Hij tapt af bij de buren
Hij woont volgens nog thuis, dus betalen zijn ouders het wel:P
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
@fear.... waar is die "vind ik leuk" knop ;-)
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Dat weet ik (en die zullen dus wel betalen, maar who cares), maar dat laat onverlet dat ie inmiddels met zijn apparatuur behoorlijk wat verbruikt. Verwarming zal 's winters al niet meer aan hoeven gok ikRenegade666 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:42:
Hij woont volgens nog thuis, dus betalen zijn ouders het wel:P
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zolang je de boel niet openknalt, valt dat best wel mee. Ik zit aan 2-300W bij normaal gebruik. En dat is met TV (~120W), Yamaha RXV-667, Emotiva XPA-5, SVS PB12-NSD, PS3, PCH C-200). Draai je 'm wel stevig open, dan gaat aardig omhoog jaThe Eagle schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:41:
[...]
Dat weet ik (en die zullen dus wel betalen, maar who cares), maar dat laat onverlet dat ie inmiddels met zijn apparatuur behoorlijk wat verbruikt. Verwarming zal 's winters al niet meer aan hoeven gok ik
[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 04-06-2012 22:08 ]
Toegevoegde waarde ten opzichte van een gewone receiver heeft het bijna niet, maar ik vind het gewoon leuk staan om straks een pre/pro te hebben met een eindversterker. Had ook nooit gedacht dat ik aan de twee eindversterkers ging.Ruud2009 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Gaaf ding hoor. Ik kick ergens wel op die enorme componenten.
Ben uiteindelijk wel geïnteresseerd in of je nog verschil gaat horen of dat het gewoon enorm cool is en verder niet zo betekenisvol.
Zaterdag ook maar meteen een nieuw meubel zoeken. Gewoon iets simpels waar ik alle componenten in kwijt kan. Wordt nu echt te druk in mijn huidige kastje en nog een apparaat gaat mijn meubel niet overleven.
Ik zal eens kijken of ik ergens iets van zo'n metertje kan vinden wat je tussen de apparaten moet doen. Een goede hoefde niet zo heel duur te zijn geloof ik. Heel de set zit aangesloten op één verlengblok, dus als ik dat metertje tussen de WDC en dat blok zet moet het goed komen. En zolang het blok het nog trekt valt het allemaal wel mee met wat ik verbruik denk ik. Denk sowieso dat de TV en de PS3 (Phat) het meeste gebruiken. Beide van een vorige generatie en dus niet echt zuinig.The Eagle schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:41:
[...]
Dat weet ik (en die zullen dus wel betalen, maar who cares), maar dat laat onverlet dat ie inmiddels met zijn apparatuur behoorlijk wat verbruikt. Verwarming zal 's winters al niet meer aan hoeven gok ik
Ediit:
Bedenk me net dat mijn Velodyne niet op hetzelfde blok aan zit gesloten. Maar die zal ook wel meevallen aangezien het een Klasse D-versterking heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-06-2012 03:45 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mooi spul Fear. Hoe zit het nou met je rears?
Wat had je daar ook alweer voor staan?
there's no tweak without the tweaker
Magnat Motion 990 Bookshelf
Moet ooit worden vervangen door een Focal Chorus 816V/W, maar die kan ik nu niet kwijt. Sterker nog, ik heb zo weinig ruimte dat ik niet eens een Chorus 806V kwijt kan want anders had ik dat al lang gedaan.

Staat nog een setje te koop bij Thommy. Staan al best een tijdje te koop, misschien kun je ze alvast aanschaffen voor een mooi prijsje
Vervelend hè dat willen maar nog niet kunnen. Ik heb geld opzij staan voor een nieuwe set, is voor de tweede keer de opleverdatum van mn huis uitgesteld
Vervelend hè dat willen maar nog niet kunnen. Ik heb geld opzij staan voor een nieuwe set, is voor de tweede keer de opleverdatum van mn huis uitgesteld

Geloof dat de kijkshop de Cresta RCE-1106 heeft, of iig had. Ik kan hem nu niet terug vinden op de website. Gamma en BCC schijnen hem ook gehad te hebben, dus misschien nu ook nog wel. Het ding schijnt ook onder een andere naam rond te zweven.. Die meters waren toen 9.99 en kreeg goede reviews.FeaR schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 03:43:
Ik zal eens kijken of ik ergens iets van zo'n metertje kan vinden wat je tussen de apparaten moet doen. Een goede hoefde niet zo heel duur te zijn geloof ik.
De kwaliteit van die dingen is vooral merkbaar met kleine verbruikers: de goede meters kunnen tot onder 1W nog nauwkeurig meten. M'n eindversterkers in de huiskamer heb ik nog nooit gemeten maar ik weet dat m'n Arcam AVR300 (1200VA voeding) bij de computer idle een Watt of 72 verbruikt. Dat hakt er dus flink in als zoiets de hele dag aan staat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En we zijn aan het plafond ook weer een stukje verder:

Heeft nog een paar klodders verf en een kilometer kabel nodig, maar het idee is toch langzaam wel te zien.

Heeft nog een paar klodders verf en een kilometer kabel nodig, maar het idee is toch langzaam wel te zien.
[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 07-06-2012 22:59 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wat maakt een Oppo beter dan andere bluray spelers? Ik gebruik nu een PS3 als BR-speler. In welk opzicht zou ik er met een Oppo (Of Marantz UD5005) op vooruit gaan?
In vergelijk met instap spelers en bijvoorbeeld een Dune (had ik hiervoor) een betere beeldverwerking (upscaling, ruisonderdrukking etc). Dat doet de PS3 ook al vrij goed.
In vergelijk met de PS3 vooral een stuk stiller (had de dikke versie) en hij kan meer bestandsformaten streamen danwel via USB afspelen.
De Oppo speelt tot nu toe alles af, al moet ik het soms op een stickje zetten.
Daarnaast ook nog betere analoge uitgangen, voor als je geen (goede) receiver hebt, maar die heb ik nog niet getest.
en niet geheel onbelangrijk, uitstraling
In vergelijk met de PS3 vooral een stuk stiller (had de dikke versie) en hij kan meer bestandsformaten streamen danwel via USB afspelen.
De Oppo speelt tot nu toe alles af, al moet ik het soms op een stickje zetten.
Daarnaast ook nog betere analoge uitgangen, voor als je geen (goede) receiver hebt, maar die heb ik nog niet getest.
en niet geheel onbelangrijk, uitstraling
[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 08-06-2012 22:51 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Welke PS3 heb je? Zoals gezegd had de oude PS3 Phat wat meer issues dan de nieuwe Slim. Zo had de oude PS3 een verbruik van met gemak 160 Watt, ook als je alleen een film aan het kijken bent. Terwijl een Blu-rayspeler niet boven de 35 Watt uit zal komen. Dit zie je niet alleen terug in de stroomrekening, maar ook in de warmte van het apparaat en dus de fannoise. De PS3 kan nogal snel warm worden. Ook had de oude PS3 niet de mogelijkheid om bitstream HD Audio te versturen. Niet dat je daar veel van merkt aangezien LPCM gewoon mogelijk was, maar DTS HD zien op je receiver blijft toch leuk. Qua beeld maakt het eigenlijk niet heel veel uit, de PS3 is namelijk zeker geen slechte speler. Ik merk zelf dat mijn PS3 een wat minder rustig beeld geeft dan mijn Denon Blu-rayspeler (referentiespeler tot 1000 - 1500 euro van een vorige generatie). Het zijn vooral de kleine puntjes die de PS3 mist die een losse speler nu goed op kan vullen. Plus dat een PS3 met HDMI 1.3 geen 3D en HD Audio tegelijk af kan spelen en een dedicated Blu-rayspeler met HDMI 1.4 wel. Maar dat is puur hardwarematig niet mogelijk, dus hierbij is een LG van een paar tientjes al in het voordeel. De PS3 was eerst de beste koop qua Blu-rayspelers, maar de techniek staat niet stil en het apparaat van jaren oud kan het op sommige punten gewoon niet meer opnemen tegen de nieuwere spelers op de markt.pimmedoris schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:08:
Wat maakt een Oppo beter dan andere bluray spelers? Ik gebruik nu een PS3 als BR-speler. In welk opzicht zou ik er met een Oppo (Of Marantz UD5005) op vooruit gaan?
Ik heb een PS3 Slim. Begrijp ik nou goed dat ik binnenkort (als m'n Panasonic P42ST50 binnen is) geen 3D en HD audio tegelijk kan afspelen?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Daarnaast als het ook om CD's spelen gaat dan zal je veel voordeel hebben bij een stand alone BD speler (beetje afhankelijk van welke prijsklasse). Mijn ervaring is dat een PS3 niet echt goed omgaat met CD's en bijvoorbeeld een Oppo staat bekend om zijn goede DAC's en dus analoge uitgangen.
En dan speelt snelheid van het laden nog mee natuurlijk, maar volgens mij is de PS3 daar al heel snel mee.
En dan speelt snelheid van het laden nog mee natuurlijk, maar volgens mij is de PS3 daar al heel snel mee.
Google is er niet echt over uit. Sommige sites beweren dat je 3D en HD Audio tegelijk kan afspelen, anderen weer dat het 3D alleen kan in combinatie met DTS HD en niet met Dolby TrueHD en weer andere sites zeggen dat het alleen kan als je 3D speelt samen met een gewone non-HD track. Echt duidelijker wordt het er niet op...LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:40:
Ik heb een PS3 Slim. Begrijp ik nou goed dat ik binnenkort (als m'n Panasonic P42ST50 binnen is) geen 3D en HD audio tegelijk kan afspelen?
Trouwens, ik heb hem

Kreeg er nog vijf Emotiva-interlinkjes bij ook:

Vanmiddag maar eens op mijn gemak in het kastje zetten en aansluiten.
Verwijderd
Kijk en dat is nog een voordeel van de Oppo tov de PS3; De Oppo heeft 2 HDMI uitgangen, oa vanwege het feit dat veel mensen een receiver hebben die niet 3D capable is. Volgens het boekje van Oppo sluit je HDMI 1 (met de Marvell Qdeo processor) zonder audio-doorvoer aan op wèl 3D capable TV/beamer. Voor de audio sluit je dan HDMI2 aan op je niet 3D capable receiver, voor alleen de audio.LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:40:
Blijft alleen wel apart dat ze niet twee keer een HDMI 1.4 aansluiting hebben gemaakt, HDMI Out 2 is een HDMI 1.3. Op zich heb je ook niet meer nodig, maar voor een apparaat van die prijs had ik toch wel twee keer HDMI 1.4 verwacht (als je receiver geen 2 x HDMI Out heeft bijvoorbeeld). Er zijn spelers van gewone merken als Panasonic die dat zelfs hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:14:
[...]
Kijk en dat is nog een voordeel van de Oppo tov de PS3; De Oppo heeft 2 HDMI uitgangen, oa vanwege het feit dat veel mensen een receiver hebben die niet 3D capable is. Volgens het boekje van Oppo sluit je HDMI 1 (met de Marvell Qdeo processor) zonder audio-doorvoer aan op wèl 3D capable TV/beamer. Voor de audio sluit je dan HDMI2 aan op je niet 3D capable receiver, voor alleen de audio.
Verwijderd
Wel hoor, 2 keer HDMI1.4a. Je kan op allebei de uitgangen 3D uitsturen.FeaR schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:20:
[...]
Blijft alleen wel apart dat ze niet twee keer een HDMI 1.4 aansluiting hebben gemaakt, HDMI Out 2 is een HDMI 1.3. Op zich heb je ook niet meer nodig, maar voor een apparaat van die prijs had ik toch wel twee keer HDMI 1.4 verwacht (als je receiver geen 2 x HDMI Out heeft bijvoorbeeld). Er zijn spelers van gewone merken als Panasonic die dat zelfs hebben.
Dual HDMI v1.4a Outputs - Two assignable HDMI v1.4a outputs are provided to capitalize on the optimum audio and video settings to all old, new, and future HDMI televisions and receivers. With the option of full audio and video output to 2 displays; or dedicate one HDMI for audio, the other for video, it promotes a high quality video and audio for both signal paths. The BDP-93 supports 3D and Deep Color modes on both HDMI output ports.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 11:28 ]
Dank u allen voor de uitleg.
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn PS3 slim. Tja, de DACs zullen beter zijn in de Oppo, maar ik sluit mijn PS3 aan via HDMI op mijn Marantz SR5005 (Inderdaad wel Bitstreaming HD audio). Alle processing vind dan toch plaats in de Marantz en de Oppo lijkt me dan overbodig... Of zie ik dit verkeerd? Ik heb geen 3D TV dus dit is ook niet van belang.
Verder speel ik bijna geen CD's meer af en films stream ik ook niet meer via de PS3, nu mijn laptop ook een HDMI aansluiting heeft. Ik gebruik mijn PS3 alleen nog maar om te gamen en blurays af te spelen.
Dus ik blijf nog maar bij de PS3. Hou ik meer geld over voor een subwoofer binnenkort :-P
@ Fear: Nice! Komt hier nou ook nog de black trim op?
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn PS3 slim. Tja, de DACs zullen beter zijn in de Oppo, maar ik sluit mijn PS3 aan via HDMI op mijn Marantz SR5005 (Inderdaad wel Bitstreaming HD audio). Alle processing vind dan toch plaats in de Marantz en de Oppo lijkt me dan overbodig... Of zie ik dit verkeerd? Ik heb geen 3D TV dus dit is ook niet van belang.
Verder speel ik bijna geen CD's meer af en films stream ik ook niet meer via de PS3, nu mijn laptop ook een HDMI aansluiting heeft. Ik gebruik mijn PS3 alleen nog maar om te gamen en blurays af te spelen.
Dus ik blijf nog maar bij de PS3. Hou ik meer geld over voor een subwoofer binnenkort :-P
Ik lees inderdaad niets over Dolby TrueHD. DTS HD MA is echter sowieso gewoon mogelijk. Zal over een paar weken als de TV binnen is wel even een testje doen en hier rapporteren.FeaR schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:05:
[...]
Google is er niet echt over uit. Sommige sites beweren dat je 3D en HD Audio tegelijk kan afspelen, anderen weer dat het 3D alleen kan in combinatie met DTS HD en niet met Dolby TrueHD en weer andere sites zeggen dat het alleen kan als je 3D speelt samen met een gewone non-HD track. Echt duidelijker wordt het er niet op...
Bron: http://blog.us.playstatio...tm_campaign=update_080911Two updates for all of you enjoying Blu-ray 3D movies on PS3:
* 3D support will now be available when accessing Java-based special features on Blu-Ray
* DTS-HD MA, DTS-HD HR decoding/bit stream output (or lossless audio) will be supported while playing Blu-ray 3D movies.
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 09-06-2012 11:38 ]
Ja, zie onderin z'n post: FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"pimmedoris schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:27:
Verwijderd
Naja, voor mij was het design ook belangrijk:pimmedoris schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:27:
Dank u allen voor de uitleg.

tov

Maar goed, genoeg over dit onderwerp. Zie verder de reviews
En alles staat in/op het kastje 

Toch maar eens een ander meubel zoeken, maar dat kan ik nu op mijn gemak doen aangezien het allemaal wel oké staat. Blokje onder het kastje was nu toch echt wel nodig.
Enige waar ik een beetje aan twijfel is om de middelste plankjes nog iets te laten zakken zodat de AVR-2809 wat meer lucht krijgt. Maar denk dat het wel goed moet gaan omdat de receiver nu niets meer hoeft te versterker en dus relatief koel kan blijven. De Emotiva's zullen toch wat warmer worden en hebben daarom het meeste headroom gekregen. Mocht ik tegen problemen aanlopen ga ik daar mee aan de slag.

Toch maar eens een ander meubel zoeken, maar dat kan ik nu op mijn gemak doen aangezien het allemaal wel oké staat. Blokje onder het kastje was nu toch echt wel nodig.
Enige waar ik een beetje aan twijfel is om de middelste plankjes nog iets te laten zakken zodat de AVR-2809 wat meer lucht krijgt. Maar denk dat het wel goed moet gaan omdat de receiver nu niets meer hoeft te versterker en dus relatief koel kan blijven. De Emotiva's zullen toch wat warmer worden en hebben daarom het meeste headroom gekregen. Mocht ik tegen problemen aanlopen ga ik daar mee aan de slag.
Dan is er een andere Oppo die één keer HDMI 1.3 en één keer HDMI 1.4 Out heeft, was in ieder geval een aparte keuze volgens vele tests. Maar wel leuk spul zo'n Oppo. Helemaal iets als een NuForce-editie. Als ik ooit naar 3D en dus HDMI 1.4 moet dan wordt mijn Blu-rayspeler ook een Oppo. Ben zeer content met mijn huidige Denon, maar de nieuwe modellen doen me niets...Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:22:
[...]
Wel hoor, 2 keer HDMI1.4a. Je kan op allebei de uitgangen 3D uitsturen.
Nice! Nu nog een televisie die je reference blu-rayspeler volledig tot zijn recht laat komen. Een VT50 ofzo (of ST50 als je een budgetlimiet hebt).FeaR schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:47:
[afbeelding]
[...]
Dan is er een andere Oppo die één keer HDMI 1.3 en één keer HDMI 1.4 Out heeft, was in ieder geval een aparte keuze volgens vele tests. Maar wel leuk spul zo'n Oppo. Helemaal iets als een NuForce-editie. Als ik ooit naar 3D en dus HDMI 1.4 moet dan wordt mijn Blu-rayspeler ook een Oppo. Ben zeer content met mijn huidige Denon, maar de nieuwe modellen doen me niets...
VT50 zou ik zo willen kopen, maar dan zit ik weer met maximaal 42" in deze omgeving. Nieuwe TV komt er meteen zodra ik iets voor mezelf heb gevonden, nog eerder dan rears. Weet alleen niet of het dan een 50" VT50 of toch een 65" uit een lagere serie, ST50 ofzo. Zie ik tegen die tijd welLuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:53:
[...]
Nice! Nu nog een televisie die je reference blu-rayspeler volledig tot zijn recht laat komen. Een VT50 ofzo (of ST50 als je een budgetlimiet hebt).
Klinkt goed.FeaR schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:55:
[...]
VT50 zou ik zo willen kopen, maar dan zit ik weer met maximaal 42" in deze omgeving. Nieuwe TV komt er meteen zodra ik iets voor mezelf heb gevonden, nog eerder dan rears. Weet alleen niet of het dan een 50" VT50 of toch een 65" uit een lagere serie, ST50 ofzo. Zie ik tegen die tijd wel
Voor mij is 42" groot genoeg. In mijn omgeving hebben alle mensen nog 32" (ouders, schoonouders, zwager en schoonzus etc). Dus ik wordt wel een beetje met de nek aangekeken. Student en een grotere en kwalitatief vele malen betere televisie (maar dat van de kwaliteit hebben ze niet door).
Dat klinkt als een goede prijs, is er tegenwoordig nog veel verschil tussen LCD en plasma? Heb nu een LCD, maar zo'n 65" ST50 lijkt me ook wel wat (hoewel, kijkende naar de prijs wordt dat eerder een 50"LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:09:
[...]
Klinkt goed.Is dat wat er nu staat ook 42"?
Voor mij is 42" groot genoeg. In mijn omgeving hebben alle mensen nog 32" (ouders, schoonouders, zwager en schoonzus etc). Dus ik wordt wel een beetje met de nek aangekeken. Student en een grotere en kwalitatief vele malen betere televisie (maar dat van de kwaliteit hebben ze niet door).Nu nog wachten tot de ST50 eindelijk leverbaar is. De volgende batch komt pas 9 juli (uit betrouwbare bron binnen Panasonic). Voor 549 euro wacht ik geduldig af.

[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 09-06-2012 16:03 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Plasma is nog steeds superieur wat betreft zwartwaardes en snel bewegende beelden (motion). Vooral in films zie ik bijv. opeens veel meer detail sinds ik van LCD naar Plasma ben overgestapt. De gradaties in zwart is echt super.Shapeshifter schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:03:
[...]
Dat klinkt als een goede prijs, is er tegenwoordig nog veel verschil tussen LCD en plasma? Heb nu een LCD, maar zo'n 65" ST50 lijkt me ook wel wat (hoewel, kijkende naar de prijs wordt dat eerder een 50")...
Sinds de 50-serie van Panasonic is ook de helderheid van Plasma-schermen niet langer lager dan LCD. Dus overdag kijken met veel licht is nu echt perfect te doen.
Mooi hoor

Ook hier nog maar even: prachtige aanwinst weerFeaR schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:05:
[...]
Google is er niet echt over uit. Sommige sites beweren dat je 3D en HD Audio tegelijk kan afspelen, anderen weer dat het 3D alleen kan in combinatie met DTS HD en niet met Dolby TrueHD en weer andere sites zeggen dat het alleen kan als je 3D speelt samen met een gewone non-HD track. Echt duidelijker wordt het er niet op...
Trouwens, ik heb hem
[afbeelding]
[afbeelding]
Kreeg er nog vijf Emotiva-interlinkjes bij ook:
[afbeelding]
Vanmiddag maar eens op mijn gemak in het kastje zetten en aansluiten.
Misschien nog een extra blokje toevoegen? Staat nog wel enigsinds kromFeaR schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:47:
[afbeelding]
Ik heb geen idee hoeveel warmte je emotiva's genereren maar in principe zou de ruimte wel voldoende moeten zijn zolang ze aan de achterkant maar ruimte hebben om de lucht kwijt te kunnen en er niet vlak achter een verwarmingradiator staat of iets dergelijks ^^
Vraag; Is het in jou geval niet veel mooier om een voorversterker te hebben dan je Denon als voorversterker te gebruiken ?
Ziet er overigens erg mooi uit zo ^^
Na heel wat mee lezen hier, post ik ook even mijn bescheiden set-up:
Mijn huidige set-up:
TV: Philips 42PFL7676H met 3D functie
Digibox van telenet, voor de digitale tv
MediaCenter: mac mini met xmbc en enkele plug-ins
Ps3
Reciever: Kenwood KEF-V6080D
Front Speakers: B&W DM 601 S3
Center Speaker: Jamo A3CEN4
Surround Speakers: Artsound AS30
Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Foto's:

Deze set-up werd eerst gekocht als gewone stereo set. Maar ondertussen dus uitgebreid naar 5,1. De volgende update word waarschijnlijk 2 zuilen B&W 683 en de center van B&W HTM61. Dan mogen mijn twee B&W DM 601 S3 's dienst gaan doen als surround. Dit zijn zo wat de verdere plannen voor na de zomer
Mijn huidige set-up:
TV: Philips 42PFL7676H met 3D functie
Digibox van telenet, voor de digitale tv
MediaCenter: mac mini met xmbc en enkele plug-ins
Ps3
Reciever: Kenwood KEF-V6080D
Front Speakers: B&W DM 601 S3
Center Speaker: Jamo A3CEN4
Surround Speakers: Artsound AS30
Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Foto's:

Deze set-up werd eerst gekocht als gewone stereo set. Maar ondertussen dus uitgebreid naar 5,1. De volgende update word waarschijnlijk 2 zuilen B&W 683 en de center van B&W HTM61. Dan mogen mijn twee B&W DM 601 S3 's dienst gaan doen als surround. Dit zijn zo wat de verdere plannen voor na de zomer
Het kromme komt door de foto. Kastje is honderd procent waterpas. Blokje wat er onder ligt is tot op de millimeter opgemeten om perfect te passen.W.Zijlstra. schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:54:
[...]
Misschien nog een extra blokje toevoegen? Staat nog wel enigsinds krom![]()
Ik heb geen idee hoeveel warmte je emotiva's genereren maar in principe zou de ruimte wel voldoende moeten zijn zolang ze aan de achterkant maar ruimte hebben om de lucht kwijt te kunnen en er niet vlak achter een verwarmingradiator staat of iets dergelijks ^^
Vraag; Is het in jou geval niet veel mooier om een voorversterker te hebben dan je Denon als voorversterker te gebruiken ?
Ziet er overigens erg mooi uit zo ^^
Kastje is aan de voor- en achterkant geheel open, dus de warmte moet geen probleem zijn. Heb nu flink lopen stressen met de Denon en die wordt ook helemaal niet warm, dus ik laat het lekker zo staan. Ik gebruik ook nooit de volle potentie van de Emotiva's, mede daardoor worden ze niet warm. Want het blijven A/B's met een 1200 VA-voeding.
Pre/pro moet er nog komen, maar wilde eerst de eindversterking compleet hebben. Meteen een processor kopen heb je niet zo veel aan zonder eindversterkers. Dus vandaar dat het de laatste stap wordt. Weet alleen nog niet welke het moet worden. AV7005 van Marantz staat me niet echt aan, maar die komen wellicht met een AV8007 en AV9007. Eens zien wat dat wordt. Al gaan er ook geruchten dat die laatste richting de Denon AVP-A1HD van Denon gaat en dan gaan we dus richting de 7000 - 8000 euro. Geen leuke prijzen meer. Dus grote kans dat het iets van een Onkyo of Integra wordt. Maar dan moeten die wel eerst met een nieuwe processor komen die ook de dingen als HDMI op Zone 2 heeft zoals de andere merken hebben. Want de PR-SC5509 van Onkyo en de Integra DHC-80.3 lopen al weer achter. XMC-1 van Emotiva is sowieso out of the question, vind daar het aantal blauwe LEDjes te veel
Enne, thx natuurlijk
Met een nieuwe audio upgrade maar eens foto's van m'n bureausetup 

- Philips HTR9900 speakers (Peerless HDS106 woofers met Vifa XT25SC90 tweeters)
- Arcam AVR300 receiver
- BK Gemini II subwoofer (downfiring 10")
- AKG K240DF hoofdtelefoon
Ik ben nog bezig met filterverbeteringen aan de speakers want dat kan echt beduidend beter dan wat Philips heeft ontworpen, maar verder denk ik dat er voorlopig niks gaat veranderen want ik ben erg tevreden

- Arcam AVR300 receiver
- BK Gemini II subwoofer (downfiring 10")
- AKG K240DF hoofdtelefoon
Ik ben nog bezig met filterverbeteringen aan de speakers want dat kan echt beduidend beter dan wat Philips heeft ontworpen, maar verder denk ik dat er voorlopig niks gaat veranderen want ik ben erg tevreden

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb een PS3 Fat en sinds kort een Marantz UD5005.. Bij bluray en gestreamde MKV's merk ik weinig verschil in beeldkwaliteit.. Bij de geluidskwaliteit van films is de Marantz licht in het voordeel.. Maar als je een cd in de Marantz stopt, of zelfs een usb stick, maakt ie gehakt van de PS3. wat een verschil zeg! Ook gestreamde mp3's klinken beter op de Marantz.. Je kunt je afvragen of je voor dit verschil een compleet nieuwe BR speler moet kopen, je kunt bijv ook een Marantz CD6004 met usb aansluiting kopen.. maar Ik heb iig geen seconde spijt gehad van de UD5005!pimmedoris schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:08:
Verwijderd
ligt wat aan de kwaliteit van de DAC in het toestel.
Beide toestellen hebben wss wel een SPDIF uitgang, dus dan wordt er helemaal geen gehakt gemaakt.
De externe dac maakt dan de kwaliteit
Voor video is het natuurlijk een ander verhaal ..
Beide toestellen hebben wss wel een SPDIF uitgang, dus dan wordt er helemaal geen gehakt gemaakt.
De externe dac maakt dan de kwaliteit
Voor video is het natuurlijk een ander verhaal ..
Als je Bluray kijkt gebruik je denk ik geen SPDIF, dan heb je namelijk alleen DD en DTS, DTS-HD en de andere formaten gaan alleen over HDMI.
Neem aan dat de DAC van je receiver die taken dan overneemt, onafhankelijk van SPDF/HDMI argument?Bierkameel schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:44:
Als je Bluray kijkt gebruik je denk ik geen SPDIF, dan heb je namelijk alleen DD en DTS, DTS-HD en de andere formaten gaan alleen over HDMI.
Mijn receiver heeft geen hdmi (al wat ouder), en zowel het geluid van m'n mediaspeler en de ps3 laat ik via spdif binnenkomen op de receiver.Bierkameel schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:44:
Nu moet ik zeggen dat de tv weigerde geluid van de ps3 over hdmi af te spelen. Maar dat is niet de reden dat het zo aangesloten is
My middle finger salutes you.
Mooie speakers om te zien zeg. Eye candy!Exirion schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:18:
*knip*
*knip*
Vraagje;
een aantal mensen hier hebben een apparaat om het signaal van de afstandsbediening "door" een dicht deurtje te laten gaan. Is een kastje wat het signaal buiten het meubel opvangt en het in het meubel weer uitzend. Hoe heet zo'n ding en heeft iemand een tip voor een goede?
een aantal mensen hier hebben een apparaat om het signaal van de afstandsbediening "door" een dicht deurtje te laten gaan. Is een kastje wat het signaal buiten het meubel opvangt en het in het meubel weer uitzend. Hoe heet zo'n ding en heeft iemand een tip voor een goede?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Thanks
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
is er mbt een ir repeater een tip. Wat is een leuk, goedwerkend betaalbaar apparaat.
alvast bedankt
zoiets: http://www.cjonline.nl/contents/nl/p1994.html ?
alvast bedankt
[ Voor 22% gewijzigd door r.brands op 11-06-2012 12:01 ]
En dan zou mijn set overkill zijn met twee eindversterkers... Dan is een Arcam AVR300 voor de studeerkamer met slechts twee Philips speakers er aan toch wat erger als je het mij vraagtExirion schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:18:
- Arcam AVR300 receiver
Nou, Philips heeft een aantal zeer goede luidsprekers gemaakt die zich absoluut kunnen meten met veel duurdere luidsprekers van de bekendere luidsprekermerken. Deze horen daar ook bij, net als o.a. de Legend serie in de jaren 90.
If it ain't broken, tweak it!
FeaR kent die speakers dus dat weet hij. Hij doelt vooral op het vermogen in verhouding tot de speakers denk ikFatalError schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:39:
Nou, Philips heeft een aantal zeer goede luidsprekers gemaakt die zich absoluut kunnen meten met veel duurdere luidsprekers van de bekendere luidsprekermerken. Deze horen daar ook bij, net als o.a. de Legend serie in de jaren 90.
Afgelopen weekend eindelijk mijn 5.1 set compleet zoals ik hem al zo lang gedachten had.
Canton Chrono SL serie
Mijn rears zijn eindelijk binnen en opgehangen dmv een Ikea boekenplankje. Bedankt voor de tip Kiefdelicious.
KiefDelicious in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Canton Chrono SL 510.2

13tha1pi in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Canton Chrono SL serie
Mijn rears zijn eindelijk binnen en opgehangen dmv een Ikea boekenplankje. Bedankt voor de tip Kiefdelicious.
Canton Chrono SL 510.2

[ Voor 9% gewijzigd door wolverine3141 op 11-06-2012 15:23 ]
wat is dat apparaat wat onderin de kast hangt?Exirion schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:18:
Dat dusExirion schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:42:
[...]
FeaR kent die speakers dus dat weet hij. Hij doelt vooral op het vermogen in verhouding tot de speakers denk ikDe Arcam heeft een 1200VA voeding om 7 speakers van genoeg vermogen te kunnen voorzien, en dat is aardig ruim bemeten voor 2 speakers
De Roland JV1080
Kun je zelf je muziek maken
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
beste mensen
eindelijk mijn set compleet en zal hem hier even wat foto's postren.

Denon 1910
denon Blu ray 1611
Usher 6311cp front
Usher x-616 center
Usher Stands gevuld met schelpenzand
Usher x-718 rears
BK xxl400 subwoofer.
canare 4S8 bekabeling
Xbox 360
Panasonic TX50vt20
eindelijk mijn set compleet en zal hem hier even wat foto's postren.

Denon 1910
denon Blu ray 1611
Usher 6311cp front
Usher x-616 center
Usher Stands gevuld met schelpenzand
Usher x-718 rears
BK xxl400 subwoofer.
canare 4S8 bekabeling
Xbox 360
Panasonic TX50vt20
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 17:43 ]
Mjah, maar hij staat er vooral nog omdat het een klassieker is. Bijna alles is inmiddels naar softsynth DAW's zoals Reason en Ableton overgegaan.
Mooie sets zie je hier voorbij komen zeg! pff
Hier dan maar mijn setje vanuit mijn zitpositie:

Bronnen: Sonos connect i.c.m. synology 212j 4TB server en marantz cd speler Cd5003
Versterker: Marantz PM7003
Speakers + stands: 2 x B&W 685 speaker met B&W Fs-700cm speakerstands
Subwoofer: KEF PSW1000.2
Platenspeler: Dual 505-2
TV + decoder: Sony 32v2500 en Cisco hdd recorder
In de slaapkamer heb ik de Sonos Play:5
Hier dan maar mijn setje vanuit mijn zitpositie:

Bronnen: Sonos connect i.c.m. synology 212j 4TB server en marantz cd speler Cd5003
Versterker: Marantz PM7003
Speakers + stands: 2 x B&W 685 speaker met B&W Fs-700cm speakerstands
Subwoofer: KEF PSW1000.2
Platenspeler: Dual 505-2
TV + decoder: Sony 32v2500 en Cisco hdd recorder
In de slaapkamer heb ik de Sonos Play:5
Na jaren dit forum te hebben gevolgd heb ik eindelijk ook eens de mouwen omhoog getrokken om mijn nieuw appartement onder handen te nemen.
Er komt meer info met fotomateriaal maar momenteel zal het een preview worden. Want ik moet nog paar dingen afwerken.
Momenteel ziet het er zo uit.

Audio apperatuur:
Reciver: Onkyo TX-SR608
Headphone: Sennheiser RS 120 Wireless
Center: KEF Q9c
Front: KEF iQ90
Back: KEF iQ3
Front high: Mission M30i
Sub: Visonik 8.2 Sub
Videoapperatuur:
TV: Panasonic TX-32LXD70
Mediacenter/PC: AMD X4 in Antec Micro Fusion (In kast)
NAS: Synology DS-409 (In kast)
Game: Playstation 3 (In kast)
Niet slecht lijkt me zo.
Er komt meer info met fotomateriaal maar momenteel zal het een preview worden. Want ik moet nog paar dingen afwerken.

Audio apperatuur:
Videoapperatuur:
Niet slecht lijkt me zo.
die heb ik ook, heeft een hele tijd prima gewerkt. Ik weet nog niet zeker of ik hem in mijn volgende kast ook weer aansluit, maar dat is omdat de VSX-2021 via een app te bedienen is.r.brands schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:57:
is er mbt een ir repeater een tip. Wat is een leuk, goedwerkend betaalbaar apparaat.
alvast bedankt
Dank!weertenaar schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:37:
[...]
die heb ik ook, heeft een hele tijd prima gewerkt. Ik weet nog niet zeker of ik hem in mijn volgende kast ook weer aansluit, maar dat is omdat de VSX-2021 via een app te bedienen is.
Zalige stoel hé! Heb 'm ook13tha1pi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:21:
Afgelopen weekend eindelijk mijn 5.1 set compleet zoals ik hem al zo lang gedachten had.![]()
Canton Chrono SL serie
Mijn rears zijn eindelijk binnen en opgehangen dmv een Ikea boekenplankje. Bedankt voor de tip Kiefdelicious.KiefDelicious in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Canton Chrono SL 510.2
Second that, ben ook op zoek naar een nieuwe/sterke!Ixtli schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:21:
[...]
Zalige stoel hé! Heb 'm ookVanwaar komt je zetel?
Voordat je direct de nieuwste serie wilt hebben van B&W, zou ik je als ik jou was eens goed gaan verdiepen in de vergelijking tussen de 683 en de B&W DM603S3. Velen zijn ervan overtuigd dat de 603 S3 beter klinken dan de 683. De 683 is namelijk compleet anders dan de 603 S3, vandaar ook de compleet andere naam.(ook marketing natuurlijk). Ik zeg dit omdat de 603 S3 niet alleen (veel!, aangezien er nog 3 moeten komen) goedkoper zullen zijn, maar ze natuurlijk veel mooier staan bij jouw rears. Bovendien kun je het overgebleven geld dan mooi investeren in een eventuele reciever upgrade. Ik denk dat je ze tweedehands koopt aangezien het een verouderde serie is? Dan zou je de 603 S3 én de lcr 600 s3 wel moeten kunnen vinden onder de €600,-. Is natuurlijk wel leuk iedere dag in de gaten houden of de goede kleur een keer verkocht wordt!frederick130391 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:57:
...Bericht...
@Fear in een ander bericht. Ik las ergens dat jij prioriteit gaf aan een TV-upgrade boven een upgrade van je rears? Waarom als ik vragen mag, de rears die je noemden staan toch totaal niet in contrast met de rest? IMHO gaat verbetering van geluid altijd boven die van het beeld. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe groot jouw TV is, op sommige afstanden is een TV namelijk gewoon écht te klein, wat het verhaal namelijk anders maakt.
Even een slechte foto van hoe mijn apparatuur er nu bij staat met de Oppo. Zoals te zien neigt mijn kastje wel wat door te zakken, ondanks de 2 buisjes 

Hej.. Nog een set met IQ90 en de center Q9C!sn33ky schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:28:
Na jaren dit forum te hebben gevolgd heb ik eindelijk ook eens de mouwen omhoog getrokken om mijn nieuw appartement onder handen te nemen.
[afbeelding]
Audio apperatuur:
Videoapperatuur:
Niet slecht lijkt me zo.
Zalige speakers!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Tijd om je audiomeubel te matchen met de gemiddelde prijs van je apparatuur.Martijn1990 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:08:
Even een slechte foto van hoe mijn apparatuur er nu bij staat met de Oppo. Zoals te zien neigt mijn kastje wel wat door te zakken, ondanks de 2 buisjes
[afbeelding]
Gewoon opvullen met blokjes hout, werkt hier ook. Houd je weer geld over om andere spullen te kopen in plaats van een nieuw meubelMartijn1990 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:08:
[afbeelding]

Ik dacht dat jij anders wel een nieuw meubel wilde in een nieuw huisje waar plek was.FeaR schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:00:
[...]
Gewoon opvullen met blokjes hout, werkt hier ook. Houd je weer geld over om andere spullen te kopen in plaats van een nieuw meubel
Klopt, maar dat duurt nog wel even. En vind het zonde om iets custom te (laten) maken voor een paar maanden. En denk dat voor Martijn wel hetzelfde zal gelden.LuPo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:45:
[...]
Ik dacht dat jij anders wel een nieuw meubel wilde in een nieuw huisje waar plek was.
Al moet ik wel zeggen dat het me verbaasd dat het meubel van Martijn relatief ver doorbuigt. Er staat niet iets extreem zwaars in het midden, de apparatuur staat relatief ver de hoeken in/op en qua dikte lijken de leggers toch behoorlijk fors. Of zijn die dingen hol?
[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 12-06-2012 22:56 ]
Da's toch zo'n IKEA papieren ding? Niet gelijk het toppunt van stevigheid.
Maar goed: niet miepen, blokjes plaatsen en door gaan mooi spul neer te zetten.
Maar goed: niet miepen, blokjes plaatsen en door gaan mooi spul neer te zetten.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Het is inderdaad een kartonnen honingraat structuur die erin zit, dus niet massief hout. Ik kijk het nog even aan, of het niet erger word en andere misschien eens kijken voor een mooi rack, heeft ook altijd wel wat vind ik. Qua apparatuur zit ik voorlopig wel even goed vind ik
Bij een bepaalde breedte (dus ook die van jou) wordt er bij de nieuwe modellen iig in het midden ook een steun geplaatst (onderkant tot onderste plank in het midden). Bij jou ontbreekt die, dus hebben die 2 staafjes ook totaal geen nut. Wil je meer stevigheid kan je als eerste in het midden helemaal onderaan wat toevoegen van een pootje of iets dergelijksMartijn1990 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 07:37:
Het is inderdaad een kartonnen honingraat structuur die erin zit, dus niet massief hout. Ik kijk het nog even aan, of het niet erger word en andere misschien eens kijken voor een mooi rack, heeft ook altijd wel wat vind ik. Qua apparatuur zit ik voorlopig wel even goed vind ik
Racks zijn ook zeer mooi, alleen wel flink aan de prijs voor een goede. Sowieso vind ik het wegwerken van kabels bij lang niet alle racks even netjes te doen. Toch jammer. Maar een toren van apparatuur is wel imposantMartijn1990 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 07:37:
Dat is niet waar. Als de paaltjes goed vastzitten zorgt het ervoor dat het gewicht verdeelt wordt. Bijvoorbeeld wanneer op de bovenste plank erg veel zware apparatuur staat en op de onderste géén, zal de bovenste plank minder buigen met paaltjes dan zonder. Wel buigt met paaltjes de ondersteplank dan ook, ondanks dat er geen zware apparatuurzou staan, i.t.t. een model zonder paaltjes. Ook zorgen de paaltjes ervoor dat het meubel een heel stuk steviger is bij het verplaatsen o.i.d. het zal veel minder snel wankel zijn, omdat de onderdelen beter bevestigd zijn.Hogader schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:52:
[...]
Bij een bepaalde breedte (dus ook die van jou) wordt er bij de nieuwe modellen iig in het midden ook een steun geplaatst (onderkant tot onderste plank in het midden). Bij jou ontbreekt die, dus hebben die 2 staafjes ook totaal geen nut. Wil je meer stevigheid kan je als eerste in het midden helemaal onderaan wat toevoegen van een pootje of iets dergelijks
De bureaustoel komt van Ikea. Geen verkeerde stoel idd.Ixtli schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:21:
[...]
Zalige stoel hé! Heb 'm ookVanwaar komt je zetel?
Wel ga ik deze een keer vervangen naar een meer ergonomische. Ik heb veel de nijging om te gaan liggen in deze stoel.
Voor het geld is het de beste bureaustoel die ik kon vinden. Goede ondersteuing in de rug maar toch comfortabel en hij ziet er nog best aardig uit.
Totaal geen nut was idd een tikkeltje overdreven. Echter zorgen die paaltjes nu dat het de onderste plank mee door gaat buigen. Zou je tussen de onderste plank en de grond in het midden wat versteviging aanbrengen (bijv een pootje), dan kan je het doorbuigen simpel tegengaan.Bierdopje120 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:42:
[...]
Dat is niet waar. Als de paaltjes goed vastzitten zorgt het ervoor dat het gewicht verdeelt wordt. Bijvoorbeeld wanneer op de bovenste plank erg veel zware apparatuur staat en op de onderste géén, zal de bovenste plank minder buigen met paaltjes dan zonder. Wel buigt met paaltjes de ondersteplank dan ook, ondanks dat er geen zware apparatuurzou staan, i.t.t. een model zonder paaltjes. Ook zorgen de paaltjes ervoor dat het meubel een heel stuk steviger is bij het verplaatsen o.i.d. het zal veel minder snel wankel zijn, omdat de onderdelen beter bevestigd zijn.
Tegenwoordig staat er bij de ikea tv-meubels dat meubels van 60cm breed 4 poten hebben en breder (dus 120cm ofzo) er 5 hebben. 4 in de hoeken en 1 in het midden.
Asap btw ook wat fotot's van mijn setup nu hij zo goed als geheel compleet is. Het enige probleem is de rommel in de rest van de kamer, maar die moet ik maar sneaky verbergen op de foto's
Ik had het eigenlijk over je sofa / hoekbank.13tha1pi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:02:
[...]
De bureaustoel komt van Ikea. Geen verkeerde stoel idd.
Wel ga ik deze een keer vervangen naar een meer ergonomische. Ik heb veel de nijging om te gaan liggen in deze stoel.
Heeft Ikea eigenlijk een degelijk TV-meubel? Alles is max 50" (betrouwbaarheid?) en je hoort (ziet) vaak dat ze het geadverteerde gewicht niet aankunnen. Ik wil een P55ST50 erop zetten. Die Lack vond ik wel mooi uitzien, maar na de foto van Martijn...
Zo'n zware en grote tv vind ik echt een no-go op zo'n Ikea meubel. Ik heb hem zelf ook gehad maar toen ik mijn 50'' samsung plasma tv kocht durfde ik het niet aan om hem op dat Lack meubel te zetten. Hij boog meteen door ondanks de metalen steun in het midden.Ixtli schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:27:
[...]
Ik had het eigenlijk over je sofa / hoekbank.
Heeft Ikea eigenlijk een degelijk TV-meubel? Alles is max 50" (betrouwbaarheid?) en je hoort (ziet) vaak dat ze het geadverteerde gewicht niet aankunnen. Ik wil een P55ST50 erop zetten. Die Lack vond ik wel mooi uitzien, maar na de foto van Martijn...
Dit is de reden dat ze zo ''zwak'' zijn.

Wat wel een degelijk meubel is met een massief blad is de Ikea Besta Burs.
[ Voor 9% gewijzigd door Birdie_NL op 13-06-2012 10:57 ]
De lack serie, welke voornamelijk bestaat uit de honinggraat structuur is ook niet bedoeld als tv tafel (meubel), maar vooral als erbij bedoeld. Tv meubel series zijn vooral de Besta en in iets mindere maten de Hemnes en Expedit, waar die laatste vooral als opslag meubel dient.brndst schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:51:
[...]
Zo'n zware en grote tv vind ik echt een no-go op zo'n Ikea meubel. Ik heb hem zelf ook gehad maar toen ik mijn 50'' samsung plasma tv kocht durfde ik het niet aan om hem op dat Lack meubel te zetten. Hij boog meteen door ondanks de metalen steun in het midden.
Dit is de reden dat ze zo ''zwak'' zijn.
[afbeelding]
Wat wel een degelijk meubel is met een massief blad is de Ikea Besta Burs.
Vooral de besta serie is gewoon zeer stevig (spaanplaat, hardboard, folie, honingraat-vormige vulling van kringlooppapier, polypropeen) (merk je ook aan het gewicht) en kan met gemakt de flinke tv's aan. Heb zelf nu een Besta Jagra, welke mij door de plundra en personeelskorting maar 23 euro heeft gekost (van 99,95 naar 29,95 door plundra)
Kwa maximale tv maat staat er op de etiketten altijd de maat voor beeldbuis tv's. Bij moderne lcd, led en plasma tv's is het vlak waar de tv op staat (de voet) niet net zo groot als de tv zelf en kan er dus ook een groter model op staan.
Gewicht van tv's ligt meestal niet veel hoger dan 20 kg, dus als een meubel al zeker 100 kg kan houden (besta), dan zit je gewoon goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Hogader op 13-06-2012 11:14 ]
Een beetje TV zal nog wel gaan, maar een leuke receiver en/of wat versterkers en ook bij dat meubel houd ik mijn hart vast...Hogader schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:10:
[...]Vooral de besta serie is gewoon zeer stevig (spaanplaat, hardboard, folie, honingraat-vormige vulling van kringlooppapier, polypropeen) (merk je ook aan het gewicht) en kan met gemakt de flinke tv's aan. Heb zelf nu een Besta Jagra, welke mij door de plundra en personeelskorting maar 23 euro heeft gekost (van 99,95 naar 29,95 door plundra)
(Ja ook de Besta Jagra meubel heb ik gehad) Eigenlijk hetzelfde liedje na een tijdje..de topplaat begon zodra je er een beetje op drukte, te kraken. oftewel..je hoorde dat karton waarmee het geheel opgebouwd is.Hogader schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:10:
[...]
De lack serie, welke voornamelijk bestaat uit de honinggraat structuur is ook niet bedoeld als tv tafel (meubel), maar vooral als erbij bedoeld. Tv meubel series zijn vooral de Besta en in iets mindere maten de Hemnes en Expedit, waar die laatste vooral als opslag meubel dient.
Vooral de besta serie is gewoon zeer stevig (spaanplaat, hardboard, folie, honingraat-vormige vulling van kringlooppapier, polypropeen) (merk je ook aan het gewicht) en kan met gemakt de flinke tv's aan. Heb zelf nu een Besta Jagra, welke mij door de plundra en personeelskorting maar 23 euro heeft gekost (van 99,95 naar 29,95 door plundra)
Kwa maximale tv maat staat er op de etiketten altijd de maat voor beeldbuis tv's. Bij moderne lcd, led en plasma tv's is het vlak waar de tv op staat (de voet) niet net zo groot als de tv zelf en kan er dus ook een groter model op staan.
Gewicht van tv's ligt meestal niet veel hoger dan 20 kg, dus als een meubel al zeker 100 kg kan houden (besta), dan zit je gewoon goed.
Ondanks dat volgens jou de meeste tv's rond de 20kg zitten, weegt mijn tv 46 kg en dit kan het meubel gewoon niet aan.
Na al dat geëxperimenteer ben ik uitgekomen bij de Ikea Friel tv meubel, dit meubel verkochten ze 3 jaar geleden voor het laatst bij Ikea. (Toen de meubels nog een metalen frame als basis hadden)
(Afbeelding is niet van mij)

Mijn nieuwe tv (Samsung UE40ES5500) weegt zon 12 kg. Met 46 kg moet je wel een oude beeldbuis bedoelen.brndst schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:20:
Ondanks dat volgens jou de meeste tv's rond de 20kg zitten, weegt mijn tv 46 kg en dit kan het meubel gewoon niet aan.
Heb je geld voor duizende euro's aan receivers en versterkers dan heb je meestal ook wel geld voor een meubel die boven de 100 euro kost. Verder heb ik er vertrouwen in dat het meubel de 100kg kan houden, wat best wel wat moeite kost om zoveel gewicht te bereiken.FeaR schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:16:
Een beetje TV zal nog wel gaan, maar een leuke receiver en/of wat versterkers en ook bij dat meubel houd ik mijn hart vast...
[ Voor 43% gewijzigd door Hogader op 13-06-2012 11:46 ]
Nee,Hogader schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:37:
[...]
Mijn nieuwe tv (Samsung UE40ES5500) weegt zon 12 kg. Met 46 kg moet je wel een oude beeldbuis bedoelen.
Ach, hang je TV gewoon aan de muur, dan heb je het probleem voor de kast ook niet meer.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Als je nog verder wil met je meubel, zijn er twee oplossingen om je meubel de last beter te laten dragen:Martijn1990 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:08:
[afbeelding]
- Plaats ook pootjes in het midden onder de onderste plank. Het gewicht wordt zo via de buisjes doorgegeven naar de onderste plank en deze extra pootjes naar de vloer. De hoogte van de extra pootjes afmeten aan de zijkant van de plank (het midden is duidelijk verzakt = poot wordt te kort).
- Bevestig een plaat over de gehele achterzijde van je meubel. Hierbij moet je de hele plaat rond verspijkeren voor optimaal resultaat. Ook moet je -liefst ronde- gaten voor kabels aanbrengen.
[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 13-06-2012 14:44 ]
De hoekbank komt van De bommel meubelen.
Ik heb een Besta bank en daar heeft 4 jaar lang een 32" CRT op gestaan, zonder doorzakkenIxtli schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:27:
[...]
Ik had het eigenlijk over je sofa / hoekbank.
Nu staat er een 47" LED LCD en ook dat zakt echt niet door
Stevig genoeg die Besta's, ik zou er zelf zo op gaan zitten met mijn 95 kilo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
99% van de huishoudens heeft ook geen dikke reciever én wat versterkers. Heb je een dikke TV ca 20kg met een beest van een versterker van 50kg, heb je als nog 30kg over! Voor die ene procent die wel over de 100kg heen komt voor audioapparatuur valt de prijs van een meubel wel te verwaarlozen bij de apparatuur.FeaR schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:16:
[...]
Een beetje TV zal nog wel gaan, maar een leuke receiver en/of wat versterkers en ook bij dat meubel houd ik mijn hart vast...
Het gaat ook helemaal niet om de prijs en het wel of niet over hebben voor een duurder meubel. Meer dat ik dat kastje van 100 euro welke 100 kilo aan zou moeten kunnen het niet zie trekken. Er is überhaupt geen ruimte voor zo veel apparatuur, dus dat scheelt weer...Bierdopje120 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:50:
[...]
99% van de huishoudens heeft ook geen dikke reciever én wat versterkers. Heb je een dikke TV ca 20kg met een beest van een versterker van 50kg, heb je als nog 30kg over! Voor die ene procent die wel over de 100kg heen komt voor audioapparatuur valt de prijs van een meubel wel te verwaarlozen bij de apparatuur.
Ik heb het volgens mij nog nooit gezegd Fear, maar bedankt dat jij zei dat de 2808 + eindversterker combi geen duidelijk groot verschil maakt in verhouding tot alleen 2808. Ik was sterk overtuigd dat ik maar twee monoblokken/stereo eindversterker moest kopen om mijn stereobeeld te verbeteren, welke m.i. nog wel verbetering in zit nadat ik een nieuwe Marantz stereoversterker heb gehoord van ca. €250 op mijn oude fronts (de vorige serie van mijn houdige B&W 603). Ik was al lange tijd opzoek op marktplaats naar het aanbod en kon er maar niet achterkomen hoe ik nou weet wat een goede is, behalve wat reviews. Maar een vergelijjking met mijn huidige versterker is er nooit gemaakt, welke volgens mij aardig dicht in de buurt komt van de jouwe. Dankzij jou blijft het dus nog maar mooi even op mijn bankrekening staan, misschien totdat ik een TV gevonden heb voor op kamers
[ Voor 3% gewijzigd door Bierdopje120 op 14-06-2012 15:22 ]
Een groot verschil is het inderdaad niet. Heb het idee dat het laag wat meer naar voren komt, maar het is zeker niet dat ik mijn speakers niet meer herkende na het plaatsen van de eindversterkers. Komt natuurlijk ook omdat alleen vermogen lang niet alles is. Ben daarom ook zeer benieuwd wat er gebeurt als ik de AVR-2809 vervang voor een echte processor. Hoorde via-via dat Marantz aan een AV8007 (en AV9007) werkt, eens zien wat dat gaat kosten. Volgens velen ga je dan pas echt verschil merken, omdat de processing meer invloed heeft dan de versterking. Blijft een feit dat je voor > 4.000 euro (prijs waar je snel aan zit met pre/pro + eindversterkers) ook een hele mooie receiver kan kopen. Overigens is 250 euro nog best te doen om eens een eindversterker te proberen, ik had ook niet meteen dit soort bedragen uitgegeven als ik niet honderd procent zeker was dat ik naar losse componenten wilde.
Black Trim is overigens in Nederland gearriveerd, dus morgen of zaterdag kan ik de XPA's aan gaan kleden
Black Trim is overigens in Nederland gearriveerd, dus morgen of zaterdag kan ik de XPA's aan gaan kleden
Nouja €250 euro is inderdaad relatief gezien met ook mijn set niet bijzonder veel, maar ik vind het toch net wel weer aan de hoge kant om maar even wat te proberen. Dan kan ik natuurlijk marktplaats proberen met in mijn achterhoofd, wat ik koop voor het geld moet ik in theorie ook kunnen verkopen voor het geld als ik het natuurlijk niet stuk maak en niet jaren houd, maar toch is er iets wat mij tegenhoud. Ondanks mijn grote behoefte (eerder lust) naar een upgrade denk ik toch dat het mijn gezonde verstand is die zegt dat het niet nodig is omdat ik in feite al een prachtige set heb, m.i.
Oké wat ben ik van plan.
de Onkyo speakers links en recht opzij wil ik vervangen voor Heco Victa 601 (zuil)
gaat dat voor de geluids bubble geen probleem zijn?
of gaat ik dan meer het geluid van opzij ervaren?
misschien maakt het ook niks uit, dat is dus het punt dat ik niet weet!
de reden dat ik de front heco's niet doorschijf naar opzij is dat ik er dan nog iets voor er onder moet kopen waar het nu op de kast naast de tv staat.
Wat is er aanwezig
Panasonic 42'' (TX-P42G20E)
Onkyo TX-SR508
Center Heco Victa 101
Front Heco Victa 301
Rear Side Onkyo SKF-528 > Heco Victa 601 (zuil) ter vraagstelling
Rear Back Onkyo SKR-528
Subwoofer SKW-501
DVDspeler DV-SP406
BDspeler Panasonic DMP-BD80
Onkyo CBX-300 (speakerdock)
de Onkyo speakers links en recht opzij wil ik vervangen voor Heco Victa 601 (zuil)
gaat dat voor de geluids bubble geen probleem zijn?
of gaat ik dan meer het geluid van opzij ervaren?
misschien maakt het ook niks uit, dat is dus het punt dat ik niet weet!

de reden dat ik de front heco's niet doorschijf naar opzij is dat ik er dan nog iets voor er onder moet kopen waar het nu op de kast naast de tv staat.
Wat is er aanwezig
Panasonic 42'' (TX-P42G20E)
Onkyo TX-SR508
Center Heco Victa 101
Front Heco Victa 301
Rear Side Onkyo SKF-528 > Heco Victa 601 (zuil) ter vraagstelling
Rear Back Onkyo SKR-528
Subwoofer SKW-501
DVDspeler DV-SP406
BDspeler Panasonic DMP-BD80
Onkyo CBX-300 (speakerdock)
PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst
Het lijkt mij compleet onzinnig om 'stevigere' speakers op je rears te zetten dan op de fronts. Investeer dan iets meer en zet dan de 601 als front en de 301 als rear. Uiteraard kun je hier op vooruitlopend wel tijdelijk de 601 als rear inzetten, maar het is wel wat vreemd.
Life is not about specs, it is about joy!
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic