Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:41:
[...]

Daar staat zeer zeker niet dat Apple zich aan de regels houdt ;)
Jawel, ik citeer:

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Er is geen 2 jaar ergens in de wet opgenomen, helemaal nergens, dus Apple mag die 1 jaar dus gewoon behouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58
alwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:37:
[...]

Je hebt geen 2 jaar garantie, lees dit eens door en je zult zeer zeker zien dat Apple zich gewoon met zijn 1 jaar aan de regels doet houden:

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
maw:
Het mag voordeliger zijn voor de consument, maar niet minder dan die 2 jaar

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 22-03-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Van de week nog bij radar geweest, dus lijkt me dat Apple zich niet aan de regels houdt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
rinkel schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:45:
[...]

[...]

maw:
Het mag voordeliger zijn voor de consument, maar niet minder dan die 2 jaar
In Nederland is dat dus niet overgenomen, leer lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Roeligan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:47:
Van de week nog bij radar geweest, dus lijkt me dat Apple zich niet aan de regels houdt.
Jongens, leer lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

knip

[ Voor 97% gewijzigd door Thermometer op 22-03-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Maar NL mag zich niet onttrekken aan de EU regelgeving.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Roeligan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:48:
Maar NL mag zich niet onttrekken aan de EU regelgeving.
En dat doet nederland ook idd niet, NL houdt een garantietermijn aan die langer is dan 2 jaar, alleen staat die termijn niet vast, het kan 2 jaar zijn, maar ook 5 (bv de wasmachine)

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 22-03-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tros Radar vergeet dat in Nederland 1 jaar maar verplicht is, zo worden er op diverse accessoires ala koptelefoons van Bose ook maar 1 jaar gegeven. Moeten die dan ook voor het gerecht komen? Nee, want 1 jaar is verplicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:37:
[...]

Je hebt geen 2 jaar garantie, lees dit eens door en je zult zeer zeker zien dat Apple zich gewoon met zijn 1 jaar aan de regels doet houden:

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
alwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:49:
[...]
Tros Radar vergeet dat in Nederland 1 jaar maar verplicht is, zo worden er op diverse accessoires ala koptelefoons van Bose ook maar 1 jaar gegeven. Moeten die dan ook voor het gerecht komen? Nee, want 1 jaar is verplicht :)
Daar gaan we weer. Beter lezen. Tenzij je voor Apple of een premium reseller werkt natuurlijk :P
De Nederlandse wetgever heeft voor een flexibele invulling gekozen, in plaats van de termijn van twee jaar uit de richtlijn over te nemen. Een richtlijn-conforme uitleg leidt ertoe dat de garantie minimaal twee jaar moet duren, maar ook net zo lang als past bij de reële verwachting van de levensduur van het gekochte. Let wel op dat niet elk defect onder de wettelijke garantie valt:het gaat om de vraag of het gekochte voldoet aan de verwachtingen van de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst.
Binnen de garantietermijn draait de winkel op voor de kosten van reparatie en verzending indien het gekochte via verzending is ontvangen, óók als de voorwaarden vermelden dat het carry-in garantie is. Afhandeling van de garantie dient zonder ernstige overlast voor de klant te geschieden. De definitie van ernstige overlast is echter onderhevig aan interpretatie, waardoor het nogal eens een discussiepunt is.
Kort door de bocht wordt aangenomen dat een defect wat zich binnen 6 maanden na aanschaf openbaart al een defect moet zijn geweest af fabriek. In de eerste 6 maanden zal de verkoper hard moeten bewijzen dat het defect door toedoen van de klant is ontstaan. Het gebruik van bijvoorbeeld vochtindicatoren is hierbij een onderwerp van veel discussie, maar zover bekend is geen jurisprudentie aanwezig die uitsluitsel geeft over de rechtsgeldigheid ervan.
Ná 6 maanden ligt de bewijslast bij de klant. Hierbij wordt in het algemeen aangenomen dat het voldoende is aannemelijk te maken dat het defect niet door oneigenlijk gebruik is ontstaan. Harde bewijzen zijn in veel gevallen onmogelijk.

Hou er rekening mee dat wat in de volksmond 'garantie' wordt genoemd, in de Europese richtlijn eigenlijk na 6 maanden 'aansprakelijkheid' is. Volgens de richtlijn is de eerste 6 maanden daadwerkelijk garantie volgende de definitie. Daarna geldt aansprakelijkheid, waarbij in Nederland de Europese richtlijn van 2 jaar is uitgebreid met de verwachte levensduur van het product. Er is dus een wezenlijk verschil tussen garantie en aansprakelijkheid, ook al vermeldt consuwijzer zelf garantie. Navraag bij consuwijzer levert op dat ze het onderscheid tussen garantie en aansprakelijkheid onderkennen, maar dat de term garantie is aangehouden om het eenvoudig te houden binnen een breed publiek.
Simpel gesteld is het in Nederland in theorie goed geregeld voor de consument, wij hebben de Europese richtlijn geinternaliseerd en gaan zelfs nog verder. Garantie, zoals de volksmond dat noemt, staat voor de minimum periode van twee jaar en dan nog binnen de bepalingen van redelijk en eigenlijk gebruik. Let er wel op dat binnen de periode van twee jaar er vereisten zijn afhankelijk van feitenlijk gebruik versus eigenlijk gebruik. In praktische zin komt dat op bewijstlast van oorzaak van eventuele problematiek neer.

Een goed startpunt is deze sectie hier op Tweakers, maar ook de Consumentenwijzer is interessant, zolang je jezelf wel maar goed informeerd.

Let er ook op dat recht hebben en recht krijgen twee verschillende zaken zijn, zeker in het geval van Apple en affiliates. Kijk bijvoorbeeld naar de garantie termijnen die zij proberen op te leggen, en de onduidelijkheden naar consumenten omtrent Apple Care e.d. De meeste bedrijven houden zich prima aan de wet, zoals bijvoorbeeld Mediamarkt wat gewoon de twee jaar erkent (waar de poster waar deze sidetrack mee begon dus gekocht heeft), maar ook anderen.

Gezien de vele procedures, onderzoeken en boetes van consumentenorganisaties alsmede overheden die Apple tegenwoordig opstapelt zal het volgend jaar wel duidelijker zijn wat Apple producten aangaat. Maar goed, dat zien we dan wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2012 14:50 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
rinkel schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:49:
[...]

En dat doet nederland ook idd niet, NL houdt een garantietermijn aan die langer is dan 2 jaar.
Bron?

Dit is zoals het is:

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

En lees jij dan ook even... NL kan niet kiezen om die regelgeving niet over te nemen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Roeligan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:50:
En lees jij dan ook even... NL kan niet kiezen om die regelgeving niet over te nemen.
Maar er zijn op zoveel rand producten slechts 1 jaar garantie...daar hoor je nooit iemand over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:50:
[...]

Bron?

Dit is zoals het is:

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.
Zoals anderen ook al hebben aangegeven: dat hoeven wij helemaal niet over te nemen, we zitten sowieso vast aan de Europese regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:50:
[...]

Bron?

Dit is zoals het is:

Lees even het bericht boven jouw bericht s.v.p.

Het heeft echt geen nut om dat verhaal van 1 jaar garantie na te blijven kauwen, je misleid er alleen maar mensen mee. Mensen die als ze in de problemen komen een volgende keer ergens anders kopen, of zelfs al helemaal een ander merk.
De Nederlandse wetgever heeft voor een flexibele invulling gekozen, in plaats van de termijn van twee jaar uit de richtlijn over te nemen. Een richtlijn-conforme uitleg leidt ertoe dat de garantie minimaal twee jaar moet duren, maar ook net zo lang als past bij de reële verwachting van de levensduur van het gekochte. Let wel op dat niet elk defect onder de wettelijke garantie valt:het gaat om de vraag of het gekochte voldoet aan de verwachtingen van de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst.
En dat is de volledige tekst. Zo zie je maar hoe je door het weglaten van wat je niet uitkomt mensen heel makkelijk kunt misleiden.

Als je twijfel hebt, vraag het je rechtbijstandsverzekeraar, en die maakt het je heel snel en makkelijk duidelijk.

Maar goed, zoals ik al zei recht hebben en krijgen zijn twee verschillende zaken. Daarom dus, koop gewoon niet bij bedrijven die er een loopje mee proberen te nemen. Niet alleen bespaar je jezelf tijd, energie en geld als er iets misgaat, maar door bij dat soort zaken te blijven kopen draag jij bij aan het in stand houden van dat soort praktijken.

[ Voor 49% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2012 14:56 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Maar er zijn op zoveel rand producten slechts 1 jaar garantie...daar hoor je nooit iemand over
rand produkt ? Nu krijg je zeker alle fanboys over je heen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
Virtuozzo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:35:

De winkel waar je koopt is altijd je aanspreekpunt, niet de fabrikant.
Wacht even, ik heb begrepen dat juist de fabrikant aanspreek punt is.
Dat was in ieder geval het geval bij mijn tv (Philips) en vaatwasser (Siemens).
In beide gevallen moest en kon ik buiten de winkelier om de fabrikant aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:56:
[...]

Wacht even, ik heb begrepen dat juist de fabrikant aanspreek punt is.
Dat was in ieder geval het geval bij mijn tv (Philips) en vaatwasser (Siemens).
In beide gevallen moest en kon ik buiten de winkelier om de fabrikant aanspreken.
Je kan altijd de fabrikant aanspreken, dat klopt. Het komt ook voor dat een winkel of verkoper jou aangeeft dat garantieprocedures niet via hun bedrijf gaan maar via de fabrikant, en dat klopt dus niet. Tweakers heeft in de shopping sectie hier op het forum een uitstekend overzicht staan van dit soort problematiek, altijd de moeite waard om er even bij te pakken.

Garantie is per definitie een verplichting tussen verkoper en klant. Voor de wet heeft de fabrikant geen enkele verplichting naar de eindgebruiker - Fabrieksgarantie is een stukje zekerheid wat de producent aan de winkelier geeft zodat deze geen heel grote risico's hoeft te calculeren. Maar ook soms gewoon een stuk misleiding, en ook soms iets wat door winkeliers tja, misbruikt wordt. De meeste winkels en fabrikanten verlagen zich echter niet tot dat soort praktijken. Gelukkig maar.

Bij twijfel geldt altijd dat je beter eerst even kunt zoeken en je informeren, dan commerciele informatie klakkeloos over te nemen. Hier vind je trouwens ook een leuke maar concrete en begrijpelijke studie studie met resultaten Consumentenrecht, ook heel handig. Het Shopping forum is trouwens best actief, en vragen worden altijd wel goed aangepakt, het schaadt dus nooit om eerst even daar langs te lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Thx voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 19:53
Volgens mij gaat het al lang niet meer over de iPad in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Vaak krijgen wij bij Media Markt Rijswijk daar ook vragen over.
Op veel Apple producten (dan niet alle) geldt 1 jaar garantie van Apple zelf uit, dit omdat dit volgens Amerikaans model gewoon 1 op 1 is overgenomen. Echter is het zo dat volgens de Europese wetgeving wat electronica betreft er een garantie termijn van 2 jaar geld.

Hoe kun je dit probleem oplossen?
Heb je een probleem met je apparaat in jaar 1 ga je gewoon naar Apple of naar de winkel waar je het product hebt gekocht, in jaar 2 is het, het beste om niet naar Apple te gaan, maar rechtstreeks naar de winkel waar je het product hebt gekocht. Media Markt is een van de weinige winkels in Nederland die afspraken heeft met Apple wat betreft het 2e jaar garantie verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13
Zullen we het weer over de iPad hebben?

Zoals al eerder gezegd heb ik afgelopen zaterdag al met de 3 kunnen spelen en toen viel mij wel direct het kleurverschil tussen de 2 en 3 op. We vonden het toen niet direct hinderlijk maar mijn vriend mailt me nu dat hij die blauwe zweem toch wel storend gaat vinden.

Hier gaat het om een blauwe zweem maar ik lees ook ergens (hier volgens mij) dat er ook een gele zweem kan zijn (ten opzichte van de 2).

Zijn hier al ervaringen mee vraag ik me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ReneDD schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:16:
Volgens mij gaat het al lang niet meer over de iPad in dit topic :)
Mwa, "ervaringen" staat erbij. Problematiek voorkomen is onderdeel daarvan, zeker als mensen misleidende informatie proberen te geven. Hebben we in het Levertijden topic ook even gehad.

Voor veel mensen is een iPad een flinke investering, dan schaadt het echt niet om even de zaken scherp te stellen. Voorkomen is beter dan genezen, en zoals al gezegd als mensen in de problemen komen met hun apparaat en tegen dit soort problematiek aanlopen, dan wil je ook niet dat ze vervolgens van de winkel of het merk weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ProfoundValue schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:17:
Vaak krijgen wij bij Media Markt Rijswijk daar ook vragen over.
Op veel Apple producten (dan niet alle) geldt 1 jaar garantie van Apple zelf uit, dit omdat dit volgens Amerikaans model gewoon 1 op 1 is overgenomen. Echter is het zo dat volgens de Europese wetgeving wat electronica betreft er een garantie termijn van 2 jaar geld.

Hoe kun je dit probleem oplossen?
Heb je een probleem met je apparaat in jaar 1 ga je gewoon naar Apple of naar de winkel waar je het product hebt gekocht, in jaar 2 is het, het beste om niet naar Apple te gaan, maar rechtstreeks naar de winkel waar je het product hebt gekocht. Media Markt is een van de weinige winkels in Nederland die afspraken heeft met Apple wat betreft het 2e jaar garantie verlenen.
Leuk om een reactie van een winkel, zogezegd, te zien :) Wat je aangeeft is inderdaad in het geval van Apple producten het meest gebruikelijke, en wordt vaak gezien als een compromis (als ik het me goed herinner was dat ook onderdeel van de onderhandelingen indertijd). Het moet wel vermeld worden, dat los van dat compromis de winkel altijd het aanspreekpunt is voor de consument. Dat is wetgeving, maar de consument heeft daar inderdaad een eigen keuze in.

Er was in Levertijden een vergelijkbaar intermezzo in het topic voor dit soort zaken, persoonlijk denk ik toch echt dat de acceptatie van de wettelijke garantieregeling (los van Apple's eigen beleid) een pré is voor de klant. Stukje eerlijkheid, en loyaliteit.
Ferret schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:18:

Zoals al eerder gezegd heb ik afgelopen zaterdag al met de 3 kunnen spelen en toen viel mij wel direct het kleurverschil tussen de 2 en 3 op. We vonden het toen niet direct hinderlijk maar mijn vriend mailt me nu dat hij die blauwe zweem toch wel storend gaat vinden.

Hier gaat het om een blauwe zweem maar ik lees ook ergens (hier volgens mij) dat er ook een gele zweem kan zijn (ten opzichte van de 2).

Hier op Tweakers nog niet tegengekomen geloof ik. Ik heb dezelfde observatie wel gelezen op andere forums, eigen units hier geen last van moet ik zeggen. Nog geen foto's gezien of zo.

Een kennis die er een in Duitsland gekocht had, kwam wel een stofje onder het scherm tegen, maar die is gewoon terug gegaan naar de winkel en heeft hem omgewisseld.

[ Voor 22% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Goed dat hier eens duidelijk over gesproken wordt, en dat er mensen aanwezig zijn die kennis van zaken hebben :)

Bedankt voor alle feedback, ik weet nu dat ik mijn iPad niet bij de Apple Store of APR's ga kopen, maar bij de MediaMarkt, MyCom of Dixons, zodat ik zonder gedoe zeker ben van 2 jaar garantie.

Wanneer je een iPad koopt en deze meteen een defect blijkt te hebben (backlight bleeding bijvoorbeeld) kun je deze gewoon bij de Apple Store of APR omruilen, ook al heb je de iPad daar niet gekocht - correct?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
SanderF1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:30:
Goed dat hier eens duidelijk over gesproken wordt, en dat er mensen aanwezig zijn die kennis van zaken hebben :)

Bedankt voor alle feedback, ik weet nu dat ik mijn iPad niet bij de Apple Store of APR's ga kopen, maar bij de MediaMarkt, MyCom of Dixons, zodat ik zonder gedoe zeker ben van 2 jaar garantie.

Wanneer je een iPad koopt en deze meteen een defect blijkt te hebben (backlight bleeding bijvoorbeeld) kun je deze gewoon bij de Apple Store of APR omruilen, ook al heb je de iPad daar niet gekocht - correct?
Dat kan, doen ze ook niet moeilijk over binnen het eerste jaar (!), maar je accepteert wel het verbreken van de oorspronkelijke overeenkomst tussen jou en de partij die je de tablet verkocht heeft. Dat kan consequenties hebben, iets wat ook best vaak voorkomt (helaas), aangezien de oorspronkelijke partij niet meer het aanspreekpunt voor garantie is dan. Maar dus de nieuwe partij, die in het geval van APR's of Apple Store stug wil volhouden aan de termijn van 1 jaar. Je moet dan sterk in je schoenen staan, en te vaak helaas een rechtsbijstandsverzekering hebben. Wat je vaak tegenkomt, is dat men in dat geval de klant extra garantie probeert te verkopen (iets waar Apple in een aantal landen al boetes voor gekregen heeft). Soms, afhankelijk van de oorspronkelijke verkoper, kan er sprake zijn van coulance en accepteert men de unit voor garantieprocedures.

Het is en blijft een eigen keuze, informeer je altijd goed en bij twijfel altijd even vragen en op papier laten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 14:40

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb een vraag die mensen met een ipad (hopelijk) kunnen beantwoorden.

Ik heb zelf een ipad (3) in bestelling staan. Op mijn hoofdpc gebruik ik steam om alle games te kopen. Nu zag ik verschillende games zoals plants vs zombies ook in de itunes winkel staan. Is er een manier om deze te syncen doordat ik ze al via steam gekocht heb of moet ik ze in itunes ze ook weer opnieuw kopen.

Ik heb namelijk ergens hier of in een ander mac forum gelezen dat iemand zijn bluray dvd werd opgemerkt door itunes waardoor die hem ook ineens kon downloaden.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Virtuozzo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:37:
[...]

Dat kan, doen ze ook niet moeilijk over binnen het eerste jaar (!), maar je accepteert wel het verbreken van de oorspronkelijke overeenkomst tussen jou en de partij die je de tablet verkocht heeft. Dat kan consequenties hebben, iets wat ook best vaak voorkomt (helaas), aangezien de oorspronkelijke partij niet meer het aanspreekpunt voor garantie is dan. Maar dus de nieuwe partij, die in het geval van APR's of Apple Store stug wil volhouden aan de termijn van 1 jaar. Je moet dan sterk in je schoenen staan, en te vaak helaas een rechtsbijstandsverzekering hebben. Wat je vaak tegenkomt, is dat men in dat geval de klant extra garantie probeert te verkopen (iets waar Apple in een aantal landen al boetes voor gekregen heeft). Soms, afhankelijk van de oorspronkelijke verkoper, kan er sprake zijn van coulance en accepteert men de unit voor garantieprocedures.

Het is en blijft een eigen keuze, informeer je altijd goed en bij twijfel altijd even vragen en op papier laten stellen.
Goed om te weten, en nu ik er over nadenk eigenlijk ook logisch (juridisch gezien) dat de overeenkomst dan weer tussen mij en de "nieuwe" verkopende partij is, met helaas de nadelen zoals door jou aangegeven.

Dus bij bleeding gewoon weer even richting de Media Markt!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
SanderF1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Goed om te weten, en nu ik er over nadenk eigenlijk ook logisch (juridisch gezien) dat de overeenkomst dan weer tussen mij en de "nieuwe" verkopende partij is, met helaas de nadelen zoals door jou aangegeven.

Dus bij bleeding gewoon weer even richting de Media Markt!
Haha, nou ik praatte net als verkoper Computerafdeling van Media Markt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu praat ik weer even als mezelf.. het is zeker handiger om gewoon bij de Media Markt te kopen, zeker vanwege die 2 jaar Apple garantie die zelfs officiële Apple Stores of APR's vaak niet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ferret schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:18:

Ik er een gekocht met een gele zweem die wel iets afneemt door de tijd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:08

PBP

Yagermeister schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:37:
Ik heb een vraag die mensen met een ipad (hopelijk) kunnen beantwoorden.

Ik heb zelf een ipad (3) in bestelling staan. Op mijn hoofdpc gebruik ik steam om alle games te kopen. Nu zag ik verschillende games zoals plants vs zombies ook in de itunes winkel staan. Is er een manier om deze te syncen doordat ik ze al via steam gekocht heb of moet ik ze in itunes ze ook weer opnieuw kopen.

Ik heb namelijk ergens hier of in een ander mac forum gelezen dat iemand zijn bluray dvd werd opgemerkt door itunes waardoor die hem ook ineens kon downloaden.
Nee uitwisselen tussen steam en itunes kan niet. 2 verschillende platformen wat niet met elkaar samenwerkt. Je zult ze dus opnieuw moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Lt. Marx schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Ik er een gekocht met een gele zweem die wel iets afneemt door de tijd heen.
Moet ik me bij die zweem voorstellen dat er een licht kleurverschil is bij de randen van de bezel, of een soort waas wat over het hele scherm ligt (of een groot gedeelte)?

Het eerste kan namelijk een kwestie zijn van eerste gebruik. Het tweede weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:25:
Een kennis die er een in Duitsland gekocht had, kwam wel een stofje onder het scherm tegen, maar die is gewoon terug gegaan naar de winkel en heeft hem omgewisseld.
Zou het verstandig zijn om direct na aankoop terwijl je nog in de winkel bent de iPad uit de verpakking te halen en te testen op stofjes onder de glasplaat, dode pixels, niet werkende microfoons en andere zaken? Zodat je bij detectie direct naar de klantenservice kan lopen om een andere mee te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Je hoort wel eens dat het lijm is die nog moet uitharden. Kan vanzelf weggaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Slashdotter schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:46:
[...]

Zou het verstandig zijn om direct na aankoop terwijl je nog in de winkel bent de iPad uit de verpakking te halen en te testen op stofjes onder de glasplaat, dode pixels, niet werkende microfoons en andere zaken? Zodat je bij detectie direct naar de klantenservice kan lopen om een andere mee te krijgen?
rinkel schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:46:
Je hoort wel eens dat het lijm is die nog moet uitharden. Kan vanzelf weggaan dus.
En anders als je echt zeker wilt zijn dan zou ik gewoon aan de verkoper vragen of het goed is dat je in zijn bijzijn de verpakking openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
[...]

Ligt eraan hoe druk het is. Als er 100 man staat bij de MM, zal dat wel niet zo makkelijk gaan lijkt me.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Ligt eraan hoe druk het is. Als er 100 man staat bij de MM, zal dat wel niet zo makkelijk gaan lijkt me.
Op dat soort momenten zal de verkoper vast zeggen dat het niet kan, tenzij je gewoon even een kwartiertje, halfuurtje wacht in de winkel en een beetje rondloopt met je nieuwe iPad onder je arm en dan even terugloopt naar de computer-afdeling.

Vaak is de drukte dan weer weg en dan is er vast een verkoper die je wilt/kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Het maakt eigenlijk niks uit of je thuis test of in de winkel. Het is meer een kwestie van besparing van tijd en transportkosten. Ik kan me ook niet voorstellen dat de winkel er een probleem van zou maken dat je hem even test, de ervaring leert wel dat "even" testen vaak meer betrouwbaar is met een beetje tijd in gebruik - dus niet even aan- en uitzetten in de winkel. Niet alleen omdat je dan niet al te veel tijd hebt, maar zoals hierboven aangemerkt de ipad zoals veel tablets heeft even nodig om in gebruik te komen, kleurtemperatuur, lijm, e.d. Maar dat geldt voor het scherm ja.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen een hap geld is, en dat ze er dus echt zeker van willen zijn dat ze niet tegen een lamp aanlopen. Als jij je er beter mee voelt, of zelfs als het jou beter uitkomt (bijvoorbeeld omdat je anders weer een halve dag moet vrij nemen of zo) waarom niet. Los van de problematiek van Apple's eigen garantie, als je er binnen de eerste 6 maanden achter komt is er geen probleem (kwestie van verschuiving bewijslast van fabrikant naar consument voor eigenlijk gebruik e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
SanderF1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:30:

De MyCom geeft 1 jaar garantie op de ipad (heb ze er vorige week nog over gemaild) en wil niet meer geven, ook al is dit zo vastgelegd in het Europese recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Eventjes over airplay: Ik heb de nieuwe appletv nu staan om mijn itunes videolibrary mee te bekijken en airplay te gebruiken. Maar als ik spotify doe over airplay dan valt het geluid soms even een halve seconde weg. heel storend..

iPhone 4 op wifi en appletv3 via ethernet.

1080P films streamen van de mac doet hij prima

[ Voor 8% gewijzigd door Eduardboon op 22-03-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jongetje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:00:
[...]
De MyCom geeft 1 jaar garantie op de ipad (heb ze er vorige week nog over gemaild) en wil niet meer geven, ook al is dit zo vastgelegd in het Europese recht.
Allemaal leuk en aardig van de MyCom, maar zij dienen zich ook aan de wet te houden, maar om problemen te voorkomen ga je gewoon niet een Apple produkt bij hun kopen.

Verder ik weet niet hoe mijn collega Mod's hier er over denken, maar dergelijke garantie discussies zijn al ruim bemeten besproken in het shopping forum, misschien om daar ook eens te gaan kijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Eduardboon schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:04:
Eventjes over airplay: Ik heb de nieuwe appletv nu staan om mijn itunes videolibrary mee te bekijken en airplay te gebruiken. Maar als ik spotify doe over airplay dan valt het geluid soms even een halve seconde weg. heel storend..

iPhone 4 op wifi en appletv3 via ethernet.

1080P films streamen van de mac doet hij prima
[Apple TV] Discussietopic deel 2

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:41:
[...]

Daar staat zeer zeker niet dat Apple zich aan de regels houdt ;)
Behalve als Apple's officiele statement is dat een Ipad gemaakt is om 1 jaar te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

Exirion

Gadgetfetisjist

_Dune_ schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:06:
Allemaal leuk en aardig van de MyCom, maar zij dienen zich ook aan de wet te houden, maar om problemen te voorkomen ga je gewoon niet een Apple produkt bij hun kopen.
Ik koop juist wel altijd bij MyCom, om de simpele reden dat zij standaard pixelgarantie geven. Bij het minste probleem aan je TFT display kun je een produkt gewoon omruilen. Bij de Media Markt lukte het me wel eens om een deal met een verkoper te maken (binnen een week om te ruilen) maar dat mag ie niet meer van z'n baas. Dus iMacs en iPads komen bij mij bij MyCom vandaan, en die garantie van een jaar zal me dan worst wezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:17:
[...]

Behalve als Apple's officiele statement is dat een Ipad gemaakt is om 1 jaar te werken ;)
Ook dan gelden gewoon de twee jaar garantie. Zie de Europese Richtlijn en de Nederlandse uitbreiding daarop. Is iets eerder in de thread al uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:20

kronolith

[EDIT]

Morgen om 9:30 maar eens langs de Dixons. Geen zin om er vanacht heen te gaan :P Hoop dat ze ze nog hebben dan!

Ben morgen vrij, dus kan er mooi gelijk de hele dag mee spelen :)

[ Voor 23% gewijzigd door kronolith op 22-03-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

Ben nu een dag aan het spelen met das neue iPad. En ben erg tevreden. Ik heb bijna geen ervaring met de ipad 2 maar vanaf een iPad1 is het verschil behoorlijk.. Alles gaat (weer) lekker soepel, en het scherm is ook onwijs mooi.. vooral tekst (strakke lijnen) ziet er gewoon perfect uit.

Qua warmte weinig gevoeld en ook geen gekke kleurzweem of light bleeding :) Een minpunt dat wel opvalt is de front facing camera, die vind ik vrij gaar.. maar zal ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Hoe'st de Wifi? Daar wordt nu opeens over geklaagd ... :/

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:03:
Hoe'st de Wifi? Daar wordt nu opeens over geklaagd ... :/
Geen enkel probleem mee gehad, werkte zelfs beter dan mijn iPad 1, al moet ik zeggen dat ik het niet uitgebreid getest heb. Maar gevoelsmatig was de dekking beter op de nieuwe iPad boven in het huis (beneden is het altijd goed want daar staat mijn router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
edit: verkeerd topic

[ Voor 88% gewijzigd door Eduardboon op 22-03-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 11:22
Ik twijfel echt hard tussen de iPad 2 en 3.

Ik vind het retina scherm echt gruwelijk mooi, maar een kortere accuduur (??) en blauwe zwemen? Naah liever niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Treces schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:30:
Ik vind het retina scherm echt gruwelijk mooi, maar een kortere accuduur (??) en blauwe zwemen? Naah liever niet..
Ik heb geen zweem gezien hoor, de mijne was wat blauwer dan mijn iPad 1, maar er waren ook mensen die er een hadden die wat geler was (daar waren juist de meeste klachten over). Als je 2 apparaten naast elkaar vergelijkt dan scheelt het altijd wel een beetje. Ik heb hier op mijn werk 2 Dell schermen van hetzelfde type die ook een beetje verschillen en dan valt het wel op.

Maar als je het ding gewoon op zichzelf bekijkt dan valt de kleurtemperatuur veel minder op en ziet hij er gewoon neutraal uit, in elk geval was dit zo bij alle modellen die ik gezien heb in de winkel en bij mijn eigen nieuwe iPad.

Edit: @Hieronder, over de accuduur: Ik heb hem niet lang genoeg gehad om de accu te testen, in totaal maar een uurtje mee gespeeld en niet op de accu gelet. Hij is inmiddels retour naar Apple vanwege een kapotte microfoon. (Wou er geen tweede post aan wijden omdat ik dus niets te melden heb over de accu)

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 22-03-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
En de accuduur? Ik zit nu verschillende reviews te lezen en de een zegt weer wat anders dan de andere. Maar het komt in de buurt van de iPad 2 of valt dat tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:17:
[...]

Naast het feit dat dat niet zo is, staat het er ook in dat geval niet ;) Het gaat nog steeds om de verwachting die je mag hebben. Anders zou iedereen met zo'n claim op z'n product (uiteraard in niet al te grote letters) de verwachting omlaag mogen lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat zal eenvoudig met een softwareupdate opgelost kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:30:
[...]

Dat zal eenvoudig met een softwareupdate opgelost kunnen worden...
Het zou wel meteen kunnen verklaren waarom Tweakers er niet meer dan 6,5 uur batterij had kunnen krijgen... als ze 'm meteen van de lader hadden afgehaald zodra er 100% stond...

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 22-03-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Treces schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:30:
Ik twijfel echt hard tussen de iPad 2 en 3.

Als je daar tussen twijfelt, zou ik toch echt voor de iPad 3 gaan... het is weliswaar 80 euro meer (wat toch best veel is), maar dan toch: je krijgt er een (schijnbaar) ontzettend mooi scherm voor terug en de performance is top. Daarnaast heeft de iPad 3 één GB meer RAM geheugen: in het verleden is met iOS gebleken dat RAM cruciaal was voor de performance van een apparaat.

De kortere accuduur lijkt incorrect (het apparaat geeft 100% aan terwijl het nog aan het opladen is, kan worden opgelost met software update en de oplossing is om 'm simpelweg wat langer aan de oplader te laten). En ik heb geen idee waar je het over hebt met 'blauwe zwemen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
Uniciteit schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:53:
[...]

En ik heb geen idee waar je het over hebt met 'blauwe zwemen'.
Het scherm zou wat blauwig overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Treces schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:55:
[...]

Het scherm zou wat blauwig overkomen?
Ah, dat. Het scherm schijnt inderdaad een iets blauwere tint (koud) te hebben als de iPad 2, met nadruk op iets. Dat is trouwens een voordeel, want bij de iPad 2 werd er vaak geklaagd over dat de iPad een gele tint had (warm). Je zult waarschijnlijk niet eens zien dat de tint iets blauwer is dan de iPad 2, tenzij je ze naast elkaar legt. Het overgrote deel van de mensen heeft liever de koelere (blauwe tint) schermen, dan de warmere (gele tint) schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 16:13
Ik kom zelfs een topic uit 2010 tegen waar al een discussie gaande is (met veel voorbeelden) over de blauwe en gele zweem: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1058035

En hier een mooi geel voorbeeld: http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=19&t=1169773

http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=19&t=1169773

[ Voor 31% gewijzigd door Ferret op 22-03-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Ferret schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:08:
Ik kom zelfs een topic uit 2010 tegen waar al een discussie gaande is (met veel voorbeelden) over de blauwe en gele zweem: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1058035

En hier een mooi geel voorbeeld: http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=19&t=1169773
De kans dat je dit tegenkomt op een iPad 2 is net zo groot, zo niet groter (aangezien op dit moment alleen Samsung nog schermen levert, zodra LG en Sharp schermen gaan leveren krijg je nog meer verschillende schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45
Uniciteit schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:15:
[...]

De kans dat je dit tegenkomt op een iPad 2 is net zo groot, zo niet groter (aangezien op dit moment alleen Samsung nog schermen levert, zodra LG en Sharp schermen gaan leveren krijg je nog meer verschillende schermen).
Volgens mij kan je dus beter nu een iPad kopen dan later, de schermen van LG zijn bijna altijd kwalitatief uitermate teleurstellend geweest (backlight bleeding iPad 2, zelfde bij de Prime). Sharp weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Sharp heeft traditioneel zo'n beetje de beste panels die er zijn. Ze worden bijvoorbeeld in Eizo monitoren en high end TV's gebruikt, dus ik heb die misschien nog wel liever dan Samsung :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

jasjenl

Liab A Tymo

Ferret schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:08:

http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=19&t=1169773
Eerlijk gezegd lijkt mij die 'gele' versie natuurgetrouwer dan die blauwe. Vaak staan schermen standaard te blauw afgesteld, omdat dit feller overkomt, wat bij veel mensen dan als 'beter' wordt ervaren. Echter, als je een scherm goed calibreert lijkt het in eerste instantie vaak gelig, maar dat is dus juist eigenlijk correct. En ik heb ergens gelezen dat het scherm van de nieuwe ipad juist behoorlijk in de buurt komt van een gecalibreerd scherm, dus ik vraag me af of er echt een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Exirion schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:23:
[...]

Sharp heeft traditioneel zo'n beetje de beste panels die er zijn. Ze worden bijvoorbeeld in Eizo monitoren en high end TV's gebruikt, dus ik heb die misschien nog wel liever dan Samsung :)
Hm, alleen heb je dan toch de kans op een LG scherm. Als daar opzich weinig mis mee is zullen ze ook niet dozen blijven open maken tot je een Sharp scherm hebt. :P Ik heb persoonlijk liever de zekerheid dat iig een goed scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Silencer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:43
jasjenl schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:24:
[...]

Eerlijk gezegd lijkt mij die 'gele' versie natuurgetrouwer dan die blauwe. Vaak staan schermen standaard te blauw afgesteld, omdat dit feller overkomt, wat bij veel mensen dan als 'beter' wordt ervaren. Echter, als je een scherm goed calibreert lijkt het in eerste instantie vaak gelig, maar dat is dus juist eigenlijk correct. En ik heb ergens gelezen dat het scherm van de nieuwe ipad juist behoorlijk in de buurt komt van een gecalibreerd scherm, dus ik vraag me af of er echt een probleem is.
Ik weet het niet hoor, het valt wel op dat alle grote reviewsites een handpicked model gekregen hebben zonder een duidelijk gelig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
The_Silencer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Ik weet het niet hoor, het valt wel op dat alle grote reviewsites een handpicked model gekregen hebben zonder een duidelijk gelig scherm.
Ik weet wel zeker dat die eerst even worden bekeken en getest voordat ze opgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dat is redelijk normaal voor een splinternieuw apparaat. Er zit een chip in die de accu's beheert, en die moet de capaciteit nog even goed 'in de vingers' krijgen omdat elke accu een beetje anders is. Hij houdt bij hoeveel lading er precies in en uit gaat, en hij is in het begin redelijk conservatief op dat punt. Bovendien kan de accucapaciteit nog wel eens toenemen na de eerste paar keer opladen. Naarmate de controller de accu beter leert kennen gaat dat voorspellen een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 22-08 18:31
vreemd dat heleboel winkels hem nog niet online aanbieden, wehkamp bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
angelico66 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:52:
vreemd dat heleboel winkels hem nog niet online aanbieden, wehkamp bv
iPads bereiken NL in eerste instantie op 2 manieren.. Direct via Apple en via Apple Authorized distributiecentra.

Deze leveren aan een aantal partijen, bv. Dixons, Mediamarkt en de APR's, maar niet aan de Wehkamp, Coolblue etc. Dat is de reden waarom deze sites ze nog niet aanbieden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Uniciteit schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:15:
[...]

Ik heb 2 Ipad 2's. 1 met een prachtig scherm en helder wit, de ander met totaal andere kleuren met een vies gelig wit.

Even in de winkel kijken wat voor een scherm hun batch heeft lijkt me ook geen verkeerde keuze als je nu een 3 gaat halen.

Ik ga morgen ook eens kijken of ik over stap op de 3, maar dan wel als wit zo wit is als op mijn Ipad 2,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Goodreader retina is nu ook uit...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:14:
[...]

Ik heb 2 Ipad 2's. 1 met een prachtig scherm en helder wit, de ander met totaal andere kleuren met een vies gelig wit.

Even in de winkel kijken wat voor een scherm hun batch heeft lijkt me ook geen verkeerde keuze als je nu een 3 gaat halen.

Ik ga morgen ook eens kijken of ik over stap op de 3, maar dan wel als wit zo wit is als op mijn Ipad 2,
Dan ga je toch met allebei de iPad's naar de winkel en leg je je probleem voor? Neem aan dat ze dan niet gaan zeggen "dat dat zo hoort".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

J0ey schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Dan ga je toch met allebei de iPad's naar de winkel en leg je je probleem voor? Neem aan dat ze dan niet gaan zeggen "dat dat zo hoort".
Hij is teruggeweest naar Apple. Product eigenschap was het antwoord. Hoefde verzending niet te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:53:
[...]

Hij is teruggeweest naar Apple. Product eigenschap was het antwoord. Hoefde verzending niet te betalen :+
Dat hoef je echt niet te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik had juist begrepen dat de iPad3 een zeer kleurecht scherm had volgens een aantal sites.
Bijvoorbeeld Tom vind dit ook.

Edit
Ik krijg de url even niet werkend, hier te vinden:
http://m.tomshardware.com...chmark-review,3156-4.html

[ Voor 25% gewijzigd door rinkel op 22-03-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
rinkel schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:31:
Ik had juist begrepen dat de iPad3 een zeer kleurecht scherm had volgens een aantal sites.
Bijvoorbeeld Tom vind dit ook.
Ja, de kleurtemperatuur van het nieuwe schermtype werkt goed, er is natuurlijk wel wat ruimte voor persoonlijke voorkeuren maar enfin.

Er valt echter ook al redelijk veel te lezen over een waas over het scherm, en dat mag natuurlijk niet. Het kan altijd zijn dat in het begin er wat overflow is, of zelfs wat kleurvertekening, maar dat vindt meestal altijd zijn balans. Het is complex en gevoelig spul, zeker in fabricage, het kan altijd gebeuren dat er iets misgaat. Dat mag natuurlijk niet het probleem van de consument zijn, daarom dus dat als je een unit hebt waar je zo'n waas tegenkomt dat je gewoon terug gaat naar de winkel van aanschaf en hem ruilt.

Ik ga er niet vanuit dat het een echt wijdverspreid probleem is trouwens. De ipad 2 had ook meldingen hiervan, maar dat was als ik het goed terug lees geen gele maar een blauwe waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Zit al een tijdje vol met smacht te wachten op de 23e, maar nu het steeds dichterbij komt heb ik toch maar afgezien van een ipad 3th generation koop :'( helaas.

Het feit dat hij nu 6+ uur nodig heeft om op te laden, niet super/helemaal niet oplaad in gebruik (bij zware games) en nog eens heter word is voor mij wat teveel. Ook leuk met LTE gaan adverteren en dan alleen US freqs ondersteunen (ook al krijgen wij nog lang geen 4G, het gaat om het idee) doet mij echt wat afbraak aan het hele imago, dit komend van een groot apple fan.

Maar weer gaan wachten op de 4... :@

[ Voor 5% gewijzigd door no00waa op 23-03-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
no00waa schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:59:
Zit al een tijdje vol met smacht te wachten op de 23e, maar nu het steeds dichterbij komt heb ik toch maar afgezien van een ipad 3th generation koop :'( helaas.

Het feit dat hij nu 6+ uur nodig heeft om op te laden, niet super/helemaal niet oplaad in gebruik (bij zware games) en nog eens heter word is voor mij wat teveel. Ook leuk met LTE gaan adverteren en dan alleen US freqs ondersteunen (ook al krijgen wij nog lang geen 4G, het gaat om het idee) doet mij echt wat afbraak aan het hele imago, dit komend van een groot apple fan.

Maar weer gaan wachten op de 4... :@
Vodafone, T-Mobile en KPN hebben onder andere al 4G in gebruik in Nederland.
Echter is dit alleen nog maar in grote steden als Den Haag en Amsterdam te verkrijgen:

http://www.mobielinternet...l-internet/snelheden/lte/
http://4g-telefoons.nl/beschikbaarheid
http://www.winmagpro.nl/c...t-kun-je-er-eigenlijk-mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

De 4 heeft straks weer z'n eigen """problemen""". Hoe Apple LTE adverteert lijkt me iig niet van belang, in NL moet je het zien als de ipad 3G. Temperatuur van de iPad.. ik heb er vandaag de hele middag meegespeeld en niets geks gevoeld, misschien bij flinke belasting een plek linksonder die warmer is dan de rest.. wow.

Laadtijd heb ik nog niet gemerkt maar vind ik denk ook niet zo'n probleem de 10 uur is sowieso verdeeld over enkele dagen gebruik dan kan hij prima eens een nacht opladen.

Dat hij kan ontladen terwijl hij aan de lader ligt is wel wat dubieus :P (nog niet zelf getest)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ProfoundValue schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:09:
[...]

Vodafone, T-Mobile en KPN hebben onder andere al 4G in gebruik in Nederland.
Echter is dit alleen nog maar in grote steden als Den Haag en Amsterdam te verkrijgen:

http://www.mobielinternet...l-internet/snelheden/lte/
http://4g-telefoons.nl/beschikbaarheid
http://www.winmagpro.nl/c...t-kun-je-er-eigenlijk-mee
Nee, kwestie van verschillende frequenties. 3G op de ipad 3 ja, 4G nee.
Kan het even niet vinden, maar was een tijd geleden een artikel over hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Heb hem binnen via Dixons Leidschendam om 00.30 was ik alweer thuis. Ik kom van de iPad 2 en het beeld ziet er echt geweldig uit! Je ziet wel enorm dat licht lekken vanaf de bovenkant en een zijkant als je met een hoek van bijna 180 graden kijkt. Dat ziet er wel raar uit, net alsof je een lamp ziet. Maarja zolang het geen kwaad kan maakt het niet uit. Want met zo'n hoek kijk ik toch nooit naar mijn iPad.

De nieuwe vorm valt ook meteen op. Gewicht niet. Hij is nu alle apps aan het downloaden en installeren die op me vorige iPad stonden. Ik merk wel dat hij warmer wordt maar verdwijnt ook weer snel.

[ Voor 19% gewijzigd door MrBlueEyes op 23-03-2012 01:02 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:45:
Heb hem binnen via Dixons Leidschendam om 00.30 was ik alweer thuis. Ik kom van de iPad 2 en het beeld ziet er echt geweldig uit! Je ziet wel enorm dat licht lekken vanaf de bovenkant en een zijkant als je met een hoek van bijna 180 graden kijkt. Dat ziet er wel raar uit, net alsof je een lamp ziet. Maarja zolang het geen kwaad kan maakt het niet uit. Want met zo'n hoek kijk ik toch nooit naar mijn iPad.
Ook al kijk in onder een hoek van 179,99 ik zie geen backlight bleeding ofzo, ik zal morgen effe testen of hij ook gelig dan wel blauwig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:02:
[...]

Ook al kijk in onder een hoek van 179,99 ik zie geen backlight bleeding ofzo, ik zal morgen effe testen of hij ook gelig dan wel blauwig is
Hmm, kleur vind ik er wel erg goed uit zien naast me ipad2. Wit van deze pagina ziet er stuk witter uit dan op iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:45:
Hoeveel % alcohol zat er in dat bier die Dixons serveerde? :P

Ik ben nu ook een gelukkige eigenaar van een ''nieuwe'' iPad.
Het scherm is verbluffend, en de iPad ziet er zoals gewoonlijk schitterend uit. :Y)

Alhoewel ik geen probleem heb van ''licht lekken''.
Misschien van de week eens terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gewicht is gewoon echt niet te merken tussen mijn ipad2 en 3 alleen de iPad 1 voelt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb m'n nieuwe iPad ook binnen.
1e reactie. Wat duurt het toch lang!!!! restoren van een 64GB backup ;)
2e reactie: wat zijn mijn wallpapers low res :P
3e reactie: OOOH die iconen zijn SCHERP.

screen vergeleken met iPad2 is natuurlijk super. Kleur: iPad2 lijkt wat roder?? En licht is onregelmatiger dan nieuwe iPad

Dikte, merkt alleen dat het glas wat meer "uitsteekt", maar verder nauwelijks merkbaar.
Gewicht, merkt er niks van. Zal wel komen door die paar weken extra krachttraining in voorbereiding op het extra gewicht. ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Wauw! Wat een scherm! _O_

Echt zo nice om de T.net homepage te openen en alles is haarscherp, past ook perfect in de breedte in portrait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zinio dualpage spread reading, you're beautiful!
Maar die national geographic magazines mogen wel wat sneller laden... zijn super groot qua formaat om te downloaden natuurlijk...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Geen gekke blauwe of gele tint en gelukkig ook geen backing bleeding (dit had ik op mijn iPad 2). Scherm is verder echt gestoord scherp! Eindelijk browsen zonder in te hoeven zoomen!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
De verbetering alleen al in iBooks (ik lees vrij veel met iBooks) is echt magnifiek. Nu al de upgrade van de 2 naar deze helemaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik het me verbeeld, maar het scherm is zo scherp dat het lijkt of ik er duizelig van word. Alsof ik te gewend bent aan de fuzzy oude schermen en nu moeite heb met focussen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Laatst online: 12-10 01:38
Zwaar onder de indruk van het scherm. Leest veel lekkerder weg dan de 2, gewicht en dikte merk ik niks van net zoals de rest hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

als ik de backlight zou kunnen zien dan zou ik die meteen terugbrengen ook al is het onder een hoek van 180 graden. Ik heb er gelukkig geen last van. Scherm heeft geen waas of iets dergelijks. Ik ben er zeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:23
Zelfde manier zoals ik het gemeten heb. Mijn hoogste temp is nu 32 graden na een half uur MC3.

[ Voor 1% gewijzigd door Bigg Balls op 23-03-2012 07:59 . Reden: Aurocorrect stond nog op Engels... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
alwinus schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:15:
als ik de backlight zou kunnen zien dan zou ik die meteen terugbrengen ook al is het onder een hoek van 180 graden. Ik heb er gelukkig geen last van. Scherm heeft geen waas of iets dergelijks. Ik ben er zeer tevreden mee :)
Ja, vandaag of morgen bel ik wel ff of ze andere hebben. Maarja last heb ik er niet van en het beeldscherm ziet er verder qua kleur heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Wat ook wel geinig is, is dat je de oleophobische coating kan zien omdat je de pixels niet meer ziet. Dit geeft het scherm een soort "papier" textuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 22:23
Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar aankoop van 'the new iPad'.
Ik ga hem ook snel verkrijgen. Nu heb ik de volgende vragen, omdat ik ook een iPhone 4 heb:

1) iMessage
Een paar mensen waar ik wel eens mee sms hebben een iPhone en een iPad.
Zij kunnen dan reageren via de iPad wat ik naar hun iPhone heb gestuurd.
Dit wil ik voorkomen, want mijn iPad zal voornamelijk thuis liggen bij mijn vrouw.
Ik wil dus niet dat iMessage berichten binnen komen op mijn iPad.

2) Apps gescheiden
Mijn iPhone 4 16GB is zo goed als vol. Nu wil ik straks mijn iPhone en iPad zo gaan inrichten dat ik niet alles dubbel heb (op sommige apps na: Twitter, Facebook, Nu, etc.) ivm ruimte.
Ik begrijp dat dit redelijk wat werk is, maar ik loop liever alles handmatig na zodat ik ruimte over hou op beide apparaten.
Is zoiets te realiseren aangezien ik mijn iPhone sync met iTunes? Als ik muziek op mijn iPad wil zetten ben ik bang dat hij alles over gaat zetten.
Als ik alles handmatig download op de iPad kijk iTunes dan wel (via mijn Apple ID) of ik een app al heb aangeschaft?

Alvast bedankt en allen veel speelplezier met het leuke apparaat :-) !!
Pagina: 1 ... 17 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]