Nee dat kan niet.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:45:
mijn broer heeft een IPAD 1 64 gb wifi+3g,die draait op3.2.1.
hij wil die naar 4.3.3 upgraden omdat het daarmee mogelijk word om met de pad te bellen.
is dat mogelijk zonder gesavede blobs? hij is gejailbreakt
Bedankt voor de suggesties wat betreft het leegtrekken van de accu in 1 nacht na het bekijken van slechts een enkele uitzending via uitzending gemist, maar ik had verder geen openstaande apps en er geen connector meer op aan gesloten. Wifi stond uiteraard aan, maar ik had ook verbinding met T-Mobile en bij controle van instellingen was ik een erg belangrijke stroomvreter vergeten uit te schakelen. Daarmee doel ik op systeem onder locatievoorzieningen. Het pijltje tonen als gezocht wordt naar de locatie stond ook niet aan waardoor mij niet eerder opgevallen is dat hij continu de huidige locatie zoekt voor tijdzone, mobiel netwerk, iAds en ander zaken. Beetje suf van mijzelf, maar de accu gaat nu standaard al veel langer mee.
Ow ja als je mobiel netwerk ingeschakeld had dan is het niet zo gek en dat samen met wifi en misschien ook nog bluetooth erbij. Alle 3 zijn de grootste stroomvreters en inderdaad blijven bepaalde apps ( mits niet afgesloten ) gewoon telkens je locatie updaten.Boontjes schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:30:
Bedankt voor de suggesties wat betreft het leegtrekken van de accu in 1 nacht na het bekijken van slechts een enkele uitzending via uitzending gemist, maar ik had verder geen openstaande apps en er geen connector meer op aan gesloten. Wifi stond uiteraard aan, maar ik had ook verbinding met T-Mobile en bij controle van instellingen was ik een erg belangrijke stroomvreter vergeten uit te schakelen. Daarmee doel ik op systeem onder locatievoorzieningen. Het pijltje tonen als gezocht wordt naar de locatie stond ook niet aan waardoor mij niet eerder opgevallen is dat hij continu de huidige locatie zoekt voor tijdzone, mobiel netwerk, iAds en ander zaken. Beetje suf van mijzelf, maar de accu gaat nu standaard al veel langer mee.
Maar houd er ook trouwens rekening mee dat als je de Ipad pas nieuw hebt dat de accu pas na ongeveer 3 keer laden en helemaal ontladen pas optimaal presteerd. Ook dus dat kan misschien mede nog een oorzaak zijn dat de accu leeg was maar je kan het beter even goed in de gaten houden.
De iPad is prachtig voor clippings. Met de hoge resoluties is het kwaliteit van een screenshot net zo goed, zo niet, beter dan scannen.
Het is dan ook heel makkelijk om artikeltjes uit tijdschriften te clippen en (via photostream op desktop) in evernote gooien om later weer door te lezen. Ook handig voor recepten.
(en evernote gooit er ook nog automatisch OCR er overheen, zodat je kan zoeken op trefwoorden)
Het is dan ook heel makkelijk om artikeltjes uit tijdschriften te clippen en (via photostream op desktop) in evernote gooien om later weer door te lezen. Ook handig voor recepten.
(en evernote gooit er ook nog automatisch OCR er overheen, zodat je kan zoeken op trefwoorden)

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 22-04-2012 17:34 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja dat kan zonder gesavede blobs.
Je moet cydia openen en bovenaan kijken welke Blobs automatisch opgeslagen zijn.
Veel kans dat 4.3.3 er bij staat.
Dan kun je deze gebruiken om te upgraden naar 4.3.3
Ik vind het toch wel vreemd hoor, dat hij in 1 nacht zijn accu leeg had.. Ik had op mijn iPad 1 altijd 3G, BT en WiFi allemaal tegelijk aan staan en toch kostte het hooguit 10-15% accu per 24 uur in standby. Terwijl het inderdaad wel actief was (ik kon hem bijvoorbeeld altijd gewoon vinden met Find my iPad in iCloud).Roel1966 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:04:
[...]
Ow ja als je mobiel netwerk ingeschakeld had dan is het niet zo gek en dat samen met wifi en misschien ook nog bluetooth erbij. Alle 3 zijn de grootste stroomvreters en inderdaad blijven bepaalde apps ( mits niet afgesloten ) gewoon telkens je locatie updaten.
Bij de nieuwe iPad zou ik juist verwachten dat het standby stroomverbruik nog lager ligt, omdat alle dingen die de veel grotere accu vereisen, de GPU en het scherm, dan niet actief zijn.
Verwijderd
Ik heb op een backup van mijn vorige pc nog blops gevonden van een eerdere IPAD1,kan ik daar wat mee via Ifaith ,snowbreeze of redsnow?sn0w13 schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:39:
[...]
Je moet cydia openen en bovenaan kijken welke Blobs automatisch opgeslagen zijn.
Verwijderd
Zijn die dan toestel gebonden?
Ik heb die blobs verwerkt met Ifaith in een 4.3.3 restore.ipsw ,kan ik daar dan mee herstellen in itunes(shift+restore)
De blobs zijn ook van een IPAD1 met 4.3.3
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 18:22 ]
Ja, duh. Anders kon je wel gewoon blobs van het internet downloaden dacht je niet?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Lees hier nochtans weinig goeds over ...oldsmelly schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:28:
Middels een Gear4 Uniremote + bijbehorende APP is mijn 'oude' ipad 1 omgetoverd tot een Universal Remote en ik moet zeggen, je bent ff aan het configureren maar dan heb je ook wat..
Echt top ding + app
Verwijderd
Hoe haalt hij zijn blob dan uit cydia?sn0w13 schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:39:
[...]
Verwijderd
Waarom zijn er dan custom firmwares te vinden op internet,ze zijn alleen niet te downloaden want het zijn allemaal Filesonic links.CyBeR schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:18:
Ja, duh. Anders kon je wel gewoon blobs van het internet downloaden dacht je niet?
http://www.redsn0w.us/201...ares-ipsw-jailbroken.html
Ik heb met Ifaith een custom firmware gemaakt met de blobs van de vorige IPAD1 en heb geen foutmeldingen ontvangen.
Ik kan pas dinsdag proberen of het lukt om met Itunes via shift+restore de 4.3.3 er op te krijgen,ben benieuwd.
Vreemd dat Apple die locatievoorzieningen voor "systeem" standaard aan heeft staan...zeker zonder standaard het icoontje te tonen, zodat je dat als gebruiker ziet. De accu gaat nu al veel langer mee bij normaal gebruik dus dat was gewoon de hoofdoorzaak. Ik denk dat een hoop eenvoudige gebruikers jaren met die toch ongelukkige instelling werken en dat is toch zonde. Echt meerwaarde heeft die instelling niet.GekkePrutser schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:12:
[...]
Ik vind het toch wel vreemd hoor, dat hij in 1 nacht zijn accu leeg had.. Ik had op mijn iPad 1 altijd 3G, BT en WiFi allemaal tegelijk aan staan en toch kostte het hooguit 10-15% accu per 24 uur in standby. Terwijl het inderdaad wel actief was (ik kon hem bijvoorbeeld altijd gewoon vinden met Find my iPad in iCloud).
Bij de nieuwe iPad zou ik juist verwachten dat het standby stroomverbruik nog lager ligt, omdat alle dingen die de veel grotere accu vereisen, de GPU en het scherm, dan niet actief zijn.
Apple zet dat standaard aan, omdat je daar dan bij de eerste keer tijdens het aanzetten voor hebt gekozen. Bij het opstarten van iOS5 kun je er voor kiezen om locatievoorzieningen 'uit' te zetten en dan zet apple de "systeem" locatievoorzieningen standaard uit. Dus het is voor de gebruiker vrij duidelijk lijkt mij...Boontjes schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:39:
[...]
Vreemd dat Apple die locatievoorzieningen voor "systeem" standaard aan heeft staan...zeker zonder standaard het icoontje te tonen, zodat je dat als gebruiker ziet. De accu gaat nu al veel langer mee bij normaal gebruik dus dat was gewoon de hoofdoorzaak. Ik denk dat een hoop eenvoudige gebruikers jaren met die toch ongelukkige instelling werken en dat is toch zonde. Echt meerwaarde heeft die instelling niet.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
De keuze die je daar als gebruiker krijgt m.b.t. locatievoorzieningen wijst je niet op die systeeminstellingen en wat mij betreft hebben ze daar wat laten liggen. Zeker het feit dat het icoontje niet standaard getoond wordt als je er dan voor kiest is zeer ongelukkig en dat is een hoop eenvoudige gebruikers echt niet duidelijk.RobbieB schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:45:
[...]
Apple zet dat standaard aan, omdat je daar dan bij de eerste keer tijdens het aanzetten voor hebt gekozen. Bij het opstarten van iOS5 kun je er voor kiezen om locatievoorzieningen 'uit' te zetten en dan zet apple de "systeem" locatievoorzieningen standaard uit. Dus het is voor de gebruiker vrij duidelijk lijkt mij...
Hoezo laat apple hier wat liggen? Als je een installatieprocedure doorloopt en je geeft in die procedure aan of je wel of niet gebruik wil maken van een bepaalde optie, dan kies je daar op dat moment toch voor? Dat is niet anders bij het installeren van een programma of een OS als Windows 7.
Bij het maken van de custom firmware zal je geen foutmeldingen krijgen, dat is logisch als het goede blobs zijn. Pas bij het proberen te flashen van deze custom firmware kun je een foutmelding verwachten. Het zou mij verbazen als dit gaat werken, maar ben wel nieuwsgierig of het je luktVerwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:22:
[...]
Waarom zijn er dan custom firmwares te vinden op internet,ze zijn alleen niet te downloaden want het zijn allemaal Filesonic links.
http://www.redsn0w.us/201...ares-ipsw-jailbroken.html
Ik heb met Ifaith een custom firmware gemaakt met de blobs van de vorige IPAD1 en heb geen foutmeldingen ontvangen.
Ik kan pas dinsdag proberen of het lukt om met Itunes via shift+restore de 4.3.3 er op te krijgen,ben benieuwd.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
FF over de locatiebepaling... Ik heb een WiFi versie (geen GPS) en het verbaasd mij hoe nauwkeurig hij bij mij de locatie bepaald.
Gaat dit op basis van ip-adres? Zo ja, geeft je internetprovider jouw huisadres door?
Gaat dit op basis van ip-adres? Zo ja, geeft je internetprovider jouw huisadres door?
wi-fi accesspoints in de buurt. meen dat de data door google wordt verstrekt. ik heb ook de wi-fi only versie en moet zeggen gps is niet echt nodig voorlopig. je leest ook op de apple website dat de 4G modellen "GPS assist" hebben.
Opgeslagen blobs op je ipad bij Cydia kan je via tinyumbrella op je pc zetten.
Daarna kun je ze gebruiken voor een custom firmware te maken.
Je bedoelt A-GPS? Dat is gewoon echte gps hoorspectator schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:43:
wi-fi accesspoints in de buurt. meen dat de data door google wordt verstrekt. ik heb ook de wi-fi only versie en moet zeggen gps is niet echt nodig voorlopig. je leest ook op de apple website dat de 4G modellen "GPS assist" hebben.
Installatieprocedure vraagt daar niet om hoor....maar het zal vast wel aan mij liggen.deBennie schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:44:
Hoezo laat apple hier wat liggen? Als je een installatieprocedure doorloopt en je geeft in die procedure aan of je wel of niet gebruik wil maken van een bepaalde optie, dan kies je daar op dat moment toch voor? Dat is niet anders bij het installeren van een programma of een OS als Windows 7.
De installatieprocedure vraagt daar wel gewoon om hoor.
Is een heel groot scherm
http://www.thewwwblog.com...e-location-services-2.jpg
Is een heel groot scherm
Maar ik heb helemaal niet geconnect met andere accesspoints dan die van mijzelf.spectator schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:43:
Dat hoeft ook niet, als het OS kan zien welke AP's er in de buurt zijn, dan kan het al een globale schatting geven, waar je je ongeveer moet bevinden.
Dus scanners zijn voor de meeste situaties overbodig geworden?kmf schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:24:
De iPad is prachtig voor clippings. Met de hoge resoluties is het kwaliteit van een screenshot net zo goed, zo niet, beter dan scannen.
[afbeelding]
Ik heb veel documenten die ik nu met een scanner digitaliseer, maar dat gaat altijd zo langzaam (totale proces 15 seconden voordat je de volgende kan doen). Zou wel fijn zijn als ik in 2 sec een net zo goede foto kan maken die dus direct zonder geheugenkaart gedoe direct op de computer beschikbaar zou zijn
Niet helemaal wat ik bedoelSlashdotter schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:25:
[...]
Dus scanners zijn voor de meeste situaties overbodig geworden?
Ik heb veel documenten die ik nu met een scanner digitaliseer, maar dat gaat altijd zo langzaam (totale proces 15 seconden voordat je de volgende kan doen). Zou wel fijn zijn als ik in 2 sec een net zo goede foto kan maken die dus direct zonder geheugenkaart gedoe direct op de computer beschikbaar zou zijn
Dit is voor tijdschriften en andere dingen die je al digitaal hebt, maar waarvan je alleen enkele artikels wilt bewaren.
Ik heb bv een aantal jaargangen van "magzines" via "downloads" kunnen binnenhalen. Allemaal bewaren is leuk voor later, maar er staan vaak artikels in die ik wil bewaren. Met de iPad kan ik dan screenshots maken en de desbetreffende magazine archiveren.
Wordt mijn leeslijst wat kleiner.
Documenten scan ik in met scansnap. Deze komen ook in evernote.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Foto's maken is toch helemaal iets anders dan scannen. De camera van de nieuwe iPad is wel beter maar handig is toch nog wel iets anders. Sowieso zit je nog met issues als belichting. Dit is wel een oplossing als je geen PC meer wilt gebruiken: http://www.brookstone.com/iconvert-ipad-scanner

wie heeft het over foto's maken? screenshots zijn toch wat anders dan foto's.Phuncz schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:56:
Foto's maken is toch helemaal iets anders dan scannen. De camera van de nieuwe iPad is wel beter maar handig is toch nog wel iets anders. Sowieso zit je nog met issues als belichting. Dit is wel een oplossing als je geen PC meer wilt gebruiken: http://www.brookstone.com/iconvert-ipad-scanner
[afbeelding]
Dit is scannen met een camera. Is het dan scannen?
Ja, of je gebruik wilt maken van locatievoorzieningen vragen ze je wel tijdens de installatieprocedure op een heel groot scherm met erg weinig inhoud. Er wordt echter niet gevraagd of gewezen op de "systeemsettings" die daar onderdeel van uitmaken en of je vervolgens gebruik wilt maken van GPS voor:SidewalkSuper schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:41:
De installatieprocedure vraagt daar wel gewoon om hoor.
Is een heel groot schermhttp://www.thewwwblog.com...e-location-services-2.jpg
- diagnose en gebruik
- iAds op locatiebasis
- Kompas kalibreren
- mobiel netwerk zoeken
- tijdzone instellen
- verkeer
Dit vragen ze je niet, tonen ze niet en het "Statusbalksymbool" hebben ze gek genoeg standaard uitgeschakeld. Als je als gebruiker kiest voor gebruik van locatievoorzieningen staat GPS continue aan zonder dat je dit ziet. Vooral dat laatste vind ik op zijn zachtst gezegd erg ongelukkig. Aangezien dit de accuduur aanzienlijk verkort begrijp ik niet dat anderen hier anders over denken....tenzij je natuurlijk altijd alle keuzes van Apple per definitie de beste vindt
Het was dan ook niet een reactie op jou maar op Slashdotter.kmf schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:49:
[...]
wie heeft het over foto's maken? screenshots zijn toch wat anders dan foto's.
Dit is scannen met een camera. Is het dan scannen?
Boontjes, je GPS staat helemaal niet continu aan als je locatievoorzieningen aan hebt. Dat kan alleen als je een app als Tomtom of Flitsmeister niet force quit. Zou je batterij enorm drainen ook. Alle keren dat je locatievoorzieningen ingeschakeld zijn komt er een icoontje bovenin beeld die aangeeft dat ze aanstaan.
Zodra je dat icoontje niet ziet staat je GPS dus ook niet aan.
En daarnaast alle eerste keren dat een app gebruik wil maken van je locatievoorzieningen wordt er ook nog weer eens gevraagd of je die app wel toegang wil geven. Dus als je het Kompas voor de 1e keer op start vraagtie of je de locatievoorzieningen wil toestaan voor die app. Als je de Camera voor het eerst start, zelfde verhaal.
Diagnose en gebruik kan gewoon uit, zonder dat het met je locatievoorzieningen rekening houdt.
Lees je eerst eens in, want de helft van wat je zegt klopt niet.
En daarnaast alle eerste keren dat een app gebruik wil maken van je locatievoorzieningen wordt er ook nog weer eens gevraagd of je die app wel toegang wil geven. Dus als je het Kompas voor de 1e keer op start vraagtie of je de locatievoorzieningen wil toestaan voor die app. Als je de Camera voor het eerst start, zelfde verhaal.
Diagnose en gebruik kan gewoon uit, zonder dat het met je locatievoorzieningen rekening houdt.
Lees je zelf eerst eens in! Boontjes heeft namelijk wél gelijk. Voor het instellen van de tijdzone wordt bijvoorbeeld bijan continue gebruik gemaakt van locatievoorzieningen, en vervolgens staat dit onder die lijst met systeem-locatievoorzieningen:SidewalkSuper schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:37:
Boontjes, je GPS staat helemaal niet continu aan als je locatievoorzieningen aan hebt. Dat kan alleen als je een app als Tomtom of Flitsmeister niet force quit. Zou je batterij enorm drainen ook. Alle keren dat je locatievoorzieningen ingeschakeld zijn komt er een icoontje bovenin beeld die aangeeft dat ze aanstaan.
"((Statusbalksymbool [uit]))
Toon het symbool voor locatievoorzieningen in de statusbalk als de bovenstaande voorzieningen uw locatie opvragen."
Een gewone gebruiker zou het dus nooit opvallen dat bijvoorbeeld voor de tijdzone continue van locatievoorzieningen gebruik wordt gemaakt omdat het nooit wordt gemeld en omdat er geen icoontje is.
dat geldt alleen voor apps. Voor systeemvoorzieningen staat het icoontje standaard UIT. En je hoeft verder geen toestemming meer te geven, als je dit bij de installatie gedaan hebt.SidewalkSuper schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:37:
Alle keren dat je locatievoorzieningen ingeschakeld zijn komt er een icoontje bovenin beeld die aangeeft dat ze aanstaan.
Het gaat dus om o.a. compas callibratie, versneld zoeken naar netwerk operator (alleen 4G-versie), automatische tijdzone aanpassing, etc. Kijk maar helemaal onderaan bij locatievoorzieningen en system-services.
Zet "tijdzone instellen" dan maar aan en uiteraard de instelling "Statusbalksymbool" en oordeel zelf. Je kan dan veel ingelezen hebben, maar daar heb je dan weinig van opgestoken. Buiten dat heb je ook niet goed gelezen wat ik geschreven heb, want mijn punt is voornamelijk dat het statusbalksymbool voor "systeem" locatievoorzieningen standaard uit staat en je dan dus niet ziet wanneer er gebruik van gemaakt wordt.SidewalkSuper schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:37:
Nogmaals..het tonen van dat statussymbool staat standaard uit en dan zie je het pijltje dus NIET bij zoeken van tijdzone. Uiteraard wel bij TomTom of ander apps. Kijk eerst eens of een ander wellicht gelijk heeft zonder te beweren dat de helft niet waar is wat een ander schrijft. Heb het zelf weer even ingeschakeld en ga in 15 minuten van 98% naar 92% en pijltje staat continue in beeld. Er wordt dus wel continue gebruik gemaakt van GPS.
Bedankt kmf en Uniciteit
[ Voor 42% gewijzigd door Boontjes op 23-04-2012 23:04 ]
Ah excuus dat stukje heb ik niet goed gelezen
Bestaat er ook een app om de cache van bepaalde apps te legen?
VI tablet bijv. is na een paar weken 18,6MB gegroeid naar 280MB documenten/gegevens.
VI tablet bijv. is na een paar weken 18,6MB gegroeid naar 280MB documenten/gegevens.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want Twitter gebruikt nu 120MB aan data.. Wordt alleen maar meer.j0rdii schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dat gebeurt automatisch naarmate je iPad vol raakt.j0rdii schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:
Zoef
Ff de app deleten en weer opnieuw installeren werkt sowieso als rigoureuze oplossing. Meestal wel een tikkie onhandig, want dan delete je ook instellingen enzo.
Geen probleem....SidewalkSuper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:21:
Ah excuus dat stukje heb ik niet goed gelezen
Ik heb sinds kort een Ipad 3, fijn apparaat!
Ik bezit geen Apple laptop maar een Dell laptop. Op welke manier kan ik filmpjes en mp3's overzetten van mijn laptop naar mijn Ipad?
Ik bezit geen Apple laptop maar een Dell laptop. Op welke manier kan ik filmpjes en mp3's overzetten van mijn laptop naar mijn Ipad?
Gewoon, iTunes voor WindowsEvertonPride schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:02:
Of als je niet aan dat stuk str...matige software vast wil zitten kun je ook iFunBox downloaden. Even eenmalig iTunes installeren zodat hij het spul installeert dat je wel nodig hebt (namelijk "mobile support" a.k.a. drivers), rest van de bloat mag daarna weer weg 
Als je niet bang bent van Linux kun je ook gewoon bijvoorbeeld Ubuntu met de idevice libs gebruiken (vervolgens synchroniseert de pad met Rhythmbox, Banshee en zo'n beetje alles dat kan syncen met mobiele apparaten).
Derde optie is een VM met daarin OS X gebruiken.
Als je niet bang bent van Linux kun je ook gewoon bijvoorbeeld Ubuntu met de idevice libs gebruiken (vervolgens synchroniseert de pad met Rhythmbox, Banshee en zo'n beetje alles dat kan syncen met mobiele apparaten).
[ Voor 33% gewijzigd door Werelds op 24-04-2012 19:19 ]
Waarom zou je? De iPad is mijn eerste Apple product (daarvoor veel Android telefoons en een Transformer Prime gehad) maar ik vind iTunes echt niet zo erg om mee te werken op zowel mijn desktop als laptop. Goed, het is soms wat omslachtig maar verder werkt het prima en doet het wat het zou moeten doen eigenlijk.Werelds schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:18:
Of als je niet aan dat stuk str...matige software vast wil zitten kun je ook iFunBox downloaden. Even eenmalig iTunes installeren zodat hij het spul installeert dat je wel nodig hebt (namelijk "mobile support" a.k.a. drivers), rest van de bloat mag daarna weer weg
iTunes vindt m'n lokale collectie van zo'n 50.000 nummers anders niet zo leuk om mee te werken; even afgezien van ebooks en video. Het is al irritant genoeg dat het programma inderdaad niet bepaald intuitief werkt op sommige punten en dat het een dozijn aan achtergrond processen nodig heeft, maar het wordt hierdoor ook nogal rap instabiel.
Het doet wat het moet doen als je het niet te veel te doen geeft; ik gok dat de onderliggende index tech dezelfde basis heeft als spotlight in OS X, want ook dat verslikt zich keihard in grotere collecties van bestanden.
Het doet wat het moet doen als je het niet te veel te doen geeft; ik gok dat de onderliggende index tech dezelfde basis heeft als spotlight in OS X, want ook dat verslikt zich keihard in grotere collecties van bestanden.
Welk programma werkt wel goed met een collectie van 50.000 nummers? Ik heb zelf al 6 jaar geen Winamp of Windows Media Player ofzo gebruikt, maar 50.000 nummers daar in laden lijkt me ook alles behalve soepel te gaan...Werelds schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:09:
iTunes vindt m'n lokale collectie van zo'n 50.000 nummers anders niet zo leuk om mee te werken; even afgezien van ebooks en video. Het is al irritant genoeg dat het programma inderdaad niet bepaald intuitief werkt op sommige punten en dat het een dozijn aan achtergrond processen nodig heeft, maar het wordt hierdoor ook nogal rap instabiel.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
iFunbox gaat op mijn todo lijstje. Waarvoor dank!Werelds schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:18:
Moet je iTunes wel een keer helemaal installeren? Of mag je het grootste deel bij de installatie weglaten?
[ Voor 12% gewijzigd door CapTVK op 24-04-2012 20:31 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
@ RobbieB: Winamp indexeert de handel eenmaal, duurt enkele minuten en de watch functie houdt het daarna bij zonder dat je er iets van merkt. MediaPortal heeft er ook geen problemen mee. WMP durf ik je niet te zeggen, vind ik net zo'n slecht stuk software 
@ CapTVK: In principe heb je alleen AppleMobileDeviceSupport nodig voor zover ik weet; die kun je ook als losse .msi vinden. Sterker nog, je hoeft het niet eens te installeren, je kunt ook gewoon de DLLs uit de .msi halen en in dezelfde map als iFunBox zetten
Dat update zich dan vervolgens niet natuurlijk, maar ik betwijfel of ze in het afgelopen jaar zijn geupdate (is echt niets meer dan drivers). En al is het zo, dan is het zo gepiept. Allemaal die rotzooi er om heen is niet nodig. Ik zou veel liever zien dat Apple gewoon een driver package los aanbood. Ik gebruik m'n iPad in elk geval gewoon onder Ubuntu, daar draai ik toch 90% van de dag op en dat werkt vlekkeloos.
@ CapTVK: In principe heb je alleen AppleMobileDeviceSupport nodig voor zover ik weet; die kun je ook als losse .msi vinden. Sterker nog, je hoeft het niet eens te installeren, je kunt ook gewoon de DLLs uit de .msi halen en in dezelfde map als iFunBox zetten
Dat update zich dan vervolgens niet natuurlijk, maar ik betwijfel of ze in het afgelopen jaar zijn geupdate (is echt niets meer dan drivers). En al is het zo, dan is het zo gepiept. Allemaal die rotzooi er om heen is niet nodig. Ik zou veel liever zien dat Apple gewoon een driver package los aanbood. Ik gebruik m'n iPad in elk geval gewoon onder Ubuntu, daar draai ik toch 90% van de dag op en dat werkt vlekkeloos.
vandaag mij ipad 3 met 16gb wifi terug gebracht en omgeruild voor een 32gb versie. de 16 gb versie had een aardig gelijkmatig wit scherm met soms een gele waas. Nu echter ik de 32 gb heb, heb ik een rode waas rechtsbovenin het scherm. Ik vraag me af, of deze rode "gloed/verschijning" weg kan trekken of dat het permanent is.
Het is verdorie wel een product van dik 500 euro dan mag je toch een perfect exemplaar verwachten! Hier word er veel gesproken over de gele waas, ik heb dus meer een rode gloed/waas zijn er nog meer van jullie dit dit ook hebben? Zo ja, wat doen jullie gaan jullie terug ermee voor een ander exemplaar of neem je genoegen ermee..?
Het is verdorie wel een product van dik 500 euro dan mag je toch een perfect exemplaar verwachten! Hier word er veel gesproken over de gele waas, ik heb dus meer een rode gloed/waas zijn er nog meer van jullie dit dit ook hebben? Zo ja, wat doen jullie gaan jullie terug ermee voor een ander exemplaar of neem je genoegen ermee..?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Nieuwe iPad scherm problemen zoals 'Gele Tint'cypress3d schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:48:
vandaag mij ipad 3 met 16gb wifi terug gebracht en omgeruild voor een 32gb versie. de 16 gb versie had een aardig gelijkmatig wit scherm met soms een gele waas. Nu echter ik de 32 gb heb, heb ik een rode waas rechtsbovenin het scherm. Ik vraag me af, of deze rode "gloed/verschijning" weg kan trekken of dat het permanent is.
Iemand nog een tip voor een (gratis?) programma om videobestanden te converteren naar een ipad geschikt formaat? Gaat vooral om MKV bestanden waar ik de ondertitels in wil hardcoden, ik heb handbrake geprobeerd maar laat die nou net geen MKV+srt in MP4 kunnen veranderen. Ik heb overigens voor zover ik kan beoordelen (heb geen andere ipad als vergelijkingsmateriaal) een prima egaal wit scherm. Is zelfs een stuk witter dan de samsung schermen die ik hier heb staan (226BW en 730BF).
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
HandBrake.frleecher schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:40:
Iemand nog een tip voor een (gratis?) programma om videobestanden te converteren naar een ipad geschikt formaat? Gaat vooral om MKV bestanden waar ik de ondertitels in wil hardcoden, ik heb handbrake geprobeerd maar laat die nou net geen MKV+srt in MP4 kunnen veranderen. Ik heb overigens voor zover ik kan beoordelen (heb geen andere ipad als vergelijkingsmateriaal) een prima egaal wit scherm. Is zelfs een stuk witter dan de samsung schermen die ik hier heb staan (226BW en 730BF).
Vanmiddag ook een ipad2 3G aangeschaft, aan de pc gehangen voor de update naar de laatste versie van iOS. Wilde er zojuist verder mee aan de slag echter de home button functioneerde niet of nauwelijks, wel slecht dat er blijkbaar geen goede kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd voordat die dingen richting consument gaan. Morgen maar weer retour winkel ben ik bang.
Hello
Sinds een tijdje, na de nieuwe update crasht mijn iPad 1 continue. Dit gebeurd met allerlei appa en ook in iTunes op in de AppStore. Net vier keer in de browser.
Heb de iPad 1 sinds het probleem en eigenlijk nooit problemen tot nu. Ook lijkt de iPad merkbaar trager.
Wat zijn de opties die ik kan doen?
Sinds een tijdje, na de nieuwe update crasht mijn iPad 1 continue. Dit gebeurd met allerlei appa en ook in iTunes op in de AppStore. Net vier keer in de browser.
Heb de iPad 1 sinds het probleem en eigenlijk nooit problemen tot nu. Ook lijkt de iPad merkbaar trager.
Wat zijn de opties die ik kan doen?
Wat bij mij echt hielp was een volledige reset. Maak van tevoren wel een backup van al je instellingen. Ook muziek en films gaan er dan af, dus die zal je er opnieuw op moeten gaan zetten.
Okee, het is een hoop geklooi, maar het verschil in snelheid en stabiliteit is het IMHO echt waard.
Succes.
Okee, het is een hoop geklooi, maar het verschil in snelheid en stabiliteit is het IMHO echt waard.
Succes.
Offtopic: Ik hoop niet dat je bij de Mediamarkt gekocht hebt, want dan kun je weleens discussie krijgen... (ervaring mee helaas...)Matrix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:30:
Vanmiddag ook een ipad2 3G aangeschaft, aan de pc gehangen voor de update naar de laatste versie van iOS. Wilde er zojuist verder mee aan de slag echter de home button functioneerde niet of nauwelijks, wel slecht dat er blijkbaar geen goede kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd voordat die dingen richting consument gaan. Morgen maar weer retour winkel ben ik bang.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Dit heb je wel bij elk merk tablet dat er altijd eens een defecte tussen kan zitten en vaak ligt het er ook nog maar aan hoe de transporteur er me omgegaan is. Gelukkig heb ik zelf tot nu toe geen defecte Ipad in handen gehad maar ik zou gewoon er even mee teruggaan en normaal gesproken krijg je direct een nieuwe. De homeknop moet gewoon feilloos werken en ja bij jou is dat wel duidelijk dat het niet zo is, dus lijkt me niet dat ze moeilijk doen.Matrix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:30:
Je hebt zondermeer gelijk dat je bij een product van zoveel geld mag verwachten dat het ook optimaal werkt maar zelf heb ik nu de 2de Ipad 3 in huis en bij beiden had ik geen problemen. De 2de namelijk omdat ik eerst een 16GB 4G model had maar toch uiteindelijk voor een 64GB Wifi versie gegaan ben. Niet omdat er iets defect aan was maar puur omdat ruimte voor mij toch belangrijker was dan mobiel internet.cypress3d schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:48:
Maar in elk geval had ik bij beide Ipads zowel geen backlightbleeding, totaal geen gele of rode gloed en dan vergeleken met meerdere monitoren hier in huis. Ook wifi werkt bij mij optimaal maar er wel een maar aan zit namelijk op bepaalde kanalen werkt wifi bij een Ipad niet optimaal. Nu is dat een kwestie van de router goed instellen en het goede kanaal vinden waarna ik hier via wifi 30 Mbit haal bij een 120 Mbit abbo van Ziggo.
[ Voor 46% gewijzigd door Roel1966 op 25-04-2012 15:07 ]
AirVideo appleecher schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:40:
Die € 2,39 dubbel en dwars waard
die airvideo app kan ook gratis...
Ik gebruik hem eigenlijk gratis en heb gewoon een speciale map waarin ik snel even dump wat ik nodig heb :-)
Veel gebruik ik het toch niet eigenlijk.
Tbh, nooit xD
Als het product niet naar behoren is, ZEKER mee terug gaan.
Je betaald enorm veel geld. Niet zomaar accepteren als het niet inorde is.
Jammer genoeg kan het blijkbaar wel zo zijn dat je een aantal keer zult moeten teruggaan. Maar dit is niet jouw probleem.
Ik gebruik hem eigenlijk gratis en heb gewoon een speciale map waarin ik snel even dump wat ik nodig heb :-)
Veel gebruik ik het toch niet eigenlijk.
Tbh, nooit xD
Als het product niet naar behoren is, ZEKER mee terug gaan.
Je betaald enorm veel geld. Niet zomaar accepteren als het niet inorde is.
Jammer genoeg kan het blijkbaar wel zo zijn dat je een aantal keer zult moeten teruggaan. Maar dit is niet jouw probleem.
Ik heb bij de release een Asus Transformer Prime gekocht, maar deze is omwille van backlight bleeding binnen gedaan voor reparatie. Uiteindelijk heb ik de tablet echter terug betaald gekregen. Ik heb nog nooit een product van Apple gehad, maar ben nu toch aan het nadenken om een New Ipad 64GB WiFi te kopen. Het toetsenbord op de Prime was leuk, maar tekst verwerking op Android ging toch niet helemaal lekker, dus wil daar nog steeds men laptop voor gebruiken.
Wat me echter nog tegen houd om onmiddelijk een Ipad te bestellen is de gebrekkige ondersteuning van videoformaten.
Ik heb momenteel een server met daarop 16TB aan Films en TV Series (geript van eigen DVD's) in MKV formaat. de video in de MKV container is niet getranscodeerd en is dus voor DVD's MPEG2 en voor Blurays meestal H264. De audio is steeds DD of DTS. Ondertitels zijn niet hard coded, maar zijn in het vobsub formaat (DVD) of PGS formaat (Bluray) in de MKV container.
Op Android kon ik deze bestanden vlekkeloos afspelen, echter na toch al een hele tijd te zoeken op internet blijkt dus niet op een Ipad te gaan, ook niet met extra Apps?
Ik zou het liefst de bestanden zonder omzetting willen kunnen afspelen. Is dit mogelijk op de Ipad.
Ik wil niet mijn volledige collectie omzetten omdat ik de originele kwaliteit wil behouden en ik de opslag ruimte toch reeds gekocht heb. Maar zelfs omzetten blijkt nog niet zo simpel te zijn. Handbrake kan mijn DVD MKV's wel omzetten, maar ik heb nog geen programma gevonden om Bluray MKV's om te zetten en de PGS subtitle track in de Bluray MKV in te branden in het beeld.
Dus ga ik voor de eerste keer een Apple product kunnen proberen of ga ik toch maar bij Android moeten blijven hangen?
Wat me echter nog tegen houd om onmiddelijk een Ipad te bestellen is de gebrekkige ondersteuning van videoformaten.
Ik heb momenteel een server met daarop 16TB aan Films en TV Series (geript van eigen DVD's) in MKV formaat. de video in de MKV container is niet getranscodeerd en is dus voor DVD's MPEG2 en voor Blurays meestal H264. De audio is steeds DD of DTS. Ondertitels zijn niet hard coded, maar zijn in het vobsub formaat (DVD) of PGS formaat (Bluray) in de MKV container.
Op Android kon ik deze bestanden vlekkeloos afspelen, echter na toch al een hele tijd te zoeken op internet blijkt dus niet op een Ipad te gaan, ook niet met extra Apps?
Ik zou het liefst de bestanden zonder omzetting willen kunnen afspelen. Is dit mogelijk op de Ipad.
Ik wil niet mijn volledige collectie omzetten omdat ik de originele kwaliteit wil behouden en ik de opslag ruimte toch reeds gekocht heb. Maar zelfs omzetten blijkt nog niet zo simpel te zijn. Handbrake kan mijn DVD MKV's wel omzetten, maar ik heb nog geen programma gevonden om Bluray MKV's om te zetten en de PGS subtitle track in de Bluray MKV in te branden in het beeld.
Dus ga ik voor de eerste keer een Apple product kunnen proberen of ga ik toch maar bij Android moeten blijven hangen?
[ Voor 3% gewijzigd door timofp op 25-04-2012 16:14 ]
Zodra er een jailbreak is kan je dat afspelen met XBMC
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je dan bij een IOS tablet moet zijn en je inderdaad dan beter bij Android kan blijven qua ondersteuning van videoformaten. Bijna zou ik je dan verwijzen naar de Archos tablets die ondanks de matige bouwkwaliteit wel eruit springen qua ondersteuning van videoformaten.timofp schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:14:
Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet zozeer waarom mensen videofilmpjes gaan kijken op een tablet met maar een relatief klein schermpje. Tuurlijk gemakkelijk in bed misschien maar dan kan je nog beter voor pak weg 200 tot 250 euro een leuk klein tv'tje kopen.
Waar de nieuwe Ipad gewoon mee uit springt is vooral tekstweergave en bijvoorbeeld pdf's en stripboeken en daarin vind ik een tablet gewoon super handig. Overigens ondersteund de Tegra 2 ook maar weinig videoformaten in tegenstelling tot de Omap 4430 en Omap 4460 cpu's.
Dus mocht je bij Android blijven raad ik je aan om ook eens naar tablets te kijken met de Omap 4430 en 4460 cpu's die voor video prima geschikt zijn. Evenzogoed is en blijft de Ipad 3 wel qua scherm gewoon een topper en dat heb ik tot nu toe bij geen enkel ander Android tablet al gezien.
Tja en ook het stabiele van IOS met daarbij afgewerkte apps blijf ik toch bij Apple nog steeds ook een belangrijk punt vinden. Ook ik heb de Prime gehad maar ik bleef mij ergeren aan elke keer crashes, backlightbleeding en bij de laatste die ik had had ik golfjes bij een grijs scherm.
Nou je het zegt ik heb de gratis airvideo app en die heeft ook de optie om te converteren zonder live te streamen zie ik net. Als ie realtime kan converteren met ondertitel erin kan ie het natuurlijk ook als er niet ondertussen gekeken wordtniekbaars schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:46:
[...]
AirVideo app
Die € 2,39 dubbel en dwars waard
-edit
Net klaar met converteren, kwaliteit kan beter maar voor degene die het gaat bekijken volstaat het. Film van 3 uur converteert ie netjes in 2.5 uur naar 800*448 formaat met ingebakken ondertitels.
[ Voor 19% gewijzigd door leecher op 25-04-2012 19:16 ]
Video kijken is vooral voor onderweg bedoeld. Ik zit nogal vaak op de bus enzo. En dan is een aflevering van een TV Serie kijken wel leuk. Maar ik zal dan moeten overwegen om op voorrand te beslissen wat ik wil kijken en dit omzetten naar een bruikbaar formaat voor de Ipad. De Tegra 3 in de Transformer Prime lustte deze formaten trouwens wel allemaal. Wat ik echter zo vervelend vond aan de Prime was idd de crashes, het blijven hangen, het niet altijd even vlot reageren etc...Roel1966 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:28:
[...]
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je dan bij een IOS tablet moet zijn en je inderdaad dan beter bij Android kan blijven qua ondersteuning van videoformaten. Bijna zou ik je dan verwijzen naar de Archos tablets die ondanks de matige bouwkwaliteit wel eruit springen qua ondersteuning van videoformaten.
Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet zozeer waarom mensen videofilmpjes gaan kijken op een tablet met maar een relatief klein schermpje. Tuurlijk gemakkelijk in bed misschien maar dan kan je nog beter voor pak weg 200 tot 250 euro een leuk klein tv'tje kopen.
Waar de nieuwe Ipad gewoon mee uit springt is vooral tekstweergave en bijvoorbeeld pdf's en stripboeken en daarin vind ik een tablet gewoon super handig. Overigens ondersteund de Tegra 2 ook maar weinig videoformaten in tegenstelling tot de Omap 4430 en Omap 4460 cpu's.
Dus mocht je bij Android blijven raad ik je aan om ook eens naar tablets te kijken met de Omap 4430 en 4460 cpu's die voor video prima geschikt zijn. Evenzogoed is en blijft de Ipad 3 wel qua scherm gewoon een topper en dat heb ik tot nu toe bij geen enkel ander Android tablet al gezien.
Tja en ook het stabiele van IOS met daarbij afgewerkte apps blijf ik toch bij Apple nog steeds ook een belangrijk punt vinden. Ook ik heb de Prime gehad maar ik bleef mij ergeren aan elke keer crashes, backlightbleeding en bij de laatste die ik had had ik golfjes bij een grijs scherm.
Grappig trouwens, ik stond gisteren in de Fnac waar beide tentoongesteld stonden. Ik deed even een vergelijk van de browser, dus kijken hoe snel een website geladen werd. Bij de new Ipad ging dit zeer vlot, evenals zoomen. Bij de Prime werd ik eerst getrakteerd op een crash.... go figuring. En de opbouw van de website was ook duidelijk trager, evenals het zoomen.
Het retina display van de nieuwe Ipad verbaasde me trouwens, had niet verwacht dat de scherpte zo duidelijk zichtbaar zou zijn
Als het voor onderweg is, dan kan je voor MKV-containers voor 720p H264 gewoon Oplayer (of een van de andere half dozijn video-apps) gebruiken.
Video er op pleuren en gaan met de banaan.
Deze remuxed de 720p h264-mkv's, dus razendsnel.
Ik heb volgens mij geen DVD-mkv''s, dus dat kan ik niet testen. Maar gewoon .VOB bestanden gaan ook gewoon soepel.
Enige waar de iPad icm Oplayer nu moeite mee heeft zijn 720p MKV ongetranscodeerd streamen via SMB/FTP, 1080i/p materiaal, en HD-RMVB.
Ik heb volgens mij geen DVD-mkv''s, dus dat kan ik niet testen. Maar gewoon .VOB bestanden gaan ook gewoon soepel.
Enige waar de iPad icm Oplayer nu moeite mee heeft zijn 720p MKV ongetranscodeerd streamen via SMB/FTP, 1080i/p materiaal, en HD-RMVB.
Dus de Ipad kan wel MPEG2 afspelen (al dan niet via codecs in een app) Omdat de DVD MKV's MPEG2 zijn. Op de spec lijst wordt dit niet vermeld en kan er voor de rest niet veel over vinden.kmf schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:28:
Als het voor onderweg is, dan kan je voor MKV-containers voor 720p H264 gewoon Oplayer (of een van de andere half dozijn video-apps) gebruiken.
Klopt. De specced formaten zijn natuurlijk zonder problemen af te spelen EN hardware accelerated. Dus helemaal geen aanslag op je batterijduur.timofp schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:30:
[...]
Dus de Ipad kan wel MPEG2 afspelen (al dan niet via codecs in een app) Omdat de DVD MKV's MPEG2 zijn. Op de spec lijst wordt dit niet vermeld en kan er voor de rest niet veel over vinden.
De NIET-specced formaten kunnen bijna allemaal ook afgespeeld worden met apps die ingebouwde codes hebben. Deze gebruiken dan wel de CPU (als het filmpje niet geremuxed kan worden), dus dat kost wel wat meer stroom.
De iPad2 en hoger kunnen meer (soepel) afspelen dan de iPad1, omdat OplayerHD 2 cores kan gebruiken (zit in de settings).
Maar streamen lukt helaas (nog) niet. (kan ook zijn dat ik gewoon niet de juiste instelling heb gevonden)
Kijk maar gewoon in de omschrijving hier om te zien welke formaten die app ondersteunt;
http://itunes.apple.com/us/app/oplayer/id344784375?mt=8
En op hun forums kan je zien wat er in de praktijk goed werkt: http://www.edavs.com/forum/
Thx, op de transformer wordt dit ook gewoons software matig gedaan. Echter dacht ik dat Apple mogelijk dergelijke apps wijgerde uit de Appstore. Apps van hogere kwaliteit spreekt me ook wel aan bij de Ipad. Na enkele jaren android te gebruiken begin ik me namelijk regelmatig toch te ergeren aan vreselijk vormgegeven apps. Dan betaal ik liever wat om een mooiere en beter functionerende app te krijgen. Zodra ik men credit van de Transformer heb gekregen ga ik dan maar een Ipad bestellen denk ikkmf schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:37:
[...]
Klopt. De specced formaten zijn natuurlijk zonder problemen af te spelen EN hardware accelerated. Dus helemaal geen aanslag op je batterijduur.
De NIET-specced formaten kunnen bijna allemaal ook afgespeeld worden met apps die ingebouwde codes hebben. Deze gebruiken dan wel de CPU (als het filmpje niet geremuxed kan worden), dus dat kost wel wat meer stroom.
De iPad2 en hoger kunnen meer (soepel) afspelen dan de iPad1, omdat OplayerHD 2 cores kan gebruiken (zit in de settings).
Maar streamen lukt helaas (nog) niet. (kan ook zijn dat ik gewoon niet de juiste instelling heb gevonden)
Kijk maar gewoon in de omschrijving hier om te zien welke formaten die app ondersteunt;
http://itunes.apple.com/us/app/oplayer/id344784375?mt=8
En op hun forums kan je zien wat er in de praktijk goed werkt: http://www.edavs.com/forum/
tip: je kan nu alvast een iTunes account openen en (gratis) apps kopen. Er zijn altijd wel wat acties.
En als je zeker weet dat je een iPad haalt, volgens mij kan je nu iTunes kaarten met 10% korting kopen bij Hema of V&D.
En als je zeker weet dat je een iPad haalt, volgens mij kan je nu iTunes kaarten met 10% korting kopen bij Hema of V&D.
Bedankt voor de tip, zal eens kijken of deze actie ook loopt in de Belgische HEMA.
Ik kan je beloven dat de iPad erg goed zal bevallen qua apps - er zijn veel mooie, goed functionerende en slimme apps voor te vinden. De standaard Twitter app is bijvoorbeeld al zeer indrukwekkend.timofp schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:40:
[...]
Thx, op de transformer wordt dit ook gewoons software matig gedaan. Echter dacht ik dat Apple mogelijk dergelijke apps wijgerde uit de Appstore. Apps van hogere kwaliteit spreekt me ook wel aan bij de Ipad. Na enkele jaren android te gebruiken begin ik me namelijk regelmatig toch te ergeren aan vreselijk vormgegeven apps. Dan betaal ik liever wat om een mooiere en beter functionerende app te krijgen. Zodra ik men credit van de Transformer heb gekregen ga ik dan maar een Ipad bestellen denk ik.
Slecht vormgegeven apps kun je met veel zoeken nog wel vinden, maar het is zelden of nooit onbruikbaar slecht. Plus, omdat er veel druk is van de betaalde apps, kunnen gratis apps nog wel eens best goed zijn.
Ik wens je alvast veel plezier ermee
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik sluit mij aan bij Exnomendei en nu ik zo je eigen bevindingen al lees kan ik alleen maar zeggen van ga voor de Ipad3 en het dan even voor lief nemen dat je wat tijd kwijt bent met e.e.a. om te zetten van videoformaat. In jou geval snap ik wel het doel van videofilmpjes kijken wanneer je veel onderweg bent en om dan de tijd aangenaam door te brengen.timofp schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:40:
Thx, op de transformer wordt dit ook gewoons software matig gedaan. Echter dacht ik dat Apple mogelijk dergelijke apps wijgerde uit de Appstore. Apps van hogere kwaliteit spreekt me ook wel aan bij de Ipad. Na enkele jaren android te gebruiken begin ik me namelijk regelmatig toch te ergeren aan vreselijk vormgegeven apps. Dan betaal ik liever wat om een mooiere en beter functionerende app te krijgen. Zodra ik men credit van de Transformer heb gekregen ga ik dan maar een Ipad bestellen denk ik.
In elk geval kan ik je dan ook alleen maar de Ipad 3 aanraden ondanks dat die kleine voordelen wat Android heeft die weer niet opwegen tegen de vele nadelen. Ik zelf doe b.v. veel met stripboeken lezen en dat gaat via een Android tablet gewoonweg gemakkelijker, kopieren en plakken en klaar. Desondanks heb ik toch voor de Ipad 3 gekozen ondanks dat het wat meer werk is, maar eenmaal gekopieerd is alles wel heel stabiel qua apps die ik gebruik voor het lezen van cbr.
Ander punt was ook nog eens het renderen van pdffiles waarmee zelfs de Prime met een toch niet al te simpele cpu moeite had, en ook dit werkt gewoon op de Ipad 3 veel soepeler en stabieler in tegenstelling tot de prime. Vaakgenoeg dat ie pdf's inlas en boem pats crash en kon je weer opnieuw beginnen dus ook weer een punt waarop de Ipad 3 nu eenmaal beter scoort, niet perfect maar gewoon stabieler en werkbaarder.
Tja en het retinascherm is en blijft gewoon een kwalitatief hoogstaand scherm ondanks dat er dan wel wat Ipad's in omloop zijn die problemen hebben met het scherm. Evenzogoed heb ik er 2 stuks nu gehad die beiden nergens problemen mee hadden, en ik alleen een 16GB 4G omgeruild heb voor een 64GB wifi vanwege de opslagcapaciteit. Voor mij was toch opslag belangrijker dan mobiel internet maar dat is natuurlijk ook weer een eigen keuze, en in jou geval mobiel internet wel weer belangrijk kan zijn.
Als je een nieuwe tablet puur haalt voor video's dan zou ik eerlijk gezegd nog even rondkijken. De apps voor de ipad zijn mooier omdat deze gewoon uniform ontwikkeld kunnen worden, qua eenvoud en app ervaring schiet zo'n ipad natuurlijk ver boven het maaiveld uit, maar het belangrijkste is dat zon tablet doet wat jij ervan verwacht. Mijn pc zet in handbrake films etc om met 130fps gemiddeld, maar als dit gebeurt met 25 fps wat aardig gangbaar is op een modaal systeem dan ben je zo een paar uur verder. Overigens is een ipad aardig waarde vast, mits de versie niet al te uitgebreid is verlies er hoogstens 5 tientjes op.timofp schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:40:
[...]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik heb een iPad3 (hiervoor een iPad 1), maar het valt me op dat ik kleine vierkantjes in het scherm zie. Dit is stukken erger als je hem in direct zonlicht gebruikt. Hebben andere dit ook? Dit was bij mijn iPad 1 niet het geval nl.
Ik teken nergens meer voor
Kan je dit fotograferen?Quakie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:14:
Ik heb een iPad3 (hiervoor een iPad 1), maar het valt me op dat ik kleine vierkantjes in Jhet scherm zie. Dit is stukken erger als je hem in direct zonlicht gebruikt. Hebben andere dit ook? Dit was bij mijn iPad 1 niet het geval nl.
Ja, dit heb ik ook. Ook met de iPhone 4. Valt bij normaal gebruik niet op, maar in het zonlicht kan ik dit ook een klein beetje zien soms.Quakie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:14:
Ik heb een iPad3 (hiervoor een iPad 1), maar het valt me op dat ik kleine vierkantjes in het scherm zie. Dit is stukken erger als je hem in direct zonlicht gebruikt. Hebben andere dit ook? Dit was bij mijn iPad 1 niet het geval nl.
[ Voor 11% gewijzigd door Erulezz op 25-04-2012 20:46 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Inderdaad, is het touchscreen grid geloof ik, niets om je zorgen over te maken iig..Erulezz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:45:
[...]
Ja, dit heb ik ook. Ook met de iPhone 4. Valt bij normaal gebruik niet op, maar in het zonlicht kan ik dit ook een klein beetje zien soms.
Ik sluit me bij diverse opmerkingen hierboven aan: ik kom ook van een Asus Transformer en heb nog geen seconde spijt gehad. Natuurlijk was het toetsenbordje leuk, maar heel erg missen doe ik het tot nog toe niet en in het ergste geval is er altijd nog de mogelijkheid om een bluetooth toetsenbord te gebruiken. Maar alles op de iPad werkt zoveel soepeler en is zoveel beter afgewerkt, daar zie ik Android voorlopig nog niet bij in de buurt komen.timofp schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:40:
[...]
Dat viel me in de winkel ook gelijk op. Heb dat toen hier gepost en het schijnt met het touch screen te maken te hebben. Bij normaal gebruik zie je het al bijna niet merk ik nu.Quakie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:14:
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Daar ben ik ook benieuwd naar.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Tip:
Als je een x264 mkv film hebt, kan je deze zo in een paar minuten (~8 minuten) omzetten/remuxen zonder kwaliteitsverlies naar een x264 mp4/m4v file.
Dit kan met FFmpeg, deze zet alleen het geluid om naar aac 2.0 geluid, maar de video x264 file extract hij uit de mkv en gooit deze in een .mp4/.m4v container.
Voor de Mac is hier een heel mooi programmatje voor met de naam: Remux
Welke je hier kan downloaden:
http://www.macupdate.com/app/mac/35968/remux
Op deze manier kan je moeiteloos x264 1080p afspelen op de iPad, zonder kwaliteitsverlies.
Het enigste wat je dus moet doen is de mkv container veranderen naar mp4, en het geluid omzetten naar .aac
Als je een x264 mkv film hebt, kan je deze zo in een paar minuten (~8 minuten) omzetten/remuxen zonder kwaliteitsverlies naar een x264 mp4/m4v file.
Dit kan met FFmpeg, deze zet alleen het geluid om naar aac 2.0 geluid, maar de video x264 file extract hij uit de mkv en gooit deze in een .mp4/.m4v container.
Voor de Mac is hier een heel mooi programmatje voor met de naam: Remux
Welke je hier kan downloaden:
http://www.macupdate.com/app/mac/35968/remux
Op deze manier kan je moeiteloos x264 1080p afspelen op de iPad, zonder kwaliteitsverlies.
Het enigste wat je dus moet doen is de mkv container veranderen naar mp4, en het geluid omzetten naar .aac
Subler: http://code.google.com/p/subler/ kan hetzelfde en converteert ook SRT softsubs naar het juiste formaat.
Ik neem aan dat dit verschijnsel bedoeld wordt.. Dit zie je in zonlicht zo nu en dan goed.

Het gaat vooral om de wat grovere gridlijnen eigenlijk.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zijn er ook Windows applicaties die hetzelfde kunnen?CyBeR schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:04:
Subler: http://code.google.com/p/subler/ kan hetzelfde en converteert ook SRT softsubs naar het juiste formaat.
Voor windows: http://fixounet.free.fr/avidemux/
Ik heb eens bij daglicht gekeken onder verschillende hoeken maar ik kan het eerlijk gezegd niet echt zien bij mijn Ipad 3, of het is zo ontzettend klein dat het mij misschien niet op valt. Wel kan ik mij nog van de Prime herinneren die ik voorheen had dat je daar wel duidelijk puntjes op het scherm zag.Quakie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:14:
Die lijnen zijn heel moeilijk te zien en zelfs dan alleen met precies het goede licht. Maar dat betreft inderdaad het touchscreen.
Dit zal het inderdaad wel gewoon wezen, maar het is wel raar dat i) ik dit nooit gezien heb bij mijn iPad1 en wel degelijk zie bij de iPad3 ook binnenhuis en ii) dat sommige het zowat niet zien? Als je er naar gaat zoeken zie je het duidelijk hoor. Ik houd het scherm schuin en ik zie het, zelfs als scherm slaapt.....
Storen is een groot woord, maar het valt mij wel duidelijk op. Ook bij gewoon gebruik. Ik heb nl de iPad niet altijd recht voor me beet, maar meer liggend / rustend op mijn benen....
Helaas lastig op een foto vast te leggen.
Storen is een groot woord, maar het valt mij wel duidelijk op. Ook bij gewoon gebruik. Ik heb nl de iPad niet altijd recht voor me beet, maar meer liggend / rustend op mijn benen....
Ik teken nergens meer voor
Het scherm (naja pixels) van de nieuwe iPad zit veel dichter op het glas dan de voorgaande generaties. Misschien ligt het daar aan.Quakie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:44:
Dit zal het inderdaad wel gewoon wezen, maar het is wel raar dat i) ik dit nooit gezien heb bij mijn iPad1 en wel degelijk zie bij de iPad3 ook binnenhuis en ii) dat sommige het zowat niet zien? Als je er naar gaat zoeken zie je het duidelijk hoor. Ik houd het scherm schuin en ik zie het, zelfs als scherm slaapt.....
Ik heb dit fenomeen nog nooit gezien bij de iPad 1, 2 of 3. Bij toestellen van Archos was het bijvoorbeeld wel héél erg duidelijk:

Dit zag je zowat altijd als het scherm uit was.

Misschien dan toch verstandig eens ermee terug te gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan eens te vergelijken met een andere iPad. Dan weet je snel genoeg of het nu zo hoort of dat er toch iets mis is met misschien de glasplaat zelf en het niet direct iets met het touchscreen van doen heeft.Quakie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:44:
Hier bij mij heb ik echt onder alle hoeken gekeken en ook met verschillende lichtinval maar ik zie alleen 1 glad geheel zonder blokjes. Wel zoals ik al schreef had ik zoiets bij een Asus Prime maar dat waren geen blokjes maar stipjes die in rijtjes op het scherm te zien waren in een bepaalde hoek.
Dit lijkt mij eerder nog iets van een of ander transportband die bij de productie van het voorste scherm een afdruk achter gelaten heeft.Phuncz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:20:
Ik heb dit fenomeen nog nooit gezien bij de iPad 1, 2 of 3. Bij toestellen van Archos was het bijvoorbeeld wel héél erg duidelijk:
[ Voor 14% gewijzigd door Roel1966 op 26-04-2012 17:43 ]
Ja, het is gewoon het touchscreen grid. Hoewel ik wel echt moeite moet doen om het te zien, met normaal gebruik zie je het echt niet..
Nee hoor, dat was echt het touchscreen-gridRoel1966 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:41:
[...]
Dit lijkt mij eerder nog iets van een of ander transportband die bij de productie van het voorste scherm een afdruk achter gelaten heeft.
[ Voor 190% gewijzigd door Phuncz op 26-04-2012 18:24 ]
Wat een gezever weer zeg, dit is gewwon het touchscreen grid, als je een neiwue glasplaat koopt heet het ook een digitizer;) FYI sowieso beschikt elk captative scherm op de markt deze grid, dus veel succes ermee als je eraan stoort
Bij de betere tablets van Apple, Asus, Samsung en Sony zou je die toch niet mogen zien bij normaal gebruik. Mij is het nog nooit opgevallen behalve bij de echt cheape "tablets".
Normaal gebruik is niet met een inkijk hoek van meer dan 30 graden.Phuncz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:26:
Bij de betere tablets van Apple, Asus, Samsung en Sony zou je die toch niet mogen zien bij normaal gebruik. Mij is het nog nooit opgevallen behalve bij de echt cheape "tablets".
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]