Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:30:
Ik ben inmiddels zeer geinteresseerd in een iPad, ik twijfel echter tussen een 2 en 3.

Waarom een 3? Dat het beeld mooier is vind ik niet direct van groot belang, de 2 viel mij niet tegen wb kwaliteit. Ik vond de 3 opvallend veel zwaarder dan de 2, iets wat ik wel weer enigszins belangrijk vind.
Ik ben van plan de iPad voor colleges te gebruiken (natuurlijk ook voor wat entertainment, maar niet hoofdzakelijk).

Als iemand mij kan overtuigen waarom het betere beeld toch van belang is, dan hoor ik het graag. Ik vraag mij vooral af of het voor mijn behoeften het prijsverschil waard is.

Oh en nog iets. Ik heb de hele zomer de tijd om het ding te kopen, is het dan beter om te wachten op aanbiedingen of zijn die er nog niet zo heel erg veel?
Waarom willen wij jou overtuigen? Schieten wij niks mee op hoor. We krijgen geen commissie of zo.

Je moet gewoon degene nemen die je denkt die het best bij je past.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Ik ben inmiddels zeer geinteresseerd in een iPad, ik twijfel echter tussen een 2 en 3.

Waarom een 3? Dat het beeld mooier is vind ik niet direct van groot belang, de 2 viel mij niet tegen wb kwaliteit. Ik vond de 3 opvallend veel zwaarder dan de 2, iets wat ik wel weer enigszins belangrijk vind.
Ik ben van plan de iPad voor colleges te gebruiken (natuurlijk ook voor wat entertainment, maar niet hoofdzakelijk).

Als iemand mij kan overtuigen waarom het betere beeld toch van belang is, dan hoor ik het graag. Ik vraag mij vooral af of het voor mijn behoeften het prijsverschil waard is.

Oh en nog iets. Ik heb de hele zomer de tijd om het ding te kopen, is het dan beter om te wachten op aanbiedingen of zijn die er nog niet zo heel erg veel?
Je hebt helaas net een aanbieding van de MediaMarkt gemist, een iPad 2 Wifi 16GB voor 333 euro. Ik heb zelf onlangs de 3 gekocht, de Wifi 16GB versie van de 3 was 80 euro meer dan de 2, ik vond dat scherm wel die 80 euro extra waard, maar dat is persoonlijke smaak (Het is echter wel een behoorlijk verschil).

De iPad 3 krijgt trouwens ook Siri met iOS 6, de iPad 2 niet (voor zover je daar waarde aan hecht)

Dit topic is ook van toepassing Ipad2 vs Ipad 3 prijs/touch ervaring :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
kmf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:39:
[...]

Waarom willen wij jou overtuigen? Schieten wij niks mee op hoor. We krijgen geen commissie of zo.
Waarom neem je het zo letterlijk? Hij vraagt gewoon of iemand een reden weet om voor de iPad 3 te gaan.

Maar ik zou zeggen: bekijk 'm in de winkel. Sowieso met het prijsverschil van €80 zou ik nu voor de 3 gaan, ook al vind ik de meerwaarde niet zo heel groot (maar dat komt omdat ik nu de 2 heb).
ijskonijn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Je hebt helaas net een aanbieding van de MediaMarkt gemist, een iPad 2 Wifi 16GB voor 333 euro.
In Rotterdam Centrum was 'ie zelfs €299 ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 19-06-2012 11:43 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17

Leg een 2 en een 3 naast elkaar en die 80 euro kruipt automatisch uit je broekzak. Voor colleges: dan ga je vast en zeker ook wat pdfjes lezen op je ipad. Dan is de 3 helemaal een aanrader, veel scherper. Ik lees er regelmatig een ebook op. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10

Ik heb sinds kort een iPad 3. En als ik dat beeld vergelijk met de 2 (voor tests op m'n werk) ben ik heel blij dat ik een 3 heb genomen. Die overgang voelt hetzelfde als toen ik van de iPhone 3GS naar de iPhone 4 ging. Wat een enorm verschil. Vooral met lange teksten lezen voel je het verschil...

Als je voor de 3 kiest, zou ik niet wachten op aanbiedingen. Die zijn er namelijk niet of nauwelijks. Mag geloof ik ook niet van apple, maar bij sommige winkels schijn je nog wel es een gratis hoesje te kunnen bedingen ofzo. Voor de iPad 2 zijn er trouwens wel af en toe wat aanbiedingen, al zijn het geen enorme verschillen wat ik tot nu toe gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Die overgang voelt hetzelfde als toen ik van de iPhone 3GS naar de iPhone 4 ging. Wat een enorm verschil.
Dat is nu retina 8)

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Als je lange dagen maakt, en ook aardig lang reist is batterij duur van belang, de ipad 2 en in zekere maten de ipad 2.4 kunnen aanzienlijk langer mee dan een ipad 3. Mocht dit geen probleem zijn dan zou ik voor de 3 gaan, hou wel rekening met hele lange oplaadtijden (iets van 6uur, vanaf een vrijwel lege batterij)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 16:01
Dank voor alle reacties, doet mij toch aardig overwegen de 3 te nemen. Echter vind ik die batterijduur wel interessant. Bij iets meer dan normaal gebruik, hoe lang houdt de 3 het dan vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou ook rekening houden met de warmte van het apparaat. iPad 2 is koeler in de hand dan de iPad 3. Maar dat zou je eigenlijk in de winkel zelf even moeten voelen om te kijken of je dat een groot nadeel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Polen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:28:
Dank voor alle reacties, doet mij toch aardig overwegen de 3 te nemen. Echter vind ik die batterijduur wel interessant. Bij iets meer dan normaal gebruik, hoe lang houdt de 3 het dan vol?
Als ik de gegevens op internet mag geloven ipad 2; 10uur, 2.4; 11 tot 12 uur, en de 3; 9uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

fynrd1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:40:
[...]

Als ik de gegevens op internet mag geloven ipad 2; 10uur, 2.4; 11 tot 12 uur, en de 3; 9uur
Ik heb zelf eerder het idee (eigen ervaring) dat de 3 het ongeveer 6 uur volhoudt als je beetje surft op internet en krantje leest. Als je zwaardere applicaties doet, zal het ongetwijfeld korter zijn of als je de brightness heel hoog zet. Die 9-10 uur die Apple claimt is volgens mij verkoperspraat als je hem onafgebroken gebuikt om een statische pagina te bekijken met de brightness op een minimale stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:42:
[...]

Ik heb zelf eerder het idee (eigen ervaring) dat de 3 het ongeveer 6 uur volhoudt als je beetje surft op internet en krantje leest. Als je zwaardere applicaties doet, zal het ongetwijfeld korter zijn of als je de brightness heel hoog zet. Die 9-10 uur die Apple claimt is volgens mij verkoperspraat als je hem onafgebroken gebuikt om een statische pagina te bekijken met de brightness op een minimale stand.
Ik heb gewoon 9-10 uur met normaal gebruik (licht, middelzwaar en zwaar = internet,video, gaming) en helderheid op 60%+autobrightness.

Thuis zet ik de cellular wel uit zodat er alleen wifi is. Lager dan 8 uur op een volledige accu heb ik nooit gehad. Zelfs niet met continue gamen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

Hmm, ik heb zelf een 2 3g, met brightnes vol haal ik toch wel met gemak ongeveer 10uurtjes, ik lees en internet er eigenlijk alleen mee, en gebruik hem met hoor en werkcolleges. Gamen doe ik vrijwel niet, maar dat zal dan wel een stuk minder zijn. Misschien dat jij een 4g versie hebt? Maar 11 tot 12 uur doen met een tablet (2.4) is echt heel erg lang hoor, ik denk alleen dat de standby tijd van eenipad 3 wel een stuk langer is door de grotere batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 19:22

Vis

JvdGeest schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:30:
Ik zou ook rekening houden met de warmte van het apparaat. iPad 2 is koeler in de hand dan de iPad 3. Maar dat zou je eigenlijk in de winkel zelf even moeten voelen om te kijken of je dat een groot nadeel vindt.
Ik heb sinds 2 weken een ipad 3, en nog geen enkele keer heb ik gevoeld dat ie warm werd, bij hoge inspanning ook, (gamen enzo) niet.
Dus geen probleem hieraan ondervonden, tevens heb ik ook geen 'geel' scherm..
Helemaal blij met de nieuwe ipad! De batterijduur vind ik ook perfect, 1x in de 3 dagen hangt ie 's-nachts aan de lader tot de volgende morgen.
Ik vind het wel jammer dat ik bij Instellingen --> Gebruik --> daar staat dan onderaan Batterijgebruik: Aan.
Maar daar kan ik geen info over terug lezen? Zoals hoelang ie nu screentime heeft ofzo etc. Dat mis ik wel een beetje... of mis ik iets? :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Vis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Ik heb sinds 2 weken een ipad 3, en nog geen enkele keer heb ik gevoeld dat ie warm werd, bij hoge inspanning ook, (gamen enzo) niet.
Dus geen probleem hieraan ondervonden, tevens heb ik ook geen 'geel' scherm..
Helemaal blij met de nieuwe ipad! De batterijduur vind ik ook perfect, 1x in de 3 dagen hangt ie 's-nachts aan de lader tot de volgende morgen.
Ik vind het wel jammer dat ik bij Instellingen --> Gebruik --> daar staat dan onderaan Batterijgebruik: Aan.
Maar daar kan ik geen info over terug lezen? Zoals hoelang ie nu screentime heeft ofzo etc. Dat mis ik wel een beetje... of mis ik iets? :p
Dat ontbreekt ook helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat het in iOS6 wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt de nieuwe iPad eigenlijk alleen maar heet als ik MKV's bekijk, maar dan ook echt heet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er is geen enkele tablet of smartphone die de door de fabrikant opgegeven autonomie haalt!!
Dat is zoals bij auto's ,dat is ook altijd een litertje of twee meer per 100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
Op de Apple site staat "Tot 10 uur internetten (via Wi-Fi), video's bekijken of muziek beluisteren Tot 9 uur internetten via een mobiel datanetwerk" Dit sluit prima aan bij wat ik haal met mijn ipad 2. Ik ben het dus niet eens met jouw bewering dat Apple de belofte niet waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17

vhal

ಠ_ಠ

Wij hebben beide hier, nu ik zelf de 3 heb zou ik niet terug willen gaan naar de 2 die mijn vriendin heeft. Niet dat deze slecht is maar het scherm is gewoon stukker beter dan de 2 wat betreft leescomfort.

De 3 wordt wel een stuk warmer, zeker als je wat spelletjes aan het spelen bent.

De 3 schijnt zwaarder te zijn maar ik merk er weinig van.

Over de accuduur kan ik kort zijn. Sinds vrijdag 8 juni heb ik de iPad 3 keer opgeladen van < 10% naar 100% en die 10 uur op 1 accu red ik wel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:34:
[...]

Er is geen enkele tablet of smartphone die de door de fabrikant opgegeven autonomie haalt!!
Nee hoor, Apple geeft altijd wel "general usage"-tijd aan. Bij de eerste iPad vielen de reviewers ook op dat zij LANGER er mee kunnen werken dan "advertised". Zij konden 11-12 uur reviewen terwijl er "maar" 10 uur gebruiksduur in de specs stond.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:24:
Bij mij wordt de nieuwe iPad eigenlijk alleen maar heet als ik MKV's bekijk, maar dan ook echt heet :D
Andere app gebruiken dan ;) Je hebt er 1 die MKV decodeerd ipv on the fly remuxed. Oplayer remuxed MKV en dat gaat heel soepel. Totaal niet extra warm of zo.

[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 19-06-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de 3 opvallend veel zwaarder dan de 2, iets wat ik wel weer enigszins belangrijk vind.
iPad 2 voldoet prima, lekker licht en aangenaam koel in de zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:40:
Op de Apple site staat "Tot 10 uur internetten (via Wi-Fi), video's bekijken of muziek beluisteren Tot 9 uur internetten via een mobiel datanetwerk" Dit sluit prima aan bij wat ik haal met mijn ipad 2. Ik ben het dus niet eens met jouw bewering dat Apple de belofte niet waarmaakt.
Dan mag je je gelukkig prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:57:
[...]

Nee hoor, Apple geeft altijd wel "general usage"-tijd aan. Bij de eerste iPad vielen de reviewers ook op dat zij LANGER er mee kunnen werken dan "advertised". Zij konden 11-12 uur reviewen terwijl er "maar" 10 uur gebruiksduur in de specs stond.

Ik heb ook de eerste ipad met JB en ik ben ook zéér tevreden over de accuduur maar er zijn er velen die het er niet mee eens zijn,en dat zal waarschijnlijk zijn omdat ze geen rekening houden wat ze ermee doen.
Nogmaals de vergelijking met een auto: snelweg = internet,buitenweg =met apps bezig zijn en stadsverkeer is video en games.
Ik heb de ondervinding dat de beloofde autonomie nooit wordt gehaald ,en dat men niet verteld dat het zo commerciélle Apple daar anders in is ,er zijn misschien enkelingen die er een ander gevoel bij hebben maar spit het topic maar eens uit.

[...]

Andere app gebruiken dan ;) Je hebt er 1 die MKV decodeerd ipv on the fly remuxed. Oplayer remuxed MKV en dat gaat heel soepel. Totaal niet extra warm of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Ik haalde met de iPad 2 toch best vaak de opgegeven tijden hoor. Sinds de iPad 3 gebruik ik het toestel minder per dag (ligt niet aan het toestel hoor) en dus laad ik hem maar een keer of twee per week op, op zeer willekeurige tijdsstippen. Maar er wordt dan wel vaker mee gegamed en SSH staat ook altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Phuncz schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:52:
[...]

Ik haalde met de iPad 2 toch best vaak de opgegeven tijden hoor. Sinds de iPad 3 gebruik ik het toestel minder per dag (ligt niet aan het toestel hoor) en dus laad ik hem maar een keer of twee per week op, op zeer willekeurige tijdsstippen. Maar er wordt dan wel vaker mee gegamed en SSH staat ook altijd aan.
Ik ook met gemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Ik haal dat met de iPad 3 ook gemakkelijk, wat ook klopt omdat de iPad dezelfde batterijduur heeft als de iPad 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee hoor. Het is absoluut normaal. Zoek maar op Battery life ipad en je vindt talloze forumberichten, reviews en blogs die hetzelfde zeggen.

En de paar die klagen, als je doorleest dan hebben ze hun brightness op 100%, kalibreer en whatever uitgespookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]kmf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:41:
[...]

Nee hoor. Het is absoluut normaal. Zoek maar op Battery life ipad en je vindt talloze forumberichten, reviews en blogs die hetzelfde zeggen.

En de paar die klagen, als je doorleest dan hebben ze hun brightness op 100%, kalibreer en whatever uitgespookt.
[/quot

Daarom dat ik ook zeg dat ze niet beseffen wat ze er mee doen.
Als je bvb GPS etc laat aanstaan moet je niet verwonderd zijn dat je accu steil achteruit gaat natuurlijk,maar op tweakers zou je toch verwachtten dat men daar een beetje van op de hoogte is,of heb ik het verkeerd? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik haal met de iPad3 ook gewoon de 10 uur gebruik wel.
Merk geen verschil met de 1 of 2...

Warmte ook geen last van, maar game bijna nooit...

Scherm van de 3 is gewoon meesterlijk.
Met een 3 heb je imho geen reden meer om nog te moeten upgraden...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

[...]

Ja, en? Ik klaag toch ook niet? Had ook niet verwacht dat hij het zou halen. Een batterijduur van ongeveer 6 uur bij normaal gebruik (brightness 60% + auto-aanpassen bij omgevingslicht, en een beetje internetten en het FD lezen) vind ik wel prima. Had ook niet meer verwacht. Dat soort berichten neem ik altijd met een korrel zout. Soms heb je mazzel (bijvoorbeeld mijn netbook van Acer haalt met gemak de beloofde 5-6 uur) en meestal is het in lijn der verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07:

Daarom dat ik ook zeg dat ze niet beseffen wat ze er mee doen.
Als je bvb GPS etc laat aanstaan moet je niet verwonderd zijn dat je accu steil achteruit gaat natuurlijk,maar op tweakers zou je toch verwachtten dat men daar een beetje van op de hoogte is,of heb ik het verkeerd? _/-\o_
Dat is heel wat anders dan wat jij zegt van 'opgegeven gebruiksduur klopt niks van'.

[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 19-06-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:20:
[...]

Dat is heel wat anders dan wat jij zegt van 'opgegeven gebruiksduur klopt niks van'.
Grappig hoe hij zichzelf tegenspreekt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Ja, en? Ik klaag toch ook niet? Had ook niet verwacht dat hij het zou halen. Een batterijduur van ongeveer 6 uur bij normaal gebruik (brightness 60% + auto-aanpassen bij omgevingslicht, en een beetje internetten en het FD lezen) vind ik wel prima. Had ook niet meer verwacht. Dat soort berichten neem ik altijd met een korrel zout. Soms heb je mazzel (bijvoorbeeld mijn netbook van Acer haalt met gemak de beloofde 5-6 uur) en meestal is het in lijn der verwachting.
Ik heb toch ook niet gezegd dat je hebt geklaagd ,"mopperkont" :) ik ben ook verbaasd over de batterijduur van mijn Ipad 1 ,maar na jailbreak . Ik heb ook een Samsung Galaxy Note die geroot is met een custom rom en de batterijduur is daarmee zo ongeveer verdubbeld .
Als er nu een een topic zou komen enkel en alléén voor toestellen die stock draaien(maar dan ook alleen stock want anders word het een mengelmoes ) en met vermelding van alle gegevens dan kunnen we misschien eens uitvissen waar die problemen vandaan komen.Dit ook voor ander STOCK probemen.
Het is maar een voorstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:20:
[...]

Kan jij me zeggen waar ik dit citaat gebruikt heb?
'opgegeven gebruiksduur klopt niks van'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:36:
[...]

Kan jij me zeggen waar ik dit citaat gebruikt heb?
'opgegeven gebruiksduur klopt niks van'
Hier:
[...]

en
[...]

[ Voor 71% gewijzigd door Smultie op 19-06-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Bizar, 6 uur met alleen een krantje lezen...

Heb je m gejailbreakt en standaard allemaal bullshit aanstaan ofzo?
Ssh vrat vroegah op de iphone altijd flink accuduur op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens geschreven"opgegeven gebruiksduur klopt niet"
Ik heb een algemeen beeld geschetst over dit soort toestellen en mijn mening gegeven en als U mij wenst te citeren gelieve dan het juiste citaat te gebruiken , ik heb het woord autonomie gebruikt,wat uiteraard hetzelfde is maar als je iemand wil citeren ,doe het dan juist,wat niets afdoet van mijn mening en die mag ik hier verkondigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Ik heb een algemeen beeld geschetst over dit soort toestellen en mijn mening gegeven en als U mij wenst te citeren gelieve dan het juiste citaat te gebruiken , ik heb het woord autonomie gebruikt,wat uiteraard hetzelfde is maar als je iemand wil citeren ,doe het dan juist,wat niets afdoet van mijn mening en die mag ik hier verkondigen
A. Ík was het niet die jou quootte. Dat deed kmf.
B. Feit blijft dat je binnen 3 posts 180 graden gedraaid bent in je opvatting. In je eerdere 2 posts zeg je dat het normaal is als auto's of tablets de opgegeven autonomie/batterijduur halen. In je post van 20:07, waar je kmf quote, vertel je juist dat het niet halen van de batterijduur veroorzaakt wordt door de eindgebruiker, die naar jouw voorbeeld de hele tijd de GPS aan laat staan.

Verder vind ik bovenstaande discussie overigens niet zo heel boeiend, dus ik laat het hier maar bij.

Ik haal de opgegeven batterijduur overigens (naar mijn idee) wél met m'n iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:44

jasjenl

Liab A Tymo

matthijst schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:10:
Ik haal met de iPad3 ook gewoon de 10 uur gebruik wel.
Merk geen verschil met de 1 of 2...

Warmte ook geen last van, maar game bijna nooit...

Scherm van de 3 is gewoon meesterlijk.
Met een 3 heb je imho geen reden meer om nog te moeten upgraden...
Mwoah, ik kan nog wel wat dingen verzinnen hoor die ze in een iPad 4 zouden kunnen verbeteren, zoals:
- ingebouwde stereo speakers
- oled scherm ipv lcd
- dunner en lichter
- sd kaart slot

Om maar wat ideeën te noemen. Neemt verder niet weg dat ik nog steeds heel tevreden ben over mijn iPad, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een OLED 2048x1536 scherm ? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, nog steeds veel problemen met volumeproductie zover ik weet. SD kaartslot is véél te groot en Apple verdient genoeg extra met de Camera Connection Kit. Het past ook niet binnen de filosofie om een microSD kaartlezer te installeren die maar op 1 apparaat binnen het Apple universum nut heeft.

Nee wat je mag verwachten is een nieuw design, een nieuwe dock connector, vernieuwde/zuinigere CPU, meer opslaggeheugen en nog andere zaken die we niet wisten dat we nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
jasjenl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:36:
[...]

Mwoah, ik kan nog wel wat dingen verzinnen hoor die ze in een iPad 4 zouden kunnen verbeteren, zoals:
- ingebouwde stereo speakers
- oled scherm ipv lcd
- dunner en lichter
- sd kaart slot

Om maar wat ideeën te noemen. Neemt verder niet weg dat ik nog steeds heel tevreden ben over mijn iPad, hoor :)
- moeten die speakers horizontaal of verticaal, of beide?
- oled? Voor mij hoeft het niet, dan krijg je zeker die klotekleuren van de galaxy, waar wit blauwig is?
- dunner en lichter zou mooi zijn, al is het nu al grotendeels de accu die het gewicht bepaalt
- sd gaat Apple niet doen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Die technische dingen kunnen mij gestolen worden eigenlijk... heb je zo'n apparaat en dan kun je niet eens MKVtjes of AVI's afspelen. Ja met 3rd party apps maar dan heb je geen GPU ondersteuning, wordt je ipad warm en is hij zo leeg. Een wat minder gesloten Apple omgeving en dus een warmer onthaal voor wereldwijd geaccepteerde bestandsformaten, codecs etc. binnen iOS. Dat zijn dingen die de ervaring een stuk aannemelijker maken. Ik erger me namelijk niet aan 't feit dat m'n ipad 3 een te verwaarlozen stukkie groter is dan de ipad2 maar wel aan 't feit dat je geen scene release van een serie kunt kijken, op dagelijkse basis.

SD kaart heb ik eigenlijk nooit gemist, niet als photo doc of uitbreiding van geheugen. Een usb aansluiting lijkt me wel handig, dat je bij iedereen 't ding aan de PC of stroom kan koppelen omdat iedereen zo'n kabel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

matthijst schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:43:
[...]

Bizar, 6 uur met alleen een krantje lezen...

Heb je m gejailbreakt en standaard allemaal bullshit aanstaan ofzo?
Ssh vrat vroegah op de iphone altijd flink accuduur op...
Niet gejailbreakt en standaard ook niet allemaal bullshit aan. Heb er nauwelijks wat op geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Niet gejailbreakt en standaard ook niet allemaal bullshit aan. Heb er nauwelijks wat op geinstalleerd.
Dan lijkt me dat je een defecte accucel hebt. Kan gebeuren. Ik zal teruggegaan zijn naar Apple om dat op te lossen nadat ik overal op internet heb gelezen dat een normale praktijkgebruiksduur 10 uur is..
Als je iPad 1 zijn "charge" niet kan houden en minder dan 80% van de opgegeven gebruiksduur haalt bij normaal gebruik, dan mag je voor $50 een nieuwe refurbished iPad halen.
Misschien geld dat ook voor een iPad3
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:50:
[...]

/cares. Jouw "algemeen beeld" over "dit soort toestellen" klopte niet en je bracht het als een feit en niet als een mening. Het is overduidelijk dat jij bent teruggekrabbeld.

Gezien je "interessante" posthistorie heeft het weinig nut om verder op in te gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door kmf op 20-06-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kmf schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:10:
Dan lijkt me dat je een defecte accucel hebt. Kan gebeuren. Ik zal teruggegaan zijn naar Apple om dat op te lossen nadat ik overal op internet heb gelezen dat een normale praktijkgebruiksduur 10 uur is..
Als je iPad 1 zijn "charge" niet kan houden en minder dan 80% van de opgegeven gebruiksduur haalt bij normaal gebruik, dan mag je voor $50 een nieuwe refurbished iPad halen.
Misschien geld dat ook voor een iPad3
Ik zal het nog eens wat nauwkeuriger proberen te meten. Nu kijk ik een beetje hoe snel ik doe over het verliezen van ongeveer 10% en dat is volgens mij echt geen uur gebruikstijd. Als iedereen idd wel 10u haalt dan zal ik eens langshoppen bij de Apple-winkel in Amsterdam (hoewel bij Bol.com gekocht) en het eens voorleggen. Uiteraard claim ik dan normale garantie en ga ik niet genoegen nemen met een refurbished iPad onder bijbetaling ;)

Bestaat er trouwens geen app die dat kan meten ofzo? Dat je hem thuis aanzet, naar werk gaat, terugkomt en ziet hoe lang ie het heeft uitgehouden?

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-06-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Ik zal het nog eens wat nauwkeuriger proberen te meten. Nu kijk ik een beetje hoe snel ik doe over het verliezen van ongeveer 10% en dat is volgens mij echt geen uur gebruikstijd. Als iedereen idd wel 10u haalt dan zal ik eens langshoppen bij de Apple-winkel in Amsterdam (hoewel bij Bol.com gekocht) en het eens voorleggen. Uiteraard claim ik dan normale garantie en ga ik niet genoegen nemen met een refurbished iPad onder bijbetaling ;)

Bestaat er trouwens geen app die dat kan meten ofzo? Dat je hem thuis aanzet, naar werk gaat, terugkomt en ziet hoe lang ie het heeft uitgehouden?
Geen nauwkeurige, want apps mogen niet langer dan een kwartier op de achtergrond draaien. Je zal het beste zelf moeten timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan laat je hem toch gewoon op de voorgrond draaien? Laad hem helemaal op, zet app aan, ga weg van huis voor werk, en kom een uurtje of 12 later terug van werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:15:
Dan laat je hem toch gewoon op de voorgrond draaien? Laad hem helemaal op, zet app aan, ga weg van huis voor werk, en kom een uurtje of 12 later terug van werk.
Dat lijkt me geen "praktijktest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bartsled schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:05:
Die technische dingen kunnen mij gestolen worden eigenlijk... heb je zo'n apparaat en dan kun je niet eens MKVtjes of AVI's afspelen. Ja met 3rd party apps maar dan heb je geen GPU ondersteuning, wordt je ipad warm en is hij zo leeg.
Mwah, ik gebruik Cinexplayer en heb pas een uur of 8-9 achter elkaar avi-tjes zitten kijken in het vliegtuig.
Ding werd niet warm en na die tijd nog 30-40% batterij over (airplane mode uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
matthijst schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Mwah, ik gebruik Cinexplayer en heb pas een uur of 8-9 achter elkaar avi-tjes zitten kijken in het vliegtuig.
Ding werd niet warm en na die tijd nog 30-40% batterij over (airplane mode uiteraard).
Snap ik, maar ik kijk 't liefste een mkv file op een retina scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

bartsled schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Ik doe MKV's wat ik op de iPad wil kijken altijd remuxen naar .MP4 met Rebox.NET. Die doet de audiostream omzetten naar ondersteund formaat en dan onder de originele videostream plakken en dat zet 'ie dan in een MP4 container in plaats van een MKV container. De audiostreams zijn meestal het probleem voor iOS, dat is AC3 of DTS, de videostreams zijn meestal H.264 en dat is gewoon iOS-compatible. Remuxen duurt bij mij ongeveer een kwartiertje per film (en dat op mijn redelijk verouderde dual-core laptopje). Kost wel een kwartiertje extra dus.

[ Voor 5% gewijzigd door ijskonijn op 20-06-2012 12:07 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ik vroeg mij gisteravond iets af..
zat thuis op de bank door mijn net ingeladen bruiloftshoot foto’s via Fotostream (iCloud) te bladeren, en ik ging inzoomen op een haarscherpe foto, tenminste haarscherp op mijn PC!
Op de nieuwe iPad zouden foto’s haarscherp moeten zijn bij het inzoomen, maar ik heb bij meerdere foto’s “ontdekt” dat dit helemaal niet het geval is?

Zodra ik maximaal inzoom op de iPad zie ik een soort van softness optreden bij de scherpste delen van een foto. Want als ik inzoom op mijn PC op dezelfde foto ziet ie er haarscherp uit.

Ik vroeg mij dus af, of dit iets met het overzetten via iCloud te maken had? Want ik heb ook een lading foto’s overgezet via iTunes sync vanaf mijn PC. Maar ook bij die foto’s vind ik ze niet haarscherp…

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 14:50

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik heb iig gemerkt op mijn iPad 2 dat als ik foto's sync met iTunes, dat hij niet de originele resolutie gebruikt. Ze worden absoluut verkleind bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:35:
[...]

What's holding you back?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Piz15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zW8JY.jpg

1080i haalt ie niet, maar 720p draait soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

DizzyWeb schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:14:
Ik heb iig gemerkt op mijn iPad 2 dat als ik foto's sync met iTunes, dat hij niet de originele resolutie gebruikt. Ze worden absoluut verkleind bij mij.
Maar is het uberhaupt mogelijk om dan de daadwerkelijke foto's zoals jij hem opslaat op je PC als Jpg, over te zetten naar de iPad? Om dus de exacte resolutie te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, vage shizzle. Ik open Safari en surf naar diablofans.com (voor diablo3) en Safari opent opeens 1 of andere vage pr0n site (Badoink oid) die wel heel erg lijkt op een app in de App Store. En pr0n is wel het laatste wat ik bekijk op dat ding :P

Even gegoogled en ik zag op diverse site's dat andere mensen dit euvel ook hebben (op willekeurige sites). Ik meen mij te herinneren dat iemand op tweakers dit ook had.

Ik heb mijn iPad maar even gerestored...vaag is het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 20-06-2012 17:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
kmf schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:15:
[...]

What's holding you back?

[afbeelding]
[afbeelding]

1080i haalt ie niet, maar 720p draait soepel.
Hmm, hier loopt een scenerelease van Two and a Half Men bijvoorbeeld niet vlekkeloos. Kun je vertellen welke app jij gebruikt en de instellingen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

deadsy33 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:05:
Hmm, vage shizzle. Ik open Safari en surf naar diablofans.com (voor diablo3) en Safari opent opeens 1 of andere vage pr0n site (Badoink oid) die wel heel erg lijkt op een app in de App Store. En pr0n is wel het laatste wat ik bekijk op dat ding :P

Even gegoogled en ik zag op diverse site's dat andere mensen dit euvel ook hebben (op willekeurige sites). Ik meen mij te herinneren dat iemand op tweakers dit ook had.

Ik heb mijn iPad maar even gerestored...vaag is het wel.
Heeft het restoren geholpen? Ik heb hier ook last van op voetbalzone.nl, ik erger me er dood aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

fynrd1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:05:
[...]

Heeft het restoren geholpen? Ik heb hier ook last van op voetbalzone.nl, ik erger me er dood aan.
Ik hoop het, de desbetreffende pagina heb ik na het restoren niet meer terug gezien. Vreemd blijft het wel...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 19:44
Ik ben mijzelf inmiddels ook aan het begeven op de ipad markt. Doel is natuurlijk surfen, mailen, games spelen, af en toe tv kijken via ziggo, filmpje/serie kijken spotify niet te vergeten. Nu ben ik overtuigd van de mogelijkheden van een ipad. Echter heb ik nog een aantal vragen die ik hopelijk met de ervaring van jullie kan beantwoorden.

Het eerste dilemma is natuurlijk het geheugen, aangezien ik dit niet kan uitbreiden is dit wel erg belangrijk. Is 16 gig voldoende of moet ik toch al snel aan 32 gig of meer gaan denken. Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je omgaat met je opslag. Maar als ik even 4gig voor een dvd reken, 4 gig voor wat muziek, 2 a 3 grote spellen, dan zit ik al snel rond12gig, dan zit je dus al vrij snel vol. Zie ik dit goed of is jullie ervaring anders?

Daarnaast zijn er al verschillende spellen die je online kan spelen lees multiplayer. Hoe goed is die community? Vergelijkbaar met pc gaming of verre van? Ik ben niet op zoek naar actieve clans of iets dergelijks, maar gewoon genoeg gebruikers om eventueel mee en/of tegen te spelen. Ook dat je bijvoorbeeld met friends een game kan joinen.

Daarnaast zie ik al verschillende discussies over accuduur. Ik sluit wel altijd alles af, maar zoals waarschijnlijk bij een laptop zal de ipad bij het kijken van een film of spelen van een spel snel aan de lader gehangen moeten worden of valt dat mee?

Als er daarnaast nog tips zijn voor goede sites met reviews van apps/games hoor ik het graag, maar die kan ik waarschijnlijk ook wel via google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kmf schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:18:
[...]

Dat lijkt me geen "praktijktest"
Lijkt me prima praktijktest, maar goed ben zelf even bezig geweest en weet denk ik waar het aan ligt. De batterijindicator van de ipad3 is verre van lineair. Net 100% opgeladen en het duurde 24 minuten voordat ie op 99% sprong. Dat zou omgerekend neerkomen op 4 maal de capaciteit die Apple zelf aangeeft. De andere procenten gaan dus veel harder en ik zal wel vooral toen hebben zitten opletten op de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 17:44

jasjenl

Liab A Tymo

Vis schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Maar is het uberhaupt mogelijk om dan de daadwerkelijke foto's zoals jij hem opslaat op je PC als Jpg, over te zetten naar de iPad? Om dus de exacte resolutie te behouden?
Volgens mij niet, ik meen wel eens gelezen te hebben dat foto's altijd gedownscaled worden.
matthijst schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 06:56:
[...]

- moeten die speakers horizontaal of verticaal, of beide?
- oled? Voor mij hoeft het niet, dan krijg je zeker die klotekleuren van de galaxy, waar wit blauwig is?
- dunner en lichter zou mooi zijn, al is het nu al grotendeels de accu die het gewicht bepaalt
- sd gaat Apple niet doen lijkt me
De speakers zouden ze dan dubbel stereo uit moeten voeren, zodat de stereo oriëntatie mee kan roteren met het scherm.
Verder kan een oled scherm in principe beter beeld leveren dan lcd, alleen kiest Samsung er helaas voor om van die opgefokte kleuren te gebruiken. Ik zou juist wel benieuwd zijn wat een bedrijf als Apple met een dergelijke techniek zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:00:
[...]

Hmm, hier loopt een scenerelease van Two and a Half Men bijvoorbeeld niet vlekkeloos. Kun je vertellen welke app jij gebruikt en de instellingen posten? :)
Oplayer HD
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Amz25.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:05:
[...]

Lijkt me prima praktijktest, maar goed ben zelf even bezig geweest en weet denk ik waar het aan ligt. De batterijindicator van de ipad3 is verre van lineair. Net 100% opgeladen en het duurde 24 minuten voordat ie op 99% sprong. Dat zou omgerekend neerkomen op 4 maal de capaciteit die Apple zelf aangeeft. De andere procenten gaan dus veel harder en ik zal wel vooral toen hebben zitten opletten op de capaciteit.
Jij gebruikt je iPad als fotolijst? Een normale praktijkgericht gebruik is natuurlijk internetten, gamen, video, lezen etc. Beetje een combo bij verschillend omgevingslicht.

En de percentage is idd niet lineair, dat is zo bij accu's. Eerste 80% wordt heel snel opgeladen, laatste 20% langzamer. En nu komt de clue, nade 100% wordt er druppelgeladen en kan de accu tot over de 100% worden opgeladen terwijl de indicator op 100% blijft. Was nog een weekje in de nieuwsberichten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:50:

Daarnaast zie ik al verschillende discussies over accuduur. Ik sluit wel altijd alles af, maar zoals waarschijnlijk bij een laptop zal de ipad bij het kijken van een film of spelen van een spel snel aan de lader gehangen moeten worden of valt dat mee?
Ik heb voor elkaar gekregen dat ik 16uur aan video zat af te spelen op 1 acculading, en na de 16uur had ik og 15% accu over. Dit was op een dubbele intercontinentale vlucht met een hele lange tussenstop.
Doordat de helderheid van het scherm automatisch op minimaal wordt gezet (nachtvluchten) en er geen wifi is, zijn de grootste stroomvreters uitgeschakeld. Een mp4 wordt hardware accelerated afgespeeld, dus kost nauwelijks stroom.
Daarmee kon ik die record halen.

In de praktijk is het gewoon 10 uur gebruiksduur bij normaal gebruik en daar hoort films kijken bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kmf schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:20:
Jij gebruikt je iPad als fotolijst? Een normale praktijkgericht gebruik is natuurlijk internetten, gamen, video, lezen etc. Beetje een combo bij verschillend omgevingslicht.
Ik hoop dat de ontwikkelaar van zo'n app er iets langer over nadenkt dan jij :P Het is natuurlijk geen rocket science om een app te maken die "normaal" gebruik kan simuleren door de processorbelasting en wellicht helderheid te variëren.
En de percentage is idd niet lineair, dat is zo bij accu's. Eerste 80% wordt heel snel opgeladen, laatste 20% langzamer.
Dat is opladen, het gaat mij natuurlijk om ontladen. Daarbij zal de capaciteit worden bepaald aan de spanning die een accu levert (die daalt langzaam naarmate hij minder vol zit). De indicator zal dus goed moeten weten welke spanning overeenkomt met welke mate van ontladng. Dat doet de iPad dus niet heel nauwkeurig (weet ook niet of het veel nauwkeuriger kan, aangezien temperatuur ook nog eens een rol speelt).
En nu komt de clue, nade 100% wordt er druppelgeladen en kan de accu tot over de 100% worden opgeladen terwijl de indicator op 100% blijft. Was nog een weekje in de nieuwsberichten geweest.
Dan is de 100% dus op het verkeerde punt gelegd, en als dat een week in de nieuwsberichten is geweest, dan had Apple er ook wel wat aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 11:36
Nee hoor, want dan krijg je mensen die klagen dat het zo lang duurt om die laatste 3% te laden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:16:
[...]

Dan is de 100% dus op het verkeerde punt gelegd, en als dat een week in de nieuwsberichten is geweest, dan had Apple er ook wel wat aan kunnen doen.
Nope, want die 100% is goed voor de opgegeven gebruiksduur. Dat je daar overheen kan gaan is mooi meegenomen. Lees je even in en je kent de redenatie.
En het feit dat deze in de nieuws kwam: "Er MOET en ZAL iets negatiefs gevonden worden voor de iPad. First one with negative news will get eternal fame and ads profit"

En gezien dat een non-issue als dit al een een week aan heisa kan veroorzaken... kassa >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja idd. dat wordt ook duidelijk als non-tech websites erover beginnen. Gewoon lekker pageviews genereren. Apple product launches zijn voor iedereen een feest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grappigste is: tijdens de presentatie van de windows iPad is hun tablet gecrashed. Reactie van mensen "zij hebben tenminste de moed om een werkende demo te geven ipv een mockup"
Maar van Apple wordt perfectie verwacht

YouTube: Surface vs. iPad: Microsoft's Getting Rusty Stealing from Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 13:25
Ik heb mijn Hotmail wachtwoord gewijzigd maar krijg nu na het ontgrendelen van mijn iPad deze melding. Wanneer ik mijn nieuwe wachtwoord intik komt deze melding steeds terug. Ook bij annuleren.

Iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11041695/IMG_0013.PNG

[ Voor 13% gewijzigd door niels132 op 21-06-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:30:
Het grappigste is: tijdens de presentatie van de windows iPad is hun tablet gecrashed. Reactie van mensen "zij hebben tenminste de moed om een werkende demo te geven ipv een mockup"
En terecht... Apple staat bekend om hun aandacht for detail en perfectie en maakt dat ook waar :) Dat schept verwachtingen. Microsoft kan dat ook wel (vooral als ze direct iets tegenover Apple willen zetten) maar richten zich dan vaak met oogkleppen op een bepaald aspect en vergeten de rest. Denk aan de zune. Op zich een goed idee, leuke interface, maar dan maken ze hem bruin zodat hij er niet uit ziet. En dat voor een apparaat waar je mee gezien moet willen worden. En wie heeft daar de term 'squirten' bedacht??? WTF :S Noem het dan gewoon beamen ofzo.

Het is een beetje te vroeg om te zien of ze dat nu ook weer gaan doen, maar ik ben wel benieuwd. Ik vind die toetsenbord-covers wel een goed idee trouwens, moet ik zeggen. Ook dat je tussen 2 soorten kan kiezen. Ik hook stiekem dat Apple dat idee gaat jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
nielsgaastra schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:43:
Ik heb mijn Hotmail wachtwoord gewijzigd maar krijg nu na het ontgrendelen van mijn iPad deze melding. Wanneer ik mijn nieuwe wachtwoord intik komt deze melding steeds terug. Ook bij annuleren.

Iemand een oplossing?

[afbeelding]
Opgelost:

Router uitgezet
iPad opnieuw opgestart
Hotmail account verwijderd
Router opgestart
Opnieuw account ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:02:
[...]

En terecht... Apple staat bekend om hun aandacht for detail en perfectie en maakt dat ook waar :) Dat schept verwachtingen. Microsoft kan dat ook wel (vooral als ze direct iets tegenover Apple willen zetten) maar richten zich dan vaak met oogkleppen op een bepaald aspect en vergeten de rest. Denk aan de zune. Op zich een goed idee, leuke interface, maar dan maken ze hem bruin zodat hij er niet uit ziet. En dat voor een apparaat waar je mee gezien moet willen worden. En wie heeft daar de term 'squirten' bedacht??? WTF :S Noem het dan gewoon beamen ofzo.

Het is een beetje te vroeg om te zien of ze dat nu ook weer gaan doen, maar ik ben wel benieuwd. Ik vind die toetsenbord-covers wel een goed idee trouwens, moet ik zeggen. Ook dat je tussen 2 soorten kan kiezen. Ik hook stiekem dat Apple dat idee gaat jatten ;)
Volgens mij kan je beter hopen dat wachten tot de duizenden accesoiresmakers het idee gaan jatten

http://www.dealextreme.co...ilver-white-94458?item=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:11

NvM

offtopic:
Psst, waar heb je die achtergrond vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

YouTube: Surface vs. iPad: Microsoft's Getting Rusty Stealing from Apple
Ik zie tijdens Keynotes, inclusief die van vorige week, juist verdacht veel WERKENDE toestellen met goed ingeoefende voorbeelden van de nieuwe functies. Je merkt ook dat bij het demo'en van de nieuwe producten, ze altijd naar een podium lopen waar de toestellen met een video connectie zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:07:
[...]

Ik zie tijdens Keynotes, inclusief die van vorige week, juist verdacht veel WERKENDE toestellen met goed ingeoefende voorbeelden van de nieuwe functies. Je merkt ook dat bij het demo'en van de nieuwe producten, ze altijd naar een podium lopen waar de toestellen met een video connectie zijn verbonden.
welke keynotes heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ze het dan ook nog eens zouden leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:16:
[...]

Als ze het dan ook nog eens zouden leveren...
Perfection = better than the rest at this moment.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 21-06-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kmf schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:11:
[...]
welke keynotes heb je het over?
Afbeeldingslocatie: http://www.gizbot.com/files/2012/06/WWDC-2012-Apple-launches-MacBook-Pro-with-Retina-Display.jpg
Werkend model op het podium en er waren hands-on op WWDC zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphonexplore.com/wp-content/uploads/2012/05/iOS-6-Sensation-WWDC-2012-img-3.jpg
iOS 6, demo'ed op het podium en er waren hands-on op WWDC zelf.

En de rest kan je ook wel zelf googlen denk ik. Het gaat ver terug, denk maar aan de iPhone 2G, de eerste Macbook Air, de iPads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:50:
[...]

[afbeelding]
Werkend model op het podium en er waren hands-on op WWDC zelf.

[afbeelding]
iOS 6, demo'ed op het podium en er waren hands-on op WWDC zelf.

En de rest kan je ook wel zelf googlen denk ik. Het gaat ver terug, denk maar aan de iPhone 2G, de eerste Macbook Air, de iPads...
Ja, van Apple weten we het natuurlijk al. Alle presentaties worden ten treure gerepeteerd.

Alle apparaten werken niet alleen, de aanwezigen mogen na afloop altijd even mee spelen. (de belangrijkere aanwezigen mogen er langer mee spelen dan de minder belangrijke ;) )

En het belangrijkste "and it will be available... today, next week, next month for $..." en niet "pricing & launch TBA"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
NvM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:15:
[...]

offtopic:
http://www.appletips.nl/icandy/glowing-grid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
NvM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:15:
[...]

offtopic:
misschien wel hier? www.2048px.com

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41

JB

Cédric roelt!

Gebruikt hier iemand Samsung Print voor de iPad? Zelf kom ik net kijken wat betreft Applespullen dus misschien doe ik iets niet goed. Het afdrukken werkt in zoverre dat die App op je iPad kijkt wat er aan documenten en of foto's staat en dat werkt prima met afdrukken maar zodra ik bijv een mailtje wil afdrukken heb ik geen idee hoe ik dat kan doen. Tekst selecteren en copy/paste werkt wel maar dan is de layout f*ckt. Iemand een idee?

Verder nog een domme vraag misschien maar als ik een URL naar een webpagina open vanuit een mailtje, hoe kom ik dan terug bij mijn mailtje zonder eerst naar het homescreen te gaan omdat die popup van Safari voor mijn mail staat?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:10:
Verder nog een domme vraag misschien maar als ik een URL naar een webpagina open vanuit een mailtje, hoe kom ik dan terug bij mijn mailtje zonder eerst naar het homescreen te gaan omdat die popup van Safari voor mijn mail staat?
Ik doe dit altijd door middel van de Multitasking-gebaren. Met vier of vijf vingers op het scherm en naar links of rechts swipen zorgt ervoor dat je naar de volgende of vorige app gaat die je open hebt staan en zo zie je dus ook weer je mailtje. Een andere mogelijkheid is om met vier of vijf vingers naar boven te swipen. Dan opent de multitasking balk en kun je op je email app icoon klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of de Home-button double-tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 22:12
Homebutton gebruik nu eigenlijk helemaal niet meer..niet sinds ik erachter kwam hoe het werkte met 4 vingers en dat swipen.
Heerlijk man..waarvoor zou je die homebutten nog erop bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik had eerlijk gezegd ook al eerder verwacht dat hij zou wijken, maar blijkbaar is men bij Apple toch overtuigd van het nut ervan. Zelf gebruik ik hem wel nog, maar ik heb me ook nooit toegelegd op de swipe mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Omdat de ipad daar wel altijd en vrijwel direct op reageert? Ik heb vaak zat dat ik probeer de multitaskbar te swypen en dat dit niet in 1x lukt. Kromme vingers wellicht, maar het swypen naar de vorige applicatie gaat vreemd genoeg wel goed.
Neuh, laat die homeknop maar lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DinoPK schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:31:
Omdat de ipad daar wel altijd en vrijwel direct op reageert? Ik heb vaak zat dat ik probeer de multitaskbar te swypen en dat dit niet in 1x lukt. Kromme vingers wellicht, maar het swypen naar de vorige applicatie gaat vreemd genoeg wel goed.
Neuh, laat die homeknop maar lekker zitten.
Ik heb er zelden problemen mee. Maar je moet wel zorgen dat alle 4 vingers binnen het 'zichtbare' gebied liggen. Ik denk dat het hem daar in zit. De keren dat het mij niet lukte en ik er op lette, was dat het geval. Dat er geen voelbaar randje om het scherm zit helpt wat dat betreft niet echt (maar het zou wel spuuglelijk zijn hoor :D )

Ik vind dat swipen trouwens wel super, vooral dat links/rechts swipen tussen verschillende apps vind ik briljant. Het voelt zo veel directer dan dubbeltikken op Home en dan een app aanklikken. Het is bijna alsof je een echte computer in handen hebt (alt-tab idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik denk dat het naar boven swypen wat minder precies uitgevoerd wordt door mijzelf, ipv van een vingertop gebruik je dan snel een nagel..
Wat wel een groot voordeel is van de homeknop; je kan de ipad lekker met 2 handen vast blijven houden in landscape, even met je duim op de homeknop duwen, volgende app starten., zonder je handen echt te verplaatsen. Dat lukt je niet zonder vaste buttonposities, zolang ios geen vaste softwarebuttons heeft zoals android kunnen ze mijns inziens amper anders. En dan prefereer ik persoonlijk alsnog gewoon 1 hardwarebutton :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daejji schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:15:
Homebutton gebruik nu eigenlijk helemaal niet meer..niet sinds ik erachter kwam hoe het werkte met 4 vingers en dat swipen.
Heerlijk man..waarvoor zou je die homebutten nog erop bouwen?
Voor de digibeten, zoals mijn vader en moeder van 70+, die al moeite hebben met de stop/play/fwd/power knop van een afstandsbediening
De homebutton is voor hun een vangnet. "als je de weg kwijt bent, druk dat dan in" was mijn instructie.
De iconen die zij gebruiken herkennen zij. En het werkt. "waarom werken niet alle electronica zo?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja dat is misschien wel dé reden dat de knop er nog is: omdat alle digibeten dat als een "fallback" kunnen gebruiken. Goed inzicht !

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 22-06-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hoe ervaren jullie de warmte problemen. Zijn die aanwezig, en zoja hebben jullie er echt last van? Zit te dubben over aanschaf iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb hem net, en nog nooit iets van apple gehad, en voor mij is het wel een uitkomst. Ff vast? home knop en je kan weer verder.

Misschien na een tijdje niet meer nodig, maar moet echt nog veel zoeken en kijken hoe alles werkt, en waar alles zit.

edit

nu we toch bezig zijn, wat valt er allemaal te swipen?

- van links naar rechts voor vorige/volgende app
- naar boven komt er onder een balkje vrij

maar verder kom ik niet.

Kan je ook swipen dat je terug in het beginscherm komt?

En als je dubbeltapt, en dan vast houdt, krijg je een cirkel en hij lockt iets, maar geen idee wat daar de bedoeling van is.

Maar het stoort me niet, vind het juist leuk om eens een totaal ander apparaat te leren dan wat ik gewend ben. Bevalt tot nu toe prima. Enige jammerlijke is dat de Icade niet origineel ondersteund wordt, maar verder zeer tevreden.

[ Voor 54% gewijzigd door Turfschipper op 22-06-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Crescendo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:37:
Hoe ervaren jullie de warmte problemen. Zijn die aanwezig, en zoja hebben jullie er echt last van? Zit te dubben over aanschaf iPad 3.
Het warmteprobleem is een onzinnige 'hype' geweest. Ik hoor niemand in m'n omgeving erover klagen en degenen die nu zelf een iPad 3 hebben, hadden daarvoor een iPad 1 en/of iPad 2.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Inderdaad... lees het topic door en je weet het vanzelf.

Ik draai de 3rd gen iPad in verschillende hoeshes/cases en merk alleen die enkele graden extra warmte bij intensieve games/applicaties.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Loop een winkel binnen, houd een iPad 3 vast, vervolgens een iPad 2, en je moet het weldegelijk merken. Elke willekeurige iPad 3 in een winkel die ik heb vastgehouden was gewoon te warm, imo. iPad 2 was gewoon koel in de hand, zoals 't hoort bij een tablet.
Exirion schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Het warmteprobleem is een onzinnige 'hype' geweest. Ik hoor niemand in m'n omgeving erover klagen en degenen die nu zelf een iPad 3 hebben, hadden daarvoor een iPad 1 en/of iPad 2.
Tja, hype, 't is een simpel feit dat de iPad 3 warmer wordt dan de iPad 2. Logisch dat dat wordt aangekaard door websites en reviews. Of je dat vervelend vindt is een ander verhaal...

[ Voor 50% gewijzigd door Nordlys op 22-06-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Nog steeds uitermate tevreden met m'n nieuwe iPad, echter sta ik nu op het punt om een app te kopen (heb tot nu toe alleen gratis apps gedownload).
Maar why oh why kan ik niet via paypal betalen? Visa of MasterCard of iTunes card alleen? Wtf!

Als Apple graag meer inkomsten wilt genereren moeten ze toch op zijn minst paypal toevoegen...

Pagina: 1 ... 42 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]