Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 19:53
alwaysleft schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:23:
[...]

Heb de iPad 2 gehad en nu de nieuwe, het is een fabeltje om te denken dat hij sneller is met surfen en sneller is ivm de 3de generatie iPad. De benchmarks geven namelijk ook aan dat de 2 net zo snel is ivm de 3;)
offtopic:
Even volledig offtopic maar wanneer je gebruik maakt van de afkorting IVM denk ik aan 'in verband met' en niet met 'in vergelijking met'. Leest erg raar :)

Van de week even 'de nieuwe ipad' naast de ipad2 van een collega gelegd. Wanneer je ze beiden in de handen houdt merk je de kritiekpunten zoals het gewicht direct. Voorheen heb ik nooit een iPad gehad, maar heb hiervoor met een laptop gewerkt en dan is alles licht :). Als je je ogen dicht houdt en 1 van de 2 (ipad's) in de handen gedrukt krijg weet je niet precies te benoemen welke je in je handen hebt. Misschien na een uurtje lang in de lucht houden wel, maar dat hebben we niet getest :P. Het scherm van de 2 vond ik er (bij anderen) altijd top uit zien en was in mijn ogen ook een prima scherm. Nu ik echter een tijdje de ipad3 gewend ben geraakt valt het kwaliteitsverschil echt enorm op. Ik vergelijk het maar even met de eerste 2 á 3 need for speeds die ik ooit gespeeld heb. Ik weet nog wel dat ik bij iedere nieuwe versie dacht dat het niet nog realistischer kon. Als ik nu naar die oude versies kijk vraag ik me af hoe ik ooit iets heb kunnen maken van die blokkendoos ;-). Zal misschien ook wel aan de fantasie van mij als 10/12-jarige gelegen hebben vergeleken met nu, wie zal het zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door ReneDD op 04-04-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:25:
[...]

Het verschil is natuurlijk wel het geheugen :) Heb ook al reviews gelezen dat de iPad 3 daarom sneller 'werkt', bijvoorbeeld bij het surfen, als de iPad 2 wat geheugen tekort komt moet je verschillende tabs opnieuw inladen etc waar dat bij de nieuwe iPad niet het geval is waardoor die letterlijk 'sneller' werkt.
Exact! Echt duidelijk te merken de 1Gb geheugen, extra tabbladen en switchen naar andere apps is een stuk fijner nu op de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Vraagje:

Ik probeer de foto's op mijn iPad 3 in een diavoorstelling af te spelen. Dit lukt maar......de tijd laat zich via instellingen (fotolijst) niet instellen. Je zou moeten kunnen variëren van 2 tot 20 sec......maar dit reageerde niet!

Meer mensen met dit probleem?
Is er een app om een diavoorstelling te geven?

Edit:
Is opgelost, moet via Instellingen>>>Foto's ingesteld worden.....

[ Voor 10% gewijzigd door FunZip op 04-04-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Punt van de iPad 3 is een beetje dat je ze echt naast elkaar moet zien. Collega met de 2 zag nauwelijks tot geen noemenswaardig verschil, keek er echter maar kort naar en had de 2 niet ernaast. Maar dat je voor je gevoel in eerste instantie niet goed ziet wat het verschil is is toch wel een probleem voor de verkoop aan mensen met een 2. :) Je merkt het verschil pas goed na een tijdje werken en lezen, maar het is allemaal positiever van mijn kant uit omdat ik de 1 gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
the_bbk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:01:
[...]

Vreemd: zondag kon ik de Rinde van Vlaanderen niet online volgen op mijn iPad, maar de Stams werkten wel op mijn laptop. De CL-wedstrijd van vanavond is echter wel te volgen op m'n iPad. Ik kan niet echt ontdekken waarom eigenlijk.
Verrek cl doet het idd wel.
Tijd voor de NOS om ook de rest van de streams geschikt te maken. Graag ruim op tijd voor de komende sportzomer.
Over de externe dvb-t tuner zijn de ervaringen helaas niet top.
De ontvangst schijnt niet denderend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
FunZip schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:36:
Vraagje:

Ik probeer de foto's op mijn iPad 3 in een diavoorstelling af te spelen. Dit lukt maar......de tijd laat zich via instellingen (fotolijst) niet instellen. Je zou moeten kunnen variëren van 2 tot 20 sec......maar dit reageerde niet!

Meer mensen met dit probleem?
Is er een app om een diavoorstelling te geven?

Edit:
Is opgelost, moet via Instellingen>>>Foto's ingesteld worden.....
Let op dat er twee mogelijkheden zijn: onder Algemeen en vervolgens Foto's én onder Algemeen en vervolgens Fotolijst.

De ene is voor als je vanuit de foto's app een diavoorstelling begint, de ander voor als je vanaf het homescreen een dia voorstelling begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:15
Mijn moeder is op leeftijd en heeft een iPad 2 met iOS 5.1.
Af en toe gaat er wel eens iets mis em zou het handig zijn als ik het scherm over zou kunnen nemen.
Ik heb gezocht maar is dit eigenlijk wel mogelijk?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:17:
Mijn moeder is op leeftijd en heeft een iPad 2 met iOS 5.1.
Af en toe gaat er wel eens iets mis em zou het handig zijn als ik het scherm over zou kunnen nemen.
Ik heb gezocht maar is dit eigenlijk wel mogelijk?
Voor zover ik weet niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 19:57
Ik heb een probleem met het geluid van iPad 1. Als ik video's afspeel in de standaard videoplayer dan is het geluid bij de meeste video's te zacht. Maar niet bij allemaal? Volgens dit topic ligt dat aan restricties die de EU oplegt aan Apple: https://discussions.apple...threadID=2445358&tstart=0. Dat lijkt me toch sterk aangezien vele andere devices wel een hard geluid geven. Zijn er methodes om dit te omzeilen? Bijvoorbeeld door het gebruik van een videoafspeelapp die geluid kan boosten? Ik rip DVD's met handbrake, maar daarin heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om het geluid op te voeren, zijn daar methodes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

kmf schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:01:
Een testaankoop gedaan met magzine (omdat deze paypal accepteert)
Even wat vragen voor ik ook een test aankoop moet doen ;)

1. De knoppen, miniatuur voorpagina's en preview in de app lijken nog niet iPad3 enhanced, maar de magazines zelf wel?
2. Je screenshots laten de Quest in landscape zien toch? Ik heb dus nog geen magazine gekocht, maar klopt het dat hij dan in de app alleen portrait blijft?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zowel portrait als landscape geplaatst.
De app zelf is niet retina, maar de mag wel. Je ziet de letters ook scherper worden, dus ik denk dat ze gerendered worden.

De app hebben net als veel nl Apps wel tekortkomingen.. Maar ja, het lezen gaat goed

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zelf had ik een aantal magazines die niet updated waren. Ik vind het nogal lastig dat je het niet makkelijk te weten kan komen of ze Retina supported zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de shonen jump alpha te kunnen krijgen buiten de vs? Volgens de site is het namelijk alleen beschikbaar in de vs en canada, maar ik vind het toch vervelend als ik al mijn manga moet piraten terwijl er een goedkope en hogere kwaliteit oplossing is officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Toen ik m'n iPad 3 had gekocht had ik hem niet meteen opgeladen, eerst even leeg laten lopen. Toen volledig opgeladen en vandaag was hij eindelijk weer helemaal leeg. Inmiddels ben ik aan de tweede oplaadbeurt bezig. Van 0 naar 84% in 4 uur en 40 minuten. Ik vind het allemaal wel meevallen. Sommige mensen hadden het hier over 9 uur tijd ofzo?

Die accu indicator is inmiddels wel gekalibreerd voor de mijne denk ik. Pas over een maand of twee laat ik hem weer eerst helemaal leeg gaan voordat ik hem oplaad. In de tussentijd gewoon regelmatig aan de lader. Altijd genoeg power en hoef nooit lang te wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Xeanor schreef op donderdag 05 april 2012 @ 01:24:
Toen ik m'n iPad 3 had gekocht had ik hem niet meteen opgeladen, eerst even leeg laten lopen. Toen volledig opgeladen en vandaag was hij eindelijk weer helemaal leeg. Inmiddels ben ik aan de tweede oplaadbeurt bezig. Van 0 naar 84% in 4 uur en 40 minuten. Ik vind het allemaal wel meevallen. Sommige mensen hadden het hier over 9 uur tijd ofzo?

Die accu indicator is inmiddels wel gekalibreerd voor de mijne denk ik. Pas over een maand of twee laat ik hem weer eerst helemaal leeg gaan voordat ik hem oplaad. In de tussentijd gewoon regelmatig aan de lader. Altijd genoeg power en hoef nooit lang te wachten dan.
7 uur voor 100%. Gelijktijdig werken + laden zorgt voor een verminderde/minimale bijlading. Vandaar de meldingen over 9+ uur laden op internet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maar die tijden zijn voor een full cycle, iets wat niet aangeraden wordt bij Lithium-ion batterijen. Het wordt juist aangeraden hem te laden wanneer het je "gemakkelijk uitkomt". Voor de meeste gebruikers wil dit meestal zeggen dat er per dag een uurtje of twee gebruik van gemaakt wordt en dat ie dan effe aan de lader gaat.

Dit in tegenstelling tot NiMH batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

kmf schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:31:
Ik heb zowel portrait als landscape geplaatst.
:$ Sorry, zag ik dat niet goed op mijn iPad schermpje. Maar thnx, dan kan ik met een gerust hart tijdschriften via die app kopen.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of je niet gewoon samen 1 account kan delen voor die tijdschriften... Ik heb zinio bv op 3 iPads in huis draaien met dezelfde account.

In principe kan je natuurlijk ook accounts delen met vrienden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 22:33
Phuncz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:44:
Maar die tijden zijn voor een full cycle, iets wat niet aangeraden wordt bij Lithium-ion batterijen. Het wordt juist aangeraden hem te laden wanneer het je "gemakkelijk uitkomt". Voor de meeste gebruikers wil dit meestal zeggen dat er per dag een uurtje of twee gebruik van gemaakt wordt en dat ie dan effe aan de lader gaat.

Dit in tegenstelling tot NiMH batterijen.
Is het dan slecht om de iPad na een dag gebruiken met bijv. 70% batterij aan de lader te hangen en daar dan gewoon de hele nacht aan te laten hangen? Is het beter om de iPad eerder weer van de lader af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Micheeels schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:26:
[...]

Is het dan slecht om de iPad na een dag gebruiken met bijv. 70% batterij aan de lader te hangen en daar dan gewoon de hele nacht aan te laten hangen? Is het beter om de iPad eerder weer van de lader af te halen?
Wanneer je iPad vol is, gaat ie over tot druppelladen, dus je hoeft er niet naar om te kijken. :) De eerste keer is het misschien nog zinvol om de iPad "dood" te laten gaan om het vervolgens weer te gaan laden.

Echt.....iedere keer dat geneuzel over laden. We leven niet meer in 2000.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IDD. Gebruik de iPad nou maar gewoon zonder er over na te denken.

De accu is gecertificieerd voor 1000 ontladingen. Daarna zal ie nog 80% van de lading kunnen behouden. (http://www.apple.com/batteries/ipad.html)

Reken dat om naar praktijk, en je kan dus als je ELKE dag oplaad, er 3 (!) jaar kunnen cyclen.
En zelfs dan heb je nog 80% van de gebruiksduur, dus 8uur!!!

In de praktijk zal je er gemiddeld om de dag opladen. Dus heb je er zo 6 jaar max gebruik.

En weet je wat Steve Jobs beloofd heeft? Als je accu de lading niet meer kan houden, dan mag je voor $50,- een refurbished iPad meenemen.

Je zal dus NOOIT last van de accu hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 05-04-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
kmf schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:05:
IDD. Gebruik de iPad nou maar gewoon zonder er over na te denken.

De accu is gecertificieerd voor 1000 ontladingen. Daarna zal ie nog 80% van de lading kunnen behouden. (http://www.apple.com/batteries/ipad.html)

Reken dat om naar praktijk, en je kan dus als je ELKE dag oplaad, er 3 (!) jaar kunnen cyclen.
En zelfs dan heb je nog 80% van de gebruiksduur, dus 8uur!!!

In de praktijk zal je er gemiddeld om de dag opladen. Dus heb je er zo 6 jaar max gebruik.

En weet je wat Steve Jobs beloofd heeft? Als je accu de lading niet meer kan houden, dan mag je voor $50,- een refurbished iPad meenemen.

Je zal dus NOOIT last van de accu hebben.
Idd niet zo moeilijk doen, gewoon laden wanneer je wilt. Als ik klaar bent gooi ik dat ding vaak gewoon aan de accu. Over 3 jaar is er een IPAD 6 en dan heb je dat ding echt niet meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zijn 1.000 full cycles, als je telkens van 70% naar 100% laad, telt dat als 1/3de cycle.

Zelf heb ik mijn iPhone 2G dagelijks opgeladen en na 3,5 jaar ging hij nog steeds even lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-10 13:18
Gisteren heb ik de nieuwe iPad binnen gekregen de 16Gb WIFI. Na het aanzetten heb ik twee dodepixel en vanochtend direct naar apple store genius bar uitgelegd over de twee dodepixel. heel netjes mijn iPad geswapt. maar nu is het probleem als ik mijn iPad op standby zet en doe weer aan. dan is mijn WIFI connectie verbroken. om wifi weer te krijgen moet ik opnieuw mijn password invoeren:S ?

is dit de WIFI probleem? :S

[ Voor 20% gewijzigd door Kev7381 op 05-04-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
joffrey19 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:22:
[...]

Idd niet zo moeilijk doen, gewoon laden wanneer je wilt. Als ik klaar bent gooi ik dat ding vaak gewoon aan de accu. Over 3 jaar is er een IPAD 6 en dan heb je dat ding echt niet meer :-)
Over 3 jaar gebruik ik m'n iPad 1 exclusief als fotolijstje, wekker en radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Wat ik me afvraag, de Stentor heeft nu een iPad app die de 1e 30 dagen gratis te gebruiken is. Na de 30 dagen moet je een abo nemen om al het nieuws in de app te lezen.
Als ik met mijn iPad zo'n abo neem, kan ik dan op de iPad van mn vrouw (waar hetzelfde account/Apple-ID/emailadres op gebruikt wordt) dat abonnement ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:25
deBennie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:10:
Wat ik me afvraag, de Stentor heeft nu een iPad app die de 1e 30 dagen gratis te gebruiken is. Na de 30 dagen moet je een abo nemen om al het nieuws in de app te lezen.
Als ik met mijn iPad zo'n abo neem, kan ik dan op de iPad van mn vrouw (waar hetzelfde account/Apple-ID/emailadres op gebruikt wordt) dat abonnement ook gebruiken?
Zover als ik weet kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee wanneer de 2e lading Ipads binnen komen (België). Enkel de 16 gig 4G is hier nog verkrijgbaar, en wat heeft het voor zin te betalen voor technologie die hier niet voor handen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:21:
iemand een idee wanneer de 2e lading Ipads binnen komen (België). Enkel de 16 gig 4G is hier nog verkrijgbaar, en wat heeft het voor zin te betalen voor technologie die hier niet voor handen is ...
Ja, Apple weet dat. En aangezien die niets communiceren verder, kunnen wij daar weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De 4G werkt ook op 3G toch, die technologie is dus voorhanden. De wifi versie heeft helemaal geen 3G of iets dergelijks.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nu.nl/gadgets/...probleem-nieuwe-ipad.html

Hete ipads, gele schermen, lange oplaadtijden, wifi problemen, what's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:37:

Janken, janken, janken, nog meer, janken... Uhm, ik denk nog meer janken.

Echt: soms lijkt het wel een nationale sport om iets af te zeiken omdat een paar gebruikers klachten hebben.
Triest hoe de media vrolijk overal in meegaan 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heet ? Warm, maar nog steeds niet warmer als de concurrerende tablets.
gele schermen
Je bedoelt lagere kleurentemperatuur, niets nieuws maar het krijgt bij Apple altijd zéér veel aandacht.
lange oplaadtijden
Als je nog van de oude stempel bent wel ja. Zelfhulpcursus
wifi problemen
Maar goed dat er actief issues aangepakt worden, anders kon ik op de plee niet met mijn iPad. Oh wait, I just did ! En Wifi werkte toch probleemloos !
what's next?
Ga ergens anders slecht trollen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
@Phuncz.......

WRIGHT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APPLEFANBOY schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:44:
[...]

Ga ergens anders slecht trollen }:O
Don't kill the messenger...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Hahha, nice one :p
De name change naar apple fanboy viel me niet direkt op xD

Hij heeft wel gelijk, wie denk je dat je bent zagen over mankementen bij apple? ! !
Dat je bij windows over zoiets zaagt tot daar toe, maar bij apple, dat is gewoon blasfemie.

Het product is zowiezo goed.
Begrijp ook niet waarom er nog reviews van gedaan worden eigenlijk, er zijn geen negatieve punten aan.

(Sorry, had net een post gelezen ergens anders over Americanen over the big bang en kon het hier niet laten xD)

Over het wifi probleem dat je zo mooi afschrijft als onbenullig heeft apple wel al recalls gedaan.
Dus het is terecht als mensen hierover discussieren.
En het is deze kritiek van mensen dat ervoor gezorgd heeft dat apple in de eerst plaats populair geworden is.
Dus ik vind persoonlijk dat zoals Jobs zelf ooit gezegd heeft (geen quote) dat je kritiek moet hebbe op producten en niet zomaar iets als goed beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
DaemonAngel schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:16:
Hahha, nice one :p
De name change naar apple fanboy viel me niet direkt op xD

Hij heeft wel gelijk, wie denk je dat je bent zagen over mankementen bij apple? ! !
Dat je bij windows over zoiets zaagt tot daar toe, maar bij apple, dat is gewoon blasfemie.

Het product is zowiezo goed.
Begrijp ook niet waarom er nog reviews van gedaan worden eigenlijk, er zijn geen negatieve punten aan.

(Sorry, had net een post gelezen ergens anders over Americanen over the big bang en kon het hier niet laten xD)

Over het wifi probleem dat je zo mooi afschrijft als onbenullig heeft apple wel al recalls gedaan.
Dus het is terecht als mensen hierover discussieren.
En het is deze kritiek van mensen dat ervoor gezorgd heeft dat apple in de eerst plaats populair geworden is.
Dus ik vind persoonlijk dat zoals Jobs zelf ooit gezegd heeft (geen quote) dat je kritiek moet hebbe op producten en niet zomaar iets als goed beschouwen.
Sowieso. ;)

Maar je kan niet ontkennen dat die 'problemen' zoals het iets warmer worden dan de voorganger en een wat geler scherm dat na een tijdje bijwerkt altijd gruwelijk opgeblazen worden bij Apple.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik kom er niet uit...Heb gezocht met Google en hier op het forum.

Heb sinds kort een iPad(1) 3G 16GB. Nu zoek ik hier een SIM only 3G abbo bij.

Zo goedkoop mogelijk en minimaal b.v 400 MB per maand.

Ga er dus niet mee bellen of SMS'en. Wie o wie weet de voordeligste oplossing.

Is dit wat --> http://shop.www.hi.nl/hi/...ndaag-Online/AD28D17.html ??

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-04-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 10:00
AntraXxX schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:24:
[...]

Sowieso. ;)

Maar je kan niet ontkennen dat die 'problemen' zoals het iets warmer worden dan de voorganger en een wat geler scherm dat na een tijdje bijwerkt altijd gruwelijk opgeblazen worden bij Apple.
En bij zoiets als de Transformer Prime omgekeerd niet? Daar wordt dan weer gepredikt dat Apple foutloze producten aflevert ;)

Het ziet er naar uit dat ASUS iets te snel wilde zijn met de Prime om Apple maar voor te kunnen zijn en Apple op hun beurt weldegelijk wat concurrentie van ASUS voelt en daarom ook iets te gehaast te werk is gegaan. Vooralsnog zijn de problemen in beide gevallen niet echt heel ernstig en dan ook in nieuwere revisies van de apparaten op te lossen. Dat hitte "probleem" wordt inderdaad wel overdreven; hij is iets warmer dan andere tablets, maar niet schrikbarend veel.

Dat baart dan ook meteen wat zorgen voor mij. Het is duidelijk dat de yields op de hoge resolutie panels nog niet optimaal zijn; we weten ook nog niet zeker of Apple nu alleen bij Samsung blijft of dat ze toch LG en Sharp nog inschakelen als die hun yields op orde hebben. Dat zou dan best wel eens een loterij kunnen worden zoals bij veel goedkopere monitors het geval is en tegelijkertijd kan dat ook voor de ASUS TF700 hetzelfde gaan betekenen.

Ik wacht in elk geval nog even af, want als het goed is krijgen we eind deze maand meer informatie over de TF700 (prijzen, release). Voor mij gaat het tussen de nieuwe iPad en de TF700, simpelweg omdat het de enige twee met een hoge resolutie zijn. Android of iOS boeit me eerlijk gezegd niet zo heel veel, want "elk voordeel heb ze nadeel" en voor de rest gok ik dat ze aardig aan elkaar gewaagd zullen zijn. Tegen die tijd is ook al duidelijker hoe het met de panels zit voor Apple en daaruit krijgen we dan ook een indruk van hoe het er voor ASUS uit zal zien :)

De hoge resolutie is het voor mij in elk geval wel waard, met name voor tekst ben ik er behoorlijk van onder de indruk.

[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 05-04-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Maar niemand heeft antwoord op mijn vraag over de Shonen Jump? Vind het zelf namelijk wat overdreven om voor één app die je niet kunt krijgen een amerikaanse debit/iTunes kart aan te schaffen.

beschouw mijn post pre-edit als niet getypt

[ Voor 35% gewijzigd door noobynater op 05-04-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gewoon een us account zonder creditcard aanmaken. Effe googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Werelds schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:51:
[...]
Dat hitte "probleem" wordt inderdaad wel overdreven; hij is iets warmer dan andere tablets, maar niet schrikbarend veel.
Check onderstaande link eens.
Phuncz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:44:
[...]

Heet ? Warm, maar nog steeds niet warmer als de concurrerende tablets.
Het verschil tussen trollen en beargumenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Phuncz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:45:
[...]
Check onderstaande link eens.

[...]

[...]

Had ik gedaan en ik weet niet wat je wilt bewijzen. Ten eerste heb ik nooit beweerd dat alleen de iPad warm wordt. Ten tweede bewijst die link precies wat ik zeg: de nieuwe iPad wordt overal een paar graden warmer. De iPad 2 en Prime wisselen stuivertje, Samsung zit daar een paar graden boven en de nieuwe iPad zit op ongeveer hetzelfde als het Samsung; in sommige gevallen wederom 1 of 2 graden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:11
Mensen met wifi ipad problemen met slechte wifi? Meldt nu.nl nav bericht apple. Ik heb er nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:45:
Of het verschil tussen fanboys en realisten...
Draakje5 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:27:
Mensen met wifi ipad problemen met slechte wifi? Meldt nu.nl nav bericht apple. Ik heb er nog geen last van.
Die mensen hoor je niet, want die hebben geen internet toegang met hun iPad!

Graag iets minder realistisch dan, het lijkt nu namelijk erg op flamen.

[ Voor 54% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:36:
[...]

Of het verschil tussen fanboys en realisten...
Realist ? Ik zal je eens cijfers laten zien:
Aantal reacties: 132
Reactiescore: -23

Jouw mening is -23 waard op tweakers, zo realistisch ben je. Je haalt nog niet eens argumenten aan, je trolled gewoon over Apple producten die je niet hebt.

Graag ontopic blijven en een TR aanmaken...

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Laatst online: 20-08 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:37:

Tja what's next...

Glad glas? Scherpe rand? Zwarte rand? Witte rand? (dit laatste geldt slechts voor de witte iPad), ik hou m'n hart ook vast knul.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicow101 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:19:
[...]

Tja what's next...

Glad glas? Scherpe rand? Zwarte rand? Witte rand? (dit laatste geldt slechts voor de witte iPad), ik hou m'n hart ook vast knul.
Lol, hou s.v.p op met onzin te verspreiden, ja er zijn wat kleine problemen, so what? Ik heb zelf in ieder geval geen problemen, en ben een zeer tevreden iPad 3 gebruiker.
Jullie proberen hier te stoken met verhalen welke door bepaalde sites neergezet worden alsof elke iPad problemen heeft. Stop ermee, of post iets nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik zit erg te twijfelen momenteel tussen de ipad 2, 3 of toch een goedkopere tablet (android) en een losse ereader er bij.

Zal hem voornamelijk gebruiken om een beetje te browsen, email, facebook, ereader. Zo nu en dan een spelletje.
Ik las in een review (http://goodereader.com/bl...view-of-the-apple-ipad-3/) dat de hogere resolutie voor gebruik als ereader weinig toevoegt.

Iemand anders ervaring met het gebruik van de ipad als ereader? Het alternatief zou voor mij de asus 10 inch ereader zijn. (6 inch vind ik wat aan de kleine kant gezien ik ook schoolboeken wil gaan gebruiken en a4 formaat documenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zeerrrrr vreemd.

Ik had dus een nieuwe 3rd gen iPad gekocht, super blij maar de microfoon was stuk, dus opgestuurd naar Apple en wachten maar. Hij nam alleen maar ruis op tenzij je er echt in schreeuwde (dan hoorde je het heel zacht in de opname), maar met de iPhone 4 headset deed hij het wel prima, dus duidelijk een intern probleem lijkt me. Ik had al een Erase Content en settings geprobeerd, een paar keer zelfs. Ook een paar keer de hoofdtelefoon in/uit pluggen om te zien of het schakelaartje was blijven hangen. Niets hielp.

Nu kwam hij dus terug, maar met de mededeling: Sorry probleem niet geconstateerd, hier is 'ie weer ongerepareerd retour. Ik had er al een mailtje over gehad dus ik was redelijk ziedend want dit was echt een super duidelijk probleem. maar gek genoeg doet hij het nu dus gewoon :?

Ik heb nog even met Apple gebeld en die zeggen dat allereerst altijd een complete firmware restore wordt gedaan voordat ze er zelfs maar naar kijken. Ik had dat inderdaad niet geprobeerd want het ding was echt net vers uit de doos en ik had geen restore gedaan van een backup dus ik nam aan dat dat gewoon goed zat. Als er een bug in de fabrieks-firmware had gezeten dan had het binnen een dag al wel in het nieuws gestaan immers, de media likken hun vingers af met dat soort dingen.

Maar toch heeft dat kennelijk gewoon geholpen. Ik ben verder gewoon tevreden want verder heeft het ding geen pixelfouten, backlight bleeding of lichtlekkage aan de rand en daar zou ik me nog meer aan storen dan aan die microfoon. Ik was al bang dat ik zoiets terug zou krijgen. Maar ik vind het wel vreemd.

Maar de moraal van het verhaal: Heb je problemen met de microfoon, probeer dan eerst een firmware restore. Wellicht helpt het en bespaar je jezelf de moeite van een week wachten op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

warcow schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:39:
Ik zit erg te twijfelen momenteel tussen de ipad 2, 3 of toch een goedkopere tablet (android) en een losse ereader er bij.

Zal hem voornamelijk gebruiken om een beetje te browsen, email, facebook, ereader. Zo nu en dan een spelletje.
Ik las in een review (http://goodereader.com/bl...view-of-the-apple-ipad-3/) dat de hogere resolutie voor gebruik als ereader weinig toevoegt.

Iemand anders ervaring met het gebruik van de ipad als ereader? Het alternatief zou voor mij de asus 10 inch ereader zijn. (6 inch vind ik wat aan de kleine kant gezien ik ook schoolboeken wil gaan gebruiken en a4 formaat documenten)
Voor het lezen is juist de resolutie een enorme plus. Het leest fijner, rustiger en is natuurlijk gewoon mooier.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel vage review. Ze zeggen dat retina scherm niks uit maakt? Omdat comics niet 'anders' uit ziet dan op de oude iPads? Omdat de comicmakers hun comics niet in verschillende resoluties zullen aanbieden?
Dan hebben ze duidelijk niet goed gekeken, niet echt vergeleken en/of geen idee waar ze het over hebben.

Het scherm van de iPad is zo scherp dat magazines, en strips zelfs in dualpagespread perfect te lezen zijn. Comics in al hun glorie. Magazines zoals ze bedoeld zijn.
Comics worden altijd al aangeleverd in hoge resoluties, dus dat zit altijd al snor.
Magazines moesten geupdate worden (of beter gezegd, de Apps). Naar dat is nu ook allemaal al gebeurd.
Gewone boeken zijn nog lekkerder te lezen dan drukwerk.

Waar heeft die vent het over vraag ik me dan af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Ik gebruik hem ook als e reader. Dat doe ik al vanaf de iPad 1. Daarvoor had ik de Sony e reader. Ik zou ook voor de iPad 3 kiezen omdat deze als e reader goed te gebruiken is. Helemaal met het nachtthema en de brightness op laag kun je ideaal lezen op bed. Ook voor magazines en comics is het perfect. Dat wil weer minder goed op een ereader, die is veel minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46
Richub schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:09:
Ik heb 'n vraagje:

Mijn oude Itunes PC is kapotgegaan, en ik heb inmiddels een andere PC waarop ik mijn Itunes heb geinstalleerd. Inmiddels werkt alles zoals het hoort, maar ik loop tegen iets aan...

Het importeren van nieuwe muziek en video's naar mijn iPad is wel mogelijk, maar de muziek en de video's die al op mijn iPad staan zou ik graag ook als backup op die nieuwe Itunes PC willen zetten. Alleen zie ik binnen Itunes daar geen mogelijkheid toe.

Hoe doen jullie dat?

Een google search hierop levert verschillende software pakketten op die allemaal beweren dat zij de enige zijn waarvan hun pakket werkt. Daarom wil ik eerst even op de ervaringen van meer ervaren Apple gebruikers afgaan.
Nu zijn we 5 dagen verder en nog steeds heeft niemand op mijn vraag gereageerd. Zo'n lastige vraag lijkt het mij toch niet...

Ik heb ondertussen wel verder gezocht, maar kwam alleen betaalde software tegen. Is er geen gratis tool hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richub schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:12:
[...]

Nu zijn we 5 dagen verder en nog steeds heeft niemand op mijn vraag gereageerd. Zo'n lastige vraag lijkt het mij toch niet...

Ik heb ondertussen wel verder gezocht, maar kwam alleen betaalde software tegen. Is er geen gratis tool hiervoor?
http://www.macroplant.com/iexplorer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:44
Richub schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:12:
[...]

Als het geen lastige vraag is, waarom kom je er zelf dan niet achter. Zo lastig is hij toch niet. GoT is geen helpdesk dus als iemand je vraag niet kan/wil beantwoorden dan moet je het daarmee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Aha! :)

Ga ik gelijk uitproberen, bedankt.

@ Appleman:
Soms kan iemand met meer ervaring je een hoop gezoek besparen. Als je in mijn posthistorie duikt zie je dat ik GoT absoluut niet als helpdesk zie.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel een ander willen helpen.

Edit:
Hm, met dat IExplorer kan ik wel in een hoop systeemmappen op mijn iPad rondneuzen, maar de video's die erop staan kan ik er niet mee vinden... Jammer.
Na nog meer gegoogle vind ik alleen betaalde software. En aangezien ik geen creditcard heb houdt het zover op.

Ik vind het wel slecht dat Apple het niet toelaat dat je de muziek en videobestanden vanaf je iPhone/iPad naar je PC terug kan zetten als backup. Als je PC crasht en je moet je IOS apparaat resetten of je koopt een nieuw IOS apparaat dan ben je alle muziek en video's kwijt. :(

Hier laat Apple toch duidelijk een stuk gebruiksvriendelijkheid liggen. Jammer.

Ik ben inmiddels de muziek die op mijn iPad staat in iTunes opnieuw aan het omzetten zodat ik die nieuwe bestanden als backup kan bewaren, de video's ga ik komend weekeinde ook opnieuw omzetten.

[ Voor 151% gewijzigd door Richub op 06-04-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Richub schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:32:
[...]

@ Appleman:
Soms kan iemand met meer ervaring je een hoop gezoek besparen. Als je in mijn posthistorie duikt zie je dat ik GoT absoluut niet als helpdesk zie.

Edit:
Hm, met dat IExplorer kan ik wel in een hoop systeemmappen op mijn iPad rondneuzen, maar de video's die erop staan kan ik er niet mee vinden... Jammer.
Na nog meer gegoogle vind ik alleen betaalde software. En aangezien ik geen creditcard heb houdt het zover op.

Ik vind het wel slecht dat Apple het niet toelaat dat je de muziek en videobestanden vanaf je iPhone/iPad naar je PC terug kan zetten als backup. Als je PC crasht en je moet je IOS apparaat resetten of je koopt een nieuw IOS apparaat dan ben je alle muziek en video's kwijt. :(

Ik ben inmiddels de muziek die op mijn iPad staat in iTunes opnieuw aan het omzetten zodat ik die nieuwe bestanden als backup kan bewaren, de video's ga ik komend weekeinde ook opnieuw omzetten.
Wil het ook niet als je in iTunes automatisch synchroniseren aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nee, dan slaat hij alleen je voorkeuren en instellingen op. Je apps, muziek en video's moet je daarna zelf opnieuw downloaden en/of terugzetten. (als je het IOS apparaat gereset hebt of een nieuw IOS apparaat synct)
Dat heb ik nl. al geprobeerd. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Richub op 06-04-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:55:
...
Ik heb nog even met Apple gebeld en die zeggen dat allereerst altijd een complete firmware restore wordt gedaan voordat ze er zelfs maar naar kijken. Ik had dat inderdaad niet geprobeerd want het ding was echt net vers uit de doos en ik had geen restore gedaan van een backup dus ik nam aan dat dat gewoon goed zat.
...
Hmm vreemd, onverklaarbare problemen ontstaan nog wel eens door het terugzetten van een backup op een toestel, iets wat ik heel veel hier zag langskomen met de launch van iOS 5.0. Ik zou er ook niet bij zijn gekomen om een nieuw toestel te restoren denk ik.

Je moet Apple zijn motivatie dan ook snappen waarom ze het niet mogelijk maken: ze hebben zelf een music store waar ze geld uit moeten verdienen (doelstelling van een bedrijf is winst maken) en vroeger werd er, dacht men, meer muziek gekopieerd dan gekocht. Als je dan een iPod aansluit op een PC van een vriend en die doodleuk alle nummers kopieert, dat slikken ze niet bij de platenmaatschappijen en Apple's legal department zal er ook wel aambeien van krijgen. Dan wordt er verwacht dat je backups thuis of online (sinds iCloud bv.) staan.

Sowieso is een iPod geen backupmiddel, het is zelfs een enorm slecht backupmiddel omdat je het vaak meeneemt en dus verloren kan geraken of vallen. Daarom dat er externe hardeschijven bestaan en cloud services (iCloud bv.). Niet dat ik Apple wil goedspreken maar ze zullen wel een betere reden hebben dan "om geen reden het je moeilijk te maken".

[ Voor 48% gewijzigd door Phuncz op 06-04-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zou het ook veel handiger vinden als het gewoon mogelijk zou zijn om bestanden naar de iPad te slepen. Bij mij loopt iTunes regelmatig vast en ik vind het sowieso niet handig om alles via dat programma te moeten doen.
Voor de rest bevalt de iPad prima, alleen jammer dat die geen stereo speakers heeft. Voor de rest alleen maar lof over de hardware :)
kmf schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:17:
Het scherm van de iPad is zo scherp dat magazines, en strips zelfs in dualpagespread perfect te lezen zijn. Comics in al hun glorie. Magazines zoals ze bedoeld zijn.
Comics worden altijd al aangeleverd in hoge resoluties, dus dat zit altijd al snor.
Magazines moesten geupdate worden (of beter gezegd, de Apps). Naar dat is nu ook allemaal al gebeurd.
Gewone boeken zijn nog lekkerder te lezen dan drukwerk.
Ik heb er ook al redelijk wat comics opgezet en dat ziet er perfect uit.
Ik gebruik zelf de app CloudReaders voor het lezen. Ik had er eerst een andere op staan, maar CloudReaders werkt wel handig en geeft de comics weer in een hogere resolutie.

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 06-04-2012 10:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat van die Store is me duidelijk genoeg, en dat is ook gewoon logisch, maar ik had het hier over eigen video's.

Dat file transfers altijd via Itunes moeten is idd een nadeel, maar dat weet je vantevoren al als je een iPad koopt.
En IMHO is de iPad nog steeds de beste tablet die ik ken, dus dat Itunes verhaal neem ik gewoon op de koop toe. :)

Normaal heb ik een mooie backupmap op mijn Itunes PC staan, maar voordat ik deze naar mijn NAS kon kopieren ging die hele PC naar de haaien.

Nouja, de muziek is inmiddels opnieuw geript, en Handbrake staat mijn video's al opnieuw om te zetten. Deze nieuwe bestanden vormen mijn nieuwe backup. Ik zal deze nu dus ook op meerdere plekken opslaan.

Problem solved by a workaround. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 11:02
Richub schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:27:
Dat van die Store is me duidelijk genoeg, en dat is ook gewoon logisch, maar ik had het hier over eigen video's.

Dat file transfers altijd via Itunes moeten is idd een nadeel, maar dat weet je vantevoren al als je een iPad koopt.
En IMHO is de iPad nog steeds de beste tablet die ik ken, dus dat Itunes verhaal neem ik gewoon op de koop toe. :)

Normaal heb ik een mooie backupmap op mijn Itunes PC staan, maar voordat ik deze naar mijn NAS kon kopieren ging die hele PC naar de haaien.

Nouja, de muziek is inmiddels opnieuw geript, en Handbrake staat mijn video's al opnieuw om te zetten. Deze nieuwe bestanden vormen mijn nieuwe backup. Ik zal deze nu dus ook op meerdere plekken opslaan.

Problem solved by a workaround. ;)
Ik snap dat je het probleem al hebt opgelost, maar met PhotoSync had het ook gekund ;) Moet je wel kopen, maar hij is zijn geld meer dan waard. Is dus alleen voor je eigen films en foto's

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SToRM666 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:07:
Ik zou het ook veel handiger vinden als het gewoon mogelijk zou zijn om bestanden naar de iPad te slepen
Ja en nee, voor ons tweakers is het waarschijnlijk handiger maar de gemiddelde gebruiker snapt nog altijd niet zoveel van mappen en "directoriesch". Aangezien iedereen overweg moet kunnen met de iPad, moeilijke mensen daargelaten, is het dus logisch dat Apple hun tablet koppelt aan hetzelfde programma wat andere Apple gebruikers gewoon zijn om te gebruiken: iTunes. Apple streeft altijd naar totaalconcepten, niet naar losse fragmenten die je bij elkaar moet knutselen omdat wederom de meeste gebruikers daar niet technisch capabel genoeg voor zijn.
Bij mij loopt iTunes regelmatig vast en ik vind het sowieso niet handig om alles via dat programma te moeten doen.
Ja het programma is hopeloos verouderd en hier met een deftige PC en redelijke muziekcollectie loopt het ook niet vlekkeloos. Ik snap niet waarom Apple deze doorn in het oog niet vernieuwd heeft, het is op de Mac zelfs het laatste grote programma dat niet native 64-bit draait en nog steunt op emulatie, had ik ergens gelezen.
Voor de rest bevalt de iPad prima, alleen jammer dat die geen stereo speakers heeft.
Persoonlijk zou ik liever een speaker (of meerdere) in de voorkant van het toestel hebben gehad dan stereo speakers, zodat niet anderen beter horen wat er afspeelt dan ikzelf. Ze mochten van mij gerust de zwarte/witte rand van de iPad in het aluminium uitvoeren met een geperforeerd design voor de speakers, zoals de Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:08
M'n pa heeft gisteren een new ipad gekocht, alleen komen we niet uit met icloud en photostream.

Het doel is om foto's die met zijn iphone 4 gemaakt zijn, te bekijken/synchroniseren met de ipad. Ze zitten beiden op hetzelfde wifi netwerk. Contacten zijn al perfect gesynct, alles werkt goed met icloud, behalve de foto's dus. Photostream is ingeschakeld op zowel de iphone als de ipad. Weet iemand de oplossing hiervoor? Alvast bedankt voor het antwoord, ik ben zelf geen ios expert dus weet niet alle ins-en-outs ervan.

edit:

Ow, het werkt nu wel... Ik had de ipad ff uitgezet en weer aangezet, en ineens stonden de foto's er... Werkt geweldig zeg. Misschien toch maar voor mezelf ook een ipad kopen, dan wordt dat de derde in huis. Invasie van apple producten in huis in twee jaar tijd :P

[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 06-04-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Trishul schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:38:
Weet iemand de oplossing hiervoor? Alvast bedankt voor het antwoord, ik ben zelf geen ios expert dus weet niet alle ins-en-outs ervan.
Het is dus zeker weten ingeschakeld right? Op hetzelfde icloud account en alles? Dan zou het moeten werken. Soms duurt het heel even maar ik heb alles meestal binnen de minuut synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
Phuncz schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:47:
Ja het programma is hopeloos verouderd en hier met een deftige PC en redelijke muziekcollectie loopt het ook niet vlekkeloos. Ik snap niet waarom Apple deze doorn in het oog niet vernieuwd heeft, het is op de Mac zelfs het laatste grote programma dat niet native 64-bit draait en nog steunt op emulatie, had ik ergens gelezen.
Persoonlijk vind ik dat iTunes prima werkt, zolang je het maar op een Mac gebruikt.
Op windows is het idd ... :|

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Bospa01 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:03:
[...]

Persoonlijk vind ik dat iTunes prima werkt, zolang je het maar op een Mac gebruikt.
Op windows is het idd ... :|
Oja, dat maakt echt uit hé :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Gebruik het maar eens op een oudere PowerBook, is echt geen pretje kan ik je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
Draakje5 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:16:
[...]

Mijn ervaring is van wel, heb het op meerdere systemen :)
iTunes is echt niet de enige applicatie die verschillende platformen niet gelijk presteerd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Draakje5 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:16:
[...]

Dat maakt wat uit ja.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Printscreen van itunes op een mac dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Wat zie je nou weer aan een screenshot :? Het gaat erom dat iTunes anders werkt op een Mac, niet anders eruit ziet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Oké! Point taken.

[ Voor 61% gewijzigd door Draakje5 op 06-04-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53
Heeft iemand ook op de derde generatie iPad dat de camera voor video veel meer ingezoomed is dan die van het maken van foto's (de achterste camera). Als ik van foto naar video mode ga is de camera veel ingezoomder. Hoort dit zo of heb ik een afwijkende camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Amps schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:48:
Heeft iemand ook op de derde generatie iPad dat de camera voor video veel meer ingezoomed is dan die van het maken van foto's (de achterste camera). Als ik van foto naar video mode ga is de camera veel ingezoomder. Hoort dit zo of heb ik een afwijkende camera?
Nee hoor, dat is normaal ik heb precies hetzelfde.

Je kan trouwens ook in foto mode inzoomen door te pinchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 17:24
Je kunt toch switchen van camera?
Op de iphone 4 wel in ieder geval.
Er is volgens mij niet een camera voor foto's en de andere voor film, of is dit op de iPad anders?

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Toch wil ik ook nog even inhaken op de laadtijd van mijn nieuwe iPad.. Vanmorgen om 7.45 aan de lader gegooid met nog 5%...nu staat ie nog pas op 76%...Dwz dat ie het in een nacht ook niet redt..als ik van 8uur uitga..Wel erg lang hoor...Ik weet het is geen vergelijk maar mijn MacBook pro is zo vol!!!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ze zullen wel met een snellere lader komen, dat hoop in elk geval. Een 42.5Wh batterij laden met dezelfde 10W lader als voor een 25Wh batterij duurt nou eenmaal veel langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
Ben benieuwd hoeveel ze ervoor gaan vragen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
FireStarter schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:28:
Ben benieuwd hoeveel ze ervoor gaan vragen.
39,95€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52
dat ligt al vast? linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:18:
[...]

Wil het ook niet als je in iTunes automatisch synchroniseren aan zet?
Even een account aangemaakt voor je om je deze link te geven.
Het is alweer 7 jaar geleden dat ik dit probleem gehad heb. Ik had toen een schone installatie op mijn eigen PC gedaan zonder een backup te maken van mijn muziek. Deze stond dus nog op mijn iPod mini 4GB (jaja..) en iTunes accepteerde mijn iPod alleen als ik deze zou wissen en hersynchroniseren, ik zou dan alles kwijt zijn..

Mediamonkey accepteerde mijn iPod gelijk, en ik kon over en weer muziek slepen van en naar mijn iPod.
http://www.mediamonkey.com/

Ik heb geen idee of dit progje nog steeds doet wat hij 7 jaar geleden voor mij heeft gedaan maar je kan het altijd proberen :)

EDIT: en ja, het is gratis

EDIT 2: Dit was dus voor Richub bedoelt...
[...]

@ Appleman:

Edit:

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Over dat wifi probleem..soms moet ik mijn wachtwoord weer ingeven om verbinding te krijgen..dit moet automatisch gaan..moet ik nu hiermee terug gaan? Wil geen zeikerd zijn bij de winkel als er niets aan de hand is...het is wel alleen bij de iPad, niet bij de iPhone en MacBook...Hmmmm...meer mensen dit hiero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 00:07
Ik heb met wifi nergens geen last van. Bij mij werkt echt alles perfect en heb nergens last van. Dus gewoon een goed exemlaar. :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
pdavie2311 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:31:
Over dat wifi probleem..soms moet ik mijn wachtwoord weer ingeven om verbinding te krijgen..dit moet automatisch gaan..moet ik nu hiermee terug gaan? Wil geen zeikerd zijn bij de winkel als er niets aan de hand is...het is wel alleen bij de iPad, niet bij de iPhone en MacBook...Hmmmm...meer mensen dit hiero?
Ik zelf heb ook geen WiFi problemen, maar het blijkt bij meer mensen voor te komen.
Misschien dat het volgende helpt? Anders zou ik zeker even terug naar de winkel gaan. In Amerika worden de problemen al door Apple erkent en wordt je iPad zonder problemen ingeruild.

http://www.ipadclub.nl/36...ampt-met-wi-fi-problemen/
Heb je last van een slecht werkende Wi-Fi, dan kun je proberen om je Wi-Fi-verbinding te resetten. Dit doe je als volgt:

Ga naar de instellingen van je iPad
Druk op ‘Netwerk’
Druk op ‘Wi-Fi’
Druk op het blauwe pijltje naast jouw Wi-Fi-netwerk
Druk op ‘Vergeet dit Netwerk’

Hierna moet je opnieuw met het netwerk verbinden. Werkt dit niet, dan kun je ook proberen om al je netwerkinstellingen te resetten:

Ga naar de instellingen van je iPad
Druk op ‘Algemeen’
Druk op ‘Stel opnieuw in’
Druk op ‘Herstel netwerkinstellingen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:35:
Toch wil ik ook nog even inhaken op de laadtijd van mijn nieuwe iPad.. Vanmorgen om 7.45 aan de lader gegooid met nog 5%...nu staat ie nog pas op 76%...Dwz dat ie het in een nacht ook niet redt..als ik van 8uur uitga..Wel erg lang hoor...Ik weet het is geen vergelijk maar mijn MacBook pro is zo vol!!!!
Dat duurde wel erg lang, iets met de lader?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:35:
Dan is er iets fout als-ie na 8 uur nog niet volledig is opgeladen. Is het wel de meegeleverde iPad lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

(oeps) sorry..moet een foutje toegeven..had mijn iPhone lader aan de iPad hangen..vanaf 76% deed ik de iPad lader eraan en toen ging het wel sneller..sorry, was iets te voorbarig...

Qua wifi probleem hou ik ff in de gaten..kan altijd eerst bovenstaande opties proberen alvorens ik terug naar de winkel ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:50:
(oeps) sorry..moet een foutje toegeven..had mijn iPhone lader aan de iPad hangen..vanaf 76% deed ik de iPad lader eraan en toen ging het wel sneller..sorry, was iets te voorbarig...

Qua wifi probleem hou ik ff in de gaten..kan altijd eerst bovenstaande opties proberen alvorens ik terug naar de winkel ga..
De iPhone lader is een stuk minder krachtig, dus dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 19:42
Volgens mij pakt die camera gewoon de binnenste 2MP (1920x1080) van de 5MP resolutie die beschikbaar is. (of ik zwets uit m'n nek, dan hoor ik het ook graag :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 20:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb sinds gister de ipad. FileBrowser is toch wel een handig programma. Lekker bestanden van mijn fileserver afhalen zonder dat je steeds in itunes zit te prutsen . Nu nog even kijken voor een fatsoenlijk ftp programma (met SSL support) en ik heb itunes helemaal niet meer nodig 8).
GokuSFE434 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:47:
[...]

Volgens mij pakt die camera gewoon de binnenste 2MP (1920x1080) van de 5MP resolutie die beschikbaar is. (of ik zwets uit m'n nek, dan hoor ik het ook graag :+ )
Viel mij ook al op. Galaxy S2 doet dit overigens ook, film daarom altijd op 720p.

[ Voor 43% gewijzigd door Tortelli op 07-04-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb gisteren ook toevallig naar FileBrowser gekeken, omdat ik films van mijn NAS wou streamen naar de iPad. De films zijn allemaal 720p of 1080p, allemaal in MKV formaat, maar dat kan je bij non-jailbroken toestellen niet hardwarematig decoden. Dus ofwel moet ik alle films remuxen (is allemaal toch h.264) of jailbreaken (wanneer beschikbaar voor A5X) en XBMC installen.

Ik kan natuurlijk ook via AirVideo live remuxen maar dan moet mijn PC aan blijven staan, kan ik even goed op de TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
pdavie2311 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:50:
...
iPad lader en iPhone/iPod lader lijken aan de buitenkant precies hetzelfde.
Om niet iedere keer naar die minilettertjes te hoeven kijken wat welke lader is, heb ik met een zwarte viltstift de zijkant gemarkeerd. Verkeerde lader aansluiten probleeem opgelost *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik zat gisteren een dvd-tje te kijken met Goodplayer op mijn iPad2 en plots beeld zwart en 1 seconde later zit ik tegen het witte apple bootlogo aan te kijken. Echt WTF?!? Eerste keer in 8 maanden. Moet ik mij zorgen gaan maken of .... ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Iets anders.. Ik hoefde mijn iPad niet te activeren via iTunes?? Ik haalde hem uit de doos, plastic er vanaf, deed hem aan en volgde gewoon het menu... Taalinstellingen etc en klaar was die.. Uiteraard wel gesynchroniseerd met iTunes later...ook was hij voor 84% vol..is dit normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:09:
Iets anders.. Ik hoefde mijn iPad niet te activeren via iTunes?? Ik haalde hem uit de doos, plastic er vanaf, deed hem aan en volgde gewoon het menu... Taalinstellingen etc en klaar was die.. Uiteraard wel gesynchroniseerd met iTunes later...ook was hij voor 84% vol..is dit normaal??
edit: wat bedoel je met volgde het menu? moest je ergens account instellingen invullen? En daarna restore from icloud? zo ja, dan is het normaal

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 07-04-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Uhm.. Wel mijn Apple id invullen ja.. Restore weet ik niet meer..ook al 5 dagen geleden ( schaam)..ik weet dat ik boven zat zonder mijn macbook en ik naar beneden ging met een werkende iPad...en dat hij voor 84% vol was.. Ik zocht al zoiets van coconut battery, ook op mijn MacBook...wil de laadcycles wel eens zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Sinds IOS5 hoef je een iPad niet meer te activeren via iTunes. Bij het aanzetten moet je een paar dingen instellen en dan werkt hij gelijk. Ben ook nog niet vaak een product tegen gekomen die 100% was opgeladen bij het uitpakken. Ik denk dat het wel normaal is.
Pagina: 1 ... 27 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]