Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:13
Zhadum schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:27:
Ik wilde graag de app voor de The Daily Show (Jon Stewart) downloaden kennelijk is het regio verbonden (gok ik).

Wisselen van de itunes winkel werkt niet. Je moet een creditcard hebben die geregistreerd staat in VS.

Zijn er andere manieren om deze app alsnog geïnstalleerd te krijgen?
Als Apple het installeren niet toestaat is alleen jailbreaken een optie...
Anders moet je zoeken naar iemand met een amerikaanse CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekbaars schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:30:
[...]

Uit de test kwam 5 graden warmer dan de iPad2 terwijl er "vol gas" werd gegeven. Dat noem ik geen pak warmer en zeker geen hitteprobleem.
Waarom willen diverse tweakers hier de iPad3 zo graag die "problemen" aanpraten, alleen afgaande op media berichten en een test onder uiterste omstandigheden.
Vele gebruikers geven aan dat in de praktijk niets of amper wat van dat "warmteprobleem" te merken is.
Blijkbaar is een test de waarheid en gebruikers bevindingen onzin.
Omdat Apple nooit een perfect apparaat kan maken. Andere apparaten worden warmer bij normaal gebruik (ipv full load), hebben een externe GPS-dongle nodig omdat de interne niet werkt, hebben constant lag.
Maar dat is helemaal niet erg, want dat is naar verwachting blijkbaar.

Apple moet gewoon iets magisch maken dat tegen alle natuurwetten heen moet gaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 12:37

jasjenl

Liab A Tymo

Touchdomex schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:19:
[...]

Ben je niet zelf geladen? Of voel je echt het lekken?
Ik voel echt zo'n tintelend gevoel als ik over de achterkant van de iPad veeg en het is weg als ik de stekker omdraai. Ik zal het eens vergelijken met een aantal iPad 1 modellen op mijn werk, wellicht is het 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

niekbaars schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:30:
[...]

Uit de test kwam 5 graden warmer dan de iPad2 terwijl er "vol gas" werd gegeven. Dat noem ik geen pak warmer
Dat is op 20 graden toch al snel 25% warmer :p het is maar hoe je het definieert en wat je zelf ervaart. Iedereen is anders toch? En dat mag.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:27:
Wisselen van de itunes winkel werkt niet. Je moet een creditcard hebben die geregistreerd staat in VS.
Zijn er andere manieren om deze app alsnog geïnstalleerd te krijgen?
Je hoeft geen creditcard te verbinden maar je hebt wel een bestaand Amerikaans adres nodig. Je kunt het beste een adres kiezen in Delaware, daar hebben ze geen salestax. Als je later een keer een Amerikaanse app wilt kopen mbv een Amerikaanse giftcard dan betaal je minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:33:
[...]

Dat is op 20 graden toch al snel 25% warmer :p het is maar hoe je het definieert en wat je zelf ervaart. Iedereen is anders toch? En dat mag.
De Celsius-schaal begint niet bij 20 graden hoor, maar bij -273.15 (ongeveer).

Dus dan is het nog geen 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Tintelend gevoel aan de case als je hem aan het opladen bent is 100% normaal. Staat ergens in Apple's knowledge base beschreven.

Is dus ook met andere tablets/telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

jasjenl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:16:
Hebben meer mensen ervaren dat als je de iPad aan de oplader hangt er, afhankelijk van hoe de oplader in het stopcontact gestoken wordt, spanning op de behuizing voelbaar wordt? Dit zelfde verschijnsel had ik ook al 'last' van met mijn vorige tablet (Asus TF), ik had niet verwacht dat dit met een iPad ook het geval zou zijn.
Aarde, de lader is namelijk niet geaard.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

fynrd1 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:15:
[...]

Aarde, de lader is namelijk niet geaard.
Dus is normaal en niks om me zorgen over te maken?
<edit> Had de reactie van Xeanor hierboven gemist ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jasjenl op 17-04-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
kmf schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:37:
[...]

Omdat Apple nooit een perfect apparaat kan maken. Andere apparaten worden warmer bij normaal gebruik (ipv full load), hebben een externe GPS-dongle nodig omdat de interne niet werkt, hebben constant lag.
Maar dat is helemaal niet erg, want dat is naar verwachting blijkbaar.

Apple moet gewoon iets magisch maken dat tegen alle natuurwetten heen moet gaan.
~Zucht ~

Dit is iets dat op 9GAG kan eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59
Mijn zoontje zit ook af en toe op onze ipad en ik wil niet dat hij bij alle applicaties kan. Het standaard locken van applicaties onder algemeen bij instellingen kun je niets mee. Dan zijn de applicaties ook meteen van je schermen af. Ik wil ze beveiligen met een (simpele) code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

jasjenl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:18:
[...]

Dus is normaal en niks om me zorgen over te maken?
<edit> Had de reactie van Xeanor hierboven gemist ;)
Nope, is normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

jongetje schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:02:
Mijn zoontje zit ook af en toe op onze ipad en ik wil niet dat hij bij alle applicaties kan. Het standaard locken van applicaties onder algemeen bij instellingen kun je niets mee. Dan zijn de applicaties ook meteen van je schermen af. Ik wil ze beveiligen met een (simpele) code.
Met een jailbreak kan het wel. Kan je elke app blockeren die je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
fynrd1 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:06:
[...]

Met een jailbreak kan het wel. Kan je elke app blockeren die je maar wilt.
Zonder de jailbraik kan ik ook niet direkt op een idee komen.
Ik weet wel dat er apps zijn voor informatie veilig te plaatsen.
Mogelijks kan je hier ook apps in een map zetten en beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Is er een manier hoe ik op een iPad kan downloaden ?

I.t.t downloaden streamt het de meeste bestanden. (graag zonder jailbreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Op http://www.staples.nl/apple-new-ipad zie ik prijzen die veel lager zijn dan de normale prijzen die ik tegenkom.

Ten eerste, mag een winkelier zelf prijzen bepalen als het om Apple producten gaat? Een paar euro minder dan de concurrent zal wellicht geen probleem zijn, maar dit scheelt echt een hoop.

De inkoopprijs van een iPad zal niet veel lager zijn dan de prijzen waar ze nu voor worden verkocht, veel marge zullen ze dan ook niet behalen, of ze moeten heel veel verkopen.

Ik zie bijv. de nieuwe iPad met 16GB Wifi voor 399 euro.

http://www.staples.nl/pcs...-wifi-16gb-md328-wit?r=bf

En nee, dat is niet de iPad 2. Er staat duidelijk bij 'New iPad'.
In de specificaties staat ook een verwijzing naar het Retina Display, dus dat kan niet anders dan om de nieuwe iPad gaan.

Dit scheelt 80 euro. De 64 GB Wifi+4G is 110 euro goedkoper dan de nomale prijs.

Is dit betrouwbaar of kan het straks per ongeluk een ' foutje' zijn geweest op de site als je een bestelling plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Stap'les is dacht ik ook voor bedrijven, dus prijzen ex btw. :)
Nieuwprijzen schelen gewoon heel weinig bij apple producten dus meer dan 1 tientje zal het normaal gesproken niet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

die van staples is EXCLUSIEF BTW.... dus bijna 475 incl.
het staat onder aan de site :
Alle prijzen zijn exclusief BTW

[ Voor 35% gewijzigd door LoneWolf op 17-04-2012 18:54 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:32
Morgen even bellen met die winkel en vragen hoe het zit :)

Persoonlijk vind ik 399 wel heel erg op de prijs van de iPad2 lijken en ik verwacht dan ook dat het een verkeerde prijsvermelding is.

Zonder BTW idd, had niet verwacht dat iemand daar overheen zou kijken :P

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 17-04-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
warcow schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:53:
Stap'les is dacht ik ook voor bedrijven, dus prijzen ex btw. :)
Nieuwprijzen schelen gewoon heel weinig bij apple producten dus meer dan 1 tientje zal het normaal gesproken niet schelen.
Dat wist ik niet, alleen voor bedrijven. Maar er staat nergens of het exclusief of inclusief BTW is, dat is nogal verwarrend. Stel dat ik als bedrijf veel iPads wil inkopen? Dan moet ik maar weten dat de prijzen ex. BTW zijn omdat dit normaal is?

Bij het afrekenen zie je het inderdaad erbij staan.

[ Voor 4% gewijzigd door McWolf82 op 17-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nou, je kan het artikel in je winkelwagen stoppen op de site en dan geeft'ie aan hij inclusief btw 474,81 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Kan iemand mij vertellen of er al een converter programma is om
HD films te converteren voor de nieuwe Ipad 3?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

McWolf82 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:56:
[...]

Dat wist ik niet, alleen voor bedrijven. Maar er staat nergens of het exclusief of inclusief BTW is, dat is nogal verwarrend. Stel dat ik als bedrijf veel iPads wil inkopen? Dan moet ik maar weten dat de prijzen ex. BTW zijn omdat dit normaal is?

Als bedrijf hoef je geen btw te betalen, het is dus vrij logisch dat een winkel die puur op bedrijven gericht is alleen ex btw prijzen vermeld. Sterker nog, zou alleen maar onhandig zijn als ze dat niet zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Wanneer je voor een bedrijf zaken koopt is het de normaalste zaak van de wereld dat je prijzen ex. btw rekent. Dat moet je niet "maar net weten", dat is gewoon altijd zo.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-04-2012 19:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:52:
Als bedrijf hoef je geen btw te betalen, het is dus vrij logisch dat een winkel die puur op bedrijven gericht is alleen ex btw prijzen vermeld. Sterker nog, zou alleen maar onhandig zijn als ze dat niet zouden doen.
Een bedrijf betaald wel evenzogoed de b.t.w. maar kan die naderhand via de belastingdienst weer terug krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door Roel1966 op 17-04-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
[...]

Ex BTW staat duidelijk onderaan de pagina.
Plus duidelijk in de algemene voorwaarden: De door STAPLES in een folder vermelde prijzen en de in lid 4.2 genoemde prijzen zijn exclusief omzetbelasting af bedrijf van STAPLES in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Roel1966 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:06:
[...]

Een bedrijf betaald wel evenzogoed de b.t.w. maar kan die naderhand via de belastingdienst weer terug krijgen.
Ja, ok :) Maar per saldo betaal je dan dus geen btw. Als ik zakelijk iets koop kijk ik ook altijd alleen naar de ex btw prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb me vandaag een iPad 2 32GB 3G aangeschaft. Ik heb lang zitten te twijfelen tussen de new iPad en de iPad 2. De hitte, het extra gewicht, de iets mindere batterijduur en de meerprijs (€100 verschil) deden mij toch voor de iPad 2 kiezen. In de winkel heb ik het retinadisplay gezien en dat is natuurlijk zeer knap, maar ik heb het gevoel dat de overige hardware van de new iPad nog niet klaar is om zo'n display aan te drijven (denk maar aan de joekel van een batterij). Neen, deze keer heb ik voor bewezen technologie gekozen en dat is mijn inziens de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:02:
Hahaha, dat is de strategie van apple. Zo van: ja, dan koop je lekker maar eentje voor je zoon. Zo kun je ook je mail niet beschermen. Het Apple verdienmodel.
FezzFest schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:39:
Ik heb me vandaag een iPad 2 aangeschaft. <knip> hitte, extra gewicht, mindere batterijduur <knip>
prima keuze! De iPad2 heeft zich bewezen als een geweldig apparaat, je zult geen spijt hebben!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mon0lith schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:45:
Handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:02:
[...]

Hahaha, dat is de strategie van apple. Zo van: ja, dan koop je lekker maar eentje voor je zoon. Zo kun je ook je mail niet beschermen. Het Apple verdienmodel.
Vroeger, 10-20 jaar geleden, was er een tijd dat er 1 televisie in het huis was, evenals 1 desktop computer, 1 huistelefoon en 1 auto. Dat is in het gemiddeld Westers gezin tegenwoordig wel heel anders, dus ik vind het niet meer dan logisch dat Apple in de 21ste eeuw zich niet bezig houdt met "user accounts". Ik zie die feature ook niet in Android, enkel in Windows 8, wat eigenlijk een computer-OS is.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 17-04-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:36:
[...]

Vroeger, 10-20 jaar geleden, was er een tijd dat er 1 televisie in het huis was, evenals 1 desktop computer, 1 huistelefoon en 1 auto. Dat is in het gemiddeld Westers gezin tegenwoordig wel heel anders, dus ik vind het niet meer dan logisch dat Apple in de 21ste eeuw zich niet bezig houdt met "user accounts". Ik zie die feature ook niet in Android, enkel in Windows 8, wat eigenlijk een computer-OS is.
Het gaat om het feite dat ze je de keuze niet aanbieden. Een programmeerklus van 3 uur om dat even in iOS in te bouwen. Maar Apple heeft andere belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kan je niet voor je zoon ook een apple id aanmaken en dan steeds wisselen van id? Of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:57:
Kan je niet voor je zoon ook een apple id aanmaken en dan steeds wisselen van id? Of werkt dat niet?
Ja, dat kan. Maar dan wist ie wel eerst je hele iPad. Erfenis van Steve Jobs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me vandaag een iPad 2 32GB 3G aangeschaft. Ik heb lang zitten te twijfelen tussen de new iPad en de iPad 2. De hitte, het extra gewicht, de iets mindere batterijduur en de meerprijs (€100 verschil) deden mij toch voor de iPad 2 kiezen. In de winkel heb ik het retinadisplay gezien en dat is natuurlijk zeer knap, maar ik heb het gevoel dat de overige hardware van de new iPad nog niet klaar is om zo'n display aan te drijven (denk maar aan de joekel van een batterij). Neen, deze keer heb ik voor bewezen technologie gekozen en dat is mijn inziens de iPad 2.
Grappig, ik had precies het omgekeerde. Hoe mooi de iPad 2 ook is, het is inmiddels toch verouderde hardware van een jaar geleden.

Het oude scherm was toen al een compromis, een Retina scherm werd toen al hard over gespeculeerd. De nieuwe iPad is nu pas echt volwassen geworden. En het verschil in performance valt nu nog wel mee maar over een jaar ga je het zeker merken dat de iPad 2 de nieuwste zware apps niet meer goed kan bijbenen. Wat dat betreft is het veel slimmer om als je het geld kunt missen gelijk voor het nieuwste model te gaan. De nieuwe iPad is grafisch gewoon zoveel meer krachtiger onder de aluminium kap.
En die verhalen over de nieuwe iPad over hitte, gewicht en mindere batterijduur zijn echt flauwekul verhalen. In de praktijk totaal geen problemen. Het knappe is juist dat Apple dezelfde batterijduur heeft weten te bereiken en het is allemaal een stuk rapper en smoother in de bediening geworden met een scherm dat rondjes om alles en iedereen loopt.

De nieuwe iPad is de nieuwe benchmark, de iPad 2 is dat van een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:57:
Dan krijg je apps van beide IDs

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:02:
[...]

Grappig, ik had precies het omgekeerde. Hoe mooi de iPad 2 ook is, het is inmiddels toch verouderde hardware van een jaar geleden.

Het oude scherm was toen al een compromis, een Retina scherm werd toen al hard over gespeculeerd. De nieuwe iPad is nu pas echt volwassen geworden. En het verschil in performance valt nu nog wel mee maar over een jaar ga je het zeker merken dat de iPad 2 de nieuwste zware apps niet meer goed kan bijbenen. Wat dat betreft is het veel slimmer om als je het geld kunt missen gelijk voor het nieuwste model te gaan. De nieuwe iPad is grafisch gewoon zoveel meer krachtiger onder de aluminium kap.
En die verhalen over de nieuwe iPad over hitte, gewicht en mindere batterijduur zijn echt flauwekul verhalen. In de praktijk totaal geen problemen. Het knappe is juist dat Apple dezelfde batterijduur heeft weten te bereiken en het is allemaal een stuk rapper en smoother in de bediening geworden met een scherm dat rondjes om alles en iedereen loopt.

Kun jij mij uitleggen waarom de benchmarks nu laten zien dat de performance tussen de iPad2 en iPad3 nu vrijwel gelijk is en je daar over een jaar iets van gaat merken? Wordt de iPad 2 dan langzamer de komende 12maanden of zo?

Afbeeldingslocatie: http://www.ipad3buy.net/wp-content/uploads/2012/03/New-iPad-3-Benchmarks.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
De overige hardware van de Ipad 3 is wel degelijk klaar voor het retina scherm want het gpu gedeelte van de cpu is volledig aangepast hierop. Daarbij is er een groter accupack in gezet en dus ook aangepast voor het retina scherm dus in die zin klopt het niet wat je schrijft.

Dan wat betreft die hitte is puur een mediahype want ik denk als er niks van geschreven was dat velen het geeneens opgemerkt hadden. Misschien dat er mensen bij waren die het opgevallen was dat ie iets warmer is dan de Ipad 2 maar echt geen hitte zoals men schrijft.

Daarbij word er nergens gerept erover dat de gpu 2 x zo sterk is als die van de Ipad 2 en logisch toch dat hiermee warmteontwikkeling gepaard gaat. Het is simpelweg zo dat de Ipad 2 niet die grafische kracht heeft en daardoor minder warm word maar het is geen constructiefout.

Andere kwestie is gewoon of het je dat extra geld waard is wanneer je gaat bekijken wat je daadwerkelijk met de Ipad gaat doen. Vooral daar ligt de kwestie in en niet erin of de Ipad 3 het waard zou zijn en die extra 100 euro meer lonend is.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het dat extra geld wel degelijk lonend vind en alleen al om de scherpte van het scherm, plus dat ik wel degelijk die extra grafische kracht merk bij verschillende toepassingen. Kortom vind ik de Ipad 3 wel degelijk een hele voorruitgang op verschillende fronten, maar als hoofdpunt het scherm.

Laten we wel wezen dat de Apple bij de Ipad 2 meer steekjes heeft laten vallen door o.a. de waardeloze camera's, en dan nog erbij dat de schermresolutie ook al lang achterhaald was door vele Android tablets. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat de Ipad 2 slecht is maar wel wil aangeven dat de Ipad 3 wel degelijk een hele voorruitgang is t.o.v. de Ipad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Laatst online: 13-07 17:24
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:02:
[...]

Wat een onzin post. De iPad 2 is net zo snel in praktijk ivm. de nieuwe iPad. Als jij niet veel doet lezen, boeken of tijdschriften op je iPad waarin je echt de resolutie ziet het verschil, zou ik ook voor de iPad 2 gaan i.p.v. de nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor die paar tientjes zou ik echt niet het model van een jaar oud willen hebben. Een tablet is sowieso al een onnodig luxe-ding, dus probeer er dan niet een rationale beslissing aan te hangen om een paar euro te bezuinigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:07:
[...]

Kun jij mij uitleggen waarom de benchmarks nu laten zien dat de performance tussen de iPad2 en iPad3 nu vrijwel gelijk is en je daar over een jaar iets van gaat merken? Wordt de iPad 2 dan langzamer de komende 12maanden of zo?

[afbeelding]
Apple zorgt ervoor dat bij elke major iOS update de vorige generatie devices een stuk trager wordt. Dus als ergens in september een nieuwe versie van iOS uitkomt zal de iPad 2 een flink stuk trager worden, maar blijft de iPad 3 gewoon even snel. Puur om de verkoop van nieuwe iPads te bevorderen. Enorm slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En enorm niet waar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
monnick schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:57:
[...]

Apple zorgt ervoor dat bij elke major iOS update de vorige generatie devices een stuk trager wordt. Dus als ergens in september een nieuwe versie van iOS uitkomt zal de iPad 2 een flink stuk trager worden, maar blijft de iPad 3 gewoon even snel. Puur om de verkoop van nieuwe iPads te bevorderen. Enorm slim :)
IOS 5.1 is net zo snel als IOS 4 op mijn iPad 1 die ik nog heb. Je praat bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Raymond schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:50:
Voor die paar tientjes zou ik echt niet het model van een jaar oud willen hebben. Een tablet is sowieso al een onnodig luxe-ding, dus probeer er dan niet een rationale beslissing aan te hangen om een paar euro te bezuinigen :P
Zoveel nieuws zit er voor veel mensen niet in de nieuwe iPad en snap ik de mensen heus wel die nog voor de 2 gaan.

Ik som op:

Beter scherm
Betere grafische chip/kaart
Betere camera

Thats it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-10 20:35
Staat die donkergrijze smart cover een beetje op een zwarte iPad? Die kleurtjes zijn me iets te hip. Het liefst zou ik gewoon een zwarte hebben, maar ik wil geen leer. Op eBay zie ik dat er wel namaak is in zwart, maar ik vrees voor de kwaliteit.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
En dat voor acht tientjes, dus ik snap niet dat mensen nog voor de 2 gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Z-Dragon schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:06:
Staat die donkergrijze smart cover een beetje op een zwarte iPad? Die kleurtjes zijn me iets te hip. Het liefst zou ik gewoon een zwarte hebben, maar ik wil geen leer. Op eBay zie ik dat er wel namaak is in zwart, maar ik vrees voor de kwaliteit.
Koop gewoon de originele zwarte van Apple : http://www.ipadcaseshop.n...-3-smart-cover-zwart.html
Heb hem ook en bevalt perfect.
Edit: is geen leer gewoon kunststof.
Edit: Is dus wel leer maar is zo bewerkt dat het als een stevig kunststof aanvoelt. Kwaliteit is perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door S.Death op 18-04-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Raymond schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:06:
En dat voor acht tientjes, dus ik snap niet dat mensen nog voor de 2 gaan :P
Als je bv een arme student of bouwvakker bent is 80 euro veel geld..en 400 euro voor de iPad 2 is gewoon netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15
Dat je de iPad 3 geen €80 extra waard vindt, prima. Maar als je zo krap bij kas zit dat je die €80 niet op kunt brengen, dan vraag ik me heel hard af of je wel €400 uit moet geven aan een luxeproduct, wat een iPad voor heel veel mensen toch echt is...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
alwaysleft schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:11:
[...]

Als je bv een arme student of bouwvakker bent is 80 euro veel geld..en 400 euro voor de iPad 2 is gewoon netjes
Dan kan je beter die 400 euro in de zak houden, imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:13:
Dat je de iPad 3 geen €80 extra waard vindt, prima. Maar als je zo krap bij kas zit dat je die €80 niet op kunt brengen, dan vraag ik me heel hard af of je wel €400 uit moet geven aan een luxeproduct, wat een iPad voor heel veel mensen toch echt is...
€80 in the pocket voor dezelfde performance, dunner, lichter, koeler, snellere oplaadtijden. Vroegerr was €80 bijna 200 guldens, ik kan nog steeds veel doen met €80 en veel mensen werken er een hele dag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
S.Death schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:09:
[...]

Koop gewoon de originele zwarte van Apple : http://www.ipadcaseshop.n...-3-smart-cover-zwart.html
Origineel van Apple, maar niet te vinden in de Apple Store... :?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Z-Dragon schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:27:
[...]
Origineel van Apple, maar niet te vinden in de Apple Store... :?
Hier staat ie wel tussen : http://www.apple.com/nl/ipad/smart-cover/
Maar hier staat bij dat hij van leer zou zijn. Nou, heb in mijn leven best wel wat leer gezien maar vind het zelf meer aanvoelen en eruitzien als dat Polyurethaan. Zou niet weten waarom je dan de "leren" niet zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:39:
[...]

Het gaat om het feite dat ze je de keuze niet aanbieden. Een programmeerklus van 3 uur om dat even in iOS in te bouwen. Maar Apple heeft andere belangen.
In 3 uren hebben ze de basis concepten nog niet eens uitgewerkt. Denk aan app/gebruikersrechten, volledige rewrite van de multitasking, manieren om van gebruiker te wisselen, voorzieningen voor apps. Sowieso staat het haaks op Apple zijn filosofie om een apparaat nodeloos moeilijker te maken voor beperkte voordelen. En niet te vergeten dat 2 gebruikers ook waarschijnlijk 2x zoveel opslaggeheugen nodig hebben, dus een 16GB wordt dan al beperkt.

Tot nu toe ben ik nog nooit in aanraking gekomen met iemand die er echt een probleem mee had. Vaak gaat het over email die men niet wil delen, begrijpelijk want iedereen heeft ook zijn eigen GSM voor berichten. En voor email is altijd webmail een oplossing. Voor muziek bestaan er smart playlists. Voor browsergeschiedenis bestaan er alternatieve browsers. Voor apps mag je blij zijn dat je met 1 account 5 toestellen mag voorzien van dezelfde app zonder bijbetalen itt. per gebruiker een account en betalen.

En als dat nog te beperkt is, had men maar eerst moeten testen of de specifieke eisen voldoen voor een toestel van 480€ en meer. Dan is er nog altijd een convertible netbook met Windows 7 te koop, echter verwacht voor die voordelen dan ook heel wat minder gebruiksgemak waar een goede tablet voor bekend staat.
S.Death schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:40:
[...]
Hier staat ie wel tussen : http://www.apple.com/nl/ipad/smart-cover/
Maar hier staat bij dat hij van leer zou zijn. Nou, heb in mijn leven best wel wat leer gezien maar vind het zelf meer aanvoelen en eruitzien als dat Polyurethaan. Zou niet weten waarom je dan de "leren" niet zou willen hebben.
Je hebt verschillende bewerkingen op leder voor verschillende resultaten qua textuur, flexibiliteit. Maar maak je geen zorgen, het is geen PU "leder" of andere plastic rommel. Een issue bij de polyurethaan covers, door het totale gebrek aan textuur, is dat je er snel vuil en beschadigingen op ziet, bij de lederen versies is dat beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 18-04-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Phuncz schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:41:
[...]
Je hebt verschillende bewerkingen op leder voor verschillende resultaten qua textuur, flexibiliteit. Maar maak je geen zorgen, het is geen PU "leder" of andere plastic rommel. Een issue bij de polyurethaan covers, door het totale gebrek aan textuur, is dat je er snel vuil en beschadigingen op ziet, bij de lederen versies is dat beter.
Precies wat ik bedoel, ik zou niet weten waarom je de leren niet zou willen hebben. Het is geen normaal leer maar lekker glad stevig leer. Kwaliteit is perfect. Heb dezelfde in het wit voor mijn vrouw d'r iPad 3.
Dus Z-Dragon koop gewoon die zwarte en je zult er blij mee zijn denk ik, voor de Apple kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Geen leer is een andere afweging; ik ben simpelweg opzoek naar de beste kwaliteit kunststof smart cover in het zwart.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Z-Dragon schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:58:
Geen leer is een andere afweging; ik ben simpelweg opzoek naar de beste kwaliteit kunststof smart cover in het zwart.
Oke, succes met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen maar je kan ipv de achterhaalde YouTube iPad app de m.youtube.com site gebruiken voor youtube links als je de app uitschakelt in de restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:53
S.Death schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:09:
[...]

Edit: Is dus wel leer maar is zo bewerkt dat het als een stevig kunststof aanvoelt. Kwaliteit is perfect.
Advies: koop daar niet. Ze staan bekend om nepproducten dus dat de smart cover geen origineel zou zijn heb je een grote kans op. O.a. Voorgekomen met neppe 'vapor bumpers' voor iPhone.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 18-04-2012 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 16:03
Weet iemand wat de beste webbrowser is voor de nieuwe ipad om maximaal gebruik te maken van resolutie.. Aangezien safari naar mijn idee de filmpjes downgrade in resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ja hier, betaald en gratis:

http://www.isoftcoupon.co...-ray-movies-on-ipad-3.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik weet niet of dit de juiste plek ik maar gezien hier de meeste Ipad gebruikers zitten...
Wat is momenteel een reele prijs voor een gebruikte Ipad2 32GB wifi en 3G (simlock vrij) wanneer deze in goede staat is?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 21:27
Ik heb hier thuis een NAS staan, waarvan ik films/series wil streamen op mijn Ipad 2. Liefst natuurlijk zonder tussenkomst van laptop.

Wat gebruiken jullie hiervoor, en werkt dit met 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:24:
[...]

€80 in the pocket voor dezelfde performance, dunner, lichter, koeler, snellere oplaadtijden. Vroegerr was €80 bijna 200 guldens, ik kan nog steeds veel doen met €80 en veel mensen werken er een hele dag voor.
Dat is toch precies wat ik in de eerste zin zeg :? Of wou je gewoon even wat zeggen, zonder iets toe te voegen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nowa schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:39:
Ik weet niet of dit de juiste plek ik maar gezien hier de meeste Ipad gebruikers zitten...
Wat is momenteel een reele prijs voor een gebruikte Ipad2 32GB wifi en 3G (simlock vrij) wanneer deze in goede staat is?
Even zoeken wat men in de V&A vraagt, extra check kun je doen op Marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:53
acidd91 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:15:
Ik heb hier thuis een NAS staan, waarvan ik films/series wil streamen op mijn Ipad 2. Liefst natuurlijk zonder tussenkomst van laptop.

airplayer oid was afgelopen week nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En hier is hij dan weer, onze David 'troll' Gilmour :) Kan het zijn dat je gewoon van je ouders geen iPad 3 mag kopen en daarom steeds gefrustreerd zit te antwoorden? Je hebt nu reeds 100x geschreven dat je de 2 over de 3 verkiest omdat "dezelfde performance, dunner, lichter, koeler, snellere oplaadtijden", is het nog niet genoeg dan? Iedereen is je ongewenste commentaar beu, we kennen je standpunt, laat het nu even rusten en stop met dat iPad 3 gebash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 22:09
acidd91 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:15:

Ik krijg het niet echt voorelkaar; ik heb een synology met sickbeard. Sowieso moet ik handmatig de dlna indexering aanzwengelen anders zie ik geen nieuwe eps, maar dat terzijde.

Als ik een mkv wil streamen via samba naar de player op de ipad dan krijg ik stilstaand/schokkerig beeld. Via dlna gaat het soepeler, maar nog steeds met opvallende haperingen. Ik heb een hele zooi players geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem. Enige wat werkt is een server app op de mac die de stream vanaf de syno transcoded, maar ik wil niet speciaal een computer aan hoeven te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met goodplayer OplayerHD kan ik 720P mkv prima afspelen (wel dualcore encoding aanzetten in settings), maar dan moet ik de mkv wel op de iPad hebben gezet. over the air gaat niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor wie voordeel het retina scherm van de nieuwe iPad nog niet snapt: Zet eens een iPad 2 en de nieuwe naast elkaar, en open de Tweakers.net homepage in portrait stand.

De nieuws headlines van de 2 zijn zo veel slechter te lezen (want slechts een paar pixels groot) zodat je vanzelf al gaat zitten in- en uitzoomen en dus veel meer moet scrollen.

Bij de nieuwe iPad heb ik de neiging niet eens om in te zoomen, het is zo gewoon prima te lezen. Daardoor surft het een stuk sneller omdat je niet continu aan het pannen & zoomen bent (ondanks dat dat natuurlijk erg makkelijk werkt op een iPad). Na een tijdje merk je het niet meer zo op maar als je dan terug gaat naar de oude resolutie dan is het moeilijk voor te stellen hoe je daar normaal mee hebt kunnen werken.

Ik heb er totaal geen spijt van, ik heb mijn iPad 1 voor maar 200 euro weggedaan en het kostte dus 279 er bij voor een gelijkwaardig model voor het scherm en een paar andere kleine verbeteringen (+100 euro voor de extra 16GB die ik vroeger niet had) maar ik heb er totaal geen spijt van. De extra snelheid boeit me totaal niet, camera's, smart covers ook niet, maar dat scherm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Het begint bijna aandoenlijk te worden hoe jij voor jezelf en andere iPad 2 kopers je aankoop goed blijft praten. Als jij blij bent met je iPad 2, prima, maar er zijn teveel mensen die voor 80 euro graag een aanzienlijk betere iPad hebben.

Bovendien slaan je argumenten echt als een tang op een varken, want het ding is niet waarneembaar dikker (0.6mm), niet voelbaar zwaarder (scheelt 10% ofzo), en hij wordt bij normaal gebruik niet noemenswaardig warmer. En trager? Kom op zeg. Leg daar nog het veel scherpere display bij en dan is die 80 euro ineens een lachertje.

Maar goed, blijf zo vooral zo doorgaan met je iPad 2 propaganda, want het is best amusant :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:23:
[...]

Het begint bijna aandoenlijk te worden hoe jij voor jezelf en andere iPad 2 kopers je aankoop goed blijft praten. Als jij blij bent met je iPad 2, prima, maar er zijn teveel mensen die voor 80 euro graag een aanzienlijk betere iPad hebben.

Bovendien slaan je argumenten echt als een tang op een varken, want het ding is niet waarneembaar dikker (0.6mm), niet voelbaar zwaarder (scheelt 10% ofzo), en hij wordt bij normaal gebruik niet noemenswaardig warmer. En trager? Kom op zeg. Leg daar nog het veel scherpere display bij en dan is die 80 euro ineens een lachertje.

Maar goed, blijf zo vooral zo doorgaan met je iPad 2 propaganda, want het is best amusant :)
Hij heeft gewoon een punt. Ik heb hier de iPad 2 en 3 naast elkaar gehad. Als het voor hem die 80 euro niet waard is, is het toch prima. Jammer dat iedereen zich weer gelijk aangevallen voelt. Als ik nu in de markt zou zijn voor een iPad zou ik ook voor de 2 gaan. En die keuze zegt niets over mijn inkomen, maar is gewoon de voor en nadelen netjes op rij gezet en een afweging gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-04-2012 13:28 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:27:
[...]

Hij heeft gewoon een punt. Ik heb hier de iPad 2 en 3 naast elkaar gehad. Als het voor hem die 80 euro niet waard is, is het toch prima. Jammer dat iedereen zich weer gelijk aangevallen voelt. Als ik nu in de markt zou zijn voor een iPad zou ik ook voor de 2 gaan. En die keuze zegt niets over mijn inkomen, maar is gewoon de voor en nadelen netjes op rij gezet en een afweging gemaakt.
Natuurlijk is dat prima, maar hij geeft precies hetzelfde al heel vaak aan. Met argumenten die gewoon niet als dusdanig worden ervaren door iPad 3 gebruikers (mij inclusief), alleen wil hij daar dus niet aan (en het zijn dus niet de nadelen die hij steeds benoemt). Dus gebruikers van de iPad 3, merken niks van het iets dikker zijn, het iets warmer worden (echt een non-issue), het zogenaamd langzamer zijn... dit laatste is gewoon een herhaling van wat Tweakers.net probeerde te hinten, maar alleen slaat op iPhoto, wat eerder een bug is dan dat het ook maar iets te maken heeft met de snelheid van de 3. Als je ermee werkt, merk je dat het gewoon net zo snel is, niet tot nauwelijks warm wordt en prettiger leest vanwege de scherpte. Vooral dit laatste is bij boeken en comics geweldig, alleen valt het pas echt op bij langer gebruik en al helemaal als je de 2 en 3 naast elkaar legt.

Verder wordt hier moeilijk gedaan over 80 Euro, terwijl je er net 400 voor hebt neergeteld. 80 Euro was 200 guldens, 400 was wat... 900!? Met 80 Euro in de pocket kan ik 1x boodschappen doen, nou wat een verschil... ik gebruik de iPad een paar jaar! Dan vind ik dat scherm die 80 Euro meer dan waard en als ik daar moeilijk over moet doen, zou ik helemaal geen iPad hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:27:
[...]

+1. Ik vind het wel aandoenlijk dat sommige mensen feiten proberen te minimaliseren...

Ach zolang iedereen maar tevreden is, zij het met een iPad 1, een iPad 2 een new iPad of een Androidtablet >:).

* FezzFest blijft even blij met zijn nieuwe iPad 2.

[ Voor 5% gewijzigd door FezzFest op 18-04-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Exirion schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:23:
[...]

het ding is niet waarneembaar dikker (0.6mm), niet voelbaar zwaarder (scheelt 10% ofzo), en hij wordt bij normaal gebruik niet noemenswaardig warmer. En trager?
Iedereen zijn mening toch?

Overigens heb ik gisteravond mijn nieuwe ipad vergeleken met de ipad2 die ik heb. Niet om jouw post onderuit e halen hoor, maar de extra dikte is wel voelbaar, althans voor mij. Maar, niet storend natuurlijk want waar hebben we het over. Als ik twee weken met de nieuwe iPad werk en de iPad2 niet meer aanraak, merk ik het echt niet meer.

Het extra gewicht merkte ik echter wel erg goed. Gedurende de avond steeds even de iPad erbij gepakt zoals ik zovaak met de iPad2 deed, en elke keer dacht ik gelijk van 'oh ja, zwaarder'. Naar mijn idee gaat de gewenningsperiode hiervan wat langer zijn, maar ook dat komt wel weer goed.

Ze wegen voor wat mij betreft niet op tegen de voordelen, en dan vooral het scherm. Leg hem naast een iPad2 en je ziet het gelijk: scherper, diepere kleuren en minder 'gelig'/grauw (kan het niet goed uitleggen, webpagina's leken witter). Gelijk wat foto's erop gezet, waar ik die eerder resizede voor de iPad2 nu in volle glorie en wat ziet dat er gaaf uit, vooral ook als je gaat inzoomen.

Extra warmte heb ik niets van gemerkt. Tot zover mijn eerste ervaringen :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
vgroenewold schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:49:
[...]

Natuurlijk is dat prima, maar hij geeft precies hetzelfde al heel vaak aan. Met argumenten die gewoon niet als dusdanig worden ervaren door iPad 3 gebruikers (mij inclusief), alleen wil hij daar dus niet aan (en het zijn dus niet de nadelen die hij steeds benoemt). Dus gebruikers van de iPad 3, merken niks van het iets dikker zijn, het iets warmer worden (echt een non-issue), het zogenaamd langzamer zijn... dit laatste is gewoon een herhaling van wat Tweakers.net probeerde te hinten, maar alleen slaat op iPhoto, wat eerder een bug is dan dat het ook maar iets te maken heeft met de snelheid van de 3. Als je ermee werkt, merk je dat het gewoon net zo snel is, niet tot nauwelijks warm wordt en prettiger leest vanwege de scherpte. Vooral dit laatste is bij boeken en comics geweldig, alleen valt het pas echt op bij langer gebruik en al helemaal als je de 2 en 3 naast elkaar legt.

Verder wordt hier moeilijk gedaan over 80 Euro, terwijl je er net 400 voor hebt neergeteld. 80 Euro was 200 guldens, 400 was wat... 900!? Met 80 Euro in de pocket kan ik 1x boodschappen doen, nou wat een verschil... ik gebruik de iPad een paar jaar! Dan vind ik dat scherm die 80 Euro meer dan waard en als ik daar moeilijk over moet doen, zou ik helemaal geen iPad hebben gekocht.
Wat hij letterlijk zegt is: "dezelfde performance, dunner, lichter, koeler, snellere oplaadtijden en een verschil van 80 euro". Dit is een vergelijking tussen de iPad 2 en de nieuwe iPad. Er staat niets wat niet waar is en het maakt voor hem het verschil. Tuurlijk is het scherm van de nieuwe iPad mooier. Dat zal ook niemand ontkennen. Mijn punt is: laat iedereen gewoon lekker zelf kiezen. De nieuwe iPad is ook geen slechte keuze.

En terugrekenen naar de gulden kan inmiddels echt niet meer. We hebben ook nooit fl 4,40 voor een liter benzine betaald ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik denk dat er teveel dingen door mekaar gehaald worden en het niet terrecht is om te schrijven dat een Ipad 3 vanwege z.n. mankementen geen 80 euro meer waard is. Het springende punt is en blijft dat het een persoonlijke keuze blijft en hetgene wat je met je Ipad wilt gaan doen.

Kijk als iemand alleen af en toe wat wil surfen, mailtje lezen, heel af en toe een filmpje wil kijken op de Ipad kan je je de voordelen van de Ipad 3 wel afvragen. Daarentegen wanneer je veel boeken en strips leest zoals eerder geschreven dan is een Ipad 3 gewoon een must en die 80 euro dubbel en dik waard.

Maar nogmaals heeft het geen zin om een Ipad 3 af te kraken omdat ie 80 euro duurder is en die 80 euro niet waard zou zijn. Andersom respecteer ik net zo goed wanneer mensen de keuze maken voor een Ipad 2 maar dus niet omdat de Ipad 3 slechter of gelijk zou zijn.

En nog een toevoeging namelijk ik snap de hele issue niet van die warmteontwikkeling, waarvan ik geen last heb bij mijn nieuwe Ipad 3. Vele mensen die zuinig op hun Ipad zijn kopen vanzelf al een case en mij maakt niemand wijs dat je dan nog uberhaupt iets van warmte kan voelen van de Ipad.

[ Voor 14% gewijzigd door Roel1966 op 18-04-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:10:
[...]

Wat hij letterlijk zegt is: "dezelfde performance, dunner, lichter, koeler, snellere oplaadtijden en een verschil van 80 euro". Dit is een vergelijking tussen de iPad 2 en de nieuwe iPad. Er staat niets wat niet waar is en het maakt voor hem het verschil. Tuurlijk is het scherm van de nieuwe iPad mooier. Dat zal ook niemand ontkennen. Mijn punt is: laat iedereen gewoon lekker zelf kiezen. De nieuwe iPad is ook geen slechte keuze.
Snellere oplaadtijden klopt, dunner, lichter en koeler ook alleen zijn dat punten op papier. Dat is wat ik bedoelde, dat het voor hem een punt is is mooi, mag allemaal, maar wat wij als gebruikers willen aangeven is dat het niet meer is dan punten op papier, het zijn niet de nadelen die we ervaren in gewoon gebruik en dus zou dat jammer zijn als dat voor hem de overweging is om 80 Euro minder uit te geven. Daarnaast mag hij het allemaal best vinden, maar zoals ik al zei... dat hoeft niet, zonder verder in te gaan op onze argumentatie, zo vaak.

Overigens is een keuze voor de iPad 2 1 die ik mij prima kan voorstellen, maar niet op basis van al die punten. Je kan je voor die 80 Euro zwaar afvragen of het dan niet veel logischer is een 2e hands aan te schaffen.
En terugrekenen naar de gulden kan inmiddels echt niet meer. We hebben ook nooit fl 4,40 voor een liter benzine betaald ;)
Ik reageerde op DavidGilmour.

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 18-04-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

vgroenewold schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:49:
[...]

Tsja, ieder persoon moet voor zichzelf bepalen of 80 euro een meerwaarde heeft tov de iPad 2. Dat voor jou 80 euro peanuts is hoeft niet gelijk automatisch te betekenen dat het voor een ander ook zo is. Dan zal er ws wel een reactie volgen 'koop dan geen iPad" maar ieder zijn keus. Soit

:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
deadsy33 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:09:
[...]

Tsja, ieder persoon moet voor zichzelf bepalen of 80 euro een meerwaarde heeft tov de iPad 2. Dat voor jou 80 euro peanuts is hoeft niet gelijk automatisch te betekenen dat het voor een ander ook zo is. Dan zal er ws wel een reactie volgen 'koop dan geen iPad" maar ieder zijn keus. Soit

:)
Natuurlijk, dat is mijn mening dus ook, meer niet. Waar ik over discussieer is dat wanneer je dat koppelt aan relatieve non-issues (ook weer mijn mening) dat ik het dan niet zo begrijp. Maar laten we het houden op een verschil van mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:08:
De nieuws headlines van de [iPad] 2 zijn zo veel slechter te lezen (want slechts een paar pixels groot) zodat je vanzelf al gaat zitten in- en uitzoomen en dus veel meer moet scrollen.

Bij de nieuwe iPad heb ik de neiging niet eens om in te zoomen, het is zo gewoon prima te lezen. Daardoor surft het een stuk sneller omdat je niet continu aan het pannen & zoomen bent (ondanks dat dat natuurlijk erg makkelijk werkt op een iPad). Na een tijdje merk je het niet meer zo op maar als je dan terug gaat naar de oude resolutie dan is het moeilijk voor te stellen hoe je daar normaal mee hebt kunnen werken.
Nu je het zegt, dat viel me laatst ook op toen ik erover nadacht: ik zoom zeer zelden nog in op websites om het te kunnen lezen. Als ik al inzoom, is het omdat één of andere verknoeide pagina layout door reclame verneukt wordt en de tekst in een smalle strook weergeeft. Weer een principe dat ik altijd appreciër, als technologie het gemak bevordert.

Over de snelheid: de iPad 3de generatie heeft dubbel zoveel werkgeheugen, wat op zich niet veel betekent, tenzij je enkel naar specs kijkt. Wat ik wel merk is dat bij de zware games er nog wel eens eventjes stutter verscheen bij het wisselen van scenes bij de iPad 2, iets wat ik nu niet meer heb. De iPad 2 was niet traag ofzo, maar de iPad 3de generatie is zeker niet trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Iedereen zal zijn eigen keuze toch verdedigen, als sommige trolls dan blij zijn met hun iPad 2 en niet willen inzien dat wij blij zijn met onze iPad 3 is het misschien handiger om het te negeren? ;)
Phuncz schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:02:
[...]

Nu je het zegt, dat viel me laatst ook op toen ik erover nadacht: ik zoom zeer zelden nog in op websites om het te kunnen lezen. Als ik al inzoom, is het omdat één of andere verknoeide pagina layout door reclame verneukt wordt en de tekst in een smalle strook weergeeft. Weer een principe dat ik altijd appreciër, als technologie het gemak bevordert.

Over de snelheid: de iPad 3de generatie heeft dubbel zoveel werkgeheugen, wat op zich niet veel betekent, tenzij je enkel naar specs kijkt. Wat ik wel merk is dat bij de zware games er nog wel eens eventjes stutter verscheen bij het wisselen van scenes bij de iPad 2, iets wat ik nu niet meer heb. De iPad 2 was niet traag ofzo, maar de iPad 3de generatie is zeker niet trager.
Dat zie je helemaal fout, die 1 GB ipv 512 MB is een groot verschil, webpagina's herladen niet snel meer, veel apps blijven langer open zonder af te sluiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik zoom met de iPad 2 ook nauwelijk in bij webpaginas. Zurf wel altijd in landscape mode. Prima te doen. EN verder gebruik ik waar het maar kan de app ipv de site. Ook voor tweakers.net HP, zelfs al is dat een iphone only app.

GoT doe ik nog steeds op mijn laptoppie :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er niet gewoon een (new)ipad(3) topic is, al dat gedoe over de 1-2 of 3 en het verdedigen van de keuze.. maakt het lezen er niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Ik snap de discussie ook niet.

Wat wil iemand nou bereiken ermee? Waar wil je iemand van overtuigen?

Wil je dat iemand uiteindelijk zegt "Ja, je hebt gelijk, ik ga mijn 3 inleveren en toch terug naar de 2." ? Waarom zou iemand dat willen? Laat anderen lekker kopen wat ze zelf willen kopen. Als ze er niet blij mee zijn, komen ze zelf wel tot die conclusie. Dat sommigen hier zo oppermachtig kritisch en cool zijn dat ze bij de 2 blijven: have fun.

[ Voor 21% gewijzigd door Xeanor op 18-04-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:28:
Jammer dat er niet gewoon een (new)ipad(3) topic is, al dat gedoe over de 1-2 of 3 en het verdedigen van de keuze.. maakt het lezen er niet leuker op.
Als er behoefte aan is en de moderators het goed vinden dan wil ik wel een apart topic hiervoor opzetten en dan alleen voor de New Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45
Roel1966 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:18:
[...]

Als er behoefte aan is en de moderators het goed vinden dan wil ik wel een apart topic hiervoor opzetten en dan alleen voor de New Ipad.
Muah, liever niet. Algemeen gaat het toch over de iPad zelf en de software, en die is op alle iPad's hetzelfde. Neem aan dat het gezeur tussen de iPad's binnenkort wel over is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 20:01
Ja ben ook blij wanneer het gezeur over is. Dat iedereen toch lekker zijn eigen ding doet. Als je nu tevreden bent over de 2e of de 3e generatie, so be it! Ik heb alle generaties (gehad) en ben gewoon super tevreden met mijn ipad met retina scherm. Wat iemand anders daar nou van vindt zal me echt worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:54:
[...]
. Niet om jouw post onderuit e halen hoor, maar de extra dikte is wel voelbaar, althans voor mij.

Het extra gewicht merkte ik echter wel erg goed.

Ze wegen voor wat mij betreft niet op tegen de voordelen, en dan vooral het scherm.
FezzFest schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:53:
[...]

+1. Ik vind het wel aandoenlijk dat sommige mensen feiten proberen te minimaliseren...
]
Dank, gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43

Turfschipper

Hup NAC

Je moet ook niet vergeten dat er nog heel veel retina specifieke software aan zit te komen.

Ik denk dat dan het verschil tussen een ipad 2 en ''3'' groter wordt. De nieuwe is pas net uit, alles wordt even opgepoetst, maar echt retina grafixs zijn dat natuurlijk nog niet.

Nouja, we zullen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 18-04-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Goed, dit verzandt inderdaad in een soort flame-war (want er wordt niet ingegaan op argumentatie) wat ook weer onzinnig is, laten we terug naar de iPad ervaringen gaan.:)

[ Voor 16% gewijzigd door vgroenewold op 18-04-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar ik betwijfel echt of jullie die extra dikte wel merken. De extra 50 gram kan ik me nog voorstellen, maar die 0,6 mm eigenlijk niet echt.

Ik vraag me af of jullie niet gewoon het getweakte design voelen? De hoeken/rondingen op de iPad 3 zijn namelijk anders dan die op de iPad 2 - het kan net zo goed zijn dat jullie dat voelen, in plaats van die 0,6 mm extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Men voelt waarschijnlijk de dikte niet maar wel de andere tapering zoals je idd. aanhaalt:
Afbeeldingslocatie: http://3gvs4g.org/wp-content/uploads/2012/03/ipad-3-compare-to-ipad-2.jpg

Klein verschil in afronding maar merkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 18-04-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat verhaal over dikte en gewicht snap ik zowiezo niet. Velen zullen, net als ik, de iPad in een dikke case hebben zitten, dus sja, wat valt er dan nog te zeggen over dikte en gewicht.

Ik heb een dikke stevige case van Belkin om mijn iPad2 omdat ik het fijn vind dat hij goed beschermd is. Van het mooie design zie je niks meer, hij is veel dikker en zwaarder, maar zekerheid boven alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 21:15
-SaveMe- schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:32:
Dat verhaal over dikte en gewicht snap ik zowiezo niet. Velen zullen, net als ik, de iPad in een dikke case hebben zitten, dus sja, wat valt er dan nog te zeggen over dikte en gewicht.

Ik heb een dikke stevige case van Belkin om mijn iPad2 omdat ik het fijn vind dat hij goed beschermd is. Van het mooie design zie je niks meer, hij is veel dikker en zwaarder, maar zekerheid boven alles...
Denk juist niet dat de meeste gebruikers de iPad in een dikke case hebben zitten, deel van de Apple gebruikers kopen een iPhone/iPad om het design, en willen er niets omheen. Ikzelf ben er een van, wil niets om mijn iPad heen hebben, anders had ik net zo goed minder geld uit kunnen geven voor een lomp geval. Het enige wat ik bij de iPad wel heb is een Apple smart cover, maar dat is meer om de iPad staande te zetten, verder om zowel de iPad als de iPhone nooit een hoesje en bij normale omgang ook niet nodig, verkoop mijn oude iPhone's en iPad's altijd nog goed op marktplaats zonder krassen, alleen gebruikerssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Mja, zonder hoes een keer laten vallen en dikke pech, met hoes niks aan de hand.
Het design kan mij niet zoveel schelen, gaat mij om het gebruik en functionaliteit. En het is een duur ding (64GB versie) dus daar wil ik wel goed voor zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mooi filmpje, transformer prime versus de new iPad:

YouTube: iPad 3 vs Transformer Prime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10 13:50
Eergisteren naar de Apple Store geweest op het Leidseplein in Amsterdam om een iPad 3 Wit Wifi + 4G 16 GB te kopen. Bleek dat er veel dode pixels waren. Direct de volgende ochtend terug gegaan en netjes een nieuwe gekregen. Deze pas thuis getest en die bleek ook een aantal dode pixels te hebben en veel licht lekkage.

Ik ben diezelfde dag nog terug gegaan heb heb daar een nieuwe iPad gekregen en uiteraard direct ter plaatse getest. Vervolgens versleten wij met de Apple medewerker 7 iPad's waar veel dode pixels in zaten.

Ik had mij er heel erg op verheugd maar zal nu twee weken moeten wachten op een nieuwe batch. Zelf zou ik bijvoorbeeld geen iPad bij Dixons kopen of een iCentre omdat ik horror verhalen hoor dat omruilen na aankoop niet mogelijk blijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://p.twimg.com/AqwgR78CMAEXuK4.jpg

Dus voor alle mensen die bij de Apple Store op het Leidseplein deze week of aankomende week een iPad kopen, controleer je aankoop.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Wow, dat is wel enorm. :o
Pagina: 1 ... 31 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]