Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:29

Vis

JvdGeest schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:20:
Loop een winkel binnen, houd een iPad 3 vast, vervolgens een iPad 2, en je moet het weldegelijk merken. Elke willekeurige iPad 3 in een winkel die ik heb vastgehouden was gewoon te warm, imo. iPad 2 was gewoon koel in de hand, zoals 't hoort bij een tablet.

[...]

Tja, hype, 't is een simpel feit dat de iPad 3 warmer wordt dan de iPad 2. Logisch dat dat wordt aangekaard door websites en reviews. Of je dat vervelend vindt is een ander verhaal...
Zou dat niet komen doordat de iPad in de winkel vast zit via de oplaadconnector? Zodat ie steeds aan voeding zit... Word ie daarom warmer.. ?
Ik merk namelijk echt niks negatiefs qua warmte als ik redelijk wat heavy apps aant draaien ben/gamen etc..

Ik zeg ook: hype :9

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:58:
Nog steeds uitermate tevreden met m'n nieuwe iPad, echter sta ik nu op het punt om een app te kopen (heb tot nu toe alleen gratis apps gedownload).
Maar why oh why kan ik niet via paypal betalen? Visa of MasterCard alleen? Wtf!

Als Apple graag meer inkomsten wilt genereren moeten ze toch op zijn minst paypal toevoegen...
Je kunt ook zo'n iTunes-kaartje kopen, maar dat is natuurlijk wel wat omslachtiger en je moet gelijk 15 euro betalen.
Vis schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:02:
[...]

Zou dat niet komen doordat de iPad in de winkel vast zit via de oplaadconnector? Zodat ie steeds aan voeding zit... Word ie daarom warmer.. ?
Ik merk namelijk echt niks negatiefs qua warmte als ik redelijk wat heavy apps aant draaien ben/gamen etc..

Ik zeg ook: hype :9
Dat lijkt me ook, en volgens mij is dat ook wel zo.

Zelf merk ik wel dat m'n iPad 3 soms een stuk warmer wordt dan m'n iPad 1 die ik voorheen had, maar ik vind het meer dan acceptabel. Als ik m'n handen eraan verbrandde, dan vond ik het vanzelfsprekend niet acceptabel, maar het is verre van dat.

[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 23-06-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

syltheboy schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:07:
[...]

Je kunt ook zo'n iTunes-kaartje kopen, maar dat is natuurlijk wel wat omslachtiger en je moet gelijk 15 euro betalen.
Precies ;) heb t net gelezen op internet en aangepast in m'n post.. Maar idd ook dat is bagger! Tjonge..
Weet iemand niet of paypal wel gaat komen ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
Ga naar de ah en scoor een 25 euro kaartje voor 21,75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nog steeds uitermate tevreden met m'n nieuwe iPad, echter sta ik nu op het punt om een app te kopen (heb tot nu toe alleen gratis apps gedownload).
Maar why oh why kan ik niet via paypal betalen? Visa of MasterCard of iTunes card alleen? Wtf!

Als Apple graag meer inkomsten wilt genereren moeten ze toch op zijn minst paypal toevoegen...
Je kan ook ClickAndBuy gebruiken, zelde principe als paypal. Ik gebruik het al jaren en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:17
Maar why oh why kan ik niet via paypal betalen? Visa of MasterCard of iTunes card alleen? Wtf!

Of je koopt een iTunes giftcard, daarmee kan iedereen zonder internetbankieren toch betaalde apps kopen.
JvdGeest schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:20:
Loop een winkel binnen, houd een iPad 3 vast, vervolgens een iPad 2, en je moet het weldegelijk merken. Elke willekeurige iPad 3 in een winkel die ik heb vastgehouden was gewoon te warm, imo. iPad 2 was gewoon koel in de hand, zoals 't hoort bij een tablet.

[...]

Tja, hype, 't is een simpel feit dat de iPad 3 warmer wordt dan de iPad 2. Logisch dat dat wordt aangekaard door websites en reviews. Of je dat vervelend vindt is een ander verhaal...
Als de iPad 3 aan de lader hangt is hij idd een stuk warmer dan een iPad 2 (grotere, zwaardere accu plus meer laadstroom), los in de hand scheelt het net 'n paar graden. Bij zware spellen en apps voel je wel waar de cpu zit, maar ook dan is hij stukken koeler dan aan de lader in de store.

Een maat van me heeft de iPad 3, z'n zoon de iPad 2, en bij hun heb ik deze 2 iPads eens goed kunnen vergelijken. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Richub op 23-06-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vis schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:02:
[...]

Hmm, dat zou heel goed kunnen, had ik nog niet eens goed bij stilgestaan. Is dat echt een aardig verschil? In dat geval moet ik de iPad 3 eens in gewoon gebruik (zonder op te laden) voelen.

Enige constatering die je wel kunt maken is dat de iPad 2 koel blijft bij het opladen, i.t.t. de iPad 3. Gelukkig gebruik je de iPad alleen niet zo heel vaak tijdens het opladen.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Nordlys op 23-06-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja de nieuwe iPad wordt warm tijdens opladen en/of zware games. Niet een probleem voor mij, ik merk het alleen als ik bv. 2 uur een zware game speel. Maar ik heb een sticker (BodyGuardz of hoe heet het) op de achterkant, dat zal de hitteafstoot niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Bedankt voor jullie ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:24
Zit ik net in de tuin rustig te lezen op de iPad (3) valt me op dat hij bij de rand toch wel erg warm is. Dus ik haal hem uit de hoes. Is dat ding dus echt gloeiend heet en bijna niet vast te houden! Lijkt me niet echt goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 20:26
Had je de zon erop staan oid?

Van lezen ed wordt die van mij niet warm iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zat wel in de zon maar hij was echt gloeiend heet. Zeg maar ik verbrand me klauwen heet. Kon hem alleen bij de rand vast houden, het midden was gewoon niet aan te raken zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

vhal

ಠ_ಠ

Crescendo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:37:
Hoe ervaren jullie de warmte problemen. Zijn die aanwezig, en zoja hebben jullie er echt last van? Zit te dubben over aanschaf iPad 3.
Is de nieuwe iPad warmer dan de iPad 2? Ja, onder bepaalde omstandigheden (gamen e.d.)
Is het hinderlijk? Ik vind van niet

(Mijn ervaring met beide apparaten)

Overigens neem ik over een week de nieuwe iPad samen met de 2 mee naar Mexico waar het momenteel een kleine 30 graden C is. Misschien kom ik nog terug op mijn ervaring

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 23-06-2012 15:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vond hem in de winkels ook enorm veel warmer dan mijn trouwe 2. Onprettig warm zelfs. Maar uiteindelijk toch de 3 gekocht en nu na enkele weken gebruik is hij nog nooit zo heet geweest als dat hij in de winkels is, ook niet tijdens het opladen. Ik denk inderdaad dat het constant aan de lader liggen een grote invloed heeft. Tijdens normaal gebruik heb ik me er nog geen moment aan gestoord.

Wat me wel opvalt is dat het scherm veel meer warmte uitstraalt dan de 2. Als je je hand boven het scherm houdt voel je gewoon dat er warmte vanaf komt, terwijl dit bij de 2 niet zo was. Ook niet enorm storend verder, enkel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Crazyanz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:12:
zat wel in de zon maar hij was echt gloeiend heet.
Aluminium heeft ook de vervelende neiging beter hitte op te nemen dan af te geven. In de zon wordt hij sowieso zeer warm, al staat hij uit. Heb vroeger in mijn auto eens een vol aluminium versnellingspook gehad en ik kan je zeggen dat ik toen wel snel leerde schakelen...
TEAMIKKE schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:02:
Ik vond hem in de winkels ook enorm veel warmer dan mijn trouwe 2. Onprettig warm zelfs. Maar uiteindelijk toch de 3 gekocht en nu na enkele weken gebruik is hij nog nooit zo heet geweest als dat hij in de winkels is, ook niet tijdens het opladen. Ik denk inderdaad dat het constant aan de lader liggen een grote invloed heeft.
In de winkel laden ze ook continu en worden ze gebruikt of toch minimaal het scherm aan, voor 8-10u. Dan krijgen ze geen tijd om af te koelen. Dat is dan ook geen normaal gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Phuncz op 23-06-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 16:01
Exirion schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Kan je ook swipen dat je terug in het beginscherm komt?
Soort van. Als je je vingers spreid en op het scherm zet en vervolgens naar binnen 'grijpt' dan ga je terug naar het home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

zat wel in de zon maar hij was echt gloeiend heet. Zeg maar ik verbrand me klauwen heet. Kon hem alleen bij de rand vast houden, het midden was gewoon niet aan te raken zo heet.
Had toen ik de drie voor t eerst met warm weer buiten gebruikte een hittewaarschuwing op mijn scherm na enige tijd: pakte de oude 1 en die had nergens last van, ook uuuren nog buiten mee gezeten. Vermoed dat echter je case/hoes ook invloed heeft op het kunnen afkoelen, als het weer warm wordt ga ik het eens uittesten met de 1 en 3 zonder case en met case.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik heb een release iPad 3 (32GB, WiFi vanuit Oberhausen) en ik begin me nu toch wel te ergeren aan de matige WiFi ontvangst vergeleken met mijn iPhone 4. Met de iPhone heb ik geen problemen met bijvoorbeeld een YT filmpje naar Airplay speakers te sturen, maar op de iPad is een normaal YT filmpje kijken of muziek van de Muziek app naar Airplay al soms niet te doen.

Om de iPad heb ik wel een case (Dodocase) maar dit zou de oorzaak niet mogen zijn. Ik meen me te herinneren dat er bij de eerste lichting iPad 3 ook wat WiFi problemen waren, is dat nu volledig opgelost en dus iets van de eerste batch?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

AntraXxX schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:37:
Ik heb een release iPad 3 (32GB, WiFi vanuit Oberhausen) en ik begin me nu toch wel te ergeren aan de matige WiFi ontvangst vergeleken met mijn iPhone 4. Met de iPhone heb ik geen problemen met bijvoorbeeld een YT filmpje naar Airplay speakers te sturen, maar op de iPad is een normaal YT filmpje kijken of muziek van de Muziek app naar Airplay al soms niet te doen.

Om de iPad heb ik wel een case (Dodocase) maar dit zou de oorzaak niet mogen zijn. Ik meen me te herinneren dat er bij de eerste lichting iPad 3 ook wat WiFi problemen waren, is dat nu volledig opgelost en dus iets van de eerste batch?
Een case vermindert wifi ontvangst met 75%

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

fynrd1 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 01:08:
[...]

Een case vermindert wifi ontvangst met 75%
Onzin.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

QFT
AntraXxX schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:37:

http://support.apple.com/kb/TS3304

Ik hoor er inmiddels vrij weinig over. Om de paar weken heb ik eens moeite om te connecten met mijn eigen accespoint. Die van de buren doet het dan wel. Als ik dan mijn eigen accespoint óf de iPad opnieuw opstart, is het probleem weg. Lijkt dus random... zal ontgetwijfeld gefixt worden in een nieuwe firmware.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:46

Turfschipper

Hup NAC

Polen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:38:
[...]

Soort van. Als je je vingers spreid en op het scherm zet en vervolgens naar binnen 'grijpt' dan ga je terug naar het home screen.
Dankjewel, het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:06

Crazy D

I think we should take a look.

Vis schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Maar is het uberhaupt mogelijk om dan de daadwerkelijke foto's zoals jij hem opslaat op je PC als Jpg, over te zetten naar de iPad? Om dus de exacte resolutie te behouden?
Ja hoor, via dropbox en de camera connection kit. Via iTunes en fotostream worden ze altijd verkleint (met het idee dat je op e iPhone en iPad het redelijk zinloos is om de volledige resolutie te hebben). Wat voor normaal gebruik volgens mij ook wel zo is maar soms wil je wel de originele resolutie en dan gebruik ik altijd dropbox.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zondag 24 juni 2012 @ 02:17:
[...]

QFT

[...]

http://support.apple.com/kb/TS3304

Ik hoor er inmiddels vrij weinig over. Om de paar weken heb ik eens moeite om te connecten met mijn eigen accespoint. Die van de buren doet het dan wel. Als ik dan mijn eigen accespoint óf de iPad opnieuw opstart, is het probleem weg. Lijkt dus random... zal ontgetwijfeld gefixt worden in een nieuwe firmware.
Het probleem kan dan ook in je Accesspoint zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Er zit een proximity sensor in, (gezien vanaf de voorkant, in de linker bovenhoek) een hoes activeerd deze sensor ook. Engadget heeft hier een heel onderzoek voor gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fynrd1 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:02:
[...]

Er zit een proximity sensor in, (gezien vanaf de voorkant, in de linker bovenhoek) een hoes activeerd deze sensor ook. Engadget heeft hier een heel onderzoek voor gedaan
Leuk, maar de proximity sensor meet of er zich een object dichtbij die sensor bevindt. Dat ís ook zo als je er een hoes voor stopt.

Met wifi heeft dat geen ene donder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al een tijdje gezegd, de iPad 3 wordt aanzienlijk warmer dan de iPad 2. Jouw bericht verbaast me dus niks. Benieuwd hoe warm die wordt als we eens de 33 graden zomerdagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:27
Die verwacht ik niet meer dit jaar. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Ik heb het al een tijdje gezegd, de iPad 3 wordt aanzienlijk warmer dan de iPad 2. Jouw bericht verbaast me dus niks. Benieuwd hoe warm die wordt als we eens de 33 graden zomerdagen hebben.
Tja binnen heb ik er geen last van, maar mooie van zoon tablet is nou net dat je hem ook makkelijk mee naar buiten neemt. Nou zal mijn hoes niet bepaald helpen bij de koeling. http://www.case-mate.com/...new-iPad-Venture-Case.asp. Maar bij simpel browsen en lezen zou die toch nooit zo heet moeten worden want de buiten temp was hier gister ook niet schikbarend hoog voor de rest (graadje of 18-20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
Even een kleine vraag met betrekking tot IOS 6. Hebben jullie enig idee hoeveel ruimte dit gaat innemen?
Nu met ios 5 is dat 3,3 GB. Dit is denk ik wel belangrijk voor mensen die een 16 gb ipad 3 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Waarom ben je zo negatief over de iPad 3 als ik vragen mag? Elk bericht wat je hier plaatst gaat over hoe goed de iPad 2 is en hoe slecht de iPad 3 toch wel niet is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
zeve schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:23:
Even een kleine vraag met betrekking tot IOS 6. Hebben jullie enig idee hoeveel ruimte dit gaat innemen?
Nu met ios 5 is dat 3,3 GB. Dit is denk ik wel belangrijk voor mensen die een 16 gb ipad 3 hebben.
Vind ik inderdaad ook wel interessant. Heb zelf ook de 16GB versie Ipad. Maar goed, ik verwacht eerlijk gezegd geen groffe wijziging in grootte. Ik hou gewoon rekening met misschien maximaal 4 GB aan OS. Lijkt me toch niet dat het groter zal worden. Wellicht houden ze het knap op zeg 3.5 GB. Gaan het zien.... (tenzij het ergens bekend is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist de iPad3 gejailbreaked, hoofdzakelijk voor XBMC. Na 5min was het al weer gebeurd
Voor mijn aankomende vakantie had ik een prak aan MKV files voor in het vliegtuig, het omzetten naar MP4 formaat was nogal tijdrovend. En aangezien XBMC ook werkt met de camera kit + SD was dit de beste oplossing.

[ Voor 2% gewijzigd door vhal op 25-06-2012 06:58 . Reden: typo ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

CyBeR schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Leuk, maar de proximity sensor meet of er zich een object dichtbij die sensor bevindt. Dat ís ook zo als je er een hoes voor stopt.

Met wifi heeft dat geen ene donder te maken.
jawel, hij verlaagt dan het vermogen van de antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
fynrd1 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:07:
[...]

Wacht! Ik begrijp het misschien verkeerd, maar wat je dus eigenlijk probeert te zeggen is dat het vermogen van de antenne omlaag wordt gebracht zodra er iets bij de nabijheidssensor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
deadsy33 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:17:
Zojuist de iPad3 gejailbreaked, hoofdzakelijk voor XBMC. Na 5min was het al weer gebeurd
Voor mijn aankomende vakantie had ik een prak aan MKV movie files voor in het vliegtuig, het omzetten naar MP4 formaat was nogal tijdrovend. En dat XBMC ook werkt met de camera kit + SD was dit de beste oplossing.
Hmm misschien ook maar eens in verdiepen want dit is inderdaad nog een manko van de ipad dat gekloot hanes met bestanden af en toe. Hoe zit dat met eventueele garantie? (niet dat dat heel veel uitmaakt want mijn android toestellen heb ik tot nu toe ook steeds geroot :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 24-06-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

fynrd1 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:07:
[...]

Kun je dat hele "proximity sensor is gerelateerd aan Wifi-ontvangst"-verhaal ondersteunen met een link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Soms als ik op een YT link in Safari klik start hij de video via de YT app, en de andere keer weer via een extra tabblad in Safari zelf.
Hoe kan ik instellen dat een YT link altijd in Safari wordt afgespeeld? Want dat de Youtube app wordt gestart is maar irritant.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Phuncz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:24:
[...]

Kun je dat hele "proximity sensor is gerelateerd aan Wifi-ontvangst"-verhaal ondersteunen met een link ?
http://www.wired.com/gadg...d-case-investigation/all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Interessant artikel, maar heb je het zelf wel gelezen? Het gaat namelijk om de 3G antenne. Wi-Fi + 3G modellen hebben schijnbaar een nabijheidssensor: de iPad zonder 3G niet.

Zodra er iets 1 cm of dichterbij bij die nabijheidssensor komt, gaat het vermogen van 3G antenne omlaag. Het doel hiervan is, volgens het artikel, dat iemand niet teveel wordt blootgesteld aan de straling die 3G antennes uitzenden.

Het vermogen van de Wi-Fi antenne wordt helemaal niet verlaagd volgens het artikel. Daarnaast is er al helemaal geen nabijheidssensor op de niet-3G modellen dus daarvoor klopt je claim sowieso al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat dat proximity verhaal hier over gaat, en als dat inderdaad zo is, dan heeft het alleen betrekking op de 3G versie want in de WiFi versie zit dat component helemaal niet (ook volgens dit artikel).

Edit: Sorry, net te laat... Ik kon me zelf herinneren dat ooit gelezen te hebben, had het weer opgezocht was het zelf aan het doorlezen voordat ik het postte, vandaar. In de tussentijd was hij dus al gepost :) Maar ik ben het met Uniciteit eens, het gaat alleen om de 3G functie en niet om de wifi.

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 25-06-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
GekkePrutser schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:16:
Ik denk dat dat proximity verhaal hier over gaat, en als dat inderdaad zo is, dan heeft het alleen betrekking op de 3G versie want in de WiFi versie zit dat component helemaal niet (ook volgens dit artikel).
Dat is inderdaad de url die in de twee posts boven je is vermeld. En daar gaat het, zoals ik de post boven je zei, ook waarschijnlijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Juist. Zoals ik al zei dus: onzin. Dat gaat om 3G.

Voortaan je eerst even inlezen in plaats van onzin verkondigen, graag.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 25-06-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

AntraXxX schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:45:
Soms als ik op een YT link in Safari klik start hij de video via de YT app, en de andere keer weer via een extra tabblad in Safari zelf.
Hoe kan ik instellen dat een YT link altijd in Safari wordt afgespeeld? Want dat de Youtube app wordt gestart is maar irritant.
Dit wil ik ook wel eens weten. Ik denk dat het met de soort link te maken heeft, is het een YouTube: YouTube - Broadcast Yourself..... link dan opent hij 'm in de Youtube app, een andere link (bijvoorbeeld zo'n tinyurl-link) opent hij in de browser.

Ik gebruik die Youtube app trouwens zelden (en als ik 'm gebruik is het om de bovenstaande reden), de webversie vind ik veel fijner.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit gaat over de iPad 2, ook enkel de 3G modellen zoals Uniciteit hier al zei. Op de iPad 3 Wifi+4G modellen zie ik deze sensor niet via iFixit.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 25-06-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
ijskonijn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:10:
[...]

Dit wil ik ook wel eens weten. Ik denk dat het met de soort link te maken heeft, is het een YouTube: YouTube - Broadcast Yourself..... link dan opent hij 'm in de Youtube app, een andere link (bijvoorbeeld zo'n tinyurl-link) opent hij in de browser.

Ik gebruik die Youtube app trouwens zelden (en als ik 'm gebruik is het om de bovenstaande reden), de webversie vind ik veel fijner.
Ik heb bij Instellingen>Algemeen>Beperkingen de Youtube app weggehaald. Vond 't ook irritant. Nu opent 'ie alle links in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Zänker schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:03:
[...]

Ik heb bij Instellingen>Algemeen>Beperkingen de Youtube app weggehaald. Vond 't ook irritant. Nu opent 'ie alle links in Safari.
:D

Was niet in me opgekomen om daar te kijken, straks thuis meteen proberen, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:06
Dit weekend eens lekker kunnen stoeien met de iPad.
Ik heb een jailbreak uitgevoerd om XBMC en ifile te kunnen instaleren maar simpelweg een boek erop zetten wil maar niet lukken.

Ik heb al mijn shares op een netwerkschijf staan en deze ook toegekend aan de iTunes library op de iMac. iTunes ziet wel alle muziek maar de boeken op de een of andere manier niet. Ik kan ze met finder wel vinden en openen maar kan ze niet op de iPad zetten.

Ik krijg het ook nog steeds niet voor elkaar om de iTunes library te benaderen met de iPad. Ik heb thuisdeling ingeschakeld maar als ik iTunes open zie ik alleen de bestanden die op de iPad zelf staan.

Iemand die me hier mee kan helpen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Kapitein Merijn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:29:
Dit weekend eens lekker kunnen stoeien met de iPad.
Ik heb een jailbreak uitgevoerd om XBMC en ifile te kunnen instaleren maar simpelweg een boek erop zetten wil maar niet lukken.

Ik heb al mijn shares op een netwerkschijf staan en deze ook toegekend aan de iTunes library op de iMac. iTunes ziet wel alle muziek maar de boeken op de een of andere manier niet. Ik kan ze met finder wel vinden en openen maar kan ze niet op de iPad zetten.

Ik krijg het ook nog steeds niet voor elkaar om de iTunes library te benaderen met de iPad. Ik heb thuisdeling ingeschakeld maar als ik iTunes open zie ik alleen de bestanden die op de iPad zelf staan.

Iemand die me hier mee kan helpen?
Ik heb De Hobbit op mijn iPad 3 in mijn Boekenkast kunnen krijgen van iBook, d.m.v. de e-pub file (die ik voorheen op mijn Android tablet begonnen was te lezen) naar mijn @me.... email adres te sturen, en als ik dan op de bijlage klik in de email komt ie direct in mn Library... :)

Edit: ik heb m trouwens niet gejailbreaked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Ik heb De Hobbit op mijn iPad 3 in mijn Boekenkast kunnen krijgen van iBook, d.m.v. de e-pub file (die ik voorheen op mijn Android tablet begonnen was te lezen) naar mijn @me.... email adres te sturen, en als ik dan op de bijlage klik in de email komt ie direct in mn Library... :)

Edit: ik heb m trouwens niet gejailbreaked :)
Ik dump mijn e-book (en pdf) files gewoon in mijn dropbox, en van daaruit kan ik ze naar de boekenkast importeren.

En ook hier geen jailbreak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 22:12
Denk dan ook niet dat hij hem heeft gejailbreakt voor de boeken maar meer voor de films ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:06
Inderdaad,
Eigenlijk alleen voor xbmc en ifile zodat ik op vakantie lekker een filmpje kan kijken zonder een 64gb versie aan te hoeven schaffen en zodat het vrouwtje een serie kan kijken als ik zit te gamen ofzo.

De dropbox optie is een goed idee maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing voor het probleem. Het moet toch gewoon mogelijk zijn die bestanden via iTunes te bereiken en te verplaatsen?
Hoe zit het dan met muziek, is het helemaal niet mogelijk met de iPad de library te streamen? Moet je om muziek af te spelen echt alles op de iPad zetten?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:12:
Inderdaad,
Eigenlijk alleen voor xbmc en ifile zodat ik op vakantie lekker een filmpje kan kijken zonder een 64gb versie aan te hoeven schaffen en zodat het vrouwtje een serie kan kijken als ik zit te gamen ofzo.

De dropbox optie is een goed idee maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing voor het probleem. Het moet toch gewoon mogelijk zijn die bestanden via iTunes te bereiken en te verplaatsen?
Hoe zit het dan met muziek, is het helemaal niet mogelijk met de iPad de library te streamen? Moet je om muziek af te spelen echt alles op de iPad zetten?
Probeer de bestanden eens gewoon vanuit de verkenner/finder naar de iPad (in iTunes) te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 22:35
Ik heb de nieuwe iPad al bijna een weekje en het beval me wel prima.De wifi-ontvangst was in eerste instantie niet helemaal geweldig. Gelukkig heb ik kunnen oplossen door paar keer netwerkinstelling te resetten. Verder is de afwerking van de behuizing bij mijn geval niet helemaal in orde bij de linker-rand .(iPad is nooit gevallen ect.) Zijn er verder ook mensen met dit probleem? ;P

Linkje:
http://img525.imageshack.us/img525/6003/ipadg.jpg

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er zijn wellicht veel iPads die niet perfect in elkaar zitten maar het is voor weinig mensen een "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:20
ASNNetworks schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:14:
[...]

je bent niet de enige, maar iedereen weet onderhand dat het gewoon NIET kan. Apps mogen geen gebruik maken van de GPU op een manier zodat MKV's vlekkenloos afspelen, dus zal het nooit werken...

Je hebt simpelweg 3 opties:

Alles converteren naar mp4/m4v.

Alles streamen dmv PLEX/Airvideo etc.

Wachten op een jailbreak en XBMC installeren, daarmee kan je MKV's perfect afspelen.

Hoop dat het wat duidelijk voor je is.
Ik ben ook bezig om te kijken hoe ik het beste films op de ipad kan zetten.

Welk formaat is mooier? Is dat mp4 of m4v ?
Had vorig jaar een paar HD films op mijn ipad. Maar weet het formaat niet meer...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Zänker schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:03:
[...]

Geweldige tip, heb alleen het probleem dat ik op een of andere manier het wachtwoord van Beperkingen niet meer weet, het is ook niet hetzelfde als de toegangscod dus ik weet hem echt niet... |:( Nu na 8 pogingen moet ik gelijk een uur wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mars18 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:38:
[...]
Welk formaat is mooier? Is dat mp4 of m4v ?
Had vorig jaar een paar HD films op mijn ipad. Maar weet het formaat niet meer...
.MP4 en .M4V zijn (vergelijkbare) container formats *, zoals .MKV en .AVI dat ook zijn. In een container format zit een video stream en een audio stream, die telkens hun eigen encodering hebben.

Als video stream encodering wordt tegenwoordig vaak MPEG 4 (verwar niet met .MP4) oftewel "h.263" en de nieuwere versie "h.264" (soms ook wel x264 genoemd) gebruikt.

Als audio stream encodering heb je dan vaak MP3-encodering (heeft niets te maken met MP4) of MPEG 4 Audio (M4A) dat gebruikelijk is voor stereo geluid, of de bekende DTS of Dolby Digital surround spullen. Apple ondersteunt meer formaten zoals AIFF, ALAC en AAC.

Wat je uiteindelijk wil hebben is een .mp4 file met h.264 (of x264) video stream encodering en aac audio encodering.
Dat heeft op het iOS systeem de beste ondersteuning en prestaties, evenals kan het op zowat alle andere systemen ook gebruikt worden. Op de iPad 2 en 3 is hiermee tot 1080p video ondersteund, evenals meerkanaals geluid.
Er zijn programma's zoals het gratis Handbrake voor Windows en Mac die bestaande video rechtstreeks naar het juiste formaat kan converteren. Dit kan in 10 minuten klaar zijn als de video en audio streams al in het juiste formaat staan of tot een aantal uren afhankelijk van je computersnelheid.

* Een container format is hetzelfde als een verpakking van producten: het bepaalt niet wat het product is, het bepaalt gewoon hoe het aangeleverd wordt. iOS ondersteund alleen hardwarematige decoding van bepaalde container formats, ook al is dat geen hardwarematige beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Phuncz schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:05:
[...]

.MP4 en .M4V zijn (vergelijkbare) container formats *, zoals .MKV en .AVI dat ook zijn. In een container format zit een video stream en een audio stream, die telkens hun eigen encodering hebben.

Als video stream encodering wordt tegenwoordig vaak MPEG 4 (verwar niet met .MP4) oftewel "h.263" en de nieuwere versie "h.264" (soms ook wel x264 genoemd) gebruikt.

Als audio stream encodering heb je dan vaak MP3-encodering (heeft niets te maken met MP4) of MPEG 4 Audio (M4A) dat gebruikelijk is voor stereo geluid, of de bekende DTS of Dolby Digital surround spullen. Apple ondersteunt meer formaten zoals AIFF, ALAC en AAC.

Wat je uiteindelijk wil hebben is een .mp4 file met h.264 (of x264) video stream encodering en aac audio encodering.
Dat heeft op het iOS systeem de beste ondersteuning en prestaties, evenals kan het op zowat alle andere systemen ook gebruikt worden. Op de iPad 2 en 3 is hiermee tot 1080p video ondersteund, evenals meerkanaals geluid.
Er zijn programma's zoals het gratis Handbrake voor Windows en Mac die bestaande video rechtstreeks naar het juiste formaat kan converteren. Dit kan in 10 minuten klaar zijn als de video en audio streams al in het juiste formaat staan of tot een aantal uren afhankelijk van je computersnelheid.

* Een container format is hetzelfde als een verpakking van producten: het bepaalt niet wat het product is, het bepaalt gewoon hoe het aangeleverd wordt. iOS ondersteund alleen hardwarematige decoding van bepaalde container formats, ook al is dat geen hardwarematige beperking.
Dank je wel voor deze mooie uitleg. Ik ga me er vanavond nog maar eens verder in verdiepen.

Gister avplayerhd gekocht, Wilde via Itunes een MKV bestand toevoegen aan de bibliotheek. Maar dat ging niet lukken (ben geen fan van Itunes)

Maar heb nu nog geen idee hoe ik dan via Avplayer HD een een MKV bestand kan uploaden naar mijn ipad. Zag wel iets met WIFI staan, maar op 1 of andere manier had de ipad ook mijn WIFI verbinding er af gegooid :(

Zat niet mee gister avond...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Mars18 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:28:
[...]

Dank je wel voor deze mooie uitleg. Ik ga me er vanavond nog maar eens verder in verdiepen.

Gister avplayerhd gekocht, Wilde via Itunes een MKV bestand toevoegen aan de bibliotheek. Maar dat ging niet lukken (ben geen fan van Itunes)

Maar heb nu nog geen idee hoe ik dan via Avplayer HD een een MKV bestand kan uploaden naar mijn ipad. Zag wel iets met WIFI staan, maar op 1 of andere manier had de ipad ook mijn WIFI verbinding er af gegooid :(

Zat niet mee gister avond...
Dat kan via Wifi inderdaad maar dat is niet zo snel als met de kabel.
Ik doe het altijd als volgt:
- iPad verbinden via de kabel
- iTunes opstarten
- naar de iPad gaan
- naar het tabblad "Apps" gaan
- helemaal naar beneden scrollen, daar staan apps waar je files naartoe kunt slepen
- AVPlayerHD selecteren en dan de MKV's naar het window rechts daarnaast slepen
- op de iPad AVPlayerHD opstarten en ze staan erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ijskonijn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:35:
[...]

- iTunes opstarten
- naar de iPad gaan
- helemaal naar beneden scrollen, daar staan apps waar je files naartoe kunt slepen
Ah, geweldig. Dan ga ik het via deze manier eens proberen vanavond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Krijg binnenkort een nieuwe iPad van m'n werk, alleen had ik sinds een maand al een iPad gekocht. Nu heb ik daar een apple ID op staan, en ook allerlei aankopen gedaan. Moet ik deze aankopen voor de 2e iPad weer doen? Of kan ik op die iPad gewoon ook mijn Apple ID aanmelden en krijg ik dan op die iPad dezelfde aangekocht apps?

Vind het zonde om het nogmaals te moeten kopen, maar misschien kan je niet 1 account gebruiken op meerdere iPads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:10:
Krijg binnenkort een nieuwe iPad van m'n werk, alleen had ik sinds een maand al een iPad gekocht. Nu heb ik daar een apple ID op staan, en ook allerlei aankopen gedaan. Moet ik deze aankopen voor de 2e iPad weer doen? Of kan ik op die iPad gewoon ook mijn Apple ID aanmelden en krijg ik dan op die iPad dezelfde aangekocht apps?

Vind het zonde om het nogmaals te moeten kopen, maar misschien kan je niet 1 account gebruiken op meerdere iPads?
Geen zorgen! Je kan alle apps gewoon opnieuw, gratis, downloaden en installeren. Verwijder maar eens één van je betaalde applicatie's. Ga vervolgens naar de App Store en zoek naar deze app. Je zult zien dat er geen knop is met "0,79 €" (of wat de prijs ook was), maar een knop "INSTALLEER". Apps die je dus hebt gekocht kan je altijd gratis opnieuw downloaden met je eigen Apple ID.

Een simpelere optie: maak een iCloud back-up. Vervolgens als je de iPad van je werk krijgt (de iPad 3?), kan je gewoon tijdens de set-up je met je Apple ID aanmelden en de back-up terugzetten.

Voor als je het niet weet:
Hoe maak je een back-up?
- Open de app "Instellingen"
- Druk op "iCloud"
- Scroll naar onder en druk op "Opslag en reservekopie"
- Onderaan, druk op "Maak nu reservekopie"

Een reservekopie zal nu worden gemaakt. Dit werkt alleen over Wi-Fi.

Als ik een nieuwe iPad heb, hoe zet ik deze reservekopie terug?
Als je de iPad de eerste keer opstart zal je eerst het apparaat snel moeten configureren: locatievoorzieningen aan of uit, diagnose & gebruik gegevens doorsturen, etc. Op een gegeven moment zul je ook een Apple ID moeten invullen. Vervolgens is het mogelijk om een reservekopie terug te zetten.

Je kiest vervolgens voor de reservekopie die je hebt gemaakt. Je nieuwe iPad zal vervolgens al je apps downloaden naar het apparaat en alle instellingen en dergelijke terugzetten. Schrik niet als het even duurt voordat je apps er zijn: het terugzetten van de reservekopie gebeurt in de achtergrond en kan, afhankelijk van hoeveel apps je hebt en hoe groot de reservekopie is, even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Oké, helemaal goed! Onze eigen gekochte wil ik dan voor thuis gebruiken en die van mn werk voor werk-doeleinden.
Maar dit betekent dus ook dat de apps op beiden geïnstalleerd kunnen worden als ik op beiden inlog met mn Apple ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:09:
Oké, helemaal goed! Onze eigen gekochte wil ik dan voor thuis gebruiken en die van mn werk voor werk-doeleinden.
Maar dit betekent dus ook dat de apps op beiden geïnstalleerd kunnen worden als ik op beiden inlog met mn Apple ID?
Hetzelfde lukt voor gebruikers die zowel een iPhone als een iPad hebben, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die me goede rock podcasts kan aanbevelen ?

Verderben ik nog op zoek naar spelletjes die ik tegen een andere ipad kan spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofyduck384 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:09:
Ik ben bezig met 2 ipads op 1 id l..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Uniciteit schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:40:
[...]
Voor als je het niet weet:
Hoe maak je een back-up?
- Open de app "Instellingen"
- Druk op "iCloud"
- Scroll naar onder en druk op "Opslag en reservekopie"
- Onderaan, druk op "Maak nu reservekopie"

Een reservekopie zal nu worden gemaakt. Dit werkt alleen over Wi-Fi.
Even een algemene vraag over iCloud/reservekopie. Ik heb de reservekopie van mijn iPad en iPhone gewoon via de MBA lopen en in iTunes heb ik volgens mij de optie voor een iCloud reservekopie niet aangevinkt.

Maar kun je dus naast een reservekopie op mijn MBA ook een reservekopie via iCloud hebben zodat ik toch veilig ben als er wat met de MBA gebeurt? Want in iTunes moet je aanvinken welke methode je wil gebruiken.

En je hebt maar iets van 5 GB toch, red je dat met een reservekopie voor een iPhone en een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ijskonijn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:35:
[...]

- iTunes opstarten
- naar de iPad gaan
Ben er nu mee bezig, een 720p bestand speelt die goed af, ook met een losse ondertiteling. Dat is prima.

Echter een 1080p bestand speelt hij niet af? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Mars18 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Ben er nu mee bezig, een 720p bestand speelt die goed af, ook met een losse ondertiteling. Dat is prima.

Echter een 1080p bestand speelt hij niet af? Klopt dat?
Lekker jailbreaken en XBMC installeren en je hebt geen problemen met 1080p. Plus dan komen de vele voordelen van XBCM ook naar voren (automatisch subs downloaden, covers, media info etc). Je kan zelfs dmv jailbreak ook iFile installeren en een snelkoppeling maken van de 'documents' map in AVPlayerHD, en die plaatsen in je home folder. Via XBMC kan je dat dan als source toevoegen. Wat krijg je dan?

MKV's (of elk ander bestand) via iTunes kopieren naar AVPlayerHD, je opent XBMC en je ziet ze staan :) Daarnaast kan je ook via XBMC gewoon streamen vanaf je PC/NAS/NetwerkHDD. Lekker simpel via Samba of AFP (indien Apple PC).

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:06

Crazy D

I think we should take a look.

AntraXxX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:11:
[...]

Even een algemene vraag over iCloud/reservekopie. Ik heb de reservekopie van mijn iPad en iPhone gewoon via de MBA lopen en in iTunes heb ik volgens mij de optie voor een iCloud reservekopie niet aangevinkt.

Maar kun je dus naast een reservekopie op mijn MBA ook een reservekopie via iCloud hebben zodat ik toch veilig ben als er wat met de MBA gebeurt? Want in iTunes moet je aanvinken welke methode je wil gebruiken.

En je hebt maar iets van 5 GB toch, red je dat met een reservekopie voor een iPhone en een iPad?
Hij maakt geen complete kopie van je iPad/iPhone maar enkel settings en wat documenten, niet alle apps. Anders zou je 16 of 32gb moeten hebben. Tenzij je heel veel boeken hebt toegevoegd vis iTunes (want die neemt ie volgen mij ook in de backup mee, maar boeken die je vanuit dropbox in iBooks opent niet) heb je daar wel genoeg aan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ASNNetworks schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:12:
[...]

Lekker jailbreaken en XBMC installeren en je hebt geen problemen met 1080p. Plus dan komen de vele voordelen van XBCM ook naar voren (automatisch subs downloaden, covers, media info etc). Je kan zelfs dmv jailbreak ook iFile installeren en een snelkoppeling maken van de 'documents' map in AVPlayerHD, en die plaatsen in je home folder. Via XBMC kan je dat dan als source toevoegen. Wat krijg je dan?

MKV's (of elk ander bestand) via iTunes kopieren naar AVPlayerHD, je opent XBMC en je ziet ze staan :) Daarnaast kan je ook via XBMC gewoon streamen vanaf je PC/NAS/NetwerkHDD. Lekker simpel via Samba of AFP (indien Apple PC).
Ik zal dat eens gaan onderzoeken, vind het nu zwaar tegenvallen eigenlijk.

De films met het formaat m4v or mp4 zijn van bagger kwaliteit.
En de 720p films die ik afspeel via AVPlayerHD zijn af en toe schokkerig.

En streamen hoef ik niet, want het doel is om films te kijken in de vakantie/vliegtuig

Nu maar eens proberen om een mkv over te zetten naar een m4v met handbrake

[ Voor 3% gewijzigd door Mars18 op 28-06-2012 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ASNNetworks schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:12:
[...]

Lekker jailbreaken en XBMC installeren en je hebt geen problemen met 1080p.
"Lekker" jailbreaken raad ik niet iedereen aan, enkel met een voldoende technische achtergrond. Er kan ook genoeg mee verknoeid worden. Voor prutsen is Android meer geschikt.

Sowieso is XBMC nog letterlijk een "work in progress" voor iOS 5, het ondersteunt 1080p afspelen maar niet 1080p weergeven. Momenteel is het nog beperkt tot 1024x768 (weergave is 1024x576 met 16:9 beeldmateriaal) tot ze de het probleem hebben opgelost met de nieuwe generatie iPad (no ETA).
Mars18 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:16:
[...]

.m4v en en .mp4 filmbestanden hoeven niet slecht te zijn, dat ligt aan de encodering. Ze kunnen identiek dezelfde beeldkwaliteit geven als .mkv omdat ze gewoon een containerformaat zijn (lees mijn post nog eens door). Het kan zijn dat de "gedownloade" .mp4 bestanden waardeloos zijn, die zijn misschien geoptimaliseerd voor de iPod Touch en voor een kleine hoeveelheid opslag.

Dat AVplayerHD niet vloeiend afspeelt kan verschillende redenen hebben, waaronder een niet-ondersteunde codec, waardoor de app terugvalt op softwarematige decode, die een pak minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:16:
[...]
Ik kon op de iPad 1 al vloeiend 720p afspelen met AVPlayerHD (in HW Decoding mode natuurlijk). En het ziet er geweldig uit. Op de iPad 3 is 1080p ook geen probleem. Maar het moet inderdaad wel precies het juiste formaat zijn. Anders werkt de HW Decoding niet. Je kan zien of hij hardware of software gebruikt door op de i knop (i met een rondje er omheen) te drukken in AVPlayer.

Ik wil niet jailbreaken trouwens, anders had ik XBMC wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:16:
[...]

"Lekker" jailbreaken raad ik niet iedereen aan, enkel met een voldoende technische achtergrond. Er kan ook genoeg mee verknoeid worden. Voor prutsen is Android meer geschikt.

Sowieso is XBMC nog letterlijk een "work in progress" voor iOS 5, het ondersteunt 1080p afspelen maar niet 1080p weergeven. Momenteel is het nog beperkt tot 1024x768 (weergave is 1024x576 met 16:9 beeldmateriaal) tot ze de het probleem hebben opgelost met de nieuwe generatie iPad (no ETA).

[...]

.m4v en en .mp4 filmbestanden hoeven niet slecht te zijn, dat ligt aan de encodering. Ze kunnen identiek dezelfde beeldkwaliteit geven als .mkv omdat ze gewoon een containerformaat zijn (lees mijn post nog eens door). Het kan zijn dat de "gedownloade" .mp4 bestanden waardeloos zijn, die zijn misschien geoptimaliseerd voor de iPod Touch en voor een kleine hoeveelheid opslag.

Dat AVplayerHD niet vloeiend afspeelt kan verschillende redenen hebben, waaronder een niet-ondersteunde codec, waardoor de app terugvalt op softwarematige decode, die een pak minder goed is.
Sorry, Je uitleg was inderdaad goed. En ik scheer nu alle m4v en mp4 over 1 kamp :X Maar viel me op dat op usenet de m4v en mp4 films van slechte kwaliteit waren.

Zoals gezegd vanavond dan maar Handbrake proberen, heb niet zo snelle laptop meer, Hoop dat het geen uren gaat duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:44:
[...]

Sorry, Je uitleg was inderdaad goed. En ik scheer nu alle m4v en mp4 over 1 kamp :X Maar viel me op dat op usenet de m4v en mp4 films van slechte kwaliteit waren.

Zoals gezegd vanavond dan maar Handbrake proberen, heb niet zo snelle laptop meer, Hoop dat het geen uren gaat duren :P
http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/

Probeer deze tools maar als het om MKV's gaat. Deze tools herpakken het format naar mp4 zonder de re-encoderen. Dan is het een kwestie van minuten ipv uren. En je hebt geen conversieverlies.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 28-06-2012 11:49 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:16:
Ik heb een Nightly Build geinstalleerd van XBMC en deze heeft volgensmij wel een hogere resolutie. Op het oog zijn mijn films/series allemaal in ieder geval retescherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Ik heb een Nightly Build geinstalleerd van XBMC en deze heeft volgensmij wel een hogere resolutie. Op het oog zijn mijn films/series allemaal in ieder geval retescherp.
welke build is dat? Ik zag al op het forum dat ze even de 1080P weergave erin hadden gezet maar dat de performance niet ideaal was (lage fps). De laatste build is weer zoals vanouds afaik

[ Voor 21% gewijzigd door vhal op 28-06-2012 13:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
kmf schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:48:
[...]

http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/

Probeer deze tools maar als het om MKV's gaat. Deze tools herpakken het format naar mp4 zonder de re-encoderen. Dan is het een kwestie van minuten ipv uren. En je hebt geen conversieverlies.
Zal er mee aan de slag gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

deadsy33 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:44:
[...]
welke build is dat? Ik zag al op het forum dat ze even de 1080P weergave erin hadden gezet maar dat de performance niet ideaal was (lage fps). De laatste build is weer zoals vanouds afaik
Yep, is zover ik weet ook nog niet opgelost en ze hebben terug de resolution limit erop gezet zodat je max 1024x768 output hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
Is het mogelijk om een video (of audio) via AirPlay naar mijn tv en reciever te streamen om vervolgens gewoon in safari verder te gaan met brouwsen (of een boek te lezen via iBooks etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 07:21
Weet iemand hoe ik van dat virus afkom:(?

Begin er steeds vaker last van te krijgen dat ik op op Internet zit te surfen en uit het niets wordt doorverwezen naar prntube.... Heb het niet alleen thuis, maar ook op wanneer ik op ander wifi points ben aangesloten

Heb een ipad2 16gb wifi draaiend op iOS5.1.1

Kan ik niet een klacht naar Apple of iets dergelijks sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Virus ? Heb je hem gejailbroken ? Zo ja, restore hem maar in iTunes zonder jailbreak. Zoniet: router DNS settings checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb 3 vragen en heb de antwoorden nog niet gevonden.
Er is wel ongelofelijk veel te lezen, dat wel....

Hoe krijg ik video's, geschoten met de iPhone, OP de iPad3. Ik wil daar dan met iMovie
het materiaal editen. Knippen en plakken blijkt niet te lukken an dan nog, in welke van de vele
Ingewikkeld genaamde mappen??

En... Ik geef de iPad nog wel eens uit handen om te proberen of te spelen. Wat mij stoort
is dat met 1 Tikje mijn mail open en bloot ligt. Ik heb daar nog geen oplossing voor gezien.
Is daar iets tegen te doen?? Heb ik iets gemist??

O, en ééntje nog..... Gemist bericht? Bij andere smartphones knippert er dan vaak een
ledje of zo om dat aan te geven. Op de iPhone niet. Is er een appje wat een signaaltje geeft..
Een knipperend scherm, een aantal pixels als " ledje" oid.

Ik ben benieuwd,
Al vast bedankt,
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:04:
Virus ? Heb je hem gejailbroken ? Zo ja, restore hem maar in iTunes zonder jailbreak. Zoniet: router DNS settings checken.
Ik had het toevallig vanochtend weer bij een zustersite van diablofans (curse gaming). Ik had het eerder ook toen mijn iPad nog niet gejailbreaked was. Toen een restore uitgevoerd wat aanvankelijk leek te helpen.

Ik vraag mij af of het ligt aan de JB. Het lijkt mij eerder een exploit in safari oid.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:15:

O, en ééntje nog..... Gemist bericht? Bij andere smartphones knippert er dan vaak een
ledje of zo om dat aan te geven. Op de iPhone niet. Is er een appje wat een signaaltje geeft..
Een knipperend scherm, een aantal pixels als " ledje" oid.
Bij berichtgeving kan je per app een meldingsstijl aangeven. Ik denk dat 'Meldingen' het beste is voor jou, er is dan een handeling vereist voordat je verder kan gaan (zeg maar een dikke popup in het midden van het scherm)

Verder zijn er wat andere notifications mogelijk (bijv in je lockscreen) maar dan zal je 9 v/d 10 keer moeten JB'en

[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 28-06-2012 19:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
OnnoS1991 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:54:
Weet iemand hoe ik van dat virus afkom:(?

Begin er steeds vaker last van te krijgen dat ik op op Internet zit te surfen en uit het niets wordt doorverwezen naar prntube.... Heb het niet alleen thuis, maar ook op wanneer ik op ander wifi points ben aangesloten

Heb een ipad2 16gb wifi draaiend op iOS5.1.1

Kan ik niet een klacht naar Apple of iets dergelijks sturen?
Dit had ik ook vanmorgen toen ik Spitsnieuws opende. Volgens mij is het meer een probleem met de sites icm met Safari.

iPad heeft trouwens geen jailbreak. Wel opvallend, weet iemand hoe dit kan? Had toch wel iets meer verwacht van Apple's geweldige beveiliging.. :?

[ Voor 25% gewijzigd door J0ey op 28-06-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zie na 10 seconden googlen de volgende tip:
Go to Settings -> Safari -> Clear Cookies and Data and Clear History.

Het is blijkbaar een meer voorkomend probleem en ligt hoogst waarschijnlijk aan de bezochte websites. Failblog.org wordt genoemd als eentje waar je consistent door word gestuurd naar een google pagina (lol ?).

[ Voor 46% gewijzigd door Phuncz op 28-06-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:26:
Ja, maar dat verklaard nog niet waarom het gebeurd toch? Helpt dit om het te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee, voorkomen lijkt alleen te kunnen door JavaScript uit te schakelen of door de problematische websites te vermijden. Als je het niet meer krijgt, probeer het dan in de gaten te houden welke websites je bezoekt en bij welke het ineens weer begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:32:
Nee, voorkomen lijkt alleen te kunnen door JavaScript uit te schakelen of door de problematische websites te vermijden. Als je het niet meer krijgt, probeer het dan in de gaten te houden welke websites je bezoekt en bij welke het ineens weer begon.
Maar het is dus wel zeker dat het geen virus of iets is? Heb het dus 1x gehad met Spitsnieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er meer op dat op die sites een xss-exploit aanwezig is, of er is een vage advertentie.
Het beste is om te noteren waar (welke url) dit gebeurde en waar je naar toe werd geredirect.

En dan direct op je desktop browser, met user agent op safari te kijken of je daar hetzelfde probleem heb.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:42
Vandaag werd ik op de website van tvgids automatisch doorgestuurd naar een pornosite. Het is mij nog nooit eerder overkomen op mijn ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mijn gevecht met HD films en de Ipad is gister avond weer een stap verder gekomen.

Ik ben aan de slag geweest met Handbrake. Duurde 7 uur ! om een .mkv om te zetten naar mp4. Maar ik moet zeggen de kwaliteit is super.

Echter toch nog 2 dingen die niet goed zijn gegaan.

1. De film duurt 1.45 uur. Hij heeft echter maar 65 minuten omgezet, wie heeft er een idee hoe dit kan?

2. Ik ben blijkbaar vergeten om de ondertiteling mee te converten. In dit topic heb ik net gelezen hoe dat moet.

Ben nu weer bezig om hem opnieuw te converten, hoop dat die dan de hele film pakt. Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Waarom niet gewoon afspelen met AcePlayer?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
SanderF1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:33:
Kan het proberen, zie dat deze ook zonder streamen te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SanderF1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:33:
Omdat AcePlayer geen 720p of hoger .mkv hardware decode.
Mars18 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:18:
Duurde 7 uur ! om een .mkv om te zetten naar mp4.
Dan zal er iets geconverteerd moeten worden. Deed je dit op een laptop op de schijf van het toestel ? Best doe je dit proces op een (snelle) desktop PC met twee HDD's, waar je het bron-bestand op 1 schijf zet en het doel op de andere. Dan ben je niet gelimiteerd tot de hardeschijf maar door de CPU.
Mars18 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:18:1. De film duurt 1.45 uur. Hij heeft echter maar 65 minuten omgezet, wie heeft er een idee hoe dit kan?
Hoe groot is het bestand ? Als het 4GB is, dan is er waarschijnlijk een limiet ingesteld of het werd geschreven naar een schijf ingedeeld in FAT32. Voor bestanden groter dan 4GB is een schijf nodig met NTFS indeling. Als je een 720p beeldfragment converteert, is 4GB voor 2 uur beeldmateriaal eigenlijk voldoende.
Mars18 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:18:
2. Ik ben blijkbaar vergeten om de ondertiteling mee te converten. In dit topic heb ik net gelezen hoe dat moet.
De meeste media players voor iOS ondersteunen SRT-subtitles. Dit zijn eigenlijk tekstbestanden, die je kan in- en uitschakelen. Dan ben je ook niet verplicht altijd met ondertitels te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik werd nu ook opeens vanaf de website van 9gag doorgestuurd naar een porn website uporn. Nooit eerder gehad. Deze iPad is wel gejailbreakt. Ik ben dus nu de 3e?

Kan het trouwens niet reproduceren.

[ Voor 10% gewijzigd door CoiLive op 29-06-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op een non-jailbroken hier net hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Probeer onderstaande eens. Verder weet ik het voorlopig ook niet want ik heb het probleem niet.
Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:32:
Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:26:

Het is blijkbaar een meer voorkomend probleem en ligt hoogst waarschijnlijk aan de bezochte websites. Failblog.org wordt genoemd als eentje waar je consistent door word gestuurd naar een google pagina (lol ?).
Pagina: 1 ... 43 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]