Goofyduck384 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:10:
Krijg binnenkort een nieuwe iPad van m'n werk, alleen had ik sinds een maand al een iPad gekocht. Nu heb ik daar een apple ID op staan, en ook allerlei aankopen gedaan. Moet ik deze aankopen voor de 2e iPad weer doen? Of kan ik op die iPad gewoon ook mijn Apple ID aanmelden en krijg ik dan op die iPad dezelfde aangekocht apps?
Vind het zonde om het nogmaals te moeten kopen, maar misschien kan je niet 1 account gebruiken op meerdere iPads?
Geen zorgen! Je kan alle apps gewoon opnieuw, gratis, downloaden en installeren. Verwijder maar eens één van je betaalde applicatie's. Ga vervolgens naar de App Store en zoek naar deze app. Je zult zien dat er geen knop is met "0,79 €" (of wat de prijs ook was), maar een knop "INSTALLEER". Apps die je dus hebt gekocht kan je altijd gratis opnieuw downloaden met je eigen Apple ID.
Een simpelere optie: maak een iCloud back-up. Vervolgens als je de iPad van je werk krijgt (de iPad 3?), kan je gewoon tijdens de set-up je met je Apple ID aanmelden en de back-up terugzetten.
Voor als je het niet weet:
Hoe maak je een back-up?
- Open de app "Instellingen"
- Druk op "iCloud"
- Scroll naar onder en druk op "Opslag en reservekopie"
- Onderaan, druk op "Maak nu reservekopie"
Een reservekopie zal nu worden gemaakt. Dit werkt alleen over Wi-Fi.
Als ik een nieuwe iPad heb, hoe zet ik deze reservekopie terug?
Als je de iPad de eerste keer opstart zal je eerst het apparaat snel moeten configureren: locatievoorzieningen aan of uit, diagnose & gebruik gegevens doorsturen, etc. Op een gegeven moment zul je ook een Apple ID moeten invullen. Vervolgens is het mogelijk om een reservekopie terug te zetten.
Je kiest vervolgens voor de reservekopie die je hebt gemaakt. Je nieuwe iPad zal vervolgens al je apps downloaden naar het apparaat en alle instellingen en dergelijke terugzetten. Schrik niet als het even duurt voordat je apps er zijn: het terugzetten van de reservekopie gebeurt in de achtergrond en kan, afhankelijk van hoeveel apps je hebt en hoe groot de reservekopie is, even duren.