Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb mijn iPad gekocht in Duitsland bij een Saturn en vandaag geprobeerd terug te brengen bij een NL saturn. Dat kan dus helaas niet, morgen maar proberen hem om te ruilen bij een APR in NL.

De medewerkers van de Saturn in NL zagen eerst niets en zeiden dat er niets aan de hand was. Totdat ze hem naast een demomodel vergeleken en de waas duidelijk zagen. Voordeel: volgens mij is er overal voldoende voorraad, zeker op de 4g modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 19:12
Lt. Marx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:03:
Ik heb mijn iPad gekocht in Duitsland bij een Saturn en vandaag geprobeerd terug te brengen bij een NL saturn. Dat kan dus helaas niet, morgen maar proberen hem om te ruilen bij een APR in NL.

De medewerkers van de Saturn in NL zagen eerst niets en zeiden dat er niets aan de hand was. Totdat ze hem naast een demomodel vergeleken en de waas duidelijk zagen. Voordeel: volgens mij is er overal voldoende voorraad, zeker op de 4g modellen!
Hoe lang heeft jouw scherm aan gestaan?
Ik ben benieuwd of de gele waas verdwijnt na een x aantal branduren. Echter heb ik bij de iPhone 4 ook schermen gezien met geel vs blauw tint.. maar de gele waas verdween echter niet na zoveel aantal branduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig genoeg op voorraad op het winkelcentrum.. mooi scherm inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Ik heb volgens mij ook een review-exemplaar gekregen. :P Nee, maar het scherm is echt wit bij mij, niet geel wit zoals bij andere geloof ik. Ook geen backlight bleeding te zien. :D Ik ga even verder spelen, maar tot nu toe zeer onder de indruk van het scherm en het apparaat in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Same here. Witter dan wit. Verder erg blij met de nieuwe. Van 1 naar "3" merk ik weinig van de negatieve argumenten, als dikker en zwaarder. Ik moet zelf nog wennen aan de smartcover. Al drie keer eraf gekregen, perongeluk. Ook moet ik wennen dat de achterkant dan zo naakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Ik kom van een iPad 1st-gen en heb vandaag met zowel de iPad 2 als "de nieuwe iPad" gespeeld. Aanvankelijk was ik van plan een nieuwe te kopen, maar vandaag ben ik toch behoorlijk aan het twijfelen geraakt. Mooi schermpje hoor, en echt warmer dan de 2 wordt hij niet, maar die lijkt zelf al veel warmer te worden dan mijn eigen oude iPad. :? Onprettig gewoon, als je zo'n koel apparaat gewend bent. Iemand anders dezelfde ervaring? Verder blijft het toch veel van hetzelfde, maar dat ligt meer aan iOS wat langzaamaan wat gaat vervelen. Eigenlijk gebruik ik 'm toch niet vaak genoeg om voor met name het scherm te upgraden. Daarbij komt dat het nog wel een tijd zal duren voor de meeste apps en vooral website zijn aangepast. Ondertussen is de winst beperkt en stoor je je alleen maar aan het zichtbare kwaliteitsverschil.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Z-Dragon schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:25:
Ik kom van een iPad 1st-gen en heb vandaag met zowel de iPad 2 als "de nieuwe iPad" gespeeld. Aanvankelijk was ik van plan een nieuwe te kopen, maar vandaag ben ik toch behoorlijk aan het twijfelen geraakt. Mooi schermpje hoor, en echt warmer dan de 2 wordt hij niet, maar die lijkt zelf al veel warmer te worden dan mijn eigen oude iPad. :? Onprettig gewoon, als je zo'n koel apparaat gewend bent. Iemand anders dezelfde ervaring?
Ik heb zowel de 1e & 2e generatie iPad, maar kan niet zeggen dat hij merkbaar warmer wordt. Maar moet zeggen dat ikzelf de 1 bijna niet meer gebruik ;)
Vind de formfactor van de iPad 2 overigens veel prettiger om mee te werken.

Ik vind de discussie over de gele waas trouwens wel erg typisch; kan me herinneren dat met de introductie van de iPad 2 en iPhone 4 exact dezelfde discussie werd gevoerd, maar je na een tijdje niks meer over hoorde...

[ Voor 17% gewijzigd door JanvdVeer op 23-03-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58
Z-Dragon schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:25:
Ik kom van een iPad 1st-gen en heb vandaag met zowel de iPad 2 als "de nieuwe iPad" gespeeld. Aanvankelijk was ik van plan een nieuwe te kopen, maar vandaag ben ik toch behoorlijk aan het twijfelen geraakt. Mooi schermpje hoor, en echt warmer dan de 2 wordt hij niet, maar die lijkt zelf al veel warmer te worden dan mijn eigen oude iPad. :? Onprettig gewoon, als je zo'n koel apparaat gewend bent. Iemand anders dezelfde ervaring? Verder blijft het toch veel van hetzelfde, maar dat ligt meer aan iOS wat langzaamaan wat gaat vervelen. Eigenlijk gebruik ik 'm toch niet vaak genoeg om voor met name het scherm te upgraden. Daarbij komt dat het nog wel een tijd zal duren voor de meeste apps en vooral website zijn aangepast. Ondertussen is de winst beperkt en stoor je je alleen maar aan het zichtbare kwaliteitsverschil.
Gewoon lekker bij de 1 blijven.

Persoonlijk kan een OS me niet vervelen; het is een OS, het moet gewoon goed en mooi werken.
Verder is er op dit moment niet zoveel nieuws, behalve dit prachtige scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 14:25
Ik heb de nieuwe iPad vandaag even een kwartiertje uitgeprobeerd bij iCentre. Het scherm ziet er mooi uit, maar ik vind het niet bijzonder veel toevoegen aan de gebruikservaring. Het voordeel van een iPad is nou juist het grote scherm, zodat je tekst op een normaal formaat kunt lezen. Dat wordt niet (veel) beter met een twee keer zo hoge resolutie. Wat wel meteen opviel was de temperatuur van de behuizing, die was behoorlijk warm en de hotspot linksonder was duidelijk voelbaar. Verder heb ik ibooks even uitgeprobeerd, en dat werkte ronduit traag. In- en uitzoomen gaat op mijn ipad 1 nog sneller. En je kunt ook weer niet zover uitzoomen dat je meer tekst op het scherm krijgt. Het enige echte voordeel van het nieuwe scherm lijkt me, dat je pdf-jes op a4 formaat nu kunt lezen zonder te zoomen. Maar dat heb ik niet uit kunnen proberen.

Kortom: mooi apparaat, maar niet per sé beter dan zijn voorgangers, en voor mij geen upgrade waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 15:38
Ik heb ook een geel scherm maar als ik in de instellingen binnen de helderheid de auto switch uitzet wordt mijn scherm weer heel helder wit, heb het idee dat er sprake is van verschillende kleurtemperaturen nagelang deze instelling. Ook als je de slider wat hoger zet en de autoswitch aanlaat verdwijnt het geel.

Denk dat het ook te maken heeft met de sterkte van de ledverlichting, vindt het wat gele scherm overigens wel heel rustig lezen zeker met het mooie scherpe beeld

[ Voor 36% gewijzigd door Mediacj op 23-03-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Net weer even op een ipad2 zitten lezen, maar dat is dus echt niks meer, na nu aan de 3 gewend te zijn :F

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 14:20

kronolith

[EDIT]

Mediacj schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:28:
Ik heb ook een geel scherm maar als ik in de instellingen binnen de helderheid de auto switch uitzet wordt mijn scherm weer heel helder wit, heb het idee dat er sprake is van verschillende kleurtemperaturen nagelang deze instelling.

Denk dat het ook te maken heeft met de sterkte van de ledverlichting, vindt het wat gele scherm overigens wel heel rustig lezen zeker met het mooie scherpe beeld
Bij allerhoogste helderheid heb ik een mooi wit scherm, schroef ik de helderheid wat naar beneden, wordt hij inderdaad wat gelig. Lijkt inderdaad met de verlichting te maken te hebben.

Wat typt dat toetsenbord trouwens lekker zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 16:07
Geweldig scherm :-) . En witter in vergekijking met men ipad2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 15:38
kronolith schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:44:
[...]

Bij allerhoogste helderheid heb ik een mooi wit scherm, schroef ik de helderheid wat naar beneden, wordt hij inderdaad wat gelig. Lijkt inderdaad met de verlichting te maken te hebben.

Ik hoef hem maar een klein beetje hoger te zetten om een wit scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Ik heb de iPad voor mijn schermen gehouden op mijn werk en de iPad gaf een witter/koeler beeld dan de schermen. Verder bevalt het apparaat goed, mijn eerste iOS device. Van warmte weinig gemerkt, hij wordt wel warm maar niet extreem, heb mijn galaxy s2 weleens warmer gevoeld. Beeld is ook mooi en ik vind het ideaal dat de kleine teksten ook goed leesbaar zijn zonder in te zoomen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 01-10 10:50
kronolith schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:44:
[...]

Ik heb dus precies het zelfde, als ik m'n helderheid omhoog schroef dan is het scherm mooi wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren mijn eerste generatie iPad (16 GB, WiFi) verkocht voor 250 euro en vandaag meteen de nieuwe iPad gehaald. Eerste impressies:

- Prachtig scherm!!!

- De rechte achterkant is wel erg krasgevoelig, in vergelijking met de iPad 1 die een bolling had. Na een jaar gebruik had ik nul krasjes op mijn eerste iPad, maar op deze nieuwe zitten meteen al krasjes! :/

- Ik erger me nog steeds aan de kleine lag bij het swipen naar het zoekscherm :p Niet dat ik die functie ooit gebruik, maar als je snel voor de grap door homescreens zit te swipen en even naar links gaat is het vervelend om een kleine vertraging te zien. Snap niet dat Apple dat niet fixt, want volgens mij is dat niet zo moeilijk.

- Jammer dat de iPad relatief nog erg zwaar is. Ik kom dus van de iPad 1 en had wel een grotere afname in gewicht verwacht. Hij voelt praktisch even zwaar als de iPad 1...

Al met al wel meer dan tevreden, want de snelheidswinst en het prachtige scherm zijn echt fantastisch als je vanaf de iPad 1 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:07
monnick schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:40:
Gisteren mijn eerste generatie iPad (16 GB, WiFi) verkocht voor 250 euro en vandaag meteen de nieuwe iPad gehaald. Eerste impressies:

- Prachtig scherm!!!

- De rechte achterkant is wel erg krasgevoelig, in vergelijking met de iPad 1 die een bolling had. Na een jaar gebruik had ik nul krasjes op mijn eerste iPad, maar op deze nieuwe zitten meteen al krasjes! :/

- Ik erger me nog steeds aan de kleine lag bij het swipen naar het zoekscherm :p Niet dat ik die functie ooit gebruik, maar als je snel voor de grap door homescreens zit te swipen en even naar links gaat is het vervelend om een kleine vertraging te zien. Snap niet dat Apple dat niet fixt, want volgens mij is dat niet zo moeilijk.

- Jammer dat de iPad relatief nog erg zwaar is. Ik kom dus van de iPad 1 en had wel een grotere afname in gewicht verwacht. Hij voelt praktisch even zwaar als de iPad 1...

Al met al wel meer dan tevreden, want de snelheidswinst en het prachtige scherm zijn echt fantastisch als je vanaf de iPad 1 komt :)
Is er iemand die dat zoekscherm gebruikt dan? :P

ik heb trouwens vandaag de witte iPad in handen gehad, wa gelijk verkocht, ga mijn zwarte maar weer verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 23-03-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M'n ma heeft vandaag mijn 16 GB iPad 1 overgenomen, dus binnen niet al te lange tijd koop ik een 16 GB of 32 GB iPad 3 (WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
NotSoSteady schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:17:
[...]

Is er iemand die dat zoekscherm gebruikt dan? :P
Ja, constant ;)
Gebruik bijna nooit swipe, door de schermen heen.

Komt wss omdat ik ook op mijn Mac Launchbar constant gebruik. Ben zo gewend om via 'zoeken' programma's enz te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 23-03-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
De batterij doet 't tot nu toe uitstekend, zeg. Hij is eigenlijk al bijna 9 uur gebruikt, werd geleverd met 65-75% lading en zit nu nog op 10%. Ik heb onder andere een game gespeeld een paar uur lang... pff, dat ding moet echt op voordat ik ga slapen - ik wil 'm een keer helemaal leeg laten lopen om vervolgens helemaal tot 100% op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:10
Uniciteit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:35:
De batterij doet 't tot nu toe uitstekend, zeg. Hij is eigenlijk al bijna 9 uur gebruikt, werd geleverd met 65-75% lading en zit nu nog op 10%. Ik heb onder andere een game gespeeld een paar uur lang... pff, dat ding moet echt op voordat ik ga slapen - ik wil 'm een keer helemaal leeg laten lopen om vervolgens helemaal tot 100% op te laden.
Vorige week vrijdag mijn iPad in gebruik genomen en van de 100% op vorige week vrijdag heb ik nu nog 55% over met zo'n 3 uur Jet Pack spel, elke dag ~half uurtje Safari en Flipboard (3,5 uur dus ongeveer) en voor de rest standby.
Heerlijk apparaat gewoon (eerste iPad voor mij, maar sowieso een ideaal product om naast de iPhone 4 en een MBA te gebruiken).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier in huis vandaag 2 iPad 1's vervangen door iPad 3's. Alles een stuk sneller en soepeler, en vooral: prachtig scherm :) Was voor mij de belangrijkste reden om te upgraden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Heb ook m'n allereerste Apple product gekocht! "New" iPad - 32GB - wi-fi versie. Wat een enorm verslavend apparaat zeg. Echt heerlijk om gewoon even door de app-store te browsen om te kijken wat er allemaal voor moois verkrijgbaar is.

Had hem ook even naast de iPad 2 gelegd van m'n broer en ik zag hem stiekum een traantje wegpinken. Dus als iemand interesse heeft in een iPad 2 - 32GB - 3G moet je maar even een PM sturen. ;)

Ik heb net wel een uurtje Chaos Rings gespeeld met de iPad aan de lader, en ondanks dat het geen ontzettend grafisch intensieve game is, wordt m'n iPad toch behoorlijk warm. Nog geen hete laptop hitte, maar in de winter wordt het een heel lekker persoonlijk kacheltje kan ik je vertellen... Ook laadde de batterij eigenlijk gewoon niet op tijdens het spelen van de game. Bleef hangen op 64%.

Hopelijk heeft dit verder geen invloed op het apparaat zelf en de performance, want ik vind het verder echt een machtig mooi apparaat.

Snap eindelijk waarom Apple zoveel fans heeft vergaard over al die jaren. Heel mooi spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Disfigured schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:21:
Heb ook m'n allereerste Apple product gekocht! "New" iPad - 32GB - wi-fi versie. Wat een enorm verslavend apparaat zeg. Echt heerlijk om gewoon even door de app-store te browsen om te kijken wat er allemaal voor moois verkrijgbaar is.

Had hem ook even naast de iPad 2 gelegd van m'n broer en ik zag hem stiekum een traantje wegpinken. Dus als iemand interesse heeft in een iPad 2 - 32GB - 3G moet je maar even een PM sturen. ;)

Ik heb net wel een uurtje Chaos Rings gespeeld met de iPad aan de lader, en ondanks dat het geen ontzettend grafisch intensieve game is, wordt m'n iPad toch behoorlijk warm. Nog geen hete laptop hitte, maar in de winter wordt het een heel lekker persoonlijk kacheltje kan ik je vertellen... Ook laadde de batterij eigenlijk gewoon niet op tijdens het spelen van de game. Bleef hangen op 64%.

Hopelijk heeft dit verder geen invloed op het apparaat zelf en de performance, want ik vind het verder echt een machtig mooi apparaat.

Snap eindelijk waarom Apple zoveel fans heeft vergaard over al die jaren. Heel mooi spul. :)
De eerste ervaring is meestal super, ik was altijd anti Apple, maar ben compleet omgeslagen. Van Windows naar Mac, van Android naar iPhone en op de tablet markt is er eigenlijk niks fatsoenlijks afgezien van de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb toch de knoop maar doorgehakt en heb "The new iPad" besteld. Het gaat om de 32 GB (WiFi) uitvoering. Laten we hopen dat ik hem snel kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

NotSoSteady schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:28:
[...]

De eerste ervaring is meestal super, ik was altijd anti Apple, maar ben compleet omgeslagen. Van Windows naar Mac, van Android naar iPhone en op de tablet markt is er eigenlijk niks fatsoenlijks afgezien van de iPad.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.

Eerst was een mobiele telefoon van €600,- euro mij te duur, en een Mac hebben was een droom.
Ik ben dus eerst begonnen met een 2e hands iPhone 3G 8GB Zwart met heel wat dode pixels (spot prijs van €200,-), en sinds dien heb ik altijd het nieuwste toestel van Apple gekocht.

Bij de iPad ging het iets anders, die heb ik uit Duitsland geïmporteerd en sinds die tijd heb ik er elke dag minstens één uur achter gezeten.

Een MacBook koop ik volgende maand.

En mits Apple eens met een fatsoenlijke iMac op de markt komt die sneller is dan mijn i7 920 en Nvdia 470GTX, dan zal ik mijn Windows bak ook snel weg doen en die ruilen tegen een iMac. :)

Want zeg nou zelf, OSX vs Windows 7 vs Windows 8.
OSX = goed & stabiel - alleen kent zijn beperkingen
Windows 7 = goedkoop & stabiel
Windows 8 = grote troep

Of te wel, mijn ontkennings fase is bijna voorbij ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21

Ik heb die lag niet. Ik heb 3 homescreens en het heen-en-weer swipen tussen de homescreens en het zoekscherm gaat allemaal even vlot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iPad 3 donderdag nacht gekocht, gister middag ontdekt dat hij led bleeding heeft, dus niet zoals de iPad 2 had maar echt duidelijk de led verlichting zichtbaar is ( als je er schuin op kijkt, stuk van zo 8 cm)

Gewoon garantie toch lijkt me? Direct omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Lijkt mij wel idd, toch nog veel mensen met dit 'probleem'.
Ik zou hem ook gelijk omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Wat ik overigens ook super vind werken, zijn die Multitouch Gestures. Als je daar een beetje aan went, vlieg je door de apps heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoewel de iPad3 vooral voor z'n scherm wordt geroemd is er ook nog een extra feature: Bluetooth 4. Dit zou ook nog wel eens wat leuke tools kunnen opleveren zoals een pressure sensitive stylus. Ik heb nu dit filmpje gezien van de blue tiger. En dat ziet er goed uit! :)

[YouTube: http://www.youtube.com/v/RrEB9xGGcLQ]

Edit: Filmpje erbij gezet, en hij gaat waarschijnlijk geen blue tiger heten. Dat is alleen de naam van het prototype.

[ Voor 21% gewijzigd door CapTVK op 24-03-2012 10:51 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact my thoughts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Hier overigens een hoop 2048x2048 wallpapers!

http://www.ilikewallpaper.com/the-new-iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwart of wit heren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zwart ;)

Een ander vraagje tussen door welke naar mijn idee al meerdere malen in dit topic is gesteld, maar ik waarop ik eigenlijk geen duidelijk antwoord kan vinden. Ik heb nog geen iPad, maar een van de dingen die ik zou willen kunnen doen is met de iPad browsen op mijn NAS om op die manier foto's die op de NAS staan te bekijken. Bij Android heb je een app waarmee je gewoon over het netwerk kunt browsen, heb je ook een dergelijke app voor de iPad? Dit is een van de laatste puntjes die ik nog niet beantwoord heb gekregen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Zwart, uiteraard :)
_Dune_ schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:56:
Zwart ;)

Een ander vraagje tussen door welke naar mijn idee al meerdere malen in dit topic is gesteld, maar ik waarop ik eigenlijk geen duidelijk antwoord kan vinden. Ik heb nog geen iPad, maar een van de dingen die ik zou willen kunnen doen is met de iPad browsen op mijn NAS om op die manier foto's die op de NAS staan te bekijken. Bij Android heb je een app waarmee je gewoon over het netwerk kunt browsen, heb je ook een dergelijke app voor de iPad? Dit is een van de laatste puntjes die ik nog niet beantwoord heb gekregen.
Kijk eens naar Airplayer, die kan bestanden uit het hele netwerk afspelen.

[ Voor 95% gewijzigd door kronolith op 24-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

NotSoSteady schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:28:
[...]
Dat zou ik zelf zeker niet zeggen, Android tablets hebben zeker hun voordelen en daardoor ook genoeg fans. Het zijn totaal verschillende toestellen qua insteek, iOS/iPad = "ervaring naar de gemiddelde eindgebruiker primeert" ; Android = "met onze software kun je alles, mits je het zelf uitzoekt". Maar om bijvoorbeeld de Samsung Galaxy Tab-reeks of de Asus Transformer-reeks "niks fatsoenlijks" te noemen, gaat wat ver, het zijn geen slechte toestellen.

Ondertussen heb ik mijn new iPad een kleine 10u kunnen uittesten. Wat piccies geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_1696.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_1697.jpg

Lichtbron was een warmkleurige (ik vermoed richting de 3200K) bureaulamp, wat het grote verschil in witbalans is tussen de witte rand en het scherm.

Ervaringen:

Smart Cover: mijn zwart-lederen Smart Cover gekocht bij de iPad 2 launch werkt zonder problemen, geen on/off issues.

Scherm: het scherm gezet naast mijn vorige iPad 2 laat zien dat het exemplaar in mijn iPad 3 een hogere kleurtemperatuur (kouder) heeft dan mijn vorige iPad 2. Maar dan moet je ze kort na elkaar gebruiken of naast elkaar leggen om het verschil te zien. Persoonlijk heb ik liever warmere kleuren (f.lux FTW!) maar bij de iPad zijn de verschillen zo minimaal dat ze je alleen kunnen storen als je er echt naar gaat zoeken. Het viel me ook alleen op als je ze naast elkaar hield. Het scherm is wel nog wat helderder dan mijn vorige iPad 2, maar niet veel. Het hogere contrast merkte ik onmiddellijk bij de iconen, deze tonen toch heel wat meer "kleurendiepte".

Afmetingen/gewicht: het apparaat voelt wel lichtjes dikker aan maar niet door de 0.6mm denk ik, eerder door de iets andere afgeronde behuizing. Mij viel het op na een jaar met een iPad 2 te hebben rondgelopen. Het gewicht is me niet opgevallen dat dat 12% zwaarder is.

Accessoires: de Digital AV adapter die ik had geeft een "error melding" op het scherm, maar werkt wel probleemloos. Dit is toch wel een schoonheidsfoutje dat een half uurtje in de firmware sourcecode had kunnen opgelost worden. Er is een nieuwe referentie uit voor de nieuwe iPad.
De iPad 2 Dock die ik nog had werkt nog steeds en hij past zelfs met een beschermlaag op de achterkant erin.

Prestaties: ik merk ook zelf nergens waar het toestel trager is, sneller is sowieso moeilijk om te spotten tenzij het een vrij grote marge is, maar naar mijn gevoel is hij even snel. Wel zie ik minder vertragingen na het laden van zwaardere apps zoals Inifinity Blade 2 en Real Racing 2 HD, dat zal aan die 1GB RAM liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice bedankt voor het delen, eigenlijk een manier zoeken om meteen alles in 1 keer te leechen, gewoon om te kwijlen over de scherpte wanneer je ze op de Ipad laat zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kronolith schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:56:
Zwart, uiteraard :)

Kijk eens naar Airplayer, die kan bestanden uit het hele netwerk afspelen.
Dat ziet er inderdaad interessant uit, maar ik heb hier ook nog iets gevonden wat echt filebrowsing opleverd ook naar andere computers dan alleen een NAS: http://ipadsoft.nl/?p=2887

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Dune_ schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Dat ziet er inderdaad interessant uit, maar ik heb hier ook nog iets gevonden wat echt filebrowsing opleverd ook naar andere computer dan alleen een NAS: http://ipadsoft.nl/?p=2887
Dat kan goodreader ook en dus ook een betere keus, omdat die meer is dan een filebrowser.

goodreader kan ook verbinden met dropbox, box.net en een hoop andere webdav-dingen. Het mooie is ook dat je sync-points kan aanmaken. Gewoon een folder welke op je <externe dir> zit. Je kan met 1 tap de inhoud syncen.
Ik gebruik het bv voor het lezen van kranten (metro). Op mijn nas heb ik een downloadtask lopen die elke dag de nieuwste kranten binnen haalt. En met de sync knop komt ie mooi op mijn ipad terecht en kan ik lezen.

Dat lezen is iets dat ik nu pas echt doe though. Op de iPad1 en 2 was het minder prettig lezen. Nu is het superscherp :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Even een vraagje omtrent garantie.
Aangezien ik ondertussen toch stiekem heel wat interesse heb gekregen om een iPad 3rd gen te halen, maar ik weet niet waar ik hem het beste kan kopen.
En omdat ik hier toch vrij veel lees over backlight bleeding en dode pixels, waar ik me heel erg aan kan storen, vraag ik me af bij welke winkel je de beste garantie krijgt.
Ik kan hem gaan ophalen in een Dixons/iCentre/Mediamarkt, maar Dixons is het dichstbij (Dixons is ~5KM, de rest ~30KM).
Of kan hem beter online bestellen ivm de wet koop of afstand?

Hoe snel ik hem heb is niet echt van belang, heb liever dat ik wat langer moet wachten en een goed product heb dan dat ik hem snel heb met dode pixels/backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mycom deed helemaal niet moeilijk met het retourneren van mijn vaders ipad2 (vorig jaar was de ipad2 icm smartcover in de aanbieding bij apple. Voor dezelfde prijs krijg je een smartcover erbij)

Met die ervaring zal ik dus eerder naar mycom gaan. Je kan dan gewoon online bestellen en offline in de winkel ophalen.

Mediamarkt deed vroeger ook niet moeilijk, maar tegenwoordig hebben ze wel een disclaimer op hun bon staan "omruilen binnen 14 dagen. Ongebruikt, compleet en in ongeopende verpakking". Dus dat kan wel voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met Mycom, maar hoe zit het met officiële garantie van Apple dan. Want Mycom is toch geen "official Apple retailer"?
Wat ik kan vinden is dat je gewoon met je serie nr. bij Apple kunt aankloppen voor garantie, maar is dit ook zo als je hem bij een niet officiële dealer hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

noobynater schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:41:
Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met Mycom, maar hoe zit het met officiële garantie van Apple dan. Want Mycom is toch geen "official Apple retailer"?
Wat ik kan vinden is dat je gewoon met je serie nr. bij Apple kunt aankloppen voor garantie, maar is dit ook zo als je hem bij een niet officiële dealer hebt gehaald?
Mycom is gewoon een AAP (Apple authorised Reseller), ze doen alleen zelf geen reparaties.

Je hebt dus gewoon normale garantie.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn vermoeden was dat de plastic behuizing van sommige Android tablets een probleem zouden zijn, omdat ze warmte eerder isoleren dan opnemen, zoals aluminium dat doet. Het feit dat de Galaxy Tab een plastic achterkant heeft, baart me meer zorgen over de temperatuur binnenin het toestel dan over de buitentemperatuur van toestellen met een aluminium behuizing.

Want op dat principe heeft Apple zijn iPad gebouwd: de behuizing is de heatsink van de CPU/GPU en de batterij. Dit zorgt er ook voor dat bv. hun iMac, Macbook en Mac Mini toestellen merkbaar warmer van buiten zijn dan andere vergelijkbare toestellen, maar zorgt er ook voor dat ze stiller zijn door trager draaiende ventilatoren vanwege de verbeterde hitteafname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Dixons levert ook wel goede garantie. In de winkel leggen ze het uitgebreid uit dus je kan er altijd naar informeren. Het lijkt me ook het handigst voor jou want ze zijn het dichtste bij.

MediaMarkt levert volgens de website twee jaar garantie op Apple producten. Eerlijk gezegd vertrouw ik mycom het minst.

En oh ja, ik weet niet of het bij de mediamarkt en mycom kan, maar bij Dixons bieden ze ook een verzekering aan (o.a. tegen val en waterschade) voor 8,99 per maand (bij de 32 GB iPad). Dus als je onhandig bent misschien iets om te overwegen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Bij de Saturn probeerden ze ook iedereen zo'n verzekering aan te smeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb hem ook net binnen...Scherm is nagenoeg perfect. midden bovenin een klein zwart stipje (dead pixel of stofje) maar verder geen bleeding, gele waas ofzo. Dus deze hou ik...

Ik heb wel een nadeel ontdekt. ik typ deze post nu op mijn laptop..zie ik ineens allemaal pixels / onscherpe text ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat een goede case/folio voor je ipad een betere garantie (en gemoedsrust) oplevert. ;)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Bedankt mensen! Dan zal ik hem waarschijnlijk bestellen bij Mycom als de tijd zover is.
En ik ben vrij zuinig op mijn spullen, dus verzekering vind ik hem niet waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van een licht roze tint bij een witte achtergrond.
Hebben mensen hier ook last van een gele/roze tint?

Swappen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:23:
Ik heb last van een licht roze tint bij een witte achtergrond.
Hebben mensen hier ook last van een gele/roze tint?

Swappen of niet?
Geen last van. De mijne heeft een iets blauwiger beeld dan m'n iPad 1, maar dat komt meer overeen met m'n iMac 27" en oogt erg kleurneutraal. Wat verder opvalt is dat ie absoluut geen backlight bleeding heeft zoals de iPad 2 behoorlijk had. Het hele scherm is bij een zwart scherm egaal verlicht :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Geen last van. De mijne heeft een iets blauwiger beeld dan m'n iPad 1, maar dat komt meer overeen met m'n iMac 27" en oogt erg kleurneutraal. Wat verder opvalt is dat ie absoluut geen backlight bleeding heeft zoals de iPad 2 behoorlijk had. Het hele scherm is bij een zwart scherm egaal verlicht :)
Dan ga ik denk ik voor de swap :) .

Ben echter wel bang dat ik dadelijk er eentje terugkrijg met een gele tint (die kleur hoor je vooral langskomen op fora).

Anders wordt het door blijven swappen totdat ik eentje krijg zonder tint :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:32:
[...]

Dan ga ik denk ik voor de swap :) .

Ben echter wel bang dat ik dadelijk er eentje terugkrijg met een gele tint (die kleur hoor je vooral langskomen op fora).

Anders wordt het door blijven swappen totdat ik eentje krijg zonder tint :9
Boldly said. Je hebt altijd een tint in het scherm zitten. Als dat niet zo is dan is hij pas echt stuk :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
noobynater schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:29:
Even een vraagje omtrent garantie.
Aangezien ik ondertussen toch stiekem heel wat interesse heb gekregen om een iPad 3rd gen te halen, maar ik weet niet waar ik hem het beste kan kopen.
En omdat ik hier toch vrij veel lees over backlight bleeding en dode pixels, waar ik me heel erg aan kan storen, vraag ik me af bij welke winkel je de beste garantie krijgt.
Ik kan hem gaan ophalen in een Dixons/iCentre/Mediamarkt, maar Dixons is het dichstbij (Dixons is ~5KM, de rest ~30KM).
Of kan hem beter online bestellen ivm de wet koop of afstand?

Hoe snel ik hem heb is niet echt van belang, heb liever dat ik wat langer moet wachten en een goed product heb dan dat ik hem snel heb met dode pixels/backlight bleeding.
Ik had op mijn iPod touch ook light leakage gehad (gekocht bij iCentre). Daar werd hij opgestuurd naar Apple. De derde generatie iPad bij de Mediamarkt gekocht en die wisten me te vertellen dat als er iets mis is, dat je dan binnen 14 dagen omruilgarantie hebt. Ofwel, je kunt on the spot een meekrijgen (mits hij op voorraad is uiteraard). Wat Dixons betreft, ik vermijd het liefst zaken met hen te doen vanwege erg slechte ervaringen met het moederbdrijf. Sterk af te raden dus.

Ik weet niet of de kwaliteit van de 'repair' verschilt onder de winkels. Volgens mij krijg je gewoon een nieuw exemplaar mee waar het weer gokken is of dat exemplaar wel 'foutloos' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 12:29
Zijn er mensen die misschien wat meer kunnen vertellen over de ervaringen met een 16GB iPad (3rd)? Op veel fora lees ik dat 16GB nogal weinig zou zijn ivm het retina display. Ik ben zelf in het bezit van een iPhone en daar red ik het prima met 16GB.

Zit nu namelijk nog te twijfelen tussen een 16 en 32GB iPad.

[ Voor 12% gewijzigd door SL65 op 24-03-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb altijd last van dode pixels, het is een soort van vloek denk ik. Weet iemand of de officiële store in Amsterdam moeilijk doet op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
SL65 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:19:
Zijn er mensen die misschien wat meer kunnen vertellen over de ervaringen met een 16GB iPad (3rd)? Op veel fora lees ik dat 16GB nogal weinig zou zijn ivm het retina display. Ik ben zelf in het bezit van een iPhone en daar red ik het prima met 16GB.

Ik heb een 16gb. Het is maar net hoeveel apps je op je iPad geinstalleerd wil hebben en hoe groot die apps zijn.
Het mooie is natuurlijk dat je heel veel apps die je koopt/gratis download niet op je iPad hoeft laten te staan, je kunt ze op elk moment installeren als je ze even nodig hebt.
Daarnaast zet ik foto's en films op hardeschijven die ik heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar eerste uren spelen met mijn nieuwe zwarte 32 GB Wifi zitten erop.

Eerste indrukken zijn wow, wat een revolutionair scherm! Beste scherm ooit gezien op dit formaat, op internetfoto's lijkt het al mooi, in het echt is het pas indrukwekkend!

Vooral als comic en manga fan is het nu echt genieten! Tekst is gestoken scherp en de kleuren zijn veel sprankelender en dieper dan op de iPad 2. Websites zien er totaal opgefrist en strak uit en de bediening is supervloeiend. Nog geen glitch of lag meegemaakt met Safari.

Ben heel erg blij dat ik m'n iPad 2 een paar maanden voor een mooie prijs op marktplaats kon verkopen. De iPad 2 was niet slecht, het lijkt alleen nu of er een waas en grauwsluier over het scherm is weggetrokken en je nu pas razorsharp ziet. Alsof je nieuwe lenzen of een bril hebt gekocht :P

Zien is geloven, dit is de ultieme tablet ervaring!

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4087/26572083.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Uniciteit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:02:
Dixons levert ook wel goede garantie. In de winkel leggen ze het uitgebreid uit dus je kan er altijd naar informeren. Het lijkt me ook het handigst voor jou want ze zijn het dichtste bij.

MediaMarkt levert volgens de website twee jaar garantie op Apple producten. Eerlijk gezegd vertrouw ik mycom het minst.

En oh ja, ik weet niet of het bij de mediamarkt en mycom kan, maar bij Dixons bieden ze ook een verzekering aan (o.a. tegen val en waterschade) voor 8,99 per maand (bij de 32 GB iPad). Dus als je onhandig bent misschien iets om te overwegen... ;)
Dixons en goede garantie, laat me niet lachen. Ik heb 4 maand op mijn iPhone moeten wachten vanwege zogenaamde waterschade, wat later toch niet bleek te kloppen. Een kijkje bij de shopreviews is genoeg, ze proberen nu iedereen om te kopen met waardebonnen van 25 euro voor een positieve review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
SL65 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:19:

Echt onzin, misschien zijn die games veel groter, de meeste apps zijn allemaal nog steeds klein. Leuke marketing bull.

Flipboard voor retina is bijv 8mb. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dit is raar...
Vannacht toen ik de iPad van de oplader haalde stond de batterij teller op 96%, vannacht heeft de iPad als het goed is niets uitgespookt, maar toch is de batterij met 6% gedaald.

En nu tijdens het typen zit hij zelfs op 89%...

Of te wel, de batterij loopt momenteel snel leeg.

Op mijn iPad 2 had ik dit niet, daar ging 2% battery power eraf na een nacht.

Hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
HardCoreGamer schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:55:
Dit is raar...
Vannacht toen ik de iPad van de oplader haalde stond de batterij teller op 96%, vannacht heeft de iPad als het goed is niets uitgespookt, maar toch is de batterij met 6% gedaald.

Ik durf het niet te zeggen, battery life is toch minder dan dat van de iPad 2 dus wss moet je ermee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is raar...

Hier geen last van, lader laadt juist sneller dan gedacht. Batterijduur is namelijk identiek aan de iPad 2.
Geen apps openstaan die stiekem hard data verstoken of dat apps nog draaien na bijvoorbeeld een grote fotoimport en gezichtsherkenning nog een tijdje bezig is.

Herstart de iPad, knop bovenaan paar seconden vasthouden totdat je de rode schuif ziet verschijnen. Anders terug naar de winkel want dit is niet normaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

NotSoSteady schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:57:
[...]

Ik durf het niet te zeggen, battery life is toch minder dan dat van de iPad 2 dus wss moet je ermee leren leven.
Dan heb je waarschijnlijk vanalle services actief in de achtergrond. Zet Push uit voor data en schakel Ping uit in Beperkingen/Restrictions. Zie dat je schermhelderheid niet op max staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:07:
[...]

Hier geen last van, lader laadt juist sneller dan gedacht. Batterijduur is namelijk identiek aan de iPad 2.
Geen apps openstaan die stiekem hard data verstoken of dat apps nog draaien na bijvoorbeeld een grote fotoimport en gezichtsherkenning nog een tijdje bezig is.

Herstart de iPad, knop bovenaan paar seconden vasthouden totdat je de rode schuif ziet verschijnen. Anders terug naar de winkel want dit is niet normaal lijkt me.
Ik heb de iPad opnieuw opgestart, hopelijk helpt dit.
Ik zal hem in ieder geval helemaal leeg laten lopen zodat hij een batterij reset krijgt.

Er stonden 3 Apps aan, net zoals ik die altijd aan had op mijn iPad 2.
Safari, mail en YouTube. Dat zal wel geen oorzaak zijn lijkt mij...?

Brightness staat op de helft, lekker donker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Dit is raar...

Dan zat-ie nog niet op 96%. De batterij indicator moet eerst nog de batterij 'leren kennen'. Je had hem dus het beste de hele nacht aan de lader kunnen leggen. Daar zijn nu ook berichten over: als-ie al op 100% staat, doet de iPad 3 er nog zeker een uur extra over om volledig op te laden.

Dus ik vermoed dat de jouwe eigenlijk nog niet de 96% had gehaald, maar juist een stuk lager was. Ik ben namelijk nu al 3 uur een verslavend spel aan het doen (redelijk grafisch intensief) met hoge helderheid, tussendoor heb ik ook nog gebrowsed en in de achtergrond muziek afgespeeld... staat nu op 80%.

Ik heb de hele nacht laten opladen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 24-03-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:54
Gisteren nog wat Angry Birds Space zitten spelen. Man man man wat is dat scherm tof! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Laatst online: 13-10 15:35
@Cr0N Ik wil ook graag comics lezen met een IPad of android tablet. Welk programma gebruik jij om comics te lezen op je IPad? en kun je de bestanden overhalen met ITunes of gaat dat dan via DropBox of zo?

Alvast bedankt voor je antwoord en natuurlijk veel plezier met je IPad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Dan zat-ie nog niet op 96%. De batterij indicator moet eerst nog de batterij 'leren kennen'. Je had hem dus het beste de hele nacht aan de lader kunnen leggen. Daar zijn nu ook berichten over: als-ie al op 100% staat, doet de iPad 3 er nog zeker een uur extra over om volledig op te laden.

Dus ik vermoed dat de jouwe eigenlijk nog niet de 96% had gehaald, maar juist een stuk lager was. Ik ben namelijk nu al 3 uur een verslavend spel aan het doen (redelijk grafisch intensief) met hoge helderheid, tussendoor heb ik ook nog gebrowsed en in de achtergrond muziek afgespeeld... staat nu op 80%.

Ik heb de hele nacht laten opladen. ;)
Dat is een goeie.
Ik heb een iPad Dock, dan zal ik hem daar de hele middag wel in zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Comic Zeal is een goede comicreader...
Bestanden zet je over met itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand testen of de nieuwe iPad wel gewoon te bekijken is met een gepolariseerde bril? Zowel de iPad 1 als 2 worden namelijk helemaal zwart terwijl een Galaxy S II er geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

zAo schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:41:
Kan iemand testen of de nieuwe iPad wel gewoon te bekijken is met een gepolariseerde bril? Zowel de iPad 1 als 2 worden namelijk helemaal zwart terwijl een Galaxy S II er geen last van heeft.
iPad horizontaal ziet er normaal uit maar staand lijkt hij half gedimd.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

zAo schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:41:
Landscape: normaal.
Portrait: Zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

srblackbird schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:46:
[...]
Vuvuzela schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:44:
[...]
iPad horizontaal ziet er normaal uit maar staand lijkt hij half gedimd.
Ok, thanks. Bummer maar geen dealbreaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:52

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb het net getest met mijn polaroid....

landscape geen probleem, helder

maar staand..... 100% zwart kan niets zien met de polaroid....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
srblackbird schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:46:
[...]

Volgens mij kan dit niet anders, lcd heeft nu eenmaal die eigenschap. Het is of horizontaal of verticaal.
De S2 gebruikt amoled, dat heeft voorzover ik weet geen polarisatie, itt lcd.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 24-03-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Laatst online: 13-10 15:35
@matthijst thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:55
_Dune_ schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:56:
Zwart ;)

filebrowser , ondersteund ook slideshows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik hoop wel dat iig de iconen van de bekende apps snel verbeterd worden, dat ziet er wel lelijk uit nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Joshuatree schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:29:
@Cr0N Ik wil ook graag comics lezen met een IPad of android tablet. Welk programma gebruik jij om comics te lezen op je IPad? en kun je de bestanden overhalen met ITunes of gaat dat dan via DropBox of zo?

Alvast bedankt voor je antwoord en natuurlijk veel plezier met je IPad..
Zelf gebruik ik iComic op mijn iPod Touch, en ik moet zeggen dat ik hem daaarop heel fijn vind werken. Maar ik weet niet hoe goed deze is op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Z
  • Laatst online: 29-07 20:39

X-Z

Gisteren iPad gekocht en vandaag weer teruggebracht (stof achter scherm/dode pixel)

Dus maar weer terug naar de vertrouwde iPad 2 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
Ruilen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Z
  • Laatst online: 29-07 20:39

X-Z

Betreffende model was uitverkocht en onbekend wanneer er weer nieuwe aanvoer kwam, dus helaas was ruilen geen optie nee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
J0ey schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:47:
Ik hoop wel dat iig de iconen van de bekende apps snel verbeterd worden, dat ziet er wel lelijk uit nu. :P
Misschien ligt het aan mijn ogen, maar bij mij zien alle iconen er prima uit, alles wordt gewoon netjes opgeschaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
rinkel schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Misschien ligt het aan mijn ogen, maar bij mij zien alle iconen er prima uit, alles wordt gewoon netjes opgeschaald.
Dat wel, maar van het opschalen wordt het niet scherper. Als ik de iconen vergelijk met de standaard HD iconen zie ik toch wel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja, het icoon van bv de telegraaf of van paypal zijn niet scherp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zijn dan geen Universal (iPhone + iPad) apps waarschijnlijk, anders gebruikt iOS de iPhone Retina display iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPhone retina is lagere resolutie dan iPad 1&2 dus daar heb je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Mij is opgevallen dat mijn ipad3 scherm een stuk minder licht geef als mijn ipad2, dit met de brightness instelling zoals ik die op de ipad2 had staan. Als ik de brightness wat opschroef geeft dat wel een fantastisch mooi beeld :). Heerlijk die ultra scherpe teksten op websites en PDFjes e.d.

Iemand al met de camera gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen mijn iPad "3" terug gebracht wegens led verlichting wat zichtbaar was aan de zijkant.

1e verkoper zij dat die niks zag, uiteindelijk zag hij het en vroeg tot 3 x toe of ik hem niet had laten vallen!?

Andere verkoper zag het direct en loste het keurig op, direct een nieuwe mee naar huis gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Mijn ipad3 wordt toch behoorlijk warm, heb zelfs de indruk dat als ik veel aan het downloaden ben via wifi het nog veel sneller gaat. vind dit écht niet aangenaam om dan met zo'n warm toestel in de handen te zitten, de ipad2 was op dat vlak echt zalig. vind het echt vervelend, want dat scherm is ZO fantastisch dat ik moeilijk terug zou kunnen naar minder, maar die warmte ontwikkeling stoort me enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Vandaag voor het eerst de ipad 3 gezien. Heb zelf een ipad 2. Moet zeggen dat op het eerste oog ik me afvroeg of ik het juiste apparaat vast had en geen 2. Dit vanwege het gelijke uiterlijk. Daarna even mee gespeeld. Scherm is inderdaad mooi en zeer scherp. Ik vind dat het niet direct opvalt. Wat ik wel heb gemerkt is dat de ipad 3 minder snapy aanvoelt en is dan de 2. Bijvoorbeeld door het hoofdmempnu swipen gaat minder soepel. Tevens viel het me op dat bij het draaien naar landscape modus dit schokerig ging(safari). Dit is beide op de ipad 2 niet zo. Hij voelde inderdaad tov de ipad 2 wat warmer aan. Misschien komt dit omdat ik thuis een hoesje gebruik. Qua extra gewicht en dikte viel er niks op, maarja misschien ben ik ook gewoon erg sterk ;). Ik zou er graag langer mee spelen. Eerste indruk is dat de ipad 3 een mooi appaaraat is maar geen (absolute) must is als je een ipad 2 hebt. Als je twijfelt tussen de 2 en 3 zou ik wel de ipad 3 nemen.

Btw ik heb op beide demo modellen geen gele of blauwe waas kunnen ontdekken. Waren erg mooi helder wit

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-03-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Ik heb vandaag pas mijn iPad 3 16GB wifi zwart gekocht. Nadat ik onderhand al 3 x gebeld ben in 3 dagen door de winkel :( (beetje raar, want ik ben vaste klant) Toevallig stond de iPad 2 en iPad 3 naast elkaar. Ik heb beide goed kunnen vergelijken en vond toch dat de iPad 3 een mooier beeldscherm heeft (mede door de retina). Ook qua gewicht voel ik heel weinig verschil. Ik was eerst bang dat ik weer een iPad 2 terug moest kopen. (nadat ik deze gisteren aan een mede tweaker verkocht heb). Maar gelukkig ben ik zeer tevreden met mijn iPad 3. Deze heb ik thuis getest op alle eventuele fouten/gebreken. Heb nergens geen last van.

Toch ben ik wel benieuwd welke kleur men hier heeft gekocht. Ben zelf in twijfel of ik beter de witte variant had kunnen kopen, want er was alleen zwarte iPads in de vitrine kast.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:52:
Mijn ipad3 wordt toch behoorlijk warm, heb zelfs de indruk dat als ik veel aan het downloaden ben via wifi het nog veel sneller gaat. vind dit écht niet aangenaam om dan met zo'n warm toestel in de handen te zitten, de ipad2 was op dat vlak echt zalig. vind het echt vervelend, want dat scherm is ZO fantastisch dat ik moeilijk terug zou kunnen naar minder, maar die warmte ontwikkeling stoort me enorm.
Als je er echt aan ergert maar het toch wilt houden, kan je niet gewoon het scherm roteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
lapino schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:52:
Ten opzichte van mijn eerste generatie iPad is-ie wel iets warmer ja, maar ik vind het niet echt storend. Als ik 'm op m'n blote benen leg dan voelt-ie nog koud aan... :)

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die nog een uitgebreide review hier op Tweakers gaan schrijven? Dit heb ik destijds ook gedaan voor mijn eerste generatie iPad en ik ben van plan om dit binnenkort ook voor m'n nieuwe derde generatie iPad te doen. Zijn er nog anderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Misschien, als ik tijd te veel heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag ff langs de Mediamarkt gegaan voor de iPad3. Het 64GB wifi model die ik wilde hebben hadden ze niet meer en na een uurtje ermee spelen vond ik dat het tov m'n iPad1 eigenlijk weinig meerwaarde had (scherper beeld, browse snelheid, heb ik allemaal nooit echt een probleem gevonden). Denk dat ik het maar helemaal oversla en op de Asus Transformer Prime HD in mei wacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 24-03-2012 19:07 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]