Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
niekbaars schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:00:
[...]

Er is ook geen enkele garantie, dat je in "de winkel" (Dixons, MediaMarkt, enz) wel 2 jaar garantie krijgt. Vooraf "beloven" die winkels dat wel en gebruiken ze het als argument om bij hen te kopen ipv bij Apple (premium reseller) maar als het puntje bij paaltje komt, dat moeten ze nog thuisgeven.
Je bent dan ook afhankelijk van de welwillendheid van de winkelmedewerker. Die winkels kunnen in het 2e jaar niet bij Apple aankloppen voor garantie, dus alles voor eigen kosten van die winkel en daar zijn ze echt niet happig op.
Ben benieuwd wie bij de aankoop van zijn Apple produkt uitdrukkelijk op de factuur 2 jaar garantie heeft laten opnemen
Bij deze dan heren die zonodig beter denken te weten.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

En specifiek:

http://www.consuwijzer.nl..._Heeft_de_verkoper_gelijk

Je hebt 2 jaar recht op een deugdelijk product. Elk winkel moet er in Nederland en zelfs in Europa eraan houden. Doet gij moeilijk in de winkel, print dan deze documenten uit en sla uw slag. Dit discussie hebben we eindeloos lang gevoerd. Als je iets niet weet, zoek het dan op of vraag het netjes, maar ga geen foutieve informatie verspreiden ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad gewoon 2 jaar garantie of apple het nu leuk vindt of niet, heeft totaal niets te maken met welwillendheid van medewerkers maar heeft alles te maken met wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
RRCreations schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Bij deze dan heren die zonodig beter denken te weten.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

En specifiek:

http://www.consuwijzer.nl..._Heeft_de_verkoper_gelijk

Je hebt 2 jaar recht op een deugdelijk product. Elk winkel moet er in Nederland en zelfs in Europa eraan houden. Doet gij moeilijk in de winkel, print dan deze documenten uit en sla uw slag. Dit discussie hebben we eindeloos lang gevoerd. Als je iets niet weet, zoek het dan op of vraag het netjes, maar ga geen foutieve informatie verspreiden ;) !
Recht hebben en recht krijgen zijn twee heel verschillende dingen.
Om te beginnen moet je na een half jaar min of meer bewijzen, dat het een ondeugdelijk produkt is.
Als de verkoper onwillig is, moet je heel wat doen om dat recht te krijgen, ook al heb je gelijk.
En misschien krijg je uiteindelijk wel gelijk, maar dan heb je wel maanden of langer zonder compu/laptop/tablet gezeten.

Ik ben het met iedereen eens, die zegt dat we in Nederland minimaal 2 jaar garantie hebben op een computer. Maar ik wil alleen maar zeggen, dat de praktijk anders kan zijn. Je hebt winkels, die direct een nieuwe geven en je hebt winkels die je alles uit de kast halen om die wettelijke garantie niet geven. En alles daar tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
niekbaars schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:27:
[...]

Recht hebben en recht krijgen zijn twee heel verschillende dingen.
Om te beginnen moet je na een half jaar min of meer bewijzen, dat het een ondeugdelijk produkt is.
Als de verkoper onwillig is, moet je heel wat doen om dat recht te krijgen, ook al heb je gelijk.
En misschien krijg je uiteindelijk wel gelijk, maar dan heb je wel maanden of langer zonder compu/laptop/tablet gezeten.

Ik ben het met iedereen eens, die zegt dat we in Nederland minimaal 2 jaar garantie hebben op een computer. Maar ik wil alleen maar zeggen, dat de praktijk anders kan zijn. Je hebt winkels, die direct een nieuwe geven en je hebt winkels die je alles uit de kast halen om die wettelijke garantie niet geven. En alles daar tussen in.
Inderdaad, ik heb ook vaak genoeg naar consuwijzer verwezen om aan te wijzen waar je recht op hebt. Zoals je zegt, je hebt er misschien wel recht op, maar die recht krijg je niet bij Apple. ;)

Apple is daar keihard in en ze zijn niet bang van een 'dreigement' van een klant. Dixons en de MediaMarkt zijn daar veel soepeler in en zullen veel sneller tot reparatie of vervanging overgaan in het tweede jaar.

De enige manier om bij Apple in het tweede jaar garantie te krijgen, is door AppleCare te kopen (tegelijk met aanschaf van het product) óf door een werknemer in de Apple Store in Amsterdam te treffen die in een goed humeur is.

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 27-03-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Het lijkt wel alsof de iPad 3 voorlopig nergens meer is te krijgen. Misschien de Apple Store in Amsterdam proberen, maar is het op loopafstand van Amsterdam Centraal of moet ik daarna nog de tram pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
syltheboy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:51:
Het lijkt wel alsof de iPad 3 voorlopig nergens meer is te krijgen. Misschien de Apple Store in Amsterdam proberen, maar is het op loopafstand van Amsterdam Centraal of moet ik daarna nog de tram pakken?
Waar ben je al geweest? Vrijdag hadden ze namelijk in het hele land toch best wel flinke voorraden binnen gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:55:
[...]

Waar ben je al geweest? Vrijdag hadden ze namelijk in het hele land toch best wel flinke voorraden binnen gekregen..
Ik ben nog nergens geweest, en ik had pas 3 dagen geleden bij Dixons een bestelling geplaatst. Maar nu zeggen ze dat ze voorlopig nog geen voorraad binnenkrijgen. En bij de rest van de winkels heb ik ook geïnformeerd. Nog niet bij Media Markt.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 27-03-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een Pad uit Amerika laat meebrengen, ondervind ik dan enige hinder van het een of ander ? Of zijn dit dezelfde toestellen (4G heb ik niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:46
Nee, die zijn precies hetzelfde. Alleen oppassen met de douane. Als ik het goed heb is alleen het goedkoopste model (16GB Wi-Fi) niet belast. Maar dat hoort in [iPad] Importeren - deel 3, vermoed ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Z-Dragon op 27-03-2012 17:24 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

PBP

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:16:
Als ik een Pad uit Amerika laat meebrengen, ondervind ik dan enige hinder van het een of ander ? Of zijn dit dezelfde toestellen (4G heb ik niet nodig)
Nee geen problemen, het enige 'probleem' is de oplaadadapter. Die moet je vervangen of je kan enkel via usb opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:16:
De toestellen zijn hetzelfde: let er wel op dat je zelf hier een oplader moet kopen omdat die in de VS verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Idd twijfel ook , vriend gaat morgen naar New York en de prijs is toch wel heel aantrekkelijk, maar zou dan wel een 32gb + 4g willen, maar dan zitten ze boven de 430euro grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik steek wel een tussenstukje tusen de adapter, heb zo van die reisomvormertjes ...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
joffrey19 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:23:
Idd twijfel ook , vriend gaat morgen naar New York en de prijs is toch wel heel aantrekkelijk, maar zou dan wel een 32gb + 4g willen, maar dan zitten ze boven de 430euro grens.
De kans is best klein dat je "gepakt" wordt, maarja ligt er wel aan of je vriend dat wilt doen. Daarnaast kan je ook de 19%btw gewoon betalen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:46
Uniciteit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:20:
[...]

De toestellen zijn hetzelfde: let er wel op dat je zelf hier een oplader moet kopen omdat die in de VS verschillend zijn.
Je kunt gewoon het opzetstukje verwisselen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Heeft iemand al op de nieuwe Ipad internet via bluetooth werkend gekregen ?
dus via bluetooth met de gsm verbinden en het internet van de gsm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Uniciteit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Inderdaad, ik heb ook vaak genoeg naar consuwijzer verwezen om aan te wijzen waar je recht op hebt. Zoals je zegt, je hebt er misschien wel recht op, maar die recht krijg je niet bij Apple. ;)

Apple is daar keihard in en ze zijn niet bang van een 'dreigement' van een klant. Dixons en de MediaMarkt zijn daar veel soepeler in en zullen veel sneller tot reparatie of vervanging overgaan in het tweede jaar.

De enige manier om bij Apple in het tweede jaar garantie te krijgen, is door AppleCare te kopen (tegelijk met aanschaf van het product) óf door een werknemer in de Apple Store in Amsterdam te treffen die in een goed humeur is.
Dus eigenlijk zijn we het wel grootendeels eens :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Ga de mijne omruilen, wordt me te warm tijdens normaal gebruik zoals surfen. Klote, want kan die niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
syltheboy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:51:
Tram 1, 2 of 5 en bij Leidseplein uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:24
Vrouwtje heeft net via appstore een ipad 3 wifi wit 32gb + idock besteld :)
Ik ben content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe iPad zonder discussie kunnen retourneren ivm het backlight bleeding probleem. Kreeg direct gelijk dat dit een produktiefout is en geld terug. Jongen in de winkel gaf ook aan blij te zijn met direct aan de bel trekken en niet pas ver over de twee weken retourningsdatum heen te gaan. De iPad kan nu als DOA /soort van direct retour naar Apple zonder enige discussie.

Dus als tip: controleer je iPad op gebreken. Of anders niet later piepen als je claim later wordt afgewezen en je vol in discussie moet gaan. Ik zag een paar reacties hier zo van 'ik controleer niet, zalig de onwetenende', etc. Prima, maar dan later ook niet klagen. Je hebt als consument immers ook een onderzoeksplicht bij aankoop of je geen directe terkortkomingen ziet.

En nu helaas geen iPad. Op internet komen nu mij echter teveel berichten met dezelfde of andere problemen. Ik wacht wel even een maandje of zo tot Apple dit hopelijk heeft gefikst als ze wat meer op stoom komen met de produktie en de kinderziektes eruit hebben net als met de iPad 2. Ik zie dit dus vooral als aanloopproblemen, de iPad is nog steeds met afstand de beste tablet die er nu is!

Light leaking of bleeding
Dit was het probleem. Je ziet schuin onder de rand van de iPad stukken van de backlight doorschijnen, Dit zie je ook bij normaal gebruik en helderheid van het scherm. Daar mist dan de afdichting/seal. De winkel gaf aan dat door het ontbreken van die seal later ook gemakkelijk stofjes achter het scherm kunnen komen, ben je nog verder van huis..

voorbeeld: http://techpp.com/2012/03/19/new-ipad-light-bleeding/
Afbeeldingslocatie: http://cdn.techpp.com/wp-content/uploads/2012/03/light-bleeding-in-new-ipad.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

eBoR schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:32:
Dit zou ik ook wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Oh, nog even om terug te komen op de berichten dat de iPad nog niet volledig opgeladen is als er al "100%" staat: volgens Apple is het een functionaliteit, niet een bug. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58
Uniciteit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:54:
Oh, nog even om terug te komen op de berichten dat de iPad nog niet volledig opgeladen is als er al "100%" staat: volgens Apple is het een functionaliteit, niet een bug. :9
True, en dat is een functionaliteit die al van iOS 1 erin zit (En ook bij MacBooks toegepast wordt).

Li-ion accu's wil je nooit op 100% accu bewaren of aan de stroom hangen. Het is beter om ze een beetje leeg te laten en dan weer vol te laten lopen etc. etc.

Echter is het voor de gebruiker verwarrend als de accustatus aangeeft dat hij van 100% terugloopt naar 95% térwijl hij aan de lader hangt. Vandaar dat Apple hiervoor heeft gekozen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 09:14
Ron!n schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:57:
hoe zou de ipad3 het eigenlijk doen als hij alleen maar muziek afspeelt, dus met het scherm uitgeschakeld? Nu er een veel grotere accu in zit zou dat heel lang moeten kunnen zou ik zeggen. Ik zit aan het eind van het jaar 24u in het vliegtuig dus het zou mooi zijn als hij dat lang zou volhouden!
Met een beetje airline heb je dan gewoon in-seat power, hoor. Alleen ff nakijken watvoor aansluiting, voltage zal voor je adapter niet zoveel uitmaken.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
S0epkip schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:13:
[...]

Met een beetje airline heb je dan gewoon in-seat power, hoor. Alleen ff nakijken watvoor aansluiting, voltage zal voor je adapter niet zoveel uitmaken.
Dat zal je echt niet nodig hebben als je alleen voor muziek gebruikt. De iPhone 4S kan tot 40 uur achter elkaar (met scherm dus uit) muziek afspelen - ik verwacht dat de iPad dat minstens net zo goed kan. Ik herinner me zelfs nog een test met de eerste generatie iPad, waarbij ze op een gegeven moment besloten de test te stoppen omdat het te lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, gebruik dit zo iedere dag en werkt super. Is wel met een iPhone dus ik weet niet of dat verschillend gaat met een Android of WP7 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nu een paar dagen de nieuwe iPad in gebruik. Wat een geweldig apparaat in vergelijking met mijn eerste generatie iPad!! Ik sta nog steeds versteld van het scherm en de enorme snelheidswinst. Alles gaat zo enorm smooth, en die 1 GB aan RAM voorkomt dat pagina's herladen moeten worden. De multitasking komt nu ook een stuk beter tot z'n recht. En de multitouch gestures zijn ook echt fantastisch fijn :) Conclusie: ik ben heel blij met m'n upgrade \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de nieuwe iPad en z'n extra geheugen en snelheid, ben ik wat meer geneigd om weer icab te gebruiken. Maar deze browsers wel merkbaar trager dan safari.... Het heeft echter wel een hoop extra opties zoals 'plugins'... Dilemma....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

Exirion

Gadgetfetisjist

monnick schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:39:
Nu een paar dagen de nieuwe iPad in gebruik. Wat een geweldig apparaat in vergelijking met mijn eerste generatie iPad!! Ik sta nog steeds versteld van het scherm en de enorme snelheidswinst. Alles gaat zo enorm smooth, en die 1 GB aan RAM voorkomt dat pagina's herladen moeten worden. De multitasking komt nu ook een stuk beter tot z'n recht. En de multitouch gestures zijn ook echt fantastisch fijn :) Conclusie: ik ben heel blij met m'n upgrade \o/
Hier dezelfde ervaring na upgraden vanaf een iPad 1 :) Geweldig ding is het.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
Ik heb altijd met allerlei tablets lopen spelen en de tf101 ook een paar dagen in huis gehad maar t was het allemaal (net) niet dus een aankoop uitgesteld. Deze generatie iPad is echter wel helemaal wat ik van een tablet wil en verwacht, meer dan snel zat en vooral een subliem scherm, alleen jammer dat ik weinig tijd heb om er mee te spelen.

Qua apps zijn airplayit HD(mkv streamen) en Ted (populair wetenschappelijke filmpjes) aanraders.
Airplayer werkt bij mij voor geen meter terwijl die exact hetzelfde zou moeten doen als airplayit..

[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 28-03-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de 32gb versie te krijgen, die namelijk maar 50 euro duurder hier. Alleen iedereen koopt juist die versie. Dus steeds overal uitverkocht. 16gb is dan wel weer overal te krijgen.

Uch ik will mijn ipad 1 snel vervangen, ik lees namelijk erg veel, en ben erg gecharmeerd van een multifunctional device t.o.v een kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
kmf schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:56:
Met de nieuwe iPad en z'n extra geheugen en snelheid, ben ik wat meer geneigd om weer icab te gebruiken. Maar deze browsers wel merkbaar trager dan safari.... Het heeft echter wel een hoop extra opties zoals 'plugins'... Dilemma....
Ik heb icab altijd gebruikt omdat safari geen tabs ondersteunde. Alleen werd icab zo vol gegooid met features dat het een enorm trage browser werd (iPad 1). Gisteren dacht ik ook, laat ik icab weer eens installeren. Na een uurtje er weer afgehaald. Features zoals het links en rechts swipen zodat je de volgende tab krijgt, ik heb het allemaal niet nodig. Ik hou het bij safari :)
Ik vind het icoon van icab overigens ook niet mooi (alsin lelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 07:10:
[...]Ik heb icab altijd gebruikt omdat safari geen tabs ondersteunde. Alleen werd icab zo vol gegooid met features dat het een enorm trage browser werd (iPad 1). Gisteren dacht ik ook, laat ik icab weer eens installeren. Na een uurtje er weer afgehaald. Features zoals het links en rechts swipen zodat je de volgende tab krijgt, ik heb het allemaal niet nodig. Ik hou het bij safari :)
Inderdaad, iCab heeft bij mij op de iPad 1 nooit soepel kunnen scrollen bijvoorbeeld. Ik gebruik het alleen voor sites die HTTP authenticatie gebruiken want bij Safari kan je je login gegevens niet bewaren dus moet je ze elke keer intikken.

Wat ik wel mis in Safari is de 2-vinger swipe om terug (en vooruit) te gaan, dit zit in de Mac versie wel (mits gebruik van glazen trackpad) en op de iPad mis ik het dan gelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer eens Atomic browser, voordeel van die browser is de adblocking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Je kunt je GSM als hotspot gebruiken, mits je aanbieder (Vodafone, KPN) dit voor jou heeft opengesteld. Vaak moet je hiervoor een toevoeging op je abonnement plaatsen van een 10 of 15 euro p/mnd. Dan doe je het op de 'legale' manier.

Je kunt ook je iPhone jailbreaken, dan kun je er een app opzetten waarmee het dan wel kan, zonder de extra abonnementstoevoeging.

Zoek maar ff via Google. iPhone als hotspot voor iPad (o.i.d.)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCab gebruikte ik omdat deze kan downloaden, maar dat kon Safari sinds iOS5 ook al, dus..

Wat ik alleen nog mis, is mogelijkheid tot adblock in safari. Op wifi maakt het niets uit, maar op 3G wil ik dataverkeer toch zoveel mogelijk verminderen... (en op m'n iPad1 scheelt dat ook wat in geheugen, ads blokkeren)

Maar nee, zelfs op de nieuwe ipad is icab te bloated om soepel te scrollen. Je merkt dat gewoon heel erg als je de snelheid van safari gewend bent.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymeister
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2021
Sinds twee dagen ook in het bezit van de nieuwe iPad :-)
Maar zoals ik het hier en daar hoor zijn er best veel mensen die last hebben van bleeding en een waas over het scherm. Vraag me even hardop af of ik nou een van de gelukkige ben of dat het eigenlijk toch wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Mijn ervaring in het algemeen (of het nou op elektronica, auto's of fietsbellen gaat) is dat je meer de mensen hoort met problemen, omdat die een oplossing zoeken of willen klagen. De mensen die geen problemen hebben, hoor je een stuk minder.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
Raymeister schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:39:
Sinds twee dagen ook in het bezit van de nieuwe iPad :-)
Maar zoals ik het hier en daar hoor zijn er best veel mensen die last hebben van bleeding en een waas over het scherm. Vraag me even hardop af of ik nou een van de gelukkige ben of dat het eigenlijk toch wel meevalt?
Ik denk dat het wel meevalt. Mijn scherm is perfect, (geen gele tint, geen backlight bleeding of leakage.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 13:02
Mijn scherm is ook perfect. Sinds afgelopen vrijdag in bezit. Je ziet de trend in meerdere topics. Over het algemeen komt men eerder zijn of haar verhaal vertellen als er iets mis is. Zo krijg je een negatief beeld, naar mijn idee. Persoonlijk volg ik dit topic juist om ideeën op te doen en nieuwe apps te ontdekken. Niet om te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wat mij is opgevallen (weet niet of het aan ios5 ligt of aan de nieuwe ipad, had tot vorige week een ipad2 / 4.3.3, en nu dus ipad3 / 5.1)
Is wanneer ik op mijn itunes open en bv een podcast afspeel en ik ga terug naar mijn begin scherm, dat de muziek heel ff wegvalt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben1123 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. Mijn scherm is perfect, (geen gele tint, geen backlight bleeding of leakage.)
Idem! Gisteren nog naast de iPad2 van een collega gelegd, beide op full brightness en het eerste wat die zei was van 'woaw, bij de iPad3 is wit écht wit', dus helemaal geen gele tint. Ook komt die helemaal niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel zo dat hoe hoger de brightness, hoe beter het scherm wordt. Vooral als er ook nog invallend licht is. Onder een bepaalde hoek bij invallend daglicht ziet mijn scherm er uit alsof deze een rode waas heeft.

Zet ik er nou een velletje gebleekt wit briefpapier er op, dan blijkt dat het scherm van de ipad witter is dan het papier :P

(maar het papier is oo niet zo wit als het witte rand van de ipad. Misschien komt het daardoor dat ik denk dat de ipad wat roder uitziet)

[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 28-03-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of er bij Media Markt in Utrecht genoeg iPads zijn? Wellicht dat ik er vanmiddag even met de trein heenga. Maar ik kan beter even bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM in Utrecht enkel nog met 4g, dit is al zo vanaf maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:54:
Bij de MM in Utrecht enkel nog met 4g, dit is al zo vanaf maandag...
Dan hoef ik daar ook niet heen te gaan. Vanmiddag bestel ik hem denk ik wel bij Amac of MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:09
Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe Ipad in huis. Ik gebruik Ace Player om MKV bestanden te bekijken op mijn Ipad die op de Nas staan opgeslagen.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om te kijken zonder dat het beeld hapert. Is er een manier om HD MKVs te streamen naar je Ipad zonder dat het beeld steeds vastloopt. Ipad is snel genoeg daarvoor neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 13:02
Er is al heel veel over gezegd voor wat betreft MKV. Zoek eens in dit topic. De hardware kan het zeker aan, maar wordt niet standaard zonder jailbreak ondersteund. Diverse berichten over bepaalde players geven aan dat het voor sommige toch haalbaar is, om MKV te spelen zonder haperingen. Meestal komt dat door een server - client combinatie. Je draait dan een programma op de computer dat de MKV converteert naar je iPad.

Er worden dan ook verschillende players genoemd in dit topic.

[ Voor 34% gewijzigd door ChuckyDevil op 28-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
Bij mij werkt airplayer ook niet, airplayit hd wel, maar geen idee of die wel wat converteert oid(werkt met los serverprogramma voor op je pc)..het werkt iig perfect bij mij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een bedrijf heeft het Microsoft courrier concept omgezet naar een app. Deze is nu goedgekeurd http://tapose.com/

Ik twijfel nog. Het ziet er best rommelig uit qua werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Nog steeds niet zoals het zou moeten, maar het komt dichter in de buurt dan iCloud. Box OneCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb net mijn ipad3 binnen, en nu wil ik al mijn instellingen gaan overnemen vanuit mijn iphone4.

De contacten, foto's e.d. zijn al gesynct dankzij icloud, maar nu wil ik eigenlijk de instellingen voor email accounts ook overgezet hebben. Kan dit op een makkelijke manier overgezet worden, of moet ik de gegevens handmatig over zetten? (oftewel accounts opnieuw inkloppen op de ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:23
Dat moet opnieuw :), maar in de tijd dat je hebt gewacht op antwoord, had je het al kunnen doen :P

[ Voor 58% gewijzigd door Sluuz op 28-03-2012 15:31 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

RonnieB82 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:13:
...maar nu wil ik eigenlijk de instellingen voor email accounts ook overgezet hebben.
Normaal zet ie je mail settings toch over, maar hij zal nooit de paswoorden van de accounts mee overzetten (security reasons), die moet je sowieso nog opnieuw intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik krijg de mijne morgen binnen, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
angelico66 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:29:
Mag ik vragen welk model? En waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
angelico66 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:29:
Speltip: effe vooraf inlezen [iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

kmf schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:45:
Een bedrijf heeft het Microsoft courrier concept omgezet naar een app. Deze is nu goedgekeurd http://tapose.com/

Ik twijfel nog. Het ziet er best rommelig uit qua werking
Ik volg deze app al sinds hij op Kickstarter.com funders zocht. Ben ook erg dubbel, heb toevallig dit weekend Awesome Note gekocht, doet eigenlijk ook wel wat ik wil ... Maar Tapose blijft "jeuken".

Enige wat ik minder zou vinden, maar kan nog weinig concreets vinden, is dat het een abonnements-app wordt. Zie ook de reactie op hun site:
bummer for the yearly price. Might be harder to justify to the bean counters (spouse). Maybe free with an in app upgrade…..what’s the $$ you guys think? I need to switch to ramen and start checking the cushions…
Vanavond maar 'ns stiekem kijken :*)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Laatst online: 18:54
Wordt de nieuwe iPad trouwens ook warm als je deze voor een lange tijd (bijv. 4 uur achtereenvolgens) aan hebt staan en geen zware taken uitvoert (surfen, foto's bekijken.). Ik was laatst langs de Mediamarkt en de demonstratie modellen voelden allemaal warm aan, was toch een beetje onaangenaam vasthouden (terwijl toen ik er was, niemand er mee zat te spelen, de winkel was vrij rustig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb op zich een keurige iPad3...maar bij inspectie op alle puntjes die iedereen in dit topic noemt viel me opeens op dat lijnen van kaders licht gebogen weergegeven worden. Ze lijken niet recht en in het midden wat uitgezakt.....ik zie het eigenlijk overal wel. Hebben jullie dat ook? Kan ook zijn dat me dit nu pas opvalt door het scherpe retinascherm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Boontjes schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:01:
Ik heb op zich een keurige iPad3...maar bij inspectie op alle puntjes die iedereen in dit topic noemt viel me opeens op dat lijnen van kaders licht gebogen weergegeven worden. Ze lijken niet recht en in het midden wat uitgezakt.....ik zie het eigenlijk overal wel. Hebben jullie dat ook? Kan ook zijn dat me dit nu pas opvalt door het scherpe retinascherm natuurlijk.
Op een ouderwetse beeldbuis kan het, maar op een LCD scherm kun je onmogelijk afwijkingen in rechte lijnen zien :D Het is een retestrak raster van pixels dat exact recht is, dus dit is een gevalletje 'tussen de oren'. Draag je toevallig een bril? Zet die eens af, want lenzen vertekenen vaak. En anders heb je misschien een bril nodig met een cylindercorrectie :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

PBP

Chiii schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:57:
Wordt de nieuwe iPad trouwens ook warm als je deze voor een lange tijd (bijv. 4 uur achtereenvolgens) aan hebt staan en geen zware taken uitvoert (surfen, foto's bekijken.). Ik was laatst langs de Mediamarkt en de demonstratie modellen voelden allemaal warm aan, was toch een beetje onaangenaam vasthouden (terwijl toen ik er was, niemand er mee zat te spelen, de winkel was vrij rustig).
Ze liggen daar bij de Mediamarkt continue aan de lader neem ik aan? Dan zijn ze sowieso wat warmer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Inderdaad, bij de MM worden ze constant opgeladen. Ik heb de mijne de hele dag aanstaan, terwijl aan het werk ben en die wordt echt niet warm.

@kmf: ik heb daarnet toch Tapose gedownload. Het idee is super, in het begin wat rommelig maar is aan te wennen. Enige wat wél erg irritant is, is dat hij gewoon midden in het tikken van een note gewoon crasht en je alles kwijt bent. Op zich slordig, als ik daar binnen 2 minuten al achter ben, dat hij zonder problemen in de AppStore terecht is gekomen.
Ik gebruik voor de zekerheid nog maar even Awesome Note, maar Tapose is voor mij wel de toekomst :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Chiii schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:57:
Mijn ipad wordt na halfuurtje surfen met scherm op 50 procent lichtjes warm onderaan links/midden. niet heel erg warm maar wel voelbaar, niet 'koud' zoals mijn ipad2 in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb m'n scherm nu op 50% staan, en alleen aan het browsen geweest, en regelmatig m'n tweets gecheckt met Tweetbot, en de iPad zit op het lichtnet aangesloten... en toch ontlaad de iPad zich nog!! ben nu al van 22% naar 20% gegaan in 15 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
16 Gb wifi een witte
noobynater schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:40:
[...]

Mag ik vragen welk model? En waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Speltip?

Waar slaat dat nou weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
edgarf28 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:46:
Heb m'n scherm nu op 50% staan, en alleen aan het browsen geweest, en regelmatig m'n tweets gecheckt met Tweetbot, en de iPad zit op het lichtnet aangesloten... en toch ontlaad de iPad zich nog!! ben nu al van 22% naar 20% gegaan in 15 minuten :(
Misschien een iPhone lader aangesloten? En zit de stekker er wel echt goed in, even eruit halen en er opnieuw in doen is wel even slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

angelico66 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:10:
Speltip?

Waar slaat dat nou weer op?
Op het feit dat je ons voor "wat tips" vraagt. Als je het nog niet snapt, kunnen we je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's a feature! 1 step forward, 2 steps backwards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Gelukkig heb ik gevonden wat het was... Het lag aan een imitatie Apple-usb kabel!
Deze had ik recentelijk besteld. Er stond in het batterij icoontje dat hij gewoon aan het opladen was, maar er kwam (bijna) niets bij (1% in 2 uur tijd om precies te zijn!!)
Na dat ik het kabeltje heb vervangen door de bijgeleverde officiele Apple usb-kabel, is er 10% bij gekomen in 30 minuten tijd!

Dus het kan ook nog is aan het kabeltje liggen, niet alleen aan de lader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben met een iPad bezig van een familielid van mij, zelf heb ik geen iPad. Nu heb ik een klein vraagje met betrekking tot de camera connection kit en dan de SD Card reader. Ik ben er inmiddels achter dat de foto's in een folder DCIM op de SD Card moeten staan.

Nu lukt het maar deels om foto's welke teruggeplaatst zijn met behulp van een laptop (Windows 7) weer te importeren. De eene foto "ziet" de iPad wel, maar de andere niet. Ik kan alleen niet vinden waarom de iPad dit onderscheid maakt. Aan de bestandsnaam lijkt het niet te liggen want deze zijn zowel voor wel werkende foto's verschillend, maar ook voor de niet "herkende" foto's.

P.s. Voorgaande vragen hadden ook betrekking tot dezelfde iPad. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Misschien vereist de iPad dat de foto's exif data bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Laatst online: 18:54
PBP schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Ze liggen daar bij de Mediamarkt continue aan de lader neem ik aan? Dan zijn ze sowieso wat warmer dan normaal.
Klopt, daar had ik niet aan gedacht. Overigens als ik een iPad aanschaf wil ik sowieso een hoes omheen en dan zal ik er denk ik ook minder last van hebben. Aangezien de warmte minder goed wordt overgedragen door leer, stof of plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Nou maandag mijn 16gb witte iphone + 3g voor 350euro verkocht.

Gisters naar MM A'dam en een nieuwe 16 gb wit wifi only gehaald. Hadden trouwens nog genoeg voorraad begreep ik zo. Irritant trouwens dat ze je van alles proberen aan te smeren als je zo'n geval koopt.

Gister icloud backup terug gezet, alles prima. Alleen updaten van alle retina apps etc heeft wel even geduurd.

Ervaring:
- Fantastisch beeld, wat een verschil met de 2, geen gele tint.
- Zwaar, had niet verwacht dat ik het zo erg zou maken, maar die 50gram merk je duidelijk.
- Hij wordt idd een stuk warmer als de ipad 2, merkte het meteen en daarbij zette ik enkel de icloud backup terug en was tegelijkertijd aan het surfen.

Nog geen spijt, want scherm is echt geweldig, maar die andere zaken zijn zeker irritant aanwezig als je de 2 gewend ben. Verwacht dat ik er over een week geen last meer van hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Mijn iPad is ook binnen! Zometeen in de pauze maar eens even uitproberen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

edgarf28 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:50:
[...]

Gelukkig heb ik gevonden wat het was... Het lag aan een imitatie Apple-usb kabel!
Deze had ik recentelijk besteld. Er stond in het batterij icoontje dat hij gewoon aan het opladen was, maar er kwam (bijna) niets bij (1% in 2 uur tijd om precies te zijn!!)
Na dat ik het kabeltje heb vervangen door de bijgeleverde officiele Apple usb-kabel, is er 10% bij gekomen in 30 minuten tijd!

Dat fenomeen ken ik, ooit eens 2 USB > Micro USB kabeltjes voor mijn telefoon gekocht via Ebay voor 75 cent incl verzenden (tja, je probeert eens wat toch? Bij MM kosten die 12,95 per stuk), maar die laden ook niet goed op. Er zijn mensen die zeggen 'digitaal is digitaal', ik heb ook HDMI kabels gehad van twee euro die het omschakelsignaal naar de ingang niet doorstuurden. Beeldkwaliteit verder prima, maar ja. Er zit echt wel verschil in kwaliteit kabels, ook al is het digitaal.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 21:07
edgarf28 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:50:
[...]

Ik was gisternacht in een hotel en had alleen een universele 2.1A lader bij me van het merk Covertec (mooi dingetje). Ik had dit nog niet eerder meegemaakt, maar de lader werd zo verschrikkelijk heet, dat ie spontaan uit viel. Ik merkte dit omdat ik wakker werd van de ipad die geluid maakte (laden, niet laden, etc)
Daarbij gebruikte ik ook een namaak kabeltje. Zal e.e.a. nog eens uit testen, ook met een ander type kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een paar tips:
- goedkope, Chinese (namaak-) laders zijn vaak ondermaats presterend en veel onveiliger
- goedkope, Chinese (namaak-) kabels slijten vaak veel sneller of bevatten zeer lage kwaliteit kabel
- als je een iPad kan betalen, moet een originele lader + kabel van 30€ er vanaf kunnen als je nog eentje nodig hebt
- de ontploffende iPods en iPhones van vroeger waren allemaal door gebruik van Chinese namaakcomponenten
- omdat het duur was of mooi uitzag wil niet zeggen dat het kwalitatief vergelijkbaar is met het originele
- lees dit allemaal nog eens opnieuw als je je nog steeds afvraagt waarom de shit niet goed werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 29-03-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Voor de iPhone werken die laders hier wel goed, de iPad laadt ook wel, dus die ziet dat er genoeg stroom binnen komt. Ik vraag me idd alleen af wat de kwaliteit van die dingen is. Ik kon dat ding dus echt niet meer beetpakken. Langere tijd op 2A laden kan dat ding dus niet, al was ie idd niet goedkoop.
Ik ben veel weg, hotels, vliegtuig etc, dus wou wat kleinere adapters en snoertjes hebben. Is nu duidelijk geworden dat dat dus niet echt werkt. Ik ga maar een paar originele iPad laders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
Phuncz schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:46:
Een paar tips:
- goedkope, Chinese (namaak-) laders zijn vaak ondermaats presterend en veel onveiliger
- goedkope, Chinese (namaak-) kabels slijten vaak veel sneller of bevatten zeer lage kwaliteit kabel
- als je een iPad kan betalen, moet een originele lader + kabel van 30€ er vanaf kunnen als je nog eentje nodig hebt
- de ontploffende iPods en iPhones van vroeger waren allemaal door gebruik van Chinese namaakcomponenten
- omdat het duur was of mooi uitzag wil niet zeggen dat het kwalitatief vergelijkbaar is met het originele
- lees dit allemaal nog eens opnieuw als je je nog steeds afvraagt waarom de shit niet goed werkt
Die connector van die goedkope kabel is ook meestal van bedroevende kwaliteit, al zijn er ook best goede kabels en opladers te vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de goedkope dingen kunnen prima werken. Je moet alleen wel met een gezond verstand deze gebruiken.
Voor een lader welke ik constant aangesloten heb, gebruik ik wel een officiele.

Maar een dock welke alleen kabeltjes doorsluist is een neppe ook wel goed.
Een kabel welke niet goed aansluit moet je gewoon niet gebruiken, maar doet ie dat wel, dan zal ie wel goed blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een vraagje, van/voor mijn pa.

Hij vraagt zich af in hoeverre een iPad (of elke andere tablet voor that matter, maar laten we bij de iPad blijven) de functies van een laptop of desktop kan overnemen.

Hij is goed ziek geweest en dat maakt het lastig om vaak de trap op en af te lopen om bij de desktop te komen. Hij vroeg me in hoeverre een tablet de reisafstand kan verkorten (:P), maar aangezien ik nog geen tablet heb (iPad 3 wel in de planning) kan ik daar geen volledig antwoord op geven.

Wat doet hij ermee?
Mail
Internet
Foto's kijken en licht bewerken
Muziek spelen / sorteren

Bovenstaande kan allemaal prima op een iPad natuurlijk, als het nodig is kan hij met een remote-app zijn windows pc overnemen en daar wat dingen afhalen of sorteren ofzo. Maargoed, de man werkt ook nog en zou de tablet ook graag gebruiken om zijn documenten te maken, presentaties op te stellen en meer van dat soort dingen. Toen hij daarover begon, begon ik een beetje te twijfelen;

Ik weet dat er iWork is voor de iPad en ik begreep zelfs dat Microsoft een office versie gaat maken voor de iPad. Het maken van de documenten zal wel lukken dus maar is het prettig werken? Het onscreen toetsenbord mist de feeling van een echt bord (hij tikt op een mechanisch tobo omdat hij dat lekkerder vind) en voor mijn gevoel is de foutgevoeligheid hoger. Daarnaast is het 10"scherm misschien wat klein om grote documenten of presentaties op te maken?

Wat wil ik weten; wie van jullie gebruikt de iPad voor bovenstaande zaken en kan vertellen wat de ervaring is met grote documenten/mails typen, presentaties maken, etc.?

Alvast bedankt!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Op zich gaat typen best wel ok, je kunt er ook een extern bluetooth toetsenbord op aansluiten, bijvoorbeeld de originele apple, die typt heerlijk, vind ik.
Ik zou het alleen niet doen voor echt grote documenten, dus zeker niet voor het werk of iets dergelijks.
Ook is het scherm toch echt wat te klein als je veel met opmaak gaat spelen, recht toe recht aan gaat prima.

Ik gebruik het zelf veel voor email, ook de grotere emails gaan prima. Mijn documenten sync ik met docs2go en werk daar ook mee, maar nogmaals: het zijn docs met weinig opmaak en plaatjes.

[ Voor 20% gewijzigd door rinkel op 29-03-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Laatst online: 02-10 13:00
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:35:
Ik heb de nieuwe iPad zonder discussie kunnen retourneren ivm het backlight bleeding probleem. Kreeg direct gelijk dat dit een produktiefout is en geld terug. Jongen in de winkel gaf ook aan blij te zijn met direct aan de bel trekken en niet pas ver over de twee weken retourningsdatum heen te gaan. De iPad kan nu als DOA /soort van direct retour naar Apple zonder enige discussie.

Light leaking of bleeding
Dit was het probleem. Je ziet schuin onder de rand van de iPad stukken van de backlight doorschijnen, Dit zie je ook bij normaal gebruik en helderheid van het scherm. Daar mist dan de afdichting/seal. De winkel gaf aan dat door het ontbreken van die seal later ook gemakkelijk stofjes achter het scherm kunnen komen, ben je nog verder van huis..

voorbeeld: http://techpp.com/2012/03/19/new-ipad-light-bleeding/
[afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem alleen kreeg ik bij de MM te horen dat het een bekend probleem is en dat ze er niks mee doen. :?

Naar de Apple store ermee voor vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Pixeltje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:35:
Even een vraagje, van/voor mijn pa.

Hij vraagt zich af in hoeverre een iPad (of elke andere tablet voor that matter, maar laten we bij de iPad blijven) de functies van een laptop of desktop kan overnemen.

Hij is goed ziek geweest en dat maakt het lastig om vaak de trap op en af te lopen om bij de desktop te komen. Hij vroeg me in hoeverre een tablet de reisafstand kan verkorten (:P), maar aangezien ik nog geen tablet heb (iPad 3 wel in de planning) kan ik daar geen volledig antwoord op geven.

Wat doet hij ermee?
Mail
Internet
Foto's kijken en licht bewerken
Muziek spelen / sorteren

Bovenstaande kan allemaal prima op een iPad natuurlijk, als het nodig is kan hij met een remote-app zijn windows pc overnemen en daar wat dingen afhalen of sorteren ofzo. Maargoed, de man werkt ook nog en zou de tablet ook graag gebruiken om zijn documenten te maken, presentaties op te stellen en meer van dat soort dingen. Toen hij daarover begon, begon ik een beetje te twijfelen;

Ik weet dat er iWork is voor de iPad en ik begreep zelfs dat Microsoft een office versie gaat maken voor de iPad. Het maken van de documenten zal wel lukken dus maar is het prettig werken? Het onscreen toetsenbord mist de feeling van een echt bord (hij tikt op een mechanisch tobo omdat hij dat lekkerder vind) en voor mijn gevoel is de foutgevoeligheid hoger. Daarnaast is het 10"scherm misschien wat klein om grote documenten of presentaties op te maken?

Wat wil ik weten; wie van jullie gebruikt de iPad voor bovenstaande zaken en kan vertellen wat de ervaring is met grote documenten/mails typen, presentaties maken, etc.?

Alvast bedankt!
Slecht, een muis ga je gewoon missen. Voor een tijdje gaat het nog wel, maar een echte vervanger is het niet, en zal het zeer waarschijnlijk ook nooit gaan worden. En zonder echt toetsenbord met feedback gaat het helemaal niet lekker werken, al kun je wel een gewoon Bluetooth toetsenbord gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 29-03-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
NotSoSteady schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:47:
[...]

Slecht, een muis ga je gewoon missen. Voor een tijdje gaat het nog wel, maar een echte vervanger is het niet, en zal het zeer waarschijnlijk ook nooit gaan worden.
Daar heb je idd gelijk in.
Als je recht toe rechtaan door typt gaat het nog wel, maar zodra je het document door moet om bijvoorbeeld spelling te corrigeren ga je je toch erg irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Zijn echt alle wifi ipads uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mister9 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:49:
Zijn echt alle wifi ipads uitverkocht?
In de winkels kun je ze nog wel vinden zonder veel problemen, online is het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Wil ze inderdaad gewoon in de winkel hebben. Wil graag een 32 of een 64 gig model hebben. Maar ze zijn hier (hilversum) overal weg... Hoeft niet perse in Hilversum, in de buurt mag ook. Maar ik bel veel maar hoor overal, nop...

En is het ook zo dat een 64 gb versie op termijn trager wordt dan een 16 of 32, omdat er meer data (apps) op staan?

[ Voor 20% gewijzigd door mister9 op 29-03-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

NotSoSteady schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:47:
[...]

Slecht, een muis ga je gewoon missen. Voor een tijdje gaat het nog wel, maar een echte vervanger is het niet, en zal het zeer waarschijnlijk ook nooit gaan worden. En zonder echt toetsenbord met feedback gaat het helemaal niet lekker werken, al kun je wel een gewoon Bluetooth toetsenbord gebruiken.
Dat denk ik ook. Ik heb ook een desktop boven staan en gebruik regelmatig remote desktop op mijn laptop beneden om daarop te werken. Dat gaat een stuk beter dan via een Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:02:
[...]

Dat denk ik ook. Ik heb ook een desktop boven staan en gebruik regelmatig remote desktop op mijn laptop beneden om daarop te werken. Dat gaat een stuk beter dan via een Ipad.
Inderdaad. Een iPad is geen vervanger voor een echte pc. Wat is de reden dat hij niet een laptop gebruikt?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Pixeltje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:35:

Alvast bedankt!
Je kan het niet vervangen als volledige tekst bewerker, daar is het gewoonweg niet geschikt voor. Toetsenbord en muis ontbreken dan gewoon. Voor al het andere is het perfect.

Misschien zou hij wel de optie kunnen bekijken van een ipad en daarbij een accesoire zoals een logitech keyboard. Nogmaals het vervangt de pc niet, maar komt dan wel meer in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks voor de reacties, zal het eens opnemen met hem. Zo'n logitech toetsenbord met ingebouwde mousepad werkt waarschijnlijk niet eh..?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Logitech gebruikt sowieso vaak andere techniek dan bluetooth, ik weet niet hoe dat zit met dit specifiek toetsenbord, maar wel iets om op te letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kmf schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:34:
de goedkope dingen kunnen prima werken.
De nagel op de kop !
Maar een dock welke alleen kabeltjes doorsluist is een neppe ook wel goed.
Dan verklaar me eens waarom mijn dock voor mijn HTC telefoon ervoor zorgt dat de touchscreen van mijn toestel niet meer werkt ? Het enige dat het doet is het micro-USB plugje doorlussen, toch ? Maar na wat zoeken kom je erachter dat de shielding zo slecht is bij vele aftermarket docks en kabels dat het met de electronica stoort en dan krijg je van die gekke gevolgen.

Dus nee, een dock is niet zomaar kabeltjes doorsluizen. Ik wou dat het zo simpel is maar hedendaagse consumer electronics in het algemeen is ontwikkeld volgens de fabrikant zijn specificaties en vaak niet daarbuiten. Het valt meer en meer op hoe onbetrouwbaar toestellen kunnen worden of reageren door gebruik van schijnbaar compatibele producten. Zoals batterijen, laders, kabels, hoesjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is meer: hoeveel tikt ie werkelijk? Is het tikken van nieuwe teksten, of editen?

Voor een mailtje of een forumpost werkt de iPad prima.
Voor lange verslagen zal ik het niet gebruiken. Hoewel er mensen zijn die complete boekverhalen schrijven met een dedicated app zoals iA writer (welke dus extra toetsen "toevoegen" aan de onscreen toetsenbord)

Pagina: 1 ... 22 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]