Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Wat een heerlijke, eerlijke en neutrale review. Hij maakt ook goede punten en blaast niks onnodig op. En precies waarom ik dus de 3 idd wel kies, je merkt niks van de zogenaamd negatieve punten, hij benoemt ze niet eens.

[ Voor 13% gewijzigd door vgroenewold op 19-04-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
iRicardo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:11:
Eergisteren naar de Apple Store geweest op het Leidseplein in Amsterdam om een iPad 3 Wit Wifi + 4G 16 GB te kopen. Bleek dat er veel dode pixels waren. Direct de volgende ochtend terug gegaan en netjes een nieuwe gekregen. Deze pas thuis getest en die bleek ook een aantal dode pixels te hebben en veel licht lekkage.

Ik ben diezelfde dag nog terug gegaan heb heb daar een nieuwe iPad gekregen en uiteraard direct ter plaatse getest. Vervolgens versleten wij met de Apple medewerker 7 iPad's waar veel dode pixels in zaten.
Autsj! Lijkt wel of ze een slechte batch hebben gekregen dan, vreemd, zou het iets te maken hebben met verschillende standaarden tussen productielijnen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of de LG en Sharp schermen worden nu ook gebruikt met de nodige eerste kinderziektes

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Xeanor schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:30:
Ik snap de discussie ook niet.

Wat wil iemand nou bereiken ermee? Waar wil je iemand van overtuigen?

Wil je dat iemand uiteindelijk zegt "Ja, je hebt gelijk, ik ga mijn 3 inleveren en toch terug naar de 2." ? Waarom zou iemand dat willen? Laat anderen lekker kopen wat ze zelf willen kopen. Als ze er niet blij mee zijn, komen ze zelf wel tot die conclusie. Dat sommigen hier zo oppermachtig kritisch en cool zijn dat ze bij de 2 blijven: have fun.
Waarom zou er een doel achter moeten zitten? Wij posten toch ook masaal dat we de ipad 3 geweldig vinden? Waarom mag dat wel en mag iemand die de ipad 2 geweldig vindt dat niet meer posten?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:47:
[...]

Waarom zou er een doel achter moeten zitten? Wij posten toch ook masaal dat we de ipad 3 geweldig vinden? Waarom mag dat wel en mag iemand die de ipad 2 geweldig vindt dat niet meer posten?
Iedereen mag posten wat ie wil. Zeker dat ze de iPad2 geweldig vinden.

Waar ik niet tegen kan is die ongenuanceerde bashing van de iPad3.
Hitteprobleem (ipv wordt misschien iets warmer), veel dikker (waar niemand iets van merkt zonder de 2 naast de 3 te leggen) en oh zo veel zwaarder.
Als iPad3 gebruikers hier melden, dat in de praktijk nauwelijks iets te merken is van deze "problemen" dan wordt dat in twijfel getrokken, want test zus en test zo en die krant x en magazine y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat iedereen vooral zelf de beslissing nemen of de iPad 2 of nieuwe iPad de beste keuze is. Ga je voor goedkoop met mindere specs of voor het beste wat er nu te krijgen is op tablet gebied. Voor mij was de nieuwe iPad een no brainer, voor maar 80 euro meerprijs een vele malen beter scherm, zowel in resolutie als meer dan 40% betere saturatie.

Ik vergelijk het met de upgrade van een HD ready televisie naar een Full HD.
Is een HD ready tv slecht, nope. Maar voor 80 euro meerprijs naar meer dan Full HD op een tablet is een no brainer. En de nieuwe iPad heeft zelfs nog veel hogere resolutie dan Full HD. Plus sterk verbeterde camera, bluetooth 4.0, betere grafische chip, dubbel intern geheugen, etc.

Die 80 euro is een koopje!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2hprvvd.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik ken mensen die nog met een beeldbuisTV zitten. Dan zijn er ook wel mensen die tevreden zijn met een minder resolutie-scherm.
Niet iedereen leest kranten, strips, boeken e.d. op de iPad. Dan is de standaard resolutie wel voldoende.

Ik vind het wel schrijnend dat er meestal brand vs brand-uitlatingen zijn bij andere merken. Bij Apple is het zelfs model vs model.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRicardo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:11:
Eergisteren naar de Apple Store geweest op het Leidseplein in Amsterdam om een iPad 3 Wit Wifi + 4G 16 GB te kopen. Bleek dat er veel dode pixels waren. Direct de volgende ochtend terug gegaan en netjes een nieuwe gekregen. Deze pas thuis getest en die bleek ook een aantal dode pixels te hebben en veel licht lekkage.

Ik ben diezelfde dag nog terug gegaan heb heb daar een nieuwe iPad gekregen en uiteraard direct ter plaatse getest. Vervolgens versleten wij met de Apple medewerker 7 iPad's waar veel dode pixels in zaten.

Ik had mij er heel erg op verheugd maar zal nu twee weken moeten wachten op een nieuwe batch. Zelf zou ik bijvoorbeeld geen iPad bij Dixons kopen of een iCentre omdat ik horror verhalen hoor dat omruilen na aankoop niet mogelijk blijkt te zijn.

[afbeelding]

Dus voor alle mensen die bij de Apple Store op het Leidseplein deze week of aankomende week een iPad kopen, controleer je aankoop.
Goeie tip! Wat doen ze bij Apple met die 7 geopende iPads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:50:
[...]

Refurbishen _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:50:
[...]

Verkopen als iPad2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
davidgilmour schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:50:
[...]

Gewoon verkopen als nieuwe iPad aan klanten die dat soort gebreken niet opvalt.

[ Voor 21% gewijzigd door Boontjes op 19-04-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Boontjes schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:58:
davidgilmour schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:50:
[...]

[...]

Gewoon verkopen als nieuwe iPad aan klanten die dat soort gebreken niet opvalt.
Ze mogen geen open-box verkopen als nieuw hoor. Volgens mij gaan deze terug naar Apple, worden ze gerepareerd en krijgen ze een nieuwe behuizing en worden dan als refurbished verkocht (voor een lagere prijs). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het zo : een tablet IS een scherm.
Hoe beter het scherm, hoe beter de primaire functionaliteit van de tablet.

vind je het geen 80 euro waard, ook best natuurlijk.
vind je het wel 80 euro waar voor de core functionaliteit van een apparaat, dan koop je die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een tablet is meer dan een scherm, maar ik geef je wel gelijk dat het scherm het belangrijkste component aan een tablet is. Ik zie genoeg mensen met veel 100 euro kostende tablets knoeien dat ik me afvraag: "is dat nou leuk ?" Slecht reagerende schermen, zeer beperkte kijkhoek, matig tot slecht contrast, extreem lage resolutie (800x480).

Daar zit je dan met je dual-core toestel met microSD geheugenkaarten (voor films natuurlijk!) en je resistief scherm waar je geen zak op ziet tenzij in donkere omgevingen. *huiver*

Ik ben dan van mening dat als je iets moet kopen dat zo slecht het concept benadert dat het een sleur wordt, dat het waardeloos is. Zoals zovele mensen een jaar of twee geleden de netbook zagen als een "mini-laptop". Ja vooral met die Atom N450 met 1GB RAM om Windows 7 te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:05:
Ik zie het zo : een tablet IS een scherm.
Hoe beter het scherm, hoe beter de primaire functionaliteit van de tablet.

vind je het geen 80 euro waard, ook best natuurlijk.
vind je het wel 80 euro waar voor de core functionaliteit van een apparaat, dan koop je die :)
Je slaat precies de spijker op zijn kop en dat is zoals ik ook redeneer dat het scherm uiteindelijk het belangrijkste onderdeel van een tablet is. Je kan dan nog zo'n goede hardware erin hebben maar het scherm bepaald uiteindelijk wel datgene wat je ziet en waarvoor je een tablet gebruikt.

Bij de basis Ipad 2 en Ipad 3 vind ik persoonlijk eigenlijk dat verschil van 80 euro het discussieren niet waard en is de keuze eigenlijk vrij simpel namelijk Ipad 3. Wat dan wel een overweging waard kan zijn zijn de Ipad 2 32GB of 64GB die vaak voor veel minder verkocht worden/werden.

En tja wat die batch betreft met mindere schermen is natuurlijk iets wat bij elk ander merk hetzelfde is want neem bijvoorbeeld de Asus Prime. Ik heb er 2 stuks gehad en beiden met veel backlightbleeding terwijl ik 3 Ipads gehad heb met totaal niks aan mankementen.

Wel heb ik dan afgelopen week mijn Ipad 3 16GB 4G omgeruild voor een Ipad 3 64GB Wifi maar dat kwam meer omdat de 64GB nog niet op voorraad was. Voor mij was mobiel internet eigenlijk veel minder belangrijk dan veel opslagruimte maar bij beiden zijn de schermen prima zonder backlightbleeding of dode pixels.

En tja ach het hele gebeuren van ietwat dikker en zwaarder en die z.n. "hitte" moet ik gewoon om lachen want ik merk er totaal niks van. Eigenlijk vind ik elk tablet gewoon zwaar worden wanneer je het lang in de hand houd dus die paar gram maakt voor mij geen verschil.

Al met al was ik zeker niet ontevreden met de Ipad 2 die ik voorheen gehad heb maar ik bleef toch die lagere resolutie een minpuntje vinden. Niet dat er niet mee te werken viel maar naast een Android tablet met 1280 x 800 viel het toch wel op.

Nu met de Ipad 3 met de hoge resolutie heb ik eigenlijk datgene wat ik wilde en daarbij het gemak van IOS t.o.v. Android. Mij interesseerd gewoon niet al die poeha en extra's van Android en enigste wat ik wil is puur en alleen boekje lezen en simpel en direct met het tablet kunnen werken en daarin is IOS gewoon sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 10:06
Ik wil me zo dadelijk een Ipad 3 WIFI 16 GB halen bij de mediamarkt.

Ik gaan het vooral gebruiken voor internet, skype, educatieve app's, om de tijd eens een film (erna weer af verwijderen) en misschien paar leuke spellen..

Is dit een goede keuze en is er iets waar ik moet opletten of zeker nog erbij moet aanschaffen?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
EvertonPride schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:49:
Ik wil me zo dadelijk een Ipad 3 WIFI 16 GB halen bij de mediamarkt.
Ik gaan het vooral gebruiken voor internet, skype, educatieve app's, om de tijd eens een film (erna weer af verwijderen) en misschien paar leuke spellen..
Is dit een goede keuze en is er iets waar ik moet opletten of zeker nog erbij moet aanschaffen?
Lijkt mij een prima keuze, voor tablets is iOS nog steeds het platform met de meeste en best op tablets aangepaste apps (vergeleken met Android waar je veel geupscalede smartphone apps hebt).

Ik zou er wel een hoes bij nemen, of tenminste een smart cover, van een kras op het scherm in de eerste paar weken word je echt zuur. Ondanks dat het behoorlijk krasbestendig is, kan het wel bekrast worden. En het scherm is toch het belangrijkste onderdeel dus een flinke kras doet daar veel aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:00:
[...]

Ik zou er wel een hoes bij nemen, of tenminste een smart cover, van een kras op het scherm in de eerste paar weken word je echt zuur. Ondanks dat het behoorlijk krasbestendig is, kan het wel bekrast worden. En het scherm is toch het belangrijkste onderdeel dus een flinke kras doet daar veel aan af.
Ik heb gekozen voor een goedkoop (nep) smartcover en screenprotectors.
Thuis werk ik niet met covers, alleen zijn ze wel handig op stap. Vandaar deze combinatie.

Voor mijn iPad1 heb ik te veel aan covers besteed terwijl ik er bijna nooit gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 10:06
thanks mannen, ik ga op pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:41
GekkePrutser schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:00:
[...]

Lijkt mij een prima keuze, voor tablets is iOS nog steeds het platform met de meeste en best op tablets aangepaste apps (vergeleken met Android waar je veel geupscalede smartphone apps hebt).

Ik ga er ook 1 halen vanavond. Ik vind het wel vreemd dat de iPad 3 geen gorilla glas heeft. Uiterst merkwaardig. Zo'n mooi en duur scherm, gevoelig voor krassen.

Waar ik nog mee zit is het geheugen. Zijn er mensen hier die de 16GB hebben en spijt hebben niet de 32GB te hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

Exirion

Gadgetfetisjist

spectator schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:22:
Ik ga er ook 1 halen vanavond. Ik vind het wel vreemd dat de iPad 3 geen gorilla glas heeft. Uiterst merkwaardig. Zo'n mooi en duur scherm, gevoelig voor krassen.
Gorilla glass is marketinghype. Hoezo gevoelig voor krassen? Ik heb onlangs een 2 jaar oude iPad 1 aan m'n ouders gegeven en die was na schoonmaken smetteloos zonder ook maar 1 klein krasje. Mijn eigen iPad 1 is ook nog als nieuw.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
spectator schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:22:

Waar ik nog mee zit is het geheugen. Zijn er mensen hier die de 16GB hebben en spijt hebben niet de 32GB te hebben gekocht?
De Ipad 3 heeft wel degelijk gewoon Gorilla glas net als de Ipad 2 maar alleen adverteert Apple daar niet mee maar het glas komt van Coming. Dus je hoeft je geen zorgen te maken qua krasbestendigheid maar evenzogoed is een screenprotector altijd beter.

Ik zelf had eerst de 16GB met 4G maar ik heb die uiteindelijk omgeruild voor een 64GB Wifi versie omdat ik 16GB voor mijn toepassingen te krap vond. Nu lees ik veel strips en heb al bijna 200 GB aan stripboeken maar het ligt eraan wat je ermee gaat doen.

O ja en nog een tip namelijk de Belkin slim folio stand voor Ipad 2 past ook de Ipad 3 prima in en ligt qua prijs rond de 25 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 19-04-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:12
zelfs al is het gorilla glass, je krijgt nog steeds krassen. Ik heb hem nu 3 dagen en al 3 krassen, terwijl ik hem iederere keer gewoon goed schoonveeg en ook mijn handen maak ik schoon voordat mijn ipad pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

splitert schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:46:
Ik heb hem nu 3 dagen en al 3 krassen, terwijl ik hem iederere keer gewoon goed schoonveeg
En jij vraagt je af waar die krassen door komen? :X Een iPad kun je blijven schoonmaken omdat je er constant met je vette fikken aanzit. Gewoon lekker laten zitten en niet als een neuroot constant schoonmaken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Dank voor de heldere uitleg en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik vond die screenprotector erop hangen verschrikkelijk. Ik zou het niet aanraden.
Dan koop je een ipad 3 met het mooie scherm. Doe je er een screenprotector op die nooit helemaal 100% is en dan is dus dat scherm omzeep.

Ik raad de smartcover aan en heb zelf van belkin de snapshield met ijzeren plaatje waardoor je smartcover tegen de achterkant kan hangen (op men pas gekochte ipad 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Omfg een ipad 2 gekocht :o :o :o

Jup, so cheap of me, en ik ben nochtans een Belg xD xD

Please tell me how great the retina screen is and how it always irritated you on your ipad 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DaemonAngel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:54:
Omfg een ipad 2 gekocht :o :o :o

Jup, so cheap of me, en ik ben nochtans een Belg xD xD

Please tell me how great the retina screen is and how it always irritated you on your ipad 2
Jo, nochtans. Even dimmen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:48:
[...]
En jij vraagt je af waar die krassen door komen? :X Een iPad kun je blijven schoonmaken omdat je er constant met je vette fikken aanzit. Gewoon lekker laten zitten en niet als een neuroot constant schoonmaken.
Ik heb 2 jaar lang een iPad 1 gehad en regelmatig schoongemaakt en tot vorige week toen ik hem verkocht had ik geen enkel krasje. Hij was echt nog als nieuw (achterkant ook ivm officiele case), de koper was blij verrast :) Als er te veel vingerafdrukken op zitten dan zie je het zelfs met felle backlight nog wel als een onscherpe plek.

De iPad 3 heb ik ook al zat schoongemaakt en ook nog geen krassen. Volgens mij is het nog steeds hetzelfde glas, al is het glas van de iPad 2 en 3 wel dunner dan dat van de iPad 1 maar dat heeft geen gevolgen voor de krasbestendigheid natuurlijk. Ik heb in elk geval geen reden om aan te nemen dat het opeens een stuk minder krasbestendig is geworden.

Schoonmaken is voor mij geen probleem geweest, je moet alleen zorgen dat je het met een schone doek doet en niet met een zakdoek uit een zanderige broekzak. Ik heb altijd die Apple doekjes gebruikt, had er 1 van mijn iPhone en er zat ook nog eens een lekker grote bij de case van de iPad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zelfs al is het gorilla glass, je krijgt nog steeds krassen. Ik heb hem nu 3 dagen en al 3 krassen, terwijl ik hem iederere keer gewoon goed schoonveeg en ook mijn handen maak ik schoon voordat mijn ipad pak.
Wat, maak jij 't ding schoon met staalwol ofzo?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
Exirion schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:48:
[...]

Iedere keer schoonmaken en een neuroot zijn is wat anders ;) als ik hem 3x per dag intensief gebruik, en ik maak hem 3x schoon is dat best redelijk. De krassen zijn ook niet van het schoonmaken gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

splitert schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:34:
[...]

Iedere keer schoonmaken en een neuroot zijn is wat anders ;) als ik hem 3x per dag intensief gebruik, en ik maak hem 3x schoon is dat best redelijk. De krassen zijn ook niet van het schoonmaken gekomen.
Wellicht berg je hem toch verkeerd op.. Mijn iphone 4 die al bijna 2jaar oud is zit nog geen kras op.. En nee, ik heb geen enkele vorm van bescherming eromheen zitten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik had op het scherm van mijn ex-iPad 1 krassen die symmetrisch liepen met het open doen van de cover. Het is waarschijnlijk gekomen door vuil (zand?) dat aan de binnenkant van de cover zat en door het openschuiven over het scherm, zijn er zo krassen getrokken.

Nog misdadigers zijn armbandjes, ringen en misschien wel de meest voorkomende, dat het toestel op zijn scherm op de tafel wordt gezet. De kans dat er geen zandkorreltje tussen zit is zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Ik heb sinds september vorig jaar een iPad 1 die ik in een Muvit hoesje doe als ik 'm niet gebruik. Als ik 'm thuis of op het werk even niet nodig heb dan leg ik 'm bovenop dat hoesje.

Net even gecheckt: Totaal nog geen krassen, wel 1 klein deukje in de aluminium achterkant.

Dat deukje liep ik op in het openbaar vervoer.
Het was flink druk, dus ik moest blijven staan, en de bus moest een flinke noodstop maken om een fietser te ontwijken die zonder uitkijken diagonaal de kruising overstak. Iemand achter me moet zo hard tegen mijn rug & rugzak geleund hebben dat mijn iPad dat deukje opliep... Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Of je gaat erg ruw om met je Ipad 3 en schuurt hem schoon op de een of andere manier, of anders als dat niet zo is dan zou ik toch er mee teruggaan als je bij normaal schoonmaken krassen krijgt. Ik heb de Ipad nu ook een aantal dagen maar geen enkele kras te bekennen terwijl ik hem regelmatig met een gewoon microvezel doekje schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Heeft iemand hier hetzelfde probleem met Goodplayer sinds de update naar 5.0 (vandaag gereleased)?

Ik kom namelijk met mijn iPhone niet meer via webdav op mijn NAS. Op mijn iPad staat nog de niet-geupdate Goodplayer en die komt via dezelfde path nog wel via webdav op de NAS.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
Roel1966 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:44:
[...]

Of je gaat erg ruw om met je Ipad 3 en schuurt hem schoon op de een of andere manier, of anders als dat niet zo is dan zou ik toch er mee teruggaan als je bij normaal schoonmaken krassen krijgt. Ik heb de Ipad nu ook een aantal dagen maar geen enkele kras te bekennen terwijl ik hem regelmatig met een gewoon microvezel doekje schoonmaak.
Ik maak hem gewoon schoon, druk er ook niet extreem hard op, maar wel hard genoeg om hem helemaal schoon te krijgen. En ik ga er ook niet ruw mee om, integendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
splitert schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:15:
[...]

Ik maak hem gewoon schoon, druk er ook niet extreem hard op, maar wel hard genoeg om hem helemaal schoon te krijgen. En ik ga er ook niet ruw mee om, integendeel zelfs.
Dat is het leuke van Gorilla glas, het is geweldig als je het ziet op filmpjes (je kan er met messen op krassen etc.) maar met normaal gebruik (dat vind ik dus de iPad gewoon meenemen met bescherming) krijg je gewoon krassen. Het is een gebruiksvoorwerp, maar Gorilla glas zegt imo gewoon niets (het klinkt wel stoer :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 12:38
Ik heb twee weken geleden een iPad2 gekocht, op dat moment was de goedkoopste 3 uitverkocht en ik wilde een iPad hebben binnen twee dagen ivm een ziekenhuisopname.
Op dat moment kon ik de 2 krijgen voor 374 euro, dus 100 euro minder dan de 3. Hoe je het ook wendt of keert, maar 100 euro is gewoon veel geld; zeker als je bedenkt dat alle apps minstens net zo snel op de 2 als op de 3 draaien.
Natuurlijk is het verschil heel goed te zien in e-books en webpagina's, maar in veel andere apps ook juist niet (garageband bijvoorbeeld, maar voor veel meer apps geldt dat). Ik zit zelf niet heel ruim in de slappe was, en nu heb ik de 2 met een hoes, folie en stylus, en camera connection kit voor nog steeds minder dan de 3 terwijl ik er exact hetzelfde mee kan. Had ik liever de 3 gehad? Ja, vooral omdat ik veel pdf's lees en browse. Is het verschil 100 euro waard? Voor 100 euro zijn er andere dingen die ik ook erg leuk vind.

Dat folie vind ik zelf belangrijk omdat mijn kinderen het apparaat ook gebruiken. Nu zit er echter paradoxaal genoeg een kras op het folie :-)

De stylus is een overbodig ding, maar niet voor mijn zoontje die letters moet leren schrijven.
Tevreden? Absoluut, het feit dat je een scherm hebt dat je overal neer kan zetten biedt heel veel mogelijkheden. En het is een verademing te kunnen werken met een device zonder fan die zit te blazen... Het enige geluid dat je hoort is het geluid dat je ook wilt horen!

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-10 11:52
Joarie schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:52:
Heeft iemand hier hetzelfde probleem met Goodplayer sinds de update naar 5.0 (vandaag gereleased)?

Ik kom namelijk met mijn iPhone niet meer via webdav op mijn NAS. Op mijn iPad staat nog de niet-geupdate Goodplayer en die komt via dezelfde path nog wel via webdav op de NAS.
Hetzelfde probleem hier, ondertussen een supportticketje ingediend. Zowel op een iPhone 4 als een iPad 3...

Bestaat er een andere player met Webdav support?

Op mijn Synology pas ik ondertussen volgende workaround toe: VPN opzetten naar de synology en dan via Samba streamen binnen het afgeschermde netwerk. Werkt perfect!

[ Voor 13% gewijzigd door kwdr op 19-04-2012 21:53 . Reden: Workaround toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:13
CyBeR schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:31:
[...]

Wat, maak jij 't ding schoon met staalwol ofzo?
Idd. Onzin. Mijn ipad 2 is 1 jaar oud. Geen screenprotector en nog geenn 1 kras. Maak hem dan ook bijna nooit schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
devvy schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:56:
Ik heb twee weken geleden een iPad2 gekocht, op dat moment was de goedkoopste 3 uitverkocht en ik wilde een iPad hebben binnen twee dagen ivm een ziekenhuisopname.
Op dat moment kon ik de 2 krijgen voor 374 euro, dus 100 euro minder dan de 3. Hoe je het ook wendt of keert, maar 100 euro is gewoon veel geld; zeker als je bedenkt dat alle apps minstens net zo snel op de 2 als op de 3 draaien.
Natuurlijk is het verschil heel goed te zien in e-books en webpagina's, maar in veel andere apps ook juist niet (garageband bijvoorbeeld, maar voor veel meer apps geldt dat). Ik zit zelf niet heel ruim in de slappe was, en nu heb ik de 2 met een hoes, folie en stylus, en camera connection kit voor nog steeds minder dan de 3 terwijl ik er exact hetzelfde mee kan. Had ik liever de 3 gehad? Ja, vooral omdat ik veel pdf's lees en browse. Is het verschil 100 euro waard? Voor 100 euro zijn er andere dingen die ik ook erg leuk vind.
Dit is ook een hele andere kwestie wanneer je het niet al te breed hebt en dan is natuurlijk 100 euro wel een groot verschil. Ook wanneer je het tablet voor meer toepassingen gebruikt dan alleen lezen dan ben ik het met je eens dat je je dan kan afvragen of die 100 euro meer dan lonend voor je is.

Bij mij was het net andersom en gebruik ik de Ipad hoofdzakelijk alleen voor pdf's, leesboeken, en strips dus dan is een optimaal scherm gewoon erg belangrijk. Ook erbij genomen dat ik minder zie dus scherpte is voor mij dan extra van belang en was het voor mij eigenlijk geen keuze meer.
splitert schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:15:
Persoonlijk zou ik er dan toch mee teruggaan want eigenlijk mag het dan niet dat je toch krassen krijgt want bij normaal gebruik is dat Gorrilla glas daar wel degelijk tegen bestand. Althans zo lang dat ik al met Ipad's en andere tablets met Gorilla glas werk heb ik dit nog nooit gehad, zelfs geen miniscule krasjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Roel1966 op 19-04-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Roel1966 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:20:
[...]

Dit is ook een hele andere kwestie wanneer je het niet al te breed hebt en dan is natuurlijk 100 euro wel een groot verschil. Ook wanneer je het tablet voor meer toepassingen gebruikt dan alleen lezen dan ben ik het met je eens dat je je dan kan afvragen of die 100 euro meer dan lonend voor je is..
Dat begrijp ik ook prima, alleen waarom dan geen 2e hands iPad2. Velen zien er nog als nieuw uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Wilde de ipad 16GB halen in het wit, helaas bleek deze overal te zijn uitverkocht.. saturn, dynabyte,dixons en apple store.Bij de Saturn kon ik de 64GB 4G versie voor 699,- krijgen, maar is me toch iets te veel van het goede. Wel heb ik even goed vergeleken met de ipad 2 en de ipad en moet zeggen (ze lagen naast elkaar), dat het enige verschil merkbaar -en meteen ook zeer duidelijk- waren het scherm en temperatuur. Het scherm is echt geweldig en zo overduidelijk beter dan de ipad2. Ben totaal verkocht en ook zeker dat als je eenmaal de retina display gewend bent, de oude display niet te pruimen zal zijn. Daarnaast de temperatuur; de behuizing is duidelijk veel warmer, onaangenaam warm. Ik weet nu niet of dit komt doordat deze demo apparaten 10 continue aanstaan of dat dit niet uitmaakt. De warme casing is ook zeer duidelijk, waar de ipad 2 goed aanvoelt (lichaamstemperatuur). Wat ik totaal niet merkte zijn het gewicht en dikte van beide ipad's.

Ik moet het scherm hebben, maar die warme casing, wat zonde.. Ben echt heel benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Diegene die lang hebben gewerkt met de ipad2 en nu al een tijdje de nieuwe ipad hebben.

cheers..

[ Voor 3% gewijzigd door spectator op 19-04-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een non discussie over dat warm worden.
In vergelijk met mijn iPad2 wordt mijn ipad3 niet veel warmer.

Laptops worden vanaf dag 1 al heet, daar hoor je niemand over. Ja dat het slecht is voor je zaad als je hem veel op schoot houdt. Maar verder worden er nog steeds gewoon laptops verkocht.
Nu wordt de iPad iets warmer en iedereen twijfelt over dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:03:
Ik vind het een non discussie over dat warm worden.
In vergelijk met mijn iPad2 wordt mijn ipad3 niet veel warmer.

Laptops worden vanaf dag 1 al heet, daar hoor je niemand over. Ja dat het slecht is voor je zaad als je hem veel op schoot houdt. Maar verder worden er nog steeds gewoon laptops verkocht.
Nu wordt de iPad iets warmer en iedereen twijfelt over dat ding.
Ik denk niet dat het afgedaan kan worden als non-discussie omdat bij lang vasthouden niet comfortabel meer is. Een laptop houd je niet constant in je handen, maar heb je alleen de muis vast. Mij viel op dat vooral de linkerkant van de ipad heel warm is.

Ik zeg ook, misschien is het met normaal gebruik verwaarloosbaar en zijn de demo modellen zo wamr vanwege continue gebruik.

EDIT: men heeft het hier idd ook over linkerkant. wrs waar de GPU zit om het display aan te sturen.
http://www.pcr-online.biz...-too-hot-to-handle/028106

[ Voor 9% gewijzigd door spectator op 19-04-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een non discussie.
Mijn vrouw heeft van 19.30 tot 22.30 op de iPad geinternet, aantekeningen gemaakt etc.
Nergens last van. En ja gewoon vast gehouden en op schoot.

In de winkel staat ie 24/7 aan en wordt ie 24/7 opgeladen. Dan wordt alles warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:14:
Ik vind het een non discussie.
Mijn vrouw heeft van 19.30 tot 22.30 op de iPad geinternet, aantekeningen gemaakt etc.
Nergens last van. En ja gewoon vast gehouden en op schoot.

In de winkel staat ie 24/7 aan en wordt ie 24/7 opgeladen. Dan wordt alles warm.
dat 24/7 opladen en aan staan kan mogelijk het grote temperatuurverschil verklaren. dank voor het geven van jouw mening. denk dat ik 'm gewoon ga halen en zelf eens zie. hopelijk kan je terugbrengen met argument niet comfortabel vanwege temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel mensen zoveel meningen.
Je krijgt geen spijt, wel als je nu een 2 koopt. De warmte valt echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
kwdr schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:22:
[...]

Hetzelfde probleem hier, ondertussen een supportticketje ingediend. Zowel op een iPhone 4 als een iPad 3...

Bestaat er een andere player met Webdav support?

Op mijn Synology pas ik ondertussen volgende workaround toe: VPN opzetten naar de synology en dan via Samba streamen binnen het afgeschermde netwerk. Werkt perfect!
Thx! Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige zou zijn.

Hmm, moet eens naar die workaround kijken. Heb me nog niet echt verdiept in de VPN optie. Wellicht wel handig als ik weer in China zit.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
spectator schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:18:
dat 24/7 opladen en aan staan kan mogelijk het grote temperatuurverschil verklaren. dank voor het geven van jouw mening. denk dat ik 'm gewoon ga halen en zelf eens zie. hopelijk kan je terugbrengen met argument niet comfortabel vanwege temperatuur.
Ook ik kan bevestigen dat dat temperatuursgebeuren bij normaal gebruik echt niet opvalt, althans mij is het totaal niet opgevallen. Daarbij wanneer het je toch zou storen dan doe je er gewoon een siliconencase omheen en dat isoleert de warmte en heb je er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
spectator schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:18:
[...]

Precies, ik heb de iPad ook eens op de manier welke Tweakers aangaf getest en het geheel werd lauw, meer niet. Bij verder normaal gebruik is het gewoon koel, vandaar dat het een non-issue genoemd kan worden. Mensen trokken de meest overdreven reacties aan de hand van die FLIR image waar die 5 graden meteen als rood werd weergegeven. En rood associeren mensen met heet, iets wat totaaal niet aan de orde is, ik merk er werkelijk 0,0 van en vind de 0,6 mm dikker dan nog een grotere issue (waarvan ik ook al heb aangegeven dat je daar niks van merkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:33
vgroenewold schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:45:
[...]

Precies, ik heb de iPad ook eens op de manier welke Tweakers aangaf getest en het geheel werd lauw, meer niet. Bij verder normaal gebruik is het gewoon koel, vandaar dat het een non-issue genoemd kan worden. Mensen trokken de meest overdreven reacties aan de hand van die FLIR image waar die 5 graden meteen als rood werd weergegeven. En rood associeren mensen met heet, iets wat totaaal niet aan de orde is, ik merk er werkelijk 0,0 van en vind de 0,6 mm dikker dan nog een grotere issue (waarvan ik ook al heb aangegeven dat je daar niks van merkt).
Waarom is het issue als het geen impact heeft?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies nooit voor een screenprotector, ben dan ook voorzichtig met mijn spullen, de 1 is kras loos verkocht en de 2 die hier toch alweer een tijdje aanwezig is ziet er ook gewoon als nieuw uit. Enige wat ik altijd doe ik een cover gebruiken, gewoon een cheap ding van dealextreme (of markplaats als je niet weken wilt wachten). De telefoon van mijn dochter valt regelmatig op de grond.. de mijne nooit.
Na een paar dagen al meerdere krassen.. hoe is dat gekomen vraag ik me af?
Warm worden.. op vakantie vorig jaar aan het strand werd de 2 onwijs warm.. metaal natuurlijk, zon erop aan de achterkant.. zo warm dat de thermische beveiliging het overnam. Niet kopen die 2 :)
Als je hem in een "lederen" cover hebt voel je die warmte bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:25:
Na een paar dagen al meerdere krassen.. hoe is dat gekomen vraag ik me af?
Waarschijnlijk met tissues of keukenpapier schoongemaakt, of gewoon met een doek waar vuil/zand in zit. Mensen denken dat veel schoonmaken goed is, maar je krijgt er juist snel schade door. Geldt ook voor van die leuke hoogglans zwarte meuk: met een schone zachte doek stof afvegen ok, maar niet echt wrijven of boenen want dan ziet zo'n ding er al snel niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Roel1966 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 01:28:
[...]
Daarbij wanneer het je toch zou storen dan doe je er gewoon een siliconencase omheen en dat isoleert de warmte en heb je er geen last meer van.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:25:
Als je hem in een "lederen" cover hebt voel je die warmte bijna niet.
En de warmte verdwijnt op magische wijze? Ik zou dat niet doen als je wil dat je iPad een lang leven beschoren is. Herhaal de behoudswet van energie eens ;).

[ Voor 33% gewijzigd door FezzFest op 20-04-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Daar kan de iPad prima tegen, uiteraard wordt het apparaat dan warmer, maar nog steeds is dat ver (ver ver) binnen de normale grenzen. Wat wel zo kan zijn is dat de accu een tikkeltje langer meegaat wanneer de iPad standaard warmer blijft... maar me dunkt dat dat effect ook vrijwel nihiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:46:
[...]

[...]

En de warmte verdwijnt op magische wijze? Ik zou dat niet doen als je wil dat je iPad een lang leven beschoren is. Herhaal de behoudswet van energie eens ;).
Behalve via het achterkant, kan de warmte ook via de voorkant weg hoor. Het glazen scherm dus.
En een skin cover oid zal enkel de warmte verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Of dat effect verwaarloosbaar is of niet weet ik niet. Ik weet wel dat de vuistregel zegt: elektronica en warmte zijn geen goede vrienden. Als je elk jaar je iPad vervangt, zou ik me er geen zorgen over maken. Als je wil dat je iPad vier jaar meegaat, dan zou ik er wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
FezzFest schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:25:
Of dat effect verwaarloosbaar is of niet weet ik niet. Ik weet wel dat de vuistregel zegt: elektronica en warmte zijn geen goede vrienden. Als je elk jaar je iPad vervangt, zou ik me er geen zorgen over maken. Als je wil dat je iPad vier jaar meegaat, dan zou ik er wel rekening mee houden.
Op wat voor manier dan? Ik heb jaren gedaan met desktops waar de cpu regelmatig richting de 70-80 graden ging (ondanks goede koeling), dit is bij de iPad simpelweg niet aan de orde. Electronica kan niet goed tegen extremen nee, maar dat komt simpelweg niet zomaar voor bij de iPad. Als je aan de Spaanse kust of rond de evenaar woont en altijd flink gamed, ja... dan zou ik me zorgen maken.

Daar komt verder nog bij dat wanneer de accu echt stuk zou gaan, je vaak gewoon kan vervangen bij Apple.

[ Voor 6% gewijzigd door vgroenewold op 20-04-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
J0ey schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:21:
[...]

Ze mogen geen open-box verkopen als nieuw hoor. Volgens mij gaan deze terug naar Apple, worden ze gerepareerd en krijgen ze een nieuwe behuizing en worden dan als refurbished verkocht (voor een lagere prijs). :)
Ja, er mag zoveel niet. Even netjes opnieuw inpakken, sealen en klaar voor een minder kritische eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:46:
[...]
[...]
Nee, de warmte verdwijnt niet maar je voelt het minder ALS ik hem op schoot zou hebben ligggen.. O-) De ipad ligt hier nooit op mijn schoot maar voornamelijk op het matras, rand van de bank, einde van het bad of gewoon op tafel (gebruik hem alleen binnen ja). Dus ik voel die warmte toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IPAD2 besteld die dinsdag geleverd wordt.
Ik zou deze graag jailbreaken en heb ergens gelezen dat een jailbreak voor de IPAD 2G mogelijk is.
De vraag is: wat word er bedoeld met die G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
;) Ik zou me eerst goed inlezen over wat jailbreaken inhoudt e.d. aangezien je nog niet weet wat de G is. Geeft niks, maar met jailbreaken is meer kennis op zich wel handig. G staat voor generatie, de 2e generatie iPad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:48:
;) Ik zou me eerst goed inlezen over wat jailbreaken inhoudt e.d. aangezien je nog niet weet wat de G is. Geeft niks, maar met jailbreaken is meer kennis op zich wel handig. G staat voor generatie, de 2e generatie iPad dus.
Ik weet wat jailbreaken inhoudt en hoe het te doen,heb al meerdere iphones en ipad 1 gejailbreakt.
Dus de tweede generatie is dus gewoon de IPAD 2 ?
Heb je enig idee op welke firmware de bestelde IPAD 2 vermoedelijk zal draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dit kan je gewoon vinden op Apple.com. Er staat 5.1 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Volgens mij kun je de iPad2 met iOS 5.1 nog niet jailbreaken, ieg niet untethered. Persoonlijk heb ik totaal geen behoefte aan een jailbreak though....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:57:
Dit kan je gewoon vinden op Apple.com. Er staat 5.1 op
Bedankt,
Had liever 5.0.1 gezien maar niks aan te doen,downgraden zal niet lukken zeker ,aangezien ik hem nog niet heb en dus ook geen blobs heb gesaved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:02:
[...]

Bedankt,
Had liever 5.0.1 gezien maar niks aan te doen,downgraden zal niet lukken zeker ,aangezien ik hem nog niet heb en dus ook geen blobs heb gesaved
Eventjes geduld hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Voor de mensen die graag een iPad 3 willen en aan het kijken zijn naar een andere energieleverancier, is dit een heel leuke aanbieding:

https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/klant-worden/

Je wordt klant van Oxxio en je krijgt een iPad 3 16GB Wifi gratis.
(Mogelijk om met bijbetaling te kiezen voor bijv. 32GB of 4G versie)

Nee, ik wil geen reclame maken, ik wilde dit alleen ff melden

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nee, heb er zelf ook geen behoefte aan. Heb het op de iPhone nu 2x geprobeerd, eerste keer toen het nog maar net kon en de tweede keer een half jaartje geleden. Allebei de keren kwam ik hooguit tot de SBSettings, de rest besloeg lelijke wallpapers en thema's, overdreven animaties e.d. niks interessants voor mij. Meeste mensen doen het voor de illegale software volgens mij. Ik gun de developers echter wel een euro of 1-5 voor een mooi geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

vgroenewold schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:36:
Nee, heb er zelf ook geen behoefte aan. Heb het op de iPhone nu 2x geprobeerd, eerste keer toen het nog maar net kon en de tweede keer een half jaartje geleden. Allebei de keren kwam ik hooguit tot de SBSettings, de rest besloeg lelijke wallpapers en thema's, overdreven animaties e.d. niks interessants voor mij. Meeste mensen doen het voor de illegale software volgens mij. Ik gun de developers echter wel een euro of 1-5 voor een mooi geheel.
Ach nee joh, de meeste doen het gewoon omdat 'het kan'. Maar met een jailbreak kan je wel degelijk veel uithalen. Zoals een zwarte lijst voor bellers, applicaties beschermen, iemand die een verkeerde code intoets op je telefoon kan je op heterdaad betrappen omdat er een foto wordt gemaakt etc etc. Maargoed imo hoeft niemand zich te verantwoorden waarom hij het wel of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
fynrd1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:49:
[...]

Maargoed imo hoeft niemand zich te verantwoorden waarom hij het wel of niet doet.
Pfff wat een discussie steeds over wat iemand zelf mag vinden, natuurlijk mag dat... vandaar dat dit discussies zijn. Wat jij benoemt klinkt aardig ja, alleen zou ik buiten die paar zaken en wat shells her en der niet weten wat je nu echt heel erg mist in de appstore, het is idd vaak meer "omdat het kan" en een zogenaamde vrijheid, en illegale apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oxxio actie komt net te laat voor mij, heb 6 weken terug verlengd bij eneco, krijg wel 140 euro euro korting per jaar dus in 3 jaar ook die ipad wel maar dan kan ik de ipad6 kopen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

fynrd1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:49:
[...]

Ach nee joh, de meeste doen het gewoon omdat 'het kan'. Maar met een jailbreak kan je wel degelijk veel uithalen. Zoals een zwarte lijst voor bellers, applicaties beschermen, iemand die een verkeerde code intoets op je telefoon kan je op heterdaad betrappen omdat er een foto wordt gemaakt etc etc. Maargoed imo hoeft niemand zich te verantwoorden waarom hij het wel of niet doet.
Krijg de mijne over een week of 2, jailbreak zal zijn voor XBMC. De rest zal me een worst wezen :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyathlon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:35:
Voor de mensen die graag een iPad 3 willen en aan het kijken zijn naar een andere energieleverancier, is dit een heel leuke aanbieding:

Is dit de beste aanbieding van nederland of betaal je gewoon jaarlijks 160 meer dan bij de concurrent en financier je 'em dus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 06:22:
[...]

Is dit de beste aanbieding van nederland of betaal je gewoon jaarlijks 160 meer dan bij de concurrent en financier je 'em dus zelf?
Wat denk jij? Dat ze die iPads gratis van Apple hebben gekregen?
Moet ergens gefinancieerd van worden.. Wellicht geen 160€ pj maar de goedkoopste zijn ze vast niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Draakje5 op 21-04-2012 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Hier zijn wat reviews van Oxxio:
http://www.energieleveranciers.nl/oxxio/beoordelingen

Niet doen dus, is een typische prijsvechter met ditto problemen en administratie... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
Gisteren iPad3 geladen tot 100% voordat ik ging slapen....nog even een uitzending via uitzending gemist afgespeeld en daarbij in slaap gevallen. Vanmorgen wordt ik wakker en nog maar 7% over en het scherm stond toch uit. Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor? Ik had alle overige apps voor de zekerheid gesloten, want ik heb dit eerder ook al een keer gehad. De accu doet het verder naar behoren volgens mij en het lijkt alsof ie stroom blijft vreten na beeindigen van de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyathlon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:35:

Die Ipad kan misschien niet zo "gratis/goedkoop" zijn, als je denkt
Raad iedereen aan, eerst deze te lezen:

http://www.energieleveran...xio/beoordelingen?page=-1

Ah, zag dat iemand me al voor was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Boontjes schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:34:
Gisteren iPad3 geladen tot 100% voordat ik ging slapen....nog even een uitzending via uitzending gemist afgespeeld en daarbij in slaap gevallen. Vanmorgen wordt ik wakker en nog maar 7% over en het scherm stond toch uit. Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor? Ik had alle overige apps voor de zekerheid gesloten, want ik heb dit eerder ook al een keer gehad. De accu doet het verder naar behoren volgens mij en het lijkt alsof ie stroom blijft vreten na beeindigen van de uitzending.
Ik neem aan dat je niet alleen de lader uit het stopcontact getrokken hebt na het laden maar ook de connector uit de Ipad getrokken hebt. Mocht je dat vergeten zijn dan is dat de verklaring en trekt gewoon die lader je accu leeg dus altijd alles afkoppellen.

Wat ook nog kan is dat er apps op de achtergrond draaien die gebruik maken van Wifi of bluetooth dus je kan eens proberen alle apps af te sluiten ( dubbelklikken op de homebutton en dan icoontje ingedrukt houden totdat je het verbodsbordje ziet staan en dan wegklikken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:19:
Ik neem aan dat je niet alleen de lader uit het stopcontact getrokken hebt na het laden maar ook de connector uit de Ipad getrokken hebt. Mocht je dat vergeten zijn dan is dat de verklaring en trekt gewoon die lader je accu leeg dus altijd alles afkoppellen.
Het is een tijdje geleden dat ik natuurkunde op school gehad heb, maar deze logica snap ik niet helemaal. Hoe kan de connector je iPad nou leegtrekken als die niet is aangesloten op het stopcontact?? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Boontjes schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:34:
Gisteren iPad3 geladen tot 100% voordat ik ging slapen....nog even een uitzending via uitzending gemist afgespeeld en daarbij in slaap gevallen. Vanmorgen wordt ik wakker en nog maar 7% over en het scherm stond toch uit.
Als ie aan stond toen je in slaap viel, is hij waarschijnlijk, tenzij je auto-lock aan hebt, gewoon aan blijven staan tot 10% en dan valt ie geloof ik in een strikter energiebeheer, waardoor de iPad waarschijnlijk zichzelf gelocked heeft.

Anders: geen verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:45
Middels een Gear4 Uniremote + bijbehorende APP is mijn 'oude' ipad 1 omgetoverd tot een Universal Remote en ik moet zeggen, je bent ff aan het configureren maar dan heb je ook wat..

Echt top ding + app

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Gisteren de nieuwe ipad gehaald en moet eerlijk zeggen dat de warmte idd een non issue is. Je voelt het soms wel, maar stoort totaal niet. Het is een geweldig apparaat. Een ding wat me tegenvalt is de videokwaliteit van de backcamera, dit is zeer korrelig itt de fotos die het maakt. Las in een review op t.net dat het andersom moet zijn. Wat zijn de bevindingen van mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 17-10 19:12
spectator schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:37:
Gisteren de nieuwe ipad gehaald en moet eerlijk zeggen dat de warmte idd een non issue is. Je voelt het soms wel, maar stoort totaal niet. Het is een geweldig apparaat. Een ding wat me tegenvalt is de videokwaliteit van de backcamera, dit is zeer korrelig itt de fotos die het maakt. Las in een review op t.net dat het andersom moet zijn. Wat zijn de bevindingen van mensen hier.
Mijn camera aan de achterkant is prima, mits je voldoende licht hebt. 's avonds binnenshuis een filmpje maken is idd korrelig, maar overdag met voldoende daglicht zijn de beelden top. Dat is gewoon een inherente eigenschap van de kleine sensor...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hetgeen me stoort aan de camera, weliswaar gebruik ik hem zelden, is dat hij om 1 of andere reden inzoomed bij filmen. Check het maar als je wisselt tussen foto/video. Het vreemde is dat de camera in film-mode bijna zo ingezoomed is als bij de iPad 2. Ik had die camera veel liever vooraan gezien voor videochat functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
RobbieB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:39:
[...]

Mijn camera aan de achterkant is prima, mits je voldoende licht hebt. 's avonds binnenshuis een filmpje maken is idd korrelig, maar overdag met voldoende daglicht zijn de beelden top. Dat is gewoon een inherente eigenschap van de kleine sensor...
Het korrelige is ook bij daglight, waar de fotos prima sherp zijn. Bij minder licht ismfilm en foto korrelig.
Ik zal edd een video en foto uploaden.

[ Voor 4% gewijzigd door spectator op 21-04-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 17-10 19:12
Phuncz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:48:
Hetgeen me stoort aan de camera, weliswaar gebruik ik hem zelden, is dat hij om 1 of andere reden inzoomed bij filmen. Check het maar als je wisselt tussen foto/video. Het vreemde is dat de camera in film-mode bijna zo ingezoomed is als bij de iPad 2. Ik had die camera veel liever vooraan gezien voor videochat functie.
Dit is zelfs bij de iPhone ook zo. Dat komt omdat er een kleiner deel van de sensor gebruikt wordt waardoor je dus eigenlijk softwarematig inzoomt. Compactcamera's e.d downscalen het beeld van de volledige sensor. iOS devices doen dit niet. Inderdaad een vervelende keuze van Apple.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat merkte ik pas bij de iPad 3rde generatie dat het zo extreem is, ofwel is het door het kleinere verschil me nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:42:
Het is een tijdje geleden dat ik natuurkunde op school gehad heb, maar deze logica snap ik niet helemaal. Hoe kan de connector je iPad nou leegtrekken als die niet is aangesloten op het stopcontact?? 8)7 8)7 8)7
Begrijpend lezen is ook een kunst want ik schrijf niet de connector maar connector met lader er aan, en jawel, laders kunnen een accu ook leeg trekken wanneer die niet op het stroomnet aangesloten zijn. Verklaring hiervoor moet ik je schuldig blijven maar herhaalde malen wel meegemaakt, hoe raar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:42:
[...]

Nu weten wij ook dat je niet goed hebt opgelet bij natuurkunde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

oldsmelly schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:28:
Middels een Gear4 Uniremote + bijbehorende APP is mijn 'oude' ipad 1 omgetoverd tot een Universal Remote en ik moet zeggen, je bent ff aan het configureren maar dan heb je ook wat..

Echt top ding + app
Ik lees er anders ook veel negatieve verhalen over. Dat was al zo toen het ding net op de markt was, maar er is niet veel verbeterd. Ik hou het voorlopig bij m'n Harmony One afstandsbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Phuncz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:48:
Hij zoomed in omdat het overige deel van het beeld gebruikt wordt voor beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exirion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:03:
[...]

Ik lees er anders ook veel negatieve verhalen over. Dat was al zo toen het ding net op de markt was, maar er is niet veel verbeterd. Ik hou het voorlopig bij m'n Harmony One afstandsbediening :)
Ik heb ook zo`n Unity Remote. Destijds voor iPad 1 gekocht, maar nu ook in gebruik op de 3. Het configureren duurt inderdaad een flinke tijd als je veel AV spullen hebt staan, maar ik bedien er nu een LCD, Bluray-speler, oude dvd-speler, oude VHS, xbox 360, xtreamer, Z5500, digibox en beamer mee.

Het ding heeft ook een leerfunctie waardoor het met ieder IR-apparaat zou moeten werken. Ik ken de apparatuur van andere users niet, waardoor ik het lastig vind om te oordelen over foutieve werking.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Michael Knight schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:59:
Ik heb ook zo`n Unity Remote. Destijds voor iPad 1 gekocht, maar nu ook in gebruik op de 3. Het configureren duurt inderdaad een flinke tijd als je veel AV spullen hebt staan, maar ik bedien er nu een LCD, Bluray-speler, oude dvd-speler, oude VHS, xbox 360, xtreamer, Z5500, digibox en beamer mee.

Het ding heeft ook een leerfunctie waardoor het met ieder IR-apparaat zou moeten werken. Ik ken de apparatuur van andere users niet, waardoor ik het lastig vind om te oordelen over foutieve werking.
Ok. Eerlijk is eerlijk, er zijn over de Harmony One ook negatieve reviews van mensen die er niet zo handig mee zijn. Het configureren van een zooi apparatuur inclusief HDMI switches is even werk, maar als het eenmaal ingesteld is dan werkt het super. De Gear4 was een paar dagen terug voor 50 euro te koop, maar ik heb er van afgezien. Misschien probeer ik 'm nog wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Richub schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:05:
Hier zijn wat reviews van Oxxio:
http://www.energieleveranciers.nl/oxxio/beoordelingen

Niet doen dus, is een typische prijsvechter met ditto problemen en administratie... :X
Ach, ik heb nu Dong, en dat is ook echt geen prettige organisatie.
Je ziet vaak op dat soort sites alleen maar negatieve berichten. Als iemand postitief is, zet je het niet snel op internet. Heb je wat te klagen, dan mag de hele wereld dit weten...

Ik heb me aangemeld. Dan heb ik straks een 'gratis' iPad 3 en kan ik de 2 verkopen.
Ik heb de tarieven vergeleken met Dong en het scheelt echt vrijwel niets. Oxxio is ietsje duurder, maar dit scheelt hooguit € 50,= per jaar. Dat vind ik nog wel te overzien...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broer heeft een IPAD 1 64 gb wifi+3g,die draait op3.2.1.
hij wil die naar 4.3.3 upgraden omdat het daarmee mogelijk word om met de pad te bellen.
is dat mogelijk zonder gesavede blobs? hij is gejailbreakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Xeanor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:22:
[...]

Hij zoomed in omdat het overige deel van het beeld gebruikt wordt voor beeldstabilisatie.
Aha dat verklaart veel natuurlijk, dat wist ik niet :)
Pagina: 1 ... 32 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]