En wat heeft die Asus dat de iPad 1 niet heeft?Slashdotter schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:07:
Vandaag ff langs de Mediamarkt gegaan voor de iPad3. Het 64GB wifi model die ik wilde hebben hadden ze niet meer en na een uurtje ermee spelen vond ik dat het tov m'n iPad1 eigenlijk weinig meerwaarde had (scherper beeld, browse snelheid, heb ik allemaal nooit echt een probleem gevonden). Denk dat ik het maar helemaal oversla en op de Asus Transformer Prime HD in mei wacht.
Is er niemand hier die kan helpen hiermee?Xeanor schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:14:
Iemand nog een tip om een 1080p film (H.264 mkv) te converteren naar MP4 in Windows 7 ?
MP4Tools is kennelijk uitstekend hiervoor, maar is alleen maar beschikbaar voor Mac OS X.
De film in AVPlayer laden werkt niet, want die app maakt geen gebruik van de GPU, dus de film speelt niet soepel af.
Ik kan toch echt niet de enige zijn die graag .mkv's wil afspelen op z'n iPad 3?
je bent niet de enige, maar iedereen weet onderhand dat het gewoon NIET kan. Apps mogen geen gebruik maken van de GPU op een manier zodat MKV's vlekkenloos afspelen, dus zal het nooit werken...Xeanor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:11:
[...]
Is er niemand hier die kan helpen hiermee?
Ik kan toch echt niet de enige zijn die graag .mkv's wil afspelen op z'n iPad 3?![]()
![]()
Je hebt simpelweg 3 opties:
Alles converteren naar mp4/m4v.
Alles streamen dmv PLEX/Airvideo etc.
Wachten op een jailbreak en XBMC installeren, daarmee kan je MKV's perfect afspelen.
Hoop dat het wat duidelijk voor je is.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ok. Thanks. Het wordt dan optie 1 voor mij, alles converteren.ASNNetworks schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:14:
[...]
je bent niet de enige, maar iedereen weet onderhand dat het gewoon NIET kan. Apps mogen geen gebruik maken van de GPU op een manier zodat MKV's vlekkenloos afspelen, dus zal het nooit werken...
Je hebt simpelweg 3 opties:
Alles converteren naar mp4/m4v.
Alles streamen dmv PLEX/Airvideo etc.
Wachten op een jailbreak en XBMC installeren, daarmee kan je MKV's perfect afspelen.
Hoop dat het wat duidelijk voor je is.
Iemand enige aanraders wat betreft programma's hiervoor in Windows 7?
Verwijderd
Het schijnt dat CineXplayer helemaal het ding is voor de iPad, heb er net een film op gezet via Itunes en speelt volgens mij alles perfect af.Xeanor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:21:
[...]
Ok. Thanks. Het wordt dan optie 1 voor mij, alles converteren.
Verwijderd
Morgen bij de Saturn Tilburg ipad 2 344 euro, mooie deal lijkt mij! Wou volgende week de nieuwe Ipad halen maar dit brengt me wel aan het twijfelen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 19:30 ]
Ik gebruik daarvoor Handbrake, beschikbaar voor Windows, iMac en Linux.Xeanor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:21:
[...]
Ok. Thanks. Het wordt dan optie 1 voor mij, alles converteren.
De VLC app speelt hier nu wel 720p mkv's af, maar die is helaas niet meer beschikbaar in de App Store (licentie conflicten) (app was gratis).Xeanor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:11:
[...]
Ik kan toch echt niet de enige zijn die graag .mkv's wil afspelen op z'n iPad 3?![]()
![]()
Op Windows 7 gebruik ik Any Video Converter. Je kan uitgebreider de kwaliteit instellen en omzetten naar allerlei bestanden, inclusief mp4. Als je een dual-, quad- of octo-core processor hebt moet je dat even in instellingen instellen, dan gaat het converteren een stuk sneller.
Jullie raden nooit wat er op mijn bureau ligt *)
En gloednieuwe iPad
eerste indruk is echt SUPER!
Nu alles instellen
En gloednieuwe iPad
Nu alles instellen
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Verwijderd
Ik gebruik Comicbooklover. Fijne app en ook nog eens gratis. Bestanden kun je oa. via iTunes overzetten.Joshuatree schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:29:
@Cr0N Ik wil ook graag comics lezen met een IPad of android tablet. Welk programma gebruik jij om comics te lezen op je IPad? en kun je de bestanden overhalen met ITunes of gaat dat dan via DropBox of zo?
Alvast bedankt voor je antwoord en natuurlijk veel plezier met je IPad..
http://itunes.apple.com/n...for-ipad/id376383314?mt=8
Zelf gebruik ik Comicflow, open source app met geen poespas eromheen. Comics kan je er gewoon inzetten met iTunes of dropbox. Enige nadeel is dat je comics niet in ComicFlow zelf kan verwijderen dus moet je dat met WebDAV doen. Ik hou het simpel door gewoon de app af doe te deleten en dan de nieuwe dingen in te laden. Zo werkt het ook.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Verwijderd
Mijn iPad gaat maandag gelijk retour voor een nieuwe. Heb zowel last van een kier in de afdichting van de backlight als van aardige hoeveelheid backlight bleeding. Vooral het eerste is gelijk een reden om te gaan ruilen voor een andere. Wanneer dat gefikst is weer erg blij met de nieuwe iPad.
Hebben hier meer mensen last van problemen met de afdichting van de blacklight?
Controleren is supersimpel:
- helderheid even op maximaal zetten
- een zwarte afbeelding of pagina kiezen bijv. www.blackle.com
- goed kijken in een wat donkere kamer.
Bij mij een kiertje backlight rechtsboven, grrrrrr

En bleeding vooral aan de rechterkant

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 20:59 ]
Vekeerde topic..
[ Voor 96% gewijzigd door J0ey op 24-03-2012 21:15 ]
Ga dit nou daadwerkelijk zien bij normaal gebruik of moet je persee een 100% goede iPad te hebben terwijl je het nooit gaat zien?Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:55:
Mijn iPad gaat maandag gelijk retour voor een nieuwe. Heb zowel last van een kier in de afdichting van de backlight als van aardige hoeveelheid backlight bleeding. Vooral het eerste is gelijk een reden om te gaan ruilen voor een andere. Wanneer dat gefikst is weer erg blij met de nieuwe iPad.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Zalig zijn de onwetenden. Daarom weiger ik het zelf ook te checken.Osxy schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:17:
[...]
Ga dit nou daadwerkelijk zien bij normaal gebruik of moet je persee een 100% goede iPad te hebben terwijl je het nooit gaat zien?
Ik heb het net ook bekeken en heb er ook heel licht last van maar om het te zien moet ik in een donkere kamer gaan staan en mijn scherm enorm kantelen. Iets wat in de praktijk nooit zal gebeuren. Ik ga er ook niet voor terug.
Ik ben al dagen bezig met handbrake, echter wil het niet lukken met de subs. Wat ik ook probeer, geen subs.rinkel schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:31:
[...]
Ik gebruik daarvoor Handbrake, beschikbaar voor Windows, iMac en Linux.
Iemand de gouden tip hoe ik dit in windows voor mekaar krijg? Ik converteer overigens meestal mkv's.
Ik vraag me af of je een iPad3 krijgt zonder deze bleeding wanneer je hem gaat omruilen...
Was dit bij de eerste lichtingen iPad2 ook niet het geval?
Kijk, als nou je behuizing schade had zoals krassen of iets, heb je een punt. Maar volgens mij hebben de meeste nieuwe iPads nu last van die bleeding. Correct me if I am wrong
Kijk, als nou je behuizing schade had zoals krassen of iets, heb je een punt. Maar volgens mij hebben de meeste nieuwe iPads nu last van die bleeding. Correct me if I am wrong
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik stond gisteren in de mediamarkt en kon het niet laten (zwart 16gb) en na een dagje spelen kan ik niet anders concluderen dan dat het scherm ongeveer perfect is. Geen backlightbleeding (tenminste, op blackle.com in een ruimte met de meeste lampen uit kon ik eigenlijk geen duidelijk verschil in zwarttinten zien), super scherp, goede kijkhoeken, geen blauwe/gele waas en de correcte kleuren. Veel met andere tablets (android en ios) gespeeld maar totaal geen spijt voor mijn keuze voor een ipad.
De nieuwe iPad zorgt ervoor dat ik mijn fotocollectie weer eens bekijk. Die foto's zijn opeens zoveel gedetailleerder, kleurrijker en mooier geworden....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat is een hele nette prijs. Zou hij in Utrecht ook voor die prijs te krijgen zijn morgen?Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:27:
Morgen bij de Saturn Tilburg ipad 2 344 euro, mooie deal lijkt mij! Wou volgende week de nieuwe Ipad halen maar dit brengt me wel aan het twijfelen.
Oh wacht, in het filiaal in Utrecht zijn ze alleen elke eerste zondag van de maand open ipv elke zondag van de maand wat in het filiaal in Tilburg geldt.
[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 24-03-2012 22:27 ]
Ik heb mijn gelige iPad inmiddels omgeruild. Hele dag mee bezig geweest.
Had die van mij gekocht bij saturn in Duitsland. Saturn nl kon me niet helpen, want in het buitenland gekocht. Ze verwezen me door naar apr's. Na schofterig behandeld te zijn in de i am store in Utrecht (o.a. iPad was helemaal niet geel volgens hun, terwijl de saturn dit euvel wel al bevestigd had) bij de a Mac apr langgeweest in Utrecht. Hier wel vriendelijk te woord gestaan. Ze zagen dat het scherm geel was en boden aan om hem op te sturen voor reparatie. Verwachte reparatietijd: 4 weken.
Hier had ik niet echt zin in. Ze gaven als tip om toch terug naar duitsland te gaan of naar A'dam naar de officiële Apple store. Dit laatste gedaan en daar vertelt wat er mis was. Vriendelijk geholpen aan de genius bar.
Hij constateerde zelfs nog een led probleem (de iPad had slechte led verlichting in het midden, een soort zwarte verticale streep in portrait) die ik zelf nog niet eens had opgemerkt.
10 minuutjes later stond ik buiten met een nieuwe iPad na wel even eerst het hele scherm nagekeken te hebben. Conclusie: ik heb nu een iPad met een warme tint maar zeker geen gele. Het rare is dat de kleur op mijn nieuwe warmer is maar zeker minder geel dan mijn vorige 3rd gen. Onder begeleiding bij de genius bar heb ik uitgebreid staan vergelijken en er zijn inderdaad koelere (blauwere) en warmere modellen maar mijn vorige was gewoonweg geel.
Had die van mij gekocht bij saturn in Duitsland. Saturn nl kon me niet helpen, want in het buitenland gekocht. Ze verwezen me door naar apr's. Na schofterig behandeld te zijn in de i am store in Utrecht (o.a. iPad was helemaal niet geel volgens hun, terwijl de saturn dit euvel wel al bevestigd had) bij de a Mac apr langgeweest in Utrecht. Hier wel vriendelijk te woord gestaan. Ze zagen dat het scherm geel was en boden aan om hem op te sturen voor reparatie. Verwachte reparatietijd: 4 weken.
Hier had ik niet echt zin in. Ze gaven als tip om toch terug naar duitsland te gaan of naar A'dam naar de officiële Apple store. Dit laatste gedaan en daar vertelt wat er mis was. Vriendelijk geholpen aan de genius bar.
Hij constateerde zelfs nog een led probleem (de iPad had slechte led verlichting in het midden, een soort zwarte verticale streep in portrait) die ik zelf nog niet eens had opgemerkt.
10 minuutjes later stond ik buiten met een nieuwe iPad na wel even eerst het hele scherm nagekeken te hebben. Conclusie: ik heb nu een iPad met een warme tint maar zeker geen gele. Het rare is dat de kleur op mijn nieuwe warmer is maar zeker minder geel dan mijn vorige 3rd gen. Onder begeleiding bij de genius bar heb ik uitgebreid staan vergelijken en er zijn inderdaad koelere (blauwere) en warmere modellen maar mijn vorige was gewoonweg geel.
Hmm... ik merk dat mijn scherm onder een hoek snel "dimmer" wordt. Bij mijn vorige iPads blijft het licht evenredig tot de scherpste hoeken, maar bij de neuwe iPad is dat bij ongeveer 30 graden wel dimmer.
Dat bij 50% brightness.
Hebben jullie dat ook?
Edit: datzelfde effect heeft de oude iPads ook, maar dan is het minder duidelijk. Op 70% brightness is het effect veel minder, maar dat is te fel om naar te kijken.
Dat bij 50% brightness.
Hebben jullie dat ook?
Edit: datzelfde effect heeft de oude iPads ook, maar dan is het minder duidelijk. Op 70% brightness is het effect veel minder, maar dat is te fel om naar te kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 24-03-2012 22:41 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heeft iemand een weblink met meer info over deze wel erg aantrekkelijke aanbieding ?
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:27:
Hebben jullie ook dat een witte pagina onder bepaalde hoeken een bepaalde kleur krijgt? Heel lichtjes groen of rood of blauw? Afhankelijk van de kijkhoek.
Verwijderd
Voor alleen dat backlight bleeding ga ik niet ruilen, ik kijk toch nooit normaal met de helderheid op maximaal.freddyathlon schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:01:
Ik vraag me af of je een iPad3 krijgt zonder deze bleeding wanneer je hem gaat omruilen...
Ben gewoon minder blij met die lichtspleet, die zie je onder een bepaalde hoek wel bij normale lichtsterkte.
Vervelende alleen is dat je totaal niet zeker weet dat dat de volgende omruil iPad dan bijv. dode pixels hebt.
Vraag mij af of meer mensen die lichtspleet ook hebben of dat ik een lemon heb.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 23:16 ]
En hier ook! Ik ben echt verrast door de hoge kwaliteit van het scherm. Nu druk bezig het tikken van dit bericht, zo weer verder met installeren en finetunen.
Ik heb het aan het begin even snel bekeken en zag niets, leek een mooi egaal scherm. Dus niet elke iPad heeft backlight bleeding. Ik ga er verder ook geen aandacht aan besteden, je maakt jezelf alleen maar gek als je dat echt gaat doen, zelfde voor dode pixels.freddyathlon schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:01:
[ Voor 3% gewijzigd door J0ey op 24-03-2012 23:26 ]
Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar een sub kiezen uit de dropdown is niet voldoende, je moet nog even op de "add" button klikken, of zoiets, dan komt ie in het lijstje eronder te staan. Ik kies zelf altijd voor "burn in".henkna schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:49:
[...]
Ik ben al dagen bezig met handbrake, echter wil het niet lukken met de subs. Wat ik ook probeer, geen subs.
Iemand de gouden tip hoe ik dit in windows voor mekaar krijg? Ik converteer overigens meestal mkv's.
Ik vind 't eerlijk gezegd vooral fijn dat er 1 GB RAM in zit... ik heb het nog niet meegemaakt dat Safari een pagina moest refreshen... maar ik heb 'm dan ook nog maar een dagje...
Hoe zit het met youtube video's als je dan naar een ander tabblad schakeld ? ?
Bij de iPad 2 moest de video telkens opnieuw laden.
Bedankt voor de antwoorden
over het lezen van comics op de ipad. Ik denk dat 't hem wel gaat worden ;-)
Zal de verschillende comic readers (software) eens met elkaar vergelijken.
Dat is inderdaad normaal, zelfs voor IPS panelen. De kijkhoek in de zin van kleurstabiliteit is daar wel groter dan bij TN panelen, maar de kijkhoek in de zin van helderheid is nog steeds beperkt.kmf schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:38:
Hmm... ik merk dat mijn scherm onder een hoek snel "dimmer" wordt. Bij mijn vorige iPads blijft het licht evenredig tot de scherpste hoeken, maar bij de neuwe iPad is dat bij ongeveer 30 graden wel dimmer.
Dat bij 50% brightness.
Zie deze zeer uitgebreide review van het nieuwe retina panel, hier hebben ze precies zoals je al zegt een afname van 57% gevonden bij een kijkhoek van 30 graden.
Viewing Angle Performance: According to Apple the new iPad has an IPS LCD like the iPad 2 and iPhone 4, and our lab measurements confirmed excellent Viewing Angle performance, with no noticeable color shifts. However, all LCDs, including IPS LCDs, do have a strong decrease in brightness with Viewing Angle, and the new iPad performed as expected, with a 57 percent decrease in brightness at just 30 degrees Viewing Angle. The Viewing Angle performance for the new iPad, iPad 2 and iPhone 4 are all virtually identical.
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 25-03-2012 01:52 ]
Dat heb ik ook, maar het effect wordt minder als je de brightness opschroeft.Teknix1982 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:58:
Hebben jullie ook dat een witte pagina onder bepaalde hoeken een bepaalde kleur krijgt? Heel lichtjes groen of rood of blauw? Afhankelijk van de kijkhoek.
Wel vreemd, bij mijn iPad 1 had ik dit effect niet.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik had dat ook niet op de iPad 1 en 2. Ik twijfel ook om hem om te ruilen. Op zich niet erg maar ik weet niet of het zo hoort en of anderen dat ook hebben. Ik zal mijn broertje ook is vragen, die heeft er ook een. En andere tweakers? Kunnen jullie dit ook merken? En geld dit als een defect? Maargoed, ik heb ook stof onder het scherm dus ik neem aan dat ik sowieso kan ruilen. Ik koop het carepack van Apple er wel weer bij, handig voor het omruilen.BackSlash schreef op zondag 25 maart 2012 @ 06:06:
[...]
Dat heb ik ook, maar het effect wordt minder als je de brightness opschroeft.
Wel vreemd, bij mijn iPad 1 had ik dit effect niet.
Net even voor je geprobeerd en geen enkel probleem. Video blijft netjes geladen en je kunt gewoon verder gaan met afspelen waar je was.Jeffrey88 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 01:04:
Hoe zit het met youtube video's als je dan naar een ander tabblad schakeld ? ?
Wat is het issue precies?henkna schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:31:
Iemand die nog een tip heeft voor het handbrake & subs issue?
Ik weet niet of er verschil is tussen de Mac en Windows versie, maar ik stel het altijd zo in:

Dit is dus met de optie 'Add External SRT'. De subtitle is dan niet direct zichtbaar, maar wel als je op de iPad dit knopje gebruikt:
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 25-03-2012 11:17 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mijn "lichtspleet" is een stuk groter, maar ik merk er in normaal gebruik niets van en de kleuren zijn verder echt top van mijn iPad. Dus ik houd hem zo kan altijd volgend jaar nog proberen hem in te wisselen, voor als hij de deur weer uit moet.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:59:
[...]
Voor alleen dat backlight bleeding ga ik niet ruilen, ik kijk toch nooit normaal met de helderheid op maximaal.
Ben gewoon minder blij met die lichtspleet, die zie je onder een bepaalde hoek wel bij normale lichtsterkte.
Vervelende alleen is dat je totaal niet zeker weet dat dat de volgende omruil iPad dan bijv. dode pixels hebt.
Vraag mij af of meer mensen die lichtspleet ook hebben of dat ik een lemon heb.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Als er een lichtspleet is lijkt het me toch dat het apparaat incorrect/slordig geassembleerd is, en dat er wellicht nog verborgen gebreken kunnen zijn...ik zou omruilen...
oplayer HD kan het perfect !Xeanor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:11:
[...]
![]()
Kan iemand bevestigen of de nieuwe ipad nu wel/niet oplaadt (of in ieder geval niet nog meer drained) bij het kijken van een 1080p film? Aangesloten aan netstroom natuurlijk. Oplaadt tijd ben ik inmiddels wel overheen maar je moet wel door kunnen blijven werken als hij aan de oplader hangt!
Geen enkel probleem. Je hebt alleen drain in die situatie als je hele zware games gaat spelen.no00waa schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:50:
Kan iemand bevestigen of de nieuwe ipad nu wel/niet oplaadt (of in ieder geval niet nog meer drained) bij het kijken van een 1080p film? Aangesloten aan netstroom natuurlijk. Oplaadt tijd ben ik inmiddels wel overheen maar je moet wel door kunnen blijven werken als hij aan de oplader hangt!
Inderdaad, en het schijnt dat die test ook nog eens was uitgevoerd op een hele hoge helderheid. Dan vraag je er een beetje om: de chip maximaal belasten en dan ook nog eens alle 72 LEDs op maximale helderheid.Tjoekie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Geen enkel probleem. Je hebt alleen drain in die situatie als je hele zware games gaat spelen.
En dan krijg je een ander met problemen, hij werkt verder helemaal top en je hebt gewoon garantie dus als er ooit nog eens echt een probleem zich voordoet kan ik hem dan wel inruilen.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:34:
Als er een lichtspleet is lijkt het me toch dat het apparaat incorrect/slordig geassembleerd is, en dat er wellicht nog verborgen gebreken kunnen zijn...ik zou omruilen...
Zeker omdat de kleuren juist bij mij erg goed is terwijl veel andere het over gloeden en gele/blauwe kleuren hebben.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Komt daar geen stof doorheen dan?MrBlueEyes schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:08:
[...]
En dan krijg je een ander met problemen, hij werkt verder helemaal top en je hebt gewoon garantie dus als er ooit nog eens echt een probleem zich voordoet kan ik hem dan wel inruilen.
Zeker omdat de kleuren juist bij mij erg goed is terwijl veel andere het over gloeden en gele/blauwe kleuren hebben.
Wat wel raar is, is dat er wel een soort donkere balk om je subtitles heen komt zodra je deze aanzet. Dit is ook wel te zien op jou 2e foto trouwens. Is dit ook een instelling? Ik heb nl. nog niet erg veel ervaring met HandbrakeTourniquet schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:13:
[...]
Wat is het issue precies?
Ik weet niet of er verschil is tussen de Mac en Windows versie, maar ik stel het altijd zo in:
[afbeelding]
Dit is dus met de optie 'Add External SRT'. De subtitle is dan niet direct zichtbaar, maar wel als je op de iPad dit knopje gebruikt:
[afbeelding]
Verwijderd
Dat kan. Voor mij is een lichtkier absoluut een reden om mijn iPad direct te gaan omruilen voor een nieuwe. Een lichtkier is immers een echte productiefout want er is geen goede afsluiting en ook kans op stof of haartjes achter het scherm. Voor de andere backlight bleeding met een zwart scherm zou ik niet direct omruilen, alleen als je het bij normaal gebruik ook storend ziet.
Wel gaf verleden jaar Cultofmac.com de tip om bij backlight problemen altijd een melding van te doen bij Apple. Ook als je het nog even wilt aanzien. Apple krijgt dan een idee van de omvang van de meldingen en ook de kans het te fiksen in de volgende productiebatches.
However, you should hold Apple accountable even if you don’t push for an exchange immediately. The first thing to do is contact AppleCare and get a case number.
Document your iPad 2 problems and wait it out. You have a one year warranty and two years if you bought AppleCare. So you have plenty of time to get a replacement iPad 2.
http://www.cultofmac.com/...-not-return-it-heres-why/
Verwijderd
Ik zoek een programma waar ik mijn foto's in kan stoppen en hiervan een pdf kan bakken.
Mijn portfolio wil ik graag neenemen naar mijn klanten en dit kan ik mooi met ibooks doen dmv pdf bestanden.
Vroeger kon ik printen naar een pdf printer, maar ik kan die optie nergens meer vinden op mn computer *win7...
Heeft iemand tips?
Mijn portfolio wil ik graag neenemen naar mijn klanten en dit kan ik mooi met ibooks doen dmv pdf bestanden.
Vroeger kon ik printen naar een pdf printer, maar ik kan die optie nergens meer vinden op mn computer *win7...
Heeft iemand tips?
Dat is geen instelling van Handbrake, dat doet de Video-app op de iPad zelf. Quicktime op m'n Mac zet die balk er ook onder, maar VLC player bijv. weer niet.VeeGee schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:36:
[...]
Wat wel raar is, is dat er wel een soort donkere balk om je subtitles heen komt zodra je deze aanzet. Dit is ook wel te zien op jou 2e foto trouwens. Is dit ook een instelling? Ik heb nl. nog niet erg veel ervaring met Handbrake.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Bij Dixons in V&D krijg je maximaal 5% korting (met stickers) op elektronica, maar er zijn wel uitzonderingen. De website waarop deze uitzonderingen te zien zouden zijn is totaal niet meer actueel (van juni vorig jaar), dus nu weet ik niet op het ook op de iPad geldt. Die korting zou wel mooi meegenomen zijn natuurlijk.
nee!
[ Voor 88% gewijzigd door zeef op 25-03-2012 23:50 ]
Nee, het issue is dat wanneer ik een Mkv converteer waar de subs gewoon inzitten, deze achteraf niet zichtbaar zijn, en ook niet in te stellen zijn. Heb me rot gezocht binnen de instellingen in handbrake , maar het wil gewoon niet.Tourniquet schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:13:
[...]
Wat is het issue precies?
[afbeelding]
[afbeelding]
In de VS, ja. In Nederland geldt andere rechtspraak. Zie eerder in de thread, 2 jaar garantieregeling ongeacht wat APR's proberen. De opmerking dient wel geplaatst te worden dat na 6 maanden de bewijslast bij de koper ligt aangaande redelijk en deugdelijk gebruik.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:53:
[...]
Dat kan. Voor mij is een lichtkier absoluut een reden om mijn iPad direct te gaan omruilen voor een nieuwe. Een lichtkier is immers een echte productiefout want er is geen goede afsluiting en ook kans op stof of haartjes achter het scherm. Voor de andere backlight bleeding met een zwart scherm zou ik niet direct omruilen, alleen als je het bij normaal gebruik ook storend ziet.
Wel gaf verleden jaar Cultofmac.com de tip om bij backlight problemen altijd een melding van te doen bij Apple. Ook als je het nog even wilt aanzien. Apple krijgt dan een idee van de omvang van de meldingen en ook de kans het te fiksen in de volgende productiebatches.
However, you should hold Apple accountable even if you don’t push for an exchange immediately. The first thing to do is contact AppleCare and get a case number.
Document your iPad 2 problems and wait it out. You have a one year warranty and two years if you bought AppleCare. So you have plenty of time to get a replacement iPad 2.
http://www.cultofmac.com/...-not-return-it-heres-why/
Je hebt geen Apple Care nodig om twee jaar garantie te hebben, de aansprakelijkheid van de product is die termijn van twee jaar.
Gezien echter het punt van bewijslast, staat de aanbeveling altijd dat als er iets mis is om binnen die eerste zes maanden te ruilen. Dat kan en moet je doen bij het punt van aanschaf. Doe je dat ergens anders dan verbreek je de wettelijke overeenkomst en accepteer je dus een nieuwe, en daar kan het inderdaad prima zo bij zijn dat de aansprakelijkheid beperkt wordt tot 1 jaar.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit viel mij ook al op inderdaad, en heb nog geen oplossing hier voor kunnen vinden. Wat uiteraard wel helpt is gewoon ergens externe subs downloaden en deze toevoegenhenkna schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:10:
[...]
Nee, het issue is dat wanneer ik een Mkv converteer waar de subs gewoon inzitten, deze achteraf niet zichtbaar zijn, en ook niet in te stellen zijn. Heb me rot gezocht binnen de instellingen in handbrake , maar het wil gewoon niet.
Dit gaat vrij eenvoudig? Kwestie van downloaden en toevoegen? Of moet je eerst van alles gaan syncen?
En hoe weet je de juiste subs te downloaden uit het enorme aanbod?
Verwijderd
Of gewoon de subtitle uit de mkv halen met mkvextract.henkna schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:53:
Dit gaat vrij eenvoudig? Kwestie van downloaden en toevoegen? Of moet je eerst van alles gaan syncen?
Vergeet ComicZeal niet, is een van de betere apps hiervoor vind ik zelf.Joshuatree schreef op zondag 25 maart 2012 @ 01:12:
Bedankt voor de antwoordenover het lezen van comics op de ipad. Ik denk dat 't hem wel gaat worden ;-)
Al geprobeerd, handbrake geeft dan ook geen subs.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:56:
[...]
Of gewoon de subtitle uit de mkv halen met mkvextract.
Vind de warmteontwikkeling toch echt abnormaal hoor. Heb net een dik kwartier Infinity Blade 2 gespeeld (bewust met scherm op 100%) en iPad is achter serieus warm geworden, en zelfs de linkervoorkant (als ik hem in portrait houd) is gevoelig warm geworden. Als ik dan commentaar lees van andere iPad gebruikers die melden dat hun iPad niet warm wordt, zelfs niet na halfuur gamen, dan moet er toch iets serieus fout zijn niet?
Ik zit nu al anderhalf uur nonstop te downloaden via wifi (tijdschriften in Zinio) en hij wordt niet warm, dus als die van jou dat wel doet, lijkt dat al vreemd...
Haters everywhere but I don’t really care
Dat hij warm wordt tijdens zware games vind ik niet eens zo erg, want ik speel die zelden, maar zelfs tijdens surfen of downloaden wordt hij echt wel gevoelig warm. Ga hem in de loop van de week toch eens laten nakijken in Apple store. Vervelend als zou blijken dat er echt iets aan scheelt, want vertrek volgend weekend naar China en heb iPad dan echt wel nodig om tijd te doden tijdens vlucht.
[ Voor 41% gewijzigd door lapino op 25-03-2012 19:53 ]
Doe het scherm dan ook niet op 100%
75% Is net goed
75% Is net goed
Surfen met scherm op 40% en na halfuurtje is hij ook al aan het opwarmen. Is dat dan ook normaal? Vind het zelf enorm vervelend, want ben altijd enorm tevreden geweest van mijn iPad1 en iPad2. Maar ondanks het fantastische scherm zit ik me constant te ergeren aan de iPad3 omdat het gewoon niet aangenaam is om die vast te houden.
Met 70% surfen en weet ik veel niet wat allemaal gaat bij mij de temperatuur niet omhoog.
Alleen video kijken met oplayer (en dus op CPU) gaat het warmer aanvoelen.
Alleen video kijken met oplayer (en dus op CPU) gaat het warmer aanvoelen.
Wat is de code voor de 5% korting? Ik kan dit nergens vinden. Bijvoorbaat danksyltheboy schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:41:
Bij Dixons in V&D krijg je maximaal 5% korting (met stickers) op elektronica, maar er zijn wel uitzonderingen. De website waarop deze uitzonderingen te zien zouden zijn is totaal niet meer actueel (van juni vorig jaar), dus nu weet ik niet op het ook op de iPad geldt. Die korting zou wel mooi meegenomen zijn natuurlijk.
Krijg hem tot nu toe alleen warm met MW3, of hoe heet die FPS.
Voor de rest merk ik niks (surfen, tijdschriften)....
Voor de rest merk ik niks (surfen, tijdschriften)....
Haters everywhere but I don’t really care
met deze prijzencircus heb je geen stickers, meestal hebben ze apple produckten 5% korting.
Jawel, heb ze zelf thuis gestuurd gekregen.angelico66 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:09:
met deze prijzencircus heb je geen stickers, meestal hebben ze apple produckten 5% korting.
"iPad uitgesloten" en nog een hoop andere zaken ja, het is 2011 maar ik denk dat het ook opgaat voor dit jaar
http://www.vd.nl/contents/voorjaarskorting_2011
[ Voor 23% gewijzigd door CapTVK op 25-03-2012 22:08 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ik ben comicflow momenteel ook aan het testen en voorlopig werkt de app prima. Ik slaag er alleen niet in om halverwege een comic/PDF terug naar het beginscherm te keren. Tenzij ik helemaal terugblader. Zie ik iets over het hoofd?CapTVK schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:44:
Zelf gebruik ik Comicflow, open source app met geen poespas eromheen. Comics kan je er gewoon inzetten met iTunes of dropbox. Enige nadeel is dat je comics niet in ComicFlow zelf kan verwijderen dus moet je dat met WebDAV doen. Ik hou het simpel door gewoon de app af doe te deleten en dan de nieuwe dingen in te laden. Zo werkt het ook.
Gewoon in het midden van je strip tikkenpremmen schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:18:
[...]
Ik ben comicflow momenteel ook aan het testen en voorlopig werkt de app prima. Ik slaag er alleen niet in om halverwege een comic/PDF terug naar het beginscherm te keren. Tenzij ik helemaal terugblader. Zie ik iets over het hoofd?
En dan linksboven library kiezen
Helaas!CapTVK schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:02:
"iPad uitgesloten" en nog een hoop andere zaken ja, het is 2011 maar ik denk dat het ook opgaat voor dit jaar![]()

Als ze mijn iPad 3 morgen binnen hebben, dan kan ik hem net zo goed gaan halen. Heb ook wat geld van m'n oma gekregen.
[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 25-03-2012 22:37 ]
Weet iemand hier welke Compact Flash Reader gegarandeerd werkt met de Camera Connection Kit op de iPad 2? De meesten vereisen stroomvoorziening, iets wat de iPad niet altijd (voldoende) levert. Iemand ervaringen misschien?
Ik ben mij ervan bewust dat ik ook mijn camera via USB kan aansluiten, maar de dataoverdracht bij SD kaarten naar de iPad lijkt vele malen hoger dan van mijn cam, dus ik probeer daar winst te behalen.
Ik ben mij ervan bewust dat ik ook mijn camera via USB kan aansluiten, maar de dataoverdracht bij SD kaarten naar de iPad lijkt vele malen hoger dan van mijn cam, dus ik probeer daar winst te behalen.
Verwijderd
Is er een oplossing om films vanaf mijn nas (synology) gewoon gelijk te zien op de ipad zonder die eerst te moeten downloaden naar de iPad?
AirAv kan dat via dlna. Dus mediaserver aanzetten op je Syno. App is gratis geloof ik.
Probeer eens Oplayer HD, werkt hier superVerwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:08:
Is er een oplossing om films vanaf mijn nas (synology) gewoon gelijk te zien op de ipad zonder die eerst te moeten downloaden naar de iPad?
@patrick91
Na verschillende apps te hebben uitgeprobeerd ben ik blijven hangen bij AirPlayer.
1. Omdat deze app doet wat hij moet doen in combinatie met een NAS van Synology
2. Deze app kan AirPlay doen naar Apple TV 2nd en 3th generation.
Na verschillende apps te hebben uitgeprobeerd ben ik blijven hangen bij AirPlayer.
Is het mogelijk Whatsapp op een Wifi Ipad 3 te installeren zonder jailbreak ?
Lees over de iPad 2 wisselende verhalen maar nog niks over de 3 kunnen vinden.
Waarom zou het op een ipad 3 wel werken als het op een ipad2 niet werkt??? Ze gebruiken allebei dezelfde IOS versie.Jeffrey88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:13:
Zonder jailbreak is het niet mogelijk, zelfs niet op een iPad met 3G/4G.Jeffrey88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:13:
In de AppStore verschijnt Whatsapp gewoon niet op je iPad.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Dit zijn de Comicbook reader apps dit voorbij zijn gekomen:
ComicbookLover
Comic Flow
Comic Reader Mobi
ComicZeal
IComic
comicglass (added thanx voor tip)
Over de nieuwe IPad ik begreep van CrOn dat je niet hoeft te twijfelen over deze en de vorige welke het mooist de comics weer geeft. Dus dat zal ik dan ook maar niet doen
Zal me eens gaan inlezen....
oude review
O ja...ik wil voornamelijk dus comics lezen misschien zelfs wel een echt boek
wat is dan wijsheid de 16G versie of de 32G......
ComicbookLover
Comic Flow
Comic Reader Mobi
ComicZeal
IComic
comicglass (added thanx voor tip)
Over de nieuwe IPad ik begreep van CrOn dat je niet hoeft te twijfelen over deze en de vorige welke het mooist de comics weer geeft. Dus dat zal ik dan ook maar niet doen
oude review
O ja...ik wil voornamelijk dus comics lezen misschien zelfs wel een echt boek
[ Voor 15% gewijzigd door Joshuatree op 26-03-2012 23:31 ]
Vraagje:
hoe kan in meerdere apps in een (1) icon samenvoegen?
Zag dit in een filmpje en lijkt me wel handig......
Druk 1 icoontje lang in (totdat de boel gaat bibberen) en sleep hem op een ander icoontje.FunZip schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:50:
Vraagje:
P.s. je gaat me toch niet vertellen dat je hier met Google niet uit kwam hè? http://lmgtfy.com/?q=create+folder+ipad
[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 26-03-2012 08:53 ]
En heb ook een iPad 3 gaan halen. Was helemaal niet het plan, maar moest toevallig in een winkel zijn en ik passeerde aan de iPads, en de verkoper was zo vriendelijk om er eentje te tonen...
Eerste indruk: Ja, het lezen gaat beter. En laat dat nu net zijn waarvoor ik dit ding veel gebruik (internet, documenten, sociale netwerken).
Na 2 dagen gebruik: De nieuwe iPad wordt warmer, ook bij het lezen van tekst en occasioneel filmpje (TED). Ik heb dit echter enkel gemerkt toen ik 's avonds in bed nog wat aan het lezen was.
Conclusie: Ik ben er niet uit of het de 500€ waard was, maar het is allesinds een verbetering met de 2. Komende weken gaan uitmaken of de warmte productie mij gaat storen (vooral met het warmere weer in aantocht).
ps: dikker en zwaarder heb ik niet gemerkt.
Eerste indruk: Ja, het lezen gaat beter. En laat dat nu net zijn waarvoor ik dit ding veel gebruik (internet, documenten, sociale netwerken).
Na 2 dagen gebruik: De nieuwe iPad wordt warmer, ook bij het lezen van tekst en occasioneel filmpje (TED). Ik heb dit echter enkel gemerkt toen ik 's avonds in bed nog wat aan het lezen was.
Conclusie: Ik ben er niet uit of het de 500€ waard was, maar het is allesinds een verbetering met de 2. Komende weken gaan uitmaken of de warmte productie mij gaat storen (vooral met het warmere weer in aantocht).
ps: dikker en zwaarder heb ik niet gemerkt.
Je bent comicglass vergeten.Joshuatree schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:32:
Dit zijn de Comicbook reader apps dit voorbij zijn gekomen:
ComicbookLover
Comic Flow
Comic Reader Mobi
ComicZeal
IComic
Over de nieuwe IPad ik begreep van CrOn dat je niet hoeft te twijfelen over deze en de vorige welke het mooist de comics weer geeft. Dus dat zal ik dan ook maar niet doen![]()
oude review
O ja...ik wil voornamelijk dus comics lezen misschien zelfs wel een echt boekwat is dan wijsheid de 16G versie of de 32G......
Ooit vond ik comiczeal beter, maar comicglass is duidelijk gemaakt door en voor echte comic-lezers. Alles wat je nodig hebt als lezer is er. Doublepagespread, sync over wifi.
Vooral dat laatste is handig. Je installeert een tooltje op je computer, wijst naar een folder waar je manga/comics/strips zit, en je kan je ipad er dan mee syncen. In die structuur.
En natuurlijk heeft ie ook een ingebouwde browser zodat je ook downloaden van je favoriete website.
Dit is dus niet hoe het werkt in NL. Als je een klacht hebt moet je in NL altijd zo snel als mogelijk klagen, dat is gewoon de klachtplicht (art. 7:23 BW, termijn is afhankelijk van defect, maar zal niet snel langer dan 2 maanden zijn). Voldoe je daar niet aan, en Apple doet daar moeilijk over, dan trek je in principe aan kortste eind.Virtuozzo schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:16:
[...]
In de VS, ja. In Nederland geldt andere rechtspraak. Zie eerder in de thread, 2 jaar garantieregeling ongeacht wat APR's proberen. De opmerking dient wel geplaatst te worden dat na 6 maanden de bewijslast bij de koper ligt aangaande redelijk en deugdelijk gebruik.
Je hebt geen Apple Care nodig om twee jaar garantie te hebben, de aansprakelijkheid van de product is die termijn van twee jaar.
Gezien echter het punt van bewijslast, staat de aanbeveling altijd dat als er iets mis is om binnen die eerste zes maanden te ruilen. Dat kan en moet je doen bij het punt van aanschaf. Doe je dat ergens anders dan verbreek je de wettelijke overeenkomst en accepteer je dus een nieuwe, en daar kan het inderdaad prima zo bij zijn dat de aansprakelijkheid beperkt wordt tot 1 jaar.
Tenzij de Apple Care daar iets anders over bepaald (zou best kunnen zijn - ik ken de voorwaarden niet - dat die op dit punt ineens wel gunstiger zijn voor de consument dan de wet. Alleen is dat dan wel weer beperkt tot eerste jaar, aangezien dat dat duur van Apple Care is).Van wettelijke overeenkomsten verbreken is echter geen sprake.
Verder geeft de Europese richtlijn, waar het hele 2 jaar garantieverhaal vandaankomt, aan dat als iets binnen 6 maanden kapot gaat, het aan de verkopende partij is om aan te tonen dat het niet lag aan een productiefout (maar aan verkeerd gebruik consument) als deze onder "garantie" wil uitkomen. Hoe het daarna is, hangt af van de omstandigheden van geval.
Tot slot is er over de welbekende 2-jaarstermijn al voldoende geschreven op GoT.
Verwijderd
Grappig, als ik m'n iPad neerleg, hoor ik hetzelfde rateltje als bij m'n iPhone....focus-element
Bedankt.....had ff gezocht maar niet met de juiste zoek opdracht......Smultie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:51:
[...]
Druk 1 icoontje lang in (totdat de boel gaat bibberen) en sleep hem op een ander icoontje.
P.s. je gaat me toch niet vertellen dat je hier met Google niet uit kwam hè? http://lmgtfy.com/?q=create+folder+ipad
Ik heb nu zowel AirPlayers als AirAV geprobeerd, maar beide geven niet alle mappen weer op mijn Synologymidego schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:34:
Maar eigenlijk zoek ik meer een filebrowswer om op mijn Synology te komen (en dan evt. te streamen of PDF's te openen). Ik heb niet alles nl. op de predefined "video" dlna share staan. Met name spul (cursussen en instructies) staan op een andere share en zou ik daar graag van streamen. In beide pakketten lukte het me niet om andere shares te benaderen.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
http://www.stratospherix.com/products/filebrowser/ zou dit moeten kunnen.S913 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:09:
[...]
Maar eigenlijk zoek ik meer een filebrowswer om op mijn Synology te komen (en dan evt. te streamen of PDF's te openen). Ik heb niet alles nl. op de predefined "video" dlna share staan. Met name spul (cursussen en instructies) staan op een andere share en zou ik daar graag van streamen. In beide pakketten lukte het me niet om andere shares te benaderen.
Rateltje???Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:01:
Grappig, als ik m'n iPad neerleg, hoor ik hetzelfde rateltje als bij m'n iPhone....focus-element
Lukt het jouw om vloeiend 720p mkv bestanden te streamen vanaf je synology naar je ipad (zonder transcoding of iets dergelijks)?midego schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:34:
@patrick91
Ik heb de (gratis) app 8player (lite) geprobeerd en bij mij stottert alles vanaf 720p. Ik had gehoopt dat de cpu van de ipad3 snel genoeg zou zijn. Ik vraag me af of het nog aan de app kan liggen...
Verwijderd
Yeps. Je kunt daar genoeg over terug vinden voor de iPhone 4s en aangezien de nieuwe iPad hetzelfde camerasysteem heeft, verbaast de 'ratel' mij niets. Tik maar eens op de hoek waar de camera zit.
Ik gebruik hier goodplayer. De enige app bij mij die 720p content netjes kan verwerken: 720p tv content (series met name) en de meeste films. Sommige bluray rips op 720p zijn net iets teveel, 1080p is mij nog nooit gelukt om vloeiend af te spelen.TAG_ScorpioN schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:51:
[...]
Lukt het jouw om vloeiend 720p mkv bestanden te streamen vanaf je synology naar je ipad (zonder transcoding of iets dergelijks)?
Ik heb de (gratis) app 8player (lite) geprobeerd en bij mij stottert alles vanaf 720p. Ik had gehoopt dat de cpu van de ipad3 snel genoeg zou zijn. Ik vraag me af of het nog aan de app kan liggen...
Dit allemaal streaming via ftp, samba of Dlna connectie waarbij ftp het snelst is hier.
Bij gewoon relaxed gebruik (internetten, lezen) wordt mijn iPad eigenlijk niet/nauwelijks warm. Mijn oude laptop (core 2 duo) wordt echt veel warmer. Zelfs mijn nieuwe ultra zuinige laptop (X220 met Core i5) lijkt bijna warmer als de iPad3 en die vond ik al zeer koel.
Ik denk dat "warmer" aanvoelen wel heel subjectief is...bij de een zal iets warmer aanvoelen als de ander.
Ik heb al een 1080p MKV afgespeeld op de iPad zonder problemen met Airvideo, maar ik stream vanaf mijn X220 met Core i5 cpu. Ik merk dat deze wel behoorlijk moet werken om dit te doen aangezien de fan dan een beetje begint te draaien terwijl deze normaal stil staat. De cpu moet dus zeker wel werken en dat is een courant i5 2520 modelletje
Maar de iPad geeft geen krimp. Vloeiend.
Ik denk dat "warmer" aanvoelen wel heel subjectief is...bij de een zal iets warmer aanvoelen als de ander.
Ik denk dat je dit toch moet zoeken bij de Synology.TAG_ScorpioN schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:51:
[...]
Lukt het jouw om vloeiend 720p mkv bestanden te streamen vanaf je synology naar je ipad (zonder transcoding of iets dergelijks)?
Ik heb al een 1080p MKV afgespeeld op de iPad zonder problemen met Airvideo, maar ik stream vanaf mijn X220 met Core i5 cpu. Ik merk dat deze wel behoorlijk moet werken om dit te doen aangezien de fan dan een beetje begint te draaien terwijl deze normaal stil staat. De cpu moet dus zeker wel werken en dat is een courant i5 2520 modelletje
Maar de iPad geeft geen krimp. Vloeiend.
[ Voor 54% gewijzigd door psy op 26-03-2012 10:16 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]