Maar dat is dan ook wel weer een voordeel, dat je zelf custom ROM's kunt draaien. Ik zou custom iOS'en ook zeer verwelkomen, met alle opties die ik niet gebruik eruit gehaald, zodat je ook op oudere iOS devices uptodate kunt blijven, zonder veel aan snelheid in te leveren.CyPh schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:17:
[...]
Het wordt sowieso ook nog aangedikt door slechte drivers en trage of geen updates vanuit de fabrikant. Android an sich is top, maar je bent niet alleen van google afhankelijk
Heb zojuist de ipad kunnen omruilen bij de mycom. (had een paar aan elkaar vast geplakte dode pixels)
Prima geholpen en het scherm is nu voor zover ik kan zien helemaal perfect.
Zal de komende dagen wat apps installeren, gaat voor een groot deel gebruikt worden voor pdf's / schoolboeken.
Prima geholpen en het scherm is nu voor zover ik kan zien helemaal perfect.
Zal de komende dagen wat apps installeren, gaat voor een groot deel gebruikt worden voor pdf's / schoolboeken.
Ik heb een paar grote PDF's (gescande pagina's) en ik moet bekennen dat de ingebouwde viewer van dropbox een stuk beter en soepeler werkt dan Adobe reader. Een collega van me heeft iAnnotate gekocht en die schijnt ook goed te werken.
Daarnet een les gevolgd met de iPad en het maken van aantekeningen erop is me niet bevallen. Ik houd het voorlopig wel even bij ouderwets pen en papier
Daarnet een les gevolgd met de iPad en het maken van aantekeningen erop is me niet bevallen. Ik houd het voorlopig wel even bij ouderwets pen en papier
Goodreader is een erg fijne app voor PDF e.d.
@ Phuncz: ik wil er wel verder op in gaan, maar dit is niet het topic daarvoor 
Laten we het er maar op houden dat ik genoeg problemen op heb mogen lossen bij familie, vrienden en collega's die 9 van de 10 keer toch echt bij Apple vandaan kwamen. Je komt de problemen niet zo gauw tegen als je wat chat, surft en mailtjes verstuurt, maar doe je er iets meer mee loop toch al vrij snel tegen domme foutjes aan.
@ CyPh: juist, dat zal zijn waarom niemand ooit jailbreakt, toch?
Er wordt heel snel geroepen dat Android zo lastig is omdat je afhankelijk van de fabrikant beter een AOSP-based ROM kunt installeren. Intussen jailbreakt ook zo'n beetje iedereen z'n iDevice; en niet vanwege de..minder legale? (
) software, maar vanwege de mogelijkheden die je dan krijgt die het OS eigenlijk al had moeten hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het volledig met je eens dat sommige fabrikanten hun aangepaste software meer moeten optimaliseren, maar om nou te zeggen dat alleen Android aan zulke kwaaltjes lijdt?
Ik heb wat dat betreft dan ook nauwelijks merk voorkeuren, dus wellicht kom ik hier wat negatief over. Het zal me eigenlijk allemaal worst wezen of het iOS/Android, Windows/OS X/Ubuntu, Nvidia/AMD, Lada/Lambor..nou ja die laatste misschien niet (
), maar de rest maakt me niet uit. Stuk voor stuk kom ik fouten en irritante dingen tegen en tegelijkertijd ook punten waar ze met kop en schouders boven de rest uit steken. Meneer Cruijf heeft toch echt gelijk met z'n bekende uitspraak 
Enfin, terug on topic!
Heb zojuist even met Calibre gespeeld voor de digitale boeken en dat werkt lekker makkelijk. Ik heb toch een fileserver, dus dat draait voortaan ook permanent daarop. De boeken die ik wil gaan lezen haal ik dan eenvoudig even binnen, hoef ik niet te gaan zitten syncen en niks. Wel vind ik Stanza iets prettiger dan iBooks, maar beiden werken best eenvoudig
Nu eens gaan kijken voor het streamen van muziek en video; dezelfde server draait al PS3 Media Server, maar dat liep niet lekker. Wel mooi de lijst van bestanden, maar geen output; er is wel gewoon een iPad profiel aanwezig, dus ik ga de transcoding settings maar eens in duiken.
Laten we het er maar op houden dat ik genoeg problemen op heb mogen lossen bij familie, vrienden en collega's die 9 van de 10 keer toch echt bij Apple vandaan kwamen. Je komt de problemen niet zo gauw tegen als je wat chat, surft en mailtjes verstuurt, maar doe je er iets meer mee loop toch al vrij snel tegen domme foutjes aan.
@ CyPh: juist, dat zal zijn waarom niemand ooit jailbreakt, toch?
Er wordt heel snel geroepen dat Android zo lastig is omdat je afhankelijk van de fabrikant beter een AOSP-based ROM kunt installeren. Intussen jailbreakt ook zo'n beetje iedereen z'n iDevice; en niet vanwege de..minder legale? (
Ik heb wat dat betreft dan ook nauwelijks merk voorkeuren, dus wellicht kom ik hier wat negatief over. Het zal me eigenlijk allemaal worst wezen of het iOS/Android, Windows/OS X/Ubuntu, Nvidia/AMD, Lada/Lambor..nou ja die laatste misschien niet (
Enfin, terug on topic!
Heb zojuist even met Calibre gespeeld voor de digitale boeken en dat werkt lekker makkelijk. Ik heb toch een fileserver, dus dat draait voortaan ook permanent daarop. De boeken die ik wil gaan lezen haal ik dan eenvoudig even binnen, hoef ik niet te gaan zitten syncen en niks. Wel vind ik Stanza iets prettiger dan iBooks, maar beiden werken best eenvoudig
Nu eens gaan kijken voor het streamen van muziek en video; dezelfde server draait al PS3 Media Server, maar dat liep niet lekker. Wel mooi de lijst van bestanden, maar geen output; er is wel gewoon een iPad profiel aanwezig, dus ik ga de transcoding settings maar eens in duiken.
http://www.sinfuliphone.com/Roamor schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:39:
[...]
Maar dat is dan ook wel weer een voordeel, dat je zelf custom ROM's kunt draaien. Ik zou custom iOS'en ook zeer verwelkomen, met alle opties die ik niet gebruik eruit gehaald, zodat je ook op oudere iOS devices uptodate kunt blijven, zonder veel aan snelheid in te leveren.
Daar zijn custom ROMs te vinden voor iOS voor de oudere toestellen. Custom ROMs kunnen leuk zijn in theorie, vaak heb je te maken met onvolledige hardware support ("oei microfoon, camera, Bluetooth of wireless werkt niet
Het ligt eraan hoeveel Tweaker je bent natuurlijk. Zelf pruts ik niet graag aan mijn telefoon omdat ik er buiten SMS'en, bellen, af en toe surfen en mobile-hotspotten niet veel meer doe. En bereikbaar zijn of zeker zijn dat het ding werkt als je nodig hebt is dan een prioriteit voor mij.
ik ga eerst eens airvideo testen,Tjoekie schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:42:
[...]
Plex werkt met een media server en met een client. De client installeer je op je iPad en de media server op een pc of laptop. In de media server geef je het path op naar je server waar je films e.d. staan. Vervolgens kun je alles dan streamen naar de iPad. Hier kun je alle info wel vinden.
Voor een echt soepele ervaring heb je trouwens wel een goed (stabiel en snel) draadloos netwerk nodig.
unraid heeft hiervoor een plugin
kan ik mn wifi testen, heb dit gedaan maar hoe weet ik of het voldoende is?
Ik heb een vraagje, ik heb vorige week een 1 maand oude ipad 2 overgekocht. Er zit geen bon bij omdat deze uit een abonnement komt. Ik heb inmiddels wel een dode pixel ontdekt, voor vele een reden om te gaan ruilen begrijp ik. Als ik nu de applestore in amsterdam binnenloop, krijg ik dan een nieuwe? Op mijn serienummer zit trouwens volledige garantie tot volgend jaar 9 maart
[ Voor 11% gewijzigd door fynrd1 op 13-04-2012 18:23 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Ja, waarschijnlijk wel.fynrd1 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:09:
Ik heb een vraagje, ik heb vorige week een 1 maand oude ipad 2 overgekocht. Er zit geen bon bij omdat deze uit een abonnement komt. Ik heb inmiddels wel een dode pixel ontdekt, voor vele een reden om te gaan ruilen begrijp ik. Als ik nu de applestore in amsterdam binnenloop, krijg ik dan een nieuwe? Op mijn serienummer zit trouwens volledige garantie tot volgend jaar 9 maart
Kun je de Apple store met ieder defect zomaar inlopen en laten vervangen (voor een refurbished) dan?
Ik heb namelijk een iPhone waar een knop van kapot is. Zit nog tot eind dit jaar (2jaar totaal) garantie op. Kan je dan ook zomaar de apple store inlopen en 'm laten vervangen?
Zolang het niet door eigen toedoen is, is alles mogelijk volgens mij.. ? Tenminste dat begrijp ik uit sommige verhalen..Draakje5 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:42:
[...]
Kun je de Apple store met ieder defect zomaar inlopen en laten vervangen (voor een refurbished) dan?
Ik heb namelijk een iPhone waar een knop van kapot is. Zit nog tot eind dit jaar (2jaar totaal) garantie op. Kan je dan ook zomaar de apple store inlopen en 'm laten vervangen?
Vul je serial nummer in op de Apple site. Als hij daar zegt dat je nog garantie hebt, kun je hem inderdaad gewoon naar de officiele Apple Store. Daar staat volgens mij ook meteen een knopje om een afspraak daarvoor te maken. Hoef je niet te wachten, mocht het daadwerkelijk zo druk zijn. (denk het niet..)
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do
Bijv voor mijn iPad 3rd gen:
Repairs and Service Coverage: Active
Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple's Limited Warranty.
Estimated Expiration Date: March 21, 2013
Dan kan je daar "Set Up a Repair" doen en dan "Make an appointment".
Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple's Limited Warranty.
[ Voor 51% gewijzigd door Xeanor op 13-04-2012 18:54 ]
Nou dan ga ik niet moeilijk doen bij de Tmobile store maar dit weekend even een gezellig uitje naar Amsterdam maken. Ik kijk het even na, thanks.
Heb toch 2 jaar garantie?Volgens onze administratie valt uw product niet onder de eenjarige beperkte garantie van Apple of onder het Apple Care Protection Plan voor hardwarereparaties en service op basis van de geschatte vervaldatum.
[ Voor 46% gewijzigd door Draakje5 op 13-04-2012 18:56 ]
Apple geeft zelf nog altijd slechts 1 jaar garantie. Voor 2 jaar moet je bij de Nederlandse retailer zijn waar je 'm hebt gekocht...Draakje5 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:51:
Nou dan ga ik niet moeilijk doen bij de Tmobile store maar dit weekend even een gezellig uitje naar Amsterdam maken. Ik kijk het even na, thanks.
[...]
Heb toch 2 jaar garantie?
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
Helaas zul je moeilijk moeten gaan doen bij de T-Mobile store. Wel jammer, want het is fijner om gebruik te maken van Apple's eigen garantie. Je krijgt direct een vervangend product mee.
[ Voor 21% gewijzigd door Xeanor op 13-04-2012 19:05 ]
Bedankt, maandag maar even regelen dan (Apple store adam).. Ipad 2 64gb wit +3G, gaat het om, ik hoop dat ze die dan op voorraad hebben.. Anders een vervangend product in dezelfde prijsklasse?Xeanor schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:50:
Vul je serial nummer in op de Apple site. Als hij daar zegt dat je nog garantie hebt, kun je hem inderdaad gewoon naar de officiele Apple Store. Daar staat volgens mij ook meteen een knopje om een afspraak daarvoor te maken. Hoef je niet te wachten, mocht het daadwerkelijk zo druk zijn. (denk het niet..)
De voorraad vervangende producten is een andere voorraad dan de producten die ze in de winkel verkopen. Ze zullen zo'n bruine doos met een refurb uit de kast halen. Die refurbs zijn overigens niet van nieuw te onderscheiden.fynrd1 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:10:
[...]
Bedankt, maandag maar even regelen dan (Apple store adam).. Ipad 2 64gb wit +3G, gaat het om, ik hoop dat ze die dan op voorraad hebben.. Anders een vervangend product in dezelfde prijsklasse?
Je krijgt nooit een gloednieuwe van ze. Je hoeft ook niet je oplader en kabel en alles mee te nemen, wat je kapot inlevert is ook precies wat je vervangend terug krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door Xeanor op 13-04-2012 19:15 ]
Dit hoef je nu nog niet te geloven.Xeanor schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:14:
[...]
De voorraad vervangende producten is een andere voorraad dan de producten die ze in de winkel verkopen. Ze zullen zo'n bruine doos met een refurb uit de kast halen. Die refurbs zijn overigens niet van nieuw te onderscheiden.
Je krijgt nooit een gloednieuwe van ze. Je hoeft ook niet je oplader en kabel en alles mee te nemen, wat je kapot inlevert is ook precies wat je vervangend terug krijgt.
EDIT: Sorry, het ging over de iPad 2. Mijn fout, je had gelijk!
[ Voor 5% gewijzigd door J0ey op 13-04-2012 19:20 ]
Verwijderd
Inderdaad niets mis met refurbs, hoewel ze het in de store liever "remanufactured" noemen.
Een bruine doos hoeft niet altijd een refurb te betekenen (voor de iPad 2 verwacht ik 't overigens wel). Mijn 3 kwam ook uit een bruine doos, deze was geproduceerd in week 13.
Een bruine doos hoeft niet altijd een refurb te betekenen (voor de iPad 2 verwacht ik 't overigens wel). Mijn 3 kwam ook uit een bruine doos, deze was geproduceerd in week 13.
Ik heb nog nooit gehoord dat fabrikanten zo makkelijk waren betreft garantie en omwisselen etc. Maargoed eerst zien dan geloven hehe
Net airplay geinstalleerd op de unraid server
Ik ben enorm onder de indruk!
Ik kon geen 720p films, geen mkvs afspelen enz en met airplay werkt alles enooooooorm vloeiend
Alles speelt op mijn ipad via wifi af, werkelijk alles, zelfs mijn bluraydiscs !!!!!!
Aanrader dus !!!!!!
Ik kon geen 720p films, geen mkvs afspelen enz en met airplay werkt alles enooooooorm vloeiend
Alles speelt op mijn ipad via wifi af, werkelijk alles, zelfs mijn bluraydiscs !!!!!!
Aanrader dus !!!!!!
Ben tot nog toe heel blij met mijn nieuwe iPad, zo te zien heb ook geen geel scherm, de kleuren zijn eerder wat koel dan te warm. Één ding is me nog niet helemaal duidelijk (dit is mijn eerste Apple apparaat): als je een Google account instelt pakt ie van dat account wel de mail en de agenda's maar niet de contacts, die optie staat er simpelweg niet bij. Ik heb wel wat omwegen op internet gevonden zoals via iTunes je google contacts syncen of Google via een exchange account benaderen, maar zijn dat inderdaad de enige manieren om Google contacts op je iOS device te krijgen?
http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=138740jasjenl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:26:
Ben tot nog toe heel blij met mijn nieuwe iPad, zo te zien heb ook geen geel scherm, de kleuren zijn eerder wat koel dan te warm. Één ding is me nog niet helemaal duidelijk (dit is mijn eerste Apple apparaat): als je een Google account instelt pakt ie van dat account wel de mail en de agenda's maar niet de contacts, die optie staat er simpelweg niet bij. Ik heb wel wat omwegen op internet gevonden zoals via iTunes je google contacts syncen of Google via een exchange account benaderen, maar zijn dat inderdaad de enige manieren om Google contacts op je iOS device te krijgen?
Dat is dus de exchange account methode. Ik vond het wat vreemd dat er blijkbaar wel 'native' support voor Google mail en agenda is maar niet voor contacts, maar dat zal dan wel zo zijn.
Mjah, ik kan je ook niet helpen met de exacte achtergrond, maar wist toevallig dat 't met de Exchange-methode wél werktejasjenl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:41:
[...]
Dat is dus de exchange account methode. Ik vond het wat vreemd dat er blijkbaar wel 'native' support voor Google mail en agenda is maar niet voor contacts, maar dat zal dan wel zo zijn.
Is er een app de foto's kan tonen in een fotolijst zoals het stock fotolijstje? Maar dan een met meer mogelijlheden. Moet foto's ook meer dan 20 sec. kunnen tonen.
Gisteren een iPad 3 gehaald. Erg te spreken over het scherm, grote verbetering tov de 1 en ook van mijn Galaxy tab.
Waar ik echter wel tegenaan loop en wat ik ook erg storend vind, is dat foto's met een hogere resolutie (5184x3456) niet of slechts deels worden overgezet. Op de iPad1 had ik hier absoluut geen last van, maar op de 3 lukt dat op een of andere manier niet...
Wie loopt hier nog meer tegenaan? Wie heeft er een oplossing?
Inmiddels al wel dit gevonden:
https://discussions.apple.../3812013?start=0&tstart=0
Waar ik echter wel tegenaan loop en wat ik ook erg storend vind, is dat foto's met een hogere resolutie (5184x3456) niet of slechts deels worden overgezet. Op de iPad1 had ik hier absoluut geen last van, maar op de 3 lukt dat op een of andere manier niet...
Wie loopt hier nog meer tegenaan? Wie heeft er een oplossing?
Inmiddels al wel dit gevonden:
https://discussions.apple.../3812013?start=0&tstart=0
quote:
Draakje5 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:27:
Mensen met wifi ipad problemen met slechte wifi? Meldt nu.nl nav bericht apple. Ik heb er nog geen last van.
[/quote]
Die mensen hoor je niet, want die hebben geen internet toegang met hun iPad!
[/quote]
Heb er nu sinds 2 dagen ineens last van... eerst werk alles prima en dan ineens doet WiFi raar... wel keurig het symbooltje dat er verbinding is, maar als ik ook maar iets doe waarvoor internet nodig is, blijf je uren naar een zandloper staren. Al 2x aan-en-uit gezet, dan doet 'ie het weer even, maar in no-time weer geen verbinding meer....
toch maar weer terug naar MM denk ik?
one life, live it!
Weet je zeker dat het aan je iPad ligt? Kan ook iets met je netwerk zijn natuurlijk..erwin.heukels schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:24:
[...]
quote:
Draakje5 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:27:
Mensen met wifi ipad problemen met slechte wifi? Meldt nu.nl nav bericht apple. Ik heb er nog geen last van.
[/quote]
Die mensen hoor je niet, want die hebben geen internet toegang met hun iPad!
[/quote]
Heb er nu sinds 2 dagen ineens last van... eerst werk alles prima en dan ineens doet WiFi raar... wel keurig het symbooltje dat er verbinding is, maar als ik ook maar iets doe waarvoor internet nodig is, blijf je uren naar een zandloper staren. Al 2x aan-en-uit gezet, dan doet 'ie het weer even, maar in no-time weer geen verbinding meer....
toch maar weer terug naar MM denk ik?
Ik heb ondertussen ook wat problemen gevonden met de ipad 3. Mijn google account werkt niet als ik hem als exchange doe. Dit werkt wel perfect op mijn iphone 3gs maar als ik hem dan ook op mijn ipad instel krijg ik foutmeldingen op de ipad. (kan geen mail ophalen)
Of kan ik maar op 1 apparaat een exchange account gebruiken?
Gisteren ook max payne geprobeerd. Kost maar 2,50 of zo en dat is ie wel waard. (Het is een port van max payne 1 op de pc, speelt wel redelijk)
Gisteren ook max payne geprobeerd. Kost maar 2,50 of zo en dat is ie wel waard. (Het is een port van max payne 1 op de pc, speelt wel redelijk)
Werkt hier zonder problemen, zowel ingesteld op iphone als op ipad.warcow schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:37:
Ik heb ondertussen ook wat problemen gevonden met de ipad 3. Mijn google account werkt niet als ik hem als exchange doe. Dit werkt wel perfect op mijn iphone 3gs maar als ik hem dan ook op mijn ipad instel krijg ik foutmeldingen op de ipad. (kan geen mail ophalen)
Pff, net weer opnieuw ingesteld (voor de 5de keer) en nu doet hij het wel. Misschien heeft het geholpen dat ik hem eerst als google account heb ingesteld. (Deze laat ik nu ook staan omdat mijn notities wel bij de google account staan en niet bij de exchange account)RonnieB82 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:40:
[...]
Werkt hier zonder problemen, zowel ingesteld op iphone als op ipad.
Damn. Er is een stofje in m'n scherm gekomen....
Linksonder. Effe bekijken wat ik daar mee ga doen.
Linksonder. Effe bekijken wat ik daar mee ga doen.
[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 14-04-2012 17:05 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heb je misschien een korte handleiding hoe je dit gedaan hebt? AirPlay heeft toch geen mkv functionaliteit?skank schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:50:
Net airplay geinstalleerd op de unraid server
Aanrader dus !!!!!!
Ik heb al gezocht op het internet, maar kom er niet achter!
Mijn ipad 2 loopt vast, elke keer als ik iets met Itunes op de ipad doe.
Dit duurt ongeveer 1 minuut, en dan kan ik weer verder.
Itunes of de App Store op de ipad gaat ook heel traag.
Ik heb geen idee waar dat dit aan ligt! Heb hem al een reset gegeven door de uit-knop en home knop tegelijk in te drukken.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe op te lossen?
Mijn ipad 2 loopt vast, elke keer als ik iets met Itunes op de ipad doe.
Dit duurt ongeveer 1 minuut, en dan kan ik weer verder.
Itunes of de App Store op de ipad gaat ook heel traag.
Ik heb geen idee waar dat dit aan ligt! Heb hem al een reset gegeven door de uit-knop en home knop tegelijk in te drukken.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe op te lossen?
American Express vraagbaak
Goedenavond all,
Ik wou even melden dat ik een restore heb gedaan van mijn nieuwe iPad 3 en dat nu (laat het zo blijven aub?)
mijn wifi problemen over zijn..ik heb nog niet weer mijn wachtwoord hoeven invoeren..
Dus als er meer zijn met dit probleem, dit is de oplossing denk ik dan...ik ben blij in ieder geval, hoef ik er ook niet mee terug...
Ik wou even melden dat ik een restore heb gedaan van mijn nieuwe iPad 3 en dat nu (laat het zo blijven aub?)
mijn wifi problemen over zijn..ik heb nog niet weer mijn wachtwoord hoeven invoeren..
Dus als er meer zijn met dit probleem, dit is de oplossing denk ik dan...ik ben blij in ieder geval, hoef ik er ook niet mee terug...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ondersteund Airplay het kijken van DVD's MET menustructuur ?pelt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:31:
[...]
Heb je misschien een korte handleiding hoe je dit gedaan hebt? AirPlay heeft toch geen mkv functionaliteit?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Proberen? Er is een gratis airplay app in de appstore, met een blauw icoontje..-SaveMe- schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:31:
[...]
Ondersteund Airplay het kijken van DVD's MET menustructuur ?
zit hier ook over te denken.... maar eerst ff checken; als je een restore doet, kun je dan weer terug naar de backup zodat je niet weer opnieuw uren bezig bent om alle apps, pics, muziek, etc er op te zetten?pdavie2311 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:27:
Goedenavond all,
of houdt je dan weer hetzelfde probleem als je al had...?
one life, live it!
Je kunt wel terug naar de backup..je moet hem wel comfigureren als nieuwe iPad, dan pas reservekopie terugzetten...zodat er nieuwe software opkomt..later haal je dus de apps terug..
Ik koos voor reservekopie in iCloud, mij lukte het niet om deze terug te zetten..beter kiezen voor reservekopie op pc opslaan dan denk ik..ik moest dus wel al mijn apps even weer installen..ach..waren nog niet zoveel,haha
Ik koos voor reservekopie in iCloud, mij lukte het niet om deze terug te zetten..beter kiezen voor reservekopie op pc opslaan dan denk ik..ik moest dus wel al mijn apps even weer installen..ach..waren nog niet zoveel,haha
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Toch wel, perfect alle mkv'spelt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:31:
[...]
Heb je misschien een korte handleiding hoe je dit gedaan hebt? AirPlay heeft toch geen mkv functionaliteit?
gewoon airplay op de server geinstalleerd (easy)
en dan de app van de market gehaald en spelen maar
geen idee , mijn dvds zijn zonder menustructuur-SaveMe- schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:31:
[...]
Ondersteund Airplay het kijken van DVD's MET menustructuur ?
Je bedoelt airvideo? AirPlay is de protocol om draadloos het beeld en/of geluid over te stralen naar een Appletv.skank schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:09:
[...]
Toch wel, perfect alle mkv's
gewoon airplay op de server geinstalleerd (easy)
en dan de app van de market gehaald en spelen maar
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
kloptkmf schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:18:
[...]
Je bedoelt airvideo? AirPlay is de protocol om draadloos het beeld en/of geluid over te stralen naar een Appletv.
sorry
AirVideo heeft echter wel een redelijke pc nodig, mijn htpc is niet sterk genoeg om mkv's live te converten.
Ik gebruik airvideo voornamelijk voor de convert functionaliteit om films / series om te zetten naar iPad formaat
Ik gebruik airvideo voornamelijk voor de convert functionaliteit om films / series om te zetten naar iPad formaat
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Top suggestie die Airvideo.
Net op mijn server geinstalleerd (Intel Q6600 2,4GHz Quadcore, met 4GB DDR2) en dat werkt perfect.
Zocht al de hele week naar een goede video speler.
Series ging wel maar films konden de andere (o.a. Goodplayer) niet aan.
Airvideo draait als een speer.
Net op mijn server geinstalleerd (Intel Q6600 2,4GHz Quadcore, met 4GB DDR2) en dat werkt perfect.
Zocht al de hele week naar een goede video speler.
Series ging wel maar films konden de andere (o.a. Goodplayer) niet aan.
Airvideo draait als een speer.
PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org
Air video hier ook aangeschaft en in gebruik icm phenom 2 955. Werkt top, ik stream er video's vanaf mijn freenas systeem mee door naar mijn ipad. Heb ook het online deel werkende. 
Zou echt mooi zijn als dit programmaatje ook mijn pc uit slaapstand kan halen op 1 of andere manier. (WOL?)
Zou echt mooi zijn als dit programmaatje ook mijn pc uit slaapstand kan halen op 1 of andere manier. (WOL?)
Hallo Ipad freaks. Sinds gister ben ik ook overstag voor de nieuwe Ipad 16GB alleen Wifi . Helaas voor mij hij werkt niet problemen met wifi kan geen toegang krijgen tot wifi netwerk wat ik ook doe niks helpt morgen maar even terug naar de winkel om hem omteruilen ( schijnt bekent te zijn bij Apple). Dus het begin is niet zo goed.
Airplayer ism mijn synology NAS(DS1010) en ipad3 heeft bij elk mkv bestand het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met de video. Deze werken wel goed als ik ze afspeel middels Boxee op mijn Apple mini.
Vob files werken dan weer wel goed, echter kan je niet door de menu structuur heen dus je kunt niet de ondertiteling of de aflevering kiezen dus ook voor deze toepassing waardeloos eigenlijk.
Sommige 1080P films doen het prima en sommige lopen erg "hakkerig" maar goed daar kan ik mee leven , er zijn grenzen..
Maar vooral de mkv en "menu" problemen maken dat het allemaal vrij waardeloos voor mij is...
Mijn WiFi wordt verzorgt door een Airport Extreme + Aitport express.
Edit:
- Goodplayer heeft het mkv probleem niet, helaas ook hier kun je niet door de menustructuur heen.
- Aceplayer heeft het mkv geluid probleem ook en hier schokt het beeld, video (vob) files worden wel goed afgespeeld ook hier geen "menu" ondersteuning
-Plex staat nu te downloaden ga deze zo op de NAS installeren ga dan eens kijken wat de player doet.. keep u Posted
Vob files werken dan weer wel goed, echter kan je niet door de menu structuur heen dus je kunt niet de ondertiteling of de aflevering kiezen dus ook voor deze toepassing waardeloos eigenlijk.
Sommige 1080P films doen het prima en sommige lopen erg "hakkerig" maar goed daar kan ik mee leven , er zijn grenzen..
Maar vooral de mkv en "menu" problemen maken dat het allemaal vrij waardeloos voor mij is...
Mijn WiFi wordt verzorgt door een Airport Extreme + Aitport express.
Edit:
- Goodplayer heeft het mkv probleem niet, helaas ook hier kun je niet door de menustructuur heen.
- Aceplayer heeft het mkv geluid probleem ook en hier schokt het beeld, video (vob) files worden wel goed afgespeeld ook hier geen "menu" ondersteuning
-Plex staat nu te downloaden ga deze zo op de NAS installeren ga dan eens kijken wat de player doet.. keep u Posted
[ Voor 20% gewijzigd door oldsmelly op 16-04-2012 06:55 ]
MuziekLiefhebbert
Ik gebruik de app NetAwake, hiermee kun je pc's in je netwerk Awakenwarcow schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:24:
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Bij Goodplayer kun je bij VOB files wel de subtitles kiezen dmv swipes, een vinger up en down selecteert de subtitle!oldsmelly schreef op maandag 16 april 2012 @ 06:31:
Airplayer ism mijn synology NAS(DS1010) en ipad3 heeft bij elk mkv bestand het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met de video. Deze werken wel goed als ik ze afspeel middels Boxee op mijn Apple mini.
Ok thanks...
Blijft het probleem dat je niet een menu kunt gebruiken en dus niet een bepaalde aflevering kunt kiezen..
Blijft het probleem dat je niet een menu kunt gebruiken en dus niet een bepaalde aflevering kunt kiezen..
MuziekLiefhebbert
Vind ik ook wat onhandig, maar bij de meeste series zijn de VOB's wel logisch ingedeeld.oldsmelly schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:38:
Ok thanks...
VTS_01_1.VOB (en evt _2.VOB) is aflevering 1, VTS_02_1.VOB is aflevering 2 enzovoort.
Ik ben er al aan gewend. Menusupport zou erg gaaf zijn, maar volgens mij krijg je dat alleen met een jailbreak en XBMC ...
Na wat research was ik tot de conclusie gekomen dat mkv's vanaf 720p of hoger niet vloeiend gaan werken op m'n ipad3 vanaf een NAS (zonder dat daar transcoding van te voren plaatsvindt, dus gewoon de mkv streamen). Probleem is dat de app / je ipad 3 dan zelf nog de video moet omzettten en dit kost te veel rekenkracht.[b][message=38053272,noline]
.....
Edit:
...
Zeg je nou dat dit met goodplayer dus toch wel kan?
De iPad zet helemaal niks om, je hebt geen toegang tot de GPU dus daarom kan die hoger dan 720P ook niet aan, alles moet nu worden gedaan door de CPU, die daar simpelweg niet krachtig genoeg voor is.TAG_ScorpioN schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:45:
[...]
Na wat research was ik tot de conclusie gekomen dat mkv's vanaf 720p of hoger niet vloeiend gaan werken op m'n ipad3 vanaf een NAS (zonder dat daar transcoding van te voren plaatsvindt, dus gewoon de mkv streamen). Probleem is dat de app / je ipad 3 dan zelf nog de video moet omzettten en dit kost te veel rekenkracht.
Zeg je nou dat dit met goodplayer dus toch wel kan?
We gaar eigenlijk dat Apple geen toegang to GPU functions toegankelijk maakt ... Aan de andere kant Games moeten dat toch ook, dus waarom zou een movieplayer dat niet kunnen ?
Volgens mij kan dat best. Maar dan wel in Quicktime (mov) formaat of mp4-SaveMe- schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:28:
We gaar eigenlijk dat Apple geen toegang to GPU functions toegankelijk maakt ... Aan de andere kant Games moeten dat toch ook, dus waarom zou een movieplayer dat niet kunnen ?
Deze h264x content wordt prima op 1080p afgespeelt.
Wil je een mkv, ook h264 geencodeerd afspelen zal dat niet ondersteund worden.
Daarvoor zou je hem moeten jailbreaken zodat je software kan gebruiken die daarom heen kan werken.
Of idd transcoderen door een PC en de films streamen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
As far as I know kun je de hardware sowieso niet rechtstreeks aanspreken. Een ontwikkelkeuze die ze hebben gemaakt om de prestaties en stabiliteit hoog te houden, zodat een app niet met alle resources en toegang kan gaan lopen.
Met betrekking tot de video codecs, heeft Apple ondersteuning voor:
Met betrekking tot de video codecs, heeft Apple ondersteuning voor:
Video formats supported:
• H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
• MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
• Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 16-04-2012 17:59 ]
Is het niet mogelijk om een apart iPad video-afspeel topic te maken? Ik zie regelmatig hier halve pagina's er over vol staan, terwijl dat misschien handiger is een apart topic. Iemand mee eens?
Die vragen horen hier sowieso niet, maar in [iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 16-04-2012 18:47 ]
Een apart topic is natuurlijk altijd goed. Als je er één wilt openen, ga je gang!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Valt goed mee, niks van probs met een AMD sempron 140Bospa01 schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:50:
AirVideo heeft echter wel een redelijke pc nodig, mijn htpc is niet sterk genoeg om mkv's live te converten.
Verbazingwekkend he
Vanmiddag heb ik in de mediamarkt de iPad 2 & 3 eens mooi kunnen vergelijken. De 16 GB versies met alleen wifi lagen mooi naast elkaar. Ik heb er even op zitten internetten, foto's vergeleken van mijn eigen website, en er een spelletje op gedaan (metalstorm wingman).
Qua prestaties liggen de 2 en 3 echt dicht bij elkaar, het enige grote verschil is dat retina scherm.
Conclusie voor mij: Ik ga definitief voor een iPad 2 dit jaar.
Het retina scherm is idd veel mooier dan dat van de iPad 2 maar voor mij heeft dat niet echt veel meerwaarde.
Dit komt vooral doordat ik volledige ouderdomsverziendheid heb waardoor ik een varilux bril heb waarmee ik wel goed kan lezen, maar niet het hele scherm ineens scherp kan zien.
Voor mensen die geen leesbril nodig hebben, of die een dedicated leesbril gebruiken zal het verschil tussen het gewone en retina scherm veel groter zijn.
Qua gewicht merkte ik niet veel van het verschil tussen de iPad 2 en 3, wel was de 3 opvallend warmer dan de 2. Niet echt te warm, maar waar de 2 koel aanvoelde (kamertemperatuur) was de 3 duidelijk warmer (handwarm).
Qua prestaties liggen de 2 en 3 echt dicht bij elkaar, het enige grote verschil is dat retina scherm.
Het retina scherm is idd veel mooier dan dat van de iPad 2 maar voor mij heeft dat niet echt veel meerwaarde.
Dit komt vooral doordat ik volledige ouderdomsverziendheid heb waardoor ik een varilux bril heb waarmee ik wel goed kan lezen, maar niet het hele scherm ineens scherp kan zien.
Voor mensen die geen leesbril nodig hebben, of die een dedicated leesbril gebruiken zal het verschil tussen het gewone en retina scherm veel groter zijn.
Qua gewicht merkte ik niet veel van het verschil tussen de iPad 2 en 3, wel was de 3 opvallend warmer dan de 2. Niet echt te warm, maar waar de 2 koel aanvoelde (kamertemperatuur) was de 3 duidelijk warmer (handwarm).
Verwijderd
Goede keuze! Vooral de hitte van de iPad3 stoorde mij ook!Richub schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:57:
Qua prestaties liggen de 2 en 3 echt dicht bij elkaar.
wel was de 3 opvallend warmer dan de 2, waar de 2 koel aanvoelde
Come onVerwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:03:
[...]
Goede keuze! Vooral de hitte van de iPad3 stoorde mij ook!

Wat is nu een goede webbrowser voor de nieuwe ipad ? dus niet zo als safari die de resolutie minder maakt bij filmpjes..
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:03:
[...]
Goede keuze! Vooral de hitte van de iPad3 stoorde mij ook!

Meen je dit serieus? Heb een Ipad3 hier, A B S O L U U T nog nooit te warm aangevoeld. JA... als je even tijdje met van alles bezig bent, voel ik wel een "warme rand", maar absoluut niet storend. En ik kan je vertellen dat ik het ook wel eens behoorlijk getest heb...
Dat mensen dit als warm/heet/hitte bestempelen... ik kan er met mn kop niet bij, sorry

Dat heet media hype. Het is 1x geroepen, en nu heeft iederen 't erover. Netals zelfmoord acties bij foxcon fabriek. Afijn! Is opera mobile ipad3 optimised? (dat is namelijk mijn favo browser)Sleehond schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:13:
[...]
Dat mensen dit als warm/heet/hitte bestempelen... ik kan er met mn kop niet bij, sorry
Ik kan mij voorstellen dat je in de winkel het te warm ervaart. Dat had ik ook toen ik de ipad 2 en 3 naast elkaar had. Komt ook omdat ze daar de hele dag aan staan en waarschijnlijk ook op een tafel liggen. Warmt lekker op dan.
In de praktijk is de warmte van de ipad 3 absoluut niet storend voor mij. Het grootste nadeel vind ik de oplaadtijden maar ook dat is voor mij te overzien.
In de praktijk is de warmte van de ipad 3 absoluut niet storend voor mij. Het grootste nadeel vind ik de oplaadtijden maar ook dat is voor mij te overzien.
Ik vind de mijne best warm worden
ik doe er meestal niet eens iets intensiefs mee, maar toch voel je een warme plek waar de A5X zit. Het is voor mij storend genoeg om hem anders vast te pakken.
Ik wil er even op in gaan omdat ik zelf minder zie en een leesbril heb maar ik vind het verschil toch wel aanmerkelijk qua scherm tussen de Ipad 2 en de Ipad 3. Vooral bij tekst zie je toch evenzogoed met leesbril een tamelijk verschil hetgeen voor mij dan wel rede was om een Ipad 3 te kopen.Richub schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:57:
Qua temperatuur weet ik ook niet wat dat is en ik ook denk dat het meer tussen de oren zit dan dat het daadwerkelijk ook zo merkbaar is. Inmiddels heb ik de Ipad 3 nu ongeveer een dag of 5 maar ik kan echt niks merken qua temperatuur.
Eveneens zouden er wifi problemen zijn maar ik haal hier met de Ipad 3 constant 30 Mbit via Wifi dus ik denk dat het puur om enkele exemplaren gaat waarbij die problemen waren. In elk geval kan ik zeer zeker mensen een Ipad 3 boven een Ipad 2 aanraden en dan alleen al om het zeer goede scherm.
O ja en wanneer je dan z.n. last van die warmte zou hebben bestaan er ook dingen als siliconen backcovers of andere cases waarna je absoluut die warmte niet meer kan voelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Roel1966 op 16-04-2012 21:32 ]
wlke ipad heb je met alleen wifi of ook 4G .. Schijnt dat de wifi problemen meest voorkomen met wifi only.. iemand die dit kan bevestigen.
Klopt,in de 4g variant zit ook een andere wifi chip.
Ik persoonlijk vermoed dat het een bepaalde batch oid is geweest. Ikzelf heb geen last, een collega van me dan wel weer
Ik persoonlijk vermoed dat het een bepaalde batch oid is geweest. Ikzelf heb geen last, een collega van me dan wel weer
Ik heb dit probleem ook. Helaas is ook bij mij de enige oplossing een reboot. Ik zet wifi dan ook vaak maar uit, maar dat is natuurlijk niet echt geweldig als je thuis wat sneller wilt internetten etc. Kom op Apple, fix dit!krotwijk schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:49:
[...]
Zelfde probleem hier met een t-mobile data abbo.
Inderdaad enkel een reboot laat de sim weer werken.
Op moment dat het fout is, kan ik nog gewoon via mijn android phone met tether en t-mobile sim erin werken.
Dus is het niet het netwerk, maar echt de ipad.
Wat betreft de warmte: Ik heb nooit gezegd dat die iPad 3 heet wordt, alleen dat het verschil tussen de 2 en 3 duidelijk merkbaar is als ze naast elkaar op die tafel bij de MM liggen. Mijn schatting: iPad 2: 23 graden, iPad 3 27-30 graden. Niets schokkends dus, maar het is wel duidelijk voelbaar.
En met een gewone leesbril is het verschil tussen een retina scherm of 'n gewoon scherm inderdaad behoorlijk, maar met een varifocale bril valt het verschil gewoon minder op. Dat heeft te maken met hoe een varifocaal glas werkt.
En aangezien ik mijn iPad meestal gebruik als ik mijn alledaagse varilux bril op heb maakt dat retina scherm voor mij niet genoeg verschil om speciaal daarvoor de iPad 3 te halen.
Ik heb in de MM ook nog even mijn computer/leesbril (bifocaal standaard glas, dus niet extra dun) opgezet om de iPad 3 nog eens goed te bekijken, en dan zie ik het verschil echt wel.
Alleen: Die computerbril heb ik eigenlijk alleen thuis op, en daar heb ik mijn iPad bijna nooit in mijn handen omdat ik dan achter mijn desktop zit.
En met een gewone leesbril is het verschil tussen een retina scherm of 'n gewoon scherm inderdaad behoorlijk, maar met een varifocale bril valt het verschil gewoon minder op. Dat heeft te maken met hoe een varifocaal glas werkt.
En aangezien ik mijn iPad meestal gebruik als ik mijn alledaagse varilux bril op heb maakt dat retina scherm voor mij niet genoeg verschil om speciaal daarvoor de iPad 3 te halen.
Ik heb in de MM ook nog even mijn computer/leesbril (bifocaal standaard glas, dus niet extra dun) opgezet om de iPad 3 nog eens goed te bekijken, en dan zie ik het verschil echt wel.
Alleen: Die computerbril heb ik eigenlijk alleen thuis op, en daar heb ik mijn iPad bijna nooit in mijn handen omdat ik dan achter mijn desktop zit.
Verwijderd
Niet op hem reageren, hij probeert alleen te trollen in dit topic.Sleehond schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:13:
[...]
![]()
![]()
Meen je dit serieus? Heb een Ipad3 hier, A B S O L U U T nog nooit te warm aangevoeld. JA... als je even tijdje met van alles bezig bent, voel ik wel een "warme rand", maar absoluut niet storend. En ik kan je vertellen dat ik het ook wel eens behoorlijk getest heb...
ik heb dankzij mijn 60+ ook een verificateur bril, en daarnaast ook nog een leesbril, maar wat voor bril ik ook gebruik maakt niet uit, het retina scherm is zoveel scherper dat ik vrijwel alles zonder inzoomen goed kan een. Dat lukte mij met de iPad 2 beslist niet!Richub schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:57:
Voor mensen die geen leesbril nodig hebben, of die een dedicated leesbril gebruiken zal het verschil tussen het gewone en retina scherm veel groter
Met de varifocale bril zie ik inderdaad niet het hele scherm scherp. Met de leesbril wel. Maar ja, dat merk ik ook als ik de krant lees.
Meningsverschillen blijf je houden... Daar zijn we (gelukkig) allemaal verschillende mensen voor. 
I rest my case.
I rest my case.
Het temp verschil meten waar de 2 en 3 naast elkaar liggen is ook vreemd.. Een iPad 3 zal vaker in de hand genomen worden dan een 2 lijkt me... Dus wellicht een logische verklaring... Ik heb hier sinds afgelopen donderdag een new iPad en geen last van de "warmte". Je voelt hem wel iets warmer worden maar dat voel ik ook bij mijn Air als ik er een uurtje mee aan het werk ben.. Wat mij betreft zeker geen dealbreaker
Verwijderd
Klopt, heb de iPad3 een paar dagen in huis gehad. De hitte i.c.m. de lange laadtijden waren de twee belangrijkste argumenten om hem retour te sturen. Qua performance was die namelijk niet sneller dan de iPad 2. De iPad 2 was vorig jaar een gigaverschil met de iPad 1: die was dik en had te weinig RAM.heuker schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:27:
Ik vind de mijne best warm wordenik doe er meestal niet eens iets intensiefs mee, maar toch voel je een warme plek waar de A5X zit. Het is voor mij storend genoeg om hem anders vast te pakken.
Dat viel mij ook op: Alhoewel ik tevreden ben met mijn iPad 1 is de betere performance van de iPad 2 bijna dramatisch te noemen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:21:
[...]
Klopt, heb de iPad3 een paar dagen in huis gehad. De hitte i.c.m. de lange laadtijden waren de twee belangrijkste argumenten om hem retour te sturen. Qua performance was die namelijk niet sneller dan de iPad 2. De iPad 2 was vorig jaar een gigaverschil met de iPad 1: die was dik en had te weinig RAM.
Maarja: Single core vs. dual core en 2x zoveel RAM: No shit, Sherlock.
Verwijderd
Wat me het meest stoorde aan de iPad 1 was dat ie sommige webpagina's gewoon niet volledig kon laden. Lag gewoon aan de 256MB geheugen, veel te weinig. Met 512MB is heel veel opgelost. De iPad3 heeft zelf 1GB, maar daar merk je qua performance geen verschil t.o.v. De iPad 2. Ik ben tevreden met mijn iPad2 en kijk volgend jaar wel wat de iPad4 te bieden heeft. Hopelijk hebben ze het hitteprobeem en batterijprobleem dan opgelost.Richub schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:06:
[...]
Dat viel mij ook op: Alhoewel ik tevreden ben met mijn iPad 1 is de betere performance van de iPad 2 bijna dramatisch te noemen.
Maarja: Single core vs. dual core en 2x zoveel RAM: No shit, Sherlock.
Ik heb sinds de launch in Nederland de Wifi versie in huis... Dus 3,5 week nu. Sindsdien is hij alleen een paar uur uit geweest toen ik de screenprotector bevestigde, verder staat hij altijd aan of op standby (internet verbinding blijft actief). Ik heb echt totaal geen WiFi problemenk1978 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:53:
wlke ipad heb je met alleen wifi of ook 4G .. Schijnt dat de wifi problemen meest voorkomen met wifi only.. iemand die dit kan bevestigen.
Ook warmte problemen heb ik absoluut niet, ook niet na gebruik van meerdere uren achter elkaar waarbij ik afwisselend surf via safari en wat games speel.
Wanneer je wel WiFi of warmteproblemen ervaart heb je denk ik gewoon pech met je exemplaar... want die problemen zitten niet structureel op elke iPad.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Er is geen hitteprobleem en ook geen batterijprobleem !!!Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:55:
[...]
... en kijk volgend jaar wel wat de iPad4 te bieden heeft. Hopelijk hebben ze het hitteprobeem en batterijprobleem dan opgelost.
In bezit sinds de NL launch en 1x opgevallen dat een deel van de achterkant handwarm (niet heet !!) werd.
Gebruik de iPad iedere avond meerdere uren en hoef 'm slechts 1x in de twee dagen een nachtje aan de lader te hangen. Dat noem ik geen batterijprobleem. Eerder het omgekeerde: de iPad3 gaat verschrikkelijk lang mee op een batterijlading.
PS heb Wifi only en geen enkel WiFi probleem, dus dat is blijkbaar ook bij slechts een klein percentage van de iPads. En als je dat hebt, kan je 'm bij Apple gewoon omruilen
Met niekbaars: Mijn wifi 16GB iPad wordt ook niet warm, accu gaat lang mee (na een hele avond spelen staat die op 80% en dan gaat hij 's nachts aan de lading) en downloaden via wifi gaat braaf met 3MB/sec vanaf het internet, ook heb ik geen gele vlekken of backlight bleeding.
Dus er zijn wel degelijk goeie iPads te krijgen, ik verwacht zelfs het overgrote deel. Wanneer je een iPad hebt met problemen, heeft'ie gewoon een defect en kan je hem omruilen voor een nieuwe.
Ik zie het probleem niet. Bovendien zou ik niet wachten op de iPad4, maar gewoon nu een 3 halen en volgend jaar weer een nieuwe
Dus er zijn wel degelijk goeie iPads te krijgen, ik verwacht zelfs het overgrote deel. Wanneer je een iPad hebt met problemen, heeft'ie gewoon een defect en kan je hem omruilen voor een nieuwe.
Ik zie het probleem niet. Bovendien zou ik niet wachten op de iPad4, maar gewoon nu een 3 halen en volgend jaar weer een nieuwe
Verwijderd
Precies, zo kun je blijven wachten. Want de iPad5 is absoluut nog beter, etc. Maar als de iPad2 voor je voldoet, dan is dat toch ook prima. Voor mij is het Retina scherm gewoon een must have als comics fan. Ik zou nu niet meer terug willen gaan naar het iPad 2 scherm, hoe goed die toen ook was.
Ik heb inmiddels mijn nieuwe iPad binnen, nummer 2. Liep de lokale Appelboer binnen en had geluk want ze hadden net een partij binnen gekregen. Ben erg blij dat ik de vorige toch heb omgeruild vanwege een lichtkier want de nieuwe is echt helemaal perfect. Geen lichtkieren, geen backlight bleeding en pixel perfect! Die lichtkier stoorde mij echt enorm met alle kans dat er op de duur ook nog stof achter het scherm gaat komen.
Ik had eerst de 32 GB Wifi versie, heb nu de 16 GB Wifi genomen, want vind 16GB toch meer en meer dan genoeg. Films stream ik wel vanaf de NAS en zo groot zijn die Retina apps nu ook weer niet. Mooi 100 euro in de pocket. Gisteravond weer heel fijn comics zitten lezen vanaf dat supergave scherm. En een tablet is toch zoveel fijner dan een laptop voor couch surfing.
Ik heb inmiddels mijn nieuwe iPad binnen, nummer 2. Liep de lokale Appelboer binnen en had geluk want ze hadden net een partij binnen gekregen. Ben erg blij dat ik de vorige toch heb omgeruild vanwege een lichtkier want de nieuwe is echt helemaal perfect. Geen lichtkieren, geen backlight bleeding en pixel perfect! Die lichtkier stoorde mij echt enorm met alle kans dat er op de duur ook nog stof achter het scherm gaat komen.
Ik had eerst de 32 GB Wifi versie, heb nu de 16 GB Wifi genomen, want vind 16GB toch meer en meer dan genoeg. Films stream ik wel vanaf de NAS en zo groot zijn die Retina apps nu ook weer niet. Mooi 100 euro in de pocket. Gisteravond weer heel fijn comics zitten lezen vanaf dat supergave scherm. En een tablet is toch zoveel fijner dan een laptop voor couch surfing.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 10:52 ]
Ik snap al dat gemauw ook niet. Vooral veel nablaten van vage verhalen op Internet. Mijn iPad 3 voelt echt niks warmer aan dan m'n iPad 1, ook niet als ik er een boek mee lees en het ding lang in m'n handen heb. En wat jij zegt, de accu gaat minstens zo lang mee als bij de iPad 1, dus dat argument is al helemaal de grootste flauwekul.niekbaars schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:51:
Er is geen hitteprobleem en ook geen batterijprobleem !!!
In bezit sinds de NL launch en 1x opgevallen dat een deel van de achterkant handwarm (niet heet !!) werd.
Gebruik de iPad iedere avond meerdere uren en hoef 'm slechts 1x in de twee dagen een nachtje aan de lader te hangen. Dat noem ik geen batterijprobleem. Eerder het omgekeerde: de iPad3 gaat verschrikkelijk lang mee op een batterijlading.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hoe kan ik het beste 4 iPads beheren waar allemaal ongeveer dezelfde apps op moeten komen? Ook betaalde dus! Vind wisselende informatie en allemaal andere methoden
Wat is nu de makkelijkste voor iemand die alleen iPads heeft gebruikt om wat simpel te surfen op het internet

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
iCloud voor gegevens. Als je Apps op elk apparaat wilt hebben dan ga je naar instellingen -> App store en dan vink je automatische downloads aan.
Meer heb je niet nodig.
Meer heb je niet nodig.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Ja maar niet op elke iPad alle apps. maar wel de mogelijkheid om bepaalde betaalde apps op alle apparaten te hebbenMick1990 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:40:
iCloud voor gegevens. Als je Apps op elk apparaat wilt hebben dan ga je naar instellingen -> App store en dan vink je automatische downloads aan.
Meer heb je niet nodig.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Op elke iPad inloggen met dezelfde Apple ID, en dan in de App Store naar aankopen gaan. Dan druk je op het iCloud wolkje en dan krijgt die iPad hem gratis.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Ik ga het straks eens proberen of dat wel zo netjes werkt. Anders wat verder mee spelen. In ieder geval bedankt!Mick1990 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:49:
Op elke iPad inloggen met dezelfde Apple ID, en dan in de App Store naar aankopen gaan. Dan druk je op het iCloud wolkje en dan krijgt die iPad hem gratis.
Zo doe ik het ook met mijn 2 new ipad's hier in huis. Werkt goed.Touchdomex schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:50:
[...]
Ik ga het straks eens proberen of dat wel zo netjes werkt. Anders wat verder mee spelen. In ieder geval bedankt!
PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org
De discussie over warmte is eigenlijk volledig overbodig.
Dit is hier op tweakers getest en gemeten met een warmtecamera.
De resultaten waren duidelijk.
Hij wordt een pak wamer!
Ik vermoed dat met een boek lezen dit wel niet zo zal zijn omdat je dan amper geheugen gebruikt.
De testen zijn dan ook gedaan wanneer de ipad intensief gebruikt wordt.
~Mijn excuses maar de reacties over warm worden waren de topic wat aan het overfloaden, ik kreeg het er warm van ~
Hij wordt een pak wamer!
Ik vermoed dat met een boek lezen dit wel niet zo zal zijn omdat je dan amper geheugen gebruikt.
~Mijn excuses maar de reacties over warm worden waren de topic wat aan het overfloaden, ik kreeg het er warm van ~
Werkt hier ook nuS.Death schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:30:
[...]
Zo doe ik het ook met mijn 2 new ipad's hier in huis. Werkt goed.

Hebben meer mensen ervaren dat als je de iPad aan de oplader hangt er, afhankelijk van hoe de oplader in het stopcontact gestoken wordt, spanning op de behuizing voelbaar wordt? Dit zelfde verschijnsel had ik ook al 'last' van met mijn vorige tablet (Asus TF), ik had niet verwacht dat dit met een iPad ook het geval zou zijn.
Ben je niet zelf geladen? Of voel je echt het lekken?jasjenl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:16:
Hebben meer mensen ervaren dat als je de iPad aan de oplader hangt er, afhankelijk van hoe de oplader in het stopcontact gestoken wordt, spanning op de behuizing voelbaar wordt? Dit zelfde verschijnsel had ik ook al 'last' van met mijn vorige tablet (Asus TF), ik had niet verwacht dat dit met een iPad ook het geval zou zijn.
Heb ik bij mijn ATPrime ook.....stekker om draaien en het is weg.......bij de ipad3 nog geen last van gehad.Touchdomex schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:19:
[...]
Ben je niet zelf geladen? Of voel je echt het lekken?
Ik wilde graag de app voor de The Daily Show (Jon Stewart) downloaden kennelijk is het regio verbonden (gok ik).
Wisselen van de itunes winkel werkt niet. Je moet een creditcard hebben die geregistreerd staat in VS.
Zijn er andere manieren om deze app alsnog geïnstalleerd te krijgen?
Wisselen van de itunes winkel werkt niet. Je moet een creditcard hebben die geregistreerd staat in VS.
Zijn er andere manieren om deze app alsnog geïnstalleerd te krijgen?
Uit de test kwam 5 graden warmer dan de iPad2 terwijl er "vol gas" werd gegeven. Dat noem ik geen pak warmer en zeker geen hitteprobleem.DaemonAngel schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:12:
De discussie over warmte is eigenlijk volledig overbodig.
Hij wordt een pak wamer!
Waarom willen diverse tweakers hier de iPad3 zo graag die "problemen" aanpraten, alleen afgaande op media berichten en een test onder uiterste omstandigheden.
Vele gebruikers geven aan dat in de praktijk niets of amper wat van dat "warmteprobleem" te merken is.
Blijkbaar is een test de waarheid en gebruikers bevindingen onzin.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]