NotSoSteady schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:28:
[...]
De eerste ervaring is meestal super, ik was altijd anti Apple, maar ben compleet omgeslagen. Van Windows naar Mac, van Android naar iPhone en
op de tablet markt is er eigenlijk niks fatsoenlijks afgezien van de iPad.
Dat zou ik zelf zeker niet zeggen, Android tablets hebben zeker hun voordelen en daardoor ook genoeg fans. Het zijn totaal verschillende toestellen qua insteek, iOS/iPad = "ervaring naar de gemiddelde eindgebruiker primeert" ; Android = "met onze software kun je alles, mits je het zelf uitzoekt". Maar om bijvoorbeeld de Samsung Galaxy Tab-reeks of de Asus Transformer-reeks "niks fatsoenlijks" te noemen, gaat wat ver, het zijn geen slechte toestellen.
Ondertussen heb ik mijn new iPad een kleine 10u kunnen uittesten. Wat piccies geschoten:
Lichtbron was een warmkleurige (ik vermoed richting de 3200K) bureaulamp, wat het grote verschil in witbalans is tussen de witte rand en het scherm.
Ervaringen:
Smart Cover: mijn zwart-lederen Smart Cover gekocht bij de iPad 2 launch werkt zonder problemen, geen on/off issues.
Scherm: het scherm gezet naast mijn vorige iPad 2 laat zien dat het exemplaar in mijn iPad 3 een hogere kleurtemperatuur (kouder) heeft dan mijn vorige iPad 2. Maar dan moet je ze kort na elkaar gebruiken of naast elkaar leggen om het verschil te zien. Persoonlijk heb ik liever warmere kleuren (f.lux FTW!) maar bij de iPad zijn de verschillen zo minimaal dat ze je alleen kunnen storen als je er echt naar gaat zoeken. Het viel me ook alleen op als je ze naast elkaar hield. Het scherm is wel nog wat helderder dan mijn vorige iPad 2, maar niet veel. Het hogere contrast merkte ik onmiddellijk bij de iconen, deze tonen toch heel wat meer "kleurendiepte".
Afmetingen/gewicht: het apparaat voelt wel lichtjes dikker aan maar niet door de 0.6mm denk ik, eerder door de iets andere afgeronde behuizing. Mij viel het op na een jaar met een iPad 2 te hebben rondgelopen. Het gewicht is me niet opgevallen dat dat 12% zwaarder is.
Accessoires: de Digital AV adapter die ik had geeft een "
error melding" op het scherm, maar werkt wel probleemloos. Dit is toch wel een schoonheidsfoutje dat een half uurtje in de firmware sourcecode had kunnen opgelost worden. Er is een nieuwe referentie uit voor de nieuwe iPad.
De iPad 2 Dock die ik nog had werkt nog steeds en hij past zelfs met een beschermlaag op de achterkant erin.
Prestaties: ik merk ook zelf nergens waar het toestel trager is, sneller is sowieso moeilijk om te spotten tenzij het een vrij grote marge is, maar naar mijn gevoel is hij even snel. Wel zie ik minder vertragingen na het laden van zwaardere apps zoals Inifinity Blade 2 en Real Racing 2 HD, dat zal aan die 1GB RAM liggen.