Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Het waren allemaal 16GB WiFi (zwart) modellen, en een 3G model 16GB zwart).

Dat zegt natuurlijk niks met slechts 3 ipads. Heb je ook andere modellen getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Seph schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 07:31:
Ik denk dat je niet zomaar een percentage van 1% defecten kunt noemen. Bovendien is de te warme tint voor veel mensen geen probleem, die weten niet beter en zien dus geen defect. We hebben het hier ook niet zozeer over defecten maar over een scherm dat niet dezelfde kwaliteit heeft als het scherm hoort te hebben (namelijk zoals de demonstratiemodellen in de winkel). Bovendien zit er een enorme variatie tussen de 'gele schermen' waarbij sommige echt geel lijken te zijn, of zelfs geler/paarser aan 1 kant, terwijl andere aleen een 'te warme' white balance hebben.
Als dit een reactie is op mijn post denk ik dat je de strekking van mijn verhaal anders opvat dan ik het bedoel. De strekking van mijn post is dat zelfs bij een uitval van 1% het internet al overspoelt raakt met reacties over defecten en dat dit door een lezer die onderzoek doet of hij een nieuw product wil aanschaffen wel is heel misleidend kan werken. Vooral omdat er op fora snel gespeculeerd word over foute producties of slechte onderdelen. Terwijl die 1% misschien prima binnen de gecalculeerde limiet valt. Ik maak me hier zelf ook schuldig aan. het gaat dus niet om de getallen an sich maar over hoe de mens hier op kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kanarie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:11:
[...]

Zonder problemen geld terug gehad van MM R'dam Centrum. Mijn 3e iPad nu gekocht bij iAmStore Rotterdam. 1 dode pixel. 8)7 8)7 8)7
iPad is omgeruild via Apple. Mijn 4e iPad heeft stof onder het scherm. Zorgt voor een glinsterende pixel onder de juiste/foute hoek.
Ik geef het op.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ook mijn nieuwe iPad net gekregen van iPad. Zelfde probleem. Color shift van linksboven groen naar rechtsonder paars. Afhankelijk van de kijkhoek... Hebben anderen dit ook en kijk ik te kritisch? Ik zie het voornamelijk op tweakers en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Teknix1982 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:47:
Ook mijn nieuwe iPad net gekregen van iPad. Zelfde probleem........
Ik neem aan dat je een nieuwe iPad van Apple hebt gekregen en niet van ''iPad''?

Maargoed ontopic: Misschien eens bijhouden uit welke batch de iPad komt van tweakers die een geel scherm hebben (of andere problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Hoe kom je aan het batchnummer?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
iPad nummer 3 is onderweg. Apple gaf wederom toe dat dit niet zo hoort. De tweede lijns gaf aan dat het waarschijnlijk een defecte videochip betreft. Dit lijkt mij zeer sterk gezien het een gloed is en geen defecte weergave. Ik hoop dat driemaal scheepsrecht is. Vorig jaar met de iPad 2 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Even een vraagje, dit viel me vandaag pas op op de iPad tijdens het lezen van een artikel. Valt dit onder het "gele tint" probleem?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5290298/IMG_0512.jpg

Als ik de ipad naar me toe kantel wordt het hele scherm erg "warm".

Het viel me ook op dat ik in de linkerbovenhoek (maakt niet uit in welke oriëntatie) altijd een soort gele vlek zie. een wit plaatje verkleurt daar ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:32
Eduardboon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:09:
Het viel me ook op dat ik in de linkerbovenhoek (maakt niet uit in welke oriëntatie) altijd een soort gele vlek zie. een wit plaatje verkleurt daar ook wat.
Mijn iPad is ook in de linkerbovenhoek geler dan de rest van het scherm. Misschien zelfs de hele linkerkant wel, maar vooral de linkerbovenhoek valt op. Ik weet niet zo goed of dit nou echt een defect is om mee terug te gaan naar de winkel.

Ik vraag me af (maar misschien is dit wel een hele domme gedachte) of het iets te maken heeft met het gebruik van de smart cover. Dat er in de iPad in de eerste dagen (toen de lijm nog niet hard was?) door het gebruik in de toetsenbordstand (schuin dus) de lijm uit de bezel is gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Amps schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:51:
Ik ga morgen ook maar eens langs de MediaMarkt om het scherm van mijn iPad te vergelijken met die van de demo-modellen daar. Backlight bleeding, gelige scherm en stof achter het scherm moeten voldoende reden zijn om hem om te mogen ruilen! Alleen jammer dat ik net mijn screen protector er perfect erop heb zitten. Achja... je moet er wat voor over hebben.
Ik kon mijn iPad wel afgeven ter reparatie, maar omruilen ho maar. De problemen waren te 'minor' om hem om te mogen ruilen. Nouja, weten we ook meteen waar we de volgende keer Apple producten gaan halen. iCentre dus. Die 14 dagen 'omruilgarantie' kan me nu gestolen worden. Zit geen enkele waarde aan.

Weet iemand trouwens als je 1 jaar naar dato je iPad ter reparatie opstuurt (stof onder het scherm, gele tint) je een refurbished terugkrijgt? Zo ja, is dat dan ook met een (relatief) nieuwe accu of is dat niet te voorspellen? En kan dan MM jou voor een gedeelte van de reparatiekosten op laten draaien?
Micheeels schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:16:
[...]
Mijn iPad is ook in de linkerbovenhoek geler dan de rest van het scherm. Misschien zelfs de hele linkerkant wel, maar vooral de linkerbovenhoek valt op. Ik weet niet zo goed of dit nou echt een defect is om mee terug te gaan naar de winkel.

Ik vraag me af (maar misschien is dit wel een hele domme gedachte) of het iets te maken heeft met het gebruik van de smart cover. Dat er in de iPad in de eerste dagen (toen de lijm nog niet hard was?) door het gebruik in de toetsenbordstand (schuin dus) de lijm uit de bezel is gelopen?
Ik heb juist in de linker onderhoek een lichtgele vlek. Erg merkbaar bij de virtuele toetsenbord en multi-task bar. De MM heeft tegen mij gezegd (claimt dat ze met Apple gebeld hebben) dat de gele tint door "nog niet opgedroogd lijm" komt. Lijkt me sterk. Op verschillende fora is in veel gevallen gebleken dat de gele tint na een jaar er nog steeds op zit. Ze hebben gezegd dat over paar week het gele weg zal moeten trekken. Zo niet, kan ik hem ter reparatie op laten sturen... |:(

Ik heb trouwens ook gelezen dat het helpt als je je scherm overnacht op 100% brightness en een witte achtergrond laat staan, ingewikkeld in een handdoek (sommige mensen hebben het tot wel 17 uur aan laten staan). Nu heb ik gisternacht een uurtje of 4 het scherm aan laten staan op 100% brightness, en resultaat is vrijwel zelfde. Misschien dat ik hem nog niet lang genoeg aan heb gelaten. De iPad zat in de lader en werd best warm. Misschien dat dit het 'opdroogproces' versneld?

Er zijn al gevallen waar dit daadwerkelijk werkte ( Bron: http://forums.macrumors.c...ead.php?t=1341622&page=33 ). Misschien is dat een tip als je toch van plan bent om hem terug te sturen!

[ Voor 47% gewijzigd door Amps op 29-03-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
de Xando in Zwolle heeft het probleem erkend bij mij, al was het een "klein defect." Het duurt een week voor ik een nieuwe heb, maar het is maar de vraag of die het probleem niet heeft.

Ik lever hem na mijn tentamenweken in en zie dan wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Amps schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:29:
[...]
Ik heb trouwens ook gelezen dat het helpt als je je scherm overnacht op 100% brightness en een witte achtergrond laat staan, ingewikkeld in een handdoek (sommige mensen hebben het tot wel 17 uur aan laten staan). Nu heb ik gisternacht een uurtje of 4 het scherm aan laten staan op 100% brightness, en resultaat is vrijwel zelfde. Misschien dat ik hem nog niet lang genoeg aan heb gelaten. De iPad zat in de lader en werd best warm. Misschien dat dit het 'opdroogproces' versneld?

Er zijn al gevallen waar dit daadwerkelijk werkte ( Bron: http://forums.macrumors.c...ead.php?t=1341622&page=33 ). Misschien is dat een tip als je toch van plan bent om hem terug te sturen!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat toch wel een beetje eng vind. Kan hij dan niet oververhitten? En hoe zit het met inbranden? Als het opdroogproces op die manier alleen versneld wordt, zou het eigenlijk ook zonder dat soort trucs uiteindelijk moeten opdrogen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Micheeels schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:14:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat toch wel een beetje eng vind. Kan hij dan niet oververhitten? En hoe zit het met inbranden? Als het opdroogproces op die manier alleen versneld wordt, zou het eigenlijk ook zonder dat soort trucs uiteindelijk moeten opdrogen toch?
Bij oververhitting gaat de iPad gewoon uit. Inbranden weet ik niets over, heb zelf de iPad ook in een handdoek gelegd, ben benieuwd. Mag hem sowieso omruilen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:05:
[...]

Inderdaad.
Ik heb twee iPhone 4S en een iPad 2 met de "normale" kleur.
De iPad 3 valt mijns inziens erg uit de toon.

[afbeelding]
Ik heb de iPad nu 6 dagen en ik kan melden dat de gele kleur (zie afbeelding) grotendeels verdwenen is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Micheeels schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:14:
[...]
Dat het het opdroogproces versneld was alleen maar een aanname/mogelijke 'oplossing' van mij zelf. Ik heb inderdaad iets gelezen van inbranden, maar zoals sommige mensen melden klinkt het wel belovend.
Eduardboon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:09:
[...]
Bij oververhitting gaat de iPad gewoon uit. Inbranden weet ik niets over, heb zelf de iPad ook in een handdoek gelegd, ben benieuwd. Mag hem sowieso omruilen volgende week.
In een handdoek leggen vond ik ook 'eng' :P Dus laat hem gewoon vannacht weer eens wat langer laten branden op 100% brightness en volledig witte achtergrond (zal dit keer zo'n 7-8 uur aan laten).

Ik ben benieuwd of het effect heeft bij jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
kraades schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:20:
[...]

Ik heb de iPad nu 6 dagen en ik kan melden dat de gele kleur (zie afbeelding) grotendeels verdwenen is.
Kun je nog eens een fotootje maken? :-) Ben razendbenieuwd!
Amps schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:22:
[...]

Dat het het opdroogproces versneld was alleen maar een aanname/mogelijke 'oplossing' van mij zelf. Ik heb inderdaad iets gelezen van inbranden, maar zoals sommige mensen melden klinkt het wel belovend.

[...]

In een handdoek leggen vond ik ook 'eng' :P Dus laat hem gewoon vannacht weer eens wat langer laten branden op 100% brightness en volledig witte achtergrond (zal dit keer zo'n 7-8 uur aan laten).

Ik ben ook zeer benieuwd. Ik moet wel zeggen dat ik brightness op 100 procent wel erg fijn vind kijken. dat in tegenstelling tot de ipad 2. Die brandde mijn ogen eruit. :P

De gele waas is echt zichtbaar als je vanuit een bepaalde hoek kijkt (bijvoorbeeld ipad ietwat gekanteld op schoot). dan is de bovenste helft gewoon anders wit. Als dat wegtrekt houd ik deze ipad gewoon, want wat is het een fijn dingetje :-).

[ Voor 63% gewijzigd door Eduardboon op 29-03-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hierbij:

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/9292/dsc01395dg.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Dat is een gigantisch verschil. Bedankt voor je foto's!

Zijn de kijkhoeken nog merkbaar verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

Ik vind kijkhoek best tegenvallen eigenlijk. Ik had er wel wat meer van verwacht. Of is mijn scherm niet helemaal gelijk verlicht? ;) wordt helemaal paranoïde van al die berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb kwa verlichting niet veel problemen met de kijkhoek op 100 procent brightness, ik merk wel dat de kleurtemperatuur erg veranderd met de kijkhoek. Kantelen maakt het scherm koeler en warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik heb hetzelfde probleem met een net geleverde iPhone 4 S. Ik wordt er gek van. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn iPhone binnen de 14 dagen termijn te retourneren. Als ik het scherm vergelijk met mijn oude iPhone 4 is dit zoveel mooier, daar koop ik geen iPhone 4 S voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 29-03-2012 22:18 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Jumpman schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een net geleverde iPhone 4 S. Ik wordt er gek van. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn iPhone binnen de 14 dagen termijn te retourneren. Als ik het scherm vergelijk met mijn oude iPhone 4 is dit zoveel mooier, daar koop ik geen iPhone 4 S voor.
Zelfde probleem?
Hij geeft slechts het verschil tussen de iPad 2 en de iPad 3 weer. Wat natuurlijk positief is. Staat los van jouw bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
hmm, als je de iPad in landscape gebruikt dan is er geen verkleuring met kijkhoekjes EN is het scherm koel gekleurd.. Zodra je portrait gebruikt is er geligheid en wil je het scherm niet kantelen..

beter heb ik deze problemen niet met de volgende iPad die ik ontvangen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jongens ik ga dit iPad topic niet verder lastig vallen. Maar na even een uurtje lezen lijkt het erop dat het sinds oktober behoorlijk erg is met de "Apple Yellow Screen Tint". Het lijkt erop dat Apple de units met een mooie scherm als demo pods selecteert, en de 'mindere' schermen gewoon verkoop.

Hier een mooi topic: https://discussions.apple.com/message/16366432#16366432.

Mijn vertrouwen in Apple neemt meer en meer af. Het is dat iOS het meest handig besturingssysteem is voor telefoons en tablets, anders was ik er al klaar mee geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 29-03-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren toch de iPad gehaald bij de BCC met afspraak dat ik kon ruilen. Maar dus niet activeren. Vond ik niet zo een probleem aangezien je pixel defecten, bleeding en yellow screen ook zonder activeren kan testen.

Thuisgekomen onder de indruk van het scherm. Niet geel en haarscherp. Helaas bij testen een aantal dooie pixels die niet meer wakker te krijgen waren. Bovendien ook nog flinke last van bleeding.

Vandaag omgeruild voor het laatste exemplaar dat ze nog hadden liggen en voor alsnog lijkt deze perfect! Wat een mooi apparaat. De vorige had geen gele tint en deze zo te zien ook niet. Als het na een paar dagen dus nog witter wordt dan ben ik nog meer tevreden.

Kortom, goed checken op pixels en bleeding, dat komt toch wel regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Amps schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:22:
[...]

[...]

Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt of je een verbetering/verschil merkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Micheeels schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:22:
[...]

Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt of je een verbetering/verschil merkt. :)
Zal ik zeker doen. Ik hoop alleen dat ik mijn scherm niet frituur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb zojuist opnieuw contact gehad met Apple en ze vonden het uiterst vervelend dat ik weer een nieuwe moest hebben omdat deze niet goed was en heb een kortingscoupon gekregen voor de online store. Daarnaast heb ik een rechtstreeks mailadres gekregen van een tweede lijns persoon. Ze nemen het probleem dus wel serieus bij Apple zelf. Maargoed, alles leuk en wel maar ik wil gewoon een goede iPad! Deze heeft ook last van dat ik de backlight rechtstreeks kan zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Amps schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:12:
[...]

Zal ik zeker doen. Ik hoop alleen dat ik mijn scherm niet frituur :p
Dat kan niet, zit een veiligheidsmechanisme voor ingebouwd. Als die tenminste werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik heb het vannacht geprobeerd, 12 uur lang de helderheid op max met een witte achtergrond met een doek er over heen.

Het resultaat is heel lastig te zeggen bij mij, er was een minimale gele gloed aan de linke kant, en het lijkt er nog steeds te zitten.

Ik zal na een goede bak met koffie nog eens goed kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Het probleem met de Gele tint was al veel eerder bekend bij apple producten. Ze zijn op een gegeven moment overgestapt bij de iphone 4 van de blauwe tint naar de gele tint. Ik had mijn iphone 4 een half jaar na die van mijn vrouw gekocht, en zag gelijk het verschil. Sindsdien heb ik alleen maar gele tinten gezien bij de ipone 4 en 4S, en ook bij de nieuwe ipad. Daar heb ik hetzelfde probleem.

Je ziet het ook pas als je hem naast een apple product legt met een blauwe tint. Maar het verschil is erg groot.

Maar vind het niet de moeite waard om hem daarvoor terug te brengen. Stof en backlight bleeding wel, maar daar heb ik nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
bones schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:58:
Het probleem met de Gele tint was al veel eerder bekend bij apple producten. Ze zijn op een gegeven moment overgestapt bij de iphone 4 van de blauwe tint naar de gele tint. Ik had mijn iphone 4 een half jaar na die van mijn vrouw gekocht, en zag gelijk het verschil. Sindsdien heb ik alleen maar gele tinten gezien bij de ipone 4 en 4S, en ook bij de nieuwe ipad. Daar heb ik hetzelfde probleem.

Je ziet het ook pas als je hem naast een apple product legt met een blauwe tint. Maar het verschil is erg groot.

Maar vind het niet de moeite waard om hem daarvoor terug te brengen. Stof en backlight bleeding wel, maar daar heb ik nog geen last van.
Waarom zijn de demonstratiemodellen van de nieuwe iPad in de winkel dan wel 100% wit? Waarom hebben sommige mensen na een aantal keer te ruilen wel een iPad met een wit scherm gekregen. Apple is niet overgestapt naar gelere/warmere schermen, het is gewoon nalatigheid in de kwaliteit controle. Apple moet een enorme productie halen vooral bij de introductie van een nieuw product. Ze kiezen er waarschijnlijk bewust voor de 'mindere' schermen ook te gebruiken omdat de meeste 'gewone' mensen dit toch niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
het is toch te gek voor worden, dat als ik straks mijn bestelde ipad bij dixons uitprobeer
ik al in de zenuwen zit om te hopen dat alles goed is!
Als je dan vervolgens weer terug gaat de volgende dag ook nog eens een discussie
moet voeren.
Inderdaad, de eindcontrole van apple is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
luifel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:44:
het is toch te gek voor worden, dat als ik straks mijn bestelde ipad bij dixons uitprobeer
ik al in de zenuwen zit om te hopen dat alles goed is!
Als je dan vervolgens weer terug gaat de volgende dag ook nog eens een discussie
moet voeren.
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste klagers op het forum te vinden zijn. Mensen die nergens last van hebben zullen niet 123 hier gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/vffltu.jpg

Lijkt vrij geel hé? Komt volgens mij door mijn iPhone 4. Wat een bagger camera. Want met het oog zie ik 'm spierwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb de iPad 14 uur laten bakken, het resultaat is verbetering. de gele tint is nu verder omhoog gekropen, maar in de linkerbovenhoek zit hij pertinent vast. Ik kan nu in ieder geval normaal flipboard gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Eduardboon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:57:
Ik heb de iPad 14 uur laten bakken, het resultaat is verbetering. de gele tint is nu verder omhoog gekropen, maar in de linkerbovenhoek zit hij pertinent vast. Ik kan nu in ieder geval normaal flipboard gebruiken
Wellicht die lijm wat ik weleens lees? Dat de lijm nog moet opdrogen.

/ Natte iPads leveren 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 30-03-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Lijkt vrij geel hé? Komt volgens mij door mijn iPhone 4. Wat een bagger camera. Want met het oog zie ik 'm spierwit.
Het woord 'klagers' klinkt alleen zo onsympathiek/negatief. Niemand kan zien of je scherm te geel is als je geen vergelijkbaar scherm (zoals een iPad 2) of gekalibreerde monitor er naast houdt. While balance is relatief als er maar iets is om mee te vergelijken. Het kan heel goed zijn dat het scherm er voor jouw goed uitziet, maar misschien te warm/geel is vergeleken met een ipad demonstratiemodel in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
luifel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:44:
De eindcontrole is heel goed, de perfecte schermen worden 'hand picked' voor demopods en dergelijke. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Wellicht die lijm wat ik weleens lees? Dat de lijm nog moet opdrogen.

/ Natte iPads leveren 8)7
Dat zou kunnen ja, al heb ik net even grondig lightbleed gezocht en inderdaad een paar hoekjes met een flinke vlek gevonden. Heeeel jammer.

De simpelste test voor gele tint bij kantelen is iBooks met het sepia thema!

[ Voor 9% gewijzigd door Eduardboon op 30-03-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Seph schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:00:
[...]

Het woord 'klagers' klinkt alleen zo onsympathiek/negatief. Niemand kan zien of je scherm te geel is als je geen vergelijkbaar scherm (zoals een iPad 2) of gekalibreerde monitor er naast houdt. While balance is relatief als er maar iets is om mee te vergelijken. Het kan heel goed zijn dat het scherm er voor jouw goed uitziet, maar misschien te warm/geel is vergeleken met een ipad demonstratiemodel in de winkel.
En heb je dan direct een reden om een nieuwe iPad te krijgen als het scherm 'geler is dan het demonstratiemodel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:04:
[...]

En heb je dan direct een reden om een nieuwe iPad te krijgen als het scherm 'geler is dan het demonstratiemodel'?
Je krijgt wel een nieuwe mee, maar eerst moet je oude opgestuurd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Eduardboon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:57:
Die van mij heb ik gisternacht zo'n 8 uur laten branden en ik moet zeggen dat... Het geen enkele invloed hee gehad :P Alle gele plekjes zijn net zo geel en algehele kleur van het scherm ook... Dus ja... Ik geef het op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zo hee, net loop ik dus weer naar de Xando en daar vertellen ze me dat ze ineens geen probleem meer zien, die kleuren zo horen (ook al hebben de demo modellen het niet) en ik hem wel kan opsturen maar dat dat me 80 euro kan kosten...

Lekker dan. Nu moet ik dus naar de apple repair service in zwolle om een second opinion te halen.. en dat kan nog een jaar lang. Ik zie het nog maar even aan.

Gek genoeg was het lastig te zien dat de kleuren veranderden bij het kantelen. Maar een stap achteruit zetten terwijl de iPad op een tafel lag maakte het hele scherm ineens geel/groen. De medewerker vond dat normaal, ook al had zijn ipad die ernaast lag dit probleem NIET. Beetje jammer van xando.. zeker na 1 week

[ Voor 28% gewijzigd door Eduardboon op 30-03-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Eduardboon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:57:
Zo hee, net loop ik dus weer naar de Xando en daar vertellen ze me dat ze ineens geen probleem meer zien, die kleuren zo horen (ook al hebben de demo modellen het niet) en ik hem wel kan opsturen maar dat dat me 80 euro kan kosten...

Lekker dan. Nu moet ik dus naar de apple repair service in zwolle om een second opinion te halen.. en dat kan nog een jaar lang. Ik zie het nog maar even aan.

Gek genoeg was het lastig te zien dat de kleuren veranderden bij het kantelen. Maar een stap achteruit zetten terwijl de iPad op een tafel lag maakte het hele scherm ineens geel/groen. De medewerker vond dat normaal, ook al had zijn ipad die ernaast lag dit probleem NIET. Beetje jammer van xando.. zeker na 1 week
Was dat bij dezelfde medewerker als vorige keer? Vragen naar de leidinggevende of manager mocht ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Amps schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:09:
[...]

Was dat bij dezelfde medewerker als vorige keer? Vragen naar de leidinggevende of manager mocht ook wel eens helpen.
Dezelfde ja. Ben nu aan de telefoon met applecare. En er wordt overlegt wat er gaat gebeuren. Ik krijg misschien een nieuwe, dus even duimen.

Ik zal zo nog een fotootje maken van het euvel in ibooks.
Gelukkig heb ik buiten 0 last van deze issue, dus het is echt iets met het backlight. Vind het een bijzonder fenomeen in ieder geval, want het valt bij sommige kleuren niet op en bij andere wel.

edit: foto's:

Zo was het in goed licht:

http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_0512.jpg

Zo is het nu in slecht licht:

http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_0514.JPG
http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_0515.JPG

Edit 2: Met apple aan de telefoon, ze vinden dat de winkel me een nieuwe moet overhandigen. lol! heb gezegd dat ze niet meewerken en word nu tier 2 doorverbonden.

[ Voor 25% gewijzigd door Eduardboon op 30-03-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:46:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat de meeste klagers op het forum te vinden zijn. Mensen die nergens last van hebben zullen niet 123 hier gaan posten.
ja, maar ook op het forum van de ipadclub veel klachten, bij sommigen was het na 3 keer ruilen
pas goed..had misschien beter mn ipad 2 kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Die heeft zeker een gele vlek links boven in de hoek Eduard. Fijn dat Apple een beetje meewerkt. Wat een pruts medewerker bij Xando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:32:
Die heeft zeker een gele vlek links boven in de hoek Eduard. Fijn dat Apple een beetje meewerkt. Wat een pruts medewerker bij Xando.
Na Apple gebeld te hebben wil xando nog steeds niet meewerken. Ik moet maar de repair centre toe fietsen om daar een nieuwe aan te vragen. Kan wel 2 weken duren, terwijl xando ze in de schappen heeft. Kan me er flink kwaad om maken.

Bij de repair centre is het geen probleem, maar ze weten niet wanneer de nieuwe binnen zou komen.. dat ligt totaal aan Apple. Dus ik ben bang dat ik hem een hele tijd kwijt kan zijn. Erg vervelend natuurlijk... Misschien moet ik het nog maar 2 weekjes aanzien tot de voorraad goed is en hem dan nog eens langsbrengen. Beetje jammer.

[ Voor 25% gewijzigd door Eduardboon op 30-03-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:32:
Ik snap sowieso niet waarom mensen bij Xando kopen.

De toegevoegde waarde die ze hebben is te verwaarlozen. Er zullen heus wel een paar goede medewerkers tussen zitten maar waarschijnlijk kan ik ze meer vertellen over de Apple producten dan zij mij.

Na een keer daar niet hebben kunnen te ruilen (binnen zeven dagen met bonnetje en dan geen geld kunnen terug geven...) loop ik in Enschede altijd naar de Mediamarkt voor accessoires en de grote bestellingen doe ik via Apple.com.

Ze bewijzen maar eens weer hoe apple onwaarde ze zijn met hun service! zelfs mediamarkt geeft betere service met hun 2 jaar garantie....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Flappiewappie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:05:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom mensen bij Xando kopen.

De toegevoegde waarde die ze hebben is te verwaarlozen. Er zullen heus wel een paar goede medewerkers tussen zitten maar waarschijnlijk kan ik ze meer vertellen over de Apple producten dan zij mij.

Na een keer daar niet hebben kunnen te ruilen (binnen zeven dagen met bonnetje en dan geen geld kunnen terug geven...) loop ik in Enschede altijd naar de Mediamarkt voor accessoires en de grote bestellingen doe ik via Apple.com.

Ze bewijzen maar eens weer hoe apple onwaarde ze zijn met hun service! zelfs mediamarkt geeft betere service met hun 2 jaar garantie....
Ik heb ook flink over ze lopen klagen tegen Apple zelf. Dat ik niet begrijp dat ze niet ruilen na 1 week. Heb nog gezegd dat Apple zei dat ik gewoon een nieuwe mocht ontvangen, maar nee. niks.

Ik wacht nog wel een weekje, dan heb ik ook de tijd om de iPad even te missen.. maar xando staat niet meer op mijn lijstje

Edit: em als klap op de vuurpijl kom ik erachter dat er nu ook een gele vlek op het onderste helft van het scherm zit.. Jammer jammer. Dit verwacht ke niet na een uitgave van 800 euro..

[ Voor 8% gewijzigd door Eduardboon op 30-03-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Eduardboon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:22:
[...]
Edit: em als klap op de vuurpijl kom ik erachter dat er nu ook een gele vlek op het onderste helft van het scherm zit.. Jammer jammer. Dit verwacht ke niet na een uitgave van 800 euro..
Kom je er nu pas achter of denk je dat die vlek op de een of andere manier nu ontstaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik heb sinds gisteren de nieuwe iPad en in eerste instantie valt mij niets op, als je de iPhone 4 ernaast houdt zie je pas dat deze veel blauwer is. Echter, doe ik dat niet dan heb ik er echt geen last van, ik gebruik de iPad dan ook niet om mijn foto's perfect mee te tonen, daar heb ik een gekalibreerde monitor voor of tv waar ik naar stream. Voor normale consumptie maakt me dit dus niet echt iets uit, maar kan me de irritatie wel voorstellen als je weet dat het anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Valt mij nu inderdaad ook op. Op volledige britghtness is de iphone veel witter dan de ipad.

Ipad is meer grijzig, of wellicht geel dan als dat een probleem is.

Ben wel b enieuwd of er mensen zijn waarbij de ipad even wit is als een witte afbeelding op de iphone(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Culprit is ontdekt. Backlight bleeding aan de onderkant maakt het onderste gedeelte veel te fel waardoor het lijkt alsof de bovenkant gelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Eduardboon schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:06:
Culprit is ontdekt. Backlight bleeding aan de onderkant maakt het onderste gedeelte veel te fel waardoor het lijkt alsof de bovenkant gelig is.
Dat zou verklaren waarom ik er bijv. geen last van heb. Mijn scherm is zwart met hoge helderheid bijna geheel egaal, en het wit is ook goed wit overal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wellicht ook interessant om naar te kijken op je iPad is de volgende afbeelding:

http://www.elec-intro.com...3/Stepchart_large_HSL.jpg

Kwam het tegen op het Apple forum. Volgens mij kun je zo ook wel testen of je scherm de kleuren goed weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Draakje5 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:01:
Wellicht ook interessant om naar te kijken op je iPad is de volgende afbeelding:

http://www.elec-intro.com...3/Stepchart_large_HSL.jpg

Kwam het tegen op het Apple forum. Volgens mij kun je zo ook wel testen of je scherm de kleuren goed weergeeft.
Dat zegt helaas niet zoveel, je hebt namelijk een vergelijking nodig met een gekalibreerd scherm. Ook wat de kleuren op de iPad 2 en iPhones betreft, ook die zeggen vrij weinig (want die kunnen net zo goed verkeerd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik was vanmiddag met een vriend bij MM ArenA. Ik vroeg aan de medewerker daar of ik de Ipad voor aanschaf mocht bekijken op de gele tint en pixel problemen:

Medewerker: Nee dat gaat niet maar als u problemen heeft kunt u bij de Apple Store op het Leidscheplein de Ipad ruilen.

Ik: Ik kom uit Hoevelaken. We zijn hier als soort van dagje uit...

Medewerker: ach meneer dat is toch niet zo ver.

Ik: Wie betaald mijn reiskosten + eventuele vrije dag dan?

Medewerker: ja daar heeft u een punt

Ik: Ben vervolgens lachend weggelopen en ik koop de Ipad dan eventueel wel bij BCC in Amersfoort. Rot op wat een belachelijke service. Je mag honderden euro's lappen maar iets controleren gaat niet.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Afspraak gemaakt in Amsterdam voor maandag. Heb nog een dode pixel gevonden. Ben benieuwd of ik on-the-spot een nieuwe mee ga krijgen en mag controleren. (bel morgen nog even naar de store om overleg te plegen)

Ah. Werd vandaag door apple gebeld dat ik in amsterdam geen nieuwe meer mee kan krijgen wegens tekorten, ik zal dus toch naar de repair centre in zwolle moeten en daarna wachten... Balen

[ Voor 31% gewijzigd door Eduardboon op 01-04-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Net voor de zoveelste keer aan de lijn met Apple, nadat ik mijn iPad gekocht heb heb ik ook een carepack aangeschaft want dan zou de reparaties versnellen. Inmiddels zit ik bijna een week met de tweede defecte iPad en ze weten niet wanneer ik een nieuwe krijg. De persoon in kwestie gaf aan dat er heel erg veel service aanvragen zijn en dat er voor carepack mensen ook een vertraging zit. Dat lijkt me geen goed nieuws voor de iPad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik dacht ook last te hebben van een gele tint. Gisteren eens geprobeerd om bij helderheid de knop "pas automatisch aan" uit te zetten en voila, weg gele tint. Ook bij lagere helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van een gele vlek in de linker bovenhoek, mediamarkt gaat hem omruilen maar ze hebben helaas geen voorraad. Ik moet morgen wel mijn ipad inleveren omdat ik anders buiten de twee weken omruiltermijn zit. Wel krijg ik een kadobon van 25 euro voor de actie die ze nu hebben omtrent de accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren een ipad gehaald en bij de bcc en in de winkel naast het showmodel gehouden. ik zag wel duidelijk een verschil in kleur, het wit lijkt wat geler. echter, als ik er gewoon naar kijk zonder ter vergelijken vind ik het niet storend.

(alle medewerkers stonden te kijken alsof ze les kregen, was best grappig, hadden ze nog niemand zien doen natuurlijk, laat staan dat ze er iets van wisten)

wat me wel opviel is dat het aan linkerkant binnen 10min warm genoeg werd, dat ik zweethanden kreeg. dat was niet echt fijn moet ik zeggen. lijkt alsof die warmteontwikkeling echt per case verschilt. de ene krijgt het bij hardcore games of hd video, en de ander al direct bij licht gebruik. er komt een hoesje om dus zal er minder last van hebben, maar wel even testen of het onder stress niet leid tot uitvallen.

gele vlekken lijk ik niet te hebben, hoe kan ik dat het beste zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:07:
ik heb gisteren een ipad gehaald en bij de bcc en in de winkel naast het showmodel gehouden. ik zag wel duidelijk een verschil in kleur, het wit lijkt wat geler. echter, als ik er gewoon naar kijk zonder ter vergelijken vind ik het niet storend.

(alle medewerkers stonden te kijken alsof ze les kregen, was best grappig, hadden ze nog niemand zien doen natuurlijk, laat staan dat ze er iets van wisten)

wat me wel opviel is dat het aan linkerkant binnen 10min warm genoeg werd, dat ik zweethanden kreeg. dat was niet echt fijn moet ik zeggen. lijkt alsof die warmteontwikkeling echt per case verschilt. de ene krijgt het bij hardcore games of hd video, en de ander al direct bij licht gebruik. er komt een hoesje om dus zal er minder last van hebben, maar wel even testen of het onder stress niet leid tot uitvallen.

gele vlekken lijk ik niet te hebben, hoe kan ik dat het beste zien?
Is er niemand waarbij het scherm even wit is als de demonstratiemodellen in de winkel? Ik vond de gele/warme tint van het scherm wel een probleem voor mijn grafisch design. Bovendien leek het scherm ook minder helder en minder contrast te hebben dan het demonstratiemodel.

[ Voor 6% gewijzigd door Seph op 05-04-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik ga vandaag mijn witte ipad wisselen voor een zwarte (wit is niet meer op voorraad) want ik wil gewoon de iPad gebruiken en niet weken wachten tot de witte weer op voorraad is. Helaas voor wit. Maare zwart zonder defect spreekt me meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Eduardboon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:13:
[...]

Dezelfde ja. Ben nu aan de telefoon met applecare. En er wordt overlegt wat er gaat gebeuren. Ik krijg misschien een nieuwe, dus even duimen.

Ik zal zo nog een fotootje maken van het euvel in ibooks.
Gelukkig heb ik buiten 0 last van deze issue, dus het is echt iets met het backlight. Vind het een bijzonder fenomeen in ieder geval, want het valt bij sommige kleuren niet op en bij andere wel.

edit: foto's:

Zo was het in goed licht:

http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_0512.jpg

Zo is het nu in slecht licht:

http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_0514.JPG
http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_0515.JPG

Edit 2: Met apple aan de telefoon, ze vinden dat de winkel me een nieuwe moet overhandigen. lol! heb gezegd dat ze niet meewerken en word nu tier 2 doorverbonden.
Wat een kul. Als je je scherm zo scheef houdt zie je altijd veranderende kleuren, of het nou IPS is of niet. (tevens is het nieuwe iPad scherm kennelijk niet IPS, maar PLS) Nooit van kijkhoeken gehoord ofzo?

Maak eens een foto recht van boven. De foto's die je hebt gepost hebben echt nul komma nul betekenis.

[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 05-04-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Eindelijk heb ik een die helemaal goed is. Wit is wit, goede helderheid! Nu ben ik blij met mijn iPad 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Teknix1982 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:21:
Eindelijk heb ik een die helemaal goed is. Wit is wit, goede helderheid! Nu ben ik blij met mijn iPad 3 :)
Waar heb je hem gekocht? Welke week/build is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Mijn eerste was in de releaseweek in Duitsland. De tweede had ik in de releaseweek in Nederland ontvangen als vervanging van de eerste die extreme colorshifting had. Die tweede had dit ook en had lightbleeding en deze heb ik net ontvangen. Dit is een nieuwe batch want ik heb ondanks mijn carepack er een week op moeten wachten want Apple was zelf door hun voorraad heen en wachtte op een nieuwe levering uit Amerika. Dus misschien nieuwe schermen(leverancier)? Ik zie onder een andere kijkhoek nog wel een beetje colorshifting maar lang niet zo erg als de eerste twee. Deze en de vorige kwamen bij het repaircentre van Apple vandaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Teknix1982 op 05-04-2012 16:03 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie dat er met al die ingeleverde ipads gebeurd? Vernietigd? Nee die worden opnieuw verpakt en gesealed en weer gewoon in de winkel gelegd.

Ik heb page 1 tot 7 doorgelezen en jezus christus stelletje neuroten bij elkaar, dingen onder extreme kijkhoek leggen en dan zeuren dat er ergens een klein beetje licht lekt etc.Oh zo bang dat jij eentje hebt waar wat mis mee is terwijl de buurman wel een perfecte heeft.

Indien elk scherm 100% perfect en gelijkend als het andere scherm moest zijn zonder fouten dan waren ipads geen 500 euro maar 2000 euro. Niet zeuren en gewoon accepteren dat het ene scherm gewoon iets geler kan zijn als het andere scherm.
Omruilen is in mijn ogen aso omdat je dan je medemens ( en niet Apple ) weer met jou zores opzadelt.

We zijn weer hier als echte HOLLANDERS ( vind ik een scheldnaam en distantieer ik mij verre van als Limburger ) bezig. Het meest mooie en meest fraaie voor het minste geld. ( dubbeltje op de eerste rang )
Grappig dat het toch vooral Amsterdammers zijn ( Hollander ten top ) die zitten te klagen.

Ik hou van holland? Ik hou van Nederland :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:04:
Wat denken jullie dat er met al die ingeleverde ipads gebeurd? Vernietigd? Nee die worden opnieuw verpakt en gesealed en weer gewoon in de winkel gelegd.

Ik heb page 1 tot 7 doorgelezen en jezus christus stelletje neuroten bij elkaar, dingen onder extreme kijkhoek leggen en dan zeuren dat er ergens een klein beetje licht lekt etc.Oh zo bang dat jij eentje hebt waar wat mis mee is terwijl de buurman wel een perfecte heeft.

Indien elk scherm 100% perfect en gelijkend als het andere scherm moest zijn zonder fouten dan waren ipads geen 500 euro maar 2000 euro. Niet zeuren en gewoon accepteren dat het ene scherm gewoon iets geler kan zijn als het andere scherm.
Omruilen is in mijn ogen aso omdat je dan je medemens ( en niet Apple ) weer met jou zores opzadelt.
Wat een goede toevoeging aan dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je tussen de 500 en 1000 euro neerlegt voor een tablet van een A-merk als Apple mag je toch verwachten dat het scherm in orde is?

Mijn iPad 2 was egaal wit en zonder dode pixels. Mijn 4 (!) nieuwe iPads tot nu toe hadden de volgende problemen:
  • 8 dode pixels
  • 4 dode, 2 hot pixels
  • Vuil en stof onder het scherm
  • Gele linkerbovenhoek
Dat je Limburger bent is geen excuus om je te laten afschepen met een minderwaardig product.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Na 2 nieuwe iPads deze meegekregen (ze wilden niet meer openmaken) en flinke afspraken gemaakt.

http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/new/IMG_0536.JPG
http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/new/IMG_0537.JPG

Foto's zijn wazig, maar je ziet het verschil overduidelijk als bij het toetsenbord. In de winkel zagen ze het niet terwijl ik het duidelijk zag. Heb afgesproken het even aan te kijken en anders weer terug te komen volgende week.

We hebben alle drie iPads vergeleken met demo modellen in de winkel. Die modellen zijn perfect. Mooi wit, amper verschuiving naar geel met kantelen. De modellen die ik krijg hebben wel problemen. Gelukkig werkt de winkel nu heel erg mee en gaan we samen kijken wat Apple zegt met bewijsmateriaal ed.

[ Voor 24% gewijzigd door Eduardboon op 05-04-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
En als het echt de lijm zou zijn die nog moet drogen, dan blijft het inderdaad fout gaan qua kleuren als je steeds gloednieuwe dozen blijft openmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Xeanor schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:19:
En als het echt de lijm zou zijn die nog moet drogen, dan blijft het inderdaad fout gaan qua kleuren als je steeds gloednieuwe dozen blijft openmaken...
Apple heeft dit aan de telefoon al ontkent. Het is niet de lijm. Daarbij is rechts roze en links geel. zoals op deze foto (en dit is in het echt iets minder, maar zeker aanwezig)

http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/new/IMG_0552.jpg

En dit is een normale kijkhoek. Ik kijk bijna nooit rechtstreeks op het scherm, want een tablet moet je op tafel hebben kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tgoh, ik denk eerlijk gezegd ook dat dat na een tijd goed komt. Gisteren 2x iPhone 4S bij een klant geleverd en ingesteld. De eerste ingesteld en beetje uitleg gegeven, dan heb ik de 2de aangezet, en toen ik op het home scherm kwam zag die er zo anders uit.. Beide op full brightness gezet en naast elkaar gezet, die laatste was duidelijk een pak geler! Nouja, gewoon verder gedaan, na een kwartier nog eens naast elkaar gelegd en toen waren ze beide even wit.. Natuurlijk heeft een iPhone 4S niet hetzelfde scherm als een nieuwe iPad maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:23:
[...]

Apple heeft dit aan de telefoon al ontkent. Het is niet de lijm. Daarbij is rechts roze en links geel. zoals op deze foto (en dit is in het echt iets minder, maar zeker aanwezig)

En dit is een normale kijkhoek. Ik kijk bijna nooit rechtstreeks op het scherm, want een tablet moet je op tafel hebben kunnen liggen.
Ik zie het inderdaad, hoewel het wel maar héél klein is.

En dit is nog steeds niet recht van voren. Kan je wel aankomen met een eis als "een tablet moet je op tafel hebben kunnen liggen", maar zo werkt de techniek nou eenmaal nog niet. Met geen enkele monitor of TV die op LCD-technologie is gebaseerd. Waarom denk je dat mensen zo'n smartcover opvouwen om de iPad wat te laten kantelen? Of een case gebruiken die in allerlei verschillende hoogtes kan worden gekanteld? Juist, om zo altijd het beeld recht naar hun toe te hebben.

Je stelt een eis die technisch gezien nog niet mogelijk is. Onder een hoek zal het beeld altijd slechter zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Xeanor op 05-04-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Xeanor schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:42:
[...]

Ik zie het inderdaad, hoewel het wel maar héél klein is.

En dit is nog steeds niet recht van voren. Kan je wel aankomen met een eis als "een tablet moet je op tafel hebben kunnen liggen", maar zo werkt de techniek nou eenmaal nog niet. Met geen enkele monitor of TV die op LCD-technologie is gebaseerd. Waarom denk je dat mensen zo'n smartcover opvouwen om de iPad wat te laten kantelen? Of een case gebruiken die in allerlei verschillende hoogtes kan worden gekanteld? Juist, om zo altijd het beeld recht naar hun toe te hebben.

Je stelt een eis die technisch gezien nog niet mogelijk is. Onder een hoek zal het beeld altijd slechter zijn.
Kantelen om makkelijker te typen? Volgens Apple zelf moet het kunnen zonder tintverschil. Als Apple het zegt, waarom zou het dan niet moeten kunnen? ook de iPad 2 had dit probleem niet en ik heb ipad 3's gezien zonder het probleem. het kan dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:23:
[...]

Lol. De MediaMarkt Groningen heeft juist wel verteld (naar eigen zegge na een telefoontje met Apple) dat de gele kleur weg zou kunnen gaan wanneer de lijm opgedroogd zou zijn.. Het zou een tot een paar weken duren... En anders mag ik hem laten opsturen, en weken wachten tot ik een nieuw exemplaar krijg waarvan het nog niet eens zeker is of dat scherm foutloos is. Ik vind het eigenlijk schandalig dat het omruilen naar een goede iPad een kansspel is. Voor zo'n product verwacht ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Een van de eerste dingen die ik deed met mijn iPad 3 was deze controleren. Godzijdank geen dode pixels (de vloek lijkt verbroken), maar wel een paar kleine puntjes.
- bovenaan een klein puntje licht. Afdichting zit daar dus niet goed. (als je heel schuin kijkt)
- enigszins last van backligtbleeding. Maar hiervoor moet ik wel mijn helderheid heel hoog zetten, een zwarte afbeelding pakken en in het compleet donkere gaan zitten. Met normaal gebruik valt het totaal niet op.
- en een klein duikje in de rand (in het zilveren gedeelte)

Maar de kleuren lijken in orde te zijn gelukkig. Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen. Het probleempje met de afdichting is zo klein dat ik niet verwacht dat daar stof tussendoor kan komen. En aan de backligtbleeding stoor ik me helemaal niet (volgens mij heeft elke iPad dit wel enigszins). Ik ben er een beetje bang voor dat als ik hem inruil ik er slechter vanaf kom als ik alle probleempjes zie die hier voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:44:
[...]

Als Apple het zegt, waarom zou het dan niet moeten kunnen?
Ok, geef me even een link waar Apple zegt dat onder een hoek van zo'n 45 graden de kleuren nog prachtig mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:44:
[...]

Kantelen om makkelijker te typen? Volgens Apple zelf moet het kunnen zonder tintverschil. Als Apple het zegt, waarom zou het dan niet moeten kunnen? ook de iPad 2 had dit probleem niet en ik heb ipad 3's gezien zonder het probleem. het kan dus wel :)
Helemaal egale kleuren onder elke kijkhoek is inderdaad technisch niet mogelijk. Komt dat niet door het glas en de verschillende ledjes licht en dat je afhankelijk bent hoe het licht gebogen word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Als Apple niet wil dat men dit gelooft moeten ze het niet meermaals aan de telefoon zeggen. Heel simpel. Ik heb net weer gebeld over mijn vervangende iPad en ze hebben meegekeken naar de foto's via mijn Mac. Ze zijn het gewoon met me eens hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Het rare is dat er een heleboel mensen zijn die tevreden zijn met hun iPad en geen gele tint hebben, en sommigen die het wel hebben 3x omruilen voor een nieuwe en het probleem nog steeds hebben.

Dan zijn er maar 2 mogelijkheden:

1. Er is echt een ongeveer 50% kans dat je een gele tint krijgt als je eentje koopt, en alle mensen die ogenschijnlijk tevreden zijn hebben gewoon niet door dat de gele tint aanwezig is.

2. De gele tint is toch echt vanwege het nog moeten drogen van lijm of het "inbranden" van het scherm. Tim Cook heeft de Apple productie zodanig geraffineerd dat een iPad die je koopt meestal ongeveer 3 dagen geleden is gemaakt. Derhalve zijn ook alle demomodellen in de winkel waarschijnlijk perfect. Die hebben al genoeg uren gedraaid om in te branden. En als je dus blijft wisselen voor een nieuwe, blijf je ook die gele tint behouden totdat je een keer een iPad krijgt die al 2-3 weken in de voorraad ligt. Ik las ook nog iets dat de 4G versies er minder last van hadden? Dat is dan helemaal logisch: die worden minder verkocht en liggen dus langer op voorraad. In zo'n gesealde doos zal sowieso die lijm niet erg snel drogen. Een droogproces heeft immers droge lucht nodig, lucht diffuseert wel door het plastic heen wat om de doos zit, maar absoluut niet snel.

Ik geef wel toe dat die behoorlijk dikke "light leakage" echt niet hoort, maar dat lijkt behoorlijk wat minder voor te komen.

Dat het allemaal niks met drogen te maken heeft volgens een Apple medewerker aan de telefoon maakt het niet meteen waarheid. De kennis van de medewerkers in een winkel of aan de telefoon is echt niet subliem. Volgens mij krijg je toch echt een ander antwoord van bijv. Jonathan Ive, helaas krijg je die niet aan de telefoon natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Xeanor op 05-04-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Xeanor schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:59:
Het rare is dat er een heleboel mensen zijn die tevreden zijn met hun iPad en geen gele tint hebben, en sommigen die het wel hebben 3x omruilen voor een nieuwe en het probleem nog steeds hebben.

Dan zijn er maar 2 mogelijkheden:

1. Er is echt een ongeveer 50% kans dat je een gele tint krijgt als je eentje koopt, en alle mensen die ogenschijnlijk tevreden zijn hebben gewoon niet door dat de gele tint aanwezig is.

2. De gele tint is toch echt vanwege het nog moeten drogen van lijm of het "inbranden" van het scherm. Tim Cook heeft de Apple productie zodanig geraffineerd dat een iPad die je koopt meestal ongeveer 3 dagen geleden is gemaakt. Derhalve zijn ook alle demomodellen in de winkel waarschijnlijk perfect. Die hebben al genoeg uren gedraaid om in te branden. En als je dus blijft wisselen voor een nieuwe, blijf je ook die gele tint behouden totdat je een keer een iPad krijgt die al 2-3 weken in de voorraad ligt. Ik las ook nog iets dat de 4G versies er minder last van hadden? Dat is dan helemaal logisch: die worden minder verkocht en liggen dus langer op voorraad. In zo'n gesealde doos zal sowieso die lijm niet erg snel drogen. Een droogproces heeft immers droge lucht nodig.

Ik geef wel toe dat die behoorlijk dikke "light leakage" echt niet hoort, maar dat lijkt behoorlijk wat minder voor te komen.
Dat is een beetje te kort door de bocht in mijn beleving. Er zijn ook mensen die minder kritisch kijken, geen oog voor details hebben, het niet uitmaakt dat het wit ietsje geler lijkt of mensen die het gewoon simpelweg niet opvalt. Plus dat erbij is het zo dat mensen die iets mis hebben dat sneller posten dan mensen die niets te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Omdat er discussie was over de kijkhoek hier een foto van recht voor het scherm. Kijk vooral even naar de adresbalk. Verder is wat groen te zien in het midden. Het roze stoort me niet.

http://dl.dropbox.com/u/5.../new/Dag%201/IMG_0553.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Eduardboon op 05-04-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:22:
Omdat er discussie was over de kijkhoek hier een foto van recht voor het scherm. Kijk vooral even naar de adresbalk. Verder is wat groen te zien in het midden. Het roze stoort me niet.

http://dl.dropbox.com/u/5.../new/Dag%201/IMG_0553.jpg
Ik zie een klein beetje color shifting. Dat had ik eerst ook heel erg. Deze iPad heeft dat stukken minder maar ook hier is het wel op aanwezig onder bepaalde hoeken. Ik vrees dat je dat altijd wel een beetje hebt. Het valt ook op in bepaald licht of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Teknix1982 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:30:
[...]

Ik zie een klein beetje color shifting. Dat had ik eerst ook heel erg. Deze iPad heeft dat stukken minder maar ook hier is het wel op aanwezig onder bepaalde hoeken. Ik vrees dat je dat altijd wel een beetje hebt. Het valt ook op in bepaald licht of niet?
Het valt inderdaad voornamelijk op onder mijn lamp thuis en op school. Daar waar hij gebruikt wordt. De schifting is recht voor je neus niet zo'n probleem, maar zodra je gaat studeren en je beweegt je iPad wat wil je niet niet dat geel groen wordt en roze en weer geel :\ Ik hoop dat het verdwijnt hoor. Maar ik houdt een verslag bij van de kleuren in opdracht van de winkel en zal strijden tot ik een heb die zo presteert als een demo model.

anderzijds: Heb nu een zwarte ipv wit en vind dat de kleuren wel meer van het scherm knallen!. (gamen en video is prima te doen want daar is de kleur toch altijd in beweging :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:35:
[...]

Het valt inderdaad voornamelijk op onder mijn lamp thuis en op school. Daar waar hij gebruikt wordt. De schifting is recht voor je neus niet zo'n probleem, maar zodra je gaat studeren en je beweegt je iPad wat wil je niet niet dat geel groen wordt en roze en weer geel :\ Ik hoop dat het verdwijnt hoor. Maar ik houdt een verslag bij van de kleuren in opdracht van de winkel en zal strijden tot ik een heb die zo presteert als een demo model.

anderzijds: Heb nu een zwarte ipv wit en vind dat de kleuren wel meer van het scherm knallen!. (gamen en video is prima te doen want daar is de kleur toch altijd in beweging :) )
Het gevaar van dit soort topics is dat je focus op de afwijkingen liggen ipv op de gebruikservaring. Dat merk ik tenminste bij mezelf. Elke iPad ging ik van top tot teen controleren en je vind altijd wel wat. Of je beeld het je wel in, maar hoe erg is het echt? Mijn eerste 3rd iPad was erg qua scherm. De tweede had ook wat colorshifting maar ook light bleeding. Daar is hij om geruild maar dat had ik nooit bij normaal gebruik kunnen zien. Dat heb ik echt gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Ik heb nu sinds donderdag mijn iPad binnen. Echter is er zoals op de foto te zien wat backlight bleeding. Dit valt wel erg op tijdens het kijken van een film of bezoeken van Blackle.

Kan ik hem om deze redenen gewoon omruilen?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CGC8ROGW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gewoon retour aanvragen, ik vind dat je een iPad van eenzelfde kwaliteit als de demopods mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Is het eigenlijk bevestigd dat demo-modellen gescheiden aan de winkels wordt geleverd? Zo ja, dan verklaart het eigenlijk wel waarom de demo-modellen zo 'perfect' zijn. Handgeselecteerd... zo wil ik mijn iPad ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Amps schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:55:
Is het eigenlijk bevestigd dat demo-modellen gescheiden aan de winkels wordt geleverd? Zo ja, dan verklaart het eigenlijk wel waarom de demo-modellen zo 'perfect' zijn. Handgeselecteerd... zo wil ik mijn iPad ook wel.
Ja, deze worden speciaal door Apple geselecteerd voor demonstratiemodellen. Ik heb namelijk gevraagd of ik niet een demo model mocht kopen en kreeg te horen dat deze met speciale demo software uit een door Apple geselecteerde batch kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
BrcBas schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:13:
Ik heb nu sinds donderdag mijn iPad binnen. Echter is er zoals op de foto te zien wat backlight bleeding. Dit valt wel erg op tijdens het kijken van een film of bezoeken van Blackle.

Kan ik hem om deze redenen gewoon omruilen?
[afbeelding]
Als dat het enige is en je hebt verder een goed scherm zou ik hem houden. Dit voorkom je bijna niet in zulke donkere omstandigheden. Heb je full brightness op die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Teknix1982 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:42:
[...]

Als dat het enige is en je hebt verder een goed scherm zou ik hem houden. Dit voorkom je bijna niet in zulke donkere omstandigheden. Heb je full brightness op die foto?
Is inderdaad full brightness. Bij minder is het echter ook nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 17:43
Ik koop er wel een als de productie een beetje tot rust is gekomen. Ik heb het idee dat door de toegenomen druk, er teveel ipads worden goedgekeurd die anders zouden zijn afgekeurd.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
BrcBas schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:47:
[...]

Is inderdaad full brightness. Bij minder is het echter ook nog aanwezig.
Ik heb denk vergelijkbare bleeding. Maar ik merk er niks van als ik een filmpje kijk (met zwarte randen) in normale omstandigheden. Voor de rest is mijn scherm (kleur, pixels) in orde dus ik hou hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Na deze nieuwe ipad drie dagen te gebruiken is het al zo ver dat ik bij het scrollen van deze pagina de quote van wit naar roze naar groen zie vliegen. Donders irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Eduardboon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:35:
Ik hoop dat het verdwijnt hoor. Maar ik houdt een verslag bij van de kleuren in opdracht van de winkel en zal strijden tot ik een heb die zo presteert als een demo model.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GgHl0QqUxvU]

Sorry, kon het niet laten :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste