Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.810 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Reiben schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:35:
[...]
Mooi ingericht, zou het zelf gekozen kunnen hebben! (behalve die dooie koe op de grond dan)

Waar komt dat kastje vandaan en heeft ie lades, deurtjes of kleppen?
Thnx! Die dooie koe op de vloer past precies bij de vloer en 'kleed' het een beetje aan.
Het tv-meubel, de driepootlamp en barkrukken komen bij Zen lifestyle in Wijchen vandaan.
Het tv-meubel KAN ook aan de muur hangen, maar dat vond m'n vriendin dan weer geen goed plan.
De buitenste 2 zijn laden, de 2 middelste zijn klapdeurtjes.
RoaDHouse schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:37:
@swordfish103
Weet je zeker dat je de TV aan de muur gaat bevestigen ? ..... zoals het nu staat is het erg mooi :) ik heb dezelfde tv en heb hem ook aan de muur bevestigd, maar zoals als ik het nu bij jou zie heb ik er spijt van.
Aan de muur is tegenwoordig zo standaard.
Dankjewel, het misstaat inderdaad zeker niet zo met de tv op het dressoir.
Maar hij komt wel zeker aan de muur te hangen, ik heb de beugels al binnen. Dat vult de wand wat meer aan en bovendien staat de tv nu iets te laag, vooral als je lekker onderuit op de bank hangt ;)
Nadeel is dat die dan iets verder weg hangt, en dus kleiner lijkt.

Maar ALS ik ga upgraden naar surround, dan moet inderdaad de center er onder komen zoals d-e-n zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door swordfish103 op 10-05-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Maar ophangen is wel praktisch. En je kan dan je center er eventueel nog onder zetten. Die wil ik namelijk niet in mijn (zoveel mogelijk dichte) meubel.

D-e-n in "Het grote Audiomeubel topic!"

ps.
@swordfish103
Niet helemaal audio of home cinema: maar waar heb je die lampen boven de eethoek vandaan?

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 10-05-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Ziet erg goed uit Swordfish! Ben het echter wel eens met Reiben wat betreft de dooie koe ;)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
@swordfish103

Prachtige versterker, prachtige vloer en prachtige kat! Inrichting strak en toch best gezellig...

Wordt wel een uitdaging om een receiver te vinden die een vergelijkbare kwaliteit en muzikaliteit bezit in vergelijking met je huidige versterking. Al enig idee wat voor iets dat gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
Thecola schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:14:
Ziet erg goed uit Swordfish! Ben het echter wel eens met Reiben wat betreft de dooie koe ;)
Hahaha, we hebben ook nog een hoogpolig kleed/tapijt gezien wat op de wishlist staat. Die hebben 1 nadeel: ze hebben of een rechthoekige of ronde vorm. Wij willen juist een iets wat lossere vorm zeg maar.
CrimsoN72 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:15:
@swordfish103
Prachtige versterker, prachtige vloer en prachtige kat! Inrichting strak en toch best gezellig...
Wordt wel een uitdaging om een receiver te vinden die een vergelijkbare kwaliteit en muzikaliteit bezit in vergelijking met je huidige versterking. Al enig idee wat voor iets dat gaat worden?
Dankje! De versterker had ik al toen ik thuis woonde, maar komt nu velen malen beter tot zijn recht.
Die vloer waren vriendin en ik snel over uit gelukkig. Het is een prachtige PVC vloer met een kleur die ik niet goed kan beschrijven: bruin met grijze accenten en versleten delen erin?
De vloer, paneelgordijnen (die je op alle mogelijkheden kan hangen; naast en achter elkaar) en een rolluik in de slaapkamer waren prioriteit nummer 1. Helaas namen die 75% van het oorspronkelijke budget in beslag.
En dan te bedenken dat wij die 3 dingen al met 30% korting hebben gekregen en gratis leggen. Bijna tegen inkoopprijs dus. 8)7

Qua receiver: nog niet over uit.
Mijn eerste idee was om het geheel gescheiden te houden en een Marantz 5007 op een setje KEF 5005.2 te laten spelen voor surround.
Nu denk ik: SR7007 (ik ga niet meer met losse eindtrappen werken) en dan een HTM61 center, 685/685 achter en een DIY 12/15" HT subwoofer van waarschijnlijk Peerless drivers met PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
@swordfish103

PVC? Ik dacht een of andere koloniale houten vloer 8) Hoe dan ook, ziet er goed uit...

Wat betreft de surround set kan ik het alleen maar (bevooroordeeld) met je eens zijn. Ben zelf in het bezit van de SR7005 en erg tevreden. Subwoofer ben ik al lang over aan het twijfelen, niet eens zo zeer voor films, maar om een echte fullrange set te hebben. Schijnt namelijk, mits goed afgestemd/afgesteld, nogal wat bij te kunnen dragen. Ook voor muziek.

Laat maar wat zien als je met de sub aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
ps.
@swordfish103
Niet helemaal audio of home cinema: maar waar heb je die lampen boven de eethoek vandaan?
Sorry Den, had jouw edit over het hoofd gezien.
Die 2 lampen komen uit m'n hoofd bij Karwei vandaan. Heb er nog een stuk of 3, want ze kosten geen drol. :Y

@ Crimson: dat is het voordeel van PVC, het ziet er erg natuurlijk, hout-achtig uit. Maar het dempt wel een stuk meer en is onderhoudsvrij.
Ik woon in een appartement (wel nieuwbouw, dus goed geïsoleerd), maar houten vloeren zul je niet snel zien.
Door het hele appartement is de vloer door gelegd, zo strak tegen de wand dat zelfs plinten niet nodig zijn. (Maar die komen nog wel... geld is nu even op, even wachten op meneer belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swordfish103 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:
[...]
Nu denk ik: SR7007 (ik ga niet meer met losse eindtrappen werken) en dan een HTM61 center, 685/685 achter en een DIY 12/15" HT subwoofer van waarschijnlijk Peerless drivers met PR.
Mocht je die Advance Acoustics weg doen, doe mijn even een DM. Lijkt me wel leuk voor de Boston Acoustics aan te sturen op de slaapkamer :P

Om er dan toch nog een foto in te gooien hier mijn nieuwste HT-aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YwkdQDTNhy7bPQePE46AoRbX/full.jpg

Viablue T6S-bananen en spades. Niet zo heel spannend, maar het is in ieder geval geen foto van mijn lege kamer :>

Donderdagavond naar Den Bosch (Hobo HiFi) dan wel Tilburg (iEar) om de twee Focal Chorus 816W te bestellen die ik als rear in ga zetten en ook de Panasonic Viera TX-P65VT50. Toch maar geen VT60, heb de prijzen een beetje gezien en qua prijs-kwaliteit kan je niet om de VT50 heen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
bedevir schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:50:
Na veel set-ups bekeken te hebben wil ik hierbij mijn bijdrage doen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Panasonic TX-P42S20
- Yamaha RX-V473
- 2 Dali Zensor 1
- Mac Mini 2010
- AC Ryan
- PS3
- HDD
Ziet er zeer strak uit _/-\o_ mooi hoor

Welke tv beugel heb jij gebruikt ik ben al enige tijd op zoek @bedevir

zijn ook mijn plannen ,heb er al diversen voorbij zien komen op het net ...ik heb de ledstrips al besteld :+

[ Voor 4% gewijzigd door Pindope op 10-05-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:56
swordfish103 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:
[...]

Qua receiver: nog niet over uit.
Mijn eerste idee was om het geheel gescheiden te houden en een Marantz 5007 op een setje KEF 5005.2 te laten spelen voor surround.
Goed dat je de htm61 wil nemen, de htm62 is toch een stuk minder als de 61 ;) .
Als surround zijn de 686 meer als voldoende.
Ik heb destijds gekozen voor de sr6007, nu twijfel ik om een sr7007 aan te schaffen omdat men hdmi's allemaal bezet zijn :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Nicklazzz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Ik heb destijds gekozen voor de sr6007, nu twijfel ik om een sr7007 aan te schaffen omdat men hdmi's allemaal bezet zijn :( .
5 HDMI poorten vol? hoe dat? htpc, playstation/xbox, ...... meer is er nog niet nodig? :?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
klaasje11 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:24:
[...]

5 HDMI poorten vol? hoe dat? htpc, playstation/xbox, ...... meer is er nog niet nodig? :?
Bluray drive / TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
homecinema4all schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:20:
Voor optimale bescherming van mijn apparatuur, de meest recente aanschaf,
Een Monster Power HTS 2600
Heb weer hard moeten lachen om de producttekst. Mooi dat jij het koopt als beveiliging.

MONSTER Home Theatre Reference HTS2600 PowerCenter. Voor veel mensen is het samenstellen van een hoogwaardig stereo systeem of heuse thuisbioscoop een droom die uitkomt. Toch kan het lichtnet dat uw huis van stroom voorziet uw droom in een nachtmerrie van slechte prestaties doen veranderen. Tenzij u zelf een krachtcentrale in de tuin of kelder heeft is de kans groot dat u ruis, interferentie en netvervuiling oppikt van diverse bronnen in en om uw huis. Alles van draadloze telefoons tot computers tot lichtdimmers tot de boormachine van uw buurman, resulteert in spanningspieken en RF modulatie die op hun beurt zorgen voor vervorming die de perfecte thuisbioscoop beleving kan verprutsen. Monster introduceert Monster Home Theatre PowerCenter HTS2600 met hoogwaardige Clean Power Stage 2 netfiltering voor een schone spanning waarmee negatieve neveneffecten als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning. Uw apparatuur is dat meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:04:
[...]
Heb weer hard moeten lachen om de producttekst. Mooi dat jij het koopt als beveiliging.

MONSTER Home Theatre Reference HTS2600 PowerCenter. Voor veel mensen is het samenstellen van een hoogwaardig stereo systeem of heuse thuisbioscoop een droom die uitkomt. Toch kan het lichtnet dat uw huis van stroom voorziet uw droom in een nachtmerrie van slechte prestaties doen veranderen. Tenzij u zelf een krachtcentrale in de tuin of kelder heeft is de kans groot dat u ruis, interferentie en netvervuiling oppikt van diverse bronnen in en om uw huis. Alles van draadloze telefoons tot computers tot lichtdimmers tot de boormachine van uw buurman, resulteert in spanningspieken en RF modulatie die op hun beurt zorgen voor vervorming die de perfecte thuisbioscoop beleving kan verprutsen. Monster introduceert Monster Home Theatre PowerCenter HTS2600 met hoogwaardige Clean Power Stage 2 netfiltering voor een schone spanning waarmee negatieve neveneffecten als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning. Uw apparatuur is dat meer dan waard!
Prima je opmerking, maar een beetje quoten en lachen zet geen zoden aan de dijk, wat wil je zeggen? Je zal toch wel een gedegen onderlegging hebben voor het feit dat je lol beleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
msjong schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:07:
[...]

Prima je opmerking, maar een beetje quoten en lachen zet geen zoden aan de dijk, wat wil je zeggen? Je zal toch wel een gedegen onderlegging hebben voor het feit dat je lol beleeft.
Ik vind de argumenten van de koper in deze thread valide. Bescherming tegen pieken op het net, één luxe stekkerdoos - prima. Maar wat er dan voor een onzin in de producttekst staat, alsof de beelden realistischer worden en muziek tot leven komt.... Zie de kabels gesmeed door elfen bij maanlicht thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

blue ray zit in de playstation, soms ook in de HTPC, de tv is een uitgang.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
klaasje11 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:29:
[...]

blue ray zit in de playstation, soms ook in de HTPC, de tv is een uitgang.
Klopt, maar bedoelde dat sommige een losse hebben, ik gebruik ook liever een losse dan een Ps3 vanwege stroomverbruik.

Maar ja je hebt gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:56
Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben zelf ook erg blij met het resultaat. Mogelijk komt er nog een LED strip achterlangs. Maar de "klusprioriteit" staat de komende tijd in het teken van tuinieren :)
juiced01 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:24:
@bedevir: wat voor bank heb je? Ben nu zelf m'n huisje aan 't inrichten en deze ziet er relaxed uit. :) mooie ruimte zo!
Type van de bank weet ik zo niet, maar afgelopen november gekocht bij Sanders Meubelstad te Zwolle. Mocht je echt interesse hebben doe me dan even een PM, zoek ik de factuur nog even op voor je.
detonatic schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:41:
[...]

Mooie setup! Wat voor het merk is dat witte meubel als ik vragen mag?
Zijn 3 kastjes van de Besta serie van de ikea, bevestigd met het (mogelijk) bijgeleverde ophang-systeem, ter stevigheid wel aan elkaar bevestigd.
dangerpaki schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 02:59:
[...]

Mooi gedaan. Hoe heb je dat met de wand gedaan. Waar heb je de wandbekleding vandaan. Lijkt me ook leuk om zoiets te doen namelijk. Ben nog steeds aan het denken hoe en wat met mijn wand hier thuis.
Ik heb wat foto's bijgeleverd van het project. Ongeveer 2 dagen mee bezig geweest.
Houten frame met slagpluggen bevestigd aan de muur en zit 'muurvast', kon mijn schoonvader van 95kg dragen.
Op het houten frame een MDF constructie bevestigd met 5mm grondspeling, zo trekt er geen vocht met bijv. dweilen. Tevens ook meteen gaten gezaagd waardoor kabels etc bevestigd konden worden en deze achter de wand gestopt konden worden (houdt er rekening mee dat er ook stekkerdozen achter de wand passen)
De MDF platen in de grondverf gezet (donkergrijs i.v.m. geen wit lijntje na behangen) en daarna behangen met een motiefje. Het behang bij een lokale verfhandel gehaald. Mocht je het exacte motiefje willen doe me dan even een PM.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/kcjo7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/9r3jub.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30rqxpv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/33vi8ap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/k209j6.jpg
Pindope schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:44:
[...]

Ziet er zeer strak uit _/-\o_ mooi hoor

Welke tv beugel heb jij gebruikt ik ben al enige tijd op zoek @bedevir

zijn ook mijn plannen ,heb er al diversen voorbij zien komen op het net ...ik heb de ledstrips al besteld :+
Ik heb de DQ Athene Fixed XL Black TV Muurbeugel gebruikt, gekocht bij www.lcdwandbeugels.nl.
Bevalt goed, televisie hangt wel eindje van de wand af. Voordeel is wel dat hij ook een 60" kan dragen.. mocht ik mijn vriendin kunnen overhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Mektheb schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:39:
[...]

Klopt, maar bedoelde dat sommige een losse hebben, ik gebruik ook liever een losse dan een Ps3 vanwege stroomverbruik.

oh, ja, das waar, maar dat ding kost los toch ook 80,-?
haal je dat geld er dan wel uit?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Ik zat gisteren eens te neuzen naar nieuwe frontspeakers. Kom ik op de site van Correct de Jamo S426 tegen voor 49 euries per stuk. Daar kan ik geen buil aan vallen dacht ik zo, dus besteld! Ze komen volgende week hopelijk binnen dan zal ik eens kijken of geluid uit te krijgen is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
@bedevir:

GENIAAL!!! Ik dacht dus dat je echte tegels er tegen aan had geplakt. Maar is dus gewoon behang. Thanks voor de foto's.

Ik heb zelf al een beetje een idee wat de meubel hier gaat worden. Ik zal zo veel mogelijk tekeningen en foto's erbij houden en deze posten in Het grote Audiomeubel topic! als het klaar is. Zit nu nog in de bedenk fase. Maar mooi om al deze dingen te zien en ideeën op te doen. Maar vrouwtje vond gewoon een kleurtje ipv een motiefje/tegeltjes mooier. Dus gewoon een mooi kleurtje wordt dat.

Zie jij trouwens nog veel van de naden of schroefgaten of heb je dat mooi kunnen verzinken/wegwerken?

[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 11-05-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
klaasje11 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:24:
[...]

HTPC
AppleTV
Blu-ray
PS3
Digitale TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Mektheb schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:39:
[...]

Ik vanwege het lawaai een PS3 produceert en de tijd om een BD af te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
klaasje11 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:13:
[...]

oh, ja, das waar, maar dat ding kost los toch ook 80,-?
haal je dat geld er dan wel uit?
€80.00 en de rest? Begint pakweg vanaf een €80.00 ;) .

Ik moet eerlijk zijn dat ik teveel toestellen heb die elkaar overlappen. Maar doe ze niet weg, brengt toch niets op naar mijn inziens.

Sinds de aanschaf van de BD speler heeft de HTPC geen uur meer gefunctioneerd.

En het geld eruit halen? Het zoals vele dingen luxe, vaak overbodig maar het is en blijft een interesse :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
dangerpaki schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:
@bedevir:

GENIAAL!!! Ik dacht dus dat je echte tegels er tegen aan had geplakt. Maar is dus gewoon behang. Thanks voor de foto's.

Ik heb zelf al een beetje een idee wat de meubel hier gaat worden. Ik zal zo veel mogelijk tekeningen en foto's erbij houden en deze posten in Het grote Audiomeubel topic! als het klaar is. Zit nu nog in de bedenk fase. Maar mooi om al deze dingen te zien en ideeën op te doen. Maar vrouwtje vond gewoon een kleurtje ipv een motiefje/tegeltjes mooier. Dus gewoon een mooi kleurtje wordt dat.

Zie jij trouwens nog veel van de naden of schroefgaten of heb je dat mooi kunnen verzinken/wegwerken?
Veel succes met de eigen bouw, ik heb de schroeven verzinkt en afgedicht met plamuur + gladgeschuurd, dit alles voordat de grondverf er op ging. Het was (zonder behang) alleen nog zichtbaar met een bepaalde lichtval.
Mocht je een gladde structuur willen dan zou ik overwegen om met een klemsysteem te gaan werken aan het frame.
Ik ben benieuwd hoe je uiteindelijke resultaat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:51

Don Quijote

El Magnifico

Ook weer een update van mijn kamer.
De Monitor Audio's RX8 speakers zijn heerlijk voor stereo muziek, maar komen iets te kort in het laag voor het betere film en game werk. Daarom heb ik maar een SVS PB-1000 aan mijn set toegevoegd.
Ook een nieuw AV meubel gekocht, maar door een misrekening aan mijn kant past mijn receiver daar niet in, dus die kan weer retour en kan mijn zoektocht verder gaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7307/8729083904_08ff37b6fb_z.jpg
HT update by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Ravnoss schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:17:
De Monitor Audio's RX8 speakers zijn heerlijk voor stereo muziek, maar komen iets te kort in het laag voor het betere film en game werk. Daarom heb ik maar een SVS PB-1000 aan mijn set toegevoegd.
Ook een nieuw AV meubel gekocht, maar door een misrekening aan mijn kant past mijn receiver daar niet in, dus die kan weer retour en kan mijn zoektocht verder gaan.

[afbeelding]
Mooie ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Ravnoss schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:17:

[afbeelding]
Laat me raden....die paal achterin zorg ervoor dat je je kabels niet kwijt kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

DjVe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:02:
[...]

Laat me raden....die paal achterin zorg ervoor dat je je kabels niet kwijt kan ;)
U gaat door voor de koelkast :). Ik had weer eens maar half nagedacht. Ik dacht Receiver van 40cm, kast van iets meer dan 40cm. Dat kan niet misgaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zijn erg lastig te vinden. Ik heb uiteindelijk een Notstone gekocht (Eker5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

DjVe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:08:
Zijn erg lastig te vinden. Ik heb uiteindelijk een Notstone gekocht (Eker5)
Dat is inderdaad een prima meubel zo te zien. Mijn rear speakerstands zijn ook van Norstone dus dat past er prima bij. Mag ik vragen waar je het hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb hem bij Hobo gekocht, maar hij was lastig te vinden....

Maar dit schijnt de importeur te zijn:

http://www.avtunes.nl/ind...orStone%20TV%20%20Meubels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
dangerpaki schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:
@bedevir:

Ik heb thuis iets soortgelijks...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nd6Qi536Hvhk6urmTjEafQDS/full.jpg
Meer plaatjes hier.

De schroefgaten waarmee die platen aan de balken hangen heb ik gewoon met alabastine allesvuller opgevuld en daarna het geheel gladgeschuurd. Bruine structuurverf er overheen en er is niets meer van te zien. :)

Het enige wat je nog wel een beetje ziet is dat het geheel uit 2 platen bestaat, links en rechts. Ze verkopen MDF platen niet zo groot dat ik het uit 1 stuk kon maken... Die scheidingslijn heb ik ook opgevuld en gladgeschuurd maar daar zie je met sommige lichtval toch nog ietsje van. Maarja, het is alsnog fraaier geschilderd dan de meeste muren hier. ;)
Die balkjes in het midden heb je de TV-beugel aan vastgeschroefd? Daar heb ik geen speciale balkjes voor gemaakt, heb de TV-beugel met Toggler Hollewandankers aan de MDF-plaat gehangen. Volgens mij zit dat ook muurvast. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is die weergave met al die banners van een smart-tv of afkomstig van een htpc oid? Ziet er wel mooi uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:21
Dat is van yaDIS op een Dune Smart B1 mediaplayer. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
Xander schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:25:
[...]

Die balkjes in het midden heb je de TV-beugel aan vastgeschroefd? Daar heb ik geen speciale balkjes voor gemaakt, heb de TV-beugel met Toggler Hollewandankers aan de MDF-plaat gehangen. Volgens mij zit dat ook muurvast. :)
Het TV meubel en de televisie hangen inderdaad aan het houten frame. Denk niet dat er veel verschil is in stevigheid met wandankers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

rimave schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:24:
Volgens mij had ik eerder deze week al beloofd om foto's van mijn HTS hier neer te zetten.
Belofte maakt schuld, dus hier zijn ze:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat staat er allemaal op de foto's:

- Philips 50PFL7956H/12 (21:9 TV)
-- Scandyna micro pod rearspeakers
Genius think alike O-)
Ik dezelfde TV als jij hebt , en wilde ook de Scandyna surrounds halen.
Hoe bevallen ze je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
weeraanmelden schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:23:
[...]

Genius think alike O-)
Ik dezelfde TV als jij hebt , en wilde ook de Scandyna surrounds halen.
Hoe bevallen ze je?
Die bevallen prima! Geven een mooi warm geluid.
En omdat de rears toch in het zicht zitten heb ik deze gekozen vanwege het design.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

rimave schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:27:
[...]

En omdat de rears toch in het zicht zitten heb ik deze gekozen vanwege het design.
Thanks, ben nu bezig om surround kabels te trekken, heb de Scandyna Cinepod en minipods voor als geluid. Post vandaag updates :)
Zo maar de scandynas bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

rimave schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:27:
Ik vind ze in het hoog wel wat ingehouden. Een boost in het hoog van 1 of 2dB mogen ze best hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar kom ik dan met m'n simpele woonkamer in een huur huis.
Vorig jaar ben ik begonnen de Logitech Z-680 te vervangen door wat beters.
Tweedehands stukje bij beetje alles gekocht, nu missen alleen de surround luidsrekers nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.o550.nl/foto/extra/103_3392.JPG

USB ventilator om lucht tussen de apparaten te blazen. lucht komt uit het gat van de bedrading
Afbeeldingslocatie: http://www.o550.nl/foto/extra/103_3393.JPG

Elac zuilen gekocht voor 400 euro, maar wel mishandeld door kindervingertjes
Afbeeldingslocatie: http://www.o550.nl/foto/extra/103_3397.JPG

Subwoofer en glasvezelmodem
Afbeeldingslocatie: http://www.o550.nl/foto/extra/103_3395.JPG

Logitech's moeten nog vervangen worden, optische kabel van laptop naar versterker.
Afbeeldingslocatie: http://www.o550.nl/foto/extra/103_3398.JPG

Wat je ziet:
Denon AVR 3312
Elac 207.2 zuilen
Elac Center 555
Logitech Z-680 surrounds
Mordaunt Short Mezzo 9
Panasonic ST50 42"
Humax 5200
En een pak melk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:25:
Tweedehands stukje bij beetje alles gekocht, nu missen alleen de surround luidsrekers nog.

Elac zuilen gekocht voor 400 euro.
weeraanmelden heeft zijn think-a-like gevonden, ik nu ook!
ik heb mijn set ook stukje bij beetje tweedehands bij elkaar geraapt.

+1 voor tweedehands ELAC speakers voor 400,- :o

arme tweeter, het lef! xD, zijn die niet los te koop? even elac mailen ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 12-05-2013 16:37 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

USB ventilator om lucht tussen de apparaten te blazen. lucht komt uit het gat van de bedrading
[afbeelding]
De ware tweaker 8-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Dat pak melk heb ik ook.... goede kwaliteit melkpakjes van een budgetmerk... :+

[ Voor 52% gewijzigd door Flozem op 12-05-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hallo allen,

Na de afgelopen tijd druk bezig te zijn geweest met verhuizen en alles weer netjes op orde te krijgen, wil ik hierbij onze nieuwe "bioscoopplek" met jullie delen. Het audiomeubel topic heeft geholpen met het uitzoeken van een mooi zwevend meubel, die hier nu dan ook hangt :)

En dan nu de foto's:

Het vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Home%20Cinema/0e8ce0215595cbad5e5c909f5cfeee1a_zps5a68355f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Home%20Cinema/65583596c1d7cf9f232caa2573346d48_zps24e3e183.jpg

Zo zijn de kabels weggewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Home%20Cinema/46bb1e8e0544a22b79e4343fe9dd6e32_zps2e7192cc.jpg

En zo zijn de kastjes ingericht:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Home%20Cinema/b0b8678aa7bd38e83bc4cb801196135f_zps8b110d5d.jpg

Wat je ziet:
- TV: Panasonic TX-L55DT50 (55")
- TV meubel: Edge 180
- Versterker: Denon AVR-2311
- Mediaspeler: Dune HD Max (incl. 2TB harde schijf)
- Front speakers: Infinity Reference 81 MKII
- Center speaker: Infinity Reference '?'
- Subwoofer: REL Q150e
- UPC decoder
- Logitech Harmony 1100

Wat je niet ziet:
- Rear speakers: Infinity Reference 1 MKII

Ik ben benieuwd naar jullie mening :D

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Toch niks mis mee?! (jij hebt tenminste een houten vloer en C.V. :X )
Je luistergenot gaat juist in het begin met heerlijk grote sprongen vooruit. Geniet er van zolang het nog kan ;) Later zul je misschien flinke bedragen gaan betalen voor slechts subtiele (maar toch niet onbelangrijke) verbetering van de geluidskwaliteit 8)

Merk je iets van die beschadiging op tweeter en woofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

FeareX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:24:

En zo zijn de kastjes ingericht:
[afbeelding]

Ik ben benieuwd naar jullie mening :D
mooi maarre, heeft dat doosje met waxinelichtjes een hogere proriteit dan je decoder :?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
:) geweldig al die creaties en de hulp van de mensen hier ... zo verrot is nederland toch nog niet ... ik ga binnenkort ook beginnen met een paneel ben al spullen aan het verzamelen... keep posting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Erg chique dat zwevende meubel! Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:42:
[...]Merk je iets van die beschadiging op tweeter en woofer?
Nee, want ik zou niet weten hoe ik het moet vergelijken. Ze gaan tot 50.000Hz, maar of ze dat echt halen weet ik niet want hoe moet je dat testen?
Als ik de balans van links naar rechts gooi, merk ik wel wat verschil. Namelijk dat rechts (de mishandelde) meer hoog geeft dan links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
klaasje11 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:45:
[...]

mooi maarre, heeft dat doosje met waxinelichtjes een hogere proriteit dan je decoder :?
Haha, nee het linker kastje staat nu wat in zodat "er wat in staat". De Denon moet voldoende koeling krijgen, het UPC kastje maakt niet zoveel uit. We hebben ervoor gekozen om alles in het middelste kastje te houden zodat je bij TV kijken slechts 1 deurtje open hoeft te zetten ;)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
FeareX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:46:
[...]

Haha, nee het linker kastje staat nu wat in zodat "er wat in staat". De Denon moet voldoende koeling krijgen, het UPC kastje maakt niet zoveel uit. We hebben ervoor gekozen om alles in het middelste kastje te houden zodat je bij TV kijken slechts 1 deurtje open hoeft te zetten ;)
Tip: http://www.ebay.nl/itm/1-...337f936cac#ht_4555wt_1189

Verder, smaakvolle inrichting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat gebruik je om de kasten dicht te kunnen houden en toch de IR signalen naar de apparaten te krijgen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

FeareX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:46:
[...]

wat Llwety ook al zegt, gwn zo'n dingetje kopen, veel makkelijker, en mooier.

zet het anders gwn zo neer: zo dus
veel netter toch? je Dune staat er nu zo zielig bij.... :)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:51

Banballa

(>'_')>

Oh man, bedankt voor de tip! Ik moet ook altijd mijn tv meubel deurtje openen om mijn reciever te kunnen bedienen. Een handeling die mij toch erg tegenstaat :D Gelijk besteld (geen geld ook voor zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik zat ook al een tijdje te zoeken naar zoiets en had er van eBode al een paar op het oog (eBode mini, eBode flush, etc). Maar die zijn allemaal vanaf de 60 tot wel 100 euro. Tenminste wel als je er een met een kleine ontvanger zoekt. Zie: http://www.cjonline.nl/co..._infrarood_verlenger.html

Dan wil ik voor dit geld toch wel een gokje wagen, dus ook besteld! :) Volgens de omschrijving duurt het overigens wel 20-40 werkdagen voor hij binnenkomt. Wachten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 10:51
CrimsoN72 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:58:
[...]

Niet echt mijn smaak maar je lijkt daar een multifunctioneel media altaar te hebben!
Wat is de functie van het touchscreen?
Er van uit gaande dat je de receiver als laatste hebt gekocht zul je nog een aanzienlijke geluidskwaliteit winst kunnen maken met de aanschaf van speakers die meer zijn afgestemd op de kwaliteit van de receiver lijkt me.
Ook lijkt het alsof je de plasma als monitor gebruikt? Levert dat geen problemen op met burn in?

En als laatste: Is het subje strak of boomy?
Mij spreekt het namelijk toch hoe langer hoe meer aan om op "subtiele" wijze een fullrange (20-20.000+) geluidservaring te hebben maar wel met een kwalitatief "hoogwaardig" geluid. Ik blijf het alleen moeilijk vinden om een substantieel bedrag te betalen voor een frequentiegebied van een paar tientallen Hz-jes...
Defunctie van het touchscreen is het bedienen van de HTPC, zodat de plasma niet altijd aanhoeft te staan als ik de radio aan heb staan.
Ik heb geen last van burn-in, omdat ik zoiezo een screensaver heb, als ik even niets doe op de PC, en zoals al gezegd de plasma niet altijd aanstaat als ik de radio aan heb staan.

De sub klinkt heel strak, je merkt pas dat je hem mist als je hem echt uit zet.
Voor films is deze een krachtige en strakke aanvulling voor alles wat indringend moet klinken.
Beste sub die ik ooit heb gekocht voor het geld ( € 499,00 )

Verde voor de mensen die de 2600 onnodig vinden en denken dat het geen nut heeft.
De 2600 controleerd dus regelmatig de netspanning, deze varieerd best wel bij mij.
Staat regelmatig te knipperen rond de 210 en 220 Volt.
Het opschonen van de spanning vnd ik ook zeker een goed iets.
Of het geluid beter word, geen idee eigenlijk.
Maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht.
Heb hem voornamelijk gekocht voor het opvangen van spanningspieken ( en dalen ) en stroompieken ( blikseminslag ).

Mijn internetkabel en tv ( coax ) kabel zit ook via de 2600.

De 2600 zit wel degelijk via een geaard stopcontact.
Mijn woonkamer had geen aarding op de stopcontacten.
Ik heb hiervoor een speciaal stopcontact laten aanleggen met aarding direct vanuit de meterkast.
het stopcontact staat niet op een aparte groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

homecinema4all schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Verde voor de mensen die de 2600 onnodig vinden en denken dat het geen nut heeft.
Het opschonen van de spanning vnd ik ook zeker een goed iets.
Of het geluid beter word, geen idee eigenlijk.
nou, ik heb bij de theatertechniek altijd geleerd dat je lampen, dimmerpacks en adapters op een andere groep moet zetten dan je geluidsapperatuur om brom tegen te gaan........

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
klaasje11 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:17:
[...]
nou, ik heb bij de theatertechniek altijd geleerd dat je lampen, dimmerpacks en adapters op een andere groep moet zetten dan je geluidsapperatuur om brom tegen te gaan........
Of het nu wel of niet helpt... Ik heb in elk geval het idee dat je apparatuur aansluiten op een geaard contact (evt. icm op een aparte groep) beter zal zijn. (ik kreeg altijd stroom van mijn Ethernet kabels en iMac ;( )
Wanneer je stroom van je apparatuur krijgt geloof ik best dat dit je audio deel kan beïnvloeden :X

Lijkt misschien logisch, maar in de flat waar ik hiervoor woonde gaven mijn luidsprekers ook allemaal een ruis. (goede bekabeling/weinig interferentie mogelijk). Oude woningen hebben veelal ook geen aarde. Dus bij problemen zou ikzelf daar ook naar kijken. Is hoe dan ook al beter voor je apparatuur lijkt me!

Als alles uitstond behalve mijn HT materiaal hoorde ik als ik de boel op pauze zet een ruis/brom geluid.

In ons nieuwe huis daarom ook HT op aparte groep! Baad het niet dan schaad het niet >:)
Ben erg benieuwd of ik mijn oude kwaaltjes hiermee opgelost krijg!! (zo niet dan: }:| -O- )

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor bediening van apparaten in gesloten meubels heeft ook Marmitek diverse oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 21:33
Ik laat een nieuw TV meubel op maat maken van oude eiken wagondelen. Ik ben al een tijd op zoek maar heel veel kant en klaar spul past mijn apparatuur niet in. Daarom nu uit eindelijk gekozen om het maar op maat te laten maken in de stijl die ik wil. Alle apparatuur zal ook achter gesloten deuren zitten ivm WAF dus ik zal zeker ook gebruik gaan maken van de IR blasters. Alleen de center zal gewoon in het zicht staan. Mijn vriendin vroeg zich af of dat ook niet achter een deurtje kon :D |:(
In het verleden wel eens gebruik gemaakt van de extender van Logitech harmony maar dat werkte nooit echt. Levertijd is nog wel 4 weken dus dat duurt nog wel even maar ik kan niet wachten tot alles er weer staat en ik aan de slag kan :)

[ Voor 33% gewijzigd door ChiLLeR op 14-05-2013 10:05 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
ChiLLeR schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:03:
Alleen de center zal gewoon in het zicht staan. Mijn vriendin vroeg zich af of dat ook niet achter een deurtje kon :D |:(
:)
Nou moet ik zeggen dat ik die (grote) centers ook meestal vind storen onder de tv. Ik wil ook nieuwe speakers en de center is dan bijna maatgevend voor de keuze van de boekenplankspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:42:
[...]
:)
Nou moet ik zeggen dat ik die (grote) centers ook meestal vind storen onder de tv. Ik wil ook nieuwe speakers en de center is dan bijna maatgevend voor de keuze van de boekenplankspeakers.
De center speaker is dan ook wel echt bizar belangrijk hè, voor een beetje okay film kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:48:
[...]

De center speaker is dan ook wel echt bizar belangrijk hè, voor een beetje okay film kijken :)
Ik heb een 2.1 setje (A26's) en dat klinkt in mijn oren prima! Ik mis de center niet. Kom zelf van een HTR9900 setje af en geen moment spijt ervan gehad dat ik die set weg gedaan heb.

Ik hoop eind deze week ook het audiomeubel klaar te hebben :) Self-made (met hulp van schoonouders) van eiken meubelplaten.

[ Voor 13% gewijzigd door _Piwi_ op 14-05-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Zodra je er een A225 bij zet heb je een andere mening denk ik ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
[...]

Daar verkijken veel mensen zich inderdaad op...

Mijn center is verhoudingsgewijs (formaat:euro) veruit de duurste luidspreker welke ik heb in de opstelling.
Was iets duurder dan mijn zuil welke van hetzelfde merk/serie is. Omdat het zoveel scheelt qua formaat verklaren veel mensen mij voor gek, totdat ik het verschil laat horen tussen 4.1 en 5.1 >:)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
KillaZ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:51:
Zodra je er een A225 bij zet heb je een andere mening denk ik ;)
Ik geloof graag dat dit een aanzienlijke verbetering oplevert maar de dialogen zijn nu ook goed te volgen. Denk dat de WAF niet zo blij is met de A225 want ze vindt de tv speakers ook goed zat :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Zet je die center achter een klepje. Voor muziek heb je hem niet nodig en bij films trek je gewoon het klepje naar beneden. Heb je meteen een mooi plankje om het doosjeop te leggen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Moet je center er wel inpassen ;)

Even een pic geschoten van mijn nieuwe situatie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Photo%2014-05-13%2011%2000%2007.jpg

Grotere pics laten nog even op zich wachten :)

- Panasonic 32" E5 (Komt verandering in ;) )
- Marantz SR 7002
- Quadral Aurum 70
- Quadral Aurum Base center (moet nog speakerdoek overheen)
- BK XLS200
- Dreambox Decoder
- Mede8er 500x2
- PS3 (in kast)
- Squeezebox Touch
- DS210+ (in kast)
- Een hoop kabels

Meubel is 2e hands gekocht :X :+

[ Voor 92% gewijzigd door KillaZ op 14-05-2013 11:13 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
KillaZ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:02:
Moet je center er wel inpassen ;)

Even een pic geschoten van mijn nieuwe situatie:

[afbeelding]

Grotere pics laten nog even op zich wachten :)

- Panasonic 32" E5 (Komt verandering in ;) )
- Marantz SR 7002
- Quadral Aurum 70
- Quadral Aurum Base center (moet nog speakerdoek overheen)
- BK XLS200
- Dreambox Decoder
- Mede8er 500x2
- PS3 (in kast)
- Squeezebox Touch
- DS210+ (in kast)
- Een hoop kabels

Meubel is 2e hands gekocht :X :+
Die TV is wel aan een upgrade toe :o

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Ziet er goed uit KillaZ! Aan wat voor een update qua tv zat je te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Mooi meubel! :) Die TV heeft inderdaad een upgrade nodig. Kijk je je scheel op nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik ga weer voor een Panasonic. Geen bruut geweld zoals de VT50 van Fear, maar dacht aan een 42" G15 of, als de bonus meezit, een ST50. 2e hands that is. Er staat een projectietv te koop op het HT forum van 55", maar dat is mij een iets te grote gok voor die 275€

Thx voor de comments :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tof zo dat meubel met de receiver in het zicht en dan de rest achter deurtjes. Zoiets krijg ik als het goed is ook. En mooi die Quadrals, zie je niet vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik had dat bij mijn ex ook al, toen stond er ook nog een Sony CDP X-930 cd speler, geniaal ding, maar ik luister geen CD's meer dus die is verkocht.
Helaas kon ik het meubel niet meenemen en is dit meubel een goede kopie daarvan :)

Quadrals staan er onder andere door jouw tip ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Dit is mijn ontwerp tekening van het meubel. Zelf getekend :P
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vs4x1t.png
De stijl wordt zoals te zien is op deze foto van een eettafel. De eettafel word ook op maat gemaakt volgens onderstaande foto. Deze tafel had ik bij ABC Home in USA gezien maar was daar uitverkocht. Nu laat ik hem gewoon namaken.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/3sjsk.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
[...]

Helemaal mee eens! :+
Een center vindt ik ook wel belangrijk bij (meerkanaals) muziek. :)

Voor de foto's in dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=127672;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt nice die Velodyne DD-15, super aanwinst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
A. Qonsaides schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:36:
[...]

[afbeelding]
Ik denk dat 98% van de mannen hier een dergelijke center er niet in krijgen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-07 17:22
Thalaron schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat 98% van de mannen hier een dergelijke center er niet in krijgen :9~
kwestie van goed onderhandelen ^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Het moet ook maar passen natuurlijk, Die op de foto neemt het hele meubel in beslag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Pff dat is nog eens een center :P
Ik heb de Gold GXC150. (Met mijn oude meubel, paste ook niet echt toen :D)
Afbeeldingslocatie: http://westl337.home.xs4all.nl/ma2_t.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

A. Qonsaides schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:36:
[...]

[afbeelding]
gloeiende gloeiende...zitten er ook pootjes bij om hem verticaal te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Afbeeldingslocatie: http://img7.uploadhouse.com/fileuploads/17705/17705567ddd30bef2acd35078127a984ac48cc40.jpg
Hier onze budgetcrap weer met iets andere meubels

BenQ W1100 beamer, doet het wel aardig in het licht
Jamo S426 5.0 set, beter dan de vorige Eltax dingen
Sony DB798 QS versterker, was een simpele JVC
Yamaha SW1500 subwoofer, genoeg om de flat te laten stuiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Mikayu schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:20:
[afbeelding]
Hier onze budgetcrap weer met iets andere meubels

BenQ W1100 beamer, doet het wel aardig in het licht
Jamo S426 5.0 set, beter dan de vorige Eltax dingen
Sony DB798 QS versterker, was een simpele JVC
Yamaha SW1500 subwoofer, genoeg om de flat te laten stuiteren
Uhm... Je projecteert pc en film op de raam bedekking? Leuk dat de kinderen in de straat (in spiegelbeeld) mee kunnen kijken met het 16+ (laat staan 18+) materiaal... :*)
Of zie ik hier iets over het hoofd (rolluik, geen achter buren na de tuin, etc...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

CrimsoN72 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:31:
[...]

Uhm... Je projecteert pc en film op de raam bedekking? Leuk dat de kinderen in de straat (in spiegelbeeld) mee kunnen kijken met het 16+ (laat staan 18+) materiaal... :*)
Of zie ik hier iets over het hoofd (rolluik, geen achter buren na de tuin, etc...)?
Heheh, het is een verduisterde rolgordijn. Je ziet buiten niets behalve wat licht bij de randen.
Er komt ooit nog wel een echt scherm voor, dan kan ik iets breder dan de huidige 2,5 meter, maar ze zijn behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikayu schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:37:
[...]

Heheh, het is een verduisterde rolgordijn. Je ziet buiten niets behalve wat licht bij de randen.
Er komt ooit nog wel een echt scherm voor, dan kan ik iets breder dan de huidige 2,5 meter, maar ze zijn behoorlijk duur.
Interessante oplossing met dat rolgordijn, lijkt voor nu, prima te voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillaZ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:38:
Geen bruut geweld zoals de VT50 van Fear...
Het brute geweld ( :> ) is besteld :D Samen met een paartje Focal Chorus 816W in Satin Black. Donderdagavond naar iEar om alles te tekenen en te regelen. Had liever bij de Hobo gekocht, maar die had alleen een demo van de Panasonic van 9 maanden oud. Prijs was wel 400 euro goedkoper, maar voor dit soort bedragen heb ik dan liever een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
FeaR schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:40:
[...]

Het brute geweld ( :> ) is besteld
Super!! Wanneer krijg je het binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pjotr22 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 07:41:
[...]
Super!! Wanneer krijg je het binnen?
Hoor ik morgen. Dan ga ik langs de iEar om afspraken te maken over de levering van de TX-P65VT50 en het paar Focal Chorus 816W. Heb tot op heden alleen via e-mail dan wel telefoon contact met ze gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
@ Fear: Volgens mij kun je niet wachten :P

Binnenkort verhuizen. Dan alle aandacht aan strakke HT. Voor nu voor het eerst een foto van mijn situatie

Kappen erop
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34ha1zn.jpg

kappen eraf
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1tmybn.jpg

Wat zie je:

- PanaTXP 46 S10
- Pioneer dvd (voor SACD, wil ik ooit door en Marantz sacd player vervangen, deze voor 40,- via MP)
- Marantz SR 7005
- PS3
- Cisco decoder met HD
- WD Live TV mediaplayer

B&W:
- 604 S3 (Front)
- 600 S3 (Front high, echter aan ophangen nooit toegekomen dus nu staan ze al ingepakt
- LCR 600 S3 (center)
- Dipole DS6 (op foto 1 op het kastje: diffuus surround, wauw :9~ )

Wat zie je niet?:
- NAS Synology 212J
- héél veel kabels

Mijn vriendin wil graag een grotere tv... Tja soms moet je haar dr zin maar geven }) }) }) in ons nieuwe huis dus een 65'' of beamer aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Pjotr22 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:07:
@ Fear: Volgens mij kun je niet wachten :P

Binnenkort verhuizen. Dan alle aandacht aan strakke HT. Voor nu voor het eerst een foto van mijn situatie

Kappen erop
[afbeelding]

kappen eraf
[afbeelding]

Wat zie je:
Ziet er goed uit! ... Vergeet niet je afstandbedieningen te vervangen voor een Harmony :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Laatst online: 16-06 22:27
B&W:
- 604 S3 (Front)
- 600 S3 (Front high, echter aan ophangen nooit toegekomen dus nu staan ze al ingepakt
- LCR 600 S3 (center)
Mooie set heb je daar! Ik vroeg me af hoe die B&W's klinken? Ik ben namelijk zelf ook aan het rond kijken op marktplaats om een setje 604's op de kop te tikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Komt weer veel moois voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Leuke nieuwe dingen op de planning FeaR!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

FeaR schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:40:
[...]

Had liever bij de Hobo gekocht, maar die had alleen een demo van de Panasonic van 9 maanden oud. Prijs was wel 400 euro goedkoper, maar voor dit soort bedragen heb ik dan liever een nieuwe.
nou....... 400,-.........
maarja, dat krijg je als je vakkenvuller in een Karwei bent........ :)
Pjotr22 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:07:

B&W:
- 604 S3 (Front)
- LCR 600 S3 (center)
dat hele front-high gedoe snap ik niet helemaal, kan iemand me uitleggen wat het is en waarom? :$

[ Voor 34% gewijzigd door klaasje11 op 15-05-2013 15:18 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
Voor zulke tv's en in die prijsklasse zou ik nooit een demo-model kopen. Misschien voor de helft van het geld maar anders niet. Kijk eens hoeveel uren die aan hebben gestaan, vanaf dag 1 op dynamisch of vol contrast. Iedereen zit er met z'n vingers aan en met de dozen wordt ook niet netjes omgegaan...
Nee sorry, dan maar even doorsparen.

Had je nog een stukje over in de begroting FeaR, dat je gelijk de Focal's mee kon bestellen ;)
Mijn begroting voor de rest van de inrichting is nog steeds te weinig. Maar de Pana kreeg voorrang haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:48
Wie heeft de mooiste, beste, gaafste, meest überflexe home cinema, en wil meedoen met de komende serie van Gathering of the Tweaker?

We hebben al heel veel leuke items mogen filmen, waaronder de meest diverse PC, game en knutselzaken. Wat we nog missen is die geweldige home cinema. We hebben nog helemaal niets gedaan met audio! Waar kijken beleven wordt, waar je 110% gefocust bent op je game of film en van alle optische, akoestische en verdere gemakken bent voorzien.

TradeMarkNL en ik komen graag bij je langs om jouw setup te vereeuwigen. Niet alleen om je vernuft en handigheid te laten zien of om anderen jaloers te maken. Nee, ook om de jou je plek te geven in de Galerij der Groten van Tweakers, het illustere Gathering of the Tweakers gezelschap. ;)

Neem contact met ons op per DM als je mee wil doen, of tip ons wie we absoluut moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasje11 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:14:
[...]
nou....... 400,-.........
maarja, dat krijg je als je vakkenvuller in een Karwei bent........ :)
Je hoort mij niet zeggen dat ik 400 euro niet veel geld vind hè. Maar 400 euro is nog geen 10% van de totaalprijs en dan valt het opeens weer behoorlijk mee. En demo speakers is tot daar aan toe, zeker als ze net een week uit de doos zijn. Maar een plasma TV die 9 maanden in de winkel heeft gehangen en dus zeker 8 - 9 uur per dag aan heeft gestaan. Nee, dat is me echt te veel van het goede. Zeker als je dan voor 400 alles nieuw in doos hebt.
zeef schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:33:
Wie heeft de mooiste, beste, gaafste, meest überflexe home cinema, en wil meedoen met de komende serie van Gathering of the Tweaker?
Dat klinkt als SPAM/Werving en dat mag niet zeef :+ :>

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic