FezzFest schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:39:
Ik heb me vandaag een iPad 2 32GB 3G aangeschaft. Ik heb lang zitten te twijfelen tussen de new iPad en de iPad 2. De hitte, het extra gewicht, de iets mindere batterijduur en de meerprijs (€100 verschil) deden mij toch voor de iPad 2 kiezen. In de winkel heb ik het retinadisplay gezien en dat is natuurlijk zeer knap, maar ik heb het gevoel dat de overige hardware van de new iPad nog niet klaar is om zo'n display aan te drijven (denk maar aan de joekel van een batterij). Neen, deze keer heb ik voor bewezen technologie gekozen en dat is mijn inziens de iPad 2.
De overige hardware van de Ipad 3 is wel degelijk klaar voor het retina scherm want het gpu gedeelte van de cpu is volledig aangepast hierop. Daarbij is er een groter accupack in gezet en dus ook aangepast voor het retina scherm dus in die zin klopt het niet wat je schrijft.
Dan wat betreft die hitte is puur een mediahype want ik denk als er niks van geschreven was dat velen het geeneens opgemerkt hadden. Misschien dat er mensen bij waren die het opgevallen was dat ie iets warmer is dan de Ipad 2 maar echt geen hitte zoals men schrijft.
Daarbij word er nergens gerept erover dat de gpu 2 x zo sterk is als die van de Ipad 2 en logisch toch dat hiermee warmteontwikkeling gepaard gaat. Het is simpelweg zo dat de Ipad 2 niet die grafische kracht heeft en daardoor minder warm word maar het is geen constructiefout.
Andere kwestie is gewoon of het je dat extra geld waard is wanneer je gaat bekijken wat je daadwerkelijk met de Ipad gaat doen. Vooral daar ligt de kwestie in en niet erin of de Ipad 3 het waard zou zijn en die extra 100 euro meer lonend is.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het dat extra geld wel degelijk lonend vind en alleen al om de scherpte van het scherm, plus dat ik wel degelijk die extra grafische kracht merk bij verschillende toepassingen. Kortom vind ik de Ipad 3 wel degelijk een hele voorruitgang op verschillende fronten, maar als hoofdpunt het scherm.
Laten we wel wezen dat de Apple bij de Ipad 2 meer steekjes heeft laten vallen door o.a. de waardeloze camera's, en dan nog erbij dat de schermresolutie ook al lang achterhaald was door vele Android tablets. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de Ipad 2 slecht is maar wel wil aangeven dat de Ipad 3 wel degelijk een hele voorruitgang is t.o.v. de Ipad 2.