Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Lt. Marx schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:10:
[...]

Ik gebruik hier goodplayer. De enige app bij mij die 720p content netjes kan verwerken: 720p tv content (series met name) en de meeste films. Sommige bluray rips op 720p zijn net iets teveel, 1080p is mij nog nooit gelukt om vloeiend af te spelen.

Dit allemaal streaming via ftp, samba of Dlna connectie waarbij ftp het snelst is hier.
Volg deze thread al even.......de meningen (ervaringen) zijn nogal verdeeld als het gaat om het vloeiend afspelen (streamen) van 720p content........voorbij kwamen: OPlayer; Goodplayer; 8Player; Plex; AirVideo; AirPlayer.....
Duizeld me een beetje......wat is nu de beste methode/aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:12:

Ik heb al een 1080p MKV afgespeeld op de iPad zonder problemen met Airvideo, maar ik stream vanaf mijn X220 met Core i5 cpu.
airvideo werkt anders dan andere streamers.... airvideo transcode de videobestanden....
Compleet andere situatie :O

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 15:52

psy

Uiteindelijk wordt er gewoon gestreamd en kan je een film in uitstekende kwaliteit bekijken, dus ik vind het een prima optie.

Aanvulling - ik vind het zelf de beste optie MITS je niet de films persé op je iPad wil hebben. Maar dan heb je weer het geklooi met converteren, mij niet gezien en de iPad heeft eigenlijk toch een te klein geheugen om daar nou eens veel films op te knallen.

[ Voor 51% gewijzigd door psy op 26-03-2012 10:30 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je vergeet ook even het grootste nadeel: een computer moet aan staan om de airvideo server te draaien. Welke dus ook mooi het beeld aanpast aan de iDevice

De streaming programma's moeten direct van een NAS halen + on the fly transcoden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

kmf schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:46:
je vergeet ook even het grootste nadeel: een computer moet aan staan om de airvideo server te draaien. Welke dus ook mooi het beeld aanpast aan de iDevice

De streaming programma's moeten direct van een NAS halen + on the fly transcoden.
Als je een servertje hebt staan is dat natuurlijk geen probleem. Enige nadeel is dat Plex niet kan cachen op je iPad zodat je later, als je geen connectie hebt, de film/serie kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Dat ligt aan het gebruik wat je wilt doen.
Ikzelf gebruik XBMC om films en series te kijken en die staan gewoon op de HD's van de HTPC.
Deze moet sowieso aanstaan om te kijken.
En zal dan ook alleen de iPad gebruiken als vrouwlief of dochter iets op de TV aan het kijken is.
En ik topgear oid wil kijken.
Voor mij zou airvideo dus voldoen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

kmf schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:46:

Ja dat klopt natuurlijk een pc moet aanstaan. Maar wie heeft nou niet een pc thuis staan?
In zekere zin beschouw ik een NAS ook als een (uitgeklede) computer die aan moet staan :)
Een goede NAS is qua prijs ook niet direct goedkoop en mag ik dan ook eigenlijk wel vergelijken qua streamcapaciteiten.
Uiteindelijk moeten de bestanden toch ergens vandaan komen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
psy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Ja dat klopt natuurlijk een pc moet aanstaan. Maar wie heeft nou niet een pc thuis staan?
In zekere zin beschouw ik een NAS ook als een (uitgeklede) computer die aan moet staan :)
Een goede NAS is qua prijs ook niet direct goedkoop en mag ik dan ook eigenlijk wel vergelijken qua streamcapaciteiten.
Uiteindelijk moeten de bestanden toch ergens vandaan komen.
Hmmm mijn NAS is een leuk dingetje maar no-way dat die on the fly kan transcoden, dat zal de ipad dus moeten doen en die verslikt zich al op 720p mkv... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren/dames,

Mij is het opgevallen dat als ik mijn ipad aan de pc/mac hang dat hij dan wel het bliepje geeft dat hij is aangesloten, alleen hij geeft aan " opladen uit" naast de batterij, dit is bij alle batterij % percentages.

Via de netlader laadt hij wel gewoon op.
Ik hang hem aan een gigabyte x67 moederbord qua usb.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:59
ja, te weinig prik vanuit het moederbord. is standaard.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dat was ook zowel bij de iPad 1 als de iPad 2 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:24:
Heren/dames,

Mij is het opgevallen dat als ik mijn ipad aan de pc/mac hang dat hij dan wel het bliepje geeft dat hij is aangesloten, alleen hij geeft aan " opladen uit" naast de batterij, dit is bij alle batterij % percentages.

Hebben jullie dit ook?
Ws vraagt hij teveel stroom over een USB2 poort. Was ook het geval bij de transformer prime.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:24:
Heren/dames,

Hebben jullie dit ook?
Ze hebben niet voor niets een eigen iPad 10W lader bijgeleverd
De USB poort trekt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
S913 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:09:
[...]

Ik heb nu zowel AirPlayers als AirAV geprobeerd, maar beide geven niet alle mappen weer op mijn Synology :S In mijn submap "Series" zie ik bijv. maar 2 mappen staan, terwijl er veel meer op staat. Iemand een idee?

Maar eigenlijk zoek ik meer een filebrowswer om op mijn Synology te komen (en dan evt. te streamen of PDF's te openen). Ik heb niet alles nl. op de predefined "video" dlna share staan. Met name spul (cursussen en instructies) staan op een andere share en zou ik daar graag van streamen. In beide pakketten lukte het me niet om andere shares te benaderen.
http://itunes.apple.com/nl/app/ds-file/id416751772?mt=8 Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MSI moederborden schijnen nog wel eens wel eventueel de gevraagde 1 Ampere te kunnen leveren via USB
http://www.ipadclub.nl/64...ngt-update-i-charger-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

niekbaars schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Ze hebben niet voor niets een eigen iPad 10W lader bijgeleverd
De USB poort trekt dat niet
10W op 5V (USB) is 2 ampere.. dat is echt bizar veel voor een USB poort. Heb overigens ook al op internet gezien (macrumors meen ik) dat ook de 10W lader niet aan de vraag kan voldoen als de iPad een beetje op zijn staart getrapt wordt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb de nieuwe Ipad vrijdag in Amsterdam even bekeken. Wat me opviel is dat je duidelijk een raster zag in het scherm, allemaal lijntjes zeg maar. Was dit een weerspiegeling van iets, of zit dit in het scherm?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:49:
Ik heb de nieuwe Ipad vrijdag in Amsterdam even bekeken. Wat me opviel is dat je duidelijk een raster zag in het scherm, allemaal lijntjes zeg maar. Was dit een weerspiegeling van iets, of zit dit in het scherm?
Klinkt als het raster van het touchscreen. Onder de juiste hoek kun je die inderdaad zien.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 26-03-2012 11:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
@ S913

Heb je het programma van Synology al geprobeerd dan? DSFile?
Hiervoor dien je WebDAV in te schakelen. Denk er ook aan om de bepaalde gebruikers apart toegang te geven aan WebDAV. Dan streamed de PDF maar ook andere bestanden naar je iDevice.

Verder werkt het dlna met een soort van indexer. Nieuwe bestanden komen later zichtbaar dmv een proces: synoindex.

Edit: Tjoekie tipte DS File al met linkje :)

[ Voor 24% gewijzigd door ChuckyDevil op 26-03-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:04
FunZip schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Volg deze thread al even.......de meningen (ervaringen) zijn nogal verdeeld als het gaat om het vloeiend afspelen (streamen) van 720p content........voorbij kwamen: OPlayer; Goodplayer; 8Player; Plex; AirVideo; AirPlayer.....
Duizeld me een beetje......wat is nu de beste methode/aanschaf?
Vraag ik mij ook af, ga deze week even een iTunes card halen en wat apps kopen. Geen idee alleen welke mediaplayer ik nou moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
j0rdii schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:20:
[...]

Vraag ik mij ook af, ga deze week even een iTunes card halen en wat apps kopen. Geen idee alleen welke mediaplayer ik nou moet halen.
Zit met dezelfde vraag, ben deze AVplayer ook nog tegen gekomen, schijnt goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

TAG_ScorpioN schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Zit met dezelfde vraag, ben deze AVplayer ook nog tegen gekomen, schijnt goed te werken...
En om het nog wat lastiger te maken, vergeet ook AcePlayer niet. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Tourniquet schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Die ben ik inderdaad ook meerdere keren tegen gekomen op fora, misschien maar even googelen naar een onafhankelijke test die al die apps vergelijkt. Vind het een beetje zonde om ze allemaal aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Tourniquet schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Pffff....de lijst wordt steeds langer.....maar ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
FunZip schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Pffff....de lijst wordt steeds langer.....maar ThnX
Lees nu ook iets over xmbc wat op een gejailbreakde ipad kan draaien, voordeel is de hardwarematige ondersteuning. Wel jammer dat het alleen kan na een jailbreak maar bewijst in ieder geval wel dat het mogelijk moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Misschien een apart topic over beginnen? Ik gebruik zelf goodplayer en kan er via mirroring op de apple TV bijvoorbeeld foto's die op mijn NAS staan zo laten zien aan familie. Het enige nadeel is dat je bijvoorbeeld geen thumbs ziet als je een map opent waarin de foto's staan. Het mooiste zou zijn dat er ook een videoplayer is die airplay ondersteunt. Ik zie graag een topic, maar heb helaas zelf niet de tijd om een topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Pixeltje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:34:
[...]
de 10W lader niet aan de vraag kan voldoen als de iPad een beetje op zijn staart getrapt wordt.
Je bedoelt als hij "gebenchmarked" wordt met schermhelderheid maximaal en draaiend zware 3D-games.

Niet als reactie op Pixeltje maar op alle anderen die "fouten" zoeken*:
Mijn PC verbruikt dan ook dubbel zoveel stroom. Een gaming-laptop houdt het op zijn batterij dan ook geen uur uit. Niets nieuws, maar mensen vinden steeds meer absurde scenarios om "issues" van te maken.

Misschien moet men eens testen of de nieuwe iPad net zo goed tegen een val van 2m kan, of hoe de waterdichtheid is 100m onder zeeniveau. Of wat gebeurt als je er een uur lang een verfbrander erop richt.

* ik wou dat ik zoveel tijd had, niet het toestel gebruiken waar het voor dient, maar me bezighouden met issues te zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Phuncz op 26-03-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:48:
[...]

Je bedoelt als hij "gebenchmarked" wordt met schermhelderheid maximaal en draaiend zware 3D-games.

Mijn PC verbruikt dan ook dubbel zoveel stroom. Een gaming-laptop houdt het op zijn batterij dan ook geen uur uit. Niets nieuws, maar mensen vinden steeds meer absurde scenarios om "issues" van te maken.

Misschien moet men eens testen of de nieuwe iPad net zo goed tegen een val van 2m kan, of hoe de waterdichtheid is 100m onder zeeniveau. Of wat gebeurt als je er een uur lang een verfbrander erop richt.

* ik wou dat ik zoveel tijd had, niet het toestel gebruiken waar het voor dient, maar me bezighouden met issues te zoeken.
Het frappante is natuurlijk wel dat bij de iPad je naar issues MOET zoeken met de meest absurde scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:05

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Pixeltje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:34:
[...]

10W op 5V (USB) is 2 ampere.. dat is echt bizar veel voor een USB poort. Heb overigens ook al op internet gezien (macrumors meen ik) dat ook de 10W lader niet aan de vraag kan voldoen als de iPad een beetje op zijn staart getrapt wordt.
Bij mijn kan de oplader het al niet aan met internetten op wifi en brightness op ~70%. Als ik brightness op 100% zet loopt de iPad leeg ondanks dat deze aan de lader hangt.
Is dat normaal?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dat gebeurt wel vaker inderdaad. Beetje stom imo dat ze maar een 10W oplader meeleveren als 't ding blijkbaar in bepaalde gevallen meer nodig heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

Kweenie wat de omstandigheden waren.

Ik snap wel dat je je eraan ergert, maar ergens moet ik sommigen toch gelijk geven; als je een tablet maakt die zware 3D apps aankan, zorg dan ook dat het ding opgeladen kan worden tijdens het draaien van die apps. Als je iPad leegloopt aan de lader mis je het punt van opladen wel een beetje. Is voor de gebruiker ook niet cool als zijn tablet na een uur leeg is, ondanks het snoertje naar het stopcontact.

Daarnaast; 90% van de eigenaren koopt het ding om te browsen, mailen en voor andere simpeler taken, dan voldoet die 10W oplader wel ja.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Ach ja, je kan het ook omdraaien: als iemand te achterlijk is om een appraat dat 10 uur meegaat op een lading op tijd op te laden, dan is het apparaat in kwestie misschien niet voor hem bedoeld :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Sinds de release loop ik metende iPad 3 rond. Heb in januari mijn iPad 1 verkocht voor 300 euro, als investering voor de nieuwe. Wat een verademing die iPad 3, met name het werkgeheugen, heerlijk!

De 1.1 millimeter dikte t.o.v. iPad 2 merk je niet, tevens het verschil in 50 gram. De snelheid, de kwaliteit van de camera, het fantastische scherm, subtiele verbetering in de speaker en het grote werkgeheugen is een grote verbetering. Bij het vergelijken van producten neigen mensen (vooral de hollanders) naar de cijfers te kijken, terwijl je naar de gebruikersbeleving moet kijken. Pak een iPad 3 op, kijk niet naar alleen naar die specs.

De bedrijfsfilosofie stuit daar op de Hollandse gierigheid. Als de iPhone 4S de iPhone 5 had geheten... De nieuwe iPad de iPad 3... De A5X processor de A6 processor... Het zijn namen, aanduidingen. Wat er toe doet is de gebruikerservaring. Wat ik hier lees en om mij heen hoor is dat mensen de nieuwe iPad maar niets vinden omdat de processor A5X heet en niet de A6... :S

Omtrent het laden, hier heb ik nog niet veel van gemerkt. Mede omdat ik niet 10 uur lang game (wie wel op een iPad). Mocht dit in de toekomst nog een probleem opleveren kan Apple eventueel een krachtigere lader uitbrengen.

[ Voor 31% gewijzigd door Novah op 26-03-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Misschien de autocorrectie even uitzetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zie niet echt wat het probleem is. Je kan ook gewoon uren op de iPad spelen zonder aan de accu te hangen. Dat ding is ook zo portable als wat, waarom wil je het zo graag aan de lader hangen?

En als je het aan de lader hangt, dan kan ie op max settings misschien niet opladen, maar het loopt ook minder snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:50
[...]

*knip*

Een iPad/iPhone wordt tegenwoordig in de markt gezet als een device waar je ook goed op kan "gamen".
De helderheid van 100% is ook nog eens iets waar ze in elke APR mee te koop lopen (als in, het staat standaard ingesteld hierop). Als een iPad dan nog leegloopt bij het spelen van een (showcase nog wel) spelletje en een helderheid van 100% aan de lader is dat wel degelijk een probleem, niks absurds aan. Het apparaat is gemaakt om te gebruiken, en niet alleen als je nog toevallig accu tijd over hebt. Hoop dan ook dat Apple hun fout inziet en iets "regelt".

Graag argumenten gebruiken en niet mensen of zaken afzetten met dat soort dooddoeners.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
no00waa schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:27:
[...]

Een iPad/iPhone wordt tegenwoordig in de markt gezet als een device waar je ook goed op kan "gamen".
De helderheid van 100% is ook nog eens iets waar ze in elke APR mee te koop lopen (als in, het staat standaard ingesteld hierop). Als een iPad dan nog leegloopt bij het spelen van een (showcase nog wel) spelletje en een helderheid van 100% aan de lader is dat wel degelijk een probleem, niks absurds aan. Het apparaat is gemaakt om te gebruiken, en niet alleen als je nog toevallig accu tijd over hebt. Hoop dan ook dat Apple hun fout inziet en iets "regelt".
De iPad (en alle andere electronische producten) zijn gemaakt om bij normale omstandigheden goed te werken.
100% belasting+max brightness is niet echt een normale omstandigheid. Zo ja, dan moeten alle laptopgebruikers ook zeuren dat hun laptop een enorme herrie maakt bij het spelen van een spel, terwijl deze gemarket wordt met subliem surround sound geluid.

[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
kmf schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:31:
[...]

De iPad (en alle andere electronische producten) zijn gemaakt om bij normale omstandigheden goed te werken.
100% belasting+max brightness is niet echt een normale omstandigheid. Zo ja, dan moeten alle laptopgebruikers ook zeuren dat hun laptop een enorme herrie maakt bij het spelen van een spel, terwijl deze gemarket wordt met subliem surround sound geluid.
We hebben het hier ook niet over geluid, probeer maar eens een laptop te vinden die leegloopt aan net stroom bij 100% gebruik (of een andere tablet, daar niet van)!

Maar goed, persoonlijk vind ik het wel slecht ook al zou ik hem zelf nooit op 100% gebruiken.
Het schijnt echter ook op 80% nog te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:47
Novah schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:30:
Sinds de release loop ik metende iPad 3 rond. Heb in januari mijn iPad 1 verkocht voor 300 euro, als investering voor de nieuwe. Wat een verademing die iPad 3, met name het werkgeheugen, heerlijk!

De 1.1 millimeter dikte t.o.v. iPad 2 merk je niet, tevens het verschil in 50 gram. De snelheid, de kwaliteit van de camera, het fantastische scherm, subtiele verbetering in de speaker en het grote werkgeheugen is een grote verbetering. Bij het vergelijken van producten neigen mensen (vooral de hollanders) naar de cijfers te kijken, terwijl je naar de gebruikersbeleving moet kijken. Pak een iPad 3 op, kijk niet naar alleen naar die specs.

De bedrijfsfilosofie stuit daar op de Hollandse gierigheid. Als de iPhone 4S de iPhone 5 had geheten... De nieuwe iPad de iPad 3... De A5X processor de A6 processor... Het zijn namen, aanduidingen. Wat er toe doet is de gebruikerservaring. Wat ik hier lees en om mij heen hoor is dat mensen de nieuwe iPad maar niets vinden omdat de processor A5X heet en niet de A6... :S

Omtrent het laden, hier heb ik nog niet veel van gemerkt. Mede omdat ik niet 10 uur lang game (wie wel op een iPad). Mocht dit in de toekomst nog een probleem opleveren kan Apple eventueel een krachtigere lader uitbrengen.
Ja want als de iPhone 4S de iPhone 5 had geheten dan was iedereen wel dolgelukkig geweest. ;w
Wat ik hier lees en om mij heen hoor is dat mensen de nieuwe iPad maar niets vinden omdat de processor A5X heet en niet de A6... :S
Misschien moet je begrijpend leren lezen, de A5X heeft dezelfde CPU als de iPad 2 dat is de reden dat mensen er niet mee weglopen.

Je kan dan wel zeggen dat de gebruikerservaring hetzelfde is, maar dat is nou net het probleem "hetzelfde". Geen enkele verbetering dus. De iPad 3 is gewoon een topproduct, maar dat hoeft nog geen reden te zijn om er niet met een kritische blik naar te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zo begin je geen discussie, waarom moet dat nou ? Dat is gewoon op de man spelen.
Neem de PS Vita, nieuwste portable gaming console met een vergelijkbare CPU/GPU combo, alleen heeft de iPad een dual-core waar de Vita een quad-core heeft. Maar aangezien ze die dingen ook in GSM's steken zal dat wel niet zo'n heel groot verschil zijn.

Maar wat doet de PS Vita op het gebied van batterij ?
What’s the battery life like? Sony promises a three- to five-hour battery life when playing games or watching movies, nine hours for music. In testing the unit, I saw even shorter times. After an hour or so of gameplay, I would see my battery drop to half power. What makes the short battery life problematic is that the Vita’s battery is internal, unlike the PSP’s, so you’ll need to always keep your charger handy.
Bron
En dat is een toestel dedicated voor gaming.
De helderheid van 100% is ook nog eens iets waar ze in elke APR mee te koop lopen (als in, het staat standaard ingesteld hierop).
Als je in een winkel gaat kijken die (hun eigen) producten verkopen, gaan ze altijd zo mooi mogelijk voorgesteld worden. Televisies staan in winkels ook Bluray films te spelen bijvoorbeeld. Dat staat los van de "issue".
Als een iPad dan nog leegloopt bij het spelen van een (showcase nog wel) spelletje en een helderheid van 100% aan de lader is dat wel degelijk een probleem, niks absurds aan.
Is het een probleem omdat het een feit is of omdat het je in het normale gebruik storend is ? Want een tablet is toch bedoeld om in je handen te gebruiken, zonder kabels eraan vast.
Het apparaat is gemaakt om te gebruiken, en niet alleen als je nog toevallig accu tijd over hebt. Hoop dan ook dat Apple hun fout inziet en iets "regelt".
Je zegt het gelukkig al zelf: "Het apparaat is gemaakt om te gebruiken". Je zult enkel een probleem hebben met een leeglopende accu als je de "issue" wilt bewijzen of je na uren gamen persé moét verder spelen.

Het is non-issue, bijna per definitie.

[ Voor 0% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
Phuncz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:05:
[...]

Zo begin je geen discussie, waarom moet dat nou ? Dat is gewoon op de man spelen.
Excuses.
[...]

Neem de PS Vita, nieuwste portable gaming console met een vergelijkbare CPU/GPU combo, alleen heeft de iPad een dual-core waar de Vita een quad-core heeft. Maar aangezien ze die dingen ook in GSM's steken zal dat wel niet zo'n heel groot verschil zijn.

Maar wat doet de PS Vita op het gebied van batterij ?

[...]

Bron
En dat is een toestel dedicated voor gaming.
Maar daar gaat het ook niet om, ik heb helemaal niks gezegd over de batterij duur. Een iPad/iPhone wordt deels gewoon gemarket als een apparaat waar je spelletjes op kan spelen, licht / zwaar maakt voor de eindgebruiker helemaal niks uit. Bovendien laten ze wel op de Keynote zien dat Infinity Blade helemaal nieuw is, nieuwe engine en nog betere graphics heeft en dat de nieuwe iPad dat zo goed aankan.

Ze marketen het dus ook als een gaming apparaat, punt.
Een PS Vita laadt OOK op als je hem aan de netstroom hangt, wat je er ook mee doet. Dat is dus mijn hele punt, een iPad 3th generation doet dat niet.
[...]

Als je in een winkel gaat kijken die (hun eigen) producten verkopen, gaan ze altijd zo mooi mogelijk voorgesteld worden. Televisies staan in winkels ook Bluray films te spelen bijvoorbeeld. Dat staat los van de "issue".
En precies daarom is het dus helemaal niet zo raar als je de helderheid maximaal zet. Het is een consumenten apparaat wat deze functie standaard heeft, sommige mensen vinden het scherm te donker --> zetten hem lichter. Een normale functie voor een consumentenapparaat.
[...]

Is het een probleem omdat het een feit is of omdat het je in het normale gebruik storend is ? Want een tablet is toch bedoeld om in je handen te gebruiken, zonder kabels eraan vast.
Als een tablet leeg is, is hij leeg. Op welk moment van de dag dan ook. Als hij leeg is op het midden van de dag (omdat ik hem toevallig een 2e dag net iets meer heb gebruikt) ga ik echt niet tot die avond wachten tot ik hem weer "mag" opladen. Ik wil hem dan gewoon gebruiken tot ik hem die avond weer tot 100% oplaadt, dat kan dus echter niet bij iedereen. Kijk dat jij je tablet alleen voor surfen en dergelijke gebruikt, prima, andere mensen doen er echter meer taken mee en die taken worden door Apple zelf gepromote.
[...]

Je zegt het gelukkig al zelf: "Het apparaat is gemaakt om te gebruiken". Je zult enkel een probleem hebben met een leeglopende accu als je de "issue" wilt bewijzen of je na uren gamen persé moét verder spelen.

Het is non-issue, bijna per definitie.
Voor jou is het een non-issue :) Accu duur, warmte etc. allemaal geen probleem. Hij moet (voor mij) gewoon opladen aan de lader of tenminste op hetzelfde niveau blijven, niet ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
USB kan wel de benodigde voltage/ampère leveren, alleen dit gebeurt op driver/bios niveau en zit vanzelfsprekend een ''lock'' op. Ik kan op meerdere pc's gewoon mijn iPad 2 opladen zonder problemen. Ook als de pc uit/standby staat.

Voor ALLE Windows PC's kun je Asus Ai Charger installeren. Deze vind je hier.
Speciaal voor Gigabyte moederborden heb je ON/OFF charger. Deze vind je hier.

Verder heb ik een vraag aan jullie. Mijn zwarte iPad 2 heeft een vette barst in het scherm en ben van plan het glas te laten vervangen voor 100 euro. Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden om nu een witte te nemen.

Misschien verfrissend na al die maanden?

[ Voor 20% gewijzigd door n0elite op 26-03-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 12:11

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

De toestand hier doet me een beetje denken aan de Galaxy Nexus One die gewoon leegliep bij gebruik van GPS terwijl ie aan de lader ligt. En dat is niet eens een speciaal gebruik... maar daar hoor je dan niks van.

Maar dan deze storm in een glaswater: Leeglopen aan de lader omdat je een zwaar 3D-spel aan het spelen bent. Ja komaan, give a little bit of slack. Overroepen situatie. Het is het einde van de wereld niet :z.

Over mijn korte hands-on experience kan ik kort zijn: Het scherm is erg mooi, leesbaarheid gaat er een stuk op vooruit. Toegenomen dikte was voor mij niet merkbaar. Gewicht wel maar het is niet dramatisch. Het scherm is de extra elementen zoals de voorheen genoemde toename dikte + gewicht zeker waard. Bij de volgende generatie is dat weer allemaal weggewerkt :).

Ik ga er mijn iPad 2 zeker niet voor wegdoen :> . (Het is nog steeds een snel ding met mooi scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 09-10 12:11

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verder heb ik een vraag aan jullie. Mijn zwarte iPad 2 heeft een vette barst in het scherm en ben van plan het glas te laten vervangen voor 100 euro. Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden om nu een witte te nemen.

Misschien verfrissend na al die maanden?
Wat doe je vooral op de iPad? Het kan verfrissend zijn maar het beïnvloed ook je gebruik. De witte is leuker voor websurfen en of lezen (van boeken) omdat het wit van het beeld dan zogezegd doorloopt in de rand. De zwarte beuzel is beter voor situaties waarin je je echt wilt concentreren op de inhoud, foto's, films, games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, ik heb een review geschreven over de derde generatie iPad.

productreview: Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 32GB Zwart review door Uniciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Lorefice schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:14:
[...]

Wat doe je vooral op de iPad? Het kan verfrissend zijn maar het beïnvloed ook je gebruik. De witte is leuker voor websurfen en of lezen (van boeken) omdat het wit van het beeld dan zogezegd doorloopt in de rand. De zwarte beuzel is beter voor situaties waarin je je echt wilt concentreren op de inhoud, foto's, films, games...
Skype, browsen, uitzendinggemist kijken, mail checken. Kijk er niet echt films op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed artikel waar men de temperaturen getest heeft tegenover de andere tablets : http://www.macworld.com/a...ts.html#lsrc.twt_macworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no00waa schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:27:
[...]

Kan me niet van de indruk ontdoen dat een Ipad NIET gemaakt is om mee te gamen. Daar bestaan andere toestellen voor. Je draait het helemaal om. De ipad is gewoon zo goed dat men er kan mee gamen. En dan gaat men het zo ver drijven en zo zware games spelen dat die het niet meer aankan. Beetje omgekeerde wereld me dunkt.

Je kan het bij elke nieuwe pc of multimedia toestel wel zo ver drijven dat er iets niet werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dan wel zeggen dat de gebruikerservaring hetzelfde is, maar dat is nou net het probleem "hetzelfde". Geen enkele verbetering dus. De iPad 3 is gewoon een topproduct, maar dat hoeft nog geen reden te zijn om er niet met een kritische blik naar te kijken.
Als de gebruikservaring dezelfde is, en het scherm er zichtbaar op vooruit is gegaan denk ik dan dat ze wel goed bezig zijn. Sommigen zien dit als een achteruitgang. Versta dit niet goed.
De ipad heeft een scherm wat geen enkel ander toestel heeft, en het gebruiksgemak heeft hiervan geen hinder, dan ga je toch vooruit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
*knip*
Ik ben wel erg benieuwd welk spel jij zo lang achter elkaar speelt dat je eerst je hele accu leegspeelt en dan ook nog verder wilt gaan aan de lader...

100% brightness vind ik ook zoiets: wie gebruikt dat in *knip*?

Graag discussiëren met argumenten en daarbij niet op de man spelen en al helemaal niet vloeken :/ .

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Graag niet gaan slowchatten.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet eerlijk toegeven dat de iPad 3 mijn eerste iPad is.. Ben hem vanmiddag gaan halen, 16GB WiFi zwart. Het eerste dat mij zowat stoort zijn al die icoontjes op het home scherm, helft van de apps wil ik niet gebruiken maar ik kan ze blijkbaar ook niet verbergen aangezien er geen rood kruisje bovenkomt als ik er blijf opduwen? Voor de rest, knap ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 19:24
NotSoSteady schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:55:
[mbr]Graag niet gaan slowchatten.[/]
Misschien moet je m eens zonder zonnebril proberen.... ;)

Edit: fijn zo'n mod die tijdens het antwoorden aan het modereren slaat.

[ Voor 14% gewijzigd door lexuzu op 26-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:59:
Moet eerlijk toegeven dat de iPad 3 mijn eerste iPad is.. Ben hem vanmiddag gaan halen, 16GB WiFi zwart. Het eerste dat mij zowat stoort zijn al die icoontjes op het home scherm, helft van de apps wil ik niet gebruiken maar ik kan ze blijkbaar ook niet verbergen aangezien er geen rood kruisje bovenkomt als ik er blijf opduwen? Voor de rest, knap ding!
gooi ze dan in een mapje bij elkaar, en op een andere pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:59:
Apple apps kan je niet verwijderen inderdaad. Je kan ze wel in één map plaatsen, dan heb je er minder last van ;)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
MrBlueEyes schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:00:
[...]

Apple apps kan je niet verwijderen inderdaad. Je kan ze wel in één map plaatsen, dan heb je er minder last van ;)
Hoe doe je dat dan met kiosk, die krijg ik al tijden niet in een map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 16:11

PBP

krotwijk schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Hoe doe je dat dan met kiosk, die krijg ik al tijden niet in een map
Dat kan ook niet, Kiosk reageert als een map, en een map in een map kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21
PBP schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:21:
[...]

Dat kan ook niet, Kiosk reageert als een map, en een map in een map kan niet.
Kan wel. Map aanmaken. Tijdens het aanmaken snel de kiosk app in de map slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

STIMPPYYY schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:32:
[...]

Kan wel. Map aanmaken. Tijdens het aanmaken snel de kiosk app in de map slepen.
Die bug is gefixed in iOS 5.1, dus zal sowieso niet op de iPad3 werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, Kiosk krijg je niet weg op de 5.1, zelfs niet met die truck, eigenlijk mega irritant voor een device van +500EUR :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
no00waa schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:53:
[...]

Excuses.

[...]

Maar daar gaat het ook niet om, ik heb helemaal niks gezegd over de batterij duur. Een iPad/iPhone wordt deels gewoon gemarket als een apparaat waar je spelletjes op kan spelen, licht / zwaar maakt voor de eindgebruiker helemaal niks uit. Bovendien laten ze wel op de Keynote zien dat Infinity Blade helemaal nieuw is, nieuwe engine en nog betere graphics heeft en dat de nieuwe iPad dat zo goed aankan.

Ze marketen het dus ook als een gaming apparaat, punt.
Een PS Vita laadt OOK op als je hem aan de netstroom hangt, wat je er ook mee doet. Dat is dus mijn hele punt, een iPad 3th generation doet dat niet.

[...]

En precies daarom is het dus helemaal niet zo raar als je de helderheid maximaal zet. Het is een consumenten apparaat wat deze functie standaard heeft, sommige mensen vinden het scherm te donker --> zetten hem lichter. Een normale functie voor een consumentenapparaat.

[...]

Als een tablet leeg is, is hij leeg. Op welk moment van de dag dan ook. Als hij leeg is op het midden van de dag (omdat ik hem toevallig een 2e dag net iets meer heb gebruikt) ga ik echt niet tot die avond wachten tot ik hem weer "mag" opladen. Ik wil hem dan gewoon gebruiken tot ik hem die avond weer tot 100% oplaadt, dat kan dus echter niet bij iedereen. Kijk dat jij je tablet alleen voor surfen en dergelijke gebruikt, prima, andere mensen doen er echter meer taken mee en die taken worden door Apple zelf gepromote.

[...]

Voor jou is het een non-issue :) Accu duur, warmte etc. allemaal geen probleem. Hij moet (voor mij) gewoon opladen aan de lader of tenminste op hetzelfde niveau blijven, niet ontladen.
Heb je de test zelf al wel eens uitgevoerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 26-03-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Laatst online: 13-10 18:57

John

🚀

Sinds zaterdag een trotse eigenaar van de "the new iPad" 16GB WiFi en moet zeggen dat het razend snel en vloeiend loopt qua graphics, ondanks de reviews die zeggen dat het af en toe schokkerig is. (ben hetzelf nog niet tegengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
CapTVK schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:02:
"iPad uitgesloten" en nog een hoop andere zaken ja, het is 2011 maar ik denk dat het ook opgaat voor dit jaar :P

http://www.vd.nl/contents/voorjaarskorting_2011
Vandaag hebben ze dan toch eindelijk deze pagina geüpdate; "http://www.vd.nl/actie" en er staat niet dat de iPad een uitzondering is op die maximale 5% korting. Dit geldt overigens ook voor alle andere Apple producten. En nou maar hopen dat ik mijn iPad a.s. donderdag of vrijdag kan afhalen. Het scheelt wel zo'n 30 euro op de 32 GB iPad 3 (WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:28

jasjenl

Liab A Tymo

syltheboy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:28:
[...]

Vandaag hebben ze dan toch eindelijk deze pagina geüpdate; "http://www.vd.nl/actie" en er staat niet dat de iPad een uitzondering is op die maximale 5% korting. Dit geldt overigens ook voor alle andere Apple producten. En nou maar hopen dat ik mijn iPad a.s. donderdag of vrijdag kan afhalen. Het scheelt wel zo'n 30 euro op de 32 GB iPad 3 (WiFi).
Waar zou je die stickers vandaan moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
M'n oma kreeg ze door de brievenbus en hier thuis kregen we ze ook door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:42:
Inderdaad, Kiosk krijg je niet weg op de 5.1, zelfs niet met die truck, eigenlijk mega irritant voor een device van +500EUR :s
Wow, ik ben dan zo benieuwd of je dit bij elk apparaat hebt? Televisie met een Youtube optie: klagen dat de knop niet weg kan? Koffiezetapparaat: klagen dat er een cafe-au-lait knop op zit? Windows: klagen dat er een startknop in zit, of een irritant verkenner logootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:03:
[...]

Wow, ik ben dan zo benieuwd of je dit bij elk apparaat hebt? Televisie met een Youtube optie: klagen dat de knop niet weg kan? Koffiezetapparaat: klagen dat er een cafe-au-lait knop op zit? Windows: klagen dat er een startknop in zit, of een irritant verkenner logootje.
Het gaat hier om een app! Ik vind dat een groot verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:28

jasjenl

Liab A Tymo

Uniciteit schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:05:
[...]

Het gaat hier om een app! Ik vind dat een groot verschil...
Moet je eens een Samsung telefoon kopen... dan krijg je er ongevraagd een Bol.com app bij die je er ook niet af kunt halen en die ook nog eens periodiek zit te zeuren dat ie geupdate wil worden. Dát is pas irritant, in tegenstelling tot een icoontje dat je ook gewoon weg kunt drukken in een hoekje of ander homescreen zodat je er amper meer last van hebt...
syltheboy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:01:
M'n oma kreeg ze door de brievenbus en hier thuis kregen we ze ook door de brievenbus.
Ah, dan zal ik ze niet krijgen want ik heb een nee/ja sticker op de brievenbus zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:03:
[...]

Wow, ik ben dan zo benieuwd of je dit bij elk apparaat hebt?
Komaan man, denk eens even na. Een app standaard op je home menu die je nooit gaat gebruiken, dat is toch uiterst vervelend? Ik heb alles in mappen steken en dan zie je daar naast zo'n 'Kiosk' staan, mooi is anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
Wanneer kijk je nou naar je homescreen? Als ik mijn iPad gebruik staat er altijd een app open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:10:
[...]

Komaan man, denk eens even na. Een app standaard op je home menu die je nooit gaat gebruiken, dat is toch uiterst vervelend? Ik heb alles in mappen steken en dan zie je daar naast zo'n 'Kiosk' staan, mooi is anders!
Meer apps installeren of verplaatsen naar z'n eigentabblad metde rest van de overbodige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 30-09 21:53
Wat een non-discussie.

Je kan het niet weghalen. Leer ermee te leven. Een iPad is geen 100% aanpasbaar systeem.

Dat het 500 euro kost heeft er niets mee te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Xeanor op 26-03-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 23:20
hoe zou de ipad3 het eigenlijk doen als hij alleen maar muziek afspeelt, dus met het scherm uitgeschakeld? Nu er een veel grotere accu in zit zou dat heel lang moeten kunnen zou ik zeggen. Ik zit aan het eind van het jaar 24u in het vliegtuig dus het zou mooi zijn als hij dat lang zou volhouden!

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ron!n schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:57:
hoe zou de ipad3 het eigenlijk doen als hij alleen maar muziek afspeelt, dus met het scherm uitgeschakeld? Nu er een veel grotere accu in zit zou dat heel lang moeten kunnen zou ik zeggen. Ik zit aan het eind van het jaar 24u in het vliegtuig dus het zou mooi zijn als hij dat lang zou volhouden!
AnandTech zegt dat de batterij 25.3 uur meegaat als 4G/LTE hotspot met de muziek uit. Dus dat gaat dan wel in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 30-09 21:53
Ja, 24 uur muziek moet wel prima lukken denk ik. Zet 'm even in Airplane mode en het energieverbruik zal extreem klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iPad1 in airplane mode en op lage brightness setting (in vliegtuig gaan de lichten toch uit) kon ik met 13uurtjes slechts 30% van de accu opmaken met strips, boeken en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:31
Xeanor schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:11:
Ja, 24 uur muziek moet wel prima lukken denk ik. Zet 'm even in Airplane mode en het energieverbruik zal extreem klein zijn.
Volgens de laatste test van Anandtech kun je zelfs 24 uur je LTE-hotspot gebruiken (mits het scherm uitstaat), dus muziek is geen probleem ;).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 20:10

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Even over de Kiosk "App" Zoals al gesteld is door iemand anders. De kiosk "App" is geen App. Het is een fancy folder voor tijdschrift apps. De tijdschriften die je daar namelijk inzet vanuit de store zijn lossen apps die dmv categorie herkenning erin geplaatst worden. Althans voor zover ik weet. Je kunt deze dan ook niet vergelijken met de iBooks app of iTunes U app. Ze mogen er semi hetzelfde uitzien maar alleen de laatst genoemde 2 zijn echt applicaties. Je kunt bijvoorbeeld ook geen losse "tijdschriften" erin zetten die je ergens anders vandaan zou betrekken. Daarvoor heb je dan weer een andere app nodig.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 12:41
m'n vriendin en ik waren toevallig (old firm match kijken in de ierse pub) in Amsterdam afgelopen weekend, en zijn toen maar even de Apple Store binnen gelopen. (Hij is zowaar nog groter en mooier dan die van Convent Garden in London!)

Helaas was de nieuwe iPad 64GB (WiFi, non-3G/4G) al uitverkocht, en aangezien de retina apps voor de iPad al snel 3x groter worden dan de oorspronkelijke apps, hebben we de 64GB versie maar online besteld. Duurt 1-2 weken, maar dan heb je ook wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Uniciteit schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:04:
Voor de geïnteresseerden, ik heb een review geschreven over de derde generatie iPad.

productreview: Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 32GB Zwart review door Uniciteit
ThnX......goeie review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[b][message=37934168,noline]en aangezien de retina apps voor de iPad al snel 3x groter worden dan de oorspronkelijke apps, hebben we de 64GB versie maar online besteld. Duurt 1-2 weken, maar dan heb je ook wat. :)
Waarom is dat eigenlijk precies? Is de manier van programmeren zodanig anders dan op een PC dan?

Overigens was ik vrijdag in Amsterdam en heb daar de Ipad ook in een Apple achtige winkel gezien. Geen idee overigens of het DE Apple store was en ik heb al helemaal niet op gelet hoe het eruit zag eigenlijk... het was alleen best groot. Ook geen idee waar het was, ik liep er bij toeval tegenaan, ben totaal niet bekend in die stad.

[ Voor 33% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-03-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:55:
[...]

Waarom is dat eigenlijk precies? Is de manier van programmeren zodanig anders dan op een PC dan?
Hogere resolutie van afbeeldingen/textures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymeister
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2021
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:55:
[...]

Correct me if i'm wrong, maar om apps gebruik te laten maken van het retina display moeten de apps dus op de hogere resolutie geprogrammeerd worden waardoor de apps groter zullen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:56:
[...]

En filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PBP schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:56:
[...]

Jawel, maar op een PC koop je een nieuwe videokaart en een nieuwe monitor en je speelt dezelfde game ineens in hogere resolutie. De game wordt niet groter en hoef je niet bij te werken. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:57:
[...]

Jawel, maar op een PC koop je een nieuwe videokaart en een nieuwe monitor en je speelt dezelfde game ineens in hogere resolutie. De game wordt niet groter en hoef je niet bij te werken. Vandaar de vraag.
Ja in die games zitten gewoon al verschillende textures en is het totaalpakket al groot (games van 8gb). Als je daar alleen de lowres textures uit pakt is het ook veel kleiner natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kunt een zeer kleine "Retina iPad" app hebben door gebruik te maken van de iOS UI elementen, maar zodra je met textures en images op die resolutie gaat werken, neemt de benodigde opslag natuurlijk snel toe. Dit is bij games het meeste te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen, dat de appmakers dit keer wel opvallend traag zijn om een retina-versie uit te brengen.

Bij de iPhone was er binnen 1 maand een enorme berg aan apps retina gemaakt. Bij de iPad druppelt het rustig binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:57:
[...]

Die games zijn al gemaakt voor een hogere resolutie. Dat zegt niet dat jij ook op die resolutie al speelde. Hier waren de games voor een lagere resolutie gemaakt omdat er geen hogere resolutie bestond, nu wel, waardoor de games/apps een stuk groter worden.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kmf schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:04:
Ik moet zeggen, dat de appmakers dit keer wel opvallend traag zijn om een retina-versie uit te brengen.

Bij de iPhone was er binnen 1 maand een enorme berg aan apps retina gemaakt. Bij de iPad druppelt het rustig binnen.
Inderdaad, ik check dagelijks updates en het is erg zielig. Vooral op games-gebied had ik wel meer updates verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Nu online
Phuncz schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Inderdaad, ik check dagelijks updates en het is erg zielig. Vooral op games-gebied had ik wel meer updates verwacht.
Nieuwe textures zal wel wat meer tijd kosten.

In de appstore met apps voor het nieuwe retinescherm staan nu dan ook nog erg weinig apps. Hoop dat veel apps snel met updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:25
Paar gave Retina wallpapers voor de nieuwe iPad:

http://simoncpage.co.uk/b...ipad-hd-retina-wallpaper/

Zoals: (clickable voor clean versie)

Afbeeldingslocatie: http://simoncpage.co.uk/blog/wp-content/uploads/2012/03/DSC_0681-634x421.jpg

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb mijn bestelling maar weer geannuleerd bij Dixons in de V&D, omdat ze niet wisten wanneer hij weer leverbaar zal zijn. Toen had ik de witte besteld, en ik was in de veronderstelling dat ze die wel hadden (stond immers op de site). En ik kreeg ineens een mailtje van; "Ja, hij is al door iemand anders gereserveerd en we weten niet wanneer we weer voorraad krijgen." Op de site staat echter dat ik hem direct kan halen in de betreffende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vrijdag hetzelfde bij de Dixons. Op de site leek het alsof hij al meteen af te halen was, maar na een telefoontje naar de winkel, bleek dat ze de levering pas later zouden krijgen en het apparaat dus nog niet verkrijgbaar was bij hen. Bij de Apple Store op het Leidseplein hadden ze er nog genoeg op voorraad, dus heb ik m daar maar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:35:
Ik had vrijdag hetzelfde bij de Dixons. Op de site leek het alsof hij al meteen af te halen was, maar na een telefoontje naar de winkel, bleek dat ze de levering pas later zouden krijgen en het apparaat dus nog niet verkrijgbaar was bij hen. Bij de Apple Store op het Leidseplein hadden ze er nog genoeg op voorraad, dus heb ik m daar maar gehaald.
Wel jammer dat je nu maar één jaar garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ook 2 jaar, winkel in europa . ..
Die discussie is al vaak gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
DaemonAngel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:40:
Ook 2 jaar, winkel in europa . ..
Die discussie is al vaak gehouden
Die is inderdaad al vaak gehouden maar Apple gaat je die echt niet geven ook al maak je een grote ruzie in de winkel. Als ze al in het tweede jaar omwisselen in de winkel (via de telefoon weigeren ze gewoon), dan is dat meer omdat de werknemer ('Genius') dat persoonlijk besluit.

Die discussie mag dan wel vaak gehouden zijn, maar we weten allemaal dat Apple zich daar nooit aan heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:35:
Met de trein is Amsterdam voor mij best te doen, maar ik heb geen OV-chipkaart. Misschien reserveer ik hem wel bij Amac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Uniciteit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Die is inderdaad al vaak gehouden maar Apple gaat je die echt niet geven ook al maak je een grote ruzie in de winkel. Als ze al in het tweede jaar omwisselen in de winkel (via de telefoon weigeren ze gewoon), dan is dat meer omdat de werknemer ('Genius') dat persoonlijk besluit.

Die discussie mag dan wel vaak gehouden zijn, maar we weten allemaal dat Apple zich daar nooit aan heeft gehouden.
Er is ook geen enkele garantie, dat je in "de winkel" (Dixons, MediaMarkt, enz) wel 2 jaar garantie krijgt. Vooraf "beloven" die winkels dat wel en gebruiken ze het als argument om bij hen te kopen ipv bij Apple (premium reseller) maar als het puntje bij paaltje komt, dat moeten ze nog thuisgeven.
Je bent dan ook afhankelijk van de welwillendheid van de winkelmedewerker. Die winkels kunnen in het 2e jaar niet bij Apple aankloppen voor garantie, dus alles voor eigen kosten van die winkel en daar zijn ze echt niet happig op.
Ben benieuwd wie bij de aankoop van zijn Apple produkt uitdrukkelijk op de factuur 2 jaar garantie heeft laten opnemen
Pagina: 1 ... 21 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]