Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:05:
Ik zie het zo : een tablet IS een scherm.
Hoe beter het scherm, hoe beter de primaire functionaliteit van de tablet.
vind je het geen 80 euro waard, ook best natuurlijk.
vind je het wel 80 euro waar voor de core functionaliteit van een apparaat, dan koop je die

Je slaat precies de spijker op zijn kop en dat is zoals ik ook redeneer dat het scherm uiteindelijk het belangrijkste onderdeel van een tablet is. Je kan dan nog zo'n goede hardware erin hebben maar het scherm bepaald uiteindelijk wel datgene wat je ziet en waarvoor je een tablet gebruikt.
Bij de basis Ipad 2 en Ipad 3 vind ik persoonlijk eigenlijk dat verschil van 80 euro het discussieren niet waard en is de keuze eigenlijk vrij simpel namelijk Ipad 3. Wat dan wel een overweging waard kan zijn zijn de Ipad 2 32GB of 64GB die vaak voor veel minder verkocht worden/werden.
En tja wat die batch betreft met mindere schermen is natuurlijk iets wat bij elk ander merk hetzelfde is want neem bijvoorbeeld de Asus Prime. Ik heb er 2 stuks gehad en beiden met veel backlightbleeding terwijl ik 3 Ipads gehad heb met totaal niks aan mankementen.
Wel heb ik dan afgelopen week mijn Ipad 3 16GB 4G omgeruild voor een Ipad 3 64GB Wifi maar dat kwam meer omdat de 64GB nog niet op voorraad was. Voor mij was mobiel internet eigenlijk veel minder belangrijk dan veel opslagruimte maar bij beiden zijn de schermen prima zonder backlightbleeding of dode pixels.
En tja ach het hele gebeuren van ietwat dikker en zwaarder en die z.n. "hitte" moet ik gewoon om lachen want ik merk er totaal niks van. Eigenlijk vind ik elk tablet gewoon zwaar worden wanneer je het lang in de hand houd dus die paar gram maakt voor mij geen verschil.
Al met al was ik zeker niet ontevreden met de Ipad 2 die ik voorheen gehad heb maar ik bleef toch die lagere resolutie een minpuntje vinden. Niet dat er niet mee te werken viel maar naast een Android tablet met 1280 x 800 viel het toch wel op.
Nu met de Ipad 3 met de hoge resolutie heb ik eigenlijk datgene wat ik wilde en daarbij het gemak van IOS t.o.v. Android. Mij interesseerd gewoon niet al die poeha en extra's van Android en enigste wat ik wil is puur en alleen boekje lezen en simpel en direct met het tablet kunnen werken en daarin is IOS gewoon sterk.