Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
GekkePrutser schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:11:
[...]

Idd het scherm is veel dunner op de iPad Air. Vandaag in de winkel geprobeerd, als je er redelijk hard op drukt dan zie je de vloeistof van de LCD uitwaaieren. Van die golfjes.

Als ik het op mijn iPad 3 probeer dan zie ik dat ook wel maar veel minder (het waaiert niet verder uit dan mijn vinger zelf) en ik moet ook veel harder drukken. Het voelt ook meer als glas.

Maar idd, glas is zwaar en de gewichtsbesparing is ook een hoop waard.
De nieuwe Samsung Note 10.1 heeft dit niet, dus Apple had dit niet hoeven doen. De Note weegt niet veel meer dan de nieuwe iPad Air, heeft een beter scherm èn een extra laagje voor zijn S-Pen, dus tel uit je winst.

Ik overweeg om naast mijn iPad 4 (en 2014 Note 10.1) ook nog een iPad Air te nemen, vooral vanwege het lagere gewicht. Met de Note en de iPad Air in mijn tas zit je voor beiden dan op 1kg totaal, wat goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:39
Ettepet schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:24:
[...]

De nieuwe Samsung Note 10.1 heeft dit niet, dus Apple had dit niet hoeven doen. De Note weegt niet veel meer dan de nieuwe iPad Air, heeft een beter scherm èn een extra laagje voor zijn S-Pen, dus tel uit je winst.

Ik overweeg om naast mijn iPad 4 (en 2014 Note 10.1) ook nog een iPad Air te nemen, vooral vanwege het lagere gewicht. Met de Note en de iPad Air in mijn tas zit je voor beiden dan op 1kg totaal, wat goed te doen is.
Tis alleen zo dat Android en tablet-geoptimaliseerde-apps nog niet zo goed samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ettepet schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:24:
[...]

Yup. Zodra Apple aluminium opgeeft en daarvoor in de plaats kiest voor mooi echt nepleer plastic |:(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
kmf schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:36:
[...]

Yup. Zodra Apple aluminium opgeeft en daarvoor in de plaats kiest voor mooi echt nepleer plastic |:(
Mijn opmerking ging over het scherm. Ga jij maar weer snel terug naar je veilige iPad-only clubje.

Voor filmkijken, notities maken (met de app LectureNotes) en tekenen is de Note 10.1 duidelijk beter dan de iPad. Ik heb daarom ook beiden.

Ik vind het wel bijzonder jammer dat deze nieuwe iPad nog steeds maar 1GB RAM heeft. Er worden her en der vrij veel meldingen gemaakt op het net van crashes met de nieuwe iPad. AnandTech heeft een vrij uitgebreid stuk over de hoeveelheid geheugen in zijn review van de iPad Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ettepet schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:58:
[...]

Mijn opmerking ging over het scherm. Ga jij maar weer snel terug naar je veilige iPad-only clubje.

Voor filmkijken, notities maken (met de app LectureNotes) en tekenen is de Note 10.1 duidelijk beter dan de iPad. Ik heb daarom ook beiden.

Ik vind het wel bijzonder jammer dat deze nieuwe iPad nog steeds maar 1GB RAM heeft. Er worden her en der vrij veel meldingen gemaakt op het net van crashes met de nieuwe iPad. AnandTech heeft een vrij uitgebreid stuk over de hoeveelheid geheugen in zijn review van de iPad Air.
Wel treurig om zo te reageren. Dat jij meer affiniteit hebt met Android is jouw goed recht, maar dan hoef je niet zo te reageren. Dat stuk van Anandtech trek je ook uit je verband. Dat gaat over het feit dat 64-bits gecompileerde apps simpelweg meer geheugen innemen. Het geheugengebruik in iOS is ontzetten sterk geïmplementeerd, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
me_mrtn schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:00:
[...]

Wel treurig om zo te reageren. Dat jij meer affiniteit hebt met Android is jouw goed recht, maar dan hoef je niet zo te reageren. Dat stuk van Anandtech trek je ook uit je verband. Dat gaat over het feit dat 64-bits gecompileerde apps simpelweg meer geheugen innemen. Het geheugengebruik in iOS is ontzetten sterk geïmplementeerd, dus daar ligt het niet aan.
Als ik duidelijk reageer op het plastic scherm, en meerderen reageren alsof ik een vergelijking maak tussen de tablets, waarvan een zelfs onbeschoft ga je nu op mij zo reageren? Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ettepet schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:58:
[...]

Ga dan ook maar snel terug naar je vrije Android clubje. Jij komt met "Apple had dat niet hoeven doen". Ergens moet het gewichtsvermindering vandaan komen. En een dunnere scherm heeft naast een minder gewicht ook nog andere voordelen. Zoek maar even op wat die zijn.
Dat er wat "golfbewegingen" zijn als je er hard op drukt is opvallend, maar aangezien niemand hard hoeft te drukken op een capacitief scherm, zal dat niet een probleem zijn.

En dat anand-artikeltje gaat over het feit dat toekomstige 64bit apps waarschijnlijk 10-20% extra geheugen nodig zal hebben. Maar dat betekent nog niet dat er een tekort is.

"Her en der vrij veel meldingen van crashes." :F 8)7

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
dutchgio schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:31:
[...]

Tis alleen zo dat Android en tablet-geoptimaliseerde-apps nog niet zo goed samengaan.
Dit is voor mij ook de reden waarom ik mijn vrij nieuwe Note heb weg gedaan. Het is kwa geoptimaliseerde apps voor een tablet gewoon minder. En als als je wel geoptimaliseerde apps hebt dan kunnen die evengoed net niet tippen aan die van IOS. Moet ook zeggen dat ik het schermformaat van de iPad fijner vind voor mijn doeleinden, gebruik hem voor 70% om te internetten. Verder vind ik het ook fijn om te weten dat ik evt over 2 jaar nog een redelijk bedrag kan verwachten bij verkoop.

Ik ben trouwens geen Harde Kern IOS man. Mijn Phone is al jaren een Android toestel maar op het gebied van tabletsapps moeten ze nog een flinke slag maken. Ga er trouwens vanuit dat dit op termijn ook gaat gebeuren. Tegen die tijd is mijn Air aan vervanging toe en koop ik misschien weer een Android tablet.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
kmf schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:12:
Ga dan ook maar snel terug naar je vrije Android clubje. Jij komt met "Apple had dat niet hoeven doen". Ergens moet het gewichtsvermindering vandaan komen. En een dunnere scherm heeft naast een minder gewicht ook nog andere voordelen. Zoek maar even op wat die zijn.
Dat er wat "golfbewegingen" zijn als je er hard op drukt is opvallend, maar aangezien niemand hard hoeft te drukken op een capacitief scherm, zal dat niet een probleem zijn.

En dat anand-artikeltje gaat over het feit dat toekomstige 64bit apps waarschijnlijk 10-20% extra geheugen nodig zal hebben. Maar dat betekent nog niet dat er een tekort is.

"Her en der vrij veel meldingen van crashes." :F 8)7
Als je geen moeite wil doen om je eerdere foute interpretatie van wat ik postte te corrigeren waarom zou ik dan moeite doen?

Over dat plastic, lichte scherm, nogmaals:

"De nieuwe Samsung Note 10.1 heeft dit niet, dus Apple had dit niet hoeven doen. De Note weegt niet veel meer dan de nieuwe iPad Air, heeft een beter scherm èn een extra laagje voor zijn S-Pen, dus tel uit je winst."

De 1GB wordt langzamerhand te weinig, is de inschatting van ondermeer Anand. Als je dat anders wilt zien, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Scherm is overigens gewoon van glas hoor. Alleen dunner. Mijn iPad1 klonk nagenoeg hetzelfde als ik er op tikte. Geen idee hoe dit bij de iPad 2/3/4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26
*snip* op de man spelen is niet de bedoeling.

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 03-11-2013 13:33 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is inderdaad van glas,
Maar je kunt het wel n beetje indrukken.
Vandaar dat ik wel begrijp wanneer mensen denken dat het scherm van plastic is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 03-11-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:01
Top, die iPad Air! Super strak design van de iPad Mini en erg licht t.o.v. voorganger. iOS 7 vind ik zelf ook wel lekker werken.
Heb de 16GB variant aangezien ik zelf vrijwel alles stream en ik er verder ook geen grote bestanden op hoef te hebben. Viel me wel op dat het besturingssysteem + de nu gratis iWork apps veel geheugen kosten. Had van de 16 nog 9GB over. Voor mij dus voldoende, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58

Tot nu toe ben ik nog geen crashes tegen gekomen en werkt de Ipad air ideaal voor mij. Je kan het scherm inderdaad een beetje indrukken, maar wie gaat er nou zoveel kracht op een capacitief scherm zetten? Enige probleem is nog een dun hoesje zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Daedalus op 03-11-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 21:48
Ik heb vandaag besloten om mijn 16 GB Ipad air terug te gaan brengen. Het eerste punt waar ik tegenaan liep was dat er nog maar 12.8 GB over was van de 16 GB. Dit vond ik al redelijk frappant.
Daarnaast kom ik van een Nexus 7 en hier zit voor mij ook gelijk het tweede punt, de grootte. Ik kan niet wennen aan de omvang van de Ipad air, ondanks dat hij qua gewicht niet erg storend is. Hij voelt onhandig groot wanneer ik er mee op schoot zit.
Het derde punt is voor mij toch de openheid van het besturingssysteem en de appstore. Bij android zijn er voor mijn veel meer apps in de playstore te vinden, met vaak ook een free version om ze uit te proberen, die dit mis ik erg in de appstore. Ook heb je op de Ipad altijd iTunes nodig voor foto's en muziek wat ook wel jammer is m.i.
Al deze punten en hierbij de prijs in acht genomen die ik voor de Ipad heb neergelegd 499 dollar, heeft me toch doen besluiten om hem morgen terug te gaan brengen.

Wellicht dat ik het met de nieuwe mini nog een keer probeer, maar deze kan ik dan helaas niet meenemen uit Amerika :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zonde :)
Dat van die free apps zou kunnen, heb geen Androidspul. Gebruik in de praktijk maar een beperkt aantal dezelfde apps op m'n iPad (datzelfde geldt ook voor m'n pc: op een gegeven moment heb je t meeste wel gezien en komt er een keer 1 per maand bij ofzo). Maar goed, da's persoonlijk.
Scherm verhouding van de iPad vind ik ideaal. De grootte is soms wat onhandig (twijfel ook nog over de Mini2, gelukkig wil m'n vrouw sowieso de Air hebben, dus ik kan over een week of twee kijken hoe de mini2 eruit ziet qua scherm en dan beslissen.
Foto's inderdaad via iTunes als je er hele folders op wilt zetten. Gebruik zelf photostream en dan synct ie iig foto's die je maakt met je iphone.

Je zou nog kunnen kijken of je iemand in NL kent die de Air van je wil overnemen voor de US prijs. Dan kan je in ieder geval wat langer kijken hoe het voor de rest qua gebruik bevalt. De mini is natuurlijk alleen kleiner, maar iOS blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

dnbo schreef op zondag 03 november 2013 @ 05:32:
Ik heb vandaag besloten om mijn 16 GB Ipad air terug te gaan brengen. Het eerste punt waar ik tegenaan liep was dat er nog maar 12.8 GB over was van de 16 GB. Dit vond ik al redelijk frappant.
Daarnaast kom ik van een Nexus 7 en hier zit voor mij ook gelijk het tweede punt, de grootte. Ik kan niet wennen aan de omvang van de Ipad air, ondanks dat hij qua gewicht niet erg storend is. Hij voelt onhandig groot wanneer ik er mee op schoot zit.
Het derde punt is voor mij toch de openheid van het besturingssysteem en de appstore. Bij android zijn er voor mijn veel meer apps in de playstore te vinden, met vaak ook een free version om ze uit te proberen, die dit mis ik erg in de appstore. Ook heb je op de Ipad altijd iTunes nodig voor foto's en muziek wat ook wel jammer is m.i.
Al deze punten en hierbij de prijs in acht genomen die ik voor de Ipad heb neergelegd 499 dollar, heeft me toch doen besluiten om hem morgen terug te gaan brengen.

Wellicht dat ik het met de nieuwe mini nog een keer probeer, maar deze kan ik dan helaas niet meenemen uit Amerika :(
Jammer dat hij niet bevalt voor je! Ik vind je motivatie wel begrijpelijk, siert je dat je het goed onderbouwt. Ik heb zelf juist de iPad Air 32gb besteld omdat ik ontevreden ben over de echte tablet apps op Android en het gemis van goede Nederlandstalige kinder apps. Als ik zie wat iOS te bieden heeft op die 2 punten (we hebben allebei sinds de zomer de iPhone 5) dan was de keuze niet moeilijk. Ik doe mijn Asus Transformer Prime tablet niet weg, de kinderen mogen er filmpjes op kijken. Ik kijk heel erg uit naar de iPad Air als ie dinsdag wordt bezorgd, hoop later die week een review te schrijven. :9 :P

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dnbo schreef op zondag 03 november 2013 @ 05:32:

Kijk, dit is nou een goede beredenering.
Zo te horen zal een iPad mini retna meer geschikt voor je zijn. Maar ja, als je al geïnvesteerd hebt in de playstore. Ik vraag me dan wel af welke Apps je mist, aangezien over het algemeen betaalde Apps eerst op iOS uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik zal vanmiddag eens even langs de MM Leeuwarden gaan om de thuiskopie heffing terug te vorderen. Ben benieuwd... Toen ik dit las voel je je toch wel een beetje genaaid..:(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Ik wil binnenkort een iPad Air aanschaffen (128GB) en ben mij op dit moment aan het verdiepen in de gebruikerservaring.

Een ding wat mijn zorgen baart is dat men aangeeft dat er sommige iPad Air modellen zijn met slechte displays (o.a. pixel fouten, bleeding, gelige kleur etc.). Erg jammer, je verwacht dat je meteen iets goeds in handen hebt.

Gegeven dit soort zaken, waar is de beste plek om een iPad Air aan te schaffen? Online (dan kan ik hem terugsturen als er een defect is), via een APR of via Mediamarkt/Dixons - bij de laatste heb ik meer het idee dat ze bij een klein defect (1-2 dode pixels) de iPad niet terug zullen nemen, zeker als ze het 128GB model hebben moeten bestellen.

Ik verwacht dat voor het geld dat ik uitgeef en de experience die Apple nastreeft mijn device perfect is.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
(jarig!)
R3M1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:15:
Ik wil binnenkort een iPad Air aanschaffen (128GB) en ben mij op dit moment aan het verdiepen in de gebruikerservaring.

Een ding wat mijn zorgen baart is dat men aangeeft dat er sommige iPad Air modellen zijn met slechte displays (o.a. pixel fouten, bleeding, gelige kleur etc.). Erg jammer, je verwacht dat je meteen iets goeds in handen hebt.

Gegeven dit soort zaken, waar is de beste plek om een iPad Air aan te schaffen? Online (dan kan ik hem terugsturen als er een defect is), via een APR of via Mediamarkt/Dixons - bij de laatste heb ik meer het idee dat ze bij een klein defect (1-2 dode pixels) de iPad niet terug zullen nemen, zeker als ze het 128GB model hebben moeten bestellen.

Ik verwacht dat voor het geld dat ik uitgeef en de experience die Apple nastreeft mijn device perfect is.

Als je hem online koopt heb je sowieso 2 weken de tijd om hem terug te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Heb zelf een iPad Air gekocht afgelopen week. Geen problemen met bleeding, dode pixels,kleuren.Ik heb een perfect scherm. Heb eerlijk gezegd ook nog weinig gelezen van defecten. Maar let er wel op dat op forums vaak sneller klachten komen te staan dan mensen die topics openen met 'Ik heb een perfect scherm'. Dixons heeft 3jaar garantie dus die zal niet heel moeilijk gaan doen vermoed ik. Mocht je in Amsterdam wonen is de officiele Applestore ook nog een optie, daar doen ze helemaal nooit moeilijk als je niet tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook gewoon een perfect scherm. Geen pixelproblemen, backlightbleeding of wat dan ook...
Gekocht bij Dixons overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
Op de volgende thread van Macrumors wordt melding gedaan van de issues:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1665549

Vandaar mijn zorg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 07:22
Ik heb afgelopen vrijdag 2 ipad airs white gekocht met 16 en 32 gb. De 16gb had één dode pixel en de 32gb had twee dode pixels. Heel erg raar twee verschillende uitvoeringen en bij beide dode pixels. Heb twee nieuwe gekregen bij de A-mac in Breda! Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Ik heb 2 gekocht bij iCentre in Emmen. Eentje had 3 dode pixels en worden gewoon omgeruild voor een nieuwe. Deze was perfect daarna. Ik kon hem in de winkel controleren. Ik zou bij een reseller kopen om die reden. Ik vraag bij aanschaf wel direct of een dode pixel een doa betekend en bij icentre is dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

R3M1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:47:

Sommige mensen zullen ongetwijfeld problemen hebben. Bij elk nieuw product verschijnen dit soort topics. Zal me niet al te veel zorgen maken, er zijn meer mensen zonder problemen maar die melden het niet, die gebruiken gewoon hun iPad. Als dat topic nou binnen een paar dagen 40paginas zou hebben, dan zou ik me wel zorgen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filosofem
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04-2021

Is het normaal dat mensen daar een probleempje met hun tablet beschrijven als het ergste dat ze ooit is overkomen, met waarschijnlijk minstens 1000 doden tot gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
filosofem schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:25:
[...]

Is het normaal dat mensen daar een probleempje met hun tablet beschrijven als het ergste dat ze ooit is overkomen, met waarschijnlijk minstens 1000 doden tot gevolg?
Ik denk dat iedereen die een duur apparaat aanschaft wat niet perfect is reden heeft tot ontevredenheid, zeker als de fabrikant kwaliteit en experience als verkoopargument voert.

Immers, accepteer je een kras op je auto als je deze nieuw uit de showroom haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

R3M1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat iedereen die een duur apparaat aanschaft wat niet perfect is reden heeft tot ontevredenheid, zeker als de fabrikant kwaliteit en experience als verkoopargument voert.

Immers, accepteer je een kras op je auto als je deze nieuw uit de showroom haalt?
Eerste wat ik zou doen is omruilen als het zo erg is ipv klagen in een topic. Voor dat geld verwacht ik ook perfectie en dat heb ik gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17
matthijst schreef op zondag 03 november 2013 @ 07:35:
Zonde :)
Dat van die free apps zou kunnen, heb geen Androidspul. Gebruik in de praktijk maar een beperkt aantal dezelfde apps op m'n iPad (datzelfde geldt ook voor m'n pc: op een gegeven moment heb je t meeste wel gezien en komt er een keer 1 per maand bij ofzo). Maar goed, da's persoonlijk.
Scherm verhouding van de iPad vind ik ideaal. De grootte is soms wat onhandig (twijfel ook nog over de Mini2, gelukkig wil m'n vrouw sowieso de Air hebben, dus ik kan over een week of twee kijken hoe de mini2 eruit ziet qua scherm en dan beslissen.
Foto's inderdaad via iTunes als je er hele folders op wilt zetten. Gebruik zelf photostream en dan synct ie iig foto's die je maakt met je iphone.

Je zou nog kunnen kijken of je iemand in NL kent die de Air van je wil overnemen voor de US prijs. Dan kan je in ieder geval wat langer kijken hoe het voor de rest qua gebruik bevalt. De mini is natuurlijk alleen kleiner, maar iOS blijft hetzelfde.
Je kan Fotostream ook gebruiken om foto's op je telefoon/iPad te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
TMC schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:36:
[...]
Hoe?
Foto's van je PC naar je iPad zetten? En zit je dan niet aan dat maximum van 1000?
Dat is voor mij de reden om iTunes te gebruiken; vakantiefoto's per folder.

Ik ken het wel als: "Gebruik zelf photostream en dan synct ie iig foto's die je maakt met je iphone."

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 03-11-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:56

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zit met die itunes ff te kijken om een backup te maken van alle apps en instellingen.
Kan ik deze backup dan zo terug zetten op een andere ipad later ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:18:
Ik zit met die itunes ff te kijken om een backup te maken van alle apps en instellingen.
Kan ik deze backup dan zo terug zetten op een andere ipad later ?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:56

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Dat valt me dan alweer mee :-)
Backup is gemaakt, mijn ipad is zo goed als verkocht.

Nu ff denken of het de nieuwe ipad air word of toch de mini retina die deze maand zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

En dat is waarom ik mijn iPad bij Apple bestel, 2 weken inruilgarantie. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
iApp schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:15:
[...]

En dat is waarom ik mijn iPad bij Apple bestel, 2 weken inruilgarantie. :)
Bij Dixons ook hoor en daar krijg je ook nog eens 3 jaar garantie gratis erbij!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

HereIsTom schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:27:
[...]

Bij Dixons ook hoor en daar krijg je ook nog eens 3 jaar garantie gratis erbij!
Ja, maar maak Dixons eens wijs dat het scherm van je nieuwe iPad Air niet goed is. Daar hebben ze altijd een goed antwoord voor klaar liggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
iApp schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:30:
Ja, maar maak Dixons eens wijs dat het scherm van je nieuwe iPad Air niet goed is. Daar hebben ze altijd een goed antwoord voor klaar liggen... ;)
Misschien bij jou winkel, maar ik heb hier prima ervaringen met de verkopers, beter dan bij Apple!
TMC schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:36:
PhotoSync is een perfecte App om je foto's incl. mappen draadloos en snel van en naar je iPad te sturen :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit van inruilen en/of koop ongedaan maken gehoord? Mijn advies aan jou: koop 'm niet. Eigenlijk: koop nooit meer wat dan ook. :O

Ondertussen werkt de mijne perfect.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:56:
[...]

Ooit van inruilen en/of koop ongedaan maken gehoord? Mijn advies aan jou: koop 'm niet. Eigenlijk: koop nooit meer wat dan ook. :O

Ondertussen werkt de mijne perfect.
:P
Het gaat er juist om dat het inruilen geen gegarandeerde policy is voor de diverse winkels die iPads verkopen - enne koop ongedaan maken is meestal als de verpakking nog gesloten is - veel succes om dan nog te checken of je iPad geen dode pixel oid heeft.

Maar goed, zoals het er nu uitziet zal ik 'em of bij iCenter, A-Mac of online bij Apple zelf bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain-Cr
  • Laatst online: 23-03-2022
Brain-Cr schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:03:
Ik heb gisteren de nieuwe iPad Air gekocht bij Dixons. Helaas moet ik er vandaag mee terug. Bij het opstarten zag ik meteen wat er mis mee was, namelijk dat het rechter gedeelte van het scherm last heeft van een gele gloed. Dit zorgt er voor dat wit niet langer wit is op het scherm. Ik heb een aantal tests gedaan met het kantelen van het scherm en de tekst die op dat stuk terecht kwam was niet wit maar gelig. Ik ben toen nog meer defecten gaan zoeken en kwam 3 dode subpixels tegen en aardig wat backlight bleeding linksboven en rechtsonder. Verder heb ik de iPad Air naast de iPad 4 van mijn vriendin gehouden en daar kon ik heel makkelijk het verschil zien.

Voor de mensen die gaan denken dat het door het lijm komt dat nog moet drogen, dat is onzin en tevens ook bevestigd op buitenlandse forums. iPads worden alleen om de randen heen vastgelijmd. Als je dit ook, ga er mee terug! Echter, als je momenteel tevredenmet je iPad Air, ga dan geen defecten lopen zoeken. Je zult namelijk nooit een 100% perfect scherm vinden. Zelf ben ik erg perfectionistisch ingesteld als het op schermen aankomt en zie ik de tekortkomingen in een oogopslag. Als ik het scherm niet goedkeur, ben ik er ook meteen klaar mee en moet het terug.

Ik sta niet te wachten om een weer een loterij te spelen met iPad schermen. Ik wil best nog een model proberen, maar dan test ik het in de winkel. Als die niet goed is zal ik mijn geld terugeisen van Dixons. Als ze moeilijk gaan doen zal ik ze vertellen dat ik er 3 jaar heb gewerkt als voormalige student en dat ik de procedures goed ken! ;)

Ik zal jullie op de hoogte houden m.b.t. de verdere afhandeling!
Inmiddels is de iPad omgeruild voor een goed werkend exemplaar. Medewerker bij Dixons zag mijn meteen wat ik bedoelde en heeft een nieuw exemplaar gepakt. Ik ben erg vriendelijk geholpen en kreeg zelfs een kopje koffie aangeboden tijdens het controleren van de nieuwe. Prima service! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R3M1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:37:
Het gaat er juist om dat het inruilen geen gegarandeerde policy is voor de diverse winkels die iPads verkopen - enne koop ongedaan maken is meestal als de verpakking nog gesloten is - veel succes om dan nog te checken of je iPad geen dode pixel oid heeft.
Dat doet de BCC. Willen ze hem niet aandoen omdat het plastic dan eraf moet en dan kunnen ze hem zogenaamd niet meer verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Wegens gebrek aan tijd/mijn ongeduldigheid heb ik de iPad Air 16GB Zilver gekocht bij de MediaMarkt in Utrecht. Toch een hele rare ervaring aldaar. Sowieso komt er opeens €6,85 verwijderingsbijdrage boven op de €479 euro. Grote onzin natuurlijk, aangezien dit nergens het geval is, enkel bij de MediaMarkt. Gewoon een extra winstpost dus.

Verder blijft het altijd zo irritant dat men probeert je van alles aan te smeren, van verzekeringen tot goedkope cases. ALs klap op de vuurpijl had men ook nog geen SmartCovers binnen, weer een tegenvaller dus.

De iPad Air als vervanger voor mijn iPad 2 is echter heel positief. Prachtig apparaat, ligt super in de hand en de batterij is meer dan top. Moest wel even wennen aan de dunnere bezel. Zeker als je hem in bed gebruikt ligt het scherm dus 'lager' waardoor je deken soms een beetje voor het scherm kan komen, maar dat is een kwestie van wennen / iets anders vasthouden.

Had voorheen een gejailbreakte iPad 2 met XBMC. Helaas geen volwaardige vervangers waar het beeld a) net zo soepel loopt en b) die echt alles ondersteunt. Gebruik nu nPlayer, maar deze heeft geen DTS ondersteuning. Leuk voor series, maar nutteloos voor de meeste films die ik op mijn NAS heb dus. Bovendien heb ik het idee dat de iPad Air er meer moeite mee heeft dan dat de iPad 2 had met XBMC. De framerate lijkt soms niet helemaal lekker, zelfs niet op 720P.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dannydekr schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:52:
Wegens gebrek aan tijd/mijn ongeduldigheid heb ik de iPad Air 16GB Zilver gekocht bij de MediaMarkt in Utrecht. Toch een hele rare ervaring aldaar. Sowieso komt er opeens €6,85 verwijderingsbijdrage boven op de €479 euro. Grote onzin natuurlijk, aangezien dit nergens het geval is, enkel bij de MediaMarkt. Gewoon een extra winstpost dus.
Heeft hier mee te maken:
nieuws: Europarlement schaart zich achter strengere e-waste-richtlijn en
nieuws: Greenpeace hekelt inzamelsysteem voor elektronica-afval
Op heel veel elektronica zit de verwijderingsbijdrage. Verschilt alleen tussen winkels hoe ze e.e.a. verrekenen, bij bijv. Dixons/Mycom en veel andere winkels zit het al in de prijs inbegrepen.
Mediamarkt heeft er voor gekozen om de verwijderingsbijdrage pas aan de kasse bij de prijs te doen, dat houdt hun 'schap-prijs' in de winkel lager.
Verder blijft het altijd zo irritant dat men probeert je van alles aan te smeren, van verzekeringen tot goedkope cases.
Eens, dat is altijd erg irritant. Al wisselt het wel per winkel overigens hoe sterk men aandringt.
ALs klap op de vuurpijl had men ook nog geen SmartCovers binnen, weer een tegenvaller dus.

De iPad Air als vervanger voor mijn iPad 2 is echter heel positief. Prachtig apparaat, ligt super in de hand en de batterij is meer dan top. Moest wel even wennen aan de dunnere bezel. Zeker als je hem in bed gebruikt ligt het scherm dus 'lager' waardoor je deken soms een beetje voor het scherm kan komen, maar dat is een kwestie van wennen / iets anders vasthouden.

Had voorheen een gejailbreakte iPad 2 met XBMC. Helaas geen volwaardige vervangers waar het beeld a) net zo soepel loopt en b) die echt alles ondersteunt. Gebruik nu nPlayer, maar deze heeft geen DTS ondersteuning. Leuk voor series, maar nutteloos voor de meeste films die ik op mijn NAS heb dus. Bovendien heb ik het idee dat de iPad Air er meer moeite mee heeft dan dat de iPad 2 had met XBMC. De framerate lijkt soms niet helemaal lekker, zelfs niet op 720P.
Veel plezier van je nieuwe iPad! :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Dannydekr schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:52:

Verder blijft het altijd zo irritant dat men probeert je van alles aan te smeren, van verzekeringen tot goedkope cases. ALs klap op de vuurpijl had men ook nog geen SmartCovers binnen, weer een tegenvaller dus.

Je kan AVMC proberen, dat is 1:1 een XBMC kloon. Weet niet of het van de XBMC team zelf is, maar het is letterlijk XBMC. Het enige wat ontbreekt zijn de addons/plugins. Ik heb daar beetje last van crashes, komt denk ik door iOS7.

Persoonlijk gebruik ik nu VLC for iOS. Speelt letterlijk alles af inclusief DTS. Minpunt is dat je elke keer je share opnieuw moet benaderen en dus geen library heeft voor streaming, enkel lokaal opgeslagen bestanden. Maar goed het speelt alles af, 1080p DTS met subs. En boven alles gratis.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bluepenguin schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:34:
[...]
Heeft hier mee te maken:
Op heel veel elektronica zit de verwijderingsbijdrage. Verschilt alleen tussen winkels hoe ze e.e.a. verrekenen, bij bijv. Dixons/Mycom en veel andere winkels zit het al in de prijs inbegrepen.
Mediamarkt heeft er voor gekozen om de verwijderingsbijdrage pas aan de kasse bij de prijs te doen, dat houdt hun 'schap-prijs' in de winkel lager.

[...]
Leuk en aardig. Maar voor nieuwe Apple producten geld wel dat ze OVERAL dezelfde prijs zijn. De schapprijs van de mediamarkt is dezelfde als waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ASNNetworks schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:38:
[...]

Je kan AVMC proberen, dat is 1:1 een XBMC kloon. Weet niet of het van de XBMC team zelf is, maar het is letterlijk XBMC. Het enige wat ontbreekt zijn de addons/plugins. Ik heb daar beetje last van crashes, komt denk ik door iOS7.

Persoonlijk gebruik ik nu VLC for iOS. Speelt letterlijk alles af inclusief DTS. Minpunt is dat je elke keer je share opnieuw moet benaderen en dus geen library heeft voor streaming, enkel lokaal opgeslagen bestanden. Maar goed het speelt alles af, 1080p DTS met subs. En boven alles gratis.
Qua videoplayers vindt ik CineXplayer de beste.
Speelt zo goed als alles af, ook AC3 en DTS codecs (dolby).
AVMC heb ik ook maar werkt niet stabiel genoeg, en is volgens mij ook al niet meer in de App Store te vinden... (Verwijderd??) edit: foutje, waarschijnlijk verkeerd ingetypt, nu is ie wel weer te vinden in de app store.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 03-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bluepenguin schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:34:
Heeft hier mee te maken:
Je verhaal klopt niet, bij Dixons kost hij gewoon de Apple prijs van €479,-
Bij de Mediamarkt en Saturn kost hij ook €479,-, maar bij de kassa rekenenen ze er nog even ruim 6 euro bij, oplichting dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:49
Loop met mijn nieuwe air tegen het volgende aan. Bij het opstarten maakt ie niet automatisch verbinding met mijn WiFi netwerk. Pas na het unlocken van het lockscreen maakt de iPad verbinding en zie ik het WiFi icoontje. Is dit normaal? Verder een fantastische upgrade van mijn iPad 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
matthijst schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:05:
[...]

Hoe?
Foto's van je PC naar je iPad zetten? En zit je dan niet aan dat maximum van 1000?
Dat is voor mij de reden om iTunes te gebruiken; vakantiefoto's per folder.

Ik ken het wel als: "Gebruik zelf photostream en dan synct ie iig foto's die je maakt met je iphone."
Uploaden via iCloud door iCloud op je PC te installeren. Volgens mij zit je dan wel aan een maximum van 1000 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
TMC schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:26:
[...]
Uploaden via iCloud door iCloud op je PC te installeren. Volgens mij zit je dan wel aan een maximum van 1000 ja.
Ik gebruik hiervoor Shared Photostream ipv My Photostream. Hiermee kan je namelijk tot 5000 foto's uploaden zonder houdbaarheid. Bovendien kan je op al je apparaten foto's toevoegen en mensen uitnodigen deel te nemen aan de stream. Deze kunnen dan de foto's bekijken, liken, commenten en zelf toevoegen.

Durf niet te zeggen of het op de PC werkt. Ik gebruik het op mn iPhone, iPad en MBPr (iPhoto). Werkt bovendien ook met videos van max 5 min, sinds iOS7 en OSX Mavericks.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
henkna schreef op maandag 04 november 2013 @ 07:47:
Loop met mijn nieuwe air tegen het volgende aan. Bij het opstarten maakt ie niet automatisch verbinding met mijn WiFi netwerk. Pas na het unlocken van het lockscreen maakt de iPad verbinding en zie ik het WiFi icoontje. Is dit normaal? Verder een fantastische upgrade van mijn iPad 3!
Als ik vragen mag: wat vind je er zo fantastisch aan (heb zelf ook iPad 3)? Ik vind het mooi dat hij lichter en compacter is, maar t.o.v. de iPad 3 zijn er eigenlijk helemaal geen nieuwe functies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Gister teruggegaan naar de mediamarkt om de thuiskopieheffing terug te vragen. Na enige uitleg deden ze hier niet moeilijk over. Alleen even de kassabon meenemen en het is klaar. Goed geregeld :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Je geeft het zelf aan. Lichter, compacter, sneller. Geweldige gebruikservaring. Had je misschien ook nog een tip voor mijn wifi probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hij is echt stukken sneller dan de iPad 3. Alles gaat flitsender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn iPad is afgelopen zaterdag verzonden, echter kan ik 'm nog niet traceren via DHL. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Ja DHL werkt niet op maandag. Vandaar dat hij morgen ook pas word geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor foto's heb ik Everpix ontdekt. Deze upload al je foto's op je machines en dedupliceer ze.

Oftewel, je maakt een foto met de iPhone, dan komt die normaal gesproken in je camera roll, je photostream. En als je het importeert in iPhoto, ook nog eens in iPhoto.
Everpix heeft dan al die foto's al geupload, en de laatste (eventueel bewerkte) versie krijg je dan gepresenteerd.

Het past goed bij mij workflow. Want naast iPhone foto's, komen alle foto's die ik gemaakt hebt met de normale camera's in een dumpfolder ter verwerking.
Deze foto's zie ik dan dus direct ook op al m'n devices.

Bewerk en verwijder ik deze normale foto's, dan wordt dit ook weer gereflecteerd naar al m'n devices. (verwijderen=purge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 17-09 18:18
Zojuist bestelling geplaatst bij Dixons. Had vooraf ff gebeld met de vraag wanneer ze de volgende levering verwachten. De meneer aan de telefoon melde dat ze vandaag en morgen een flinke levering verwachten, dus grote kans dat ik hem deze week heb.

Ipad Air 32GB Gray met gulle gift code voor €549,- gescoord :)

Je kunt hier een code aanvragen http://www.dixons.nl/gift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Arend1987 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:41:
Pffff, schande! Dan maar morgen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Vriend van me heeft een iPad 2 cadeau gekregen. Nu zag ik gisteren dat er ios7 op staat. Ik vroeg me af in hoeverre dat besturingssysteem soepel draait op een iPad 2? Hij had 'm nog nauwelijks gebruikt, dus wist het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arend1987 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:41:
Hier is DHL vanochtend geweest. Vrijdag de iPad besteld en vrijdagavond al een track en trace code. Zaterdag was de iPad al hier in Rotterdam, maar dan bezorgen ze niet helaas. Op maandag dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Niku schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:28:
Vriend van me heeft een iPad 2 cadeau gekregen. Nu zag ik gisteren dat er ios7 op staat. Ik vroeg me af in hoeverre dat besturingssysteem soepel draait op een iPad 2? Hij had 'm nog nauwelijks gebruikt, dus wist het niet.
Draait bij mij gewoon soepel, tenminste ik kan niet zeggen dat het traag is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ben van Mini naar Air gegaan. Vooral het scherm en de performance zijn echt zoveel beter.

Eerst beetje wennen aan het formaat maar het gewicht is echt laag geworden ivm de vorige iPad. Moet zeggen dat het echt een behoorlijke upgrade is, gezien scherm en snelheid.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Afgelopen vrijdag een iPad Air gekocht bij de Dixons. M'n iPad 3 inmiddels al weer verkocht.

Bevindingen. Ja, de Air is een stuk lichter. Downside is dat ie lang niet zo degelijk, en als uit één stuk gehouwen, aanvoelt als een iPad 3. Glimmende randen van de Air doen ook wat goedkoop aan. Geluid is wel een stuk beter. Downside: bij hoge volumes gaan er erg veel trillingen door de lichtere behuizing.

Maar wat me echt stoort, en ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van andere Air gebruikers. De embedded youtube video's op verschillende sites worden in een erbarmelijke kwaliteit getoond. Blokkerig en onscherp, dit terwijl ze op de PC in 720 en 1080p kwaliteit getoond worden. Heb al lopen zoeken op de Air waar een eventuele instelling zit maar nog niet kunnen vinden. Op de iPad3 werden deze video's wel scherp weergegeven.

Heb ik ergens overheen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Sweet schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:41:
Afgelopen vrijdag een iPad Air gekocht bij de Dixons. M'n iPad 3 inmiddels al weer verkocht.

Bevindingen. Ja, de Air is een stuk lichter. Downside is dat ie lang niet zo degelijk, en als uit één stuk gehouwen, aanvoelt als een iPad 3. Glimmende randen van de Air doen ook wat goedkoop aan. Geluid is wel een stuk beter. Downside: bij hoge volumes gaan er erg veel trillingen door de lichtere behuizing.

Maar wat me echt stoort, en ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van andere Air gebruikers. De embedded youtube video's op verschillende sites worden in een erbarmelijke kwaliteit getoond. Blokkerig en onscherp, dit terwijl ze op de PC in 720 en 1080p kwaliteit getoond worden. Heb al lopen zoeken op de Air waar een eventuele instelling zit maar nog niet kunnen vinden. Op de iPad3 werden deze video's wel scherp weergegeven.

Heb ik ergens overheen gekeken?
Euhm als het op de iPad 3 goed werkt, moet het op de iPad Air normaal gesproken ook gewoon goed werken. Denk dat je eerder de fout bij je internetverbinding of YouTube moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:09

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zojuist kwam PostNL aan mijn deur (aldus mijn broertje die thuis zit), dat terwijl ik had opgegeven dat ze morgen zouden kunnen komen... Enfin ik vind het verder niet erg! Vanavond lekker mee aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Sweet schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:41:

Bevindingen. Ja, de Air is een stuk lichter. Downside is dat ie lang niet zo degelijk, en als uit één stuk gehouwen, aanvoelt als een iPad 3. Glimmende randen van de Air doen ook wat goedkoop aan.
Mee eens, vooral het scherm klinkt/voelt wat goedkoop aan en vergelijking met mijn iPad 2.
Geluid is wel een stuk beter. Downside: bij hoge volumes gaan er erg veel trillingen door de lichtere behuizing.
Ik vind het geluid juist minder dan bij m'n iPad 2, vooral in landscape. Mogelijk omdat de speakers nog meer naar beneden zijn gericht dor de wat rondere bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik heb zaterdag de Air bij Media Markt Rotterdam Centrum gekocht. Daar was hij 472,95 euro en inclusief de heffing was dat precies 479 euro, gewoon zoals het hoort dus.

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn iPad2 ook daar gekocht voor een stuntprijs van 299 euro toen. Afgelopen zaterdag voor 250 verkocht. Heeft me dus 49 euro gekost in anderhalf jaar tijd. Ook nog mijn Galaxy Tab 10.1 verkocht, waardoor de Air mij verder bijna niks kostte.

Mijn bevindingen tot nu toe:
- Voelt minder stevig aan
- Aanraken van het glas klinkt plastic
- Home button klinkt ook goedkoop
- Gewicht is erg prettig
- Geluid klinkt erg vol en zuiver, behalve als je het te hard zet
- Af en toe crasht Safari en ook Facebook

Voor de rest vind ik persoonlijk de overgang van 2 naar Air niet heel overweldigend. Okay, het scherm is mooier, maar dat went snel. De totale gebruikerservaring blijft nagenoeg hetzelfde. Performance zal best beter zijn, maar dan moet je ze naast elkaar leggen. Ik vond de 2 ook niet echt traag en bij mij draaide iOS7 gewoon soepel op de 2. Ik gebruik de iPad echter hoofdzakelijk voor Internet, Facebook en muziek luisteren. Dat verschilt natuurlijk ook per gebruiker. Met zware games spelen en video zal het wel degelijk uit maken.

Toch ben ik blij met mijn aanschaf; het is weer een supermooi apparaat om te zien en we kunnen weer een tijdje vooruit. Maar noodzakelijk was het niet (is het dat ooit?). Ik snap trouwens nu best dat Apple de iPad2 blijft verkopen, want die is voor veel mensen gewoon meer dan voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door ptol op 04-11-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
IseT schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:24:
Zojuist bestelling geplaatst bij Dixons. Had vooraf ff gebeld met de vraag wanneer ze de volgende levering verwachten. De meneer aan de telefoon melde dat ze vandaag en morgen een flinke levering verwachten, dus grote kans dat ik hem deze week heb.

Ipad Air 32GB Gray met gulle gift code voor €549,- gescoord :)

Je kunt hier een code aanvragen http://www.dixons.nl/gift
Dat zei Mycom ook al ja. Vooral de modellen met 32, 64 en 128 GB waren amper te krijgen tijdens het weekend. Ik zit te wachten op m'n 64 GB met 3G, ook al een schaars model.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:37

Vos

AFCA

Weggehaald...beter lezen ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Vos op 04-11-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Is het normaal dat wanneer mijn ipad air in sluimerstand staat er geen melding binnenkomt wanneer iemand mij probeert te facetimen? Kan me het niet meer herinneren van mijn ipad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
henkna schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:19:
Is het normaal dat wanneer mijn ipad air in sluimerstand staat er geen melding binnenkomt wanneer iemand mij probeert te facetimen? Kan me het niet meer herinneren van mijn ipad 3.
Nee. Staat hij niet toevallig op 'niet storen' (dat maan-icoontje bij control center)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Nee, staat niet op niet storen. Heb het idee dat na enkele minuten in sluimerstand, er geen wifi verbinding meer actief is op de achtergrond waardoor hij niet uit de sluimerstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Tevens merk ik dat wanneer ik de ipad opstart niet direct het wifi icoontje zichtbaar is, maar pas na het ontgrendelen van het lockscreen. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:00
henkna schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:32:
Nee, staat niet op niet storen. Heb het idee dat na enkele minuten in sluimerstand, er geen wifi verbinding meer actief is op de achtergrond waardoor hij niet uit de sluimerstand komt.
Klopt, wifi wordt uitgeschakeld op een 4g versie. Provider uitzetten thuis op wifi is de enige oplossing volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
krotwijk schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:53:
[...]

Klopt, wifi wordt uitgeschakeld op een 4g versie. Provider uitzetten thuis op wifi is de enige oplossing volgens mij.
Ik heb echter een ipad WiFi only versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
549 was me teveel, 459 betaald net in de winkel van dixons voor een iPad Air 16 Gb wifi. Met een 20 euro kortingsbonnetje uit foldertje. Kwam voor de mini, toch ineens spontaan voor iets scherper en groter scherm gegaan ivm dat ik spiegelreflex kwaliteit foto's maak en die hierop iets mooier zijn. Hoop dat ie lekker snel is deze slechts paar mm dikke tablet met bijna pc snelheid. Bij thuiskomst heb hem direct aan de lader gedaan, er zat 87% acculading in. WiFi en mail instellen ging heel snel. Dit berichtje op tweeakters is het eerste wat ik op mijn uur geleden gekochte airpad typ. Toetsenbord werkt goed, wennen, maar is te doen. Ik houdt hem verticaal met acht vingers vast, typen met duimen gaat zo goed als foutloos. Heb helderheid scherm omhoog gezet, automatisch helderheid aanpassen zet ik nog uit dit kan. Verder zo snel mogelijk iCloud volzetten met foto's. Denk dat met een jaartje 16gb wel magertjes is geworden voor foto's en paps. Vond prijs van het 128gb model absurd hoog 900??, volgende aanschaf wordt draadloze/WiFi 1Tb ext. Harde schijf compatibele met Apple, lieten ze zien in dixons. 180 euro. Heb de pad nu uur in de handen vast. Nog geen enkele mate van vermoeide vingers. Hij is licht ,! mooi, en wat een scherp schermpje! Achterkant fijn gezandstraald, wordt niet zweterig of glibberig. Wel een hoesje er bij zoeken nog morgen. Ik kom nog terug op snelheid vd iPad, snelheid WiFi hier in huis, hoe YouTube draait (HD 720p kwaliteit natuurlijk), USB kabel verbinden met laptop, overzetten foto's, foto's er mee maken (zal herfst foto en een binnen foto maken met iPad en laten zien eventjes). En hoeveel Gb ik nu over heb vd 16.

[ Voor 16% gewijzigd door redparrotnl op 06-11-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd met de iPad (3, retina) dat elke keer de backlight even knippert als ik de browser open. Hij springt heel even iets dimmer.. Hebben jullie dit ook toevallig? Of is het een exemplarisch probleem.

Het gebeurt sinds iOS 7 en gebeurt altijd (en alleen maar) als ik de browser open dus ik vermoed een software probleem. Mijn auto brightness staat uit dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, even een korte vraag hoor.

Ben van plan om een iPad 1 te kopen voor 100 Euro. Waarom een 1? Omdat ik er niet al te veel aan uit wil geven en omdat ik alleen van plan ben om hem te gebruiken om te browsen en filmpjes te kijken en af en toe simpele apps. Is dit nog handig of is het echt niet meer aan te raden? Wachttijden maken me niet uit. Ondersteunt de appstore een iPad 1 nog? Of kan ik dan op z'n minst oude versies van apps downloaden ( misschien ook door te jailbreaken?)

Kortom, valt er nog mee te werken wanneer wachttijden niet echt uitmaken of is het echt een hel om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:48:
Hallo allemaal, even een korte vraag hoor.

Ben van plan om een iPad 1 te kopen voor 100 Euro. Waarom een 1? Omdat ik er niet al te veel aan uit wil geven en omdat ik alleen van plan ben om hem te gebruiken om te browsen en filmpjes te kijken en af en toe simpele apps. Is dit nog handig of is het echt niet meer aan te raden? Wachttijden maken me niet uit. Ondersteunt de appstore een iPad 1 nog? Of kan ik dan op z'n minst oude versies van apps downloaden ( misschien ook door te jailbreaken?)

Kortom, valt er nog mee te werken wanneer wachttijden niet echt uitmaken of is het echt een hel om te gebruiken?
Een hel om te gebruiken is overdreven. Maar hij is traag, apps crashen, nieuwste apps werken niet. Browser crasht vaak bij websites. Dus het is wat mij betreft niet aan te raden. Dan zou ik eerder voor een goedkope mini of iPad2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 19:18
als je de ipad jailbreakt en downgrade naar iOS 4 is er nog wel mee te werken. Maar dan heb je nog meer last van apps die nieuwer vereisen, maar zal ie wel een stuk soepeler draaien.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
PBP schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:02:
[...]

Een hel om te gebruiken is overdreven. Maar hij is traag, apps crashen, nieuwste apps werken niet. Browser crasht vaak bij websites. Dus het is wat mij betreft niet aan te raden. Dan zou ik eerder voor een goedkope mini of iPad2 gaan.
Hier sluit ik me bij aan. De iPad 1 wordt niet echt goed meer ondersteund en veel apps werken niet of je kan de nieuwste updates van die apps niet meer installeren. Apple verkoopt zelf de iPad 2 nog dus dan zou ik eerder voor een tweedehandse iPad 2 of iPad mini gaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/u5cdurhpftjgqq0/IMG_0235.jpg

Iemand dit al gehad op de iPad Air?

Zag het gisteren ineens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor al jullie meningen. Zit zelf een beetje in dilemma, want ik had een mooie deal maar de gebruiker is verwijderd van Marktplaats -,- Androidtablet kan ook wel, maar Android ken ik al lang. iOS nog niet.

Een iPad 2 is eigenlijk geen optie, want die gaan ( ver) over de 100 heen, en dat wilde ik er eigenlijk maximaal aan uitgeven. Dat is niet omdat ik gierig ben maar meer omdat ik het echt voor erbij doe en eigenlijk niet nodig heb. Meer een principekwestie dus. Ik wil er vooral een omdat je dan niet achter je PC hoeft te zitten. Je pakt het ding, doet wat je wilt en zet het weer terug. Dat gebruiksgemak mis ik op mijn PC en het scherm van mijn smartphone is eigenlijk te klein.

Vanwege de prijs dus geen iPad 2, en vanwege Android geen Androidtablet. Ik heb niets tegen Android maar ik ken het simpelweg al. Daarom dus een iPad 1 en mijn verwachtingen omlaag doen, te zien aan jullie reacties. Het ding gaat echt heel simpel gebruikt worden, wat lichte apps, browsen en videos.

Dan nog wat: met de deal die ik op MP had ( iPad 1 16GB Wi-Fi+3g+ keyboard voor 90 )kreeg ik er zo'n keyboard bij. Dit lijkt me nogal bij te dragen aan de productiviteit. Weet iemand waar ik, mocht ik een andere iPad 1 kopen op bijvoorbeeld Tweakers, zo'n keyboard voor een redelijke prijs kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

henkna schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:31:
[afbeelding]

Iemand dit al gehad op de iPad Air?

Zag het gisteren ineens!
Wat? Dat iTunes radio het niet doet? Dat klopt namelijk want dat is nog niet in NL beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 15-09 14:44
Possible schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:45:
Ik zal vanmiddag eens even langs de MM Leeuwarden gaan om de thuiskopie heffing terug te vorderen. Ben benieuwd... Toen ik dit las voel je je toch wel een beetje genaaid..:(
Hier mijn verhaal met Saturn Zuidplein.
(van onder naar boven)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 17-09 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:32:
Weet iemand waar ik, mocht ik een andere iPad 1 kopen op bijvoorbeeld Tweakers, zo'n keyboard voor een redelijke prijs kan halen?
Je kunt een bluetooth mini toetsenbord bij de Action kopen (keus uit wit/zwart), voor maar 12.50 euro. Werkt echt perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 05-11-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:43:
[...]

Hier mijn verhaal met Saturn Zuidplein.
(van onder naar boven)
Ook mijn iPad komt van Saturn Zuidplein. Op mijn reserveringsbon stond ook de heffing er apart bij opgeteld. Bij het ophalen vrijdagochtend heb ik gemeld dat dit niet klopte. De mensen om mij heen bleven ook staan om mee te protesteren tegen deze gang van zaken. De medewerker van Saturn is Apple gaan bellen en heeft daarna zonder te morren al onze bonnen handmatig aangepast, zodat het totaalbedrag uiteindelijk klopte.
Bizar dat ze daarna gewoon weer verder gaan met deze praktijken.
Sowieso was het een baggerzooi vrijdagochtend. Ik had 1 exemplaar met alleen WiFi en 1 exemplaar met 4G gereserveerd. Wat kreeg ik in mijn handen gedrukt, 2 WiFi only exemplaren. 4G was niet binnengekomen. Ook andere mensen met meerdere exemplaren gereserveerd kregen de verkeerde modellen aangereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander- schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
[...]

Je kunt een bluetooth mini toetsenbord bij de Action kopen (keus uit wit/zwart), voor maar 12.50 euro. Werkt echt perfect!
Thanks, daar ga ik sowieso even naar kijken. De Action is wel perfect voor dat soort simpele oplossingen inderdaad. Toch ook nog even kijken of ik een officiele kan vinden voor een leuke prijs als ik toch bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik heb zo'n keyboard besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.imore.com/sites/imore.com/files/styles/large/public/field/image/2013/10/ipad_air_keyboard_fake_mockup_hero.jpg?itok=PWrNkR-w

€24 inclusief verzenden, vind ik net even wat mooiere oplossing ipv een los keyboard.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
renzo4000 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:19:
Ik heb zo'n keyboard besteld:

[afbeelding]

€24 inclusief verzenden, vind ik net even wat mooiere oplossing ipv een los keyboard.
Past zeker niet op een iPad Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Jawel, het was gewoon een voorbeeld. Ik heb deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/Ul...ash=item3387239247&_uhb=1

Inmiddels wel uitverkocht, maar er zijn nog meer varianten te vinden. Het zal niet de kwaliteit zijn als die van logitech maar prima voor incidenteel gebruik. Maar gauw weer ontopic en cases ed hier [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming voorzetten

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:45
Vandaag besloten op een review te schrijven over de iPad Air, ik zal wel veel commentaar krijgen hierop maar ik ben gewoon zeer enthousiast over de iPad Air. Het totaalplaatje klopt voor mij en ik ben dan ook erg tevreden.

productreview: Apple iPad Air WiFi 32GB Zilver review door Bigg Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:34:
[...]

Ook mijn iPad komt van Saturn Zuidplein. Op mijn reserveringsbon stond ook de heffing er apart bij opgeteld. Bij het ophalen vrijdagochtend heb ik gemeld dat dit niet klopte. De mensen om mij heen bleven ook staan om mee te protesteren tegen deze gang van zaken. De medewerker van Saturn is Apple gaan bellen en heeft daarna zonder te morren al onze bonnen handmatig aangepast, zodat het totaalbedrag uiteindelijk klopte.
Bizar dat ze daarna gewoon weer verder gaan met deze praktijken.
Sowieso was het een baggerzooi vrijdagochtend. Ik had 1 exemplaar met alleen WiFi en 1 exemplaar met 4G gereserveerd. Wat kreeg ik in mijn handen gedrukt, 2 WiFi only exemplaren. 4G was niet binnengekomen. Ook andere mensen met meerdere exemplaren gereserveerd kregen de verkeerde modellen aangereikt.
De prijs op de webshop was vrijdag gewoon 472,95 (en nu nog steeds) en in Tilburg waar ik hem heb gekocht kostte hij ook 472,95 + 6,05 thuiskopieheffing = 479,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Bigg Balls schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:26:
Vandaag besloten op een review te schrijven over de iPad Air, ik zal wel veel commentaar krijgen hierop maar ik ben gewoon zeer enthousiast over de iPad Air. Het totaalplaatje klopt voor mij en ik ben dan ook erg tevreden.

productreview: Apple iPad Air WiFi 32GB Zilver review door Bigg Balls
Prima review! Uitgebreid en daarnaast ook goed onderbouwd dat het een subjectief stuk is. Ik moet zeggen dat ik me volledig in de verhaal kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:58:
[...]

De prijs op de webshop was vrijdag gewoon 472,95 (en nu nog steeds) en in Tilburg waar ik hem heb gekocht kostte hij ook 472,95 + 6,05 thuiskopieheffing = 479,-.
Het komt idd niet in alle filialen voor. Ook heb ik ze vrijdag verwezen naar hun eigen website. Bij mij is het gelukkig snel opgelost, anders had ik de iPad niet eens meegenomen. Het gaat me niet om de €6,05 maar gewoon het principe, ze belazeren gewoon de boel. Mijn bon gaf aan 569,00 + 6,05 =575,05 en 689,00 + 6,05=695,05.
In de winkel heb ik alleen de prijs van de 16Gb zien staan. Die was 479,00 en geen opmerking erbij dat er nog heffing bij kwam, wat ze dus wel gedaan hebben.
Pagina: 1 ... 70 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]