iPad2 vs iPad 3 prijs/touch ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
Ervaring met ipad : 0

maar nu wil ik zon ding kopen, lijke me heel handig voor faceboek, hyves etc.

en eventueel een keer internet onderweg in de auto (dus 3g is vereist)

zit er qua touch comfort verschil in de ipad2 en de ipad3?

en een gebruikte ipad2 kost op marktplaats een 350-400 euro
en een gebruikte ipad3 450-550 +/-

is die pakweg 100 euro het verschil waard tussen de ipad2 en 3?

Henri

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

touch-comfort? Geen idee wat je bedoelt. Touchscreen is identiek.

prijsverschil zit hem in het retina-scherm. Je moet voor jezelf bepalen wat je daar van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er zit geen verschil in de tocuh ervaring. Beide werken even goed en voelen even snel aan. Ik heb een jaar lang de 2 gehad en ben nu net sinds een paar week aan de 3 begonnen. Maar je moet idd. voor jezelf bepalen of je het waard vindt. Het scherm van de 3 voegt wel wat toe maar je went er erg snel aan. En het is niet zo dat als je een 2 ziet dat je denkt: "goh, wat is dit onscherp! Ik wou dat ze daar wat aan deden." Alleen als je ze naast elkaar ligt zie je het wel.

Persoonlijk zou ik voor de 2 gaan aangezien de 3 met 3G vaak een stuk duurder is. Zonder 3G zou ik voor de 3 gaan (puur gebasseerd op prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:45

kronolith

[EDIT]

Ik heb zelf een 3. Qua comfort zit er geen verschil tussen een 2 en een 3. Ze zijn bijna even dik en hebben ook dezelfde afmetingen.

Als je er het geld voor hebt, zou ik zeker voor een 3 gaan. Het scherm voegt imo toch wel heel veel toe. Ik vibd het verschil met het scherm van de 2 ook heel groot, en je ziet duidelijk verschil.

Ook met het oog op ondersteuning van Apple zou ik lekker voor de 3 gaan. Met de 3 ben je toch al weer een generatie verder, en kun je dus op minimaal 1 jaar langere software ondersteuning rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
3 wordt warmer en is iets dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPad 2 heeft een matig scherm, de 3 een fantastisch scherm. 2 heeft 512mb waar de 3 1gb heeft, dit duidelijk merkbaar bij multitasken. Conclusie, koop de 3 als je het geld hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik kom van een iPad 1 3G af en heb sinds kort de iPad 3 met '4G'. De algehele ervaring is hetzelfde, met als enige uitzondering, dat de nieuwe vanzelfsprekend iPad sneller is.

Tussen de 2 (een paar vrienden en collega`s hebben die) en de 3 zit minder verschil. De nieuwe ipad reageert af en toe wat sneller, maar de in-app ervaring is praktisch hetzelfde. Voor veel multitasken is de nieuwe iPad meer geschikt, aangezien het dingetje het dubbele werkgeheugen heeft. Dat merk je vrijwel direct tussen de twee generaties iPad.

Ik heb voor de nieuwe ipad gekozen, specifiek voor de hoge resolutie. Ik kan nu mijn desktop thuis (1920x1080) remote overnemen en ik heb resolutie over op mijn tablet aangezien het neiuwe retina scherm groter is.

3G functionaliteit is heel handig, maar echt alleen noodzakelijjk als je veel onderweg internet wil. Ik heb op mijn werk een zeer onbetrouwbare internetverbinding, waardoor ik lekker online ben via mijn eigen verbinding.

Als ik jouw beschrijving lees, zou ik gaan voor een iPad 2 3G. Standaard internetten en incidenteel online via 3G. Je gaat geen 'power apps' gebruiken.

Als je echt het verschil tussen de schermen wil bekijken, ga dan even langs een Dixons/BCC/whatever en bekijk de twee toestellen naast elkaar.
STIMPPYYY schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:42:
3 wordt warmer en is iets dikker
De nieuwe iPad wordt enkele graden warmer bij intensief gebruik en is 0.8 millimeter dikker.

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 16-06-2012 23:59 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Michael Knight schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:58:
De nieuwe iPad wordt enkele graden warmer bij intensief gebruik en is 0.8 millimeter dikker.
Ik heb al regelmatig met een iPad 3 gewerkt en ik heb zelf een iPad 2 in gebruik. De iPad 3 wordt inderdaad enkele graden warmer, maar deze 'enkele graden' zijn wel te voelen. De iPad 2 blijft praktisch de hele tijd koel, het warmer worden merk je met andere woorden niet. Als je op de iPad 3 echter een iets stevigere applicatie draait, een 3D spel bijvoorbeeld, zal je al snel voelen dat het toestel een stukje warmer wordt. Deze warmte is niet storend vind ik, maar het is zeker merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

minimals schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:06:
[...]

Ik heb al regelmatig met een iPad 3 gewerkt en ik heb zelf een iPad 2 in gebruik. De iPad 3 wordt inderdaad enkele graden warmer, maar deze 'enkele graden' zijn wel te voelen. De iPad 2 blijft praktisch de hele tijd koel, het warmer worden merk je met andere woorden niet. Als je op de iPad 3 echter een iets stevigere applicatie draait, een 3D spel bijvoorbeeld, zal je al snel voelen dat het toestel een stukje warmer wordt. Deze warmte is niet storend vind ik, maar het is zeker merkbaar.
Exact :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Koop gewoon een Android tablet, veel prettiger en uitgebreider.

Off: Doe wat aan je spelling, want faceboek schrijven ipv. facebook is echt wtf.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:05
Quad schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:10:
Dat is natuurlijk jouw mening en geen feit. En laat die jongen facebook schrijven hoe hij dat graag wil.

Ontopic: Loop eens naar de winkel en vergelijk de schermen van de iPad 2 en 3. Heeft het scherm van de 3 meerwaarde voor je? Indien ja? iPad 3 kopen. Anders de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:46

ijskonijn

Now MOVE!

Hij post in het iPad forum dus ik denk dat hij die keuze allang gemaakt heeft ;)

Ik ging naar de MediaMarkt een paar weken terug voor een iPad. Daar hadden ze een iPad 2 en een iPad "3" (Officieel heet 'ie niet iPad 3 maargoed, ik noem hem zelf ook altijd zo) naast elkaar staan, het verschil in scherm is erg groot.

Ik ging voor ene met alleen Wifi, in mijn geval (iPad 2 Wifi 16GB vs Ipad 3 Wifi 16GB) was de iPad 3 80 euro duurder dan de iPad 2 versie (479 vs 399). Ik had dit er wel voor over dus ben voor de 3 gegaan. Geen spijt van gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door ijskonijn op 18-06-2012 08:47 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:44
Als je geen 3G nodig hebt is het verschil tussen een iPad 2 en de nieuwe iPad 80 euro. Dat is het verschil m.i. wel waard. Ik verwacht echter wel dat voor de iPad 2 er aanbiedingen komen (zoals voor 300 euro bij de Media Markt een week of wat terug). Dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Off: Doe wat aan je spelling, want faceboek schrijven ipv. facebook is echt wtf.
Als ie lang wilt wachten op officiele apps van bedrijven, dan moet ie vooral Android nemen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 08:27
Ik heb een iPad 1 en een iPad 3 (onlangs gekocht in SF).

Het 'touch' gevoel is exact hetzelfde. Het enige wat je gewoon merkt is dat het scherm echt SUPER is en de processor is natuurlijk een stuk sneller.

Ik zou geen iPad 2 kopen. Dat scherm alleen al is de 80 euro meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen dat het beter is een iPad 2 te kopen, de drie is inderdaad veel mooier qua scherm maar is er op hetzelfde moment ook voor verantwoordelijk dat alle niet-retina schermen er voor mij verschrikkelijk uitzien, als in joekels van pixels die ik van een meter afstand nog kan zien. Had ik ook niet verwacht maar als je retina lang genoeg gebruikt weigeren je hersens kennelijk nog lage resolutie schermen te verwerken.

Ik vond het iPad 2 scherm nooit maar dan ook nooit tekort schieten, tot ik de iPad 3 had.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

We vergeten software ondersteuning: het is goed mogelijk dat de iPad 3 minstens een jaar langer zal worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik stel voor dat je dit soort posts voortaan achterwege laat.

1. Iedereen mag zijn mening hebben, maar in een iOS subforum gaan roepen dat iemand maar 'gewoon een Android tablet moet kopen', is een regelrechte flamebait.. en dat is niet gewenst.
2. Dit topic gaat over iPad 2 versus iPad 3. Dan kan je dingen gaan roepen over Android, maar je kan op je klompen aan voelen komen dat de TS daar absoluut geen interesse in heeft.
3. Als je dan toch wilt aanvoeren dat een Android tablet een valide keuze is, en het topic biedt daar ruimte voor (dit topic doet dat niet), kom dan tenminste met zinnige argumentatie, en niet met louter subjectieve en niet-meetbare nonsens als 'veel prettiger en uitgebreider'.

Ontopic:

Persoonlijk vind ik het verschil zeker die extra 100 euro waard. Echter zijn er een aantal dingen die ik zou overwegen.

1. Wat voor telefoon heb je? (wel/geen smartphone, iOS/WP/Android)
2. Vind je interoperabiliteit tussen je smartphone (als je die hebt) en je tablet belangrijk?
3. Als je een smartphone met 3G bundel hebt: biedt je telefoon de mogelijkheid voor tethering (BT of USB) of personal hotspot? In dat geval is een iPad met 3G support in principe niet nodig, en dat bespaart je weer wat geld (en 3G kosten).

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Whieee schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:19:
Persoonlijk vind ik het verschil zeker die extra 100 euro waard.
Absoluut. Als je budget beperkt is dan is een iPad 2 prima. Heb je echter geld voor een iPad 3, dan is het wmb een no-brainer. Ik heb ervaring net iPad 1, 2 en 3, en de iPad 3 is een behoorlijke upgrade tov de voorgangers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
en een gebruikte ipad2 kost op marktplaats een 350-400 euro
en een gebruikte ipad3 450-550 +/-
pricewatch: Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB Wit 473,-
pricewatch: Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) 16GB Zwart 563,-

Dus 550 voor een gebruikte iPad3 = imo belachelijk!

Als je al een smartphone met 3g hebt kan je die ook als een hotspot instellen en de goedkoopste nieuwe iPad (16GB Wifi) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 04:55
T-CM11 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:13:
[...]

pricewatch: Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB Wit 473,-
pricewatch: Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) 16GB Zwart 563,-

Dus 550 voor een gebruikte iPad3 = imo belachelijk!

Als je al een smartphone met 3g hebt kan je die ook als een hotspot instellen en de goedkoopste nieuwe iPad (16GB Wifi) kopen.
Ding is, als je gaat tetheren dan wordt je device die je ingesteld hebt als hotspot lekker heet. Die proc gaat loeien en drained je batterij ook nog eens snel. Daarbij komt dat de verbinding niet altijd om over naar huis te schrijven valt en nog eens kans dat iemand lekker meelift op je verbinding.
550 voor een 2e hands New iPad met 4G is best duur. Een geheel nieuwe kost je 599. En dan heb je niet een voorjaars batch te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Poops_McGhee schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:11:
[...]
Ding is, als je gaat tetheren dan wordt je device die je ingesteld hebt als hotspot lekker heet. Die proc gaat loeien en drained je batterij ook nog eens snel. Daarbij komt dat de verbinding niet altijd om over naar huis te schrijven valt en nog eens kans dat iemand lekker meelift op je verbinding.
Inderdaad, ideaal is het niet. Hangt ervan af hoe vaak je het doet zeker...
Op de trein is er vaak een stopcontact om je hotspot in gang te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 01:32
Poops_McGhee schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:11:
[...]

550 voor een 2e hands New iPad met 4G is best duur. Een geheel nieuwe kost je 599. En dan heb je niet een voorjaars batch te pakken.
Ik tether heel vaak via mijn SGS2 op mijn iPad, nergens last van, van wat jij meldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
het is niet de bedoeling andermans topic te kapen voor je problemen. Daarvoor mag je een nieuw topic aanmaken.

[ Voor 124% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Excuus! was absoluut niet mijn bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verschil kwa touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 15:01

nimmer

hai :O

Heb zelf een ipad 3 zonder 3G, maar laatst in de auto even mijn telefoon als accespoint & tethering opgezet en dat werkte super! Het is misschien een handeling extra maar dat vind ik de 100(?) euro wel waard.
Pagina: 1