Dat ze onder daglicht er wel mooi uitzien...?

Dat ze onder daglicht er wel mooi uitzien...?
Dat 5 seconden naar een iPad in de Apple Store kijken geen goede maatstaf is.
[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 09-05-2012 13:01 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De een gebruikt hem in het daglicht en uitsluitend voor internet, de ander uitsluitend in het pikke donker om horror filmpjes te kijken of what ever... Dus misschien dat jij de ipad helemaal nooit in die omstandigheid gebruikt en de ander vrijwel altijd... Ik vind dat je van een product van ruim 400 toch wel een egale kleur moet kunnen verwachten. Ook al hebben sommige mensen er geen last van. Stel dat de helft van de nieuwe auto's de rechter achterdeur moeilijk en met gekraak open gaat. Dan zal het best zo zijn dat veel mensen er geen last van zullen hebben omdat ze toch altijd de linker voordeur gebruiken...vgroenewold schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:59:
Hoe vaak gebruik je de iPad in die omstandigheden, hoe vaak kijk je tegen een zwart scherm aan (en zie je dus uberhaupt iets van die punten) en hoeveel last heb je nu werkelijk van dat minimale verloop? Ik snap dat niet, als ik dit ook zo onderzoek dan heb ik vast ook last van hetzelfde, maar ik heb nergens last van... dus tsja.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Hier gaat het dus mis... men verwacht (ik weet niet waarom overigens) dat zodra ze meer dan 100 euro (of 50, of 20, of 10, of 1) aan iets uitgeven het helemaal perfect zou moeten zijn. Je kan zelfs voor 30.000 euro een auto kopen en dat er dan meteen gebreken aan zijn.Ejorne schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:15:
[...]
Ik vind dat je van een product van ruim 400 toch wel een egale kleur moet kunnen verwachten..
Puur gezien op prijs heb je natuurlijk gelijk. Maar ik bedoel het natuurlijk relatief. Het is een product uit het topsegment van de gangbare tablets. Ik vind dat je over een product in het allerlaagste segment minder snel wat te klagen kunt hebben dan over eentje in het hogere segment. Als je tablet van 80 euro bijvoorbeeld traag is dan is dat meer in de lijn der verwachting dan dat die tablet van 500 traag is. Als mensen gaan zeuren dat hunm tablet van 80 euro traag is dan vind ik dat ze beter een ander hadden kunnen kopen dan gaan zitten klagen. Wanneer iemand met een tablet van 500 zit die traag is dan heb ik zoiets van tja, ik zou dat ook niet prettig vinden, ik zou daar ook over klagen...Xeanor schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:21:
[...]
Hier gaat het dus mis... men verwacht (ik weet niet waarom overigens) dat zodra ze meer dan 100 euro (of 50, of 20, of 10, of 1) aan iets uitgeven het helemaal perfect zou moeten zijn. Je kan zelfs voor 30.000 euro een auto kopen en dat er dan meteen gebreken aan zijn.
Gebreken zijn niet prijs-gebonden. Iedereen heeft voor ieder product weer een andere verwachting wat betreft kwaliteit. Ik heb ooit eens een fiets verkocht aan iemand die duidelijk een miljoen dingen meer wist van fietsen dan ik. Allerlei piepkleine details wist hij te laten zien over wat goed was en wat niet goed was aan de fiets. Ik had ze zelf nooit kunnen vinden.
Derhalve zullen er ontzettend veel mensen zijn die meer dan tevreden zijn met hun iPad, en zullen er mensen die bijv. fotograaf zijn en dit forum bekijken op een Eizo monitor van 3000 euro en klagen over hun iPad omdat ze niet tevreden zijn met de kleurtemperatuur. Het is allemaal relatief.
Even ter verduidelijking, ik ben hardstikke tevreden over mijn iPad, ik heb de foto's in het donker gemaakt om te testen hoeveel hij bleedde, minimaal dus en ik ben er blij om. Ik heb veeel erger gezien! Tevens is het op de foto erger dan in het "echt". Het witte is in het "echt" zelfs egaal, alleen op de foto minimaal afwijkend.vgroenewold schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:59:
Nee, maar wanneer je zo ontzettend precies alles gaat onderzoeken, vindt je ook in de demo-modellen weleens wat. Het slaat gewoon door bij velen, variaties horen bij het productie-proces, het gaat erom of je er uberhaupt last van hebt zonder vergelijkingen te maken e.d. Een goede kleur-temperatuur vind ik wel belangrijk, dit lijkt gewoon, binnen bepaalde marges, prima in orde. De poster hierboven ook weer, super-donker en ja dan zie je een minimale hoeveelheid backlight, minimaal, en een minimaal verloop in het wit. Hoe vaak gebruik je de iPad in die omstandigheden, hoe vaak kijk je tegen een zwart scherm aan (en zie je dus uberhaupt iets van die punten) en hoeveel last heb je nu werkelijk van dat minimale verloop? Ik snap dat niet, als ik dit ook zo onderzoek dan heb ik vast ook last van hetzelfde, maar ik heb nergens last van... dus tsja.
Ah right! Dat maakt het wat duidelijker, het verbaasde mij al.KiLLaHeRTz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:26:
[...]
Even ter verduidelijking, ik ben hardstikke tevreden over mijn iPad, ik heb de foto's in het donker gemaakt om te testen hoeveel hij bleedde, minimaal dus en ik ben er blij om. Ik heb veeel erger gezien! Tevens is het op de foto erger dan in het "echt". Het witte is in het "echt" zelfs egaal, alleen op de foto minimaal afwijkend.
Na alle verhalen wilde ik het gewoon even testen en ik ben blij met het resultaat.
[ Voor 25% gewijzigd door vgroenewold op 11-05-2012 11:17 ]
Bij de randen van het scherm? Dat heeft elke iPad 3 die ik gezien heb.Dracula schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:44:
Heb Vandaag ook mijn iPad binnen. Nu lopen er zowel links als rechts twee hele smalle gele balkjes. Heeft iemand dit eerder gezien? Dus geen gele waas of tint maar twee balkjes/streepjes
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
[ Voor 19% gewijzigd door Dracula op 13-05-2012 09:36 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Mijn iPad 3 laat beide plaatjes echt perfect zien... aangeschaft op de dag van de release in NL.Kanarie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:34:
Met de volgende plaatjes kun je snel zien of je scherm een kleurafwijking heeft. Ik raad je aan om vooral niet te kijken als je nergens last van hebt
Links openen op je iPad en saven. Dan openen in de photo app.
http://fakkelbrigade.eu/1.gif
http://fakkelbrigade.eu/1.jpg
M'n iPad 2 laat deze plaatjes perfect zien, geen enkele iPad 3 waar ik dit op getest heb (10+ stuks) doet dit fatsoenlijk. Geel, groen, rood en dat dan links, boven, linksboven, zo'n beetje elke kleurafwijking heb ik gezien.
Deze iPads komen van verschillende winkels, fabrieken en productieweken. Het geschetste beeld van het nauwkeurige, uniforme, high res scherm, zoals gemeten door review sites kan m.i. daarom alleen bereikt zijn door nauwkeurige selectie van de review units.
ik wil dit ook testen maar hoe sla je de afbeeldingen dan op, op je ipad? Ik dacht niet dat dat kon toch?!Kanarie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:34:
Met de volgende plaatjes kun je snel zien of je scherm een kleurafwijking heeft. Ik raad je aan om vooral niet te kijken als je nergens last van hebt
Links openen op je iPad en saven. Dan openen in de photo app.
http://fakkelbrigade.eu/1.gif
http://fakkelbrigade.eu/1.jpg
M'n iPad 2 laat deze plaatjes perfect zien, geen enkele iPad 3 waar ik dit op getest heb (10+ stuks) doet dit fatsoenlijk. Geel, groen, rood en dat dan links, boven, linksboven, zo'n beetje elke kleurafwijking heb ik gezien.
Deze iPads komen van verschillende winkels, fabrieken en productieweken. Het geschetste beeld van het nauwkeurige, uniforme, high res scherm, zoals gemeten door review sites kan m.i. daarom alleen bereikt zijn door nauwkeurige selectie van de review units.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
De links openen op je iPad, gewoon in Safari. Long press op het plaatje, 'bewaar afbeelding/save photo'. Daarna in de Photo app de afbeelding beeldvullend bekijken.cypress3d schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:13:
[...]
ik wil dit ook testen maar hoe sla je de afbeeldingen dan op, op je ipad? Ik dacht niet dat dat kon toch?!
dank je, nooit gewetenKanarie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:16:
[...]
De links openen op je iPad, gewoon in Safari. Long press op het plaatje, 'bewaar afbeelding/save photo'. Daarna in de Photo app de afbeelding beeldvullend bekijken.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Nee, de andere zijn een van de weinigen die pech hebben. Groot verschil.cypress3d schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:22:
[...]
Zojuist getest en de kleuren komen bij mij natuurgetrouw over. Geen rare kleuren of gloedenIk ben een van de gelukkigen geloof ik
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
MarcoC schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:51:
De meeste mensen zien het gewoon niet.
Nee, dat zeg ik toch nietJ0ey schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:45:
[...]
. Omdat jij problemen hebt heeft iedereen dat en zien we het gewoon niet?
Anoniem: 110299
En ik weet zeker dat 9/10 vrouwen liever met mij naar bed gaat dan George Clooney hoewel ze zeggen dat dit niet zo is....MarcoC schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:08:
[...]
Ik weet zeker dat bij 9/10 mensen die geen problemen zeggen te hebben met hun scherm er echt wel kleurverloop in zit.
Ik kan me wel voorstellen wanneer hij zoveel ipads gezien heeft en al die ipads het probleem hebben, dat hij het idee heeft dat de meeste het niet zien. Het lijkt me statistisch minder voor de hand liggend dat hij al die ipads gezien heeft en het heel toevallig telkens eentje uit de 10% betreft die het wel zou vertonen...RobbieB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:54:
[...]
En ik weet zeker dat 9/10 vrouwen liever met mij naar bed gaat dan George Clooney hoewel ze zeggen dat dit niet zo is....
Zulke uitspraken slaan natuurlijk helemaal nergens op. Het kan toch ook gewoon zo zijn dat 9/10 mensen daadwerkelijk geen problemen heeft met hun scherm. Dat is nml. waarschijnlijker dan jou uitspraak. En als ik hoefgetrappel hoor denk ik niet aan zebra's...
[ Voor 9% gewijzigd door Dracula op 14-05-2012 11:55 ]
Ik heb zelf ook al vele nieuwe iPads gezien (Werk in een APR) en wij hebben er nog in totaal 1 terug gehad met dode pixels. De rest was allemaal in orde. Zelfs mensen die ze in de winkel eerst wouden zien vanwege alle verhalen (zoals hier) hebben na grondige inspectie niks vreemds waar kunnen nemen.Ejorne schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:22:
[...]
Ik kan me wel voorstellen wanneer hij zoveel ipads gezien heeft en al die ipads het probleem hebben, dat hij het idee heeft dat de meeste het niet zien. Het lijkt me statistisch minder voor de hand liggend dat hij al die ipads gezien heeft en het heel toevallig telkens eentje uit de 10% betreft die het wel zou vertonen...
Als je er geen last van hebt in gewoon gebruik zou ik hem niet omruilen. Speel er eens een breedbeeldfilm op af, dat is een gewone gebruiksfunctie waarbij backlight bleeding een probleem is.Dracula schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:55:
Hmm het viel mij vanmorgen op bij het aanzetten van mijn ipad dat al bij het begin scherm er backlightbleeding te zien was.
[afbeelding]
Omruilen of niet? Ik twijfel wel nog omdat het scherm verder prima is, geen gele waas of wat dan ook
Uhmmm, ik zie wel ergens dat er een tikkeltje doorheen komt, maar geloof me... dat is echt te verwaarlozen en komt bij elk scherm en elke iPad voor. Nogmaals, je ziet dit niet, je hebt er geen last van, het is gewoon normaal.Dracula schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:55:
Hmm het viel mij vanmorgen op bij het aanzetten van mijn ipad dat al bij het begin scherm er backlightbleeding te zien was.
[afbeelding]
Omruilen of niet? Ik twijfel wel nog omdat het scherm verder prima is, geen gele waas of wat dan ook
Als je het hebt over enorme bleeding wel ja, maar overdag staat je scherm op de hoogste brightness bij een donkere film en dan zie je het niet (want er is zoveel daglicht) en 's nachts doe je de brightness enorm omlaag, nog geen last van. De film is in bijna alle gevallen helderder dan enige backlight bleeding.Kanarie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:40:
[...]
Als je er geen last van hebt in gewoon gebruik zou ik hem niet omruilen. Speel er eens een breedbeeldfilm op af, dat is een gewone gebruiksfunctie waarbij backlight bleeding een probleem is.
Precies, en ik heb een heel ziekenhuis vol iPads waar er wellicht een handjevol is terug gekomen, dat is te verwaarlozen. In veel gevallen is het gewoon pech, of echt overdreven (en onzinnig) gefotografeer in omstandigheden die je niet tegenkomt bij dagelijks gebruik. Ik wil niet zeggen dat niemand een foutief scherm heeft, maar sorry, het gaat er bij mij echt niet in dat slechts sommigen plots een karrevracht aan iPads hebben die foutief zouden zijn.RobbieB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:56:
[...]
Dit neemt niet weg dat niet-homogene verschillen en dode pixels écht niet kunnen, maar zoals gezegd, dat zijn maar enkele gevallen en ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Zal er idd eens een film op afspelenKanarie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:40:
[...]
Als je er geen last van hebt in gewoon gebruik zou ik hem niet omruilen. Speel er eens een breedbeeldfilm op af, dat is een gewone gebruiksfunctie waarbij backlight bleeding een probleem is.
Daarom zeg ik ook breedbeeldfilm. Dan zou je in de zwarte balken de bleeding kunnen gaan zien. Geen van mijn 7 iPads heeft daar een probleem mee gehadvgroenewold schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:56:
[...]
Als je het hebt over enorme bleeding wel ja, maar overdag staat je scherm op de hoogste brightness bij een donkere film en dan zie je het niet (want er is zoveel daglicht) en 's nachts doe je de brightness enorm omlaag, nog geen last van. De film is in bijna alle gevallen helderder dan enige backlight bleeding.
Dat bedoel ik ook, die bleeding zal je ook dan niet zien, mits je in het pikkedonker de brightness van de film hoog zet... en dat is nu net wat je niet doet in het donker. Daar komt nog bij dat je tijdens het film kijken niet gaat focussen op de randen, maar op de film, daar passen je ogen zich weer op aan en de randen worden nog donkerder. Dat is ook een probleem met het fotograferen van die bleeding, de camera zet alles op alles om nog wat licht te fotograferen en dus wordt het bleeden overdreven, in het echt zie je dat niet zo sterk.Kanarie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:10:
[...]
Daarom zeg ik ook breedbeeldfilm. Dan zou je in de zwarte balken de bleeding kunnen gaan zien. Geen van mijn 7 iPads heeft daar een probleem mee gehad
[ Voor 29% gewijzigd door vgroenewold op 14-05-2012 16:45 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Kanarie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:40:
[...]
Nou bij het afspelen van het filmpje viel het erg op dat er op een plek wel een heel groot kleur verschil zat, dwz zwart was meer grijs.
[ Voor 40% gewijzigd door Dracula op 15-05-2012 17:45 ]
[ Voor 79% gewijzigd door vgroenewold op 15-05-2012 23:35 ]
Als een nieuwe bestellen niet kan, neem ik aan dat je je geld terug krijgt? Dan kun je vandaag misschien nog een andere halen bij een andere winkel...Dracula schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 07:57:
Zucht, en toen had Bol.com geen ipads meer op voorraad........ Lekker dan Ipad stuk en geen nieuwe omdat Bol niet aan omruilen doet. Je moet hem terug sturen en dan een nieuwe bestellen.
Ik denk dat het grootste probleem is hoe men de monitor heeft afgesteld wanneer de foto wordt beoordeeld.vgroenewold schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:30: De camera versterkt dus vaak het probleem en alles hangt ontzettend af van hoe, waar en wanneer je fotografeerd... oftewel, niets van te zeggen en dus moet je het niet doen en gewoon zelf kijken of je wat opvalt.
Als ik hem niet met kadobonnen had gekocht.........Ejorne schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:18:
[...]
Als een nieuwe bestellen niet kan, neem ik aan dat je je geld terug krijgt? Dan kun je vandaag misschien nog een andere halen bij een andere winkel...
De reden dat ik het vraag is m.b.t. het AppleCare verhaal. Het enige voordeel van AppleCare in het eerste jaar is nml. dat hij evt. aan de deur omgeruild kan worden bij een defect voor een vervangende (geen nieuwe, refurbished kan ook) iPad en dat je wereldwijde dekking hebt. Ik vind het dus vreemd dat de verkoper je dit aangesmeerd (want dat is het in dit geval) heeft.Anoniem: 456439 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:55:
Beste Robbie,
Waar ik de ipad gekocht heb en de naam van de winkel wil ik toch om diversen redenen in het midden laten.
Maar het is een grote apple winkelketen in Nederland.
Groet M
Dat heb ik ook, bovenin. Samen met het gele scherm aan de linkerzijde dus toch maar retourneren. Heb de iPad nu een maandje dus dat moet qua garantie geen problemen opleveren. Wilde hem al eerder terug brengen maar drukte en vakantie kwamen tussendoor. iPad pas 1x opgeladen, zoveel (weinig) is hij pas gebruikt eigenlijk...Dracula schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:14:
[...]
[...]
Nou bij het afspelen van het filmpje viel het erg op dat er op een plek wel een heel groot kleur verschil zat, dwz zwart was meer grijs.
Na inspectie zag ik het volgende:
[afbeelding]
Grrrrr retour Ipad, eens kijken hoelang dat gaat duren bij Bol.com![]()
Update: Moet Ipad terug sturen en dan nieuwe bestellen als hij terug is en ik mijn bonnen terug heb, hopen dat Bol dan nog voorraad heeft.
Niemand dus een zwarte 32 GB ipad bestellen
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-05-2012 10:50 ]
Master_A
Dit is alleen met AppleCare, je zult dus even terug moeten naar Dixons óf naar de Apple Store in A'dam.Amiet01 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:17:
Kan ik Apple ook bellen zodat ik thuis een nieuwe krijg toegestuurd en dat ik de oude terug stuur, of is dat alleen met Applecare? Dit omdat zij misschien nieuwere batches zullen hebben die het probleem niet hebben.
Master_A
Zoals al eerder vermeld door mij (en vgroenewold hierboven) is de kans dat je er wél een met gele vlekken krijgt nihil. Vergis je niet dat hier alleen mensen met problemen posten en niet mensen bij wie alles gewoon goed is. Ik heb er al letterlijk 100'en over de toonbank zien gaan en vooralsnog zijn er nog maar 2 terug gekomen. Beide met dode pixels, geen enkele met gele/roze vlekken of wat dan ook.Amiet01 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:43:
Maar de kans dat ik er dus eentje krijg die geen gele vlekken heeft is nihil?
Master_A
Ach, daar is helemaal niks over te zeggen. Dixons heeft over het algemeen niet zo'n grote voorraden dus krijgen waarschijnlijk vaker een nieuwe batch. Maar bij de Apple Store zullen ze sneller over de toonbank vliegen dus daar zullen de batches ook sneller afgewisseld worden.Amiet01 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:55:
Zouden jullie dan aanraden om naar de Dixons terug te gaan, of naar de Apple Store te gaan? Dixons is wel dichterbij voor mij. Ik ben namelijk bang dat de Dixons gewoon dezelfde batch heeft die het probleem dan ook heeft en denk dat de Apple Store altijd de nieuwste zal hebben.
Anoniem: 451726
Dit lijkt wel een verzonnen verhaaltje. Plus van een user met de naam 'pad' erin die alleen in 1 topic post met alleen maar geklaag. Heeft "hoesjes, dure apps als omnifocus, quickoffice, etc een vodafone abonnement van 1 jaar... en niet te vergeten applecare " en haakt dan opeens helemaal af.Anoniem: 456439 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:03:
Driemaal is scheepsrecht...? Of toch niet!?
bla bla bla
groet! M
Ik sluit me hier bij aan. Erg dubieus verhaal.Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:00:
Dit lijkt wel een verzonnen verhaaltje. Plus van een user met de naam 'pad' erin die alleen in 1 topic post met alleen maar geklaag. Heeft "hoesjes, dure apps als omnifocus, quickoffice, etc een vodafone abonnement van 1 jaar... en niet te vergeten applecare " en haakt dan opeens helemaal af.Wel daarna lappen tekst plaatsen wat allemaal verkeerd gaat. Mijn ervaring is dat Apple altijd een oplossing gaat vinden, als je je niet als een eikel opstelt tenminste. Dus erg ongeloofwaardig, nice try.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb nu een week mijn 2de iPad 3 en deze is hetzelfde als mijn iPad 2 en heeft een meer blauwig scherm.Cerberi schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:11:
Afgelopen zaterdag mijn iPad omgeruild bij iCentre, nadat ik bij het uitpakken meteen zag dat er toch wel een erge gele waas over het scherm zat. Naast mijn iPad 2 (beiden op hoogste brightness) was het scherm toch dermate geel, dat kleuren er niet mooi uit zagen.
Bij de iCentre reageerde de verkoper verbaasd over de tint en ik kreeg meteen een nieuwe mee, waarbij de kleur misschien heel ietsje warmer is, maar zeker niet geel :-)
👉🏻 Blog 👈🏻
Master_A
Anoniem: 423225
Ja maar het is lichte gele tinten op alleen bepaalde plekken. Links onder en twee plekken aan de rechter zijkant.Anoniem: 423225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:52:
Als je alleen last hebt van een lichte gele tint, terwijl de iPad verder geen kwalen heeft (dode pixels, light bleeding etc), ga dan niet meteen omruilen. Je kan uit de cydia store color profiles van Ryan Petrich downloaden, een tweak waarmee je de kleur temperatuur en kleurprofiel kan aanpassen. Zo kan je een beetje inschatten hoe erg jouw iPad scherm afwijkt van een goede kleurtint.
Master_A
Master_A
Master_A
[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 30-05-2012 21:24 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Crescendo op 30-08-2012 00:30 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Het gaat er niet om dat de opslag capaciteit van je iPad vol of leeg is. Het heeft te maken met het interne werkgeheugen. Vooral op een eerste generatie iPad heb je er nogal snel last van.Crescendo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:47:
Oké bedankt voor je reactie. Je bedoeld site-geschiedenis vol en dergelijke? Multitask-bar moet ik inderdaad weer eens legen. Ik heb 32GB en dat is bij lange na nog niet vol, maar dat heeft er, begrijp ik nu, niks mee te maken?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
De multi-task bar is niet in de browser maar de openstaande applicaties (de balk die je onderaan het scherm kan oproepen door te dubbelklikken op de home knop of met vier vingers naar boven te swipen). Die applicaties staan open en kosten werkgeheugen. Als je daarop bespaard, dan red de browser het wellicht beter.Crescendo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:47:
Oké bedankt voor je reactie. Je bedoeld site-geschiedenis vol en dergelijke? Multitask-bar moet ik inderdaad weer eens legen. Ik heb 32GB en dat is bij lange na nog niet vol, maar dat heeft er, begrijp ik nu, niks mee te maken?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
[ Voor 11% gewijzigd door fondacio op 09-09-2012 15:03 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq