Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Daar ben ik ook benieuwd naar... Eerst formatteren / ander bestandssysteem? Het is wel heel tof namelijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
ik heb tijdje terug de 2 gekocht, puur met geld in het gedacht.
Heb er geen spijt van. Ik zie enkel het verschil goed als ik naar tekst kijk.
Ik vermoed dat er mensen met goei ogen dit altijd wel zullen merken. Maar ik klaag niet.
Wel geld uitgespaard voor iets anders ondertussen.
Zoals de one X ipv de one S xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Gewoon de iPad3 16GB kopen, voor normaal gebruik meer dan genoeg en daar kun je prima een paar films en series op kwijt voor reisafstanden. Als je op vakantie gaat neem je de camera connection kit mee, waarmee je een externe HD of een SD kaart eraan kunt koppelen. In vergelijking met een 64GB scheelt je dat 200 euro in de aanschaf, connection kit kost 29 euro, en een externe HD heb je vast al.

Winst: 171 euro
Volgens mij kan je niet zomaar harddrives erop aansluiten, aangezien de camera-connection-kit niet de power heeft. Er zijn wel speciale drives die voor de iPad gemaakt worden, werken vaak met wifi. Wat wel kan werken is het gebruik van SD kaartjes e.d. met de films erop. Die kosten ook geen drol meer, dus als je de films in h.264 zet dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Laatst online: 18-10 08:54
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:01:
[...]

iCentre Den Haag

[...]

C'est ca! Natuurlijk is het scherm van de iPad 3 scherper, mooier...
Maarja dan moet je er minimaal Full HD films opzetten om van die beautyness te genieten en dat slurpt GB's :)

[...]

Juist niet ;)
Stel dat een film in 1024x768 resolutie (voor de iPad 2 dus) 1GB groot is...
Dan kun je simpel gezegd 64 films kwijt op de iPad 2 (okee dat klopt niet, want je hebt het OS er nog op staan maar ok)

De resolutie van de iPad 3 is maar liefst 4x zo hoog...
Dus als je zo'n film gaat kijken van 1GB dan wordt alles uitgerekt en wordt je film pixelig en lelijk...
Als je dan een 'mooie' film op je iPad 3 wil kijken moet de resolutie 4x zo hoog zijn: 1GB wordt 4GB.
Simpel gezegd kun je dan nog maar 16 films kwijt op je iPad 3 dus dat is een stuk minder natuurlijk.
Die hele vergelijking gaat natuurlijk niet op. Op een iPad 3 heb je ook 64 GB voor 64 films van 1GB. Denk je echt dat diezelfde films er dan ineens slechter uitzien op een 3 dan een 2? Je hebt de keuze voor Full HD op de 3, dat wil niet zeggen dat je die ook moet benutten. Ik kijk sommige series gewoon in SD op de iPad 3 en dat kijkt ook prima!
Daarnaast zijn Full HD films niet standaard 4 keer zo groot. Er is ook nog zoiets als compressie. Dus je vergelijking loopt aan alle kanten mank. Maar he, als jij daarmee je aanschaf van de iPad 2 goed wilt lullen is dat prima. Verkondig het hier alleen niet als waarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Daar ben ik ook benieuwd naar... Eerst formatteren / ander bestandssysteem? Het is wel heel tof namelijk!
Ik vraag me af hoe je de ipad connection kit kan gebruiken met een externe HDD zonder allemaal apple grappen, zoals formatteren of weer een extra apparaat of software kopen om die bestandsformaten om te kunnen zetten, zodat je ipad het kan lezen. of software om je HDD te kunnen formatteren naar het goede formaat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
cmegens schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:41:
[...]
Dus je vergelijking loopt aan alle kanten mank. Maar he, als jij daarmee je aanschaf van de iPad 2 goed wilt lullen is dat prima. Verkondig het hier alleen niet als waarheid!
Relaaaax, het is hier een discussie he. De iPad2 is een prima keuze, alleen is de discussie van de films idd wat mank, maar dat kan je rustig bespreken hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:27:
Ik koop dan een ipad 3 met 16GB en zo'n connection kit. want ik heb een harde schijf met 1tb. het betreft een western digitalz elements. Die kan ik zo aansluiten zonder moeilijke instellingen?
Nee, dat kan niet. Sinds iOS4.x levert de iPad niet genoeg stroom aan de connector om externe HDD's aan te sluiten.

Moet je perse 200 films met je meenemen op vakantie (leuke vakantie heb je dan. Waarom blijf je niet thuis. Bespaart je hoop geld) dan kan je het beste een HDD met ingebouwde wifi nemen zodat je deze draadloos kan streamen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:25:
[...]

Dat denk ik echt ja...
Helemaal niet hoor :) Leg ze maar eens naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Dat is wel vervelend; dat ik mijn iPad niet met de connector aan een externe HDD kan aansluiten. Moet ik dan een SD kaart nemen. Zo ja, hoe groot moet die dan zijn qua opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:25:
[...]

Dat denk ik echt ja...
Kun je dat ook onderbouwen, want het klinkt mij zwaar onlogisch in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:45:
[...]
Scherper zal het niet zijn nee, maar precies hetzelfde denk ik ook niet. De pixels op een iPad 3 zijn namelijk anders, het geheel zou er contrast-rijker uit moeten zien en wanneer er meer kleuren-data in de film zit, zal de iPad 3 daar meer van kunnen laten zien dan de 2. Hangt dus af van de film zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:48:
Dat is wel vervelend; dat ik mijn iPad niet met de connector aan een externe HDD kan aansluiten. Moet ik dan een SD kaart nemen. Zo ja, hoe groot moet die dan zijn qua opslag?
Die hele kit is bedoelt voor SD kaartjes, dus ja. En je zal echt zelf moeten kijken hoeveel films van welke groottes je mee wilt nemen. Daar pas je dan je kaartjes op af. Je neemt er dan meer mee... en hee... meer opslag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
cmegens schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:41:
Denk je echt dat diezelfde films er dan ineens slechter uitzien op een 3 dan een 2?
Dat denk ik ja... Waarom download iedereen Full HD films en geen SD kwaliteit voor op z'n televisie / laptop?
Je hebt de keuze voor Full HD op de 3, dat wil niet zeggen dat je die ook moet benutten.
Dat zeg ik ook niet :)
Ik kijk sommige series gewoon in SD op de iPad 3 en dat kijkt ook prima!
Kijkt ook prima, maar de kwaliteit is niet zo superb als een 1:1 film op de resolutie van de iPad 3
Daarnaast zijn Full HD films niet standaard 4 keer zo groot. Er is ook nog zoiets als compressie.
Klopt ook, maar rinzy12 lijkt hiervan niet alles te weten, zodoende heb ik simpele voorbeelden gebruikt
Dus je vergelijking loopt aan alle kanten mank.
Gelukkig heb ik de ziekte van Osgood-Schlatter dus ik loop inderdaad mank, leuke opmerking man :')
Maar he, als jij daarmee je aanschaf van de iPad 2 goed wilt lullen is dat prima.
Ach wees gerust, ik gebruik geen iPad ;)
Verkondig het hier alleen niet als waarheid!
Ik verkondig niks als waarheid, ik wil iemand die er minder verstand van heeft op wijzen, simpel.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:45:
Ga ik is proberen, ergens een iPad 3 bietsen!

Waarom in bijvoorbeeld apps / games / email wel en in films niet:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2vcvls7.jpg%5Burl=http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2012/03/ipad_compare.jpg%5B/url%5D
Smultie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:49:
Kun je dat ook onderbouwen, want het klinkt mij zwaar onlogisch in de oren.
Omdat een film van simpel gezegd 1024x768 pixels uitgerekt zal moeten worden wat mij niet mooi / strak lijkt.

Je kijkt toch ook geen SD-kwaliteit films op je Full HD tv zonder dat op te merken..? Maar misschien ligt dat aan mij.
Ik kan me niet voorstellen dat dezelfde .mp4 er even goed uitziet op de iPad 2 en iPad 3 namelijk, mja ik ben toch 'n mankepoot.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:54:

Omdat een film van simpel gezegd 1024x768 pixels uitgerekt zal moeten worden wat mij niet mooi / strak lijkt.

Je kijkt toch ook geen SD-kwaliteit films op je Full HD tv zonder dat op te merken..? Maar misschien ligt dat aan mij.
Ik kan me niet voorstellen dat dezelfde .mp4 er even goed uitziet op de iPad 2 en iPad 3 namelijk, mja ik ben toch 'n mankepoot.
Volgens mij wordt elke pixel van de film op 1 pixel "uitgezonden" op de iPad 2, en op 4 pixels op de iPad 3.
Naar mijn idee is de kwaliteit dus gelijk.

Maar nogmaals, ik ben geen expert op dit gebied, dus vandaar mijn vraag aan jou om het te onderbouwen.

Ik ben dus ook van mening dat een SD-TV-uitzending er op een HD-TV net zo goed uitziet als op een SD-TV,
maar dat is in mijn optiek wel anders dan geen verschil zien tussen een SD- en een HD-uitzending op een HD-TV.

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 14-05-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Ik denk dat mijn oplossing de volgende is: Ik koop een iPad 3 16GB met de connection kit en koop een sd kaartje van 32 gb, zodat ik 48 gb heb, maar hoe zorg ik dat die ipad mijn sd kaartje kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:00:
Ik denk dat mijn oplossing de volgende is: Ik koop een iPad 3 16GB met de connection kit en koop een sd kaartje van 32 gb, zodat ik 48 gb heb, maar hoe zorg ik dat die ipad mijn sd kaartje kan lezen?
Dat doet ie helemaal zelf, knap hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Like I said, je kijkt ook geen SD-kwaliteit op een Full HD scherm zonder dit te merken...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6coAWg5a6z7jTdVpxF221ha7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JWxpEB13daMLv2F9gAvolVL8/full.jpg
Of de iPad 3 moet perfecte pixelmapping hebben zoals jij zegt? Dan zit ik uiteraard volledig verkeerd... :Y

Maar waarom je dan 'n iPad 3 zou moeten hebben voor het fenomenale scherm ;)
Handig en goed voor de browser inderdaad, maar als je het bij films niet merkt (ja okee kleur is beter enzo)

Ik ga de stad wel in om bij de MM een iPad 2 en iPad 3 naast elkaar te leggen met dezelfde film / content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Laatst online: 18-10 08:54
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:54:
[...]

Dat denk ik ja... Waarom download iedereen Full HD films en geen SD kwaliteit voor op z'n televisie / laptop?

[...]

Dat zeg ik ook niet :)

[...]

Kijkt ook prima, maar de kwaliteit is niet zo superb als een 1:1 film op de resolutie van de iPad 3

[...]

Klopt ook, maar rinzy12 lijkt hiervan niet alles te weten, zodoende heb ik simpele voorbeelden gebruikt

[...]

Gelukkig heb ik de ziekte van Osgood-Schlatter dus ik loop inderdaad mank, leuke opmerking man :')

[...]

Ach wees gerust, ik gebruik geen iPad ;)

[...]

Ik verkondig niks als waarheid, ik wil iemand die er minder verstand van heeft op wijzen, simpel.

[...]

Ga ik is proberen, ergens een iPad 3 bietsen!

Waarom in bijvoorbeeld apps / games / email wel en in films niet:
[afbeelding]

[...]

Sorry, maar ik heb nergens uitspraken gedaan over jouw handicap, dus een beetje vreemd dat je je daar op aangevallen voelt. Ik heb gezegd dat je vergelijking mank liep, wat gewoon een nederlandse uitdrukking is en niets te maken heeft met een eventuele handicap waar ik ook geen weet van had. Lijkt me dus onnodig om dat nou zo op te pakken.

Verder on topic: de reden dat mensen liever een Full HD film afspelen op hun HD tv of iPad 3 is omdat dat gewoon mooier is dan een film in SD kwaliteit. Speel ik echter die film of serie in SD af op een iPad 3 of 2 dan zie ik geen verschil. Ja die serie in SD wordt uitgerekt op de 3, net zo goed als de 2. (720x480p is namelijk lager dan 1024 bij 768). Echter zijn iedere vier pixels op een iPad 3 gewoon 1 pixel op de iPad 2. De theorie vindt ik echter niet zo interessant. Ik heb het met een 2 en 3 naast elkaar vergeleken: ik zie geen verschil, mijn collega's ook niet. Kortom, de iPad 3 kan net zoveel SD films bewaren als een iPad 2. Daarnaast heb je met de iPad 3 de mogelijkheid om er films in HD op te zetten, welke 2-3x zoveel plek in beslag nemen.

Als je echt van films wilt genieten is dat natuurlijk wel een voordeel. Als je veel films mee wilt nemen en een concessie wilt doen aan de kwaliteit dan kan dat ook. Met de 3 heb je iig de keuze, met de 2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:02:
Like I said, je kijkt ook geen SD-kwaliteit op een Full HD scherm zonder dit te merken...
[afbeelding]

[afbeelding]
Of de iPad 3 moet perfecte pixelmapping hebben zoals jij zegt? Dan zit ik uiteraard volledig verkeerd... :Y

Maar waarom je dan 'n iPad 3 zou moeten hebben voor het fenomenale scherm ;)
Handig en goed voor de browser inderdaad, maar als je het bij films niet merkt (ja okee kleur is beter enzo)
Zoals ik al zei, tuurlijk zie je verschil tussen SD- en HD-content op een HD-scherm.

De SD-content is echter op beide schermpjes even "SD".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan zeg ik niks, dan zit ik verkeerd, dan zal ik anders / verkeerd denken en het fout hebben :)
Ik had het over het feit dat je minder films mee kunt nemen in de volledige iPad-resolutie c'est ca.

En niet zo happen op m'n been, was maar 'n grapje :+

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 14-05-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Ik ben gewoon helemaal in de war nu. De iPad 3 met 16GB is goed genoeg om met de connection kit en een SD kaartje overweg te kunnen? mijn volgende vraag is of het handig is om HD films op een SD kaartje te zetten en-of het beeld daardoor niet verslechterd of vertraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:29
CLB heeft opzich wel een punt. Bij LCD is het vaak zo dat als je niet op een exacte schermresolutie zit, alles erg "wollig" overkomt. SD op een LCDtv is bijvoorbeeld ook gewoon erg lelijk, dit omdat het beeld niet op "native" resolutie zit.
Nu is het zo dat de x-res en y-res van een iPad3 precies 2x zo hoog is, en daarom nog een behoorlijk mooi beeld kan opleveren bij 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
rinkel schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:14:
CLB heeft opzich wel een punt. Bij LCD is het vaak zo dat als je niet op een exacte schermresolutie zit, alles erg "wollig" overkomt. SD op een LCDtv is bijvoorbeeld ook gewoon erg lelijk, dit omdat het beeld niet op "native" resolutie zit.
Dat klopt, maar het zal er dan net zo wollig uitzien op de 2 als de 3, de 3 doet niet aan uitrekken oid het verdubbelt simpelweg het aantal pixels per pixel op de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Dus rinkel, jouw advies is inderdaad een iPad 3 16GB met connection kit en 32 GB sd kaartje? is dit een goed sd kaartje? http://cdromland.nl/produ...ung_SD_Card_32GB_Class_10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:10:
Ik ben gewoon helemaal in de war nu. De iPad 3 met 16GB is goed genoeg om met de connection kit en een SD kaartje overweg te kunnen? mijn volgende vraag is of het handig is om HD films op een SD kaartje te zetten en-of het beeld daardoor niet verslechterd of vertraagd wordt.
Ik denk dat je je een klein beetje moet inlezen op Apple.com bij de kit zelf ook, want daar staat het geheel uitgelegd. Alsmede (inlezen) ook wat het verschil is tussen analoge en digitale opslag. ;) Films op een SD kaartje, op een CD, op een USB stick, op whatever... zullen, mits digitaal opgeslagen, precies hetzelfde zijn.

Verder; er is 0,0 verschil tussen een iPad met 16, 32 of 64 GB behalve dan de opslagruimte, allen kunnen alles even goed. Dus die kit kan op de 16 GB iPad en dan kan je alle SD kaartjes erin stoppen die je wilt. Ik zou me dan ook inlezen in precies welk formaat de film moet hebben om in iTunes te kunnen worden afgespeeld, want gewoon een film erop plempen zal niet altijd werken. Zoals gezegd, zet je de film om in h.264 dan zal het zeker moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:22:
[...]

Ik denk dat je je een klein beetje moet inlezen op Apple.com bij de kit zelf ook, want daar staat het geheel uitgelegd. Alsmede (inlezen) ook wat het verschil is tussen analoge en digitale opslag. ;) Films op een SD kaartje, op een CD, op een USB stick, op whatever... zullen, mits digitaal opgeslagen, precies hetzelfde zijn.

Verder; er is 0,0 verschil tussen een iPad met 16, 32 of 64 GB behalve dan de opslagruimte, allen kunnen alles even goed. Dus die kit kan op de 16 GB iPad en dan kan je alle SD kaartjes erin stoppen die je wilt. Ik zou me dan ook inlezen in precies welk formaat de film moet hebben om in iTunes te kunnen worden afgespeeld, want gewoon een film erop plempen zal niet altijd werken. Zoals gezegd, zet je de film om in h.264 dan zal het zeker moeten werken.
Heb wel gelezen over de CCK en SD kaartjes dat je dan een folder DCIM moet aanmaken o.i.d. gelijk aan camera opslag, hoeveel is daar dan van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:19:
Dus rinkel, jouw advies is inderdaad een iPad 3 16GB met connection kit en 32 GB sd kaartje? is dit een goed sd kaartje? http://cdromland.nl/produ...ung_SD_Card_32GB_Class_10
Persoonlijk vind ik de 3 een mooier apparaat. Tuurlijk zit er een prijsverschil in. Of dit het je waard is moet je echt zelf bepalen, eigenlijk betaal je de meerprijs voor een mooier scherm. Ik vind het retina scherm echt prachtig, dit merk je het meest bij browsen, wat ik ook het meeste doe met de iPad. Daarnaast zijn foto's echt ongelofelijk scherp. Mijn vriendin heeft nog steeds de iPad2 en is er ook helemaal happy mee.
Als je veel SD films kijkt, en dit het belangrijkst is voor je, kun je zoals hierboven staat, net zo goed de 2 nemen.

Ik heb zelf ook die connection kit, ik heb deze alleen gebruikt voor foto's van mijn camera. Dat overhevelen werkt heel aardig. Hoe/of dit werkt met films zou ik niet weten. Ik had daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht en ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Ik ben ook een actieve youtube kijker. Bijv. trailers, video clips en HD video montages van games. Internetten zou ook wel makkelijker worden i.p.v. per see de hele tijd mijn laptop open te hebben staan. Is het dan ook handig om een iPad 3 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij veel browsen, en dan vooral met filmpjes, is het wel een voordeel om een iPad3 te hebben. Niet zozeer om het scherpere scherm. Maar vanwege de 1GB RAM t.o.v. de 512MB van de iPad2.
Door het grotere geheugen kan je meer bufferen, en je hebt minder last van refreshende tabs.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Dan besluit ik bij deze om de iPad 3 16GB te kopen met connection kit en 32GB SDHC kaart. Super bedankt allemaal. Ik moet dit besluit nemen, omdat het goed voelt. En als iets goed voelt dan komt het helemaal goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Ik wil graag een zwarte iPad 3 kopen en ik kom er net achter dat die connection kit alleen in het wit te verkrijgen is en dat staat niet echt mooi bij een zwarte iPad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan beter de 32GB halen en later beslissen of je wel de connectionkit+sd-kaart nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Oké dan is het inderdaad slimmer om er zeker van te zijn dat ik genoeg geheugen heb om mee te beginnen en als blijkt dat ik naar mijn idee alsnog te weinig geheugen heb, kan ik altijd nog overwegen om alsnog die connection kit+sd-kaart te kopen. Daar ben ik nu niet zo zeker van. Maar alsnog bedankt voor alle informatie over de iPad 2 en 3. Mij is nu duidelijk wat de verschillen/overeenkomsten zijn van de iPad 2 en 3. Ik ga de iPad 3 kopen, vanwege het retina display, de 1GB RAM, de snellere grafische quadcore processor en het dual-core Apple A5X-systeem. Een andere reden waarom ik de iPad 3 koop, omdat het ook een mooiere camera heeft i.v.m. de iPad 2. Het enige nadeel lijkt mij, is dat zoals al eerder is gezegd is dat de iPad 3 sneller warm wordt als hij zeer actief bezig is. Maar dat maakt niet uit hoop ik. Ik bedoel voor de processor en andere onderdelen. Of er onderdelen minder lang meegaan, doordat de iPad 3 warmer wordt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Weten jullie waar een goede apple premium reseller in de buurt van rotterdam zit? Het liefst in rotterdam :D

P.S. Ik heb zelf gelezen op tweakers.net dat de apple premium reseller op de lijnbaan in rotterdam geen succesverhaal is.

[ Voor 36% gewijzigd door rinzy12 op 14-05-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:26:
[...]

Heb wel gelezen over de CCK en SD kaartjes dat je dan een folder DCIM moet aanmaken o.i.d. gelijk aan camera opslag, hoeveel is daar dan van waar?
Dat is weer een ander punt, dat heeft niet met het digitaal zijn van de film te maken, maar met het bestandsformaat welke door de computer of iPad wordt verwacht bij bijv. een CD of in dit geval een SD. Veel camera's maken een structuur aan met idd een DCIM folder, deze structuur kan je dus het beste aanhouden wanneer je bestanden manueel aan de SD kaart wilt toevoegen, zodat deze door de iPad automatisch wordt herkend en er automatisch zaken als foto's en films worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:14:
Weten jullie waar een goede apple premium reseller in de buurt van rotterdam zit? Het liefst in rotterdam :D

P.S. Ik heb zelf gelezen op tweakers.net dat de apple premium reseller op de lijnbaan in rotterdam geen succesverhaal is.
We helpen je graag, maar gaan echt niet alles voor je voorkauwen natuurlijk. :P Kleine treinreis naar Amsterdam trouwens, daar zit een echte Apple store.

[ Voor 8% gewijzigd door vgroenewold op 14-05-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Oké vgroenewold. Ik heb besloten jullie advies op te volgen met het beste advies dat komt van kmf. Super bedankt allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:08:

[stukje iPad reclame]

i.v.m. de iPad 2. Het enige nadeel lijkt mij, is dat zoals al eerder is gezegd is dat de iPad 3 sneller warm wordt als hij zeer actief bezig is. Maar dat maakt niet uit hoop ik. Ik bedoel voor de processor en andere onderdelen. Of er onderdelen minder lang meegaan, doordat de iPad 3 warmer wordt weet ik niet.
Je stukje waarom je de iPad3 koopt, zou zo van Apple.com af kunnen komen. Dat had een hoop discussie gespaard (geeft verder niet hoor). :)

Verder wordt de iPad 3 wat warmer dan de 2 ja, maar dat stelt helemaal niets voor. Mensen op Tweakers en andere media zijn volkomen belachelijk met die kwestie bezig geweest. Het laten zien van warmte-plaatjes waar rode plekken in zitten, geven mensen automatisch het idee dat het dus heet is. Verre van dat, als er al problemen met de iPad 3 zouden zijn, dan is de warmte echt totaal niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Over de hele discussie over de aantal pixels:
1. video is iets anders dan stilstaand beeld
2. afstand en dpi zijn van belang voor het nut van resolutie
3. films maken niet altijd (vaak niet) volledig gebruik van full HD bv.
4. iPad 2 en 3 zullen vergelijkbare beeldinformatie weergeven met hetzelfde bronbestand
5. het enige optische verschil dat waarneembaar zal zijn is het dot-pitch-verschil:

Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2012/03/ipad-3-vs-ipad-2-ips-screens-640x353.jpg
En dat werkt omgekeerd zoals de bovenstaande afbeelding zou doen vermoeden: bij de iPad 2 zie je de afzonderlijke pixels, bij de iPad 3 niet. Resultaat: het is beter voor nostalgische waarde, zoals een vinylplaat ook "beter" zou zijn dan een hoogwaardig gemasterde CD.

Het zou opgaan als het scherm van de nieuwe iPad niet een veelvoud was van de iPad 2, maar het is, evenals bij de iPhone 3GS vs iPhone 4 een verviervoudiging. Met oud beeldmateriaal is elke pixel bij de nieuwere toestellen 4 pixels. En als die ene pixel wit is en bij het nieuwere toestel diezelfde 4 pixels wit, dan heb je nagenoeg hetzelfde beeld. Buiten het feit dat je niet naar dot-pitch gaten aan het kijken bent.

Het feit is dat in de nabije toekomst, alles met hoge DPI schermen wordt uitgebracht. Zelf vind ik scherm van de iPad 3 gewoon veel comfortabeler voor alles wat betreft over lezen gaat: websites, teksten, email. Je moet véél minder inzoomen en het is allemaal veel makkelijker te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar niet syncen via itunes. Blijft hangen in stap 2, of stap 3...Wat een kl zooi. I tunes werkt ongelofelijk traag...
Enig idee waar het kan aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Ik heb daarnet een thread gelezen over een gele tint die het scherm van de ipad 3 zou hebben. Als dit waar is dan ga ik toch maar een ipad 2 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is geen "gele tint". Dat is gewoon een verschil in kleurtemperatuur. Als je een ander scherm gebruikt, heeft dat een andere tint. Dat is normaal en verwacht.

Als de iPad 2 na de iPad 3 was gekomen, had de 2 een "blauwe tint" gehad en zaten die zeikerds daar weer om te zeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 14-05-2012 20:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinzy12 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:02:
klopt het dat de ipad 3 warmer wordt
Ja, klopt. Ik had zelf een iPad 3 voor een paar dagen en heb hem daarom teruggestuurd. Als je langs gaat naar een Apple store kun je het verschil voelen in hitte tussen een iPad2 en iPad3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
Dus het wordt toch maar een ipad 2 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43
Haha, nooit meer terug naar een iPad2 met dat wazige scherm :*)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 13:50
Ik heb alleen maar een 3 gehad, maar vind de iPad2 demo modellen in winkels maar knap knudde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:57:
[...]

Ja, klopt. Ik had zelf een iPad 3 voor een paar dagen en heb hem daarom teruggestuurd. Als je langs gaat naar een Apple store kun je het verschil voelen in hitte tussen een iPad2 en iPad3.
Hitte? Had je je vingers verbrand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:17:
[...]

Hitte? Had je je vingers verbrand? 8)7
Laat maar, Davidgilmour zit hier al weken te trollen.
Just ignore 'em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 12:37

jasjenl

Liab A Tymo

De enige valide reden om nu nog voor een iPad 2 te kiezen is in mijn ogen de prijs. M.a.w. als dat geen argument voor je is en je een iPad 3 kunt betalen zou ik nooit voor een 2 kiezen. Al die andere 'pluspunten' van de 2 t.o.v. de 3 zijn in de praktijk non-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

jasjenl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:36:
De enige valide reden om nu nog voor een iPad 2 te kiezen is in mijn ogen de prijs. M.a.w. als dat geen argument voor je is en je een iPad 3 kunt betalen zou ik nooit voor een 2 kiezen. Al die andere 'pluspunten' van de 2 t.o.v. de 3 zijn in de praktijk non-issues.
Ja en bij de nieuwe revisie van de iPad 2 is de accuduur nog mooier geworden. Maar de belangrijkste keuze is prijs inderdaad. Hitte en gewicht boeien niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Pfff, die 'hete' iPad 3...
Ik heb er in het verleden ook over bericht, maar de afgelopen week heb ik de Pad 2 en 3 echt kunnen vergelijken in een thuissituatie.

Een van mijn vrienden heeft een iPad 3, en zijn zoon heeft de iPad 2 van zijn pa overgenomen. Beide zijn de 32 GB Wifi versie.

Ik heb bij hun inmiddels met beide iPads kunnen testen.

En hoe warm wordt die iPad 3 nu?

Bij gewooon gebruik scheelt het 'n paar graden tussen de 2 en 3. Nauwelijks merkbaar dus.

Bij zware grafische spellen of toepassingen wordt de 3 lauwwarm linksonder waar de cpu/gpu zit. Duidelijk voelbaar, maar ik schat dat de temperatuur daar hooguit zo'n 32-35 graden is.
Als ik mijn iPad 1 een tijdje in mijn handen houd is hij net zo warm als die iPad 3 geworden door mijn warme handen. Zo warm wordt die iPad 3 dus.

Mijn Atom netbookje wordt veel warmer als hij 10 minuten aanstaat dan dat de iPad 3 na 'n uur gamen is.

Qua snelheid is er eigenlijk geen verschil, je merkt wel dat de 3 meer RAM heeft als je met veel tabs zit te surfen, je ziet bijna geen herladende sites meer bij het tab switchen.

Het scherm van de iPad 3 is gewoon _/-\o_ . Maar daar is al genoeg over gezegd, dacht ik zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:36:
Helemaal mee eens. Tip voor degene die op het punt staan een 2 te kopen: Apple verkoopt ook refurbished iPad's. Opgeknapte modellen die alleen de deur uitgaan als ze de kwaliteitscontrole hebben doorstaan.Feitelijk nieuwe apparaten dus, met de normale garantie. Begint bij 319 euro:
http://store.apple.com/nl/product/FC769
Ik ben zelf voor de 3 gegaan, maar dit is toch wel een hele mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:57:
[...]

:+ Sure, dan zal ik mijn telefoon, laptop, desktop ook maar terug sturen. Wat een onzin, dat ding wordt warmer dan de 2, in de verre verte niet te warm om over heet nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb m'n screenprotector weer weggehaald. De paar mm extra op het glas zorgde al voor een beetje wazigheid.

Werd ook gek van de vingervlekken. Op plastic zijn ze veel moeilijker weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik heb hier zowel een drie als een twee. Het scherm van de drie is inderdaad heel mooi. Toch zou ik voor mijn eerstvolgende backpack trip mijn ipad 2 meenemen. Qua gewicht en standby is de twee nog steeds onverslaanbaar. Met uitzondering op de ipad 2.4. Ik wacht nog even en dan laat ik er nog een vanuit hong kong overkomen kijken of het een 2.4 wordt. Daar zijn de ipads op dit moment het goedkoopst. Tenminste als er geen Saturn actie van €299 is.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CyBeR schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:49:
Er is geen "gele tint". Dat is gewoon een verschil in kleurtemperatuur. Als je een ander scherm gebruikt, heeft dat een andere tint. Dat is normaal en verwacht.

Als de iPad 2 na de iPad 3 was gekomen, had de 2 een "blauwe tint" gehad en zaten die zeikerds daar weer om te zeuren.
QFT ! Een fenomeen bekend bij elk LCD scherm maar sinds de Apple iPhone voelt een deel forumtrollen zich verplicht daar ineens een heisa van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
kmf schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:23:
Ik heb m'n screenprotector weer weggehaald. De paar mm extra op het glas zorgde al voor een beetje wazigheid.

Werd ook gek van de vingervlekken. Op plastic zijn ze veel moeilijker weg te halen.
Er zijn tegenwoordig ook screenprotectors van glas, de glas.t. Ze zijn alleen een beetje duur, voor de ipad betaal je iets van 70 euro meen ik me te herinneren.
Zit er aan te denken om er een te bestellen, alleen de prijs houd me nog wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:37:
Ik heb hier zowel een drie als een twee. Toch zou ik voor mijn eerstvolgende backpack trip mijn ipad 2 meenemen. Qua gewicht en standby is de twee nog steeds onverslaanbaar.
Ja, mee eens. De iPad 2 is naast lekker koel ook heerlijk licht! Ik las ergens dat de dunne schermen van Sharp niet op tijd klaar waren, verklaart dat o.a. het verschil in dikte tussen de 2 en 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:02:
Dat heeft de iPad3 aangezien de resolutie in beide richtingen 2x zo hoog is. Voor elke pixel krijg je er nu dus exact 4.

Maar zelfs al zou die het niet hebben dan zou je zo ongeveer de enige in de wereld zijn die het ziet. In de eerste plaats worden SD films niet geschoten vor het iPad2 beeldformaat, dus er vindt al een conversie plaats en hetzelfde geldt voor de iPad3, alleen heeft die veel meer pixels om het mooier te doen.

In de tweede plaats ziet 99,9% van de mensheid (op een paar Tweakers na die het effect kennen) als een TV op overscan staat bij een Full-HD film en dan dus ipv 1:1 pixelmapping toch ineens gaat rekken en allemaal beeldbewerking gaat toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:30:
[...]

Persoonlijk vind ik de 3 een mooier apparaat. Tuurlijk zit er een prijsverschil in. Of dit het je waard is moet je echt zelf bepalen, eigenlijk betaal je de meerprijs voor een mooier scherm. Ik vind het retina scherm echt prachtig, dit merk je het meest bij browsen, wat ik ook het meeste doe met de iPad. Daarnaast zijn foto's echt ongelofelijk scherp. Mijn vriendin heeft nog steeds de iPad2 en is er ook helemaal happy mee.
Als je veel SD films kijkt, en dit het belangrijkst is voor je, kun je zoals hierboven staat, net zo goed de 2 nemen.

Ik heb zelf ook die connection kit, ik heb deze alleen gebruikt voor foto's van mijn camera. Dat overhevelen werkt heel aardig. Hoe/of dit werkt met films zou ik niet weten. Ik had daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht en ga ik vanavond eens proberen.
Ben wel benieuwd hoe en of dat werkt met de CCK en films overzetten, als je de iPad meeneemt en je zet er wat films, boeken e.d. op hoe snel is de 16GB dan vol? Dan zou een SD kaart een goede aanvulling zijn en goedkoper dan een iPad met 32 of 64GB aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is wel een interessante ontwikkeling. (Naja.. interessant..)
Voor NOVA3 hebben de devvers gekozen om meer effecten te tonen op de ipone 4S en iPad2. Op de iPad3 hebben ze effecten verminderd, maar wel de hoge resolutie aangenomen.
Waar kies jij voor? Scherper, maar minder effecten, of minder HD, maar meer effecten?

Als ik naar m'n PC-gaming "ervaring" kijk, dan kies ik persoonlijk voor HD-beelden met minder effecten. Effecten zie je tijdens het spelen zelf niet meer, maar HD-materiaal blijf je zien.

Dit is wel een geldige reden voor een keuze van een iPad2 of 3

iPhone 4S:

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ib2dfEynneuCU1.jpg

iPad 2:

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iKYbuJ69T8k2J.jpg

iPad 3:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/i0KOvYf3XC6R1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 15-05-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Minder effecten, heb je toch niet door tijdens het gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
We willen wel graag anti-aliasing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:19:
[...]

Ben wel benieuwd hoe en of dat werkt met de CCK en films overzetten, als je de iPad meeneemt en je zet er wat films, boeken e.d. op hoe snel is de 16GB dan vol? Dan zou een SD kaart een goede aanvulling zijn en goedkoper dan een iPad met 32 of 64GB aanschaffen.
Volgens mij kun je (helaas) niet zomaar alles op een SDkaart knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
rinkel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:13:
[...]

Volgens mij kun je (helaas) niet zomaar alles op een SDkaart knikkeren.
Het werkt alleen met films en foto's. Die moeten dan wel op dezelfde manier op de SD-kaart staan als ware het foto's/video's van een camera. Bij het importeren zie je bij video's dan ook niet aan de bestandsnamen welke film het is. Verder kan je ze ook alleen openen via de foto-gallerij en niet via films.

[ Voor 37% gewijzigd door DarkFly op 15-05-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

monnick schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:08:
We willen wel graag anti-aliasing! :)
Er is een verschil tussen een statisch beeld op 2048x1536 dat je kijkt op een laag-DPI scherm en een verschil tussen bewegend beeld op 2048x1536 dat je kijkt op een hoog-DPI scherm.

Van het gebrek aan anti-aliasing heb je niet echt last van als je de pixels nog niet eens kan zien. Anti-aliasing is iets dat nodig is voor 90-130dpi schermen. Als ik een game bekijk die niet voor de iPad 3 is ontwikkeld, dan zie ik alleen jaggies als ik er echt naar zoek op stilstaande scenes door mijn ogen korterbij te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Zeer interessant die vergelijking, maar het kan niet zijn vanwege te weinig grafische kracht... de iPad3 is juist veel sneller dan de 2 en de iPhone 4S. Dus... wat dan? Zelfs met flink stress-testen wordt de iPad3 niet te warm, accuduur kan dan nog een reden zijn wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:37:
[...]

Het werkt alleen met films en foto's. Die moeten dan wel op dezelfde manier op de SD-kaart staan als ware het foto's/video's van een camera. Bij het importeren zie je bij video's dan ook niet aan de bestandsnamen welke film het is. Verder kan je ze ook alleen openen via de foto-gallerij en niet via films.
Als ik het goed begrijp moet je dan directory structuur en bestandsnaamgeving aanhouden zoals een digitale camera dit zou doen, dit verschilt niet heel veel maar dan wordt je bestandsnaam wel wat nietszeggend mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:54
vgroenewold schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:50:
Zeer interessant die vergelijking, maar het kan niet zijn vanwege te weinig grafische kracht... de iPad3 is juist veel sneller dan de 2 en de iPhone 4S. Dus... wat dan? Zelfs met flink stress-testen wordt de iPad3 niet te warm, accuduur kan dan nog een reden zijn wellicht.
iPad 3 is off-screen veel sneller dan de iPad 2. Dit houdt dus in dat bij dezelfde resolutie (op het extern scherm) de nieuwe iPad rondjes loopt om de iPad 2.

Echter moet de nieuwe iPad 4x zoveel pixels aansturen, waardoor het on-screen vrijwel niks scheelt en de nieuwe iPad misschien zelfs wat grafische kracht inlevert als je games op de volledige resolutie rendert. Games als Infinity Blade en Real Racing gebruiken allerlei trucjes om op een lagere resolutie toch een indrukwekkender beeld te krijgen op de nieuwe iPad, maar Nova 3 dus blijkbaar niet.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
RobbieB schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:17:
[...]

iPad 3 is off-screen veel sneller dan de iPad 2. Dit houdt dus in dat bij dezelfde resolutie (op het extern scherm) de nieuwe iPad rondjes loopt om de iPad 2.

Echter moet de nieuwe iPad 4x zoveel pixels aansturen, waardoor het on-screen vrijwel niks scheelt en de nieuwe iPad misschien zelfs wat grafische kracht inlevert als je games op de volledige resolutie rendert. Games als Infinity Blade en Real Racing gebruiken allerlei trucjes om op een lagere resolutie toch een indrukwekkender beeld te krijgen op de nieuwe iPad, maar Nova 3 dus blijkbaar niet.
Bij gewoon gebruik heb ik ook absoluut niet het idee dat de 3 sneller is dan de 2. Vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:37:
[...]

Had het eigenlijk nog willen proberen...
Toch wel erg jammer dat dit niet zo werkt. Was wel erg handig geweest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
rinkel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:43:
[...]

Bij gewoon gebruik heb ik ook absoluut niet het idee dat de 3 sneller is dan de 2. Vergelijkbaar.
Dat klopt inderdaad, maar het gaat juist om de grafisch wat zwaardere zaken. Theoretisch zouden die sneller moeten zijn op de 3, of inderdaad minimaal vergelijkbaar zoals hierboven aangegeven. Dan heb ik de verkeerde indruk gekregen tijdens de Keynote waar juist het grafische aspect zo werd benadrukt in de games die werden gespeeld. Anyway, dan nog staat de vraag waarom de iPad 3 versie minder zou moeten hebben dan de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 23:20

DarkSide

theres no place like ::1

VOlgens mij was het zo. De GPU van de Ipad 3 is een stuk sneller dan die van de Ipad 2.
Dit moet ik wel omdat hij meer pixels moet verwerken.
Als je een GPU bench doet op de native resolutie van de ipad zelf komen ze ongeveer als evensnel uit de bus.
Draai je een 'offscreen' benchmark. Dan zie je dat de ipad 3 sneller is.

Maar dan is de vraag inderdaad waarom minder details in het spel als de GPU het aan zou moeten kunnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:44:
[...]

Had het eigenlijk nog willen proberen...
Toch wel erg jammer dat dit niet zo werkt. Was wel erg handig geweest namelijk.
Had zeker handig geweest, niet dat 16GB nou direct een gebrek aan opslag zou opleveren, maar de iPads met meer storage zijn meteen wel redelijk wat duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59
als ik een ipad uit Amerika zou willen kopen, moet ik dan de AT&T versie of de Verizon versie hebben?

De Verizon is de MC733LL/A ....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 23:20

DarkSide

theres no place like ::1

miel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:12:
als ik een ipad uit Amerika zou willen kopen, moet ik dan de AT&T versie of de Verizon versie hebben?

Dat maakt volgens mij niets uit. Dat gaat alleen om een verschil in 4g techniek (frequentie)?
En wat straks hier als 4g uitgerold gaat worden werkt met beide versies niet.
Hou je over wifi en 3g. En ik dacht dat beide een 3g module had wie wereld dekkend was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bij telefoons gebruikt at&t sim kaarten, verizon cdma. Het zou kunnen dat dit bij ipads weer anders ligt.
Wat darkside zegt klopt, de frequenties in euro worden geheel anders, deze liggen ook nog niet geheel vast en kunnen ook nog eens per land verschillen in europa... (beetje een rommeltje in frequentieland, had ik al eens gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is het zo dat Apple de iPad 2 boxes heeft veranderd qua layout / inhoud / opladervakje?

Ik vind deze iPad 2:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5223/5571923527_bec8a2a94e.jpg

en deze:
Afbeeldingslocatie: http://the-ipad-site.com/wp-content/uploads/2011/03/iPad-2-Unboxing-21.jpg

Is daarmee nog wat gepaard? Nieuwe revisie, is anders verpakt? Beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

andere stekker ? zo te zien bevat de onderste een amerikaanse stekker, deze kan de pootjes inklappen misschien ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:55:
Is het zo dat Apple de iPad 2 boxes heeft veranderd qua layout / inhoud / opladervakje?

Ik vind deze iPad 2:
[afbeelding]

en deze:
[afbeelding]

Is daarmee nog wat gepaard? Nieuwe revisie, is anders verpakt? Beter?
Er is een nieuwe revisie die met een kleiner procede processor is uitgerust. Wellicht dat dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Die onderste verpakking ken ik niet (2x ipad2, 1x ipad3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
LoneWolf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:57:
andere stekker ? zo te zien bevat de onderste een amerikaanse stekker, deze kan de pootjes inklappen misschien ?
Inderdaad, de onderste is de US versie, de bovenste de EU versie. Pootjes v/d US kunnen ingeklapt worden waardoor de lader compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
LoneWolf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:57:
Andere stekker ?
Zo te zien bevat de onderste een amerikaanse stekker, deze kan de pootjes inklappen misschien ?
Could be, maar komt van 'n Nederlande site... Nederlandse iPad 2... Dan zit ik fout met m'n image! Dank!

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 15-05-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
Klopt het dat de ipad geen echte multitasking kent? Ik zat net een youtube clip te kijken (in de app) en wilde op de achtergrond verder luisteren terwijl ik ff m'n mail checkte, in de standaard mail app. Muziek stopte er gewoon meteen mee... Ik heb de new ipad, iOS 5.1. Is dit normaal?

is m'n eerste iOS device, hopelijk stel ik nu geen domme vraag...

[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 15-05-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Trishul schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:26:
Klopt het dat de ipad geen echte multitasking kent? Ik zat net een youtube clip te kijken (in de app) en wilde op de achtergrond verder luisteren terwijl ik ff m'n mail checkte, in de standaard mail app. Muziek stopte er gewoon meteen mee... Ik heb de new ipad, iOS 5.1. Is dit normaal?

Je kan gewoon Youtube openen, dan ergens anders heen gaan en 2x de homeknop induwen en dan op play klikken, dan speelt je Youtube video verder, het geluid iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:26:

It's a feature. Apple neemt aan dat je de filmpje nog wel af wilt kijken, dus pauzeert ie automatisch als je iets anders doet.

Wil je youtube als een muziekspeler gebruiken:
J0ey schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Je kan gewoon Youtube openen, dan ergens anders heen gaan en 2x de homeknop induwen de multitakbar naar rechts swipen en dan op play klikken, dan speelt je Youtube video verder, het geluid iig..

[ Voor 50% gewijzigd door kmf op 15-05-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel

Gebruikt de Verizon ipad CMDA? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold

Volgens mij maakt het niet meer uit, maar ik denk dat je het beste voor de AT&T versie kan gaan omdat die altijd al GSM hebben ondersteund. Maar ik zou het nog even goed uitzoeken ja. Wat ik heb gelezen is dat de Verizon versie zowel CDMA als GSM aan kan, alleen weet ik niet zeker hoe het met sim-kaartjes zit.

[ Voor 12% gewijzigd door vgroenewold op 15-05-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
vgroenewold schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Volgens mij maakt het niet meer uit, maar ik denk dat je het beste voor de AT&T versie kan gaan omdat die altijd al GSM hebben ondersteund. Maar ik zou het nog even goed uitzoeken ja. Wat ik heb gelezen is dat de Verizon versie zowel CDMA als GSM aan kan, alleen weet ik niet zeker hoe het met sim-kaartjes zit.
ik kan de Verizon versie zowieso krijgen, de AT&T versie heb ik hier nog nergens op voorraad gezien... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Volgens mij zijn ze in de US gesimlocked. Het maakt technisch niet uit aangezien er een world-chip inzit die zowel CDMA als GSM ondersteunt, maar de netwerken zijn gelocked door de provider.
Weet dit niet 100% zeker overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Maakt volgens mij idd niet uit.
hier een video van pocketnow waar ze het hebben over een at&t-sim in een verizon versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
kmf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:32:
[...]

It's a feature. Apple neemt aan dat je de filmpje nog wel af wilt kijken, dus pauzeert ie automatisch als je iets anders doet.

Wil je youtube als een muziekspeler gebruiken:

[...]
Dat ja.. :P Android pauzeert trouwens ook, dus het lijkt me meer iets van Youtube zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ok net een nieuwe iPad binnen. Heb wat vraagjes :
  • Ik ben er eindelijk achter hoe dat wifi synching nu werkt. Werkt best wel mooi. Echter wil ik ook graag een selectie van foto's op mijn NAS synchoniseren via wifi synching. iTunes laat me echter geen netwerkschijf kiezen. Iemand enig idee hoe dit moet ?
  • Is het mogelijk een e-mail box af te schermen binnen de mail applicatie ? Mijn vrouw wil haar e-mail erop bekijken maar niet dat de kinderen daar per ongeluk in kijken. Nu is er wel een slotje op de hele iPad maar kan dit ook op de mail box zelf ?
  • welke screencovers werken het beste in combinatie met de smartcover ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Spam schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:53:
ok net een nieuwe iPad binnen. Heb wat vraagjes :
  • Ik ben er eindelijk achter hoe dat wifi synching nu werkt. Werkt best wel mooi. Echter wil ik ook graag een selectie van foto's op mijn NAS synchoniseren via wifi synching. iTunes laat me echter geen netwerkschijf kiezen. Iemand enig idee hoe dit moet ?
  • Is het mogelijk een e-mail box af te schermen binnen de mail applicatie ? Mijn vrouw wil haar e-mail erop bekijken maar niet dat de kinderen daar per ongeluk in kijken. Nu is er wel een slotje op de hele iPad maar kan dit ook op de mail box zelf ?
  • welke screencovers werken het beste in combinatie met de smartcover ?
Punt 1; daar is software voor, weet even niet precies welke... iemand die me even het "oh ja" steuntje kan geven? ;)

Punt 2; Nope, groot nadeel vind ik zelf van iOS, 1 iPad met het gezin delen is gewoon erg irritant. 2 iPad's overigens ook, want Apple doet nogal ingewikkeld als het gaat om meerdere iTunes accounts e.d. Ik heb de 2 iPad's situatie nu opgelost maar het is duidelijk niet "it just works". Vreemde beslissing ook vind ik, juist een iPad smeekt om het kunnen gebruiken van meerdere user-accounts.

Punt 3; Allen lijkt me, maar screen-covers zijn zowiezo vreselijk en zou ik zelf afraden. Het beeld wordt net even minder mooi, goevoeligheid kan wat achteruit gaan, stof, lucht, kan er allemaal tussen komen. Bovendien krast het scherm vrijwel niet en al helemaal niet met een smart-cover erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Edit: --Sorry, ik had het window al een tijd open staan en in de tussentijd had vgroenewold al een uitgebreider antwoord gegeven-- Dus mijn bericht gewist om niet teveel ruimte te geven. Als een modje dit kan wissen dan graag!

[ Voor 122% gewijzigd door GekkePrutser op 15-05-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vgroenewold schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:26:
[...]

Punt 2; Nope, groot nadeel vind ik zelf van iOS, 1 iPad met het gezin delen is gewoon erg irritant. 2 iPad's overigens ook, want Apple doet nogal ingewikkeld als het gaat om meerdere iTunes accounts e.d. Ik heb de 2 iPad's situatie nu opgelost maar het is duidelijk niet "it just works". Vreemde beslissing ook vind ik, juist een iPad smeekt om het kunnen gebruiken van meerdere user-accounts.
zo vreemd vind ik het niet.
Een iPad is natuurlijk ook een persoonlijk apparaat met een beperkt hoeveelheid opslagmogelijkheid.
Er zijn daarmee dus meerdere complicaties:
Stel dat je 1 van MAIL-account kan switchen, hoe moet het notificatiesysteem hier mee om gaan? Dan moet je maar instellen dat voor dat ene mailaccount wel een notification popup moet komen, voor dat andere niet...

Als Apple multiple accounts gaat ondersteunen, dan moet dat system-wide gebeuren. En dus moet er een goede oplossing komen om makkelijk van user te switchen. Want het is niet enkel apps dat verschillend kunnen zijn, maar ook instellingen van apps, foto's, documenten muziek die afgezonderd en apart opgeslagen moeten worden. Dus een app moet meerdere "documents folder" voor elk account hebben.

En wat als 1 user (dus itunesaccount) nou andere apps heeft dan de andere?

Daarom denk ik dat Apple eerst iCloud goed gaat afmaken, en van daar uit weer multi-user mogelijk gaat maken (want het documentsperuser probleem is daarmee opgelost).
Muziek verzorgd iTunes match wel.
Tegen die tijd zijn de flash-chipjes ook goedkoper geworden en heb je min. 32GB-modellen. En dan kan je ook echt meerdere apps installeren die per user geactiveerd of gedeactiveerd kunnen worden.

In het kort, ik vind de iPad zoals de ontwikkeling er nu voor staat, helemaal niet geschikt voor multi-user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:37:
[...]
Stel dat je 1 van MAIL-account kan switchen, hoe moet het notificatiesysteem hier mee om gaan? Dan moet je maar instellen dat voor dat ene mailaccount wel een notification popup moet komen, voor dat andere niet...
Dat is wel een goed punt inderdaad.. Al zou je alleen de notificaties kunnen laten zien voor de ingelogde user.

Ik vind het zelf wel erg jammer dat er geen 'guest' of demo mode op zit. Waarbij je met een schuifje/passcode de toegang tot je mail, adresboek, app store, enz. uitschakelt.

Dat is ook wel in het voordeel van Apple, want nu geef ik mijn Apple niet aan mensen die hem willen bekijken (en er waarschijnlijk dan ook een willen). Want die kunnen dan zo door je mail heen bladeren. Lekker als je hem aan een collega geeft en ze zien dat mailtje over die sollicitatie. Ik zeg nu altijd dat ze maar naar de winkel moeten lopen :)

Met mijn telefoon heb ik dat ook erg maar op de een of andere manier accepteren mensen het makkelijker dat je die niet zomaar aan iedereen geeft om er even mee te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Dat is wel een goed punt inderdaad.. Al zou je alleen de notificaties kunnen laten zien voor de ingelogde user.

Ik vind het zelf wel erg jammer dat er geen 'guest' of demo mode op zit. Waarbij je met een schuifje/passcode de toegang tot je mail, adresboek, app store, enz. uitschakelt.

Dat is ook wel in het voordeel van Apple, want nu geef ik mijn Apple niet aan mensen die hem willen bekijken (en er waarschijnlijk dan ook een willen). Want die kunnen dan zo door je mail heen bladeren. Lekker als je hem aan een collega geeft en ze zien dat mailtje over die sollicitatie. Ik zeg nu altijd dat ze maar naar de winkel moeten lopen :)

Met mijn telefoon heb ik dat ook erg maar op de een of andere manier accepteren mensen het makkelijker dat je die niet zomaar aan iedereen geeft om er even mee te prutsen.
Voor gevoelig mail, gewoon webaccount gebruiken vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
kmf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:31:
[...]

Voor gevoelig mail, gewoon webaccount gebruiken vind ik dan.
Is niet altijd mogelijk. Wat zitten stoeien met de live mail app van Microsoft maar die werkt weer niet samen als je uitnodiging wilt versturen via de calender app. Zit niets anders op dan er een slotje op te zetten...

Overigens wel ergens gelezen dat Apple wel maar meerdere login accounts zit te kijken...

http://www.techzine.nl/ni...ti-user-support-ipad.html

Weet iemand dat stukje software om in de foto synching tab van iTunes een netwerk schrijf te koppelen? _/-\o_

[update] ok beetje zitten slapen. Kan gewoon een netwerk schijf selecteren vanuit iTunes. Daarmee kan ik geselecteerde foto's vanuit de NAS direct via Sync over wifi op m'n ipad zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 16-05-2012 11:53 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10 20:36

Lapras

Ice beam

Ik heb een probleem dat op vrij korte termijn opgelost moet worden. Ik heb een presentatie gemaakt die ik vanaf mijn iPad naar mijn TV wil zetten. Hiervoor heb ik een AV adapter van Apple gekocht waardoor ik mijn iPad via een HDMI kabel op mijn TV aansluit. Als ik dat doe, mirrort hij mooi het beeld naar mijn TV.

Het probleem is alleen dat de wifi uitvalt op het moment dat de TV connectie maakt met de iPad. Hij lijkt volledig het signaal te verliezen. Hoewel ik internet op mijn TV heb, is dit op geen manier aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.

Het is een iPad 2, 16 GB, wifi. De TV is een Samsung, maar ik ben het precieze nummer kwijt. Dit is op te zoeken, maar lijkt me er weinig toe doen.

Google geeft geen oplossingen, wel blijkt een iemand hetzelfde probleem te hebben. Ook met een Samsung TV.

Help, help, HLEP.
Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]