Als ik 800 euro neertel voor een product dat niet oke is en vervolgens veel moeite moet doen voor een deugdelijk product en die niet te pakken krijg terwijl veel anderen in 1 keer prijs hebben, dan ja.
Ik wil mijn verhaal eigenlijk ook wel even kwijt. Na enig twijfelen om een Ipad 2 of 3 aan te schaffen, toch gekozen voor de New Ipad. Gekozen voor 32Gb met 3G. Zaterdag opgehaald.
Tjonge, wat een teleurstelling zeg. Wat mij opviel is dat de verpakking vol met "papierstof" en kleine snippers zat. (Overigens was hij wel geseald ed., dus wel een gloednieuwe.) De achterkant had wat zwarte vegen die je er zo af kon wrijven. Eerste indruk was dus toch wat slordig.
Ok, aanzetten dat ding. Pixelcheck ok. Backlightbleeding aan de hele onderkant, vooral rechtsonder. Als ik naar een grijs of wit scherm ga bij bv. instellingen of Safari, valt mij op dat de bovenzijde groenig is en de onderzijde rood/roze. Bij het licht kantelen lijkt het wel een toverbal. En, waardoor ik hem meteen heb uitgezet en weer terug in de doos heb gestopt; lichte krassen/vegen aan de binnenzijde van het glas.
Ben Zaterdag terug naar de winkel gegaan, en heb ze 1x een nieuwe laten bestellen. Als deze niet naar mijn zin is, gaat hij meteen retour, en laat hem crediteren. Dit heb ik overigens op de bon laten zetten. Het is
geen loterij!
Ik vind het echt verschrikkelijk, dat tegenwoordig op deze manier produkten in de markt worden gezet. Eigenlijk heb ik er meer dan genoeg van. Je zou een vergoeding moeten krijgen voor de geleden ellende en verspilde tijd!
Tjonge, wat een teleurstelling zeg. Wat mij opviel is dat de verpakking vol met "papierstof" en kleine snippers zat. (Overigens was hij wel geseald ed., dus wel een gloednieuwe.) De achterkant had wat zwarte vegen die je er zo af kon wrijven. Eerste indruk was dus toch wat slordig.
Ok, aanzetten dat ding. Pixelcheck ok. Backlightbleeding aan de hele onderkant, vooral rechtsonder. Als ik naar een grijs of wit scherm ga bij bv. instellingen of Safari, valt mij op dat de bovenzijde groenig is en de onderzijde rood/roze. Bij het licht kantelen lijkt het wel een toverbal. En, waardoor ik hem meteen heb uitgezet en weer terug in de doos heb gestopt; lichte krassen/vegen aan de binnenzijde van het glas.
Ben Zaterdag terug naar de winkel gegaan, en heb ze 1x een nieuwe laten bestellen. Als deze niet naar mijn zin is, gaat hij meteen retour, en laat hem crediteren. Dit heb ik overigens op de bon laten zetten. Het is
Ik vind het echt verschrikkelijk, dat tegenwoordig op deze manier produkten in de markt worden gezet. Eigenlijk heb ik er meer dan genoeg van. Je zou een vergoeding moeten krijgen voor de geleden ellende en verspilde tijd!
Verwijderd
1e iPad 3: Roze tint door heel het scherm
2e iPad 3: 2 Dode pixels + Linker helft gele tint + rechter helft roze tint
3e: iPad 3: Links boven een lichte gele tint
Ik ga dan ook niet meer terug voor een swap. Kans dat je een slechtere krijgt is zeer aanwezig.
Met deze lichte gele tint kan ik opzich mee leven.
Wel slecht van Apple dat ik 3x moet swappen voor een 'redelijk' scherm.
2e iPad 3: 2 Dode pixels + Linker helft gele tint + rechter helft roze tint
3e: iPad 3: Links boven een lichte gele tint
Ik ga dan ook niet meer terug voor een swap. Kans dat je een slechtere krijgt is zeer aanwezig.
Met deze lichte gele tint kan ik opzich mee leven.
Wel slecht van Apple dat ik 3x moet swappen voor een 'redelijk' scherm.
Ga hem na lang twijfelen ook maar terug sturen. De backlight bleeding stoort me enorm aangezien ik hem vaak in de avond/nacht gebruik.
Vandaag teruggebracht en geld teruggehaald. In Dubio of ik nu in een andere provincie beter uit ben of niet. Heb geen zin in weer een probleem.. de roze en gele tint was te irritant.
Blijkbaar ben ik een van de gelukkigen zonder gele tint en zelfs helemaal geen backlightbleeding, zelfs niet een beetje doorschijnend aan de randen. Misschien dat jullie er iets aan hebben maar ik heb hem bij Staples Office Centre gekocht en het is een 16 GB met 4G. Kan dus zijn dat zij toevallig dan een batch hebben zonder problemen maar dat kan natuurlijk van exemplaar tot exemplaar ook nog eens verschillen.
[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 11-04-2012 01:30 ]
Ik vraag me af of er ook veel mensen zijn met schermproblemen die de iPad bij Apple zelf weg hebben. Ik hoor alleen over problemen wanneer er uit de winkel gehaald wordt..
Mijn vorige kwam bij Apple zelf weg. Backing bleeding, scherm sloot niet goed aan en color shift. De derde was goed, drie keer is scheepsrecht
Dus constant in een envelop terugsturen en wachten? lijkt me vreselijk..Teknix1982 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:25:
Mijn vorige kwam bij Apple zelf weg. Backing bleeding, scherm sloot niet goed aan en color shift. De derde was goed, drie keer is scheepsrecht
Beter dan elke keer weer naar de stad gaan om hem af te geven.Eduardboon schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:57:
[...]
Dus constant in een envelop terugsturen en wachten? lijkt me vreselijk..
Ik vraag me af wanneer Apple haar zaakjes in orde krijgt. Tot de tijd dat andere mensen bij herhaaldelijk nieuwe exemplaren nog steeds geen 'goede' hebben, zal ik de 'reparatie' nog even uitstellen.
Zal er een omslagpunt komen waar de meesten wèl een perfecte scherm krijgen bij hun eerste poging?
Ik vind het ook wel erg apart inderdaad. Ik snap dat bij elke release er wat fout gaat, maar Apple staat algemeen bekend voor zijn goede kwaliteit. Mijne had erg veel stof onder het scherm, en het scherm was gewoon niet goed afgedicht! Ik kon zo de backlight zien zitten via de kieren, nu wachten tot ik hem om kan ruilen, gister al ingeleverd bij een APR. Vandaag zou de nieuwe komen, mooi niet dus.. nu maar hopen op morgen.Amps schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:20:
[...]
Beter dan elke keer weer naar de stad gaan om hem af te geven.
Ik vraag me af wanneer Apple haar zaakjes in orde krijgt. Tot de tijd dat andere mensen bij herhaaldelijk nieuwe exemplaren nog steeds geen 'goede' hebben, zal ik de 'reparatie' nog even uitstellen.
Zal er een omslagpunt komen waar de meesten wèl een perfecte scherm krijgen bij hun eerste poging?
Ik heb mijn Ipad 3 gekocht bij Staples Office Centre maar zelfs geen klein vlekje van backlightbleed, geen geelkleuring van het scherm en tot nu toe perfect beeld.Eduardboon schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:28:
Ik vraag me af of er ook veel mensen zijn met schermproblemen die de iPad bij Apple zelf weg hebben. Ik hoor alleen over problemen wanneer er uit de winkel gehaald wordt..
Heb je wel vergelijkingsmateriaal? Ik dacht dat ik ook geen duidelijke gele gloed had op mijn scherm tot ik het scherm naast die van mijn iPod Touch hield. Nu erger ik me er van tijd tot tijd wel aanRoel1966 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:19:
[...]
Ik heb mijn Ipad 3 gekocht bij Staples Office Centre maar zelfs geen klein vlekje van backlightbleed, geen geelkleuring van het scherm en tot nu toe perfect beeld.

Verwijderd
Alle iPads in de Apple store zijn perfect! En dan durven ze nog te beweren "we pakken gewoon de demo's van de stapels die we binnen krijgen". Ik heb 6 iPads gewisseld, voordat ik een redelijke had! Ze zijn allemaal geel.
Voor de gebruikers die denken dat ze een goed exemplaar hebben: Ga eens naar de store of APR en zet je eigen iPad ernaast en kom tot je eigen conclusies. Allemaal handpicked!
Voor de gebruikers die denken dat ze een goed exemplaar hebben: Ga eens naar de store of APR en zet je eigen iPad ernaast en kom tot je eigen conclusies. Allemaal handpicked!
Daarom denk ik nog steeds dat het zoiets als drogende lijm is. Als je dus blijft wisselen voor een gloednieuwe, blijf je hetzelfde probleem krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:35:
Alle iPads in de Apple store zijn perfect! En dan durven ze nog te beweren "we pakken gewoon de demo's van de stapels die we binnen krijgen". Ik heb 6 iPads gewisseld, voordat ik een redelijke had! Ze zijn allemaal geel.
Verwijderd
Apple zegt zelf dat het voor de 3e generatie onzin is, wat betreft de lijm. Mijn iPad kwam uit week 3 en 4, zou toch ondertussen goed droog moeten zijn.
De gemiddelde "shelf time" van een iPad is volgens mij 3 dagen. Derhalve krijg je bijna altijd een fonkelnieuwe.
En wat Apple zegt hoeft echt niet altijd waar te zijn. Vooral niet van een telefonisch medewerker oid.
En wat Apple zegt hoeft echt niet altijd waar te zijn. Vooral niet van een telefonisch medewerker oid.
[ Voor 12% gewijzigd door Xeanor op 12-04-2012 13:45 ]
Hier omschrijf je ook gelijk het probleem waar grote partijen als Apple mee te maken krijgen. Mensen ervaren het product als goed maar door het internet lezen ze over (mogelijke) problemen en gaan ze vergelijken. Men ziet een verschil met een ander product en het wordt aangemerkt als een probleem. Maar is het ook echt een probleem voor de gebruikerservaring waarvoor het product bedoeld is?Amps schreef op donderdag 12 april 2012 @ 01:12:
[...]
Heb je wel vergelijkingsmateriaal? Ik dacht dat ik ook geen duidelijke gele gloed had op mijn scherm tot ik het scherm naast die van mijn iPod Touch hield. Nu erger ik me er van tijd tot tijd wel aan
Ikzelf had heel duidelijk, zonder vergelijkingsmateriaal, een slecht scherm. Veel colorshifting. Dat kan gebeuren in een productie van miljoenen. Maar je ergeren aan iets wat je bij normaal gebruik niet opviel valt niet tegen te produceren toch?
Stel je voor dat Apple gewoon de kwaliteit controle bewust heeft laten schieten om de grote productieaantallen te halen. Dat kan niet, dus het moet wel aan de gebruiker liggen, Apple is heilig. Waarom zijn de demonstratiemodellen dat wel perfect wit met een hoog contrast en hebben deze geen warme tint? Een scherm hoort een tamelijk neutraal wit te hebben zoals iPad 1, iPad 2, TV's en goed gecalibreerde PC monitoren enz. De 4 iPads 3 die ik heb bekeken waren allemaal voor mij duidelijk te warm geel van toon. Een 'gewoon' mens zou dit misschien niet zien omdat ze denken dat het zo hoort, maar dat zegt niet zoveel.Teknix1982 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:57:
[...]
Hier omschrijf je ook gelijk het probleem waar grote partijen als Apple mee te maken krijgen. Mensen ervaren het product als goed maar door het internet lezen ze over (mogelijke) problemen en gaan ze vergelijken. Men ziet een verschil met een ander product en het wordt aangemerkt als een probleem. Maar is het ook echt een probleem voor de gebruikerservaring waarvoor het product bedoeld is?
Ikzelf had heel duidelijk, zonder vergelijkingsmateriaal, een slecht scherm. Veel colorshifting. Dat kan gebeuren in een productie van miljoenen. Maar je ergeren aan iets wat je bij normaal gebruik niet opviel valt niet tegen te produceren toch?
Laat ik voorop stellen dat ik niet vind dat Apple heilig is maar ik stel wel dat producten met een doel gemaakt worden. Dat jij met een vormgeversoog naar de kleuren van een scherm kijkt is voor jou logisch. Maar is het scherm ook met dat doel ontwikkeld? Voor een leek maakt het niet uit of een scherm de juiste contrasten heeft. Die wil zijn boeken kunnen lezen, internetten en misschien wat gamen. Daarvoor werken de schermen prima. De kleuren zijn erg warm en helder. Ik heb zelf twee vormgevers in dienst en als ik die jongens naar het scherm laat kijken zien die wel puntjes van kritiek, laat ik vervolgens onze programmeurs kijken en die beginnen over de geslotenheid van de software ipv het scherm. Laat ik daarna mijn vriendin kijken en die vind het scherm leuk, snapt de ophef over het retina niet, maar vind het lezen wel fijn erop. Ik denk alleen dat er meer leken zijn dan vormgevers en programmeurs.Seph schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 05:57:
[...]
Stel je voor dat Apple gewoon de kwaliteit controle bewust heeft laten schieten om de grote productieaantallen te halen. Dat kan niet, dus het moet wel aan de gebruiker liggen, Apple is heilig. Waarom zijn de demonstratiemodellen dat wel perfect wit met een hoog contrast en hebben deze geen warme tint? Een scherm hoort een tamelijk neutraal wit te hebben zoals iPad 1, iPad 2, TV's en goed gecalibreerde PC monitoren enz. De 4 iPads 3 die ik heb bekeken waren allemaal voor mij duidelijk te warm geel van toon. Een 'gewoon' mens zou dit misschien niet zien omdat ze denken dat het zo hoort, maar dat zegt niet zoveel.
Verder vind ik het logisch dat Apple zijn demomodellen handpicked en de besten kiest. Bij massaproductie kan er wat mindere iPads tussen zitten. Je zou niet het risico willen lopen dat die als demo in de winkel komt te liggen.
Wat ik wel een goede toevoeging zou vinden is dat je zelf wat meer controle over de scherminstellingen kunt krijgen. Maar dat is het nadeel van Apple, die geeft weinig vrij.
Zoals op MacRumors gezegt wordt: iPad Lottery.
Hopelijk levert Apple WEL goede iPads nu, want retourneren = 2 weken op geld terug wachten voor je weer kan bestellen. (of een tripje naar A'dam, of de envelop natuurlijk)
Hopelijk levert Apple WEL goede iPads nu, want retourneren = 2 weken op geld terug wachten voor je weer kan bestellen. (of een tripje naar A'dam, of de envelop natuurlijk)
ik denk, dat als alle ipads voor 100 % hetzelfde zouden zijn, dus van zeer hoge kwaliteit,
dan kan dat, maar dan moeten ze 2000,- euro kosten
Verwijderd
Ja natuurlijk, want ze gaan al voor onder de kostprijs weg heluifel schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:37:
ik denk, dat als alle ipads voor 100 % hetzelfde zouden zijn, dus van zeer hoge kwaliteit,
Hij heeft gewoon gelijk. Als je een beetje weet hoe het in de industrie werkt, dan weet je ook dat intensieve quality control en zero-tolerance beleid voor normale afwijkingen leiden tot enorm veel hogere kosten. Dat werkt met alles zo, van electrische tandenborstels tot aan keukenmachines, auto's en monitoren. Daarom nemen fabrikanten voor lief dat een deel van de produkten terug komt en omgeruild wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:15:
Ja natuurlijk, want ze gaan al voor onder de kostprijs weg he
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat is wel heel ernstig!FrankieV schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:47:
Mijn tweede Ipad 32gb-3g gisteren opgehaald, en meteen weer retour.
Kleine krassen op de achterkant.
Dooie pixel.
En een .... HAAR ONDER HET GLAS!
[afbeelding]
Ben dus niet verder gekomen als de wizard voor de wifi setup. Heb dat ding maar terug gebracht en mijn geld terug gevraagd.

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden
Verwijderd
Ipad '3' gekocht bij Dixons, 32 gig, wit, 4G. Geen gele vlekken, geen backlight bleeding wel vermoeden dat de kleurtemperatuur ietsjes anders is als de andere beeldapparaten met led edge light.
Hier 2 iPad's zonder vlekken of backlight bleeding.
Sig
Ipad 4 is uniform. Eindelijk. Wel behoorlijk rood/roze, maar ach, het werkt nu wel prettig. Vervelend is wel dat elk ander scherm nu groen of geel oogt
Ik heb 2 iPad 3's gehad en allebei zijn ze wit. Doe je iets met fotografie ofzo dat je iPad echt zo perfect moet zijn?Eduardboon schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:26:
Ipad 4 is uniform. Eindelijk. Wel behoorlijk rood/roze, maar ach, het werkt nu wel prettig. Vervelend is wel dat elk ander scherm nu groen of geel oogt
Verwijderd
Voor mijn PC heb ik een Datacolor Spyder 4 Elite om te kalibreren en las net dat er voor alle Spyder modellen een gratis app is om je iPad te kalibreren.
http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder-gallery/
http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder-gallery/
Correct. Ik heb nu een alternatief kleurschema op mijn mac gezet die matched met de iPad. Mijn iphone lijkt nu wel heel geel.J0ey schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:41:
[...]
Ik heb 2 iPad 3's gehad en allebei zijn ze wit. Doe je iets met fotografie ofzo dat je iPad echt zo perfect moet zijn?
Dit is grote onzin.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:50:
Apple heeft de kleurtemperatuur iets veranderd, de kleurverzadeging is hoger. Plus net als bij de iPad 2 moet de lijm soms een paar dagen drogen en dan verdwijnt een eventuele heel lichte gelige tint. En omruilen doen de winkels en Apple ook niet moeilijk over. https://discussions.apple.com/message/17875908#17875908
Sommige mensen klagen om het klagen. Samsung fabriceert naar de specs en controle van Apple. Vanzelfsprekend zijn die schermen niet geler of zo dan die van een andere leverancier. Sharp en LG gaan binnenkort ook leveren aan Apple. Boeien voor de consument welk scherm erin zit, de functionaliteit moet gelijk zijn. Het nieuwe scherm van de iPad is juist supergoed. Hier een 32 GB Wifi en geen problemen, integendeel zelfs.
Arstechnica heeft een zeer gedetaileerde review over met veel foto's die het verschil laten zien tussen het scherm van de nieuwe iPad en de iPad 2. http://arstechnica.com/ap...ird-generation-ipad.ars/1
Als ik terugga naar juli 2007 lees ik al klachten over de eerste generatie iPhone waarbij melding gemaakt wordt van gele (warme) en blauwe/witte (koele) schermen. En elke keer bij een nieuwe product launch van Apple lees je berichten dat Apple de kleurtemperatuur veranderd heeft. Dit slaat nergens op.
De waarheid is dat Apple meerdere leveranciers heeft, en dat je daardoor verschillen in schermen gaat krijgen. Als je 10 iPhones, iPods of iPads naast elkaar ligt zal je geen enkel identiek scherm vinden. De waarheid is simpel: er bestaat niet iets zoals "hét iPad-scherm". Er zijn meerdere iPad-schermen.
Dan het verhaal dat de lijm moet drogen, dit is een hardnekkig verhaal dat elke keer erbij gehaald wordt als mogelijke verklaring voor gele schermen. De oorzaak hiervan is dat bij de iPhone 4-lancering kleine gele vlekjes in schermen te zien waren, die veroorzaakt werden door lijm die nog moest opdrogen. Dit is dus compleet iets anders dan een volledig geel/warm scherm. Ik kan je verzekeren dat gele schermen voor de rest van hun levensduur geel zullen blijven en dat er helemaal niets gaat bijtrekken.
Dan heb je nog mensen die op basis van kleine onderzoekjes uitspraken doen over alle iPads of iPhones (dit soort problematiek heb je ook elk jaar weer bij nieuwe iPhones), waarbij mensen veelal in de fout vervallen door het vorige model als "perfect" te beschouwen, en alles wat niet op het vorige model lijkt als "defect" te beschouwen. Dit is ook onzin. Zo weet ik dat bij de iPad 2 er ook gele en blauwe/witte schermen bestaan. En, verrassing, bij de derde generatie iPad is dit nog steeds zo.
Dan rest nog de vraag in hoeverre een geel scherm echt een probleem is, vaak blijkt uit objectieve metingen vaak dat de kleurtemperatuur van deze schermen vaak neutraler zijn dan die van witte/blauwe schermen.
Conclusie: zeur niet zo, en als je een geel scherm niks vindt dan moet je je iPad lekker omruilen voor een andere iPad, waar ongetwijfeld ook wel weer wat mis mee zal zijn als je goed zoekt.
Een voorbeeld van iemand die denkt "bewijs" te tonen voor problemen met de nieuwe iPad:
Hij zegt "iPad 2 vs. iPad 3". Wat hij echter bedoeld is "één van de vele miljoenen iPad 2's vs. één van de vele miljoenen iPad 3's. Als je een andere iPad 2 en iPad 3 pakt is de kans zeer groot dat je hetzelfde plaatje kunt maken, maar dat nu de iPad 2 geel is en de iPad 3 wit. Dit soort foto's tonen helemaal niets aan.
[ Voor 9% gewijzigd door MarcoC op 19-04-2012 14:39 ]
Ik spreek niet over "bewijs". De context is mijn situatie.
Dus de iPad 2 en iPad 3 die ik in mijn bezit heb. Dat snap je toch ook wel.
Feit is dat de iPad 3 echt veel te geel was het leek niet eens op wit.
En dat het scherm na ~ 1 maand nu wit is geworden of dat nu door opdrogen lijm of iets anders komt.
En dat het scherm na ~ 1 maand nu wit is geworden of dat nu door opdrogen lijm of iets anders komt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Je kunt proberen iets wat krom is, recht te praten, maar dat gaat je gewoon niet lukken. Degene die mij in de Apple store heeft geholpen schaamde zich zowat dood, voor de schermen die hij mij iedere keer presenteerde. Sterker nog, hij wilde ze niet eens meegeven en ik heb een hele hoop dozen geopend!MarcoC schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:36:
[...]
Dit is grote onzin.
Lang lulverhaal
[...]
Hij zegt "iPad 2 vs. iPad 3". Wat hij echter bedoeld is "één van de vele miljoenen iPad 2's vs. één van de vele miljoenen iPad 3's. Als je een andere iPad 2 en iPad 3 pakt is de kans zeer groot dat je hetzelfde plaatje kunt maken, maar dat nu de iPad 2 geel is en de iPad 3 wit. Dit soort foto's tonen helemaal niets aan.
Dat er kleine verschillen zijn, prima! Maar er zijn gewoon veel te veel devices in de omloop die niet aan de standaard voldoen. Dat Apple bij nieuwe klanten ermee wegkomt, is hun geluk.
Hoop mensen in mijn omgeving die laaiend waren over hun iPad 3 en beweerden dat alles prima in orde was. Ik heb er een paar naar de Apple Store gestuurd en wat kwamen ze bedroefd terug nadat ze hun eigen device naast de demo-modellen hebben gehouden.

Als ik mijn ipad3 naast mijn ipad2 hou, dan is wit juist witter dan op de ipad2. Alleen onder een schuine kijkhoek is het wat gelig, maar daar kan ik niet echt wakker van liggen. Kan daar een verschil van inzicht zitten misschien?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat is gewenning.kraades schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:05:
Ik spreek niet over "bewijs". De context is mijn situatie.
De andere mogelijkheid is dat mijn iPad 2 in de laatste maand geel is geworden.

👉🏻 Blog 👈🏻
Ach tijd terug 3 tablets naast elkaar vergeleken full brightness
1 * Ipad 2 (van mij - helemaal wit ook met 100% brightness
1* Samsung Galaxy Tab 10.1 inch - Werd blauwig bij 100% brightness
1* Asus Transfromer Prime ding met keyboard - werd geel bij 100% brightness
Persoonlijk zou ik het niet weten wat ik zou doen als ik een gelere ipad had.
Hoor je mensen met een samsung klagen over de blauwe gloed ? en bij Asus over de gele gloed?
Het ligt er denk aan hoe erg het is... maar niemand gaat op 100% helderheid werken of 60 - 70%.
1 * Ipad 2 (van mij - helemaal wit ook met 100% brightness
1* Samsung Galaxy Tab 10.1 inch - Werd blauwig bij 100% brightness
1* Asus Transfromer Prime ding met keyboard - werd geel bij 100% brightness
Persoonlijk zou ik het niet weten wat ik zou doen als ik een gelere ipad had.
Hoor je mensen met een samsung klagen over de blauwe gloed ? en bij Asus over de gele gloed?
Het ligt er denk aan hoe erg het is... maar niemand gaat op 100% helderheid werken of 60 - 70%.
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Chill man, pilletje erbij? Apple heeft wel degelijk flink aan de kleuren gesleuteld voor de nieuwe iPad, een verbetering van 44% aan kleursaturatie noemen ze het zelf. Interessante link, een grondige display review van de new iPad met uitleg over de kleurenwijzigingen: http://www.displaymate.com/iPad_ShootOut_1.htm
Dus check your facts voordat je zo'n toontje aanslaat.
Mijn nieuwe iPad is inmiddels perfect. De eerste had een forse lichtkier, de tweede is helemaal goed. Was eerst wat geler maar dat is inmiddels weggetrokken. In vergelijking met de Cinema display op een Mac Pro zie ik nu geen gelige kleurverschillen meer.

Bij deze een vergelijking tussen mijn mac en ipad scherm.
Als ik een uur op mijn iPad gewerkt heb lijken alle andere schermen erg groen (tv, mac, pc, iphone), en wanneer ik op zo'n apparaat gewerkt heb lijkt de iPad erg rood (behalve op full brightness, maar daar zet ik hem nooit op).
Als ik een uur op mijn iPad gewerkt heb lijken alle andere schermen erg groen (tv, mac, pc, iphone), en wanneer ik op zo'n apparaat gewerkt heb lijkt de iPad erg rood (behalve op full brightness, maar daar zet ik hem nooit op).
Eerlijk gezegd heb ik liever een ietwat gelige tint op mijn Ipad dan een kille blauwe tint vooral bij het lezen van boeken. Maar in elk geval heb ik nog steeds bij mijn Ipad 3 verder geen merkbare gele tint en eveneens geen backlight bleeding.
Daarbij maakt het naar mijn mening ook uit waarop de helderheid is ingesteld want bij b.v. mijn laptop word het wit ook ietwat gelig wanneer ik de helderheid terug zet. Datzelfde heb ik eigenlijk bij bijna wel elke monitor/tv/tablet gezien.
Ook is het denk ik een feit dat je hier op forums vaak alleen de negatieve berichten leest en de mensen die geen problemen hebben met hun Ipad 3 vaak niks schrijven. Die mensen besteden hun tijd aan de Ipad 3 en hebben geen tijd om berichtjes te schrijven.
Daarbij maakt het naar mijn mening ook uit waarop de helderheid is ingesteld want bij b.v. mijn laptop word het wit ook ietwat gelig wanneer ik de helderheid terug zet. Datzelfde heb ik eigenlijk bij bijna wel elke monitor/tv/tablet gezien.
Ook is het denk ik een feit dat je hier op forums vaak alleen de negatieve berichten leest en de mensen die geen problemen hebben met hun Ipad 3 vaak niks schrijven. Die mensen besteden hun tijd aan de Ipad 3 en hebben geen tijd om berichtjes te schrijven.
Mijn iPad wordt roder wanneer je brightness laag zet. Verder is er prima aan te wennen, maar wanneer je macbookscherm wat geliger/neutraler is, samen met al je andere schermen voorzie ik irritatie. Toch denk ik dat ik dit scherm houd, want hij is wel mooi uniform.
Bij nader inzien denk ik dat ik mijn iPad ook houdt. De kleur is wel geliger, maar ik merk ook dat de soort achtergrondverlichting invloed heeft op de kleur/tint van het scherm. Ik had nog een demo-model gezien zonder gele tint, maar wel dat de helft van het toetsenbord geel was.
Misschien dat de gele kleur na een paar maanden wel wegtrekt
Misschien dat de gele kleur na een paar maanden wel wegtrekt
Ik weet wel dat de rode kleur even weg is als je een witte achtergrond in laat branden. So to say.
Edit:
Gister klapte er ineens een geel (ja knalgeel) vlak op de helft van mijn scherm, en sindsdien is die hele kant verkleurd. Ik heb geen idee hoe dit kan.. Ook de kijkhoeken zijn echt superslecht geworden. Dat word dus iPad nummer 5 en anders maar retour doen en wachten op de 4..
Edit:
Gister klapte er ineens een geel (ja knalgeel) vlak op de helft van mijn scherm, en sindsdien is die hele kant verkleurd. Ik heb geen idee hoe dit kan.. Ook de kijkhoeken zijn echt superslecht geworden. Dat word dus iPad nummer 5 en anders maar retour doen en wachten op de 4..
[ Voor 59% gewijzigd door Eduardboon op 21-04-2012 16:30 ]
@Eduardboon Jij hebt echt veel pech zeg. Ik wil graag de nieuwe Ipad kopen maar durf het nog niet aan, mede door alle negatieve ervaringen die ik hier lees en zelf in het verleden heb mogen mee maken met pixel problemen.
Gisteren bij MM Utrecht ook een demo model met een blijvende zwarte pixel....
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
Ik denk dat het wel meevalt als je het afzet tegen het aantal verkochte iPads. Wij hebben hier in huis 2 iPad 3 exemplaren bij verschillende winkels vandaag, en die zijn allebei prima van kleur. Verder pixelfoutvrij en uniform verlicht, zonder bleeding. Een collega van me heeft vorige week ook een iPad 3 gekocht en dat is een fotografiefreak die al z'n monitoren calibreert, en ook die is dik tevreden over het scherm.Baatje schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:27:
@Eduardboon Jij hebt echt veel pech zeg. Ik wil graag de nieuwe Ipad kopen maar durf het nog niet aan, mede door alle negatieve ervaringen die ik hier lees en zelf in het verleden heb mogen mee maken met pixel problemen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik zou graag een ipad willen testen voordat ik van Utrecht naar Hoevelaken ga maar daar begint de MM niet aan.......
Misschien dat ik Mycom Amersfoort maar eens moet bellen dan.
Misschien dat ik Mycom Amersfoort maar eens moet bellen dan.
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
Verwijderd
Je ziet op internet natuurlijk de negatieve ervaringen. Inmiddels zijn er al meer dan 13 miljoen nieuwe iPads verkocht, het merendeel heeft geen problemen anders hoorde je dat heus wel.Baatje schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:27:
Je kunt vragen of je gelijk de iPad even mag bekijken in de winkel. Daar deden ze bij mij niet moeilijk over. Mijn eerste nieuwe iPad had een lichtkier en is omgeruild. Toen wist ik nog niet goed waar je op moest letten. De tweede is helemaal perfect. Apple doet ook totaal niet moeilijk met direct omruilen.
Je loopt helemaal geen risico, gewoon kopen. De nieuwe iPad is het meer dan waard.
Ook hier totaal geen problemen, mijn iPad met de demomodellen vergeleken en zelfs daartussen zie je verschillen. 2 demomodellen, de ene was een tikje rozer dan de mijne, de andere een tikje geler. Heb geen dode pixels of bleeding, dus dik tevreden.
Feit blijft dat de panelen van verschillende fabrikanten komen, wat voor kleine verschillen kan zorgen. De MBA 13" heeft bv. veel grotere verschillen tussen de verschillende paneelfabrikanten. Neemt niet weg dat dingen als backlightbleeding en half verkleurde schermen natuurlijk niet kunnen.
Feit blijft dat de panelen van verschillende fabrikanten komen, wat voor kleine verschillen kan zorgen. De MBA 13" heeft bv. veel grotere verschillen tussen de verschillende paneelfabrikanten. Neemt niet weg dat dingen als backlightbleeding en half verkleurde schermen natuurlijk niet kunnen.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Heb gister ook mijn iPad even laten zien aan een vriend die er ook al meerdere gezien heeft en hij had het verschijnsel nog nooit gezien, dus het is inderdaad zeldzaam. Een pech-streak is wel heel jammer. Ik ben weer terug bij af want ik heb discoscrollen. Op de tweeakters homepage zijn grijze vakjes roze en geel, maar niet grijs. Hopen dat nummer 5 goed is, anders maar lekker op vakantie van het geld
Kun je wel gebruiken om bij te komen van al die pech en ergenisEduardboon schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:06:
Hopen dat nummer 5 goed is, anders maar lekker op vakantie van het geld
Retourtje New York fixxen is prima te doenExirion schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:22:
[...]
Kun je wel gebruiken om bij te komen van al die pech en ergenis
ipad 3 met 16gb wifi terug gebracht en omgeruild voor een 32gb versie. de 16 gb versie had een aardig gelijkmatig wit scherm met soms een gele waas. Nu echter ik de 32 gb heb, heb ik een rode waas rechtsbovenin het scherm. Ik vraag me af, of deze rode "gloed/verschijning" weg kan trekken of dat het permanent is.
Het is verdorie wel een product van dik 500 euro dan mag je toch een perfect exemplaar verwachten! Hier word er veel gesproken over de gele waas, ik heb dus meer een rode gloed/waas zijn er nog meer van jullie dit dit ook hebben? Zo ja, wat doen jullie gaan jullie terug ermee voor een ander exemplaar of neem je genoegen ermee..?
Het is verdorie wel een product van dik 500 euro dan mag je toch een perfect exemplaar verwachten! Hier word er veel gesproken over de gele waas, ik heb dus meer een rode gloed/waas zijn er nog meer van jullie dit dit ook hebben? Zo ja, wat doen jullie gaan jullie terug ermee voor een ander exemplaar of neem je genoegen ermee..?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Die van mij heeft een klein beetje gele banden aan de zijkanten van het scherm. Is echter erg onopvallend en ik moet mijn best doen wil ik het zien. (Vingerafdrukken/stofjes zijn dan al sneller zichtbaar)
In tegenstelling tot een dode pixel voor mij niet een probleem.
In tegenstelling tot een dode pixel voor mij niet een probleem.
Na een halve week gebruik ziet mijn iPad er in ibooks zo uit wanneer ik hem gewoon plat op mijn schoot leg om te lezen, foto is gemaakt vanaf mijn gezicht, dus zelfde kijkhoek.
http://dl.dropbox.com/u/5290298/ipad/IMG_1602.png
Zal kijken of de 5e(!!) iPad weer problemen heeft. Zo ja, dan geen iPad 3 voor mij.
Zal kijken of de 5e(!!) iPad weer problemen heeft. Zo ja, dan geen iPad 3 voor mij.
Heb in linkerbovenhoek en mindere mate linkerkant ook een rode waas. De moeite om hem daarvoor om te ruilen, of is het bij elke ipad wel probleem?
Ziet er niet bepaald fris uit en duidelijk meerdere vlekken te zien die ik persoonlijk ook niet zou accepteren en er meteen mee terug zou gaan. De foto heb ik eens vergeleken met mijn Ipad 3 maar dan is het wel heel duidelijk te zien want bij mij is het gewoon een wit vlak met zwarte letters.Eduardboon schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:50:
Na een halve week gebruik ziet mijn iPad er in ibooks zo uit wanneer ik hem gewoon plat op mijn schoot leg om te lezen, foto is gemaakt vanaf mijn gezicht, dus zelfde kijkhoek.
Nu schrijf je wel van geen Ipad 3 meer voor mij maar ik heb zelf 2 x een Asus Prime gehad die ontzettend last van backlightbleeding had en bij een grijs vlak golfjes er doorheen. Naderhand nog een Motorola Xoom 2 gehad die ook flink backlightbleeding had en dit bij donkere beelden duidelijk te zien was.
In die zin denk ik dat er gewoon een foute batch Ipad 3 in omloop is en ik ook nog eens aan het volgende heb zitten denken. Ik weet niet of je de Ipad bij een gewone winkel/webshop gekocht hebt maar ik heb hem zelf bij Staples Office Centre gekocht en geen problemen ermee.
Het lijkt er bijna op dat de Ipad's voor de zakelijke markt beter gecontroleerd worden want ik had eerst een 16GB 4G versie zonder problemen. Die heb ik alleen omgeruild voor een 64GB wifi versie omdat ik meer ruimte nodig had en 4G eigenlijk een beetje overkill vond en niet gebruik.
Ook de 64GB wat ik nu heb werkt probleemloos, geen spoortje van backlightbleeding, geen verkleuring en gewoon natuurlijke kleuren, geen vlekken, geen dode pixels en wifi werkt uitstekend zelfs. Dus ja wel frapant met 2 Ipad 3 die normaal gesproken uit wissellende batches gekomen zullen zijn.
Nou, iPad 5 heeft een roze splotch rechtsonder, dus dat word ook maar even aanzien en daarna retourneren. Ik vind 5 pogingen wel genoeg
Is het misschien ook zo dat je na n keer omwisselen inmiddels zo kritisch wordt dat je geneigd bent problemen te ontdekken die er niet zijn? Het lijkt me gewoon sterk dat je uit een steekproef van 5 iPads 5 keer een defect exemplaar aantreft. Statistisch gezien kan dat gewoon niet.Eduardboon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:05:
Nou, iPad 5 heeft een roze splotch rechtsonder, dus dat word ook maar even aanzien en daarna retourneren. Ik vind 5 pogingen wel genoeg
Kun jij is een foto van jouw iPad 3 posten vanuit dezelfde stand als EduardBoon? Ik heb hetzelfde als EduardBoon heeft alleen ik heb het in iets mindere mate. Ik vraag me af of dat er niet gewoon bijhoort. Ik lees veel op internet over colorshiftsRoel1966 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:23:
[...]
Ziet er niet bepaald fris uit en duidelijk meerdere vlekken te zien die ik persoonlijk ook niet zou accepteren en er meteen mee terug zou gaan. De foto heb ik eens vergeleken met mijn Ipad 3 maar dan is het wel heel duidelijk te zien want bij mij is het gewoon een wit vlak met zwarte letters.
Nu schrijf je wel van geen Ipad 3 meer voor mij maar ik heb zelf 2 x een Asus Prime gehad die ontzettend last van backlightbleeding had en bij een grijs vlak golfjes er doorheen. Naderhand nog een Motorola Xoom 2 gehad die ook flink backlightbleeding had en dit bij donkere beelden duidelijk te zien was.
In die zin denk ik dat er gewoon een foute batch Ipad 3 in omloop is en ik ook nog eens aan het volgende heb zitten denken. Ik weet niet of je de Ipad bij een gewone winkel/webshop gekocht hebt maar ik heb hem zelf bij Staples Office Centre gekocht en geen problemen ermee.
Het lijkt er bijna op dat de Ipad's voor de zakelijke markt beter gecontroleerd worden want ik had eerst een 16GB 4G versie zonder problemen. Die heb ik alleen omgeruild voor een 64GB wifi versie omdat ik meer ruimte nodig had en 4G eigenlijk een beetje overkill vond en niet gebruik.
Ook de 64GB wat ik nu heb werkt probleemloos, geen spoortje van backlightbleeding, geen verkleuring en gewoon natuurlijke kleuren, geen vlekken, geen dode pixels en wifi werkt uitstekend zelfs. Dus ja wel frapant met 2 Ipad 3 die normaal gesproken uit wissellende batches gekomen zullen zijn.
Als rechtsonder een hoek veel lichter is dan de rest van het scherm op tweakers.net en het toetsenbord geel en blauw is is er toch een defectuiterlix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:19:
[...]
Is het misschien ook zo dat je na n keer omwisselen inmiddels zo kritisch wordt dat je geneigd bent problemen te ontdekken die er niet zijn? Het lijkt me gewoon sterk dat je uit een steekproef van 5 iPads 5 keer een defect exemplaar aantreft. Statistisch gezien kan dat gewoon niet.
Klopt helemaal. Mijn roze iPad kreeg steeds een roziger tint, en het gelige verdween compleet (behalve in het midden, daar bleef het groenig/gelig). Mijn nieuwe is nog wat gelig omdat hij net nieuw is (na een paar dagen verdwijnt dat en verbeterd de kijkhoek.)Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:08:
...ik lees in dit forum onderwerp veel over 'gele' ipad schermen...
Maar die van mij wordt juist roze, (magenta) ik zie op een aantal foto's hier op dit forum die vergeleken worden met de te gele ipads veel roze schermen.
Wat is er aan de hand, mijn net gekochte ipad werd ineens roze (magenta), dwz, het witte beeld wordt roze (toetsenbord, lichte delen) en het donkere beeld groen (cyaan) (zwart, donkere delen). Later ontstond alleen in de randen van het scherm deze "verkleuring"
Dit alles begon na ongeveen 1 minuut uit de standby stand.
Het is nu na een paar dagen veel minder geworden maar ik zie nog steeds een lichte verkleuring roze/groen in het scherm, zeker als ik bijvoorbeeld met mijn ogen mijn vingers volg over de toetsen tijdens tijpen. Of als ik 'over' het scherm kijk...
Overigens krijg ik een nieuwe, maar je moet er wel tijdig bij zijn...
Iemand een idee? Kijk maar eens goed naar je scherm in plaats van alleen de 'gele' tinten :-)
De nieuwe heeft rechtsonder backlightbleeding waardoor die hoek veel lichter is. Ik kan er iig niet mee leven als ik 800 euro neertel voor iets waar een imperfectie aan zit. Dode pixel kan ik mee leven, een pluriform scherm niet.
ik ben het er wel mee over eens, ikzelf heb nu dus een 32Gb versie met roze lichtvlekken rechtsboven. Zoals Eduarboon al aangaf dat het kan verdwijnen, nou daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga het nog een aantal dagen aankijken maar anders gaat ie terug en wacht ik wel een poosje totdat deze "batch" weg is want ik ga geen kleine 600 neerleggen voor een scherm dat niet gewoon mooie egaal gelijk is, een roze waas erover is echt een no accept.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Dat heb ik ook naar Apple gepast. Mijn iPad is een week 14, een over het algemeen goede week. Daarom heb ik er nog enigszins vertrouwen in. (plus ik wil natuurlijk wel een iPadcypress3d schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:16:
ik ben het er wel mee over eens, ikzelf heb nu dus een 32Gb versie met roze lichtvlekken rechtsboven. Zoals Eduarboon al aangaf dat het kan verdwijnen, nou daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga het nog een aantal dagen aankijken maar anders gaat ie terug en wacht ik wel een poosje totdat deze "batch" weg is want ik ga geen kleine 600 neerleggen voor een scherm dat niet gewoon mooie egaal gelijk is, een roze waas erover is echt een no accept.
Maar het is te duur om spijt te hebben.
Ik heb het zonet eens even geprobeerd maar mijn camera vertekent ietwat dus dat is geen succes maar ik zal eens morgen proberen met een andere camera.Teknix1982 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:25:
Kun jij is een foto van jouw iPad 3 posten vanuit dezelfde stand als EduardBoon? Ik heb hetzelfde als EduardBoon heeft alleen ik heb het in iets mindere mate. Ik vraag me af of dat er niet gewoon bijhoort. Ik lees veel op internet over colorshifts
Ik heb er bijna rechthoekige ogen van gekregen maar bij mijn Ipad kan ik echt geen kleurverschil ergens ontdekken. Wit is ook echt wit en niet ietwat gelig getint en met een zwart scherm zie ik nergens iets van lichtlekkage.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:08:
...ik lees in dit forum onderwerp veel over 'gele' ipad schermen...
Maar die van mij wordt juist roze, (magenta) ik zie op een aantal foto's hier op dit forum die vergeleken worden met de te gele ipads veel roze schermen.
Wat is er aan de hand, mijn net gekochte ipad werd ineens roze (magenta), dwz, het witte beeld wordt roze (toetsenbord, lichte delen) en het donkere beeld groen (cyaan) (zwart, donkere delen). Later ontstond alleen in de randen van het scherm deze "verkleuring"
Dit alles begon na ongeveen 1 minuut uit de standby stand.
Het is nu na een paar dagen veel minder geworden maar ik zie nog steeds een lichte verkleuring roze/groen in het scherm, zeker als ik bijvoorbeeld met mijn ogen mijn vingers volg over de toetsen tijdens tijpen. Of als ik 'over' het scherm kijk...
Overigens krijg ik een nieuwe, maar je moet er wel tijdig bij zijn...
Iemand een idee? Kijk maar eens goed naar je scherm in plaats van alleen de 'gele' tinten :-)
Misschien dat het ook nog eens kan verschillen per versie ipad en het wel handig is als mensen dat er eens bij schrijven om een beetje een idee ervan te krijgen. Zelf heb ik in elk geval de 64GB wifi versie en voorheen had ik even een 16 GB 4G versie die ik omgeruild heb i.v.m. met puur en alleen de capaciteit.
Ook bij die 16 GB 4G had ik geen schermproblemen en niets van kleurverloop en dergelijke dus hier dan 2 stuks zonder problemen. Enigste wat ik wel weet is dat Apple de schermen van 2 fabrikanten betrokken heeft en dan misschien 1 van die 2 schermen die problemen alleen hebben.
Ikzelf heb nu mijn 3e iPad en ze hadden allemaal color shifts. Die ik nu heb heeft er wel het minst last van. ,aar de gloed is aanwezig. Ik heb een zwarte 32 GB 4g versie. Deze en de vorige kwamen bij Apple weg. Heb het carepack. De eerste kwam uit Duitsland bij de mediamarkt. Release week.
Mijne is een 64GB met 3G. Zwart.
Hier zie je rechts de oude ipad 3 en links de nieuwe ipad 3

Het groen is lastig te zien in real life, maar je ziet wel dat de ene kant flink lichter is dan de andere. heel jammerlijk. het roze is WEL goed te zien en is erg representatief
Hier zie je rechts de oude ipad 3 en links de nieuwe ipad 3

Het groen is lastig te zien in real life, maar je ziet wel dat de ene kant flink lichter is dan de andere. heel jammerlijk. het roze is WEL goed te zien en is erg representatief
[ Voor 42% gewijzigd door Eduardboon op 25-04-2012 22:44 ]
Vanmiddag even met een andere camera een foto gemaakt van mijn Ipad zodat anderen ook eventueel eens kunnen vergelijken. Als er ietwat vertekening te zien is dan komt dit niet door de Ipad maar door het 2de scherm van de Griffin Survivor case en mijn camera.Teknix1982 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:25:
Kun jij is een foto van jouw iPad 3 posten vanuit dezelfde stand als EduardBoon? Ik heb hetzelfde als EduardBoon heeft alleen ik heb het in iets mindere mate. Ik vraag me af of dat er niet gewoon bijhoort. Ik lees veel op internet over colorshifts

Even op de foto klikken voor een hogere resolutie !
Hoge resolutiefoto's mogen eigenlijk niet zomaar op het forum gezet worden en beter zoals ik nu gedaan heb met thumbnails werken. En wat betreft die kleine verkleuring komt door het protectiescherm van de case want daar zit een soort olieachtig spul in. In bepaalde hoeken valt dat een heel klein beetje te zien maar dat is dus niets van het scherm zelf verder.Eduardboon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:33:
De resolutie is wel wat aan de lage kant. Maar de kleine verkleuring die ik daar zie is echt utopia!
[ Voor 42% gewijzigd door Roel1966 op 26-04-2012 17:08 ]
De resolutie is wel wat aan de lage kant. Maar de kleine verkleuring die ik daar zie is echt utopia!Roel1966 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:19:
[...]
Vanmiddag even met een andere camera een foto gemaakt van mijn Ipad zodat anderen ook eventueel eens kunnen vergelijken. Als er ietwat vertekening te zien is dan komt dit niet door de Ipad maar door het 2de scherm van de Griffin Survivor case en mijn camera.
[afbeelding]
iBooks:
Dropbox:
Na 4 iPads met stof en/of een gele kant heb ik nu.....een iPad met stof en een roze kant. Ik ben er helemaal klaar mee. Als Apple haar zaken weer op orde heeft probeer ik het nog wel een keer.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Welke week is deze?Kanarie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:48:
Na 4 iPads met stof en/of een gele kant heb ik nu.....een iPad met stof en een roze kant. Ik ben er helemaal klaar mee. Als Apple haar zaken weer op orde heeft probeer ik het nog wel een keer.
[afbeelding]
Wat maakt 't uit? Elke week heeft problemen, net als elke iPad wel IETS heeft. Misschien iets minder erop letten of je scherm wel 100% egaal is en iets meer van het ding genieten.
Dit is een week 9.
Dat gaat niet als je bij het lezen tegen een roze/gele/donkergrijze gloed aan zit te kijken. Een probleem ik niet bij m'n iPad 2 had.J0ey schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:58:
[...]
Wat maakt 't uit? Elke week heeft problemen, net als elke iPad wel IETS heeft. Misschien iets minder erop letten of je scherm wel 100% egaal is en iets meer van het ding genieten.
[ Voor 57% gewijzigd door Kanarie op 03-05-2012 23:01 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Maar zoek je er echt na of valt het echt direct op? Ik vind het echt knap dat je gewoon 5 iPad's pakt met hetzelfde probleem.Kanarie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Dit is een week 9.
[...]
Dat gaat niet als je bij het lezen tegen een roze/gele/donkergrijze gloed aan zit te kijken. Een probleem ik niet bij m'n iPad 2 had.
Succes met het omruilen iig.
[ Voor 36% gewijzigd door J0ey op 03-05-2012 23:10 ]
Ik zie op al die foto`s echt meteen de problemen die door de user beschreven worden (voordat ik de bijbehorende tekst heb gelezen).
Ik vind ze dan ook niet te kritisch kijken. Ik heb zelf een perfecte 'New iPad', waardoor ik het verschil dus heel duidelijk zie. Ik heb er een collega naar laten kijken, aangezien hij er veel over problemen gelezen had. "Tuurlijk, speel er maar even mee", zei ik. Hij kon niks ontdekken en gaf aan het een fantastisch product te vinden.
Ik vind men dan ook volledig in het recht staan om te vragen om een perfect functionerende iPad. Een splinternieuwe auto die twijfelachtig klinkt bij regulier gebruik of een veranderende kleurstelling heeft in de halve autolak accepteer je ook niet, ondanks dat je er wel 'gewoon' mee kunt rijden.
Je betaalt voor het product zoals het geadverteerd wordt.
Ik vind ze dan ook niet te kritisch kijken. Ik heb zelf een perfecte 'New iPad', waardoor ik het verschil dus heel duidelijk zie. Ik heb er een collega naar laten kijken, aangezien hij er veel over problemen gelezen had. "Tuurlijk, speel er maar even mee", zei ik. Hij kon niks ontdekken en gaf aan het een fantastisch product te vinden.
Ik vind men dan ook volledig in het recht staan om te vragen om een perfect functionerende iPad. Een splinternieuwe auto die twijfelachtig klinkt bij regulier gebruik of een veranderende kleurstelling heeft in de halve autolak accepteer je ook niet, ondanks dat je er wel 'gewoon' mee kunt rijden.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Natuurlijk 100% mee eens, hoewel er wel grenzen zijn natuurlijk, de roze/gele schermen zijn echt vervelend en daar zou ik ook mee terug gaan. Maar bijv. een beetje backlight bleeding kan je altijd houden en dat is met normaal gebruik ook echt niet hinderlijk.Michael Knight schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:34:
Ik zie op al die foto`s echt meteen de problemen die door de user beschreven worden (voordat ik de bijbehorende tekst heb gelezen).
Ik heb tegen beter weten in nog 1 replacement opgezet. Krijg nu een week 17 met een DY serienummer. Succeskans schijnt hoog te liggen bij DY nummers, dus ben zeer benieuwd. Anders geld terug en op vakantie
Hmmm,
Ik was zo goed als op het punt om een ipad te kopen. Die hoge resolutie lijkt me handig met het overnemen van mijn pc scherm. Hoef ik niet heen en weer te scrollen om te zien wat er gebeurd.
Maar dit topic even vluchtig gelezen te hebben denk ik dat ik mijn mening maar moet herzien en wachten op de nieuwe generatie Androids met hogere (weliswaar nog wel lager dan de ipad) resolutie schermen...
Ik was zo goed als op het punt om een ipad te kopen. Die hoge resolutie lijkt me handig met het overnemen van mijn pc scherm. Hoef ik niet heen en weer te scrollen om te zien wat er gebeurd.
Maar dit topic even vluchtig gelezen te hebben denk ik dat ik mijn mening maar moet herzien en wachten op de nieuwe generatie Androids met hogere (weliswaar nog wel lager dan de ipad) resolutie schermen...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Als je goed leest dan hebben er slechts een handvol aan mensen continue problemen. Statistisch gezien is dat enigszins apart en natuurlijk speelt ook mee dat alleen mensen met problemen hier veel posten, dus daar zou ik niet op afgaan. Het is absoluut niet zo dat dit een dusdanig groot probleem is, aangezien er dan wel grootscheepse protesten en terugroep-acties zouden plaatsinden (in ieder geval het eerste).
Ik zie hier een paar van de punten ook, maar je ziet ook dat alles in het donker is gefotografeerd. Ja, dan zie je iedere mogelijke imperfectie en als je daar naar blijft zoeken dan blijf je een probleem zien. Niets ten nadele van diegenen die dat hebben en vinden, goed recht, maar ook bij de iPad 1 en 2 zag je hetzelfde naar voren komen. Uiteindelijk blijken erg veel van de punten bij normaal gebruik, in daglicht, nauwelijks tot geen probleem op te leveren. Dit soort schermen heeft simpelweg een bepaalde variatie in "kwaliteit", dit is normaal in de industrie en niet alleen voorkomend bij de iPad. Ik ga niet aan de slag met grijs-tint-gradienten e.d. ik heb er namelijk nu geen probleem mee en mocht het er zijn, ja dan ga ik me ergeren.
Op mijn werk hebben we enorme hoeveelheden aan iPads (popijopie onder artsen en wetenschappers) en geen van hen heeft een klacht over het scherm gehad.
Op mijn werk hebben we enorme hoeveelheden aan iPads (popijopie onder artsen en wetenschappers) en geen van hen heeft een klacht over het scherm gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door vgroenewold op 04-05-2012 14:15 ]
Ik heb gelezen dat de kleurafwijking niet heel snel zichtbaar is en dat je de ipad naast een andere (ipad2 of imac of zo) moet leggen om het goed te kunnen zien. Dat verklaard misschien waarom een handjevol mensen continu problemen heeft en dat een andere (veel grotere) groep totaal geen last hebben. Hoewel dat laatste natuurlijk niet inhoudt dat die schermen daadwerkelijk geen afwijking hebben.
Met mijn huidige tablet lees ik veel in een donkere omgeving. (een slaapmutsje) En ik ben bang dat ik met toch groen en geel ga ergeren wanneer ik weet heb van het probleem en het dan dus met grotere kans ook ga zien... En dan ben ik ook nog niet zeker wat deze verkleuring doet over een jaar of twee. Wordt het alsmaar erger of juist minder? Ik lees ervaringen over beide...
Met mijn huidige tablet lees ik veel in een donkere omgeving. (een slaapmutsje) En ik ben bang dat ik met toch groen en geel ga ergeren wanneer ik weet heb van het probleem en het dan dus met grotere kans ook ga zien... En dan ben ik ook nog niet zeker wat deze verkleuring doet over een jaar of twee. Wordt het alsmaar erger of juist minder? Ik lees ervaringen over beide...
Het wordt vrijwel nooit erger. Veel van de gelige tinten, net als bij eerdere iPads, waren afkomstige van uithardende lijm oid en dat verdween. Dit soort problemen zullen zeker ook bij andere schermen op andere apparaten voorkomen. Veel vervelender vind ik dan niet dit soort zaken, maar de algehele kleur-temperatuur die vaak ontzettend veel verschild tussen producten en/of fabrikanten. Ik wil een zo goed mogelijk gekalibreerd scherm en dat is weer een punt wat ik bij de nieuwe iPad vrij goed vind.Ejorne schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:22:
Ik had juist begrepen dat de verkleuring, door nog niet droge lijmresten, zich uit in vlekkerige verkleuringen. De verkleuringen die ik hier op de foto's zie zijn doorgaans over grote gebieden van het scherm tot zelfs het gehele scherm...vgroenewold schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:27:
[...]
Het wordt vrijwel nooit erger. Veel van de gelige tinten, net als bij eerdere iPads, waren afkomstige van uithardende lijm oid en dat verdween. Dit soort problemen zullen zeker ook bij andere schermen op andere apparaten voorkomen. Veel vervelender vind ik dan niet dit soort zaken, maar de algehele kleur-temperatuur die vaak ontzettend veel verschild tussen producten en/of fabrikanten. Ik wil een zo goed mogelijk gekalibreerd scherm en dat is weer een punt wat ik bij de nieuwe iPad vrij goed vind.
Ik heb de linkerkant van het scherm geel. Het valt gelijk op op wit en op het grijs in bijv. het instellingescherm en je toetsenbord, dat is gewoon links een andere kleur grijs dan rechts. Maandag even terug naar de winkel. iPad is een 32Gb wifi van drie weken geleden (maar hij is nog geen weekje in gebruik nu, eerder niet echt de tijd gehad). Ik hoopte dat het zou wegtrekken maar dat is na een week dus nog niet het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-05-2012 14:36 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Niet zo aanstellen, met elk product zijn problemen. Ik heb 2 iPad 3's gehad en ze hebben allebei een hartstikke wit scherm. Feel better?Ejorne schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:07:
Hmmm,
Ik voel me top! Thanks.J0ey schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:12:
[...]
Niet zo aanstellen, met elk product zijn problemen. Ik heb 2 iPad 3's gehad en ze hebben allebei een hartstikke wit scherm. Feel better?
Maar nog steeds huiverig om voor een ipad te kiezen...
.Misschien een domme vraag: maar hoe kan je zien welke week/maand je ipad is gemaakt.
Al gevonden. De mijne is van week 5 en heeft nergens last van
[ Voor 31% gewijzigd door pinokkia op 05-05-2012 01:07 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik heb nu ook een week 5, 16GB WiFi. Mijne is ook perfect.pinokkia schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:33:
.Misschien een domme vraag: maar hoe kan je zien welke week/maand je ipad is gemaakt.
Vorige week mijn iPad ingeleverd bij iCentre, omdat er een dooie pixel op zat. Gisteren een andere iPad kunnen ophalen, zit alleen wat lichte bleeding aan de zijkant wat alleen zichtbaar is in een compleet donkere kamer met helderheid op 100%.
Ben er blij mee.
Verwijderd
Ik durf te wedden dat bijna geen (of helemaal geen) enkele iPad van jullie kan matchen met de demo-modellen in de Apple Store.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 15:14 ]
Alsof Apple helemaal speciaal in een aparte fabriek, speciale demo-modellen laat maken. Natuurlijk worden die wel gecontroleerd, maar uiteraard mogen die niet enorm verschillen met wat je koopt. Variaties, tot in bepaalde mate, zijn normaal en bij de meeste is er weinig tot niets aan de hand... hier ook een heel ziekenhuis vol met goede exemplaren.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:13:
Ik durf te wedden dat bijna geen (of helemaal geen) enkele iPad van jullie kan matchen met de demo-modellen in de Apple Store.
Hier ook een witte 16 gb (weet geen week) maar ziet er perfect uit met een witte achtergrond.
Ik zou zeggen: kom maar kijken. Ik heb foto's getoond waarop te zien is dat de kleurtemperatuur hetzelfe is als op m'n oude iPad, m'n iMac en iPhone 4. Er zijn onderling minimale verschillen die ruim binnen de normale toleranties vallen, maar het is gewoon een neutraal wit scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:13:
Onder fel licht zien de schermen er vaak mooi uit.
En je punt is...?MarcoC schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:15:
Onder fel licht zien de schermen er vaak mooi uit.