Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Je vraagt je zo af of mensen ook hun iPad gewoon gebruiken in plaats van hun iPad steeds onder de microscoop leggen.

• J0ey
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:29
quote:
Cr0N schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:39:
Je vraagt je zo af of mensen ook hun iPad gewoon gebruiken in plaats van hun iPad steeds onder de microscoop leggen.
Inderdaad, ik heb bijna medelijden met alle Apple medewerkers die dit dagelijks meemaken.. :P

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:24

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Phuncz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:26:
Mij is het nog nooit opgevallen behalve bij de echt cheape "tablets".
De echt cheape tablets hebben een resistief touchscreen, wat een kunststof folie over het scherm heen is. Dat zie je inderdaad, maar een capacitief touchscreen is op alle schermen even zichtbaar. In de praktijk zie je het dus gewoon niet, tenzij je een neuroot bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:17

jasjenl

Liab A Tymo

Ik ben soms best een zeikerd maar met de beste wil van de wereld kan ik op mijn iPad dat grid toch echt niet ontdekken, gelukkig :)

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-04 11:11
quote:
Exirion schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:06:
[...]

De echt cheape tablets hebben een resistief touchscreen, wat een kunststof folie over het scherm heen is. Dat zie je inderdaad, maar een capacitief touchscreen is op alle schermen even zichtbaar. In de praktijk zie je het dus gewoon niet, tenzij je een neuroot bent.
Dan heb je slechte ogen denk ik. Op de archos zie ik het inderdaad ook beter.

• Boontjes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:03
quote:
jasjenl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:14:
Ik ben soms best een zeikerd maar met de beste wil van de wereld kan ik op mijn iPad dat grid toch echt niet ontdekken, gelukkig :)
Ik kan het nu ook niet ontdekken, maar zie wel vaker stofjes op het scherm dan op de iPad2...of komt dat door het Retinascherm :*)

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:06
Heb je echt een 32GB ipad nodig met de retina apps? Of is een 16GB model genoeg voor retina apps? Zit nu erg te twijfelen, omdat in de winkel waar ik werk de 16GB modellen ruim voorradig zijn, en de 32GB modellen uitverkocht zijn en allemaal in bestelling staan. Zit nu al twee weken te wachten, en een ipad met zijn retina scherm zou heel handig zijn bij het lezen van pdf's e.d. voor m'n scriptie. Ik ga er niet op gamen, maar wil wel comfortabel alle apps kunnen installeren. M'n vader heeft de 16GB 4G versie, maar die gebruikt weer geen retina apps, maar merendeels iphone apps, dus heb ik geen referentiekader.

edit; net ff in itunes gekeken naar de ipad van m'n pa en die heeft maar 4,6GB in gebruik. Ik lijk dus wel toe te kunnen met 16GB. Hoewel op vakantie straks in de zomer, dan wil ik wel ff wat series meenemen... Anders kijk ik het nog een week aan. Is de 32GB er nog niet, dan ga ik gewoon voor de 16GB. Scheelt toch weer 90 euro. Maar op reis kan zoiets ook wel handig zijn: http://www.seagate.com/ex...ireless/goflex-satellite/ Meteen 500GB aan materiaal meenemen. En Sleehond, bedankt voor je reactie!

Trishul wijzigde deze reactie 26-04-2012 23:29 (30%)

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:58
@Trishul

Blijft moeilijk om in te schatten voor jou. Zelf heb ik een 16GB versie. Ik game erop (o.a. Fifa 12 van 1.4 GB na installeren), heb er fotos op staan (ong. 800 stuks), behoorlijk wat andere apps (heel divers) en heb nog steeds 7GB over.

Als ik zo lees dat je niet gaat gamen, denk ik zeker dat je uitkan met 16GB versie. Zeker als je er ook weinig fotos en films op gaat zetten, moet dat naar mijn mening genoeg zijn.

Wil je echt hardcore gamen en al je fotos kwijt willen en daarnaast nog een paar films erop kunnen zetten, dan zal 16GB vast niet genoeg zijn. Denk dat jou punt van niet gamen ervoor zorgt dat ik persoonlijk denk dat je met 16GB uit moet komen!

Sleehond wijzigde deze reactie 26-04-2012 23:20 (23%)

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:15
quote:
Trishul schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:10:
Heb je echt een 32GB ipad nodig met de retina apps? Of is een 16GB model genoeg voor retina apps? Zit nu erg te twijfelen, omdat in de winkel waar ik werk de 16GB modellen ruim voorradig zijn, en de 32GB modellen uitverkocht zijn en allemaal in bestelling staan. Zit nu al twee weken te wachten, en een ipad met zijn retina scherm zou heel handig zijn bij het lezen van pdf's e.d. voor m'n scriptie. Ik ga er niet op gamen, maar wil wel comfortabel alle apps kunnen installeren. M'n vader heeft de 16GB 4G versie, maar die gebruikt weer geen retina apps, maar merendeels iphone apps, dus heb ik geen referentiekader.

edit; net ff in itunes gekeken naar de ipad van m'n pa en die heeft maar 4,6GB in gebruik. Ik lijk dus wel toe te kunnen met 16GB. Hoewel op vakantie straks in de zomer, dan wil ik wel ff wat series meenemen... Anders kijk ik het nog een week aan. Is de 32GB er nog niet, dan ga ik gewoon voor de 16GB. Scheelt toch weer 90 euro. Maar op reis kan zoiets ook wel handig zijn: http://www.seagate.com/ex...ireless/goflex-satellite/ Meteen 500GB aan materiaal meenemen. En Sleehond, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat je van een 32gb versie geen spijt gaat krijgen hoor:)

||| F1-aeroblog ||| i7 2600K @ 4.7ghz / Asus P8Z68 deluxe / 8GB Mushkin 1600mhz / HD7970 DCII TOP / Prolimatech Megahalems / Windows 8.1 Pro

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:18
Ik heb toch zo een gigje of 8 aan muziek. Als je daarnaast dan ook nog wat series en films erop wil plempen dan hou je niet zo heel veel meer over voor apps mijns inziens. Ligt een beetje aan de kwaliteit van die series/films. Als je dat in 1080p wil gaan kijken dan vreet het wel veel ruimte. Dan komen er misschien nog wat foto's en filmpjes geschoten met de camera op wat nog kan oplopen. Al met al best wat, dus dat moet je toch echt even goed beslissen.

• FunZip
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2013
quote:
SidewalkSuper schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:56:
Als je dat in 1080p wil gaan kijken dan vreet het wel veel ruimte......
Hoe plaats je die dan op je iPad?

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:21
Misschien handig voor sommigen, de 5-in-1 camera plugin voor §14:
http://www.gosharethis.co...-1-connection-kit_55.html

Canon 5D Mark III I Canon BG-E11 I Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD I Samyang 35mm f/1.4 I

• Faecon
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
Hoe krijg ik mp3s in de muziekapplicatie (zonder itunes) ?

• timofp
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-04 14:00
(jarig!)
Ik heb gisteren avond beslist om de overstap te maken van mijn Transformer Prime naar de Ipad, het wordt mijn eerste Apple product, dus ik ben benieuwd. Hij wordt vandaag geleverd, de 32GB 4G versie.

De Transformer Prime was opzich wel leuk, maar had toch heel wat problemen met backlight bleeding, Wifi, GPS, crashes, vastlopers van de browser,...

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-04 16:47
quote:
Faecon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:24:
Hoe krijg ik mp3s in de muziekapplicatie (zonder itunes) ?
Come on...

https://www.google.nl/sea...&q=alternative+itunes

Steam ID: Joost1608 // PSN / Live: Toastjuh // Xfire: joost91 // BF3 PC: Toastjuh // Beheerder van FIFA Benelux

• niekbaars
  • Laatst online: 13-06-2012
quote:
Dit dus geen officiŽle apple accesoire en dan kan je net zo goed via ebay of marktplaats in Hong Kong kopen
Zijn ze 5 tot 10 euro incl verzenden

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 21:21
Oh dat wist ik niet. Dan niet eens goedkoop idd

Canon 5D Mark III I Canon BG-E11 I Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD I Samyang 35mm f/1.4 I

• SidewalkSuper
quote:
FunZip schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:17:
[...]

Hoe plaats je die dan op je iPad?
Transcoden en dan via iTunes? Of kopen in iTunes :+

SidewalkSuper wijzigde deze reactie 27-04-2012 10:08 (5%)

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

Creature with Amethyst Gem

quote:
Sowieso altijd oppassen met goedkope Chinese namaak iDevice dingen, vaak zijn er beperkingen of issues mee, ALS het werkt. Zo werken vaak de composite/component kabels voor dock-connector niet of bij een beperkt aantal toestellen. Op mijn Windows Phone heb ik zelfs het probleem dat het touchscreen slecht werkt als ik hem in de cheape dock charger steek, omdat die dingen dus storingen veroorzaken door gebrekkige isolatie of zo blijkt het.

Ik zeg niet dat ze allemaal waardeloos zijn, maar de meeste hebben issues omdat ze niet 100% voldoen aan de protocollen die Apple gebruikt. Dat kan na een firmware update altijd ineens niet meer werken omdat Apple geen rekening houdt met heel de Chinese goedkope namaakindustrie en het feit dat zij zich niet houden aan de beschikbare protocollen.

Phuncz wijzigde deze reactie 27-04-2012 10:15 (10%)

Een forum dient om te discussiŽren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• SidewalkSuper
Klopt helemaal, autolader van mijn zwager werkte ineens ook niet meer na een update van zijn iPhone naar iOS4 destijds.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Yup, altijd opletten op deze logo's in de winkel:

http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1665/HT1665--made_for_ipod-001-en.jpg http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1665/HT1665--made_for_iphone-001-en.jpg http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1665/HT1665--made_for_ipad-001-en.jpg

To ensure the best possible experience, Apple has created special compatibility requirements for accessory manufacturers. Products that are engineered and certified to be compatible have a "Made for" label on their package. To ensure compatibility when purchasing third-party accessories for use with your device, look for accessories that are authorized to use the "Made for" label associated with your device.

Natuurlijk schamen Chinesen zich helemaal niet om iets volledig na te maken dus bij spul op sites als Dealextreme moet je bij dergelijke producten niet op die logo's letten want die kopiŽren ze gewoon.

Soms zie je ook dit:
http://www.htec.com.au/contents/media/ipod_iphone.gif

Dat houdt meestal in dat er bv. geen voorziening is voor een externe microfoon bij oproepen, mijn wekkerradio heeft dat.

Phuncz wijzigde deze reactie 27-04-2012 11:00 (9%)

Een forum dient om te discussiŽren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• niekbaars
  • Laatst online: 13-06-2012
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:55:
Yup, altijd opletten op deze logo's in de winkel:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

To ensure the best possible experience, Apple has created special compatibility requirements for accessory manufacturers. Products that are engineered and certified to be compatible have a "Made for" label on their package. To ensure compatibility when purchasing third-party accessories for use with your device, look for accessories that are authorized to use the "Made for" label associated with your device.

Natuurlijk schamen Chinesen zich helemaal niet om iets volledig na te maken dus bij spul op sites als Dealextreme moet je bij dergelijke producten niet op die logo's letten want die kopiŽren ze gewoon.

Soms zie je ook dit:
[afbeelding]

Dat houdt meestal in dat er bv. geen voorziening is voor een externe microfoon bij oproepen, mijn wekkerradio heeft dat.
De Chinezen schromen echt niet om zo'n "echt" logo op hun nagemaakte accesoires te zetten

Edit: oh, dat had je zelf ook al in je bericht gezet

• timofp
(jarig!)
Juist mijn Ipad binnengekregen, Ziet er goed uit (32GB WiFi + 4G). Prachtig apparaat en werkt zeer vlotjes. Enkel installeren van Apps gaat vreselijk traag. Pages is nu al meer dan 10 minuten bezig.

Jammer genoeg heb ik ook 1 dode pixel. maar ga hem denk ik niet omruilen hiervoor. Door het retina display zijn de pixels zo klein dat deze ene dode pixel enkel opvalt als je heel dicht bij zit en er voor zoekt. Ik heb in ieder geval geen back light bleeding, daar ben ik al blij mee :)

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-11-2013
quote:
timofp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:48:
Jammer genoeg heb ik ook 1 dode pixel. maar ga hem denk ik niet omruilen hiervoor. Door het retina display zijn de pixels zo klein dat deze ene dode pixel enkel opvalt als je heel dicht bij zit en er voor zoekt. Ik heb in ieder geval geen back light bleeding, daar ben ik al blij mee :)
Heb je het bij Apple gekocht? Want je kan zonder probleem, als het goed is, gewoon omruilen voor zoiets. Op een gegeven moment kan je je er toch aan gaan storen, hoewel het mee valt. Wel typisch zeg, ook al is het altijd zo dat 1-3 pixels dood vaak voorkomt (vandaar dat fabrikanten die vaak niet terugnemen) heb ik het bij nog geen 1 iPad gezien, hier op het werk dan. Ook al die andere punten niet.

• timofp
(jarig!)
Heb bij Coolblue (Tabletcenter) besteld. Deze doen hopelijk ook niet moeilijk indien ik omruil. Ik vrees alleen een refurbished apparaat terug te krijgen of het product is niet meer in voorraad waardoor ik een eeuwigheid moet wachten. Of natuurlijk opnieuw een product maar dit keer met meer dode pixels. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen of ik het ga omruilen.

• Gusev
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:58
Ik heb een tweedehands iPad 1 op de kop getikt en ik vraag me af of het vreselijk-irritante-terugschakelen-naar-je-homescreen-wanneer-je-een-app-installeert-vanuit-de-store uit te schakelen is?

Op deze manier kan ik niet prettig veel applicaties installeren :)

• AntraXxX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 18:26
Helaas niet zonder jailbreak.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
Gusev schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:00:
Ik heb een tweedehands iPad 1 op de kop getikt en ik vraag me af of het vreselijk-irritante-terugschakelen-naar-je-homescreen-wanneer-je-een-app-installeert-vanuit-de-store uit te schakelen is?

Op deze manier kan ik niet prettig veel applicaties installeren :)
Als je ze via een computer in iTunes aanschaft gaat dat zeker, maar op de iPad zal hij altijd naar de homescreen floepen. De meeste mensen gaan ook niet op een shopping spree en het is vaak maar 1 icoontje aanduwen om terug te gaan (app store staat in mijn "tray").

• Gusev
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:58
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:03:
[...]

Als je ze via een computer in iTunes aanschaft gaat dat zeker, maar op de iPad zal hij altijd naar de homescreen floepen. De meeste mensen gaan ook niet op een shopping spree en het is vaak maar 1 icoontje aanduwen om terug te gaan (app store staat in mijn "tray").
I know, maar het is 1 "click" extra, dat vond ik eigenlijk vervelend. Voor de rest erg tevreden met het apparaat, en nog geen enkele reden gevonden om te jailbreaken (zit ook op 5.1).

Maar de iTunes manier heb ik inderdaad niet aan gedacht :P . Heb WiFi sync aanstaan, dus dat vind ik een acceptabele manier :) .

Ik denk wel dat de meeste mensen bij het aanschaffen van een nieuwe iPad op een shopping spree gaan, zoals ik :) .

• vgroenewold
quote:
timofp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:54:
Heb bij Coolblue (Tabletcenter) besteld. Deze doen hopelijk ook niet moeilijk indien ik omruil.
Je zou het via Apple kunnen proberen, wellicht zelfs in de Apple Store als je in de buurt van A'Dam woont. Ik heb verhalen gehoord dat ze zelfs dan niet zo moeilijk doen, maar dat is een kwestie van proberen.

• timofp
(jarig!)
quote:
vgroenewold schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:14:
[...]

Je zou het via Apple kunnen proberen, wellicht zelfs in de Apple Store als je in de buurt van A'Dam woont. Ik heb verhalen gehoord dat ze zelfs dan niet zo moeilijk doen, maar dat is een kwestie van proberen.
Ben van BelgiŽ :). Ik ga er nog eens over nadenken. Het is namelijk niet zichtbaar als ik er niet voor kijk. Een willekeurig stofje welk altijd wel ergens op het scherm hangt is namelijk veel groter.

Wat ik alvast heel leuk vind is dat de app Oplayer HD vlekkeloos al mijn dvdrip's met surround sound en vobsub ondertiteling sporen vlekkeloos afspeelt, inclusief de ondertiteling. Dit spaart me alvast het converteren met bijhorend kwaliteitsverlies van 10+TB aan videomateriaal :)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:17

ThinkPad

We are the Sultans of Swing!♫

Ik kan niet echt een iPad accesoire topic vinden, dus daarom maar hier.

Ik ben op zoek naar een HDMI verloopkabeltje zodat ik m'n iPad aan m'n TV kan hangen. Ik verbaas mij echter over de prijzen hiervoor. Ik ging op eBay kijken voor een namaak kabeltje, maar daar betaal je ook nog makkelijk 25 euro.... Waarom zijn die dingen zo duur? Ze kunnen oplaadkabeltjes prima namaken daar in China, zodat je voor 2 / 3 euro zo'n kabeltje hebt. Maar waarom zijn die HDMI kabeltjes dan niet goedkoper?

Iemand een adres voor een goedkoop HDMI kabeltje?

V&A: Diverse hardware aangeboden, o.a.: MacBook 13" alu met gloednieuwe accu! - Alpine Autoradio - Apple Keyboard kloon

• vgroenewold
Goedkope kabeltjes genoeg volgens mij, maar dan heb je wel risico's. De Apple kabeltjes zijn kwalitatief nog best goed, alleen is het inderdaad te prijzig.

• J0ey
quote:
vgroenewold schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:51:
[...]

Heb je het bij Apple gekocht? Want je kan zonder probleem, als het goed is, gewoon omruilen voor zoiets. Op een gegeven moment kan je je er toch aan gaan storen, hoewel het mee valt. Wel typisch zeg, ook al is het altijd zo dat 1-3 pixels dood vaak voorkomt (vandaar dat fabrikanten die vaak niet terugnemen) heb ik het bij nog geen 1 iPad gezien, hier op het werk dan. Ook al die andere punten niet.
Waarom zou hij als het hem niet eens opvalt?

Dat is echt de standaard hier, een apparaat krijgen wat 100% goed MOET zijn. Je koopt een product van §479 wat uit massaproductie komt, dus er zal met elke iPad wel IETS mis zijn. Straks krijg je er weer een terug met backlight bleeding, of een geel scherm ofzo.. Gebruik dat apparaat gewoon ipv de hele tijd onder een microscoop te houden.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
ThinkPad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:09:
Ik ben op zoek naar een HDMI verloopkabeltje zodat ik m'n iPad aan m'n TV kan hangen. Ik verbaas mij echter over de prijzen hiervoor. Ik ging op eBay kijken voor een namaak kabeltje, maar daar betaal je ook nog makkelijk 25 euro.
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:14:
[...]

Sowieso altijd oppassen met goedkope Chinese namaak iDevice dingen, vaak zijn er beperkingen of issues mee, ALS het werkt. Zo werken vaak de composite/component kabels voor dock-connector niet of bij een beperkt aantal toestellen. Op mijn Windows Phone heb ik zelfs het probleem dat het touchscreen slecht werkt als ik hem in de cheape dock charger steek, omdat die dingen dus storingen veroorzaken door gebrekkige isolatie of zo blijkt het.

Ik zeg niet dat ze allemaal waardeloos zijn, maar de meeste hebben issues omdat ze niet 100% voldoen aan de protocollen die Apple gebruikt. Dat kan na een firmware update altijd ineens niet meer werken omdat Apple geen rekening houdt met heel de Chinese goedkope namaakindustrie en het feit dat zij zich niet houden aan de beschikbare protocollen.
Heb je trouwens een nieuwe iPad of de iPad 2 ? Want het oude "model" Digital AV Adapter op de nieuwe iPad geeft telkens bij aankoppelen een waarschuwing dat "dit accessoire niet compatibel is met de iPad", ook al werkt ie, ook volgens Apple zelf, gewoon probleemloos.
quote:
J0ey schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:15:
[...]
Gebruik dat apparaat gewoon ipv de hele tijd onder een microscoop te houden.
Hear, hear !

Mijn iPhone 2G had uit of the box 2 stuck sub-pixels (eentje groen, eentje rood) en mij boeide het niet omdat je het enkel zag bij het bekijken van filmpjes wat ik toch niet deed op het toestel. Wonder bij wonder waren ze na verloop van tijd gewoon weg toen ik ze nog eens ging zoeken.

Ik bezie altijd hoe veel geluk ik heb dat ik niet zoveel strikte eisen ik stel aan de productie van een toestel, dat bezorgt de wereld weer een hoop minder stress.

Phuncz wijzigde deze reactie 27-04-2012 17:31 (17%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:17

ThinkPad

We are the Sultans of Swing!♫

quote:
Phuncz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:28:
[...]

[...]

Heb je trouwens een nieuwe iPad of de iPad 2 ? Want het oude "model" Digital AV Adapter op de nieuwe iPad geeft telkens bij aankoppelen een waarschuwing dat "dit accessoire niet compatibel is met de iPad", ook al werkt ie, ook volgens Apple zelf, gewoon probleemloos.
iPad 2, sorry had ik even moeten vermelden ;)

V&A: Diverse hardware aangeboden, o.a.: MacBook 13" alu met gloednieuwe accu! - Alpine Autoradio - Apple Keyboard kloon

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan kan je met wat moeite het "oude model" adaptertje vinden tweedehands, als de prijs een probleem is. Maar ik zou zeker nooit meer dan 5§ uitgeven voor namaak Chinees, want de composietkabels geven al zoveel problemen bij 90% van die kabels.

• Z-Dragon
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:09
Maakt het voor je garantie nou nog uit waar je 'm koopt, bijvoorbeeld bij het omruilen in geval van dode pixels? Of kan dat sowieso bij Apple zelf, ook als je 'm elders hebt gekocht? Ervaringen?

^ Wat hij zegt.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
Phuncz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:28:
[...]

[...]

[...]

Hear, hear !

Mijn iPhone 2G had uit of the box 2 stuck sub-pixels (eentje groen, eentje rood) en mij boeide het niet omdat je het enkel zag bij het bekijken van filmpjes wat ik toch niet deed op het toestel. Wonder bij wonder waren ze na verloop van tijd gewoon weg toen ik ze nog eens ging zoeken.

Ik bezie altijd hoe veel geluk ik heb dat ik niet zoveel strikte eisen ik stel aan de productie van een toestel, dat bezorgt de wereld weer een hoop minder stress.
Er is echter wťl ťťn groot verschil: Apple legt heel veel nadruk op het nieuwe scherm in de iPad; over hoe scherp het wel niet is en hoe correct de kleuren wel niet zijn.

Als je dan een iPad krijgt met dode pixels of met erg afwijkende kleuren, dan is het logisch dat mensen gaan klagen.

Ik vind dat men best recht heeft op (meerdere keren) omruilen als het scherm niet helemaal in orde is: de iPad draait juist om het scherm. Zonder scherm stelt de iPad niks voor. Als Apple dan ook nog adverteert met het feit dat het scherm van de nieuwe iPad zů geweldig is, dan snap ik dat je teleurgesteld bent als je opeens dode pixels in beeld hebt.

Uniciteit wijzigde deze reactie 27-04-2012 21:38 (13%)

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-04 22:12
quote:
J0ey schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:15:
[...]

Waarom zou hij als het hem niet eens opvalt?

Dat is echt de standaard hier, een apparaat krijgen wat 100% goed MOET zijn. Je koopt een product van §479 wat uit massaproductie komt, dus er zal met elke iPad wel IETS mis zijn. Straks krijg je er weer een terug met backlight bleeding, of een geel scherm ofzo.. Gebruik dat apparaat gewoon ipv de hele tijd onder een microscoop te houden.
Wat is dit nou weer? Je koopt een product van f*cking 500 euro, er is iets mis en dan mag je niet zeuren??

Wat een onzin zeg! Gewoon terugbrengen die iPad!!

• timofp
(jarig!)
Wow wat ben ik blij dat ik overgestapt ben van een Transformer Prime met Android naar een Ipad. Veel stabieler, veel vlotter. Maar vooral, de Apps zijn in alle opzichten zoveel maal beter. Zowel de vormgeving is stukken beter, hier ergde ik me bij 90% van de android apps aan dood, ze waren zo amateuristisch vormgegeven. En ook de functionaliteit van de Apps is meestal uitgebreider.

Ik maakte me voor mijn aanschaf van de Ipad trouwens voornamelijk zorgen over de mogelijkheden voor het afspelen van mijn Video collectie. Al mijn DVD rips (MPEG2 met DD of DTS en VobSub ondertitelingen in een MKV container) worden perfect lokaal op de Ipad afgespeeld alsmede gestreamed vanaf mijn server door de app OPlayer HD. Dus transcodering is hier niet voor nodig. Enkel mijn bluray rips zal ik moeten transcoderen indien ik deze wil kijken op de Ipad. De Videospeler van de Ipad crasht namelijk indien ik deze probeer af te spelen. Ik heb het hier natuurlijk wel over bestanden van 20+GB.

• J0ey
quote:
deBennie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:59:
[...]

Wat is dit nou weer? Je koopt een product van f*cking 500 euro, er is iets mis en dan mag je niet zeuren??

Wat een onzin zeg! Gewoon terugbrengen die iPad!!
Ja. Er is alleen een verschil tussen een echt probleem of gewoon OCD hebben. 1 dode pixels merk je met NORMAAL gebruik echt niet (de iPad heeft er 3.1 miljoen?), idem voor light bleed etc. ;)

En het was alleen algemeen bedoeld voor mensen die zulke kleine dingen zo erg opblazen vind ik. Ik snap dat het een forum is, maar ik hoef persoonlijk niet constant te lezen dat iemand een dode pixel of backlight bleeding heeft. Ja het kan voorkomen, maar als je je er echt zo aan stoort kan je hem toch omruilen ipv op een forum eerst te klagen.. :)

J0ey wijzigde deze reactie 28-04-2012 00:07 (30%)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
timofp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:35:
Wow wat ben ik blij dat ik overgestapt ben van een Transformer Prime met Android naar een Ipad. Veel stabieler, veel vlotter. Maar vooral, de Apps zijn in alle opzichten zoveel maal beter. Zowel de vormgeving is stukken beter, hier ergde ik me bij 90% van de android apps aan dood, ze waren zo amateuristisch vormgegeven. En ook de functionaliteit van de Apps is meestal uitgebreider.
Told you so :)

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• deBennie
quote:
J0ey schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:57:
[...]

Ja. Er is alleen een verschil tussen een echt probleem of gewoon OCD hebben. 1 dode pixels merk je met NORMAAL gebruik echt niet (de iPad heeft er 3.1 miljoen?), idem voor light bleed etc. ;)

En het was alleen algemeen bedoeld voor mensen die zulke kleine dingen zo erg opblazen vind ik. Ik snap dat het een forum is, maar ik hoef persoonlijk niet constant te lezen dat iemand een dode pixel of backlight bleeding heeft. Ja het kan voorkomen, maar als je je er echt zo aan stoort kan je hem toch omruilen ipv op een forum eerst te klagen.. :)
Ben t niet met je eens. :)
Ik vind een forum als deze JUIST de plek om daar advies over te vragen. Ik kan me voorstellen dat iemand niet precies weet wat te doen in het geval van 1 dode pixel of backlightbleeding. In dat geval zou zo'n persoon dat best op een forum als deze kunnen posten om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Dat jij persoonlijk bepaalde zaken niet wil lezen op een forum vind ik geen reden om een issue van een ander af te doen als 'geen probleem'. Dan reageer je maar gewoon niet. Is ook nog steeds een optie. :)

• J0ey
quote:
deBennie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:03:
[...]

Ben t niet met je eens. :)
Ik vind een forum als deze JUIST de plek om daar advies over te vragen. Ik kan me voorstellen dat iemand niet precies weet wat te doen in het geval van 1 dode pixel of backlightbleeding. In dat geval zou zo'n persoon dat best op een forum als deze kunnen posten om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Dat jij persoonlijk bepaalde zaken niet wil lezen op een forum vind ik geen reden om een issue van een ander af te doen als 'geen probleem'. Dan reageer je maar gewoon niet. Is ook nog steeds een optie. :)
Wij kunnen toch niet bepalen of een dode pixel of backlight een issue voor iemand is.. dan kan je het hier wel vragen maar wij zijn niet degene die er last van hebben, je zal het toch zelf moeten bepalen of het je stoort of niet.

• deBennie
quote:
J0ey schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:12:
[...]

Wij kunnen toch niet bepalen of een dode pixel of backlight een issue voor iemand is.. dan kan je het hier wel vragen maar wij zijn niet degene die er last van hebben, je zal het toch zelf moeten bepalen of het je stoort of niet.
Jij misschien niet, maar er lopen hier meer mensen rond dan jij en ik alleen en misschien heeft 1 van die personen ervaringen (zie topictitel) met dit onderwerp en kan die persoon daar een advies over geven. Snap je het principe? ;)

• timofp
(jarig!)
Iets vreemd (wel niet slecht) bij mijn nieuwe Ipad. Zojuist heb ik een aflevering gekeken van The Shield (48 minuten) gestreamed van mijn server naar de iPad en op de Ipad via software decoding gedecodeerd (want MPEG2). Helderheid stond op automatisch.

Na het kijken van de aflevering was de batterij slechts gezakt van 100% naar 98%...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Disclaimer: dit is mijn mening, dus lees hem, negeer hem, whatever.
Ik hoop dat men niet de tijd gaat nemen om elke paragraaf apart te quoten en de "fouten" aan te duiden of het zelfs in zijn geheel te quoten. Als je je mening wil delen, hoor ik het graag, maar gelieve mijn wall of text niet de hele pagina te laten verknoeien door quote :)

Persoonlijk ben ik ook van mening dat men minder tijd moet verdoen aan het vinden van een 100% perfect exemplaar en tevreden zijn met een 99,99% toestel. Om de simpele reden dat er enkel "in the eye of the beholder" een bepaald toestel 100% kan zijn. Iedereen denkt tegenwoordig dat een toestel kopen van Apple, en enkel Apple blijkbaar, betekent dat je in alle omstandigheden recht hebt op een 100% perfect toestel, volledig vrij van enig waarneembare imperfectie.

Vaak gaat echter dat verlangen hand in hand met een droom die niet waargemaakt kan worden. Zo getuige de non-issues van een warmer wordend toestel dat niet warmer wordt dan zijn concurrenten. Maar sommigen noemen het "heet". De batterij zou waardeloos zijn, terwijl er procentueel vrij kleine verschillen zijn en soms zelfs positieve verschillen. Men noemt schermen van Apple toestellen "geel" en "blauw" sinds de iPhone 2G maar blijkbaar heeft men nog nooit gehoord van kleurentemperatuur en de onzinnigheid ervan, aangezien het licht van de zon elk uur van kleurentemperatuur verandert en we daar ook niet om klagen. Of hoe 1 pixel uit de 3 miljoen niet perfect werkt. Komaan, zoek de [url=http://users.edpnet.be/phunc/ipad_hd_3.jpg[/img]dode pixel, ik heb 1 pixel zwart gekleurd met witruimte errond, in hoge kwaliteit gesaved. Zoek hem dan. Ik was hem op mijn 69ppi scherm al meermaals kwijt en ik wist waar hij stond.

Het vreselijkste vind ik dan dat men praat over het recht te hebben om producten meermaals te retourneren omdat Apple een premium merk is. Zeg dat maar eens als je een Samsung Galaxy Tab, Asus Transformer Prime of Sony Tablet S gaat terugbrengen, dat het een premium toestel is, want je hebt zojuist ook zoveel betaald als een iPad kost. Maar Apple is de enige die omruilt, zolang het nog mogelijk is dankzij het misbruik ervan. De andere merken mag je opsturen, om dan terug te krijgen met de boodschap "geen defect gevonden". Toen ik in een vorige job te maken kreeg met tablets waar het scherm uit het toestel viel (letterlijk, lijm was slecht), verklaarde niemand de oorlog. Nee, de klanten waren zelfs geduldig en begripvol. Daar zit je dan met je dure niet-Apple tablet en je maakt geen gigantisch probleem ervan, "hoe durf je", zullen sommigen denken.

Het meest frustrerende is dan dat je dit fenomeen bijna nergens anders ziet en in de wereld van automobielen zie je dit vreemdgenoeg ook zeer weinig. Omdat men het aanvaard als een gebruiksobject. "Oh kijk, dat paneeltje zit niet exact op de millimeter dat ik ervan verwacht. Laat ik dat maar snel terugbrengen naar de garage en eisen voor perfecte staat." 2 dagen later staat er een kras op dat paneel omdat de huisvrouw naast je op de parking een beetje nonchalant was. Als men wel met zo'n issues kan leven van een toestel dat gemiddeld 40x meer kost, waarom moeten de iDevices zo'n voorbeeld zijn voor mensen met een bijna onmeetbare mate van OCD ? Neem eender welk object dat je bezit en bekijk het eens of je zo kritisch was erover.

Dank je, vreselijke klanten. Dankzij jullie wordt de consumentenelectronica duurder, wordt er veel meer vervuild en wordt de gemiddelde kwaliteit lager omdat jullie zonodig alle imperfecte toestellen moeten retourneren. Bedankt voor de kopende klanten in de winkel op te houden omdat jouw probleem hťťl erg is. Bedankt om die beperkte parking in de stad te gebruiken voor je kruistocht. Bedankt voor zoveel tijd en centen te verknoeien aan futiliteiten terwijl je vrouw of vriendin liever een bakje koffie met je was gaan drinken.
Een lekker cynische bedankt, omdat jullie een probleem kunnen maken van de meest belachelijke dingen. Dagelijks gebeuren de meest gruwelijke dingen waar wij als maatschappij een verschil kunnen uitmaken, maar verdoe maar je tijd aan die perfecte tablet.

Dus ik roep op, lieve mensen, gebruik je toestel in plaats van zijn fysieke perfectie te aanschouwen. Ja het is een mooi toestel maar als je je vergaapt op technische perfectie, mag ik je verwijzen naar de betere horloges, daar ga je meer je ding vinden zonder teleurgesteld te worden met onrealistische verwachtingen. Want blijkbaar verwacht je van een bende Chinese arbeiders, die jouw iPad hebben in elkaar gezet, die samen nog niet eens zoveel als jij verdient op een maand, hetzelfde niveau van een 479§ iPad als dat van een 10x duurder toestel dat met de hand gemaakt is door ambachtslieden met decennia aan kennis en ervaring.

• deBennie
quote:
Want blijkbaar verwacht je van een bende Chinese arbeiders, die jouw iPad hebben in elkaar gezet, die samen nog niet eens zoveel als jij verdient op een maand, hetzelfde niveau van een 479§ iPad als dat van een 10x duurder toestel dat met de hand gemaakt is door ambachtslieden met decennia aan kennis en ervaring.
Dat boeit he-le-maal niks. Ik snap je punt wel, maar ik heb persoonlijk geen boodschap aan de locatie of personen die mijn product in elkaar hebben gezet (kinderarbeid uitgesloten, om voor de hand liggende redenen).
Apple bied mij (net als alle producenten waarvan ik een product koop) een product aan en dat product moet gewoon goed zijn.

Jij wil toch ook geen nieuwe auto waarvan de koplamp het niet doet? Of de kilometer teller kapot is? Of met een scheur in de bekleding van de bestuurdersstoel? Ook al is zo'n auto gemaakt in oekraine door mensen die 10x minder verdienen dan jij?

Je mag gewoon verwachten dat het product 100% goed is. Heeft niks te maken met vergapen op technische perfecties, je betaalt voor een 100% foutloos product. Klaar.

Bovendien, waar ligt de grens? En is die grens door jou te bepalen? Stel ik zou hetzelfde verhaal ophangen als jij terug wil met je iPad met een barst in het scherm?

deBennie wijzigde deze reactie 28-04-2012 11:09 (7%)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Phuncz schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:57:
+1

Smultie wijzigde deze reactie 28-04-2012 11:12 (92%)

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
timofp schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:47:
Iets vreemd (wel niet slecht) bij mijn nieuwe Ipad. Zojuist heb ik een aflevering gekeken van The Shield (48 minuten) gestreamed van mijn server naar de iPad en op de Ipad via software decoding gedecodeerd (want MPEG2). Helderheid stond op automatisch.

Na het kijken van de aflevering was de batterij slechts gezakt van 100% naar 98%...
mpeg2 is supersimpel om te decoderen natuurlijk. dat kan een pentium3 nog zonder problemen.
een ipad1 is al te vergelijken met een pentium4 als ik enkel naar video decoderen kijkt (wat speelt er soepel)

Een iPad3 is voor mij net wat beter dan een amd x2 (die heeft dezelfde limitaties wat betreft video als de ipad3)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• kmf
  • Niet online
quote:
deBennie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:05:
[...]

Jij wil toch ook geen nieuwe auto waarvan de koplamp het niet doet? Of de kilometer teller kapot is? Of met een scheur in de bekleding van de bestuurdersstoel? Ook al is zo'n auto gemaakt in oekraine door mensen die 10x minder verdienen dan jij?
Alleen is het hier niet een kilometerteller die kapot is, of een koplamp, of een scheur. Want ALLES werkt.
Nee, hier is het een achteruitkijkspiegel die 1 millimeter is verschoven, een koplamp waar een vlekje op het glas zit, een autoband welke nog stickerrestanten heeft, een krasje binnen in de uitlaat.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
Het is natuurlijk wel afhankelijk van het probleem. Ik vind dat mensen goed recht hebben om te klagen over de iPad als er ťťn of meerdere dode pixels op zitten.

Natuurlijk is het een gebruikersobject maar je vergeet ťťn ding: Apple adverteert met het feit dat de iPad 3 zo'n geweldig scherm heeft, dat alles zo scherp en zo mooi is en dat de kleuren correct zijn. Als dan blijkt dat je een model hebt met dode pixels of een model waarbij een zwart scherm een roze tint heeft (en dus niet zwart is), dan snap ik het wel dat mensen gaan klagen.

Het draait allemaal om het scherm en als dat dan niet helemaal goed in orde is, dan mag er best geklaagd worden. Ik vind het ook onzin als mensen gaan klagen over dat de kleuren warmer of kouder zijn, maar er zijn wel daadwerkelijk iPads waarbij blauwe tekst bijvoorbeeld paars wordt weergeven, en zwart als roze wordt weergeven - en dan mag je best klagen.

Laten we niet vergeten dat de iPad om het scherm draait: ze noemen het zelfs het beste scherm verscheept in een mobiel apparaat. Als je dan duidelijk visueel problemen ziet, omruilen (en dan heb ik het dus niet over situaties waarbij je in een donkere kamer gaat zitten, de schermhelderheid op maximaal en dan vervolgens hele lichte backlight bleeding ziet bij zwarte plaatjes).

Uniciteit wijzigde deze reactie 28-04-2012 11:29 (15%)

• deBennie
quote:
kmf schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:22:
[...]

Alleen is het hier niet een kilometerteller die kapot is, of een koplamp, of een scheur. Want ALLES werkt.
Nee, hier is het een achteruitkijkspiegel die 1 millimeter is verschoven, een koplamp waar een vlekje op het glas zit, een autoband welke nog stickerrestanten heeft, een krasje binnen in de uitlaat.
Nee, het komt erop neer hoe jžj het probleem ervaart. Als jij maaaanden hebt gespaard om een iPad 3 te kopen, dan kan ik me voorstellen dat je 1 dode pixel ervaart als een kapotte km teller of een scheur in de bekleding.
Maar ookal heb je het geld gewoon voorradig, dan nog kan ik me voorstellen dat je 1 dode pixel als een probleem ervaart.

Ik ben t overigens niet eens met jouw vergelijkingen, ik zie een dode pixel wel als iets ernstiger als een verschoven achteruitkijkspiegel... 1 dode pixel is -hoe je het ook bekijkt- een defect.

• kmf
  • Niet online
quote:
deBennie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:33:
[...]

Nee, het komt erop neer hoe jžj het probleem ervaart. Als jij maaaanden hebt gespaard om een iPad 3 te kopen, dan kan ik me voorstellen dat je 1 dode pixel ervaart als een kapotte km teller of een scheur in de bekleding.
Als je al die miljoen pixels als afzonderlijke onderdelen ziet, misschien. Maar het gaat hier bij om 1 onderdeel, het scherm. En dat werkt gewoon.
quote:
Maar ookal heb je het geld gewoon voorradig, dan nog kan ik me voorstellen dat je 1 dode pixel als een probleem ervaart.

Ik ben t overigens niet eens met jouw vergelijkingen, ik zie een dode pixel wel als iets ernstiger als een verschoven achteruitkijkspiegel... 1 dode pixel is -hoe je het ook bekijkt- een defect.
We hebben het hier over een dode pixel op een scherm waarvan "je geen pixels kan onderscheiden op 20cm afstand".

• deBennie
Nogmaals, het is maar net hoe jij het probleem ervaart.

Ben overigens wel benieuwd naar de grens van Phuncz. Bij hoeveel dode pixels doen zaken als loon van productiemedewerkers er niet meer toe...? (en waarom kijk je niet naar het loon van een Apple medewerker als Jonathan Ivy?)

En daarnaast nog een opmerking, het is toch de fabrikant die kiest voor een lageloonland? Waarom zou dat sentiment moeten gelden bij een consument die een defect ontdekt op zijn/haar device?

deBennie wijzigde deze reactie 28-04-2012 11:54 (9%)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:24

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Ik hoop dat men niet de tijd gaat nemen om elke paragraaf apart te quoten en de "fouten" aan te duiden of het zelfs in zijn geheel te quoten. Als je je mening wil delen, hoor ik het graag, maar gelieve mijn wall of text niet de hele pagina te laten verknoeien door quote :)

Persoonlijk ben ik ook van mening dat men minder tijd moet verdoen aan het vinden van een 100% perfect exemplaar en tevreden zijn met een 99,99% toestel. Om de simpele reden dat er enkel "in the eye of the beholder" een bepaald toestel 100% kan zijn. Iedereen denkt tegenwoordig dat een toestel kopen van Apple, en enkel Apple blijkbaar, betekent dat je in alle omstandigheden recht hebt op een 100% perfect toestel, volledig vrij van enig waarneembare imperfectie.

Vaak gaat echter dat verlangen hand in hand met een droom die niet waargemaakt kan worden. Zo getuige de non-issues van een warmer wordend toestel dat niet warmer wordt dan zijn concurrenten. Maar sommigen noemen het "heet". De batterij zou waardeloos zijn, terwijl er procentueel vrij kleine verschillen zijn en soms zelfs positieve verschillen. Men noemt schermen van Apple toestellen "geel" en "blauw" sinds de iPhone 2G maar blijkbaar heeft men nog nooit gehoord van kleurentemperatuur en de onzinnigheid ervan, aangezien het licht van de zon elk uur van kleurentemperatuur verandert en we daar ook niet om klagen. Of hoe 1 pixel uit de 3 miljoen niet perfect werkt. Komaan, zoek de [url=http://users.edpnet.be/phunc/ipad_hd_3.jpg[/img]dode pixel, ik heb 1 pixel zwart gekleurd met witruimte errond, in hoge kwaliteit gesaved. Zoek hem dan. Ik was hem op mijn 69ppi scherm al meermaals kwijt en ik wist waar hij stond.

Het vreselijkste vind ik dan dat men praat over het recht te hebben om producten meermaals te retourneren omdat Apple een premium merk is. Zeg dat maar eens als je een Samsung Galaxy Tab, Asus Transformer Prime of Sony Tablet S gaat terugbrengen, dat het een premium toestel is, want je hebt zojuist ook zoveel betaald als een iPad kost. Maar Apple is de enige die omruilt, zolang het nog mogelijk is dankzij het misbruik ervan. De andere merken mag je opsturen, om dan terug te krijgen met de boodschap "geen defect gevonden". Toen ik in een vorige job te maken kreeg met tablets waar het scherm uit het toestel viel (letterlijk, lijm was slecht), verklaarde niemand de oorlog. Nee, de klanten waren zelfs geduldig en begripvol. Daar zit je dan met je dure niet-Apple tablet en je maakt geen gigantisch probleem ervan, "hoe durf je", zullen sommigen denken.

Het meest frustrerende is dan dat je dit fenomeen bijna nergens anders ziet en in de wereld van automobielen zie je dit vreemdgenoeg ook zeer weinig. Omdat men het aanvaard als een gebruiksobject. "Oh kijk, dat paneeltje zit niet exact op de millimeter dat ik ervan verwacht. Laat ik dat maar snel terugbrengen naar de garage en eisen voor perfecte staat." 2 dagen later staat er een kras op dat paneel omdat de huisvrouw naast je op de parking een beetje nonchalant was. Als men wel met zo'n issues kan leven van een toestel dat gemiddeld 40x meer kost, waarom moeten de iDevices zo'n voorbeeld zijn voor mensen met een bijna onmeetbare mate van OCD ? Neem eender welk object dat je bezit en bekijk het eens of je zo kritisch was erover.

Dank je, vreselijke klanten. Dankzij jullie wordt de consumentenelectronica duurder, wordt er veel meer vervuild en wordt de gemiddelde kwaliteit lager omdat jullie zonodig alle imperfecte toestellen moeten retourneren. Bedankt voor de kopende klanten in de winkel op te houden omdat jouw probleem hťťl erg is. Bedankt om die beperkte parking in de stad te gebruiken voor je kruistocht. Bedankt voor zoveel tijd en centen te verknoeien aan futiliteiten terwijl je vrouw of vriendin liever een bakje koffie met je was gaan drinken.
Een lekker cynische bedankt, omdat jullie een probleem kunnen maken van de meest belachelijke dingen. Dagelijks gebeuren de meest gruwelijke dingen waar wij als maatschappij een verschil kunnen uitmaken, maar verdoe maar je tijd aan die perfecte tablet.

Dus ik roep op, lieve mensen, gebruik je toestel in plaats van zijn fysieke perfectie te aanschouwen. Ja het is een mooi toestel maar als je je vergaapt op technische perfectie, mag ik je verwijzen naar de betere horloges, daar ga je meer je ding vinden zonder teleurgesteld te worden met onrealistische verwachtingen. Want blijkbaar verwacht je van een bende Chinese arbeiders, die jouw iPad hebben in elkaar gezet, die samen nog niet eens zoveel als jij verdient op een maand, hetzelfde niveau van een 479§ iPad als dat van een 10x duurder toestel dat met de hand gemaakt is door ambachtslieden met decennia aan kennis en ervaring.
_/-\o_

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Faecon
  • Niet online
Heb een nas met een aantal mp3s. Bestaat er een player waarmee ik deze kan streamen ? Wil ze dus niet op mijn ipad hebben. Al gegoogeld maar voorlopig vruchteloos ...

• fynrd1
quote:
deBennie schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:33:
[...]

Sorry er wordt nergens door apple beweert dat hun producten 100% goed zijn. 3maanden sparen voor een ipad.. Wat een hel was dat ofniet? 1 dode pixel is natuurlijk ontzettend vervelend, het maakt gelijk 1/4 deel van mijn scherm onbruikbaar, en het doet zo'n pijn aan mijn ogen! Ik bedoel als ik wil genieten van een egaal zwart vlak dan moet ik een zonnebril op omdat door die dooie pixel het lijkt alsof ik on de zon kijk! En als ik onder een bepaalde hoek met veel licht op het scherm kijk dan heb ik het gevoel dat ik in een tetris game gevangen zit DOOR DAT GRID! Ooooooh Apple toch dat kan toch niet! Ik heb welgeteld 479,- + 9,83 voor het parkeren, 23.33 voor benzine en oh lord een tientje en 15 cent voor wat eten en drinken. Nee als ik een dooie pixel terug vind dan breek mien klomp. Want dan moet ik nog een raybann van 179.99 kopen met alle extra kosten van dien! Wat is het leven hard zeg..

||| F1-aeroblog ||| i7 2600K @ 4.7ghz / Asus P8Z68 deluxe / 8GB Mushkin 1600mhz / HD7970 DCII TOP / Prolimatech Megahalems / Windows 8.1 Pro

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02:45

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Ik kan me er wel in vinden, af en toe onderzoeken mensen hun apparatuur op moleculair niveau waardoor de essentie van het apparaat er een beetje voorbij schiet.

vhal wijzigde deze reactie 28-04-2012 14:06 (45%)

Mijn V&A - 6D / 17-40 f4 / 35 f1.4 / 40 f2.8 / 50 f1.4 / 100 f2.8 / 70-200 f4 IS

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
fynrd1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:44:
[...]

Sorry er wordt nergens door apple beweert dat hun producten 100% goed zijn. 3maanden sparen voor een ipad.. Wat een hel was dat ofniet? 1 dode pixel is natuurlijk ontzettend vervelend, het maakt gelijk 1/4 deel van mijn scherm onbruikbaar, en het doet zo'n pijn aan mijn ogen! Ik bedoel als ik wil genieten van een egaal zwart vlak dan moet ik een zonnebril op omdat door die dooie pixel het lijkt alsof ik on de zon kijk! En als ik onder een bepaalde hoek met veel licht op het scherm kijk dan heb ik het gevoel dat ik in een tetris game gevangen zit DOOR DAT GRID! Ooooooh Apple toch dat kan toch niet! Ik heb welgeteld 479,- + 9,83 voor het parkeren, 23.33 voor benzine en oh lord een tientje en 15 cent voor wat eten en drinken. Nee als ik een dooie pixel terug vind dan breek mien klomp. Want dan moet ik nog een raybann van 179.99 kopen met alle extra kosten van dien! Wat is het leven hard zeg..
Ik hoop dat jij veel last gaat krijgen van dode pixels, pff, wat een minachting richting anderen, zeg!

• fynrd1
quote:
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:10:
[...]

Ik hoop dat jij veel last gaat krijgen van dode pixels, pff, wat een minachting richting anderen, zeg!
Heb ik een gevoelige snaar geraakt? 1 dode pixel waar praten we over? Dat mensen terug gaan voor lichtlekkage, of enorm afwijkende kleur temperatuur kan ik mij voorstellen, maar 1 dode pixel?? Ik heb er zelf ook 1, totaal geen last van, ik kan ermee terug, maar ik heb er geen last van en de rest werkt naar behoren. En dat alles naar behoren werkt, daar gaat het toch om! Ik zou me dood schamen als ik daar aan de geniusbar sta, te zoeken te zoeken met een vergrootglas naar die ene dooie pixel. Ik bedoel zo'n mannetje komt s'avonds thuis, en dan vraagt zijn vrouwtje; 'hoe was het vandaag schat'? En mannentje zegt; 'Nou het was echt een hele zware en moeilijke dag, we hadden een lens nodig die 10x vergroot om die irritante pixel te kunnen vinden. Maar na een uur hadden we hem! Na kort overleg met mijn superieuren hebben we hem een refurbished exemplaar meegegeven, hij vond die kras op de achter kant minder vervelend dan die dooie pixel.. '

Klinkt dit minachtend? jawel he? Maar gaat het er zo aan toe? jazeker! Sorry, ik moet mij als Apple gebruiker continu verdedigen dat ik het bedrijf niet aanbid, maar door dit soort figuren denken mensen blijkbaar dat alle apple gebruikers gevangen zitten in een elitaire wereld waar alles perfect is. Sorry NEWSFLASH, het is gewoon een bedrijf, al dan niet de meest succesvolle op dit moment, de producten die zij uitgeven zijn van een bovengemiddeld kwaliteit, maar het is geen horloge van 2 a 3 ton.

• Raymond
  • Laatst online: 18-04 15:55

Raymond

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Mijn iPad met dooie pixel wordt gewoon omgeruild :)

• RubenTheys
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-04 09:11
Die van mij heeft ook 2 dode pixels, die ik warempel ontdekt heb toen ik er met mijn kop 15 cm af zat (Hoe je die pixels wil zien onder normale omstandigheden is me een raadsel). Ik steek mijn tijd inderdaad liever in het aanschouwen van de 3 145 726 andere pixels in plaats van mezelf dik te maken hierin. Ik bedoel, die twee pixels zijn me het absoluut niet waard om 40 minuten onderweg te zijn naar en van Saturn om zo mogelijk een model te krijgen met andere gebreken (als je 2/3 145 728 een gebrek kan noemen), en waarschijnlijk nog uitgelachen te worden door de verkoper, terecht. :).

RubenTheys wijzigde deze reactie 28-04-2012 15:09 (7%)

• deBennie
quote:
Raymond schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:57:
Mijn iPad met dooie pixel wordt gewoon omgeruild :)
En geljk heb je :)

• Roel1966
  • Niet online
quote:
Ik kan mij hier best wel in vinden en de hele hype die ontstaan is gaat mij ook wel een aantal bruggen te ver en dan met alle respect voor mensen die anders denken. Nu ben ik zelf ook best wel precies wanneer het om aanschaf gaat van producten maar ook ik heb een grens en weeg de beperking in functionaliteit tegen een foutje af.

Jammer vind ik dat er vaak ook te weinig nadruk erop word gelegd dat het niet alleen de degelijkheid van de hardware is die Apple wel apart maakt, maar het veel meer ook de hele combinatie ervan is. De afstemming van bijvoorbeeld IOS en de hardware vind ik gewoon geslaagd bij Apple, net ook als de afwerking van de software.

Pak de Asus Prime waarvan ik nog steeds zeg dat het een geslaagd tablet had kunnen zijn mits er niet een aantal blunders gemaakt zijn die veel dieper liggen dan de kinderziektes van de Ipad 3. Daarbij ook nog eens genomen dat ICS tot nu toe geen succes geboekt heeft en je niets anders dan behoorlijke problemen leest. Geen sporadische problemen maar echt constante crashes en zo verregaand dat mensen een zucht van verlichting slaken als ze een Ipad in handen krijgen.

Evenzogoed zitten er ook aan de Ipad nadelen maar zelf ga ik dan af wegen en vergelijken met andere tablets die ik zelf hier in eigen handen gehad heb, tja en dan zijn die problemen van een Ipad eigenlijk erg betrekkelijk te noemen. Kleurverschil tegen een giga backlight bleed, dode pixel tegen slechte wifi ontvangst, hete ipad tegen een net zo hete Prime, en zo kan je nog uren door gaan met dingen naast mekaar te leggen.

Kortom kan ik mij er volledig in vinden door te zeggen van geniet gewoon van de Ipad 3 en doe er leuke en ontspannende dingen mee.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
fynrd1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:42:
[...]

Heb ik een gevoelige snaar geraakt? 1 dode pixel waar praten we over? Dat mensen terug gaan voor lichtlekkage, of enorm afwijkende kleur temperatuur kan ik mij voorstellen, maar 1 dode pixel?? Ik heb er zelf ook 1, totaal geen last van, ik kan ermee terug, maar ik heb er geen last van en de rest werkt naar behoren. En dat alles naar behoren werkt, daar gaat het toch om! Ik zou me dood schamen als ik daar aan de geniusbar sta, te zoeken te zoeken met een vergrootglas naar die ene dooie pixel. Ik bedoel zo'n mannetje komt s'avonds thuis, en dan vraagt zijn vrouwtje; 'hoe was het vandaag schat'? En mannentje zegt; 'Nou het was echt een hele zware en moeilijke dag, we hadden een lens nodig die 10x vergroot om die irritante pixel te kunnen vinden. Maar na een uur hadden we hem! Na kort overleg met mijn superieuren hebben we hem een refurbished exemplaar meegegeven, hij vond die kras op de achter kant minder vervelend dan die dooie pixel.. '

Klinkt dit minachtend? jawel he? Maar gaat het er zo aan toe? jazeker! Sorry, ik moet mij als Apple gebruiker continu verdedigen dat ik het bedrijf niet aanbid, maar door dit soort figuren denken mensen blijkbaar dat alle apple gebruikers gevangen zitten in een elitaire wereld waar alles perfect is. Sorry NEWSFLASH, het is gewoon een bedrijf, al dan niet de meest succesvolle op dit moment, de producten die zij uitgeven zijn van een bovengemiddeld kwaliteit, maar het is geen horloge van 2 a 3 ton.
Ik heb geen last van dode pixels dus nee, je hebt geen gevoelige snaar geraakt. Het gast me er alleen om dat je erg minachtend bent en je doet net alsof je elke dag honderden euro's uitgeeft en dat het er niet toe doet.

Geef het gewoon toe: een bedrijf dat het scherm in de iPad 'het beste ooit' noemt, daarvan moeten alle pixels werken. Anders moeten ze er maar geen reclame spotjes over maken en dat soort statements maken.

Trouwens, iedereen met goed oogzicht kan een dode pixel makkelijk spotten: en aangezien in Apple Stores vaak alleen maar jongen mensen werken moet dat geen probleem zijn.

Even een gokje over jou als persoon: je kijkt BNN, je houdt redelijk van voetbal en voelt alsof je iedereen aankan? Zit ik in de buurt?

Accepteer gewoon dat sommige mensen wťl moeten sparen en dat als ze dan iets kopen dat dan uitgerekend de functionaliteit waarmee zoveel geadverteerd wordt niet in orde is dat ze dan een unit willen zonder dat probleem.

Respecteer anderen.

Uniciteit wijzigde deze reactie 28-04-2012 15:43 (4%)

• J0ey
quote:
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:38:
[...]

Ik heb geen last van dode pixels dus nee, je hebt geen gevoelige snaar geraakt. Het gast me er alleen om dat je erg minachtend bent en je doet net alsof je elke dag honderden euro's uitgeeft en dat het er niet toe doet.

Geef het gewoon toe: een bedrijf dat het scherm in de iPad 'het beste ooit' noemt, daarvan moeten alle pixels werken. Anders moeten ze er maar geen reclame spotjes over maken en dat soort statements maken.

Trouwens, iedereen met goed oogzicht kan een dode pixel makkelijk spotten: en aangezien in Apple Stores vaak alleen maar jongen mensen werken moet dat geen probleem zijn.

Even een gokje over jou als persoon: je kijkt BNN, je houdt redelijk van voetbal en voelt alsof je iedereen aankan? Zit ik in de buurt?

Respecteer anderen.
Het verschil tussen zien en er last van hebben is wat anders.. Maak je ook elke keer dat je je iPad hebt gebruikt het scherm schoon? Want die vingerafdrukken zitten er ook op, en dat kan er ook voor zorgen dat het scherm er minder uit ziet! ;)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
J0ey schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:42:
[...]

Het verschil tussen zien en er last van hebben is wat anders.. Maak je ook elke keer dat je je iPad hebt gebruikt het scherm schoon? Want die vingerafdrukken zitten er ook op, en dat kan er ook voor zorgen dat het scherm er minder uit ziet! ;)
Nope, ik niet.

Ik kan me best voorstellen dat iemand last heeft van een dode pixel (eenmaal gezien zul je en blijven zien). Apple zegt LETTERLIJK dat de nieuwe iPad het beste beeldscherm in een mobiel apparaat ooit heeft. Dan is omwisselen toch niets meer dan logisch als dat 'beste beeldscherm ooit' toch niet zo best is?

-----
Als je een auto koopt voor het design (net zoals veel mensen de nieuwe iPad kopen voor het scherm) en nog voordat-ie geleverd wordt zit er al een diepe kras in, zeg je dan ook "tja, hij rijdt toch dus wat zeik je?" of zeg je tegen de verkoper dat je een nieuwe auto zonder een diepe kras wilt?

Er zullen vast wel mensen zijn die voor het eerste gaan, maar die enkeling die juist dŪe auto heeft gekocht vanwege het design, zal zeggen dat-ie een auto zonder kras wilt.

Uniciteit wijzigde deze reactie 28-04-2012 15:49 (26%)

• J0ey
quote:
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:45:
[...]

Nope, ik niet.

Ik kan me best voorstellen dat iemand last heeft van een dode pixel (eenmaal gezien zul je en blijven zien). Apple zegt LETTERLIJK dat de nieuwe iPad het beste beeldscherm in een mobiel apparaat ooit heeft. Dan is omwisselen toch niets meer dan logisch als dat 'beste beeldscherm ooit' toch niet zo best is?

-----
Als je een auto koopt voor het design (net zoals veel mensen de nieuwe iPad kopen voor het scherm) en nog voordat-ie geleverd wordt zit er al een diepe kras in, zeg je dan ook "tja, hij rijdt toch dus wat zeik je?" of zeg je tegen de verkoper dat je een nieuwe auto zonder een diepe kras wilt?
Ik snap natuurlijk wat er bedoeld wordt, maar een dode pixel is echt niet merkbaar met normaal gebruik, volgens mij begon de discussie daar juist over, en het scherm is nog steeds prachtig ookal zit er een dode pixel in.. :P

• brecht125
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09-12-2013
mijn zus zou een ipad willen kopen maar vraagt haar af of ze dan wel mkv bestanden kan afspelen en dat de ondertitels er ook op komen. Ze zou deze dan ook willen streamen van de nas. Zijn er hier mensen die dit ook doen? Zo ja, werkt dit dan degelijk?

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:59
quote:
Het vreselijkste vind ik dan dat men praat over het recht te hebben om producten meermaals te retourneren omdat Apple een premium merk is. .
Met een bruto wnstmarge van 47% op hun artikelen, een Netto winst van $4 miljard per maand(!) mag je wel kritisch zijn tegenover hun producten!

davidgilmour wijzigde deze reactie 28-04-2012 16:12 (85%)

• timofp
(jarig!)
quote:
brecht125 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:58:
mijn zus zou een ipad willen kopen maar vraagt haar af of ze dan wel mkv bestanden kan afspelen en dat de ondertitels er ook op komen. Ze zou deze dan ook willen streamen van de nas. Zijn er hier mensen die dit ook doen? Zo ja, werkt dit dan degelijk?
Ik zat ook met deze vraag en heb ondertussen een Ipad aangeschaft. Ik kan met de app Oplayer HD zowel lokaal op de Ipad als streaming van mijn server mijn mkv bestenden met MPEG2 en X264 afspelen. Inclusief DD en DTS en inclusief ondertitelingen in het srt of vobsub (DVD) formaat welke bij mij in de MKV zitten. Werkt perfect!

En over heel die discussie van dode pixels (welke begonnen is na mijn vraag). Ik heb beslist om mijn Ipad met 1 dode pixel niet te retourneren, Ik heb hem niet meer gezien sinds ik er niet meer op let. Indien ik start met omruiling en de volgende is nog slechter dan kan ik bezig blijven. Ik ga gewoon genieten van dit prachtig apparaat. Vergeleken de Transformer Prime is het een verademing :).

timofp wijzigde deze reactie 28-04-2012 16:20 (22%)

• kmf
  • Niet online
er moet echt een faq komen mbt video

kmf wijzigde deze reactie 28-04-2012 16:29 (3%)

• fynrd1
quote:
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:38:
[...]
Verklaar u nader, ben best benieuwd waar je dit op baseert, en in wat voor hok je mij nu stopt? FYI ik kijk geen bnn, en iedereen aankunnen? Ik ken mij plek in de maatschappij heel goed hoor ;)

Maargoed, lees dit topic eens rustig door, en je ziet klachten voorbij komen en dan denk ik; Are you for real? Waar haal je Łberhaupt de tijd vandaan om over zulke dingen te struikelen, geen werk/studie ofzo? Sorry, het bestaan van mierenneukers ontgaat niemand, maar wat ik hier tegen kom gaat toch echt enkele stappen te ver, namelijk 1 pixelneukers.
Moet je eens voor de gein naar de reacties onder het persbericht van Apple bekijken, wat een enorm vertekend beeld er is ontstaan jegens mensen met een iDevice. Niet zo gek achteraf ;(
Iemand begon hier ook te klagen over het touchscreen grid die zichtbaar is, ik bedoel dan kan ik ook wel iets verzinnen wat mij opviel. Namelijk als ik mijn witte iPad niet recht in het licht heb liggen dan lijkt mijn home button asymmetrisch, hebben jullie daar ook last van? Of de home button is niet van gorilla glas, en dat gaat krassen.
Je kunt als consument iets jammer vinden, en ook zo je post's te beginnen, "Ik vind het jammer dat, dit zichtbaar is" bijvoorbeeld en niet, hebben jullie dit ook? Ik moet hier zo snel mogelijk mee terug. Ik wil waar voor me geld etc.

Stel als consument ook gewoon reŽle eisen aan een product die nog niet eens een heel maandsalaris kost. Een Apple product geeft heel veel waar voor je geld, zeker als je kijkt naar de apparaten met iOS erop. Maar het blijft een gebruiksvoorwerp, een massa product, en heeft niet het labeltje handgemaakt, en zeker niet een prijskaartje van een paar ton. En weetje wat nou zo grappig is, hoeveel mensen gaan terug naar de winkel met een software licentie? IOS laat soms ook echt de wensen te over, hoe kan je daar dan niet over klagen en over een pixel wel?

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb een platgeslagen mug op het scherm van mijn Ipad, moet ik nu ermee teruggaan ? >:)

Tja ik denk ook dat het niet veel zin heeft als mensen persoonlijk gaan worden en we de discussie een beetje fris moeten houden.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
fynrd1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:16:
[...]

Verklaar u nader, ben best benieuwd waar je dit op baseert, en in wat voor hok je mij nu stopt? FYI ik kijk geen bnn, en iedereen aankunnen? Ik ken mij plek in de maatschappij heel goed hoor ;)

Maargoed, lees dit topic eens rustig door, en je ziet klachten voorbij komen en dan denk ik; Are you for real? Waar haal je Łberhaupt de tijd vandaan om over zulke dingen te struikelen, geen werk/studie ofzo? Sorry, het bestaan van mierenneukers ontgaat niemand, maar wat ik hier tegen kom gaat toch echt enkele stappen te ver, namelijk 1 pixelneukers.
Moet je eens voor de gein naar de reacties onder het persbericht van Apple bekijken, wat een enorm vertekend beeld er is ontstaan jegens mensen met een iDevice. Niet zo gek achteraf ;(
Iemand begon hier ook te klagen over het touchscreen grid die zichtbaar is, ik bedoel dan kan ik ook wel iets verzinnen wat mij opviel. Namelijk als ik mijn witte iPad niet recht in het licht heb liggen dan lijkt mijn home button asymmetrisch, hebben jullie daar ook last van? Of de home button is niet van gorilla glas, en dat gaat krassen.
Je kunt als consument iets jammer vinden, en ook zo je post's te beginnen, "Ik vind het jammer dat, dit zichtbaar is" bijvoorbeeld en niet, hebben jullie dit ook? Ik moet hier zo snel mogelijk mee terug. Ik wil waar voor me geld etc.

Stel als consument ook gewoon reŽle eisen aan een product die nog niet eens een heel maandsalaris kost. Een Apple product geeft heel veel waar voor je geld, zeker als je kijkt naar de apparaten met iOS erop. Maar het blijft een gebruiksvoorwerp, een massa product, en heeft niet het labeltje handgemaakt, en zeker niet een prijskaartje van een paar ton. En weetje wat nou zo grappig is, hoeveel mensen gaan terug naar de winkel met een software licentie? IOS laat soms ook echt de wensen te over, hoe kan je daar dan niet over klagen en over een pixel wel?
Het enige wat ik zeg is dat als Apple adverteert met 'het beste beeldscherm in een mobiel apparaat ooit' en er zijn dan dode pixels (ook al is het er maar ťťntje), dan snap ik dat mensen ermee terug gaan naar de winkel.

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb een platgeslagen mug op het scherm van mijn Ipad, moet ik nu ermee teruggaan ? >:)

Tja ik denk ook dat het niet veel zin heeft als mensen persoonlijk gaan worden en we de discussie een beetje fris moeten houden.

Wat die hele dode pixel discussie betreft denk ik dat het wel weer zo is dat mensen ook gelegenheid moeten hebben even hun min of meer ongenoegen te schrijven. Je kan nu eenmaal niet voor een ander oordelen wat hij/zij belangrijk vind en de een stoort zich hier aan, de ander maakt het weer niks uit.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:24

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik begrijp dat er meerdere standpunten zijn over de afwerking en kwaliteit die je van Apple mag verwachten. Je kunt altijd contact opnemen met Apple om garantie te claimen of je iPad om te ruilen. Of je dat zou moeten doen, is weer een andere vraag. Maar mocht je tegen problemen aanlopen bij de afhandeling door Apple, dan is een topic in het Shopping Forum de aangewezen plaats voor een discussie.

Dit topic gaat echt over de iPad dus graag weer ontopic :).

Hoedje wijzigde deze reactie 28-04-2012 18:04 (7%)

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-04 19:42
@fynrd1

Iedereen moet toch zelf weten of hij/zij terug gaat mijn zijn apparatuur. Waar maak je je zo druk om zeg? Beetje min om mensen als uniciteit zo persoonlijk aan te gaan vallen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
red1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:26:
@fynrd1

Iedereen moet toch zelf weten of hij/zij terug gaat mijn zijn apparatuur. Waar maak je je zo druk om zeg? Beetje min om mensen als uniciteit zo persoonlijk aan te gaan vallen.
Ach ja, mijn reactie was ook wel licht aanvallend... laten we nu maar weer over de iPad zelf praten. :)

• timofp
(jarig!)
Even een vraagje, als ik via Itunes foto's sync naar de Ipad dan neemt een map van 3MB 190MB in op de Ipad, een map van 700MB neemt 1GB in. Hoe komt dit?

• Roel1966
  • Niet online
quote:
timofp schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:41:
Even een vraagje, als ik via Itunes foto's sync naar de Ipad dan neemt een map van 3MB 190MB in op de Ipad, een map van 700MB neemt 1GB in. Hoe komt dit?
Je kan hiervoor beter je iCloud gebruiken en dan via fotostream werken want dan word er niets op je Ipad gezet en kan je toch mooi door je foto's browsen. Daarbij heb je als voordeel dat wanneer je pc uit staat of je bent ergens anders dat je altijd bij je foto's kan via de cloud.

• kmf
  • Niet online
quote:
timofp schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:41:
1 foto komen in 3 versies op de iPad. Thumb, normal size en large. Dan kan je snel zoomen en bladeren.

• fynrd1
quote:
red1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:26:
@fynrd1

Ik heb Uniciteit nergens persoonlijk aangevallen, hij mij wel, ik vroeg om een verklaring en kreeg die niet. Enfin, mij gaat het erom dat dit een ervaringen en discussie topic is, er wordt teveel op, zoals iemand dat zo mooi zei, moleculaire niveau gekeken. Mijn vraag is waarom? Je hebt een geweldig apparaat, met zijn manco's hier en daar, maar! Uiteindelijk betalen wij er toch voor? Er is een verschil tussen naar mogelijke problemen zoeken
en daadwerkelijke problemen die de gebruikservaring dusdanig verstoren, dat er niet meer normaal te werken valt met dit apparaat.
Pixel defecten worden pas vervelend als er meerdere zijn en helemaal als ze gegroepeerd zijn, dan heb ik zoiets van nou ja ok, hier ga je details missen.
Iedereen heeft zijn eigen gebruikservaring, maar als je op zulke kleine dingen gaat letten, wat ben je dan in godsnaam met dit apparaat aan het doen?
En ja ik zie nu zelf terug dat ik nogal lomp uit de hoek kom, mijn excuses hiervoor aan iedereen, maar alstublieft, benader deze iPad als een apparaat die je normaal gebruikt. Mensen zoeken dit topic op als ze interesse hebben, en dan lezen ze over manco's waar die nog nooit van heeft gehoord. Kritisch zijn mag, maar ga er niet te ver op door.
De reden dat ik hier op door aan het gaan ben heeft meer te maken met het feit hoe wij als Apple gebruikers geŽtiketteerd worden, waarom moet in godsnaam iedereen een verklaring afleggen waarom ze een voorkeur hebben voor een bepaald apparaat. Waarom worden we neergezet als elitaire arrogante kwallen terwijl we gewoon een apparaat hebben die een prijskaartje heeft van 3 cijfers, en qua prijs gewoon vergelijkbaar is met zijn contesters.
Niks is perfect in het leven, en waar je het ook op afspiegelt, alles heeft voor en nadelen. Accepteer dat dan ook gewoon.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
Faecon schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:43:
Heb een nas met een aantal mp3s. Bestaat er een player waarmee ik deze kan streamen ? Wil ze dus niet op mijn ipad hebben. Al gegoogeld maar voorlopig vruchteloos ...
Met de app file browser kun je alle bestanden op een nas benaderen, ook mp3 kun je er dan mee afspelen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
fynrd1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:06:
[...]

Ik heb Uniciteit nergens persoonlijk aangevallen, hij mij wel, ik vroeg om een verklaring en kreeg die niet. Enfin, mij gaat het erom dat dit een ervaringen en discussie topic is, er wordt teveel op, zoals iemand dat zo mooi zei, moleculaire niveau gekeken. Mijn vraag is waarom? Je hebt een geweldig apparaat, met zijn manco's hier en daar, maar! Uiteindelijk betalen wij er toch voor? Er is een verschil tussen naar mogelijke problemen zoeken
en daadwerkelijke problemen die de gebruikservaring dusdanig verstoren, dat er niet meer normaal te werken valt met dit apparaat.
Pixel defecten worden pas vervelend als er meerdere zijn en helemaal als ze gegroepeerd zijn, dan heb ik zoiets van nou ja ok, hier ga je details missen.
Iedereen heeft zijn eigen gebruikservaring, maar als je op zulke kleine dingen gaat letten, wat ben je dan in godsnaam met dit apparaat aan het doen?
En ja ik zie nu zelf terug dat ik nogal lomp uit de hoek kom, mijn excuses hiervoor aan iedereen, maar alstublieft, benader deze iPad als een apparaat die je normaal gebruikt. Mensen zoeken dit topic op als ze interesse hebben, en dan lezen ze over manco's waar die nog nooit van heeft gehoord. Kritisch zijn mag, maar ga er niet te ver op door.
De reden dat ik hier op door aan het gaan ben heeft meer te maken met het feit hoe wij als Apple gebruikers geŽtiketteerd worden, waarom moet in godsnaam iedereen een verklaring afleggen waarom ze een voorkeur hebben voor een bepaald apparaat. Waarom worden we neergezet als elitaire arrogante kwallen terwijl we gewoon een apparaat hebben die een prijskaartje heeft van 3 cijfers, en qua prijs gewoon vergelijkbaar is met zijn contesters.
Niks is perfect in het leven, en waar je het ook op afspiegelt, alles heeft voor en nadelen. Accepteer dat dan ook gewoon.
Zoals ik al zei: als Apple adverteert met het beste scherm op een mobiel apparaat ooit, dan mag je als klant verwachten dat het scherm geen dode pixels heeft. Hun belangrijkste reclame filmpje omtrent de iPad gaat nu zelfs om het scherm, dus tja...

Maar goed, zoals al werd gezegd:
quote:
Hoedje schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:04:
[mbr]Ik begrijp dat er meerdere standpunten zijn over de afwerking en kwaliteit die je van Apple mag verwachten. Je kunt altijd contact opnemen met Apple om garantie te claimen of je iPad om te ruilen. Of je dat zou moeten doen, is weer een andere vraag. Maar mocht je tegen problemen aanlopen bij de afhandeling door Apple, dan is een topic in het Shopping Forum de aangewezen plaats voor een discussie.

Dit topic gaat echt over de iPad dus graag weer ontopic :).[/]

• deBennie
quote:
fynrd1 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:06:
[...]

Laat iedereen gewoon voor zichzelf bepalen wat hij/zij van een dode pixel vindt, dank u.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:22:
[...]
Zoals ik al zei: als Apple adverteert met het beste scherm op een mobiel apparaat ooit, dan mag je als klant verwachten dat het scherm geen dode pixels heeft. Hun belangrijkste reclame filmpje omtrent de iPad gaat nu zelfs om het scherm, dus tja...
De iPad draait om het scherm, omdat dat het belangrijkste is aan een tablet. Het is wat bij een MP3 speler de playknop is of bij een vrachtwagen de laadbak: het is de "raison d'Ítre" zoals dat met een paar duur klinkende woorden heet. Echter snap ik de link niet dat als je als fabrikant de beste beeldkwaliteit claimt, je ook verplicht bent "perfecte" schermen in je toestellen aan alle klanten te leveren.

Er is al vaak genoeg uitgelegd geweest door fabrikanten van eindproducten maar ook van componenten, dat een perfect LCD scherm nooit gegarandeerd kan worden, omdat pixels ook na langdurig testen defect geraken. Ik heb het meegemaakt met een eerste generatie PSP: out of the box was het scherm in orde, na 2 weken had ik 2 ŗ 3 stuck sub-pixels. Na een paar weken waren die ook gelukkig weer weg. Dat was wel wat opvallender met een resolutie van 480x272 op 4", maar Sony wou toen pas omruilen na 10 sub-pixels, geloof ik.

• Faecon
  • Niet online
quote:
jasjenl schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:43:
[...]

Met de app file browser kun je alle bestanden op een nas benaderen, ook mp3 kun je er dan mee afspelen.
Ja, maar een handige player kun je dit niet noemen. Zoek zoiets als winamp , waar ik dan gewoon mijn nummers kan kiezen uit mappen, er playlisten van maken etc.
Met 8 player kan ik er ook aan, maardat trekt ook op nie veel van design...

• kwdr
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-04 09:17
(jarig!)
quote:
brecht125 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:58:
Jep, ik heb hier de combinatie met een Synology, een iPad 3 en Goodplayer.

Intern in het netwerk:

Via Goodplayer de Synology bereiken via SMB, geen conversie nodig, meerdere subtitle tracks worden ondersteund.

Extern:

VPN opzetten tussen iPad en Synology en dan opnieuw via SMB de Synology benaderen. Uiteraard dient de uploadsnelheid van je internetverbinding dat wel toe te laten.

• Faecon
  • Niet online
Op zoek naar een app waar ik cds kan beluisteren . Zoiets als de luisterpaal, maar dan uitgebreider. Wall ofsound geeft dan weer flarden van nummers, ook nietje dat

• Faecon
  • Niet online
Begin me toch wat te ergeren aan de app cultuur!
Nog geen enkele app gevonden die doet wat ik echt wil

X) heb 3 skydrives: nog gen app gevonden die er meer dan 1 ondersteunt. Wil de bestanden die eropstaan gewooon kunnen openen, nee dat gaat niet! Eerst een andere app om dit dzn te openen...

X) heb een externe hd met files, omdit weer te kunnen bereiken is weer een andere app nodig

Heb aardig wat geld over voor een app die dit kan ! Functioneel zijn de apps toch niet, er is altijd iets tekort, en denk niet dat ik iets onmogelijks zoek ...

• VonFoX
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-04 10:30

VonFoX

Las noches de Diciembre

Een kennis zegt dat ik beter de 32 gig versie ipv 16 gig versie kan kopen ivm apps die veel ruimte innemen. Is dat zo? Vind 479 wel genoeg voor de Ipad :)

Yo.

• Faecon
  • Niet online
quote:
VonFoX schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:51:
Een kennis zegt dat ik beter de 32 gig versie ipv 16 gig versie kan kopen ivm apps die veel ruimte innemen. Is dat zo? Vind 479 wel genoeg voor de Ipad :)
Ikheb de16, endenk daarmeetoe te komen . Heb wel een externe drive en een cloud.
Appgrootte valt best wel mee ...

• Raymond
  • Laatst online: 18-04 15:55

Raymond

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Tsjah, dat kan je beter zelf bepalen. Apps variŽren in grootte tussen de 5MB en 2GB zo'n beetje :P
Games zijn vaak de grootste, de serieuze office apps (iPhoto, Keynote ed) zitten tussen de 300-500MB. Allerlei handige appjes zitten op 10-50MB. Wat verrassend veel ruimte inneemt zijn magazine apps: Denk aan de allerhande, economist, kranten ed. Dat is al snel 50MB per uitgave (Dat gaat hard richting de 300MB/maand. Reken maar uit wat dat over een jaar doet)

Als je niet iemand bent die 10 games op zijn iPad wil hebben staan, naast een hele collectie muziek en video, dan kan je prima uit met een 16GB exemplaar. Wil je dat juist wel, dan kan je beter voor meer opslag gaan :)

Ik heb nauwelijks media op mijn ipad staan (alleen een cache van Spotify en 30 foto's oid) en heb een paar grote apps (keynote, een receptenapp, wat magazines, iPhoto ed) en heb nog 10GB vrij. Dus ik kan prima uit de voeten met mijn 16GB iPad. Maar ik ben dan ook iemand die bewust allerlei meuk wegkegelt als het niet actueel meer is.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
Faecon schreef op zondag 29 april 2012 @ 10:12:
[...]

Ja, maar een handige player kun je dit niet noemen. Zoek zoiets als winamp , waar ik dan gewoon mijn nummers kan kiezen uit mappen, er playlisten van maken etc.
Met 8 player kan ik er ook aan, maardat trekt ook op nie veel van design...
Ok, misschien een beetje een omslachtige omweg, maar je zou ook een Squeezebox server op je nas kunnen installeren en dan met een app als iPeng je muziek benaderen. iPeng is in principe bedoeld als een remote control voor Squeezebox apparaten maar kan ook zelf als player gebruikt worden.

• Faecon
  • Niet online
quote:
jasjenl schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:06:
[...]

Ok, misschien een beetje een omslachtige omweg, maar je zou ook een Squeezebox server op je nas kunnen installeren en dan met een app als iPeng je muziek benaderen. iPeng is in principe bedoeld als een remote control voor Squeezebox apparaten maar kan ook zelf als player gebruikt worden.
wat moet ik dan juist op mijn NAS zetten ?

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:45
quote:
Raymond schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:13:
Wat verrassend veel ruimte inneemt zijn magazine apps: Denk aan de allerhande, economist, kranten ed. Dat is al snel 50MB per uitgave (Dat gaat hard richting de 300MB/maand. Reken maar uit wat dat over een jaar doet)
Jup, dat zijn echt de datavreters.. Ben wel benieuwd wat de National Geographic Magazine volgende maand gaat doen. Vanaf Juni wordt hij aangepast voor het Retina display en de edities zijn nu al 200-250MB.. Hopelijk gaan ze de tekst dan gewoon als tekst weergeven ipv als 'image'.

RobBerends.com | Flickr | Bioloog | NEX-5n - 16-50 - 55 1.4 |

Pagina: 1 ... 34 ... 76 Laatste