Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Er staan op Internet veel berichten over mogelijke problemen met de tint (te geel) van sommige iPads. Deze iPads lijken ook minder helder te zijn en minder contrast te hebben. De meeste mensen zullen hier overigens geen last van hebben (Het scherm is duidelijk warmer van tint, niet echt geel). Als je de Ipad niet naast een ander neutraal scherm houdt zullen de meeste mensen het misschien nooit zien. Toch is het verschil aardig groot. (Vooral vergeleken met de perfecte demonstratiemodellen). Voor de meeste mensen waarschijnlijk geen probleem maar ik doe grafisch design en heb twee gekalibreerde schermen waar de ipad naast komt te staan. Ik heb mijn Ipad 1 verkocht en zit ongeduldig te wachten om een nieuwe Ipad te kopen.

Volgens sommige berichten zou Apple expres voor een warmere tint hebben gekozen omdat dat "natuurlijker zou zijn". Dit klopt echter niet omdat de demonstratie modellen in de winkel een volledig wit scherm hebben met een hoog contrast. Ik heb zelf deze demonstratiemodellen bekeken en ze zijn prachtig.

Een andere theorie is dat het scherm na verloop van tijd bij zal trekken omdat 'de lijm' nog moet drogen. De meeste berichten op forums zoals Macrumors spreken dit (op dit moment) echter tegen. Sommige mensen hebben direct een goed scherm andere een geler/warmer scherm. Dit opwarmen/inbranden is natuurlijk nog steeds een mogelijkheid maar ik denk het zelf niet.Ik heb veel forums doorgespit waar mensen over dit problem schrijven. Zelf denk ik dat de "gele" schermen van Samsung zijn en de goede Ipads met witte schermen ISP schermen van LG bevatten. Samsung maakt trouwens toch alleen PVA en varianten hierop?

Ten eerste is de Ipad in de VS al een dikke week op de markt. Als het probleem verholpen zou worden door het scherm op te laten warmen of doordat de 'lijm' nog moet drogen zou dit waarschijnlijk nu bekend zijn. Ten tweede zijn er mensen die direct een goed scherm hebben, of na ruilen van hun 'defecte' ipad een nieuwe Ipad kregen die direct goed was van kleur. Ook als zij naar een winkel gaan en hun Ipad vergelijken met de modellen die daar liggen zien zij en medewerkers duideijk een verschil in de kleurtoon van het scherm.

Ook de productiedatum lijkt geen invloed te hebben (Week 1 tot 9) hebben allemaal iPads die perfect zijn en iPads met problemen. Schermen hebben in 9 weken toch tijd genoeg gehad om te drogen? En sommige Ipads uit week 9 zijn perfect maar uit week 2 'geel'. Dit is tegenstrijdig met de theorie van het "opdrogen".

Ten tweede is het probleem niet alleen dat het scherm te 'warm' is maar ook dat het op de hoogste brightness minder licht lijkt te geven en het contrast 'valer' is dan op de goede schermen. Zouden deze problemen ook veroorzaakt kunnen worden door lijm die nog moet drogen, of een scherm dat nog "bij moet trekken"? Geen een van de LCD schermen/monitoren die ik ooit gehad heb zijn substansieel van toon veranderd na 'inbranden'.

Reference threads:

MacRumors: Yellow Tint!
MacRumors (Factory Production Weeks)
Whirtpool: "Yellow" Screen issue on iPad 3

Mijn eigen ervaringen:
Ik ben in Alkmaar bij Dixons geweest en heb daar twee Ipads uitgeprobeerd (1 wifi en 1 3g 16GB) Ik heb de schermen samen met de verkoper naast de Ipad 2 gehouden (Ze hadden daar helaas nog geen nieuw Ipad demonstratiemodellen. De schermen waren duidelijk geler/warmer vergeleken met de Ipad 2, de verkoper zag het verschil trouwens ook. (Ik werd wel erg vriendelijk geholpen)

Daarna ben ik langs I-center in Alkmaar gegaan. Deze hadden wel een demonstratiemodel van de nieuwe Ipad staan. Die zag er perfect uit (Het scherm was mooi wit en had een hoog contrast en helderheid). Ook daar heb ik gevraagd of ik de nieuwe ipad 16GB wifi naast dit demonstratiemodel mocht houden. Het scherm was weer geel en ook minder licht dan het demonstratiemodel. (Volgens mij was het scherm ook iets fletser trouwens). Ook hier zag de verkoper het verschil duidelijk. De bediening was ook hier prima trouwens.

Daarna ben ik naar Amsterdam gereden, naar de nieuwe Apple store. De demonstratiemodellen waren allemaal perfect (wit, goede helderheid en hoog contrast). Ook hier mocht ik de nieuwe ipad eerst uitproberen 16GB wifi. En weer het zelfde probleem (Geel en minder licht). Ook hier zag de verkoper duidelijk het verschil. Hij zei wel dat het misschien nog bij zou trekken, maar daar durfde ik hem toch niet op te kopen. (Ook weer vriendelijke bediening).

Mijn Conclusie: Apple gebruikt volgens mij de beste schermen in de demonstratiemodellen. Als de gele schermen binnen de specificaties vallen moeten ze die naar mijn mening ook als demonstratiemodel gebruiken en niet de beste versies specifiek selecteren. Misschien moeten de schermen nog drogen of zoiets, dat weet ik natuurlijk niet 100%, maar ik denk van niet.

Wat mij trouwens ook opviel was dat belangrijke review sites allemaal Ipads met witte schermen hebben gekregen. Apple heeft ook hier volgens mij de Ipads met de beste schermen naar toe gestuurd. Je ziet wel gele schermen op youtube bij reviews van "gewone mensen"
Het beste kun je de ipad in een winkel vergelijken met de demonstratiemodellen die door Apple aan de winkels geleverd worden. Met voorkeur een Apple reseller zoals ICenter of de Apple Store. Na een week inbranden moet de Ipad dus dezelfde kleur en contrast hebben en dezelfde helderheid als de Ipad demonstratiemodellen in de winkel, Of de Ipad heeft een ander paneel dat gewoon minder goed is.

Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l500/Bobby_Machado/DSC_0646.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l500/Bobby_Machado/DSC_0652.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb, voor mijn gevoel, geen scherm met een gele tint. Ik had gisteren wel berichten gelezen op Macrumors waarbij sommige gebruikers meldde dat het scherm nu veel minder geel was dan een week geleden.

De demonstratie modellen staan natuurlijk continue aan dus misschien vandaar.

Het scherm van de nieuwe iPad is hier écht veel beter.

Het schijnt dat op dít moment alleen Samsung nog levert en dat in de loop van de maand pas LG gaat leveren gevolgd door Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Apple heeft de kleurtemperatuur iets veranderd, de kleurverzadeging is hoger. Plus net als bij de iPad 2 moet de lijm soms een paar dagen drogen en dan verdwijnt een eventuele heel lichte gelige tint. En omruilen doen de winkels en Apple ook niet moeilijk over. https://discussions.apple.com/message/17875908#17875908

Sommige mensen klagen om het klagen. Samsung fabriceert naar de specs en controle van Apple. Vanzelfsprekend zijn die schermen niet geler of zo dan die van een andere leverancier. Sharp en LG gaan binnenkort ook leveren aan Apple. Boeien voor de consument welk scherm erin zit, de functionaliteit moet gelijk zijn. Het nieuwe scherm van de iPad is juist supergoed. Hier een 32 GB Wifi en geen problemen, integendeel zelfs.

Arstechnica heeft een zeer gedetaileerde review over met veel foto's die het verschil laten zien tussen het scherm van de nieuwe iPad en de iPad 2. http://arstechnica.com/ap...ird-generation-ipad.ars/1

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 24-03-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Ik hoorde in een podcast dat het scherm wel meer ghosting vertoond dan die van de iPad 2. Iemand die dat kan bevestigen?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 08:21
Het is een beetje raar bij mij:

Als ik m'n scherm op 100% brightness zet dat is het mooi wit, maar als ik hem naar beneden schroef dan is heeft het scherm een gelige waas.

Ik weet ook niet precies wat ik er mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 10:54
Ik heb een iPad 2 en een iPad 3 en de iPad 3 heeft duidelijk een gele tint zoals op de eerste foto.

De iPad 2 Is echt "wit". Ik kijk het nog even aan...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:32
Ik had de ipad 2 (gisteren verkocht :)) en de iPad (3). Bij mij was bij de iPad 2 toch wel het scherm iets geler en bij de iPad (3) juist wit. Deze beide iPads zijn 16GB wifi only zwart. Ik weet niet of dit misschien nuttige info is.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik zal later wel een foto posten...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ja, er zijn ipad 3's met een gele waas in omloop, het merendeel lijkt echter gewoon de correcte witte tint en kleurtemperatuur te hebben. Let op wat de TS zegt, bij het eerste gebruik kan het inderdaad zijn dat die kleurtemperatuur nog bereikt dient te worden. Er is echter een verschil tussen kleurwaas wat tegen de bezel aanzit (lijm hardend) en een waas die over de kleuren van het scherm in zijn geheel (of grotendeels) ligt. Dat laatste lijkt vooralsnog het meest gemeenschappelijke te zijn in rapportages en opmerkingen van mensen. De vraag is natuurlijk of het je stoort, en of het misschien een punt is (bijvoorbeeld technische onvolkomendheid die tot uitval kan leiden) wat later een probleem kan zijn waardoor je ermee terug zou moeten. Dat valt op dit moment met nog geen mogelijkheid te zeggen.

Ik kan me voorstellen dat de investering voor een ipad 3 een hap geld is voor mensen, en dan wil je natuurlijk (en daar hebt je ongeacht budget recht op) een deugdelijk product. De gele waas is dan ook geen producteigenschap, degene die je dat zou willen wijsmaken maakt zich gewoon schuldig aan misleiding. Vergelijk maar eens een unit met gele waas met units in product presentaties, maar ook online demo materiaal en - simpel gesteld - al die andere units die geen gele waas maar een correct display hebben.

Bij twijfel gewoon ruilen. Let er wel op dat je bij winkels die proberen Apple's garantiebeleid te volgen (1 jaar aansprakelijkheid in plaats van de wettelijke twee + eigenlijk & deugdelijk gebruik) dit het beste binnen de eerste 6 maanden dient plaats te vinden. Immers, na 6 maanden ligt de bewijslast bij jou. En waarom het risico nemen.

Ongeacht het debat van Apple's "garantie" zal er geen winkel zijn die bij ruilen een probleem er van maakt, dat zou wel heel erg zelf destructief zijn. Velen maken er ook echt geen probleem van als je even wil vergelijken, of testen in de winkel. Een tevreden klant komt immers terug.

Kort gezegd, je hoeft er geen genoegen mee te nemen, het is geen producteigenschap dus gewoon ruilen als blijkt dat je echt met een unit met gele waas zit. Simpel. Neem wel even de tijd om te testen, natuurlijk. En ja, er zit verschil tussen ipad 1, 2 en 3's, dat is ook logisch. Vergelijk dan ook je nieuwe ipad 3 met een andere ipad 3, dat kan altijd het beste in de winkel daar hebben ze altijd presentatiemodellen liggen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het verschil in scherm tussen versie 2 en 3 jou opvalt, misschien ook stoort, maar dat is en blijft een persoonlijk punt wat meer te maken heeft met kleurtemperatuur, resolutie en smaak dan met de vooralsnog weinig voorkomende problematiek van gele waas over ipad 3 units.

[ Voor 13% gewijzigd door Virtuozzo op 24-03-2012 17:02 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb hier een new iPad 16GB Wifi+4G. Meteen na de aankoop gecontroleerd op de bekende gebreken (light leaking, afwerking omlijsting/lijmlaag, gele tint, antenne wifi en 4g). Ik heb de helderheid o zo`n 70% staan, maar het beeld blijft mooi wit. Als ik mijn oude iPad 1 ernaast leg, dan is de oude ook ietwat geler.

Is het wellicht handig om iets met batchnummers te doen om te inventariseren welke series 'geler' zijn?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

2 nieuwe iPads hier. Beiden met dode pixels en stof. Qua kleur zijn ze dan weer wel prima :(

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kanarie schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:54:
2 nieuwe iPads hier. Beiden met dode pixels en stof. Qua kleur zijn ze dan weer wel prima :(
Ik moet inderdaad wel zeggen, dat de verpakking zelf (binnenin, ding was geseald) wat vuil bevatte, zowel stof als een kruimel onder het folie van display.

Ik vermoed dat er flink wat gehaast is om zoveel mogelijk te kunnen leveren. Alleen dingen als stofjes/vuil kunnen dan eigenlijk niet. Dat heb ik zelfs bij pc onderdelen die je bulk koopt nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Het gele scherm is geen producteigenschap. De demonstratiemodellen van Apple waren wit en zagen er perfect uit. Schermen met een LED background zoals de Ipad hoeven juist niet op te warmen, schermen met TL verlichting wel. Er zijn ook veel mensen die na omruilen een veel wittere Ipad hebben gekregen en waar vervolgens het contrast en de helderheid ook beter was.

Volgens mij is het ook nog niet duidelijk of alle nieuwe iPads wel een Samsung scherm hebben, dit was volgens mij alleen maar een gerucht. LG produceert IPS panelen en Samsung voornamelijk (alleen maar?) PVA. Op de website van Apple staat dat de Ipad een IPS scherm bevat.

Zijn er hier misschien nog mensen waar de toon van het scherm van de Ipad verandert nadat hij een aantal uur heeft aangestaan? Of waar het scherm na een paar dagen al witter is geworden? Misschien is het duidelijker als iemand zijn iPad (Die al een tijdje gebruikt is en opgewarmd is) vergelijkt met een demonstratiemodel in een Apple Store of bij een Apple reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Michael Knight schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:14:
[...]

Ik moet inderdaad wel zeggen, dat de verpakking zelf (binnenin, ding was geseald) wat vuil bevatte, zowel stof als een kruimel onder het folie van display.

Ik vermoedt dat er flink wat gehaast is om zoveel mogelijk te kunnen leveren. Alleen dingen als stofjes/vuil kunnen dan eigenlijk niet. Dat heb ik zelfs bij pc onderdelen die je bulk koopt nog nooit gezien.
Deze twee gaan maandag terug naar de Mediamarkt.

De 'beste' heeft 3 dode pixels in een groepje en een gele hoek van de backlight bleeding.

De slechtste heeft 2 stuck pixels (dat zou op zich voor mij geen reden zijn om terug te gaan) en een cluster van 4, 2 en 2x1 dode pixels/stof onder scherm.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:57:
Ik zal later wel een foto posten...
iPad 2 vs. iPad 3:
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/4688/photohuj.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Even met wat andere devices getest:

iPad - HTC Sensation 50% brightness

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/Samsung1-1.jpg?t=1332619948

iPad - Samsung Galaxy S II 50% brightness

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/HTC1-1.jpg?t=1332619757

iPad - HTC Sensation 100% brightness

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/Samsung2-1.jpg?t=1332619975

iPad - Samsung Galaxy S II 100% brightness

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/HTC2-1.jpg?t=1332619757

Ik moet zeggen dat ik mijn iPad het natuurlijkste vind overkomen. Samsung lijkt iets te blauw vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 18:00
@J0ey... Samsung blauwig... ik heb er juist altijd een soort van groenig kleurtje in gezien... en ik ben volgens mij niet kleurenblind. Maar ik ben het met je eens, de Galaxy's hebben altijd een soort van vreemde weergave, als ik mijn Sensation naast de SII van mijn broertje leg, dan is wit absoluut witter, rood is roder... los van elkaar valt het niet zo op, maar naast elkaar eigenlijk een wereld van verschil. Overigens is het scherm van de SII wel weer de betere bij veel zonlicht, want dan zie je op de Sensation weer geen donder, Overigens op jouw foto's vind ik de Galaxy er het beste uit komen qua helderheid/contrast. Mee eens dat op de foto's het wat blauwer lijkt, maar ook wat prettig voor de ogen op de een of andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dubbelpost:

Ik heb mijn gelige iPad inmiddels omgeruild. Hele dag mee bezig geweest.

Had die van mij gekocht bij saturn in Duitsland. Saturn nl kon me niet helpen, want in het buitenland gekocht. Ze verwezen me door naar apr's. Na schofterig behandeld te zijn in de i am store in Utrecht (o.a. iPad was helemaal niet geel volgens hun, terwijl de saturn dit euvel wel al bevestigd had) bij de a Mac apr langgeweest in Utrecht. Hier wel vriendelijk te woord gestaan. Ze zagen dat het scherm geel was en boden aan om hem op te sturen voor reparatie. Verwachte reparatietijd: 4 weken.

Hier had ik niet echt zin in. Ze gaven als tip om toch terug naar duitsland te gaan of naar A'dam naar de officiële Apple store. Dit laatste gedaan en daar vertelt wat er mis was. Vriendelijk geholpen aan de genius bar.

Hij constateerde zelfs nog een led probleem (de iPad had slechte led verlichting in het midden, een soort zwarte verticale streep in portrait) die ik zelf nog niet eens had opgemerkt.

10 minuutjes later stond ik buiten met een nieuwe iPad na wel even eerst het hele scherm nagekeken te hebben. Conclusie: ik heb nu een iPad met een warme tint maar zeker geen gele. Het rare is dat de kleur op mijn nieuwe warmer is maar zeker minder geel dan mijn vorige 3rd gen. Onder begeleiding bij de genius bar heb ik uitgebreid staan vergelijken en er zijn inderdaad koelere (blauwere) en warmere modellen maar mijn vorige was gewoonweg geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hm, geef mij de koele blauwe tint maar. Ik vind dat warme gele maar niks...
Doet mij denken aan mijn 14" CRT monitor uit 1992...

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2012 22:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 16:15
Hoezo zijn die schermen nog niet zelf te kalibreren? :) zou ik persoonlijk en misschien de fotografen heel erg fijn vinden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 10:58
Hmmm... is het niet zo dat elk scherm er een beetje anders uit ziet???

De een wat warmer de ander wat kouder.. Streker nog beeldschermen en tv's worden geadviseerd om deze na paar weken gebruik te kalibreren..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:17

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Deze probleem ben ik echt vaak tegen gekomen bij Apple iPhones en iMacs. Wel kan ik je zeggen dat je naar een APR kan gaan en daar laten vergelijken. Indien je een gele waas of gewoon kleur afwijking hebt mag je hem omruilen :)

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Kalibreren met een colirimeter zal sowieso niet lukken vanwege de beperkingen. Ik heb me dat in het algemeen afgvraagd waarom het bijna niet mogelijk is om witbalans, saturatie en contrast aan te passen op een tablet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 16:15
deadsy33 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:44:
Kalibreren met een colirimeter zal sowieso niet lukken vanwege de beperkingen. Ik heb me dat in het algemeen afgvraagd waarom het bijna niet mogelijk is om witbalans, saturatie en contrast aan te passen op een tablet.
Nou misschien niet zo precies, maar gewoon dat je zelf kan kiezen of je warmere of koudere kleuren wil meer of minder saturation ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 27-06 18:46
Het scherm op mijn 3de generatie is ook beduidend geler vergeleken met het schermpje van mijn iPod Touch (4de generatie). Echter, valt het een stuk minder op als je het niet vergelijkt of erop let. Ik moet wel zeggen dat ik liever een wat koelere scherm heb dan wat ik nu heb.

Als ik echt op de gele tint ga letten, gaat het me toch wel irriteren. Ook heb ik een stofdeeltje onder mijn scherm, maar dat neem ik maar voor lief. Backlight bleeding is minimaal, zover geen dode pixels of light leakage detecteerd. Screen protector zit er al op, dus dat weerhoudt mij o.a. om hem eventueel om te ruilen.
Nilsepils schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:49:
[...]
Nou misschien niet zo precies, maar gewoon dat je zelf kan kiezen of je warmere of koudere kleuren wil meer of minder saturation ed.
Wellicht een goed idee voor iOS 6 :/

[ Voor 19% gewijzigd door Amps op 24-03-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Amps schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:00:
Het scherm op mijn 3de generatie is ook beduidend geler vergeleken met het schermpje van mijn iPod Touch (4de generatie). Echter, valt het een stuk minder op als je het niet vergelijkt of erop let. Ik moet wel zeggen dat ik liever een wat koelere scherm heb dan wat ik nu heb.

Als ik echt op de gele tint ga letten, gaat het me toch wel irriteren. Ook heb ik een stofdeeltje onder mijn scherm, maar dat neem ik maar voor lief. Backlight bleeding is minimaal, zover geen dode pixels of light leakage detecteerd. Screen protector zit er al op, dus dat weerhoudt mij o.a. om hem eventueel om te ruilen.

[...]

Wellicht een goed idee voor iOS 6 :/
Inderdaad.
Ik heb twee iPhone 4S en een iPad 2 met de "normale" kleur.
De iPad 3 valt mijns inziens erg uit de toon.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/4688/photohuj.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wij hebben hier sinds gisteren 2 iPad 3's en we hadden allebei al een iPad 1. Beide hebben een prima beeld en verschillen onderling nauwelijks zichtbaar, dus ruim binnen de normale toleranties.

Ik heb een foto gemaakt van gezamenlijk: iMac 27", iPad 1, iPod Touch 1G, iPhone 4, iPad 3.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5569_2.jpg

Alles oogt vrij neutraal, maar ik heb ook nog ergens een foto van een jaar of 4 geleden met 3 iPod Touch exemplaren die verschillende displays hadden en qua kijkhoek en kleur erg verschilden. Het hangt er maar net vanaf welk panel er in zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zo hoort het! Ik ga de mijne nu zeker omruilen...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 05:51

Quad

Doof

Exirion schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:33:
Wij hebben hier sinds gisteren 2 iPad 3's en we hadden allebei al een iPad 1. Beide hebben een prima beeld en verschillen onderling nauwelijks zichtbaar, dus ruim binnen de normale toleranties.

Ik heb een foto gemaakt van gezamenlijk: iMac 27", iPad 1, iPod Touch 1G, iPhone 4, iPad 3.

[afbeelding]

Alles oogt vrij neutraal, maar ik heb ook nog ergens een foto van een jaar of 4 geleden met 3 iPod Touch exemplaren die verschillende displays hadden en qua kijkhoek en kleur erg verschilden. Het hangt er maar net vanaf welk panel er in zit.
Kan aan mij liggen? Maar de rechtse (iPad 3 neem ik aan?) heeft wel iets verschil hoor in mijn ogen.
De linker BG is gewoon witter dan de rechtse.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Quad schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:31:
Kan aan mij liggen? Maar de rechtse (iPad 3 neem ik aan?) heeft wel iets verschil hoor in mijn ogen.
De linker BG is gewoon witter dan de rechtse.
Heeft met de witbalans van de camera te maken. De iPad 3 oogt meer als het iMac display, en dat wordt algemeen als een erg goed scherm beschouwd. Je moet gewoon niet side by side gaan vergelijken met schermen. Of dat nou met TV's is, met telefoons of met tablets: naast elkaar zijn er altijd zichtbare verschillen. Het gaat er gewoon om of ze afzonderlijk een goed beeld geven en of de verschillen binnen de marges vallen. Dat is in dit geval absoluut het geval.

Nog eentje om het af te leren:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5571_2.jpg

Links iPad 3, rechts iPad 1. Beide op 100% brightness.

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 25-03-2012 01:01 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Op 100% brightness ziet mijn scherm er ook wit uit, alleen bij 70% zie je al dat die geler wordt. Probeer eens beide iPads op 60-70% brightness te zetten.

Ik moet ook even terug komen op de backlight bleeding, want die is er wel degelijk. Op 100% brightness zie je wel degelijk backlight bleeding.

Ik hoop dat de gele waas binnen een week weg is. Anders toch nog overwegen om hem om te ruilen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Dit poste ik in het ervaringen topic: Hebben jullie ook dat een witte pagina onder bepaalde hoeken een bepaalde kleur krijgt? Heel lichtjes groen of rood of blauw? Afhankelijk van de kijkhoek.

Ik moet zeggen dat ik op een aantal foto's hierboven hetzelfde zie als wat ik heb. Foutje of heeft elk panel dat gewoon? Misschien kijken we wel te gedetailleerd naar een scherm doordat we op zoek gaan naar fouten die normaal niet zouden opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Exirion schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:57:
[...]

Nog eentje om het af te leren:
Links iPad 3, rechts iPad 1. Beide op 100% brightness.
De linkse Ipad heeft een warmere tint. Op foto's kun je het misschien niet zo goed zien, maar ik denk dat je Ipad 3 wel een te warme tint heeft. Misschien is dat geen probleem voor je, of vind je een warme tint juist prettig, maar het hoort volgens mij niet.

Ik heb de demonstratiemodellen van de Ipad in de winkel gezien. Deze waren prachtig wit (ook niet een beetje warmer van toon dan de Ipad 2 die er naast stond). Deze demonstratiemodellen worden door Apple speciaal geleverd aan de winkels en komen niet uit dezelfde serie. Zowel bij de iCenter in Alkmaar als de Apple Store in Amsterdam. De nieuwe Ipads die ik er naast liet houden (16GB wifi zwarte) waren duidelijk warmer/fletser van toon op dezelfde brightness (De verkopers zagen dit ook direct). Er zal misschien altijd een lichte variatie tussen de schermen zijn, maar Apple toont met deze demonstratiemodellen aan hoe het scherm er eigenlijk uit moet zien (Niet geel en met een hoog contrast en helderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Amps schreef op zondag 25 maart 2012 @ 03:45:
Op 100% brightness ziet mijn scherm er ook wit uit, alleen bij 70% zie je al dat die geler wordt. Probeer eens beide iPads op 60-70% brightness te zetten.
Op de foto met de iMac erbij heb je dat al gezien: daar stonden ze op ongeveer 50 a 60%.
Teknix1982 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 08:54:
Misschien kijken we wel te gedetailleerd naar een scherm doordat we op zoek gaan naar fouten die normaal niet zouden opvallen?
Eindelijk iemand die het snapt :D Het valt me zo op dat bij elke release van Apple, of het nou een iMac/Macbook/iPad is, mensen lopen te miepen over display "afwijkingen" terwijl dat normale afwijkingen zijn die binnen de toleranties zijn. Bij andere merken zijn die afwijkingen vaak nog veel groter maar daar hoor je dan bijna niemand over.

Er zijn schermen met een serieuze afwijking, maar bij het grootste deel van de gevallen zit het probleem vooral tussen de oren van de koper ;)
Seph schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:43:
Op foto's kun je het misschien niet zo goed zien, maar ik denk dat je Ipad 3 wel een te warme tint heeft. Misschien is dat geen probleem voor je, of vind je een warme tint juist prettig, maar het hoort volgens mij niet.
Tuurlijk joh, echt veel te warm. Niet naar te kijken dat scherm :')

Ik ben al jaren veel met fotografie en graphics bezig, en ik zie echt wel wanneer een scherm serieus uit de toon valt. Dit scherm is over de hele brightness range gewoon neutraal wit. Sterker nog, veel mensen zouden dit eerder koel wit dan neutraal wit noemen. Vooral bij TV's zie je dat de standaard instellingen vaak iets te warm zijn omdat mensen dat mooi vinden. Dit is gewoon wit. Meer of minder kan er niet van maken. En ik dacht nog wel dat ik een neuroot was, maar jullie winnen het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nu bij daglicht...

iPad 2 vs. iPad 3 - 100% brightness:
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/3865/11251471.jpg

iPad 2 vs. iPad 3 - 50% brightness:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/1955/58467384.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Exirion schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Eindelijk iemand die het snapt :D Het valt me zo op dat bij elke release van Apple, of het nou een iMac/Macbook/iPad is, mensen lopen te miepen over display "afwijkingen" terwijl dat normale afwijkingen zijn die binnen de toleranties zijn. Bij andere merken zijn die afwijkingen vaak nog veel groter maar daar hoor je dan bijna niemand over.

Er zijn schermen met een serieuze afwijking, maar bij het grootste deel van de gevallen zit het probleem vooral tussen de oren van de koper ;)
Moaw, niet alleen bij Apple hoor. Lees het Transformer Prime topic maar eens door, of anders de Panasonic plasma tv's. En zo zijn er tig andere topics waar mensen wel wat te zeuren hebben. Verder staat de gemiddelde tweaker niet tot verhouding tot Jan-met-de-pet die absoluut niet verder kijkt dan "doet ie het?..prima". Over het algemeen zijn de mensen op Tweakers kritisch en zien ze niet alles door een roze Apple/etc bril. (uitzonderingen zijn er dan weer wel te vinden)

@hierboven: ik zou voor de 3 gaan, de 2 lijkt rood te zijn maar ik vraag me af of de witbalans van de foto überhaupt wel ok is. Dit soort shots kunnen gigantisch variëren en eigenlijk moet je zo'n foto eerst neutraal maken in PS/Lightroom met een witbalanstool (+ behulp van een neutraal grijs vlak).

Op mijn gekalibreerde scherm is de 2 dus gewoon rood :/

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 25-03-2012 10:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou vooruit, nog eentje met de iPad 3 op 50% en de iMac zoveel mogelijk op dezelfde helderheid.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/DSC_5580_2.jpg

Ik vind het tamelijk indrukwekkend dat een tablet van 479 euro een vrijwel identiek beeld geeft vergeleken met een iMac van 1649 euro die een scherm heeft waarvoor je los nog minstens de prijs van de iPad 3 betaalt :P Echt, als je hier gaat zeuren over minimale afwijkingen: get real :)

Hiermee wil ik uiteraard niet beweren dat alle iPad 3's een prima scherm hebben, want het is gewoon altijd al zo geweest dat er verschillende fabrikanten gebruikt worden.

Een paar jaar terug met de iPod Touch 1G en destijds ook iPhones waar behoorlijke verschillen waren:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/junk/DSC_0523_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/junk/DSC_0525_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/junk/DSC_0527_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:23
kraades schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:41:
Nu bij daglicht...

[afbeelding]

[afbeelding]
Persoonlijk vind ik de iPad 3 natuurlijker van kleur. Die iPad 2 is wat onnatuurlijk blauw imo.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

deadsy33 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:43:
Over het algemeen zijn de mensen op Tweakers kritisch en zien ze niet alles door een roze Apple/etc bril. (uitzonderingen zijn er dan weer wel te vinden)
Oh ja, natuurlijk ben ik nu weer een Apple fanboy. Jammer dat de Galaxy Tab momenteel op m'n werk ligt, want anders had ik die er ook even naast gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Exirion schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:48:
[...]

Oh ja, natuurlijk ben ik nu weer een Apple fanboy. Jammer dat de Galaxy Tab momenteel op m'n werk ligt, want anders had ik die er ook even naast gelegd.
Jammer dat je je gelijk zo aangevallen voelt want ik bedoel er niks mee. In ieder geval was dit een algemene opmerking die ook prima in elk willekeurig topic geplaatst kan worden. Als jij vindt dat je spullen prima zijn..soit..en ik kan het dus in zijn geheel niet ontkennen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Teknix1982 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 08:54:
Ik moet zeggen dat ik op een aantal foto's hierboven hetzelfde zie als wat ik heb. Foutje of heeft elk panel dat gewoon? Misschien kijken we wel te gedetailleerd naar een scherm doordat we op zoek gaan naar fouten die normaal niet zouden opvallen?
Niet elk paneel, dat heb ik zelf gezien. Ik heb de demonstratiemodellen goed bekeken en die waren perfect wit zowel in Alkmaar als in de Apple Store Amsterdam. De Ipads die ik uit liet pakken waren juist te warm / te geel , dat zag ik ook gelijk. Naast elkaar was het verschil duidelijk zichtbaar. Waarom is het zeuren als je gewoon een goed wit scherm wilt hebben zoals Apple duidelijk met de Ipads die in de winkel liggen laat zien? Die hebben ze zelf speciaal geselecteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Seph op 25-03-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Seph schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:02:
Niet elk paneel, dat heb ik zelf gezien. Ik heb de demonstratiemodellen goed bekeken en die waren perfect wit zowel in Alkmaar als in de Apple Store Amsterdam.
Blijkbaar hebben m'n vriendin en ik dan allebei veel mazzel gehad: die van mij kwam uit de eerste lading van MyCom en die van haar de eerste lading van Media Markt Eindhoven. Zo kritisch als ik zelf ben, ik herken de getoonde problemen op deze exemplaren absoluut niet. De modellen in de winkel zien er net zo uit. Misschien heeft het met de produktiedatum en bekende lijm issues te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06 19:20
Kolere we hebben weer wat gevonden met zijn allen...

Gaan we hele dagen foto's zitten maken van onze devices (met camera's die ook kleurverschillen teweeg kunnen brengen) en kijken of we ergens een andere kleur kunnen ontdekken dan de kleur van andere devices.

En guess what people.....

Als je maar lang genoeg zoekt dan vindt je ALTIJD wel een andere device met kleurverschil...

Gaan we elkaar nou gek zitten maken of gaan we gewoon genieten van onze devices....

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 25-03-2012 11:11 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Blijkbaar hebben m'n vriendin en ik dan allebei veel mazzel gehad: die van mij kwam uit de eerste lading van MyCom en die van haar de eerste lading van Media Markt Eindhoven. Zo kritisch als ik zelf ben, ik herken de getoonde problemen op deze exemplaren absoluut niet. De modellen in de winkel zien er net zo uit. Misschien heeft het met de produktiedatum en bekende lijm issues te maken?
Die van mij komt uit de eerste lading van mediamarkt Duitsland. Ik ga toch maar even een Apple care kopen en laten omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
oldsmelly schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:08:
Kolere we hebben weer wat gevonden met zijn allen...

Gaan we hele dagen foto's zitten maken van onze devices (met camera's dee ook kleurverschillen teweeg kunnen brengen) en kijken of we ergens een andere kleur kunnen ontdekken dan de kleur van andere devices.

En guess what people.....

Als je maar lang genoeg zoekt dan vindt je ALTIJD wel een andere device met kleurverschil...

Gaan we elkaar nou gek zitten maken of gaan we gewoon genieten van onze devices....
Sorry, hoor maar mijn iPad 2 is gewoon WIT en de iPad 3 is GEEL.
Ik kijk het nog een week aan en als deze nog steeds geel is dan gaat ie terug.
En als dit is zoals een iPad 3 moet zijn dan hoef ik 'm niet terug.

Edit: de foto's zijn idd crap (iPhone 4S), maar het ging om het idee.

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 25-03-2012 11:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Seph schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:02:
[...]

Niet elk paneel, dat heb ik zelf gezien. Ik heb de demonstratiemodellen goed bekeken en die waren perfect wit zowel in Alkmaar als in de Apple Store Amsterdam. De Ipads die ik uit liet pakken waren juist te warm / te geel , dat zag ik ook gelijk. Naast elkaar was het verschil duidelijk zichtbaar. Waarom is het zeuren als je gewoon een goed wit scherm wilt hebben zoals Apple duidelijk met de Ipads die in de winkel liggen laat zien? Die hebben ze zelf speciaal geselecteerd.
Het vreemde is dat ik geen gele kleur erdoor heb maar allerlei kleuren afhankelijk van de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Zie deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/5585/fotovcz.jpg

Dit is wat ik bedoel. nu is het een beetje een slechte foto vanwege mijn iPhone 4 maar je ziet wel duidelijk linksboven een groene tint en onder steeds meer rood. Normaal of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hier een betere foto met twee iPhone 4S erbij:

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/7246/dsc01393qi.jpg

Ik moet toegeven dat de twee iPhone's ook niet helemaal hetzelfde scherm hebben. Beide wel "blauw".

Klik hier voor 3456x2592 formaat ~ 4 MB.
Wel grappig is om te zien dat je bij inzoomen op hoge resolutie goed kunt zien dat de iPad 2 achterblijft.

[ Voor 2% gewijzigd door technorabilia op 25-03-2012 12:16 . Reden: Verkeerde link... ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 05:20
kraades schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:14:
Hier een betere foto met twee iPhone 4S erbij:

[afbeelding]

Ik moet toegeven dat de twee iPhone's ook niet helemaal hetzelfde scherm hebben. Beide wel "blauw".

Klik hier voor 3456x2592 formaat ~ 4 MB.
Wel grappig is om te zien dat je bij inzoomen op hoge resolutie goed kunt zien dat de iPad 2 achterblijft.
Ik zou met deze meteen teruggaan en een andere vragen. Dit kan écht niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ferret schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:18:
[...]

Ik zou met deze meteen teruggaan en een andere vragen. Dit kan écht niet....
:)

Nou, het lijkt inderdaad minder geel te worden t.o.v de eerdere foto zie boven. 8)

Een weekje wachten maar en dan zien we wel...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 13:38
Ik heb gelukkig geen gele waas. Mijn nieuwe iPad heeft zelfs een witter scherm dan de iPad 2 van m'n broer. Ook geen backlight bleeding enzo. Guess I'm lucky!

Hij wordt, however, wel best warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Ik heb de knoop doorgehakt, hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik me er aan erger.
Ik heb een hoop geld uitgegeven aan de iPad, en dan mag ik toch wel verwachten dat ik een degelijk scherm krijg.

Morgen ga ik kijken of ik m'n iPad kan omruilen bij de Mediamarkt.
Morgen post ik mijn bevindingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Disfigured schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:23:
Ik heb gelukkig geen gele waas. Mijn nieuwe iPad heeft zelfs een witter scherm dan de iPad 2 van m'n broer. Ook geen backlight bleeding enzo. Guess I'm lucky!

Hij wordt, however, wel best warm...
Die van mij wordt nu, na twee dagen gebruik, minder warm.

Ik heb `m twee keer een volledige laadcycle gegeven + ongeveer 1 uur (eerste keer laadt de accu langer door om het maximum te bereiken, gecontroleerd met wattmeter). Iedere keer netjes laten afkoelen en daarna pas laden. De wamrte lijkt beter verdeeld en ook minder 'heet' dan de eerste dag. Mogelijk moet er nog wat koelpasta netjes verdelen zodat het koelelement beter contact maakt...andere verklarinh heb ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 13:21
Ik had een altijd een iPhone 4 32GB, nu heb ik hier afgelopen week een iPhone 4 S 16 GB bijgekregen. De iPhone 4 32Gb lijkt een perfect scherm, en de iPhone 4 S 16GB heeft een geeliger scherm. Mijn collega heeft ook een iPhone 4 16GB en die had destijds ook al een geliger scherm als mijn iPhone 4 32GB.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Hoteldebotel schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:59:
Morgen ga ik kijken of ik m'n iPad kan omruilen bij de Mediamarkt.
Morgen post ik mijn bevindingen wel.
Als het goed is moeten ze niet al te moeilijk doen. Een medewerker had mij verteld dat je 2 weken na aankoop omruilgarantie hebt (je moet uiteraard wel reden genoeg hebben).

Na twee dagen lijkt het alsof mijn scherm wat minder geel is gaan worden. Ik vermoed dat het komt door gewenning, en niet doordat het scherm daadwerkelijk minder warm van kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
kraades schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:41:
Nu bij daglicht...

[afbeelding]

[afbeelding]
Tsja, duidelijk is dat ze verschillen. Maar ik vind nu je ze zo naast elkaar zet eerder de iPad 2 te blauw/paars achtig dan dat ik de iPad 3 te geel vindt. Die iPad 3 komt dichter in de buurt van wit in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:09:
[...]

Die van mij komt uit de eerste lading van mediamarkt Duitsland. Ik ga toch maar even een Apple care kopen en laten omruilen.
Waarom denk je dat je Apple Care nodig hebt om te ruilen?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:53
Eens mijn iPad2 (links) naast iPad3 gelegd (rechts). Verschil is enorm, vooral qua helderheid. Mijn iPad3 wordt overigens ook héél erg warm, zou dit te maken kunnen hebben met slecht werkend scherm of LEDs ?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7056/7017249509_a21a954a52_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7183/6871141818_a882b19737_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

lapino schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:09:
Eens mijn iPad2 (links) naast iPad3 gelegd (rechts). Verschil is enorm, vooral qua helderheid. Mijn iPad3 wordt overigens ook héél erg warm, zou dit te maken kunnen hebben met slecht werkend scherm of LEDs ?
Is dit allebei op max brightness met de auto brightness uit? Dan zou het verschil wel extreem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 15:36

Ten eerste vind ik dat bij de prijzen die apple hanteert gewoon verwacht wordt dat je een excellent product krijgt. Als ik een macbook koop van 2500 euro verwacht ik een ander product als een medion of iets dergelijks van 300 euro! Ik heb mijn macbook retour gestuurd omdat het scherm te veel afweek, was me zelf opgevallen daarna even gevraagd of dit gecontroleerd kon worden in apr, gecontroleerd met zon kalibratie tooltje bleek dat inderdaad niet was wat het moest zijn! Daarnaast had mijn scherm ook een dode pixel maar hij was ook terug gegaan als het alleen maar de rare kleurweergave was geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

invoil schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:40:
Ten eerste vind ik dat bij de prijzen die apple hanteert gewoon verwacht wordt dat je een excellent product krijgt. Als ik een macbook koop van 2500 euro verwacht ik een ander product als een medion of iets dergelijks van 300 euro! Ik heb mijn macbook retour gestuurd omdat het scherm te veel afweek, was me zelf opgevallen daarna even gevraagd of dit gecontroleerd kon worden in apr, gecontroleerd met zon kalibratie tooltje bleek dat inderdaad niet was wat het moest zijn! Daarnaast had mijn scherm ook een dode pixel maar hij was ook terug gegaan als het alleen maar de rare kleurweergave was geweest!
Lees mijn post nog eens goed:
Jij bent blijkbaar zo'n voorbeeld van dat eerste. Er zijn echter veel meer voorbeelden van dat laatste. Als je 3 apparaten van een willekeurig merk naast elkaar legt, zul je altijd verschillen zien. Zelfs TV's van een paar duizend euro zijn niet individueel gecalibreerd. Als je zoiets wilt dan moet je een gecalibreerde monitor van bijvoorbeeld Eizo kopen, en die kost een paar keer zoveel als een mainstream scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 12:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb dit weekend een iPhone 4S en iPad 3 gehaald ter vervanging van m'n iPhone 4 en iPad 2. Het scherm van de iPad 3 is ronduit perfect, kleuren zijn echt superhelder, wit is wit, en zwart echt pikzwart. Echt een uitmuntend scherm. Mijn oude iPhone 4 en iPad 2 hadden ook een prima scherm, alleen springen de kleuren daarvan er minder uit. echter zijn wit en zwart prima in orde.
Mijn iPhone 4S heeft echter duidelijk een gele waas over alles wat wit is, en is dus heel erg 'warm'. Ik moet zeggen dat ik het voor m'n telefoon niet heel erg vind, maar het is wel heel opvallend tegenover het zowat perfecte scherm van m'n iPad 3, en de prima schermen van m'n iPhone 4 en iPad 2.

[edit]
Hoe meer ik er naar kijk... Ik ben echt verliefd op het scherm van de iPad 3. :o

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-03-2012 16:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:07:
[...]

Waarom denk je dat je Apple Care nodig hebt om te ruilen?
Is niet noodzakelijk maar dan word je wel beter geholpen door Apple. Heb ik bij mijn vorige iPads ook gedaan. Plus bij verkoop zijn ze nog meer waard als er nog een carepack van een jaar bij zit. Daar heb ik wel 79 voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Dan heb je AMOLED schermen nog niet gezien :+
Amps schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:03:
[...]
Na twee dagen lijkt het alsof mijn scherm wat minder geel is gaan worden. Ik vermoed dat het komt door gewenning, en niet doordat het scherm daadwerkelijk minder warm van kleur is.
Yep, gewenning dus. Naast mijn iPod Touch is het scherm van de iPad nog steeds gelig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Vanmiddag bij de Mediamarkt te Zoetermeer langs geweest.

Ik kan maar een ding concluderen:
Wat een k*t winkel is het toch.

Als een hond behandeld en "geholpen" door een bijdehante medewerker die er zelf geen bal van snapt.
We zijn naar een showmodel gelopen, en de hele Mediamarkt ploeg die speelde een mooi toneelstukje dat ze het probleem zogenaamd niet zagen.

Volgens de MM heeft mijn DUIDELIJK gele scherm geen mankement / defect, en kom ik dus niet in aanmerking voor een vervanging of geld terug beleid.
Op een gegeven moment beweerde ze zelfs dat mijn iPad witter was dan het showmodel! 8)7 8)7
Ook was de iPad waar het mee vergeleken was een witte iPad, en de mijne een zwarte. :(

Na een tijd in discussie te zijn geweest zeiden ze dat het sowieso niet mogelijk is om mijn iPad te ruilen omdat het is gekoppeld aan mijn Apple ID??
En de iPad dus niet meer verkocht kon worden?

Bij de iFactors om de hoek had ik hem nog eens vergeleken met het showmodel, en het was overduidelijk geel.
Gewoon geel, het leek totaal niet op het showmodel, de medewerkers die overigens heel vriendelijk waren, bevestigden dit.

Concluderend:
Uiteindelijk heeft het MM tuigh gewonnen, en hebben ze mijn iPad opgestuurd naar Apple, wat ongeveer twee weken zal duren. (in MM termen is 2 weken 4 weken)
Overigens zal de reparatie opdracht vol met spelfouten, om nog even het niveau van de MM te bevestigen.

Mij zul je niet snel meer zien bij die tent. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Hoteldebotel op 26-03-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hm, das minder...ik moet ook nog terug...naar de MM!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hoteldebotel schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:39:
Vanmiddag bij de Mediamarkt te Zoetermeer langs geweest.

Ik kan maar een ding concluderen:
Wat een k*t winkel is het toch.

Als een hond behandeld en "geholpen" door een bijdehante medewerker die er zelf geen bal van snapt.
We zijn naar een showmodel gelopen, en de hele Mediamarkt ploeg die speelde een mooi toneelstukje dat ze het probleem zogenaamd niet zagen.

Volgens de MM heeft mijn DUIDELIJK gele scherm geen mankement / defect, en kom ik dus niet in aanmerking voor een vervanging of geld terug beleid.
Op een gegeven moment beweerde ze zelfs dat mijn iPad witter was dan het showmodel! 8)7 8)7
Ook was de iPad waar het mee vergeleken was een witte iPad, en de mijne een zwarte. :(

Na een tijd in discussie te zijn geweest zeiden ze dat het sowieso niet mogelijk is om mijn iPad te ruilen omdat het is gekoppeld aan mijn Apple ID??
En de iPad dus niet meer verkocht kon worden?

Bij de iFactors om de hoek had ik hem nog eens vergeleken met het showmodel, en het was overduidelijk geel.
Gewoon geel, het leek totaal niet op het showmodel, de medewerkers die overigens heel vriendelijk waren, bevestigden dit.

Concluderend:
Uiteindelijk heeft het MM tuigh gewonnen, en hebben ze mijn iPad opgestuurd naar Apple, wat ongeveer twee weken zal duren. (in MM termen is 2 weken 4 weken)
Overigens zal de reparatie opdracht vol met spelfouten, om nog even het niveau van de MM te bevestigen.

Mij zul je niet snel meer zien bij die tent. :(
Het beste is om garantie te claimen bij de apple store in adam. genius bar afspraak maken en je case maken. Die van mij is bij de saturn gekocht (zelfde eigenaar als MM) en daar deden ze ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Teknix1982 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:33:
[...]

Is niet noodzakelijk maar dan word je wel beter geholpen door Apple. Heb ik bij mijn vorige iPads ook gedaan. Plus bij verkoop zijn ze nog meer waard als er nog een carepack van een jaar bij zit. Daar heb ik wel 79 voor over.
Ik begrijp waar het idee vandaan komt, maar het is flauwekul. Het eerste deel dat is, het tweede is correct omdat hele volksstammen nog daar aan vast houden terwijl het relatief makkelijk is om jezelf goed te beschermen en te krijgen waar je recht op hebt. Zolang je maar van te voren jezelf goed informeerd en indekt. Maar goed, 79 euro extra uitgeven is inderdaad niet teveel als dat een makkelijkere wederverkoop verzorgt binnen de termijn van aansprakelijkheid en het verkoop bedrag de lading dekt.

Je punt van garantie en aansprakelijkheid is in Nederland de winkel van aanschaf. Simpel. Niet Apple.
Lt. Marx schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:09:
[...]

Het beste is om garantie te claimen bij de apple store in adam. genius bar afspraak maken en je case maken. Die van mij is bij de saturn gekocht (zelfde eigenaar als MM) en daar deden ze ook moeilijk.
Dan accepteer je wel het verbreken van je overeenkomst van aanschaf. In het geval van de Apple Store accepteer je dus dat je maar een jaar garantie krijgt. Je kunt overal wel tegen toneel van verkopers aanlopen, maar zoals altijd geldt gewoon dat je sterk in je schoenen moet staan. Er is geen ruimte tot discussie wanneer jij binnen een geldige termijn een aanschaf aanbiedt tot ruiling, simpel. De reden waarom je vaak toneel tegenkomt is gewoon om mensen af te bluffen. Als je daar ruimte toe laat, tja. Enfin, dat is iets wat ik ook bij APR's en de Apple Store zelf tegenkom. Is prima door heen te prikken.

Het beste is gewoon je goed informeren, goed letten op de verplichtingen en termijnen en gewoon je zaak maken. Recht hebben is vaak iets anders dan recht krijgen (zie de 1 jaar aansprakelijkheid van de Apple Store en APR's) maar het is echt niet al te moeilijk als je je goed doet weren.

In het geval van dat filiaal met die medewerkers van MM is het feitelijk simpel. Je retourneert een aanschaf die niet voldoet. Klaar. Geen maar, geen commentaar. Zolang jij je aan termijnen en vereisten houdt kunnen ze kletsen als Brugman. Een gele waas is geen producteigenschap.

Als je trouwens bij MM problemen tegenkomt met service, je kunt daar altijd een escalatie vragen. De ene winkel is de andere niet, dat klopt, maar daar kunnen ze niet om heen. Maar goed, dat is nu eenmaal iets (service problematiek) wat je helaas bij elke keten wel ergens, of soms zelfs vaak tegenkomt. Vaak hangt het zelfs af van de individuele verkoper. Erg triest. Zoals al eerder vermeld, elke keten heeft wel een rotte appel, maar het hangt van jouw keuze af of je die laat bijten of niet. Of dat nu een filiaal van MM is, of de Apple Store die bejaarden Apple Care verkoopt zonder duidelijkheid ondanks de boetes, enzovoorts.

A propos, Tweakers heeft een heel nette sectie genaamd Shopping op het forum hier, waar iedereen netjes overzichten vindt van dit soort zaken, wetgeving, regelgeving, praktische tips en ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 27-03-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

MM Zoetermeer staat dan wel bekend als een behoorlijke rotte appel. Als voorbeeld, het was ook 1 van de MM die de BTW actie keihard ontkende. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:59:
[...]

Ik begrijp waar het idee vandaan komt, maar het is flauwekul. Het eerste deel dat is, het tweede is correct omdat hele volksstammen nog daar aan vast houden terwijl het relatief makkelijk is om jezelf goed te beschermen en te krijgen waar je recht op hebt. Zolang je maar van te voren jezelf goed informeerd en indekt. Maar goed, 79 euro extra uitgeven is inderdaad niet teveel als dat een makkelijkere wederverkoop verzorgt binnen de termijn van aansprakelijkheid en het verkoop bedrag de lading dekt.

Je punt van garantie en aansprakelijkheid is in Nederland de winkel van aanschaf. Simpel. Niet Apple.

[...]

Dan accepteer je wel het verbreken van je overeenkomst van aanschaf. In het geval van de Apple Store accepteer je dus dat je maar een jaar garantie krijgt. Je kunt overal wel tegen toneel van verkopers aanlopen, maar zoals altijd geldt gewoon dat je sterk in je schoenen moet staan. Er is geen ruimte tot discussie wanneer jij binnen een geldige termijn een aanschaf aanbiedt tot ruiling, simpel. De reden waarom je vaak toneel tegenkomt is gewoon om mensen af te bluffen. Als je daar ruimte toe laat, tja. Enfin, dat is iets wat ik ook bij APR's en de Apple Store zelf tegenkom. Is prima door heen te prikken.

Het beste is gewoon je goed informeren, goed letten op de verplichtingen en termijnen en gewoon je zaak maken. Recht hebben is vaak iets anders dan recht krijgen (zie de 1 jaar aansprakelijkheid van de Apple Store en APR's) maar het is echt niet al te moeilijk als je je goed doet weren.

In het geval van dat filiaal met die medewerkers van MM is het feitelijk simpel. Je retourneert een aanschaf die niet voldoet. Klaar. Geen maar, geen commentaar. Zolang jij je aan termijnen en vereisten houdt kunnen ze kletsen als Brugman. Een gele waas is geen producteigenschap.

Als je trouwens bij MM problemen tegenkomt met service, je kunt daar altijd een escalatie vragen. De ene winkel is de andere niet, dat klopt, maar daar kunnen ze niet om heen. Maar goed, dat is nu eenmaal iets (service problematiek) wat je helaas bij elke keten wel ergens, of soms zelfs vaak tegenkomt. Vaak hangt het zelfs af van de individuele verkoper. Erg triest. Zoals al eerder vermeld, elke keten heeft wel een rotte appel, maar het hangt van jouw keuze af of je die laat bijten of niet. Of dat nu een filiaal van MM is, of de Apple Store die bejaarden Apple Care verkoopt zonder duidelijkheid ondanks de boetes, enzovoorts.

A propos, Tweakers heeft een heel nette sectie genaamd Shopping op het forum hier, waar iedereen netjes overzichten vindt van dit soort zaken, wetgeving, regelgeving, praktische tips en ervaringen.
Ik snap jouw punt wel en het zal ongetwijfeld zo zijn dat je recht hebt op een ruil bij ontevredenheid. Ik ben zelf altijd een early adapter van Apple producten. Ik had voor deze iPad ook wel 800 over gehad. Ik ben zelf naar Duitsland gereden voor deze iPad naar een mediamarkt. Wanneer ik voor een ruil weer naar Duitsland ga kost het me bijna net zoveel aan benzine en afschrijving van de auto als dat Apple carepack. Dat plus de meerwaarde bij verkoop en de goede service als je een carepack hebt rechtvaardigd voor mij de extra 79 euro. Ik heb zelf al jaren een eigen bedrijf en klanten van mij willen ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar die komen bij ons voor de service, goede kwaliteit en ze gunnen ons een opdracht. Ik heb zelf deze instelling ook. Ik zou mij 79 euro kunnen besparen als ik een volle dag uittrek om naar mediamarkt Duitsland te rijden. Discussies met het personeel aan wil gaan en dan is het nog maar afwachten of hij goed is. Nu kan ik hem bij Apple aanmelden, er komt een koerier die een nieuwe brengt. Ik kan testen en daarna de defecte opsturen. Kost me geen tijd, geen gezeur en zit geen minuut zonder iPad. Ideaal toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kanarie schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Deze twee gaan maandag terug naar de Mediamarkt.

De 'beste' heeft 3 dode pixels in een groepje en een gele hoek van de backlight bleeding.

De slechtste heeft 2 stuck pixels (dat zou op zich voor mij geen reden zijn om terug te gaan) en een cluster van 4, 2 en 2x1 dode pixels/stof onder scherm.
Een iPad omgeruild. Nieuwe heeft 3 dode pixels en stof/vuil onder het scherm.

Zal weer terug moeten en ga het dan wel ergens anders proberen. Gok dat MM R'dam Centrum een rotte batch heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Virtuozzo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:59:
[...]

Ik snap je verhaal, maar Apple is gewoon netter met de garantie dan menig APR (ervan uitgaand dat je het product niet bij een apr hebt gekocht). Wettelijk is Apple nog steeds verplicht om 2 jaar garantie te geven net zoals de media markt. Daarnaast: als ik een goed product heb ontvangen wat een jaar naar behoren werkt heb ik niet zo veel zorgen over dat tweede jaar.

Als laatste kan ik volgens mij nog steeds terug met mijn ipad naar de Saturn waar ik hem origineel gekocht heb. Hoe moeten zij controleren dat ik een andere heb dan? Alles is nog hetzelfde: doos, boekje, garantiecertificaat en oplader. Alleen de ipad unit zelf is veranderd en het serienummer daarvan wordt aangepast bij de Apple store zodat de administratie weer sluitend is.

En je geeft zelf het antwoord al: gelijk hebben is iets anders als krijgen. Als je eenvoudiger bij apple gelijk krijgt dan is dat me veel meer waard dan bij andere winkels gelijk hebben. Als je wist hoe veel tijd, moeite en geld mij deze inruil al gekost heeft dan is het bijna interessanter om deze tijd te werken voor een nieuwe iPad dan mijn kostbare vrije tijd te besteden aan onwetende verkopers in een poging om gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 13:38
Michael Knight schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:02:
[...]

Die van mij wordt nu, na twee dagen gebruik, minder warm.

Ik heb `m twee keer een volledige laadcycle gegeven + ongeveer 1 uur (eerste keer laadt de accu langer door om het maximum te bereiken, gecontroleerd met wattmeter). Iedere keer netjes laten afkoelen en daarna pas laden. De wamrte lijkt beter verdeeld en ook minder 'heet' dan de eerste dag. Mogelijk moet er nog wat koelpasta netjes verdelen zodat het koelelement beter contact maakt...andere verklarinh heb ik niet. :)
Krijg nou wat, ik heb dit geprobeerd en hij wordt inderdaad minder warm. Ook gaat de batterij langer mee.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Disfigured schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Krijg nou wat, ik heb dit geprobeerd en hij wordt inderdaad minder warm. Ook gaat de batterij langer mee.

Thanks! _/-\o_
Hartstikke mooi! Het kost je wel wat extra tijd en moeite, maar de gebruikerservaring is vervolgens nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Kanarie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Een iPad omgeruild. Nieuwe heeft 3 dode pixels en stof/vuil onder het scherm.

Zal weer terug moeten en ga het dan wel ergens anders proberen. Gok dat MM R'dam Centrum een rotte batch heeft.
Succes ermee.

Ik moest toch lachen op het 'Apple' personeel in MM Groningen. Ik vroeg hoe het zat met pixelgarantie, antwoordde ze met "we werken met een vast aantal percentage". :+ Had ook duidelijk gemaakt dat het nergens op sloeg om een percentage als maatstaf te nemen. Dus je moet (zeg) bij 1% 31000 dode pixels hebben mocht je hem om mogen ruilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Twee weken geleden heb ik bij de lancering in Oberhausen een nieuwe iPad gekocht. Nog diezelfde ochtend ontdekte ik een gele vlek onderin beeld. Op dat moment (de lancering in de VS was pas een paar uur later tenslotte) was nog nergens iets over dit probleem te vinden. Had nog hoop dat het weg zou trekken, maar helaas veranderde er niets en op meer en meer fora begonnen berichten over gele vlekken op te duiken.

Vorige week vrijdag, vlak na de lancering in Nederland, direct naar de Apple Store in Amsterdam gegaan. Daar de iPad door een genius laten bekijken, die erkende het probleem en kwam met een vervanger. Die bleek echter nog geler te zijn (aan de andere kant van het scherm, dat wel) dan m'n eigen iPad. Op dat moment koos ik ervoor toch m'n 'oude' nog maar even te houden om te kijken of het zou wennen of dat het zelfs (tegen beter weten in) alsnog weg zou trekken.

Dat deed het echter niet en vandaag ben ik wederom naar de Apple Store gegaan. Weer laten zien, weer werd bevestigd dat hij inderdaad niet goed was en kreeg weer een vervanger aangeboden. Deze leek gelukkig prima in orde te zijn :) Heb hem nog niet heel grondig kunnen bestuderen, maar hij is in ieder geval stukken beter dan de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heeft iemand anders ook al gezien dat er een soort "textuur" op het scherm zit? ik verdenk de oleophobische coating ervan de boosdoener te zijn. Het stoort in ieder geval behoorlijk als je gekanteld een tekst leest omdat de reflecterende puntjes net grote pixels zijn. Ik krijg ze alleen niet op een foto te pakken..

Benieuwd of andere deze textuur ook opgevallen is.

Verder geen lightbleed. Mijn iPhone 4 lijkt nu enorm geel in vergelijking met de iPad 3. dus de kleurbalans is echt honderdmaal beter en de wifi is erg goed. (3G werkt ook prima). Mag ook wel voor zo'n duur product.

[ Voor 22% gewijzigd door Eduardboon op 27-03-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:47:
Heeft iemand anders ook al gezien dat er een soort "textuur" op het scherm zit? ik verdenk de oleophobische coating ervan de boosdoener te zijn. Het stoort in ieder geval behoorlijk als je gekanteld een tekst leest omdat de reflecterende puntjes net grote pixels zijn. Ik krijg ze alleen niet op een foto te pakken..

Benieuwd of andere deze textuur ook opgevallen is.

Verder geen lightbleed. Mijn iPhone 4 lijkt nu enorm geel in vergelijking met de iPad 3. dus de kleurbalans is echt honderdmaal beter en de wifi is erg goed. (3G werkt ook prima). Mag ook wel voor zo'n duur product.
Die van mij is gewoon perfect glad? Heb er inmiddels een nette folie overheen zitten als bescherming... een structuur had ik dan wel opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203400

Nilsepils schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:40:
Hoezo zijn die schermen nog niet zelf te kalibreren? :) zou ik persoonlijk en misschien de fotografen heel erg fijn vinden denk ik :)
Jawel hoor :)
SpyderGallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Het is ook geen textuur die je kan voelen, je kunt hem enkel zien. Het scherm is verder wel glad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Amps schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Succes ermee.

Ik moest toch lachen op het 'Apple' personeel in MM Groningen. Ik vroeg hoe het zat met pixelgarantie, antwoordde ze met "we werken met een vast aantal percentage". :+ Had ook duidelijk gemaakt dat het nergens op sloeg om een percentage als maatstaf te nemen. Dus je moet (zeg) bij 1% 31000 dode pixels hebben mocht je hem om mogen ruilen :+
Zonder problemen geld terug gehad van MM R'dam Centrum. Mijn 3e iPad nu gekocht bij iAmStore Rotterdam. 1 dode pixel. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Is iemand van jullie bekend met de Apple voorschriften die stellen dat een iPad zodra hij online is geregistreerd niet meer omgeruild kan worden in de winkel? Dit wist een verkoper van de BCC mij te vertellen. Dus je kunt wel checken op fouten in de winkel, maar als je thuis online registreert (wel handig als je apps wil installeren) en dan toch een dooie pixel opmerkt of gele waas ontdekt dan kan je de iPad alleen maar terugbrengen voor reparatie en niet directe omruil. Klinkt mij als een broodje aap verhaal. Als alleen de BCC dit soort regels voorschrijft, dan ga ik daar natuurlijk vanmiddag niet mijn gereserveerde exemplaar ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
XeNoBiTe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:18:
Is iemand van jullie bekend met de Apple voorschriften die stellen dat een iPad zodra hij online is geregistreerd niet meer omgeruild kan worden in de winkel? Dit wist een verkoper van de BCC mij te vertellen. Dus je kunt wel checken op fouten in de winkel, maar als je thuis online registreert (wel handig als je apps wil installeren) en dan toch een dooie pixel opmerkt of gele waas ontdekt dan kan je de iPad alleen maar terugbrengen voor reparatie en niet directe omruil. Klinkt mij als een broodje aap verhaal. Als alleen de BCC dit soort regels voorschrijft, dan ga ik daar natuurlijk vanmiddag niet mijn gereserveerde exemplaar ophalen...
Dit was ook de reden dat ze bij de Mediamarkt mijn iPad niet wilden omruilen voor een goed exemplaar zonder geel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Lekker dan, nou dan is het voor mij ook duidelijk. Dat wordt dus niks bij de BCC, een probleem kan zich ook na ee paar dagen manifesteren en dan wil ik wel gelijk kunnen omruilen.

[ Voor 37% gewijzigd door XeNoBiTe op 28-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Dat slaat echt nergens op! De winkels zijn verplicht om jou een deugdelijk product te leveren! Plus, als een dergelijke winkel een 'defecte' iPad terugneemt, zal deze opgestuurd worden en hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door Apple. Wat mij betreft is het een kutsmoes om er onder uit te komen! Ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Eduardboon schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:12:
Het is ook geen textuur die je kan voelen, je kunt hem enkel zien. Het scherm is verder wel glad
Daar ga je denk ik ook niets aan doen dat wat je ziet zijn volgens mij de lijntjes van het Capacitive scherm. Vanuit een bepaalde hoek met het juiste(of verkeerde licht) zie je dat bij alle capacitive schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Ben net door de Mediamarkt gebeld en Apple heeft het probleem erkend.

De 16GB iPad is niet meer op voorraad, dus hebben ze me aangeboden om een 16GB WiFi + 4G aan te bieden voor 539 eu.

Dit of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Amps schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:49:
Dat slaat echt nergens op! De winkels zijn verplicht om jou een deugdelijk product te leveren! Plus, als een dergelijke winkel een 'defecte' iPad terugneemt, zal deze opgestuurd worden en hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door Apple. Wat mij betreft is het een kutsmoes om er onder uit te komen! Ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen!
Daarom ga ik ook even onderhandelen met de verkoper. Of ik kan binnen de 14 dagen ruiltermijn mijn geld of een vervangend model krijgen, of ik doen geen zaken met de betreffende winkel. Zie geen reden waarom een iPad/iPhone/iMac een afwijkende ruilprocedure nodig heeft. De MyCom schijnt de beste omruil- en garantieafhandeling (drie jaar) te hebben, dus dan maar even op nieuwe voorraad wachten.

Overigens bestaat de kans natuurlijk ook gewoon dat de iPad bij de BCC perfect is en geen geel scherm of dooie pixels heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Die structuur is niet het touchscreen. De vakjes die ik zie zijn meer vijfhoekig en zitten over et hele scherm. Ze zijn ook veel kleiner dan dat touchgrid. Een soort glinpixels. Alsof er nog plastic op zit ofzo. Ik probeer het nog wel op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

XeNoBiTe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:18:
Onzin, Apple kan die registratie gewoon aanpassen. Dat is bij mij trouwens ook gebeurd. Mijn nieuwe ipad is met nieuw serienummer geadministreerd onder mijn apple id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Eduardboon schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:15:
Die structuur is niet het touchscreen. De vakjes die ik zie zijn meer vijfhoekig en zitten over et hele scherm. Ze zijn ook veel kleiner dan dat touchgrid. Een soort glinpixels. Alsof er nog plastic op zit ofzo. Ik probeer het nog wel op de foto te krijgen.
Had ergens gelezen dat het display net op papier leek, mede dankzij het fenomeen wat jij beschijft

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Na een tijdje de color shifting aangekeken te hebben heb ik vandaag toch maar Apple gebeld en een carepack gekocht. Vrijdag zijn ze er met een nieuwe iPad. Het probleem van de gele tint was bekend bij Apple, de extreme color shifting nog niet zei hij. Ik heb ook stof onder het scherm, de man gaf aan dat dat alleen al voldoende is voor een nieuwe. Hopelijk is de nieuwe batch beter.

Wat me opviel is dat de medewerker vroeg waar ik de ipad gekocht had. Het leek erop dat ze weten van een mindere batch ofzo. Want hij zei ineens dat er relatief weinig hardware faillures gemeld zijn bij het callcenter. Hij zei dat vorig jaar er vele malen meer waren met de iPad 2.

Al met al nu maar hopen dat de nieuwe beter is. Ik kon net zolang nieuwe krijgen tot hij goed was gaf hij aan. Ik had namelijk mijn zorgen geuit over de vele meldingen op fora over mindere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 16-06 22:03
XeNoBiTe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Daarom ga ik ook even onderhandelen met de verkoper. Of ik kan binnen de 14 dagen ruiltermijn mijn geld of een vervangend model krijgen, of ik doen geen zaken met de betreffende winkel. Zie geen reden waarom een iPad/iPhone/iMac een afwijkende ruilprocedure nodig heeft. De MyCom schijnt de beste omruil- en garantieafhandeling (drie jaar) te hebben, dus dan maar even op nieuwe voorraad wachten.

Overigens bestaat de kans natuurlijk ook gewoon dat de iPad bij de BCC perfect is en geen geel scherm of dooie pixels heeft!
Ik heb laatst nog eens wat garantietopics doorgelezen en zag dat er mensen in het gelijk waren gesteld die een PC met geactiveerde Windows wilden terugbrengen. Ik zie dit als een soortgelijk geval.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Teknix1982 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:55:
..
Wat me opviel is dat de medewerker vroeg waar ik de ipad gekocht had. Het leek erop dat ze weten van een mindere batch ofzo. Want hij zei ineens dat er relatief weinig hardware faillures gemeld zijn bij het callcenter. Hij zei dat vorig jaar er vele malen meer waren met de iPad 2.
...
Ik heb echt het idee dat er enorm veel 'defecte' iPads in omloop zijn. Het is toch bizar dat sommige mensen al vier keer hun iPad hebben geruild vanwege dode pixels/stof achter scherm. Ik vraag me af of ze de productie kunnen aanscherpen om dit soort dingen te voorkomen, lijkt me niet dat dat zo makkelijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Remius schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:49:
[...]

Ik heb echt het idee dat er enorm veel 'defecte' iPads in omloop zijn. Het is toch bizar dat sommige mensen al vier keer hun iPad hebben geruild vanwege dode pixels/stof achter scherm. Ik vraag me af of ze de productie kunnen aanscherpen om dit soort dingen te voorkomen, lijkt me niet dat dat zo makkelijk gaat?
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die iets defect hebben spraakzamer op fora zijn dan mensen die geen defect hebben. Daar bovenop onthoud je de negatieve berichten ook beter dan de positieve. Wanneer ze in het eerste weekend bv 1 miljoen verkopen, ik neem aan dat Apple rekening houdt met een uitval. bv van 1% dan heb je het over 10.000 foute iPads in 1 weekend. Early adapters van iPads zijn over het algemeen mensen die actief op internet zitten dus als hiervan 50% post op communities dan heb je in 1 weekend al 5.000 reacties over foute iPads. Doe dit een paar weken en op de grotere techfora loopt het vol met meldingen. Neemt niet weg dat het dan nog steeds binnen de gerekende marges valt. Hoe erg het probleem echt is komen we niet achter. Apple zal dit nooit zomaar naar buiten brengen.

De iPad 2 heb ik in de eerste week 3 x omgeruild. Standaard koop ik er altijd een carepack bij, heb je weinig last van lastige verkopers en je zit nooit zonder iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik ga morgen ook maar eens langs de MediaMarkt om het scherm van mijn iPad te vergelijken met die van de demo-modellen daar. Backlight bleeding, gelige scherm en stof achter het scherm moeten voldoende reden zijn om hem om te mogen ruilen! Alleen jammer dat ik net mijn screen protector er perfect erop heb zitten. Achja... je moet er wat voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 00:32
Ik blijf het echt raar vinden dat mijn iPad 3 16GB zwart nergens geen last van heeft. Ik vraag me echt af. Welke modellen iPad 3 daar veel last van hebben, want ik lees alleen maar: Heb mijn iPad 3 aantal keer omgeruild vanwege stof, bleeding etc. Misschien een optie: Welke modellen iPads heeft ergens last van.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

pinokkia schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:05:
Misschien een optie: Welke modellen iPads heeft ergens last van.
Bij elke flaw in een serieprodukt zoeken forumbezoekers naar patronen en zien soms patronen die helemaal geen patronen zijn. Het heeft nog nooit geholpen ;) Ga er maar gewoon van uit dat het volstrekte willekeur is welke iPads kuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Exirion schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:08:
[...]

Bij elke flaw in een serieprodukt zoeken forumbezoekers naar patronen en zien soms patronen die helemaal geen patronen zijn. Het heeft nog nooit geholpen ;) Ga er maar gewoon van uit dat het volstrekte willekeur is welke iPads kuren vertonen.
Inderdaad, heb iPads van 16GB met mankementen gezien, maar ook de 64GB WiFi + 4G met klachten.

Zit geen patroon in volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Ik denk dat je niet zomaar een percentage van 1% defecten kunt noemen. Bovendien is de te warme tint voor veel mensen geen probleem, die weten niet beter en zien dus geen defect. We hebben het hier ook niet zozeer over defecten maar over een scherm dat niet dezelfde kwaliteit heeft als het scherm hoort te hebben (namelijk zoals de demonstratiemodellen in de winkel). Bovendien zit er een enorme variatie tussen de 'gele schermen' waarbij sommige echt geel lijken te zijn, of zelfs geler/paarser aan 1 kant, terwijl andere aleen een 'te warme' white balance hebben.

Als mensen op youtube hun iPad 2 of iPad 1 naast hun iPad 3 houden zie je ook heel vaak dat de iPad 3 veel warmer van tint is (geler). Dit viel me al op toen de iPad 3 pas net in America geintroducreerd was. In officiele reviews lijkt de nieuwe iPad juist perfect wit. Je kunt discussieren of dit door de white balance settings van de camera komt, maar met een iPad 2 er naast die even wit is, lijkt me dit onwaarschijnlijk.

Persoonlijk denk ik dat de te gele schermen PVA schermen van Samsung zijn, echter weet ik uit ervaring dat IPS schermen van LG ook een grote color shift kunnnen hebben. En denk aan de gele scherm problemen bij de mac desktops met IPS schermen.

Zoals ik in mijn vorige posts heb geschreven: Ik heb 4 verschillende Ipads uit laten pakken in 3 verschillende winkels (Dixons, iCenter en AppleStore). Deze heb ik vergeleken met de demonstratiemodellen er naast (op 100% brightness). Het verschil was zeer duidelijk een te warm/geel scherm en bovendien valer en minder helder ten opzichte van het demonstratiemodel. De 'nieuwe iPad' demonstratiemodellen waren heel wit en hadden een hoog contrast en brightness. De verkopers zagen dit ook. Het waren allemaal 16GB WiFi (zwart) modellen, en een 3G model 16GB zwart).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste