Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 18:15

vhal

ಠ_ಠ

Dat ze onder daglicht er wel mooi uitzien...? :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 22:54
Dat 5 seconden naar een iPad in de Apple Store kijken geen goede maatstaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Nee, maar wanneer je zo ontzettend precies alles gaat onderzoeken, vindt je ook in de demo-modellen weleens wat. Het slaat gewoon door bij velen, variaties horen bij het productie-proces, het gaat erom of je er uberhaupt last van hebt zonder vergelijkingen te maken e.d. Een goede kleur-temperatuur vind ik wel belangrijk, dit lijkt gewoon, binnen bepaalde marges, prima in orde. De poster hierboven ook weer, super-donker en ja dan zie je een minimale hoeveelheid backlight, minimaal, en een minimaal verloop in het wit. Hoe vaak gebruik je de iPad in die omstandigheden, hoe vaak kijk je tegen een zwart scherm aan (en zie je dus uberhaupt iets van die punten) en hoeveel last heb je nu werkelijk van dat minimale verloop? Ik snap dat niet, als ik dit ook zo onderzoek dan heb ik vast ook last van hetzelfde, maar ik heb nergens last van... dus tsja.

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 09-05-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 15:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het vreemde is, ik zie het gelige aan de linkerhelft van mijn scherm niet echt zo zeer op wit, het valt juist meer op op grijs, zoals het toetsenbord. Dat heeft links gewoon een andere kleur grijs dan rechts.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

vgroenewold schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:59:
Hoe vaak gebruik je de iPad in die omstandigheden, hoe vaak kijk je tegen een zwart scherm aan (en zie je dus uberhaupt iets van die punten) en hoeveel last heb je nu werkelijk van dat minimale verloop? Ik snap dat niet, als ik dit ook zo onderzoek dan heb ik vast ook last van hetzelfde, maar ik heb nergens last van... dus tsja.
De een gebruikt hem in het daglicht en uitsluitend voor internet, de ander uitsluitend in het pikke donker om horror filmpjes te kijken of what ever... Dus misschien dat jij de ipad helemaal nooit in die omstandigheid gebruikt en de ander vrijwel altijd... Ik vind dat je van een product van ruim 400 toch wel een egale kleur moet kunnen verwachten. Ook al hebben sommige mensen er geen last van. Stel dat de helft van de nieuwe auto's de rechter achterdeur moeilijk en met gekraak open gaat. Dan zal het best zo zijn dat veel mensen er geen last van zullen hebben omdat ze toch altijd de linker voordeur gebruiken...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Ejorne schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:15:
[...]

Ik vind dat je van een product van ruim 400 toch wel een egale kleur moet kunnen verwachten..
Hier gaat het dus mis... men verwacht (ik weet niet waarom overigens) dat zodra ze meer dan 100 euro (of 50, of 20, of 10, of 1) aan iets uitgeven het helemaal perfect zou moeten zijn. Je kan zelfs voor 30.000 euro een auto kopen en dat er dan meteen gebreken aan zijn.

Gebreken zijn niet prijs-gebonden. Iedereen heeft voor ieder product weer een andere verwachting wat betreft kwaliteit. Ik heb ooit eens een fiets verkocht aan iemand die duidelijk een miljoen dingen meer wist van fietsen dan ik. Allerlei piepkleine details wist hij te laten zien over wat goed was en wat niet goed was aan de fiets. Ik had ze zelf nooit kunnen vinden.

Derhalve zullen er ontzettend veel mensen zijn die meer dan tevreden zijn met hun iPad, en zullen er mensen die bijv. fotograaf zijn en dit forum bekijken op een Eizo monitor van 3000 euro en klagen over hun iPad omdat ze niet tevreden zijn met de kleurtemperatuur. Het is allemaal relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Xeanor schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:21:
[...]

Hier gaat het dus mis... men verwacht (ik weet niet waarom overigens) dat zodra ze meer dan 100 euro (of 50, of 20, of 10, of 1) aan iets uitgeven het helemaal perfect zou moeten zijn. Je kan zelfs voor 30.000 euro een auto kopen en dat er dan meteen gebreken aan zijn.

Gebreken zijn niet prijs-gebonden. Iedereen heeft voor ieder product weer een andere verwachting wat betreft kwaliteit. Ik heb ooit eens een fiets verkocht aan iemand die duidelijk een miljoen dingen meer wist van fietsen dan ik. Allerlei piepkleine details wist hij te laten zien over wat goed was en wat niet goed was aan de fiets. Ik had ze zelf nooit kunnen vinden.

Derhalve zullen er ontzettend veel mensen zijn die meer dan tevreden zijn met hun iPad, en zullen er mensen die bijv. fotograaf zijn en dit forum bekijken op een Eizo monitor van 3000 euro en klagen over hun iPad omdat ze niet tevreden zijn met de kleurtemperatuur. Het is allemaal relatief.
Puur gezien op prijs heb je natuurlijk gelijk. Maar ik bedoel het natuurlijk relatief. Het is een product uit het topsegment van de gangbare tablets. Ik vind dat je over een product in het allerlaagste segment minder snel wat te klagen kunt hebben dan over eentje in het hogere segment. Als je tablet van 80 euro bijvoorbeeld traag is dan is dat meer in de lijn der verwachting dan dat die tablet van 500 traag is. Als mensen gaan zeuren dat hunm tablet van 80 euro traag is dan vind ik dat ze beter een ander hadden kunnen kopen dan gaan zitten klagen. Wanneer iemand met een tablet van 500 zit die traag is dan heb ik zoiets van tja, ik zou dat ook niet prettig vinden, ik zou daar ook over klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Juist, natuurlijk. Maar het gaat er hier in veel gevallen gewoon om technische variaties die optreden tijdens het productie-proces. Dit is normaal, ook voor een tablet van zeg 500 Euro, een scherm van dit niveau is erg kostbaar om te produceren. 500 Euro is dan nog niet eens zoveel, ook dat is relatief. Je mag wel verwachten dat het geheel goed is, geen dode pixels, vaste pixels, vlekken... maar wat ik hier steeds zie zijn simpelweg vrij minimale zaken. Niet altijd, maar in het geval hierboven (met de foto's) duidelijk wel, dat zijn verschillen die met het productie-proces te maken hebben en dan kan je 100 iPads gaan proberen voor je eindelijk die ene geheel perfecte tegenkomt. Als het je dan werkelijk zo stoort, in de gevallen dat het probleem zo minimaal is, kan je beter geen scherm kopen... of tablet... dit komt namelijk overal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42
vgroenewold schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:59:
Nee, maar wanneer je zo ontzettend precies alles gaat onderzoeken, vindt je ook in de demo-modellen weleens wat. Het slaat gewoon door bij velen, variaties horen bij het productie-proces, het gaat erom of je er uberhaupt last van hebt zonder vergelijkingen te maken e.d. Een goede kleur-temperatuur vind ik wel belangrijk, dit lijkt gewoon, binnen bepaalde marges, prima in orde. De poster hierboven ook weer, super-donker en ja dan zie je een minimale hoeveelheid backlight, minimaal, en een minimaal verloop in het wit. Hoe vaak gebruik je de iPad in die omstandigheden, hoe vaak kijk je tegen een zwart scherm aan (en zie je dus uberhaupt iets van die punten) en hoeveel last heb je nu werkelijk van dat minimale verloop? Ik snap dat niet, als ik dit ook zo onderzoek dan heb ik vast ook last van hetzelfde, maar ik heb nergens last van... dus tsja.
Even ter verduidelijking, ik ben hardstikke tevreden over mijn iPad, ik heb de foto's in het donker gemaakt om te testen hoeveel hij bleedde, minimaal dus en ik ben er blij om. Ik heb veeel erger gezien! Tevens is het op de foto erger dan in het "echt". Het witte is in het "echt" zelfs egaal, alleen op de foto minimaal afwijkend.

Na alle verhalen wilde ik het gewoon even testen en ik ben blij met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
KiLLaHeRTz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Even ter verduidelijking, ik ben hardstikke tevreden over mijn iPad, ik heb de foto's in het donker gemaakt om te testen hoeveel hij bleedde, minimaal dus en ik ben er blij om. Ik heb veeel erger gezien! Tevens is het op de foto erger dan in het "echt". Het witte is in het "echt" zelfs egaal, alleen op de foto minimaal afwijkend.

Na alle verhalen wilde ik het gewoon even testen en ik ben blij met het resultaat.
Ah right! Dat maakt het wat duidelijker, het verbaasde mij al. :) En inderdaad, iets wat ook vaak vergeten wordt, de camera zelf stelt zich ook weer in op de helderheid van het scherm e.d. en maakt een donker scherm lichter, waardoor het probleem weer erger lijkt dan het is.

edit: Zelf toch ook maar eens wat foto's gemaakt (heel fout ja) en ik zie precies hetzelfde als KillaHertz, geen probleem dus. Ik moest zelfs moeite doen te bedenken hoe ik zo'n zwart scherm op de iPad kon toveren. :) Uiteindelijk met een tekenprogramma gedaan. Alleen dan pas zie je die minimale bleeding, op allerhoogste brightness. Het feit dat ik al moeite moest doen iets te verzinnen om dat te zien, zegt ook al genoeg. En wanneer zet je het scherm op allerhoogste brightness wanneer je bijv. een donkere film bekijkt? Juist, overdag, niet in bed 's nachts.

[ Voor 25% gewijzigd door vgroenewold op 11-05-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27
Heb Vandaag ook mijn iPad binnen. Nu lopen er zowel links als rechts twee hele smalle gele balkjes. Heeft iemand dit eerder gezien? Dus geen gele waas of tint maar twee balkjes/streepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dracula schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:44:
Heb Vandaag ook mijn iPad binnen. Nu lopen er zowel links als rechts twee hele smalle gele balkjes. Heeft iemand dit eerder gezien? Dus geen gele waas of tint maar twee balkjes/streepjes
Bij de randen van het scherm? Dat heeft elke iPad 3 die ik gezien heb.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ja bij de randen. Voor de rest is er geen gele ellende te bekennen. Wel een klein beetje backlight bleeding.

[ Voor 19% gewijzigd door Dracula op 13-05-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Met de volgende plaatjes kun je snel zien of je scherm een kleurafwijking heeft. Ik raad je aan om vooral niet te kijken als je nergens last van hebt ;)

Links openen op je iPad en saven. Dan openen in de photo app.

http://fakkelbrigade.eu/1.gif
http://fakkelbrigade.eu/1.jpg

M'n iPad 2 laat deze plaatjes perfect zien, geen enkele iPad 3 waar ik dit op getest heb (10+ stuks) doet dit fatsoenlijk. Geel, groen, rood en dat dan links, boven, linksboven, zo'n beetje elke kleurafwijking heb ik gezien.
Deze iPads komen van verschillende winkels, fabrieken en productieweken. Het geschetste beeld van het nauwkeurige, uniforme, high res scherm, zoals gemeten door review sites kan m.i. daarom alleen bereikt zijn door nauwkeurige selectie van de review units.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Kanarie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:34:
Met de volgende plaatjes kun je snel zien of je scherm een kleurafwijking heeft. Ik raad je aan om vooral niet te kijken als je nergens last van hebt ;)

M'n iPad 2 laat deze plaatjes perfect zien, geen enkele iPad 3 waar ik dit op getest heb (10+ stuks) doet dit fatsoenlijk. Geel, groen, rood en dat dan links, boven, linksboven, zo'n beetje elke kleurafwijking heb ik gezien.
Deze iPads komen van verschillende winkels, fabrieken en productieweken. Het geschetste beeld van het nauwkeurige, uniforme, high res scherm, zoals gemeten door review sites kan m.i. daarom alleen bereikt zijn door nauwkeurige selectie van de review units.
Mijn iPad 3 laat beide plaatjes echt perfect zien... aangeschaft op de dag van de release in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Bij mij ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Onder het mom, pics or it didn't happen:

iPad no. 6: http://fakkelbrigade.eu/i/photo-IReEMwYykz.JPG

iPad no. 7: http://fakkelbrigade.eu/i/ipad7-ABp58bzpXV.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
Kanarie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:34:

ik wil dit ook testen maar hoe sla je de afbeeldingen dan op, op je ipad? Ik dacht niet dat dat kon toch?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

cypress3d schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:13:
[...]

ik wil dit ook testen maar hoe sla je de afbeeldingen dan op, op je ipad? Ik dacht niet dat dat kon toch?!
De links openen op je iPad, gewoon in Safari. Long press op het plaatje, 'bewaar afbeelding/save photo'. Daarna in de Photo app de afbeelding beeldvullend bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
Kanarie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:16:
[...]

De links openen op je iPad, gewoon in Safari. Long press op het plaatje, 'bewaar afbeelding/save photo'. Daarna in de Photo app de afbeelding beeldvullend bekijken.
dank je, nooit geweten :)

Zojuist getest en de kleuren komen bij mij natuurgetrouw over. Geen rare kleuren of gloeden :) Ik ben een van de gelukkigen geloof ik ;)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 13:42
cypress3d schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:22:
[...]
Zojuist getest en de kleuren komen bij mij natuurgetrouw over. Geen rare kleuren of gloeden :) Ik ben een van de gelukkigen geloof ik ;)
Nee, de andere zijn een van de weinigen die pech hebben. Groot verschil. ;)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Ook prima bij mij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De meeste mensen zien het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
MarcoC schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:51:
De meeste mensen zien het gewoon niet.
8)7. Omdat jij problemen hebt heeft iedereen dat en zien we het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
J0ey schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:45:
[...]

8)7. Omdat jij problemen hebt heeft iedereen dat en zien we het gewoon niet?
Nee, dat zeg ik toch niet :{ ? Mijn ervaring is dat heel veel mensen het verschil al niet zien (of moeilijk zien) tussen de iPad 2 en de nieuwe iPad. Ik weet zeker dat bij 9/10 mensen die geen problemen zeggen te hebben met hun scherm er echt wel kleurverloop in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Wordt nu m'n derde iPad 3e generatie.. Eerste had een kapotte pixel, deze heeft nu gele waas... Wordt dus helaas weer ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
MarcoC schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:08:
[...]
Ik weet zeker dat bij 9/10 mensen die geen problemen zeggen te hebben met hun scherm er echt wel kleurverloop in zit.
En ik weet zeker dat 9/10 vrouwen liever met mij naar bed gaat dan George Clooney hoewel ze zeggen dat dit niet zo is....

Zulke uitspraken slaan natuurlijk helemaal nergens op. Het kan toch ook gewoon zo zijn dat 9/10 mensen daadwerkelijk geen problemen heeft met hun scherm. Dat is nml. waarschijnlijker dan jou uitspraak. En als ik hoefgetrappel hoor denk ik niet aan zebra's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

RobbieB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:54:
[...]

En ik weet zeker dat 9/10 vrouwen liever met mij naar bed gaat dan George Clooney hoewel ze zeggen dat dit niet zo is....

Zulke uitspraken slaan natuurlijk helemaal nergens op. Het kan toch ook gewoon zo zijn dat 9/10 mensen daadwerkelijk geen problemen heeft met hun scherm. Dat is nml. waarschijnlijker dan jou uitspraak. En als ik hoefgetrappel hoor denk ik niet aan zebra's...
Ik kan me wel voorstellen wanneer hij zoveel ipads gezien heeft en al die ipads het probleem hebben, dat hij het idee heeft dat de meeste het niet zien. Het lijkt me statistisch minder voor de hand liggend dat hij al die ipads gezien heeft en het heel toevallig telkens eentje uit de 10% betreft die het wel zou vertonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Hmm het viel mij vanmorgen op bij het aanzetten van mijn ipad dat al bij het begin scherm er backlightbleeding te zien was.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/aucwt1.jpg
Omruilen of niet? Ik twijfel wel nog omdat het scherm verder prima is, geen gele waas of wat dan ook

[ Voor 9% gewijzigd door Dracula op 14-05-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ejorne schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:22:
[...]
Ik kan me wel voorstellen wanneer hij zoveel ipads gezien heeft en al die ipads het probleem hebben, dat hij het idee heeft dat de meeste het niet zien. Het lijkt me statistisch minder voor de hand liggend dat hij al die ipads gezien heeft en het heel toevallig telkens eentje uit de 10% betreft die het wel zou vertonen...
Ik heb zelf ook al vele nieuwe iPads gezien (Werk in een APR) en wij hebben er nog in totaal 1 terug gehad met dode pixels. De rest was allemaal in orde. Zelfs mensen die ze in de winkel eerst wouden zien vanwege alle verhalen (zoals hier) hebben na grondige inspectie niks vreemds waar kunnen nemen.

Er zijn zeker kleine verschillen tussen de modellen, zelfs als je onze demo-modellen naast elkaar legt zie je kleine kleurverschillen, maar deze zijn wel homogeen over het scherm. Ik ben nog geen model tegen gekomen waarbij de linker/rechter kant verschilt van elkaar.

Dit is gewoon het geval bij alle schermen. Zelfs als je iMac/MacBook/TV/Plasma/OLED of wat dan ook van hetzelfde fabricatie proces en dezelfde serie naast elkaar gaat zetten blijf je kleine onderlinge verschillen houden. Vandaar dat professionals hun scherm kalibreren om dit zoveel mogelijk te corrigeren. iPads worden ook wel gekalibreerd bij de productie, maar echt niet zo accuraat.

Dit neemt niet weg dat niet-homogene verschillen en dode pixels écht niet kunnen, maar zoals gezegd, dat zijn maar enkele gevallen en ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dracula schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:55:
Hmm het viel mij vanmorgen op bij het aanzetten van mijn ipad dat al bij het begin scherm er backlightbleeding te zien was.

[afbeelding]
Omruilen of niet? Ik twijfel wel nog omdat het scherm verder prima is, geen gele waas of wat dan ook
Als je er geen last van hebt in gewoon gebruik zou ik hem niet omruilen. Speel er eens een breedbeeldfilm op af, dat is een gewone gebruiksfunctie waarbij backlight bleeding een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dracula schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:55:

[afbeelding]
Uhmmm, ik zie wel ergens dat er een tikkeltje doorheen komt, maar geloof me... dat is echt te verwaarlozen en komt bij elk scherm en elke iPad voor. Nogmaals, je ziet dit niet, je hebt er geen last van, het is gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Kanarie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:40:
[...]

Als je er geen last van hebt in gewoon gebruik zou ik hem niet omruilen. Speel er eens een breedbeeldfilm op af, dat is een gewone gebruiksfunctie waarbij backlight bleeding een probleem is.
Als je het hebt over enorme bleeding wel ja, maar overdag staat je scherm op de hoogste brightness bij een donkere film en dan zie je het niet (want er is zoveel daglicht) en 's nachts doe je de brightness enorm omlaag, nog geen last van. De film is in bijna alle gevallen helderder dan enige backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
RobbieB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:56:
[...]

Dit neemt niet weg dat niet-homogene verschillen en dode pixels écht niet kunnen, maar zoals gezegd, dat zijn maar enkele gevallen en ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Precies, en ik heb een heel ziekenhuis vol iPads waar er wellicht een handjevol is terug gekomen, dat is te verwaarlozen. In veel gevallen is het gewoon pech, of echt overdreven (en onzinnig) gefotografeer in omstandigheden die je niet tegenkomt bij dagelijks gebruik. Ik wil niet zeggen dat niemand een foutief scherm heeft, maar sorry, het gaat er bij mij echt niet in dat slechts sommigen plots een karrevracht aan iPads hebben die foutief zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
[...]

Zal er idd eens een film op afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vgroenewold schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Als je het hebt over enorme bleeding wel ja, maar overdag staat je scherm op de hoogste brightness bij een donkere film en dan zie je het niet (want er is zoveel daglicht) en 's nachts doe je de brightness enorm omlaag, nog geen last van. De film is in bijna alle gevallen helderder dan enige backlight bleeding.
Daarom zeg ik ook breedbeeldfilm. Dan zou je in de zwarte balken de bleeding kunnen gaan zien. Geen van mijn 7 iPads heeft daar een probleem mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Kanarie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:10:
[...]

Daarom zeg ik ook breedbeeldfilm. Dan zou je in de zwarte balken de bleeding kunnen gaan zien. Geen van mijn 7 iPads heeft daar een probleem mee gehad :)
Dat bedoel ik ook, die bleeding zal je ook dan niet zien, mits je in het pikkedonker de brightness van de film hoog zet... en dat is nu net wat je niet doet in het donker. Daar komt nog bij dat je tijdens het film kijken niet gaat focussen op de randen, maar op de film, daar passen je ogen zich weer op aan en de randen worden nog donkerder. Dat is ook een probleem met het fotograferen van die bleeding, de camera zet alles op alles om nog wat licht te fotograferen en dus wordt het bleeden overdreven, in het echt zie je dat niet zo sterk.

[ Voor 29% gewijzigd door vgroenewold op 14-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Viel mij juist op dat op de foto het bleeden minder lijkt als in het echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vandaag een iPad van een collega bekeken. Geen dode pixels of stof kunnen ontdekken, enige iPad 3 waarbij ik dat niet ben tegengekomen. Scherm was wel roze rechtsonderin, ook een first wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Really? Dan ben ik nr2 zonder stof en dode pixels, alsmede mijn hele groep op het werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 16:09
Ipad3 hier, sinds vrijdag. Geen dode pixels, geen gele waas, geen stof. Niks van die dingen. Gewoon goed werkend.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
[...]

Dracula schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:32:
[...]

Zal er idd eens een film op afspelen
Nou bij het afspelen van het filmpje viel het erg op dat er op een plek wel een heel groot kleur verschil zat, dwz zwart was meer grijs.

Na inspectie zag ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/1295/lighth.jpg

Grrrrr retour Ipad, eens kijken hoelang dat gaat duren bij Bol.com :'( :'(

Update: Moet Ipad terug sturen en dan nieuwe bestellen als hij terug is en ik mijn bonnen terug heb |:(, hopen dat Bol dan nog voorraad heeft.

Niemand dus een zwarte 32 GB ipad bestellen :9

[ Voor 40% gewijzigd door Dracula op 15-05-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Kijk, dat noem ik zeker bleeding, dat is tenminste duidelijk. Geeft ook wel aan dat je niet op foto's af kan gaan, want ik zie een vergelijkbaar iets wanneer ik een foto maak, maar heb echt nergens problemen of zo'n open rand. De camera versterkt dus vaak het probleem en alles hangt ontzettend af van hoe, waar en wanneer je fotografeerd... oftewel, niets van te zeggen en dus moet je het niet doen en gewoon zelf kijken of je wat opvalt.

[ Voor 79% gewijzigd door vgroenewold op 15-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Zucht, en toen had Bol.com geen ipads meer op voorraad........ Lekker dan Ipad stuk en geen nieuwe omdat Bol niet aan omruilen doet. Je moet hem terug sturen en dan een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Dracula schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 07:57:
Zucht, en toen had Bol.com geen ipads meer op voorraad........ Lekker dan Ipad stuk en geen nieuwe omdat Bol niet aan omruilen doet. Je moet hem terug sturen en dan een nieuwe bestellen.
Als een nieuwe bestellen niet kan, neem ik aan dat je je geld terug krijgt? Dan kun je vandaag misschien nog een andere halen bij een andere winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

vgroenewold schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:30: De camera versterkt dus vaak het probleem en alles hangt ontzettend af van hoe, waar en wanneer je fotografeerd... oftewel, niets van te zeggen en dus moet je het niet doen en gewoon zelf kijken of je wat opvalt.
Ik denk dat het grootste probleem is hoe men de monitor heeft afgesteld wanneer de foto wordt beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ejorne schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:18:
[...]

Als een nieuwe bestellen niet kan, neem ik aan dat je je geld terug krijgt? Dan kun je vandaag misschien nog een andere halen bij een andere winkel...
Als ik hem niet met kadobonnen had gekocht.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Misschien maar naar de apple store in A'dam om hem daar te ruilen aangezien Bol niks meer heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb ook mijn iPad van bol.com eindelijk binnen.

Er zitten 3 dode pixels in en een stofje onder het scherm. Voor de rest ook een klein stukje bleeding, zoals de foto hierboven. Je ziet het bijna niet, maar het zit toch niet helemaal lekker.

De 32GB WiFi hebben ze nog wel op voorraad. Maar retourneren duurt meer dan een week. Kans dat die in de tussentijd weer uitverkocht raakt.

Wat zouden jullie doen? Kan ik ook gewoon langs bol.com rijden en het dan zelf afgeven? Of kan ik de iPad ook in de Apple Store omruilen? Krijg je dan geen refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Je kan niet bij Bol langs gaan, tenminste dat zegt de klantenservice.
Hij is idd weer op voorraad, gister ineens weer.

Je kan een poging doen bij de apple store, ik zelf twijfel ook nog steeds wat ik zal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456439

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44

Turfschipper

Hup NAC

Ik ga er nu binnen een maand eindelijk 1 halen, maar wat ik me nu al die tijd al af vraag. Waarom open je je nieuwe ipad niet gewoon al in de winkel, en dan check je even snel wat zaken die je snel kan checken.

Bv gele tint, bleeding of pixels kapot of zo.

Dan kan je meteen een nieuwe mee nemen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:07
Wie kan er een poll aan dit topic toevoegen? Ik ben namelijk erg benieuwd of de posters in dit topic uberhaupt geeindigd zijn met een ipad waar ze blij mee zijn, en hoeveel omruilingen hiervoor nodig zijn geweest? Wanneer je het topic leest krijg je het gevoel dat het na twee keer omruilen de kans groot is dat je nooit tevreden zult zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
@marcpad bij welke winkel heb je hem gekocht als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nou Ipad 1 met een niet goed aansluitende bezel (zie paar pagina's terug) is op zijn weg terug naar bol.com. Aangezien ik niet kon wachten heb ik een tweede gekocht bij dixons afgelopen woensdag maar helaas is die ook alweer terug aangezien die enorm veel backlight bleeding had.

In eerste instantie deden ze wat moeilijk maar uiteindelijk heb ik mijn geld terug gehad (ze hadden geen nieuwe meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Anoniem: 456439 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:55:
Beste Robbie,

Waar ik de ipad gekocht heb en de naam van de winkel wil ik toch om diversen redenen in het midden laten.
Maar het is een grote apple winkelketen in Nederland.

Groet M
De reden dat ik het vraag is m.b.t. het AppleCare verhaal. Het enige voordeel van AppleCare in het eerste jaar is nml. dat hij evt. aan de deur omgeruild kan worden bij een defect voor een vervangende (geen nieuwe, refurbished kan ook) iPad en dat je wereldwijde dekking hebt. Ik vind het dus vreemd dat de verkoper je dit aangesmeerd (want dat is het in dit geval) heeft.
Het valt mij namelijk op dat de verschillende APR's (zelfs binnen ketens) geheel andere verhalen hebben m.b.t AppleCare. AppleCare heeft zeker voordelen en ik heb geen zin om hier een NL/EU-garantie-wetgeving discussie te starten, maar in dit geval is het gewoon vreemd dat ze erover beginnen, zeker omdat je al een probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nummer 3 gekocht bij icentre en eindelijk is hij goed. Eigenlijk was ik het wel even zat maar toch even naar binnen gegaan en voor ik het wist stond me pa al te bestellen en die wou wel mee betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Afgelopen zaterdag mijn iPad omgeruild bij iCentre, nadat ik bij het uitpakken meteen zag dat er toch wel een erge gele waas over het scherm zat. Naast mijn iPad 2 (beiden op hoogste brightness) was het scherm toch dermate geel, dat kleuren er niet mooi uit zagen.

Bij de iCentre reageerde de verkoper verbaasd over de tint en ik kreeg meteen een nieuwe mee, waarbij de kleur misschien heel ietsje warmer is, maar zeker niet geel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Toen ik bij Icentre was waren ze ook zeer verbaasd dat ik al 2 schermen met backlight bleeding had gehad.
Hadden ze nog nooit van gehoord. Jaja snap dat ze de schijn op houden maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
;) Nou, ik denk dat sommigen gewoon echt pech hebben. Zoals ik al vaker heb aangegeven heb ik een groep vol met mensen, met slechts een paar problemen. 99% heeft prima functionerende iPad's (ook qua scherm). Ik ook, en als ik iedereen die geen probleem heeft hier zou uitnodigen, me dunkt dat er dan een ander beeld ontstaat. Dus ik denk dat die verkoper oprecht verbaasd was, hij zal het gewoon niet in die mate zo gezien hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Dat denk ik ook idd. Mijn iPad was er een van een bestelling van 13 iPads, waarvan ik de enige ben met een probleemgeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dracula schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:14:
[...]

[...]

Nou bij het afspelen van het filmpje viel het erg op dat er op een plek wel een heel groot kleur verschil zat, dwz zwart was meer grijs.

Na inspectie zag ik het volgende:
[afbeelding]

Grrrrr retour Ipad, eens kijken hoelang dat gaat duren bij Bol.com :'( :'(

Update: Moet Ipad terug sturen en dan nieuwe bestellen als hij terug is en ik mijn bonnen terug heb |:(, hopen dat Bol dan nog voorraad heeft.

Niemand dus een zwarte 32 GB ipad bestellen :9
Dat heb ik ook, bovenin. Samen met het gele scherm aan de linkerzijde dus toch maar retourneren. Heb de iPad nu een maandje dus dat moet qua garantie geen problemen opleveren. Wilde hem al eerder terug brengen maar drukte en vakantie kwamen tussendoor. iPad pas 1x opgeladen, zoveel (weinig) is hij pas gebruikt eigenlijk...

Die van mij komt uit het lokale Apple winkeltje trouwens, dus hoef niets op te sturen of zo. Da's toch wel handig.

Maken jullie de ipad altijd eerst helemaal leeg voor het terugsturen trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-05-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 14:55

Amiet01

Master_A

Gisteren ook een nieuwe iPad 32 GB zwart gekocht bij de Dixons en merk wel een warmere kleur dan bij mijn iphone 4. Het zijn echter de gele plekken links onder in de hoek en aan de rechter zijkant die mij storen. Wat is jullie ervaring met dit soort plekken itt een gehele gele waas over het scherm. Trekt dit weg na 2 dagen ongeveer of is het beter om hem om te ruilen? Ik ben namelijk bang dat als ik hem ruil voor een nieuwe dat deze het ook zal hebben of misschien zelfs erger... Kan ik Apple ook bellen zodat ik thuis een nieuwe krijg toegestuurd en dat ik de oude terug stuur, of is dat alleen met Applecare? Dit omdat zij misschien nieuwere batches zullen hebben die het probleem niet hebben.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
@amiet01, het gaat bij mij niet weg. Zelf heb ik enkele weken na de release een ipad gekocht. Weer enkele weken later zag ik ook een hele lichte gele waas links in de bovenhoek bij een witte achtergrond. Deze is bij mij niet erger geworden maar ook niet minder. Ik heb er echt geen last van en zie het ook bijna niet.
Eerlijk gezegd had deze omgeruild als ik A:er binnen 14 dgn achter was gekomen B:er dan ook echt last van had gehad(zie duur product) en C:ik zeker was van een volgende ipad die 100% goed was(lijkt bijna onmogelijk via Google).

Dus, aan de ene kant snap ik iedereen die zegt dat als ze een hoop euro's betalen toch mogen verwachten dat het scherm 100% is.
Aan de andere kant vind ik dat iedereen eens zelf moet nagaan wat zij er zelf van vinden. Als je dit draadje leest, kijk je al anders naar je pad als die afgeleverd wordt...Ik lees dan ook nog "ik zie volgens mij een gele lichte waas, vinden jullie dat ik ..bla bla..." Ik bedoel, er zijn gebruikers die echt issues hebben met het scherm alleen door wat ze gelezen hebben en niet door wat ze zelf zouden hebben opgemerkt...

Ik ben dik tevreden met mijn eerste Apple aankoop. Tuurlijk kan ik beginnen over mijn gele streep die ik eens in de 14 dgn zie. Voor de puristen onder ons, als ik de streep zie draai ik de pad 180 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Amiet01 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:17:
Kan ik Apple ook bellen zodat ik thuis een nieuwe krijg toegestuurd en dat ik de oude terug stuur, of is dat alleen met Applecare? Dit omdat zij misschien nieuwere batches zullen hebben die het probleem niet hebben.
Dit is alleen met AppleCare, je zult dus even terug moeten naar Dixons óf naar de Apple Store in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ja bij mij was het dat ik linksonder de gele vlek direct opmerkte. Toen maar eens gaan Googlen en vond ik dit topic ook. Maar de kans dat ik er dus eentje krijg die geen gele vlekken heeft is nihil? Anders zou ik morgen gewoon naar Amsterdam gaan, maar als dat geen nut heeft...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Amiet01 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:43:
Maar de kans dat ik er dus eentje krijg die geen gele vlekken heeft is nihil?
Zoals al eerder vermeld door mij (en vgroenewold hierboven) is de kans dat je er wél een met gele vlekken krijgt nihil. Vergis je niet dat hier alleen mensen met problemen posten en niet mensen bij wie alles gewoon goed is. Ik heb er al letterlijk 100'en over de toonbank zien gaan en vooralsnog zijn er nog maar 2 terug gekomen. Beide met dode pixels, geen enkele met gele/roze vlekken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Zouden jullie dan aanraden om naar de Dixons terug te gaan, of naar de Apple Store te gaan? Dixons is wel dichterbij voor mij. Ik ben namelijk bang dat de Dixons gewoon dezelfde batch heeft die het probleem dan ook heeft en denk dat de Apple Store altijd de nieuwste zal hebben.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Amiet01 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:55:
Zouden jullie dan aanraden om naar de Dixons terug te gaan, of naar de Apple Store te gaan? Dixons is wel dichterbij voor mij. Ik ben namelijk bang dat de Dixons gewoon dezelfde batch heeft die het probleem dan ook heeft en denk dat de Apple Store altijd de nieuwste zal hebben.
Ach, daar is helemaal niks over te zeggen. Dixons heeft over het algemeen niet zo'n grote voorraden dus krijgen waarschijnlijk vaker een nieuwe batch. Maar bij de Apple Store zullen ze sneller over de toonbank vliegen dus daar zullen de batches ook sneller afgewisseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik zou naar dixons terug gaan, je kan altijd nog naar de apple store gaan.
Bij dixons heb je ook nog eens gewoon 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Anoniem: 456439 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:03:
Driemaal is scheepsrecht...? Of toch niet!?

bla bla bla

groet! M
Dit lijkt wel een verzonnen verhaaltje. Plus van een user met de naam 'pad' erin die alleen in 1 topic post met alleen maar geklaag. Heeft "hoesjes, dure apps als omnifocus, quickoffice, etc een vodafone abonnement van 1 jaar... en niet te vergeten applecare " en haakt dan opeens helemaal af. 8)7 Wel daarna lappen tekst plaatsen wat allemaal verkeerd gaat. Mijn ervaring is dat Apple altijd een oplossing gaat vinden, als je je niet als een eikel opstelt tenminste. Dus erg ongeloofwaardig, nice try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:00:
Dit lijkt wel een verzonnen verhaaltje. Plus van een user met de naam 'pad' erin die alleen in 1 topic post met alleen maar geklaag. Heeft "hoesjes, dure apps als omnifocus, quickoffice, etc een vodafone abonnement van 1 jaar... en niet te vergeten applecare " en haakt dan opeens helemaal af. 8)7 Wel daarna lappen tekst plaatsen wat allemaal verkeerd gaat. Mijn ervaring is dat Apple altijd een oplossing gaat vinden, als je je niet als een eikel opstelt tenminste. Dus erg ongeloofwaardig, nice try.
Ik sluit me hier bij aan. Erg dubieus verhaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:09
Cerberi schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:11:
Afgelopen zaterdag mijn iPad omgeruild bij iCentre, nadat ik bij het uitpakken meteen zag dat er toch wel een erge gele waas over het scherm zat. Naast mijn iPad 2 (beiden op hoogste brightness) was het scherm toch dermate geel, dat kleuren er niet mooi uit zagen.

Bij de iCentre reageerde de verkoper verbaasd over de tint en ik kreeg meteen een nieuwe mee, waarbij de kleur misschien heel ietsje warmer is, maar zeker niet geel :-)
Ik heb nu een week mijn 2de iPad 3 en deze is hetzelfde als mijn iPad 2 en heeft een meer blauwig scherm.
De eerste iPad 3 steekt nu af tegen de tweede iPad 3 en heeft een gele teint. Hoewel al een stuk minder als in het begin.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nog over mijn verhaal van de iPad met lichte gele vlekken op verschillende plekken. De Dixons wilde hem eigenlijk meteen omruilen toen ik had gebeld, maar ondertussen hebben ze contact gehad met Apple en die hebben verteld dat het na twee weken vanzelf weg gaat omdat de lijm nog goed moet drogen. Nou ken ik dit verhaal wel en is dit wel plausibel, maar twee weken lijkt me wel erg lang. Ook zei de verkoper mij om het proces te versnellen, het scherm gewoon gedurende 12 uur lang gewoon aan te houden. Dit geprobeerd met als resultaat dat alleen de iPad de volgende ochtend gloeiend heet was en tot maximaal 69% oplaadde. Gele vlekken zijn er nog steeds en zijn niet minder geworden. Kan je de Dixons verplichten om meteen een nieuwe te geven?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Lijm die moet drogen... :'). De grootste hoax op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423225

Als je alleen last hebt van een lichte gele tint, terwijl de iPad verder geen kwalen heeft (dode pixels, light bleeding etc), ga dan niet meteen omruilen. Je kan uit de cydia store color profiles van Ryan Petrich downloaden, een tweak waarmee je de kleur temperatuur en kleurprofiel kan aanpassen. Zo kan je een beetje inschatten hoe erg jouw iPad scherm afwijkt van een goede kleurtint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Anoniem: 423225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:52:
Als je alleen last hebt van een lichte gele tint, terwijl de iPad verder geen kwalen heeft (dode pixels, light bleeding etc), ga dan niet meteen omruilen. Je kan uit de cydia store color profiles van Ryan Petrich downloaden, een tweak waarmee je de kleur temperatuur en kleurprofiel kan aanpassen. Zo kan je een beetje inschatten hoe erg jouw iPad scherm afwijkt van een goede kleurtint.
Ja maar het is lichte gele tinten op alleen bepaalde plekken. Links onder en twee plekken aan de rechter zijkant.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 456439 op 09-08-2012 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb inmiddels een afspraak bij de Dixons om hem morgen om te ruilen voor een nieuwe. Goeie service moet ik zeggen. Nu fingers crossed dat ik niet weer een vage krijg met gele tinten/vlekken. Het is gewoon echt hinderlijk nu ik zo op de iPad kijk met witte achtergrond van GoT :s

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Inmiddels heb ik de "gele" iPad omgeruild voor een nieuwe en deze is perfect! Hulde voor Dixons voor de goede service! Kan eindelijk weer volop genieten van de iPad.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mijn kwart-roze 32GB 4G is vervangen voor een half-gele 16GB wifi. Deze is inmiddels weer omgeruild voor een 16GB 4G zonder gele of roze tint.

En dat na maar 8 keer.

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 30-05-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 18:15

vhal

ಠ_ಠ

For what it's worth....heb zojuist mijn iPad3 32GB Wi-Fi opgehaald van het postkantoor.

En je raadt het al....badumtss

de iPad2 van mijn vriendin is geler.

Deze is gewoon wit, misschien iets blauwig maar het mag geen naam hebben. De groene/roze tinten zie ik heel af en toe, afhankelijk van de pagina en de kijkhoek (maar dan moet ik echt debiel gaan kijken). Ik stoor mij er absoluut niet aan en zal deze iPad dus niet retour zenden.

Trouwens...wat een verschil qua scherm :9

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even voor de duidelijkheid, want er wordt soms wat makkelijk gedaan over de problemen: de echte problemen gaan over schermen die voor een gedeelte geler/rozer zijn. Als het over het hele scherm gelijk is, maakt het weinig uit. Maar als je linkerkant van het scherm geel is en rechterkant wit, dan is dat gewoon vervelend.

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Oke. Mijn probleem. Als ik op een site zoals voetbalzone zit waarbij ik de reacties laad van een grote wedstrijd. Wil mijn iPad wel eens uit het niets de site afsluiten en terugkeren naar het homescreen. Is dit normaal? Dit heeft hij ook wel eens al heb ik veel sites openstaan. Daarnaast soms dat die een app afsluit uit het niets.

Edit: excuses voor de grote bump, ik kon even geen beter topic vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Crescendo op 30-08-2012 00:30 ]

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 14:33
Is meestal een teken dat het geheugen vol zit. Mocht je deze site bezoeken raad ik je aan om voorafgaande eerst alle andere tabbladen te sluiten en zorgen dat alle iconen uit je multitask bar zijn zodat er niets op de achtergrond nog resources vraagt. Mocht dat het probleem niet verhelpen dan zal het waarschijnlijk een issue zijn met de javascript die de reacties binnenhaalt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Oké bedankt voor je reactie. Je bedoeld site-geschiedenis vol en dergelijke? Multitask-bar moet ik inderdaad weer eens legen. Ik heb 32GB en dat is bij lange na nog niet vol, maar dat heeft er, begrijp ik nu, niks mee te maken?

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 14:33
Crescendo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:47:
Oké bedankt voor je reactie. Je bedoeld site-geschiedenis vol en dergelijke? Multitask-bar moet ik inderdaad weer eens legen. Ik heb 32GB en dat is bij lange na nog niet vol, maar dat heeft er, begrijp ik nu, niks mee te maken?
Het gaat er niet om dat de opslag capaciteit van je iPad vol of leeg is. Het heeft te maken met het interne werkgeheugen. Vooral op een eerste generatie iPad heb je er nogal snel last van.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

breinonline

Are you afraid to be known?

Crescendo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:47:
De multi-task bar is niet in de browser maar de openstaande applicaties (de balk die je onderaan het scherm kan oproepen door te dubbelklikken op de home knop of met vier vingers naar boven te swipen). Die applicaties staan open en kosten werkgeheugen. Als je daarop bespaard, dan red de browser het wellicht beter.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp van dit topic: ik heb twee weken geleden een iPad gekocht van de huidige generatie via de Apple Online store. Na twee weken gebruik realiseerde ik me dat er aan de linkerkant van het retina-scherm een blauwachtige vlek zit waar de tinten net iets anders zijn dan op de rest van het scherm. Dit is vooral zichtbaar bij een witte achtergrond. Behalve deze thread hier, heb ik inmiddels een flink aantal andere discussies op de site van Apple, Macrumors, Arstechnica en elders gelezen, inclusief die van mensen die hun iPad meer dan tien keer hebben omgeruild, dus nu maar een afspraak gemaakt met de Apple Store hier in de buurt om te kijken of ik een exemplaar met een egaal scherm kan krijgen. Blijkbaar hebben ze na al die tijd nog steeds productieproblemen.

Edit: om te specificeren, het kleurverschil is vrij subtiel, maar eenmaal waargenomen zie je het steeds. Het is vooral zichtbaar als je loodrecht op het scherm kijkt. De iPad heeft een productiedatum van september.

[ Voor 11% gewijzigd door fondacio op 09-09-2012 15:03 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 08:16

TMC

Ik heb mijn iPad omgeruild in de Apple Store omdat deze een beel scherm heeft, maar de omruiling heeft eigenlijk precies hetzelfde probleem... :(

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
Ik had verwacht dat de problemen (deels) opgelost zouden zijn met nieuwere leveringen. Ik moet die van mij ook afgeven wegens schermdefecten. Zie er nu al tegen op.

Anoniem: 375601

Dat krijg je als er bonje is met Samsung :)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 10:30
Ik heb geen last van afwijkende kleuren maar als ik onder een hele grote hoek naar de zijkanten van het scherm kijk dan zie ik op sommige plekken licht doorschijnen. Is dit het befaamde backlight bleeding? Heb daar overigens geen last van en zal hem ook niet omruilen. Waar ik wel last van heb ik vanzelf sluitende safari browsers. Ik heb geen last bij voetbalzone, maar wel heel erg bij skoften.net. Dat is een site waar veel plaatjes geladen moeten worden. Geheugen zit niet vol want ik zorg altijd dat alles echt afgesloten is.

Belangrijkste minpunt vind ik de haperingen die ik ondervind tijdens het surfen. Heel vaak gaat scrollen met een grote hapering, dit is echt bloedje irritant. Zou niet weten waar het aan ligt want mijn ipad 1 heeft nergens last van. Ook na de update naar IOS6 blijft deze hapering bestaan. Hebben meer mensen hier last van? Lijkt me ook erg lastig met inruilen, slecht aantoonbaar (want gebeurd niet altijd) en ik denk dat ze bij apple maar vinden dat ik overdrijf. Maar volgens mij hoort dit echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kleine update: ik heb een paar weken terug mijn iPad probleemloos omgeruild in de Apple Store (in Florence). Ze lieten me daar kiezen uit twee vervangende iPads en als ze er nog meer hadden gehad, had ik die waarschijnlijk ook allemaal kunnen bekijken. Ik heb er nu wel één met een egaal scherm, al heeft hij onder een hele extreme kijkhoek wel een backlight bleed, maar daar merk je bijna niets van. Overigens is de productiedatum van mijn vervangende iPad ergens in maart, terwijl degene die ik heb omgeruild in september was gemaakt. Ik heb de indruk dat Apple zelf bereid is klanten tot in het oneindige hun iPad te laten omruilen - de Genius die me hielp, vertelde dat mijn iPad aan Apple's eigen eisen voldeed en dat andere gebruikers soms ook iPads bleven omruilen, en dat er één klant was die uiteindelijk zijn geld had teruggevraagd en gekregen omdat geen enkel exemplaar zijn goedkeuring kon wegdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zo te lezen had ik toch wel geluk met de New Ipad die ik had want daar kon ik nagenoeg niets vinden van backlightbleeding of vreemdsoortige vlekken in het scherm. Wel bij de Asus tablets heb ik geen enkele gehad die eens geen foutloos scherm had en bijna allemaal matig tot sterke backlightbleeding hadden.

Inmiddels heb ik dan een Galaxy Note 10.1 ( jawel Samsung oepss. ) waarvan ik er ook 1 heb omgeruild die in de linkerhoek backlightbleeding had. De 2de heeft er gelukkig nagenoeg geen last van maar het schijnt ook typisch iets van ledschermen een ips schermen te zijn.

Evenzogoed geef ik mensen groot gelijk om ermee terug te gaan want het is en blijft genoeg geld en zeker bij een retina scherm mag je perfectie verwachten. Alhoewel ik zelf wel zoiets zou hebben van na 3 of 4 keer omruilen dat ik er schoon genoeg van had en dan maar ermee leerde leven met een klein foutje.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste