Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:23:
Uhm.. Wel mijn Apple id invullen ja.. Restore weet ik niet meer..ook al 5 dagen geleden ( schaam)..ik weet dat ik boven zat zonder mijn macbook en ik naar beneden ging met een werkende iPad...en dat hij voor 84% vol was.. Ik zocht al zoiets van coconut battery, ook op mijn MacBook...wil de laadcycles wel eens zien!!
Tja, dat is nou het hele idee van iOS5 he. Je hebt geen computer meer nodig. Enkel ID-invullen en alles werkt. Als het je eerste iPad is, zal ie ook nie tom een restore vragen en heb je iets van "set up as new device"

En iPads zullen altijd opgeladen geleverd worden. Dan kan je namelijk direct mee spelen, ipv zoals zoveel apparaten "effe 16 uur laden voor eerste gebruik"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Thanx!! Was even huiverig of ik wel een fonkelnieuwe heb gekocht!! Beter dit!! Werkt idd goed dan, snel online!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
mmm net de new iPad binnen en zit gelijk met 1 probleem en 1 opmerking

Kan ik video's op bijvoorbeeld tweakers.net ook in HD downloaden ? om de een of andere reden wordt ik alleen tot de mobiele opties geforceerd van max 320P.

Ik ben lichtelijk teleurgesteld dat het zelfde usb kabeltje voor de computer ook moet worden gebruikt om de iPad mee op te laten in een stopcontact. Een extra kabel toevoegen lijkt mij niet de grootste kosten post toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:56
WiFi sync aanzetten. Heb je de kabel niet meer nodig bij je computer en kun je 'm gewoon in het stopcontact laten zitten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe je als je de iPad verbonden hebt met de kabel, en dan in iTunes - iPad kun je dat aanvinken (bij het overzicht van opgeslagen media op de iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Rivanov schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:26:
WiFi sync aanzetten. Heb je de kabel niet meer nodig bij je computer en kun je 'm gewoon in het stopcontact laten zitten.
Geldt dit ook als ik een Windows p.c heb ? maar goede tip ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40

TheVMaster

Moderator WOS
Jeffrey88 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:42:
[...]

Geldt dit ook als ik een Windows p.c heb ? maar goede tip ^^
Ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Florian schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:44:
Sinds IOS5 hoef je een iPad niet meer te activeren via iTunes. Bij het aanzetten moet je een paar dingen instellen en dan werkt hij gelijk. Ben ook nog niet vaak een product tegen gekomen die 100% was opgeladen bij het uitpakken. Ik denk dat het wel normaal is.
Mijn toestel was ook iets van de 83-85% en het was een launchday modelletje.

Dat heeft ook een reden, Lithium-ion-gebasseerde batterijen houden hun lading niet lang op 100% (bijna even lange standby op 80% geloof ik) en het duurt ook veel langer om van 80% naar 100% te laden. Over dat laatste weet ik niet zeker of je de iDevices hun batterij percentage letterlijk moet nemen omdat Apple zelf al heeft gezegd dat hun oplaadsysteem niet zo zwart-wit is. Op hun site lees ik ook dit:

Standard Charging

Most lithium-ion polymer batteries use a fast charge to charge your device to 80% battery capacity, then switch to trickle charging. That's about two hours of charge time to power an iPod to 80% capacity, then another two hours to fully charge it, if you are not using the iPod while charging.

(ze hebben het hier over iPod charge time, maar gebruiken dezelfde type batterijen als iPad)

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 07-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Wat is AirPlay heerlijk zeg, Apple tv samen met de nieuwe iPad gekocht en het werkt dusdanig simpel en snel dat ik nu standaard vanalles stream vanuit de iPad, kost nauwelijks accutijd ook, 1 druk op de knop voor wat voor media dan ook en gaan. Dat is toch net een zooi stappen simpeler dan m'n vroegere htpc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:51
Tja kon je maar naar je NAS server met de iPad. Dusdanig slecht dat Apple hier geen oplossing voor heeft en het allemaal omslachtig moet via Apps (welke tevens niet compatibel zijn met een NAS server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Draakje5 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:58:
Tja kon je maar naar je NAS server met de iPad. Dusdanig slecht dat Apple hier geen oplossing voor heeft en het allemaal omslachtig moet via Apps (welke tevens niet compatibel zijn met een NAS server)
Als je een beetje fatsoenlijke NAS hebt dan heeft de fabrikant waarschijnlijk ook wel een goede app. Ik gebruik zelf DS file van Synology en dat werkt echt pefect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Tjoekie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:32:
[...]

Als je een beetje fatsoenlijke NAS hebt dan heeft de fabrikant waarschijnlijk ook wel een goede app. Ik gebruik zelf DS file van Synology en dat werkt echt pefect.
Heb freenas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Met goodplayer kun je via SMB gewoon bij je files, dat kan elke NAS ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw keuze, jouw probleem.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

kmf schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:22:
[...]
Jouw keuze, jouw probleem.
Lekker kort door de bocht weer... gast heeft een prima punt. (Apple ook dat ze iTunes willen pushen... dus die discussie is eindeloos).

Maar goed; http://www.homemultimedia...S-as-an-iTunes-Server.php

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Bedankt Roeligan, ik ga me er eens in verdiepen.

Edit: Is dus alleen voor muziek, niet voor films. Ben helaas op zoek naar een mogelijkheid om films vanaf de NAS te kijken op de iPad.

[ Voor 58% gewijzigd door Draakje5 op 07-04-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjoekie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:32:
[...]
Ik ook maar je kunt niet direct streamen vanaf de nas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Beter zoeken. Er is al minstens een jaar een app om Samba en NFS mounts te kunnen doen en via het netwerk alle formaten af te spelen die je maar wil.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:12:
[...]

Ik ook maar je kunt niet direct streamen vanaf de nas..
Lukt mij wel gewoon. Zolang je maar een fomaat gebruikt dat native door de iPad wordt ondersteund.

Om echt alle beperkingen weg te nemen is het helaas even wachten op de jailbreak zodat je XBMC kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Roeligan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:50:
[...]

Lekker kort door de bocht weer... gast heeft een prima punt. (Apple ook dat ze iTunes willen pushen... dus die discussie is eindeloos).

Maar goed; http://www.homemultimedia...S-as-an-iTunes-Server.php
Heeft niets met Apple te maken die iTunes wil pushen maar met de maker van de Nas. Waarom levert Synology (en andere Nas leveranciers) wel de mogelijkheid bestanden te benaderen met een App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

-SaveMe- schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:07:
Met goodplayer kun je via SMB gewoon bij je files, dat kan elke NAS ...
Yup, werkt hier ook perfect met een simpele conceptronic NAS van 5 tientjes.. >:)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik moest vandaag weer mijn wifi wachtwoord invullen verdorie...de tip van hier om bij instelling netwerk, wifi, mijn netwerk en dan vergeet dit netwerk lukt niet bij mij, want ik heb die optie niet? Vergeet dit netwerk?

Dan maar eens een harde reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb allen mkv's staan, dat zal het probleem wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-10 13:23
Draakje5 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:53:
Bedankt Roeligan, ik ga me er eens in verdiepen.

Edit: Is dus alleen voor muziek, niet voor films. Ben helaas op zoek naar een mogelijkheid om films vanaf de NAS te kijken op de iPad.
Wanneer je de samba service aanzet in je freenas webconfig kun jij vervolgens je mkv's streamen ;). Daar zijn geen omwegen als iTunes sharing services en dergelijke voor nodig. Een app als Aceplayer aan de iPad zijde volstaat vervolgens prima. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:50:
ik heb allen mkv's staan, dat zal het probleem wel zijn.
Phuncz schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:24:
Ik heb gisteren ook toevallig naar FileBrowser gekeken, omdat ik films van mijn NAS wou streamen naar de iPad. De films zijn allemaal 720p of 1080p, allemaal in MKV formaat, maar dat kan je bij non-jailbroken toestellen niet hardwarematig decoden. Dus ofwel moet ik alle films remuxen (is allemaal toch h.264) of jailbreaken (wanneer beschikbaar voor A5X) en XBMC installen.

Ik kan natuurlijk ook via AirVideo live remuxen maar dan moet mijn PC aan blijven staan, kan ik even goed op de TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Kaspers schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:11:
[...]

Wanneer je de samba service aanzet in je freenas webconfig kun jij vervolgens je mkv's streamen ;). Daar zijn geen omwegen als iTunes sharing services en dergelijke voor nodig. Een app als Aceplayer aan de iPad zijde volstaat vervolgens prima. Succes.
En ik een hele week aan het googlen en maar niets kunnen vinden..

Is er toevallig een gratis app of is Aceplayer aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ben een weekje in New York geweest en heb ook de nieuwe iPad gekocht (64GB WiFi, zwart). Mooi apparaat natuurlijk. Heb op m'n iPhone en met mijn Canon 7D camera flink wat filmmateriaal geschoten en dit op de iPad gezet met de Camera Connection Kit. Heb nu in iMovie-app op de iPad een filmpje gemonteerd van 10 minuten maar daar lijk ik toch tegen limieten aan te lopen. iMovie werd sowieso al aardig traag toen ik redelijk wat fragmenten in de timeline had en ook het monteren zelf ging niet echt soepel. Ook sloot de app af en toe spontaan af. Nu probeer ik het project te exporten naar de filmrol, maar hij blijft steeds op 50% hangen... geen succes dus! Heb nu het project maar via iTunes geïmporteerd op m'n Mac (projectfile bleek 12GB te zijn!!) en probeer dan of het wel lukt via iMovie '11.

edit: Na een keer herstarten van de iPad is het wel gelukt, maar 97 fragmenten van totaal 12GB materiaal blijkt toch een beetje te veel van het goede voor de iPad.

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 08-04-2012 03:40 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Probeer hetzelfde maar eens te doen op een computer met enkel een 64GB SSD, ik denk dat je hetzelfde probleem hebt. Videobewerking slurpt véél (opslag)geheugen, dus dat is niet verwonderlijk. Als je videomateriaal wat je geimporteerd hebt al 20GB is, je videofile 12GB, je OS en andere apps nog een 2GB innemen en je sowieso al maar richting de 59GB vrij hebt, dan blijft er bizar weinig wiggle room over, zeker als er met intermediary bestanden gewerkt wordt voordat het geconverteerd wordt wat zeer waarschijnlijk is. Dat de videofiles eerst gesplit en gekopieerd worden, waardoor de media er nog eens een keer op het geheugen komt te staan.

De iPad is dan ook niet bedoeld als Macbook Pro vervanger, maar voor de hobbyist die 10 minuten van zijn snowboard clips in de skihut wil samengooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 08-04-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Klopt, overigens vind ik het dan nog best indrukwekkend dat Tourniquet met zoveel fragmenten en 12GB aan materiaal wat voor elkaar heeft gekregen, uiteraard zal er nog verbetering in iMovie komen en dit noem ik alleen erg goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
Even een vraagje qua films kijken op de Ipad (excuus als het een wat makkelijke vraag is, maar ik heb er nu eenmaal nog weinig ervaring mee, sowieso mijn eerste apple product).

Stel ik wil een 720p filmpjes kijken op de Ipad, welk programma heb ik daar voor nodig?
Ik heb wat films waarbij ik een apart ondertitel bestandje heb, is er een programma wat daar goed mee overweg kan.

Uiteraard zelf wat research gedaan, is het volgende programma daarvoor wellicht het meeste geschikt:

http://itunes.apple.com/n...Id=1897393&ign-mpt=uo%3D4

De app AVplayerHD lijkt me hiervoor wel ok. Maar goed, wil graag een beetje wat zekerheid dat het werkt voordat ik de app koop, kortom iemand ervaring met deze app? Werkt het goed met ondertitel bestanden etc? Ik lees dat het allemaal mogelijk zou moeten zijn, maar hoor graag even of het in de praktijk ook daadwerkelijk goed werkt :)

Plus daarbij, hoe zet ik een film en ondertitel bestand over op de Ipad? Qua foto's en dergelijke loopt het allemaal erg makkelijk via Itunes, is me allemaal een eitje (vrolijk pasen btw!) maar film overzetten op de Ipad gaat dat ook via Itunes?

Excuus voor de wellicht wat beginnersvragen maar ik ben af en toe nog wat aan het zoeken qua hoe IOS precies werkt :P

[ Voor 22% gewijzigd door Sleehond op 08-04-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
en weg :)

Mijn keuze is gemaakt, aankomende dinsdag de nieuwe iPad 32gig '4G'. Afgelopen week is mijn Xbox overleden dus dat betekend dat ik NIETS meer van Windows in mijn woning heb... Apple FTW! :)

En wat voegt deze post toe aan het topic?

[ Voor 65% gewijzigd door zeef op 08-04-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
opruimtijd :(
klaar..... Hoewl... nog niet helemaal...

Modbreak:HALLO LUTSERS

MAAR EVEN IN CAPS MET DE HOOP DAT JULLIE HET DAN WEL BEGRIJPEN.....

ALS ER IEMAND AAN HET TROLLEN IS, MAAK DAT EEN T O P I C R E P O R T. DAT DOE JE DOOR OP HET HANDJE (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) LINKSBOVEN TE KLIKKEN. DAN KOMEN DE MODJES OM DE ROTZOOI OP TE RUIMEN.

GA VOORAL NIET DE DISCUSSIE AAN MET DE TROLL WANT DAT IS JUIST ZIJN DOEL. ELKE REPLY IS EEN KERF OP DE MUIS VAN DE TROLLER.....WANT WAAROM ZOU HIJ/ZIJN ANDERS EEN TOPIC LATEN ONTSPOREN? EN BOVENDIEN IS ELKE NUTTELOZE REPLY MEER WERK VOOR ONS.

Dus wat doen we voortaan? Op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif klikken dus!

[ Voor 97% gewijzigd door zeef op 08-04-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zeef, je caps hangt :P ;)
Modbreak:MOOI, DAN HEB JE HEM TENMINSTE GELEZEN!!!111

Hoe gaat de ipad 3 om met sites waar veel foto's op staan zoals http://www.boston.com/bigpicture/ , op m'n ipad 1 konden maar een paar foto's ingeladen worden en de rest bleef blanco

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 08-04-2012 14:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hèhè..die zooi is opgeruimd!! Goed zo mods!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In 10 seconden geladen, no problems whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Fietsbel schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:00:
Zeef, je caps hangt :P ;)

Hoe gaat de ipad 3 om met sites waar veel foto's op staan zoals http://www.boston.com/bigpicture/ , op m'n ipad 1 konden maar een paar foto's ingeladen worden en de rest bleef blanco
Alles is binnen een paar sec geladen, en ziet er hetzelfde uit als op mijn PC, geen probleem dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier werkt het prima op de iPad 3.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt voor het testen! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Op m'n iPad 2 wordt ook gewoon alles ingeladen. Het scrollen gaat dan niet heel soepel, maar dat is niet zo gek met tig van zulke grote foto's :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeef, je caps hangt :P ;) [modbreak]MOOI, DAN HEB JE HEM TENMINSTE GELEZEN!!!111[/]

Sinds iOS5 kan ipad 1 dat soort sites ook aan. Alle foto's worden geladen. Enige probleem is dat andere tabs uit het geheugen worden gegooid en dus opnieuw geladen moeten worden.

Dat was trouwens mijn reden om niet de ipad2 te halen. Apple had die fotopriblemen gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:50
Sleehond schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:59:
Even een vraagje qua films kijken op de Ipad (excuus als het een wat makkelijke vraag is, maar ik heb er nu eenmaal nog weinig ervaring mee, sowieso mijn eerste apple product).

Stel ik wil een 720p filmpjes kijken op de Ipad, welk programma heb ik daar voor nodig?
Ik heb wat films waarbij ik een apart ondertitel bestandje heb, is er een programma wat daar goed mee overweg kan.

Uiteraard zelf wat research gedaan, is het volgende programma daarvoor wellicht het meeste geschikt:

http://itunes.apple.com/n...Id=1897393&ign-mpt=uo%3D4

De app AVplayerHD lijkt me hiervoor wel ok. Maar goed, wil graag een beetje wat zekerheid dat het werkt voordat ik de app koop, kortom iemand ervaring met deze app? Werkt het goed met ondertitel bestanden etc? Ik lees dat het allemaal mogelijk zou moeten zijn, maar hoor graag even of het in de praktijk ook daadwerkelijk goed werkt :)

Plus daarbij, hoe zet ik een film en ondertitel bestand over op de Ipad? Qua foto's en dergelijke loopt het allemaal erg makkelijk via Itunes, is me allemaal een eitje (vrolijk pasen btw!) maar film overzetten op de Ipad gaat dat ook via Itunes?

Excuus voor de wellicht wat beginnersvragen maar ik ben af en toe nog wat aan het zoeken qua hoe IOS precies werkt :P
Heb AVplayerHD nu een week of 2 en werkt voor mij perfect, speel voornamelijk tv episodes af op 720p. Je kunt veel instellen qua afspeelsnelheid, locatie en grootte van subtitles (ben met srt nog geen problemen tegengekomen). Erg handig vind ik bovendien de wifi transfer. Je kunt vanaf je pc gewoon via je browser bestanden uploaden via wifi naar de library van avplayerhd op je ipad. Mocht je dat niet willen, kun je natuurlijk ook gewoon mediabestanden overzetten via itunes (onderaan bij tabblad apps bij je ipad avplayerhd selecteren, kun je rechts bestanden toevoegen). Heb eerder aceplayer gebruikt, maar voor playback van mijn bestanden werkt AVplayerhd stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Zo, zaterdag de iPad op kunnen halen en ben er erg tevreden mee. Het is m'n eerste iPad en ben wat aan het spelen met iPhoto om straks tijdens de vakantie de foto's vast een beetje te selecteren. Ook de journal feature is wel erg leuk; nu maar hopen dat er WiFi is waar we zitten. Ook het lezen van een ePub valt me geheel niet tegen.

Nu nog even op zoek naar een goede hoes... Maar dat is een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
Ferio87 schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:24:
[...]

Heb AVplayerHD nu een week of 2 en werkt voor mij perfect, speel voornamelijk tv episodes af op 720p. Je kunt veel instellen qua afspeelsnelheid, locatie en grootte van subtitles (ben met srt nog geen problemen tegengekomen). Erg handig vind ik bovendien de wifi transfer. Je kunt vanaf je pc gewoon via je browser bestanden uploaden via wifi naar de library van avplayerhd op je ipad. Mocht je dat niet willen, kun je natuurlijk ook gewoon mediabestanden overzetten via itunes (onderaan bij tabblad apps bij je ipad avplayerhd selecteren, kun je rechts bestanden toevoegen). Heb eerder aceplayer gebruikt, maar voor playback van mijn bestanden werkt AVplayerhd stukken beter.
Heel erg bedankt voor je antwoord. Lijkt dus een app die voldoet aan de/mijn verwachtingen :) Ik ga er vanavond even mee aan de slag, maar bedankt voor het delen van je ervaring ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kdbruin schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:26:
Ook het lezen van een ePub valt me geheel niet tegen.
Sterker nog, het is geweldig. Ik vond de iPad 1 al fijn lezen, maar de resolutie van de iPad 3 maakt het zo gestoken scherp dat drukkwaliteit heel dicht wordt benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zeef is niet zo slim. Iedereen weet dat teksten volledig in capslock moeilijker leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monnick schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:47:
Zeef is niet zo slim. Iedereen weet dat teksten volledig in capslock moeilijker leesbaar zijn.
Behalve als je een retina scherm heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:46
....

Ik ben hopelijk niet de enigste die een serieus wow-moment had toen ik de foto's op die site zag. _/-\o_

Op mijn iPad 1 werkt de site ook prima.btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 17:24
Richub schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:14:
[...]

Ik ben hopelijk niet de enigste die een serieus wow-moment had toen ik de foto's op die site zag. _/-\o_

Op mijn iPad 1 werkt de site ook prima.btw. :)
Zeker niet. Hele mooie foto's!

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Zeef, je caps hangt :P ;) [modbreak]MOOI, DAN HEB JE HEM TENMINSTE GELEZEN!!!111[/]

Wat een verademing :) ziet er prachtig uit op the new iPad
Neem aan dat het retina scherm extra meewerkt met deze. Foto's?

Edit:

Ik meen ooit gelezen dat je apps ook kan kopen via paypal. Kan deze optie echter niet terug vinden en twijfel nu of het wel echt mogelijk is ?

[ Voor 13% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-04-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Goedemorgen deze 2e paasdag..ik ben van plan om mijn eerste boek op de iPad te gaan lezen..nu wil ik het boek van zlatan kopen, je weet wel, die voetballer..ik vind hem alleen in het Engels..Nu is mijn Engels wel goed, maar zou toch graag de Nederlandse versie willen kopen...

Is dit gewoon een kwestie van wachten of kans dat die niet uitkomt? Hoe is jullie ervaringen met boeken etc?
Thanx en fijne 2e paasdag iedereen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op maandag 09 april 2012 @ 08:49:
Goedemorgen deze 2e paasdag..ik ben van plan om mijn eerste boek op de iPad te gaan lezen..nu wil ik het boek van zlatan kopen, je weet wel, die voetballer..ik vind hem alleen in het Engels..Nu is mijn Engels wel goed, maar zou toch graag de Nederlandse versie willen kopen...

Is dit gewoon een kwestie van wachten of kans dat die niet uitkomt? Hoe is jullie ervaringen met boeken etc?
Thanx en fijne 2e paasdag iedereen!!
Heb je een NL iTunes account? Heb op Zlatan gezocht in het 'boeken' gedeelte en kwam meteen deze tegen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pfQG4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hmmmm...weet niet of ik een nederlands iTunes account heb?? Ik kan hem niet vinden, dus denk het dan niet?

Edit..ik heb iBooks er nu opgezet en vind hem wel nu...je kunt ook eerst 30 blz lezen alvorens te kopen..goed initiatief...het leest best fijn moet ik zeggen...alleen in de AppStore kost de Engelse versie 7,99 en hier kost de nl versie 14,99...haha!!!

[ Voor 54% gewijzigd door pdavie2311 op 09-04-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hij kost € 19,99 als fysiek boek en € 14,99 als digitaal boek bij bol.com, gewoon ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een week in het bezit van de nieuwe iPad.heb de wite 16 gb.
Ik had hiervoor een asus prime maar vanwege slecht wifi ontvangst retour gegaan.
Ben er zeer tevreden over het scherm is fantastisch.
Het bereik is een stuk beter als de prime en heb bijna geen backlightbleeding.
Hij is een stuk sneller als de prime en heb geen vastlopers.
Verder vindt ik iOS ook erg fijn om mee te werken.
Het gele waas probleem heb ik geen last van,soms wordt grijs een klein beetje geelig
maar dat is absoluut niet storend.
Al met al een heel tevreden gebruiker en ik kan iedereen die nog twijfelt het apparaat aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Ik ben al dagen aan het zoeken en proberen maar kom er niet uit.
Ik zoek het volgende en dat moet gecombineerd zijn dus een app om mijn Lacie netwerkschijf te benaderen die ook direct divx files en andere video formaten kan afspelen.

Ik heb nu na meerdere dagen proberen wel aps gevonden die divx kunnen spelen of mijn netwerkschijf kunnen benaderen maar niet gecombineerd!

Iemand die hier een oplossing voor weet? PS jailbreaken wil ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vaak zijn de video-Apps goodplayer, ace en buzzplayer wel niet genoemd in dit topic? Die kunnen allemaal over THE air vanaf een samba of ftp share filmpjes van allerlei formaten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Mijn dank is groot heb goodplayer gedownload en het werkt daadwerkelijk als een trein!
Mijn excuus voor mijn onwetendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:06:
Hoe vaak zijn de video-Apps goodplayer, ace en buzzplayer wel niet genoemd in dit topic? Die kunnen allemaal over THE air vanaf een samba of ftp share filmpjes van allerlei formaten bekijken.
niet iedereen heeft tijd en of zin om 20 pagina's terug te keren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:05:
[...]

niet iedereen heeft tijd en of zin om 20 pagina's terug te keren...
Afgezien van dat dit offtopic is. We hebben een zoekfunctie en dan kun je dat dus ook terugvinden in het topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik heb FileExplorer free gedownload.

Deze werkt met freenas en is nog gratis ook!
Helaas speelt ie geen mkv bestanden af, maar wel andere zoals mp4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:14

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik gebruik filebrowser (betaalde versie, kost een paar euro). Daarmee kun je over WLAN eea afspelen en ook direct naar de tablet verplaatsen. Geen idee waar hij die bestanden neerzet overigens, want volgens mij ziet itunes alle data (video's etc) als "appz". Ook ebooks (pdf en epub) kun je overzetten, ipad herkent de bestanden als je ze open via ibooks en zet ze er netjes tussen 8).

Enige wat mij wat tevenvalt is de copy / paste snelheid van Windows Server 2008 (R2) naar de Ipad. Ik kom niet boven de 2,3MB/s uit. Zowel op Wireless 2,4Ghz (N) als 5Ghz. Met de laptop (Dell Studio 15 met Intel 5300 wireless) haal ik ruim 16MB/s :9.
Speedtest.net app op de Ipad haalt zo'n 36Mbit download (op mijn 120Mbit upc lijn). Ik zou in theorie dus minimaal zo'n 4,5MB/s moeten kunnen halen.

App (filebrowser) lost wel direct de grootste nadelen van de Ipad op. Je kunt gewoon zonder itunes alles erop zetten wat je wilt. Alleen voor muziek en foto's gebruik ik nog itunes. Muziek is eenmalig in een speciale map die ik laat syncen, net als de vakantie foto's die ik allemaal verkleint heb naar 2048 * xxxx.
Scherp maken van 16M foto's koste me wat teveel tijd, vandaar dat ik ze bewust verkleint heb.

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 09-04-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Is er iemand met de iPad 3 die ook dit probleem heeft? http://ipad3wiki.com/ipad-3-users-facing-3g-network-issues/

Ik heb nu al verschillende keren gehad dat ik verbonden was met 3G en vol bereik had, terwijl ik een "no cellular data connection" error kreeg. Mobile data aan en uit zetten of airplane mode aan/uit zetten helpt niet, alleen het complete apparaat rebooten fixed het probleem (tijdelijk). Er zijn op de Apple forums al genoeg mensen die ook dit probleem hebben, nu een discussie van zo'n 8 pagina's al. Ik hoop maar dat het een softwarematig probleem is en dat Apple snel iets laat horen :/

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wat een raar taalgebruik op die site, klinkt niet heel serieus. Heb je in jouw geval ook echt een data verbinding, of alleen bereik van het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Ik had die even gepost omdat niet iedereen een Apple account heeft/wil, dit is het Apple support topic: https://discussions.apple.../3819552?start=0&tstart=0

Ik heb dus gewoon vol bereik en er staat "3G", maar de connectie doet het niet. 3G aan en uit zetten, even op vliegtuigstand gaan en terug, niets fixed het behalve een reboot. En een hele hoop mensen hebben het probleem al gemeld.

[ Voor 41% gewijzigd door PhoenixT op 09-04-2012 20:49 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er geen problemen mee, maar ik zet het dan ook alleen aan als ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02
Tortelli schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:44:
Ik gebruik filebrowser (betaalde versie, kost een paar euro). Daarmee kun je over WLAN eea afspelen en ook direct naar de tablet verplaatsen. Geen idee waar hij die bestanden neerzet overigens, want volgens mij ziet itunes alleI data (video's etc) als "appz". Ook ebooks (pdf en epub) kun je overzetten, ipad herkent de bestanden als je ze open via ibooks en zet ze er netjes tussen 8).
Ik heb geen NAS, maar werkt dit ook met een shared folder?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PhoenixT schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:47:
Ik had die even gepost omdat niet iedereen een Apple account heeft/wil, dit is het Apple support topic: https://discussions.apple.../3819552?start=0&tstart=0

Ik heb dus gewoon vol bereik en er staat "3G", maar de connectie doet het niet. 3G aan en uit zetten, even op vliegtuigstand gaan en terug, niets fixed het behalve een reboot. En een hele hoop mensen hebben het probleem al gemeld.
Heb je niet gewoon Vodafone? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:14

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bospa01 schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:09:
[...]

Werkt ook probleemloos naar mijn Windows 7 pc! (shares folder)

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 09-04-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Bospa01 schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:09:
[...]

Tuurlijk, dat gaat ook gewoon via SMB ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik ben al enkele weken aan het twijfelen of ik een iPad zou kopen of niet.
Het lijkt me een erg fijn apparaat, ik hoor er veel positieve dingen over, alleen ik vraag me af of het het geld wel waard is. Hopelijk zijn er mensen die de iPad voor dezelfde redenen als mij gekocht hebben en mij kunnen vertellen of ik er iets aan heb.

Waar ik hem vooral voor wil gebruiken:
- Thuis; Als ik op de bank zit lijkt een iPad me fijner dan mijn laptop, dus voor e-mailen, enkele spelletjes. Ik ben echter niet van plan hardcore games te gaan spelen op de iPad, meer dingen als Angry Birds, Wordfeud, DrawSomething etc..
- Voor de studie. Ik weet niet of het handig is om tijdens college een iPad te gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee?
- Boeken lezen, vooral studieboeken, powerpoints, readers. Op mijn studie wordt er veel online beschikbaar gesteld, en als ik lang naar het beeldscherm moet kijken om bijvoorbeeld een aantal pagina's te lezen, krijg ik op een gegeven moment koppijn. Het lijkt me dat ik dit niet heb als ik op de bank vanaf de iPad lees.
- Verder doe luister ik muziek altijd via mijn mobiel, en kijk ik films via mijn laptop, alhoewel een film kijken via de iPad mij ook wel comfortabel lijkt.

Is er iemand die de iPad voor ongeveer dezelfde redenen heeft die mij kan vertellen of het het geld waard is? Ik ben van plan om de iPad 2, 16 gb wifi te kopen, als ik er een aanschaf, thuis en op school heb ik wifi, en ik ben toch van plan hem vooral thuis en op school te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:49
Doen! Je krijgt geen spijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Het enige is dat je op de nieuwe iPad veel beter documenten kunt lezen, het is veel rustiger voor je ogen.
Ik heb ongeveer voor dezelfde reden 2 nieuwe iPad's gekocht voor mij en mijn vrouw.
Het is echt een super apparaat. Ik heb vorige maand een goedkope Android tablet gekocht maar die ligt nu in de hoek. Is niet te vergelijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Killerbees schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:19:

- Boeken lezen, vooral studieboeken, powerpoints, readers. Op mijn studie wordt er veel online beschikbaar gesteld, en als ik lang naar het beeldscherm moet kijken om bijvoorbeeld een aantal pagina's te lezen, krijg ik op een gegeven moment koppijn. Het lijkt me dat ik dit niet heb als ik op de bank vanaf de iPad lees.
inmiddels heb ik de iPad 3. Nu 4 dagen in bezit ( zal er zo een uur of 15 op gelezen hebben). En mijn ogen hebben geen last van vermoeidheid/irritatie, even min heb ik hoofdpijn. iets dat mij in het verleden wel vaker gebeurde als ik achter mijn p.c zat (hd ready lcd t.v als scherm) of lang op mijn telefoon las.

Bij deze kan ik je een IPad 3 aanraden '-)

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey88 op 10-04-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Jeffrey88 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:05:
[...]

inmiddels heb ik de iPad 3. Nu 4 dagen in bezit ( zal er zo een uur of 15 op gelezen hebben). En mijn ogen hebben geen last van vermoeidheid/irritatie, even min heb ik hoofdpijn. iets dat mij in het verleden wel vaker gebeurde als ik achter mijn p.c zat (hd ready lcd t.v als scherm) of lang op mijn telefoon las.

Bij deze kan ik je een IPad 3 aanraden '-)
Heb je voor de iPad 3 de iPad 2 gehad?
Ik vind een iPad 3 iets te prijzig, dus ik was van plan om tweedehands een iPad 2 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Nee, dit is mijn eerste iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Dit is ook mijn eerste iPad, maar ik heb wel een maand geleden een Android tablet aangeschaft met dezelfde resolutie als de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
S.Death schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:22:
Dit is ook mijn eerste iPad, maar ik heb wel een maand geleden een Android tablet aangeschaft met dezelfde resolutie als de iPad 2.
Hmm oke.
Met de eisen die ik stel denk ik niet dat ik hem heel intensief ga gebruken, ik heb ook nog een nokia lumia 800 en laptop ernaast, meer als ik thuis op de bank zit, en om studieboeken/dictaten te lezen.
Dat is te klein voor smartphone, en comfortabeler met de iPad dan met laptop, heb ik het idee.

Ik denk dat de iPad 2 voor mij persoonlijk de eisen net zo goed vervult als de iPad 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Killerbees schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:31:
[...]

Hmm oke.
Met de eisen die ik stel denk ik niet dat ik hem heel intensief ga gebruken, ik heb ook nog een nokia lumia 800 en laptop ernaast, meer als ik thuis op de bank zit, en om studieboeken/dictaten te lezen.
Dat is te klein voor smartphone, en comfortabeler met de iPad dan met laptop, heb ik het idee.

Ik denk dat de iPad 2 voor mij persoonlijk de eisen net zo goed vervult als de iPad 3
Als je echt veel leest, zou ik zeker voor de iPad 3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Killerbees schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:31:
[...]

Hmm oke.

Maar lezen is op de iPad 3 juist prachtig waar het op de iPad 2 "muah" is (als je de iPad 3 hebt gezien iig).. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je studieboeken/dictaten moet lezen, dan is iPad3 waarschijnlijk een must. Dictaten zijn meestal in A4 formaat met lettertypes van 10px. Als je dat een beetje prettig in portrait wilt lezen...

En als je het dubbelspread op landscape wilt hebben, dan heb je de retina scherm zeker nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 19:02
PhoenixT schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:40:

Ik heb nu al verschillende keren gehad dat ik verbonden was met 3G en vol bereik had, terwijl ik een "no cellular data connection" error kreeg. Mobile data aan en uit zetten of airplane mode aan/uit zetten helpt niet, alleen het complete apparaat rebooten fixed het probleem (tijdelijk). Er zijn op de Apple forums al genoeg mensen die ook dit probleem hebben, nu een discussie van zo'n 8 pagina's al. Ik hoop maar dat het een softwarematig probleem is en dat Apple snel iets laat horen :/
Zelfde probleem hier met een t-mobile data abbo.
Inderdaad enkel een reboot laat de sim weer werken.
Op moment dat het fout is, kan ik nog gewoon via mijn android phone met tether en t-mobile sim erin werken.
Dus is het niet het netwerk, maar echt de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:58
Killerbees schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:19:
...
...
Ik gebruik zelf ook mijn iPad voor al het leeswerk voor mijn studie, en ik kan je vertellen dat werkt veel beter dan op de pc. Ik gebruik al een iPad sinds nummertje 1 en heb deze laatst vervangen door nummertje 3, en ik zal je zeggen dat scherm maakt het echt een stuk beter geschikt voor leeswerk.

Zeker als je aangeeft dat je hoofdpijn krijgt van scherm lezen zou ik je aanraden om nummertje 3 te kopen. Het is duurder ja, maar het leest echt veel fijner.

[ Voor 4% gewijzigd door MenN op 10-04-2012 14:00 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik ben net gebeld door het APR. Mijn iPad (3th gen) heeft last van een niet goed afgedicht scherm, waardoor de backlight zichtbaar is en er stof naar binnen komt (zit nu al wat stof voor het scherm). Ik ben dus binnen 8 dagen terug gegaan, en heb afgesproken dat ik de iPad mag houden tot ze nieuwe voorraad hebben en ik hem voor een nieuwe mag ruilen (staat ook op papier). Alleen nu belde ze net dat ik een andere kan krijgen, alleen die zit niet meer in de doos "maar was nog wel geseald". Is dit een refurbished iPad? Dat zou ik niet zo netjes vinden, want ik heb afgesproken dat ik gewoon een geheel nieuwe zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30

Osxy

Holy crap on a cracker

J0ey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:11:
Ik ben net gebeld door het APR. Mijn iPad (3th gen) heeft last van een niet goed afgedicht scherm, waardoor de backlight zichtbaar is en er stof naar binnen komt (zit nu al wat stof voor het scherm). Ik ben dus binnen 8 dagen terug gegaan, en heb afgesproken dat ik de iPad mag houden tot ze nieuwe voorraad hebben en ik hem voor een nieuwe mag ruilen (staat ook op papier). Alleen nu belde ze net dat ik een andere kan krijgen, alleen die zit niet meer in de doos "maar was nog wel geseald". Is dit een refurbished iPad? Dat zou ik niet zo netjes vinden, want ik heb afgesproken dat ik gewoon een geheel nieuwe zou krijgen.
Ik snap de angst voor refurbished iPad's niet. Refurbished machines/aparaten zijn eigenlijk nieuw maar met wat onderdelen die al keer gebruikt zijn. Whats the big deal? Hij is eigenlijk dus nieuw.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Osxy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:15:
[...]

Ik snap de angst voor refurbished iPad's niet. Refurbished machines/aparaten zijn eigenlijk nieuw maar met wat onderdelen die al keer gebruikt zijn. Whats the big deal? Hij is eigenlijk dus nieuw.
Dat dus. Als ik na een half jaar een refurbished iPad krijg, ok dat is prima. Maar als ik nog gewoon binnen de omruil termijn zit, nee dan wil ik gewoon een nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik zou ook niet blij zijn met een refurbished iPad. Ik heb voor een nieuwe betaald en zou in zo'n geval ook een nieuwe terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
deBennie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:19:
Ik zou ook niet blij zijn met een refurbished iPad. Ik heb voor een nieuwe betaald en zou in zo'n geval ook een nieuwe terug willen.
Precies, en als de winkel geen voorraad heeft is dat niet mijn fout maar hun fout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voglens mij zijn er nog helemaal geen refurbished iPad 3's!

Bij de iPhone 4S heeft het ook 5 a 6 maanden geduurd voordat de refurbs in het circuit kwamen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jawel, maar zonder de nieuwgeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:26:
Voglens mij zijn er nog helemaal geen refurbished iPad 3's!

Bij de iPhone 4S heeft het ook 5 a 6 maanden geduurd voordat de refurbs in het circuit kwamen.
Alleen hoe komen hun dan aan iPad's zonder dozen etc? De verkoper zei dat ik alleen mn iPad moest omruilen, verder kon ik de oplader en kabel etc. houden. Dat geeft mij weinig vertrouwen dat het een nieuwe is. Misschien een klant die zijn iPad heeft terug gebracht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Osxy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:15:
[...]

Dus als Apple in de winkel de klant voor jou een nieuwe geeft voor €479 en jij krijgt voor exact dezelfde prijs een refurbished zou je dat dan aannemen ? Ik denk dat je dan ook moeilijk zou doen '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jeffrey88 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:49:
[...]

Dus als Apple in de winkel de klant voor jou een nieuwe geeft voor €479 en jij krijgt voor exact dezelfde prijs een refurbished zou je dat dan aannemen ? Ik denk dat je dan ook moeilijk zou doen '-)
Zinloze vraag, hij gaf eerder zelf het antwoord toch al?

Overigens denk ik zelf dat het niet echt een issue is, zijn refurbished producten niet standaard lager geprijsd?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:02:
[...]

Zinloze vraag, hij gaf eerder zelf het antwoord toch al?

Overigens denk ik zelf dat het niet echt een issue is, zijn refurbished producten niet standaard lager geprijsd?
Ja volgens mij wel. Dat is ook een reden dat ik er niet mee akkoord ga. Ik ben netjes binnen de 8 dagen terug gegaan, probleem is geconstateerd. Alleen er was geen voorraad, dus is er aangeboden dat ik de iPad mocht houden tot ze weer voorraad hadden en dan omruilen met een nieuw exemplaar.

Moet toch niet zo zijn dat ze je een defecte iPad verkopen en dan als "oplossing" een gebruikte iPad geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

J0ey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:08:
Moet toch niet zo zijn dat ze je een defecte iPad verkopen en dan als "oplossing" een gebruikte iPad geven..
Je moest eens weten wat voor stunts Philips op dit vlak heeft uitgehaald :P Doodleuk opgelapte oude meuk naar klanten sturen als vervanger van een keurig defect apparaat dat ter reparatie was aangeboden. En dan verbaasd zijn dat mensen daar boos om worden, want het is immers een deugdelijk vervangend apparaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Exirion schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:16:
[...]

Je moest eens weten wat voor stunts Philips op dit vlak heeft uitgehaald :P Doodleuk opgelapte oude meuk naar klanten sturen als vervanger van een keurig defect apparaat dat ter reparatie was aangeboden. En dan verbaasd zijn dat mensen daar boos om worden, want het is immers een deugdelijk vervangend apparaat 8)7
Maar ik neem aan dat Apple toch wel een iets hogere standaard heeft, zeker als je gewoon binnen 8 dagen terug komt. :P

Nouja, heb m'n iPad maar ingeleverd, kreeg morgen of overmorgen een vervangende waarvan ze zeker wisten dat die nieuw was. Ik zie 't wel, als die werkt en geen problemen heeft vind ik het prima. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:07
J0ey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:48:
[...]

Maar ik neem aan dat Apple toch wel een iets hogere standaard heeft, zeker als je gewoon binnen 8 dagen terug komt. :P

Nouja, heb m'n iPad maar ingeleverd, kreeg morgen of overmorgen een vervangende waarvan ze zeker wisten dat die nieuw was. Ik zie 't wel, als die werkt en geen problemen heeft vind ik het prima. 8)7
:X :z :X

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er is een verschil in kwaliteit van refurbished producten, juist zoals bij nieuwe producten. Ik heb het Philips verhaal ook meegemaakt waar ik 3 refurbished schermen heb gehad voordat er eentje was die al aan ging en geen technische defecten had (rode streep in het beeld, 75% van beeld slechts bruikbaar).

Maar Apple zijn refurbs heb ik al genoeg in mijn handen gehad en ik moet de eerste nog tegenkomen waar je, zonder vergrootglas én kennis van zaken, kunt zien dat het een refurb is. Het zijn in al mijn ervaringen (~ 10 toestellen) gewoon niet te onderscheiden van nieuw.

Niet zoveel vooroordelen voor refurbs, yo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Maar het feit dat je al 10x een omruil nodig had baart me dan weer wel zorgen :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Phuncz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:45:
Maar Apple zijn refurbs heb ik al genoeg in mijn handen gehad en ik moet de eerste nog tegenkomen waar je, zonder vergrootglas én kennis van zaken, kunt zien dat het een refurb is. Het zijn in al mijn ervaringen (~ 10 toestellen) gewoon niet te onderscheiden van nieuw.

Niet zoveel vooroordelen voor refurbs, yo !
Maar als jij binnen de 8/14 dagen bij een winkel komt hoor je gewoon een nieuw product te krijgen, dat staat gewoon in de wet en staat op ook de bon. Als ze je dan ineens een refurbished iPad gaan geven ga ik daar niet mee akkoord, simple as that. Ik betaal geen €479,- voor een tweedehands product, en ja dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:06:
Ik heb hier toch nog een vraagje over. Heb op mijn synology nas een aantal series en films staan, graag zou ik deze willen streamen naar mijn nieuwe iPad. Ik heb reeds 8player lite geinstalleerd om te testen. Een .mp4 film van 2,4gb gaat perfect, streamen en/of gedownload, een .avi divx gaat ook perfect maar een 720p .mkv schokt continue. Heb deze dan gedownload naar de ipad met 8player maar dan schokt hij ook, ligt dus niet aan de wireless speeds. Nu wilt dit zeggen dat de ipad niet krachtig genoeg is om die mkv te decoden of kan 8player het gewoon niet aan? Ik wil gerust een app kopen, zoals die goodplayer maar ben ik dan wel zeker dat die wel probleemloos mkv's zal streamen?
Pagina: 1 ... 28 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]