Het rare is dat er een heleboel mensen zijn die tevreden zijn met hun iPad en geen gele tint hebben, en sommigen die het wel hebben 3x omruilen voor een nieuwe en het probleem nog steeds hebben.
Dan zijn er maar 2 mogelijkheden:
1. Er is echt een ongeveer 50% kans dat je een gele tint krijgt als je eentje koopt, en alle mensen die ogenschijnlijk tevreden zijn hebben gewoon niet door dat de gele tint aanwezig is.
2. De gele tint is toch echt vanwege het nog moeten drogen van lijm of het "inbranden" van het scherm. Tim Cook heeft de Apple productie zodanig geraffineerd dat een iPad die je koopt meestal ongeveer 3 dagen geleden is gemaakt. Derhalve zijn ook alle demomodellen in de winkel waarschijnlijk perfect. Die hebben al genoeg uren gedraaid om in te branden. En als je dus blijft wisselen voor een nieuwe, blijf je ook die gele tint behouden totdat je een keer een iPad krijgt die al 2-3 weken in de voorraad ligt. Ik las ook nog iets dat de 4G versies er minder last van hadden? Dat is dan helemaal logisch: die worden minder verkocht en liggen dus langer op voorraad. In zo'n gesealde doos zal sowieso die lijm niet erg snel drogen. Een droogproces heeft immers droge lucht nodig, lucht diffuseert wel door het plastic heen wat om de doos zit, maar absoluut niet snel.
Ik geef wel toe dat die behoorlijk dikke "light leakage" echt niet hoort, maar dat lijkt behoorlijk wat minder voor te komen.
Dat het allemaal niks met drogen te maken heeft volgens een Apple medewerker aan de telefoon maakt het niet meteen waarheid. De kennis van de medewerkers in een winkel of aan de telefoon is echt niet subliem. Volgens mij krijg je toch echt een ander antwoord van bijv. Jonathan Ive, helaas krijg je die niet aan de telefoon natuurlijk.
[
Voor 19% gewijzigd door
Xeanor op 05-04-2012 20:04
]