit: Vraag op verkeerde plek gesteld, excuses! Inmiddels verplaatst naar 'Het grote Audiomeubel topic!'

Ik ben op zoek naar een hoogglans wit tv-meubel. Het kost mij best veel moeite om een betaalbaar meubel te vinden. Omdat ik op veel foto's dit soort meubels voorbij zie komen, hoop ik dat jullie mij misschien een tip kunnen geven waar te zoeken!
Ik heb wel een paar eisen:
- diepte van minimaal 55cm (ivm Denon PMA 2000r)
- afsluitbaar dmv klep / deur / schuif (ivm stof huisdier)
- wit & hoogglans

Over de hoogte en breedte, en staand of hangend, heb ik ook wel ideeen, maar laat ik nou niet direct teveel eisen gaan stellen. ;)

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
vrij duur
ook vrij duur
ook erg duur
betaalbaar, maar slechte foto's en slechte beschrijving

[ Voor 4% gewijzigd door mad_dog op 24-04-2012 08:34 . Reden: vraag verkeer geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik heb deze in zwart Hoogglans:

http://www.tvmeubels.nl/trento-p-497.html

Maar je kunt deze vraag beter stellen in het grote meubel topic : Het grote Audiomeubel topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:02

rickysedai

Whoop whoop

Diversity is mij net voor. :) Maar in Het grote Audiomeubel topic! is je vraag en nieuwe input meer dan welkom!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
barry457 schreef op maandag 23 april 2012 @ 07:47:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar een foto van je kabel en hoe je dit gedaan hebt?
Painore schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:04:
[...]

Je koopt een mooi stukje kabel, stopt er een mantel omheen, sluit de banaanpluggen aan en werk het af met een stukje krimpkous.
Al het materiaal kun je vinden bij hifisupply.nl.

Een voorbeeldje:
http://cgim.audiogon.com/i/vs/i/f/1295999470.jpg
Kabel is Canare 4s11, simpele zwarte mantel en krimpkous, pluggen zijn van Nakamichi (zeer goedkoop via EBay te krijgen).
Stelt inderdaad geen ruk voor, maar ziet er wel leuk uit 8) Ze zien er bijna hetzelfde uit als op de plaatje.
TheCrius schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:01:
[...]

Ziet er erg mooi uit, heb je ook een grotere foto van je kamer? Inspirerende set-up. _/-\o_
Bij deze een groter plaatje (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/f.bruin26/ht/pano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na een paar maanden geprutst te hebben met een Electrohome Marquee 8000 CRT projector die erg veel uren op de buizen had (44.000+) en last had van een behoorlijke hoeveelheid inbranding, heb ik afgelopen weekend een Barco Data 808s (uitgerust met de vrij dure optie IRIS 2, een camera waarmee je hem automagisch de convergentie in kunt laten stellen) met Crystalio VPS2300 video processor tegen een zacht prijsje aangeschaft.

De Barco heeft nog geen 5000 uur op de buizen dus daar kunnen we de komende tijd ruim mee vooruit. Tevens schijnen er mensen 1080P door dit ding heen te blazen. Of wij dit voor elkaar gaan krijgen weet ik niet. De projector schijnt het wel aan te kunnen, aangezien hij scant tot 75Khz.

Afbeeldingslocatie: http://www.curtpalme.com/images/+Marquee8000.jpg
(Electrohome Marquee 8000)

Afbeeldingslocatie: http://www.curtpalme.com/images/+Barco808s_new.jpg
(Barco Data 808s)

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmagicsystems.com/images/products/headers/crystalio_vps2300_head.jpg

Tevens is er een Onkyo HT-S3505 5.1 speakerset + receiver onderweg

Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00000106179892/T/340x340/C/FFFFFF/url/onkyo-ht-s3505.jpg

Komende week gaan we beginnen met het ophangen van de projector. Gezien het feit dat deze duivel zo'n 80KG weegt is dat niet 1 2 3 gepiept, maar m'n vader is constructeur dus dat komt allemaal goed.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat het op de volgende manier aangesloten gaat worden:

Digitale Ziggo receiver + Bluray speler + videorecorder (m'n vader wil graag z'n Monty Python videobanden bekijken) worden aangesloten op de receiver van de Onkyo set, deze zal dan het geluid afhandelen en het videosignaal doorsturen naar de Crystalio. Tevens wordt er een simpele computer aangesloten op de Crystalio welke er voor zal zorgen dat er ook gewoon gebrowset en dergelijke kan worden op de projector. De Crystalio wordt op de projector aangesloten met 5 BNC kabels (RGBHV).

Mocht ik ooit nog eens een paar centen over hebben dan gaat er ook nog een DVD/Bluray speler komen welke beschikt over een SDI aansluiting. Dit heb ik meerdere malen gezien en dit beeld is toch veel mooier dan het beeld wat je krijgt uit een S-Video aansluiting. Probleem is echter wel de prijs, voor een fatsoenlijke speler praat je toch al snel over €500 tot €1000, iets waar ik nu toch echt wel jeuk van krijg.

Zodra we beginnen zal ik hier het nodige aan fotomateriaal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
The Eagle schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:06:
Bijzettafeltjes hebben we al genoeg :P

Had hem trouwens al min of meer onder een van onze Lack tafeltjes in de hoek bedacht, maar zie nu dat die maar 45 hoog zijn, dus dat gaat net niet passen. Oh well, dan maar weer schuiven met de rest van de meubels :P

/toekomstmuziek
Beetje late reactie, maar ik had hetzelfde idee met mijn BK XXLS400 en dus ook hetzelfde probleem dat het niet onder het tafeltje paste. Zeker met ook nog een Auralex Subdude onder de sub. Dus na binnenkomst van sub en Subdude heb ik de totaal hoogte opgemeten, een extra Lack tafeltje gekocht en met wat zagen, boren en in elkaar draaien, heb ik een Lack tafeltje 15 centimeter opgehoogd om het geheel passend te maken. Afwerking is niet fantastisch, maar staat verdekt opgesteld dus staat helemaal niet vreemd.
Foto's van mijn set moet ik nog altijd maken en posten, zodra ik daar eens aan toe kom, zal ik de opstelling van de sub met aangepast Lack tafeltje extra aandacht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft zo'n Auralex Subdude nou echt nut? Ik heb ook een BK XXLS400 en vraag me nou al een tijd af of ik hiermee mijn buren enigszins tegemoet kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:28:
Heeft zo'n Auralex Subdude nou echt nut? Ik heb ook een BK XXLS400 en vraag me nou al een tijd af of ik hiermee mijn buren enigszins tegemoet kan komen ;)
Ik heb hier een Subdude HD staan en merk zeker verschil. Het trilt hier in de huiskamer een stuk minder door. Natuurlijk kan ik nog steeds voor overlast zorgen door de subwoofer wat verder open te schroeven, maar met normaal gebruik scheelt het zeker. Overigens kan je ook de low-budget manier pakken: twee squashballetjes doorsnijden en dan met de open kant naar boven op de grond en daar de subwoofer opzetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:34:
[...]

Ik heb hier een Subdude HD staan en merk zeker verschil. Het trilt hier in de huiskamer een stuk minder door. Natuurlijk kan ik nog steeds voor overlast zorgen door de subwoofer wat verder open te schroeven, maar met normaal gebruik scheelt het zeker. Overigens kan je ook de low-budget manier pakken: twee squashballetjes doorsnijden en dan met de open kant naar boven op de grond en daar de subwoofer opzetten.
Kijk dat is een goed idee! Maar in vergelijking met de bijgeleverde spikes, scheelt dat dan alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:48:
[...]
Kijk dat is een goed idee! Maar in vergelijking met de bijgeleverde spikes, scheelt dat dan alsnog?
Spikes moet je sowieso verwijderen als je een Auralex of de squashballetjes wilt gebruiken. Effect van spikes is erg afhankelijk van de ondergrond en de bouw van het huis.

Mocht je in de buurt wonen wil ik best een keer met de Subdude langskomen zodat je thuis kan testen.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 24-04-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:11:
Redelijk wat veranderd vergeleken met vorige keer.

Marantz PM6010 Ose KI
He die heb ik ook, ofja alleen de OSE niet KI, wat vind je er nou van?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7107/6863398566_9d61159a04.jpg
Components by loewie1984, on Flickr

[ Voor 37% gewijzigd door loewie1984 op 24-04-2012 20:56 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:54:

He die heb ik ook, ofja alleen de OSE niet KI, wat vind je er nou van?

[afbeelding]
Ben er zelf heel blij mee, echt een zeer dergelijke versterker.
Heeft verder een uitstekende phone trap een stuk beter als in mijn vorige Onkyo Receiver en Pioneer versterker.
Ben verder altijd wel fan geweest van de marantz sound en looks.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:57:
[...]

Ben er zelf heel blij mee, echt een zeer dergelijke versterker.
Heeft verder een uitstekende phone trap een stuk beter als in mijn vorige Onkyo Receiver en Pioneer versterker.
Ben verder altijd wel fan geweest van de marantz sound en looks.
Mooizo, het probleem is ik mis op dit moment alle gemakken van een moderne receiver als het aankomt op de stereo versterker. Ik waardeer de gedachte van de PM6010 OSE geen interventie knopjes gewoon rechtoe rechtaan audio > wat er in gaat wordt slechts versterkt en gaat er dan weer uit.

Maar ik mis HDMI aansluiting op zijn minst 3, nu lig ik te klooien om geluid van mijn computer (10+ meter) analoog overgestuurd te krijgen en zit ik altijd te rotzooien met PS3 media server of andere streaming methodes. Ik twijfel dus heel erg om de boel de deur uit te doen en in te ruilen voor een SR6005 of NR1602 puur vanwege de HDMI, maarja het is wel een hele goede versterker dus ik weet niet of ik er verstandig aan doe.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Na gister bij de RAF en in de avond even bij de Mediamarkt geluisterd en gekeken te hebben ben ik voor een Harman Kardon set gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamwire.nl/themes/cinema.jpg

Geluid:
1 x Harman Kardon BDS 270W - Versterker / Blu-ray speler
1 x Harman Kardon HKTS 210 SUB/230 - Subwoofer
2 x Harman Kardon Sat-TS2WQ - Luidsprekers

Overige apparatuur:
TV - LG 42LH4000
Mediabox - UPC Pace HD (DCR7111)
Mediaspeler - AC Ryan Mini, met het netwerk aan de NAS.
Game Consoles - XBOX 360, PS3, WII (laatste 2 nu even niet aangesloten)

[ Voor 7% gewijzigd door DeEindbaas op 25-04-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Laatst online: 10-05-2024
Even uit interesse...
Je zegt dat je uit kunt breiden naar 5.1, maar hoe ga je dat doen met deze 'receiver' ?
Of is er een draadloze uitbreiding van Harman Kardon beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
swordfish103 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:33:
Even uit interesse...
Je zegt dat je uit kunt breiden naar 5.1, maar hoe ga je dat doen met deze 'receiver' ?
Of is er een draadloze uitbreiding van Harman Kardon beschikbaar?
Je hebt gelijk, ik had ook naar andere gekeken en ik haalde het even door de war. Deze is gewoon 2.1 (zelf wil ik niet allerlei boxen door de kamer dus ik zal ook nooit zo snel uitbreiden naar 5.1.)

Hier is btw de set: http://be.harmankardon.co...t-detail-be/bds-370w.html

*vorige post even aangepast*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
[...]

Ik heb mijne meer uit voorzorg gekocht, aangezien we zelf nogal eens last ondervinden van de sub van de buren (maar die zetten hun geluid regelmatig veel te hard IMHO). En nee, hierover hebben we niets gezegd tegen de buren.
Zelf wil ik geen overlast veroorzaken en heb dus direct een Subdude gekocht. Eigenlijk nooit zonder geprobeerd. Maar inderdaad kun je ook met de Subdude het huis wel aan het trillen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo66
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-07-2015
@Dreamwire

Zo aan de schuifdeuren te zien zit jij ook op een zolder? Zoja heb je dan foto's van de indeling zegmaar? Ik zit al een tijdje te knooien met hoe ik mijn TV etc. moet plaatsen dus dat zou misschien kunnen helpen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door revo66 op 25-04-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Dreamwire schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:03:
Na gister bij de RAF en in de avond even bij de Mediamarkt geluisterd en gekeken te hebben ben ik voor een Harman Kardon set gegaan.

[afbeelding]

Geluid:
1 x Harman Kardon BDS 270W - Versterker / Blu-ray speler
1 x Harman Kardon HKTS 210 SUB/230 - Subwoofer
2 x Harman Kardon Sat-TS2WQ - Luidsprekers

Overige apparatuur:
TV - LG 42LH4000
Mediabox - UPC Pace HD (DCR7111)
Mediaspeler - AC Ryan Mini, met het netwerk aan de NAS.
Game Consoles - XBOX 360, PS3, WII (laatste 2 nu even niet aangesloten)
Scherp beeld en die versterker/blu-ray speler is mooi vormgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Juronymous schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:02:
[...]

Scherp beeld en die versterker/blu-ray speler is mooi vormgegeven!
Bedankt!

Het was ook een puntje bij mij ik wou dat alles stijlvol eruit ziet en zeker omdat die versterkers niet de kleinste apparaten zijn...

[ Voor 70% gewijzigd door DeEindbaas op 26-04-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop al een tijdje mee te kijken, dus ik post ook maar eens wat :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7036/6966743250_6c17001ae5_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5442/7112818047_fbba4c08d5_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7199/6966739614_aac874ce69_z.jpg

- 42" Plasma TV, oud ding, maar ben erg tevreden over de kleurweergave.
- Mediacenter voor het bekijken van al mijn films en draadloos streamen vanaf mijn Macbook
- Tannoy Mercury MX3 (fijne eerlijke speakers)
- Dion Audio | DAC16
- Dion Audio | Buizenversterker T92
- Dion Audio | Mosfet eindversterker ST50 ( http://www.dionaudio.nl )

Al met al geniet ik al menig tijd van deze setup (vooral de speakers en dionaudio set) :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 17:03 . Reden: Fotos fixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Die dionaudio zien er fantastisch uit.. alleen veel te duur voor mij :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:00:

url="http://www.dionaudio.nl"]http://www.dionaudio.nl[/url]
Mooie site :P:
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Maar zonder gekheid, zijn die speakers niet wat te simpel voor die set. Zo te zien staat er voor een paar duizend euro aan versterking en die speakers kom je letterlijk voor een paar tientjes (dan wel Engelse pond) tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:00:
Ik loop al een tijdje mee te kijken, dus ik post ook maar eens wat :-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

- 42" Plasma TV, oud ding, maar ben erg tevreden over de kleurweergave.
- Mediacenter voor het bekijken van al mijn films en draadloos streamen vanaf mijn Macbook
- Tannoy Mercury MX3 (fijne eerlijke speakers)
- Dion Audio | DAC16
- Dion Audio | Buizenversterker T92
- Dion Audio | Mosfet eindversterker ST50 ( http://www.dionaudio.nl )

Al met al geniet ik al menig tijd van deze setup (vooral de speakers en dionaudio set) :-)
Oeh, gelikte apparatuur heb je daar! Dat ziet er goed uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:45:
[...]

Mooie site :P:

[...]

Maar zonder gekheid, zijn die speakers niet wat te simpel voor die set. Zo te zien staat er voor een paar duizend euro aan versterking en die speakers kom je letterlijk voor een paar tientjes (dan wel Engelse pond) tegen.
I agree, er zijn veel betere speakers te krijgen voor deze set. Maar ik ben erg tevreden zoals het nu is. Daarnaast heb ik gewoon het budget even niet meer voor betere speakers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:25:
[...]
I agree, er zijn veel betere speakers te krijgen voor deze set. Maar ik ben erg tevreden zoals het nu is. Daarnaast heb ik gewoon het budget even niet meer voor betere speakers ;-)
Des te leuker wordt het als het budget er wel een keer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:25:
[...]

Je hebt wel een goede smaak voor versterker-looks. Wat een mooie dingen.
Maar, mag ik vragen, waarom heb je gekozen voor deze speakers en zulke dure componenten ipv. een wat gebalanceerder geheel? Met het oog op een upgrade tzt van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2009 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:53:
[...]

Je hebt wel een goede smaak voor versterker-looks. Wat een mooie dingen.
Maar, mag ik vragen, waarom heb je gekozen voor deze speakers en zulke dure componenten ipv. een wat gebalanceerder geheel? Met het oog op een upgrade tzt van de speakers?
Het ding is dat ik eerst een vrij eenvoudige Marantz versterker had met deze speakers. Het klonk wel aardig, maar toen kreeg ik de kans deze apparatuur te bemachtigen. M'n budget is nu even op, maar er komen wel andere speakers... Zeg maar een langzaam/gestaag upgrade plan :)

Toch moet ik wel zeggen dat deze speakers een beetje ondergewaardeerd zijn. De weergave is fijn en eerlijk met veel diepgang. Voor mij ook een verrassing, aangezien ik deze speakers idd. voor 100 euro heb gekocht een paar jaar geleden :) Je zou het moeten horen zonder dat je weet dat het deze speakers zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Al een lange tijd niets meer op GoT gepost, dus tijd voor een grote update.
21:9 TV, dus deze mag volgens mij niet ontbreken in de home cinema draad.

Nieuw huis, nieuwe TV.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2w2pun9.jpg
Ik heb de Philips 50pfl7956h/12 gekocht, wat een beest.

50" 21:9 TV, wat overeenkomt met de hoogte van een 42" TV.
Ambilight - persoonlijk een pluspunt - Full HD, Passieve 3D, NetTV (zinloos) , CI insteekkaart met UPC, Wi-Fi, PNogiets waardoor je vanaf je netwerk films kan streamen en veel meer.
De 3D werkt leuk, maar is nog steeds een gimmick.
Waarom deze TV? 21:9 uitzendingen zijn toch schaars?
Yup, film 1 zend films uit op 21:9, maar dan heb je de ondertiteling half in het beeld. Maar rechts onderin staat ook een AppleTV 1080 versie.
Samen met een YouTube script wat HD videos download, heb ik een lekker archief voor videoclips.
Die vaak wel in 21:9 zijn. Ten minste, in het genre wat ik altijd luister - "Urban" zijn er heel veel 21:9

Rechts een livingcolor lamp. (als je het licht dimt om "blauw" , krijg je een geweldige filmervaring.)

Weet je nog toen je van een 4:3 TV naar een 16:9 TV ging en films nog veel prettiger uit zagen?

Dat heb je nu ook met films.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/os8jf8.jpg
21:9 "op je normale TV"

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2nklaph.jpg
full screen 21:9
Stereo:
Philips HTS6520
2.1 "Ambisound" stereo met DVD speler. In 2010 gekocht met m'n 32PFL8404 TV, door de "easy link" opties en omdat deze destijds, een gelijkwaardig design had aan mijn TV.

Mediastreamer:
Apple TV2 HD1080.
Geweldig kastje.

Na het binnenhalen van de MP4 films (wat er verbazingwekkend veel zijn de laatste tijd) import ik de films met het pakket "Subler"
Deze importeert de video info van oa IMDB en zorgt voor omschrijving en HD Tags voor in iTunes.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4jbi8.jpg/
Overzicht foto.

To-Do.
- Nieuwe stereo. Liefst 2.1 , want draden voor luidsprekers had ik moeten bedenken voordat ik de vloer erin legde.
De Teufel 2.1 THX set lijkt me wel iets.
- Hopen op een 21:9 resolutie op streamerkastjes, want 16:9 resoluties zorgen ervoor dat de ondertiteling altijd half in het beeld komt.
Iemand enig idee of je dit met subler kan doen?
Met de offset?
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2u5xthw.png
- Nieuwe bank/koffietafel
- Draden nog beter wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo66
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-07-2015
Oh oke. Ik woon voorlopig nog bij m'n ouders dus de zolder is het grootste wat ik kan krijgen :9. Maar ik ga volgende week wat schuiven met de meubels. Dan ga ik mijn TV waarschijnlijk ook ophangen, als alles klaar is zal ik het hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
@weeraanmelden

Apple tv2 kan maar 720p aan, geen 1080 zoals zegt. Maar wel een gruwelijk tv dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
[...]

Alvast mijn excuses voor off-topic gelul, maar toch heb ik nog een vraagje over de subdude. Ik heb sinds kort een SVS PB12-NSD DSP staan (vervangt mijn oude Tannoy sub met verve moet ik zeggen...).

Bij sommige toonhoogtes trilt echter mijn hele huis. Wie de film "Cloverfield" heeft liggen, check het intro maar eens. Bij de laatste twee "stomps" lijkt het alsof het gelint eruit vliegt.

Zou het helpen om zo'n subdude te plaatsen? Ik heb namelijk een tegelvloer...

PS ik heb hem niet asociaal afgesteld (heeft ook totaal geen zin omdat de sub dan meer een irritatiefactor wordt ipv een toevoeging). De Audyssey setup van mn Marantz SR6003 deed dit al aardig netjes, bij deze settings heb ik het dan ook gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Robbio85 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:22:
[...]

Alvast mijn excuses voor off-topic gelul, maar toch heb ik nog een vraagje over de subdude. Ik heb sinds kort een SVS PB12-NSD DSP staan (vervangt mijn oude Tannoy sub met verve moet ik zeggen...).

Bij sommige toonhoogtes trilt echter mijn hele huis. Wie de film "Cloverfield" heeft liggen, check het intro maar eens. Bij de laatste twee "stomps" lijkt het alsof het gelint eruit vliegt.

PS ik heb hem niet asociaal afgesteld (heeft ook totaal geen zin omdat de sub dan meer een irritatiefactor wordt ipv een toevoeging). De Audyssey setup van mn Marantz SR6003 deed dit al aardig netjes, bij deze settings heb ik het dan ook gelaten.
Mensen verwachten wonderen van zo'n subdude maar da's echt onzin. Natuurlijk laat een subwoofer dingen resoneren en daar gaat zo'n ding echt niks aan veranderen. Je moet dus de akoestiek van je kamer verbeteren, of de sub beter afstellen. Is die subwoofer DSP calibreerbaar? Ook DSP's kunnen geen wonderen verrichten bij een slechte akoestiek, maar het effect is natuurlijk wel aanzienlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Misschien dat je de fase anders moet instellen van je subwoofer. Dit kan resonantie op bepaalde tonen voorkomen.

@Weeraanmelden, al gedacht aan plinten voor je speakerkabels? IK zie dat daar wel ruimte voor is. Het is een eenvoudige oplossing en ik moet toch wel toegeven dat wat grotere speakers al heel snel mooier klinken dan een 2.1 setje. Zeker met een degelijke stereoversterker (of stereoreciever als je meer mogelijkheden wilt)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Robbio85 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je zelf het probleem al hebt aangegeven, namelijk de tegelvloer. Zeker als je een wat minimaal ingerichte kamer hebt, dan is er eigenlijk niets wat de geluidsgolven kan absorberen (dus alles wordt weer weerkaatst). Op verschillende frequenties (of LFE effecten) kan dit te veel worden en dan krijg je jou klachten.

Wat veelal helpt is je kamer beter aankleden (vloerkleed, dikke gordijnen, akoestische aanpassingen). Een subdude zal heel minimaal effect hebben in jou geval, tenzij je sub echt aan het wandelen is tijdens die intro ;) Ik zou het gewoon eens proberen met een stel squash balletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

barry457 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:48:
@weeraanmelden

Apple tv2 kan maar 720p aan, geen 1080 zoals zegt. Maar wel een gruwelijk tv dude.
De Apple TV2 2012 versie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Hij mag er dan wel hetzelfde uit zien, maar is dan toch een atv3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Thanks voor de tips mbt de sub configuratie. Ik zal eens met de fase spelen, en wellicht nog wat meer zooi in de huiskamer pleuren om resonantie te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Robbio85 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:52:
Thanks voor de tips mbt de sub configuratie. Ik zal eens met de fase spelen, en wellicht nog wat meer zooi in de huiskamer pleuren om resonantie te voorkomen :)
Wat piepschuim hier en daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:11
Mijn studenten HT:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1z2401d.jpg

Specs:
32" Philips HD Ready TV
Online DTV ontvanger
Sony Blu-ray speler
Denon AVR-1312
Jamo S 426 set
Ikea TV-meubel

To do lijstje:
-Kabels goed wegwerken
-Overgaan op Ziggo (met Humax IRHD5200c)
-Nieuwe TV meubel (waarschijnlijk zelfbouw, met planken direct aan de muur)
-HTPC aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
rjvisje schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:46:
[...]

Hij mag er dan wel hetzelfde uit zien, maar is dan toch een atv3 ;)
Jupz, 1080 is de 3. Buitenkant hetzelfde als de 2, maar intern zit de A5 single core chip waarbij de atv2 de a4 chip heeft. Daarnaast heeft de 3 nog een extra antene voor beter wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Dat is dus geen Apple TV2. De nieuwe heet gewoon Apple TV (2012).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Gezien ik al geruime tijd met veel plezier alle posts volg in deze thread, hierbij een kleine inbreng van mijn kant.

Foto (klik voor L formaat):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20101644/AVHoekTHUMB.jpg

Wat zie je?

Philips 32PF9966 (bijna antiek, maar werkt en voldoet nog prima)
Pioneer VSX-S500 receiver (slim-model, noodzakelijk voor deze AV-kast)
Humax iHDR-5200C digitale kabelontvanger
WD Live TV (meest recente model)
Logitech Harmony One+ afstandbediening

Yamaha NS-B700 speakers (2x)

Totaaloverzicht van deze kamer (klik voor L formaat):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20101644/TotaalOverzichtTHUMB.jpg

Wat zie je niet, maar maakt wel een (wezenlijk) deel uit van de set-up?

Yamaha NS-SW500 subwoofer (staat achter de bank)
QNAP TS-412+ met 8TB (staat boven, WD TV streamt over een draadloos N-netwerk)

Foto's zijn gemaakt met mijn mobiele telefoon, Motorola RAZR XT910. Het is maar dat je het weet ;)
Ik ben er overigens heilig van overtuigd dat spelers van 'optische' media niet meer van deze tijd zijn. Vandaar dat je hier ook geen BD/DVD/CD speler terug gaat vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Keyboardplayer op 27-04-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elviz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-03-2013
RobKJ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:07:
Mijn studenten HT:
[afbeelding]

Specs:
32" Philips HD Ready TV
Online DTV ontvanger
Sony Blu-ray speler
Denon AVR-1312
Jamo S 426 set
Ikea TV-meubel

To do lijstje:
-Kabels goed wegwerken
-Overgaan op Ziggo (met Humax IRHD5200c)
-Nieuwe TV meubel (waarschijnlijk zelfbouw, met planken direct aan de muur)
-HTPC aanschaffen :)
Speakerset toevallig via iBood? ;) Heb dezelfde, en mis een klein beetje "subwoofer" op je to-do lijstje. Voegt mijns inziens écht wel wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:06
Mede thuis theater fans,

Na maanden lang dit topic te hebben gevolgt en ik gister mijn HT setup heb geupgrade'd werd het tijd om m'n set te posten. Er volgen betere foto's

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579420_217848918325038_1760910524_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/36599_217848491658414_100002997946686_357993_1508764197_n.jpg

Specs:

- onkyo ht r370
- jamo 406
- yamaha yst rw300
- rear en center van de ht-s3200 set
- playstation 3 80gb
- 42inch LG lcd tv
- kpn tv over IP box
- game/mediacenter PC
- I5 2500
- asus h67 p
- agility 3 120gb
- samsung 2tb
- evga gtx 570
- coolermaster HAF 922
- logitech Z-5
- Acer S273HL
- ikea PS kastje voor mn apparatuur en TV

er is ondertussen een bank/slaapbank besteld helaas is de levertijd een beetje lang +/- 5 weken.

[ Voor 20% gewijzigd door mr.DJ95 op 27-04-2012 19:39 . Reden: aanvullig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2aeo2o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/25qyyw1.jpg

Zo staat het al een tijdje, heel tevreden mee!

Receiver: Pioneer VSX-AX3K
Tv: Samsung plasma PS50b850
Subwoofer infinity cascade 15
Luidsprekers Klipsch front RB-81, center RC-7, rear Canton plus s
Mediaspeler: Popcornhour a110 (1 tb + 2 TB NAS)
Dvd/cd Speler: Pioneer
Kabel : UPC HD recorder

Wenslijst
HTPC met XBMC
Versterker met HDMI die even mooi geluid kan neerzetten als deze :) (SC-lx81 bv)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ziet er goed uit! Mooie inrichting ook!

vraagje waar heb je die grote zilveren vaas vandaan als ik vragen mag?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoornie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:14:
Ziet er goed uit! Mooie inrichting ook!

vraagje waar heb je die grote zilveren vaas vandaan als ik vragen mag?
http://www.tavdesign.nl/ maar daar hebben ze hem denk ik niet meer :o
zoekterm google is Slangen vaas XXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Omdat ik het e.e.a. verbouwd heb en nu toch alles opgeruimd is.. post ik hier ook maar weer eens :)

Woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.schlechter.nl/dump/tvmeubel-1-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.schlechter.nl/dump/tvmeubel-2-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.schlechter.nl/dump/tvmeubel-3-small.jpg

De apparatuur is nu in het meubel weggewerkt. Ik gebruik nu een IR extender om de apparaten te bedienen. Tevens staan mijn speakers nu op stands, waardoor het geluid een stuk beter is geworden.

Apparatuur:
- Pioneer A209-R stereo versterker
- Q-Acoustics 2020 speakers met bijbehorende stands
- 32" Philips TV (oud HD Ready beestje, maar ik vind het prima zo)
- Interactieve TV van KPN (traag, maar werkt wel)
- Xbox 360 Elite
- Marmitek Invisible Control
- Media center PC met XBMC Eden er op (staat in andere kamer en is met kabels door de muur verbonden)
- Logitech K400 wireless touch keyboard

En dan voor de lol nog even mijn werkplek waar ik veel muziek luister:

Afbeeldingslocatie: http://www.schlechter.nl/dump/werkplek-1-small.jpg

Apparatuur:
- 24" HP ZR24w IPS panel
- Macbook Pro 13" (early 2011 + 256GB SSD)
- Line6 UX1 audio device
- KRK Rokit 6 speakers

En minder goed op de foto te zien: KRK KNS-6400 koptelefoon voor als ik na tienen nog muziek wil luisteren :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Vandaag me Center speaker ook binnen gekregen :D. Elac CC51.2 (wel veel groter dan me oude H/K centertje :P), passen helemaal bij me Elac FS 58.2.

Geluid is heel erg mooi met films/muziek. Alleen als ik het afspeel op me tv (via optisch digitaal) mis ik gewoon iets, krijg het niet zo als ik het wil. Het is een heel stuk minder als bij een film vanaf blu-ray/pc ( veel minder vol geluid). Ik weet dat het een beetje offtopic is , maar iemand nog tips? Of is er gewoon niks aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-3YK_ZFgxgbs/T5ryO93qErI/AAAAAAAABsg/lCrN5PKwE68/s800/20120427_191125.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer eens een update van mijn kant, mijn nieuwe appartement is zo goed als klaar. Eerste updates op dit forum stammen zelfs uit 2002 en in alle jaren is de setup een stuk volwassener geworden. Tijd voor een update dus!

Woonkamer met akoestische behandeling
Setup staat momenteel in mijn woonkamer van mijn nieuwe appartement, deze kamer beschikt over een akoestische wand die de kamer-akoestiek licht verbetert, maar er vooral voor zorgt dat ik 's avonds nog op redelijke geluidsniveau kan genieten van muziek/film/games. O+ Voor de liefhebbers van professioneel advies, ik heb het door dit bedrijf laten doen.

Deze investeringen zijn echter niet goedkoop, je zou er een hele leuk instap HT-set inclusief TV van kunnen kopen. In de komende maanden zal de ruimte verder geoptimaliseerd worden door akoestische panelen die reflecties moeten tegengaan. Het is het echter dubbel-dwars waard :)

Meubel
Het audiomeubel is met de hand gemaakt door mijn vader!

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3390820/HT-Kast/klaar.JPG

Setup bestaat onder andere uit
  • Yahama receiver
  • KEF en B&W speakers
  • 2x subwoofer van SVS en Rogers
  • Epson Full HD projector
Ik projecteer direct op de muur, er is wel rekening gehouden met de gebruikte verf. En ja.. een TV biedt betere zwart-waarden/contrast/scherpte... maar er gaat gewoon niets boven de WOW-factor van een 120" groot beeld. De projector hangt overigens nog niet optimaal, ondanks de "lens-shift" krijg ik deze niet goed afgesteld.

Hoe ziet dat eruit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ziet er tof uit. Volgens mij moet je echt in de ruimte zijn om te horen hoe het écht klinkt, de microfoon van het opnameapparaat komt het geluid in het video-fragment niet ten goede.

[ Voor 73% gewijzigd door sypie op 28-04-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik had die speakers toch echt verticaal gehangen, en dan links en rechts van de tv, nu ziet het eruit alsof je alles maar lukraak tegen de muur geplakt hebt, en dat doet dat beest van een tv geen recht!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:28:
Ziet er tof uit. Volgens mij moet je echt in de ruimte zijn om te horen hoe het écht klinkt, de microfoon van het opnameapparaat komt het geluid in het video-fragment niet ten goede.
Thanks! :) Het is opgenomen met een iPhone 4, maar het filmpje is puur ter indicatie. Soms zijn woorden en foto's niet toereikend om een idee te geven van de ervaring. 8)
In het echt klinkt het veel voller en compacter en daarnaast is het beeld qua kleuren ook een stuk strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diversity schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:39:
Geluid is heel erg mooi met films/muziek. Alleen als ik het afspeel op me tv (via optisch digitaal) mis ik gewoon iets, krijg het niet zo als ik het wil. Het is een heel stuk minder als bij een film vanaf blu-ray/pc ( veel minder vol geluid). Ik weet dat het een beetje offtopic is , maar iemand nog tips? Of is er gewoon niks aan te doen?
Welke mode luister je films/muziek en TV? Want dat film beter klinkt is niet zo gek, die hebben veelal een 5.1 track en dus een dedicated kanaal voor de center. Muziek is 2.0, maar zou met All Channel Stereo ook wel oké moeten klinken. Alleen muziek komt in dit geval overeen met TV (ook 2.0), dus dan is het wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:46: Ik had die speakers toch echt verticaal gehangen, en dan links en rechts van de tv, nu ziet het eruit alsof je alles maar lukraak tegen de muur geplakt hebt, en dat doet dat beest van een tv geen recht!
Inderdaad. Zeker voor zo'n mooie TV had ik alles er omheen ook nog wat mooier (cq symetrischer) weggewerkt.Maar goed, ik bedoel het niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Lethalis schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:19:

- 32" Philips TV (oud HD Ready beestje, maar ik vind het prima zo)
32PFL7962D,een goede lcd met mooi beeld en vooral goed geluid.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

HomegrownBGP schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:11:
Na een paar maanden geprutst te hebben met een Electrohome Marquee 8000 CRT projector die erg veel uren op de buizen had (44.000+) en last had van een behoorlijke hoeveelheid inbranding, heb ik afgelopen weekend een Barco Data 808s (uitgerust met de vrij dure optie IRIS 2, een camera waarmee je hem automagisch de convergentie in kunt laten stellen) met Crystalio VPS2300 video processor tegen een zacht prijsje aangeschaft.

De Barco heeft nog geen 5000 uur op de buizen dus daar kunnen we de komende tijd ruim mee vooruit. Tevens schijnen er mensen 1080P door dit ding heen te blazen. Of wij dit voor elkaar gaan krijgen weet ik niet. De projector schijnt het wel aan te kunnen, aangezien hij scant tot 75Khz.

[afbeelding]
(Electrohome Marquee 8000)

[afbeelding]
(Barco Data 808s)

[afbeelding]

Tevens is er een Onkyo HT-S3505 5.1 speakerset + receiver onderweg

[afbeelding]

Komende week gaan we beginnen met het ophangen van de projector. Gezien het feit dat deze duivel zo'n 80KG weegt is dat niet 1 2 3 gepiept, maar m'n vader is constructeur dus dat komt allemaal goed.
Hey vet, in mijn oude studentenflat hebben we ook zo'n ding hangen, de BARCO GRAPHICS 808S. Ophangen scheen inderdaad een hele klus geweest te zijn, maar het is uiteindelijk gelukt met wat stalen frames. Hij staat op 720p ingesteld, omdat anders het beeld gaat "trillen", maar hij kan wel 3D op die resolutie...

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/stud2.png

Barco met ~126" scherm op ~3.5m kijkafstand.

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/stud1.png

Normale situatie met Panasonic TX-P42G10E en een AC Ryan PlayOn!HD. Verder staat er een Logitech Z-5500 setje voor het geluid (en een zootje computers, arcadekast is ook omgebouwd tot mediacenter).

Hopelijk krijg ik binnenkort mijn center en kan ik ook weer eens wat nieuwe foto's posten.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
FatalError schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:57:
Eindelijk eens n paar foto's van mn homecinema..

Onkyo TX-NR709 receiver
Audio Physic Scorpio speakers voor links/rechts
Audio Physic Celsius center speaker

Misschien dat ik vanavond nog n foto maak met de beamer aan.
Supermooie luidsprekers, maar weet je dat je maar 20% van de kwaliteit eruit haalt met deze surround receiver? Ik ben laatst audio physics wezen beluisteren op een receiver met een veelvoud qua prijs, en die haalde het bij lange na niet bij een goede stereoversterker. Heb je nog upgrade-plannen?

De ruimte ziet er qua akoestiek ook nog niet optimaal uit met veel rechte muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ga weer soort van over naar stereo :) Klinkt ingrijpender dan het is, want feitelijk houdt het in dat ik m'n AV preamp voor muziek ga bypassen. Er komt een aparte input selector en volumeregelaar (Tentlabs Volume Control) voor de eindversterkers van m'n frontspeakers te zitten. Het ding is gebaseerd op een resistor bank met relaissturing, dus de beste manier om volume vrijwel verliesloos te regelen. Kan zowel met draaiknop als afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiofreaks.nl/contentfiles/article/90/tentlabs2.jpg

Daarnaast heb ik een dedicated muziekspelertje gemaakt op basis van dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.storagereview.com/images/Pogoplug-Back(1).jpg

Er draait nu Archlinux met MPD en Shairport op. MPD is een muziekspeelserver die met iPhone/iPad wordt bediend (dat gebruike ik al met een USB->DAC op de O!Play) en Shairport is een Airplay emulatie voor Linux waarmee het spelertje ook als Airplay device in iTunes en op iPhone/iPad te gebruiken is.

In combinatie met de Arcam DAC en asynchrone geluidsinterface die ik onlangs heb gekocht (Wolfson WM8741):

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/ArcamRdac_140710.jpg

Alles bij elkaar een aardige high-end combinatie om FLAC en Apple Lossless spul te spelen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 20:49
PHiXioN schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:10:
[...]
Supermooie luidsprekers, maar weet je dat je maar 20% van de kwaliteit eruit haalt met deze surround receiver? Ik ben laatst audio physics wezen beluisteren op een receiver met een veelvoud qua prijs, en die haalde het bij lange na niet bij een goede stereoversterker. Heb je nog upgrade-plannen?

De ruimte ziet er qua akoestiek ook nog niet optimaal uit met veel rechte muren.
Deze surround receiver is eigenlijk tijdelijk, hoewel hij me zeker niet tegenvalt.
Ik heb hem gekocht omdat mn toenmalige Denon AVR-3310 geen 3D kon en geen 2e HDMI uitgang had.
Eerlijk gezegd is het verschil in geluidskwaliteit erg klein tussen deze twee.
Maar er gaat op termijn nog iets beters komen.
Ik probeer het geluid nog wat te breken met aankleding in de kamer, ik ben ermee eens dat daar nog winst te halen valt. Meer dan met een betere versterker naar mijn idee.

[ Voor 12% gewijzigd door FatalError op 29-04-2012 16:07 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Vandaag van start gegaan met mijn thuisbioscoop. In onze vorige (huur)woning had ik op een simpele, snelle en goedkope manier een kamer ingericht als mini bioscoop, echter nu we sinds een aantal weken een écht huis hebben met een hele grote zolder, wilde ik het nu grootser aanpakken. Het "goedkope" is gebleven, maar nu iets minder simpel en zeker minder snel.

Ik heb vandaag het scherm kunnen realiseren, de beamer weggewerkt achter een wand en de speakers geplaatst + aangesloten. 1 dezer dagen zal ik de afwerking van de schermwand+andere wanden doen.

Alvast een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s200/Juniormeijering/IMG-20120429-WA0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s200/Juniormeijering/IMAG0268.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s200/Juniormeijering/IMAG0269.jpg

Specs:
scherm:
2,25m breed
126.7m hoog (16:9)

Kijkafstand +/- 3 meter vanuit;
2 piloten leren stoelen (heerlijk film kijken)

Setup:

- Sanyo HD Beamer
- Netgear Stream + Interne opslag
- Nu nog DVD (Wordt blueray)
- Digitale TV
- Yamaha speakers (front, zie foto)
- Versterker en surround boxen Pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Lethalis schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:19:
- Logitech K400 wireless touch keyboard
Dat ding is echt heerlijk om vanuit de bank je systeem aan te sturen. Ik gebruik het altijd als mijn laptop op de tv is aangesloten en ik series aan het kijken ben. Dat scheelt een hoop geloop kan ik je vertellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nluiten
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-07 01:11
Na veel woonkamers gezien te hebben in dit forum, leek het mij leuk om ook mijn set-up te showen.

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeligophetweb.nl/temp/tweakers/geheel.jpg

Wat staat er allemaal?
TV: Samsung D6530, 46 inch
Receiver: Marantz SR5005
Fronts: Bowers & Wilkins CM1
Center: Klipsch WC-24
Surround speakers: JBL 138 melkpakjes
Zelfbouw HTPC
Albert Heijn Mini's ;)
M&M's :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeligophetweb.nl/temp/tweakers/center.jpg

De center hangt achter de tv, zodat deze niet in het zicht staat. Audiotechnisch misschien wat minder, maar gezien het strakke interieur wel een goede oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeligophetweb.nl/temp/tweakers/receiver.jpg

In het dressoir staan verder nog:
Samsung BD-D6500 Blu-ray speler
Apple TV
Linksys switch (voor TV, Blu-ray, Apple TV, HTPC en een pc achter de muur)
Blu-ray's van Spiderman en Shrek
Twee fans koelen het kastje als de receiver langere tijd aan staat met het kastdeurtje dicht.
Via een Marmitek IR Control 8 kunnen de apparaten in het kastje bediend worden met de afstandsbediening zonder dat het deurtje open hoeft te staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeligophetweb.nl/temp/tweakers/htpc.jpg

Naast het dressoir staat een HTPC die de films/series/muziek vanaf een Synology DS710+ NAS naar de receiver streamt. De HTPC bestaat grofweg uit de volgende onderdelen:
Behuizing: Antec ISK 310-150
Processor: AMD A6-3500
SSD: OCZ Agility 3, 60GB
Software: Windows 7 met XBMC

Alles bij elkaar is het naar mijn mening een mooie set; ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou die mediacenter eerlijk gezegd dan ook in het kastje zien te krijgen of ergens anders achter verwerken. Als je de center zo weg werkt zou ik een zwart/zilver kastje met blauwe lampjes en een usb stick eruit ook niet zo mooi vinden in het zicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nluiten
Sick Nick schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:35:
Ik zou die mediacenter eerlijk gezegd dan ook in het kastje zien te krijgen of ergens anders achter verwerken. Als je de center zo weg werkt zou ik een zwart/zilver kastje met blauwe lampjes en een usb stick eruit ook niet zo mooi vinden in het zicht :P
Het kastje wordt al vrij warm met de receiver en daarom heb ik dat niet gedaan. Een plantje voor de mediacenter doet ook wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:13
Heb je die fans in je kast zelf gedaan?
Hoe?
Hoe aangesloten?
En welke zijn het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kleine 2.1 bijdrage aan het topic,

- Sony KDL-46EX720
- Pioneer VSX-920
- KEF Q100
- Artsound AS-A100
- Mediacenter
- HD Digicorder van Telenet

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17933975/Image%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17933975/IMG_0666.jpg

Genoeg voor een appartement met dunne muren... Geloof me >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Geweldige kast! Laten maken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotografie999 schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:39:
[...]

Geweldige kast! Laten maken denk ik?
Nope, gewoon gekocht in een meubelwinkel in België 3 jaar terug.
Wel express het grootste tv-meubel stuk genomen dat er toen beschikbaar was. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Hidden sound system? Of Sound Shower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:25:
[...]

Nope, gewoon gekocht in een meubelwinkel in België 3 jaar terug.
Wel express het grootste tv-meubel stuk genomen dat er toen beschikbaar was. >:)
Ben je wel beperkt toch grofweg 65" als ik dat zo inschat. Wat nou als je later een 80" 8K4K tv wilt neerzetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vandaag voor m'n desktop setup een leuke upgrade gescoord. Maar stiekem wel met gemengde gevoelens want het is echt zwaar overkill: een Arcam AVR300.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5650_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5651_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5648_2.jpg

Een voedingsvermogen van 1.2KW :P Maar overkill of niet, hij klinkt als een engeltje, zowel op de speakers als op de hoofdtelefoon. Hij heeft dezelfde Wolfson DAC als m'n AVP700 preamp in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:21:
[...]

Ben je wel beperkt toch grofweg 65" als ik dat zo inschat. Wat nou als je later een 80" 8K4K tv wilt neerzetten? :P
:o Ik zit er op 3 meter van, 65" is meer als genoeg ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Exirion schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:26:
Vandaag voor m'n desktop setup een leuke upgrade gescoord. Maar stiekem wel met gemengde gevoelens want het is echt zwaar overkill: een Arcam AVR300.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een voedingsvermogen van 1.2KW :P Maar overkill of niet, hij klinkt als een engeltje, zowel op de speakers als op de hoofdtelefoon. Hij heeft dezelfde Wolfson DAC als m'n AVP700 preamp in de huiskamer.
Dat is een mooi stukje speelgoed :Y (die voeding! :9~ ) Maar gebruik je het ding voor stereoweergave?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pixeltje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:22:
Dat is een mooi stukje speelgoed :Y (die voeding! :9~ ) Maar gebruik je het ding voor stereoweergave?
Ik gebruik 'm in een 2.1 opstelling ja. M'n subwoofer heeft ook high-level inputs, maar op een bureaublad gebruik ik m'n speakers liever niet fullrange vanwege resonantie, dus liever een receiver met een goeie DAC en bass management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:38
nieuwe meubel
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2417837/Hifi/Photo%2001-05-12%2010%2018%2022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2417837/Hifi/Photo%2001-05-12%2010%2019%2000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2417837/Hifi/Photo%2001-05-12%2010%2019%2000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2417837/Hifi/Photo%2001-05-12%2010%2018%2039.jpg

Oude meubel (te koop)
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/cM9xrHBR

[ Voor 51% gewijzigd door Gentleman op 06-05-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Je plaatjes doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
Exirion schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:26:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi ding ;)

Bedankt ook voor het aanbod, maar ik zit al met een 540R die ik alleen als DAC/volumeknop gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nluiten
SeatRider schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:06:
[...]

Hidden sound system? Of Sound Shower?
Hidden sound system? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nluiten
skank schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:16:
Heb je die fans in je kast zelf gedaan?
Hoe?
Hoe aangesloten?
En welke zijn het?
Het zijn 8cm fans van de lokale computerwinkel. Geen idee welke het precies zijn. Aangezien warme lucht stijgt, heb ik de fan links-bovenin de warme lucht naar buiten af laten voeren. Rechts-onderin zit een fan die koele lucht naar binnen blaast. De fans zijn in serie aan de adapter die op de receiver ligt verbonden. Als ik de fans aan wil zetten, steek ik dus simpelweg de stekker in het stopcontact.
Iemand nog tips om dit automatisch (temperatuurafhankelijk) te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:36
nluiten schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:25:
[...]

Het zijn 8cm fans van de lokale computerwinkel. Geen idee welke het precies zijn. Aangezien warme lucht stijgt, heb ik de fan links-bovenin de warme lucht naar buiten af laten voeren. Rechts-onderin zit een fan die koele lucht naar binnen blaast. De fans zijn in serie aan de adapter die op de receiver ligt verbonden. Als ik de fans aan wil zetten, steek ik dus simpelweg de stekker in het stopcontact.
Iemand nog tips om dit automatisch (temperatuurafhankelijk) te schakelen?
Gewoon een fancontroller. Daar zitten ook paar sensoren bij 12v voeding en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:29

yay

Remco Tr schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Gewoon een fancontroller. Daar zitten ook paar sensoren bij 12v voeding en je bent klaar.
Ik heb zoiets opgelost dmv de trigger out van mijn receiver. Die levert geloof ik 200mW @ 12V en mijn fan vraagt 100mW. Zodra de receiver aangaat, gaat ook de fan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 11:36
yay schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Ik heb zoiets opgelost dmv de trigger out van mijn receiver. Die levert geloof ik 200mW @ 12V en mijn fan vraagt 100mW. Zodra de receiver aangaat, gaat ook de fan aan.
Ik heb de onkyo 608 die heeft geen trigger dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nluiten
[...]

Geweldige tip! Heb vandaag een jack kabeltje gekocht en met de fans verbonden. Werkt nu perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:48:
Bedankt ook voor het aanbod, maar ik zit al met een 540R die ik alleen als DAC/volumeknop gebruik ;)
Hey, maar een 340R is toch weer wat minder zonde om als DAC/volumeknop te gebruiken? Geschikte downgrade lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:57

DjVe

Hatsaflats!

[...]

Dat is wel een serieus goede tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43
Heeft iemand dit filmpje wel eens gezien van B&O mbt home integration.
YouTube: Connectivity
Zoals het hier uitgebeeld word lijkt mij echt bijna de perfecte integratie, is er een manier omdat te bereiken zonder spul van B&O te gebruiken? Ook film kijken op de ene tv en later doorkijken op de tv in de slaapkamer. Zal wel flink wat duiten kosten denk ik.

Wat mij nog echt een keer gaaf lijkt is als ik naar huis ga en luister muziek op iPod, dat ik het huis binnen kom en dan automatisch de muziek dan overspringt op mijn speakers zonder dat je iets aan hoeft te zetten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ChiLLeR schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:55:
Ook film kijken op de ene tv en later doorkijken op de tv in de slaapkamer. Zal wel flink wat duiten kosten denk ik.
Standaard functionaliteit van XBMC wanneer je gebruikt maakt van een centrale database.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Janoz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:05:
[...]

Standaard functionaliteit van XBMC wanneer je gebruikt maakt van een centrale database.
LinuxMCE heeft zelfs nog veel meer van dat soort leuke features, al is een setup met LinuxMCE wel een heel stuk lastiger om eventjes op te zetten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Laatst online: 09-09 16:47
Wat dacht je van plex! Super Simpel maar werkt perfect. En dan kun je zelfs op je tablet/smartphone (Onderweg) verder kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Heel leuk dat film kijken en in je slaapkamer verder kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat veel praktisch nut heeft. Bovendien kan volgens mij alle integratie die dat filmpje laat zien, ook gehaald worden met een simpele computer en mediacenter.

[ Voor 34% gewijzigd door Bierdopje120 op 04-05-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37
ChiLLeR schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:55:
Heeft iemand dit filmpje wel eens gezien van B&O mbt home integration.
YouTube: Connectivity
Zoals het hier uitgebeeld word lijkt mij echt bijna de perfecte integratie, is er een manier omdat te bereiken zonder spul van B&O te gebruiken? Ook film kijken op de ene tv en later doorkijken op de tv in de slaapkamer. Zal wel flink wat duiten kosten denk ik.

Wat mij nog echt een keer gaaf lijkt is als ik naar huis ga en luister muziek op iPod, dat ik het huis binnen kom en dan automatisch de muziek dan overspringt op mijn speakers zonder dat je iets aan hoeft te zetten.
Dan ga je denk ik richting het Crestron achtige spul.
De films zal geen probleem zijn, dat is gewoon een kwestie van een AV-matrix switch. Het iPod gebeuren zal vast en zeker ook wel een mogelijkheid voor zijn.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Hier de foto's van mijn home-cinema

Dit is het tv meubel met:

tv: Sony Bravia KDL-40NX720 met soundbar (die laatste wordt niet gebruikt wegens de reciever)
reciever: Pioneer VSX-921-K met Kef KHT2005.3 speakers
HTPC/server staat in de kast, er is een externe slot-in blu ray aangesloten die naast de wii staat
wii
belgacom tv

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2vbvpe8.jpg

ik heb de bodems uit de 2 uitsterste kasten gezaagd en bij de sub gaten aan de zijkant voor de druk. De sub paste niet in de kast en daarom is de bodem er uit, bij de HTPC is het enkel voor de koeling gedaan. Verder worden de kasten enkel gebruikt om geen kabels op te bergen (en is het een potje). De woonkamer grenst ook aan de garage en via de kasten zijn er nog gaten gemaakt voor extra verluchting en kabels die erdoor lopen

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34pyro8.jpg

Aan de achterkant staan de speakers op de kas en de kabels lopen achter de want door.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/k831x.jpg

In het tweede gedeelte van de woonkamer staat een touchscreen wat op de HTPC is aangesloten, zo hebben we een pc in de woonkamer maar geen bureau waar toch altijd een hoop "rommel" beland. Het scherm is ook om hoogte geplaast zodat je er aan moet staan. Als ooit de keuken vernieuwd wordt verhuist het scherm naar de keuken maar dat is een jaren plan :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2iks8yr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Netjes ingericht zo, subtiel de kabels achter een deurtje :P. Die zal niet vaak open gaan gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:09
Hierbij een foto van mijn home-cinema:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/67800_467431491450_720436450_5766615_3513415_n.jpg

TV:
- Panasonic 50GT20

Speakers:
- Jamo s426 HCS3

In de kast is verborgen:
- Onkyo tx-sr508
- Apple TV3
- Nintende WII
- Marmitek kastje om alles met een afstandsbediening te kunnen bieden.

Laptop op de tafel heb ik op de grond laten kletteren die is dus in de kast gegaan:
- Samsung N510 laptop (windows 7 / xbmc)

Plek van de staande vaas is vervangen inmiddels met door een witte kunststofplantenbak met een ambilight erachter.
Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic