Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

k5052 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:42:
Er zijn namelijk geen 5W voedingen officieel geleverd door Apple in vorm van de 10W voeding (klein vierkant blokje met een EU stekker). Mocht je toch op vreemde wijze een 5W voeding hebben, dan is het waarschijnlijk een goedkope chinese replica voor de iPhone.
Zeker wel. De 5W voedingen zijn jarenlang uiterlijk identiek aan de 10W voedingen geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 03-04-2012 09:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
mister9 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:23:
Is het echt zo dat als je een streepje licht onder je scherm ziet, dat daar dan ook stof doorheen komt. Ik heb de mijne (64 gb wifi), bij de BCC gehaald, en ik heb ook bovenaan een streepje licht als ik m heel schuin houdt. Omdat de hoek zo scherm moet zijn om 'm te zien heb ik er dus echt geen last van. Maar is het toch beter om 'm te ruilen dan?
En is dat streepje dan ook zonder meer een reden dat BCC m terug moet nemen en m om moet ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:50
Eduardboon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 00:39:
Op dat roze in de linkerbovenhoek na ziet je iPad er echt goed uit. Als je in een donkere ruimte iBooks op sepia zet en je ipad op tafel legt (plat) en je kunt nog met plezier lezen, dan is er dus echt niets aan de hand :-). Let ook op kleurvariatie tussen portrait en landscape.

Zolang je kleuren uniform zijn heb je geen probleem en dan boeit bleeding ook nihil (Al zal het daar altijd iets feller zijn)
Niks mis met het lezen op Sepia van een schuine afstand.
Wat zou er dan anders moeten zijn in deze sepia stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
k5052 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:42:
Rare manier van nadenken, je koopt een iPad met stroomadapter en je denkt toch dat Apple gebruikers verplicht om naast je "5W" adapter een "10W" adapter erbij te laten kopen? Alle iPad's vanaf de eerste generatie worden uitgeleverd met een 10W voeding. Deze hoef je niet apart erbij te kopen. Mocht je op een vreemde manier een 5W voeding hebben gekregen betwijfel ik eerlijk gezegd waar je de iPad hebt gekocht? Alle iPads zijn namelijk in doos geseald met een 10W voeding, dus mocht je het van marktplaats hebben of via via hebben gekregen kan het zijn dat er een foutje is gemaakt door de verkopende partij en is eventueel de doos al open geweest.

Er zijn namelijk geen 5W voedingen officieel geleverd door Apple in vorm van de 10W voeding (klein vierkant blokje met een EU stekker). Mocht je toch op vreemde wijze een 5W voeding hebben, dan is het waarschijnlijk een goedkope chinese replica voor de iPhone.

offtopic:
Mocht de user zijn eigen adapters verwarren kun je deze post als ongeschreven beschouwen
uhm.. LOL! Je beticht mij van raar denken maare vervolgens... nou goed laat ook maar.

Ik zal vanavond thuis foto's (hoeveel wil je er?) uploaden van 5w oplader in de vorm van een 10 w oplader die volgens jou niet bestaan. Daarnaast heb ik de ipad gekocht in Nederland bij de dixons. Dus niet in china. Mooie aanname trouwens.

Daarnaast heb ik een iphone 3gs ipad 1 en een ipad 3 en een iphone 4. Allemaal met een lader gekregen, Ik heb nu 3 laders thuis gebruikt. Die zijn allemaal 5w. Ik zal straks thuis even alle laders naast elkaar leggen en de 10w proberen op te speuren (die ik dus bij de ipad 3 gehad zou moeten hebben)

[ Voor 9% gewijzigd door pgerrits op 03-04-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Draakje5 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:17:
[...]

Niks mis met het lezen op Sepia van een schuine afstand.
Wat zou er dan anders moeten zijn in deze sepia stand?
Bij mij is de onderkant wit, het midden groen en de bovenkant geel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pgerrits schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:33:
[...]

uhm.. LOL! Je beticht mij van raar denken maare vervolgens... nou goed laat ook maar.

Ik zal vanavond thuis foto's (hoeveel wil je er?) uploaden van 5w oplader in de vorm van een 10 w oplader die volgens jou niet bestaan. Daarnaast heb ik de ipad gekocht in Nederland bij de dixons. Dus niet in china. Mooie aanname trouwens.

Daarnaast heb ik een iphone 3gs ipad 1 en een ipad 3 en een iphone 4. Allemaal met een lader gekregen, Ik heb nu 3 laders thuis gebruikt. Die zijn allemaal 5w. Ik zal straks thuis even alle laders naast elkaar leggen en de 10w proberen op te speuren (die ik dus bij de ipad 3 gehad zou moeten hebben)
Als je een iPad 1 hebt kan je natuurlijk ook die van de iPad 1 gebruiken. Mijn ipAd3 lader zit nog in doos

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoeveel Watt hij is staat gewoon op de lader hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:59

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Mijn iPad 3eG 10w lader ziet er precies hetzelfde uit als de 5w iPhone 3Gs lader :P
Afbeeldingslocatie: http://www.noxbox.nl/mm/IMG_0916.JPG (is geen foto van mijn lader)
Zo ziet mijn iPad 3eG lader eruit (Precies hetzelfde als mijn iPhone 3GS lader alleen dan 2.1A ipv 1A)
Beide zijn de orginele laders die in de doos zaten bij aankoop ;)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
mister9 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:23:
Is het echt zo dat als je een streepje licht onder je scherm ziet, dat daar dan ook stof doorheen komt. Ik heb de mijne (64 gb wifi), bij de BCC gehaald, en ik heb ook bovenaan een streepje licht als ik m heel schuin houdt. Omdat de hoek zo scherm moet zijn om 'm te zien heb ik er dus echt geen last van. Maar is het toch beter om 'm te ruilen dan?
Ik weet niet zeker of het door het niet goed afdichten door het scherm komt, maar het lijkt mij wel 99% zeker. Verder heb je gewoon een iPad met een fabricage defect, dus ja het is beter om hem om te ruilen imo. Backup met iTunes maken en die weer terug zetten als je een nieuwe hebt, duurt misschien 10 min..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:33:
[...]

Daarnaast heb ik een iphone 3gs ipad 1 en een ipad 3 en een iphone 4. Allemaal met een lader gekregen, Ik heb nu 3 laders thuis gebruikt. Die zijn allemaal 5W. Ik zal straks thuis even alle laders naast elkaar leggen en de 10w proberen op te speuren (die ik dus bij de ipad 3 gehad zou moeten hebben)
Dat is dan echt heel raar! Ik heb bij mij ipad1 een 10w lader gekregen in de vorm van een blok, bij de 3gs een lader in dezelfde vorm maar dan 5W, bij de iphone 4 een platte lader van 5W en bij de ipad2 en de ipad3 een lader in de vorm van een blok van 10W..

Dus als jij bij die apparaten allemaal een 5W lader hebt gekregen en bij die Ipad3 nu weer dan gaat er toch echt iets niet goed bij jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het kan toch dat die laders van formfactor wijzigen? Dat zie je bij zoveel fabrikanten. Waarom zou dat zo gek zijn? De leek weet echt niet wat voor lader er bij een Iphone 3Gs zat en waarom zou dat uberhaupt interessant zijn?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaat het toch ook helemaal niet over.. Het gaat erom dat er misschien een verkeerde lader gebruikt wordt bij de ipad3 en dat zou best kunnen aangezien de lader van de eerdere iphones hetzelfde is qua vorm. Maar standaard wordt er dus een 10W lader bij de ipad geleverd, dit is bij elke ipad al zo geweest en als die betreffende 5W lader dus is meegeleverd met de ipad dan klopt er dus iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik irriteer me mateloos aan het feit dat heel veel apps nog geen app icon hebben dat in retina resolutie is. Wat een pixelbrij op mijn homescreens door upscaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
monnick schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:56:
Ik irriteer me mateloos aan het feit dat heel veel apps nog geen app icon hebben dat in retina resolutie is. Wat een pixelbrij op mijn homescreens door upscaling...
Inderdaad, echt hinderlijk. Terwijl bijv. game apps in het game center wél het goede icoon hebben en in je homescreens niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 07-10 10:18
Even afwachten mensen, het kost developers simpelweg even wat tijd en al die updates moeten ook door de app-store. Bovendien zullen er altijd apps zijn die geen update meer krijgen, daar kan je nu eenmaal weinig aan doen. De meest populaire apps zijn inmiddels over en dat is al veel sneller dan ten tijde van de iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 14:23

tomic

Smexylittlebabe!

CyBeR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:38:
[...]

Als jij 100% zeker weet dat je een 5W later erbij gekregen hebt, lijkt me dat een foutje wat ontstaan is bij het inpakken in de fabriek.
hoe test je dat?
mijn ipad doet er 9 uur over om van 0 naar 100% te komen! :F

[ Voor 10% gewijzigd door tomic op 03-04-2012 14:07 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
vgroenewold schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:03:
Even afwachten mensen, het kost developers simpelweg even wat tijd en al die updates moeten ook door de app-store. Bovendien zullen er altijd apps zijn die geen update meer krijgen, daar kan je nu eenmaal weinig aan doen. De meest populaire apps zijn inmiddels over en dat is al veel sneller dan ten tijde van de iPhone 4.
Ik vind het echt tegen vallen, dat ze de hele app niet in een maandje kunnen aanpassen, ok. Maar het icoon kan iig toch wel? Ik vind trouwens dat er echt weinig apps over zijn, van Angry Birds alleen de nieuwe Space HD, bijv. Cut the Rope, Where's my Water, Draw Something zijn toch echt grote apps, en die zijn ook nog niet over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Draw Something had een update voor "the new iPad" hoor. Maar ondertussen is er dus geen high-res shit ingekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

tomic schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:06:
[...]

hoe test je dat?
mijn ipad doet er 9 uur over om van 0 naar 100% te komen! :F
Makkelijkst te zien is het door de stekker er even af te halen. Is de knop die je dan ziet van metaal, heb je een Ipad lader. Zo niet (plastic dus), is het een iPod / iPhone lader.

Ook: als je het lange snoer kunt aansluiten ipv de 'duckhead' is het een iPad lader.

En dan kun je natuurlijk ook nog de kleine lettertjes lezen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Zpottr schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:10:
[...]

Makkelijkst te zien is het door de stekker er even af te halen. Is de knop die je dan ziet van metaal, heb je een Ipad lader. Zo niet (plastic dus), is het een iPod / iPhone lader.

Ook: als je het lange snoer kunt aansluiten ipv de 'duckhead' is het een iPad lader.

En dan kun je natuurlijk ook nog de kleine lettertjes lezen.
er staat idd 10W usb power adapter..
Dus dat moet goed zijn dan. Begrijp alleen niet wat je bedoeld met duckhead? :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

tomic schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:14:
Dus dat moet goed zijn dan. Begrijp alleen niet wat je bedoeld met duckhead? :)
Het afneembare 220V-stekkertje.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Zpottr schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:16:
[...]

Het afneembare 220V-stekkertje.
Afbeeldingslocatie: http://www.tomic.nl/screen.jpg
Dus dit bedoelde u?
Genoeg geverifieerd me dunkt... :)

(ik vind 9 uur laden echt belachelijk maar dat zal wel aan mij liggen)

[ Voor 12% gewijzigd door tomic op 03-04-2012 14:28 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Eduardboon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:09:
Draw Something had een update voor "the new iPad" hoor. Maar ondertussen is er dus geen high-res shit ingekomen.
Kunnen we dat hier gewoon eens iPad (3rd gen.) of iPad 3 gaan noemen? "the new iPad" is echt niet de naam van dat ding, zelfs niet volgens Apple. :F

Afbeeldingslocatie: http://pic2.nl/images/3rdgen.png

(screen uit de App Store)

[ Voor 3% gewijzigd door Xeanor op 03-04-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Allemensen wat een discussie over de oplader. :) Het is gewoon 10W klaar, en daar doet de nieuwe iPad van helemaal leeg naar vol idd een uurtje of 7 over. Eerlijk gezegd begrijp ik dat probleem niet zo, ik las overal dat het nog langer zou zijn etc. maar ik ben van 30% naar 85% in krap 2 uur gegaan, dat is in mijn beleving (uiteraard in cijfertjes wel) niet zo'n enorm verschil met m'n iPad 1. Verder wordt het apparaat dan ook totaal niet warm, of te warm, gewoon een tikkeltje lauw en dan moet ik nog mijn best doen dat op te merken. Wat een onzin-punt is die warmte weer in de praktijk. Gisteren Air Supremacy gespeeld, na 15 min voelde ik nauwelijks iets, tikkeltje warmer weer, meer niet.

[ Voor 27% gewijzigd door vgroenewold op 03-04-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
vgroenewold schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:33:
Verder wordt het apparaat dan ook totaal niet warm, of te warm, gewoon een tikkeltje lauw en dan moet ik nog mijn best doen dat op te merken. Wat een onzin-punt is die warmte weer in de praktijk. Gisteren Air Supremacy gespeeld, na 15 min voelde ik nauwelijks iets, tikkeltje warmer weer, meer niet.
Dat is ook alleen maar gehyped door alle Apple-haters, waar het hier nogal vol van zit. Vandaar ook dat Tweakers.net waarschijnlijk het eerste met zulke infrarood camerabeelden kwam. In de HTC One X review hebben ze hetzelfde gedaan, die telefoon wordt het warmst van allemaal, maar in 150+ comments hoor je er geen een iets over zeggen.

'nough said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Xeanor schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:32:
[...]

Kunnen we dat hier gewoon eens iPad (3rd gen.) of iPad 3 gaan noemen? "the new iPad" is echt niet de naam van dat ding, zelfs niet volgens Apple. :F

[afbeelding]

(screen uit de App Store)
Ik quote enkel de update-info van Draw Something ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
Xeanor schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:38:
[...]

Dat is ook alleen maar gehyped door alle Apple-haters, waar het hier nogal vol van zit. Vandaar ook dat Tweakers.net waarschijnlijk het eerste met zulke infrarood camerabeelden kwam. In de HTC One X review hebben ze hetzelfde gedaan, die telefoon wordt het warmst van allemaal, maar in 150+ comments hoor je er geen een iets over zeggen.

'nough said.
De populariteit van Apple/iPad is ook groter. Hoge bomen vangen veel wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

vgroenewold schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:33:
Eerlijk gezegd begrijp ik dat probleem niet zo, ik las overal dat het nog langer zou zijn etc. maar ik ben van 30% naar 85% in krap 2 uur gegaan, dat is in mijn beleving (uiteraard in cijfertjes wel) niet zo'n enorm verschil met m'n iPad 1.
Dat is dan toch vrij vreemd, bij jou 7 uur en bij mij staat ie dan net op 80%.
(tja en daarnaast; dit is is een discussieforum..... :))

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

tomic schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:06:
[...]
mijn ipad doet er 9 uur over om van 0 naar 100% te komen!
http://www.apple.com/nl/batteries/ipad.html

Lees het best maar eens door, je bent blijkbaar niet op de hoogte van sommige feiten over LiPo-batterijen.
Xeanor schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:38:
[...]
In de HTC One X review hebben ze ook hetzelfde gedaan, die telefoon wordt het warmst van allemaal, maar in 150+ comments hoor je er geen een iets over zeggen.
Bij Apple is het een schandaal, bij andere merken een futiliteit.

Evenals de Foxconn fabriek, waar Apple onterecht wordt bekritiseerd over de lonen en werkomstandigheden terwijl er genoeg grote merken zijn die daar al hun apparatuur laten fabriceren. Onder andere de Kindle, PlayStation 3, Wii en Xbox 360 worden er ook gemaakt. De grotere klanten:
Acer
Amazon.com
Apple
Cisco
Dell
Hewlett-Packard
Intel
Microsoft
Motorola Mobility
Nintendo
Nokia
Samsung Electronics
Sony
Toshiba
Vizio

Maar laat alleen Apple maar voor alle problemen opdraaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:46:
[...]

Evenals de Foxconn fabriek, waar Apple onterecht wordt bekritiseerd over de lonen en werkomstandigheden terwijl er genoeg grote merken zijn die daar al hun apparatuur laten fabriceren. Onder andere de Kindle, PlayStation 3, Wii en Xbox 360 worden er ook gemaakt. De grotere klanten:
Acer
Amazon.com
Apple
Cisco
Dell
Hewlett-Packard
Intel
Microsoft
Motorola Mobility
Nintendo
Nokia
Samsung Electronics
Sony
Toshiba
Vizio

Maar laat alleen Apple maar voor alle problemen opdraaien...
Dat verhaal zal nog wel eens een heel grappig staartje kunnen krijgen.

Als Apple er voor zorgt dat foxconn-medewerkers betere lonen krijgen ALS ze apple producten maken dan gaan er zeker 2 dingen gebeuren:
1) alle foxcon medewerkers willen alleen apple producten maken.
2) alle potentiele medewerkers willen alleen apple producten maken. Andere fabrieken krijgen het verdomd moeilijk om extra personeel binnen te halen.

Andere merken moeten dus meegaan met de hogere lonen en dus hogere prijzen hanteren OF genoegen nemen met mogelijk uitstel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Phuncz schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:46:
[...]

http://www.apple.com/nl/batteries/ipad.html

Lees het best maar eens door, je bent blijkbaar niet op de hoogte van sommige feiten over LiPo-batterijen.
THanks, handig artikel :*)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Is er trouwens voor iOS een "battery saver" app? Ik lees net bovenstaand artikel waarin staat dat (logischerwijs) het uitschakelen van WiFi batterij duur ten goede komt, op mijn android toestel heb ik een app Y5 battery saver, die herinnert waar ik WiFi ontvangst/connecties heb, thuis springt WiFi dus auto aan, en als ik weg ben schakelt die uit.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roeligan schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:40:
Is er trouwens voor iOS een "battery saver" app? Ik lees net bovenstaand artikel waarin staat dat (logischerwijs) het uitschakelen van WiFi batterij duur ten goede komt, op mijn android toestel heb ik een app Y5 battery saver, die herinnert waar ik WiFi ontvangst/connecties heb, thuis springt WiFi dus auto aan, en als ik weg ben schakelt die uit.
Hoe denk je dat die dan bepaalt waar je aanwezig bent? (hint: Het is veel "goedkoper" om wifi te pollen, dan GPS)

De iPad gebruik sowieso geen wifi als deze geen bekende routers (en dus connectie) heeft. Dus het "automatisch" uitschakelen van wifi heb je niet veel aan.

En nee, er zijn geen "battery saving apps". Zal je ook niet nodig moeten hebben. Het is immers je eigen keuze hoe je de accu wilt gebruiken. Zal wat zijn, als een app al je push-services uitzet terwijl je dat niet wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Vorige week ipad 3 4g 32GB aangeschaft. Nu heb ik een zakelijk mobiel met bij horende bel en data abonnement.

1. Kan ik deze simkaart in mijn ipad doen en online gaan?
2. Ik heb een normale simkaart en in ipad past een micro-sim. Ik mag van mijn werk de simkaart ook in tablets doen, omdat er geen richtlijnen zijn mag je vrij handelen. Hoe kan ik van mijn simkaart een micro-sim maken die zowel in ipad kan als in mijn mobiel?

Is zoiets een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

Convoy

g44p

Zhadum schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:56:
Vorige week ipad 3 4g 32GB aangeschaft. Nu heb ik een zakelijk mobiel met bij horende bel en data abonnement.

1. Kan ik deze simkaart in mijn ipad doen en online gaan?
2. Ik heb een normale simkaart en in ipad past een micro-sim. Ik mag van mijn werk de simkaart ook in tablets doen, omdat er geen richtlijnen zijn mag je vrij handelen. Hoe kan ik van mijn simkaart een micro-sim maken die zowel in ipad kan als in mijn mobiel?

Is zoiets een oplossing?
YouTube: Cutting Traditional Sim to MicroSim

We zijn hier @ Tweakers.net he! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dat is supersimpel ja. Wat sims betreft nog een vraag (ander topic geen antwoord kunnen krijgen). Ik heb de microsim uit m'n iPhone getest in de iPad 3, werkt prima. Echter had ik een prepaid microsim van KPN bij de 3 besteld, deze geeft echter altijd "no service", APN en alles staat goed. Iemand zoiets eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001

Convoy

g44p

vgroenewold schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:02:
Dat is supersimpel ja. Wat sims betreft nog een vraag (ander topic geen antwoord kunnen krijgen). Ik heb de microsim uit m'n iPhone getest in de iPad 3, werkt prima. Echter had ik een prepaid microsim van KPN bij de 3 besteld, deze geeft echter altijd "no service", APN en alles staat goed. Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Na een "Reset Network Settings" ook nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
tomic schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:36:
[...]

THanks, handig artikel :*)
In dit artikel wordt ook vermeld dat het beter voor de accu is om de iPad tijdens het laden uit een eventuele hoes te halen. Dit omdat de warmte slecht is voor de levensduur van de accu. Ben benieuwd hoeveel mensen dit doen.

Geeft je trouwens ook te denken over het spelen van games op de nieuwe iPad terwijl ie in een case / backprotector zit. Warmte zal dan ook rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
freekweb schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:08:
[...]

Na een "Reset Network Settings" ook nog steeds?
Jep, vanalles al geprobeerd. Begin te denken dat de sim gewoon stuk is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Millgate schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:08:
[...]

Geeft je trouwens ook te denken over het spelen van games op de nieuwe iPad terwijl ie in een case / backprotector zit. Warmte zal dan ook rol spelen.
Op die pagina staan gewoon alle mogelijke factoren die de gezondheid van de accu kunnen beïnvloeden en dan zal het gebruik van een hoesje inderdaad extra negatieve gevolgen hebben, maar die gevolgen zijn nu ook weer niet zo groot, anders had je daar wel veel klachten over gehoord bij de 1 en de 2. Of al die smartphones in hoesjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:02:
Moeten ze hem misschien nog activeren? Ik weet dat je bij T-Mobile de sim moet laten activeren zodra je hem thuisgekregen hebt. Misschien is dat bij KPN ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

vgroenewold schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:19:
Jep, vanalles al geprobeerd. Begin te denken dat de sim gewoon stuk is ofzo.
Ik heb toevallig afgelopen weekend ook met die vraag gespeeld (1 van de sims van mijn duo-sim laten omzetten naar microsim), maar op Google vind je uiteenlopende verhalen. Sommige sites melden dat de iPhone microsim niet zou werken omdat er een 'voice deel' op zou zitten en aangezien de iPad dat niet kan, zou hij hem niet slikken. Andere sites melden dat het wel gewoon kan.
Kan even de link niet meer vinden (zit op werk), maar las ook dat het mogelijk provider afhankelijk was ... En dat zou jou ervaring verklaren.
Ik ga binnenkort maar eens langs de Vodafone-shop om te informeren, vooralsnog maak ik van mijn Nokia een wiki hotspot, maar da's wat omslachtig.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
noobynater schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:38:
Weet iemand hier een video streaming applicatie die 10 bit, stylized subs, 1080p support en de mogelijkheid heeft om gelijk via Wi-Fi te kopiëren naar de iPad zodat je hem ook lokaal kunt bekijken? Uiteraard moet hij dan wel via de interne video renderer werken zodat ie ook 1080p support en minder CPU belasting heeft (= langere accu duur).
Kan namelijk zelf niet iets vinden wat dit allemaal zo support, tot nu toe lijkt Streamtome het beste, maar deze support maar to 720p.
Niemand? Lijkt me namelijk de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:50:
[...]

Moeten ze hem misschien nog activeren? Ik weet dat je bij T-Mobile de sim moet laten activeren zodra je hem thuisgekregen hebt. Misschien is dat bij KPN ook zo?
Niet bij prepaid kaarten, die moet je zelf activeren door er gebruik van te maken. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog maar 1x gebeld heb met die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

kmf schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:52:
[...]

Hoe denk je dat die dan bepaalt waar je aanwezig bent? (hint: Het is veel "goedkoper" om wifi te pollen, dan GPS)

De iPad gebruik sowieso geen wifi als deze geen bekende routers (en dus connectie) heeft. Dus het "automatisch" uitschakelen van wifi heb je niet veel aan.

En nee, er zijn geen "battery saving apps". Zal je ook niet nodig moeten hebben. Het is immers je eigen keuze hoe je de accu wilt gebruiken. Zal wat zijn, als een app al je push-services uitzet terwijl je dat niet wilt...
Binnen heb ik toch echt geen GPS ontvangst. Snap wat je bedoelt, maar volgens mij werkt Y5 met netwerk (GSM) lokatie bepaling (die dus toch altijd al aanstaat):

Machtigingen tot systeem toegang:
DEZE APP HEEFT TOEGANG TOT:
UW LOCATIE
GLOBALE (NETWERKGEBASEERDE) LOCATIE

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
S913 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:54:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen weekend ook met die vraag gespeeld (1 van de sims van mijn duo-sim laten omzetten naar microsim), maar op Google vind je uiteenlopende verhalen. Sommige sites melden dat de iPhone microsim niet zou werken omdat er een 'voice deel' op zou zitten en aangezien de iPad dat niet kan, zou hij hem niet slikken. Andere sites melden dat het wel gewoon kan.
Ware het niet dat mijn t-mobile iPhone sim het prima doet en ik ook denk dat het bij alle sims kan, het gaat tenslotte om precies dezelfde data-verbinding en verder alleen autorisatie op het netwerk. Verder werd deze sim als standaard optie bij het aanschaffen van de iPad op de Apple site verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roeligan schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:18:
[...]

Binnen heb ik toch echt geen GPS ontvangst. Snap wat je bedoelt, maar volgens mij werkt Y5 met netwerk (GSM) lokatie bepaling (die dus toch altijd al aanstaat):

Machtigingen tot systeem toegang:

[...]
Alleen heeft de iPad geen GSM die altijd aan staat. Sterker nog, zelfs voor de 4G-versie staat "cellular data" uit zolang er wifi is.
Een app die de wifi uitschakelt op basis van lokatie heeft weinig nut. Vooral met de lange gebruiksduur van de iPad.

Je kan gewoon aannemen dat Apple wel veel heeft gedaan om zo efficient mogelijk met de accu om te gaan dat je dat soort "energy-saving apps" niet nodig moet hebben. Zonder jailbreak kan je niet eens zulke apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

kmf schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:23:
[...]
Alleen heeft de iPad geen GSM die altijd aan staat.
|:( Point taken...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een abo bij proximus . Zou ik dan met een extra microsim 3G kunnen gebruiken zonder dat ik daar extra voor moet betalen ( het geen in mijn abo nu zit voor mijn internetgsm gebruik) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje wel. Had al zitten zoeken op de site, maar niet echt iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
Financial times:
The value of an iPhone or an iPad is not the object itself, despite the price tag. The value is the information held within it: the photos, the friend updates, the news articles, all accessible with the swipe of a finger. The object itself is designed with that in mind: sleek, smooth, and above all simple, so that what’s inside defines the experience.

The device’s architect is much like that himself: introverted and, to the vast majority of people who carry one of his creations, all but invisible. But inside Apple’s tightly guarded design studios, Jonathan Ive is complex and powerful, much like the inner workings of an iPhone.

Apple’s senior vice-president of industrial design is in charge of shaping its smooth metal laptops, candy-coloured iPods and slick white iPads, the latest version of which was unveiled this week in San Francisco, where he sat quietly on the sidelines.

Talking about the iPhone in the documentary Objectified, he said: “A lot of what we seem to be doing in a product like that is actually getting design out of the way. And I think when forms develop with that sort of reason and they’re not just arbitrary shapes, it feels almost inevitable, it feels almost undesigned.”

Public plaudits accrued slowly for the London-born designer, but he now has a string of awards and honours to his name, culminating last year in a knighthood. He spent most of his career in the shadow of his brash, outspoken boss, Steve Jobs but when Jobs gave credit for a design he gave it to Sir Jonathan. Investors and consumers have paid their respects with purchases of Apple products and stock, sending the company’s equity valuation past $500bn for the first time last month.

Sir Jonathan, 45, is probably most revered by the next generation of designers, the 20- and 30-something Silicon Valley entrepreneurs who are starting their own technology companies with his standards of simplicity and beauty in mind.

At the offices of Path, a mobile social networking application built for the iPhone, the conference room is named after Sir Jonathan, whose portrait hangs over the doorway.

“We have insane amounts of respect for him,” says Dave Morin, chief executive of Path and a former Apple employee, who recalls attending a meeting at Apple that Sir Jonathan conducted. An upset employee complained about an aspect of the MacBook laptop that made it difficult for disabled people to use. Sir Jonathan explained that the team had gone to great lengths to design every feature so that a person could operate the machine with one finger, including testing and adjusting the weight of the screen for three months so that it could be opened, with one finger, without tipping the laptop over.

Ultimately, Mr Morin added, “great products come from great partnerships between a designer and an entrepreneur”. Sir Jonathan is known for his meticulous approach and minimalist aesthetic, a hallmark of his main creative influence, Dieter Rams, who designed radios, coffee makers, and other household appliances for the German consumer products maker Braun. But by most accounts his success at Apple stems from his close relationship with Jobs.

“There are two schools of thought on this,” says Mark Rolston, chief creative officer at Frog Design. “One is that he is a transformational designer, someone who’s transcended typical notions of quality and brought something really special to the market. A more complicated read is that he was the right man at the right time.”
Apple hired him in 1992. But his work did not take off until Jobs returned to the company in 1997. The two became close collaborators. Jobs gave Sir Jonathan creative freedom and time to explore designs and invest in resources. He travelled to China and Japan and oversaw the design of the factories that made metals and glass for Apple products. “If I had a spiritual partner at Apple, it’s Jony,” Jobs told his biographer, Walter Isaacson. “He is a wickedly intelligent person in all ways. He understands business concepts, marketing concepts. He picks stuff up just like that, click.”

But to others, Sir Jonathan’s main talent was his ability to manage his relationship with Jobs and even exploit it for his own advancement. “Jony’s a very, very political person,” said an ex-Apple employee. “You do not want to cross him or you lose pretty much everything.”
What remains to be seen is how Sir Jonathan fares without Jobs, under new chief executive Tim Cook, a businessman who until recently, was Sir Jonathan’s peer in Apple’s hierarchy.

Apple has not released a new breakthrough product since the original iPad in April 2010, and the modest updates of the latest iPad drew a mixed response from analysts. Yet Mr Cook hinted that there was more in the pipeline, saying “we are just getting started”.

The reality of the design process, is that it takes a full team to produce stellar products, Mr Rolston says. Yet Britain at least is eager to claim Sir Jonathan’s individual talents: Priya Guha, British consul-general in San Francisco, says he “epitomises the strengths of British design and innovation”. But Britain has had to admire him from afar for most of his career. Born in London, he was always taking things apart as a child. His curiosity about objects developed into an interest in making them. After graduating from Newcastle Polytechnic, he worked briefly for a London consultancy, designing everything from combs to televisions. Apple was among its clients. Soon it lured Sir Jonathan to California. This year marks his 20th anniversary at the company.

In an interview with Stephen Fry in San Francisco, where he lives with his wife and twin sons, he credited American culture for its conduciveness to innovation. “I think there’s a conspicuous lack of cynicism and scepticism,” he said. “Ideas are so fragile aren’t they? It’s so easy to miss an idea because it can be so quiet, or to snuff an idea out. The inquisitiveness and the willingness to try is so important for design, for developing those tentative fragile ideas into a real product.”
via http://9to5mac.com/2012/0...tics-of-jobs/#more-157825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draakje5 schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:05:
SSL staat aan.
SMTP is tevens identiek aan de SMTP van mail gegevens op de iPhone.

Edit: Mijn SMTP staat op uitgaant smtp.upcmail.nl alleen kan ik deze niet op SSL zetten. Dan blijft die namelijk eeuwig laden en uiteindelijk krijg ik een error.
Ik heb hetzelfde.. ook upcmail.. ik krijg het overal aan de praat maar niet op de ipad. Inkomend gaat wel (via zonnet, versatel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:33:
[...]

Ik heb hetzelfde.. ook upcmail.. ik krijg het overal aan de praat maar niet op de ipad. Inkomend gaat wel (via zonnet, versatel)
Heb t inmiddels aan de praat. Port moet 25 zijn bij smtp.upcmail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
m@fkeez schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:21:
NOS studio sport heeft live streams op de site staan. Silverlight of Windows media player kun je kiezen..
Iemand een tip hoe deze te kijken zijn op de iPad?
Vreemd: zondag kon ik de Rinde van Vlaanderen niet online volgen op mijn iPad, maar de Stams werkten wel op mijn laptop. De CL-wedstrijd van vanavond is echter wel te volgen op m'n iPad. Ik kan niet echt ontdekken waarom eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

deBennie schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:23:
Financial times:

[wall of text]
Daar kan ik me in volgen, Apple's design is voor veel apparaten tijdloos en het enige dat ze oud doet uitzien is de technologie zelf. Neem bv. de eerste iPod. Dat ding ziet er qua design nog steeds strak uit, enkel was het scherm monochroom, de knop niet touch-sensitive en het toestel vrij dik. Maar dat was omdat er geen betere schermen waren, touch nog helemaal niet op het niveau wat het nu is en dunnere schijven heeft ook even geduurd.

En daar slaagt Jonathan Ive dus wel goed in: een toestel ontwerpen of "designen" waar design volledig de functie volgt zonder lelijk te zijn. Zo zie je geen ontwerp wat een samenraapsel is uit verschillende elementen maar 1 uniform geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik zit te dubben of ik een ipad wil aanschaffen. Voordat ik de knoop doorhak heb ik nog een aantal vragen.
1. Ik heb voor itunes een apple id. Kan ik deze ook gebruiken?
2. Kan ik later een tweede apple id toevoegen of kan ik makkelijk de voorgaande vervangen.
3. Kan ik via de app zowel voor mij als voor mijn vriendin facebook. Door bijv 2x de facbook app te gebruiken
4. kan je de email zo instellen dat de mail op de server van de provider wordt bewaar.

Zoals jullie zien ben ik helemaal nieuw met apple. het enige wat ik heb van apple is een ipod. Vandaar dus itunes.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
Misschien even een 'noob' vraag, maar is het scherm van de iPad 2 scherper dan die van de iPad 1? :)

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:36
zeve schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:10:
Ik zit te dubben of ik een ipad wil aanschaffen. Voordat ik de knoop doorhak heb ik nog een aantal vragen.
2. Kan ik later een tweede apple id toevoegen of kan ik makkelijk de voorgaande vervangen.
3. Kan ik via de app zowel voor mij als voor mijn vriendin facebook. Door bijv 2x de facbook app te gebruiken
4. kan je de email zo instellen dat de mail op de server van de provider wordt bewaar.

Zoals jullie zien ben ik helemaal nieuw met apple. het enige wat ik heb van apple is een ipod. Vandaar dus itunes.

1. jazeker.
2. je kan meerdere Apple ID's naast elkaar gebruiken. Je kan dus als voorbeeld met de Apple ID (waar een creditcard ofzo aan gekoppeld is) van je vriendin op jouw iPad in de App Store inloggen en dan een betaalbare app kopen.
3. Nee je kan een app geen 2x gebruiken. Dus als je vriendin op Facebook wil zal ze eerst moeten uitloggen en inloggen.
4. Hier kan ik je niet verder mee helpen, geen verstand van. :P

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35

1. Ja, die kan je sowieso gebruiken voor alle idevices
2. ja
3. Nee, niet bij de officiele facebook app iig
4. Als het goed is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 21:36
RRenken schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:11:
Misschien even een 'noob' vraag, maar is het scherm van de iPad 2 scherper dan die van de iPad 1? :)
Nope, iPad 1 en iPad 2 hebben hetzelfde scherm.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
AntraXxX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:17:
[...]

Nope, iPad 1 en iPad 2 hebben hetzelfde scherm.
Dacht ik dus wel al... Thnx!!!

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Niet exact hetzelfde. Wel qua resolutie, maar qua kleuren en helderheid zitten er verschillen in. Niet voor iedereen zichtbaar, maar ik dacht wees maar volledig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:18
AntraXxX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:15:
[...]

1. jazeker.
2. je kan meerdere Apple ID's naast elkaar gebruiken. Je kan dus als voorbeeld met de Apple ID (waar een creditcard ofzo aan gekoppeld is) van je vriendin op jouw iPad in de App Store inloggen en dan een betaalbare app kopen.
3. Nee je kan een app geen 2x gebruiken. Dus als je vriendin op Facebook wil zal ze eerst moeten uitloggen en inloggen.
4. Hier kan ik je niet verder mee helpen, geen verstand van. :P
Bedankt (ook degene die onder jouw bericht heeft geantwoord). Weer een stuk wijzer geworden. Maakt de stap naar een ipad\appele weer wat makkelijker.

nog een vraag over facebook. Kan ik of zij de app gerbuiken en kan tegelijkertijd via de browser iemand andrs op facebook inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:28:
[...]
nog een vraag over facebook. Kan ik of zij de app gerbuiken en kan tegelijkertijd via de browser iemand andrs op facebook inloggen.
Dat is waar ik meteen aan dacht toen ik je vraag las, dat werkt dus inderdaad gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Laatst online: 20-08 21:49

4. Ja.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

TheVMaster

Moderator WOS
zeve schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:28:
[...]

Bedankt (ook degene die onder jouw bericht heeft geantwoord). Weer een stuk wijzer geworden. Maakt de stap naar een ipad\appele weer wat makkelijker.

Ja hoor.. je hebt ook een andere Facebook app waar je volgens mij wel met 2 Facebook accounts binnen 1 app Facebook kunt gebruiken en ja je kunt ook met de ene via de App en de ander via de browser op Facebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedemorgen all!!

Wat een dingetje hoor, de nieuwe iPad..Zoals al gezegd, met geluk maandag eentje kunnen kopen, terwijl ze bijna niet zijn te krijgen...(16gb wifi)..Heb mijn mail aan de praat eindelijk en al een paar apps geïnstalleerd..

Alleen iTunes, iCloud snap ik nog niet goed..bij het koppelen van mijn iPad, komen alle apps van mijn iPhone erop..fotostream net zo..als ik synchroniseren automatisch uitzet en handmatig de apps selecteer, moet het dan lukken? Waar het op neer komt, ik wil mijn iPad niet vol krijgen met alle iPhone spul en foto's die ook al op mijn MacBook staan..

Wat is de juiste instelling om de iPad apart te benaderen, schoon te houden??

Thans alvast!! Ik ben zeer blij met de aankoop (onze dochter van 2,5 ook, haha)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:51

psy

Ik heb iCloud aan staan maar moest sowieso handmatig de Apps erop zetten, in de Appstore kan je precies zien wat je al gekocht hebt voor je iPhone en kan je deze handmatig selecteren voor de iPad. iCloud bevat alleen persoonlijke data geen Apps.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:51

psy

noobynater schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:38:
Weet iemand hier een video streaming applicatie die 10 bit, stylized subs, 1080p support en de mogelijkheid heeft om gelijk via Wi-Fi te kopiëren naar de iPad zodat je hem ook lokaal kunt bekijken? Uiteraard moet hij dan wel via de interne video renderer werken zodat ie ook 1080p support en minder CPU belasting heeft (= langere accu duur).
Kan namelijk zelf niet iets vinden wat dit allemaal zo support, tot nu toe lijkt Streamtome het beste, maar deze support maar to 720p.
Airvideo zou 1080p encoding hopelijk binnenkort gaan ondersteunen alleen is nog niet bekend wanneer (gevonden in forum)
1080p bronbestand streamen en tonen in 720p werkt al gewoon (uiteraard)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49
Wat ik erg vreemd vind is dat als ik het geluid uitzet evengoed de notificatie geluiden van bijv. Draw it wel afgaan.

Bij mijn Android telefoons is het namelijk zo dat als je het geluid uitzet dat het ook voor alles uit is. Is dit bij de iPad anders, en hoe kan ik makkelijk alle geluiden uitzetten (incl. notificatie geluiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Toch nog een vraagje, als ik van mijn normale sim-kaart een micro-simkaart maak om in Ipad te zetten, kan ik daarna het wel weer terug te zetten in mijn samsung mobiel? (daar past alleen een normale-simkaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33
Zhadum schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:00:
[...]

Toch nog een vraagje, als ik van mijn normale sim-kaart een micro-simkaart maak om in Ipad te zetten, kan ik daarna het wel weer terug te zetten in mijn samsung mobiel? (daar past alleen een normale-simkaart erin.
Sorry, maar wat schat je zelf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30
CopyCatz schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:03:
[...]

Sorry, maar wat schat je zelf in?
Kan prima, mits je een adaptertje hebt waar je je micro sim in kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
iCloud werkt voor 99% super hier, alleen de mail is een ramp. Verzenden lukt bijna op geen enkele icloud server, enoooorme lag of een error. Tijdelijk maar geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Waarom zit er in de Ipad eigenlijk een afwijkende maat simkaart?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Zhadum schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:00:
[...]

Vraag gewoon een duo sim aan dan hoef je ze niet constant te wisselen.

Zie net dat dat best duur is ik kreeg het nog gratis mij mijn abbo maar ze vragen er 35 euro voor .

[ Voor 11% gewijzigd door Rerder op 04-04-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:34:
Waarom zit er in de Ipad eigenlijk een afwijkende maat simkaart?
MicroSim neemt minder ruimte in dan een normale
Iedere milimeter telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
psy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:29:
[...]

Airvideo zou 1080p encoding hopelijk binnenkort gaan ondersteunen alleen is nog niet bekend wanneer (gevonden in forum)
1080p bronbestand streamen en tonen in 720p werkt al gewoon (uiteraard)
Als je de app airvideo bedoelt (neem ik aan van wel), dan is dat toch niet wat ik zoek. Heb deze een tijd gebruikt met mijn iPod Touch maar hij support niet het kopiëren van de video. Ook had hij toen geen support voor stylized subs, dit is iets wat streamtome wel support, maar streamtome support maar 720P.
Ik weet niet of hij ook hi10p bestanden aan kan, dit is vrij belangrijk aangezien grotendeels van mijn bestanden dat zijn.
Maar ik zal nog even afwachten, misschien dat de iPad nog niet lang genoeg uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
TheVMaster schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:15:
[...]

Ja hoor.. je hebt ook een andere Facebook app waar je volgens mij wel met 2 Facebook accounts binnen 1 app Facebook kunt gebruiken en ja je kunt ook met de ene via de App en de ander via de browser op Facebook :)
Volgens mij moet dit met o.a. MyPad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn nu 3(!) apps die nederlandse tijdschriften verkopen. Magworld, magzine en tijdschrift.nl.

Met de nieuwe iPad is het lezen van magazines eindelijk goed te doen (in landscape). Ik ben dus serieus van plan om wat papieren abonnementen op te zeggen en over te gaan naar digitaal.

Maar het nadeel is gewoon dat het zo gefragmenteerd is... je moet eigenlijk kiezen voor 1 "uitgever". Best vervelend...

Een testaankoop gedaan met magzine (omdat deze paypal accepteert)

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/j5xjCA7TUq6ht.PNG
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jtw00C5XkpIf6.PNG

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 04-04-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:01:
Er zijn nu 3(!) apps die nederlandse tijdschriften verkopen. Magworld, magzine en tijdschrift.nl.
Je vergeet Tablisto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die staat niet als "official reseller" van quest, dus heb ik niet mee in beschouwing genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[ Voor 58% gewijzigd door Slashdotter op 04-04-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

VeeGee schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:32:
[...]

Kan prima, mits je een adaptertje hebt waar je je micro sim in kan doen.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
jongetje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:39:
Wat ik erg vreemd vind is dat als ik het geluid uitzet evengoed de notificatie geluiden van bijv. Draw it wel afgaan.

Bij mijn Android telefoons is het namelijk zo dat als je het geluid uitzet dat het ook voor alles uit is. Is dit bij de iPad anders, en hoe kan ik makkelijk alle geluiden uitzetten (incl. notificatie geluiden).
Dan moet je even instellen onder instellingen algemeen geluiden oid dat de knoppen al het geluid regelen, standaard doen ze dit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Echt een zeer goede review dit :)
Ik blijf lekker bij de ipad2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Die review gaf de conclusie die bijna elke andere review ook gaf eigenlijk. Heb je een iPad 1 of nog geen tablet? Dan is de iPad 3 de beste keus. Die €80,- extra voor het betere scherm en de betere camera zijn het absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het verschil met de 2 wel degelijk enorm is! Ik heb nooit een iPad gehad, soms eens gespeeld met de 2 van een collega, maar nooit lang. 3 weken geleden dan de nieuwe iPad gekocht. Paar dagen erna naast die van een collega gehouden voor een paar seconden met dezelfde webpagina open en dan was het van ja, het is wel beter maar goed, nu ook niet spectaculair. Ik nu 2 weken gewerkt met de nieuwe iPad, krijg ik gisteren de iPad 2 van een klant in mijn handen om Exchange account in te stellen en waow, wat een verschil als je het werken met de nieuwe iPad gewend bent! Die 2 voelde in mijn inziens trager aan, surfen, tabbladen openen etc, en alle teksten waren gekarteld, zelfs die onder de logo's. Ook de logo's zelf waren vrij lelijk vond ik.

Dus om samen te vatten, als je een week alleen met de nieuwe iPad gewerkt hebt wil je ECHT niet terug naar de 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:18:
Ik moet zeggen dat het verschil met de 2 wel degelijk enorm is! Ik heb nooit een iPad gehad, soms eens gespeeld met de 2 van een collega, maar nooit lang. 3 weken geleden dan de nieuwe iPad gekocht. Paar dagen erna naast die van een collega gehouden voor een paar seconden met dezelfde webpagina open en dan was het van ja, het is wel beter maar goed, nu ook niet spectaculair. Ik nu 2 weken gewerkt met de nieuwe iPad, krijg ik gisteren de iPad 2 van een klant in mijn handen om Exchange account in te stellen en waow, wat een verschil als je het werken met de nieuwe iPad gewend bent! Die 2 voelde in mijn inziens trager aan, surfen, tabbladen openen etc, en alle teksten waren gekarteld, zelfs die onder de logo's. Ook de logo's zelf waren vrij lelijk vond ik.

Dus om samen te vatten, als je een week alleen met de nieuwe iPad gewerkt hebt wil je ECHT niet terug naar de 2!
Heb de iPad 2 gehad en nu de nieuwe, het is een fabeltje om te denken dat hij sneller is met surfen en sneller is ivm de 3de generatie iPad. De benchmarks geven namelijk ook aan dat de 2 net zo snel is ivm de 3;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:23:
[...]

Heb de iPad 2 gehad en nu de nieuwe, het is een fabeltje om te denken dat hij sneller is met surfen en sneller is ivm de 3de generatie iPad. De benchmarks geven namelijk ook aan dat de 2 net zo snel is ivm de 3;)
Het verschil is natuurlijk wel het geheugen :) Heb ook al reviews gelezen dat de iPad 3 daarom sneller 'werkt', bijvoorbeeld bij het surfen, als de iPad 2 wat geheugen tekort komt moet je verschillende tabs opnieuw inladen etc waar dat bij de nieuwe iPad niet het geval is waardoor die letterlijk 'sneller' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:25:
[...]

Het verschil is natuurlijk wel het geheugen :) Heb ook al reviews gelezen dat de iPad 3 daarom sneller 'werkt', bijvoorbeeld bij het surfen, als de iPad 2 wat geheugen tekort komt moet je verschillende tabs opnieuw inladen etc waar dat bij de nieuwe iPad niet het geval is waardoor die letterlijk 'sneller' werkt.
Moet je toch tegen spreken, merk echt totaal geen verschil in snelheid in browsen t.o.v de 2 :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Weet iemand of bump charging kwaad kan? Dus opladen van 30 tot 50% voor 2.5 uur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je bedoelt geen volledige cyclus laten laden ? Ja dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Phuncz schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:44:
Je bedoelt geen volledige cyclus laten laden ? Ja dat mag.
Waar lees jij op de apple pagina dat het mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
alwaysleft schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:47:
[...]

Waar lees jij op de apple pagina dat het mag?
Waar lees jij dat het niet mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
J0ey schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:48:
[...]

Waar lees jij dat het niet mag?
Ja weet dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Natuuuurlijk mag dat, wat zou erop tegen zijn. Enige wat je af en toe moet doen is helemaal leeg en dan weer vol, eens per maand. Verder kan je doen wat je wilt, zou anders nogal onpraktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
vgroenewold schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:54:
Natuuuurlijk mag dat, wat zou erop tegen zijn. Enige wat je af en toe moet doen is helemaal leeg en dan weer vol, eens per maand. Verder kan je doen wat je wilt, zou anders nogal onpraktisch zijn.
Inderdaad, snap sowieso niet dat mensen er zo erg op letten. :P Je wint er met de batterijen van tegenwoordig echt bijna niets meer mee.
Pagina: 1 ... 26 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]