Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 10:00
kmf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:31:
Uitgaan vanuit functie (app) ipv file vind ik wel een goed concept, maar dan moet je ook met dezelfde file gaan blijven werken en niet dat je meerdere versies krijgt.
OS X zit op sommige punten ook zo dom in elkaar. En dom is het, want hoe lossen Linux distro's dat op met sommige libraries waarvoor er afwijkende paths worden gebruikt? Met symlinks, kan Darwin ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Werelds op 11-06-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:36
kmf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:31:
[...]

Dit schept misschien helderheid over waarom het zo is gemaakt:

http://oleb.net/blog/2012/06/steve-jobs-on-the-file-system/

Of ik er helemaal mee eens ben...
Da's nogal "app-centric", logisch als je bedenkt dat'ie op dat moment op het punt stond om iOS te lanceren :P Maar ik ben met je eens: Denk je als gebruiker altijd vanuit de app? Misschien wel als het om hele specifieke dingen gaat, maar volgens mij denk je toch meer vanuit content. Zeker bij een iPad, waar je net iets meer mee kunt (gezien het grotere scherm) dan een iPhone. Dat speelt vooral een rol waarbij je verschillende soorten content hebt, die in een "project" bij elkaar horen.

Gelukkig werkt dropbox in veel apps prima op een iPad en kan je op die manier er toch redelijk makkelijk mee weg komen.

Persoonlijk vind ik de "libraries" van MS dan een beter concept. Dan omzeil je het "lastige" van een filesysteem, maar je zut staat wel bij elkaar op inhoud en niet bij elkaar op basis van het programma waarmee je het opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:41:
[...]

OS X zit op sommige punten ook zo dom in elkaar. En dom is het, want hoe lossen Linux distro's dat op met sommige libraries waarvoor er afwijkende paths worden gebruikt? Met symlinks, kan Darwin ook.
Libraries? Wat hebben files (jpg, pdf) met libraries en symlinks te maken? :?

Wat betreft libraries (as in files met programmacode), het feit dat elke app in een sandbox zit, en een centrale API aanspreekt, dat vind ik eigenlijk een prima oplossing. Je wilt immers geen dependencies waardoor je een app niet kan updaten omdat een oude "library" nog gebruikt wordt door een andere app.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:48:
[...]

Da's nogal "app-centric", logisch als je bedenkt dat'ie op dat moment op het punt stond om iOS te lanceren :P Maar ik ben met je eens: Denk je als gebruiker altijd vanuit de app? Misschien wel als het om hele specifieke dingen gaat, maar volgens mij denk je toch meer vanuit content. Zeker bij een iPad, waar je net iets meer mee kunt (gezien het grotere scherm) dan een iPhone. Dat speelt vooral een rol waarbij je verschillende soorten content hebt, die in een "project" bij elkaar horen.
Een gebruiker hier op deze site misschien niet. Maar een doorsnee gebruiker wel.

Hoe vaak zie ik wel niet dat iemand hier op kantoor (die niet op ICT zit) het volgende doen:
"ik moet brief aanpassen->word starten, en bestand openen" en niet filecentric "ik open mijn documenten->zoek het bestand dubbelklik en word wordt opgestart"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat ben ik met je eens, idd.
Maar: Zou diezelfde gebruiker het plezierig vinden als alle brieven en rapporten "in word" zouden staan en de bijbehorende excelsheets "in excel". Of vindt hij het toch makkelijker als alle info over klant x, op 1 plek te vinden is? (want hoe werkt hij dan, als hij die brief aan een mail wil hangen, in een reply op een mail van die klant? Opent hij dan ook eerst Word, kiest hij voor de optie mailen . Of drukt hij gewoon op reply en hangt hij dan een attachment aan de mail?)

Ik worstel er een beetje mee dat veel content gewoon vanuit meerdere apps gebruikt kan worden: muziek vanuit verschillende muziekspelers. Documenten die je kan mailen en bewerken. Foto's die je in een document wilt zetten, mailen en bekijken. Enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

"iCloud en ruimtebesparing"-topic:

iCloud zelf zorgt niet voor minder geheugenbehoefte, echter iTunes Match bv. wel, want al je muziek staat in de cloud (niet specifiek iCloud) en wordt gestreamed/gedownload naargelang je het luistert. Het voordeel is dat ik zo 30GB muziek "heb" op mijn iPad 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
kmf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:49:
[...]
Libraries? Wat hebben files (jpg, pdf) met libraries en symlinks te maken? :?

Wat betreft libraries (as in files met programmacode), het feit dat elke app in een sandbox zit, en een centrale API aanspreekt, dat vind ik eigenlijk een prima oplossing. Je wilt immers geen dependencies waardoor je een app niet kan updaten omdat een oude "library" nog gebruikt wordt door een andere app.
Dat zijn ook gewoon bestanden (daar ging het me om) en het was gewoon een voorbeeld dat het dichtst bij Apple's idee in de buurt komt. In plaats van alles in de App map op te slaan zouden ze een centrale locatie moeten hebben waar die zooi terecht komt en vervolgens symlinken als een bestand in meerdere apps wordt gebruikt. Dat kunnen ze zelfs op een veel lager niveau nog bewerkstelligen als ze dat willen. Zelfs WHS speelt dit klaar om ruimte te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:17:
[...]

Dat zijn ook gewoon bestanden (daar ging het me om) en het was gewoon een voorbeeld dat het dichtst bij Apple's idee in de buurt komt. In plaats van alles in de App map op te slaan zouden ze een centrale locatie moeten hebben waar die zooi terecht komt en vervolgens symlinken als een bestand in meerdere apps wordt gebruikt. Dat kunnen ze zelfs op een veel lager niveau nog bewerkstelligen als ze dat willen. Zelfs WHS speelt dit klaar om ruimte te besparen :)
Alleen is het juist bij libraries (as in code) dus wel zo dat een app alleen api's (dus van het centrale os) aanspreken en zelf alleen "libraries" hebben die alleen voor de app zelf bedoeld zijn.
Dus dat voorbeeld is al niet van toepassing.

Libraries as in "foto/documents", daar zie ik dus nog wel in dat iCloud dat uiteindelijk gaat doen. Je hebt nu immers al "documents in the cloud". Welliswaar alleen te gebruiken door en voor de apps keynote, pages en numbers.
Maar uiteindelijk, als deze goed is afgerond, zal andere apps vast ook direct deze documenten mogen aanspreken en zelf bestanden delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:04:
Dat ben ik met je eens, idd.
Maar: Zou diezelfde gebruiker het plezierig vinden als alle brieven en rapporten "in word" zouden staan en de bijbehorende excelsheets "in excel". Of vindt hij het toch makkelijker als alle info over klant x, op 1 plek te vinden is? (want hoe werkt hij dan, als hij die brief aan een mail wil hangen, in een reply op een mail van die klant? Opent hij dan ook eerst Word, kiest hij voor de optie mailen . Of drukt hij gewoon op reply en hangt hij dan een attachment aan de mail?)

Ik worstel er een beetje mee dat veel content gewoon vanuit meerdere apps gebruikt kan worden: muziek vanuit verschillende muziekspelers. Documenten die je kan mailen en bewerken. Foto's die je in een document wilt zetten, mailen en bekijken. Enzovoorts.
Tja, als ik mijn ervaringen met OSen even vergeet, dan is het best logisch dat je dat via de app gaat doen (mailen).
Je hebt dan namelijk dan namelijk de beste app om "bestanden" te selecteren. Dus een vertrouwde thumbnail-interface, in de albums die je al gewend bent.
Of de bookshelf interface voor documenten.

IPV dat je dat dus in de mailapp moet gaan doen (en de gebruiker dus eigenlijk eerst moet navigeren naar de juiste bestanden).

Ik kan me voorstellen dat er ooit wat komt, dat je vanuit de mailapp een "attach file"-optie krijgt, waarbij je dan een lijst met apps krijgt die je kan openen om bestanden te selecteren om te attachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
kmf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:30:
[...]
Alleen is het juist bij libraries (as in code) dus wel zo dat een app alleen api's (dus van het centrale os) aanspreken en zelf alleen "libraries" hebben die alleen voor de app zelf bedoeld zijn.
Dus dat voorbeeld is al niet van toepassing.

Libraries as in "foto/documents", daar zie ik dus nog wel in dat iCloud dat uiteindelijk gaat doen. Je hebt nu immers al "documents in the cloud". Welliswaar alleen te gebruiken door en voor de apps keynote, pages en numbers.
Maar uiteindelijk, als deze goed is afgerond, zal andere apps vast ook direct deze documenten mogen aanspreken en zelf bestanden delen.
Je gaat wederom in op het feit dat ik het woord library gebruikte, daar ging het helemaal niet om. Ook met een muziek bestand kun je gewoon symlinken; als "twee" bestanden byte-identiek zijn kunnen ze ze gewoon symlinken, net als dat met libraries wordt gedaan in Linux distro's. Heb je daadwerkelijk een andere versie, dan zal er een ander bestand moeten komen (net als bij libraries). Wat dat betreft is een centrale oplossing zoals de bibliotheken in Win7 een uitkomst; standaard locaties voor bepaalde soorten bestanden. Wil een app vervolgens een eigen "mappen" indeling maken in z'n eigen map mag dat best, kunnen ze toch naar het originele bestand linken. Pas als er een wijziging aan dat bestand komt zou er een keuze gemaakt moeten worden of er een nieuwe kopie gemaakt moet worden of niet - en ik als gebruiker wil die dan wel graag zelf maken uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:41:
[...]

Je gaat wederom in op het feit dat ik het woord library gebruikte, daar ging het helemaal niet om. Ook met een muziek bestand kun je gewoon symlinken; als "twee" bestanden byte-identiek zijn kunnen ze ze gewoon symlinken, net als dat met libraries wordt gedaan in Linux distro's. Heb je daadwerkelijk een andere versie, dan zal er een ander bestand moeten komen (net als bij libraries). Wat dat betreft is een centrale oplossing zoals de bibliotheken in Win7 een uitkomst; standaard locaties voor bepaalde soorten bestanden. Wil een app vervolgens een eigen "mappen" indeling maken in z'n eigen map mag dat best, kunnen ze toch naar het originele bestand linken. Pas als er een wijziging aan dat bestand komt zou er een keuze gemaakt moeten worden of er een nieuwe kopie gemaakt moet worden of niet - en ik als gebruiker wil die dan wel graag zelf maken uiteraard :)
Vandaar dat ik ook dat 2e gedeelte had geschreven over libraries (as in files).
Als iCloud's document in the cloud goed is uitgewerkt HEB je geen symlinks e.d. meer nodig.

Alle bestanden staan daar dan op en zijn beschikbaar voor al je devices (en dus ook vanuit je mac/pc er op te plaatsen) . Documents in the cloud heeft ook "automatisch versiebeheer", dus je kan a la timemachine een oudere versie pakken, mergen, of kopieren. Het werkt in ieder geval goed voor de "office"-apps.

IPV dat Apple nu een halfbakken bestandsbeheer gaat maken voor het delen van bestanden tussen apps, zullen ze hun tijd beter besteden aan het uitwerken van DITC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kmf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:34:
[...]

Tja, als ik mijn ervaringen met OSen even vergeet, dan is het best logisch dat je dat via de app gaat doen (mailen).
Je hebt dan namelijk dan namelijk de beste app om "bestanden" te selecteren. Dus een vertrouwde thumbnail-interface, in de albums die je al gewend bent.
Of de bookshelf interface voor documenten.

IPV dat je dat dus in de mailapp moet gaan doen (en de gebruiker dus eigenlijk eerst moet navigeren naar de juiste bestanden).

Ik kan me voorstellen dat er ooit wat komt, dat je vanuit de mailapp een "attach file"-optie krijgt, waarbij je dan een lijst met apps krijgt die je kan openen om bestanden te selecteren om te attachen.
Ik blijf dat vanuit een zakelijke invalshoek, erg lastig vinden. Ik heb namelijk ook plenty bestanden, waarvan ik de bijbehorende app niet heb (denk aan een autocad tekening, om maar eens wat te noemen).

En met mijn iPad loop ik daar ook echt tegenaan: Ik heb in een groepje samengewerkt voor een opdracht en ik kan dus niet alle docs die we samen hebben geproduceerd op de iPad bewaren. Dat moet dus echt via een dropbox oid lopen.

Het lastige is dan, dat ik zelf moet gaan bijhouden of ik de collectie van documenten wel compleet en actueel heb.

Grappig, hoe meer ik er hier over discussieer, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik de gekozen oplossing van Apple maar lastig vind :D Het zal ook ongetwijfeld komen door het feit dat ik met 20 jaar ervaring met bestandssystemen zit, maar ik loop ook met mijn eigen iPad vaak genoeg tegen beperkingen aan, dat ik er wel van overtuigd ben dat dit niet de beste oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:53:
[...]

Ik blijf dat vanuit een zakelijke invalshoek, erg lastig vinden. Ik heb namelijk ook plenty bestanden, waarvan ik de bijbehorende app niet heb (denk aan een autocad tekening, om maar eens wat te noemen).

En met mijn iPad loop ik daar ook echt tegenaan: Ik heb in een groepje samengewerkt voor een opdracht en ik kan dus niet alle docs die we samen hebben geproduceerd op de iPad bewaren. Dat moet dus echt via een dropbox oid lopen.

Het lastige is dan, dat ik zelf moet gaan bijhouden of ik de collectie van documenten wel compleet en actueel heb.

Grappig, hoe meer ik er hier over discussieer, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik de gekozen oplossing van Apple maar lastig vind :D Het zal ook ongetwijfeld komen door het feit dat ik met 20 jaar ervaring met bestandssystemen zit, maar ik loop ook met mijn eigen iPad vaak genoeg tegen beperkingen aan, dat ik er wel van overtuigd ben dat dit niet de beste oplossing is :)
Het kan zijn dat ik niet zoveel bestanden deel, en als ik samen moet werken, dan is een "samenwerk"-oplossing (zoals het gebruiken van dropbox) wat mij betreft beter dan dat ik elke keer een kopie van de huidige versie moet opsturen en dus zelf aan versiebeheer moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik werk wel regelmatig samen, met verschillende soorten mensen en partijen. En dan loop je al heel snel tegen de "kleinste gemene deler" aan :) Want de ene partij kent alleen maar e-mail, de andere werkt via Skydrive, weer een andere via dropbox, collega's werken "gewoon" via de netwerkschijf en weer anderen hebben een compleet eigen oplossing.

Resultaat is dat ik horendol word van al die systemen en methoden en daarom maar lekker ervoor kies om het iig voor mezelf goed te registreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Kan iemand mij vertellen hoe ik gemakkelijk bestanden naar mijn iPad kan kopieren zonder gebruik te maken van iTunes?

Ik wil namelijk bepaalde videobestanden lokaal opslaan en afspelen met AcePlayer, alleen "mag" ik deze niet importeren van iTunes omdat het geen MP4 bestanden zijn, terwijl AcePlayer deze wel af kan spelen.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SanderF1 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:24:
Kan iemand mij vertellen hoe ik gemakkelijk bestanden naar mijn iPad kan kopieren zonder gebruik te maken van iTunes?

Ik wil namelijk bepaalde videobestanden lokaal opslaan en afspelen met AcePlayer, alleen "mag" ik deze niet importeren van iTunes omdat het geen MP4 bestanden zijn, terwijl AcePlayer deze wel af kan spelen.
Ga in iTunes naar het tabje 'Applicaties', onderin zie je een lijst van apps die file transfer ondersteunen. Klik dan op AcePlayer en je kan bestanden daar naartoe slepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ga het vanavond meteen proberen! En als het echt zo simpel is...bedankt!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SanderF1 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:25:
Ik ga het vanavond meteen proberen! En als het echt zo simpel is...bedankt!
Ja zo simpel is het echt maar je moet het gewoon even weten. Je moet de videos niet als video toevoegen (dan komen ze ook alleen in de ingebouwde video player), maar als bestand in de app zelf toevoegen. Dan heb je ook niet de beperking dat het per se MP4 moet zijn. Hier is nog een video die het stap voor stap laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
SanderF1 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:24:

Overigens kan je met AcePlayer ook bestanden via wifi uploaden. In de app zelf via "instellingen" en dan "wifi transfer" en dan simpelweg via de browser op je pc. Werkt als een tiet! :)

Geen gele waas, wel andere schermproblemen met mijn iPad 3 in de vorm van een hele rij pixels die niet (meer) werkt. Nu heb ik het liefst direct weer een nieuwe mee, gaat dit lukken bij Xando Zwolle (waar ie gekocht is) of kan ik beter naar de Apple Store in Amsterdam?

[ Voor 54% gewijzigd door Thunder op 11-06-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10 21:34
ik heb ook weer een vraag. Is er een mogelijkheid om met de ipad muziek af te spelen via dropbox.
met andere woorden een muziekspeler waarbij ik dropbox kan benaderen om muziek af te spelen.

Als dit niet gaat. Is er een mogelijkheid om via dropbox muziek op de ipad te zetten?

ik kan dit niet echt vinden, Acemusic is denk ik niet wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:10

Vis

Ik heb een raar probleem met mijn ipad 3.. heb zojuist even de vliegtuigmode aangezet waarna ik hem weer uit zetten om via wifi weer verbinding te krijgen.. hij is weer verbonden met mijn wifi netwerk maar ik kan niet op internet of andere apps!! Hij blijft laden...
Wtf is dit?
Heb de pad al opnieuw opgestart etc, maar niets werkt..
Iemand bekend hiermee?

Edit: het is opgelost, doordat ik de wifi router even aan en uit heb gezet kon ik daarna weer verbinding krijgen met internet en alle apps... Blijf het wel raar vinden dat het niet automatisch lukte...

[ Voor 22% gewijzigd door Vis op 11-06-2012 21:49 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Misschien deed de router moeilijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:50
Net een carrier update gehad van t-mobile, alleen helaas nogsteeds geen hotspot zoals bij Vodafone.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gister een iPad 2 gehaald bij de Media Markt. Thuis merkte ik tijdens het booten meteen op dat er backlight bleeding is. Ik weet dat het in het begin een groot probleem was, maar is het inmiddels opgelost? Kan ik terug naar de Mediamarkt en omruilen voor een nieuwe of is de kans groot dat een eventueel nieuw exemplaar ook het zelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan bij de Media Markt altijd best zo snel mogelijk teruggaan. Het probleem moet ook DUIDELIJK zichtbaar zijn, als je het niet kan zien in normale omstandigheden, dan kan het zijn dat ze het probleem ontkennen. Als je echt je iPad omgeruild wil hebben, no questions asked, kan je best naar de Apple Store in Amsterdam gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Maakt het dan niet uit dat ik het bij de Media Markt in Den Haag heb gekocht? Werk toevallig in Amsterdam dus kan wel even langs de Apple Store gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

magnifor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:06:
Maakt het dan niet uit dat ik het bij de Media Markt in Den Haag heb gekocht? Werk toevallig in Amsterdam dus kan wel even langs de Apple Store gaan. :)
Nope, geen probleem

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Oke thanks, ga ik na mijn werk langs de Apple Store. :) In normaal daglicht is het niet zichtbaar maar met kunstmatig licht (dus wanneer het buiten donker is en in mijn kamer de kamerlamp aan heb staan (hele kamer wordt dus goed verlicht) dan zie ik het toch duidelijk tijdens het booten en foto's bekijk die in landscape mode zijn terwijl mijn iPad in potret mode is.

Ik ben de moeilijkste niet en doe echt niet moeilijk over een beetje bleeding. Maar heb twee duidelijke spots, 1 beden en 1 linksboven. Toch 400 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit is relevant voor degene die problemen had met foto's die niet in de juiste volgorde op het toestel kwamen:

About iTunes 10.6.3

iTunes 10.6.3 includes support for OS X Mountain Lion and addresses a number of important issues:
  • Addresses a problem where iTunes may become unresponsive when syncing an iPad (1st generation) that contains an iBooks textbook
  • Fixes a problem where photos synced to a device may appear in an unexpected order
  • Resolves an issue where iTunes may unexpectedly delete playlists created on a device
  • Fixes issues where iTunes may unexpectedly delete apps on a device
  • Improves overall performance and security
Download iTunes 10.6.3

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 12-06-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er spelletjes die ik met 2 ipads kan spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12

Dielie

*BURP!*

zeve schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:25:
ik heb ook weer een vraag. Is er een mogelijkheid om met de ipad muziek af te spelen via dropbox.
met andere woorden een muziekspeler waarbij ik dropbox kan benaderen om muziek af te spelen.
Zoek maar eens op Boxytunes! Overigens zelf geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:51

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:14:
Zijn er spelletjes die ik met 2 ipads kan spelen ?
ja maar ik neem aan multiplayer?

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 12-06-2012 17:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Nou, de Apple Store Amsterdam die ruilt hem niet in en zegt dat ik naar de media markt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

magnifor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:25:
Nou, de Apple Store Amsterdam die ruilt hem niet in en zegt dat ik naar de media markt moet.
Raar.. maak is een foto van je licht lekkage? Men krijgt het voormekaar om bij 1 dode/luie pixel een andere mee te krijgen, licht lekkage is aanzienlijk irritanter

[ Voor 19% gewijzigd door fynrd1 op 12-06-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik hoefde het niet eens te laten zien. Ik vertelde dat ik het bij de mediamarkt had gekocht en de manager zei dat ik het bij de media markt moest omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

magnifor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:06:
Ik hoefde het niet eens te laten zien. Ik vertelde dat ik het bij de mediamarkt had gekocht en de manager zei dat ik het bij de media markt moest omruilen.
hmm op die manier.. Moet je even naar de mediamarkt gaan ( en niet zeggen dat je bij de apple store bent geweest). Doen ze moeilijk dan weer terug naar de Apple store, zeggen dat je geen bon hebt, en dat je hem cadeau hebt gehad van oxxio bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Tja, dan moeten die manager niet aanwezig zijn. Maar als mm moeilijk doet dan zeg ik dat ik niet tevreden ben en beroep dan op mijn recht om het apparaat binnen 7 dagen terug te geven en geld terug te krijgen. Koop ik het wel bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:28:
Tja, dan moeten die manager niet aanwezig zijn. Maar als mm moeilijk doet dan zeg ik dat ik niet tevreden ben en beroep dan op mijn recht om het apparaat binnen 7 dagen terug te geven en geld terug te krijgen. Koop ik het wel bij Apple zelf.
Welk recht is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik meen mij te herinneren dat als je een product koopt en je niet tevreden bent dat je het mag retourneren.

Iig naar de mm geweest, eerst deden ze moeilijk maar toch om kunnen ruilen. Ben benieuwd straks als ik thuis ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

kronolith

[EDIT]

Heeft iemand al de iOS 6 beta op de nieuwe iPad geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Weer niet tevreden. Nu heb ik geen bleeding maar nu een witte kader. Ongeveer even dik aan alle kanten. Normaal of kan hij weer terug? Ik zal zo een foto posten.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fa4kty.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door magnifor op 12-06-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-10 19:34
magnifor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:02:
Weer niet tevreden. Nu heb ik geen bleeding maar nu een witte kader. Ongeveer even dik aan alle kanten. Normaal of kan hij weer terug? Ik zal zo een foto posten.

Foto:

[afbeelding]
Eeuh er zit water achter je scherm... lijkt me niet de bedoeling... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Foto:

[afbeelding]
Dat ziet er wel heel gaar uit, lijkt wel een hele goedkope monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
zonder al te vervelend willen doen: Is dat met helderheid op 100% ?

Vind je het fijn om met zonnebril op naar je iPad te kijken? Wees blij dat je er eentje hebt zonder dooie pixels, bewaar de "lichtsterkte-van-een-1000-zonnen"-stand voor als je met de volle zon in de rug naar je iPad wilt kijken en zet hem binnen op een wat christelijker stand. Dan heb je meteen geen last meer van dit soort dingen en het is prettiger voor je buren, die hoeven zich niet af te vragen of je je nieuwe bouwlamp aan het testen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

magnifor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:28:
Als ik MM-site bekijk, geldt die restitutiegarantie enkel als het product ongebruikt is. Het gaat ook niet om koop-op-afstand, dus je zult je dan gewoon op garantie moeten beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Die kader lijkt momenteel te vervagen, valt nu minder op. Misschien dat het de komende dagen verdwijnt anders weer even langs de mm denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Raymond schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:00:
zonder al te vervelend willen doen: Is dat met helderheid op 100% ?

Vind je het fijn om met zonnebril op naar je iPad te kijken? Wees blij dat je er eentje hebt zonder dooie pixels, bewaar de "lichtsterkte-van-een-1000-zonnen"-stand voor als je met de volle zon in de rug naar je iPad wilt kijken en zet hem binnen op een wat christelijker stand. Dan heb je meteen geen last meer van dit soort dingen en het is prettiger voor je buren, die hoeven zich niet af te vragen of je je nieuwe bouwlamp aan het testen bent.
Eens. Als je bij 100% brightness moeilijk gaat doen over dit soort dingen dan kun je beter meteen je geld terugvragen en nooit meer een tablet kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Exirion schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:33:
[...]

Eens. Als je bij 100% brightness moeilijk gaat doen over dit soort dingen dan kun je beter meteen je geld terugvragen en nooit meer een tablet kopen.
Dat slaat nergens op, ik gebruik hem zelf ook op 100%, en elke andere iPad (alle gen) die ik in handen heb gehad heeft niet dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wat gek, ik heb precies het omgekeerde op de mijne (ook iPad 3). Het licht valt bij mij juist wat af aan de kanten, waardoor het een beetje ouderwetse 'vignettering' look krijgt. Het is erg subtiel hoor. Maar ik zie beeld afwijkingen altijd.

Niettemin vind ik het niet irritant genoeg om hem daarvoor om te ruilen. Ik zie het alleen op een egaal witte achtergrond en voor de rest is hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yay, 't is weer OCD-uurtje op GoT!!

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:33:
[...]

Ik ben echt de moeilijkste niet en doe echt niet moeilijk als er wat afwijking is. Maar wat je ziet op de foto zag je ook op normale brightness heel duidelijk.

Maar het probleem lijkt van zelf op te lossen, je ziet het bijna niet meer. Lijm dat moest opdrogen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Smultie schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 07:45:
Yay, 't is weer [url="[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Obsessive%E2%80%93compulsive_disorder]"]OCD-uurtje[/url] op GoT!!

\0/
offtopic:
psst, je link doet het niet... :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadsy33 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:35:
[...]

ja maar ik neem aan multiplayer?
Ja, tegen elkaar of tegen een computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 13:50
Ik begin het een beetje gehad te hebben met die iPad :/

initieel besteld bij Mycom (binnen een week van release) en gelijk stof onder het scherm. 4x omgeruild, 4x stof onder het scherm. De ene keer nog erger dan de andere en tevens gelijk het vervelendste; een week per keer moeten wachten, of langer.

Mycom’s advies na 4 keer omruilen; vraag je geld terug en probeer het bij Apple zelf. Kan ik inkomen, verzenden kost hen blijkbaar ook geld.
Mag nog wel omruilen daar als ik echt wil maar prima ik probeer Apple zelf wel, er is nu toch voldoende voorraad.

Bij Apple online besteld; 1e iPad --> Deuk in de seal rand en weer stof. Ook lichte beschadiging op de achterkant. Heel vriendelijk geholpen door een bepaald persoon daar en belt me ook terug om te kijken of dit exemplaar wel goed is.

Nieuwe iPad is me beloofd door deze medewerker, 1 dag later in huis (aangegeven dat ik dan niet aanwezig zou zijn, ook reactie op terug gehad, maar toch bezorgd). Wonder boven wonder vriendin thuis en neemt de nieuwe iPad aan.

Ik kom die avond thuis (gisteravond), maak de iPad open en ja hoor: een grote deuk in het aluminium boven de sim tray, krassen aan de achterkant op het aluminium (lijkt alsof er een hoesje omheen heeft gezeten) en weer stof.

Ik weer bellen, iets minder vriendelijke medewerker aan de lijn.. wel behulpzaam. Krijgt zoveel iPads in zijn handen en ik moet wel de grootste pechvogel ooit zijn, nog nooit eerder van gehoord. Maar goed, hij vind het allemaal wel best en zal me weer een nieuwe opsturen.

Daarop mijn vraag of ik niet gewoon eens langs mag komen bij het Supportcenter om daar eens 10 iPads uit te pakken om het verdomme te laten zien, snap ook wel dat dat niet kan maar niet geschoten is altijd mis. Kunnen ze ook gelijk verifiëren dat ik dat ding echt niet laat vallen... Nee nee kan niet want wij zitten in Barcelona (Dikke bullshit want ze zitten in Maastricht, en daar woon ik) maar goed dat mogen ze niet zeggen. Ja als u echt zo iets wilt regelen moet u naar Amsterdam..
Ja ik zit er nu wel serieus over na te denken ja!

nieuwe iPad opgestuurd maar ben bang dat de volgende weer precies hetzelfde gezeur heeft, en ik WIL een iPad! Nu paar maanden verder en ik heb er nog steeds geen...

Trouwens leuk en aardig dat die 2e medewerker bij Apple zegt dat dit de eerste keer is dat hij er van hoort, maar mensen geven er volgens mij gewoon niks om. 4 personen die ik ken hebben er een, allemaal “perfect exemplaar, geen problemen”.
2 minuten in mijn handen; daar, daar en daar en je ziet het zelfs als hij aan staat… “Oh ja, je hebt gelijk! Ach ja…”. Support forums staan er vol mee, en er zijn wel goede exemplaren.

Helaas zie ik het dus ZEER duidelijk.

Suggesties? :P Android liever niet maarja, misschien maar wachten op de volgende iPad? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Suggestie: leren leven met je OCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
Smultie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:37:
Suggestie: leren leven met je OCD.
Grappig, zelfs een van de supervisors daar en de medewerker die mij hielp met het eerste exemplaar zeiden dat ze dat nooit zouden accepteren.

Maarja, gelukkig jij wel!

edit;
In plaats van een nieuwe reply;

Ik noem zichtbaar stof onder het scherm, als het apparaat aan staat, geen buitensporige criteria.

[ Voor 18% gewijzigd door no00waa op 14-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Als je serieus 6 iPads achter elkaar, van twee verschillende leveranciers, "afkeurt" dan moeten jouw criteria wel buitensporig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

ach ja, mijn week 20 iPad is ws ook niet perfect maar allang beter dan de TFP die ik eerst heb gehad.

Maar deuken in een behuizing is een ander verhaal waar ik ook mijn vraagtekens bij zou zetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:57
Smultie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:46:
Als je serieus 6 iPads achter elkaar, van twee verschillende leveranciers, "afkeurt" dan moeten jouw criteria wel buitensporig zijn.
Of die van jouw zijn erg laag, als je zo'n prijs voor een artikel betaald wil je ook dat alles perfect is neem ik aan.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zethiel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:52:
[...]

Of die van jouw zijn erg laag, als je zo'n prijs voor een artikel betaald wil je ook dat alles perfect is neem ik aan.
Ik gebruik een artikel waar het voor bedoeld is, niet om vanuit alle mogelijke hoeken en soorten omgevingslicht op zoek te gaan naar onvolkomenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
Smultie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:53:
[...]

Ik gebruik een artikel waar het voor bedoeld is, niet om vanuit alle mogelijke hoeken en soorten omgevingslicht op zoek te gaan naar onvolkomenheden.
Ik ben het sowieso niet eens met je argumenten, dan maken namelijk 20 dode pixels verspreid over het scherm voor jou ook niet uit.
Ik zit er echt niet met een microscoop boven, iedereen ziet het zodra ik het aanwijs.

Maar dat terzijde, dat lijkt inderdaad op het moment de enige keuze.
Het exemplaar accepteren met het minste stof, of mijn geld terug vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door no00waa op 14-06-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

no00waa schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:58:
[...]

Ik ben het sowieso niet eens met je argumenten, dan maken namelijk 20 dode pixels verspreid over het scherm voor jou ook niet uit.
Ik zit er echt niet met een microscoop boven, iedereen ziet het zodra ik het aanwijs.

Je mag verwachten dat het apparaat op het oog perfect is. Er zijn inderdaad mensen die om 1 pixel al op stoelen en banken staan, in dat opzicht vind ik het ook overdreven. Maar zoals de foto hierboven waar je duidelijk de lichtbalken zit, of dingen als stof achter het scherm, dan heb je het aardig slecht getroffen. Je moet niet vergeten dat de goedkoopste ipad in dezelfde serie eentje heeft zitten die bijna twee keer zo duur is, je kan dan wel enigszins verwachten dat de kwaliteit zowel optisch als fysiek prima al dan niet uitmuntend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Mijn balken zijn nu zo goed als weg en verwacht dat het de komende dagen helemaal verdwijnt. iPad en iPhone die hadden toch last van gele spots ofzo en dat het probleem zich zelf oploste omdat de lijm opdroogde? Ik denk dat er bij mijn exemplaar een vergelijkbaar iets was want ik kan mij niet voorstellen dat dit door de kwaliteitscontrole komt als die balken normaal zouden zijn. Ik bedoel, dit valt te veel op. Verder geen last van bleeding dus ben tevereden. Ik ga er niet specifiek naar op zoek maar tijdens het booten, films en foto's bekijken geen last last van bleeding.

Mijn eis is dat afwijkingen onder normaal gebruik niet moeten opvallen, bij mijn eerste exemplaar kon ik de bleeding spots duidelijk zien wanneer ik een film bekeek of foto's. Dat vind ik niet kunnen voor de prijs wat ik ervoor betaald heb.

Tweede exemplaar had dus van die balken die duidelijk zichtbaar waren maar zijn nu bijna verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 14-06-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:46:
Ik denk dat hij nodig naar de oogarts moet,misschien zit er ergens stof ter hoogte van zijn ogen,4 x ?
Dan moet je het toch ergens anders gaan zoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

no00waa schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:32:
Krijgt zoveel iPads in zijn handen en ik moet wel de grootste pechvogel ooit zijn, nog nooit eerder van gehoord.
Als je kan raad ik aan om naar de Apple Store in Amsterdam zelf te gaan, de situatie uit te leggen en de kans is groot dat ze je daar verder kunnen helpen met een nieuw exemplaar of toch eentje "niet-te-onderscheiden-van-nieuw". Over het algemeen is men daar flexibeler met dergelijke problemen en loopt men daar niet constant tegen de richtlijnen-muur op.

Maar 6 toestellen waar iets fysiek mee scheelt ? Dat is quasi onmogelijk kans-gewijs. Ofwel heb je bij MyCom 4x een reeds geretourneerd toestel gekregen, ofwel heb je pech met de richting waar het lot je in wilt duwen.
Bij Apple online besteld; 1e iPad --> Deuk in de seal rand
Ik hoop niet dat je die rand van 1mm breed bedoelt, die de meeste mensen nog niet eens weten dat ie er is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik begin het een beetje gehad te hebben met die iPad :/

verhaal
Om ook nog wat constructieve feedback te geven. Ik zou je aanraden om gewoon even naar Amsterdam te gaan en daar te zorgen dat je een goed exemplaar krijgt. Dan is iedereen blij. Je bent blijkbaar behoorlijk kritisch en/of je hebt enorm veel pech... daar hebben ze genoeg iPads, dus dan kun je meteen een goede uitkiezen zonder elke keer te wachten op de post.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 14:37

jasjenl

Liab A Tymo

no00waa schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:58:
[...]

Volgens mij heb je gewoon last van bad karma ;) Misschien moet je iemand anders maar een iPad voor je laten kopen, wellicht heeft die meer mazzel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb hier voor me de oude iPad2 van mijn baas.
Ik ben nu op de zaak en wil op deze iPad zijn draadloos netwerk van thuis instellen.

Dat is zeker niet mogelijk? Moet de iPad daadwerkelijk eerst het netwerk zien alvorens deze wordt opgeslagen?

Wat ik kan de gegevens wel invoeren, maar de enige volgende stap is dan Verbinden en dat kan nu dus niet.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als de beste man niet weet wat wireless is, dan zet je het toestel gewoon uit voordat je op verbinden klikt. Dan komt ie thuis, zet ie hem aan en duwt hij op verbinden.

Is het wel aan te raden iemand online te laten als ie nog niet weet waar een aantal tekens ingetoetst moeten worden op een iPad, het meest simpele product dat online kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
jasjenl schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:12:
[...]
Volgens mij heb je gewoon last van bad karma ;) Misschien moet je iemand anders maar een iPad voor je laten kopen, wellicht heeft die meer mazzel >:)
Ja blijkbaar :P

Net "nieuw" exemplaar ontvangen. Zag de bui al hangen dus heb het geheel gefilmd (openmaken, uitpakken) en foto's van gemaakt, kan ik in ieder geval niet aansprakelijk worden gehouden.
Kreeg al de indruk dat ze het de vorige keer een sterk verhaal vonden.

En ja hoor, paar krassen (lijkt weer op gebruik van hoesje) en de grootste stof plek die ik tot nu toe gezien heb. Meerdere kleine plekjes als hij aan staat.

Weer gebeld, nu direct contact met Supervisor daar en email contact. Na overleg is me een gratis accessoire aangeboden en een gegarandeerd nieuw exemplaar (met onderpand op creditcard).

Goede regeling!, alleen wel raar dat ze me de eerste keer ook al een NIEUW exemplaar beloofde, maar dat kon volgens de Supervisor helemaal niet want in de gebruiksvoorwaarden staat dat je bij reparatie altijd eerst een refurbished exemplaar krijgt.
Die medewerker die me echter een nieuw exemplaar beloofde vond het ook niet kunnen dat ik een inferieur exemplaar terug zou krijgen. Zeker als ik bij een nieuw exemplaar een probleem heb, vanaf dag 1.

Voor mij persoonlijk, vanaf nu, dus gewoon altijd Wet "koop of afstand". Maar goed, voor iedereen anders.
Nu volgende week het nieuwe product + accessoire. Heel vriendelijk geholpen weer. Ik werd zelfs teruggebeld vanwege de hoge telefoonkosten.. top!

Doe geen uitspraken over wat ik zou doen mocht er weer iets zijn, maar mijn moeder zegt dat ik niet zo moet zeuren O+

edit; ik wou trouwens gewoon even mijn ei kwijt, zal jullie hier niet verder mee lastig vallen :P

[ Voor 4% gewijzigd door no00waa op 15-06-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Phuncz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:40:
Als de beste man niet weet wat wireless is, dan zet je het toestel gewoon uit voordat je op verbinden klikt. Dan komt ie thuis, zet ie hem aan en duwt hij op verbinden.

Is het wel aan te raden iemand online te laten als ie nog niet weet waar een aantal tekens ingetoetst moeten worden op een iPad, het meest simpele product dat online kan ?
Heb dat getest, maar als het apparaat weer terug komt uit standby, is dat actieve venster alweer verdwenen en moet ik de gegevens opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan raad ik je aan om het op een papiertje te schrijven of iets dergelijks. iOS checkt altijd of de verbinding klopt, wat de meeste mensen ook willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ja, ik heb het al op een papiertje staan.
Ik ga straks wel even bij hem langs om het in te stellen.

Dan hoor ik niet bij die mensen die dat zo willen. ;)
(maar ja, werk dan ook altijd met een Windows 8-tablet)

-edit-

Trouwens, dan moet ik later weer, want hij heeft ook nog de New iPad..... :o

[ Voor 16% gewijzigd door MelvinB op 15-06-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

MelvinB schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:07:
Dan hoor ik niet bij die mensen die dat zo willen. ;)
(maar ja, werk dan ook altijd met een Windows 8-tablet)
Nee, de meeste mensen in de wereld zijn ook geen "IT experts" zoals de volksmond ons wel eens noemt, maar mensen die "zo'n ding" gebruiken voor een mailtje versturen en wat surfen. Die mensen zijn blij als ze bij de hand genomen worden en dat doet Apple. Apple gaat dan ook niet rekening houden met die enkeling die zijn wireless op een andere plaats instelt dan waar het zich bevind, want dan maak je het onnodig moeilijker voor 99% van de andere gebruikers. Ik vind dit allemaal helemaal niet erg, ik merk dat de mensen in mijn omgeving die vroeger letterlijk schrik hadden van computers, nu wel blij met een iPad of Macbook vanalles doen wat ze niet durfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 15-06-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Phuncz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:59:
[...]

Nee, de meeste mensen in de wereld zijn ook geen "IT experts" zoals de volksmond ons wel eens noemt, maar mensen die "zo'n ding" gebruiken voor een mailtje versturen en wat surfen. Die mensen zijn blij als ze bij de hand genomen worden en dat doet Apple. Apple gaat dan ook niet rekening houden met die enkeling die zijn wireless op een andere plaats instelt dan waar het zich bevind, want dan maak je het onnodig moeilijker voor 99% van de andere gebruikers. Ik vind dit allemaal helemaal niet erg, ik merk dat de mensen in mijn omgeving die vroeger letterlijk schrik hadden van computers, nu wel blij met een iPad of Macbook vanalles doen wat ze niet durfde.
Doet mij denken aan een oudere mevrouw van een jaar of 80 die als een boss op een iPad zat te swipen in een iCentre store, en hup..terug naar het basisscherm met de 5 vinger touch. En toen zei ze "Ik wil deze wel"

Toen dacht ik..... :o

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie : 2 ipads, zelfde apple id dus zelfde icloud. Hoe kan ik fotos van ipad naar ipad sturen zodat we dezelfde fotos hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 18:36
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:15:
Situatie : 2 ipads, zelfde apple id dus zelfde icloud. Hoe kan ik fotos van ipad naar ipad sturen zodat we dezelfde fotos hebben ?
Als ze beide zijn aangemeld bij Icloud (en je hebt de fotostream aangezet) dan verschijnt iedere foto op beide toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest ik die fotostream dan eerst angezet hebben voordat ik fotos had staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:44:
Moest ik die fotostream dan eerst angezet hebben voordat ik fotos had staan of niet?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 18:36
Klopt idd. Zul je van één Ipad alle foto's moeten af halen en weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPad en een iPhone met verschillende apps op beide. Als ik nu mijn iPad aansluit met iTunes, copieert ie ook me iPhone apps erop. Watskebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
no00waa schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:50:
[...]
En ja hoor, paar krassen (lijkt weer op gebruik van hoesje) en de grootste stof plek die ik tot nu toe gezien heb. Meerdere kleine plekjes als hij aan staat.
ben wel benieuwd naar zon foto van die stofplekken.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb een aantal liedjes op mijn ipad 3 die niet te zien zijn op iTunes. Ik wil ze graag deleten maar weet niet hoe? Het lukt me iig niet via itunes (hij laat ze gewoon niet zien).

Heeft iemand een idee en/of suggestie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Handmatig verwijderen in de music app? Gewoon het nummer selecteren/ingedrukt houden totdat je een X ziet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb sinds kort een Nikon P310 en dus ook Eye-Fi. Het moet mogelijk zijn om met Eye-fi de gemaakte foto's rechtstreeks op de iPad te zetten. Het installeren van Eye-fi was een fluitje van een cent. Het is inderdaad 1 maal gelukt om de foto's over te zetten, daarna helemaal niets meer. Heeft er iemand dezelfde ervaring en het kunnen oplossen? Ik hoor graag van jullie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

deadsy33 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 08:23:
Handmatig verwijderen in de music app? Gewoon het nummer selecteren/ingedrukt houden totdat je een X ziet
nee, dat lukt niet. In ieder geval niet in de music app die standaard bij ipad 3 zit. Ook niet bij de nummers die WEL zichtbaar zijn in iTunes.

Moet ik andere app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zhadum schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:53:
[...]

nee, dat lukt niet. In ieder geval niet in de music app die standaard bij ipad 3 zit. Ook niet bij de nummers die WEL zichtbaar zijn in iTunes.

Moet ik andere app installeren?
in itunes "sync music" uitvinken, synchen, en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

kmf schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:11:
[...]

in itunes "sync music" uitvinken, synchen, en dan weer aan.
heb gedaan maar helaas blijven die 6 nummers nog steeds staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:18:
Ik heb een aantal liedjes op mijn ipad 3 die niet te zien zijn op iTunes. Ik wil ze graag deleten maar weet niet hoe? Het lukt me iig niet via itunes (hij laat ze gewoon niet zien).

Heeft iemand een idee en/of suggestie voor mij?
Hoe zijn ze erop gekomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Hoe zijn ze erop gekomen dan?
Ik heb ze zelf via itunes erop gezet. Weet iemand nog een oplossing?

Toelichting: Onlangs had ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd. iTunes opnieuw erop gezet maar toen moest ook alles opnieuw op ipad. In die periode had ik wat losse muziek nummers op mijn ipad gezet.

Vervolgens backup gemaakt van alles en iTunes opnieuw laten syncen. Vervolgens heb ik 2 albums erop gezet. Alleen staan nu ook dus die oude nummers erop die ik nu graag wil verwijderen.

EDIT: het is me gelukt. Ik was hele tijd bezig met indrukken om zodoende te kunnen verwijderen. Bleek meer dat ik moest trek beweging doen met mijn hand naar rechts :-) :+ :+ :+

[ Voor 59% gewijzigd door Zhadum op 17-06-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:13:
Ik heb een iPad en een iPhone met verschillende apps op beide. Als ik nu mijn iPad aansluit met iTunes, copieert ie ook me iPhone apps erop. Watskebeurt?
Gewoon 'Automatically sync new apps' uitvinken onder het Apps tabje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor diegenen die de koop van een ipad2 overwegen, ik heb er net één gekocht (extra exemplaar voor de vriendin) en heb daarbij gelet op het serienummer. Wellicht wordt er niet meer anders uitgeleverd maar ik heb in ieder geval een ipad 2,4 gekregen (32nm ipv 45nm, dus nog betere batterijduur).

De info die ik had is dat die wat serienummer betreft te herkennen is als:

DMxxxxxxDFHW -> ZWART
DMxxxxxxDKPH -> WIT

Ik vroeg er naar hier bij de Dixons, even checken in het magazijn leerde dat ze van de ipad2 (16g wifi) alleen maar exemplaren met die serials hadden.

Zie voor meer info deze link

Ik wist dat er een die shrink was geweest en ben dus gaan speuren naar herkenningsmogelijkheden. Dit lijkt er een te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou Steve hiervan hebben gevonden?

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzenvad9f4_700.jpg

De copycats uit Redmond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:03:
Wat zou Steve hiervan hebben gevonden?

[afbeelding]

De copycats uit Redmond :)
Been There, done that

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2385/1895583251_f102d4324d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Ziet er op 't oog anders hipper uit dan wat Apple heeft gedaan met de releases van de ipad(s). Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :) En om MS nu een copycat te noemen... dacht dat de Galaxy serie van Samsung was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En zo lijkt elke tablet die zwart en alu is wel op elkaar. Microsoft heeft er een toetsenbordje bij en Windows 8 erop, en is de verhouding lengte-breedte anders. De verschillen lijken me voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-06-2012 10:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het hele surface verhaal van MS bestaat al een tijdje. Volgens mij is dat begonnen als kneiterdure "tafels" met touchbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
nieuws: Microsoft hernoemt tafelcomputer naar PixelSense

Zijn ze al jaren mee bezig :)

Zie ook het copycat gedeelte niet, of hebben we het dan over het feit dat ze totaal geen echte specificaties bekend maken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Werelds schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:52:

Zie ook het copycat gedeelte niet, of hebben we het dan over het feit dat ze totaal geen echte specificaties bekend maken? :D
Wat zoek je precies aan specs?
nieuws: Microsoft toont Surface-tablets van 10,6" met ARM- en Intel-cpu's

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 16:01
Ik ben inmiddels zeer geinteresseerd in een iPad, ik twijfel echter tussen een 2 en 3.

Waarom een 3? Dat het beeld mooier is vind ik niet direct van groot belang, de 2 viel mij niet tegen wb kwaliteit. Ik vond de 3 opvallend veel zwaarder dan de 2, iets wat ik wel weer enigszins belangrijk vind.
Ik ben van plan de iPad voor colleges te gebruiken (natuurlijk ook voor wat entertainment, maar niet hoofdzakelijk).

Als iemand mij kan overtuigen waarom het betere beeld toch van belang is, dan hoor ik het graag. Ik vraag mij vooral af of het voor mijn behoeften het prijsverschil waard is.

Oh en nog iets. Ik heb de hele zomer de tijd om het ding te kopen, is het dan beter om te wachten op aanbiedingen of zijn die er nog niet zo heel erg veel?

[ Voor 11% gewijzigd door Polen op 19-06-2012 11:31 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]