Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 12:37

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:42:
[...]

wat moet ik dan juist op mijn NAS zetten ?
Hangt van je NAS af. Ik heb zelf een QNAP NAS en dan moet je dit installeren. Voor een Synology zou je hier wat moeten kunnen vinden (zoek naar de Logitech Media Server). Maar nogmaals, dit is wellicht wat omslachtig voor wat jij wil, wellicht zijn er simpelere oplossingen. Zelf heb ik ook echt een Squeezebox (Touch), dus voor mij was het installeren van zo'n server noodzaak. Dat ik daarbij automatsich de mogelijkheid kreeg om op mijn iPad relatief handig muziek af te spelen was voor mij meer een handige bijkomstigheid :)
RobbieB schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:43:
[...]

Jup, dat zijn echt de datavreters.. Ben wel benieuwd wat de National Geographic Magazine volgende maand gaat doen. Vanaf Juni wordt hij aangepast voor het Retina display en de edities zijn nu al 200-250MB.. Hopelijk gaan ze de tekst dan gewoon als tekst weergeven ipv als 'image'.
Hebben ze daar dan gewoon feitelijk 'ingescande' pagina's in staan en niet een pdf-achtig formaat met scalable fonts? Dat is wel heel krom en inefficiënt dan...

[ Voor 26% gewijzigd door jasjenl op 29-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

<delete dubbel post>

[ Voor 96% gewijzigd door jasjenl op 29-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:54
jasjenl schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:26:
[...]
Hebben ze daar dan gewoon feitelijk 'ingescande' pagina's in staan en niet een pdf-achtig formaat met scalable fonts? Dat is wel heel krom en inefficiënt dan...
Niet helemaal, het is een beetje vreemd. Het is een vrij interactief 'tijdschrift' met video's, interactieve infographics etc, maar de tekst op het retina-display is gewoon lelijk wat mij doet vermoede dat dit idd gewoon 'ingescande' images zijn.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

Vriendin was jarig en wilde een iPad kopen van haar verjaardagscenten.. Uiteindelijk een 2 geworden omdat de 3 niet leverbaar was, het scherm geen meerwaarde had voor haar, de 2 80 euro goedkoper was, dat je voor die 80 euro weer een roze cover kon kopen, het restant voor enkele apps en dat de nieuwe features van de 3 niet boeiend zijn voor haar.

En ik moet eerlijk toegeven dat apple zijn appstore beter voor elkaar heeft dan de zooi die je op de google playstore vindt, aldus ondergetekende met een transformer prime. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:41
Gisteren was de 32GB wifi black dan eindelijk op voorraad in de winkel waar ik werk. Meteen voor 521,10 naar huis meegenomen. Ook nog een belkin snapshield (aanrader!) gekocht. Er zit inderdaad een verschil tussen de schermen. De ipad 4G 16GB van mn vader is wat neutraler kwa kleur en die van mij is wat geliger, vergeleken naast elkaar met beide helderheid op 100%. Maar voor de rest boeit me dat niet, ik weet dat de ene lcd de andere niet is.

Afspelen van media vanaf de nas gaat trouwens verassend soepel via oplayer hd. Moet alleen wel ff wennen aan het serieuze gewicht van de ipad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hebben meer mensen er sinds kort last van dat in de YouTube app de subscriptions niet meer werken? Ik zie daar geen enkele video meer, voorheen werkte dit nog wel gewoon en als ik naar de site van YouTube ga werkt het ook gewoon. Ik vond wel dit topic dat over het zelfde probleem lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
No Offense deadsy33 maar hoewel de iPad 2 nog steeds de een-na-beste tablet op de markt is op het moment is de 80 euro die je voor het scherm van de 3 betaald het zeker wel waard.

Ik heb 2 jaar lang een iPad 1 gehad en die heeft hetzelfde scherm als de iPad 2, maar sinds ik een 'nieuwe' iPad heb wil ik echt nooit (lees: NOOIT) meer terug naar een low-res scherm als de iPad 2. Sterk nog, ik erger me kapot aan het 24" full HD scherm waar ik nu achter zit puur omdat het niet zo scherp is als m'n iPad.

Met games, foto's, video's etc. zul je het niet merken, maar zodra je een website met tekst of een PDF (of boek) op de nieuwe iPad gaat lezen wil je nooit meer anders.

Begrijp me niet verkeerd, de iPad 2 is nog steeds een van de beste tablets verkrijgbaar, maar zodra je veel met tekst doet wil je écht niet anders dan een nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

RobbieB schreef op maandag 30 april 2012 @ 03:26:
No Offense deadsy33 maar hoewel de iPad 2 nog steeds de een-na-beste tablet op de markt is op het moment is de 80 euro die je voor het scherm van de 3 betaald het zeker wel waard.

Ik heb 2 jaar lang een iPad 1 gehad en die heeft hetzelfde scherm als de iPad 2, maar sinds ik een 'nieuwe' iPad heb wil ik echt nooit (lees: NOOIT) meer terug naar een low-res scherm als de iPad 2. Sterk nog, ik erger me kapot aan het 24" full HD scherm waar ik nu achter zit puur omdat het niet zo scherp is als m'n iPad.

Met games, foto's, video's etc. zul je het niet merken, maar zodra je een website met tekst of een PDF (of boek) op de nieuwe iPad gaat lezen wil je nooit meer anders.

Begrijp me niet verkeerd, de iPad 2 is nog steeds een van de beste tablets verkrijgbaar, maar zodra je veel met tekst doet wil je écht niet anders dan een nieuwe iPad.
De vraag is meer of het de langere laadtijd kan verantwoorden. Als je elke dag veel weg bent dan kan dat zeker nadelig zijn. Qua prijs vind ik het wel een nobrainer.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
fynrd1 schreef op maandag 30 april 2012 @ 04:25:
[...]

De vraag is meer of het de langere laadtijd kan verantwoorden. Als je elke dag veel weg bent dan kan dat zeker nadelig zijn. Qua prijs vind ik het wel een nobrainer.
Duurt idd langer, maar je hoeft natuurlijk niet altijd naar de volle 100% te laden. Wanneer ik de iPad een uurtje aan de lader hang, dan ben ik al makkelijk... wat zal het zijn... 30-40% vanaf leeg opgeschoten, daar doe ik dan meteen weer uren mee. Ik zie weinig verschil in mijn oplaad gebeuren dan met mijn 1, allebei zijn ze overnacht gewoon vol en doe je er makkelijk 1.5 tot 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, het is haar keuze en wat je zegt; ze speelt er voornamelijk games mee en af en toe wat surfen op het internet. Boeken leest ze op haar e-reader. Ik snap dat het scherm voor de meeste een meerwaarde heeft, ik heb deze in de store gezien en het ziet er inderdaad mooi uit. Voor haar was het niet waard en daar heb ik weinig tegen in te brengen :P Ze is er in ieder geval blij mee en dat is het belangrijkste.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:40:
Hebben meer mensen er sinds kort last van dat in de YouTube app de subscriptions niet meer werken? Ik zie daar geen enkele video meer, voorheen werkte dit nog wel gewoon en als ik naar de site van YouTube ga werkt het ook gewoon. Ik vond wel dit topic dat over het zelfde probleem lijkt te gaan.
Ja, sinds een weekje of zo. Het gekke is, dat al mijn subscriptions het wel gewoon doen op de pc/laptop, maar in youtube zijn ze (deels) weg. Oplossing: op de pc/laptop unsubscriben, en dan weer een video draaien op je iPad en dan subscriben (op iPad). Ik vind sowieso dat die app een update moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

...wil ik echt nooit (lees: NOOIT) meer terug naar een low-res scherm als de iPad 2.
Ik heb hetzelfde, laatst nog even op een iPad 2 gewerkt en het leek alsof het 320x240 resolutie was. Het verschil is groot.
Sterk nog, ik erger me kapot aan het 24" full HD scherm waar ik nu achter zit puur omdat het niet zo scherp is als m'n iPad.
Daar heb ik zelf geen last van. Ik zit voor een 32" full HD scherm op een meter afstand en ik stoor me helemaal niet aan de "lage" resolutie. Misschien ook een tip voor jou: iets verder af van je scherm gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Met het oog op de eventueel grotere apps voor het retina display is het dan verstandiger een 32 GB ipv een 16 GB te kopen?

Wat ik er mee wil doen?

- Wat spelletjes spelen (geen honderden maar wel een aantal)
- Boeken lezen
- Foto's er op kunnen zetten
- Internetten en e-mail lezen

Verder lees ik veel over de kleur, dat bij de zwarte de kleuren beter lijken omdat de zwarte rand minder opvalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Dracula op 30-04-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lig lekker in de zon..iPad dus ook..ineens: this iPad needs to cool down :+

Uit de hoes gehaald en naar binnen met 't ding...en rustig verder werken op de niet zo bakplaterige iPad 1 :)
Tijd voor een iPadhoes met waterkoeling!

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 30-04-2012 14:25 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Iemand een "nieuwe" ipad 2 al eens uitgetest qua batterij duur.

Met de die shrink van de A5 CPU erin zou die mogelijk wel langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:24:
Lig lekker in de zon..iPad dus ook..ineens: this iPad needs to cool down :+

Uit de hoes gehaald en naar binnen met 't ding...en rustig verder werken op de niet zo bakplaterige iPad 1 :)
Tijd voor een iPadhoes met waterkoeling!
Tja, vergeet niet dat het glas van de Ipad als vergrootglas kan werken in de volle zon en daardoor de boel behoorlijk kan opwarmen. Ik denk dat als je dat met een Ipad 2 of 1 ook zou hebben en dat gewoon niet te voorkomen valt.

Een oplossing is een waterdichte hoes kopen voor de Ipad en dan zwembadje in de tuin en hop met de Ipad het water in, de ultieme waterkoeling >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zoals deze Helaas, mag niet ondergedompeld worden, maar wel "waterbestendig":

Afbeeldingslocatie: http://www.bbg.eu.com/cms_files/134/IPADW101_BK_568x350.jpg

Van Case Logic

Deze is wel waterdicht:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/origin-cdn.volusion.com/j7x2a.vx9k3/v/vspfiles/photos/DC-17-3.jpg

Van Drycase

[ Voor 34% gewijzigd door Phuncz op 30-04-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:10:
Zoiets bedoelde ik inderdaad haha maar zelf heb ik trouwens een spatwaterdichte case er omheen namelijk de Griffin Survivor. Persoonlijk vind ik dat een van de meest ideale cases en een lekker veilig idee dat er niks aan de Ipad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag mede iPad liefhebbers!

Ik heb een vraag. Waarschijnlijk kan ik het makkelijk terug vinden in het topic maar ik heb geen zin om 137 pagina's door te lezen.

Ik heb nogal wat moeite met filmpjes op mijn ipad zetten. Ik heb ze wel omgezet in MP4 maar dit duurt een eeuwigheid. Mijn laptop werkt op volle toeren tijdens het converteren en word zelfs helemaal warm. Ik ben met een paar GB wel heel de middag bezig geweest om het te converteren naar MP4 formaat.

Is er misschien een snellere manier? Is er een handige applicatie voor mijn probleem?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 10:00
Maak gebruik van de transcode functionaliteit van je videokaart. Nvidia is iets beter ondersteund, dus als je Nvidia in je laptop hebt is dat niet zo'n probleem; probeer MediaEspresso maar eens. Met mijn GTX 680 duurt het een minuut of 3 om een x264/MKV om te zetten. Zal voor jou iets trager zijn natuurlijk, maar nog steeds veel rapper dan puur op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Phuncz schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:10:

[afbeelding]

Van Case Logic

Deze is wel waterdicht:

[afbeelding]

Van Drycase
Heb een drycase voor mijn iPhone : werkt prima en is betaalbaar. Handig ook voor op het strand (geen zand in je audiopoort). Maar ik leur mijn iPad eigenlijk niet echt veel mee, maar goed water+ electronica= buzztt

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 30-04-2012 17:20 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 18-10 13:50
Dracula schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:21:
Met het oog op de eventueel grotere apps voor het retina display is het dan verstandiger een 32 GB ipv een 16 GB te kopen?

Wat ik er mee wil doen?

- Wat spelletjes spelen (geen honderden maar wel een aantal)
- Boeken lezen
- Foto's er op kunnen zetten
- Internetten en e-mail lezen

Verder lees ik veel over de kleur, dat bij de zwarte de kleuren beter lijken omdat de zwarte rand minder opvalt.
VonFoX in "[iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:31:

Ik heb een vraag. Waarschijnlijk kan ik het makkelijk terug vinden in het topic maar ik heb geen zin om 137 pagina's door te lezen.

Ik heb nogal wat moeite met filmpjes op mijn ipad zetten. Ik heb ze wel omgezet in MP4 maar dit duurt een eeuwigheid. Mijn laptop werkt op volle toeren tijdens het converteren en word zelfs helemaal warm. Ik ben met een paar GB wel heel de middag bezig geweest om het te converteren naar MP4 formaat.

Is er misschien een snellere manier? Is er een handige applicatie voor mijn probleem?

Thanks!
je hebt niet aangegeven wat voor bestanden je wilt converteren, op welk platform, met welke software...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werelds schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:44:
Maak gebruik van de transcode functionaliteit van je videokaart. Nvidia is iets beter ondersteund, dus als je Nvidia in je laptop hebt is dat niet zo'n probleem; probeer MediaEspresso maar eens. Met mijn GTX 680 duurt het een minuut of 3 om een x264/MKV om te zetten. Zal voor jou iets trager zijn natuurlijk, maar nog steeds veel rapper dan puur op de CPU.
Na het lezen van je tip ivm MediaEspresso heb ik deze gedownload en even uitgeprobeerd.
Ik heb eerst een VIDEO_TS geconverteerd zonder ondertitels (duurde 25 min voor 4.197 mb) en het resultaat was teleurstellend.
Dan heb ik ook een AVI geconverteerd mét ondertitels en de subs waren bijna niet meer te lezen op de IPAD.
Daarna heb ik diezelfde AVI geconverteerd met Handbrake en zowel de beeldkwaliteit als de subs zijn van een exellente kwaliteit op de pad.
Het enige voordeel met MeiaEspresso is dat het rechtreeks in Itunes terechtkomt
Conclusie is: MediaEspresso is betalend en doet zijn werk slecht en Handbrake is gratis en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:31:

Thanks!
Handbrake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerst handbrake gedownload maar die convrteerd alleen .MKV bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:19:
Ik heb eerst handbrake gedownload maar die convrteerd alleen .MKV bestanden.
Heb zopas een AVI bestand geconverteerd en en via photo transfer app op de ipad gezet met prima resultaat.
Heb het gedaan naar aanleiding van uw post,ik had er nl. ook geen verstand van maar zie ,gelukt met prima resultaat.
Je kan eens googlen op Handbrake en dan kom je er achter wat Handbrake kan omzetten,wat je overigens eerst had kunnen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 10:00
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:41:
[...]
Na het lezen van je tip ivm MediaEspresso heb ik deze gedownload en even uitgeprobeerd.
Ik heb eerst een VIDEO_TS geconverteerd zonder ondertitels (duurde 25 min voor 4.197 mb) en het resultaat was teleurstellend.
Dan heb ik ook een AVI geconverteerd mét ondertitels en de subs waren bijna niet meer te lezen op de IPAD.
Daarna heb ik diezelfde AVI geconverteerd met Handbrake en zowel de beeldkwaliteit als de subs zijn van een exellente kwaliteit op de pad.
Het enige voordeel met MeiaEspresso is dat het rechtreeks in Itunes terechtkomt
Conclusie is: MediaEspresso is betalend en doet zijn werk slecht en Handbrake is gratis en werkt prima.
Ik heb anders een van m'n eigen 720p MKV's omgezet naar een 720p MP4 en dat ziet er gewoon goed uit op m'n iPad (3). Had je wel de goede preset geselecteerd? Ik zal het straks eens met een DVD als bron proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ipad word wel erg warm aan de linkeronderkant. Hij word tijdens gamen zo warm dat ik soms maar even stop met gamen voor de zekerheid.

Iemand enig idee of het kwaad kan en wat er aan die linkeronderkant zit dat zo warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:57:
[...]

Ja, sinds een weekje of zo. Het gekke is, dat al mijn subscriptions het wel gewoon doen op de pc/laptop, maar in youtube zijn ze (deels) weg. Oplossing: op de pc/laptop unsubscriben, en dan weer een video draaien op je iPad en dan subscriben (op iPad). Ik vind sowieso dat die app een update moet krijgen.
Maar als ik, op de iPad, naar de YouTube site, dus niet de app, ga, werken subscriptions nog wel. Daarvoor hoef je dan toch niet naar een laptop of pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-10 22:22
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:05:
Mijn ipad word wel erg warm aan de linkeronderkant. Hij word tijdens gamen zo warm dat ik soms maar even stop met gamen voor de zekerheid.

Iemand enig idee of het kwaad kan en wat er aan die linkeronderkant zit dat zo warm wordt?
Een batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:05:

Heb je een iPad 2 of een iPad 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of een iPad 1ste generatie ;)

Wat noem je "erg warm" ? Bedoel je dat het warmer aanvoelt of bedoel je te heet om vast te houden ?
Apple heeft een overheating protection ingebouwd dus zolang je geen waarschuwing krijgt op het scherm, moet je je geen zorgen maken. Als je je hand er bijna aan verbrand, dan moet je hem terugbrengen.

Warm wordt hij sowieso bij zware belasting (aka. 3D games), dat doet een PC en een laptop ook. Omdat de achterkant van aluminium is, een materiaal gekend voor zijn hitte-absorberende kwaliteiten, ga je natuurlijk geen koel gevoel hebben van een toestel dat grafisch de next-gen consoles niet te ver voor zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij intensief gebruik wordt de nieuwe iPad wat warm, vooral in de hoek waar de processor zit.
Dat is normaal, en anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagzin.nl/wp-content/uploads/2012/03/ipad-hot-comic.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Fout. De processor, en nee dat kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-10 17:34

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is het in itunes mogelijk de Ipad te synchroniseren zonder dat hij steeds alle nieuwe apps overzet?. Dit is imo nogal een nutteloze en tijdrovende hobby aan het worden......

Heb al vaker aangevinkt dat ik niet wil dat hij apps synchriniseerd maar dit lijkt weinig effect te hebben 8)7.

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 01-05-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:27:
Is het in itunes mogelijk de Ipad te synchroniseren zonder dat hij steeds alle nieuwe apps overzet?. Dit is imo nogal een nutteloze en tijdrovende hobby aan het worden......

Heb al vaker aangevinkt dat ik niet wil dat hij apps synchriniseerd maar dit lijkt weinig effect te hebben 8)7.
Zet het vinkje bij synchroniseer nieuwe apps uit onder iPad / Apps en dan 1x synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00
Joarie schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:52:
Heeft iemand hier hetzelfde probleem met Goodplayer sinds de update naar 5.0 (vandaag gereleased)?

Ik kom namelijk met mijn iPhone niet meer via webdav op mijn NAS. Op mijn iPad staat nog de niet-geupdate Goodplayer en die komt via dezelfde path nog wel via webdav op de NAS.
Goodplayer heeft vandaag de 5.1 update vrijgegeven waardoor het webdav probleem opgelost wordt.

Er kan weer gestreamd worden :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand hoe het groot het verschil is in accu duur tussen de Wifi en 4G modellen? En als je het 4G model hebt, is dat hoger als je alleen op 3G/4G zit te internetten? Of blijft dat hetzelfde als je 3G/4G uitschakelt en alleen wifi gebruikt?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
CapTVK schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:59:
Weet iemand hoe het groot het verschil is in accu duur tussen de Wifi en 4G modellen? En als je het 4G model hebt, is dat hoger als je alleen op 3G/4G zit te internetten? Of blijft dat hetzelfde als je 3G/4G uitschakelt en alleen wifi gebruikt?
Volgens mij staat dit op de site van Apple: http://www.apple.com/ipad/specs/

Om niet de slechtste te zijn; officieel rond de 10 uur alleen op wifi (zuinigere technologie) en rond de 9 uur op 3G. Hangt puur af van wat je doet natuurlijk. Uit eigen ervaring kan ik zeggen.. lekker lang, je hoeft je geen enkele zorgen te maken gedurende 1 dag, de 2e dag ergens in het midden of aan het eind, voor het de lader weer ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door vgroenewold op 02-05-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ga binnenkort een iPad 3rd gen aanschaffen en had wat vraagjes :
  • Keyboard Clamshell: wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Ik doel hiermee op covers zoals Crux360 , Adonit Writer Plus, ZaggFolio of die van Logitech. Of wellicht weten jullie iets beters ?
  • Charger: ik lees veel over de hongerigheid van de nieuwe iPad (6 uur om op te laden :( ) en wil een 15w Duo (om ook iphone op te laden) USB lader kopen. Heeft dit zin kwa oplaadtijd? Zo ja, ik vond deze van Innergie maar vind 'm prijzig. Weten jullie een beter alternatief?
  • Camera Connection Kit een beetje in het verlengde op HDMI connectors. Heeft iemand ervaring met deze adapter ?
  • HDMI adapters: ik wil graag mijn DVI monitor aansluiten op de iPad met een HDMI -> DVI kabel zoals deze. Kan dit met zo'n verloopkabel? Verder zag ik deze docking combi op dealextreme ....zou dit ook werken met de nieuwe iPad of zijn er weer verschillen in de pin layout ?

[ Voor 36% gewijzigd door Spam op 02-05-2012 16:30 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je toch 30 euro wilt gaan uitgeven voor een SD card/USB connector, koop dan gewoon de originele van Apple.

Wat betreft het opladen zou ik eerst gewoon eens kijken hoe dat je in de praktijk bevalt. Ik leg hem 's nachts aan de lader en dat is ruim voldoende. Overigens heb ik niet de indruk dat het zes uur duurt maar minder, maar echt objectief gemeten heb ik het nog niet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Laden is voor mij echt nooit een probleem geweest. Het duurt namelijk ook 10 uur knooien voordat'ie leeg is. Dus als je hem 's nachts aan de lading zet, zit je volgens mij nooit zonder stroom.

camera connection kit: Die heb ik ook en het werkt. Meer valt er niet over te zeggen, imho. 't is way overpriced, maar daar moet je als Apple gebruiker niet verbaasd over zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:49:
Laden is voor mij echt nooit een probleem geweest. Het duurt namelijk ook 10 uur knooien voordat'ie leeg is. Dus als je hem 's nachts aan de lading zet, zit je volgens mij nooit zonder stroom.

camera connection kit: Die heb ik ook en het werkt. Meer valt er niet over te zeggen, imho. 't is way overpriced, maar daar moet je als Apple gebruiker niet verbaasd over zijn :P
Daarnaast duurt het echt niet 6 uur om 'm op te laden. Het duurt lang, maar niet zó lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Uniciteit schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:51:
[...]

Daarnaast duurt het echt niet 6 uur om 'm op te laden. Het duurt lang, maar niet zó lang.
Wat reacties op reacties:
  • Batterij : Die info heb ik van Anandtech...die volgens mij redelijk grondig zijn : http://www.anandtech.com/show/5688/apple-ipad-2012-review/10. Maar goed, iemand hierboven heeft gelijk dat ik het eerst maar eens moet uitproberen. Misschien valt het idd wel mee. Ik word vooral huiverig als ik hoor dat ie aan de oplader leegloopt als je HD video aan het kijken bent 8)7
  • Camera kit : was interessant vanwege dat het uit 1 stuk was. Als ik er twee losse zou kopen zou ik voor deze gaan : http://www.dealextreme.co...te-2-piece-117399?item=30. Maar werken beiden ook met de ipad 3rd gen ? Ik las overigens nog iets dat je die kit ook kunt gebruiken om USB sticks aan de ipad te hangen en andere leuke dingen. Kun je daar dan ook bij voor bijvoorbeeld films af te spelen in XBMC ?
  • HDMI adapters : iemand ervaring in het gebruik met een HDMI-> DVI converter ? Ik wil 'm aansluiten op een 24" 16:10 monitor (1920x1600) . Heb geen idee hoe dat eruit ziet..

[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 02-05-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45
Spam schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:12:
[...]

Wat reacties op reacties:
  • Batterij : Die info heb ik van Anandtech...die volgens mij redelijk grondig zijn : http://www.anandtech.com/show/5688/apple-ipad-2012-review/10. Maar goed, iemand hierboven heeft gelijk dat ik het eerst maar eens moet uitproberen. Misschien valt het idd wel mee. Ik word vooral huiverig als ik hoor dat ie aan de oplader leegloopt als je HD video aan het kijken bent 8)7
Waarom maken mensen er zoveel onzin van? :? De batterij loopt LANGZAAM leeg als je een intensief spel doet + 100% brightness, niet met HD video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 18-10 17:34

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Spam schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:12:
[...]

om USB sticks aan de ipad te hangen en andere leuke dingen. Kun je daar dan ook bij voor bijvoorbeeld films af te spelen in XBMC ?
Je kunt met de connection kit (ik heb de officiele kit) via USB .mp4 files overzetten naar je Ipad. Bestandsnaam moet alleen niet langer zijn dan 8 tekens. Daarmee is de hele optie nutteloos of je moet zin hebben alle bestanden die je hebt.
Series worden sinds een poosje uitgebracht in x264 .mp4 formaat die je direct op de ipad kunt afspelen, echter moet je alles renamen anders werkt het niet 8)7.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:01:
[...]

Zet het vinkje bij synchroniseer nieuwe apps uit onder iPad / Apps en dan 1x synchroniseren.
Lijkt niet te helpen. Als ik synchroniseren aanklik lijkt het erop dat hij de appz van de Ipad wil verwijderen. Laat ik dat ook maar niet doen :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 02-05-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
J0ey schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:45:
[...]

Waarom maken mensen er zoveel onzin van? :? De batterij loopt LANGZAAM leeg als je een intensief spel doet + 100% brightness, niet met HD video...
Ik zie dat ze testen bij 70 en 100% brightness. Mijn iPad staat op iets lager dan het midden ingesteld (ruwweg 40-45% van het schuifbalkje) en dat vind ik al fel :o Als je hem op 100% zet, dan geeft'ie gewoon licht. Zijn er echt mensen die hem op die stand gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:24:
[...]

Ik zie dat ze testen bij 70 en 100% brightness. Mijn iPad staat op iets lager dan het midden ingesteld (ruwweg 40-45% van het schuifbalkje) en dat vind ik al fel :o Als je hem op 100% zet, dan geeft'ie gewoon licht. Zijn er echt mensen die hem op die stand gebruiken?
Alleen in de volle, felle zin op 100%. Standaard staat-ie op ongeveer 45-50% mét auto-brightness: in de meeste gevallen betekent dat de helderheid nog iets lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb de mijne ook op ~50% staan en mij hoor je niet klagen over batterijduur. Ik merk geen verschil met de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Phuncz schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:58:
Ik heb de mijne ook op ~50% staan en mij hoor je niet klagen over batterijduur. Ik merk geen verschil met de iPad 2.
Ok, duidelijk. Ik zal het nog moeten ondervinden dan...nu even mn andere vragen :P
  • Camera kit : was interessant vanwege dat het uit 1 stuk was. Als ik er twee losse zou kopen zou ik voor deze gaan : http://www.dealextreme.co...te-2-piece-117399?item=30. Maar werken beiden ook met de ipad 3rd gen ? Ik las overigens nog iets dat je die kit ook kunt gebruiken om USB sticks aan de ipad te hangen en andere leuke dingen. Kun je daar dan ook bij voor bijvoorbeeld films af te spelen in XBMC ?
  • HDMI adapters : iemand ervaring in het gebruik met een HDMI-> DVI converter ? Ik wil 'm aansluiten op een 24" 16:10 monitor (1920x1600) . Heb geen idee hoe dat eruit ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ivm. die dealextreme adapters:
Phuncz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:14:
[...]

Sowieso altijd oppassen met goedkope Chinese namaak iDevice dingen, vaak zijn er beperkingen of issues mee, ALS het werkt. Zo werken vaak de composite/component kabels voor dock-connector niet of bij een beperkt aantal toestellen. Op mijn Windows Phone heb ik zelfs het probleem dat het touchscreen slecht werkt als ik hem in de cheape dock charger steek, omdat die dingen dus storingen veroorzaken door gebrekkige isolatie of zo blijkt het.

Ik zeg niet dat ze allemaal waardeloos zijn, maar de meeste hebben issues omdat ze niet 100% voldoen aan de protocollen die Apple gebruikt. Dat kan na een firmware update altijd ineens niet meer werken omdat Apple geen rekening houdt met heel de Chinese goedkope namaakindustrie en het feit dat zij zich niet houden aan de beschikbare protocollen.
Spam schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:31:
[...]
Ik las overigens nog iets dat je die kit ook kunt gebruiken om USB sticks aan de ipad te hangen en andere leuke dingen. Kun je daar dan ook bij voor bijvoorbeeld films af te spelen in XBMC ?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=93380
HDMI adapters : iemand ervaring in het gebruik met een HDMI-> DVI converter ? Ik wil 'm aansluiten op een 24" 16:10 monitor (1920x16001200 of 1080) . Heb geen idee hoe dat eruit ziet..
Naargelang de ondersteuning ervoor door de gebruikte app goed tot haarscherp. Echter ben ik geen fan van de HDMI adapter, dit is ongemakkelijk in het gebruik omdat je toestel erdoor onhandig wordt in het gebruik. Een dikke, zware kabel bevordert het tablet principe niet. Met een AppleTV is het alweer wat gebruiksvriendelijker maar ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas lukt het niet meer om een externe USB powered HD aan te sluiten op een iPad. Het werkt alleen nog op de iPad1 met firmware lager dan 4.2.nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:45
Net een 'new iPad' achteruit laten leggen.
Ik wil er graag (hoeft niet direct) een toetsenbord bij kopen.
Moet ik nog ergens op laten?
Werkt neem ik aan via bluetooth, maar wat als ik dit toetsenbord in een hoes wil meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De meest praktische oplossingen zijn in mijn ogen bluetooth keyboards met normal-size toetsen zoals de Apple Wireless Keyboard en de Rapoo E6300 (ook in wit verkrijgbaar). Als je eentje geintegreerd in een case zoekt, let op dat het harde toetsen zijn en geen silicone toetsen. Bij die laatste is het gevoel heel erg wazig en in mijn ogen vrij nutteloos een slecht presterend toetsenbord te nemen voor al die nadelen die je aan de gehele oplossing hebt (zwaarder, dikker, onhandiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Roodey schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:43:
Net een 'new iPad' achteruit laten leggen.
Ik wil er graag (hoeft niet direct) een toetsenbord bij kopen.
Moet ik nog ergens op laten?
Werkt neem ik aan via bluetooth, maar wat als ik dit toetsenbord in een hoes wil meenemen?
Er zijn verschillende alternatieven voor hoes/keyboard combi's : Crux360 , Adonit Writer Plus, ZaggFolio of die van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Phuncz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:52:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=93380
[...]

Naargelang de ondersteuning ervoor door de gebruikte app goed tot haarscherp. Echter ben ik geen fan van de HDMI adapter, dit is ongemakkelijk in het gebruik omdat je toestel erdoor onhandig wordt in het gebruik. Een dikke, zware kabel bevordert het tablet principe niet. Met een AppleTV is het alweer wat gebruiksvriendelijker maar ook duurder.
Dank voor de link _/-\o_ Het werkt klaarblijkelijk met films afspelen in XBMC ! Binnenkort proberen :P

Over de HDMI aansluiting snap ik niet helemaal. Op zich kun je toch met de smartcover de ipad om zn zij leggen, HDMI adapter eraan en je hebt gelijk beeld ? Of zie ik het nu te simpel :?

Nog een vraag : iemand ervaring met het aansluiten van een BT muis ? Ik zag dit op een filmpje op youtube, geen idee of dit echt goed werkt in de praktijk en of je er ook een BT keyboard naast kan draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 03-05-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Spam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:24:
[...]
Over de HDMI aansluiting snap ik niet helemaal. Op zich kun je toch met de smartcover de ipad om zn zij leggen, HDMI adapter eraan en je hebt gelijk beeld ? Of zie ik het nu te simpel :?
Natuurlijk gaat het, maar het is niet handig. Kijk:
De iPad is een tablet, bedoelt om in je handen te houden. Zodra je met HDMI adapters en USB kabels begint, verdwijnt die handigheid en je houdt een toestel over dat aan vanalles vast hangt. Bekijk het als een GSM die aan de lader vasthangt: dat is gewoon vervelend om te gebruiken.

Ik heb de indruk dat je er door allerlei toevoegingen een soort laptop van probeert te maken die filmpjes kan afspelen. Bespaar jezelf veel geld, leed en moeite door gewoon rechtstreeks voor een goede media player te gaan. Deze kost je evenveel, zoniet minder als al die accessoires samen, maar een media player is ontwikkeld als media player en doet zijn taak dan ook goed.
Nog een vraag : iemand ervaring met het aansluiten van een BT muis ?
Waarom zou je een muis gebruiken op een touchscreen toestel ? Ipv. met je muis te bewegen en te klikken, moet je gewoon met je vinger op het scherm tikken. Anyway, het werkt sowieso niet op iOS. Voor dergelijke, in mijn ogen nutteloze, opties ben je verplicht naar Android te gaan, of gewoon een computer.

Voetnoot: hoeveel accessoires je toevoegt zorgt niet ervoor dat je tablet een PC wordt. Een tablet is een toestel van de 21ste eeuw, dat ga je niet volhangen met klassieke inputapparatuur want dat gaat gewoon niet het resultaat geven wat je ervan verwacht. Toen de eerste auto's ontstonden, ging men ook niet proberen er een paard voor te hangen, althans dat hoop ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Phuncz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:02:
[...]

Natuurlijk gaat het, maar het is niet handig. Kijk:
De iPad is een tablet, bedoelt om in je handen te houden. Zodra je met HDMI adapters en USB kabels begint, verdwijnt die handigheid en je houdt een toestel over dat aan vanalles vast hangt. Bekijk het als een GSM die aan de lader vasthangt: dat is gewoon vervelend om te gebruiken.

Ik heb de indruk dat je er door allerlei toevoegingen een soort laptop van probeert te maken die filmpjes kan afspelen. Bespaar jezelf veel geld, leed en moeite door gewoon rechtstreeks voor een goede media player te gaan. Deze kost je evenveel, zoniet minder als al die accessoires samen, maar een media player is ontwikkeld als media player en doet zijn taak dan ook goed.

[...]

Waarom zou je een muis gebruiken op een touchscreen toestel ? Ipv. met je muis te bewegen en te klikken, moet je gewoon met je vinger op het scherm tikken. Anyway, het werkt sowieso niet op iOS. Voor dergelijke, in mijn ogen nutteloze, opties ben je verplicht naar Android te gaan, of gewoon een computer.

Voetnoot: hoeveel accessoires je toevoegt zorgt niet ervoor dat je tablet een PC wordt. Een tablet is een toestel van de 21ste eeuw, dat ga je niet volhangen met klassieke inputapparatuur want dat gaat gewoon niet het resultaat geven wat je ervan verwacht. Toen de eerste auto's ontstonden, ging men ook niet proberen er een paard voor te hangen, althans dat hoop ik toch.
Tjsa, misschien denk ik niet zo over een tablet dat het een compleet andere device is maar meer een form factor. En misschien denk ik teveel als microsoft dat je 1 device voor beiden kunt gebruiken (zie windows 8 ). Maar goed, mijn insteek is het volgende ; ik wil de ipad gewoon gebruiken zoals iedereen maar soms wil ik 'm aan een groter scherm hangen met een keyboard en een muis erbij om wat mailtjes te typen en te browsen. Of dit met de iPad lukt is natuurlijk nog maar de vraag maar met een paar kleine accessoires kan ik er wel iets van maken :Dus om nou te spreken van een ENORME hoeveelheid accesoires gaat wat ver :P

En dat van die films vanaf USB afspelen is meer omdat ik maar een 16GB ga kopen en waarschijnlijk niet genoeg ruimte ga hebben. Overigens lijkt die muis met iOS wel degelijk te werken. Ik heb t op mijn iphone geprobeerd en het werkt best wel goed. Nu nog even wachten op mn ipad en dan zien we wel.

Tja al met al probeer ik het maximale uit het apparaat te halen. Sue me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:32:
[...]

Tja al met al probeer ik het maximale uit het apparaat te halen. Sue me 8)7
Niets mis mee. :o

Afbeeldingslocatie: http://gadgetsin.com/uploads/2010/08/retro_tv_set_shaped_ipad_dock_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Waar kan ik die kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 16:53

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Als ik een BT muis gebruik werkt deze dan ook in remote desktop apps?
Zodat ik mijn PC wat gemakkelijker kan besturen.. Rechtsklikken op een iPad is namelijk een probleem :p

Ik heb geen bluetooth muisje voor handen anders had ik het zelf even geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:02:
[...]
Een muis is wel degelijk handig in combinatie met een Bluetooth toetsenbord (dat wel gewoon ondersteund wordt). Vanwege de houding, bij normaal gebruik leg je hem plat zodat je op de iPad zelf kan typen en dan ook gewoon kan aanraken. Bij gebruik met toetsenbord zet je hem meestal rechtop, en dat is een enorm onhandige stand als je het scherm wil aanraken. Dan moet je steeds je arm omhoog houden en dat is vermoeiend. Dan zou een muis zeker handig zijn. Zelfs als je hem plat legt, moet je hem achter je toetsenbord leggen en is hij veel verder weg om aan te raken.

Verder ben ik het wel met je eens dat je niet moet proberen om er een laptop van te maken. Maar soms is het wel handig als je er toch als op een PC mee kan werken, bijvoorbeeld voor remote control apps. En zelfs met een klein inklapbaar BT toetsenbord is hij nog kleiner/lichter dan een 11" MacBook Air. Hoewel ik hem normaal gebruik zoals hij bedoeld is, zou het soms best handig zijn om hem zo te kunnen gebruiken, bijvoorbeeld als het het enige is dat ik mee kan nemen.

Ik heb zelf wel eens geprobeerd met BTStack Mouse, een third-party bluetooth stack die een jailbreak vereist. Helaas vond ik het het gedoe van een jailbreak niet waard, omdat je dan niet meer kan updaten, bovendien vervangt BTStack je bestaande Bluetooth stack dus het is een hoop gedoe voor iets dat ik maar incidenteel gebruik.
ReFresh F5 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:18:
Als ik een BT muis gebruik werkt deze dan ook in remote desktop apps?
Zodat ik mijn PC wat gemakkelijker kan besturen.. Rechtsklikken op een iPad is namelijk een probleem :p

Ik heb geen bluetooth muisje voor handen anders had ik het zelf even geprobeerd.
De iPad ondersteunt standaard alleen BT toetsenborden, geen muizen! Tenzij je jailbreakt met alle bijbehorende problemen kan je geen muis gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 04-05-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Er is dus nu ook alweer een verbeterde versie van de iPad2 op de markt, de 2,4

http://www.engadget.com/2...2-variant-32nm-processor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik heb net een iPad 2 gekocht (16gb wifi @ 299 euro, dacht dat ze 399 zouden kosten, maar mij hoor je niet klagen..), maar hoe kan ik zien of het zo'n nieuw "2.4" model is, zonder een applicatie als Geekbench te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:46:
Ik heb net een iPad 2 gekocht (16gb wifi @ 299 euro, dacht dat ze 399 zouden kosten, maar mij hoor je niet klagen..), maar hoe kan ik zien of het zo'n nieuw "2.4" model is, zonder een applicatie als Geekbench te kopen?
Als hij geleverd wordt met standaard 5.1 erop is het het "2.4" model, als de iPad wordt geleverd wordt met 5.0.1 erop dan is het het "oude" model. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Er staat 5.1 op...Iets waar ik niet helemaal happy mee ben ivm het feit dat ik XBMC wil draaien... ;-)

Maar goed, wel fijn dat ik die - iets - zuinigere proc erin heb zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:57
Je kunt ook voor 79ct GeekBench kopen en je weet zeker welke iPad 2 versie je hebt. @ hieronder: ik moet beter lezen dus...

[ Voor 13% gewijzigd door driedees op 10-05-2012 11:16 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 20:46
Of je kijkt bij:

Instellingen --> Algemeen --> Info --> Diagnose en Gebruik --> Diagnose en Gebruik en dan 1 van de log files openen dan zie je ook welke versie van het device je hebt. Bij mij op mijn iPhone in ieder geval van de Lowmem logs en de facebook app log.

Ik vind namelijk van het melden dat 5.1 er op zou staan dat het dan een nieuwe is een beetje uit de lucht gegrepen imho

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Helaas is er nog geen log file aangemaakt als ik daar kijk...Wellicht even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 20:46
kellhus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:14:
Helaas is er nog geen log file aangemaakt als ik daar kijk...Wellicht even geduld hebben.
Gewoon al je apps openen komt er vanzelf een lowmemory variantje :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook een iPad 2 gekocht voor 299 bij Saturn Amsterdam? En gaat het dan om de nieuwe "versie" met 32nm-soc of nog steeds de oude 45nm-soc?

edit: dus kellhus hij komt out of the box met 5.1?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ja, met 5.1 (komt van Mediamarkt Bijlmer Arena).

[ Voor 162% gewijzigd door kellhus op 04-05-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een iPad besteld, met een toetsenbordje. Nu lees ik hier dat een muis ook wel fijn erbij is. Wat voor muis kan je dan het beste aanschaffen? Een draadloze muis van apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
, zonder een applicatie als Geekbench te kopen?
Je kan naar de albert heijn gaan met een bonuskaart. Daar kan je een 25-euro itunes kaart halen met 15% korting. Gebruik dat kaartje en ja mag voor 3,75 apps uitkiezen. Kadootje van Appie ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:50:
Net een iPad besteld, met een toetsenbordje. Nu lees ik hier dat een muis ook wel fijn erbij is. Wat voor muis kan je dan het beste aanschaffen? Een draadloze muis van apple?
Je kan dan beter de trackpad kopen. Multitouch is toch wel wat handiger in sommige situaties

8)7 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door kmf op 04-05-2012 16:55 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:50:
iOS ondersteunt geen muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:27:
[...]

iOS ondersteunt geen muizen.
Aha. En met je toetsenbord kan je niet het een of ander overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:00:
[...]

Aha. En met je toetsenbord kan je niet het een of ander overnemen?
Ik heb hier zo'n Apple Wireless Keyboard liggen (destijds gekocht voor als ik 'm af en toe met de iPad wou gebruiken) en daar heb je wel wat functies op: je kan natuurlijk met de pijltjes door tekst bewegen, maar je kan ook de helderheid hoger of lager zetten, muziek pauzeren/starten, naar volgend of vorig liedje gaan en het geluid harder/zachter of gewoon uit.

Daarnaast zit er het standaardspul op: lettertjes, shift, capslock, nummertjes, etc. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 04-05-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:35:
Heeft iemand ook een iPad 2 gekocht voor 299 bij Saturn Amsterdam? En gaat het dan om de nieuwe "versie" met 32nm-soc of nog steeds de oude 45nm-soc?

edit: dus kellhus hij komt out of the box met 5.1?
Ja hier, komt met 5.1 en is een iPad 2,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04
Volgens mijn collega waren ze op toen hij vanmiddag ging kijken.
Jammer had er graag eentje willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:54:
[...]

Als hij geleverd wordt met standaard 5.1 erop is het het "2.4" model, als de iPad wordt geleverd wordt met 5.0.1 erop dan is het het "oude" model. ;)
Dit is dus NIET waar. Apple produceert de 'nieuwe' iPads 2 zowel met 32 als 45nm SOC's en levert modellen die sinds de release van 5.1 uit de fabriek komen gewoon met 5.1 uit.

Apple is gewoon de yields aan het testen van 32nm SOC's, maar om aan de vraag van de iPad 2 te kunnen voldoen worden er ook gewoon nog iPad2's met 45nm SOC's geleverd. En deze hebben dus ook gewoon 5.1. Vandaag namelijk nog voor een klant een nieuwe iPad 2 geactiveerd en daar stond gewoon 5.1 al op en even in de logfiles gecheckt (was namelijk ook benieuwd) en het was gewoon een 'oude' iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Inderdaad, na de logfile gechecked te hebben blijkt dat ik ook gewoon een iPad 2.1 heb, ondanks dat er 5.1 op draait out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat sinds iOS 5.0 safari veel sneller is geworden? Ik heb nu voor het eerst 5.1 en vergelijk dit met 4.3.x en deze nieuwe is stukken sneller. Ligt dat an safari of is iOS 5.x sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
iOS 5.x is idd efficienter, en dus sneller. :)

Mijn iPad 1 kreeg ook een prettige boost na de upgrade naar 5.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:12:
iOS 5.x is idd efficienter, en dus sneller. :)

Mijn iPad 1 kreeg ook een prettige boost na de upgrade naar 5.x.
En merk je dat met name met Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Safari heeft vanaf iOS 5 een enorme snelheid boost gekregen. It was all over the news.
http://thenextweb.com/app...fraid-of-better-web-apps/
http://www.phonearena.com...iOS-4-Infographic_id23242

Een van de verbeteringen is het geheugengebruik. Zelfs met een iPad1 kon je pagina's laden met enorme hoeveelheden foto's.

[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 05-05-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:37:
[...]

En merk je dat met name met Safari?
Vooral met Safari, idd. Maar ook het switchen tussen apps en het laden van zware apps/games gaat gewoon makkelijker, en dus sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand hoe ik mijn laatste zoekopdracht in Google kan verbergen??
Steeds als ik Google in mijn adresboek intyp dan krijg ik automatisch het laatst gezocht woord te zien. Mega irritant :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:39:
Weet iemand hoe ik mijn laatste zoekopdracht in Google kan verbergen??
Steeds als ik Google in mijn adresboek intyp dan krijg ik automatisch het laatst gezocht woord te zien. Mega irritant :)
Instellingen, safari, wis geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kan dat niet continue uitgeschakeld worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ken schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:03:
Kan dat niet continue uitgeschakeld worden??
Beetje overkill misschien, private browsing aanzetten via Settings/Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Dat is idd ook een mogelijkheid, maar dat gaat me weer te ver. Safari onthoud dan geen adres meer...

Moet toch op een of ander manier toch wel kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
ken schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:28:
Dat is idd ook een mogelijkheid, maar dat gaat me weer te ver. Safari onthoud dan geen adres meer...

Tja, alleen door je geschiedenis te verwijderen. Er is geen andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
GekkePrutser schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:24:
[...]
Een muis is wel degelijk handig in combinatie met een Bluetooth toetsenbord (dat wel gewoon ondersteund wordt). Vanwege de houding, bij normaal gebruik leg je hem plat zodat je op de iPad zelf kan typen en dan ook gewoon kan aanraken. Bij gebruik met toetsenbord zet je hem meestal rechtop, en dat is een enorm onhandige stand als je het scherm wil aanraken. Dan moet je steeds je arm omhoog houden en dat is vermoeiend. Dan zou een muis zeker handig zijn. Zelfs als je hem plat legt, moet je hem achter je toetsenbord leggen en is hij veel verder weg om aan te raken.

Ik heb zelf wel eens geprobeerd met BTStack Mouse, een third-party bluetooth stack die een jailbreak vereist. Helaas vond ik het het gedoe van een jailbreak niet waard, omdat je dan niet meer kan updaten, bovendien vervangt BTStack je bestaande Bluetooth stack dus het is een hoop gedoe voor iets dat ik maar incidenteel gebruik.
Nou blij te lezen dat iemand mij begrijpt :9 . Wat bedoel je met 'dan kan je 'm niet meer updaten' ? Ik jailbreak al 3 jaar mijn iphones en heb nooit problemen gehad met updaten. Gewoon DFU mode->update->restore? Bovendien zijn er wel meer voordelen aan het jailbreaken >:)
Waar is die 299 versie dan te koop ? Volgens anandtech kun je het ook via Linpack aen Battery Life Pro doen. Waar je dan precies naar moet kijken is niet bekend...

[ Voor 18% gewijzigd door Spam op 05-05-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ken schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:28:

Als je wat.. discutabele zoekacties moet uitvoeren, dan kan je ook een andere browser gebruiken die je dan op incognito-mode laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

kmf schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Als je wat.. discutabele zoekacties moet uitvoeren, dan kan je ook een andere browser gebruiken die je dan op incognito-mode laat draaien.
Bijv. Atomic Lite, die kun je ook zo instellen dat hij bij het afsluiten/naar de background gaan automatisch alles cleared en alle tabs afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik muziekin de "muziek" app krijgen zonder dat ik itunes gebruik ,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee.
Pagina: 1 ... 35 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]