Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:05:
Kan ik muziekin de "muziek" app krijgen zonder dat ik itunes gebruik ,?
Ja, dat kan wel volgens mij? http://www.copytrans.net/copytransmanager.php bijv. en er zijn nog genoeg andere alternative programma's..

[ Voor 26% gewijzigd door J0ey op 05-05-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 10:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Spam schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:41:
[...]
Waar is die 299 versie dan te koop ? Volgens anandtech kun je het ook via Linpack aen Battery Life Pro doen. Waar je dan precies naar moet kijken is niet bekend...
Mediamarkt Arena. Wist het ook niet, op hun site stond 'ie nog voor 399.

Verder ben ik er al achter dat het gewoon de 2.1 versie is, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Verdorie, mijn iPad-dock-connector-aansluiting (lekker woord) is aan 1 randje in het aluminium ietwat verbogen. Nu kreeg ik bij mijn bestelling de iPad 2 dock, leek normaal te zijn en past ook, maar ben nu wel bang dat het gebruik van de dock hiertoe heeft geleidt. Iemand die dit ook ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:15:
[...]

Mediamarkt Arena. Wist het ook niet, op hun site stond 'ie nog voor 399.

Verder ben ik er al achter dat het gewoon de 2.1 versie is, dank.
Actie is nu voorbij, denk ik? Afgelopen donderdag opende de Saturn nl. haar deuren in Amsterdam en die hadden de superaanbieding van een iPad2 voor €299. Sinds vrijdagmiddag uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Dan heb ik wel geluk gehad, kwam eigenlijk om een iPad 2 64gb halen, maar toen zag ik de 16gb voor deze prijs...dan maar een cam. kit met SD geheugen icm XBMC.

That is, als de 5.1jb nog eens komt voor de iPad 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 22:42
Ik heb sinds iOS 5.1 regelmatig last van een iPad 2 die spontaan crashed/herstart zodra ik dubbel op de home-button druk om naar de multitask bar te gaan, swipe up doet hetzelfde. Het euvel is na enkele uren meestal vanzelf verholpen.

Meer mensen die hier last van hebben? En de oorzaak cq. oplossing weten?

[ Voor 11% gewijzigd door MG-studios op 06-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]Nou blij te lezen dat iemand mij begrijpt :9 . Wat bedoel je met 'dan kan je 'm niet meer updaten' ? Ik jailbreak al 3 jaar mijn iphones en heb nooit problemen gehad met updaten. Gewoon DFU mode->update->restore? Bovendien zijn er wel meer voordelen aan het jailbreaken >:)
Ja je kan wel updaten maar je loopt wel altijd achter omdat nieuwe firmware versies bijna nooit meteen te jailbreaken zijn.

Dus je zit iedere keer tegen de keuze aan te hikken: Upgraden of jailbreak houden... Op een gegeven moment werd ik dat gewoon zat en er was nog maar weinig waar ik echt de jailbreak voor nodig had. Het enige dat ik echt nog vaak gebruikte was de mogelijkheid om het scherm verder te dimmen d.m.v. een Cydia app, erg handig voor in het donker. Maar bij de iPad 3 heeft Apple dat zelf al gefixt dus was dat ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Waar is die 299 versie dan te koop ?
Saturn in Amsterdam, maar ze zullen inmiddels wel op zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Heey. Ik sluit net m'n iPad aan om de foto's die erop staan te kopieren naar mijn PC, meld Itunes ineens dat iOS 5.1.1 beschikbaar is voor mijn iPad. :)

Nu maar eens even kijken wat de changelog is.

Quote van One More Thing:
Apple heeft zojuist iOS 5.1.1 beschikbaar gesteld. De update lijkt er vooral op gericht te zijn om bestaande bugs op te lossen. Nieuwe functionaliteit is (tot nu toe) niet gevonden. De delta-update, ongeveer 50 MB groot, bevat de volgende verbeteringen:

- Het gebruik van de HDR-optie via het vergrendelscherm is verbeterd
- Repareert bug die ervoor zorgde dat de nieuwe iPad niet tussen 2G- en 3G kon switchen
- Repareert bug die ervoor zorgde dat AirPlay video niet altijd wilde afspelen
- Verbeterde synchronisatie van Safari Bladwijzers en Leeslijst
- Repareert het probleem dat de melding ‘Kopen niet gelukt’ werd weergeven na succesvolle aankoop

[ Voor 66% gewijzigd door Richub op 08-05-2012 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie onlangs een iPad 2 16gig wifi besteld bij de apple store?
Ben wel eens benieuwd of zij een 2.4 leveren of 2.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-10 23:24
Update via de ipad zelf uitgevoerd. Weinig verrassende changelog moet ik zeggen.
Ik merk zelf niks van de update, zeer waarschijnlijk omdat de bugs die opgelost zijn, niet echt voor mij relevant zijn te noemen. Maar goed, we zijn weer een up-deetje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt die AVPPlayer dan precies? want je kan toch geen avi of mkv bestanden op je ipad zetten.. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder dat itunes zegt dat de video niet op je ipad afgespeeld kan worden?

Ben trouwens nog niet in het bezit van de AVPplayer maar wil het wel aanschaffen als het de moeite waard is.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Deze keyboard features zie ik graag terug bij de volgende iOS update!

http://danielhooper.tumbl...y-to-make-text-editing-on

[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 08-05-2012 18:14 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:07:
Hoe werkt die AVPPlayer dan precies? want je kan toch geen avi of mkv bestanden op je ipad zetten.. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder dat itunes zegt dat de video niet op je ipad afgespeeld kan worden?

Ben trouwens nog niet in het bezit van de AVPplayer maar wil het wel aanschaffen als het de moeite waard is.

bedankt
Kan wel waarschijnlijk kun je een webserver opzetten en dan gewoon de bestanden uploaden, erg makkelijk en werkt prima. Zo zet ik mijn Divx tenminste altijd wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

MG-studios schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:48:
Ik heb sinds iOS 5.1 regelmatig last van een iPad 2 die spontaan crashed/herstart zodra ik dubbel op de home-button druk om naar de multitask bar te gaan, swipe up doet hetzelfde. Het euvel is na enkele uren meestal vanzelf verholpen.

Meer mensen die hier last van hebben? En de oorzaak cq. oplossing weten?
Even een restore doen, waarschijnlijk ligt het aan je terug geplaatste back up

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnet een clear screenprotector op mijn iPad3 gezet. Ben nooit een grote fan daar van geweest. Maar aangezien ik deze iPad waarschijnlijk volgend wil verkopen in afwachting op de volgende versie...

Voor normaal gebruik merk ik er niks van qua beeld. Maar bij bestanden waarbij je extreem scherp beeld nodig hebt ( [url="ghttp://metropoint.metro.lu/20120509_MetroHolland.pdf"]kranten-pdfs[/url] in landscape mode, dus 2 pagina's op het scherm) dan merk ik wel dat het net wat waziger is.

Even een maandje aan kijken of ik het wat vind...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:07:

bedankt
Elke app heeft z'n eigen diskruimte. Hier kan je alles in gooien wat je wilt.
Al die players dus ook. Als je daar een mkv, divx,avi, wmv in gooit, dan kan die app het gebruiken.

Al naar gelang de app zijn er verschillende manieren om bestanden er in te zetten. De meeste videoplayers kunnen gewoon via FTP of SMB (windows share if you will) bestanden binnen trekken. Bijna allemaal kan je via itunes ook bestanden direct in de opslagruimte van DIE app gooien.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

kmf schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:20:
Daarnet een clear screenprotector op mijn iPad3 gezet.
...
Voor normaal gebruik merk ik er niks van qua beeld. Maar bij bestanden waarbij je extreem scherp beeld nodig hebt ( [url="ghttp://metropoint.metro.lu/20120509_MetroHolland.pdf"]kranten-pdfs[/url] in landscape mode, dus 2 pagina's op het scherm) dan merk ik wel dat het net wat waziger is.
Zelf gebruik ik nooit screen protectors omdat je ze, zeker voor grote apparaten, nooit zonder stof of haartjes erop krijgt. Het is mij toch nog niet gelukt tot nu toe. Anyway, dit nadeel dat je hebt, kan wel kloppen als een algemener probleem. Op de oudere toestellen met 1024x768 resolutie had ik wel eens dat een screen protector de kwaliteiten van het scherm in meer of mindere mate benadeelde. Met een hogere resolutie gaat ook gebrek aan scherpte opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:48:
[...]

Zelf gebruik ik nooit screen protectors omdat je ze, zeker voor grote apparaten, nooit zonder stof of haartjes erop krijgt. Het is mij toch nog niet gelukt tot nu toe. Anyway, dit nadeel dat je hebt, kan wel kloppen als een algemener probleem. Op de oudere toestellen met 1024x768 resolutie had ik wel eens dat een screen protector de kwaliteiten van het scherm in meer of mindere mate benadeelde. Met een hogere resolutie gaat ook gebrek aan scherpte opvallen.
Mijn eerste poging was dan ook mislukt. Dit keer heb ik een luchtbevochtiger aangezet, en een pomp gebruikt om stof weg te blazen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 23:26
ik ben nog een leek op ipad gebied. Ik gebruik webmail van zeelandnet regelmatig. Is het dan mogelijk om een pdf bijlage te lezen in webmail. Ik kan nu niet scrollen namelijk.
weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeve schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:59:
ik ben nog een leek op ipad gebied. Ik gebruik webmail van zeelandnet regelmatig. Is het dan mogelijk om een pdf bijlage te lezen in webmail. Ik kan nu niet scrollen namelijk.
weet iemand een oplossing?
2-fingersscroll al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 13:50
Blij dat ik bij de Mycom in de winkel mijn ruil iPad mocht testen. Die heeft meerdere defecte pixels, op meerdere plekken ook nog eens. Dus mooi mijn oude weer mee teruggenomen. Het is blijkbaar erg lastig om een pixelperfect iPadje te pakken te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Webmail is dan wel heel omslachtig eigenlijk. Wanneer je je instellingen in de mail-settings van je iPad zet, gaat alles automatisch en kan je zaken als PDF's ook gewoon meteen bekijken vanuit de mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Raymond schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:16:
Blij dat ik bij de Mycom in de winkel mijn ruil iPad mocht testen. Die heeft meerdere defecte pixels, op meerdere plekken ook nog eens. Dus mooi mijn oude weer mee teruggenomen. Het is blijkbaar erg lastig om een pixelperfect iPadje te pakken te krijgen :)
Probeer het eens bij de Applestore

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Welke applestore?
In NL zit er toch alleen maar eentje in amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:28
Raymond schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:46:
Welke applestore?
In NL zit er toch alleen maar eentje in amsterdam?
Jup.

[ Voor 95% gewijzigd door AntraXxX op 09-05-2012 17:08 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Ik heb mijn Ipad 3 zojuist geupdate met 5.1.1..

Mijn oude Ipad (1), staat ook de update in de wachtrij, maar is dit aan te raden? Vanwege de fabeltjes dat de updates de oudere apparaten slomer maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is een bugfix (5.1 naar 5.1.1), geen compleet nieuwe versie (5.1 naar 6.0 bv.). Sowieso als de fabeltjes zouden kloppen, zou de iPad 1 niet juist vlotter gaan met 5.x dan met 4.x, wat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
vgroenewold schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:17:
Webmail is dan wel heel omslachtig eigenlijk. Wanneer je je instellingen in de mail-settings van je iPad zet, gaat alles automatisch en kan je zaken als PDF's ook gewoon meteen bekijken vanuit de mail app.
Dat snap ik op zich wel maar het was meer voor als we iemand anders zijn webmail wil checken
kmf schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:04:
[...]

2-fingersscroll al geprobeerd?
nee zal ik eens naar kijken. Bedankt
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heel prettig: Leg ik mijn iPad 2 aan iTunes om te updaten, verschijnt er een melding dat de update is mislukt... Kan ik nu alles weer gaan herstellen... Erg fijn!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 07:19
Vandaag een Ipad 3 weten te bemachtigen via dixons. Ik moet toch zeggen dat als je zo'n ding in eigen handen houdt de beeldkwaliteit een aangename verrassing is. Wat een scherpte. Weet iemand trouwens of je ook verschillende weergaven voor muziekalbums kunt instellen? Cover flow zit blijkbaar niet op de iPad.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CoverFlow is idd. op pensioen gestuurd, niemand leek dat nog te gebruiken. Zelf vond ik het ook veel meer gimmick dan functie. Een lijst met albumplaatjes vind ik overzichtelijker om de muziek te zoeken dan swipen door honderden albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 07:19
Phuncz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:23:
CoverFlow is idd. op pensioen gestuurd, niemand leek dat nog te gebruiken. Zelf vond ik het ook veel meer gimmick dan functie. Een lijst met albumplaatjes vind ik overzichtelijker om de muziek te zoeken dan swipen door honderden albums.
Dat ben ik je met eens, maar wellicht dat er nog andere weergaven beschikbaar zouden zijn.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 13:50
Net mijn 3e iPad wezen bezichtigen bij de Mycom hier, en ja hoor; weer stof! Petje af hoor apple... :( Nu hopen dat ze de volgende niet "alvast even inspecteren" en hem zelf even unboxen.... beetje stom om zo iets in de winkel te zeggen maar wil wel 100% zeker weten dat hij nieuw is.

edit; Met ongeveer tussentijden van 2 weken trouwens, niet zozeer een serie dus.

[ Voor 12% gewijzigd door no00waa op 10-05-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 17-10 12:37

jasjenl

Liab A Tymo

Werkt de uitzending gemist app bij jullie nog een beetje fatsoenlijk? Afgelopen week kreeg ik eerst heel vaak een melding dat video's kijken niet mogelijk was, die melding krijg ik nu niet meer maar echt goed werken doet het nog steeds niet. Als ik gewoon naar de website van uitzending gemist ga kan ik daar nog wel gewoon programma's bekijken, de videokwaliteit is dan ook veel hoger. Dus dat is op zich wel een alternatief, maar ja, waar heb je dan zo'n mooie app voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm er is een nieuwe iOS voor de ipad 3 zie ik net. Heeft iemand hier al ervaringen mee qua prestaties / verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:38:
Hm er is een nieuwe iOS voor de ipad 3 zie ik net. Heeft iemand hier al ervaringen mee qua prestaties / verbeteringen?
Bedoel je 5.1.1? Er is erg weinig verschil met 5.1. Merk er zelf niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat kan kloppen aangezien er in het changelog niets over snelheid genoemd staat. Als de snelheid wel wordt verbeterd dan wordt het ook wel vermeld (goede reclame).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

@jasjenl...check maar eens de app in de AppStore..staan aardig wat negatieve reacties op..bij mij werkt inderdaad de app ook niet...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele vraag voor de gebruikers hier, maar hoe maak ik een screen shot op mijn ipad en wat is het standaard afbeeldings-bewerking programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:44:
Simpele vraag voor de gebruikers hier, maar hoe maak ik een screen shot op mijn ipad en wat is het standaard afbeeldings-bewerking programma?
http://bit.ly/K5zpWt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:44:
De powerknop en de homeknop tegelijk indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:03:
[...]

De powerknop en de homeknop tegelijk indrukken.
Dank je wel :)

Via mijn toetsenbord lukte het mij wel.

Is er ook een standaard of gratis ipad (iets zoals paint) ingebakken of moet ik in de app-store opzoek naar een gratis of betaalde variant? Zo ja, heeft iemand dan een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
hoeveel wil je kunnen bewerken? in de standaard foto app, kan je al pasten en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:12:
hoeveel wil je kunnen bewerken? in de standaard foto app, kan je al pasten en opslaan.
Nou met bijsnijden ben ik al een heel eind.

Eigenlijk wil ik gewoon mijn tabellen uit numbers als plaatjes hebben, maar ik ben zo'n excel-ganger.
Ik heb nooit eerder met apple gewerkt. Het werkt fijn, maar je moet alles maar net even weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waar wil je het in plakken, eigenlijk?

edit: net ff getest en met de standaard foto-app kan je bijsnijden

[ Voor 47% gewijzigd door Raymond op 12-05-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:51:
Goede vraag.

De meeste apps die ik gebruik en waarin je afbeeldingen kan importeren, bieden zelf de mogelijkheid om te croppen of om kleiner te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Hoe veilig is het als ik met mijn ipad inlog op een wifinetwerk van een hotel. Kunnen andere dan mijn ipad bekijken? Dus als ik een wifi verbinding toegang koop bij een hotel is dit veilig of moet ik nog een bepaalde app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:51:

edit: net ff getest en met de standaard foto-app kan je bijsnijden
Dankjewel! Ik kan het nu zelf niet testen, wat ik heb hem niet bij de hand.

Ik gebruik niet echt vaak een programma voor afbeeldingen. Alleen voor de grafieken van numbers dan. (Die kan je niet los exporteren als afbeelding?)

Weet iemand of je met een pennetje en een app (welke dan?) een beetje fatsoenlijk aantekeningen kan maken? Dat gaat vaak sneller dan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb geen numbers, alleen pages, dus kan dat niet checken.
Pennetje heb ik wel en schrijven vind ik maar beroerd gaan. Snel aantekeningen maken tijdens een vergadering lukt mij niet op een ipad. Wat dat betreft is voor mij een pen met papier nog steeds koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:35:
Ik heb geen numbers, alleen pages, dus kan dat niet checken.
Pennetje heb ik wel en schrijven vind ik maar beroerd gaan. Snel aantekeningen maken tijdens een vergadering lukt mij niet op een ipad. Wat dat betreft is voor mij een pen met papier nog steeds koning
Aha, dat heb ik eigenlijk ook. Ik vul mijn agenda ook in op papier en naderhand pas in de Ipad.
Misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeve schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:01:
Hoe veilig is het als ik met mijn ipad inlog op een wifinetwerk van een hotel. Kunnen andere dan mijn ipad bekijken? Dus als ik een wifi verbinding toegang koop bij een hotel is dit veilig of moet ik nog een bepaalde app installeren?
Veiliger dan een laptop. Anderen kunnen niet in je foto's app komen als je dat bedoeld.

Maar als je in een browser op een open netwerk inlogt op een website welke niet https, dan kunnen anderen mooi genieten met jouw login+passwords. Op welk apparaat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 17-10 12:37

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:37:
[...]

Aha, dat heb ik eigenlijk ook. Ik vul mijn agenda ook in op papier en naderhand pas in de Ipad.
Misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft.
Typen met een on-screen toetsenbord blijft behelpen, als je veel typt is een fysiek toetsenbord toch echt wel een vereiste m.i. Maar wat het gebruik van papier betreft: ik gebruik het amper meer. Notities en agenda hou ik vrijwel altijd digitaal bij, als agenda gebruik ik Google calender, die ik afhankelijk van waar ik ben op een pc, op mijn telefoon of op mijn iPad invul. Ik moet wel zeggen dat ik mijn iPad niet echt zakelijk gebruik, voor het maken van aantekeningen bij vergaderingen gebruik ik nog gewoon een notebook met Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Typen met een on-screen toetsenbord blijft behelpen, als je veel typt is een fysiek toetsenbord toch echt wel een vereiste m.i. Maar wat het gebruik van papier betreft: ik gebruik het amper meer. Notities en agenda hou ik vrijwel altijd digitaal bij, als agenda gebruik ik Google calender, die ik afhankelijk van waar ik ben op een pc, op mijn telefoon of op mijn iPad invul. Ik moet wel zeggen dat ik mijn iPad niet echt zakelijk gebruik, voor het maken van aantekeningen bij vergaderingen gebruik ik nog gewoon een notebook met Word.
Ik heb er een apple wireless toetsenbordje erbij. Die gebruik ik nu ook voor mijn pc (http://code.google.com/p/uawks/) en dat werkt prima. Ik ben van plan om iCloud te gebruiken voor agenda en contactpersonen. Dat laatste blijft het fijnst ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
kmf schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:46:
[...]

Veiliger dan een laptop. Anderen kunnen niet in je foto's app komen als je dat bedoeld.

Maar als je in een browser op een open netwerk inlogt op een website welke niet https, dan kunnen anderen mooi genieten met jouw login+passwords. Op welk apparaat dan ook.
vooral dat van de apps bedoelde ik. Dit betekent dus dat alleen eventuele login en password van een website mogelijk is te traceren.
dus er kan bijv geen instellingen worden verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er bepaalde shortcuts of keys die werken met een ipad icm een wireless apple toetsenbord? Ik heb er een aantal opgezocht maar die werken vermoed ik weer alleen op een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het zal aan mij liggen, maar ik kan het niet meer vinden...
Meerdere revisies van de iPad 2 zijn er toch? Maar hoe is dat te checken?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:27:
Je hebt naar mijn weten 2.0 en 2.1. De laatste is voorzien van een nieuwere versie van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CLB schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:27:
http://www.anandtech.com/...-24-review-32nm-a5-tested
The 2,1 was WiFi-only, the 2,2 was GSM and the 2,3 was CDMA. The new addition to the family is the iPad 2,4. The 2,4 replaces the original iPad 2,1. It's also only available in a single capacity.
There's no known way to tell whether you're getting an iPad 2,4 vs. the older iPad 2,1 without opening the box. The 2,4 unit I ended up with was made in China, ruling out manufacturing region as a way of telling. The external box looks identical, as does the device itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eigenlijk kan je er zelf maar moeilijk achterkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dank! Liggen er hier twee voor me, straks bekijken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn ipad op de pc aansluit, kan ik geen vrbinding tot stand brengen. Enig idee waar het de mist zou kunnen ingaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-10 19:00
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:48:
Als ik mijn ipad op de pc aansluit, kan ik geen vrbinding tot stand brengen. Enig idee waar het de mist zou kunnen ingaan?
Heb je al een andere USB poort of andere USB kabel gebruikt?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:48:
Wordt ie wel herkend in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:58:
[...]

Wordt ie wel herkend in iTunes?
Neen, hij wordt niet erkend . Hij installeert de driver, maarkrijg een error op het 2e wat hij moet installen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plots gaat het wel, deze voormiddag niet. Toxh bedankt voor de moeite .

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heb ik geen spellingscontrole als ik typ met mijn wireless keyboard in safari. Als ik bluetooth uitschakel dan heb ik wel weer spellingscontrole. Is dat een bekend probleem? Ik heb de laatste versie van het OS en Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Spellingscontrole (rood onderlijnd) of autocorrect? Dat laatste is afaik idd voorbehouden aan het on-screen keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via scherm heb ik autocorrect zonder spellingscontrole. Met toetsenbord heb ik zowel geen autocorrect als spellingscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In andere apps werkt alles prima. Auto-correct & spellingscontrole met touch en alleen controle met hardware toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
klopt het dat de ipad 3 warmer wordt en vaak slomer is en dat hij 4g wel heeft maar dat nederland dat niet ondersteund? als deze feiten waar blijken te zijn, dan neem ik een ipad 2. Ik zou geen ipad willen kopen die niet stabiel is en dat je de 4g functie niet eens kan gebruiken in nederland. Ik zou graag advies willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:54
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:02:
klopt het dat de ipad 3 warmer wordt en vaak slomer is en dat hij 4g wel heeft maar dat nederland dat niet ondersteund? als deze feiten waar blijken te zijn, dan neem ik een ipad 2. Ik zou geen ipad willen kopen die niet stabiel is en dat je de 4g functie niet eens kan gebruiken in nederland. Ik zou graag advies willen hebben.
iPad 3 wordt alleen warmer bij intensief gebruik. Ik merk het zelf als ik bv. real racing 2 heb zitten spelen dat hij linksonder in de hoek iets warmer is. Bij browsen/e-mailen/lezen etc. merk je er niks van.

Slomer is ook niet merkbaar. De krachtigere grafische chip zorgt er juist voor dat hij gewoon net zo responsief is als de iPad 2. 4G wordt in NL inderdaad niet ondersteunt, 3G natuurlijk wel. Je hebt ook nog niks aan 4G in NL omdat de uitrol ervan net is begonnen door Tele2 in een aantal steden én de andere providers hier waarschijnlijk pas in 2013 op zijn vroegst mee beginnen.

Mijn tip: Lees of surf je veel op je iPad, ga dan voor de nieuwe. Zijn games je voornaamste doel, ga voor de iPad 2.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:15:
[...]
Slomer is ook niet merkbaar. De krachtigere grafische chip zorgt er juist voor dat hij gewoon net zo responsief is als de iPad 2. 4G wordt in NL inderdaad niet ondersteunt, 3G natuurlijk wel. Je hebt ook nog niks aan 4G in NL omdat de uitrol ervan net is begonnen door Tele2 in een aantal steden én de andere providers hier waarschijnlijk pas in 2013 op zijn vroegst mee beginnen.
Zelfs als 4G in Nederland komt, ga je er nog niks aan hebben: De in Nederland geplande frequentiebanden worden niet ondersteund door het 4G model van de iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Beste RobbieB,

Ik ben vooral geinteresseerd in het gebruik van multimedia en games op mijn ipad. Dus dat wordt een ipad 2.
Ik ben een zeer actieve filmkijker, dus ik overweeg om een iPad 2 met 64 gb en wifi te kopen. 3g interesseert mij niet. Het gaat er juist om dat ik het veel
Ik vind het belangrijk dat ik veel films kan kijken, games kan spelen en veel muziek kan luisteren op mijn iPad.

De iPad 2 is voor mij de beste keus.

P.S. weet jij of ik oortjes bij mijn ipad krijg of moet ik die zelf kopen? zo ja, welke zijn qua prijs/kwaliteit het beste?

Ik zou ook graag een iPad 2 sleeve willen kopen, alleen welke is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Beetje vreemd, je wilt juist veel films kijken en dan kies je de variant met het mindere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Uhm ja... Is dat zo gek? Op een iPad 2 64GB kun je meer films kwijt in de volle resolutie dan 'n iPad 3 :)
Tevens scheelt het gewoon veel knaken... Gisteren 2 iPad 2's gekocht 64GB 519,00 per stuk, ipv 679,00 voor 'n 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Gisteren 2 iPad 2's gekocht 64GB 519,00 per stuk, ipv 679,00 voor 'n 3
CLB, waar heb je die ipad's gekocht??

[ Voor 7% gewijzigd door rinzy12 op 14-05-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:51:
Uhm ja... Is dat zo gek? Op een iPad 2 64GB kun je meer films kwijt in de volle resolutie dan 'n iPad 3 :)
Aan die volle resolutie heb je veel met 1024x768 resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
Phuncz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:57:
[...]

Je leest/snapt het niet goed, denk ik ;)

Hij bedoelt dat je op een iPad 2 in de volle resolutie (dus 1024x768, want dat is de volle resolutie van de iPad 2) meer films kwijt kan dan op een iPad 3 met volle resolutie (2048x1536). Wat logisch is natuurlijk, want de volle resolutie van de iPad 3 is 4x zoveel pixels en de films zijn dan dus ook 4x zo groot.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Dus eigenlijk is het handig als ik veel films wil kijken en veel wilt gamen, dat ik dan de iPad 3 koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:56:
CLB, waar heb je die ipad's gekocht??
iCentre Den Haag
Hahn schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:59:
Je leest/snapt het niet goed, denk ik ;)

Hij bedoelt dat je op een iPad 2 in de volle resolutie (dus 1024x768, want dat is de volle resolutie van de iPad 2) meer films kwijt kan dan op een iPad 3 met volle resolutie (2048x1536). Wat logisch is natuurlijk, want de volle resolutie van de iPad 3 is 4x zoveel pixels en de films zijn dan dus ook 4x zo groot.
C'est ca! Natuurlijk is het scherm van de iPad 3 scherper, mooier...
Maarja dan moet je er minimaal Full HD films opzetten om van die beautyness te genieten en dat slurpt GB's :)
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:59:

Dus eigenlijk is het handig als ik veel films wil kijken en veel wilt gamen, dat ik dan de iPad 3 koop?
Juist niet ;)
Stel dat een film in 1024x768 resolutie (voor de iPad 2 dus) 1GB groot is...
Dan kun je simpel gezegd 64 films kwijt op de iPad 2 (okee dat klopt niet, want je hebt het OS er nog op staan maar ok)

De resolutie van de iPad 3 is maar liefst 4x zo hoog...
Dus als je zo'n film gaat kijken van 1GB dan wordt alles uitgerekt en wordt je film pixelig en lelijk...
Als je dan een 'mooie' film op je iPad 3 wil kijken moet de resolutie 4x zo hoog zijn: 1GB wordt 4GB.
Simpel gezegd kun je dan nog maar 16 films kwijt op je iPad 3 dus dat is een stuk minder natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 14-05-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Oké. En wat als ik nou de iPad 3 64GB koop? zou ik dan wel makkelijk veel Full HD films erop kunnen zetten en kijken? Of is de oplossing toch een iPad 2 met 64GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Even een andere vraag: kan ik met een alles-in-1 pakket van ziggo, tv kijken op mijn iPad? Of is dit niet beschikbaar bij Ziggo?

[ Voor 7% gewijzigd door rinzy12 op 14-05-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zoals simpel gezegd dan is een film (minimaal) 4GB en kun je er dus 16 op kwijt...
Het scherm van de iPad 3 is stukken beter en scherper mits je 'goed' materiaal gaat bekijken.

En Full HD is nog minder dan de resolutie van de iPad 3, dus het is en blijft nooit 1:1 kwaliteit.

Tsjaa lastige keuze natuurlijk, de prijs van de iPad 2 64GB deed het voor ons :)
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:09:
Even een andere vraag:
kan ik met een alles-in-1 pakket van ziggo, tv kijken op mijn iPad? Of is dit niet beschikbaar bij Ziggo?
Lijkt me wel: https://www.ziggo.nl/#producten/tv-app/

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 14-05-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:09:
Zoals simpel gezegd dan is een film (minimaal) 4GB en kun je er dus 16 op kwijt...
Kleine vraag; waarom zou je al die films tegelijk op de iPad willen hebben? Dan is iedere iPad eigenlijk te klein, want 16 films zal je ook alleen maar kwijt kunnen mits je niets anders erop zet, beetje onzinnig m.i. (en voor op vakantie is ook dat wat overdreven lijkt mij). Een iPad 3 is dus een prima keuze, omdat je juist daarop gewoon altijd de full HD kwaliteit zal kunnen zien (ja, mits goed uitgangsmateriaal) met een groter kleurbereik (ook weer, mits goed materiaal) wat alleen maar mooier is. Ik kies dus graag voor dat scherm, met 2 of 3 films erop. De rest synchroniseer ik thuis wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 14-05-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:01:
De resolutie van de iPad 3 is maar liefst 4x zo hoog...
Dus als je zo'n film gaat kijken van 1GB dan wordt alles uitgerekt en wordt je film pixelig en lelijk...
Als je dan een 'mooie' film op je iPad 3 wil kijken moet de resolutie 4x zo hoog zijn: 1GB wordt 4GB.
Simpel gezegd kun je dan nog maar 16 films kwijt op je iPad 3 dus dat is een stuk minder natuurlijk.
:? Laatste keer dat ik keek was het scherm van een iPad 3 exact zo groot als die van de iPad 2. Er wordt dus niks uitgerekt en niks ineens pixelig en lelijk als je dezelfde film op een iPad 3 kijkt ipv de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:09:
En Full HD is nog minder dan de resolutie van de iPad 3, dus het is en blijft nooit 1:1 kwaliteit.
Ahem, ik lette niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 14-05-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
vgroenewold schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:27:
Kleine vraag; waarom zou je al die films tegelijk op de iPad willen hebben?
Omdat je op vakantie gaat? Geen tijd / zin hebt om te synchroniseren? Je een andere film wilt zien dan die '3'...
Het maakt mij allemaal weinig uit, ik wijs rinzy12 er alleen op dat hij minder films mee kan nemen als hij op de resolutie let, omdat de films van de iPad 3 gewoon groter moeten zijn om scherpte te blijven behouden :)
Oscar Mopperkont schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:30:
:? Laatste keer dat ik keek was het scherm van een iPad 3 exact zo groot als die van de iPad 2. Wordt dus niks uitgerekt en niks ineens pixelig en lelijk als je dezelfde film op een iPad 3 kijkt ipv de iPad 2.
Dan ben jij de enige in de wereld denk, die SD-kwaliteit op het iPad 3 scherm hetzelfde vind...

Je ziet duidelijk verschil:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6coAWg5a6z7jTdVpxF221ha7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JWxpEB13daMLv2F9gAvolVL8/full.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Dus, wat wordt het voor mij denken jullie iPad 2 of 3? Ik kom er zelf niet aan uit. Ik zou graag veel films erop willen zetten en ze kunnen bekijken, maar ik zit met het beeld te twijfelen. Ik vraag me af of ik op de iPad 2 ook op een redelijke manier films kan kijken. Ik weet het niet meer. help me alsjeblieft door jullie advies te geven. iPad 2 of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kweenie, gaat het om geld? Als dat niet belangrijk is, gewoon lekker voor de 3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:46:
Dus, wat wordt het voor mij denken jullie iPad 2 of 3? Ik kom er zelf niet aan uit. Ik zou graag veel films erop willen zetten en ze kunnen bekijken, maar ik zit met het beeld te twijfelen. Ik vraag me af of ik op de iPad 2 ook op een redelijke manier films kan kijken. Ik weet het niet meer. help me alsjeblieft door jullie advies te geven. iPad 2 of 3?
Dit zo'n persoonlijke keuze, dat maakt het juist zo moeilijk.

Ik zou altijd voor de iPad3 gaan ivm de resolutie. Zeker als je films wil kijken.
In jouw geval zal je dan voor de 64Gb moeten gaan, want je wil zoveel mogelijk films erop zetten.
Dat moet je er financieel wel voor over hebben.
Maar het lijkt me als je een fanatieke filmkijker bent, je ze ook in de best mogelijke kwaliteit wil zien en dan is de iPad3 de enige keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Het gaat niet om geld. Als ik een iPad wil, moet het ook maximaal zijn qua functie en beeld. Dus ik denk dat ik toch maar voor de iPad 3 ga. Heel erg bedankt allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, wij kunnen die keuze niet maken :)
Vind jij films heel belangrijk en neem jij genoegen met 3 films op je iPad (uitgaand van 16GB) neem een 3 :)
Zit jij budgetwise niet heel ruim en vind je het overdreven om €700,00 neer te leggen, neem een 2 en geniet!
niekbaars schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:54:
Maar het lijkt me als je een fanatieke filmkijker bent,
je ze ook in de best mogelijke kwaliteit wil zien en dan is de iPad3 de enige keus
Of een Androidtablet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik ben zelf overgegaan van de 2 naar de 3. Ik kijk veel films/series in het vliegtuig, voor mij voldoet de 3 prima. Ik heb de 32GB versie. Ik merk dat bij HD films, de 3 wat scherper is dan de 2.
Ik wissel wel vaak van materiaal. Maar met 32GB kan ik prima een uurtje of 8 vooruit. (En dan is de accu leeg)

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 14-05-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:38:

Dan ben jij de enige in de wereld denk, die SD-kwaliteit op het iPad 3 scherm hetzelfde vind...
Jij denkt echt dat een 1024x768 film op een iPad 2 er scherper uitziet dan op een iPad 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/2319/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MC531?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp
http://store.apple.com/nl/product/MC531ZM/A

Gewoon de iPad3 16GB kopen, voor normaal gebruik meer dan genoeg en daar kun je prima een paar films en series op kwijt voor reisafstanden. Als je op vakantie gaat neem je de camera connection kit mee, waarmee je een externe HD of een SD kaart eraan kunt koppelen. In vergelijking met een 64GB scheelt je dat 200 euro in de aanschaf, connection kit kost 29 euro, en een externe HD heb je vast al.

Winst: 171 euro

[ Voor 18% gewijzigd door Sanderrr op 14-05-2012 14:24 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Omdat je op vakantie gaat? Geen tijd / zin hebt om te synchroniseren? Je een andere film wilt zien dan die '3'...
Het maakt mij allemaal weinig uit, ik wijs rinzy12 er alleen op dat hij minder films mee kan nemen als hij op de resolutie let, omdat de films van de iPad 3 gewoon groter moeten zijn om scherpte te blijven behouden :)
Ja ok, maar een iPad is met zijn maximum van 64GB (naast alle andere apps e.d.) gewoon geen opslag-apparaat. Dus om daar dan de keuze vanaf te laten hangen... kan je beter op vakantie een externe opslag meenemen oid of inderdaad de hele boel comprimeren, maar zelfs dan kan je beter een iPad 3 nemen, want de resolutie is niet perse het probleem, de data voor kleuren etc. veel meer, dus je kan de resolutie behouden alleen wordt de kwaliteit iets minder. de 1080P films in de iTunes store zijn ook niet zoveel groter namelijk, wel iets, maar het is zeker niet rechtlijnig met het aantal pixels.

Met externe opslag kan je zelfs blu-ray kwaliteit afspelen en dat zie je echt wel op een iPad 3. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 14-05-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:59:
Jij denkt echt dat een 1024x768 film op een iPad 2 er scherper uitziet dan op een iPad 3?
Dat denk ik echt ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Ik koop dan een ipad 3 met 16GB en zo'n connection kit. want ik heb een harde schijf met 1tb. het betreft een western digitalz elements. Die kan ik zo aansluiten zonder moeilijke instellingen?
Pagina: 1 ... 36 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]