Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
kmf schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:31:
De vraag is meer: hoeveel tikt ie werkelijk? Is het tikken van nieuwe teksten, of editen?

Voor een mailtje of een forumpost werkt de iPad prima.
Voor lange verslagen zal ik het niet gebruiken. Hoewel er mensen zijn die complete boekverhalen schrijven met een dedicated app zoals iA writer (welke dus extra toetsen "toevoegen" aan de onscreen toetsenbord)
Als je dus een apart toetsenbord gebruikt kan je prima enorme lappen tekst typen natuurlijk. Ook het missen van de muis valt wel mee, het is een kwestie van gewenning. Maar het houdt wel een keer op ja, echt continue grote stukken maken, daarvoor is het werken achter een tablet niet prettig genoeg (noem je dat niet ergonomisch?).

Zelf ga ik de iPad op mijn werk gebruiken als consumeer-tablet. Dus het lezen van papers met... Papers, echt schitterend en het bekijken van mijn lab-journaal via dropbox terwijl ik in het lab werk. Notities maken terwijl ik werk, etc. etc. Daar is het tablet een uitkomst voor.

[ Voor 14% gewijzigd door vgroenewold op 29-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

kmf schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:31:
De vraag is meer: hoeveel tikt ie werkelijk? Is het tikken van nieuwe teksten, of editen?

Voor een mailtje of een forumpost werkt de iPad prima.
Voor lange verslagen zal ik het niet gebruiken. Hoewel er mensen zijn die complete boekverhalen schrijven met een dedicated app zoals iA writer (welke dus extra toetsen "toevoegen" aan de onscreen toetsenbord)
Afgaande op je ondersschift gaat hij er alleen maar meer en meer mee tikken :P

Hij doet beide, is geen peil op te trekken dus.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:31:
[...]

De nagel op de kop !

[...]

Dan verklaar me eens waarom mijn dock voor mijn HTC telefoon ervoor zorgt dat de touchscreen van mijn toestel niet meer werkt ? Het enige dat het doet is het micro-USB plugje doorlussen, toch ? Maar na wat zoeken kom je erachter dat de shielding zo slecht is bij vele aftermarket docks en kabels dat het met de electronica stoort en dan krijg je van die gekke gevolgen.

Dus nee, een dock is niet zomaar kabeltjes doorsluizen. Ik wou dat het zo simpel is maar hedendaagse consumer electronics in het algemeen is ontwikkeld volgens de fabrikant zijn specificaties en vaak niet daarbuiten. Het valt meer en meer op hoe onbetrouwbaar toestellen kunnen worden of reageren door gebruik van schijnbaar compatibele producten. Zoals batterijen, laders, kabels, hoesjes, etc.
Dat soort problemen kom je natuurlijk achter bij het eerste gebruik, en dan zal ik het ook niet meer gebruiken.
Maar tot nu toe werken al mijn (8) docks prima :)
En die 8 docks bij elkaar zijn goedkoper dan een officiele dock, dus best wel een goede kans om een goede te vinden. Zeker als je ook de reviews er op na leest.

Kan natuurlijk ook zijn dat die 30-kabeltjes van de iDevices daar iets mee te maken hebben ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vgroenewold schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:34:
[...]

Als je dus een apart toetsenbord gebruikt kan je prima enorme lappen tekst typen natuurlijk. Ook het missen van de muis valt wel mee, het is een kwestie van gewenning. Maar het houdt wel een keer op ja, echt continue grote stukken maken, daarvoor is het werken achter een tablet niet prettig genoeg (noem je dat niet ergonomisch?).

Zelf ga ik de iPad op mijn werk gebruiken als consumeer-tablet. Dus het lezen van papers met... Papers, echt schitterend en het bekijken van mijn lab-journaal via dropbox terwijl ik in het lab werk. Notities maken terwijl ik werk, etc. etc. Daar is het tablet een uitkomst voor.
Het verbaast me altijd wel hoeveel auteurs in spe er zijn op fora, dat het veel tikken een musthave criteria is voor een tablet ;)

Voor mij geld hetzelfde. iPad, en eigenlijk ook mijn desktop/laptops zijn 90% consumeer. De tijden dat ik elke week een verslag moet tikken is gelukkig voorbij >:)|

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:50
Pixeltje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:24:
Thanks voor de reacties, zal het eens opnemen met hem. Zo'n logitech toetsenbord met ingebouwde mousepad werkt waarschijnlijk niet eh..?
Wat wel een goed idee kan zijn (al heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee) is een case kopen met ingebouwd bluetooth toetsenbord, zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.computerworld.com/common/images/site/features/2011/10/zaggfolio_338.jpg

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
ben inmiddels aan de tweede ipad (nieuw model). De eerste had een dode pixel in het midden van het scherm, weliswaar klein maar een duidelijk zwart puntje. En een luie (grijzige) pixel, maar dit kan ook stof zijn geweest. Had 'm in een Dixons winkel gekocht en kreeg zonder problemen een nieuwe mee. Die wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Bestaat er trouwens nog steeds geen keyboard dock zoals de Asus Transformer dat heeft? Een licht keyboard waar je de ipad in vast klikt, met scharnieren zodat je het scherm op en neer kan bewegen. En het geheel kan dichtklappen als een mini laptop? Ik zie alleen 'vaste' docks zoals backslash enkele posts hierboven laat zien, die kun je niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zojuist de iPad eens voor het eerst bekeken. Zo op het eerste zicht geen last van een gelig scherm en/of dode pixels. Een collega had toevallig een iPad 2 bij en ik moet zeggen dat het verschil in resolutie toch niet zo groot is als ik verwacht had.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
SToRM666 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:03:
En ik moet zeggen dat het verschil in resolutie toch niet zo groot is als ik verwacht had.
JE had even wat tijdschriften met kleine letters moeten lezen :)
Of de frontpage van Fok oid, met die artikelkoppen aan de linkerkant...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Een collega had toevallig een iPad 2 bij en ik moet zeggen dat het verschil in resolutie toch niet zo groot is als ik verwacht had.
Zet een bril op zou ik zeggen :D Als je dat verschil niet ziet dan mankeert er echt wat aan je ogen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

het verschil in resolutie toch niet zo groot is als ik verwacht had.
Vreemd want een verviervoudiging van het aantal pixels zou toch een verviervoudiging moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn iPad uit Duitsland geruild voor een nieuwe in Amsterdam. Ik had een hotpixel én last van een stukje zichtbaar backlight bij het schuin kijken naar het scherm. Nu via Hotspot in de bus dit berichtje typen!

Blij hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit wel enorm te twijfelen moet ik zeggen, heb vorig jaar mijn iPad 2 aan mijn partner gegeven en ga nu dus op zoek naar een nieuwe iPad omdat ik mijn iphone in de verkoop gooi. Alleen nu ben ik even bij de Apple winkel geweest maar vond het scherm niet heel denderend moet ik zeggen. Nu kan ik voor de prijs van een nieuwe 16GB een 2 met 64GB en 3G halen.. ik twijfel maar neig wel sterk naar de 2 omdat ik eigenlijk nooit last heb gehad van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Exirion schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:47:
Zet een bril op zou ik zeggen :D Als je dat verschil niet ziet dan mankeert er echt wat aan je ogen.
Ik zal vanavond nog eens goed kijken als de folie van het scherm af is :+
Desondanks vind ik het scherm van de iPad 2 toch toch ook al mooi scherp :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De iPad2 is ook nog steeds een mooi apparaat natuurlijk. Dat lees je ook uit de review hier op Tweakers. JE zult voor jezelf moeten uitmaken wat belangrijker is: een scherper scherm of meer opslag en connectiviteit.

Enne, niet teveel vitten op mensen die het verschil niet zien, niet iedereen heeft een visus van 1.5 en sommige mensen kunnen het daardoor ook domweg minder goed ervaren.

[ Voor 28% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-03-2012 14:11 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je enkel kijkt naar het springboard, dan is het ook wat moeilijker om verschil te zien.
Zeker als er iconen van non-retina apps op staan. En een low-res achtergrond.

Bij tekst en foto's komt het scherm pas goed tot z'n recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Jep, ik merk het vooral met lezen, merk dat ik nu vaker op de ipad zit te lezen op fora als op mijn mac, de letters zijn zo mooi vloeiend en scherp, vind het een heel stuk rustiger aan de ogen als de vorige.

Nu dus in spanning wachten op een retina scherm voor aan de mac mini.....

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:56:
[...]
Vreemd want een verviervoudiging van het aantal pixels zou toch een verviervoudiging moeten zijn.
Dat is wel zo, maar het is ook weer zo dat als die 4 pixels alle 4 hetzelfde weergeven het nut een beetje verdwijnt natuurlijk.

Zoals in het geval van een webpagina waarbij de afbeeldingen nog op de oude DPI worden gerenderd (omdat de iPad zich voordoet als 1024x768 device). Bij tekst zie je het wel natuurlijk, maar bij afbeeldingen valt het af en toe wel eens een beetje tegen inderdaad.

Maar er zijn wel trucjes om dubbele DPI afbeeldingen op websites te laten zien dus ik denk dat er steeds meer sites komen die dat gaan doen, net als met apps.. Dus het komt vanzelf wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:42
Het verschil valt wel mee? Ga 1 keer de frontpage van Tweakers en vergelijk het met de iPad 2. De headlines zijn nu prima leesbaar terwijl dat niet zo is met de iPad 2, weer meer rust voor mijn vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, ik laat iemand een Ipad meebrengen in Amerika. Stel dat er iets mee scheelt (dode pixel of iets anders), kan ik deze dan binnenbrengen in een belgische apple store ( Gent) onder garantievoorwaarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

PBP

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:10:
Stel, ik laat iemand een Ipad meebrengen in Amerika. Stel dat er iets mee scheelt (dode pixel of iets anders), kan ik deze dan binnenbrengen in een belgische apple store ( Gent) onder garantievoorwaarden ?
Als het een officiele Applestore is doen ze niet moeilijk als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
PBP schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:15:
[...]

Als het een officiele Applestore is doen ze niet moeilijk als het goed is.
Klopt. Ze vullen gewoon even het serienummer in, zo zien ze wanneer de iPad geactiveerd is en vanaf die datum gaat ook de garantie in, en zullen ze kijken of dat minder dan een jaar geleden was. Je hoeft niet eens een bon mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Net ook even bij een Apple reseller de nieuwe iPad naast de iPad 2 gelegd.

Wanneer je het scherm van de nieuwe hebt gezien ben je verkocht. Het verschil in scherpte is groot (neem bijvoorbeeld de frontpage van de NY Times). Inzoomen om de kleine lettertjes te lezen is niet meer nodig, hoogstens moet je het scherm wat dichter bij je ogen brengen :-)

Negatief valt dan toch het extra gewicht op. Met twee handen lijkt het niet veel, maar als je de iPad in landscape in één hand houdt is het minder prettig.

De toegenomen dikte valt mij niet op.

De extra warmte-ontwikkeling is wel merkbaar maar zou mij niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 15:28

jasjenl

Liab A Tymo

woutwout schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:18:
Bestaat er trouwens nog steeds geen keyboard dock zoals de Asus Transformer dat heeft? Een licht keyboard waar je de ipad in vast klikt, met scharnieren zodat je het scherm op en neer kan bewegen. En het geheel kan dichtklappen als een mini laptop? Ik zie alleen 'vaste' docks zoals backslash enkele posts hierboven laat zien, die kun je niet draaien.
Jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb de mijn 16 gb [wifi] middels, erg mooi geen problemen

geen dode pixels of gele zweem, ik vind het een koel beetje blauwig scherm

gelijk applecare besteld en een hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Max_ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:44:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem alleen kreeg ik bij de MM te horen dat het een bekend probleem is en dat ze er niks mee doen. :?

Naar de Apple store ermee voor vervanging?
Vreemd, want volgens mij is het Apple Nederland zelf in de MM, ze zijn geen APR. Bij mij deed Dixons totaal niet moeilijk, er werd gelijk gezegd dit is absoluut een productiefout en geld terug omdat ze niets konden aangeven wanneer ze weer iPads op voorraad krijgen.

Vraag anders naar de manager van de MM of idd. naar de Apple Store.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:58:
[...]
Vreemd, want volgens mij is het Apple Nederland zelf in de MM, ze zijn geen APR. Bij mij deed Dixons totaal niet moeilijk, er werd gelijk gezegd dit is absoluut een productiefout en geld terug omdat ze niets konden aangeven wanneer ze weer iPads op voorraad krijgen.

Het is Apple zelf niet in de Media Markt hoor... Miniwinkels binnen een andere keten doen ze alleen in Amerika. Maar je hoeft geen APR te zijn om iPads te verkopen. APR betekent 'premium reseller', dus speciaal door Apple aanbevolen resellers. Ze krijgen ze gewoon via hun distributeur net zoals alle andere spullen die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:01:
[...]
Het is Apple zelf niet in de Media Markt hoor... Miniwinkels binnen een andere keten doen ze alleen in Amerika. Maar je hoeft geen APR te zijn om iPads te verkopen. APR betekent 'premium reseller', dus speciaal door Apple aanbevolen resellers. Ze krijgen ze gewoon via hun distributeur net zoals alle andere spullen die ze verkopen.
Apple Shop-in-Shop zaken, zoals bij Media Markt en Saturn, zijn weldegelijk rechtstreeks van Apple, die ruimte wordt contractueel verhuurd. Een APR is een Apple Premium Reseller wat zoveel wil zeggen dat die winkels de hoofdtoestellen enkel van Apple verdelen dus geen Sony of HP laptops, geen Creative MP3-spelers, etc. maar hebben voor de rest geen koppeling met Apple. En dan heb je de échte Apple Stores, zoals er nu eentje in Amsterdam is, waar je een hoger niveau van service mag verwachten, evenals een betere voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40
Phuncz schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:14:
[...]

Apple Shop-in-Shop zaken, zoals bij Media Markt en Saturn, zijn weldegelijk rechtstreeks van Apple, die ruimte wordt contractueel verhuurd. Een APR is een Apple Premium Reseller wat zoveel wil zeggen dat die winkels de hoofdtoestellen enkel van Apple verdelen dus geen Sony of HP laptops, geen Creative MP3-spelers, etc. maar hebben voor de rest geen koppeling met Apple. En dan heb je de échte Apple Stores, zoals er nu eentje in Amsterdam is, waar je een hoger niveau van service mag verwachten, evenals een betere voorraad.
Is een dergelijke ruimte niet gewoon enkel een indeling van de winkel om zo ook mensen aan te trekken die speficiek Apple producten willen kopen? Dus gewoon alle Apple product op een hoopje, beetje fancy aankleden en dan de "Apple shop" noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 16:51
Heb de iPad 1, de iPad 2 en de nieuwe vergeleken. Daarbij valt me het scherm van de nieuwe na alle hype toch tegen. Scherp inderdaad, maar de beleving tijdens browsen wordt niet ineens heel anders. En daar gebruik ik mijn iPad nou net het meest voor. Nee, geen zwaarwegend koopargument in mijn geval. Ik wacht nog wel een jaartje op een grotere sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Heb sinds een week ook de nieuwe iPad. Hij bevalt me echt prima! Het is ook mijn eerste iPad. Omdat ik al jaren een iPhone gebruik ben ik er ook zo aan gewend. Wat me alleen opvalt is dat de homeknop een beetje een scherp randje heeft. Het lijkt er op of hij iets verhoogd ligt tenopzichte van het scherm. Terwijl dit bij mijn iPhone niet zo is. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sinds enkele uren ben ik de trotse eigenaar van een zwarte 32 GB iPad 3 (WiFi). Ik kon hem eerder afhalen dan verwacht en had hem gisteren besteld.
Afbeeldingslocatie: http://i.zdnet.com/blogs/ipad3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Martijn2280 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:53:
Heb sinds een week ook de nieuwe iPad. Hij bevalt me echt prima! Het is ook mijn eerste iPad. Omdat ik al jaren een iPhone gebruik ben ik er ook zo aan gewend. Wat me alleen opvalt is dat de homeknop een beetje een scherp randje heeft. Het lijkt er op of hij iets verhoogd ligt tenopzichte van het scherm. Terwijl dit bij mijn iPhone niet zo is. Hebben meer mensen hier last van?
Ja...heb ik ook, misschien gaan ze ervan uit dat hij door gebruik wat zal zakken en hebben ze dit met opzet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12-2021
ik ben sinds vandaag ook in bezit van THE new iPad. Gister besteld,vandaag binnen. Ideaal!
Gelijk getest naar dode pixels maar ik zie niks geks op zowel zwart als wit scherm dus volgens mij heb ik niks.

Ff een klein vraagje : ik heb altijd geleerd om de eerste keer gelijk helemaal op te laden. Maar toen ik hem aandeed was die al 90%.
Aangezien ik ook altijd dacht dat je je apparaat helemaal leeg moet laten lopen laad ik hem dus nog niet op. Is dit wel verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Amps schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Is een dergelijke ruimte niet gewoon enkel een indeling van de winkel om zo ook mensen aan te trekken die speficiek Apple producten willen kopen? Dus gewoon alle Apple product op een hoopje, beetje fancy aankleden en dan de "Apple shop" noemen :P
Officieel het het concept ook Shop-in-Shop, niet "Shop". Het is weldegelijk meer dan enkel het in één bende te gooien en er een leuk meubeltje onder te zetten, er komt veel bij te kijken hoe alles gedemonstreerd wordt en waar wat staat.

Afbeeldingslocatie: http://assets.digi.persgroep.be/location_photo/w500/38/L_0000043738.jpg
Apple Shop-in-Shop
* duidelijk "eiland" binnen de winkel
* Apple Store's huisstijl
* strict geregelde layout en enkel Apple producten

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/newsimages/Item14767/Walmart_iPad.jpg
Apple reseller (niet Premium Reseller)
* tesamen met andere merken en producten
* gewoon tussen de rekken
* de winkel zijn huisstijl

Afbeeldingslocatie: http://macamour.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/doha2-20080517-230201.jpg
Apple Premium Reseller
* design layout maar niet strikt Apple Store huisstijl
* toestellen enkel van Apple, accessoires van andere merken toegelaten
* eigen logo's en marketing met toevoeging van Apple's merchandising

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 29-03-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
sylux schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:34:
ik ben sinds vandaag ook in bezit van THE new iPad. Gister besteld,vandaag binnen. Ideaal!
Gelijk getest naar dode pixels maar ik zie niks geks op zowel zwart als wit scherm dus volgens mij heb ik niks.

Ff een klein vraagje : ik heb altijd geleerd om de eerste keer gelijk helemaal op te laden. Maar toen ik hem aandeed was die al 90%.
Aangezien ik ook altijd dacht dat je je apparaat helemaal leeg moet laten lopen laad ik hem dus nog niet op. Is dit wel verstandig?
Dat maakt volgens mij niets uit. Zelf laad ik hem vannacht wel op. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door syltheboy op 29-03-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Laatst online: 04-06-2023
sylux schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:34:

Dat maakt niks uit hoor....gewoon laten leeglopen en in 1 x laden naar 100%. Als je dit 1 keer in de maand zo doet zoals blijft je accu over het algemeen in een goede conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Apple bevestigt officieel minimaal twee jaar garantie voor Europese klanten
Aha, ik stuit net op wel iets heel bizars op de Apple website waarvan ik vrij zeker ben dat het er een paar maanden geleden nog niet was.

Een aparte pagina waarin wordt bevestigd dat je als Europese klant recht hebt op twee jaar garantie. En dat op de Apple website!

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Op de Apple website staat letterlijk:

Garantieperiode: Tot minimaal 2 jaar na de leveringsdatum.

Maar het wordt nog beter. Er staat namelijk een kleine, hoge "2" achter en als we dan omlaag scrollen staat er dit:

2. Gedurende de conformiteitsperiode (zie hierboven), kunnen consumenten onder meer aanspraak maken op kosteloze reparatie of vervanging indien een product niet aan de overeenkomst beantwoordt. Sommige EU-lidstaten, waaronder Finland, Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zweden, kennen een conformiteitsperiode die langer duurt dan 2 jaar na de leveringsdatum. Neem voor informatie over de wijze waarop dit in uw land is geregeld contact op met uw lokale European Consumer Centre http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_nl.htm.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 29-03-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt er op dat ze zich eindelijk aan de regels gaan houden.

1 jaar garantie is schandalig voor een a-merk als Apple en dure producten zoals iPads. Om een of andere reden vindt Apple een royale garantie termijn niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
GekkePrutser schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:01:
[...]

De mensen die op het Apple gedeelte staan bij de MediaMarkt zijn in dienst van Apple.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:46
Vandaag ook bij de BCC expliciet gewezen op de 2 jaar garantietermijn.

Heb de iPad 16gb wit binnen wifi. Ziet er perfect uit voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Uniciteit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:27:
Aha, ik stuit net op wel iets heel bizars op de Apple website waarvan ik vrij zeker ben dat het er een paar maanden geleden nog niet was.

Een aparte pagina waarin wordt bevestigd dat je als Europese klant recht hebt op twee jaar garantie. En dat op de Apple website!

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Op de Apple website staat letterlijk:

Garantieperiode: Tot minimaal 2 jaar na de leveringsdatum.

Maar het wordt nog beter. Er staat namelijk een kleine, hoge "2" achter en als we dan omlaag scrollen staat er dit:

2. Gedurende de conformiteitsperiode (zie hierboven), kunnen consumenten onder meer aanspraak maken op kosteloze reparatie of vervanging indien een product niet aan de overeenkomst beantwoordt. Sommige EU-lidstaten, waaronder Finland, Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zweden, kennen een conformiteitsperiode die langer duurt dan 2 jaar na de leveringsdatum. Neem voor informatie over de wijze waarop dit in uw land is geregeld contact op met uw lokale European Consumer Centre http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_nl.htm.
Ok, dat is mooi, dan maakt het wat dat betreft dus toch niet echt uit waar je het koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jasjenl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:48:
[...]

Ok, dat is mooi, dan maakt het wat dat betreft dus toch niet echt uit waar je het koopt :)
Wél.

Je loopt makkelijker de BCC binnen dan de Apple Store in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Draakje5 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:49:
[...]

Wél.

Euh nee hoor. Ik zou niet eens weten waar de dichtstbijzijnde BCC zit. De Apple Store in Amsterdam is vanuit mijn kantoor drie straten doorlopen en een keer de hoek om.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_Max_ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:44:
alleen kreeg ik bij de MM te horen dat het een bekend probleem is en dat ze er niks mee doen. :?
Uitspraken van MM-verkopers zijn soms net als scheten: ronduit genant en je moet maar net doen alsof je het niet gehoord hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Draakje5 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:49:
[...]

Wél.

Denk dat dat toch vooral van je eigen lokatie afhangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:21:
[...]

Denk dat dat toch vooral van je eigen lokatie afhangt :)
Precies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even paper gedownload om te testen. En WOW! Ik Ben echt order de indruk. Hun custom engine werkt heel goed.
Ik heb meerdere teken en notities app, zoals notes plus, penultimate, procreate, sketchbook. Maar geen enkele werk zo lekker als paper. Die voelt echt soepel en natuurlijk aan. Zelfs met je vingers. Aanrader om te proberen!

http://fiftythree.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Zijn er meer die last hebben van een stroef touchscreen? Nou valt t wel mee maar daar. Heen ik altijd zon hekel aan...

Hoe krijg je tevens je vingers minder stroef? Tijdens t spelen van spelletjes bijv werkt het gewoon helemaal niet als je stroeve vingers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
einstein schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:20:
Heb de iPad 1, de iPad 2 en de nieuwe vergeleken. Daarbij valt me het scherm van de nieuwe na alle hype toch tegen. Scherp inderdaad, maar de beleving tijdens browsen wordt niet ineens heel anders. En daar gebruik ik mijn iPad nou net het meest voor. Nee, geen zwaarwegend koopargument in mijn geval. Ik wacht nog wel een jaartje op een grotere sprong.
Ik had exact hetzelfde, was bij de MM een uurtje met de iPad3 aan het spelen (teven met de Galaxy Note en Transformer Prime) en vond het uiteindelijk toch niet de moeite van het upgraden waard. Het beeld is iets mooier en scherper en bij het browsen (m'n hoofd activiteit) wordt alles iets sneller gerendered. Maar vond het niet de rechtvaardiging van honderden euro's waard tov m'n bestaande iPad1.

Wel zou het extra geheugen (1GB) een voordeel zijn bij het lezen van Reddit. Khep altijd dat als ik naar een ander tabje ga en dan weer terug dat ik m'n positie op de pagina (die soms 6000+ reacties bevat) kwijt ben..

Nu wacht ik op de Transformer Pad Infinity met ICS. Maar misschien dat ik voor die tijd alsnog de iPad3 haal aangezien TPI gescheduled staat voor Q3 en vanwege leveringsproblemen (zoals we nu kennen van de Transformer Prime) misschien pas Q4 echt beschikbaar komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Slashdotter op 30-03-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Uniciteit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:27:

Let wel op: het Europees recht kent een behoorlijke adder onder het gras, die wat mij betreft de positie van de consument juist verzwakt tegenover Apple's standaard garantie:
In de meeste EU-lidstaten kunnen consumenten alleen hun rechten inroepen voor gebreken die bij levering aanwezig waren. Er zijn een paar uitzonderingen, waaronder Kroatie, Tsjechië en Roemenië. In principe gaat de plicht om aan te tonen dat het gebrek bij levering reeds bestond na afloop van een periode van zes maanden na levering over op de consument. Landen waar deze bewijslast niet overgaat zijn onder meer Tsjechië, Portugal en Roemenië. Neem voor informatie over de wijze waarop dit in uw land is geregeld contact op met uw lokale European Consumer Centre
Dit komt ook van de Apple site, maar dit geldt dus voor alle fabrikanten die binnen de EU leveren. Na 6 maanden dien je dus zelf te bewijzen dat een defect al ten tijde van aankoop aanwezig was! Met dit onderdeel van de wet wordt het voor fabrikanten en verkopers een koud kunstje om de facto maar 6 maanden garantie te verlenen. Want bewijs jij maar eens na 7 maanden dat een defect al bij aankoop aanwezig was...

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Gisteren heb ik de ipad gekocht ij BCC. Die vertelde er direct bij (zonder dat ik er over begon), dat ik 2 jaar garantie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:54
mister9 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:10:
Gisteren heb ik de ipad gekocht ij BCC. Die vertelde er direct bij (zonder dat ik er over begon), dat ik 2 jaar garantie had.
Zit er aan te denken er ook 1 op te pikken bij de BCC. Heel gek, heb ik wel voorkeur om een apple product ook bij een apple reseller te kopen, eigenlijk. Anderzijds mag het toch niks uitmaken om hem bij de BCC op te pikken? Zeker nu ik hoor dat er garantie op zit van 2 jaar, stemt mij dat wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Is het niet zo dat je mag verwachten dat een apparaat werkt. Gaat het binnen 6 maanden defect mag je het zo omruilen en kan je aanspraak doen op je garantie recht zonder daarvoor bewijs te hoeven leveren.
Na 6 maanden mag je echter nog steeds verwachten dat een apparaat werkt. En heb je nog steeds garantie recht. Echter moet je wel kunnen aantonen dat het product defect is geraakt buiten jouw schuld (dus laat je je ipad van de trap vallen valt hier niet onder).
Maar gaat je Wifi stuk valt dat gewoon onder garantie. Ook na 6 maanden.
Een defect hoeft natuurlijk niet bij leverinig aanwezig te zijn. Iets kan na 9 maanden of 20 maanden defect raken. En ook dan heb je garantie.
Het is echter zo dat je 6 maanden de tijd hebt om een defect bij levering te melden. En dat je niet na een jaar aan kan komen van dat was al vanaf het begin zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Exirion schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:11:
[...]
Uitspraken van MM-verkopers zijn soms net als scheten: ronduit genant en je moet maar net doen alsof je het niet gehoord hebt.
Je moet bij grote ketens ook niet langsgaan bij de verkopers voor service, maar bij de serviceafdeling. Dat is bij zowat alle grote ketens zo dat het volledig gescheiden afdelingen zijn die niets over elkaar te zeggen hebben en niet iedereen weet alles. Jij hebt waarschijnlijk ook een specialisatie in je job en dan weet je ook niet alles af qua protocollen en maatregels in het gebouw waar je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:58:
[...]

Over de MM kunnen we wel een apart topic beginnen.
Heb daar 2 weken geleden een iPad2 3G gekocht. De behuizing zat gewoon niet mooi aangesloten op het scherm, vooral het zwarte plastic deel bovenop waar de 3G antenne in zit. Ik vind dat ik dit van een vrij prijzig apparaat niet mag verwachten.

Ik kon hem niet ruilen, was er al na 2 dagen;

- Nee meneer, het is een licentie-gebonden product. Als je hem aanzet, wordt de iPad meteen geregistreerd. Dit heb ik afgedaan als bullsh*t; het apparaat bevat gewoon een productiefout.

Daar waren we het over eens later, maar opeens had ik zelf die schade veroorzaakt en kon ik niet bewijzen dat het al zo was toen ik hem uit de doos haalde.

Ze wilden alleen opsturen ter reparatie, wat natuurlijk gekkenwerk is na 2 dagen gebruik.
Ik had zelf eerst Apple gebeld en ze zeiden ook dat de MM niet moeilijk moet doen om omruilen. Het serienr was genoteerd met aantekening dat deze als DOA wordt opgestuurd...
Volgens die kerel bij de MM had ik direct naar de winkel moeten komen en niet eerst zelf Apple moeten bellen... Eigen initiatief wordt blijkbaar niet gewaardeerd door die gasten daar.

Ik begon te koken zowat en heb de manager gevraagd te komen. Na veel bombarie en steeds dezelfde argumenten te hebben aangehoord, toch een nieuwe gekregen.

Bij thuiskomst bleek het 'nieuwe' exemplaar deukjes in de behuizing te hebben en krassen op de achterkant. Weer teruggegaan naar de MM en warempel; ik kreeg zonder horten of stoten een nieuwe in mijn handen gedrukt. Deze direct uit de verpakking gehaald en gecontroleerd op onzuiverheden. Deze zag er helemaal netjes uit en heb ik nu in gebruik gehouden natuurlijk. Ik had het idee dat de eerste omruiler een reeds gebruikte was. Temeer omdat de doos ook nogal wat vuilig was. Zat wel een seal omheen en de iPad zag er nieuw uit, maar toch. Deze werd direct omgeruild.

Ik heb veel elektronica bij de MM vandaan, dat weten ze ook, maar mij zullen ze daar niet meer zien. Dan geef ik liever iets meer uit de volgende keer, zodat ik goede service heb.

Sorry voor lange verhaal, maar ben nu wel mijn ei kwijt en ik geef als tip om de MM te vermijden indien je Apple producten wil kopen. Voor de prijs hoef je er niet heen in elk geval, die zijn hetzelfde...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Ik had dus precies hetzelfde probleem bij MM Zoetermeer.

Ze bleven maar volhouden dat het gekoppeld was aan m'n AppleID.
Ben dus langs twee managers gekomen die precies hetzelfde volhielden, ze konden hem niet ruilen, alleen maar opsturen.

Dit dus gedaan, en na twee dagen een telefoontje gehad van de MM dat Apple het probleem erkent en dat ik een nieuwe iPad kon ophalen.

Maar ik blijf bij het feit dat ik gewoon recht had op een nieuwe iPad, zonder hem te hoeven opsturen.
Het was tenslotte een productiefout in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Met de ervaringen van anderen in je achterhoofd, je kan de iPad toch ook ruilen bij een APR met dit soort issues ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Is dat iStorage van Apple iets voor 5€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:58:
Is dat iStorage van Apple iets voor 5€?
Die app is niet van Apple :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
funk-e schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Die app is niet van Apple :)
Dat meen je? Ik dacht toch echt gezien te hebben dat de publisher Apple was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
freddyathlon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Heb daar 2 weken geleden een iPad2 3G gekocht. De behuizing zat gewoon niet mooi aangesloten op het scherm, vooral het zwarte plastic deel bovenop waar de 3G antenne in zit. Ik vind dat ik dit van een vrij prijzig apparaat niet mag verwachten.

- Nee meneer, het is een licentie-gebonden product. Als je hem aanzet, wordt de iPad meteen geregistreerd. Dit heb ik afgedaan als bullsh*t; het apparaat bevat gewoon een productiefout.

Daar waren we het over eens later, maar opeens had ik zelf die schade veroorzaakt en kon ik niet bewijzen dat het al zo was toen ik hem uit de doos haalde.

Ze wilden alleen opsturen ter reparatie, wat natuurlijk gekkenwerk is na 2 dagen gebruik.
Ik had zelf eerst Apple gebeld en ze zeiden ook dat de MM niet moeilijk moet doen om omruilen. Het serienr was genoteerd met aantekening dat deze als DOA wordt opgestuurd...
Volgens die kerel bij de MM had ik direct naar de winkel moeten komen en niet eerst zelf Apple moeten bellen... Eigen initiatief wordt blijkbaar niet gewaardeerd door die gasten daar.

Ik begon te koken zowat en heb de manager gevraagd te komen. Na veel bombarie en steeds dezelfde argumenten te hebben aangehoord, toch een nieuwe gekregen.

Bij thuiskomst bleek het 'nieuwe' exemplaar deukjes in de behuizing te hebben en krassen op de achterkant. Weer teruggegaan naar de MM en warempel; ik kreeg zonder horten of stoten een nieuwe in mijn handen gedrukt. Deze direct uit de verpakking gehaald en gecontroleerd op onzuiverheden. Deze zag er helemaal netjes uit en heb ik nu in gebruik gehouden natuurlijk. Ik had het idee dat de eerste omruiler een reeds gebruikte was. Temeer omdat de doos ook nogal wat vuilig was. Zat wel een seal omheen en de iPad zag er nieuw uit, maar toch. Deze werd direct omgeruild.

Ik heb veel elektronica bij de MM vandaan, dat weten ze ook, maar mij zullen ze daar niet meer zien. Dan geef ik liever iets meer uit de volgende keer, zodat ik goede service heb.

Sorry voor lange verhaal, maar ben nu wel mijn ei kwijt en ik geef als tip om de MM te vermijden indien je Apple producten wil kopen. Voor de prijs hoef je er niet heen in elk geval, die zijn hetzelfde...
Je doet net of de MM goedkoop is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:12:
[...]

Dat meen je? Ik dacht toch echt gezien te hebben dat de publisher Apple was.
Alle apps in de App Store worsen uitgegeven door Apple. De ontwikkelaar van de app is Lukas Foldyna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Jammer dat het zo ging, maar je hebt trouwens helemaal geen recht om hem direct te laten omruilen. Je moet de verkoper een kans geven het probleem op te lossen, als reparatie goedkoper is dan mogen ze daarvoor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ooit een hoop gezeik met Saturn gehad (iPad 2). Bij thuiskomst ontdekte ik out-of-the-box een kras op de achterzijde. Dit accepteerde ik niet en ben gelijk teruggegaan voor een wissel. De verkopers beweerden bij hoog en laag dat de QC bij Apple dermate hoog was, dat dit soort devices nooit door de controle zou komen, dus dat ik het zelf heb veroorzaakt. Door aan te dringen en een minder vriendelijke toon te hanteren, heeft de manager het uiteindelijk omgeruild.

Met de nieuwe iPad (wederom Saturn) heb ik ook wat problemen, maar ditmaals ben ik direct naar de Apple Store in Amsterdam gegaan. Hier werd de iPad zonder problemen ingewisseld!

Echt waar.....MM en Saturn personeel.....allemaal studenten die er de ballen verstand van hebben (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:15:
Ik heb ook ooit een hoop gezeik met Saturn gehad (iPad 2). Bij thuiskomst ontdekte ik out-of-the-box een kras op de achterzijde. Dit accepteerde ik niet en ben gelijk teruggegaan voor een wissel. De verkopers beweerden bij hoog en laag dat de QC bij Apple dermate hoog was, dat dit soort devices nooit door de controle zou komen, dus dat ik het zelf heb veroorzaakt. Door aan te dringen en een minder vriendelijke toon te hanteren, heeft de manager het uiteindelijk omgeruild.

Met de nieuwe iPad (wederom Saturn) heb ik ook wat problemen, maar ditmaals ben ik direct naar de Apple Store in Amsterdam gegaan. Hier werd de iPad zonder problemen ingewisseld!

Echt waar.....MM en Saturn personeel.....allemaal studenten die er de ballen verstand van hebben (uitzonderingen daargelaten).
Dat mag ik ook niet meer horen, omdat de QC by Apple zo hoog is kan er niks meer misgaan? Het irritante van die werknemers is ook dat ze je als een of andere opa behandelen die er niks van snapt, je zal bijna denken dat zij degene zijn die de iPad in elkaar hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:15:
MM en Saturn personeel.....allemaal studenten die er de ballen verstand van hebben (uitzonderingen daargelaten).
Dit lijkt me niet zozeer een probleem intelligentie of informatie, maar protocollen en richtlijnen. In zo'n gevallen moet je gewoon met hogere functies contact opnemen, zoals de store manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
De bewijslast ligt niet bij jou als consument om te bewijzen dat jij dat mankement aan de ipad hebt veroorzaakt.

Na 6 maanden licht deze bij BCC volgens de algemene voorwaarden wel bij jou. Hoe dat bij MM zit, geen idee. Maar sowieso niet na 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:29:
De bewijslast ligt niet bij jou als consument om te bewijzen dat jij dat mankement aan de ipad hebt veroorzaakt.

Na 6 maanden licht deze bij BCC volgens de algemene voorwaarden wel bij jou. Hoe dat bij MM zit, geen idee. Maar sowieso niet na 2 dagen.
Dat stukje uit de algemene voorwaarden is ook overeenkomstig de wetgeving. Als een product binnen zes maanden stuk gaat ligt de bewijslast bij de verkoper. Na de zes maanden heb je als consument nog steeds recht op de wettelijk bepaalde garantie, maar ligt de bewijslast bij de consument zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Eerste Ipad in bezit, en heb even een vraagje qua opladen :-)

Wat is nu wijsheid qua batterij? Heb het ding niet niet aangezet. Moet ik het eerst volledig laten opladen en dan pas aanzetten. Of gewoon aanzetten, op laten gaan en dan weer volledig opladen? Is er 1 methode die het beste is voor de batterij, of is daar vrijwel geen juiste methode voor?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Sleehond schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:43:

Wat is nu wijsheid qua batterij? Heb het ding niet niet aangezet. Moet ik het eerst volledig laten opladen en dan pas aanzetten. Of gewoon aanzetten, op laten gaan en dan weer volledig opladen? Is er 1 methode die het beste is voor de batterij, of is daar vrijwel geen juiste methode voor?

Hoor het graag!
Wat ik hier ergens tussendoor las, eerst leeg laten lopen aangezien die op 90-95% staat.
Dan laten afkoelen en dan pas opladen en als ie vol is 1 uur extra er in laten.
't is ook maar een theorie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het werkelijke antwoord is dat 't allemaal geen donder uitmaakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
CyBeR schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:47:
Het werkelijke antwoord is dat 't allemaal geen donder uitmaakt.
Inderdaad, al dat moeilijke gedoe met die batterij. Sowieso kan je de iPad zonder problemen aan de oplader laten hangen wanneer hij op 100% staat.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
MrBlueEyes schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:07:
[...]

Inderdaad, al dat moeilijke gedoe met die batterij. Sowieso kan je de iPad zonder problemen aan de oplader laten hangen wanneer hij op 100% staat.
Nee. Je elektronisch apparaat aan de oplader laten zitten wanneer deze volledig is opgeladen gaat ten koste van de levensduur van de batterij.

Het is dan ook niet slim om je iPad een hele nacht in de oplader te laten zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:43:

Hoor het graag!
Er is een reden dat de accu 90%+ is, Apple wilt dat je direct er mee kan spelen.
Net als de manier hoe deze is ingepakt. Eerste wat je in volle glorie ziet als je de box open doet: de iPad zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Nee. Je elektronisch apparaat aan de oplader laten zitten wanneer deze volledig is opgeladen gaat ten koste van de duur van de batterij.

Het is dan ook niet slim om je iPad een hele nacht in de oplader te laten zitten..
Ook dat maakt niks uit.... De iPad, net als zo'n beetje alle lithium ion apparaten , gaan over op druppelsgewijs opladen. http://allthingsd.com/201...-to-get-charged-up-about/

Om het technische gezeur te besparen, Apple zegt dat jenne geen zorgen moet maken, gooi het aan de lader. De techniek regelt de rest wel. En als je iPad accu niet meer dan 80% stroom vasthoudt, lever hem dan in en voor 50 dollar krijg je een refurbished iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 12:39
Voor de mensen die een manier zoeken om MKV af te spelen , het is mij gelukt met AVplayer HD verkrijgaar via Itunes.. ik speel er super vloeiend MKV's in 720P mee af , 1080P gaat ook prima , hele kleine lag constateer ik dan maar is zeer acceptabel.

Dus geen converteren van MKV's nodig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

joecks schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:25:
Voor de mensen die een manier zoeken om MKV af te spelen , het is mij gelukt met AVplayer HD verkrijgaar via Itunes.. ik speel er super vloeiend MKV's in 720P mee af , 1080P gaat ook prima , hele kleine lag constateer ik dan maar is zeer acceptabel.

klinkt goed! speelt hij ook af vanaf netwerk shares? (SMB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Een li-ion batterij kan het best bewaard worden op 70-80%. Daarom zit er meestal een lading op als ie nieuw is.
Leeg bewaren is gewoon slecht.
Als je ipad op 100% staat, houdt de lader op met laden, begint weer met laden als ie op 99,5 (ofzoiets) staat (eigenlijk bepaalt de controller in de batterij dat). Het maakt zoals Cyber zegt niks uit, zolang je de batterij maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Heb mkv"s op een free nas server staan. Maar die kan je met geen mogelijkheid bereiken via de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 12:39
RonnieB82 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:26:
[...]

klinkt goed! speelt hij ook af vanaf netwerk shares? (SMB)
Geen idee, ik speel ze af via de Ipad, zijn via Itunes er zo opgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online

Oeh, dit is wel een argument voor mij om de iPad3 alsnog aan te schaffen. Genoeg 720p tv series op m'n PC die ik nog niet bekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
[...]

Nee. Je elektronisch apparaat aan de oplader laten zitten wanneer deze volledig is opgeladen gaat ten koste van de levensduur van de batterij.

Ik laat altijd snachts m'n iPad1 in de oplader. Hoe wil je dat dan anders doen? Overdag en constant kijken op hoeveel % het zit?

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 30-03-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15

Geen hick-ups? Dat vind ik altijd vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:24
Ipad is al binnen :headbanging:
Enorm snel, was maar verwacht tss 4 en 10 april

Eerste indruk: wauw wat een retescherp scherm! en alles supervloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
[...]

Onzin, want:
Apple does in fact display the iPad (and iPhone and iPod Touch) as 100 percent charged just before a device reaches a completely charged state. At that point, it will continue charging to 100 percent, then discharge a bit and charge back up to 100 percent, repeating that process until the device is unplugged. Doing so allows devices to maintain an optimum charge, Apple VP Michael Tchao told AllThingsD today. “That circuitry is designed so you can keep your device plugged in as long as you would like,” Tchao said. “It’s a great feature that’s always been in iOS.”
Lees het hele artikel:

http://9to5mac.com/2012/0...y-overcharging-non-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dikke onzin. Het is wat anders als jij je laptop 3 jaar lang alleen maar aan het stopcontact gebruikt en de accu nooit hebt laten ontladen. Als een accu vol is dan gaat een lader alleen nog zogenaamd druppelladen of helemaal stoppen met laden. Het is helemaal niet slecht voor je accu als dat gedurende een nachtje gebeurt. Zou een mooie boel worden als je je wekker moet gaan zetten om je iPad van de lader los te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:25
Draakje5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:36:
Heb mkv"s op een free nas server staan. Maar die kan je met geen mogelijkheid bereiken via de iPad.
Probeer Aceplayer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Paar vraagjes (en nu eens los van de ontelbare commentaren omtrent, gewicht,grootte, batterij laden, scherm enz enz, dat tegen steekt)

Ik heb mn ipad dus nog maar pas en de verbinding hier in het ziekenhuis loopt niet optimaal

ik kon de ipad activeren en kan ook surfen enz maar eerste probleempjes die ik heb:
-app downloaden ging niet, heel raar , ideetjes? of zou het aan de verbinding liggen
- ik heb 2 emailaccounts bij telenet.. kan ik beide bekijken via de ipad, en via welke app?
- idem voor facebook, 2 accounts lukt dit met de facebookapp?
- bekijken van itunes apple filmpjes;, of filmpjes op imdb site, zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund... lijkt me heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Heb net voor t eerst weer eens mn oude ipad 1 gepakt en gebruikt, wàt een enorm pixel grid zeg, wàt een verschil met de ipad 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

skank schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:40:
- ik heb 2 emailaccounts bij telenet.. kan ik beide bekijken via de ipad, en via welke app?
Gewoon de standaard Mail app die in iOS zit? Kan je zoveel account aan toevoegen als je wilt (ik heb er 3 momenteel actief).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
S913 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:04:
[...]

Gewoon de standaard Mail app die in iOS zit? Kan je zoveel account aan toevoegen als je wilt (ik heb er 3 momenteel actief).
welke ?ik zie, google, yahoo, exchange, en veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Osxy

Holy crap on a cracker

skank schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:07:
[...]

welke ?ik zie, google, yahoo, exchange, en veel meer...
"Anders"

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
thx

overigens als ik een app wil downloaden en hij is gratis
moet ik mijn ganse lijst v gegevens doorgeven, zoals adres, telefoon, gemeente enz
is da veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Osxy

Holy crap on a cracker

skank schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:12:
[...]

thx

overigens als ik een app wil downloaden en hij is gratis
moet ik mijn ganse lijst v gegevens doorgeven, zoals adres, telefoon, gemeente enz
is da veilig?
Je zal wel moeten. Maar ja, apple zal je gegevens niet verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 30-03-2012 20:16 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
iets fictief invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
deBennie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:48:
Heb net voor t eerst weer eens mn oude ipad 1 gepakt en gebruikt, wàt een enorm pixel grid zeg, wàt een verschil met de ipad 3!
Ja inderdaad, het verschil is echt enorm. ;) Ik vind de kleuren ook een stuk mooier, maar op mijn iPad 1 had ik een matte screen-protector zitten dus misschien dat het daaraan ligt. Ik had de helderheid ook meestal ook op z'n zwakst staan en nu staat hij op de helft en daarnaast heb ik hem op automatisch staan.

Ik vind hem ook een aardig stuk sneller en misschien iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Weet iemand of er een app is die IRC, MSN en Gtalk support? Kan namelijk allemaal applicaties vinden die of IRC ondersteunen of heel veel andere protocollen maar kan niks vinden dan het beide, of alle 3 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Even een vraagje. Vandaag voor het eerst met de ipad aan het spelen.

Graag willen we (mijn vriendin en ik) nu onze 2 gmails toevoegen. Dat is gelukt, geen probleem mee verder.
Maar kun je je gmail ook afsluiten middels een wachtwoord? Nu kunnen we gewoon elkaars mails openen en direct alles lezen. Soms regel je wel eens online wat voor elkaar, daarom wil ik graag de postbussen, de mails, afsluiten met een wachtwoord. Ik zie dat echter nergens in de instellingen? Dat zou een gemis zijn. Of heb ik nu wat gemist?
Pagina: 1 ... 23 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]