Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Laurens11 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:08:
Ik twijfel over of ik een iPad Air moet halen. Ik heb nog nooit een tablet gehad omdat ik er de meerwaarde niet echt in zie omdat ik een laptop en iPhone heb. Maar ik vind die Air wel echt sexy!

Ik hoor in mijn omgeving dat je pas weet wat je er aan hebt als je er een gebruikt.
Alleen vind ik dat een gewaagde gok voor dat geld.

Welke meerwaarde biedt de iPad voor jullie?
Zo dacht ik er ook over. Maar heb in de huiskamer geen vaste PC. (Werk-)laptop opstarten en inloggen maakt de drempel om even iets op te zoeken veel hoger vergeleken met het oppikken van de iPad die gewoon op tafel ligt. Ben er echt gewend aan geraakt en zou hem echt missen mocht hij kapot gaan...

Maar ik ben het met je eens dat het een aardige duit kost voor wat extra luxe ;)

Hopelijk kan ik in Venlo nog een Air 16GB WiFi krijgen na het werk... lijkt me wel een mooie upgrade komend van de iPad 2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24
Heb ook een Air 16gig space grey gereserveerd bij de Icentre in Groningen vanmiddag na het werk maar even ophalen. had hiervoor een Ipad 2 welke ik al verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Laurens11 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:08:
Ik twijfel over of ik een iPad Air moet halen. Ik heb nog nooit een tablet gehad omdat ik er de meerwaarde niet echt in zie omdat ik een laptop en iPhone heb. Maar ik vind die Air wel echt sexy!

Ik hoor in mijn omgeving dat je pas weet wat je er aan hebt als je er een gebruikt.
Alleen vind ik dat een gewaagde gok voor dat geld.

Welke meerwaarde biedt de iPad voor jullie?
Voor mij weinig meerwaarde. Ik heb een MBA en een iPad 1. Nou moet ik wel zeggen dat de iPad veel gebruikt werd, maar tegenwoordig zo ongelofelijk traag geworden is dat ik er alleen uit nood (lees: vriendin heeft de MBA in gebruik) even mijn mail op check en wat magazins lees. Internet browsen doe ik vrijwel nooit meer en games ook al niet. Ik kijk af en toe wat netflix films er op. Ben wel benieuwd of je deze eerste iPad nog kan gebruik icm de nieuwste AppleTV?

Toch zou ik wel een iPad mini retina willen hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:08

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:27:
[...]

Ik heb hem daar opgehaald, was voor mij de dichtstbijzijnde waar ik hem vanochtend via internet kon reserveren (Hilversum had helaas geen voorraad). Heb hem net opgehaald, heb alleen geen idee wat verder nog hun voorraad is, maar het is in ieder geval wel een Dixons die een voorraad heeft gekregen.
Dixons Bussum heeft ze ruim op voorraad! Ik had even gebeld en ben er al geweest! :)

Hij voelt inderdaad veel lichter aan dan de iPad 4 en ligt prima in de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SVdDYQbHssPcCQdm2SXJBTWj/full.jpg

Vanmorgen opgehaald bij de A-Mac in Zoetermeer. Er stond zowaar een rij. Had ik niet verwacht met alle verhalen over ruime voorraad. Ik ging zelf voor een 16GB Wifi (zwart + zwarte smart-cover). Zwart was wel minder op voorraad dan wit. (of meer gewild, kan ook) Ik had één van de laatsten. Cellular was slecht op voorraad. Voor mij gingen er een aantal onverrichter zake weer naar huis.

Erg tevreden mee. Ik had zelf nog een eerste generatie iPad. Die doet het nog verbazingwekkend goed, maar hij draait nog op iOS 5 en na 3,5 jaar vond ik van mezelf dat een nieuwe best mocht.

Als je van een eerste generatie iPad af komt, is dit een enorme stap. Stukken lichter, dunner en sneller. En het retina-scherm is echt vele malen mooier. Maar dat waren iPad 3 en hoger-gebruikers al gewend natuurlijk. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:37
Iemand real racing 3 al getest op de air?
Bij mij niet full screen maar 1/4 scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

iApp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:11:
[...]

Het is alsof je een nieuwe vriendin in huis haalt, ze is knap, zeurt niet, doet wat je wilt en is enorm snel. Wat wil je nog meer!? Een iPad Air! :9
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
Gelukkig .. er zijn er meer zonder "a life" O+

iPad Air in de reservering bij Mycom Nijmegen staan (morgen ???), misschien dat ik nog ff bij Mediamarkt in Eindhoven ga kijken. Verwacht er niet te veel van aangezien ik een 4G variant wil hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door loekf2 op 01-11-2013 14:11 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:55

Vis

Voor diegene die er nu al mee aant spelen zijn:

Hoe ervaren jullie die dunne randen aan de zijkant?
Ik heb zelf de 3, en die heeft nog wat dikkere randen aan de zijkant, ivm het oppakken en vasthouden vind ik dat persoonlijk wel wat prettiger.
Kan me voorstellen dat die dunnere randen misschien vaker voor onbedoelde "vegen" of scrollen in het scherm zorgen als je gewoon rustig aant surfen bent bijv.?
Of valt dit wel mee?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:43
Ik heb de Air even vastgehad bij Amac. Het gewicht is inderdaad opmerkelijk; het voelt een beetje als een leeg "doosje". De dunne rand vond ik niet fijn. Het lukte me niet om hem vast te houden zonder mijn duim op het scherm te leggen. En het kan aan mij liggen (bij m'n mini heb ik dat ook), maar ik had toch een paar keer dat scrollen daardoor ongewild zoomen werd. Van de andere kant heeft de 4 dan wel een brede rand, maar die is niet (lang) met één hand vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn ipad altijd in landscape vast, dus ik heb totaal geen last van de dunnere randen. Het gewicht is echt een verademing ten opzichte van mijn ipad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 21:51
MediaMarkt A'dam Noord had nog een redelijk gevulde kar liggen/staan rond 13.00 uur ... Hoesje erbij van Targus (360 graden draaien) en ik ben helemaal tevreden ... De dunne randen storen me niet (meestal landscape)..

@Restoreproces --> Schiet eens op !!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door treslem op 01-11-2013 14:48 ]

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

In zwolle geen Witte (en ook geen Zwarte) 32 gb cellular+wifi bij de MM, Dixons of Mycom helaas, wordt dus nog even wachten voor mij :( (heb nu ipad 3 32gb met 3g, nu dus zit ook niet zonder :+ ) Wel alvast hoesje besteld, de Kavaj Berlin cognac kleur ( bij amazon.co.uk besteld )

[ Voor 72% gewijzigd door LoneWolf op 01-11-2013 14:54 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Zit er een ander scherm in? Ik heb t idee dat t scherm meer meegeeft en in te duwen is terwijl ik dit nooit zo bij andere iPads heb ervaren (2 & 3) van mensen die ik toevallig ken en waar ik er wat op heb gezeten. Het is duidelijk geen glas meer volgens mij.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
ifixit is ook weer bezig geweest zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik_son
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 11:17
RickvN schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:03:
Zit er een ander scherm in? Ik heb t idee dat t scherm meer meegeeft en in te duwen is terwijl ik dit nooit zo bij andere iPads heb ervaren (2 & 3) van mensen die ik toevallig ken en waar ik er wat op heb gezeten. Het is duidelijk geen glas meer volgens mij.
Hier hetzelfde. Het scherm is een klein stukje in te drukken. Voelt en typt ook anders dan ipad 2 die ik eerst had. Zal wel komen doordat het scherm dunner is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik_son schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:11:
[...]

Hier hetzelfde. Het scherm is een klein stukje in te drukken. Voelt en typt ook anders dan ipad 2 die ik eerst had. Zal wel komen doordat het scherm dunner is dan voorheen.
Ik denk idd een ander dunner scherm. Het voelt wat anders als je typt. Maakt ok een ander geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:14:
[...]

Ik denk idd een ander dunner scherm. Het voelt wat anders als je typt. Maakt ok een ander geluid
Hetzelfde soort materiaal als de huidige iPad mini misschien? Ik had vorig jaar toen de mini uitkwam ook al dat idee toen ik het scherm vergeleek met de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Vis schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:12:
Voor diegene die er nu al mee aant spelen zijn:

Hoe ervaren jullie die dunne randen aan de zijkant?
Ik heb zelf de 3, en die heeft nog wat dikkere randen aan de zijkant, ivm het oppakken en vasthouden vind ik dat persoonlijk wel wat prettiger.
Kan me voorstellen dat die dunnere randen misschien vaker voor onbedoelde "vegen" of scrollen in het scherm zorgen als je gewoon rustig aant surfen bent bijv.?
Of valt dit wel mee?
Ze hebben hetzelfde gedaan als bij de iPad mini. Als je duim in het scherm zit tijdens het scrollen, dan wordt je duim genegeerd. Maar hoe dan ook is deze ipad als geen ander makkelijk in één hand te houden. Juist vanwege het gewicht. Je duim hoeft niet over het scherm heen.

[ Voor 9% gewijzigd door mOrPhie op 01-11-2013 15:30 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
Monkeyk2010 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:02:
Iemand real racing 3 al getest op de air?
Bij mij niet full screen maar 1/4 scherm...
ja was bij mij ook even toen ik hem opstartte, daarna afgesloten en opnieuw opgestart en toen was het weer normaal fullscreen. Is wel echt super super mooi zeg, ik had het tot nu toe alleen op mijn Galaxy Note2 gespeeld omdat Ipad 1 dit spel niet aankon. Maar dan is het op een Ipad wel effe een stuk mooier/indrukwekkender... Gauw weer verder

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:37
Jeroenit schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:42:
[...]

ja was bij mij ook even toen ik hem opstartte, daarna afgesloten en opnieuw opgestart en toen was het weer normaal fullscreen. Is wel echt super super mooi zeg, ik had het tot nu toe alleen op mijn Galaxy Note2 gespeeld omdat Ipad 1 dit spel niet aankon. Maar dan is het op een Ipad wel effe een stuk mooier/indrukwekkender... Gauw weer verder
Klopt na een restart doet ie het, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Vergeleken met een iPad 4 is het scherm wat helderder; niet door meer licht of zo, maar omdat het scherm dunner is; bij voorgaande iPads zag ik altijd 1-2 mm glas voor het scherm ziitten, dat is nu weg. Overigens geen groot verschil, maar wel duidelijk zichtbaar. Ik vind het mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55
Er zit een prima geluid in lijkt wel meer bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Ronvgs schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:29:
Zit Bas in de iPad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hahahahaha XD

Denken jullie dat de iPad nog vanavond op de post wordt gedaan als je 'm via Apple besteld hebt?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Kan, maar ik zou er niet op rekenen dat je 'm morgen al hebt. Zal eerder dinsdag worden (of maandag als je geluk hebt).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ronvgs schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:29:
Komt vast ook door de stereo speakers? Die zaten voorheen alleen in de mini, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb er vanmiddag nog 2 gehaald bij mediamarkt breda.

--

Even een praktische vraag. Ik heb mijn ipad 3 apps op iTunes staan op mijn pc.

Kan ik nu de air meteen aan sluiten op pc, en alles over gooien? Of moet ik eerst de ipad aan zetten en wachtwoord en zo instellen, en dan pas via iTunes alles over zetten?

edit

het gaat allemaal vanzelf eigenlijk. ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Turfschipper op 01-11-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:19

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Vanmiddag witte 16GB gehaalt, en toch wel weer blij. Hij is een stuk lichter, en hij oogt een stuk kleiner. Bizar wat zo'n redesign kan doen. Backup via icloud, en ik kon zo weer van start. Ik ben een tevreden klant.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hahn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:15:
Kan, maar ik zou er niet op rekenen dat je 'm morgen al hebt. Zal eerder dinsdag worden (of maandag als je geluk hebt).
Nog niets nieuws onder de horizon, hoop toch echt dat 'ie om 20:00 verzonden wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

De mijne staat gepland op levering voor dinsdag, maandag wordt er meestal niet bezorgd op wat uitzonderingen na. Heeft er iemand nog tips qua covers? Ik had hiervoor een leren cover van het merk MiniSuit.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

-Sander-

///M Powerrrrrr

Was vanavond bij de Saturn, iPad's hadden ze nog genoeg, maar bij de kassa gekomen kwam er de thuiskopie heffing overheen. Bij navraag bij infobalie en verkopers was weinig te 'regelen', ik moest de heffing gewoon betalen. Ook al was dit bij andere bedrijven (Dixons, iCentre, Mycom en Apple zelf) niet zo.

iPad daarom maar teruggelegd in de bak en weer naar huis gegaan, dan maar online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Over covers gesproken. Saturn R'dam Zuidplein had nog geen covers binnen. Zijn er al ergens Apple covers te koop?

Edit:
Ja, bij de kassa moest ik bij Saturn ook €6 extra betalen dus €485. Ik heb 'm toch maar meegenomen. Vond het wel een beetje een sneue actie omdat er bij de bak zelf €479 stond met actie of aanbieding erbij zoiets.

[ Voor 51% gewijzigd door technorabilia op 01-11-2013 20:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:42
Ik ben van plan hem morgen/maandag ook te gaan kopen, nog nooit eerder iPad gehad. Daarom zit ik nu te dubben over de 16 of 32 GB versie. Hoeveel van dat geheugen is al bezet voor Apple software zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

We zijn tenslotte echte Nederlanders hé? We moeten onze reputatie hoog houden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:58:
Ja, bij de kassa moest ik bij Saturn ook €6 extra betalen dus €485. Ik heb 'm toch maar meegenomen. Vond het wel een beetje een sneue actie omdat er bij de bak zelf €479 stond met actie of aanbieding erbij zoiets.
Jullie weten wel dat de kopie heffing 5 euro is en geen 6?
Bron:
http://www.rijksoverheid....de-thuiskopieheffing.html

Je wordt dus gewoon dubbel opgelicht :X
Consumentenbond heeft trouwens het een en ander in gang gezet over deze praktijken die o.a. Saturn sinds kort heeft ingevoerd. Rot bedrijf, trek je conclusie zou ik zeggen. Zal wel niet zo lekker lopen met de inkomsten daar, dan maar de klant meer laten betalen, zelfs 1 euro extra voor een thuiskopie heffing 8)7
wiebepol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:09:
Ik ben van plan hem morgen/maandag ook te gaan kopen, nog nooit eerder iPad gehad. Daarom zit ik nu te dubben over de 16 of 32 GB versie. Hoeveel van dat geheugen is al bezet voor Apple software zelf?
Bij de 16 GB versie heb je ongeveer 12 GB over (12.5 meen ik ,maar ik durf het niet 100% zeker te zeggen), dus er gaat wel een flinke hap uit. Al zit je bij de 32GB versie qua prijs wel weer gelijk een stuk hoger wat ook niet tof is. Dus even beoordelen welke je neemt. Meeste games nemen zo'n 500MB max. in beslag, een paar 800 GB en een klein aantal 2 of 3 GB, maar er zijn natuurlijk ook kleinere games. Films e.d. kan je natuurlijk zelf invullen.

Welke je ook neemt, je hebt altijd te weinig geheugen. Ik zou zelfs geen problemen hebben de 128GB vol te krijgen, dus tja, wat je ook kiest, het is te weinig.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Mooi, typisch Nederlands: liever een paar weken wachten om een paar euro te besparen. Liefst met de auto erheen natuurlijk, paar euro parkeergeld :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie de copy heffing terug wil van de ipad, moet je saturn wel een deel van je facebook info geven:
https://www.facebook.com/NLSaturn/app_169612216580768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Bij Dixons net in Amsterdam centrum (Kalverstraat) ipad 16g wit gehaald. Ik had 'm in de middag via de site gereserveerd, maar volgens de medewerker waren er nog zat (ik was er vlak voor sluitingstijd).

Eerste indruk erg goed. Ik kom van een ipad2, dus retina scherm ook erg fijn. Ik vind wel dat het scherm plastic doet aanvoelen, maar dat zal kwestie van gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:11:
[...]

Jullie weten wel dat de kopie heffing 5 euro is en geen 6?
Bron:
http://www.rijksoverheid....de-thuiskopieheffing.html
Daar staat ook dat het 5 euro exclusief btw is, dus 6,05 euro inclusief.

Maar het is inderdaad wel sneu dat ze op die manier nog wat extra proberen te verdienen. Andere winkels halen die heffing tenminste gewoon af van de geadverteerde retailprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Vistajevski op 01-11-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Heeft iemand ervaring met het bestellen via de apple store app?

Ik zou mijn iPad graag bestellen bij de apple store, maar ik wil hem dan wel zelf afhalen. Echter na het selecteren van het product, moet ik eerst afrekenen voordat ik verder kan gaan.

Ik wil niet het risico lopen dai ik de iPad na het betalen alleen kan laten bezorgen.

Dus is het mogelijk om bij het bestellen aan te geven dat je de bestelling af wilt halen bij de apple store?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15
Ik wacht lekker tot black friday. Hopelijk gaat de Air in de aanbieding.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

€5 ex btw, staat in jou link ;) Dat is dus €6,05 incl btw.
Desalniettemin natuurlijk belachelijk dat saturn dit boven op de adviesprijs gooit.

Ik heb hem nu een dagje in gebruik en het is echte en verademing qua gewicht en snelheid. De dunne rand is niet echt een probleem. Je kan met je duim ongeveer een centimeter of anderhalf op het scherm zitten voordat de bediening er last van krijgt dus dat is best goed te doen.

Ik kom van een iPad 3 en het snelheidsverschil is gewoon gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 18-09 12:04
Vandaag even iPad air beetgehad in een Amac. Na een tijdje viel de wifi-verbinding weg, terwijl een andere iPad wel gewoon door kon blijven internetten. Is dit een bekend euvel?
Het kan eh... gevoelsbedrog zijn, maar is het nou zo dat de achterkant een beetje meeveert als je ongeveer in het midden op de achterkant drukt, door het vasthouden zeg maar? Klikken van de home button voel je trouwens in de achterkant, heel apart.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 01-11-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Dancing_Animal schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:18:
Vandaag even iPad air beetgehad in een Amac. Na een tijdje viel de wifi-verbinding weg, terwijl een andere iPad wel gewoon door kon blijven internetten. Is dit een bekend euvel?
Het kan eh... gevoelsbedrog zijn, maar is het nou zo dat de achterkant een beetje meeveert als je ongeveer in het midden op de achterkant drukt, door het vasthouden zeg maar? Klikken van de home button voel je trouwens in de achterkant, heel apart.
Tot nu toe totaal geen problemen gehad met Wifi en dat van de homeknop merk ik ook niks van. Je lijkt de achterkant wel een beetje te kunnen indrukken als je veel kracht zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 18-09 12:04
zynex schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:26:
[...]

Tot nu toe totaal geen problemen gehad met Wifi en dat van de homeknop merk ik ook niks van. Je lijkt de achterkant wel een beetje te kunnen indrukken als je veel kracht zet...
Ik hield 'm gewoon in m'n handen en ik voelde gelijk dat die achterkant een beetje meeveert. Van de homeknop viel me op dat je de klik ook aan de acherkant voelt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
pposthoorn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:10:
€5 ex btw, staat in jou link ;) Dat is dus €6,05 incl btw.
Desalniettemin natuurlijk belachelijk dat saturn dit boven op de adviesprijs gooit.
Dat is niet belachelijk maar oplichting, de kopieheffing zit al in de prijs van Apple!
Ik hoorde van collega dat hij bij de Mediamarkt ook €6,05 bij moest betalen!
Daarom kom ik dus nooit bij die achterlijke dozenschuivers!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Die kopieheffing was inderdaad vreemd. Ik wil betalen aan de kassa van mediamarkt, 2 ipads. Kwam 12,20 bij.

Ik snapte dat niet, zegt zo een vrouwke, dat dat die kopie heffing is. Staat er achter mij iemand, ook met een ipad, en die zegt dat die heffing al in het bedrag zit.

moest ik naar de info balie, net als die man. maar ik had net gepind en betaald.

Die gast zei bij de infobalie hoe het zat. Moest hij zijn adres geven en kon hij afrekenen zonder de kopieheffingscentjes.

Toen snapte ik er niks meer van. Ik vroeg aan de verkoopster, hoeveel heb je er al vekocht. Tientallen zegt ze. En zei ik, heb je die allemaal 6 euro aangenaaid?

Uhmm....... daar kwam het wel op neer.

Ik ook gegevens in leveren, kreeg ik 2 x 6,10 terug. Waarom ze die gegevens nodig hebben weet niemand. Maar het is al wel zeker dat tientallen klanten in Breda 6,10 per ipad te veel hebben betaald.

Heel vreemd, maar bovenal zeer matig geregeld van zo een winkel.

Allemaal zenuwachtig op en neer bellen, gegevens vragen aan een klant die nog niks heeft afgerekend, en ondertussen aan de gewone kassa's bij iedereen 6 euro erbij tellen terwijl al lang duidelijk was dat er iets niet klopte.

Ik weet zeker dat we hier nog wat over horen.

Dat kan je toch niet maken? Het is dat toevallig een klant achter mij er iets over zegt. Maar ik liep naar buiten en dan komen er nog steeds mensen naar buiten die die 6 euro teveel betalen. Hebben niks in de gaten en lopen zo weg.

Heel vies vind ik dat eerlijk gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Turfschipper op 01-11-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar zeg

Maar mooi te horen dat hij iedereen goed bevalt

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Oh, nog even positief af sluiten.....

Helemaal weg geblazen door dat apparaat. Let wel, ben geen high end user, ipad is het enige wat ik heb met kwaliteit, maar dan nog. Dat ding werkt als een tiet en weegt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
HereIsTom schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:05:
[...]

Dat is niet belachelijk maar oplichting, de kopieheffing zit al in de prijs van Apple!
Ik hoorde van collega dat hij bij de Mediamarkt ook €6,05 bij moest betalen!
Daarom kom ik dus nooit bij die achterlijke dozenschuivers!
Wat een oplichters bij de mm en saturn.

Dixons had gewoon netjes 479 en geen cent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bestelling wordt voorbereid, verwacht de iPad maandag in mijn handen te hebben. Zijn er mensen die van de iPad 4 upgraden? Ik heb tot nu toe alle iPads gehad, maar het verschil tussen de iPad 2 --> 3 en 3 --> 4 vielen erg tegen. :/ Hoe is dat met de iPad Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Gezien jouw history zal het opnieuw tegenvallen. Snap eerlijk gezegd niet dat het verschil van 2>3 tegen viel. Het scherm was een flinke vooruitgang.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
stalscu schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:33:
Dat kan je toch niet maken? Het is dat toevallig een klant achter mij er iets over zegt. Maar ik liep naar buiten en dan komen er nog steeds mensen naar buiten die die 6 euro teveel betalen. Hebben niks in de gaten en lopen zo weg.

Heel vies vind ik dat eerlijk gezegd.
Ja en zo worden de Mediamarkt en Saturn dus rijk omdat bijna niemand zijn mond durft open te doen en gewoon betaald.
Durf te wedden dat de klanten na jou gewoon weer die heffing hebben moeten betalen!

Het is de leverancier die die heffing moet betalen en zit het dus bijna altijd al in de prijs en zeker bij Apple omdat die overal een vaste prijs hebben!
Het is net als toen met die verwijderingsbijdrage die je bij de Mediamarkt daarna nog steeds moest betalen terwijl het al lang was afgeschaft!
rejer schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:49:
Wat een oplichters bij de mm en saturn.

Dixons had gewoon netjes 479 en geen cent meer.
Daarom koop ik ook altijd bij Dixons omdat je daar ook nog eens drie jaar garantie krijgt op Apple producten!

[ Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 01-11-2013 23:15 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

vhal schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:07:
Gezien jouw history zal het opnieuw tegenvallen. Snap eerlijk gezegd niet dat het verschil van 2>3 tegen viel. Het scherm was een flinke vooruitgang.
iPad 3 was een grote vooruitgang op het scherm, absoluut. Maar niet qua performance en zeker niet qua design. Ik kijk er erg naar uit om eindelijk een 64 bits iPad te hebben, dat 200 gram lichter is en 7,5mm dun is. Ik denk dat ik vanaf nu een (aantal) generaties oversla, volgend jaar mijn iPhone upgraden en dan zie ik wel weer. Die 64 bits processor zal 'futureproof' gericht zijn, dus denk niet dat de iPad Air snel als 'oud' wordt gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Dat gaat echt geen ene drol uitmaken. Mensen vinden over het algemeen alles van 1 generatie ouder 'verouderd'. Maar als je een beetje verstand hebt dan upgrade je niet bij elke generatie, want vaak zijn de verschillen maar vrij minimaal.

Sowieso als je iets nog goed genoeg vindt werken, waarom dan upgraden? Kan je beter een generatietje wachten, is de upgrade des te groter én scheelt het nog geld ook :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hahn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:39:
Dat gaat echt geen ene drol uitmaken. Mensen vinden over het algemeen alles van 1 generatie ouder 'verouderd'. Maar als je een beetje verstand hebt dan upgrade je niet bij elke generatie, want vaak zijn de verschillen maar vrij minimaal.

Sowieso als je iets nog goed genoeg vindt werken, waarom dan upgraden? Kan je beter een generatietje wachten, is de upgrade des te groter én scheelt het nog geld ook :)
Je hebt helemaal gelijk, maar die 200 gram verschil maakt bij mij net de doorslag. Na 2 jaar bikkelen met een iPad dat nog zwaarder weegt dan de iPad 2, ben ik toe aan vernieuwing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:55

Vis

Enigste puntjes over de Air waar ik twijfels over heb... Zoals eerder gezegd, de dunne randen ivm portrait mode (ik heb mijn ipad 3 meest van de tijd in portrait mode in de handen, typen gaat ook veel makkelijker zo)
2e punt: is het scherm nu echt wat 'zachter'?
Ik vind mijn ipad 3 scherm een heerlijke premium feeling hebben omdat de glasplaat zo sterk en stevig is.
Bij de Air is het scherm volgens andere tweakers wat zachter en dat merk je ook met typen?
Beetje jammer dan... Maar ik moet het zelf denk ik eerst testen want heb nog geen Air in m'n handen gehad...

Ik ben zelf ook niet van plan om over te stappen, m'n 3 gaat nog prefect mee.. Maar tis voor m'n ouders :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:51
Vanavond een 32 GB zilver WiFi gehaald bij de Apple Store op het Leidseplein, met nog een smartcase.
Wauw, wat is ie dun en licht. En snel! Echt een verademing in vergelijking met de eerste generatie die ik nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Ook gelukkige bezitter van de Air, heel mooi apparaatje.. snel en licht.
Maar... alle apps inclusief homescreen roteren vlekkeloos (zoals dat hoort), de appstore, itunes en youtube daarintegen roteren veel minder soepel (haperen wil ik niet zeggen maar echt veel minder soepel als de andere apps).
Met name appstore vind ik persoonlijk vervelend, ben denk ik iets te perfectionistisch en hoop ook dat het software gerelateerd is,lijkt me sterk dat er iets kapot is aangezien dit de enige apps zijn die dit hebben.
Dus zijn er meer mensen die dit ervaren (appstore die wat minder vlot mee roteert) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:54
Vandaag de iPad air 16gb wifi gehaald in Fresno, CA kon zo binnenlopen en stond na ongeveer 10 min weer buiten ;) Net even mee gespeeld en het voelt allemaal soepel aan. Dit is mijn eerste Apple tablet na een Asus Transformer en een Nexus 7, dus wel even wennen.
Ik ben zeer te spreken over het gewicht van de iPad, je voelt dat hij net iets zwaarder is dan de nieuwe Nexus 7, maar deze is dan ook een stuk kleiner (in vergelijking met de oude Nexus 7 lijkt hij zelfs lichter).
Tot nu toe nog geen vage dingen met wifi e.d. tegengekomen en tevens voelt hij in mijn ogen gewoon stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain-Cr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik heb gisteren de nieuwe iPad Air gekocht bij Dixons. Helaas moet ik er vandaag mee terug. Bij het opstarten zag ik meteen wat er mis mee was, namelijk dat het rechter gedeelte van het scherm last heeft van een gele gloed. Dit zorgt er voor dat wit niet langer wit is op het scherm. Ik heb een aantal tests gedaan met het kantelen van het scherm en de tekst die op dat stuk terecht kwam was niet wit maar gelig. Ik ben toen nog meer defecten gaan zoeken en kwam 3 dode subpixels tegen en aardig wat backlight bleeding linksboven en rechtsonder. Verder heb ik de iPad Air naast de iPad 4 van mijn vriendin gehouden en daar kon ik heel makkelijk het verschil zien.

Voor de mensen die gaan denken dat het door het lijm komt dat nog moet drogen, dat is onzin en tevens ook bevestigd op buitenlandse forums. iPads worden alleen om de randen heen vastgelijmd. Als je dit ook, ga er mee terug! Echter, als je momenteel tevredenmet je iPad Air, ga dan geen defecten lopen zoeken. Je zult namelijk nooit een 100% perfect scherm vinden. Zelf ben ik erg perfectionistisch ingesteld als het op schermen aankomt en zie ik de tekortkomingen in een oogopslag. Als ik het scherm niet goedkeur, ben ik er ook meteen klaar mee en moet het terug.

Ik sta niet te wachten om een weer een loterij te spelen met iPad schermen. Ik wil best nog een model proberen, maar dan test ik het in de winkel. Als die niet goed is zal ik mijn geld terugeisen van Dixons. Als ze moeilijk gaan doen zal ik ze vertellen dat ik er 3 jaar heb gewerkt als voormalige student en dat ik de procedures goed ken! ;)

Ik zal jullie op de hoogte houden m.b.t. de verdere afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ben ook erg tevreden over de air. Hij voelt sneller dan mn iPad2, met name in t browsen en bv de Appstore. Gek genoeg voelen games (Asphalt 8 bv) eigenlijk helemaal niet sneller of vloeiender aan.

Het scherm lijkt van een plasticsoort te zijn ipv glas. Dat voelt wel een beetje minder, eerlijk gezegd..

En ik kan maf zijn maar ik heb een probleem met de case. Ik heb namenlijk 2 koptelefoons, maar krijg beide niet volledig aangesloten omdat de case te dik is. Ik vraag me hevig af of ik nou wat fout doe, of dat ik toevallig maffe jacks heb ofzo..?

[ Voor 10% gewijzigd door Wilde op 02-11-2013 08:46 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Brain-Cr schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:03:
Ik heb gisteren de nieuwe iPad Air gekocht bij Dixons. Helaas moet ik er vandaag mee terug. Bij het opstarten zag ik meteen wat er mis mee was, namelijk dat het rechter gedeelte van het scherm last heeft van een gele gloed. Dit zorgt er voor dat wit niet langer wit is op het scherm. Ik heb een aantal tests gedaan met het kantelen van het scherm en de tekst die op dat stuk terecht kwam was niet wit maar gelig. Ik ben toen nog meer defecten gaan zoeken en kwam 3 dode subpixels tegen en aardig wat backlight bleeding linksboven en rechtsonder. Verder heb ik de iPad Air naast de iPad 4 van mijn vriendin gehouden en daar kon ik heel makkelijk het verschil zien.

Voor de mensen die gaan denken dat het door het lijm komt dat nog moet drogen, dat is onzin en tevens ook bevestigd op buitenlandse forums. iPads worden alleen om de randen heen vastgelijmd. Als je dit ook, ga er mee terug! Echter, als je momenteel tevredenmet je iPad Air, ga dan geen defecten lopen zoeken. Je zult namelijk nooit een 100% perfect scherm vinden. Zelf ben ik erg perfectionistisch ingesteld als het op schermen aankomt en zie ik de tekortkomingen in een oogopslag. Als ik het scherm niet goedkeur, ben ik er ook meteen klaar mee en moet het terug.

Ik sta niet te wachten om een weer een loterij te spelen met iPad schermen. Ik wil best nog een model proberen, maar dan test ik het in de winkel. Als die niet goed is zal ik mijn geld terugeisen van Dixons. Als ze moeilijk gaan doen zal ik ze vertellen dat ik er 3 jaar heb gewerkt als voormalige student en dat ik de procedures goed ken! ;)

Ik zal jullie op de hoogte houden m.b.t. de verdere afhandeling!
Ik heb ook al mijn tweede iPad air. Ik had drie dode pixels en ben gisteren direct teruggegaan naar icentre in Emmen. Daar perfect geholpen en de laatste 16gb wit meegekregen. Wel even getest in de winkel en deze was goed. Klasse service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04

PBP

Geupgrade van een iPad1 naar een Air. Wat een verschil _/-\o_ . Gewicht is ook perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
PBP schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:56:
Geupgrade van een iPad1 naar een Air. Wat een verschil _/-\o_ . Gewicht is ook perfect nu.
Dat zal best! Wij hebben ook nog de classic thuis. Moet zeggen dat het eigenlijk niet meer werkbaar is.

Veel plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
iApp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:34:
[...]
Die 64 bits processor zal 'futureproof' gericht zijn, dus denk niet dat de iPad Air snel als 'oud' wordt gezien. :)
Mede daarom nu even geïnvesteerd in de iPad Air & iPhone 5S, ik kan er nu gewoon 3-4 jaar mee doen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Mensen die van een iPad Mini naar een iPad Air zijn overgestapt? Ik ben benieuwd hoe zij het gewicht en grootte ervaren.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
azt33 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:47:
Mensen die van een iPad Mini naar een iPad Air zijn overgestapt? Ik ben benieuwd hoe zij het gewicht en grootte ervaren.
Hij is nog wel iets van 100g zwaarder en een aantal cm groter, je kan hem niet zo bedienen met 1 hand als de mini. Als je dat wilt moet je wachten op de mini 2. Maar het is een super apparaat die wel eenvoudig met 2 handen te hanteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de Air als de Mini en ik vind er nu nog maar weinig verschil in zitten. De Mini is iets handzamer, dus die gebruik ik voor onderweg en heb daarom de 3g versie genomen. Voor thuis vind ik een groter scherm prettiger en ben daarom overgestapt van de 3 naar de Air. Dat gewichtsverschil is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

iApp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:34:
Ik kijk er erg naar uit om eindelijk een 64 bits iPad te hebben
Je zegt steeds teleurgesteld te zijn geweest in vorige updates van de iPad en je staart je nu blind op die 64-bits? Ik garandeer je nu dat je weer teleurgesteld zult zijn om zo'n kulargument om te upgraden. Ik ben van een iPad 1 naar een iPad 3 gegaan en blijf daar voorlopig bij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik heb sinds de lancering vorig jaar een iPad Mini, gisterenavond in een hype-opwelling de iPad Air gekocht ('want het is eigenlijk gewoon een toffere mini met groter scherm en maar iets zwaarder'), maar ik heb zojuist de iPad Air teruggebracht.

Het is een prachtige, snelle tablet maar voor mij is de Mini the way to go. Het gewicht van de Air is prima, scherm is schitterend, maar het blijft een full size tablet die minder handzaam is. Ik wacht nu rustig op de Mini Retina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:28
Bizar die thuiskopieheffing bij Mediamarkt.

Had toevallig ergens anders ook al gelezen over die extra heffing bij Mediamarkt. Gisteravond naar Mediamarkt Ede geweest en wordt daar inderdaad bij de Apple-prijs opgeteld. Staat zelfs in kleine letters op de billboards (exc. thuiskopieheffing). Het is dat ik erover gelezen had, anders had ik gedacht dat het normaal was en overal gerekend wordt.

Ben erover in discussie gegaan, 3 verschillende personen werden er bij gehaald, maar ze konden hier niets aan veranderen. Is ‘wettelijk verplicht’. Heb de iPad dus weer teruggelegd, haal hem later wel ergens anders. Niet om die paar euro, maar om het principe. Volgende stap is waarschijnlijk dat de BTW ook bij de adviesprijs opgeteld wordt, is immers ook wettelijk verplicht. :-/
We weten in elk geval weer waar Mediamarkt voor staat.

Er lagen nog tientallen 16GB Wifi modellen overigens. Wel 485 euro voor afrekenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Komende week ook even kijken naar de Air. Heb mijn iPad 1 64GB te koop staan, bod van €155 op. Is redelijk toch? Zal aardige verandering zijn qua snelheid, daar irriteer ik me aan bij de iPad 1.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 02-11-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
  • Laatst online: 27-11-2024
vhal schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:07:
Mee eens. Ik vond het een wereld van verschil. Heb de 4 overgeslagen maar ga vanmiddag toch maar een Air ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Vos schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:58:
Zal aardige verandering zijn qua snelheid, daar irriteer ik me aan bij de iPad 1.
De 3 was al veel sneller dan de 1 dus je zult dat wel merken ja :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ben van 1 -> 3 -> 5 gegaan.

Van 1 naar 3 vond ik mooi, want retina.
Van 3 naar 5 is een erg goeie update, vind ik: stuk sneller en lichter.

Speel niet veel grafisch intensieve games, dus denk dat de 5 weleens de laatste iPad kan zijn die ik 'nodig' heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben vanochtend met de bon terug gegaan naar MM Leeuwarden. Heb moeten praten als Brugman om die heffing terug te krijgen, maar uiteindelijk zwichtte ze bij het argument dat de MM webshop de Ipad ook voor € 479 incl heffing verkoopt.

Ze zouden het aankaarten om te kijken of de winkelprijs gelijk getrokken kan worden.

On topic: prachtig product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Jeroen O schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:01:
Heeft iemand ervaring met het bestellen via de apple store app?

Ik zou mijn iPad graag bestellen bij de apple store, maar ik wil hem dan wel zelf afhalen. Echter na het selecteren van het product, moet ik eerst afrekenen voordat ik verder kan gaan.

Ik wil niet het risico lopen dai ik de iPad na het betalen alleen kan laten bezorgen.

Dus is het mogelijk om bij het bestellen aan te geven dat je de bestelling af wilt halen bij de apple store?
Niemand die zijn iPad bij de apple store heeft besteld die mijn vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Jeroen O schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:23:
[...]

Niemand die zijn iPad bij de apple store heeft besteld die mijn vraag kan beantwoorden?
Dat is volgens mij niet mogelijk. Als je via de online apple store bestelt dan wordt hij gewoon thuis geleverd. Waarom niet gewoon naar de Apple store gaan en er daar 1 ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Omdat het model wat ik hebben wil, momenteel niet leverbaar is (128GB met 4G).

Als ik hem kan bestellen met afhalen in Amsterdam, hoef ik niet steeds de website in de gaten te houden, krijg ik bericht wanneer die klaar ligt en rij ik ook niet voor Jan met de korte achternaam naar Amsterdam.

En ik wil hem niet laten bezorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen O op 02-11-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:22
matthijst schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:10:

Speel niet veel grafisch intensieve games, dus denk dat de 5 weleens de laatste iPad kan zijn die ik 'nodig' heb :)
Toen de iPad 1 uitkwam op iOS 3.2 was die ook retevloeiend en op ios 4 was er ook niets aan de hand. Zo gaat het met alle moderne apparaten, eerste jaren werkt het prima, maar de software gaat steeds meer vragen. Zo stel apple zich meteen ook zeker van een heel percentage upgraders. Want als de iPad 1 nog retevloeiend draaide hadden nog heel veel mensen niet een upgrade gekocht.

kortom over 3 jaar heb je toch weer zo iets van damn, wat wordt deze langzaam.

(zelf overigens van een 1 naar een 3 geupgrade, vanwege retina scherm)

[ Voor 4% gewijzigd door MenN op 02-11-2013 13:55 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
MenN schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:46:
[...]

Toen de iPad 1 uitkwam op iOS 3.2 was die ook retevloeiend en op ios 4 was er ook niets aan de hand. Zo gaat het met alle moderne apparaten, eerste jaren werkt het prima, maar de software gaat steeds meer vragen. Zo stel apple zich meteen ook zeker van een heel percentage upgraders. Want als de iPad 1 nog retevloeiend draaide hadden nog heel veel mensen niet een upgrade gekocht.

Dat heeft niks met het meer vragen van de software te maken, want de hardware kan dat prima hebben.
Apple beïnvloedt zelf dat nieuwe apparaten nieuwere software versies beter draaien, en dit bij pudere apparaten minder gaat.
Zo wordt er juist voor gezorgd dat je eens in de zoveel jaar een nieuw iDevice koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zou kunnen :)
Doe nog steeds niet veel anders dan 3 jaar terug, vooral veel browsen (dat was op de 1 irritant met meerdere tabbladen en refreshen), op de 3 was het scherm top, maar cpu weer iets minder (vooral irritant in Zinio). 5 lijkt me tot nu toe perfect :)

Wel benieuwd naar de Mini2 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 09:17
MenN schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:46:
[...]

(zelf overigens van een 1 naar een 3 geupgrade, vanwege retina scherm)
dit betwijfel ik. Ik denk dat mensen steeds snellere telefoons en tablets gewend zijn en dat daardoor oude apparatuur langzamer wordt gevonden dan vroeger.

Ik vond namelijk de iPad vanaf begin af aan al traag, deze was echt niet 100% vloeiend hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Sure, de ipad 1 was echt niet de snelste ooit. maar in ios 3 & 4 had je echt geen last van dat je input lag hebt op je keyboard. of dat je seconden lang moet wachten als je op de homeknop druk. En dat apps merkbaar minder snel opstarten enz enz. Er is echt een hoop minder soepel geworden.

Tuurlijk een webpagina laden was nooit en zal nooit heel snel gaan op een iPad 1 maar nieuwe ios versies maken je apparaat echt niet sneller!

edit: even voor de vergelijking zo soepel liep de iPad 1 op ios4.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0OnRYppRDhk]

Die stem doet me zo erg denken aan die dude uit office space:
Afbeeldingslocatie: http://www.jumpstartinc.org/blog/~/media/Images/Blog-Images/office_space_stapler_with_milton1.ashx

[ Voor 26% gewijzigd door MenN op 02-11-2013 14:24 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Inderdaad, iPad3 zou ik ook op iOS6 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
matthijst schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:10:

Dat zou ik toch niet al te hard roepen, als je een potentieel minpunt kunt benoemen van de iPad Air dan is het de relatief beperkte hoeveelheid werkgeheugen. Op Anandtech hebben ze er een stukje over geschreven, zie http://www.anandtech.com/show/7460/apple-ipad-air-review/9. Een 64 bit CPU is leuk en zal in sommige gevallen ook sneller zijn maar er kleeft ook een nadeel aan en dat is dat 64 bit toepassingen ook meer werkgeheugen innemen. Nu is het merendeel van de software nog 32 bit maar in de toekomst zal dus steeds meer software 64 bit zijn waardoor de kans op crashende applicaties vanwege low memory toe kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Jah, ben gelukkig nog niet geupdate naar ios7. Op mun 4S merk ik niet veel verschil in performance, maar van de iPad 3 hoor ik toch veel adviezen om maar niet te updaten. Dus die blijft nog even op 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:33:
En ik wil hem niet laten bezorgen.
Ik kies juist voor bezorgen omdat ik dan minder gedonder heb met retourneren, je rechten zijn veel beter bekend bij winkels als je online koopt ipv in een winkel.

Maar het lijkt me dat een winkel jou ook kan bellen als hij er is? Zou er gewoon binnenkort binnenwandelen, bestellen daar en laat ze maar bellen. Het zou wel heel slechte service zijn als jij zelf moet vragen of hij er al is, zeker voor een 128GB model mogen ze wel wat moeite voor je doen lijkt mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Het probleem met bezorgen is dat ik overdag moet werken, waardoor ik het pakketje niet in ontvangst kan nemen. En als ik thuis kom, is het postkantoor ook al dicht. Voordat je je bestelling dan eindelijk eens een keer in ontvangst kan nemen, ben je al weer een paar dagen verder.

Dan rij ik liever 's avonds of in het weekend een keer naar Amsterdam of tussendoor als ik toch voor werkzaamheden in de buurt ben. Daarbij vindt ik het prettiger om een product te kopen en het gelijk mee te kunnen nemen in plaats van dat je bestelt, betaald en er vervolgens theoretisch nog vanalles mis kan gaan. Zeker bij grote bedragen.

En bij de Apple store helpen ze je met configureren. Niet dat ik dat nodig heb, maar zo kan je wel vast beoordelen of het scherm geen mankementen heeft.

Maar ik zal ze van de week wel eens bellen of ze een exemplaar kunnen reserveren of anderzijds kunnen laten weten wanneer er weer voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:16:
Maar ik zal ze van de week wel eens bellen of ze een exemplaar kunnen reserveren of anderzijds kunnen laten weten wanneer er weer voorraad is.
Dat lijkt me het handigste, gelijk even in de winkel controleren of het scherm goed is en dan heb je wel de droom van iedereen hier, een ipad air met 4G en 128GB. Zou ik zo mijn ipad 2 met 16GB en 3G voor inruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
MenN schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:26:
Jah, ben gelukkig nog niet geupdate naar ios7. Op mun 4S merk ik niet veel verschil in performance, maar van de iPad 3 hoor ik toch veel adviezen om maar niet te updaten. Dus die blijft nog even op 6
Onzin hoor! Ik heb een iPad 3 met iOS7 en die werkt perfect, snel en zonder problemen!

Ik hoef nog geen iPad 5, kan nog wel weer een jaar vooruit met mijn 3 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HereIsTom op 02-11-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Op safari zie ik links 3 linkjes staan, apple, disney en yahoo.

Hoe kan ik die weg krijgen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
stalscu schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:29:
Op safari zie ik links 3 linkjes staan, apple, disney en yahoo.

Hoe kan ik die weg krijgen?
Klik in Safari op het boek-symbooltje, klik op de tab met (weer) het boek-symbool, klik op Favorieten. Als je op Wijzig klikt kun je die bookmarks verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja! Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw! Vandaag van iPad 1 naar iPad Air. Voor vandaag twijfelde ik nog maar dit is echt een enorme vooruitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:13
Heb ook een IPad 3 en de air is idd een behoorlijke vooruitgang. Het scherm voelt idd plastic aan, ergens moet ook de gewichtsbesparing vandaag komen. De meeste verdere positieve zaken zijn al benoemd. Wat ik persoonlijk minder vind is het geluid. Als je hem in landscape positie houdt dan hoor je heel duidelijk dat het geluid alleen van rechts of links komt. Het is maar net hoe je hem vasthoud. Moet zeggen dat mijn smartphone de HTC One een stuk beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cassiekai schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:33:
Heb ook een IPad 3 en de air is idd een behoorlijke vooruitgang. Het scherm voelt idd plastic aan, ergens moet ook de gewichtsbesparing vandaag komen. De meeste verdere positieve zaken zijn al benoemd. Wat ik persoonlijk minder vind is het geluid. Als je hem in landscape positie houdt dan hoor je heel duidelijk dat het geluid alleen van rechts of links komt. Het is maar net hoe je hem vasthoud. Moet zeggen dat mijn smartphone de HTC One een stuk beter klinkt.
Idd het scherm is veel dunner op de iPad Air. Vandaag in de winkel geprobeerd, als je er redelijk hard op drukt dan zie je de vloeistof van de LCD uitwaaieren. Van die golfjes.

Als ik het op mijn iPad 3 probeer dan zie ik dat ook wel maar veel minder (het waaiert niet verder uit dan mijn vinger zelf) en ik moet ook veel harder drukken. Het voelt ook meer als glas.

Maar idd, glas is zwaar en de gewichtsbesparing is ook een hoop waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:51
Dat viel mij ook vrij snel op. Als je met je nagel op het scherm tikt hoor je duidelijk het verschil. Maar vind het niet storend :)
Pagina: 1 ... 69 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]