Sleehond schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:34:
[...]
Ook m´n eerste tablet en eerste iOS. Android telefoon. Maar ik ben toch inmiddels in zeer korte tijd aardig verkocht aan iOS kan ik je melden. Het werkt gewoon erg vlot, Android heeft gewoon nog steeds zijn haperingen/stroperigheid op sommige momenten. Heb gewoon het gevoel dat iOS en de hardware gewoon perfect op elkaar zijn afgestemt. En de reden waarom ik ook een Ipad heb genomen en geen Android tablet is omdat er hier toch al wel veel meer apps te krijgen zijn voor de tablet. Android loopt daar aardig in achter.
Conclusie:
Erg tevreden met mijn Ipad/iOS tablet
tevreden met mijn android telefoon
Het "wennen" was dan ook meer bedoeld op dingen die ik mis vergeleken met Android - en ja, dat kan en is zo (zie hieronder)

Ik ben het er alleen niet mee eens dat "Android" soms stroperig is. Het hangt natuurlijk heel erg van het apparaat en de ROM af, maar zowel Gingerbread op m'n Desire als ICS op de Transformer (TF101) draaien net zo soepel als iOS 5.1 nu draait (en de TF101 draait al zo soepel vanaf ASUS' tweede update voor hun HC). Af en toe merk je op alle drie dat de CPU druk bezig is en dan haperen ze, maar dat is te verwachten en helemaal niet storend. M'n telefoon komt ook verbazingwekkend goed mee met de andere twee, van mij mag HTC wel een nieuwe uitbrengen op dit formaat met eenzelfde AMOLED (ik heb een van de eerste).
Wat ik dus wel echt mis is Opera (Mobile). "In den beginne" op WinMo was het al
de browser en toen ze met de Android versie kwamen ben ik hem ook meteen gaan gebruiken. Skyfire zowel op WinMo als Android geprobeerd, maar Opera is nog steeds een stuk beter. De gebruikers ervaring is gewoon een stuk completer; alles wat je op de desktop hebt, heb je in Mobile ook, alleen dan met een interface die geschikt is voor smartphones en tablets. Wat Opera echter de eerste keus maakt voor mij is de belachelijke snelheid. M'n Desire houdt de iPad gewoon probleemloos bij met het laden van webpagina's; met als verschil dat hij bijvoorbeeld op T.net zelfs de desktop versie van de site laadt, in plaats van een licht afgeslankte pagina als op de iPad. Wanneer er JavaScript aan te pas komt ligt Opera sowieso voor op WebKit.
Safari verbleekt dan ook heel erg (vooral omdat ik dus al zo lang Opera gebruik, inclusief Opera Link), dus ik ga denk ik eens kijken hoe de andere browsers zijn. Iemand ervaring met recente versies van bijvoorbeeld Skyfire?
Overigens wat betreft het scherm: als ik m'n Desire er naast houdt met allebei op volle brightness zie je inderdaad een "rozige" gloed. Echter heeft dat niets te maken met een probleem van het scherm in de zin dat het kapot zou zijn, dat is gewoon een eigenschap van het scherm - ik denk dat veel van de meldingen dus niet helemaal correct zijn (de mensen met gele gloed en vlekken uiteraard wel). Het wit punt van de iPad is gewoon laag, is ook altijd zo geweest. Merk je op zich niets van, tot je een apparaat er naast houdt met een hoger wit punt. Hetzelfde heb je met monitors, er is niets mis met een TN panel voor dagelijks gebruik tot je een IPS panel er naast hebt staan. Mijn Desire is overigens wel een uit de eerste paar leveringen, met een fatsoenlijk AMOLED scherm dus.
Ik vind het in elk geval niet storend; het valt me niet eens op tenzij ik bewust m'n Desire er naast houdt. Ik sta er ook niet van te kijken, want wat hun panel keuze betreft heeft Apple nog wel wat te verbeteren; de iPhone 4 heeft nou ook niet bepaald een geweldig scherm (op gebied van kleuren en kleur echtheid!) en de Cinema displays zijn hun geld wat dat betreft ook niet waard.
Al met al heel erg tevreden met m'n aankoop, alleen Opera zal een gemis blijven
Straks wel even kijken hoe ver ik kan komen qua bestanden via m'n Ubuntu, want ik heb geen behoefte om iTunes te gaan installeren. Hij ziet het apparaat in elk geval wel al meteen, dus het zal even zoeken worden naar de juiste software